Blog Jihlavských listů

Zdeněk Gryc
46- Zaměstnání: architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady

ČT 2 ZROVNA PŘED CHVÍLÍ

Zdeněk Gryc | Středa, 20. 5. 2015 v 0:12

KSČ 21

NOČNÍ VLCI – vítáme vás
Je smutné, když si uvědomíme, co dělá oficiální propaganda proti průjezdu ruských motorkářů jen proto, že se jim to nehodí do jejich plánů lživě překrucovat historii.
Spanilá jízda Nočních vlků se koná u příležitosti 70. výročí osvobození Československa Rudou armádou a konce II. Světové války. Jsou to potomci těch, kteří neváhali položit své životy za naši svobodu.
Plán německých fašistů vyhladit český národ jako podřadnou rasu známe a nebýt hrdinství vojáků Rudé armády, tak se jim to podařilo.
150 000 padlých vojáků Rudé armády na území Československa si zaslouží naši úctu a vděk ještě na mnoho příštích generací. Na tom nezmění nic ani placení váleční štváči co slovně napadají Rusko a prezidenta Vladimíra Putina.
Prezident Vladimír Putin je zárukou světového míru, važme si toho. Nepřipusťme, aby se opakovaly hrůzy II. Světové války.
Noční vlci pojedou spanilou jízdu na počest hrdinů Rudé armády a na počest ukončení nejstrašnější války v dějinách. Přivítejme naše slovanské bratry a poděkujme jim za hrdinství jejich předků.
Zdeněk Klímek
———————————————-
Pravda už je skoro noc…
Právě skončil na ČT2 Hřbitov pro cizince
19. 5. 2015, 21:40 – ČT 2
Film, ČR (1990), 80 min, Skryté titulky, stereo vysílání
Režie: J. Dudek
Hrají: J. Dvořák, J. Bartoška, L. Šafránková, V. Zawadská, R. Hrušínský ml., L. Vostrčilová, D. Veškrnová, J. Somr, J. Plachý, A. Kreuzmannová, J. Teplý, P. Pípal, O. Sklenčka, J. Knot, P. Malý, O. Vlach, M. Štibich
Drama ČR (1990). Drama inspirované osudy československých letců, příslušníků slavné britské RAF, po návratu do vlasti. Scénář J. Hubač. Kamera A. Nožička. (76 min)

Tragikomický příběh z tragikomické doby – tak by se dala charakterizovat hra Jiřího Hubače, která měla premiéru v květnu 1991. Drama dvou kamarádů, kteří za války jako čeští letci bojovali v Anglii a po návratu domů museli prožít tak dobře známé martyrium, je příběhem o síle přátelství, odvaze překročit sám sebe v utkání s násilím i o právu na zachování lidské paměti. Televizní film s celou plejádou našich výborných herců byl poctěn prestižní mezinárodní cenou Prix Europe v Reykjavíku. Vážnou, charakterní roli si v dramatu zahrál oblíbený komik Josef Dvořák.

Předtím byl na ČT 2
Největší tankové bitvy III: Závěrečné boje o Itálii
19. 5. 2015, 20:00 – ČT 2
Dokument, Kan./N/It. 55 min, Premiéra, Skryté titulky, stereo vysílání

Dokument Kan./N/It. Opakování 24.5./ČT2 a 26.5./ČT2. Itálie 1944. Spojenci se snaží osvobodit zemi od německé nadvlády, zatímco Hitlerovy jednotky přeměňují každý horský hřeben v nedobytnou pevnost. Kanadský cyklus dokumentárních rekonstrukcí

Dnes krásná a poklidná země je pomyslnou spojnicí Evropy, Asie a Afriky, a proto byla v dějinách terčem mocenských snah všech velkých říší rozkládajících se na pobřeží Středozemního moře. Asi nejtěžší boje zde svedli Němci a Spojenci za 2. světové války. 10. července 1943 se v rámci spojenecké invaze vylodily na jihovýchodním pobřeží Sicílie u města Pachino tisíce kanadských vojáků. Spojenci obsadili Sicílii během pouhých šesti týdnů a na počátku září zahájili invazi na pevninu. Itálie kapitulovala. Německo se však nadvlády nad svým dosavadním spojencem nechtělo jen tak vzdát. Na jih Evropy poslali šedesát svých nejlepších divizí. Ty měly zabránit spojeneckému průlomu k jižním přístupům Třetí říše. Právě kanadské tankové jednotky sehrály v bojích n a Apeninském poloostrově klíčovou úlohu a jim je věnována dnešní dramatická efektní rekonstrukce.

