Blog Jihlavských listů

Josef Drbal
55- "S vašimi názory nesouhlasím, ale do smrti budu hájit vaše právo je říkat" (Voltaire) - Mělo by se v dnešní době tesat do kamene. 32 let, věčný kverulant a rýpal. Vyznavač mnoha nezvyklých koníčků a příznivec Svobodných. drbalj@email.cz

Černá díra na dotek

Josef Drbal | Pátek, 23. 3. 2012 v 9:46

Nedávno jsem na ulici potkal partu dětí a ještě než jsem je uviděl, věděl jsem, že jsou to cikáni.

Jen oni dovedou  ve větě o pěti slovech použít čtyři nadávky, v další si vyhrožovat smrtí a ještě si mezi sebou nadávat do „gádžů“.

Možná byly ty chudinky frustrované „neoprávněným“ zařazením do tzv. zvláštní školy na Bedr, možná nikdy nic jiného nepoznaly a možná jim to přijde normální.

Řekl jsem si: „Fajn, zkusím je pochopit“

Pustil jsem si Hyde park s cenzorem Bangou a k tomu hledal něco o cikánských dětech. Našel jsem stránky www.romanovodori.cz  a začetl jsem se do poradny.

Čekal jsem příspěvky normálních puberťáků a odpovědi profesionálních psychologů. Ani jedno však nebylo pravdou. Příklad za všechny budiž ČTRNÁCTILETÁ  Míša.

Zřejmě se stala obětí sexuálního zneužívání a narušování mravní výchovy mládeže a co myslíte, že jí odpoví psycholožka? Řekne jí snad, že v téhle zemi jsou taky nějaké zákony?

NE! Psycholožka paní Dana Hajná jí řekne že záleží jen na ní, zda mu to dovolí.

Při představě, že něco takového by mělo chodit s mými dětmi do stejné školy, se o mě pokouší deprese.  Hledám proto o depresi nějaké informace až narazím na prapodivný článek s trefným názvem, přečtu si ho až do konce a……? Moje starosti s depresí, rychle vystřídaly starosti s vysokým krevním tlakem!

31 komentářů k článku “Černá díra na dotek”

  1. VladimírV říká:

    To není rasismus, to je smutná realita dnešní doby. Když k tomu přidáme bídný obraz morálky současné politické elity, je možné konstatovat, že se „svět v kravskou řiť obrátil“. Zkrátka společnost, do které patří jak zmiňovaní cikáni, tak i zlodějská politická elita, potřebuje léčbu. Jednoduché a rychlé řešení neexistuje, protože se honosíme přízviskem „demokratická společnost“. Tudíž vše musí být konáno v souladu s právem. I mezi cikány je spousta slušných lidí, kteří nelibě nesou špatný náhled ostatních na jejich komunitu. Nemorálním politikům, kteří propadli mamonu a pocitu nedotknutelnosti, je třeba důrazně připomenout a ocenit jejich vinu, cikánům, kteří se odmítají přizpůsobit pravidlům slušného soužití pomoci nejen soustavnou osvětou, ale nekompromisně trestat jejich delikvenci. Zkrátka: „Na hrubý pytel hrubá záplata“.

  2. Tomáš Ďásek říká:

    Jistě. „Bílé“ děti před patnáctým rokem zásadně sexuálně nežijí a o dětech si myslí, že je nosí děda Mráz. Žádný hovorový výraz pro genitálie by nikdy nevypustily z úst, pouštějí sednout staré lidi v trolejbusech a ve volných chvílích si navzájem dávají žertovné příklady z matematiky.

    Běžte si prosímvás stoupnout na březinky k Lidlu, kam chodí z vedlejší školy houfy dětí pro svačinu a poslechněte si, jak se mezi sebou baví třeba osmačky.

    Vidím na národnostech žijících v české republice hodně rozdílů a některé se mi zatraceně nelíbí. Ale zrovna v tomhle směru si myslím, že jsou děcka naprosto stejná…

  3. Venca říká:

    Odpověď paní „doktorky“ je přesně v souladu s dobou.Hlavně jim nic nezakazovat a neříkat,že v této zemi platí nějaké zákony,a to dokonce i pro ně.
    Jinak já taky potkal spoustu sprostých dětí bílé barvy pleti a třeba některá obtloustlá pubertální děvčata by zasloužila za svoje chování po tlamě,ale ještě se mi nestalo,že by se tlupa bílých dětí při těch nadávkách dívala přímo na mě a ještě si směrem ke mě odplivla.
    Vladimíre,není lepší ten nepotřebný hrubý pytel rovnou vyhodit,než zbytečně utrácet za opravy?

