Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Kouření

Petr Klukan | 10.03.2017 13:27

Zákaz kouření mnohé vesnické hospodské štve. Nelze se jim divit. Pracují v nějakém druhu podnikání, a to jim teď zákaz kouření hatí. Komu by se to líbilo? Zákaz kouření v hospodách je zavedený v mnoha státech a kouření zdraví jednoznačně neprospívá. Není potom ale lepší zakázat přímo prodej cigaret, než peskovat hospodské? Asi ne, protože by to stejně ničemu nepomohlo. Prohibice v USA ve dvacátých letech minulého století jasně ukázala, kam by to vedlo. K tajným výrobcům, černému trhu a mafii. Cigareta na rozdíl od alkoholu přitom patřila za první republiky k velké módě. Nebo si vzpomenete na nějaký film s Oldřichem Novým, kde by nebyla cigaretová špička pánským i dámským módním doplňkem? Hospody na vesnicích bez cigaretového kouře existují, ale spíše ty nové, jako třeba ve Vyskytné nad Jihlavou. U těch dlouhodobě zajetých je zákaz kouření šikanou a házením klacků pod nohy jednomu z mála podnikání, které na vesnicích je.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

37 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 10.03.2017 15:49  | Reagovat
    Je to všechno v podivné křeči. Na jedné straně se holedbáme nabytou svobodou, na druhé straně paušálně smeteme to, co svobodou zavání. Např., že se lidé, jak tradice velí, chtějí scházet a při pivku či vínu a s cigaretkou si popovídat. Dá se takovéto aktivitě říkat podnikání? Ještě, že existuje spolková činnost, kde podobné "výdobytky" jako EET či zákaz kouření nemají místo.
  • blade  | 10.03.2017 19:53  | Reagovat
    Kouření již vyšlo z módy ... normální je nekouřit ... nejlépe když tohle Kouření zmizí také někam do páté dimenze jako ten předchozí článek od nějakého tibetvlajkonoše :-D
  • Zdeněk Gryc  | 10.03.2017 22:17  | Reagovat
    VELICE SE OMLOUVÁM... NEMYSLÍM ŽE FAKTI-CKY, ALE PSYCHOLOGI-CKY, CHYBÍ "DÝMKA MÍRU" + TOLERANCE
  • Miroslav Tomanec  | 11.03.2017 01:33  | Reagovat
    Je to velká pitomost, tyhle zákazy, ale bohužel světový trend.a vývoj dnešní společnosti, která asi něco takového potřebuje....Na druhé straně ale - majitel jazzové kavárny, kam chodím poslouchat mně řekl že se na to už vysloveně těší, ač sám kuřák. Já sám tam nevydržím ani tři kusy po sobě, abych se nemusel jít ven nadechnout.Presto tam chodim moc rád, má to pro mně veliké kouzlo a atmosféru.... Vytváří to zase novou a zajímavou "seznamovací" komunitu kuřáků před vchodem ..... Když dostanu chuť na točené ve své tisicihlavé obci a zajdu do jediné otevřené knajpy,tak je třeba počítat s tím že všechno co mám na sobě musí okamžitě do pračky...A ano, Vyskytná, to je vpravdě oáza.Takže asi tak, že všechno zlé je pro něco dobré.
  • VladimírV  | 11.03.2017 08:06  | Reagovat
    Vážený pane Tomanče, máte zajisté pravdu, když zmiňujete smrad z cigaret v kdejaké vesnické knajpě. Ale to je i o svobodě těch, co jí navštíví. Pokud je v tisícihlavé obci jen 1 hospoda, je otázkou, pro koho funguje. Taková hospoda má podobou pseudo akciové společnosti, kde by mělo platit, že hlavní slovo by měl mít většina těch, co jí navštěvují a tedy financují její provoz. A pánem svatby pak hospodský, kterému, když ho nazýváme podnikatelem, by neměly podobné zákazy bránit v dosahování zisku. Jinak řečeno, pokud zákon přímo nezakazuje kouření tak jako užívání drog, nemá se erár montovat do výběru kultury života v hospodách.
