Blog Jihlavských listů

Petr Klukan
12- Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

Volba prezidenta Havla: Komunisté vyhrožovali komunistům

Petr Klukan | Úterý, 7. 1. 2020 v 14:27

Před necelým týdnem a 30 lety se dovršil konec vlády jedné strany (pro ty mladší: KSČ). Dne 29. prosince 1989 byl zvolen prezidentem Československé socialistické republiky Václav Havel. Zvolen byl jednomyslně, i když v poslaneckých lavicích Federálního shromáždění seděla většina komunistů.
Historik Michal Stehlík na svých vysočinských přednáškách uvádí jméno Mariána Čalfy, tehdejšího vlivného komunisty, který si vzal „parlament na starost“.
Že komunisté do jednoho hlasovali pro nedávného nepřítele státu Václava Havla, vysvětluje například Wikipedie slovy: „Kombinací všelidového nátlaku a vyjednávání v poslaneckých kruzích, v němž se osvědčil zejména Marián Čalfa, se podařilo přesvědčit i komunistické poslance k volbě jejich nedávného úhlavního nepřítele.“
Na webu Britské listy vedl minulý týden k tomuto tématu jeho šéfredaktor Jan Čulík rozhovor s historičkou Muriel Blaive. A Čulík při tom přečetl její slova, která napsala do článku k volbě prezidenta: „Historik Jiří Suk v něm cituje Jiřího Svobodu, pozdějšího předsedu KSČ, podle něhož někteří komunističtí poslanci pro Havla odmítli hlasovat. Mohorita (předseda komunistické mládeže SSM – pozn. red.) s Čalfou jim pak měli vyhrožovat, že budou trestně stíháni za své politické postoje, a že je pověsí na kandelábry.“
Komunistický parlament tedy Václava Havla zvolil i v důsledku nedemokratického vydírání, v němž se uplatnily až stalinistické praktiky.
Historička Blaive uvedla, že revoluce byla výborná, skvělá, ale nebyla perfektní. Asi žádná revoluce nemůže být perfektní, poznamenal Čulík.
Takže shrnuto, komunisté byli vydíráni komunisty. Jak příznačné.
Pokud jste nikdy o historičce Muriel Blaive neslyšeli, pak si dovolím pár údajů: Francouzská historička mluvící česky se profesně věnuje dějinám (post-)komunismu v tehdejší střední Evropě, zvláště v tehdejším Československu.
Na počátku tisíciletí působila na Karlově Univerzitě a v letech 2013-2014 byla místopředsedkyní Vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů.
Nejvíce byla „mediálně proslavena“ před třemi lety, když jeden ze serverů překroutil její slova tak, že to vypadalo, že relativizuje zlo komunismu. Na sociálních sítích se poté strhla vůči ní takřka mediální kampaň. Za historičku se však tehdy postavil i celý Ústav.

80 komentářů k článku “Volba prezidenta Havla: Komunisté vyhrožovali komunistům”

  1. Berka říká:

    Zákon o zásluhách prezidenta Havla samozřejmě ani náhodou není zákonem ústavním, to by snad takový znalec a obdivovatel života a díla Václava Havla měl vědět, ne ?

    Já osobně jsem několikrát deklaroval, že Havel podle mě v určitém dějinném období bezesporu výrazně pozitivně ovlivnil vývoj české společnosti. Nicméně plně se ztotožňuji s následujícími dvěma názory (převzato z Wikipedie) :

    Informace o záměru vládní koalice předložit zákon o zásluhách Václava Havla se objevily v médiích ihned v den Havlovy smrti, v neděli 18. prosince 2011. Petr Pithart v pořadu České televize Události, komentáře vyjádřil přesvědčení, že politici nemají soudit dějiny formou zákonů, a vytkl vládě, že se nejprve neporadila s oběma komorami parlamentu. Daniel Korte označil deklaratorní zákony za nesmyslné, hodnocení by se mělo přenechat historikům.

    Protože každého logicky a soudně uvažujícího člověka musí zákonitě napadnout, že pokud by příkladně v současné vládní a parlamentní konstelaci dostal někdo opět podobný nápad, mohl by ve sbírce zákonů vyjít třeba jeden ve znění „Andrej Babiš, zasloužil se o stát“. A nikdo by proti tomu nemohl namítnout ani „fň“, protože by vše proběhlo legislativně tak, jak má.

  2. Zdeněk Gryc říká:

    PERSONIFIKOVANÝ HROMOSVOD NENÁVISTI

    Protože každého logicky a soudně uvažujícího člověka musí zákonitě napadnout,
    že Zdeněk Gryc je Berkův hromosvod.
    ————————————————————–
    Co tak diversifikovat nenávist:

    Berka říká:
    Úterý, 26. 2. 2019 v 0:34
    Spoluzbabělci Olda Háj a Ervín Fririch ?
    Fridrich Ervín, narozen 4.01.1934, od roku 1971 evidován jako důvěrník, svazek č. 15566, správa StB Brno
    Háj Oldřich, narozen 12.01.1932, evidován nejprve jako tajný spolupracovník (spisová značka 806006), následně jako agent – svazek č. 18060, správa StB Brno
    Proč spoluzbabělci ? Prostě chtěli jet do Steyru, tak jeli. Účel světí prostředky. Gryc chtěl do Švédska, tak jel. Stačilo jen po návratu zajít na kafíčko, že…
    Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne. To z něj rozhodně nedělá žádného hrdinu – hrdinství totiž k tomu potřeba nebylo. Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini, kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat.
    ————————————————————-
    „Pro vyrovnanost“
    v rámci kádrování sviní Berkou, z těch pramenů, ze kterých Berka převzal Háje a Fridricha podívat se také na primáře Vojtu Čermáka, který jako 4 tý dospělý tam také byl.