  4. discovery říká:

    Nejhorší je, když se při „prstění“ za účelem utření stolice protrhne toaletní papír.

  5. tomaszek říká:

    ten plevel nám přerůstá přes hlavu !!!

  6. Hübner říká:

    Pane Drbale,…
    a co teď? Co s tím uděláme? Vůbec nezpochybňuji Váš článek, ale za jaký účel jste ho sem dál?
    Stále a stále takové příběhy… to je zoufalé (když k tomu ještě počítáme, co řekl pán Ďásek…)

  7. XXXXX říká:

    No je to tak, že pan Ďásek má naprostou pravdu a nepochybuji o tom kdo je viník.

    A Drbal si může psát co chce, ať už to má smysl, nebo ne. Furt je lepší se tady zamyslet nad tím jak je dnešní mládež vychovaná, než se přivazovat ke kůrovcovýmu smrku.

  8. Jan říká:

    Josef Drbal ve svém komentáři popisuje určité negativní jevy naší společnosti.Jistě,že tyto jeho zmiňované postřehy nebo i osobní zkušenosti se dějí.Řada z nás může mít podobné zkušenosti jako J.D.Mike Hübner se správně autora komentáře J.D. tedy ptá: a co teď? Co s tím uděláme?J.D. odpovídá:Teď když někoho z téhle “skupiny” potkám na ulici, jsem ve střehu. Když za mnou před vlakáčem přijde cikán, že chce peníze na jízdenku a po odmítnutí mi vyhřožuje, volám policii. Vidím partu ožralců co na ulici dělají bordel – volám policii. Vidím že někde kradou? Volám policii. Policie s tím samozřejmě nic nedělá, když už milostivě po 3/4 hodině a dvou dalších telefonech přijede, ale aspoň zvednou zadky od kávičky.
    J.D. a většina z nás má oprávněně strach z narůstající míry kriminality a nečinosti policie.J.D. ale opomíjí ve svém hodnocení některá podstatná fakta.1.Nebezpečně nárůstající počet trestných činů není pouze problém cigánského etnika a má své celospolečenské příčiny.2.Špatná práce policie řešit trestné činy a bezpečnost občanů není vinou řadových policistů ale systému řízení a financování celé policie.Jak bude tedy policii zabezpečena ochrana občanů při narůstající míře trestných činů po dalším vládou chystaném snižování stavu řadových policistů v rámci úspor? Možná by mohl tento problém státu vyřešit předseda vládní strany VV Bárta a jeho soukromá bezpečnostní služba ABL.

  9. Tomáš Ďásek říká:

    bóže dobrej, tak se holka zeptala a nějaká zpovědnička jí odpověděla. Co proboha podle vás měla odpovědět ? „Nikdy mu nic takového nedovoluj ! Je to strašlivý hřích a zločin. Pokud dovolíš svému stejně starému klukovi, aby ti takovou věc před svatbou dělal, tak kromě toho, že přijdete oba do pekla, tak mimoto ještě jeho, tebe a celou rodinu zavřou, jemu upadne onen inkriminovaný prst a tobě sroste buchtička, takže už se nikdy nevyčůráš…“

    Proč si nejsou někteří lidi ochotní připustit, že člověk je na světě hlavně proto, aby se dál rozmnožoval a proto je u něj pohlavní pud nejrozvinutější. Proč si nejsou někteří lidi ochotní připustit, že stejně tak jako mají sexuální život a touhy třeba důchodci, tak je mohou mít i nezletilí ? Jiná věc by byla, kdyby se žaba zeptala, že jí chce „prstit“ třeba dědeček ze sousedství. Ale ten její kluk je třeba stejně starej jako ona. A pokud si výše zmíněnou poněkud expresivně nazvanou praktikou oba dva uleví od přetlaku hormonů, je to myslím trochu lepší, než patnáctiletá matka. A jestli je člověk černej nebo bílej, to bych si svým laickým pohledem myslel, že na to příliš vliv nemá.