  • XXXXX  | 11.03.2017 09:52  | Reagovat
    S kouřením v hospodě je to těžký. Přestože mě ten smrad sere a drtivá většina nás nehulí, nepřijde mi správný zakazovat to pantatíkům co kouřej co tam už padesát, šedesát roků chodí na pivo a mariáš. No a tím pádem i těm mladším. Prostě hospoda je hospoda. Ať si to zakážou v restauracích kde si kdejakej blb hraje na inteligenta a na tyhle pivní knajpy se vyserou. A je mi divný, že všichni vědí, že bývalá hospoda je dál hospoda jen z ní umažou ten název hospoda a už to není to hospoda. To by se z politiků týhle země jeden posral.
  • blade  | 11.03.2017 10:52  | Reagovat
    V dohledné době budem řešit mnohem zajímější věci než nějaké banální kouření, ale málokdo o tom z běžných pozemšťanů ví a málokoho to v celodenním stereotypu zajímá :-D https://youtu.be/gqXrWImPFhA
  • Miroslav Tomanec  | 11.03.2017 10:54  | Reagovat
    Pane Havlíčku, docela by mně zajímal Váš názor, jako člověka jehož názoru si vážím a který žije skoro na vsi, jestli si myslíte, že ten duch venkovských hospod se ještě zmároří, jestli to má ještě perspektivu.Ta Výskytná mně totiž docela překvapila.A taky se mně docela líbí ten stále víc se rozmáhající....NESEDÍM, SOUSEDÍM....
  • Svatopluk Beran  | 11.03.2017 12:00  | Reagovat
    Na úvod. Jsem nekuřák. Žádný zapřisáhlý, ale prostě mi to nikdy nechutnalo.Nehledě na to, že jako mladému když jsem to zkoušel, mi vadilo především to teplo v hubě. Takže sedávám v hospodě s kuřákama a protože jsou to kamarádi mi nic jiného mi nezbývá. Petře argumentovat prohibicí je nepřesné a zavádějící. Prohibice znamená ŽÁDNÝ ALKOHOL NIKDY A NIKDE. Zákaz kouření na určitých místech neznamená CELKOVÝ ZÁKAZ KOUŘENÍ. Nikdo podle mě nepeskuje hospodské, nýbrž kuřáky a těm jen nedovolí kouřit na vyhrazených místech. Jsem přesvědčen, že všichni umřeme. Zrovna tak i já, moji kamarádi a všichni ti tatíci. Tím tento problém kouření v daných prostorách po třiceti, čtyřiceti, padesáti letech prostě skončí a za několik desítek let už nebude vůbec existovat. Jde o nadčasovou věc. Prostě pokrok je pokrok. O nějaké lidské svobodě, tak jak ji známe dnes my a to myslím i za bývalé vlády jedné strany, se nedá v budoucnu vůbec uvažovat. Ti mladí se do toho prostě narodí a vůbec jim to nepřijde. Kouření jako takové je podle mne droga, na kterou si musí člověk teprve postupně od mládí zvykat. Načež se následně stane z různých důvodů závislákem na obsahutéto drozy - NIKOTINU. Každý z nás si podvědomě vytvoří nějakou závislost, která mu pomáhá v žití. Ke skutečnému životu podle mne potřebuje kouření od narození minimum lidí, většina se k tomu propracuje teprve věkem, povětšinou z důvodu vyrovnání se starším a agilnějším spoluobčanům-kamarádům, nebo též za pomoci reklamy a chytré propagandy. Cílem této propagandy je pak zisk, který je však na úkor zdraví. Dále bych pak přidal i malou noticku která potvrzuje že kouření, ve své masové podobě za první republiky a především pak u žen, je víceméně dílem chytře postavené reklamní akce otce - PUBLIC RELATIN -, amerického občana E.L. Bernayse (1891-1955), z kterého následně čerpal i německý občan Gebls. Pan Bernays, který zase čerpal z Freuda i Pavlova, tak dokázal v touze po svobodě občanů, chytře naplnit zisky tabákových firem. Prostě přesně tak, jak tady mnozí preferují, čímž