Zdeněk Gryc
Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla
„VLK v rouše beránčím"
Zdeněk Gryc | 19.03.2017 21:04PŘÍBĚH PhDr. Miloslava kardinála Vlka (17. května 1932 Líšnice u Milevska − 18. března 2017 [1] Praha ) JE AKTUALITOU, KTEROU PIETNĚ CTÍ CELÝ NÁROD. PŘÍBĚH SE ZCELA VYMYKÁ ZAŽITÉMU AFORISMU O VLKU V ROUŠE BERÁNČÍM. Příběh je živým dokladem působení církevních osobností na morálku národa. Příběh kardinálů Tomáška i Vlka by měl znát každý občan. Týká se to zejména mládeže, která nezažila obě totality. Vlci v rouše beránčím však existují! Manipulativní lidé jsou všude mezi námi a mají dva cíle: zvítězit a vypadat u toho dobře. Jejich oběti si často nejsou téměř vědomy, co se vlastně děje. Nebuďme už jenom ovládanými ovcemi. Mlčet k invektivám na církev, které se snaží podvodně pluralisovat, považují za souhlas. Naučme se odhalovat vlky, zejména ty kteří vyjí anonymně a třeba i podvojně: -------------------------------------- Hyenismus. Rušit klid mrtvých, aby se "tým odborníků" dohadoval - "je to hnát Toufara nebo není to hnát Toufara", z toho se dělá špatně. A za každou cenu vyrábět svaté, to je nezlobte se skutečně v dnešní době směšné. Jaký mu přisoudí zázrak, bez něj to bohužel dost dobře nejde. Snad ten pohyblivý křížek? Ať už to bylo dílo faráře, snaživce estébáčka, či davová psychóza, připadá mi to poněkud slabé. Nikdo nepochybuje o tom, že Toufarova smrt byla důsledkem krutého totalitního režimu, ale hrabat se v kostech mrtvých je neúcta podobná tomu, jako když otylý Duka nosí o pouti údajnou lebku svatého Václava. Maškaráda. čtenář | 2015-06-16 09:38:19 | Reagovat Copak černoprdeláči, ti spojovali s každým, s komouši a teď by se spojili třeba s ďáblem, jen aby byli ve vládě. čtenář | 2016-11-22 19:14:08 | Reagovat Argumenty nejsou potřeba. Tato strana tím, jak se předvádí, je vyrábí sama. Stačí, jak se přisává ke každému režimu. A jestli uctívá Ježíše nebo Allaha, je jí docela jedno. Účel světí prostředky. pozorovatel | 2017-03-17 09:23:24 | Reagovat -------------------------------------------- Aktuality : 16.03.2017 vyšel v Jihlavských listech článek: "Lídrem do voleb je poslanec Vít Kaňkovský. " Cílem anonymních komentářů je vzbudit k církvi nenávist s cílem: ZAMEZIT RESTITUCE, SEBRAT VZDUCH A KREV CÍRKVI a tak ji pomalu zničit, Nejenom církev, ale i šlechta potřebuje pro udržení architektury svých sídel trvalé finanční zdroje. Pokud bude do jejich architektur nejenom zatékat, tak budou postupně zničeny. Každý objekt potřebuje svého majitele a údržbáře. PhDr. Hoffmann byl z Jihlavy vyhnán, nejenom pro nesouhlas s okupací. Už před přepadením v srpnu 68 publikoval na toto téma v Jiskře závažné články a v nich i třeba i nelichotivou žalobu na pracující, poukaz na to, že místo práce na rekonstrukci se pracovníci zamknou a mastí karty. Snažil se tím oponovat článku pracovníka ONV, že jihlavské památky, včetně Sklípku, by nezaplatil ani americký milionář. Sklípek je doklad toho co lze zachovat a co nikoli. Byl léta zavřen a opuštěn, byla ale udělána plechová střecha. Televizní diváci toho hodně viděli, co se stane s kostelem, či zámkem bez údržby. Dnes už nikdo neuvěří nepochopení a peripetiím, které tehdy provázely snahu o zachování historické podstaty Jihlavy, jejíž součástí je církevní architektura, včetně drobných sochařských artefaktů. Doklady o tom lze nalézt v dobovém tisku. Jeho svědectví je nezastupitelné. Je mimo rámec tohoto psaní dokazovat, jak tehdejší vedoucí činitelé, převodové páky politiky strany, poničili asanacemi historické jádro Jihlavy včetně Kreclu. Dokladem tehdejší doby je článek Františka Hoffmanna : O památkářích a neb o nepravých hromosvodech ze 7. 12. 68 : " Zámek v Brtnici je zplundrován, jeho renovace si vyžádá milionové částky". Z obdobných případů vyplývá nutnost vrácení církevního majetku do rukou těm pro něž byl budován a kterým má sloužit. Nejde pouze o českou krajinu, architekturu, koncepci a siluetu města. Jde také o svědectví doby, ať již v knihovně nebo interiéru, románským freskem počínaje, ohmatanou klikou a vyšlapanými schody konče. Nelze vypsat všechny důvody pro navrácení dítěte matce. Církev která, vybudovala tato díla svým rozumem a vkusem má právo se o ně v dalších stoletích starat. Je to pokladnice nezměrného bohatství, které o sobě vydává svědectví in situ, stejně jako šlechta, která ho shromáždila v zámku. Musea jsou musea. Zoo je Zoo. Přirozený a spirituální život v klášteře, je obrovským přínosem pro město či městys, viz. Kamenice u Jihlavy. To co se stalo s klášterem a jeho artefakty v interiérech v Rajhradu u Brna, bylo podobné jako v Nové Říši u Jihlavy. To co se stalo v Želivském klášteře s opatem Tajovským. To co se stalo v Číhošti s farářem Toufarem jsou mementa totality. Nenechme se zblbnout anonymními žvejky duchů, publikujících dobové sentence už v Jiskře 25. 2. 1975 : Glorifikaci Stalina Požadavek na zničení církevního artefaktu, "sochy sv. Jána". Volání po "soše Gottwalda" pro Jihlavu. To je ideologie totality. Ideologie a jízdní řád církve je desatero. Zničení církve by mohlo uvolnit prostor pro jiná duc-hovna, která se cpou do Evropy. Nacismus a komunismus tu byly. Kritizovat církev je možné. Nedělejme to ale podpásově, anonymně, sprostě a z jedné vody na čisto. Renčínovo politické ponaučení: "Člověk nemůže vstoupit dvakrát do stejné řeky, nicméně do stejných sraček není počet vstupů omezen." Zdeněk Gryc