Blog Jihlavských listů

Jaromír Kalina
143- Absolvoval Fakultu chemické technologie na VŠCHT v Praze. Působil jako výrobní ředitel a sládek Pivovaru Jihlava. Od r. 2014 do června 2019 náměstek primátora Jihlavy pro majetek a IT, v letech 2013-17 krajský předseda KDU-ČSL. Zastupitel města Jihlavy a Kraje Vysočina. Ženatý, čtyři děti, žije v Jihlavě. Přezdívka: Jack. Jeho pivovarnické hesla: "Dej Bůh štěstí!"

Migrace je riziko, ale iráčtí křesťané by šanci dostat měli

Jaromír Kalina | Úterý, 19. 1. 2016 v 13:15

Do Jihlavy přichází sedm iráckých rodin se čtrnácti dětmi. Jsme jedním z prvních měst v Česku, které přijme uprchlíky. Zásadní věc je, že to nejsou živelně příchozí a neprověření uprchlíci, ale islamisty pronásledovaní iráčtí křesťané, kteří prošli prověrkou. Klíčové bude vysvětlit jim, jak funguje naše společnost, zákony a pracovní trh. Z jejich strany bych ocenil snahu o začlenění.

Křesťanství z Blízkého východu pochází, a podle Generace 21 (společnost, která pomáhá právě iráckým a syrským křesťanům) tamní křesťané nesmí na území ovládaném muslimskou ani vlastnit zbraně, takže nejsou schopni se ochránit. I jako členovi KDU-ČSL mi tedy jejich přijetí přijde jako rozumná volba. Důvěřuji Generaci 21 v tom, že má o „jihlavských“ uprchlících reference od tamních diecézí a že prostřednictvím ministerstva vnitra prošli bezpečnostními prověrkami.

Je důležité, že jsou to křesťané, kteří by na rozdíl od islamistů neměli nenávidět evropskou civilizaci – i když ona sama na své křesťanské kořeny zapomíná. Migrační krizi proto beru jako šanci uvědomit si křesťanské základy Evropy. I když to někomu může přijít jako „kádrování“, myslím si, že máme právo si v migrační krizi vybrat, komu poskytneme pomoc – a tady jsme se rozhodli pomoci iráckým křesťanům.

Multikulturní soužití je utopií

Jinak platí, že bezbřehá solidarita se všemi uprchlíky jde proti pudu sebezáchovy a že multikulturní soužití je utopií. Události v Kolíně nad Rýnem jen potvrdily moje obavy o integraci těch, kteří vidí Evropu jako ráj bez hranic, nadřazují kmenové vazby nad platné právo a islám berou jako jediné vidění světa. Pokud někteří Evropané obhajují vítání uprchlíků prostorem na pracovním trhu, pak se domnívám, že bychom měli spíš odstranit překážky při zaměstnávání a udělování trvalého pobytu (případně občanství) Ukrajincům, kteří jsou nám kulturně i nábožensky nejblíže.

Jako jihlavští lidovci jsme k diskusi přispěli tím, že jsme na podzim 2015 uspořádali besedu o uprchlících. Celá diskuse dál musí pokračovat tím, co chceme chránit před těmi lidmi, kteří do Evropy přišli parazitovat nebo dokonce zabíjet. Nemá smysl chránit konzumní styl života, rezignaci na výchovu dětí, svobodu bez odpovědnosti a lhostejnost k rozbíjení tradičních hodnot. Spíš bychom měli zesílit důraz na tradiční rodinu, spravedlivě odměněnou práci a úctu ke slabším a nemocným. To je otázka, která musí jít ruku v ruce s ochranou vnějších hranic EU.

Jaromír Kalina, lídr KDU-ČSL do krajských voleb 

13 komentářů k článku “Migrace je riziko, ale iráčtí křesťané by šanci dostat měli”

  1. Venca říká:

    Parazitovat, nebo zabíjet. Těch sedm, co je aktuálně ve Vyšních Lhotách ?