vlastně dokazují časový přesah Bernaysovy reklamní akce. Bernays velmi chytře využil sílícího hnutí za rovnoprávnost žen v moderní, meziválečné, masové liberálně demokratické kapitalistické společnosti. K vytvoření pseudoudálosti vhodně použil aktuální situaci. Několik mladých dam a dívek z lepší společnosti, nechal pózovat pro fotografy během slavnostního průvodu v ulicích New Yorku s hořící cigaretou v ruce či ústech. Dívky měly krabičky cigaret připevněné gumou pod sukní na podvazcích. Bernays opatřil inscenované fotografie titulkem – POCHODNĚ BRIGÁDY SVOBODY – a rozeslal je do všech tehdejších novin a magazínů. Titulek měl navozovat spojitost s hořící pochodní newyorské Sochy svobody a demonstrovat boj za osvobození žen ze zajetí společenských konvencí. Kouřící cigarety se tak staly pro ženy jistou formou protestu proti nerovnoprávnému postavení v tehdejší společnosti a prostředkem emancipace v tradičně mužsky dominantním světě. Dnes prokázaná návykovost na nikotin a zdraví škodlivé následky jeho inhalace, nebyly tehdy ještě všeobecně známé. Tabákovým společnostem se v důsledku rostoucí obliby kouření cigaret u žen, ať už z důvodu boje za rovnoprávnost společenského postavení nebo kvůli postupné závislosti na nikotinu, obrovsky zvedly příjmy. Cigareta dala ženám pocit síly a nezávislosti. Tento iracionální, symbolický pocit moci a kontroly nad vlastním osudem ve vztahu k mocné autoritě rodičů zažívá i množství dospívajících dětí., které svou první zapálenou a vykouřenou cigaretou demonstrují symbolický ,,nášlap,, do světa dospělých. Poslední odstavec není samozřejmě originál můj, nýbrž od pana Josefa Ftoreka z knihy PUBLIC RELATION A POLITIKA, aneb kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem.
  • VladimírV  | 11.03.2017 12:54  | Reagovat
    Pane Tomanče, mohu posloužit situací u nás v Heleníně, kde už funguje nekuřácká hospoda. Do jaké míry jde nyní v zimě o dobrý byznys, si můžete zjistit sám. Výsledek - příjemné nezakouřené prostředí a zároveň liduprázdná hospoda. Závěr: Kéž by už přišlo pěkné počasí, aby se dalo sedět u pivka a cigárky venku. Pravdou je, že venkovské hospody žijí převážně na štamgastech. Neboli na sousedském způsobu života, kde, a to opakuji, opravdu nejde primárně o byznys. Proto je nabíledni, že se hospodský život přetransformuje do privátní klubové podoby, na kterou, a to naštěstí, je erár krátký. A to je jen dobře.
  • blade  | 11.03.2017 14:20  | Reagovat
    Jen tak na okraj zeptejte se malých dětí, co způsobuje kouření.... každý vám odpoví co je napsáno na krabičce cigaret. Je tam napsáno že kouření způsobuje rakovinu. Tato sugesce, je miliónkrát vštěpována do vašeho podvědomí. Nabudete tak nezlomného přesvědčení, že je tomu tak. Získáte víru, tehdy mozek vše už zařídí. Kdykoliv vezmete krabičku, mozek to ví. Vy si to ani neuvědomujete, ale vaše podvědomí spouští rakovinotvorné procesy, protože má jasnou souvislost. Kouření způsobuje rakovinu. Jakmile začnete kouřit, spustí se podvědomě celý proces. Můžete si říkat, "á to jsou kecy" ale někde tam v hloubi máte víru, někde tam v hloubi jste přesvědčeni, o tom, že je to tak. Jak to tedy je? Kouření nezpůsobuje rakovinu, rakovinu způsobuje ten nápis, to vnitřní přesvědčení, které vám bylo vsugerováno. Co dělá tedy ministr zdravotnictví? Vyrábí rakovinu. Vypadá