    Víte, podívejte se na to z jiné strany. Nelíbí se Vám, že státem financovaná organizace dává dětem takto populární rady. Myslíte si, že kdyby jim dávala místo toho výklady legislativních předpisů a zákonů, že na onen web budou chodit ? Podle mě jí ta doktorka či co to je, odpověděla nejlíp jak mohla. Jenom takhle může fungovat osvěta.

  10. Hübner říká:

    pane Drbale a ostatní: Co mě tady absolutně chybí, je veřejná a nezaujatá debata o tom „Co s tím?“. Vaše výstupy nehodnotím jako špatné ale nikoliv jako dostačující. V jakém nepoměru se dostane romská etnika do konfliktu se zákonem, je známy. Je alarmující. Strategie současné politiky ovšem je samy alibismus.
    Konflikty jsou čím dále ostřejší. Romská etnika je tlačená na kraj společnosti, a přesně tak se velká část i chová. Jestli věře v tom, že vaše opatření aspoň Vám můžou stačit, tak se to může jíž brzy ukázat jako fatální omýl. Přesně takto vypadala totíž strategie například ve Francie, a Toulouse úkáže, jak se můžou věci vyvinout. S nadsázkou se dá říct, že jedinci na kraj společnosti už nemá co ztratit a kriminalita není sice jediná cesta, ale aspoň ta nejvhodnější. Že police se s tím nedokáže vyrovnat, to všechno jen zkomplikuje.
    Cílem musí být spory mezi etniky omezit, protože dějiny najednou můžou zabrat rychlosti a máte najednou něco jako občanskou valku, a ta není v zájmu nikoho.
    Teď jsem sledoval film „Gran Torino“ (2008). Myslím, že spory a boje mezi migranty dobře zobrazuje, také ukáže, na jak nebezpečném terénu se nacházime. Vzhledem k tomu příjde mě váš přízpěvek, i když ho vpodstatě chápu, kontraproduktivní…

  11. discovery říká:

    Úžasné !
    A jiné starosti nemáte ?

  12. Fanda říká:

    Vážený autore, v této zemi platí nějaké zákony, které mají nějaký účel. Říká se tomu vůle zákonodárce. V tomto případě je smyslem zákona ochránit mladistvé pod 15 let věku sexuálních praktik s osobami staršími. Zákon chrání ty, kteří neumí na základě zkušeností a mentální vyspělosti domyslet důsledky vlastního jednání proti těm, kteří by právě těchto skutečností chtěli zneužít v neprospěch mladistvých.
    1. Pokud tedy je přítel dívky, která se ptala na ono „prstění“ mladší 15 let, NIKDO ŽÁDNÝ ZÁKON NEPORUŠUJE a z hlediska zákona se jedná o pouhou dětskou hru.
    2. Pokud je přítel starší 15 let, jeho chování ještě nelze z hlediska práva nazývat trestným činem! Proč? Protože samotné samotné naplnění FORMÁLNÍ STRÁNKY TRESTNÉHO ČINU ještě zdaleka neznamená, že se TRESTNÝ ČIN STAL! K tomu je totiž zapotřebí ještě druhá náležitost, a tou je MATERIÁLNÍ STRÁNKA trestného činu; jde o to, že zde musí být ohrožen nějaký zájem společnosti zákonem chráněný. Za jistých okolností tedy lze zpochybnit trestnost Vámi uvedeného chování.
    Na odpovědích Vámi uvedených mi vadí pár věcí. Nejde jen o to, že jsou psány gramaticky chybně („by jsi měla“ je samozřejmě špatně; správně je „měla bys“), jde mi zejména o to, že jsou příliš stručné, frázovité a často mimo zájmy tazatele (jakoby opsané z nějaké trapné příručky pro náctileté). Ale k tomu, co Vy konkrétně vytýkáte – ano, asi měla odpověď alibisticky obsahovat větu o možném překročení zákona. Ale nejsem si jist, zda vyvádět, že odpovědi v nejintimnějších záležitostech mladistvé duše jsou politicky nekorektní, je ukázkou morální výše, nebo spíš absolutního nepochopení. Budete-li v podobných situacích klást důraz na politickou korektnost odpovědí, asi Vám velmi rychle zmizí tazatelé. Politicky korektní řeči si mohou vyslechnout v televizi nebo přečíst v novinách, na to nepotřebují žádnou poradnu.

