Zrádná čísla

Nejen na stránkách internetových médií je jako první údaj počet testovaných lidí na koronavirus, počet nakažených, zemřelých, uzdravených. Ta čísla rostou, počty nakažených a zemřelých nám svírají duši – vyléčených je zatím tak málo! Ta čísla se podepisují na našem psychickém zdraví, chcete-li odolnosti, kterou potřebujeme jako sůl.

Proč jsou ale ta čísla zrádná? Protože jsou zavádějící. Číslo nakažených je pouze odvozeno z toho, kolik lidí bylo testováno. Takže reálně bude vyšší. S tím souvisí i to, že je mnohem vyšší počet uzdravených. Jen lidé nemuseli vědět, že absolvovali koronavirovou chřipku. Sledování rostoucího čísla zemřelých je pak spíše adrenalinovým zážitkem.

Václava Adámková, primářka antibiotického centra Všeobecné fakultní nemocnice v Praze k tomu říká, že prezentace koronaviru není vůči ostatním infekčním chorobám fér. Koronavirus má prostě skvělé píár.

Na tuberkulózu v roce 2018 na světě onemocnělo 10 milionů lidí a z toho 1,5 milionů zemřelo! Jednotlivá čísla zemřelých se u jiných nemocí takto v médiích neuvádějí. Víte, že na „obyčejnou“ chřipku letos zemřelo už 55 lidí?

Čísla bez kontextu jsou prostě zrádná. Dá se s nimi manipulovat, strašit i zlehčovat. Čísla nakažených, zemřelých a vyléčených na koronavir patří mezi ně. Proto bychom jim laicky neměli přikládat větší význam. A nestresovat se jimi. Nebo je raději úplně přeskočit. Spolu s důsledným dodržováním hygienických a vládních opatření tím uděláme pro své zdraví mnohem víc.

74 Responses to “Zrádná čísla”

  1. BerKa napsal:

    Znovu opakuju, že srovnávat Covid s chřipkou je naprostá hovadina.

    Jedna věc je, že nebezpečí Covidu není v tom, že „pár“ lidí umře, ale v tom, že v relativně krátké době se celkem spolehlivě nakazí celé okolí (což je vidět i na příkladech z domova seniorů, nebo z nemocnice v Novém Jičíně. Když si sednete do taxíku s řidičem nakaženým chřipkou, JE MOŽNÉ, že ji dostanete taky. Když bude mít řidič koronavirus, JE JISTÉ, že ho budete mít taky.

    A pak druhá věc – chřipku si odležíte za týden (pokud nejste očkovaný). S Covidem si postonáte klidně měsíc i víc. A o to jde – ne o ty mrtvé ! Pokud se nakazí koronavirem, na který zatím není lék, třeba polovina populace, nebude mít kdo pracovat a zajišťovat služby po neakceptovatelně dlouhou dobu. A proto je to taková hrozba pro ekonomiku – potažmo i celý svět.

    Těmi čísly bychom se samozřejmě pane redaktore stresovat měli. Protože ta čísla jsou asi to jediné, co se zatím o koronaviru spolehlivě ví. Pokud budete chtít, aby lidé nevěděli (nebo si nepřipouštěli) kolik už je nakažených a kolik obětí – a HLAVNĚ, jak nechutně logaritmický je jejich dynamický růst, tak se ti lidi nebudou mít čeho – byť jen minimálně – bát. A to povede, hlavně s nadcházejícím jarem k tomu, že na nařízená opatření prostě postupně začnou kašlat a postupně si uvolňovat roušky, protože přece na Vysočině máme nějakých blbých deset případů a to je stokrát míň než případů chřipky. Takže nebude tak zle, poď mámo, deme k Novákům na kafe…

    A uvědomte si prosím, že dokud tady v republice bude volně pobíhat JEDEN JEDINÝ nakažený, tak je prostě vítězství nemožné – můžeme čtrnáct dnů poté začít zase pěkně od začátku.

    Nechci vás samozřejmě po vzoru legendárního výtisku Jiskry z 25.2.1975 učit a ukládat vám úkoly jako disidentským architektům, ale myslím si, že zejména Jihlavské Listy – pro některé občany možná určitá mediální autorita – by žádné ukolébavky (byť jistě psané v dobré víře a vedené bohulibou snahou o zvýšení optimismu) veřejnosti předkládat nemělo.

    Proto si myslím, že zrovna tímto fejetonem „celonárodnímu“ boji s koronavirem zrovna moc dobrou službu neděláte…

  2. Svatopluk Beran napsal:

    Čísla jsou určitě zrádná, zrovna tak jako hlavní blbci v nejdemokratičtějších zemích světa kteří měli původně za nápad, nechat svoje občany proinfikovat mezi sebou, jako nejlepší obranu proti novému viru. Tolik moudra v lidech kteří vedou svět, to se jen tak nevidí.

  3. XXXXX napsal:

    Milý šéfredaktore, já ti tleskám. Jsem rád, že ještě někdo zachovává klid a užívá zdravý rozum.

  4. blade napsal:

    V řadě diskuzí se autoři na základě různých kritérií pokoušejí srovnávat nebezpečnost sezónní chřipky a choroby COVID-19 způsobované novým koronapičusem SARS-CoV-2.

    Jak už to tak bývá, i tentokrát vznikly dva názorové tábory: „SARS-CoV-2 skeptici“ obvykle považují chřipku za horší nebo srovnatelnou, zatímco podle „SARS-CoV-2 alarmistů“ takovýto postoj představuje hrubé podcenění zničujícího potenciálu koronapičusu.

    Zástupci druhé zmíněné skupiny asi nejčastěji používají následujících pět argumentů, proč by nás
    COVID-19 měl trápit mnohem víc než chřipka:

    1) Odhadovaná virulence (R0) SARS-CoV-2 se pohybuje v rozmezí 1,4 až 6,49 (například Rutenberg a Zhang aktuálně uvádějí 2,2). Sezónní chřipka má R0 1,3. Z toho plyne, že SARS-CoV-2 se šíří výrazně rychleji.

    2) Smrtnost (CFR) SARS-CoV-2 činí minimálně 2–3 %. To je 20–30× více než smrtnost sezónní chřipky.

    3) Zhruba 20 % infekcí SARS-CoV-2 způsobuje vážné příznaky, které pacienta nutí vyhledat lékařskou pomoc. Míra hospitalizace v případě sezónní chřipky je mnohem nižší. SARS-CoV-2 mohou přenášet i nakažené osoby, u nichž se dosud neobjevily žádné symptomy.

    4) Proti SARS-CoV-2 dosud nebyla vyvinuta žádná vakcína.

    5 ) Proti SARS-CoV-2 nefunguje tzv. imunita stáda, což znamená, že může teoreticky infikovat celou populaci.

    Je to nebezpečné i pro mladé lidi, kteří jsou sportovci a nekuřáci. Zdevastované plíce při horším průběhu a po „vyléčení“ možné trvalé zjizvení plic. Všichni ti vyléčení s různými průběhy onemocnění zřejmě získají imunitu, ale ještě nikdo neví na jak dlouho. Zdali se ten koronapičus někam ztratí nebo se to bude vracet podobně jako to umí chřipka i v jiných mutacích se také zatím neví. Když jde u nakaženého to tuhého, tak má příznaky jako SARS a AIDS dohromady.
    //www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/desiva-devastace-lekar-ukazal-co-dokaze-koronavirus-udelat-s-plicemi-mladeho-cloveka-40317141

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Jak ten koranapičus bude v Evropě nadále chovat nikdo neví. I obyčejné nudle z nosu jsou koronapičusové. Barva nudlí při rýmě značí o jaký jde druh 🙂 Proto ty věčně unudlované malé děti doma či ve školkách jsou proti koranapišusu více odolní než dospělci říká ta MUDr. Soňa Peková z Tilia Laboratories: https://youtu.be/P2KW1kud9fg

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Čísla – nečísla, za 5 let se uvidí zda byla tahle americká vojenská agentura úspěšným prorokem. Doufám, že NE !

    Prognózy počtu obyvatel v jednotlivých zemích pro rok 2025

    Údaje americké vojenské agentury deagel.com, která zpracovává zpravodajské informace ze všech světových zdrojů od CIA, přes Mossad až po KGB a Geheime Staats Polizei. Tato agentura velice přesně zpracovává a ve veřejných přehledech zveřejňuje vojenské a jiné detaily všech zemi světa. Jejich čísla jsou velmi precizní jak v aktuálních, tak ve forecastingových prognózách.

    (snad umíte najít odkazy bez http, jinak by mi to tu vyplivlo „příspěvek čeká na schválení“, protože v příspěvku může být pouze jeden link s http)

    Prohlídněte si třeba Česko – //www.deagel.com/country/Czechia_c0055.aspx
    Prohlídněte si třeba Německo – //www.deagel.com/country/Germany_c0078.aspx
    Prohlídněte si třeba USA – //www.deagel.com/country/United-States-of-America_c0001.aspx
    Prohlídněte si třeba Rusko – //www.deagel.com/country/Russia_c0168.aspx
    Prohlídněte si třeba Čínu – //www.deagel.com/country/China_c0044.aspx
    Prohlídněte si třeba Francii – //www.deagel.com/country/France_c0072.aspx
    Prohlídněte si třeba Japonsko – //www.deagel.com/country/Japan_c0103.aspx
    Prohlídněte si třeba Španělsko – //www.deagel.com/country/Spain_c0187.aspx
    Prohlídněte si třeba Itálii – //www.deagel.com/country/Italy_c0101.aspx
    Prohlídněte si třeba Velkou Británii – //www.deagel.com/country/United-Kingdom_c0209.aspx
    Prohlídněte si třeba Slovensko – //www.deagel.com/country/Slovakia_c0182.aspx
    Prohlídněte si třeba Rakousko – //www.deagel.com/country/Austria_c0014.aspx
    Prohlídněte si třeba Maďarsko – //www.deagel.com/country/Hungary_c0093.aspx
    Prohlídněte si třeba Polsko – //www.deagel.com/country/Poland_c0162.aspx
    Prohlídněte si třeba Jižní Korea – //www.deagel.com/country/South-Korea_c0110.aspx
    Prohlídněte si třeba Tchajwan – //www.deagel.com/country/Taiwan_c0196.aspx
    Prohlídněte si třeba Austrálii – //www.deagel.com/country/Australia_c0013.aspx
    Prohlídněte si třeba Indii – //www.deagel.com/country/India_c0095.aspx
    Prohlídněte si třeba Nigérii – //www.deagel.com/country/Nigeria_c0151.aspx
    Prohlídněte si třeba Brazílii – //www.deagel.com/country/Brazil_c0029.aspx
    Prohlídněte si třeba Argentinu – //www.deagel.com/country/Argentina_c0010.aspx
    Prohlídněte si třeba Švédsko – //www.deagel.com/country/Sweden_c0192.aspx
    Prohlídněte si třeba Finsko – //www.deagel.com/country/Finland_c0071.aspx
    Prohlídněte si třeba Belgii – //www.deagel.com/country/Belgium_c0021.aspx
    Prohlídněte si třeba Kanadu – //www.deagel.com/country/Canada_c0038.aspx
    Prohlídněte si třeba Saúdskou Arábii – //www.deagel.com/country/Saudi-Arabia_c0176.aspx
    Prohlídněte si třeba Švýcarsko – //www.deagel.com/country/Switzerland_c0193.aspx

    Seznam 183 zemí je zde (každou zemi lze rozkliknout):
    //www.deagel.com/country/forecast.aspx?pag=1&sort=GDP&ord=DESC

    Přeberte si to jak chcete.