    Expedici Modety do Francie v roce 1984 vedl ředitel školy Rošického Fuchs,
    jo pane Berka, o něm by se toho našlo víc než o Hájovi, že ?

    Co tak se zajímat o to kdo fízloval v zahraničí hráče Dukly Jihlava?

    a pro „vyrovnanost“, jak občas píše pan Havlíček,

    se zajímat, jak se jako agent – svazek č. správa StB

    „Andrej Babiš, zasloužil se o stát.“

  3. Zdeněk Gryc říká:

    NOVINÁŘI, AKADEMICI a možná i architekti,
    JSOU VELKOU LÁSKOU ZEMANA

    Buďte solidární se statečnou Prahou,

    vyzývají Západ novináři a akademici
    MILAN ROKOS
    Foto: Tomáš Svoboda, Seznam.cz
    Čínská Šanghaj už mezi partnerská města Prahy nepatří

    Rozhodnutí čínské Šanghaje ukončit partnerství s Prahou vyvolává mezinárodní ohlas.
    K solidaritě s Prahou vyzývají západní metropole známí novináři i akademici.
    Článek
    „Ukázat solidaritu se statečnými Čechy by měla okamžitě i další evropská a australská města,” napsal na svém twitterovém účtu slavný britský novinář Edward Lucas, bývalý šéfredaktor a také středoevropský dopisovatel časopisu The Economist. Pod svým příspěvkem sdílel zprávu agentury Reuters o rozhodnutí šanghajské vlády přerušit styky s Prahou.

  4. Dvořák říká:

    Ale to už tady architekt dával k dobrýmu,že byl předurčen kádrovým posudkem k PTP. A ejhle,on to dotáhl až na špagáta. A ani do strany nemusel a vlaječky nevěšel a protistátní řeči vedl. Teplé místo si udržel a trestán nebyl. No čím se asi straně zavděčil?

  5. zdeněk Gyc říká:

    pane Dvořák,
    nevím který jste?
    Milan,který o mně psal hezké články v Jiskře
    tykali jsme si a psal o mně „Brňák kabrňák“ vij publikace v Jiskře.
    Dvořák,který hájil rozhlas Jihlava proti okupantovi,
    vyzval obyvatele jihlavy,aby hlásili pohyb ruských tanků.
    Dvořák,který to pak sdělil StB,
    což byl důvod telefonického příkazu
    k návštěvě StB, kde jak říká Berka uvařilli kafíčko.
    U mne k tomu patrně z úspornýc důvodů nedošlo,
    on ale se pasoval n skromného ne-hrdinu,

    PS věšení vlaječek z pohledu
    první republiky
    Protektorátu
    osvobození v roce 1945
    po únorovém puči v roce 1948
    při Pražském jaru
    po okupaci v srpnu 1968
    stagnaci režimu před rokem 1989
    po roce 1990
    a nyní
    to by chtělo přímo státní práci,
    nejlépe s ilustačními fotografiemi
    reprtérů s ruskými tanky v roce 1968
    před pražským rozhlasem.

    Mělo by se to připomenout
    Zemanovi
    před cestou do
    Ruska
    a Číny

    jenže to chce někoho,kdo neopisuje,
    ale popisuje i s mírným právem na omyl,co viděl,

    ale chtělo by to nový blog,že 55 komentářů,
    co jke moc je příliš,
    zejména

    ANONYMNÍ NENÁVISTI

    tedy přímo anti svini

    „Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne. To z něj rozhodně nedělá žádného hrdinu – hrdinství totiž k tomu potřeba nebylo. Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini, kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat.“

  6. Berka říká:

    Zajedno nejsem anonym, ale to dobře víte.

    Zadruhé co se vám na té mojí větě tak strašně líbí, že ji pořád kopírujete ? Ta věta prostě platí. Nebyl jsem hrdina a naštěstí jsem nemusel být ani udavač.

    A za třetí – což už jsem taky psal – jste neskutečně naivní a nevíte nic o technických prostředcích StB. Stejně jako byla v budově pošty umístěna rušička a probíhal monitoring radiového provozu, tak stejně tak probíhal i monitoring telefonických hovorů. Zejména u významných státních institucí a u médií byly TRVALE nahrávány všechny příchozí (a vybrané linky odchozích) telefonické hovory. V době reléových ústředen s elektromechanickými voliči samozřejmě bylo problematické odhalit číslo, které volá (technik musel jít do místnosti s voliči a přímo zrakem vysledovat vystavené voliče a tím zjistit číslo. Při meziměstském spojení to bylo skoro nemožné. Nicméně kvůli případným anonymům, provokacím atd. probíhal monitoring telefonického provozu na příchozí lince na páskové nahrávače (v podstatě podobné běžným kotoučovým magnetofonům) s rotační archivací nahrávek. U rozhlasu, ČST, významných deníků a samozřejmě zahraničních ambasád včetně sovětské, to bylo zcela automatické.