  13. Tomáš V. říká:

    Tento příspěvek mi přijde velmi trapný, jelikož:
    – v něm autor přisuzuje VŠEM Cikánům jakési univerzální kvality („Ještě než jsem je uviděl, věděl jsem, že jsou to cikáni…“ nebo „Jen oni dovedou…“) – pozn. Cikáni se píšou jakožto příslušníci národa s velkým C bez ohledu na to, jak je autor vnímá
    – působí ve své ironii velmi povýšenecky („…ty chudinky frustrované…“ nebo „Fajn, zkusím je pochopit“)
    – míchá bez souvislostí účelově a výběrově všechno možné dohromady („?cenzor? Banga“)

    Dále:
    Pustil jste si Hyde Park, ale nepíšete, co jste se z něj dozvěděl. Začetl jste se do poradny, abyste porozuměl Cikánům? Není to celé dost chabá rešerše? Pouze názor jednoho z nich a pak virtuální poradna pro malá děcka? Napadlo vás, že co je na netu, nemusí být nutně autentické? Že si třeba víc jak polovina z nich dělá srandu? Víte, co je fake? Četl jste někdy, co řeší bílé děti stejného věku v poradnách časopisu Bravo nebo na stránce zpovednice.cz (předpokládám, že tam nepíšou jen Cikáni)?

    Přijde mi, že se tady snaží autor pouze ukázat, jaký je frajer, když dokáže otevřeně říkat takzvaně politicky nekorektní názory, respektive názory, které nezapadají do škatulky různých pseudo-antidiskriminačních snah. Ok, to je potřeba. Ale takovýmto způsobem, kdy je účelem jen zkratkovitě, manipulativně a arogantně celý problém zjednodušit, překroutit, a ještě se nad ostatní povýšit?

    Hmm…

  14. jam říká:

    tak jak rika Fanda, sakra vzdyt on mi to odtrhnul od ust, na to jsou taky zakony :))

    jeste doplnim: pokud by se jednalo o web zamereny pro majoritni populaci a dotaz by byl kultivovany. tz. „Vladana (13) by se ptala co znamena petting, co si pod touto lechtivou praktikou predstavit a jaka jsou rizika (napriklad nechtene poceti, nebo prenos pohlavnich chorob).“ tak by jste vecnou odpoved postradajici nevyzadanou zminku o trestne odpovednosti pripadneho zletileho partnera take tak odsoudil? mam tomu rozumet tak ze Vase potencionalni dcera bude do 18ti nosit pas cudnosti aby nedoslo k poruseni zakona?

    ps: cikani nehazim do jednoho pytle a znal jsem osobne nekolik malo slusnych, romy hazim do pytle „velmi prizpusobivy a odolny parazit“.

  15. Josef říká:

    Tak vazeni,po precteni tohoto clanku a nasledne diskuse jsem se nasel.Vcetne pana Drabka zde pritomni diskutujici jste pitomci s prominutim.Nikomu nedoslo,ze netreba se divat na lidi jako na cerne a bile ale jako na lidi.Vzit cikanskemu etniku jeho pocit pozitivni diskriminace a vsem merit stejnym metrem.Nedelas?umri.Nejsi schopen obstat na trhu prace?neco s tim delej,zacni se treba ucit.Nemas na uceni?chcipni.Zadny obcansky zdruzeni napojeny na statni rozpocet tohle nevyresi,protoze jsou stejne jen odkladistem lidi,kteri vystudovali zbytecne skoly.A v tomto je mi uplne jedno,jestli je to bilej,cernej,zelenej nebo zlutej clovek.Tento system stoji jen hodne penez ale nenese zadny prospech,pokud nekdo lituje,ze ten druhy nema praci tak at ho zivi,nevidim sebemensi duvod,proc bychom se na tom meli podilet VSICHNI ze svych dani.Problem je postaveny uplne jinde nez v tom,jestli je nekdo cikan nebo neni

  16. jam říká:

    2 Josef: sice musim plne souhlasit (jen chcipni bych nahradil zivor), ale imho je to trochu off-topic. nereagujete na jiny clanek?

  17. Tomáš Ďásek říká:

    Já osobně se k označení „pitomec“ dobrovolně hlásím – nikdy jsem se vlastně ani za nic jiného nepovažoval. Pouze by mne pane Josefe zajímalo, jestli dokážete vyčíslit KOLIK přesně konkrétně z VAŠICH daní jde na menšiny, případně na zbytečná občanská sdružení ?