    Koranapišusu zmar !

  5. Svatopluk Beran napsal:

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zmateny-julinek-oznamuje-reformy.A070227_205442_nazory_mia

    VŠÍMNĚME SI DOBŘE KDO TO SEDÍ VEDLE AMERICKÝCH PROPAGÁTORŮ ZDRAVOTNICTVÍ

  6. Svatopluk Beran napsal:

    ZDRAVOTNICTVÍ PODLE ODS

    https://www.youtube.com/watch?v=1ofzgLcE_Z4

  7. Svatopluk Beran napsal:

    Šnajdrův vzestup. Ze zdatného lobbisty Pfizeru k obrovské moci v českém zdravotnictví

    Poslanec a jeden z nejvlivnějších členů ODS Marek Šnajdr stál u důležitých zdravotnických reforem posledních let. Než ho Tomáš Julínek vytáhl na ministerstvo, pracoval Šnajdr pro farmakofirmu Pfizer. A to v době, kdy její lidé údajně upláceli české lékaře a úředníky.

    když v roce 2003 přišel nynější poslanec a vlivný člen ODS Marek Šnajdr do české pobočky amerického farmaceutického gigantu Pfizer, dostal na starost mimo jiné vnější vztahy firmy, ceny jejích výrobků a také úhrady – tedy peníze, které za tyto přípravky vyplácí stát.

    A firmě se na českém trhu rázem začalo dařit. Své tržby meziročně zvedla i o 63 procent.

    Po devíti letech však přišel s touto minulostí problém: američtí vyšetřovatelé z Komise pro cenné papíry (SEC) přišli na to, že v letech 2003 a 2004 Pfizer v Česku ve velkém podplácel lékaře státních nemocnic i úředníky. Platil jim výlety po celém světě a v účetnictví je skrýval za různá školení.

    2. 3. 2010 17:17

    Podle Šnajdra má stávající systém plateb do zdravotnictví vnitřní rezervy, které lze využít. Jmenoval například předimenzovaný počet lůžkových zařízení

  8. blade napsal:

    Z DeníkuN – editor vědecké rubriky Petr Koubský odpovídá na otázky z Instagramu

    Kdy to skončí?
    Hlavní otázka je, co znamená, že „to“ skončí? Karanténa? Epidemie? Její následky? Nejlepší ukončení by spočívalo v tom, že se najde lék, anebo vakcína pro preventivní očkování a že se takové látky vyrobí dost pro celý svět. Odborníci říkají, že je téměř nemožné, aby k tomu došlo letos – snad v roce 2021, když to půjde dobře. Karanténa bude muset skončit dřív, přinejmenším v dnešní přísné podobě, aby se nezhroutila ekonomika. Datum nezná nikdo.

    Je možné, že se to za rok vrátí? To bude zase karanténa?
    Ano, je to možné. Jestli se to stane, budeme snad připravenější, nemocnice budou mít dost ochranných pomůcek ve skladech, státy budou mít krizové plány a my všichni budeme vědět, co nás čeká. Nebudeme zaskočeni jako teď.

    Může vir zmutovat a být nebezpečnější?
    Může. Byla by to smůla, ale může k tomu dojít, protože viry neustále mutují. Většina náhodných mutací je viru spíš ke škodě, ale některé ho mohou nečekaně posílit. Proto je sezonní chřipka některý rok mírnější a jindy má vážnější průběh. S koronavirem je to stejné.

    Jak si můžeme být jistí, že nejde o vypuštěnou biologickou zbraň?
    Tato pověst koluje světem, ale vědci v několika zemích podrobně prozkoumali genetický kód viru SARS-CoV-2 a shodně došli k závěru, že v něm není nic, co by nasvědčovalo jeho umělému původu. Virus je příliš složitý a tím značně převyšuje možnosti dnešního genetického inženýrství. Nepřímo se dá argumentovat i tím, že je nesmysl vyvíjet biologickou zbraň, která je tak málo účinná – k dispozici jsou daleko účinnější infekce jako antrax.
    ( i ta MUDr. Soňa Peková z Tilia Laboratories v následujících dvou minutách říká, že to rozhodně není žádná biologická zbraň. Ale genom viru vykazuje i některé nepřírodní charakteristiky…)
    https://youtu.be/P2KW1kud9fg?t=871

    Proč se u nás netestuje jako na Tchaj-wanu? Nebyla by investice do testů pro všechny výhodnější než řešení všech ekonomických problémů, co nás a vládu čekají?
    Skutečně se zatím zdá, že masivní testování (tzv. strategie Trace, Test and Treat – sledovat, testovat, léčit, kterou použil Tchaj-wan, Singapur a Jižní Korea) je lepším řešením situace než tvrdá omezení použitá u nás a v dalších evropských zemích. Aby fungovala, je však potřeba mít velkou zásobu testů a připravený plán, který se dá okamžitě spustit. Její nezbytnou součástí je také sledování pohybu osob přes mobilní telefony. V uvedených asijských zemích to vše měli. My ne. Nouzový stav nemůže trvat příliš dlouho, jeho smyslem by mělo být získat čas, aby se mohlo spustit něco podobného tchajwanské metodě.

    Jaké je riziko opakované nákazy?
    Prozatím nejlepší odpověď, jakou odborníci nabízejí, zní: nakazit se znovu není vyloučeno, ale je to nepravděpodobné. Zatím se ví o jednom případu údajné opakované nákazy v Japonsku a několika v Číně. Není jisté, zda opravdu šlo o novou nákazu, anebo o nedoléčenou nemoc, která znovu propukla. Některá virová onemocnění vytvářejí dlouhodobou imunitu. Jiná ne. Covid-19 se zatím zdá patřit k těm prvním, ale hodně se toho o něm prostě ještě neví.

    Jak postupují studie ohledně poškození plic po plném vyléčení z Covid-19?
    U většiny lidí proběhne Covid-19 lehce a patrně nezanechá žádné důsledky. Při těžším průběhu může dojít k poškození plic, o kterém se zatím neví, jestli je léčitelné, nebo trvalé.

  9. blade napsal:

    Vědci z Hongkongské univerzity pojmenovali teplotu, při které je coronavirus obzvláště aktivní. Zmíněná data jsou zveřejňována na portálu medRxiv.

    Je třeba poznamenat, že koronavirus zůstává po dlouhou dobu vysoce stabilní při teplotě asi čtyři stupně a při absenci dezinfekce začne jeho aktivita klesat až po 14 dnech. Současně SARS-CoV-2 netoleruje vysoké teploty a při 70 stupních je deaktivován během pěti minut.

    Vědci poznamenali, že virus múže být na vnějším povrchu lékařských masek po dobu až sedmi dnů, a vyzvali k jejich pečlivé dezinfekci.

    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.15.20036673v2.full.pdf

  10. blade napsal:

    Ano, denně nás média stresují patologickými zprávami z celého světa. To nikomu neprospívá.

    Ale při porovnání počtů mrtvých u TBC (možnost očkování) či chřipky (možnost očkování) se SARS-CoV-2 (nemožnost očkování) se nesmí zapomínat na to, že při TBC a chřipce se nedělají taková masová opatření jako nyní při SARS-CoV-2. Bez těchto opatření by zřejmě celosvětový počet mrtvých za celý rok 2020 převýšil počet mrtvých u TBC i chřipky. Možná by ten SARS-CoV-2 překonal počet mrtvých TBC a chřipky dohromady.

    Koronapičus zatím prý mutuje pomaleji než chřipka, aktuálně má 8 né moc rozdílných kmenů:
    https://nextstrain.org/ncov

    Jak se bude SARS-CoV-2 chovat dál nikdo zatím neví.

  11. blade napsal:

    Jiná zrádná čísla:

    https://youtu.be/fvk8cQsKJ1E

    😉

  12. blade napsal:

    Pokud se sečte aktuálně Evropa dohromady, tak ty USA v porovnání s Evropou na tom zatím zas tak zle nejsou: https://youtu.be/qgylp3Td1Bw

    SARSu-CoV-2 zmar !

  13. Jan P napsal:

    Noam Chomsky: Stupeň moru je překvapivý, opravdu šokující, ale ne jeho vzhled. Ani skutečnost, že USA mají nejhorší výsledky v reakci na krizi.
    1. dubna 2020|Nedostatek ventilátoru odhaluje krutost neoliberálního kapitalismu|Truthout

    „Pentagon už čeká pytle na mrtvoly ..“ Podle zprávy Bloomberga Pentagon hledá zdroje a poskytuje až 100 000 tělových tašek pro civilní použití. “
    2. 4. 2020| Coronavirus se šíří uprostřed nedostatku dodávek, objednávek doma a sobering ekonomiky|The New York Times

  14. blade napsal:

    Všechny evropské vlády v době koro-krize vládnou dekretama, omezují svobody lidí a obchází tak rozhodování příslušející v normální situaci parlamentu. Ale oficiálně to nenazývají jako dekrety.

