Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Tomáš Ďásek

Dlouhodobě působím v čestné funkci samozvaného okresního brouka Pytlíka. Všechno znám, nikdo si na mě nepřijde a ve všem mám jasno. V podstatě kdyby se mi z velkých měst nedělala kopřivka, mohl bych se celkem úspěšně ucházet o místo českého prezidenta. Do blogu JL jsem se po delší době opět rozhodl sem tam přispět proto, že je mi hodně smutno nad jeho úrovní, která je ale nakonec jenom odrazem současné české společnosti. Abych ale předešel dalším zbytečným krysoobojživelným válkám, nebudu zásadně nijak reagovat na případné diskuse pod mými blogy a předem děkuji čtenářům a případným diskutujícím za pochopení. Pokud snad někdo pocítí potřebu mi za mé internetové výkřiky osobně vynadat - a nebo prostě jenom tak napsat, těším se na Váš mail - tdasek(a)seznam.cz

Všeobecná spokojenost

Tomáš Ďásek | 26.06.2013 20:59

Tak tady konečně máme nějaké další vzrůšo. Starý lišák Zeman po vzoru Jiráskových Proti Všem vypálil rybník politikům a jejich stranám, udělal se sám pro sebe a prostřednictvím bývalého kandidáta KSČ i ministra financí pana Rusnoka buduje vládu svých kamarádíčků. Ukazuje tak svoji převahu a vrací úder všem, kteří mu házeli klacky pod nohy při obou prezidentských volbách, jichž se v průběhu deseti let účastnil. Současná vládní koalice si to ale nenechá líbit a pomocí zákonných prostředků prosadí to, aby mohla vládnout dále - případně sociální demokracie vyvolá co nejrychlejší předčasné volby. Zeman nicméně po Klausově vzoru zase jednou vytřel zrak všem a dal naší zemi úřednickou vládu, kterou NIKDO nechce...

Je to tak ale doopravdy ? Zkusme se nad tím zcela střízlivě zamyslet a nedívat se na celou věc pouze optikou SDO (neboli Standardního Důvěřivého Občana) krmeného médii. Není pravda nakonec třeba úplně opačná ? Proberme si to postupně po jednotlivých stranách...

ODS se potácí v krizi, v jaké ještě nikdy nebyla. Její aktuální volební preference připomínají únorový teploměr a nemá voličům absolutně co nabídnout - ani program a hlavně ani osobnost, která by ho dokázala prezentovat. Tradičním způsobem ODS je instalace nějaké "čisté tváře" dopředu na pódium, aby kompars a kulisáci mohli zůstat stejní. Momentálně vytáhli jako poněkud tristní trumf paní Němcovou, která hned deklarovala, že by v případné "své" vládě nedělala žádné personální změny. Vzpomeňme si, jak to bylo kdysi s premiérem Topolánkem. Jeho rozhovor, v němž se trochu nelichotivě rozpovídal o jistých menšinách (v podstatě upřímně řečeno přesně tak, jak se o nich baví 90% národa) a který "náhodně" vyplaval na veřejnost, byl záminkou k jeho odstranění. Do čela byl tehdy nainstalován pan Nemastný - Neslaný - Nečas. A karavana zase kráčela dál. Je to klasická taktika ODS - bohužel kopírovaná třeba i v Jihlavě, kde v místní organizaci neustále různé šedé eminence tahají za nitky a obratně manipulují vším, čím se dá a kterým levicové strany mohou jenom blahořečit za to, jak se požírají navzájem... Ale raději honem zpátky do Prahy. ODS je tedy v totálním rozkladu. Co potřebuje ? Potřebuje hlavně čas, aby si mohla dostatečně olízat rány a aby mohla zalovit v regionálních depozitářích, nenajde-li tam pár zajímavých neokoukaných tváří pro příští volby. Její deklarace o tom, jak je připravena dále vládnout, není možné brát vážně. Samozřejmě veřejně to velení ODS přiznat nemůže a musí tu hru hrát dál - ale v podstatě jim stávající stav zcela vyhovuje. Úřednická vláda jim totiž dá onen potřebný čas a navíc je předpoklad, že nový kabinet bude pokračovat minimálně v části jimi započatých nepopulárních reforem.