    Takže pokud byl někdo s odpuštěním tak blbej, že chtěl dělat konspiraci přes telefon ze Stavoprojektu do rádia – tak to bylo naprosto to samé, jako kdyby zavolal přímo do kanceláře StB.

    Ten váš Dvořák, co kdysi napsal nějaký nevinný a nekonkrétní článek o nedostatečné angažovanosti architektů (a váš následný profesní život potvrzuje, že jste si z toho vzal poučení a ochotně se angažoval), na vás nemusel vůbec nic práskat. Soudruzi věděli už dávno on-line slovo od slova, co jste si spolu špitali do sluchátka, vy ruskej pohybe…

  7. Zdeněk Gryc říká:

    „NÁM SOUDRUHŮM“

    Berka and his company:

    A to měla být urážka?
    Nějaká vzpomínka na mládí,
    na dobu kdys
    „nám soudruhům“
    s tímto pozdravem lezl do prdele?

    1. XXXXX říká:
    Sobota, 18. 8. 2018 v 9:56
    A to měla být urážka? Nějaká vzpomínka na mládí, na dobu kdys nám soudruhům s tímto pozdravem lezl do prdele? Pro pár špinavých zlaťáků, pro falešnou slávu…
    Ale pane architekte to nebylo na Vás ale na oslíka.
    Vy jste přeci krysa. Co si to ani přiznat neumí.

    Berka,
    Jsou podle Vás mí přátelé

    Spoluzbabělci Olda Háj a Ervín Fririch ?

    Kteří se svým životním dílem zasloužili

    O ROZVOJ SPORTU V JIHLAVĚ

    Kdy jsme si vážili LETOŠNÍHO VÝROČÍ:

    20 MEMORIÁLU OLDŘICHA HÁJE

    které má mezinárodní věhlas
    jsou to:

    „šedou kolaborantskou svini,“???
    Co ten Váš nadřazený půlnoční esprit:
    „ty scvrklej pytlíčku smrdutý kolaborantský žluče…“

    Kdo prosím jste, že si takto dovolíte psát ?

    Kdo a proč by měli :

    „Měli byste oba zalézt někam pod zem a vůbec se neodvažovat vystrkovat svoje narudlé a narychlo přebarvené rypáky.“

    Co jste vykonal pro Jihlavu a její mládež ?

    Proč je Gryc . . . herr ?

    Co kdyby jste napsal:
    ————————–
    Psal jsem to v afektu, trochu jsem upil
    Ervínu Friedrichovi
    Oldřichu Hájovi se omlouvám
    ————————-

    Protože netuším, do jakých her je totalita a StB zatáhla.

    S předsedou vlády Babišem, je tomu podobně, že ?

    —————————-
    22. Berka říká:
    Středa, 22. 8. 2018 v 0:39
    Dneska si herr Gryc zas užil kopírovací onanie, co ?
    Je tady docela zajímavá paralela – stejně jako si estébák dovolí řečnit o výročí okupace před českým rozhlasem, tak si to se stejnou chutí dovolí tady i budovatelský kolaborant z Jihlavy. Měli byste oba zalézt někam pod zem a vůbec se neodvažovat vystrkovat svoje narudlé a narychlo přebarvené rypáky. Teď v těch vedrech totiž máslo na hlavě strašně rychle taje…
    Masturbuj raději nad svejma zažloutlejma plánama ulice Antonína Zápotockého, za kterou jsi dostal a vděčně přijal čestné uznání plus prémie – a nebo možná nad legendárním výtiskem Jiskry ze dne 25.2.1975, kterou jsi tady dneska v té euforii úplně zapomněl vytáhnout, ty scvrklej pytlíčku smrdutý kolaborantský žluče…
    Omlouvám se ostatním za svůj půlnoční výlev, ale tyhle normalizační krysy, díky nimž se ty sračky táhly dalších dvacet let a který se vůbec opovažujou mluvit o nějakém pražském jaru, který přitom právě oni bez mrknutí oka spláchli do hajzlu, mi zvlášť dneska prostě nějak pijou krev.
    Karel Bernard, Královský vršek – Jihlava, ty anonymobijče.

    Spolek „nám soudruhům“ a PS-ákům:

    1. blade říká:
    Sobota, 24. 8. 2019 v 11:14
    Tady je nějaký G-bloger opravdu tu du dum dum
    Při odvodu na vojnu jsem na dotaz kam chci jít, jsem řekl k Pohraniční stráži, protože k nějakým bigošům se mi nechtělo. Koukli do nějakých papírů, řekli maturitu má a po základním výcviku ve Volarech a Zadním Chodově jsem se jako veldr. objevil v tzv. prvním sledu na pohraniční rotě Černé jezero, prapor byl v Železné Rudě a brigáda v Sušicích.
    Tak, že v kostce za komunistů pro mne hovno zle. Nyní taktéž a nemám potřebu se nikde stranicky či jinak politicky angažovat
    Toliko k Rudým buňkám architekte