    Zatímco Maďarská vláda si nechala postupování vlády v mimořádné situaci posvětit parlamentem, vlády západní Evropy parlamenty obchází a místo toho kritizují Maďarsko. Ocitli jsme se v pěkném Kocourkově.

    Kromě toho vězení v Maďarsku hrozí tomu, kdo záměrně šíří nepravdy během epidemie a brzdí tak ochranná opatření > tak to má být.

  15. Jan P napsal:

    Maďarsko se stalo učebnicovým případem toho, jak může být koronavirus zneužit k autoritářským účelům.

  16. blade napsal:

    Parlamentní volby v Maďarsku v roce 2014 byly sedmé SVOBODNÉ volby republiky Maďarsko od pádu komunismu v roce 1989 a první volby podle Ústavy z roku 2011. Proběhly 6.4.2014 a skončily drtivým vítězstvím koalice Fideszu premiéra Orbána a křesťanských demokratů, která získala 44,54 % hlasů, to stačilo na zisk 133 ze 199 parlamentních křesel, což je dostačující k udržení 2/3 ústavní většiny.

    Zatímco Maďarská vláda SI NECHALA POSTUPOVÁNÍ VLÁDY POSVĚTIT PARLAMENTEM, vlády západní Evropy PARLAMENTY OBCHÁZÍ a místo toho kritizují Maďarsko. Ocitli jsme se v pěkném Kocourkově.

    …takhle se dělá antibabiš, antizeman, antiokamura, antiorbán prostě antikdokoliv, kdo není s „nimi“.
    Newsroom ČT vs. Luboš Xaver Veselý – https://youtu.be/42nbRf6P2YI

    Zde je pokračování, aneb čím se zaštiťují zpravodajství ČT i jiní trubcové jen té jediné jejich pravdy 🙂
    //youtu.be/Njh6EH2iigk

  17. blade napsal:

    Doplnění předchozího:
    Parlamentní volby v Maďarsku v roce 2018, které se konaly v neděli 8.4.2018, byly v pořadí osmé DEMOKRATICKÉ A SVOBODNÉ VOLBY republiky Maďarsko od pádu komunismu v roce 1989. Datum konání těchto voleb vypsal dne 11. 1. 2018 maďarský republikový prezidentem János Áder.

    Volby skončily JASNÝM VÍTĚZSTVÍM vládní pravicové koalice Fidesz–KDNP, pro kterou hlasovalo 49,60 % voličů a získala tak 133 poslaneckých mandátů, což znamená, že si i nadále drží ÚSTAVNÍ 2/3 většinu.

  18. Jan P napsal:

    Zákon umožnil maďarské vládě (kabinetu) přijímat zákony bez jejich schválení parlamentem po dobu čtyř let. Plný název zákona je „Gesetz zur Behebung der Not von Volk und Reich“. Tím to 23.3.1933 začalo. Koncentráky a všechno to další přišlo až následně.

  19. Jan P napsal:

    13 stran sdružených v Evrop.lidové straně EPP požádalo o vyloučení maďarského Fidesz z EPP. Předseda EPP D.Tusk tak zahájí vylučovací proces.
    2. dubna 2020 |Žádost o vyloučení strany Viktora Orbana z ELS|Le Figaro

  20. Dvořák napsal:

    Jinými slovy- nebudete dělat nic,co se nám nelíbí. Vaše EU. Polák rád udělá,za co mu dobře zaplatí.

  21. Svatopluk Beran napsal:

    Ještě noticka ke zrádným číslům. Ač se o tom vůbec nehovoří, možná že záměrně, tak jedni prospěcháři svůj profit z koronaviru budou užívat. Možná že ani nepočítali že by ke svým stříbrným přišli i tímto způsobem, jisté je že žijí z kolapsů ekonomik, což bylo jejich záměrem. Jedná se o dodnes neznámé investory amerického FEDu. Celý svět si bere půjčky. Ale od koho? Ten někdo pouze natiskne nekryté dolary, které zředí světové měny a které se po rozjetí ekonomik opět z oběhu stáhnou. V tom by podle mne až takový problém nebyl, to je vymyšleno dobře. Ale jde zde o úroky z těchto půjček a z těch budou žít a opět investovat ještě i potomci neznámých donátorů FEDu. V tom je ta rádoby nekonečná myšlenka otců zakladatelů a zatím se velice daří. Svět jde kupředu, ekonomiky vzkvétají, cíleně i necíleně kolabují a úroky z téměř nekrytých půjček na obnovení ekonomik už budou přicházet vždy. JSEM PŘESVĚDČEN ŽE ÚROČIT TOTO TIŠTĚNÍ PAPÍRKŮ JE NEMORÁLNÍ, MNOHDY CÍLENĚ ZORGANIZOVANÉ A MĚLO BY SE JEDNOU PRO VŽDY ZARAZIT, ABY DANÁ ZEMĚ PŘESTALA CIZOPASIT NA TÉTO PLANETĚ

  22. blade napsal:

    DJ ROXTAR > Adolfeen – Corona firus
    https://youtu.be/cJfu-X9x-kw

    🙂

  23. jihlavák napsal:

    Necizopasí země, ale lidé. Všude je nyní slyšet, jak si můžeme půjčit, jak máme skvělou ekonomiku.Přitom spousta lidí se ocitá v existenčních problémech při výpadku jednoho měsíčního přijmu. Nikdo ale nepřijde s porovnáním, zda je lepší určité omezení na začátku a pomalejší rozjezd ekonomiky, či je výhodnější rychlejší rozjezd pomocí půjček, které ale budeme muset tvrdě platit. Jeden čas šlo na obsluhu státního dluhu kolem 80 000 000 000,- ročně, nyní se jedná patrně o nižší částku. Společnost by si měla především nastavit priority, které jsou důležité a nepůjčovat si na hovadiny. Proč si brát úvěry, ze kterých se bude platit například síň slávy Dukly Jihlava? A kolik takových nesmyslů financovaných z veřejných peněz po republice je?

  24. blade napsal:

    Maďarská demokracie prý chřadne. Opravdu? Nekonají se tam snad volby? Konají. Jsou ty volby demokratické? Jsou. Platí jejich výsledky? Platí. Kdo tam vládne? Aha, tady zřejmě je ten problém. To, v čem se Maďarsko od mnohých zemí EU liší, je to, že tam skutečně vládne ten, kdo volby vyhrál, a ne kašpárci poklonkující nikým nevoleným aktivistům z darmožroutských neziskovek, obvykle vydržovaným z korporátních peněz a sosajícím ze státních cecíků.

    Z Německa, které už třikrát za sto let rozvrátilo celou Evropu a zničilo demokracii, kde jen to šlo, a kde v současné době politické bojůvky nikoli nepodobné těm Adolfovým už zase zcela běžně útočí na nepohodlné politické protivníky, zní, že Maďarsko prý už nepatří do Evropy. Proč? Protože demokraticky zvolený maďarský parlament během koronavirové pandemie odhlasoval demokratické maďarské vládě Viktora Orbána zvláštní kompetence pro krizové období. To nevymyslíš.

    Brusel je mrtev.
    My si tu pomáháme sami. Čína také pomohla a nedej bůh aby nám pomohlo Rusko. To poslalo do Itálie odborníky na očistu techniky a likvidaci mrtvol. Brusel je mrtev. Kdo to nepochopil, tomu to dojde za půl roku, až se sejde jediný orgán, který má mandát nakopat hloupé bruselské byrokraty do prdele – Rada premiérů zemí EU.
    Babiš ukázal, že pro něj jsou znalosti víc než politická moc. Prymula dal krizovému řízení logiku a smysl, který si já osobně pamatuju z dob před více než třiceti lety. Nyní jde spíše o logistická, policejní a bezpečnostní opatření, a tak se šéfem krizového štábu stává Hamáček jako ministr vnitra. To je věcný manažerský krok. Podívejte se okolo nás. A podívejte se do Itálie, Francie nebo Španělska. Tam bych dnes opravdu žít nechtěl. > uvedl mediální expert Petr Štěpánek > blade také ne, ani před SARS-CoV-2.

  25. blade napsal:

    Dnes jsem potkával na kole snad i lidi, co na něm nikdy neseděli. Asi proto, že jim to strašně chybělo >>> panebože my jsme směšný národ 🙂

  26. Jan P napsal:

    Jihlaváku,nezoufejte !
    6. 4. 2020|Financial Times: Radikální reforma ekonomického systému je nutná
    „Na stůl budou muset být dány radikální reformy – zvrat převažující politické strategie posledních čtyř desetiletí. Vláda bude muset přijmout aktivnější roli v ekonomice. Musí začít považovat veřejné služby za investice, nikoliv za pasiva, a najít způsoby, jak učinit pracovní trhy méně nejistými. Znovu bude na stole přerozdělování: výsady starších lidí a bohatých lidí budou zpochybněny. Strategie, které byly dosud považovány za výstřední, jako nepodmíněný základní příjem a zdaňování bohatství, se budou muset stát součástí nové politiky.“
    ———————————————————————————————————————–
    Někdo konečně s rozumem a ne plukovník se stomatologem, co nás chtějí obětovat aby se montovna rozběhla.
    Otevřený dopis prezidenta ČLK pana Kubka ministru Hamáčkovi.
    Kdyby vás zajímalo, jaká je teda hodnota lidského života, Roman Šmucler vám to rád spočítá.

    Babiš:V pandemii musí rozhodovat odborníci.Vsadí na Prymulu.Prymula:Uzavření je třeba uvolňovat a společnost postupně promořovat. Babiš nesouhlasí. Takže: uzavření trvá,promoření nebude.Aha, tak hlavně, že rozhodují odborníci a ne politici. Reakce na pandemii jsou vždy politické!