to že se snaží... (pche) kdyby se snažil, tak by se cigarety neprodávaly. Je to skvělá komedie... představte si kdybych vyřvával u prodejního stánku: "Kupte si rakovinu! Kupte si cigarety které vám způsobí rakovinu!" Jak by se asi na mě lidi koukali? Stejně tak jako já se dívám na ministra zdravotnictví. Vždyť on je obyčejný člověk, zvolený občan, který neměl o zdravotnictví ani šajnu. Ale nyní má mnoho kvalifikovaných poradců, kteří vše obstarají. On je jen figurka, mluvicí figurka k občanům. Politici nevládnou, ti jsou jen zástěrkou, vládnou jejich poradci. Vládne mafie a té hraje do noty, když jste nemocní. Všem to hraje do noty. Nikdo nemá zájem, abyste se dožili 130 let. Řeknu vám, že 90% vašich nemocí nenajdete u lidí žijících v souladu s přírodními zákony. I když tito lidé pracují na poli mnohem tvrději než dnešní lidé v kancelářích dožívají se třeba na Kavkaze i 160 let. Taky byl učiněn zajímavý objev. Pokus se odehrával na krysách, jedna skupina jedla jen jedno jídlo denně, a druhá jedla 2x více. Výsledek byl šokující... krysy s jedním jídlem denně žily 2x déle. A co takový člověk s pěti jídly denně? Mohl by žít 5x déle? V prvních generacích Biblických se lidé dožívali v průměru 900 let!!! :-D
  • Svatopluk Beran  | 11.03.2017 14:51  | Reagovat
    Jen tak na okraj zeptejte se malých dětí, co způsobuje kouření…. každý vám odpoví co je napsáno na krabičce cigaret. Je tam napsáno že kouření způsobuje rakovinu. Tato sugesce, je miliónkrát vštěpována do vašeho podvědomí. Nabudete tak nezlomného přesvědčení, že je tomu tak. Získáte víru, tehdy mozek vše už zařídí. Kdykoliv vezmete krabičku, mozek to ví. Vy si to ani neuvědomujete, ale vaše podvědomí spouští rakovinotvorné procesy, protože má jasnou souvislost. Kouření způsobuje rakovinu. Jakmile začnete kouřit, spustí se podvědomě celý proces. Můžete si říkat, „á to jsou kecy“ ale někde tam v hloubi máte víru, někde tam v hloubi jste přesvědčeni, o tom, že je to tak. Jak to tedy je? Kouření nezpůsobuje rakovinu, rakovinu způsobuje ten nápis, to vnitřní přesvědčení, které vám bylo vsugerováno. Blade, to na to jsi přišel sám, nebo ti s tvým pohledem na psychiku uvolňující drogu NIKOTIN a její zdravotní následky z vdechování a tím zadehtování plicních sklípků kouřem startující rakovinu, někdo pomáhal?
  • blade  | 11.03.2017 16:40  | Reagovat
    Berane: Mozek je super počítač, který splní vše co mu zadáš. Nic mu nemůže odporovat. On je v těle diktátorem. Ve skutečnosti je to tak, že si nemoc zavoláš. Ty sám ji chceš a mozek jen vykoná příkazy. Zkrátka věříš-li, že z kouření je rakovina, tak ji opravdu z toho kouření dostaneš. Znám skromné lidi co se dožili 98, 99, 87 let a celý život kouřili jak fabrika. Nějaké genetické dispozice a bláboly o nikotinu a dehtu v tom nehrají roli, víš. Musíš si trochu rozšířit ten stereotypní názor o kterém pojednáváš dnes ve 12:00. Tečka. :-D
  • Fejinka  | 11.03.2017 21:15  | Reagovat
    Je zajímavé, že když se objeví takový zákon jako je ten zákaz kouření, tak Čecháčci si vždy najdou nějakou okliku. Tady to budou ty tzv. "kluby". A také je zajímavé, že takoví divočáci jako jsou "žabožrouti" a "makaroni", ti se s tím dovedou lépe vypořádat a nehledají různé obezličky, aspoň si to myslím. Za věci daleko důležitější se dovedou tvrdě postavit a bojovat za ně.