    Nemáš na učení – chcípni. To je opravdu úžasný životní názor a postoj. Ale měl byste jít ještě dál, tohle jste jenom na půl cesty. Co třeba ty „nepřizpůsobivé“ sterilizovat ? Co třeba provádět „euthanasii“ mentálně postiženým ? Co třeba pozavírat homosexuály ? A co třeba udělat pro romy pracovní tábory a objednat nějaké plechovky s nápisem Cyklon B ? Safra a teď mě napadá – co třeba jít na velikonoce povalit na židovský hřbitov pomníky ? My Slované – panská rasa ?

    Určitě o sobě tvrdíte, že nejste rasista a lidi posuzujete pouze podle skutků a ne podle barvy pleti. Ale jste si tím opravdu stoprocentně jistý ? Zkuste mi (nebo spíš sobě) upřímně odpovědět – modelová situace. Jedete sám navečer autem a na konci Jihlavy budou stopovat dva studenti, kluk s holkou. Máte dobrou náladu a tak jim zastavíte a svezete je třeba k dálnici. Pojedete druhý den a bude tam stopovat zase kluk s holkou, akorát oba budou snědé pleti – na první pohled příslušníci romského etnika. Zastavíte a vezmete si je do auta se stejnou samozřejmostí ? Fakt že jo ?

  18. jam říká:

    1, vice nez dost – a kdyz uz o tom mluvite, bylo by od nasi vlady fer, kdyby do techto socialnich a charitativnich systemu vneslo trochu transparentnosti… to by ovsem vyplavalo moc bordelu a obcan by pocitil potrebu s tim neco delat.

    2, „nemas na uceni – chcipni“ – ac s timto nazorem nesouhlasim (viz vyse), tak se musim ohradit proti Vasemu vytrhavani vet z kontextu, protoze z toho kontextu je jasne patrne ze autor myslel „nemas na uceni trpelivost nebo vlohy nebo motivaci, tak chcipni“. zatimco Vami vytrzenou citaci bez kontextu lze pochopit jedinym zpusobem „nemas penize na uceni – chcipni“ a to je dost podstatny rozdil… z „jses linej pracovat, ucit se, chovat se zodpovedne a ohleduplne? tak odeme neocekavej slitovani“ se da dost tezko vybudovat konstrukt nacismu, ze?

    3, pokud budou mit na obleceni hreby, penizky, retezi nebo jiny podobny outfit, tak muzou byt bledi jak stena a nevezmu je. pokud budou obleceni jak ze zurnalu, tak asi velmi tezko z auta poznam jejich prislusnost k rase ci etniku. pokud je Vam jedno komu stavite a nezhodnocujete mozna rizika, tak si pro me za me stavte treba parte fetaku s klestema a letlampou, fakt ze jo, je mi to jedno, ale nesnazte se me/nas vmanipulovat zcestnym prikladem do role xenofobu a rasistu. – medved predstavuje realne riziko a nikoho (mozna krome Vas) nenapadne nekoho odsoudit pro zoofobii protoze se s nim odmitne mazlit.

  19. Josef říká:

    Dekuji vam vsem za reakce na muj komentar,kratce odpovim.Stopare beru,vetsinou az v aute zjistim,koho jsem nalozil,s barvou,vekem a oblecenim nemam problem.Na danich a podobnych davkach platim asi jako tri normalni pracujici a opravdu by me zajimalo,jake darmozrace moje prace zivi,dokonce jsem vahal nad neplacenim dani.Nevidim opravdu nic pozitivniho na tom,ze existuj obcanska sdruzeni zalozena na rase,stejne jako nevidim zadny prinos v ruznych obcanskyh sdruzenich ohledne ekologie a cyklistiky napriklad..Je to ponekud mimo misu,ale muj nazor je takovy,ze kdyz chce nekdo cyklostezku at si ji zaplati,kdyz chce nekdo zit v prirode,nemuze chtit aby se priroda stala z mesta,proste tomu ja rikam darmozracstvi.Ano,redukce poctu obyvatel by neuskodila,nemuseli by se zivit lide,kteri krome tupeho vymysleni tuznych prezentaci,papiru pro papiry a podobne nic pozitivniho neprodukuji.Mam dokonce takovou vizi.Zruseni vsech socialnich davek krome duchodu,duslednou redukci urednictva v radech desitek procent,posileni armady proti rabovani a hned by svet byl veselejsi.Uz jenom zruseni poloviny urednictva by prineslo obrovskou usporu parset tisic obyvatel by ubylo a statni rozpocet by byl vyrovnany.

