Blog Jihlavských listů

Miroslav Tomanec, Ing., MBA
129- Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.

ŠÍLENÁ ŠESTKA

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | Středa, 10. 2. 2016 v 5:06

UŽ NĚKOLIK LET JEZDÍ NAŠIM MĚSTEM

„ŠÍLENÁ ŠESTKA“

Z MĚSTSKÉHO NÁDRAŽÍ NA NÁMĚSTÍ, POŘÁD PRÁZDNÁ, PŘEVÁŽÍ VZDUCH ZA PENÍZE NÁS VŠECH….

DENNĚ NÁS TO STOJÍ TISÍCE, MĚSÍČNĚ DESETITISÍCE, ROČNĚ STATISÍCE, CELKOVĚ PAK MILIONY….

NECHCEME SE SPOKOJIT S VÝMLUVAMI, ŽE JE TO NUTNÉ KVŮLI DOTACÍM, ŽE SE NA TO DĚLÁ DOPRAVNÍ PRŮZKUM, CHCEME ABY S TÍM ZODPOVĚDNÍ NA RADNICI NĚCO UDĚLALI HNED !

8 komentářů k článku “ŠÍLENÁ ŠESTKA”

  1. Pavlik říká:

    SOUHLASÍM.

    A zrušit další plánované nesmysly v MHD, než k nim dojde – tedy plánovaný odbočovací pruh jen pro MHD u Cityparku k náměstí, kvůli kterému by se v podstatě zrušil chodník pod hradbami včetně zelené plochy a trolejbusy a autobusy by brousili plechy o historické hradby. A další plánovaný nesmysl z posledního dopravního průzkumu, který chce vrátit trolejbusy zpět na pěší zónu v Benešově ulici. Představa, že touto pěší historickou zónou budou jezdit trolejbusy je dnes již v praxi nereálná a zcestná. Navíc by se zase musela celá Benešova ulice zadrátovat a zase bychom tu chodili jak v nějaké elektrické kleci. To si tato krásná historická ulice nezaslouží !!!

  2. Venca říká:

    Ano, první krok jak něco změnit, je začít psát všechno verzálkama.

  3. Fejinka říká:

    Ta „šestka“ je zatím nesmysl. Až bude uděláno z Městského nádraží jako hlavní terminál , tak to bude mít možná smysl, ale dnes je to předčasné. Myslím si, že je třeba upravit jiné spoje do tzv. průmyslových zón. Např. průmyslová zóna LCJ Jipocar, která, bohužel, stojí na katastru Stříteže (totéž platí i pro Celní úřad). Tady by si zasloužila MHD jezdit častěji i během dopoledne. Vždyť auta stojí již i na poli a polní cestě.. Určitě by to stálo za úvahu a třeba upravit změnu trasy „dvanáctky“. Věřím tomu, že by to uvítala řada pracujících , kteří zde pracují a není jich málo. Všichni nemusí jezdit auty. Pravda je, že dnes tomu nahrává i cena pohonných hmot. Vždyť doprava má sloužit občanům.

  4. Miroslav Tomanec, Ing., MBA říká:

    O TOM, JAK NÁM UŽ STIHLY TY NESMYSLNÉ DOTACE POKŘIVIT MYŠLENÍ, HOVOŘÍ ŘEDITEL DOPRAVNÍHO PODNIKU PAN VILÍM,KTERÝ JE ZCELA OPAČNÉHO NÁZORU – LINKA VYDĚLÁVÁ :

    „Linka neprodělává, ale naopak, vydělává. Nebýt této linky, stálo by to hodně peněz na dotacích za to, že není zajištěna obslužnost nádraží. Byla to nejlacinější možnost, jak tam dopravu zavést k většině příjezdů a odjezdů vlaků,“ uvedl na dotaz JihlavaCity.cz ředitel jihlavského dopravního podniku Josef Vilím.

    „Je pravda, že některými spoji nikdo nejezdí, ale kritérium čerpání peněz bylo splněno,“ dodal šéf MHD.

    ALE JEŠTĚ ŽE JE TADY STATEČNÝ NÁMĚSTEK PRO DOPRAVU, KTERÝ PO NĚKOLIKA LÉTECH, CO MU TO PRÁZDNÉ JEZDÍ POD OKNY ZJISTIL, ŽE BY TŘEBA MOHLA JEZDIT I JINUDY :

    Už od 1. dubna by se však trasa linky mohla doznat změn. Myslí si to náměstek primátora pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal (ODS). „Je potřeba trasu linky změnit, co je podstatné, že jsme si ověřili, že to nebude mít vliv na poskytnutou dotaci,“ uvedl náměstek Vymazal.

    OVŠEM NEBUDE TO MÍT JEDNODUCHÉ. PAN ŘEDITEL VILÍM BOJ ZA ZACHOVÁNÍ ZISKOVÉ LINKY BEZE ZMĚN NEVZDÁVA :

    „Termín od 1. dubna už se nestíhá. Na stole je více variant,“ reagoval však ředitel jihlavského dopravního podniku Josef Vilím.