  • VladimírV  | 11.03.2017 21:39  | Reagovat
    Ahoj Pepo, zůstaň v klidu. Žijeme ve svobodné společnosti, ve které je bohužel legálně dovoleno rozkrádat rozpočet jen vyvoleným. A ti potřebují pro své zlodějiny každou korunu. Přičemž nehledí na to, že pro svoji hamižnost třeba zlikvidují společenský život na vsích. Naštěstí máme Ústavu, která garantuje svobodu shromažďování. Tedy i takovou, kdy si lidé nejen povídají, ale i popijí a zakouří si - za své! Ať se byrokrati třeba i podělají, na tom nic nezmění.
  • Venca  | 12.03.2017 00:29  | Reagovat
    Blade, to je opravdu super teorie. Podle vás tedy čtyřleté dítě onemocní leukemií, protože si to prostě vsugeruje. Hm...
  • XXXXX  | 12.03.2017 02:31  | Reagovat
    Ale no tak, to byl jen fór.
  • Venca  | 12.03.2017 09:30  | Reagovat
    Tak to sory, já už se lek... Mě to po půlnoci už moc nemyslí. Hlavně se mi líbí, jak plno politiků - a dokonce členů vlády kvičí o nutnosti kouření úplně zakázat. Fajn, proč ne. Ale zajímalo by mě, čím chcou nahradit spotřební daň z cigaret - která jim tak ochotně plní rozpočet. Zvláště při novém volebním programu ČSSD, kdy zase lidumilně vykřikují jak přidají všem platy a sníží daně. Já bych zavedl daň z Clipboardu. Architektovi by na to praskl jeho socialistickej důchod.
  • blade  | 12.03.2017 09:33  | Reagovat
    Ad Venca: Samozřejmě. Tohle čtyřleté dítě je však vnímavější než si Vy a pan 5.X myslíte. Jak chcete vyléčit leukémii, když vám v žilách neproudí radost? Recept na všechny nemoci je, radost, smích a láska. Kdo má radost, nemůže ničemu ublížit. Kdo se směje nemůže rovněž nikomu ublížit. Ale radost a smích musejí být, tak i láska, z rozkvetlého srdce, nikoliv typu "he,he,he" :-D.
  • Svatopluk Beran  | 12.03.2017 10:12  | Reagovat
    Měl jsem možnost zažít zákaz kouření ve Státech. Lidi brblali, ale nic se nezměnilo. Prostě kdo to potřebova, chodil si zakouřit ven. Že by se zničili sousedský vztahy na vesnicích nijak víc tuto evidentně již nemocnou společnost ještě víc, podle mne, nepoškodilo. Blade, pokus se ovládat přemýšlením v té části svého mozku, tu část svého mozeku který řeší strach, radost atd. Pokud však ta druhá část mozku ovládá tu první, jak to je asi v tvém přídadě, tak to zřejmě nebudeš mít v životě jednoduché. Ale i na tom se dá pracovat.
  • XXXXX  | 12.03.2017 11:12  | Reagovat
    Venca: beru zpět A ta daň se ti moc povedla - bod blade: máš novej matroš? Beran: zakázat hulení v hospodě na návsi kde se leje a nekábluje je prostě píčovina. Ať už to něco naruší nebo ne.
  • blade  | 12.03.2017 11:24  | Reagovat
    :-D Berane než mě budeš pomlouvat a soudit můj život: obuj si mé mokasíny a projdi mou cestu, projdi mou minulost, prožij roky, které jsem prožil já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopl já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já. A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš…, víš. Slůvka "asi " a "zřejmě" v TVĚM dnešním příspěvku v 10:12 jsou TVÝM vlastním zrcadlem. Snad to TVÁ mozkovna pobere :-D
  • Svatopluk Beran  | 12.03.2017 12:23  | Reagovat
    xxxxx souhlasím, v daný moment a v daných několika letech je to tak. Nic s tím ale nenaděláme a lidi si najdou, až to přežijí, další způsob projevu uvolnění při svých sousedských aktivitách. blade - každej máme svý mokasíny které můžem kočírovat jednou částí mozku a nenechat jejich energii iniciovat jinou částí mozku, nebo se aspoň cíleně snažit. Nemyslím že jsem tě soudil, pouze jsem konstatoval co mně z tvých příspěvků můj počítač generuje. :) Pokud jsem se nějak dotknul, samozřejmě se omlouvám.