  20. Hübner říká:

    Vaše abstrůzní vize byla kdysi realitou. A to v době, kde díky pučům a revoluci se dostali na moc fašisti a komunisté, v době, kde se na celém světě válčilo. I dnes se takové společnosti najdou. To ovšem počítejte, že se bez ochranu nemůžete odváhat jít ani krok před vlastní prah. To je pak to, čemu Vy řikáte „veselejší“…

  21. Tomáš V. říká:

    Josef: Možná by to chtělo víc solidarity. Dle vaší vize by takhle mohla existovat jen takzvaná jet society – což jsou lidé, kteří mají tolik peněz, že se obejdou bez státu. Mají své vlastní dopravní sítě, své doktory, svou ochranku… No a na ty ostatní – na těch přes 90 % obyvatel planety poslat armádu, izolovat je za nějakou zeď, aby neobtěžovali lebenswelt těch bohatstvím obdařených vrstev. Ale jinak ještě s tou armádou – to jste vykreslil nádhernou totalitní představu – v té by se určitě krásně žilo.

  22. Tomáš Ďásek říká:

    Milý „Jam“ – tu formulaci jsem pochopil a z kontextu jsem ji nevytrhl. Podle Vás je tedy správné když „chcípne“ (v měkčí variantě bude živořit) třeba celkem inteligentní dítě z romského etnika, které jednoduše nemůže studovat proto, ne že by bylo „blbé“, nebo že by se nechtělo učit, ale prože třeba jednoduše jenom nemá rodinné zázemí – že jeho rodiče absolutně kašlou na nějaké jeho intelektuální schopnosti a do školy ho nechají chodit jen proto, aby nepřišli o dávky ? Že třeba to dítě doma nemá ani svůj vlastní koutek, kde by se učit mohlo ? „Nemáš na učení vlohy, tak chcípni ?“ Jaká je tedy podle Vás hodnota hranice IQ, pod níž už člověk nemá právo na život v naší tak vysoce inteligentní společnosti národa čtenářů Blesku a diváků Novy ?

    S tím stopováním – to vůbec není zcestný příklad. To je právě zcela přímý příklad a Vy pouze kličkujete (nepoznám ve tmě komu stavím atd.). Já osobně prostě snědé dvojici nezastavím i kdyby to byli absolventi Harvardu – právě proto, že mám podvědomě zafixovanou potenciální nebezpečnost skupiny podobně vypadajících obyvatel. Stejně jako raději nesbírám holubinky, protože vím že mezi „listnatými“ houbami je velké procento jedovatých a životu nebezpečných. A počítám, že jste na tom stejně. Tím pádem prostě rasista (stejně jako já) svým způsobem jste.

    Nesouhlasím s pozitivní diskriminací a ze zevlujících „invalidních“ romských floutků pokuřujících v oblečení Nike před jihlavskými hernami se mi dělá zle. Ale právě generalizující postoje, které tady prezentujete Vy, vedly v minulosti k takovým prasárnám, že je snad ani lidské hlavy nemohly vymyslet. Je to začarovaný kruh a toto etnikum si samo nepomůže. Když ho předem odsoudíte a zavrhnete, nikam se neposune. Samozřejmě že stát a různé organizace na to většinou jdou blbě. Ale odsuzovat je všechny jako „darmožrouty“ není fér.

    Pane Hübnere – s Vámi v jedné věci také nemohu souhlasit. Máte úplnou pravdu, že podobné výše uvedené postoje vždy pouze nahrávaly krajní pravici či levici – ale bohužel je smutným faktem, že nejbezpečněji je na ulicích vždy právě v dobách tuhé diktatury.

  23. Hübner říká:

    právě ten začarovaný kruh se musí rozbit – zdá se, že to není lehký úkol…

  24. Josef říká:

    Dekuju za reakce.Vidim,ze tento problem nejde vyresit kratce tak tedy jeste jednou.Nejsem ani rasista ani fasista ani kohmunista.Nejsem ani bohatej clovek.Je mi uplne jedno jestli mi smradlavou hlavu do auta strka bilej nebo cernej opilec,je mi jedno jakou ma tenv darmozrac barvu kuze.Obtezuje.Nesoudim lidiy podle toho jak vypadaji ale co delaji.K clanku.Jestli ma ctrnactileta holka chut na sex,mela by dostat radu takovou aby neotehotnela,resil jsem nedavn podobny problem s dcerou.Opet je uplne fuk jakou ma olka barvu kuze.Nic to nemeni na skutecnosti ze charity,obcanska a zajmova sdruzeni by mela byt financovana ze soukromych zdroju a lidi kteri maji na provozu techto sdruzeni a organizaci zajem a ne w verejnych a statnich rozpoctu.Proc mam ja platit ze svych dani nejakou cykloststezku prazakum nebo nizkoprhovy centrum ostravakum.Omlouvam se za preklepy,pisu na dalnici pri rizeni