    BEZ KOMENTÁŘE.

  5. Petr Piáček říká:

    Dovolím si malou glosu k tématu.
    Šílená šestka neplní svojí funkci a ani ji plnit nehodlá

    Kritika linky MHD číslo 6 se dostává do varu a diskuze okolo ní mi připadá jako středobod MHD v Jihlavě. Jedni poukazují na její zbytečnost a malé využití a druzí v čele s dopravním podnikem se snaží upozornit na smysluplnost díky evropským dotacím, které by bez této linky město neobdrželo.
    Hlavní smysl ale tak trochu uniká. Linka 6 má propojit budoucí dopravní terminál s městem a teprve poté začne mít smysl. Významnost šestky tedy není v MHD, ale ve veřejné dopravě v podání dopravního terminálu. Jedná se o investici, která bude stát z veřejných prostředků řádově stamilióny a bude možná ještě více zbytečná, než samotná šestka.

    Kdyby totiž někdo dopravní terminál myslel vážně a nikoliv jen jako příjem evropských dotací, již dávno mohla šestka jezdit přes vlakové a autobusové nádraží směr centrum. A to třeba i zadarmo. Přes autobusák nová trasa linky 6 nepojede, a tak svoji funkci plnit nehodlá.

    Ukázalo by se, že pohodlný přestup z vlakového na autobusové spojení využívá jen malá část cestujících, natož Jihlavák. Dopravní terminál, tak jak ho město zamýšlí, by měl nastartovat mnohem větší pozornost nás všech, než zmíněná šestka. Ta zatím jen vytváří kouřovou clonu a odvádí pozornost od celkového výsledku dopravního průzkumu a případných změn, stejně jako od stamilionové investice v podobě dopravního terminálu.

  6. Miroslav Tomanec říká:

    No pokud to je opravdu tak jak píšete pane Piáčku, a já Vám v této věci důvěřují, protože to podáváte jako skutečný dopravní expert, kterým já rozhodně nejsem, tak je to ještě horší než jsem si myslel!
    Vždycky jsem tvrdil a bohužel se v tom přesvědčení dále utvrzuji, že město Jihlava je vedeno chaoticky, že chybí jakákoliv vize, koncepce, strategické rozhodování. A co může být konkrétnějším podpůrným argumentem pro toto obecné tvrzení než Vámi popisovaná situace!
    Na předposlední komisi rozvoje města, když nám dopravní inženýr města tuto velkorysou bezmyšlenkovitou investici – tedy vlastně už tunel na evropské peníze – prezentoval, jsem se nesměle dotázal, jestli existuje nějaký písemný dokument, který hovoří o tom, že i ostatní zainteresovaní, tedy například Kraj, Ministerstvo, ČD, SŽDC atd. mají stejnou vůli tento prostor rozvíjet. Tedy jestli je o tom podepsané nějaké memorandum, smlouva, dohoda, nebo aspoň zápis…..
    Odpovědí od zodpovědných mně bylo jen zmatené mlčení – a po chvíli kdosi špitnul, že možná mají něco takového na kraji….
    A to myslím mluví za vše.

  7. Karel Matějíček říká:

    Souhlasím s p. Piáčkem, že je to třeba vidět v souvislosti dalších věcí – podle mě i budoucí vysokorychlostní trati, na který bude také muset navazovat MHD a další veřejná doprava.

  8. Miroslav Tomanec říká:

    Tak právě jsem si přečetl podrobný „neveřejný“ (tohle fakt nechápu, proč s tím radnice dělá takové štráchy – jenom jako to nevím proč utajuje a pak si to na serveru každý může celý přečíst…) návrh změn v MHD – a šestky se nic netýká! Zapadlo to protože panu náměstkovi Vymazalovi neodsouhlasili ten průjezd Beneškou, tak vážně nic nebude!
    Takže si to zkusme jenom tak narychlo spočítat : Z nádraží na náměstí je to přesně 1,1 km… i zpět tedy 2,2 km… Podle jízdního řádu DP to jezdí 27xdennně (!)… když jsem si posledně pronajímal autobus, tak jsem platil 30 Kč na km (nevíte někdo, kolik by to mohlo byt teď?)… Doba udržitelnosti projektu je 5 let… To tedy máme.. 2,2 km x 27 jízd x 30 Kč na km x 365 dní x 5 let = 3 miliony 252 tis…..
    To se to rozhazuje ze společného, z erárního, že pánové ?
    A co na to
    předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Josef Vilím ?
    Předseda dozorčí rady Dopravního podniku Vladimír Hink ?
    Náměstek primátora pro dopravu Jaroslav Vymazal ?
    Předseda dopravní komise města Josef Kodet ?
    Tak se jich zeptáme !

Zanechte komentář




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I