  • franta pulpytel  | 12.03.2017 20:15  | Reagovat
    Právo jednoho končí tam , kde začíná právo druhého . Kde začíná a končí právo kuřáka? Kde začíná a končí právo nekuřáka ? Kdo o tom rozhoduje? Vstupem do restaurace rozhoduje o právu kuřák ( kouřit nebo nekouřit) ustoupit právu nekuřáka, nebo ustoupí svému právu nekuřák ve prospěch kuřáka . Nebo by měl rozhodnout o právu jednoho nebo druhého majitel restaurace ? XXX myslíte si že důchodci ,kteří hrají mariáš a za večer vypijí jedno nebo dvě piva jsou nějaké terno?
  • XXXXX  | 12.03.2017 21:57  | Reagovat
    Hele ty seš blbej jak daleko vidíš. Tady asi nejde o to, že nejsou terno. Tady jde o to, že jsou to chlapi co co mají něco za sebou, ve vesnici něco dokázali a jen úcta ke staršímu mi říká, že takovej pantatík si prostě zaslouží vykouřit si ve svý hospodě svý veržínko. A i kdyby nevypili ani jedno pivo tak to takový arogantní tele z města s egem jako stodola nemůže nikdy pochopit. Svý práva si strč do prdele. Až budeš jednou starej chlap a takovej cucák ti bude něco vyprávět o svejch právech pak poznáš zač je toho loket. A bejt ta hospoda moje, tak s tam kouřit bude dál. Už jen kvůli těmhle dědoušům.
  • franta pulpytel  | 12.03.2017 23:39  | Reagovat
    Já ti to xtyle prostě nevěřím nedělej ze sebe lidumila . Co důchodci nekuřáci , kteří taky hrají mariáš ti nemají právo ve tvé hospodě ( pokud bys ji měl) zahrát v nezakouřeném prostředí? Podle tebe mají kuřáci vice práv než nekuřáci? Ipodle Vladimíra mají mít více práv kuřáci než nekuřáci. Co podle Vás povolit kouření v nemocnici Proč by si kuřák nemohl zapálit na pokoji svou cigaretu? Proč by měl chodit kouřit ven ? Jestli jste to nepochopili tak stát ( spíše někteří poslanci ) chce zakázat kouření v určitých částech veřejného prostoru mezi tyto prostory počíta i prostory veřejného stravování. Prostě stát tím chce říct že právo kuřáka končí před dveřmi tohoto zařízení a převažuje právo nekuřáka .
  • VladimírV  | 13.03.2017 00:13  | Reagovat
    Pane Franto, nemyslím si, že bych preferoval kuřáky. Jde mi v principu o omezování společenského života na vsi. Nezpochybňuji nekouření ve veřejných zařízeních typu jídelen, nemocnic, škol. Zároveň tvrdím že stát diskriminuje kuřáky tam, kde jde o tradici, tedy ve vesnických hospodách, kde hraje veřejné stravování podřadnou roli. A propós, i hospody, kde se vaří, mají už dávno zavedený režim nekouření v době podávání jídel. Při takovéto politice se může a pořad dne dostat i problém zápachu některých cestujících v ve veřejné dopravě, který rovněž obtěžuje ostatní.