    Já z muslimáků rozhodně nemám radost – spíš naopak. Ale líbí se mi, jaké se z toho najednou stalo vítané politikum. Od Zemana, přes Babiše, až po blbečka Jihomoravskýcho Haška.

    Jako když dneska ODS a TOP09 navrhla vrácení slev živnostníkům uplatňujícím paušály. Ten debil Kalous si fakt nevidí do huby. Přece on s Nečasem to před třema letama zkrouhli.

  2. Svatopluk Beran říká:

    Pane Kalino nestačím se divit. Už jen název vašeho příspěvku – Migrace je riziko, ale iráčtí křesťané by šanci dostat měli – je podle mne z hlediska KŘESŤANA hodně ubohá. Pokud by jste napsal že MUSLIM by měl dostat šanci, tak jste podle mne KŘESťAN. Jestli vy jako KŘESŤAN uvažujete že jiný KŘESŤAN by měl dostat šanci, tak podle mne jste pouze účelový polistopadový KŘESŤAN. Nezlobte se na mě, ale jakýkoliv válkou zkoušený KŘESŤAN by měl být samozřejmost, pokud na to naše společnost máme peníze.

    Teď se do mě jistě všichni obujete, a je to z vašeho hlediska a zkušeností, spíš nezkušeností asi v pořádku, ale já jsem jako ateista mezi běžnými muslimy pracoval pět let. A nebyli to ani menší a ani větší parchanti než jsme my. Jak kdo. Měl jsem možnost dostat se během svých pracovních poviností nejen do střední Lybijské třídy muslimů, ale i mezi obyčejné pastevce v poušti. Před nikým jsem se netajil že jsem ateista. Každá rodina s kterou jsem měl možnost se setkat, mne respektovala a například pokud mě pozvali na občerstvení, které bylo povětšinou servírované do jedné velké mísy pro všechny na koberec na zem, přičemž jsme byli opření o zeď přes polštáře, mi bylo dána přednost prvním vybraným soustem začít jídlo i komunikaci. Vždy jsme měli mezi sebou vzájemný respekt, i když jsem jim dal znát že v boha nevěřím. Samozřejmě to neznamená že jsou takový všichni. Já mám jen za těch pět let takovou zkušenost. Nezapomenu například na to, jak tři roky po ukončení práce v Lybii jsem cestoval se Žďárským Bivak Klubem přes Turecko, Sýrii do Jordánska a během asi tříhodinové přestávky v Damašku jsem se svým kamarádem a třemi kamarádkami, najednou na jedné ulici uslyšel z auta, které vedle nás přizastavilo šišlavě, – ČAU VOLE -. Byl to Jorge, neboli Jirka jak jsme mu na Šarice (místo kde byl náš český podnikv Lybii), říkali. Soustružník ze Sýrie, který pro českou firmu Geoindustria Driling Section pracoval už deset let před tím než já jsem do Lybie přijel pracovat, tam pracoval tam dál i po mém ukončení pracovních poviností v zahraničí. Byl zrovna doma v Damašku na dovolené. Bylo to neskutečně náhodné setkání. Já Čech který pracoval v zahraničí. On, Sýriec, který pracoval v zahraničí. Já, který byl po třech letech v Česku zpátky, nyní na dovolené na tři hodin v Damašku, on doma v Damašku na dovolené z Lybie. Neskutečná náhoda. Nic, co jsem chtěl říct. Jirka nás okamžitě všech pět, bez jakéhokoliv zaváhání pozval domů na oběd. Neumím si představit že bych já, při náhodném setkání z bývalým muslimským zaměstnancem, se kterým jsem spolupracoval v jiné zemi a teď se náhodou setkali po třech letech v Jihlavě, pozval spolu s jeho muslimskými přáteli domů na oběd. Tím nechci tvrdit že jsou úplně všichni OK. Ale není to tak jakse u nás na internetu přeposílají maily a jak se chová jedno promile fundamentálních islamistů vyhecovaných Spojenými Státy.