Těch se zůčastnil , můj přítel kpt, anglického dělostřelectva Leopold Havlík. Ten po bojích zajistil a převzal výstroj Protektorátího vojska bojujícího ve spolupráci s Hitlerem v Itálii.viz:
Kpt. Leopold Havlík
Použitý text z knihy Milady Vávrové Rytíři Vysočiny (Jihlava, nákl. vl. 1996) str. 58-62. Zdroj:deník letce RAF Zdeňka Skořepy a vzpomínky jeho ženy Marie.
Kpt. Leopold Havlík, anglické dělostřelectvo a mise čsl. V Itálii.
„Valašský „ogar“, narozený 8. srpna 1914 v Rožnově pod Radhoštěm. Svého otce nepoznal, padl v I. Světové válce. Maminka se vdala podruhé. Dobrovolně se dal na vojnu k 108. Dělostřeleckému pluku v Hranicích, po roce nastoupil do Vojenské akademie a byl r. 1937 vyřazen jako poručík dělostřelectva.
Nevlastní otec za jeho emigraci zahynul v koncentračním táboře. Z tábora ve Svatobořicích se vrátila jen maminka a nevlastní bratr Víťa. V domku Havlíkových žila pouze Leopoldova snoubenka, slečna Mánička. Slečna Mánička bylo děvče statečné. Neohroženě po celou, nebezpečnou dobu, převáděla naše lidi přes hranice na Slovensko – do emigrace. Objevil se u ní i R. Pernický, hledal Leoše, s nímž mínil odejít za hranice. Ten byl ovšem už pryč, ale Ruda Pernický jej dostihl v Polsku. Každou sobotu, slečna Máňa, s batohem, v němž měla napečeno a vyprané prádlo pro uprchlíky, čekávala v určitou hodinu, /většinou o 13 hodině/na určeném místě, nezastavily ji ani represálie po atentátu na Heydricha. Jednou se u vrátek objevil vysoký muž s prosbou, aby ho ukryla, že ho honí gestapo. Co když je to finta, past? Provokatérů bylo v té době bohužel, dost. Odmítla jakýkoli kontakt, až když už trochu zoufalý muž, se vytasil s dopisem jejího švagra Zdenka z Prahy. Poznala švagrův rukopis a muže jménem Lustig – byl to dokonce Žid – v blízkosti domku schovala, převedla pak přes hranice i jeho. Dál, i když opatrně pokračovala ve své převaděčské činnosti. Dost i z dnes známých osobností by to mohlo potvrdit, ostatně její činnost je zachycena i v dokumentech MNO po válce. . . .
. . . . . až v listopadu 1945 přišel slečně Máně dopis z Itálie. Dopis krásný. A že se chce Leopold s ní oženit. Pocity netřeba líčit.
O dovolení odjet se do vlasti oženit, musel Leoš žádat v Anglii. Velitelství mu nabízelo britské státní občanství. „Jsem v první řadě Čechoslovák!“ odmítl.
Dostal tedy hezké písemné poděkování s královskou korunkou za dobré služby a pádil domů. Dne 11. Března si s Máničkou řekli „ano“. A na tři měsíce se vrátili spolu do Itálie.
Kapitán Leopold Havlík po návratu do Prahy získal jednopokojový byt, místo na generálním štábu a přednášel na válečné škole. Když čekali prvního syna, byl v roce 1949 z armády vyhozen a dostali i výpověď z bytu…
Proč jen nevyužili nabídky letce Antonína Nováka již v roce 1948?…zde to nebude dobré, vracím se do Anglie – sbalte se, vezmu Vás sebou… nabídka lákavá, jenže tu byla Leopoldova maminka, tolik ji miloval, Leopold ji nemůže vystavit nebezpečí nového uvěznění, dost si vytrpěla za Němců ve Svatobořicích. Ne to by si nikdy neodpustil. Zůstali doma.
Leoš jezdil kopat do Žďáru nad Sázavou, soudruzi mu nedovolili jiné zaměstnání než dělnické. Ve Žďáře se stavěl Žďas. Přes týden bydlel v maringotce, na neděli se vracel domů. “ /potud výňatky z Rytířů Vysočiny M. Vávrové/.
———————————
Havlíka – kopáče – dělostřelce, si povšimli při zaměřování výkopů. Ze Žďasu na HUKO v Košicích. Pak do Stavoprojektu. Zde navázal přátelství s naším kolegou, Ing. arch. Jiřím Šubrtem, komunitou a židem, který na rozdíl od své manželky přežil koncentrák. Šubrt se k němu, podobně jako později k dceři vězněného Profesora Rozehnala, skvěle zachoval a získal pro něj byt. O Stavoprojektu, sledování Havlíka STB a Min. vnitra, které nikdy neskončilo, jsem toho už dost napsal jinde.
Zdeněk Gryc, tedy v souvislosti s:
Na poli lidských konfliktů ještě nikdy nevděčilo tolik za tak mnoho tak málu.
Churchillův projev o Bitvě o Británii 20. 8. 1940. a . . . Kdo se hrabe jen v minulosti, stane se jen onou příslovečnou starou strukturou, která už nemá dnešnímu světu co říci. . . Nebylo by lepší na stará kolena věnovat se raději angličtině, než tahání kostlivců ze skříně?
čtenář | 2015-05-16 16:39:46 | Reagovat
————————————————————————–
MINULOST PO 70 LETECH
Do dopisů čtenářů JL jsem vložil příspěvek s ilustrační fotografií.
TAKŽE JSEM UPŘÍMNĚ RÁD, jako projektant OV KSČ JIHLAVA, ŽĎÁR, BA I ZNOJMA ŽE NYNÍ VŠICHNI:

Milujeme svůj národ, a proto chceme, aby byl svobodný.
Milujeme svůj národ, a proto bojujeme za svobodu jeho obrovské většiny.
Tato láska stojí nás těžké oběti.
Na této lásce nevyděláme miliony.
Touto láskou nezakrýváme žádné špinavé kšefty.
Milujeme svůj národ.
A proto jsme komunisty
——————
tedy nikoli kolaboranty s nacisty jako v roce 1939.

OVŠEM NA PRVNÍM MÍSTĚ DEMOKRATY, PROTOŽE KOMUNISMUS POD VEDENÍM LENINA UŽ VE SVÉM ZÁRODKU BYL VŽDY ZALOŽEN NA DEMOKRACII.

69 komentářů k článku “ČT 2 ZROVNA PŘED CHVÍLÍ”

  1. Svatopluk Beran říká:

    Píšete o tom že se nedostali k práci bankovní elity. Víte kdo to byl Alan Greenspen (http://cs.wikipedia.org/wiki/Alan_Greenspan ). Co já vím tak se o něm mluvilo jako o ikoně americké ekonomie. A jak ta jeho ekonomie potom dopadla?

  2. Svatopluk Beran říká:

    Víte jak dopadl Enron (http://cs.wikipedia.org/wiki/Enron).

  3. Svatopluk Beran říká:

    Vláďo manažeři mají mít stoprocentně víc než jiní zaměstnanci. Otázkou je přiměřenost. Ta se raketově neoliberální politikou mění až na dnešních i čtyřista krát větší částky než je vůbec jejich schopnost lidského pracovního potenciálu . Tím se svět dostává do situace kdy pár jedinců vlastní téměř vše, ( 1% občanů 50% bohatství světa, 10% občanů pak 90% bohatství světa), situace téměř totožná jako v otrokářské nebo feudální společnosti. Jen díky 2 000 let pokroku je rozdíl v tom že jezdí auta a jsou televize. Průmyslová revoluce pouze dočasně přesunula movitý a nemovitý majetek z královských a šlechtických rodů z principu merkantelistického hospodaření na jiné,, schopnější,, občany, kteří však opět uvízli v principu rodového majetku na podkladě tentokrát monetárního hospodaření tištěných, minimálně krytých papírových prostředků směny, ( abych tě trošku popíchl tak v Jihlavě například kauza Kratochvíl 🙂 ), které se v posledních pár letech dokonce přes počítače a platební karty mění jen na jedničky a nuly v prakticky nekontrolovatelných hardiscích bankovních institucí. Poslední světové miliardové kauzy s mezibankovní sazbou Libor jsou pak jen špičkou ledovce chamtivosti některých ,,VÝMEČNÝCH MANAŽERŮ,,

  4. VladimírV říká:

    Sváťo, souhlas. V prosperující firmě (tedy netunelované) se odvíjejí platy manažerů od výše jejího profitu. Výjimkou (tedy ne ojedinělou) jsou státní podniky, kde jsou tyto stavěny bez ohledu na hospodaření firmy. I proto je stát špatný hospodář, přičemž samozřejmě respektuji to, že by měl kaučovat firmy, které jsou důležité pro chod hospodářství a společnosti a předpokládá se jejich ztrátovost.
    Pokud jde o kauzu ICOM, ano, její vznik a fungování byla „nakopnut“ přílivem „deliktního kapitálu“. Ale pozor, ne za účelem následného tunelu. Firma počáteční vklad vysoce zhodnotila a stala se jedním z důležitých hráčů na poli autobusové a nákladní přepravy. To není jen o zlodějině, ale o prokázaném manažerském umění. O osudu pana Kratochvíla rozhodl soud a pan Klaus, to je jiná kapitola, která nemá nic společného s faktem, že na rozdíl od potupného osudu bývalých a větších dopravních společností než ČSAD Jihlava, jako např. ČSAD Brno, je soukromá rodinná firma ICOM dosud životaschopnou.☺

  5. Honza říká:

    No pane Berane, Amerika špatně a jak Rusko nebo Čína ?