    1. blade říká:
    Sobota, 24. 8. 2019 v 20:59
    Architekte myšleno elita z pohledu zázemí, zásobování, výstroje, vybavení a pomůcek při službě,
    zkrátka tehdy bylo jednoznačně lepší prožít léta vojny u PS
    než někde zavřený v kasínu u bigošů tehdejší ČSLA. Navíc 1. rota PS Černé jezero byla ukázková rota tehdejší HSPSOSHČSSR, kam jezdili na prohlídku a návštěvu tehdejší různí papaláši režimu
    ———————————————
    XXXXX říká:
    Sobota, 18. 8. 2018 v 9:56
    A to měla být urážka? Nějaká vzpomínka na mládí, na dobu kdys nám soudruhům s tímto pozdravem lezl do prdele? Pro pár špinavých zlaťáků, pro falešnou slávu…
    Ale pane architekte to nebylo na Vás ale na oslíka.
    Vy jste přeci krysa. Co si to ani přiznat neumí.

    1. XXXXX říká:
    Sobota, 30. 1. 2016 v 13:34
    Tak já myslel, že už je od tebe klid na věky a zas ne. Proč to tu vlastně visí? Ty nechápeš, že dokud budeš prudit nedáme ti pokoj? Celý Jihlavě (podle mě) je u prdele Gryc, Rozehnal a Havel. Lidi mají jiný starosti. Po většině existenční. Neříkám že si za to opět většinově nemůžou sami, ale kecy o nějakým Rozehnalovi koho to zajímá? Dobře, nakreslil jsi Březinky, komoušům pentagon, někde nějakej most, co já vím co ještě, dobrý všechno to stojí, lidi to užívají, tudíž tvé práci čest.
    Ale koho to kurva dneska zajímá

    XXXXX říká:
    Pátek, 30. 11. 2018 v 18:25
    Ježíš Gryci běž už doprdele.
    Fejinko nech toho nebo si budu myslet, architektovatíš, akorát na druhou stranu. Soros nebo bakala vždyť jsme jedna rodina. Anebo máš dobrej matroš. Ty vole každej má v prdeli nějaký česko i s pár hulákajícíma pošukama.
    Tady to fakt přesstává bejt normální, jeden senilní magor vedle druhýho.

    XXXXX říká:
    Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27
    ani to nečtu a jak jsem řek VŮL.
    Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat. Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti jak existovat a ne jak prudit s havlem.
    „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu.
    A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“
    ————————————————-
    Takže stručně a jasně, nad-soudruzi, založte si svůj blog a pište.

    Vídím blog a ošklivej ksicht GR-YC

    Vykašlu se na něj a nepíši k němu NIC

    Nejde vůbec o Gryce, ale koncentrovanou
    NENÁVIST k VH:

    XXXXX říká:
    Neděle, 22. 7. 2018 v 12:42
    „Zhanobil ses sám oslavováním ochlasty a kurevníka a kdybys o něm držel hubu a psal o stavbách,
    nikdo by tě nehanobil“

  8. Berka říká:

    Tak zakažte pod svými příspěvky diskusi.

  9. Berka říká:

    Jasně jsem kdysi psal, že Fridricha a Háje NESOUDÍM, protože neznám pohnutky, které je k jejich udavačství vedly. Prostě byli VĚDOMÝMI spolupracovníky StB, je to ověřený a nezpochybnitelný fakt a tuto informaci jsem zde jednoduše předal.

    Vy berete morálku jako váhu ? Tedy že každá špatnost se dá něčím vyvážit ? Že se na všechno dá koupit odpustek ?

    Vaším prizmatem tedy třeba blahé paměti sbormistr Kulínský byl pedofil, ale je to irelevantní, protože na druhé straně byl velký profesionál, který vychoval či pomohl vychovat několik generací skvělých zpěváků a ty děti, které osahával, by mu měly nosit kytičky na hrob.

    Ano, chápu, to je přece logické.

  10. Berka říká:

    Proč se neustále za každou cenu zesměšňujete ? Sám, aniž máte jakékoliv relevantní informace kádrujete druhé. Prezident je špatný už jen proto, že byl v mládí rok ve straně (v roce 68 !). Redaktor Dvořák vás udal, i když pro to nemáte sebemenší důkazy. Znáte dobře moje celé jméno a jistě ho máte uložené, stejně jako moje věty, které tak rád citujete. Ale přesto si mě dovolujete označovat za anonyma a dokonce za „rudý mozek“, aniž byste znal jedinou řádku z mého CV. Stavíte se do role mučedníka, aniž jste kdy jakkoliv trpěl a díky úlitbám režimu jste byl v jistém ohledu „socialistickou celebritou“. Všichni ostatní jsou špatní. Prostě jste pravý kádrovák s učebnicově totalitním myšlením. Podle hesla „poturčenec horší turka“.

    Ano, je opět po půlnoci. Schválně jsem si tento „diskusní příspěvek“ nechal rozepsaný asi deset minut, abych nemohl být zase obviněn z jednání v afektu. Ale i teď, se zcela jasnou myslí, klidným tepem a nerozbouřenou myslí, musím potvrdit, že moje dřívější charakteristika vaší osoby – tedy „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“ – mi přijde stále jako nejpřiléhavější.

