Blog Jihlavských listů

Pavel Ženčák
79- Vzdělání VŠ - matematika, původně programátor, pak dlouhé roky jako technik, nyní OSVČ. Věk 60 let. Bydlím na vesnici nedaleko Jihlavy.

Že by něco „mimo nás“?

Pavel Ženčák | Úterý, 10. 9. 2013 v 21:09

Spoustu z nás, kteří jezdíme autem denně do práce, nebo máme nějakou vazbu na zúčastněné osoby, zasáhla zpráva o tragické nehodě za Loudilkou (silnice 602, asi 1 km za V. Beranovem), která se tu stala minulý týden ve čtvrtek. Patrně mikrospánek řidiče způsobil jeho vybočení do protisměru, kde se střetl s kamionem a následky byly tragické.

Vzhledem k tomu, že zde jezdím denně do práce a všímám si různých stop po nehodách, nebo jsem u některých i pomáhal postiženým, tak  mne to donutilo zavzpomínat a uvědomil jsem si zajímavé skutečnosti. Jen asi 100 m od této nehody se zhruba před třemi lety stala podobná nehoda  dvou osobních vozidel, kdy rovněž nenadále vyjelo do protisměru osobní vozidlo se dvěma důchodci. Řidič nepřežil. Asi o dalších 300 m dál rovněž před pár lety také patrně usnul řidič osobního vozidla odpoledne cestou z práce, sjel vpravo mimo silnici a narazil do betonového mostku. Sám nepřežil, spolujezdci byli vážně zraněni.

Na úseku snad jen 5 km dlouhém začínajícím před Loudilkou a končícím asi 1 km za Vys. Studnicemi mohu spočítat celkem 13 tragických úmrtí při dopravní nehodě, jen o kterých vím a mohu je doložit.  Počínaje asi 10-letým chlapcem před Loudilkou, přes zmíněné 3 výše uvedené podobné nehody, pak motocyklista poblíž odbočky na Luka n/Jihl., vedle na starém Bukovci 2 lidé z pohřebního průvodu (najelo zde do průvodu osobní auto), před pár lety mladý motocyklista pod Vys. Studnicemi, další mladík pro změnu nad Vys. Studnicemi, dále 2 Němci zahynuvší před lety v trabantu při čelní srážce, důchodce asi 700 m za Vys. Studnicemi (rovněž nenadálé vyjetí do protisměru), o kousek dál zhruba před měsícem sražený mladý cyklista u odbočky na Věžnice, o pár desítek metrů dál stará nehoda osobního auta a autobusu, kdy nepřežil řidič vezoucí Louckého pána.

 

Není to trochu moc na tak krátkém úseku? Je za tím jen náhoda? Nebo zde působí  i „něco mezi nebem a zemí“? Osobně jsem zde několikrát cestou z práce bojoval za volantem s únavou a nejednou jsem zvažoval 2 km před domovem auto odstavit a dát si „šlofíka“. A znám i ty, kteří zde za volantem i usnuli, ale měli víc štěstí, než ti, kteří zde zahynuli.

Kolegyně vyslovila názor, že ve městě člověk neusne, tam musí dávat pozor. Až do Velkého Beranova ještě je čilý provoz a pak dochází ke zklidnění, silnice je zde poměrně rovná a únava po práci začne působit.

Mnohé řidiče navíc poměrně rovná a široká silnice svádí k rychlé jízdě. Konec konců jak si jinak vysvětlit, že jen za jednu zimu na úseku asi 200 m v zatáčce za Vys. Studnicemi vylétlo ze silnice 8 aut? Jsou i tací, kteří to dokázali i na suché silnici koncem jara …

2 komentářů k článku “Že by něco „mimo nás“?”

  1. XXXXX říká:

    No to je celkem jasný, prostě základní příčiny nehod jsou, že lidi nekoukají kolem sebe a chrápou za volantem. Pak ještě jedna žvaní se spolujezdcem z očí do očí. Specialně dvě baby. Denně jsem dojížděl 110 kilometrů tam a pak zase zpět a pamatuju si úsek na D11 Sadská – Oseček, kde jsem pravidelně odpoledne denondeně usínal a jediný co pomohlo prostě zajet ke kraji pustit blinkry a jít se vyto… pak to bylo v poho až domů.

  2. Fejinka říká:

    Nevím kolik nehod se stalo na přivaděči, kde se staví most a doprava je svedena do jednoho pruhu. Co tady někteří řidiči předvádějí je „úžasné“. Nějaká snížená rychlost, zákaz předjíždění, motorkáři přejíždějící mezi „kuželi“, jedním slovem hrůza. Už aby to skončilo a pokud to dopadne s tou zvýšenou rychlostí na tomto úseku, tak pozdrav Bůh. Byl jsem nyní v Itálii, o které se říká, že tam moc nedodržují pravidla, ale žádnou nehodu jsem tady neviděl. Tady na tomto krátkém úseku přivaděče přestupků přehršel.

Zanechte komentář

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I