  25. Tomáš V. říká:

    „pisu na dalnici pri rizeni“ – doufám, že to je vtip

  26. Josef říká:

    Ne,neni,muj tablet ma hlasovy vstup,jen neumi uplne presne opsat co slysi nema cestinu,tak treba opravit co napsal a to se da i pri stosedesati.Mame kvalitni dalnice,pohoda

  27. XXXXX říká:

    No to je teda úžasný, Začnu tím, dálničním pisálkem. Rozbij si tlamu, ale pokud možno jen sám sobě. Oháníš se tady darebnejma cikánama zleva doprava a sám jsi asi stokrát nebezpečnější než celá Jarní, nebo Zimní nebo jaká cikánská kolonie to vlastně je. Chceš po cikánech aby dodržovali pravidla a sám jedno z nejzásadnějších ignoruješ. Stačí položit na bok cisternu s benzínem a to může bejt při tom tvým psaní za jízdy raz,dva a škody naděláš víc jak všichni cikáni v Jihlavě dokupy za celej rok, takže nejdřív od sebe chytrolíne.
    To v jakým stavu je tady dneska cikánská populace je jen a jenom vina bílejch. Kdyby je nechali svýmu osudu, a nenacpali je do paneláků, tak si hošani tahají svoje bryčky od města k městu a byl by pokoj. Bílí jim dali doupata a možnost množit se jako křečci a ignorovat starý cikánský tradice a rodový zvyklosti. Léta za komančů cikáni makali jak motorový myši, ale dneska je to jinak. Bílá televize je naučila válet se doma, bílý zákony jim umožňujou brát socku a nemakat. Bílí dealeři jim začali rozdávat fet, aby získali „širokou členskou základnu“, a bílí se dneska vztekají, že je to jak to je.
    Logicky mi vychází, že bílí to taky budou muset změnit. Jenže proto, že před tím každej zavíral léta oči, tak to dnes máme armádu černejch línejch feťáků, co ukradnou na co přijdou a nikdy neviděli fotra makat. Nedejte jim dávky, budou loupit, a zase hůř.
    Dejte jim práci. Kopali za komančů, ať kopou i dneska, na co jsou nám kopáči z ukrajiny, mongolska a co já vím odkud? To je takovej problém?
    Asimilovat se je stejně nepodaří, takže jediný co na ně bude platit je permanentní „teror“ stran sociálních pracovníků. Je třeba zrušit všelijaký houmkredity a jinou státem podporovanou zlodějinu aby si nemohli půjčovat tvrdě stíhat lichvu a nakonec začnou makat.
    Ale zase je to jen o tom, že bílej musí přijmout nějaká ta „nepopulární“ opatření. Cikáni si už dneska sami pořádek neudělají.

  28. Jan říká:

    S některými argumenty diskutujících lze souhlasit.Některá navrhovaná řešení zmiňovaných problémů diskutujících jsou zde krajně pravicová. Josef Drbal například odmítá spojování jeho řešení s názory DSSS a podobnými extrémistickými stranami a hnutími.Přitom ale dodává: Mam dokonce takovou vizi.Zruseni vsech socialnich davek krome duchodu,duslednou redukci urednictva v radech desitek procent,posileni armady proti rabovani a hned by svet byl veselejsi.Předseda DSSS pan Vandas a někteří politici a příznivci z řad ODS i TOP 09 by J.D. za jeho vize pochválila.
    XXXXX například konstatuje: Dejte jim práci. Kopali za komančů, ať kopou i dneska, na co jsou nám kopáči z ukrajiny, mongolska a co já vím odkud? To je takovej problém?
    Problém to samozřejmě je.Každá soukromá firma z různých důvodu raději dnes zaměstná kopáče z ukrajiny,mongolska apod.Přitom se jedná o práce které financuje stát,kraje nebo obce.Kde tedy hledat řešení zmiňovaného problémů?Soukromým firmám nelze přece nařizovat koho mají přednostně zaměstnávat.Pravicový neoliberálové by tuto možnou regulaci brali jako ohrožení svobody podnikání u nás.
    J.D. zde pouze jednoduchým způsobem hodnotí příčiny a řešení negativního stavu naší společnosti.
    Dne 14. 3. se uspořádala Městské knihovna v Praze a iniciativa ProAlt přednášku Jana Kellera Bourání státu – kam směřují reformy.J.D. a dalším by tato přednáška mohla pomoci k objektivnějšímu hledání skutečných příčin na základě odborných sociologických faktů a šetření.www.youtube.com.