    Jaké skupiny obyvatel jsou podle vás nejvíce ohrožené opatřeními souvisejícími s pandemií koronaviru? Považujete dosavadní kroky vlády za dostatečné? V čem selhává a co naopak zvládá dobře? Na otázky odpověděli mj. J.Středula(předseda ČMKOS),Šárka Homfray (právnička),Petr Gočev (ekonom),Kateřina Smejkalová (politoložka)
    06.04.20|Anketa: Zvládá stát řešit ekonomické důsledky pandemie?|A2larm

  27. blade napsal:

    „Třicet let většině lidí nevadil Koněv, a to v obdobích daleko více protikomunisticky naladěných. Dnes nejde o komunismus, jde o objednané a ideologicky zmanipulované štvaní proti Rusku, které dokazují i jiné kauzy, třeba otázka vlasovců a přejmenování náměstí Ruské ambasády na Němcovovo. Nejde o kritiku Putina, ale o snahu štvát proti ruskému národu a lidem. Vyniká to právě proto, že proti jiným národům se takto štvát nesmí, neboť by to byla „předsudečná nenávist“. Ale k Rusům je dovoleno všechno,“ konstatuje publicista Vlastimil Podracký. „Ruské weby jsou směšnou kauzou proti obrovské propagační síle mainstreamu. Hledání nepřítele je typickým jednáním nastupující totality. Komunisté měli ‚amerického brouka‘ a zlé imperialisty, dnešní totalitáři se snaží udělat z Ruska démona, aby se mohlo na něj cokoliv svést,“ dodává.

  28. blade napsal:

    JUDr. Jiří Vyvadil k odstranění sochy Koněva > Jde o protiprávní akt starosty i radních MČ Praha 6.

    Jednání radních Prahy 6 bylo nezákonné, protože během vyhlášení stavu nouze se v první fázi zastupitelstva mohla svolávat toliko k otázkám realizace stavu nouze (jak se praví na stránkách MVČR, je jednání zastupitelstva povoleno, pokud je nezbytné a nevyhnutelné ). K žádným jiným. Proto je akt demontáže sochy příslovečně řečeno „mimo mísu“, nesouvisí se stavem nouze. V této souvislosti budu podávat návrh ministru vnitra na zrušení předmětného usnesení. Navíc je zcela nesporné, že se radní vědomě dopustili trestného činu zneužívání pravomoci úřední osoby, kterou naplnili právě tím, že rozhodovali o něčem, k čemu nebyli v daném časovém momentu oprávněni.

  29. Standa napsal:

    Vážení, uvědomte si, kdy byla socha Koněva postavena. Nikoliv pro válce, ale v normalizaci. Důstojný památník si zaslouží ty tisíce sovětských vojáků, které Stalin, Koněv a jim podobní posílali na jatka války se slovy nas mnogo, nikoliv vojevůdci !

  30. Dvořák napsal:

    No a 30 let demokracie tam klidně stál. Divný co. Nas mnogo možná nebyla nejlepší taktika,ale nebyl to sovětský vynález,spíš pokračování toho,co se provádělo na všech stranách první světový. A dosud sem neslyšel,jak líp to tenkrát mohli udělat.

  31. blade napsal:

    Socha osvoboditele Prahy maršála Koněva stejně jako socha generála Pattona v Plzni, ale i pražská socha Churchilla jsou projevem úcty k těm, kdo se zasloužili o porážku nacismu a osvobození Československa.

  32. blade napsal:

    Z webu KSS:

    Dopis ministra obrany Ruské federace Sergeje Šojgu ministru obrany České republiky Ľubomírem Metnarovi.

    Ministerstvo obrany Českej republiky
    Praha
    Do rúk Ľubomíra Metnara

    Pán minister,
    nemôžem nevyjadriť svoje poľutovanie nad konaním samosprávy mestskej časti Praha-6, ktorá v predvečer 75. výročia víťazstva nad nemeckým nacizmom odstránila pamätník hrdinu, osloboditeľa Európy a samotnej Prahy od nacistov, maršala Ivana Stepanoviča Koneva.
    V roku 1945 maršalom Konevom brilantne vedená vojenská operácia oslobodenia Prahy od nacistov, zachránila životy státisícom Čechov a oslobodila milióny vašich spoluobčanov spod nacistického jarma.
    Naša krajina zaplatila za oslobodenie Európy od nacizmu obrovskú cenu. Len počas pražskej strategickej operácie zomrelo a bolo zranených viac ako 50 tisíc našich otcov a dedov, ktorí bojovali za slobodu a nezávislosť českého ľudu.
    Nemôžeme zostať ľahostajní k zbúraniu pomníka maršala I. Koneva.
    Žiadam vás, aby ste čo najskôr odovzdali pamätník Ruskej federácii.
    Čakáme od vás informácie o mieste a čase jeho odovzdania.
    Ak si riešenie tohto problému vyžaduje finančné náklady, sme pripravení ich uhradiť v plnej výške.

    Ministerstvo obrany Ruskej federácie.
    S úctou
    Sergej Šojgu

    http://kss.sk/nehante-nasich-otcov-osloboditelov

    Ruský ministr obrany Sergej Šojgu ve středu požádal šéfa národní kriminální ústředny Alexandra Bastrykina o trestní stíhání lidí zodpovědných za odstranění sochy sovětského maršála Ivana Koněva v Praze. Oznámila to ruská média.

    Prezident Vladimir Putin v úterý podepsal zákon, který hrozí až pěti lety vězení pachatelům poškozování válečných hrobů a pomníků, a to jak v Rusku, tak v zahraničí, připomněla v této souvislosti agentura AP.

    „Šojgu navrhl Bastrykinovi stíhat viníky demolice Koněvova pomníku. Mezi podezřelými jsou členové samosprávy jedné z pražských čtvrtí,“ napsal populární deník Komsomolskaja pravda na svém webu. Dodal, že Češi si budou muset najít lepší vysvětlení svého počínání, než že Koněv „neměl roušku“.

    //www.seznamzpravy.cz/clanek/rusky-ministr-chce-nechat-stihat-viniky-odstraneni-konevovy-sochy-98991

  33. blade napsal:

    Zajímavý krátký dokument > Praha podle Hitlera. Tak ji chtěli nacisté změnit.
    https://tv.idnes.cz/cesi-ve-valce-s-hitlerem/praha-podle-hitlera-tak-ji-chteli-naciste-zmenit.A171023_141940_cesi-ve-valce_kuko

    Některá dopravní řečení by možná Praze prospěla i dnes.

  34. Svatopluk Beran napsal:

    Stando tvoje logika je poměrně zajímavá. To jako třeba vojsko Francie, dávám to jen jako příklad co za koninu jsi vyfabuloval, by dokázaly jen tak sami z plezíru toulat se v desetitisícových skupinách po Evropě a válčit bez Napoleona? Občas je potřeba přehodit z emocí na rozum. No a s tím Petnem v Plzni? Ano obsadil Plzeň, tak že se k němu utíkali fašisti převážně schovávat před pomstou Rusů. Skutečností ale je, že U NÁS američané ke konci války zabili víc ČESKÝCH civilistů, než vojáků německého Wermachtu. Zřejmě pod dojmem Čechů mnogo.

  35. jihlavák napsal:

    Nějak se nám ten vzor ke kterému se po 89 tolik upínáme a je ideálem nejen pražské kavárny, ale vůbec všech pravdoláskařů, fašizuje. V Holandsku měli snad starší lidé podepisovat papír, že v případě nakažení přenechají lůžko mladším, ve Švédsku neperspektivní lidi už ani intenzivně neléčí:

    https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/lidi-nad-80-let-neberou-ve-svedsku-na-intenzivni-peci-tvrdi-list-40320166?seq_no=3&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

    Svět podle kavárny,nárok na důchod v 80, „odstřel neperspektivního kusu“ od 60 let výše. Dále je zajímavé, ře kavárnicí a neziskovky neřičí a neodsuzují situaci kolem viru v USA. Přitom jejich vůdce jeho vystupváním připomíná blázna a občané tohoto vzoru demokracie končí v masových hrobech.Jak je dostupná lékařská péče v USA kavárnická ČT raději ani nezkoumá. Přitom by to byla jistě zajímavá reportáž. Nás zajímá jen Irán a Rusko, že?

  36. Jan P napsal:

    Jihlaváku,máte pravdu.USA nejsou světová velmoc, USA jsou světová nemoc. Země neomezených možností, ale velmi omezených voleb.
    Vypovídá to o šíleným US zdravotnictví, který je v průměru navíc dvakrát nákladnější než zdravotnictví v jiných západních zemích.
    V New Yorku se plní hromadné hroby na ostrově Hart, ve městě je 160 tisíc nakažených
    10. 4. 2020|Aktuálně.cz
    Je smutný,že onemocnění jednoho brexitového šaška je tragédie. Onemocnění statisíců neznámých lidí je statistika.
    Co se týče těch „neziskovek“. Během současné krize se ukázalo,že občanské organizace jsou zcela nepostradatelné. Na druhou stranu známe tzv. „neziskovky“ počínaje Člověkem v tísni, které nejsou ničím jiným než proamerickou (prokapitalistickou) ideologickou úderkou, kryjící se za humanitární práci. Američtí neokonzervativci se o ně jistě postarají sami.
    Nejsem zastánce pravdoláskařů. Jsem názoru,že v rámci toho, co vyprodukovala polistopadová žurnalista,najdeme i autory,kteří patří mezi to lepší.Např.novinář a zahraničně politický komentátor Daniel Veselý( kritika US, což dělal posledních 14 let)a řada jiných.
    Nicméně Češi bývají často výjimeční.V tom blbém slova smyslu.
    Španělsko,Skotsko:Zavedeme nepodmíněný základní příjem.kterými chce řešit ekonomické dopady koronavirové krize.
    Česko: obnovíme pro-byznysový NERV.
    Lze na prokazatelně omezené planetě provozovat neomezený ekonomický růst ? Já tvrdím,že NE.
    Jedna krize překrývá druhou. Avšak klimatická krize je mnohem závažnější než pandemie covidu. Z klimakrize totiž neexistuje návrat…
    Krize je vždy příležitosti na nový začátek…
    Už nemusíme být pouhou montovnou. Čekám velké změny i v globálních dodavatelských řetězcích, tvrdí ekonomka Nerudová
    10. duben 2020|ČRoPlus

    Pozor na radikální pravici ! Vždy si přála krizi, přímo katastrofu. Přiživovala se na představách o konci světa, oháněla se pseudomesiášstvím a vizemi ohrožení národa i státu.To jsou třeba zde takový ty blogy od autora Jána Lauka.
    Mám takový pocit,že jste věřící křesťan.
    Jasně,přejete si jako stamilióny z nás(věřících a nevěřících) na světě mít lepší svět. Kdo je vám blíž ?
    Papež František jako symbol naděje pro všechny,nebo dehumanizovaný svět podle kardinála Duky ?
    Evropa: Pacient. Podepište petici požadující zásadní koordinovanou ekonomickou akci proti pandemii od vedení Evropské unie.Dopis podepsali, mimo jiné i ekonomický poradce papeže Františka Luigino Bruni.