  6. Jan P. říká:

    Pane Vladimíre V. prosím neberte můj komentář, jako osobně zaujatý.Nemám k tomu žádný důvod.Jsem pevně přesvědčen o tom,že hlavní cíle a vize spolu nesdílíme.Má to své různé důvody.Některé zmíním.
    Věřte tomu,že se každý z nás je názorově a ideově někde jinde.Vy mě neustále přesvědčujete o tom,že máme společný cíl a stejný úhel pohledu.Rozdílné ideje a hodnoty podle vás hrají marginální roli.Já jsem opačného názoru.My se pouze shodujeme na kritice pochybného chování českých politiků(centrální a místní).Já samozřejmě podporuji všechny snahy a aktivity na prosazování prvků přímé demokracie.Jsem si dobře vědom toho,že celostátní čí místní referendum na minimalizaci korupce a klientelismu jenom nestačí.Žádné výrazné osobnosti ani přesvědčivé alternativy na to, aby mě oslovili a inspirovali nehledám.Své už dávno mám.Vám je rozhodně doporučovat nebudu.Možná vám to bude připadat absolutní,ale patřím mezi ty, který mimo jiné uvažují v horizontu delší doby.Bez ohledu toho, jestli se toho ještě dožijeme nebo ne.
    Pokud znáte trochu dějiny lidstva víte,že řada pokrokových a emancipačních snah prosazovali lidé u nás i ve světě řadu desítek a stovek let.
    Na tom se nic nemění ani dnes i v budoucnu.Urychlit některé věci prostě nejde a mají svůj čas.
    V zaměstnání,mezi známými a příbuznými se stýkám s řadou lidí.Vím co je štve,co prožívají a jaké různé názory na řadu témat zastávají.Nežiji pouze ve svém idealistickém uzavřeném světě.Je klidně možný,že moje generace(dnešní čtyřicátníci) nebude rozhodovat o tom,který společenský systém jednou korporátní neoliberální kapitalismus nahradí.Může to být záležitost příští generace.Jestli to bude systém spravedlivější nebo ještě horší a jaký jiný ekonomický model přinese si netroufám predikovat.Je zde i další důležitý fakt.Nebezpečí klimatických změn způsobený lidskou činností.
    Nacházíme se v nejistém a nestabilním světě.Jaké možné alternativy se nám nabízí považuji za atraktivní a zajímavé téma.Otevírat a diskutovat o nich s vámi nebudu.Vím dobře,že by jste tomu správně neporozuměl.
    Myslím si,že by jste se mohl pokusit nastartovat novou éru politické kultury v Jihlavě.Občané města Jihlavy by si to konečně zasloužili..Sám to samozřejmě dělat nemůžete.K tomu je potřeba řada občanských aktivistů i poctivých členů politických stran.Stavěl bych na občanském sdružení Společně pro Vysočinu. Přijít s alternativou a vizí,která by dokázala silně oslovit voliče města Jihlavy.Pokud bude zájem rád nějak pomůžu.