ČSSD ? Halasně křičí po předčasných volbách - a zdánlivě zcela pochopitelně. Momentálně totiž mají největší možné volební preference a volby by vyhráli na plné čáře. Jenže... Jenže jak říkával Václav Havel - naše země nevzkvétá. Nahromadilo se hodně problémů a protože jsme si přece jen dlouho užívali víc, než by bylo zdrávo, nějaké (ať už v jakékoli podobě) reformy prostě budou muset být. Sobotkovy výkřiky o tom, jak po nástupu k moci okamžitě vrátí DPH zpět na 20%, jak zruší druhý pilíř, jak zvednou minimální mzdu a podobně, jsou bohužel čirá demagogie a utopie. I sebevíc socialistická vláda bude muset škrtat. Zlořádovi Kalouskovi neustále předhazují vysoký schodek státního rozpočtu. Nyní je třeba sestavit rozpočet nový - a nedělejme si iluze, že bude moci být vyrovnaný. Schodek bohužel bude muset být minimálně stejný jako byl letos. Není tedy ve skutečnosti pro ČSSD lepší, když ho (samozřejmě naoko s velkými výhradami a žehráním) nechají schválit novou úřednickou vládu - aby pak jednoduše po nástupu k moci mohli říci "jo, to my ne. To všechno ti před náma. My už s tím teď nic dělat nemůžeme" ? Svoje vítězství ve volbách mají jisté určitě i za půl roku, takže v podstatě není moc kam spěchat. Nechejme Rusnoka (který je mimochodem opravdu odborníkem a erudovaným ekonomem - narozdíl třeba od p. Sobotky) ať udělá potřebnou špinavou práci za nás a pak si na jaře v klidu sedněme do uvolněných křesílek.

TOP09 je na tom podobně. Kalousek už několikrát prokázal svoji velkou politickou řekněme flexibilitu. Kdoví, zda-li v příští sněmovně zase nebude moci být vítězné straně nějak užitečný. Před volbami se trochu stáhne a žezlo opět přenechá poněkud nepochopitelně glorifikovanému Schwarzenbergovi, který z voličů svým roztomilým hospodským žvatláním nějaká procenta jistě vydoluje. Momentálně nemají moc co ztratit. Sám Kalousek pravda přijde o svoje ministerské křeslo, ale na pracáku ho určitě nepotkáte - poněvadž je navíc mimo jiné i poslancem...

No a prazvláštní útvar jménem LIDEM je na tom tak, že rozpuštění sněmovny by znamenalo více než pravděpodobně jeho definitivní pád do propadliště dějin. Nemá tedy sebemenší důvod hlasovat pro konec stávajícího parlamentu. Pokračování dasavadní vlády s jejich účastí je pro ně také nedobré - protože když nyní načas zmizí z první linie, pár voličů možná zapomene a ve volbách opět naletí na proklamace paní Peake o boji s korupcí a podobně. Tři, čtyři křesílka by tak tedy mohli třeba zase získat.

Aha - zapomněl jsem na KSČM. Ta je v pohodě úplně nejvíc. Pro ni je každá varianta bezproblémová. Může naprosto v klidu dál zůstat v roli zdánlivě nezúčastněného pozorovatele a čekat, jak to všechno dopadne.

Nechci být špatným prorokem, ale osobně si myslím, že vůbec není nerálná varianta, kdy se po prvotním křiku nové úřednické vládě potichoučku povede získat podporu z pravice i levice a nakonec bude fungovat klidně třeba i do jara. O Miloši Zemanovi si můžeme jistě myslet cokoliv. Ovšem stavět ho prvoplánově pouze do role egoistického mstivého starého opilce by byla velká chyba. Stejně jako prezident bývalý je to totiž prudce inteligentní hráč každým coulem. Vždycky přemýšlí několik tahů dopředu. Opravdu si myslíte, že by mu stálo za to dělat tak teatrální gesto bez předchozích neveřejných konzultací s ostatní politickou elitou, a především bez toho, aby měl alespoň minimální záruku, že jím zvolený koncept bude životaschopný ?

                                                                                                  

Na základě předchozích zkušeností a na základě vlastního rozhodnutí bych rád upozornil případné diskutující, aby svoje příspěvky omezili na maximální délku 1000 znaků. Překročení tohoto limitu budu jakožto autor tohoto blogu osobně nekompromisně korigovat. Děkuji za pochopení.

 

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

<a href=https://spb-generic.ru/poxet>где купить дапоксетин</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Pameladouri: My, občané Protektorátu (1/3)
Amysus: My, občané Protektorátu (1/3)
<a href=https://spb-generic.ru/poxet>дапоксетин купить без рецепта</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Tiffanyvah: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