  37. jihlavák napsal:

    Napsal jste to pěkně. Blíž lidsky je mi František, rozumově Duka.

  38. Jan P napsal:

    Jihlaváku,to fakt nemáte jednoduchý…

    „V mimořádném čase se objevily v některých náboženských kruzích tendence hledat viníky pandemie. Ukazuje se na homosexuály, nesezdaně žijící, potraty, Číňany a netopýry. Proti tomu stojí tendence posilovat solidaritou.“
    Magdaléna Šipka(teoložka):Víra nemá hledat viníky, ale duchovní sílu zvládat protivenství
    12. dubna 2020|Deník Referendum

    Pan kardinál Dominik Duka, nás nenechává na pochybách, že jeho kapitalistický duch je stále čiperný i v karanténě
    „..je prostor pro to, abychom mohli spoléhat na pomocnou ruku boží. Není jen svobodná ruka trhu, je také ruka boží.“
    Jsme konzumní a pandemie je Boží výzva,říká Duka, který bojoval za církevní restituce.Ok.Takže, lidi jsou konzumenti a kapitalisti a katolická církev jejich pastýři.Vinit konzumenty, je jako v boji s drogami,dávat vinu drogově závislým a mlčet o drogové mafii,která drogy prodává.

    Papež František obhajuje univerzální základní příjem ve velikonoční dopise…
    Zdroj:THE HILL(americký zpravodajský web se sídlem ve Washingtonu)

    Velikonoční projev papeže Františka: Pomáhejte v pandemii slabým, bezdomovcům, chudým a uprchlíkům
    12. 4. 2020|Britské listy

    P.S. Zapomněl jsem zmínit zesnulou novinářku Terezu Spencerová(Literární noviny).Patřila rovněž mezi to lepší,co vyprodukovala polistopadová žurnalista.
    Původně měla hodně progresivní názory, v posledních letech se z ní stala až příliš loajální příslušnice zemanovské intelektuální obce.

  39. jihlavák napsal:

    Duka bych až tak neodsuzoval. Má pozitivní vliv na Zemana. Jistě jste viděl velikonoční proslov, ve kterém Zeman popřál lidem víru, naději a lásku. Což je od celkem posun.

  40. Jan P napsal:

    Jihlaváku,neberte to prosím jako kritiku, nebo výtku vůči vám.Pouze konstatuji:
    Pochopil jsem ,že patříte mezi příznivce křesťanského fundamentalismus.To je ten hlavní důvod,proč je vám kardinál Dominik Duka bližší než papež František.I když to takhle otevřeně si netroufáte říct.Nevadí.
    Ano,kardinál Duka vytvořil společně s Hradem funkční konzervativní blok.Rozumím tomu.že ten blok má vaše sympatie.Co začalo kardinála Duku a prezidenta Zemana spojovat ? Je to nový typ středoevropského autoritářství(…)
    Já vám za tu výměnu názoru děkuji.

  41. VladimírV napsal:

    Pane JaneP.

    Jak pan Zeman, prezident republiky, tak i pan kardinál Duka jako nejvyšší představitelé státu a římsko katolické církve ve státě jsou samozřejmě autoritami vyplývajícími z jejich funkcí. Zdá se Vám to kách, že v demokracii to není nějaký generální tajemník strany?

  42. Jan P napsal:

    K Vladimírovi V.

    Velmi stručně,v bodech.

    Konstatuji fakt:Římskokatolická církev není demokratická instituce.Má striktní hierarchii.
    To nevíte ?

    Katolická církev a KSČ jsou dvě organizace s krvavou minulostí.

    Změnil jste názor na církevní restituce a ŘKC ?

    Popíráte spojenectví(…) kardinála Duky a prezidenta Zemana(funkční konzervativní blok) ?

    Rozumím vám.Je všeobecně známo, že kardinál Duka se mezi českými politiky shodne i s Okamurou.
    Takže kardinál Duka,který se tak rval za církevní restituce je pro vás dnes Ok.

    Já po žádným „generálním tajemníkovy strany“ nevolám.Jaký to má kontext s tím,co jsem napsal ?
    Názor na úřad prezidenta republiky jsem už tady jednou v diskuzi sdělil.Opakovat to nebudu.

    Kdo se bojí progresivně a sociálně orientovaného papeže Františka ?

  43. VladimírV napsal:

    Pane Jane P.

    Máte zajímavé vývody. Církev přece nežije v žádném demokratickém zřízení stranou. Jakou má vnitřní hierarchii není vůbec podstatné. Chcete tím říci, že každá instituce, která je postavená na přísných pravidlech, hierarchii řízení nevyjímaje, je totalitní?

    Bible není na rozdíl od Mein Kampf nebo třeba teorií třídního boje návodem k segregaci či vraždění. V dlouholeté historii církve se i v zde našli jedinci, kteří z touhy po moci a majetku vraždili a dokonce vedli války.

    Neuznávám pojem církevní restituce. Výhradně politický akt, schválený řádně zvolenými poslanci, tedy dar státu církvím, je záležitost, jejíž oprávněnost a přiměřenost posoudí historie. Nemyslím si, že by si v tomto Zeman s Dukou zrovna notovali.

    Nesnažte se mne zase někam zaškatulkovat. Duka si s Okamurou a prezidentem mohou notovat toliko v názoru na nepřizpůsobitelnosti islámu našim kulturním tradicím.

    Pokud jde o samotnou osobu kardinála Duky, jako vrchní představitel nejmocnější církve u nás velice ovlivňuje část společnosti. Což je důležité chápat při snahách o smíření názorově rozdělené společnosti. To dobře ví i Zeman.

    Pokud jde o papeže Františka, jeho role ve světě je poněkud jiná. On se prostě nemůže vymezit proti jinému náboženství, křižácké války ve jménu šíření demokracie (získání ekonomického vlivu a prospěchu do zemí s jiným náboženstvím) vedou jiní. Samotného papeže je mi líto, přes svoji progresivitu se bohužel nestačí stát obroditelem římskokatolické církve.

  44. Jan P napsal:

    Takže jste Vladimíre V.,názor na církevní restituce,které schválila vláda Petra Nečase v roce 2012,Dominika Duku a ŘKC ZMĚNIL.Jeden by řekl:je to „Obrácení Ferdyše Pištory“ ?!

    Jako připomenutí vám předkládám např. blog „VLK v rouše beránčím“( 19. 3. 2017)od autora Zdeňka Gryce a vaše diskuzní komentáře pod textem.Jen si je v klidu přečtěte.Smutný.
    Nebo blog ODPOVĚĎ od stejného autora.
    VladimírV říká:
    Sobota, 23. 11. 2013 v 18:30
    „Až na to, že některé církevní zásady jako např. odpor k majetnictví nelze ani pro dnešní dobu účelově měnit. Ať se to panu Dukovi a jeho Melody Boys v záloze líbí nebo ne.“
    S vašimi fundovanými argumenty a trefnými komentáři,kde jste se tehdy silně vymezoval proti církevním restitucím,českým biskupům a ŘKC jsem souhlasil.

    Jste na omylu.Chování kardinála Duky a jeho výzvy nepodporují všichni křesťanský věřící a duchovní.
    Ať se vám to líbí nebo ne,trvám na tom,že za spojenectvím kardinála Duky a prezidenta Zemana(funkční konzervativní blok),je nový typ středoevropského autoritářství.Jasně,souhlas.Duka a Okamura se shodují v otázkách bezpečnosti(migrace,apod).Co se týče papeže Františka jako ,,obroditel“ římskokatolické církve mám na to od vás odlišný názor a informace.

    Víte,mě nevadí,když má někdo vyhraněný názor,či jiný úhel pohledu než mám já.Snažím se je respektovat.Pokud se zrovna nejedná o demagogii,hoaxy a nesmysly.
    Nebo naopak zase vyhraněný názor mít nemusí.Já sám vyhraněný názor např. na odstranění sochy Koněva v Praze nemám,i když chápu tu část společnosti,která s tím má problém. Žádnej rusofil nejsem.
    Omluvil bych ještě vzdělanostní mezery,politická a mediální negramotnost atd.Jenže u typu lidí jako vy, se to omlouvat moc nedá.Jak brát vážně názory diskutujících a polemizovat s nimi,když nevíme,co budou tvrdit a psát zítra,za týden, za rok ? Podléháte skryté manipulaci ? Na okruhu témat nezáleží.Nebo to děláte účelově ?

    Já vím,že téma církevních restitucí ve společnosti už tolik nerezonuje.Naivně si myslím,že lidé ve vašem věku a dosaženém vzdělání mají mít už konzistentní názory…
    Já blogy a komentáře v diskuzi od architekta Zdeňka Gryce nehltám.Málokdy s nim souhlasím.Překrucuje fakta apod.Všichni dobře víme,že žádný předlistopadový hrdina nebyl,na kterýho si zde hraje.Na rozdíl od jiných zastává alespoň v jeho oblíbených tématech konzistentní názory.
    A v tomhle ohledu má moje sympatie.Že je nekritický příznivec Václava Havla(dramatik,prezident).A leze nám tím tady ,,všem“ nesnesitelně na nervy.Vy jste zase jako příznivec Miloše Zemana(bývalý předseda vlády a ČSSD,prezident ,,dolních deseti miliónů“) kritický ?

  45. VladimírV napsal:

    Pane P.

    Já nehodnotím, odklon církve od původního učení Ježíše Krista, případně Jana Husa. Ten je evidentní, tak jako je evidentní zpolitizování církve. I ona se řídí zásadou, že politická moc je podmíněná mocí ekonomickou a naopak. Rovněž nedokážu nic dělat s tím, že politici rozhodli o náhradách církvím a že toto posvětil i Ústavní soud. Je tedy nepodstatné to, co si o tom myslím, tedy moje tvrzení že jde o dar, který je třeba dle platných zákonů zdanit. Takže žádný strach, v tomto jsem názor nezměnil.