  11. Zdeněk Gryc říká:

    NENÁVIST K:

    „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“ –

    NACISMUS – NENÁVIST – KOMUNISMUS

    Dům umění města Brna
    a Muzeum města Brna
    si Vás a Vaše přátele dovolují pozvat na prezentaci knihy
    vize modernosti visions of modernity
    Rudolf Sandalo 1899–1980

    Pkusím se po vernisáži knihy
    poukázat na to, co udělala totalita s architekty,
    autory tam publikovaných fotografií jejich staveb

    NACISMUS – NENÁVIST – KOMUNISMUS

    to co udělala rodina Havlova pro republiku,
    zejména dědeček Ivana a Václava Havla

    HUGO VAVREČKA

    na požádání TGM

    zná:

    „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“ ,

    který pamatuje návštěvy Hugo Vavrečky,
    který měl být na příkaz Gottwalda alářován

    v našem domě Jiránkova 50.

    leitmotiv kroužku přátel Berky je formulován:

    XXXXX říká:
    Neděle, 22. 7. 2018 v 12:42
    „Zhanobil ses sám oslavováním ochlasty a kurevníka a kdybys o něm držel hubu a psal o stavbách,
    nikdo by tě nehanobil“
    ——————————————-

    „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“

    je hrdý na to, že je zahrnut do NENÁVISTI

    „ochlasty a kurevníka“

    Brno-18.

  12. Zdeněk Gryc říká:

    opravy: žalářován…atd

  13. Zdeněk Gryc říká:

    1. „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“ ,

    pamatuje návštěvy Hugo Vavrečky,
    v našem domě Jiránkova 50. Brno -18.
    Jména Vavrečka a Gryc jsou publikována na stejné stránce v díle Dr. Černohorského

    Moravská keramika

    Vavrečka měl být na příkaz Gottwalda, nejenom jako ředitel
    Baťových závodů žalářován.
    Brzo po tomto obvinění umřel.
    Památník Bati byl nedávno ve Zlíně po restauraci otevřen.

    1. NENÁVIST k V. H. leitmotiv kroužku přátel Berky je formulován:

    XXXXX říká:
    Neděle, 22. 7. 2018 v 12:42
    „Zhanobil ses sám oslavováním ochlasty a kurevníka a kdybys o něm držel hubu a psal o stavbách,
    nikdo by tě nehanobil“
    ——————————————-
    „scvrklý pytlíček smrduté kolaborantské žluče“
    je hrdý na to, že je zahrnut do NENÁVISTI
    „ochlasty a kurevníka“

  14. Berka říká:

    A něco k tomu Kulínskému ?

  15. Zdeněk Gryc říká:

    Ukázky z anonymního dopisu jistě „dokazují úžasnou sprostotu“
    ——————————————————–
    TGM:
    „A ti anonymové!
    Mýlíte se, že bych jich byl zbaven:
    Nepíší-li, tož roztrušují své výmysly, jako že např.,
    jsem dostal za republiku miliony a miliony,
    Uložené v bankách švýcarských a totéž o Benešovi.
    Týž vlastenec, který horuje o konečném vydobytí svobody,
    týmž dechem Republiku prohlašuje za doménu a dílo židů.
    Jiní, že držím s Beneše proto tak dlouho,
    že mám poměr s jeho paní a nevím co všecko ještě.
    Mne to všechno nikdy nebolelo, ani nerozčilovalo,
    mohu jen radit, abyste si věcí takových nevšímala.
    Rozmyslete si dobře, co by jste dokázala se soudem?
    Ukázky z anonymního dopisu jistě dokazují úžasnou sprostotu,
    ale právě taková sprostota ulehčuje Vám, jak bych soudil.“
    / 3 dopis TGM OS Židlochovice 6. 9. 1933. /
    ——————————————————————
    Berka říká:
    Úterý, 26. 2. 2019 v 0:34
    Spoluzbabělci Olda Háj a Ervín Fririch ?

    Fridrich Ervín, narozen 4.01.1934, od roku 1971 evidován jako důvěrník, svazek č. 15566, správa StB Brno
    Háj Oldřich, narozen 12.01.1932, evidován nejprve jako tajný spolupracovník (spisová značka 806006), následně jako agent – svazek č. 18060, správa StB Brno

    Proč spoluzbabělci ? Prostě chtěli jet do Steyru, tak jeli. Účel světí prostředky. Gryc chtěl do Švédska, tak jel. Stačilo jen po návratu zajít na kafíčko, že…
    Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne. To z něj rozhodně nedělá žádného hrdinu – hrdinství totiž k tomu potřeba nebylo. Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini, kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat.
    ———————————————————
    „Proč spoluzbabělci ? Prostě chtěli jet do Steyru, tak jeli. Účel světí prostředky.“
    SPOLUZBABĚLCI…
    „Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne.“
    ——————————————————–
    Neznám celou historii plaveckého oddílu, do kterého jsem vstoupil v únoru 1958
    a věnoval se výcviku dětí v plaveckém oddíle, v zimně v tělocvičně v létě na Staliňáku.
    Spolu s Oldou jsme prošli trenérskými kurzy,
    vedenými renomovaným teoretikem plavání profesorem Otakarem Zábojem,
    který mne pro plavecký výcvik dětí získal v roce 1954 v Brně.