51 komentářů

Přidat Komentář

  • Zítek  | 27.06.2013 07:49  | Reagovat
    K poslednímu odstavci: Nemyslím si, že by to byla velká chyba, on se tam totiž evidentně sám rád staví...
  • Fejinka  | 27.06.2013 08:12  | Reagovat
    Prezident Zeman si jistě svým tahem získal daleko více příznivců, než ztratil, je to můj názor. To co předvedla koalice je přímo odporné především z morálního hlediska (cca 90% voličů je nechce) a ohánět se 101 bůhvíjak sehnanou (nevolení poslanci LIDEM +přeběhlíci) je trapárna, pí Němcová a spol. Tady je přesně vidět, že ta naše parlamentní pseudodemokracie potřebuje radikální řez a co nejrychleji. Všiml jsem si, že mnoho lidí (např. dotazy v Hyde parku) začíná zajímat přímá demokracie, která by s tímto divadlem radikálně zatočila, ale buďme při zemi, žijeme v Česku a o nás je známo, že jsme slaboši a poseroutkové, známí svou politickou leností. Hrozně bych rád věděl, kolik z těch současných 198 poslanců to myslí s ČR opravdu vážně, platí to o všech parlamentních stranách. Je mi za ty poslance, především kaoliční, hanba. Styďte se!!!
  • VladimírV  | 27.06.2013 08:44  | Reagovat
    Vážený pane Ďásku. Celkem slušně popsáno. To je první krok. Ten následující by měl být návrh řešení nelichotivého stavu. Nic nedělání situaci nepochybně zhorší, respektive převalí problém do druhého extrému. Myslet na zametání v nejvyšších patrech politiky je pro nás obyčejné lidi zatím trochu mimo hru. Ale vyšlápnout si na politickou elitu města, potažmo kraje, už není až tak složité. Stačí si pohlídat, jak se hospodaří s jejich rozpočtovými prostředky, kdo a čemu se dává nepokrytě přednost.
  • Berka  | 27.06.2013 12:20  | Reagovat
    Ten článek má zatraceně hlavu a patu.
  • Svatopluk Beran  | 27.06.2013 13:13  | Reagovat
    V podstatě s vámi souhlasím pane Ďásek, rozporné detaily nehodlám rozebírat, nejsou v této době podstatné. Chci věřit tomu že jde Zemanovi skutečně o dočasnou vládu, která by spravovala zem po co nejrychlejším vymetení momentálních občanů české republiky z vládních a na ně napojených nejvyšších úřednických funkcí. Pane Vladimíre V., i když si v některých pohledech nerozumíme, pokud budete kandidovat v nejbližších volbách do městského zastupitelstva, věřím vám a můj hlas máte.
  • VladimírV  | 27.06.2013 15:57  | Reagovat
    Vážený pane Berane, děkuji vám za důvěru. Nejsem si jistý, zdali bych vzhledem ke svému důchodovému věku byl vhodným adeptem na post v zastupitelstvu města. V každém případě však nehodlám být netečný ke způsobu hospodaření města, které by dále sahalo jeho občanům hlouběji do kapsy. To, že se tak děje a dít bude na nejvyšší úrovni nemusí totiž nutně zasáhnout komunální politiku.
  • Zítek  | 27.06.2013 20:07  | Reagovat
    To Fejinka....kde jste dělal průzkum, že vám vyšlo těch devadesát procent? A víte jistě, že poslanci za kteří jsou dnes ve straně lidem, že nebyli voleni? Odporné je, když si jeden náskoska jmenuje proti vůli řádně zvoleného parlamentu kámoše za premiéra. Ale oba byli v KSĆ a další komunisté jim k tomu na Netu tleskají....v den výročí popravy Horákové...
  • Zítek  | 27.06.2013 20:18  | Reagovat
    Fejinko, ještě bych se zeptal: Co LEV 21...jak ti byli sehnáni? Nevypadli vám z té vaší ,,objektivní,, kritiky?
  • Tomáš Ďásek  | 27.06.2013 20:37  | Reagovat
    Pane Zítku - podle mě osobně je to právě důvod k rozpuštění sněmovny. Jak LIDEM, tak LEV21, poslanec Huml, poslankyně Kočí atd. Tato sněmovna už dávno nekopíruje výsledky voleb. V tom světle mi i poněkud úsměvné připadá, když se třeba ODS ohání "jasnou 101kovou parlamentní většinou" - když takové číslo je v podstatě plichta i kdyby to bylo týden po volbách. Jinak si ještě dovolím upřesnit - ač nemám zvláštního důvodu se pana Rusnoka nějak zastávat (už třeba jen proto, že se dnes objevilo v médiích jméno adepta na ministra dopravy, který se myslím dostatečně znemožnil již dříve a které bohužel plně potvrzuje úvahy o složení vlády z přátel MZ), ale podle mých informací v KSČ nebyl. Byl "pouze" kandidátem.