    Není nic neobvyklého, že ne všichni katolíci straní svému představenému. Ani Ježíše Krista neměli všichni rádi a dokonce byl ukřižovaný. Zvláštní „paralela“, někteří duchovní se rovněž vydávají za zástupce Boha na zemi a lidé je nejen nechtějí ukřižovat, ale dokážou se jim i zpovídat a žádat rozhřešení.

    Že jsou Zeman a Duka oficiálními autoritami, na tom ani Vy nic nezměníte. Pokud budou názory papeže Františka přes míru dosavadních zvyklostí církevních špiček, nedopadne to s ním dobře.

    Abych se dotkl případu odstranění sochy Koněva. Sám mám odtažitý názor na sochařskou adoraci hrdinů, . Režimy se mění, sochy mizí a znovu se obnovují. Pokud jde o Koněva, rozhodně to není tak rozporuplná postava jako Stalin. Své pro osvobození naší republiky nepochybně učinil a odstranění jeho sochy je hloupé.

    Ještě k té mé přízni Zemanovi. Ano, opakovaně jsem ho volil, protože ostatní kandidáti byli pouze 2. ligou. Jeho názory pro mne nejsou vždy tou svatou pravdou. Ale je čitelnější než plejáda těch všech, co usilovali o post prezidenta. Zkrátka mi v životě nepřekáží a proto dosud nelituji, že jsem ho volil.

  46. Jan P napsal:

    To,co vy píšete Vladimíre V.,není meritum našeho sporu.Snažíte se to zakecat.
    Pořádně si přečtěte komentáře.Idiotsky vám přece nevyčítám(?),že se nepodařilo zabránit přijetí zákona o církevních restitucí Nečasovou vládou…
    Podle sociologických průzkumů bylo tehdy proti církevním restitucím asi 80% občanů.Mezi nimi se našlo spousta katolických věřících,kněží a teologů.
    Jak si ale vysvětlit váš názorový obrat a postoj o 180 stupňů ? Máme brát vážně vaše komentáře v diskuzi,když nejste schopný vaši radikální změny názorů potom logicky a přesvědčivě vysvětlit ? Zastánci církevních restitucí najdou jistě pro váš obrat pochopení.
    Vaše věcná kritika na adresu církevních restitucí a chamtivosti českých katolických biskupů ještě v roce 2017 mi byla blízká.Prosím,mluvte za sebe.Kardinál Miloslav Vlk či prezident Václav Havel nebyli pro vás dostatečnými autoritami.Nebyl a není tudíž problém podle vás je kritizovat a nesouhlasit s nimi.Prezident Miloš Zeman a kardinál Duka mají podle vás silnější ,,demokratický“ mandát.Zpochybňujete legitimitu prezidenta Václava Havla(parlamentem zvoleného prezidenta republika) a kardinála Miroslava Vlka (zvolen stejným způsoben,jak jeho předchůdci a nástupce) ? Čím se změnila ŘKC v ČR od roku 2017,kdy jste ji ještě kritizoval ? Odpovím :nezměnila se vůbec.Díky kardinálovi Dukovi nás nenechává na pochybách, že jeho církev je hlavně pro bohaté.Jasně,rozumím.Pro vás se ŘKC v Čechách změnila pozitivně v tom,že Duka spolu se Zemanem vytvořil funkční konzervativní blog,který je vám blízký.
    Jenže má to jeden háček.Co budete tvrdit zase něco jiného např. o Zemanovi,Dukovi a ŘKC třeba za 3 roky ? Nemusí to být jenom téma Zeman a Duka.Mohou to být i jiná témata,na který jste měl ještě nedávno ,,vyhraněný názor “ a do ,,krve“ jste se tady o ně se svými názorovými odpůrci včetně mě v diskuzi přel.
    Za sebe říkám,že nemám žádný racionální důvod brát vaše komentáře(názory) vážně.Veškerá polemika s vámi je zbytečný mrhání času a energií.

  47. Jan P napsal:

    Nic nestíhám.A to mám dnes dovolenou.Dělám všechno ve spěchu a gramatické chyby.
    Omlouvám se.
    „Duka spolu se Zemanem vytvořil funkční konzervativní blog,který je vám blízký.“
    Správně má být:Duka spolu se Zemanem vytvořil funkční konzervativní blok,který je vám blízký.
    ———————————————————————————————————————–

    „Primárním úkolem novinářů by podle mého mínění mělo být neúnavné a leckdy frustrující rozkrývání kriminálních vztahů mezi politickou třídou a velkým byznysem nemilosrdně drtících „podzámčí“. Jen tak můžeme předejít pádu do naprostého barbarství. Ano, v ideálním případě by se dalo katastrofě zabránit. Jenže my nežijeme v ideálním světě.“ odpovídá novinář Daniel veselý na reakci čtenáře Britských listů
    17. 4. 2020|Stávající krize je posledním důrazným varováním: Takhle už to dál nejde|Britské listy

  48. VladimírV napsal:

    Milý pane Jane P.

    Omyl. Žádný obrat. I já jsem součástí množiny občanů, kteří nesouhlasili se způsobem, jakým byl církvím majetek vrácený. Osobně s tím stále nesouhlasím. Ale to je asi tak všechno, co s tím mohu dělat. Politici rozhodli, ti, kteří měli ve volebním programu revizi restitucí, ji v PS neprosadili a ani Ústavní soud nepřisvědčil většině. Držím se zásady, nevlamuj se do trvale zavřených dveří. Pomáhá to psychice.

    Nemíním Vás přesvědčovat o tom, že každý prezident (bez specifikace) se stává autoritou. Zeman o to větší, že byl přímo zvolený. ŘKC se nijak podstatně nezměnila a popravdě nečekám, že by k větší změně v dohledné době došlo. Kardinál Duka je její součástí. Že se vymezil proti invazi islámu do naší kultury, což se nelíbí části obyvatelstva, zejména kulturní frontě, neznamená, že by došlo k nějaké progresi. Církev plní svoji roli ve společnosti a je její uznávanou součástí. To rovněž nezměním a nakonec ani nechci, protože neopouští oblast morálky. Jinak pro Vás. Myslíte si, že z darů, které církev obdržela od státu, mají představitelé farností nějaký zvláštní prospěch?

    Asi jsem Vás nějakým způsobem zmátl, když jste opustil moji nálepku liberála a řadíte mne do konzervativního bloku. Zkuste se prosím spokojit s tím, že mi je blízká svoboda, morálka a hlavně zdravý rozum bez zaslepenosti.

    Máte skutečně pravdu, nemrhejte časem a energií. Jste ve fázi permanentního útoku a to Vás musí značně unavovat. A já v situaci, že mne dosud nenapadlo s Vámi polemizovat podobným způsobem.

    Mějte hezký den.
    Zdraví Vás Vladimír Havlíček

  49. Jan P napsal:

    Pane Vladimíre V,.dnes mám víc času.
    Jenom k vyjasnění našich pozic…

    Ne,nezmátl.
    Nikdy jsem vás nepovažoval za kulturního liberála.Proč bych měl ?

    Věřím tomu,,že kulturně liberální témata vám byla cizí.Správně jsem si myslel,že je vám primárně blízká tzv. kulturní pravice tím, že „brání normální svět.“ Jinak řečeno, ultrapravicová a a konzervativně katolická rétorika vás nejvíce oslovuje.Můžeme najít řadu vašich diskuzních komentářů,která to jen potvrzují.Není to výtka,ale pouze konstatování faktu.
    To vysvětluje vaše sympatie k zástupcům konzervativních katolíků jako kardinál Duka.Vy sám myslím nejste ani věřící katolík.Církevní megatunel je pro vás legitimní i nelegitimní. Jak se to momentálně hodí(…)
    V tom aby se prase vyznalo ? S uznáváním ,,autorit“ to taky moc nesouvisí.Jak se mi snažíte namluvit.Na to vám neskočím.
    Proč, Dominik Duka a další zástupci římskokatolické církve si nepřejí, aby se vyplňovalo náboženství při sčítání lidu ? Důvod je prostý, počty stoupenců této církve se strmě propadají, komentuje religionista Ivan Štampach.
    29. října 2019 |Sčítání lidu se blíží. Co chtějí církve utajit?|Deník Referendum
    A není divu. S Dukou- 🙂
    Co se týče prezidenta Miloše Zemana.Ne,nezapomínáme !,Že byl v přímé volbě zvolen TĚSNOU většinou hlasů voličů…

    Žádné velké překvápko není,že patříte mezi příznivce zmiňovaného funkčního konzervativního bloku(Zeman-Duka),který zde hájíte. Jak se tenhle nový typ středoevropského autoritářství slučuje s autentickou přímou demokracií ? Další důkaz toho,jak si protiřečíte a ve vašich komentářích odporujete.
    Stejně tak propagujete Andreje Babiše a jeho politická divize Agrofert. Vy jste byl přece vždy na straně mocných a bohatých.Hlavně uvažoval pragmaticky:to bohatství od bohatých přece dolů „prokape.“
    Babiše, Zemana, Putina a Čínu beru jako účelové strašáky Kalouskova bloku.

    Převážná většina našich názorových sporů nebyla(!) o liberálně kulturních tématech.Na diskuzním blogu Jihlavských listů je tady nikdo moc neotevíral. Když nepočítám blogy od autorů jako Ján Lauko,tak se občas najde nějaký diskutér,který zde konzervativně kulturní témata(,,brání normální svět“) otevře.
    Náš spor byl převážně o divokých devadesátkách,ekonomických,sociálních otázkách,komunální politice a změn klimatu.V ekonomických a sociálních otázkách jste jednoznačně zastával pravicová (neo)liberální řešení.Odlišným názorům a argumentů jste se povýšenecky vysmíval a bral je jako negramotný.
    Žádná konstruktivní diskuze zde nemohla pochopitelně nikdy probíhat.Ale o tu vám ani nikdy nešlo-:)

  50. VladimírV napsal:

    Pane Jane P.

    Poněkud manipulujete s pojmy. Dříve, asi se Vám to více hodilo, jste mne označil za stoupence neoliberalismu, o kulturním liberálovi nebyla nikdy řeč. Baví mne to Vaše nálepkování. Měl bych snad začít pochybovat, že jsem příčetný, když sám nevím, co vlastně jsem? Shrnuto, Váš špatný názor.