  7. VladimírV říká:

    Pane Jane P.
    Po mém naturelu nemám nic proti Vašemu komentáři a představách o dění ve světě. Je to Vaše svobodná představa.
    Ano, svým optimismem jsem leckdy působil naivně. Např. vírou v to, že lze lidi formovat osobním příkladem. Tedy ne pouze v rodině, ale i v zaměstnání a ve společnosti vůbec. Až na tu společnost se to celkem daří a dařilo (jsem v důchodu). Se společností je to trochu horší. Její převážná část je deformovaná závistí, sdílenou nedůvěrou a vychovávaná k silnému individualismu. Kromě toho zde hraje roli mocná síla peněz, přeloženo, co by z toho lidi měli, když se budou veřejně angažovat.
    Ač plně nestraním Zeleným, rád jsem se přidal k iniciativě k vypsání referenda o odpadech. A to z důvodu
    podivných kejklů, které radnice s občany prováděla (zatím je to naštěstí v útlumu) s cílem jim sáhnout hlouběji do kapsy. (Viz skokové zdražení poplatků za odpady o 40%). Po zkušenostech s názory tisícovek Jihlavanú, co jsme při sbírání podpisů vyslyšeli, jsem nabyl přesvědčení, že netečnost lidí k veřejnému dění je velmi silná a důvěra ve změnu v politice města naopak žádná. Umocněná posléze geniálním tahem radnice, kdy těm, co byť neúmyslně podepsali 2 x petiční archy, bez ústního projednání přestupku vypálila pokutu. Přičemž dobře věděla, že je to proti dikci zákoa. Těm, kteří se odvolali, bylo konstatováno, že se žádného přestupku nedopustili. To ovšem stačilo radnici k zastrašení lidí pro případ, že bychom konání referenda prosadili. Projevilo se to i velmi nízkou účastí lidí na obecních volbách v Jihlavě (35%), což je mimochodem mezní % pro platnost výsledků referenda.
    Občanská sdružení (dnes spolky) mají sice status právnické osoby, ovšem nemohou zasahovat do celé agendy obce. V praxi je pak jejich parketa především v oblasti životního prostředí a společenských aktivit. A to je žalostně málo.
    Jsem pragmatik a realista, můj věk mi velí, že moje ambice a snaha se politicky angažovat skončily obecními volbami v roce 2014. Rád pomáhám při řešení konkrétních problémů, kde mohu být něco platný, rád se angažuji v místě bydliště, ale tím moje role směrem k veřejnosti končí. Zásadně však nechci podporovat věci, které nemají ani u nejmenší šanci na úspěch.
    Dnešní éra je parketou především vás, čtyřicátníků. Jste v produktivním věku, vychováváte děti, jste v nejlepší kondici a vidíte špatný příklad nás, předchozí generace, který by vám měl být vodítkem v úsilí ke změně a především reálné vizi podoby budoucí společnosti. Tuto dominantní roli byste neměli podceňovat. Držím vám palce.☺ Vladimír Havlíček

  8. Libor Furbacher říká:

    Pane Beran prectete si tady aspon ty nejzakladnejsi informace o Fannie Mae a spol .Nez zacnete strilet od boku.To je ta vase elita co si ji politicti lidumilove vybudovaly.Hlavne venujte nejvetsi pozornost pod nadpisem “The Mortgage crisis from late 2007“.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fannie_Mae

  9. Svatopluk Beran říká:

    Laďo nepochybuji o tom že se ICOMu daří. Těžko kdy však budu zastáncem tvého podprahového pohledu že – KLIDNĚ JAKO PODNIKATELÉ MŮŽETE PŘI POKUSU O NASTARTOVÁNÍ PODNIKÁNÍ UŽÍVAT PODVODNÉHO JEDNÁNÍ. NA PODNIKATELSKOU MORÁLKU PŘITOM NEMUSÍTE HLEĎET. KOMU BUDE PODNIKÁNÍ FUNGOVAT TOHO OMYLOSTNÍME. JSEM PŘESVĚDČEN ŽE KLAUS BYL, JE A HISTORIE JEJ NÁSLEDNĚ I JAKO JEDINCE POSOUDÍ COBY NEJVĚTŠÍHO ČESKÉHO FINANČNÍHO DEFRAUDANTA A HAZARDÉRA S NOVĚ VZNIKAJÍCÍ PODNIKATELSKOU MORÁLKO. Vždycky tě budu v pohodě volit a věřit ti na úrovni jihlavského zastupitelstva, nikdy bych tě ale nepustil k možnosti řízení státu. 🙂

  10. Svatopluk Beran říká:

    Pane Furbacher díky za odkaz. Stále však s vámi nesouhlasím a zcela jistě se nikdy neshodnem. Podle mne to není špatný nápad, jenom ho neměli poskytnout soukromému bankovnímu sektoru, kterému ještě ke všemu odbouraly regulace, nastavené právě z důsledku největší hospodářské krize. Přesně na tomhle případě je potvrzeno co Baťa tvrdil o krizích v podání MORÁLNÍHO SELHÁNÍ ELIT. Vy trdíte, že za smrt žebráka způsobenou nabídnutým otráveným chlebem si může žebrák sám. Já tvrdím že selhal ten, kdo do potřebného chleba pro žebráka, napustil jed. A to ať už to byly vlády které odregulovaly finanční zákony nastavené po Velké hospodářské krizi, tak i soukromé banky a jejich chamtiví bankéři.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Americk%C3%A1_hypote%C4%8Dn%C3%AD_krize_2007

  11. Svatopluk Beran říká:

    Morální hazard

    Velmi často skloňovaným důvodem hypoteční krize je tzv. morální hazard, což je terminus technicus z teorie tržního selhání pro stav, kdy se společnost či jedinec chovají jinak v případě, že nesou plné riziko za své činy a jinak v případě, že ho následkem nějakých vlivů (zpravidla pojištěním) nenesou. Neboli stav, kdy jeden ekonomický subjekt při maximalizaci svého užitku snižuje užitek ostatních účastníků tržní transakce na základě jejich neinformovanosti. Problém morálního hazardu v této krizi spočívá v tom, že banky neinvestovaly svoje peníze (Merrill Lynch měla jen tři procenta svého kapitálu, ale peníze svých klientů, přičemž se vědomě dopouštěly velkého rizika s předpokladem, že je stát na základě doktríny too big to fail nenechá zbankrotovat a napumpuje do nich další peníze.