  • Zítek  | 28.06.2013 08:33  | Reagovat
    Tomáši, díky za upřesnění, ale berme v potaz fakt, že mu členství překazila pouze doba, tedy ,,samet,,……evidentně by tam jinak dnes byl. Další věc je jeho výrok o úřednické vládě a konce demokracie, také v vypovídající v dnešních souvislostech. A ohledně sněmovny: kolik poslanců musí odejít ze strany, aby se rozpustila sněmovna? Jaký máte ,,limit?,, A pro doplnění: Poslanci dle Čl. 26 Ústavy vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy; přitom ze znění slibu, tak, jak je uvedeno v Čl. 23 odst. 3 Ústavy, nevyplývá, že za porušení slibu poslance by bylo možné považovat skutečnost, že v průběhu volebního období poslanec změní svůj postoj k politice strany nebo hnutí, na jejíž kandidátní listině byl uveden. Naopak slibem se poslanec zavazuje vykonávat svůj mandát v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Omezení svobod poslance tím, že změna jeho názorů projevená vystoupením nebo vyloučením z poslaneckého klubu dané
  • JR  | 28.06.2013 13:07  | Reagovat
    Pánové,pokud se bavíte obývalém ministru dopravy/nejmenuji/,aktivní člen svazu mládeže Juvena,za Husáka coby kádrová rezerva vystudovaný ing./rychlokvaška/,poté opět v normalizaci ředitel bytového podniku Jihlava,a to nemohl dělat jen tak někdo,nato socialista,co víc si o takovém člověku myslet.A když klepal na dálnici kladívkam na základní kámen v přítomnosti Izraelské firmy,které přihodil kšeftík bez výběrového řízení,tak si pro jistotu nasadil jarmulku.A ten by chtěl být ve vládě.Jak říkala v Čochtanovi Káča:Má ty dobroto.
  • Svatopluk Beran  | 28.06.2013 18:59  | Reagovat
    Odporné je, když si jeden náskoska jmenuje proti vůli řádně zvoleného parlamentu kámoše za premiéra. 7. 6. 2013 19:55Čtvrteční opilost ministra financí Miroslava Kalouska nevyvolala mezi jeho kolegy z koalice žádný velký rozruch. Dočkal se od nich spíše podpory. To je zřejmé z vyjádření koaličních poslanců pro server Lidovky.cz. http://www.youtube.com/watch?v=ZSFl_kox2FQ http://www.youtube.com/watch?v=LbIy6aeoKPg http://www.youtube.com/watch?v=eXbHA9EXSOs http://www.youtube.com/watch?v=dsRW0rDChrA&feature=endscreen&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs http://www.youtube.com/watch?v=fNqdLBcF43Q http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_320882&feature=iv&src_vid=fNqdLBcF43Q&v=AU9BLGkmsIE http://www.youtube.com/watch?v=ESVErqo9b6s&feature=endscreen&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=yXDDXLIQAaw Poslanci dle Čl. 26 Ústavy vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy; přitom ze znění sl
  • Fejinka  | 28.06.2013 20:10  | Reagovat
    p. Zítku, 1) ta čísla jsem si nevycucal z prstu, ale mám to z našich pravdivých pravicových sdělovacích prostředků, respektive z průzkumů našich agentur 2) všichni poslanci (senátoři), kteří "náhle prozřou", by měli okamžitě odejít a nastoupit náhradníci 3) strana LIDEM, LEV 21 + další přeběhlící - ani jedna strana nebyla na volebních lístcích r.2010, platí to všeobecně 4) je vidět, že čl. 26 Ústavy je pouze cárem papíru, protože všichni poslanci hlasují podle svých stranických sekretariátů, nikoliv s vůlí svých voličů 5) je už opravdu nejvyšší čas udělat revizi Ústavy a dalších zákonů, potom by nebyly ty známé zmatky, které vyplývají na povrch při téměř každém sebemenším problému
  • Zítek  | 30.06.2013 11:51  | Reagovat
    To Fejinka....prosím o odkaz na jeden z těch průzkumů.....to asi pro vás nebude problém. A že vy si ústavu představujete jinak, to je opravdu jen váš problém. A bodem 4. popíráte bod 3. To je pak těžké.
  • XXXXX  | 30.06.2013 13:16  | Reagovat
    Se Zítkem bych se nedohadoval. Magorům s nemá odporovat.
  • Zítek  | 30.06.2013 18:28  | Reagovat
    To x - nedohadujte se.....mimochodem sluišńáku, jen bych rád viděl odkaz, ze kterého fejinka čerpal. To je ale asi na vás složité.
  • Fejinka  | 01.07.2013 08:37  | Reagovat