    Současně Oldou jsme získali PRŮKAZ TRENÉRA PLAVÁNÍ II. tř. 27. června 1977.
    Naposledy mi byl prodloužen na 4 roky v „Těl. škola VÚ ČSTV“ v roce 1984.

    Tuší vůbec Berka, že Olda umřel s plným nasazením šéfa plaveckého oddílu v činné trenérské práci.
    Tu vykonával také Ervín. Dodnes v oddíle pracuje Milan Mikulášek.
    Ředitel školy Fuchs pracoval nejen v plaveckém odd. ale takéve Vodáckém oddílu Modeta,
    kde byl vedoucím expedic do Rumunska a Jugoslávie.
    Jednou jsme byli i ve Francii. Tuší Berka jakou „úlitbu“musel ředitel školy Rošického za ta léta provádět?
    Nechce Berka také publikovat jejich záznamy ?

    Václav Havel a jeho srdce nad Hradem od jeho architekta Šípka je protikladem trenek.
    Můžeme si být jisti, že ti co dostali za celoživotní dílo cenu Pleničnika – architekta TGM,
    v kraji Vysočina, Podzimek, Herzán, Baueršíma si podílu Havla na konci totality vysoce váží.
    ———————————————
    Ing. arch. Zdeněk Gryc,
    Zaměstnání: architekt – důchodce – autor sídliště Březinovy sady,
    chápe o co soudruhům a PS-ákům kráčí:

    „Nějaká vzpomínka na mládí,
    na dobu kdys nám soudruhům
    s tímto pozdravem lezl do prdele?“

    V Jihlavě? To začalo umístěnkou 1. února 1958 do Agroprojektu a pak to šlo dál…
    Totalita je totalita okupace je okupace, bez přívlastku.
    ———————————————
    1. XXXXX říká:
    Sobota, 18. 8. 2018 v 9:56
    A to měla být urážka? Nějaká vzpomínka na mládí, na dobu kdys nám soudruhům s tímto pozdravem lezl do prdele? Pro pár špinavých zlaťáků, pro falešnou slávu…
    Ale pane architekte to nebylo na Vás ale na oslíka.
    Vy jste přeci krysa. Co si to ani přiznat neumí.

    1. XXXXX říká:
    Sobota, 30. 1. 2016 v 13:34
    Tak já myslel, že už je od tebe klid na věky a zas ne. Proč to tu vlastně visí? Ty nechápeš, že dokud budeš prudit nedáme ti pokoj? Celý Jihlavě (podle mě) je u prdele Gryc, Rozehnal a Havel. Lidi mají jiný starosti. Po většině existenční. Neříkám že si za to opět většinově nemůžou sami, ale kecy o nějakým Rozehnalovi koho to zajímá? Dobře, nakreslil jsi Březinky, komoušům pentagon, někde nějakej most, co já vím co ještě, dobrý všechno to stojí, lidi to užívají, tudíž tvé práci čest.
    Ale koho to kurva dneska zajímá

    XXXXX říká:
    Pátek, 30. 11. 2018 v 18:25
    Ježíš Gryci běž už doprdele.
    Fejinko nech toho nebo si budu myslet, architektovatíš, akorát na druhou stranu. Soros nebo bakala vždyť jsme jedna rodina. Anebo máš dobrej matroš. Ty vole každej má v prdeli nějaký česko i s pár hulákajícíma pošukama.
    Tady to fakt přesstává bejt normální, jeden senilní magor vedle druhýho.

    XXXXX říká:
    Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27
    ani to nečtu a jak jsem řek VŮL.
    Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat. Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti jak existovat a ne jak prudit s havlem.
    „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu.
    A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“

    XXXXX říká:
    Neděle, 22. 7. 2018 v 12:42
    „Zhanobil ses sám oslavováním ochlasty a kurevníka a kdybys o něm držel hubu a psal o stavbách,
    nikdo by tě nehanobil“

    1. Dvořák říká:
    Středa, 13. 3. 2019 v 10:47
    Možná se budu opakovat…
    …….. Umřít v osmdesáti není tragédie,ale slušnost. ………… Jiří Sovák
    ————————————–
    2. Zdeněk Gryc říká:
    Středa, 13. 3. 2019 v 8:15
    SLOVO AUTOR SOUVISÍ S AUTORITOU.
    jeho opakem je ANONYM,
    který se nevyslovuje k ničemu pochvalně,
    ale pomluvou a urážkou !

    První polistopadový šéfredaktor Listů Josef Jelínek,
    „netrpěl šikanu a bezpráví, věnoval se angažované žurnalistice.
    Dokázal se ale svých kolegů zastat, když byli neprávem napadáni.
    ANONYMY HÁZEL DO KOŠE,

    dokázal pochopit a komentovat v Jihlavských listech 28. 6. 94
    kdo, kdy a proč napsal článek:
    „Min uže nět“

  16. Berka říká:

    A něco k tomu Kulínskému ???

  17. Zdeněk Gryc říká:

    Kulínského osobně neznám.

    Oldřicha Háje jsem poznal v únoru 1958. . .