    Co si přeje církevní vrchnost je věc jedna, každý občan má právo svobodně vyjádřit svoji roli ve společnosti. Např. jen cca 30 tisíc Cikánů (Romů) se hlásí ve sčítacích arších ke své národnosti. Což je zhruba tolik, kolik lidí se přímo či nepřímo zaštiťuje péčí o toto několikanásobně větší etnikum, které je jinak rozlišováno spíše vjemovými znaky.

    Jsem křtěný, ale ne aktivně věřící. To by nešlo dohromady s mými ideály svobody. Ovšem teze morálky, které hlásá katolická církev, je něco, čím by se měla společnost řídit a co by mělo společnost spojovat.

    K výsledku prezidentských voleb netřeba nic dodávat. Zvítězil Zeman i přes nezměrné úsilí „národní fronty“ jeho odpůrců. Chcete snad zpochybňovat výsledky voleb?

    Sám si odpovídáte na to, že se mnou prosazované principy přímé demokracie nikterak neslučují s tím, co prosazuje konzervativní blok. Tam skutečně nemám své místo. To ovšem neznamená, že budu kritizovat vše, co prosazuje, stačí nebýt zaujatý a soudný.

    Kde jste prosím vzal, že jsem byl vždy na straně bohatých? Zase špatně, v bohatství jsem nevyrůstal a ani nežiji. A přesto si nestěžuji. Tomu prosím věřte.

    A nepodsouvejte mi, že bych se někdy povýšenecky choval k lidem, kteří mají odlišné názory. Ani to, že mi nešlo o konstruktivní diskuzi. Pokusy jsem vždy činil, i když jsem v některých případech předem věděl, že moje názory jsou pouze házením hrachu na neprostupnou zeď. I to beru jako atribut svobody.

    Rád bych s Vámi vedl i diskuzi o komunální politice, ale o té se ve Vám čerpaných zdrojích moc nedočtete. Právě nastává doba, kdy se na radnici opět začínají lámat ledy. To mne skutečně zajímá více než výstřelky vrcholných politiků a nekonečná kritika jejich počínání. K tomu Vás ovšem nenutím.

  51. VladimírV napsal:

    Pane Jane P.

    opravuji: špatně – „stačí nebýt zaujatý a soudný“, správně – „stačí nebýt zaujatý a zároveň být soudný“.

    Mějte hezký den. Vladimír Havlíček

  52. blade napsal:

    Remcalíčci:

    Vláda vládne způsobem jakým vládne a v bezprecedentní době to nemá jednoduché. Vysvědčení může dostat v příštích volbách, to je legitimní cesta.

    Zeman byl 2x legitimně zvolen v přímé volbě, kdo volil stahovače králíků či jiného má prostě smolíka a čeká na další volební období.

    😉

  53. Svatopluk Beran napsal:

    Poctivý novinář či reportér by si začal klást nepříjemné otázky: Jak je možné, že státy, které jsme tak slepě obdivovali a dávali našim čtenářům a divákům za vzor, nyní tak krutě selhávají? Nestojí snad za šokující nepřipraveností USA a Velké Británie neoliberální mutace kapitalismu, tedy ekonomická doktrína, na jejímž velebení jsme postavili své oslnivé kariéry? Místo toho se s úzkostí v srdcích patrně ptají sami sebe: Co by na to asi řekl Václav Havel? Nu, pravděpodobně by neřekl vůbec nic, protože Havel-prezident spoustě palčivých světových bolístek jednoduše nerozuměl, ani když byl v rozpuku sil – jinak by neochvějně nestál po boku agresivní supervelmoci napadající jednu zemi za druhou.

    Bezradnost a tápání českých sdělovacích prostředků výstižně ilustruje posedlost Čínou a Světovou zdravotnickou organizací – a zároveň mlčení či bagatelizace otřesných kiksů Spojených států a Velké Británie. Je ale celkem pochopitelné, že se rozboru těchto nepříjemných skutečností čeští novinářští „boomeři“ obávají jako čert kříže, když celý svůj profesní život zasvětili barvitému líčení „majáku svobody“ a „starého dobrého Albionu“.

    Jenže tyto dvě země se propadají i v tom, co je srdcím českých novinářů nejbližší (alespoň se tak navenek tváří), to jest ve svobodě tisku. Zatímco Velká Británie se na žebříčku Reportérů bez hranic za rok 2020 umístila na 35. místě, USA klesly až na 45. místo. Česká republika je přesně uprostřed – na 40. příčce. Dokonce i Namibie nebo Ghana jsou v tomto ohledu civilizovanějšími zeměmi než USA, Velká Británie a Česká republika.

    A já se s vážnou tváří ptám: Jak dlouho ještě budou tito neinformovaní dinosauři kontaminovat veřejnou debatu? Odpověď asi všichni známe, takže navrhuji, nechť ti, kdo hladoví po relevantních informacích, bojkotují český mediální mainstream, a nechť podporují nezávislá média. Koneckonců tento trend je nyní čím dál tím více patrný i ve Spojených státech a Velké Británii.

    https://blisty.cz/art/99653-kterak-pandemie-zastihla-ceska-media-v-nedbalkach.html

  54. Jan P napsal:

    Přes všechny problémy vláda epidemii COVID-19 zatím relativně slušně zvládá. Nebo mi to tak alespoň přijde.To neznamená,že budu vládní ANO nebo strany vládní koalice v příštích volbách volit.

    Dobrý odkaz od Svatopluka Berana.
    Jako vždy skvěle novinář Daniel Veselý:Kterak pandemie zastihla česká média v nedbalkách
    Britské listy|23.4.2020

    blade říká:(Na ekologické téma trochu jinak)
    Neděle, 1. 3. 2020 v 11:45
    Britské listy jsou již uot.

    Jaká média a novináři jsou mimo mediální mainstream v ČR IN ?

    Ano,kulturní války,které vyvolává ultrapravice mají přehlušit sociálně-ekonomická témata.
    Co si budeme povídat, oni i centristé v médiích jsou ohrožením demokracie. Umírnění měšťáci v médiích zpochybňují jakékoli změny což nakonec vede k politické porážce progresivistů a dává zbraně do rukou populistů, kterým jsou tihle „pisálci“ stejně jen k smíchu.

    „…A pak se objevily nacionalistické a xenofobní strany, které přišly s velmi jednoduchým poselstvím: ochráníme vás za hranicemi národního státu, vyženeme migranty, ochráníme vaši identitu bílých Evropanů a tak dále. Samozřejmě, že to nakonec nebude fungovat. Nerovnosti se tímto způsobem nesníží a nevyřeší se tak ani problém globálních změn klimatu. Protože ale neexistuje žádná alternativa, velká část voličů se přesunula právě k těmto stranám. A ještě větší část elektorátu se rozhodla jednoduše zůstat doma. Zkrátka nevolí a na to bychom neměli zapomínat. Pokud by nižší socioekonomické skupiny byly nadšené z Le Penové nebo z AfD, volily by je s devadesátiprocentní účastí. To se ale ani náhodou neděje. Socioekonomické skupiny především z nižších tříd mají obecně velmi nízkou volební účast. To napovídá, že nejspíš čekají na politickou platformu nebo konkrétní návrhy, které by mohly jejich životy skutečně změnit.“

    23.04.20|Dědictví pro všechny. O nerovnostech s ekonomem Thomasem Pikettym|A2larm

  55. blade napsal:

    14.10. 2019 Přívítání Putina v Emirátech
    https://youtu.be/ItTX4ikPrn4

    Jinak pro osvěžení paměti opět připomínám levičáckému koleru, aby si laskavě nebral nick blade do úst ani do textu > laskavě zapsat za uši > bez komentáře. Jasný!

  56. Jan P napsal:

    Blade,nic ve zlým.Nevšímat si vašich komentářů,tak to fakt nedám.
    Jaká média a kteří novináři jsou podle vás IN zatím tedy není známo.
    Ruský prezident Vladimir Putin podle vás IN je.Myslím to zcela upřímně a vážně. Je na čase,aby se vám bloger a diskutér Zdeněk Gryc konečně omluvil.Při nejmenším za to,že přece žádný „komunista“ nejste ! A tohle je jeden z důkazů.
    Ne, že by tohle bylo překvapující…Přívítání Putina v Emirátech.
    Poprvé od roku 2000 vidí Rusové prezidenta Putina spíše jako zastánce zájmů oligarchů a byznysu, nikoliv siloviků(je politik, který přišel do politiky z bezpečnosti , armády , nebo podobné služby)
    22.4.2020| Překvapující! Putin reprezentuje zájmy oligarchů a byznysu, tvrdí průzkum|casopisargument.cz
    Tak tomu bylo, je a bude. I mnozí přiblblíci z řad rusofobní pravice to dobře vědí, ale současně účelově potřebují nepřítele, byť by šlo o reprezentanta byznysu a oligarchů.
    Ani Haló noviny(blízké KSČM) se o něm raději nezmíní, pro ně je totiž Putin (stejně jako pro některé antikomunistické pomatence) komunista.

  57. blade napsal:

    Levičácký kolere jděte si své kydy trousit ke Karlosovi s Čulíkem či k CTRL+C/V nebo
    sem >levice.sk. K tomu si přibalte https://autozine.cz/gallery/3128/915049.jpg

    Sbohem!

  58. Svatopluk Beran napsal:

    Kdo z nás věděl z našich medií že ve Wuhanu proběhl od 17 října do 28 října 2019 Military world game?

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=ZttLyFbqRHY&feature=emb_logo

  59. Dvořák napsal:

    Vykašlete se na všechno,šlehneme si dezinfekci a budeme oukej.

  60. Svatopluk Beran napsal:

    Jo ten vynikající byznismen vždycky přijde na něco originálního. Radost ho sledovat. Člověk se aspoň pobaví. On u toho vždycky vypadá tak zodpovědně, že je docela možné že to myslí vážně. 🙂

  61. Jan P napsal:

    Patříme na Západ, nikoliv na Východ, proto naslouchejme šéfovi planety z Bílého domu a píchejme si do těla dezinfekci. Výsledek bude stát za to stejně jako všechny americké vojenské akce v dějinách.