    XXXXX máte pravdu, jakmile někde přidám poznámku, okamžitě p. Zítek reaguje svým způsobem jemu vlastním. On se chytá byť jediného slova jako tonoucí stébla. Končím a držím se vašich slov.
  • Zítek  | 01.07.2013 09:53  | Reagovat
    To Fejinka....promiňte, že jsem po vás ten odkaz chtěl......ale tímto dokazujete, že nemáte pravdu. To stačí...
  • Fejinka  | 02.07.2013 08:10  | Reagovat
    Tak si to myslete, musíte být více aktivní a chtít více informací. Nevím proč s Vámi vlastně komunikuji, Vy vlastně jenom provokujete. Hezký den.
  • Zítek  | 02.07.2013 11:12  | Reagovat
    To Fejinka...jen nemůžete doložit své tvrzení....také se tomu říká lhát. Nic víc.
  • Svatopluk Beran  | 02.07.2013 19:56  | Reagovat
    Není mi jasné z jakého důvodu, zřejmě jsem udělal já někde nějakou chybu, ale můj příspěvek z 28.6.2013 v 18,59 nebyl zveřejněn celý. Takže toto zbytek. Poslanci dle Čl. 26 Ústavy vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy; přitom ze znění slibu, tak, jak je uvedeno v Čl. 23 odst. 3 Ústavy, nevyplývá, že za porušení slibu poslance by bylo možné považovat skutečnost, že v průběhu volebního období poslanec změní svůj postoj k politice strany nebo hnutí, na jejíž kandidátní listině byl uveden. Naopak slibem se poslanec zavazuje vykonávat svůj mandát v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Omezení svobod poslance tím, že změna jeho názorů projevená vystoupením nebo vyloučením z poslaneckého klubu dané Já se domnívám že by to mělo znít spíš takhle - Poslanecký mandát by měl být dočasné pověření dané osoby rozhodovat o věcech veřejných jménem voliče. V tomto případě by otázka svědomí měla ustoupit do pozadí,
  • Tomáš Ďásek  | 02.07.2013 20:45  | Reagovat
    Není Vám jasné z jakého důvodu není Váš diskusní příspěvek celý ? Přečtěte si prosím poslední odstavec úvodního článku, psaný drobným tmavomodrým písmem...
  • Fejinka  | 02.07.2013 20:46  | Reagovat
    Zdravím pravdomluvného provokatéra Zítka. Hledejte a najdete.
  • Svatopluk Beran  | 03.07.2013 09:30  | Reagovat
    Rozprostřu tedy rekci panu Zídkovi do tři odpovědí, tak aby dávly smysl a přitom nepřekročily vaši nekompromisní korekci. Odporné je, když si jeden náskoska jmenuje proti vůli řádně zvoleného parlamentu kámoše za premiéra. Čtvrteční opilost ministra financí Miroslava Kalouska nevyvolala mezi jeho kolegy z koalice žádný velký rozruch. Dočkal se od nich spíše podpory. To je zřejmé z vyjádření koaličních poslanců pro server Lidovky.cz. http://www.youtube.com/watch?v=ZSFl_kox2FQ http://www.youtube.com/watch?v=LbIy6aeoKPg http://www.youtube.com/watch?v=eXbHA9EXSOs http://www.youtube.com/watch?v=dsRW0rDChrA&feature=endscreen&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs http://www.youtube.com/watch?v=fNqdLBcF43Q http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_320882&feature=iv&src_vid=fNqdLBcF43Q&v=AU9BLGkmsIE http://www.youtube.com/watch?v=ESVErqo9b6s&feature=endscreen&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=yXDDXLIQAaw
  • Svatopluk Beran  | 03.07.2013 09:33  | Reagovat
    Poslanci dle Čl. 26 Ústavy vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy; přitom ze znění slibu, tak, jak je uvedeno v Čl. 23 odst. 3 Ústavy, nevyplývá, že za porušení slibu poslance by bylo možné považovat skutečnost, že v průběhu volebního období poslanec změní svůj postoj k politice strany nebo hnutí, na jejíž kandidátní listině byl uveden. Naopak slibem se poslanec zavazuje vykonávat svůj mandát v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Omezení svobod poslance tím, že změna jeho názorů projevená vystoupením nebo vyloučením z poslaneckého klubu dané
  • Svatopluk Beran  | 03.07.2013 10:12  | Reagovat
    Já se domnívám že ústava, která byla podle ústavního zákonodárce pana Pavlíčka šita na míru Václavu Havlovi, by měla ve své materií týkající se poslaneckého mandátu v odkazu na v článku 1 odstavec 2) naší ústavy, kde se praví, že lid je zdrojem veškeré státní moci; kterou vykonává prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní, znít takto -