  • blade  | 13.03.2017 10:08  | Reagovat
    :-D Tato debata stejně nemá smysl, když to již korýtkáři schválili. Spíše se zamyslete nad tím, kdo dopustil, aby tyhle všechny nesmyslné příkazy, zákazy, kontroly, tresty ti korýtkáři vymysleli, zlobovali atd. Lidi proč stále dokola volíte idioty, kteří se na vás již poněkolikáté po volbách vykáleli. JL jsou vlastně listy ODS, jedné ze stran , které můžeme všichni poděkovat, že jsme tam kde jsme a to stále na chvostu Evropy, i ti Slováci jsou již v mnohém daleko před námi. To, ale platí i pro ČSSD, TOP09, Koblihu, Zelené, STAN, KSČM, KDU-ČSL. Proto jsem se dnes rozhodl, že již nebudu sponzorovat tyto listy svými příspěvky v diskusích, které vůbec nic nevyřeší a je to ztracený čas. Stejně tu panuje jistá cenzura. Samozřejně již slyším, že majitel JL či admin na ni má právo :-D
  • XXXXX  | 13.03.2017 15:31  | Reagovat
    Ty si věř čemu chceš. Ti co nekouří tam chodí už padesát let s těma co kouří a náramně si všichni rozumí. Přesně do chvíleš než debil jako ty přijde dělat pořádky.
  • Venca  | 13.03.2017 20:46  | Reagovat
    Ono taky hodně záleží na hospodě a hospodským. Tam kde jsou vysoký stropy a dobrá klimačka, není problém - namátkou třeba v jihlavským pivovaru - tam se kdysi báňalo i v době oběda a úplně v pohodě, člověk vůbec nepoznal, že tam někdo kouří. Jindy stačí půl hodiny sedět na kofole v nějaký zaplivaný nádražní restauraci, která má utemovaný okna a jedinej větrák, velkej možná tak na WC, kterej se spálil už před deseti letama a hejbe se jen průvanem - a vylezete nasmraděný jak z udírny.
  • Standa  | 14.03.2017 10:07  | Reagovat
    Vážení, bylo by docela dobré, kdyby si ti, kteří se léčí na rakovinu plic a celý život kouřili, si toto léčení také platili. A zkuste si někde najít statistiky, kolik se vybere na spotřební dani z cigaret a kolik stát ročně doplácí na léčbu rakoviny. Takže buďme v klidu, prostě se bude kouřit venku před hospodou nebo v hospodách transformovaných na kuřácké kluby, kam nekuřáci chodit nebudou.
  • A.Svobodova  | 14.03.2017 15:53  | Reagovat
    Stando, na jednu stranu máte pravdu, ale... v tom případě by si museli alkoholici platit léčbu onemocnění jater. Sportovci všechny ortopedické zákroky. Sledovači televize oční zákroky. Jedlíci čokolády zubní zákroky. A tak dál a tak dál. Ale proč ne, vznikl by na to zvláštní státní ústav s patnácti sty úředníky, kteří by rozhodovali jednotlivé případy a za malou obálečku by občas byli ochotni potvrdit, že pan XY ve skutečnosti čokoládu nesnáší, ale zuby se mu zkazily po porodu :-) Ty statistiky co píšete, by mě docela zajímaly. Na spotřební dani z cigaret se bohužel rozhodně vybere VÍCE, než stát DOPLÁCÍ na léčbu rakoviny plic (která navíc nutně nemusí souviset s kouřením - bohužel ji často mají lakýrníci, brusiči, pracovníci v kamenolomu, zedníci, atd., kteří se v životě cigarety nedotkli. Stát na to nedoplácí - doplácí na to ostatní účastníci zdravotního pojištění. Takže státu je to ve skutečnosti celkem buřt a spotřební daň je pro něho opravdu velmi výnosná věc. Než nějaké imaginární statistiky jsou možná lepší prostá selská fakta. Už možná víte, že ráda počítám. Spotřební daň z jedné jediné cigarety činí dle typu nejméně 2,50 Kč. Kuřák, který vykouří krabičku denně, za rok na této dani státu zaplatí ročně přes 18 tisíc, za dvacet let tedy asi 365000 (samozřejmě, bereme dnešní výši daně, před deseti lety byla daleko nižší). Průměrná léčba rakoviny plic stojí asi půl milionu - tedy zdánlivě mnohem více. Jenže každý kuřák rakovinou