    Vzpomínáme s úctou

    Oldřich Háj 1932-2000
    Rodák z Třebíče, zde se naučil svá první plavecká tempa. Po válce žil v Jablonci a Liberci, kde začal intenzivněji trénovat, vrá¬til se na Vysočinu, aby tu podstatným způso¬bem ovlivnil vývoj plavání. Sportovní výkon¬nost si zvýšil dále jako příslušník ASD ÚDA (1952-1954). Následně zakládá plavecký oddíl TJ Spartak Jihlava. Organizačně i personálně připravuje vstup do krytého bazénu.
    Na začát¬ku 60. let studuje na tříleté trenérské škole při FTVS UK.

    V roce 1966 se stává profesionálním trenérem, iniciuje vznik sportovních tříd a zavádí moderní metody tréninku.
    Po dobu 11 let je trenérem juniorského národního družstva, věnuje se i některým funkcím v ČSPS. Disponuje slušnými jazykovými schopnostmi a organizuje za¬hraniční sportovní styky.
    Jako rozhodčí a zejména, díky svému přehledu o výkonnosti plavců, je častým hlasatelem na závodech MČR i mítincích s mezinárodní účastí.
    Hlavně však je trenérem a vychovatelem celé plejády vynikajících plavců
    od 2. pol. 50. let až do roku 2000.

    Byl člověkem pracovitým, cílevědomým, vstřícným, přímým, iniciativním a s vysokou úrovní komunikace.

    I když se v posledních letech netěšil dobrému zdraví,
    jeho náhlý odchod nás všechny velmi překvapil a hluboce zarmoutil.
    Své celoživotní orientaci zůstal věrný téměř do konce,
    když několik hodin před smrtí ještě trénoval jednu ze sportovních tříd.

    Při rozloučení s ním jsme si slíbili, že jeho odkaz budeme dále rozvíjet.

    Oldřich Háj zemřel v roce 2000 v Jihlavě
    byl s oddílem plavat ve Steyru

    Karel Gott zemřel v roce 2019 v Praze
    toho dost po světě za totáče nacestoval,

    dělá to z něho „šedou kolaborantskou svini, kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat“ ?

    Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne.
    To z něj rozhodně nedělá žádného hrdinu – hrdinství totiž k tomu potřeba nebylo.
    Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini,
    kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat.

    Totalita je totalita,
    story Wericha a Voskovce za obou totalit je známá,

    Jak to bylo s Werichem ?
    Stejně jako s Gottem ?

    To jsou ty paradoxy pane Vaněk !

    „VŠICHNI BYLI OŽRALÍ JAK PRASATA
    JEN PAN PRESIDENT BYL TROŠKU V NÁLADĚ“

    /Po druhé presidentské volbě 27. ledna 2018 ? /

  18. Dvořák říká:

    Pištole nebo skok?

  19. Zdeněk Gryc říká:

    1. Dvořák říká:
    Středa, 13. 3. 2019 v 10:47
    Možná se budu opakovat…
    …….. Umřít v osmdesáti není tragédie,ale slušnost. ………… Jiří Sovák

  20. Zdeněk Gryc říká:

    2 x Dvořák.

    ne slovo, ale jeho obsah:

    „VKUS“

    lze nalézt také. . .

    „Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini“

    Mimo tedy hokej a seriály, kouká taky někdo na „art“
    a je schopen pochopit, co se Gebrian snaží říci:

    Na plovárně s Adamem Gebrianem
    Dnes21:15

    Předchozí fotografieDalší fotografiePřejít do galerie
    Český architekt Adam Gebrian se narodil 9. května 1979 v Boskovicích. Dětství prožil ve Zlíně a v roce 2006 ukončil Fakultu umění a architektury Technické univerzity v Liberci. Dále postgraduálně studoval na Southern California Institut of Architecture v Los Angeles, kde absolvoval v roce 2008. Namísto navrhování staveb se vědomě rozhodl pro propagaci architektury, aby tak přispěl ke zvyšování povědomí o architektonické kultuře. Za tuto činnost získal v roce 2015 titul Architekt roku. V průběhu libereckých studií se seznámil se svojí budoucí manželkou umělkyní Markétou, s níž žil v Amsterdamu, Rotterdamu, Paříži, Londýně, Los Angeles a v Praze. Vzali se v roce 2011 a v roce 2015 se jim narodil syn Filip.

  21. Berka říká:

    A s volbou prezidenta Havla to má společného co ?

  22. zdeněk Gyc říká:

    VŠECHNO,
    bez Havla bychom
    měli JIskru
    a tam bychom si ani „necvrnkli“ že ?

  23. jihlavák říká:

    Na počátku stvořil Havel nebe a zemi.

  24. Svatopluk Beran říká:

    Bez Havla by také nebylo třeba bezdomovectví, upalování bezdomovců, či jejich zmrzlé mrtvoly v křoví či opuštěných fabrikách a vy pane Gryc by jste projektoval dál se sebezapřením socialistická sídliště či stranické repre domy. Bez Havla by také nebyly miliony vyhnanců a sta tisíce mrtvol Blízkého a Středního Východu či Afriky po tom co se posunul transatlantický val více na východ. Ta vaše dnešní svoboda není až tak úplně čistá a bez mrtvol. Pravdou ale je jak říkáte, že si můžete škrtnout v Jihlavských Listech.