  • Svatopluk Beran  | 03.07.2013 10:13  | Reagovat
    Poslanecký mandát v parlamentní demokracii je dočasné pověření dané osoby rozhodovat o věcech veřejných jménem voliče. V tomto případě musí otázka vlastního svědomí ustoupit do pozadí, snad kromě základní osobní integrity. Pro praktickou neproveditelnost toho, že by se držitel mandátu na každou otázku dotazoval svých volitelů je samozřejmě potřeba, aby rozhodoval samostatně. Vodítkem pro jeho rozhodování je ovšem nutné to, zda je v souladu s vůlí jeho volitelů, nikoliv jeho momentálně změněného osobního přesvědčení. V případě odloučení se od politické linie, pro kterou byl poslanec svými zástupci lidu do poslaneckého období jmenován, ztrácí poslanecký mandát.
  • Berka  | 03.07.2013 10:53  | Reagovat
    Pane Ďásek, možná jste měl fakt pravdu. Je zajímavé že se na začátku v médiích říkalo že úřednická vláda "v žádném případě důvěru nezíská", tak teď už se trochu opatrněji říká, že "doposud není jisté, zda-li důvěru získá" :-)
  • Zítek  | 03.07.2013 22:45  | Reagovat
    To Fejinka.... opravdu jste tak slabý, že nedokážete doložit svoje tvrzení ?
  • Fejinka  | 04.07.2013 11:16  | Reagovat
    Opravdu jsem tak slabý, zdravím p. Zítku.
  • Fejinka  | 04.07.2013 17:26  | Reagovat
    Tady s tou pravicovou bandou by pomohla jedině egyptská armáda a bude klid. Mám pravdu p. Zítko?
  • Svatopluk Beran  | 06.07.2013 12:09  | Reagovat
    Tomáš Ďásek 26.6.2013 Je to klasická taktika ODS – bohužel kopírovaná třeba i v Jihlavě, kde v místní organizaci neustále různé šedé eminence tahají za nitky a obratně manipulují vším, čím se dá a kterým levicové strany mohou jenom blahořečit za to, jak se požírají navzájem. Svatopluk Beran říká: Čtvrtek, 10. 9. 2009 v 10:04 Svět na ruby. Tak tohle asi hlavní jihlavský honec čarodějnic bude těžko chápat. Copak asi čeká ODS v budoucnosti, když karet z přihlouplým antikomunismem se budou muset zbavit, protože na tyhle slaboduchý špeky, jako bylo například – Martin Herzán je jen nezralou, neukotvenou a tápající osobností, která ještě nenašla ani sebe samého, – už budou kejvat jenom soukmenovci. Domnívám se že po dalších volbách do poslanecké sněmovny v roce 2014 to bude pouze skalních deset procent voličů.
  • Anička  | 07.07.2013 08:28  | Reagovat
    Zamyšlení při neděli...:-) Všichni by si přáli společnost, ve které by se pěkně žilo. Jak toho ale docílit? Když sledujeme naši společnost na dlouhé časové ose, začalo to již dávno v historii. Spory mezi lidmi jsou přesně od doby, kdy jeden chtěl zkrátka více než měl ten druhý... To, že měl někdo více, bylo předmětem závisti. A tak lidé bojovali a bojovali pro to, aby se měli lépe a měli toho čím dál více a více... Neváhali položit své životy v boji pro kousek majetku, pro nějaké území, pro svou slávu...Ještě, že nikdo nikdy žádné území nikam neodnesl:-))))) Možná lidstvo přijde na to, že člověk není na světě proto, aby hamounil jen pro sebe, pro svou rodinu a nezajímal se o jiné, kteří už netvoří jeho rodinu či přátele. Krásný příklad lidské soudržnosti byly povodně. I když utrpíme hmotné ztráty, získávíme často pocit, že nám pomohli i lidé, které jsme nikdy neznali , a také ani nepoznáme a kterým na nás záleželo...Klasickým příkladem byla nedávno sbírka pro postižené.
  • Anička  | 08.07.2013 08:48  | Reagovat
    A jéjda:-) Můj text byl dvakrát tak veliký:-((( A ukončený, bylo tam i přání na pěknou neděli...Vysvětlí mi to někdo? Děkuji...
  • Anička  | 08.07.2013 17:18  | Reagovat
    Dobrý den, je mi líto, ale úplný text nemám. Psala jsem to sem načisto, a rozhodně jsem nic neukládala, což je tedy moje chyba. Tak pro příště budu ukládat...:-)
  • Tomáš Ďásek  | 08.07.2013 20:27  | Reagovat
    Ach jo...
  • Anička  | 08.07.2013 21:38  | Reagovat