    @David Graeber
    (americký antropolog a anarchistický aktivista)
    USA jsou pryč, nechci Čínu jako svého vládce … Kdybychom byli nuceni si vybrat jednu zemi, která bude svěřena světu, za její současné vlády, nebo dokonce jen nahradit USA jako hegemon, kdo by to být? Mám na mysli možná Nový Zéland?

  62. Jan P napsal:

    A tohle by mohlo zajímat majitele malých a středních firem.A nejen je.
    Jan Bergman píše o tom, jak konkrétně (ne)funguje v Česku úvěrová pomoc podnikatelům, kterou vyhlásila vláda. Zkušenost je to odstrašující.
    23.4.2020|Zkušenost k nezaplacení aneb Úvěry COVID pro podnikatele|Časopis Argument

  63. Zdeněk Gryc napsal:

    1. Jan P říká:
    Sobota, 25. 4. 2020 v 10:41
    Patříme na Západ, nikoliv na Východ, proto naslouchejme šéfovi planety z Bílého domu a píchejme si do těla dezinfekci. Výsledek bude stát za to stejně jako všechny americké vojenské akce v dějinách.
    ——————————————————————————–
    1. akce Patton se svými tanky pomáhá ukončit I. Světovou válku

    2. akce Patton se svými tanky pomáhá ukončit II. Světovou válku

    Jeho tanky přiváží mimo jiné penicilin a muziku Glena Mullera.

    SSSR nás „osvobodila“ také 2X

    1. 75 lety v květnu 1945

    2. v srpnu 1968

    JSME TEDY DNESKA UŽ DOST VYŠKOLENI
    ABYCHOM JE „NEPOZVALI“ PO TŘETÍ?
    —————————————————
    PS. Nabízené setkání prostřednictvím získání vzájemných e-mailů prostřednictvím redakce JL v blogu:
    „Paměť národa – Chceme lépe rozumět příčinám nesvobody“
    bude?
    ne-bude?

  64. Svatopluk Beran napsal:

    JSME TEDY DNESKA UŽ DOST VYŠKOLENI
    ABYCHOM JE „NEPOZVALI“ PO TŘETÍ?

    Po dlouhé době je to poprvé kdy z vaší otázkou souhlasím, pokud jste tím myslel obě velmoce.

    jen bych si dovolil malou připomínku. Rád bych znal reakce a zacházení se zajatými němci generála Pattona, při braní do zajetí fašistických vrahů? Jak by asi reagoval pokud by měl za sebou vyvraždění, znásilnění, upálení deseti milionů amerických dětí, žen, starých lidí a totální devastaci amerického hospodářství. Co já vím, tak jako odvetu za válečné poznání japonských akcí proti americkým vojákům na bojových frontách východu, nechali američaná 3x jednorázově po 100 tisícících japonských obyvatelů upálit nebo nechat vypařit ze zemského povrchu, s tím že dosud vojensky NENECHALI TÉTO ZEMI JEJÍ VLASTNÍ SVOBODU, TAK JAKO KTERÉ KOLIV JINÉ ZÁPADNÍ ZEMI. DODNES, JEŠTĚ PO 75 LETECH Z TĚCHTO ZEMÍ MILITARISTICKÉ SPOJENÉ STÁTY VOJENSKY NEODEŠLY A TÍM JE OBCHODNĚ TERORIZUJÍ.

  65. Zdeněk Gryc napsal:

    AKTUÁLNĚ MNE POTĚŠIL V JL ČLÁNEK:

    Plavci vzpomínají na Oldřicha Háje
    14.5.2020 Sport/Komentáře (1), autor: Michal Boček

    Jihlavský plavecký klub Axis a široká sportovní veřejnost si dnes připomíná 20. výročí úmrtí Oldřicha Háje (*12. 1. 1932, †12. 5. 2000), zakladatele sportovního plavání v Jihlavě.
    Přínos Oldřicha Háje tomuto odvětví tělesné výchovy a sportu je všestranný a nepřehlédnutelný. V mladém věku na sebe upozornil vysokou plaveckou výkonností, později jako organizátor, trenér, metodik a funkcionář. V roce 1955 založil plavecký oddíl při TJ Spartak Jihlava. V té době inicioval stavbu krytého plaveckého bazénu, k jehož realizaci došlo v Jihlavě v roce 1965.
    ————————————————————-

    NEDÁVNO MNE ŠOKOVAL:

    Berka říká:
    Úterý, 26. 2. 2019 v 0:34
    Spoluzbabělci Olda Háj a Ervín Fririch ?

    Fridrich Ervín, narozen 4.01.1934, od roku 1971 evidován jako důvěrník, svazek č. 15566, správa StB Brno

    Háj Oldřich, narozen 12.01.1932, evidován nejprve jako tajný spolupracovník (spisová značka 806006), následně jako agent – svazek č. 18060, správa StB Brno

    Proč spoluzbabělci ? Prostě chtěli jet do Steyru, tak jeli. Účel světí prostředky.
    Gryc chtěl do Švédska, tak jel. Stačilo jen po návratu zajít na kafíčko, že…
    Berka chtěl do Španělska, ale přece jenom zas až tak moc ne. To z něj rozhodně nedělá žádného hrdinu – hrdinství totiž k tomu potřeba nebylo. Ale taky to – aspoň doufám – z něho nedělá šedou kolaborantskou svini, kvůli kterým to tady tak dlouho mohlo fungovat.
    ———————————————————

    TOTALITA! DVĚ ROZDÍLNÉ OSOBY ?

    Výstava ve vile Stiassni připomene 125 let Bohuslava Fuchse
    PŘEDNÁŠKA prof. Vladimíra ŠLAPETY: 10. 3. 2020 v 17 hodin,
    uzavřela vilu – KORONAVIRUS
    Jeden z pamětníků připomněl v kontextu doby i rozloučení nad Fuchsovou rakví:

    a/ dopoledne – Dům umění nár.umělec Kroha
    b/ odpoledne – Krematorium arch.Otakar Nový

    Profesor Ruller se k tomu tehdy vyjádřil stručně, leč výstižně:

    „jde patrně o dvě různé osoby“.

  66. blade napsal:

    Tvrdá data vypočítaná Českým statistickým úřadem za 4/2020:

    Průmyslová produkce v dubnu meziročně klesla o hrozivých 33,7 procenta.
    Hodnota nových zakázek se meziročně snížila o 42 procent.
    Automobilky jely jen na 20 procent výroby.

    https://www.barrandov.tv/video/188764-jasne-a-strucne-9-6-2020

    ://www.barrandov.tv/rubriky/zpravy/komentare/jaromir-soukup-ekonomicka-apokalypsa-je-tady_9936.html

    Ekonom Lukáš Kovanda a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR:
    ://www.barrandov.tv/video/188763-duel-jaromira-soukupa-9-6-2020

  67. Jan P napsal:

    Hlavně že se Babiš předvádí na čau lidi, místo aby pokorně a odpovědně řídil vládu.

    Šéfka pražské hygieny Zdeňka Jágrová možná na čtvrtečním brífinku pojmenovala to, co ministerstvo zdravotnictví dosud odmítalo. Rozpovídala se totiž o tom, jak hygienici absolutně nestíhají trasovat kontakty nakažených koronavirem a lidem se dokonce omluvila. Současná situace je podle ní doslova „tristní“.
    4. září 2020|“Omlouvám se, nejsme schopni to zvládat,“ přiznala šéfka pražské hygieny Jágrová|Echo24.cz

  68. blade napsal:

    Trochu bu, bu, bu …

    Kdy a jak to celé skončí?

    “Kdy to celé skončí? Asi těžko v příštím roce, ledaže by se nám s velkou dávkou štěstí podařilo už dříve získat dostatečné množství vakcíny. Vyloučeno to není. Na vakcíně pracuje velké množství vědeckých týmů a dnes i mnoho bohatých farmaceutických firem,” předpovídá uznávaný evoluční biolog a parazitolog profesor Jaroslav Flegr.

    https://youtu.be/lffGDesLfig

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    „Vlády milují pandemie. Milují pandemie ze stejného důvodu, jako milují válku. Protože jim to dává možnost zavést kontroly nad populací, které by populace nikdy nepřijala.“ Robert F. Kennedy Jr.

    Milí spoluobčané, naše země nevzkvétá. Naše země se dusí… 😉

    Roušky snad nasadit pouze u lokálních epidemií.

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Nestíhají trasovat >>> „Naši zaměstnanci mají už dávno vyčerpané všechny přesčasové hodiny, všechno možné, a přesto jim chci poděkovat, protože jedou sedm dní v týdnu, chodí z práce v osm hodin a světlo v tunelu bohužel není velké“ říká šéfka pražské hygieny Zdeňka Jágrová
    Podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha je posílení trasovacích týmů jednou z priorit.

    Tak JaneP. >>> šup šup šup >>> místo politických žblebtů hybaj posílit trasovací tým, tam teď vezmou každého lúzra 😉

  69. Jan P napsal:

    Kdo včera se jevil jako blbý, ten se dnes jeví jako blbější.
    blade říká:..

    Trasovat mohou pouze zaměstnanci hygieny,ne dobrovolníci.
    Toto je problém vlády, nikoliv paní Jagrové a jejího kolektivu. Vláda nejméně za posledního půl roku, spíše vsak za posledních 7 let, nedala hygieně podmínky pro jejich práci!
    Co já vím,tak Karlova Universita spolu s AVČR a ÚHKT takovou testovací kapacitu na jaře zavedla, otestovala a nabídla k použití (nedostala od státu ani korunu!): vláda to totálně vyignorovala. Takže teď testovací kapacitu nemáme. Je někdo překvapen?!

  70. blade napsal:

    🙂

    Se musím u plážové snídaně smát, že anarchonácek JanP nemá vzdělání ani na hygienického podržtašku.
    Musím se smát jak tato hloupá překvapená ovečka oroduje za testovací lobby, které přináší nemalé zisky…

    RDS se prokazuje u spousty chcípavek a všechny jsou nyní automaticky covid.

    Moje druhá polovička právě říká: kašli již na tu nulu >>> takže plním přání.

    https://youtu.be/cJfu-X9x-kw

Leave a Reply