  12. Libor Furbacher říká:

    Pane Beran vase alegory s zebrakem je nepresna.Zadnej “jed“nikde nebyl,Bylo to mysleno jako nejcistejsi pomoc chudejm.Politicti lidumilove dali tomu zebrakovy hodne dobreho a cerstveho chleba ale ukousl si vyc nez mohl stravit.
    Hypothetically.To je jako by jste si chtel pujcit milion na barak ale nemel by jste na to collateral a jenom tak tak prijem.Banka by vas normalne odmitla .Ale radnice vytvorila“ Hodneho kamose“na rozvoj mesta a vymiceni chudoby.Protoze mesto nikdy nema penize[jako vsechno co je ve spolecnem vlastnictvi],tak to byla to skupina soukromich investoru s penezi,kteri byly ochotni vzit tento risky market a rucit.
    No diky hodnemu kamosovy jste dostal tu hypoteku.Vsechno slo paradne az do te doby kdy vyskocil interest.
    No a protoze vas hodnej kamos mel hodne komosu jako vy ,takze kdyz jste vsichni prestali platit,kdyz se zvedl interest o par procent a uz jste
    nemohly platit.Takze nahle“ hodnej kamos“ stratil vsechno,a jeho kamosi vcetne vas taky.A ta vydriduska banka vlastnila baraky v pulce Jihlavy,ale nemela zadne penize.Coz je jaksi velke minus pro banku.Trh se zastavil a tohle je ta svetova krize zjednodusene prelozena do Jihlavstiny.

  13. VladimírV říká:

    Sváťo, ne, není to podprahové. Jak jsem zmínil, deliktní činnost pana Kratochvíla ponechávám stranou. Jinak to nebylo nic nenormálního, viz rozhovor s bývalým předsedou vlády Stráským. Zkrátka se „zhaslo“, aby mohlo dojít k transformaci kapitálu.
    O důvodech náklonnosti pana Klause k šéfovi ICOM mám jinou představu. Tím byly především předvolební billboardy ODS na autobusech ICOMu. To se cení. Navíc, zdravotnickou diagnózu ZK stanovil soudní znalec. Pokud kritizuješ monopolní postavení ICOMu, tedy zmenšení možnosti drobného podnikání v branži, je to možné, ale v praxi dosti kostrbaté. Dovedeš si například představit, že by krajskou autobusovou dopravu zajišťovaly desítky drobných dopravců, kteří mají třeba jen jeden autobus a žádný servis? Vybudování tak velké firmy jako ICOM s sebou samozřejmě nese efekt z množství (lepší produktivitu práce), ale zároveň velké riziko z podnikání. A dokonce i odpovědnost za zaměstnance pro případ, že by došlo ke krizím. Něco jiného je, když případnou ztrátu státního podniku (viz ČD) kdykoliv bez problémů přikryje stát, než když se jako šéf soukromé firmy musíš denně starat o dostatek chleba. Pro spoustu defraudantů bylo pohodlnější sbalit tunelované prachy a žít si nad poměry. To ZK neudělal.
    A představ si, že existuje teorie napravitelnosti zlojedů. Karel Janeček tvrdí, a proč mu nevěřit, že většina těch, kteří si nakradli, je schopná nadále žít v souladu s morálkou. Buďme pragmatici. Společnosti to zřejmě více neublíží. Zvlášť, když jsou všechny lhůty pro jejich potrestání pryč. Stačí takové lidi ve volbách nepustit do politiky.
    Souhlasím s Tebou. Ambici do řízení státu jsem nikdy neměl a nemám, to totiž přesahuje zejména mantinely mé osobní svobody, které si vážím především. Holt, dobrý politik, tedy patřičně ohebný, by ze mne nikdy nebyl. Měj hezký víkend.