    ...navazuji a dopíšu přibližně tak, jak jsem to měla včera sepsáno:-)... Stála jsem vedle jedné staré paní...mohlo ji být tak 85 let.V ruce tiskla několik dvousetkorun, stokorun, aby je mohla odevzdat na sbírku do jednoho města, které bylo velmi postiženo povodní. Vím, že takovýchto příkladů je velmi mnoho...Neštěstí dokáže lidi sjednotit, a také podle toho se pozná, jak na tom která společnost je...A já si myslím, že i když je hodně negativních zpráv, tu a tam se objeví něco jako andělská zpráva, která pohladí a zjemní všechen ten negativismus. Všimněte si, jak při nějakém neštěstí ustupují do pozadí zprávy, které jsme předtím řešili třeba delší dobu.Jak jsme se dohadovali, kdo z nás měl pravdu či neměl.Jak jsme neústupně lpěli na svém názoru a nechtěli připustit, že se třeba můžeme mýlit. Přijde však nějaké neštěstí a řešíme to, jak pomoci druhému.A to je obrovský posun člověka, nemyslíte? Měníme své sobectví na pomoc bližnímu svému, a o tom by ten život měl být. A pak se nám všem bude žít mnohem lépe a snadněji.Přeji všem krásné pondělí a hezké léto všem čtenářům Jihlavských listů...
  • VladimírV  | 08.07.2013 22:22  | Reagovat
    Vážená paní Aničko. Vězte, že nejste sama, kdo má radost z toho, že se mezi lidmi neztratil soucit a soudržnost. Pozitivní myšlení jedinců je základem pro nápravu společnosti. Je ovšem obrovským paradoxem, že ti, kteří se prohlašují za její kormidelníky nemají většinou nic z toho, co by k její nápravě i pomohlo. A dokonce počítají s tím, že budou námi občany nadále tolerováni. To se nesmí stát, dokonce je to v rukou každého z nás. Mějte co nejvíce hezkých dnů.
  • Tomáš Ďásek  | 09.07.2013 08:41  | Reagovat
    "Pozitivní myšlení" nepomůže. Základem je dodržování stanovených pravidel.
  • XXXXX  | 09.07.2013 10:02  | Reagovat
    A pokud ne, tak vynucení jejich dodržení. Bez pardonu. Jo a kdyby někoho trápila vaginální mykoza tak na tu je dobrej Kanespor nebo něco jinýho? Ta podělaná bedna se nejenže nedá sledovat, ale ani poslouchat. Jdu brousit prkna na novej plot.
  • VladimírV  | 09.07.2013 19:11  | Reagovat
    Pro pan Ďáska. Negativně naladěný člověk, pokud není nucen něco konat silou, pravidla zásadně nedodržuje. Tím prezentuje svůj vzdor k okolí, v případě politiků pak svoji aroganci. Naopak lidé, kteří nahlížejí na život s touhou vidět na něm to pozitivní, bez obtíží stanovená pravidla dodržují. Tím ovšem nemyslím naivní optimisty, kteří nerozlišují dobré od "rádoby dobrého". Shrnuto, každý kdo věří, že současná parlamentní suita, potažmo koalice stran s protichůdnými programy na radnicích, hodlá pro občany konat jen dobro, je velký naivka a de facto spolutvůrce přetrvávajícího marasmu v Čechách.
  • Tomáš Ďásek  | 09.07.2013 19:44  | Reagovat
    A pro Aničku - s tím "obrovským posunem člověka"... http://www.novinky.cz/stalo-se/307117-praskaci-udavaji-kvuli-baliku-penez-ale-i-pro-prkotiny.html
  • Anička  | 10.07.2013 06:48  | Reagovat
    Milý Tomáši, ten posun byl samozřejmě konkretizován na danou událost - povodně - a podobná neštěstí...a je nad slunce jasné, že to neplatí všeobecně na všechny události. Kdyby ano, pak už nemáme přece co řešit:-))))).Psala jsem přece o občasných dobrých zprávách. Ale děkuji za odkaz, již jsem ho přečetla,je to moc smutný text, bohužel. Hezký den.
  • XXXXX  | 10.07.2013 09:15  | Reagovat
    Chtěl bych podotknout, že v době kdy podle jakéhosi šíleného průzkumu mimořádný výdaj 9ti tisíc korun by položil 50% domácností a 25% absolventů je nezaměstnaných se o touze něco vidět pozitivně nedá moc hovořit. No a ten článek na novinkách je úplně přesnej. Ale je fakt, že statisticky existují i slušní lidé jen bych řekl, že tady Gausovo rozdělení neplatí, tam nám ten "Říp" na straně slušnosti padá celkem kolmo. Pro fanatiky typu Zítek připomínám, že ten kdo slušně mluví nemusí být tím pravým příkladem slušnosti. Jdu dodělat ty prkna.
  • Libor Furbacher  | 11.07.2013 00:32  | Reagovat