    A teď do mě. 🙂

  3. XXXXX říká:

    Berane to je všechno hezký, kdyby to nesouvislo s plíživou kolonizací. Přeci je úplně jedno jestli o tuhle zem přijdem válkou, nebo pokoutnou kolaborací s příchozími a následně se množícími machometány.
    Nesnáším cikány a mam kamoša co je cigoš jako poleno. To je naprosto stejný jako s tím tvým syřičitanem.

  4. Jan P. říká:

    Vážený pane Berane,díky za pěkný diskuzní komentář.
    Naprosto s Vámi souhlasím ,že křesťansko-demokratický komunální politik a autor blogu Jaromír Kalina je od skutečných křesťanských hodnot hodně vzdálen.Na rozdíl od postoje papeže Františka ve věci humanitární a křesťanské pomoci uprchlíkům zastává JK selektivní řešení.

  5. Honza říká:

    Je až dojemné jak si Jan P. rozumí se S.Beranem až to vypadá že to „jeden muž“.

  6. Jan P. říká:

    Honzo,když nemáte důvěru internetové diskuze-proč se ji účastníte ?
    Čtenář-diskutující internetové diskuze může mít klidně shodný názor s jiným diskutujícím,kterého jinak osobně vůbec nezná.V tomto případě zde nesmyslně hledáte spiklenecké teorie.
    Příčina vašeho jinak nepodloženého podezření možná plyne z toho,že váš oblíbený komunální politik a autoru blogu se stal terčem oprávněné věcné kritiky a není vám to příjemné.
    Nebo jste pouze proti diskutujícímu čtenáři panu Beranovi silně zaujatý a jeho diskuzní příspěvky vám vždy zvednou adrenalin v krvi a hledáte příležitost, jak si to s nim vyřídit a jeho osobu v očích čtenáře blogu účelově znevěrohodnit ?
    Dávám vám dobrou radu.V běžném životě snad máme důležitější starosti či radosti něž se do ,,krve“ s někým názorově přít na internetové diskuzi.

  7. XXXXX říká:

    Zbytečná vysvětlivka, ten to stejně nepochopí.

  8. Honza říká:

    Jan P. – dobrá, nejste S.Beran, beru na vědomí. Pro 5X – jsem rád že to chápeš ty a to úplně stačí.

  9. XXXXX říká:

    Na mě se vyser a starej se sám o sebe kašpare.

  10. Honza říká:

    5X – opět jsi předvedl svoji inteligenci hulváte.

  11. Staník říká:

    Honzo nenech se plést, 5tixko to má v hlavě slušně srovnaný ač používá expresivní výrazivo 🙂 ty seš ale bohužel maličko hloupoučkej, ale sympatické je, že jsi slušnej…..ovšem nevím co je lepší synku 🙂 Nic ve zlým. Zkus spíše něco zajímavýho a rozumnýho napsat, zatím je to velice chabé. Seš takovej poloviční odvar Fürbachera, jehož pojetí argumentace je v leninském stylu a mírně promitivní (ač je zavilý antikomunista). Hezký den 🙂

  12. XXXXX říká:

    Staníku žádáš nemožné. Od trouby co papouškuje nabiflované poučky z knížky něco rozumnýho. Chacha. Dokonce i toho hulváta opakuje a ještě po mě. To je totiž nejmodernější postoj dnešní doby. Kreténa nesmíš nazvat kreténem, stejně jako cikána cikánem. K zblití. A bezcenný havlovo hovádko bude vyprávět o hulvátech.

  13. Honza říká:

    Jestli to 5x v hlavě srovnané nevím ( třeba jo), ale zatím se tady vyjadřuje jako největší žumpa. Nemám důvod psát litanie jako někteří. Jelikož mám svůj názor a vidění světa jiné než někteří zde píšící tak jen „komentuji“. Pro 5x – a jako cenu máš ty exote.

Zanechte komentář




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I