  14. Svatopluk Beran říká:

    V tomhle se pane Furbacher nikdy neshodne. Bajka s žebrákem je jasná a zcela srozumitelná. Já chápu váš úhel pohledu a proto je mi také jasné proč jste nezůstal v Evropě, ale táhl vás na jiný kontinent americký protestantismus, v němž si má pomáhat pouze každý sám. Důležité podle mne je, že se tu spolu bavíme a že si mohou následně občané kteří naši rozpravu sledují, vybrat dle svých životních ideálů a potřeb svůj morální rozměr z našich rozdílných pohledů na to, co stojí za tím jak svět vlastně funguje. Ideální by bylo pokud by solidární Evropa mohla být sama sebou bez amerického ovlivňování centrální světovou měnou – americkým dolarem – a současně i americkou vojenskou okupační přítomností v Německu i dalších vojenských základnách po celé Evropě, (s výjimkou Česka a Slovenska, kde občané navždy dislokované americké vojenské základny svobodně odmítli). Jsem přesvědčen o tom, že pokud by jste coby američtí obyvatelé dělali svojí ekonomiku a soukromé centrální bankovnictví jen na tom svém americkém ostrově, že by jste stále byli velice schopnou ekonomikou i silným státem. Pro ostatní svět by jste mohli být v mnoha oblastech i velice dobrým příkladem. Tak jak jste ale roztažení ve světě dnes, fungujete pouze jako světový hospodářský cizopasník – česky též pijavice – a válečný provokatér s vyhrazeným osobním právem prvního atomového úderu. V lidských dějinách v podstatě nic nového. Avšak roce 2015 je již jen otázkou maximálně dvou desítek let, kdy ztratíte svůj nynější dominantní světový vliv a převálcuje vás Čína, které jste vy sami ve své vlastní chamtivosti vrátili její historické hospodářské schopnosti. Průser je v tom že se pak ona může chovat jako nyní vy, američtí protestanti. Je tu ale i možnost, že u nich zvítězí idee východního Konfuciusmu,což by mohlo být pro svět jakžtakž přijatelné. Nejlepší by však pro celý svět bylo to, pokud by jste dokud ještě jste nejmocnější, včas nabídli jako první ruku ke vzájemné dohodě a ústupcích. Pokud tak neučiníte, dostanete v budoucnu sami to, co po celém světě rozséváte nyní. Já ani vy z toho strach mít nemusíme, my se toho nedožijeme. Ten váš americký egoismus začnou odsrávat až naše děti a děti jejich dětí.

  15. Svatopluk Beran říká:

    Pokud myslím Vláďo Klause, tak ne jako bilbordového ICOMáckého klauna, ale jako toho kdo vytvořil podmínky pro druhotné rozkradení hmotných statků vytřískaných komunisty za čtyřicet let z každého občana a následně zhasl a omilostnil, či po dvaceti letech amnestoval. Dále též nevěřím tomu, že tohle vše bankovní úředník Klaus a zároveň i televizní zloděj šperků vymyslel sám, bez zahraničních nápověd. Nejsem též přesvědčen a na chování občanů je to i vidět, že slova pana Janečka neplatí. Pozice ODS, jako bývalého největšího garanta naší podnikatelské elity je toho pro mne důkazem. A to jsem pana radního Vovsíka předem varoval. 🙂 Téměř nikdo mi tenkrát v hvězdném rozpuku ODS nevěřil. Jestli jsem tě Vláďo dobře pochopil tak podle tebe, pana Janečka i jiných – když zodpovědně zacházíš z ukradeným majetkem tak krádež vlastně není krádež. Krádež je to pouze tehdy když nakradený majetek nerozmnožuješ. Ještě se musím hodně učit. 🙂 Ne, já už se nechci měnit, já už chci zemřít blbej jakej sem. 🙂

  16. Svatopluk Beran říká:

    Hážu kolo na auto, přítelkyni do auta a odjíždím na Novohradsko a Českou Kanadu si vyčistit palici. Zatím zbohem všichni. Jestli mě tam nesejme nějakej řidič nebo medvěd tak se sem za týden za váma zase podívám. Velice rád vzpomínám na při těchto svých aktivitách pane Furbacher na Big Bera Lake v Californii, tam to bylo fakt hodně dobrý. To myslím bez jakékoliv ironie.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Big_Bear_Lake

  17. VladimírV říká:

    Sváťo,
    nehledej v tom žádnou železnou logiku. I já považuji zloděje za zloděje. A Klause za spouštěče zlodějin, navíc natolik chytrého, že na to přišel opravdu sám. Je nesmírně sebestředný, řekl bych, že na světě není nikdo, kdo by mu mohl radit. Pokud nemáme zákon, kdy by byl usvědčený zloděj ukamenován, tak asi proto, že i těmto lidem chce podat společnost ruku. Měnit se kvůli tomu nemusíš, ale pokud zůstaneš zatrpklý, budeš škodit zejména sobě.☺
    ODS jako symbol „pravice“ se sama zdiskreditovala ne proto, že navenek hlásá zásady konzervativní politiky, ale proto, že vzala pod svá křídla i lidi z jejich zištných důvodů, v tom zloděje. Ale to samé se dá říci i o ostatních stranách. Holt je vidět, že se stranické politikaření nějak nepovedlo a ještě dlouho se nezmění, protože si kapři rybník přece sami nevypustí.

  18. Libor Furbacher říká:

    Pane Beran,nevim co myslite tim aby evropa mohla byt sama sebou.Evropa je porad sama sebou ale obcas potrebuje trosku pomoci.Vzdyt v te evrope si neumite ani ocistit ten stetovej motlitebni sport football od korupce.
    Celej svet o te korupci vi asi dvacet let,Maradona o tom mluvil,bylo i parlamentni hearing, ale nikdo nikdy nebyl charged.To jste museli pockat az se zacne soccer hrat v severni americe a officials tam pritahnou ty evropske moresy uplaceni.A ted to je poprve co jim to nekdo to uplaceni zatrhl.Doufam ze se ted alespon evropa prida ,koklikrat jsou dobry followers,ale malokdy leaders.

  19. Svatopluk Beran říká:

    Pane Furbacher tím myslím to aby Evropu už neokupovaly vojensky Spojené Státy, aby Spojené Sáty přestaly coby nejdarebátější demokratická země světa destabilizovat a vysávat zbytek světa a skončili i ze snahou ovládat hospodářsky ale i politicky, například přes možnou budoucí obhodní dohodu TTIP země Evropy. Jen malý příklad, tato smlouva by prakticky znemožňovala nastavení solidárnějších a sociálnějších států Evropy, nežli jsou dnes. Pokud by totiž lepší sociálnější podmínky, nabízené některou z budoucích vlád, napříště ohrozily domnluvené zisky korporací ( jelikož to bude smlouva mezi USA a Evropou tak amerických), znamenalo by to, že ve budoucích svobodných volbách nemůže případná prolidově smýšlející strana, navrhovat a v případě vyhraných volb prosazovat své morálnější a sociální vidění života na této planetě. Jsem přesvědčen že i přes své schopnostech nejste natolik neschopný, aby jste si uvědomil, že typ tržního hospodářství, který prosazujete vy a vaše americké společnost, je na této planetě již jednou provždy zamrazen.

    Nenápadný právní systém, který umožňuje korporacím žalovat státy

    Před padesáti lety byl vytvořen mezinárodní právní systém na ochranu zahraničních investorů. Dnes jeho prostřednictvím si korporace dokáží vysoudit miliardy dolarů a kritikové varují, že se systém vymkl z rukou.

    Kancelář Luise Parady je čtyři bloky od Bílého domu ve Washingtonu. Parada je jedním z hrstky právníků, kteří hájí suverenní státy proti žalobám od multinacionálních korporací.

    Od roku 2000 žalovaly stovky mezinárodních korporací více než polovinu zemí světa o odškodné, protože prý státy ohrozily jejich zisky.

    Prvním Paradovým případem byla obhajoba Argeentiny koncem devadesátých let vůči žalobě od francouzské firmy Vivendi, která žalovala argentinskou provincii Tucuman, která omezila ceny, které Vivendi účtoval lidem za vodu. Argentina prohrála a musela zaplatit firmě Vivendi odškodné 100 milionů dolarů. Nyní háji Parada El Salvador, před mnohamilionovou žalobou od důlní společnosti, jíž Salvador odmítl poskytnout práva těžit na jeho území zlato.

    Většina mezinárodních investičních smluv a dohod o volném obchodu poskytuje zahraničním investorům právo žalovat státy. V Evropě se tento systém stal součástí kontroverze při vyjednávání o sporné Transatlantické dohodě o obchodním a investičním partnerství (TTIP). Francie a Německo se vyjádřily, že chtějí, aby z dohody TTIP byly pasáže umožňující korporacím žalovat státy o odškodné odstraněny.

    Investoři používají tento systém nejen pro žaloby o odškodné za údajné znárodnění pozemků a továren, ale i pro žaloby o odškodné za vládní rozhodnutí, včetně ekologických a sociálních předpisů, které prý omezují investorská práva. Multinacionální společnosti se žalobami snaží získat peníze, které už invesotavly, ale také žalují o odškodné za údajné „ztracené zisky“ a „očekávané budoucí zisky“. Těchto mezinárodních žalob je teď více než 500 a další každý týden vznikají.

Zanechte komentář




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I