  25. Zdeněk Gryc říká:

    TGM vytvořiL republiku

    VÁCLAV HAVEL vytvořil demokracii

    Jeho architekt Šípek stvořil lavičku VÁCLAVA HAVLA

    Sochař TGM Vincent Makovský vysochal jeho bustu.

    Městská rada v Letovcích umístila bustu VÁCLAVA HAVLA
    Městská rada v Letovcích zasadila hrušku VÁCLAVA HAVLA
    Městská rada v Telči zasadila kámen manželky VÁCLAVA HAVLA Olgy Havlové
    Nemáme moře, ale máme Flug Hag VÁCLAVA HAVLA
    Sochař TGM Vincenc Makovský umřel, ale máme jeho syna Zdeňka
    a jeho bustu VH na festivalu v Karlových Varech
    kam tím pádem nemůže jeti Zeman.

    O bustě VH ve Washingtonu nemluvě,
    to jsou ty paradoxy pane Vaněk, že ?
    ——————————————————
    Vila Stiassni zve na výstavu: Havlova architektura
    Výstava
    • vila Stiassni v Brně (76 km)
    • 18. 10. 2019–21. 10.
    Václav Havel pochází ze slavné stavitelské rodiny. Jeho děd vyprojektoval a vybudoval palác Lucerna, jeho otec kromě jiného vilovou čtvrť Barrandov a slavné Barrandovské ateliéry. Životní pouť Václava Havla se však ubírala zcela jiným směrem. Přesto jeho zásluhou vznikla řada významných stavebních počinů – zejména na Pražském hradě, ale nejen tam. Výstava představí jeho spolupráci se světově známými architekty Evou Jiřičnou, Bořkem Šípkem nebo Josefem Pleskotem, dotkne se nejznámějších staveb Havlů stavitelů i osobnosti Václava Havla. Expozici doprovodí plastiky a kresby Zdeňka Makovského.
    Projekt se uskutečňuje za finanční podpory statutárního města Brna a Jihomoravského kraje.

  26. Zdeněk Gryc říká:

    Zeman chce po Peroutkově vnučce víc peněz. Ať si každý rozmyslí žalovat prezidenta

  27. Berka říká:

    A nebude také nějaká výstava o Havlově spolupráci s Annou Kohoutovou, Janou Tůmovou, Jitkou Vodňanskou a případně Irenou Obermannovou ? Určitě by to mělo úspěch a velkou návštěvnost.

  28. Svatopluk Beran říká:

    Princip demokracie vznikl před více než 2 000 lety v klasickém Řecku, to zaprvé. Václav Havel byl placen a použit coby nová ikona pro ušlechtilý rádoby spravedlivý český svět. Výsledkem však není tím co bylo nalháno. A z nastupujícího HAVLOIDU, jak o sobě říká člen ODS Saša Vondra jde nyní až strach když slyšíme z jeho úst, že jeho prioritou bude dokončení vize České Republiky, coby předsunuté vojenské střelnice USA. Nezapomeňme, že dosluhující pravicový senát na poslední chvíli než ukončil svou činnost odsouhlasil, aniž by by to před tím parlament schválil, vybudování americké vojenské základny v ČR. To znamená že zde máme poletující senátní biankošek, o kterém občané vůbec nic netuší. A stačí vítězství pravice v parlamentních volbách, to znamená třeba i spojení ODS s ANO a máme zde na věčné časy ty nejvraždivější demokraty celého světa, MILITARY FROM USA. Takže vylézá na povrch v podání ODS a HAVLOIDA Vondry další kostlivec Václava Havla. Jsme rádi že tu nemáme žádné cizí vojenské základny a soukmenovec, takřka dítě Václava Havla pod pláštěm ODS je sem opět natlačí. Cíl Václava Havla leze na povrch – americká militarizace ČR.

  29. Jan P říká:

    Souhlasím se Svatoplukem Beranem.
    Když byl Václav Havel před 30 lety zvolen posledním prezidentem Československé republiky zapomněl dodat, že volby-nevolby, lidé budou především „svobodně“ vyhazováni z práce a z bytů, že po nich půjdou exekutoři a jiní šíbři. Jak sám přiznal, OF už tehdy jednoznačně chtělo kapitalismus, akorát se to bálo říct nahlas…
    Havel, podporovatel Thaciho, Saudské Arábie, Bushe, Saakašviliho? Určitě by měl radost. Jen u toho Orbána by měl kapku pochyby, až příliš smrdí krvežíznivým Ruskem, které američtí neoko neradi.
    Saša Vondra jede…postavte národní stadion, pomozte Orbanovi a Kačerovi v Polsku i USA, nový směr ODS, Havel by měl radost.

  30. Jan P říká:

    I taková byla realita těsně po srpnové invazi. Přemek Podlaha (ano, ten kutil) zpovídá členy nově vzniklé rady pracujících. Šlo o nedokonalou „titovskou“ verzi samosprávného socialismu.
    „Ekonomika:Dejme hlavy dohromady-Česká televize
    Beseda s odborníky na téma: rady pracujících, dělnická iniciativa a spoluodpovědnost.“
    Přesto byla pro Husáka hrozbou, proto ji nahradil diktaturou byrokratů, později Havlem a Klausem transformovanou do diktatury kapitalistů (a jejich spřátelených byrokratů).

Zanechte komentář




© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I