    Pane Dasek meli bychom si tak nejak upresnit kde je ta hranice mezi tim ''udavacstvim ''dobrym a spatnym.Protoze to kradeni jde od maleho,jak se zminuje ten clanek ,coz se mi zda ze je tak nejak tolerovano, az po vladni tunelovani, ktere nas samozrejme zene k silenstvi. Problem je ze u nas to lidi nahlasi ne proto ze to je protizakone a nebo proti jejich moral code, ale pouze v tom pripade ze se tomu dotycnemu hlavne chteji pomstit .Jinak jim to je putna,proc by se do toho michali.Nechne jine at chodi k soudu svedcit a nechaj si nadavat do udavacu.
  • Libor Furbacher  | 12.07.2013 03:38  | Reagovat
    Panu XXXXX, ta statistika o tech 50 procentech rodin ktere by nenadaly vydaj 9 000 kc polozil ,je na povazenou.Ale nezoufejme ,pokud se podivame na dalsi statistiku ktera rika ze se v cesku vypije asi 170 litru alkoholu a vykouri 2000 cigaret na jednoho obyvatele rocne,vcetne kojencu,predpokladam.Tak je jiste v pripade skutecne nutnosti kde brat. www.czso.cz/cz/cr_1989_ts/0303.pdf
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2013 15:27  | Reagovat
    101 milionů Američanů dostává potravinovou pomoc od americké vlády – to je víc, než je je v privátním sektoru zaměstnanců na plný úvazek. Program SNAP (Supplemental Nutrition Assistance Program), kde 46,7 milionů obyvatel Spojených států (22,5 milionu domácností) dostává měsíčně potravinovou kartu - obecně známou jako food stamps - je jedním z 15 programů federální vlády poskytující potravinovou pomoc celkem 101 milionů lidí. http://blisty.cz/art/69287.html http://blisty.cz/art/69270.html
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2013 15:35  | Reagovat
    Stát po státě. Plagiát Státy nepřestávají fungovat proto, že někdo z politiků světových velmocí vyhlásil jakousi doktrínu omezené suverenity, ať už to byl Brežněv nebo Clinton. Je tomu tak z toho důvodu, že se objevili silnější hráči z řad korporací, které státy nerespektují a postupně omezují jejich manévrovací prostor. Moderní elektronické komunikace a doprava jsou pro tyto korporace nejrůznějšího druhu mnohem důležitější než stát. Díky využití možností nových technologií v kombinaci s krizí státu jsou mnohé z těchto korporací výrazně bohatší než průměrný národní stát. To jim umožňuje vyhýbat se státní kontrole, ovlivňovat názory občanů účinněji než politici a někdy dokonce postavit se státu se zbraní v ruce.
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2013 16:03  | Reagovat
    rok 1989 - 171 litrů alkoholu / rok 2011 - 169 litrů alkoholu rok 2011 - 1 776 kusů cigaret / rok 2011 - 1 998 kusů cigaret řekl bych pane Furbacher že počty zkonzumovaných litrů alkoholu i počet vykouřených cigaret je v obou dvou a to zcela odlišných letech, téměř totožný. Pokud vezmeme v úvahu výši platu dnes a v roce 1989 bylo by oněch 9 tisíc dnes, něco mezi pětistovkou až 800 korunami na konci vlády jedné strany. Jsem přesvědčen že by tehdy polovičku českých rodin nenadálý 800 korunový výdaj nepoložil. Proto se mi zdá tento váš argument jako lichý. Spíš bych ho viděl jako argument dokazující to, že pro většinu obyvatel je vámi prosazovaný neoliberální tržní systém, zvýhodňující převážně korporátní skupiny či občany žijící z toxických peněz, nevýhodný pro většinovou část obyvatel. A to jak už u nás v Česku, tak i u vás ve Spojených Státech.
  • Daňový soumar  | 15.07.2013 17:17  | Reagovat
    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=20368 Nedělám si iluze. Jednoho gaunera v politice může sundat jenom větší gauner. Historie vývoje české politiky to jen potvrzuje.
  • Tomáš Ďásek  | 06.12.2013 19:54  | Reagovat
    Tak to bude za chvilku půl roku od doby, kdy jsem psal tenhle příspěvek - a milá vláda, které tehdy oficiálně nedával málem ani týden, nám tady dle mého tehdejšího předpokladu pořád ještě vesele funguje. A ještě nějaký čas určitě fungovat bude. Ale vidíte, jak se teď všem náramně hodí. Rozpočet, který není úsporný ani v nejmenším (po čemž halasně volaly před volbami všechny strany) bude relativně hladce schválen a každý bude moci říci - "to ne my, to Rusnok, Fišer a spol. My jsme to museli schválit, aby se naše milovaná země nedostala do problémů". Ani raději nechci říkat - Já to říkal :-)

Přidat Komentář Vrátit se nahoru