  29. Josef Drbal říká:

    Pane Jane,
    pan „Josef“ a já – Josef Drbal jsme dvě různé osoby.
    Příspěvek svůj účel bezezbytku splnil a všem diskutujícím bych rád poděkoval.

    Josef Drbal

  30. Tomáš Ďásek říká:

    Je to bohužel přesně jak píše XXXXX. Příslušník romského etnika je zvyklý (po dlouhá tisíciletí) žít ze dne na den. Nepřemýšlí nad budoucností. Když chce, tak je pracant k pohledání (kdo z nás by třeba kopal celý den výkopy), učitelky prvního stupně vám potvrdí, že romské děti patří k nejbystřejším. Ale proč by se rom snažil chodit do práce, když je sociální záchranná síť tak benevolentní. Jan má pravdu v tom, že málokterý soukromník zaměstná roma. Ukrajinec sem totiž přímo ZA PRACÍ jede a chce si vydělat peníze. Pracuje jak nejlíp umí (bohužel celkem často neumí), nemarodí, nefláká se, nekrade cement – protože tady nemá chatu ani dům, kde by ho upotřebil – prostě je zcela bezproblémový. Ovšem roma zaměstnáte a druhý den je na nemocenské. Proč ne – když to stát umožňuje. XXXXX má neskutečně svatou pravdu v tom – a málokdo to chce slyšet – že všechno pramení ze zásadního nepochopení tohoto etnika. Snažíme se jim vnutit vlastní mentalitu a řekněme „morální hodnoty“. V představách všech těch brouků Pytlíků z rodu Kocábus Mamlasis je cílem spořádaná romská rodinka žijící v novém bytě, kdy tatínek je minimálně operátor CNC soustruhu v Boschi a maminka je zdravotní sestra. Děti studují průmyslovku a nejraději ze všeho kromě filatelie pracují na zahrádce na víkendové chatě. V neděli (poté co odnesou do kontejneru tříděný odpad) se celá rodina sebere a jede na výlet do Letů u Písku, aby se podívali na památník romských obětí II. sv. války…

    To je přece totálně hlupá snaha – něco jako chtít rozdojit kozla. Je totálně jedno jestli je u moci čéesesdé nebo modráci. Všichni na to zatím šli úplně stejně – úplně hloupě.

    Přiškrťme záchytnou síť. Žádné „nemáš na učení, tak zdechni“. Ale jednoduše na to pojďme tržně – to je jediná věc, v níž můžeme nalézt společnou řeč. Když už pozitivní diskriminace – což je kapitální békovina už svým názvem – tak to zkusme třeba systémem stipendia. Učí se tvoje dítě na jedničky ? Máš nárok na litr měsíčně. Klidně si ho prochlastej, nebo narvi do automatů. Proč ne. Ale abys ho mohl prochlastat i příští měsíc, budeš holt muset zajistit, aby tvůj malej Imre měl zase nějakou jedničku…

  31. Venca říká:

    Za komančů kopali,protože jinak by taky mohli být dokopáni.A stejně by tehdy dopadli i takoví tlučhubové jako Kocáb a spol. A že by to asi potřebovali.No bylo to nedemokratické,ale své ovoce to neslo.
    Ale proč jim pořád dávat nějaké pobídky?Nepřiškrcujme záchytnou síť,ale rovnou ji zrušme.Ale máte pravdu,nemá cenu je předělávat.Když nemáš zájem,jdi jinam.Jestli je problém,aby děti chodily do školy a dospělí do práce(nemám na mysli „třídění“barevných kovů),odstěhuj se tam,kde to tak funguje,hranice jsou otevřené.

Zanechte komentář




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I