neonemocní, mnohý se také dřív s prominutím uchlastá a podobně. Takže se nám čísla trochu mění. Diskuse mezi odborníky se vedou o tom, že na jedné straně mrtvý kuřák=žádný důchod, který by stát musel platit. Na druhou stranu zase kdyby člověk nekouřil, může si za ty peníze koupit jiné věci, třeba auto a podpoří tím ekonomiku, atd. Je to prostě nejednoznačné, ale stát (alespoň ČR) na tom bohužel opravdu vydělává. Ale v té poslední větě se zcela shodneme. Stejně jako se v supermarketech (zatím) neposkytují sexuální služby, nikdo se za pár let nepozastaví nad tím, že se v hospodách nekouří. Můj otec byl silný kuřák. Když jsem byla malá, kouřil normálně doma, v panelákovém bytě - ani na balkón nechodil. Tehdy se přece normálně kouřilo ve vlaku, v každém vagóně byly na opěradlech popelníky. Dnes je něco takového už nepředstavitelné. Stejně tak to bude zase za pár let. Jinak - já jsem zapřisáhlá nekuřačka, ale pokud hospoda není zahulená a nekouří se tam při jídle (to platí i o večeři), tak mi nějaký ten jednotlivý kuřák u vedlejšího stolu spíše nevadí. Je tedy pravda, že ráno si čichnout ke svetru je občas opravdu síla a člověk si neuvědomí, co všechno tam "zadarmo" natahal nejen do toho svetru, ale i do plic. Pěkný den všem.
  • XXXXX  | 14.03.2017 16:14  | Reagovat
    Paní Svobodová celkem rád řeknu, že jste moudrá žena.
  • A.Svobodova  | 15.03.2017 09:34  | Reagovat
    Ó - děkuji ! Sice to samozřejmě není pravda, ale i tak mne ta lichotka těší. Přiznám se, že od Vás o to více, protože vím, že podobnými větami obvykle neplýtváte :-)
  • Fejinka  | 15.03.2017 14:53  | Reagovat
    Zdravím Vláďu, je pravda, že na malých vesnicích, kde je jedna hospoda a chodí tam většinou jedni a titíž (štamgasti), to bude pro ně rána pro všechny, včetně hospodských (dá se zvyknout na vše). Ale já když jdu do té vesnické hospody 1-2x za rok, i tak mi to kouření vadit bude (to točené pivo si dám na fotbale). Dříve se v hospodě domlouvalo všechno možné, ale tomu tak dnes už není. Možná na těch vesnicích, kde je jenom jedna hospoda, mohla být jedna místnost nekuřácká, ale to by řvaly všechny zbývající, třeba ve větších obcích a městech, že tomu tak také chtějí. Tak nevím. Oni to vyřeší ty "kluby", uvidíte. Nebo si kuřáci zvyknou.
  • XXXXX  | 15.03.2017 14:55  | Reagovat
    Pravda, neplýtvám. Nebývá důvod. Navíc se mi líbí Váš smířlivý tón, ale přesto naprosto srozumitelně vysvětlený razantní postoj. Umíte počítat a používat příměry a to na mě platí. Mějte pěkný den. Jo a jsem taky nekuřák. No teda napravenej. Ale zato jen sám sebou.
  • XXXXX  | 15.03.2017 15:09  | Reagovat
    Fejinka: Takže místo toho aby se věc nechala přirozeně na provozovateli, se stejně nechá ZÁKONEM na provozovateli. Nemáme hospodu máme klub. Před klubem na Jelitě stojí čtyři náklaďáky co vozí na dálnici beton a ti samí řidiči co chodili do Hospody na jelitě chodí na jelito. Hospoda je přelepená. Tak je tohle normální? Do prdele tak když nekouřit tak nekouřit. To znamená jako prohibice trestně postižitelná atd. Ne! To raději ztvoříme kočkopsa a přestože tady polovina mentálních nedodělků typu LF bude běsnit za svá nekuřácká práva ale šmahen se smíří s podvodem v podobě klubu, pročež oni dosáhli svého, mají místo kuřácké hospody kuřáckej klub. Tak to bych se z toho posral. To je stejný jak dneska pronásleduje Kalousek griluje Babiše za to že mu dal legálně vydělat nezdaněnejch patnáct mega. Jeden zloděj a druhej podvodník. Jen nevím kterej je kterej.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru