Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Radek Vovsík

Jsem šťastným otcem třech dětí, vedu dětský domov v Jihlavě a vůbec mi není lhostejné, co se kolem nás děje. V letech 2006-2010 jsem byl náměstkem jihlavského primátora za ODS.

Chmurné prvenství

Radek Vovsík | 02.11.2008 17:06

Ještě není pan Běhounek hejtmanem našeho kraje a již se zapsal výrazným způsobem do novodobých dějin ČR. Jako historicky první osoba prolomil spolupráci s KSČM na krajské úrovni (nutno podotknout, že se jedná o nechvalné prvenství). Nemusíme si vykládat, že tato spolupráce bude ojedinělou - nikoliv, spustí lavinu dalších... a z kraje již to není tak daleko k úrovni celostátní. Ačkoliv komunistům pozvolna klesají preference s vymírající členskou základnou, díky podobným krokům jejich politický vliv roste (a stanou se atraktivnější pro levicové voliče). Věřím, že tohoto kroku v budoucnosti bude litovat jen náš příští hejtman a ne celý národ...Radek Vovsík

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Svatopluk Beran: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Svatopluk Beran: POVODEŇ
Svatopluk Beran: Poštovní schránka v těchto dnech:
Svatopluk Beran: PRÁVĚ DNES
https://cialisbrand.ru: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

62 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 02.11.2008 19:27  | Reagovat
    Vovsíku Vovsíku. Když se nedá spolupracovat s váma, tak proč ne s komančema? Se zelenejma magorama? To těžko, to jsou škůdci této země, nebo s podrazáckejma křesťanama, to jsou křiví zmetci. Můžete si za to sami. Celá vaše slavná strana a její hlavní představitel chlap s kulama. Lidi jsou z vás znechuceni, jak říkám marnej pláč, hledejte vinu v sobě demokrati a ne v Běhounkovi, že jsou soudruzi u moci. Možná by bylo lepší než poukazovat zhrzeně z kouta na Běhounka, tenhle blog smazat. To by mi přišlo jaksi čestnější, než se navážet do někoho, co ještě neměl šanci nic dokázat. Můžeš tady lamentovat, vyhrožovat nám zkázou, ale to je tak leda pro smích. Ještě bys nám mohl pohrozit znárodňováním. Třeba silnice do Třebíče. Vovsíku Vovsiku, to jsi šlápl do pěknýho hovna.
  • azvevit  | 02.11.2008 23:58  | Reagovat
    Zdravím. Ano, jedná se o nechvalné prvenství, ke kterému přispěla hlavně ODS. Počínaje panem premiérem, pokračujíc panem Langrem, přes pana Tlustého atd. I Vy jste k tomu přispěl s Vaším fanatickým antikomunizmem. A když k tomu přičtu šikovně udělanou populistickou kampaň ČSSD, tak to ani jináč dopadnout nemohlo. Víte, zatím jsem vždy volil ODS a budu ji volit dál, ale momentálně mám chuť a to přímo neodolatelnou, představitele ODS nakopat ze předu do prdélky. A ani se za poslední slovo nebudu omlouvat. av.
  • Svatopluk Beran  | 03.11.2008 10:19  | Reagovat
    Dobrý den. Pokud já o tom něco vím, nemusí to být ale pravda, tak jedinou funkci kterou snad budou komunisti mít, bude kontrolní orgán financí kraje. Na což reagoval dost hystericky pan hejtman Vystrčil. Můžete se pane Vovsík dopředu zaručit, že se zcela jistě nenajdou za osmileté působení pana Vystrčila ve vedení kraje chybějící, nedohledatelné finance a státní dotace? Viz například můj loňský dotaz na pana Vystrčila, když na otázku redaktora televizních novin, jak je to ze státními dotacemi, které kraj Vysočina používá namísto investicí do krajské infrastruktury ke kšeftování na finančních trzích? Na to pan Vystrčil odpověděl - že se lidé o své peníze v kraji nemusí bát, že je o ně dpbře postaráno. Co asi tato odpověď znamenala? Že to není pravda, že peníze jsou na svém místě a občané se o ně nemusí bát. A nebo že ano, že z penězi se pracuje na finančních trzích, ale jsou tak dobře investované a že nich přibudou další kulaťoučké penízky. Toto byl můj loňský dotaz na jeho osobních stránkách. 15.04.2007 09:06:31 Beran Svatopluk Je skutečností že s penězi kraje pracujete na finančních trzích? Následné dva moje dotazy a dvě odpovědi pana Vastrčila, snažící se odvést řeč stranou a následná třetí, která přiznávala, že je tomu skutečně tak, byly vymazány - možná zcencurovány. Domníváte se pane Vovsík, že to je ta správná cesta k tomu dokázat, že to myslí vaše strana z lidma na rovinu? A když už jsem u toho, nemohl by jste prostřednictvím tohoto vašeho blogu dát zprávu nám občanům, jak to vlastně s těmito penězi dopadlo. Byly již před světovou finanční krizí vybrany zpět. Vydělal kraj nebo město na těchto burzovních transakcích, či jsou tyto státní dotace na infrastrukturu po celosvetové finanční krizi navždy ztraceny? Při našem soukromém rozhovoru mi totiž pan Hejtman Vystrčil zdělil, že ano, že se s penězmi pracuje, že je to sice na hraně zákona, ale ještě právně obhajitelné.
  • Svatopluk Beran  | 03.11.2008 11:49  | Reagovat
    Problém nekritického přístupu vaší strany pane Vovsík, jednoduchý antikomunismus a podpora té části USA a těch lidí v USA kteří jdou zaslepeně proti společenství světa, nutí občany této republiky volit momentálně menší zlo. To že se bývalé komunistické zlo ve své bývalé podobě, už nemůže vrátit, není pochyb. Velkou chybou vaší strany bude, pokud budete žít pouze z antikomunismu a vaše strana nebude přicházet z žádnými rozumnými akceptacemi a i blízkou důstojnou budoucností pro většinu občanů naší republiky. DOKUMENT OSN Všechny preventivní války bez mandátu RB OSN představují porušení Charty OSN Komuniké Výboru předsedů Valného shromáždění Organizace spojených národů Výbor předsedů Valného shromáždění Organizace spojených národů se sešel na svém jedenáctém výročním zasedání v sídle Organizace spojených národů ve dnech 21-23 října 2008. Rada předsedů byla založena v sídle Organizace spojených národů v roce 1997 jako mechanismus pro koordinaci kolektivní diplomatické a mezinárodní zkušenosti bývalých předsedů s cílem podpořit práci Organizace spojených národů, zejména jeho Valného shromáždění. Následuje řada doporučení a konkretizování toho co se ve světě děje, mezi nimiž je i následující, které ovšem vy a vaše strana absolutně nerespektuje. Výbor předsedů vyjadřuje své znepokojení nad stávajícími případy mezinárodního napětí, z nichž některé vedly k ozbrojeným konfliktům, a zdůrazňuje důležitost mezinárodního společenství při podpoře a obraně záměrů a principů Charty OSN a mezinárodního práva, včetně principů suverenity a suverénní rovnosti států, teritoriální integrity, nezasahování do interních záležitostí států a mírového řešení mezinárodních sporů. V této souvislosti Výbor lituje nedostatku respektu k těmto principům v průběhu nedávných událostí v Gruzii a Srbsku, včetně chybějící implementace Rezoluce Rady bezpečnosti OSN č. 1244 v Kosovu. Výbor ještě jednou zdůrazňuje svůj pohled, v jehož rámci všechny preventivní války bez mandátu Rady bezpečnosti OSN představují porušení Charty OSN a jsou v rozporu s přijatými mezinárodními normami. V této souvislosti Výbor podtrhuje potřebu plně implementovat principy dokumentu Odpovědnost za ochranu schváleného na Světovém summitu v roce 2005. Výbor vyjádřil nejvyšší uznání Jeho Excelenci Samiru S. Shihabimu, předsedajícímu Výboru předsedů, za jeho práci na pokračujícím rozvoji a vývoji Výboru jakožto efektivnějšího orgánu pro prosazování multilateralismu a principů Charty OSN. V závěru své debaty Výbor zvolil nového předsedajícího, velvyslance Juliana R. Hunteho, předsedu 58. Valného shromáždění. Jeho Excelence pan Samir S. Shihabi, předsedající Jeho Excelence pan Amara Essy Jeho Excelence pan Stojan Ganev Jeho Excelence pan Imre Hollai Jeho Excelence Dr. Julian R. Hunte Jeho Excelence Dr. Jorge Illueca Jeho Excelence pan Jan Kavan Jeho Excelence pan Hennadij Udovenko New York, 22. říjen 2008
  • svatopluk Beran  | 04.11.2008 09:46  | Reagovat
    Tento přetištěný článek patří svým obsahovým zdělením do jiné části blogů, kam jsem jej prvně zařadil, ovšem svým vnitřním zdělením snad naznačí panu Vovsíkovi jak svým jednoduchým stranickým přemýšlením zaostává za skutečností co se v 89 roce stalo a jak moc rychle se mění svět. Tento směr se již nedá zastavit ani vrátit, můžeme ještě spravedlivě potrestat bývalé viníky justičních (v uvozovkách jenom přehmatů, ve skutečnosti hrůz), ale návrat již není možný. Poslední odstavce tohoto článku dávají jasnou alternativu, že jisté vize a myšlení ODS i pana Vovsíka patří do starého železa a jen brzdí rozvoj téhle společnosti. Předpotopní radar 3.11.2008 - Jan Keller Příspěvek Jana Kellera pro víkendovou konferenci o PRO. Po téměř dvou létech vytáčení, vyložených nepravd a zástupných argumentů se konečně dozvídáme, že americký radar má u nás stát kvůli Rusku. Bude nás chránit, aniž by přitom Rusko jakkoliv ohrožoval. Po vojenské stránce se Rusko nemá čeho obávat. Je přece kdykoliv schopno svými jadernými hlavicemi přeorat celý prostor mezi Řípem, Prahou a Plzní, to vše zhruba do deseti minut od vydání rozkazu. Po této stránce tedy můžeme být naprosto klidní a můžeme i se svými dětmi usínat v pohodě. Radar je zde kvůli něčemu jinému. Až bude postaven, všimne si Rusko, že patříme do americké sféry vlivu a už nám dá konečně pokoj. Nedovolilo by si atakovat zemi, na které stojí jinak zcela neškodné americké vojenské zařízení. Bezpečnostní experti i bezpečnostní laici, kteří nás o tomhle přesvědčují, žijí hluboko ve dvacátém století. Ustrnuli ve světe, kde jedině noha vojáka rozhodovala o suverenitě či závislosti země. Když k nám vkročí voják americký, nebude tady ten ruský. Až tito staromódní experti a příliš nadšení laici vyhlédnou ze svých zákopů, zjistí, že dnes žijeme v jiném světě. V poměrech globalizované ekonomiky jsou země drženy v závislosti hrozbou odmítnutí investic, nákupem jejich dluhopisů, přerušením strategických hospodářských vazeb. Pouze ty státy, které kontrolují velké zásoby strategických surovin, mohou se obávat okupace. Naposledy jsme to viděli v případě Iráku. Ve svobodné tržní ekonomice si může Rusko od Korejců odkoupit naše strategické výrobní kapacity, od Němců odkoupit náš tisk, od Rakušanů naše pojišťovny, od Jihoafričanů naše pivovary. Nechá nám tady jenom ten radar, abychom dále ze svých daní platili jeho provoz a jeho ochranu. O radaru v Tichomoří se ví, že je po technické stránce zastaralý a problematický, jako ostatně celý plán hvězdných válek. Bude muset být modernizován a získat nové parametry, zcela jiné, než s jakými pracovali naši hygienici, kteří ho označili za neškodný. Předpotopnost radaru však nespočívá jen v jeho parametrech. Celý se opírá o předpotopní způsob uvažování bezpečnostních expertů, které kdysi naučili, že stačí, aby si hodný pejsek poznačil zvednutou nožičkou své území a zlý pejsek mu na ně nevkročí
  • svatopluk Beran  | 04.11.2008 10:26  | Reagovat
    Chtěl bych jen ještě doplnit větu z konce pátého odstavce a to - naposledy jsme to viděli v případě Iráku. ........,něco podobného, ovšem daleko horšího probíhá již několik let v Kongu, kde mezi sebou ve skutečnosti válčí - ne ideologie - komunismus versus kapizalismus, ale obchodní světové korporace. Kongo je jednou z nejbohatší země na světě: je tam zlato, jsou tam diamanty, COLTAN, cínovec a další. Všichni to chtěli - tak do Konga provedlo invazi šest zemí. Počet mrtvých do dnešní doby je ČTYŘI A PŮL MILIONU MRTVÝCH. Co je to proti Iráku z jedním milionem mrtvých a pěti milionama lidí v exodu. Svým způsobem života jsme všichni zodpovědní za zvěrstva, která se tam dějí a za počty mrtvol. Je to způsob života a naše neoddolatelná touha, po co největším a bezohledném zisku, kterou prosazujeta pane Vovsík vy a vaše konzervativní ODS. CO TAKHLE MALINKO PŘIBRZDIT a podívat se za sebe, jestli nešlapeme při nastolení nekontrolované tržní ekonomiky příliš po podstatě lidství a toho co nás odděluje od zvířat? (COLTAN je lidový africký výraz pro columbit-tantalit, kovovou rudu, která se získává z prvků niobium a tantalum. Používá se ve spotřební elektronice, v mobilních telefonech, přehrávačích DVD a počítačích.
  • hugo chávez  | 04.11.2008 13:28  | Reagovat
    Co dodat.Snad jen slova venezuelského prezidenta tomu francouzskému: "VÍTEJ NA PALUBĚ SOUDRUHU!"
  • Moik  | 04.11.2008 14:03  | Reagovat
    Nemůžu než souhlasit, že se komunisti dostávají opět k moci je opravdu průšvih - nutno ovšem dodat, že není třeba mluvit pouze o KSČM, éru KSČ jsem zažil opravdu jen okrajově, z toho, co jsem studoval jsem si udělal ale závěr, který mi sedí na dnešní jednání ČSSD - populismus, sliby pro obyčejné lidi, rozhazování a jediná práce proti současné vládě, nenchat ji pracovat, samé hlasování o důvěře, shazovat komplet všechny výsledky a nahrazovat je vždy lepšími, kterých by ČSSD dosáhla, kdyby vládla... to je pro mě komunismus - lhaní, lhaní, lhaní, populismus - toto přece už není politika, a diktátor Paroubek, který se nedokáže ovládnout ani tu chviličku před TV kamerou v čele - TOHOTO SE MUSÍME BÁT. Je přece absolutně vedlejší, kdo za to může - že ODS jede tak nebo onak - oprostěte se od paroubkova lhaní a odpovězte si: - Je opravdu krize nebo je to mediální krize, která vyvolá logicky tu pravou - co udělala ODS hůř než v minulých vládách a opravdu je v něčem horší jak byla ČSSD? - pracuje současná vláda méně nebo více jak ta minulá? ČSSD neuděla za 4 roky absolutně nic, opravdi nic a znovu velké nic. Jestli se něco děje, tak poslední 2 roky. A tím nechci vyvolat dojem, že souhlasím se všemi kroky současné vlády a že podporuju všechny její členy... Jen chci naznačit, že Paroubek je takovej haj***zl, že si to z nás nikdo nedovedeme představit a proto mu lidi věří - nikoho nenapadne, že by zašel tak daleko. Howgh :-)
  • hugo chávez  | 04.11.2008 15:33  | Reagovat
    ODS pracovala lépe ? Třeba slavná zdravotní reforma ? Ve "zreformovaném" zdravotnictví,doktor co kradl,krade dál ,pouze lidi nosí poplatky navíc.Zdravotní pojišťovna na to dál kašle , jak na to kašlala.Nemocnice dál dostávají za péči nepoměrně méně , než obvoďák nebo lékárník.Reforma by byla za míň peněz víc muziky. Co se týče třeba daňové reformy , to je komedie úplná že.Nehledě na lhaní s různými Smlouvami s občany a daňovými kolečky a podobnými pitomostmi,ODS minipodnikatelům zrušila minimální daň,ALE ZDANILA POJIŠTĚNÍ.Ta sosanská minimální daň alespoň byla stálá,zdanění pojištění je progresívní.Živnostníkům tím gratuluji k vládě lidovců a ODS ,která je pro ně. Ještě derniér stihl rozkopat pár aut a zmlátit pár fotografů.A možná stihne vyhodit ministra Pospíšila ,asi tak jediného,který opravdu něco dělal.
  • Svatopluk Beran  | 04.11.2008 17:32  | Reagovat
    Je to opravdu morální krize konzervativního ODS. Není to jen česká krize ODS, je to celosvětová krize nekontrolované tržní ekonomiky, jíž je ODS u nás veliký průkopník a jež po odstranění železné hranice mezi západem a východem Euroazie, přesně ukázala na výhody soupeření mezi kapitalismem a socialismem, ovšem nekontrolovaně odstartovala dosud nepoznanou nadvládu jedné velmoci a následnou neschopnost tohoto typu tržního hospodářství, které umí jít jen za svým bezohledným cílem, jelikož nevlastní žádnou potřebnou brzdu svých emocí, (do roku 89 jako zpomalovací brzda působil socialismus, na který ovšem většina z lidí žijících v tomto regionu doplácela a to někteří i na životě a zdraví, zatím co jiní oproti kapitalismu první republiky, mohli poprvé žít důstojně a nemuset se například bát o své zdraví a zdraví svých nejbližších) Řekl bych že v rozkrádání státního majetku který zbyl po skončení socializace v naší zemi po roce 89, není mezi ČSSD a ODS žádný rozdíl a nikdo z nich není ani horší ani lepší. Snad jen malé podotknutí, že to byl právě nynější president Klaus a člen ODS, který dokořán a bez jakýchkoliv zábran rozkopl dveře pro tuto činost všem. Co ovšem dělá ČSSD jinak než ODS, je přerozdělení každoročního konečného zisku naší země. Zatím co ODS směřuje přebytky mezi výrazně menší skupinu občanů, tak ČSSD se chová právě naopak. Špatné je i to, že ODS se snaží, tak jako dříve komunisté, povolit cizí velmoci hospodářskou a vojenskou kontrolu této země. Ke třetí vaší otázce si myslím, že ČSSD skutečně nudělal za poslední roky nic světoborného, ale tvrdit, že tak jak nyní pracuje nadměrně ODS je základ toho, že je tato politika správná, je nehorázná blbost. Již bylo několikrát řečeno, že tyto voby nebyly za bůhvíjakou budoucí nádhernou vizi ČSSD, tyto volby byly o tom, jak určitě NE pro většinu lidí, v nynějším duchu ODS. Pokud by ten stejný projekt, který nyní z občany dělá ODS, prováděla ČSSD, schytala by to ještě víc než nynější vládní ODS. Moik Nemůžu než souhlasit, že se komunisti dostávají opět k moci je opravdu průšvih. Mohu od vás vědět, kde se dostali komunisté u moci, kde jsou u moci výkoné? Můžete mi říci - jestli že mají určitý počet procent hlasů přišli k nim nezákoně nebo převratem? Já si zase myslím, že dosud se nedostali k lizu a ani k on0 moci výkoné. A nesmí se tam v nejbližších letech dostat!!!! Ovšem ve zprávě kontrolní, mohou fungovat z hlediska kontroly finančních transakcí jako vynikající revizoři nedstandartního pohybu peněz, překračujícího naše zákony. Tím by bylo o ODS a KD-ČSL postaráno. Škodlivé, ale bude že jsou pod kontrolu ČSSD a může tím docházet ke vzájemné úlidbě, kterou by mohla podle mne ohlídat právě opozice. Prosím netvrďte mi, že pan Vystrčil je bůh, nad kterého není. Jistě je schopnej, znamená to snad, že nikdo takový už neexistuje a nebo že by si snad pan Vystrčil zasložil doživotní hejtmanství? Třeba ho to popostrčí někam výš, a nebo se třeba ukáže, že hejtmanství byl strop jeho schopností a že v kraji se toho moc skazit nedá. Rád bych ještě věděl, z jakých pramenů jste studoval o životě lidí za éry socialismu? Byly to povětšinou prameny knižní a jednostrané, vytvořené v nynější době? Hovořil jste z nějakým, větším počtem lidí v určité sociálním průřezu? Domnívám se, že skutečný historický a průřezově nastavený pohled, nezatížený nynější bolestí z křivd a posazený nadčasově, bude tuto éru hodnotit úplně jinak než vy. Nemyslím kladně, ale zcela jinak, než jak jí vidíte vy a pan Vovsík nyní.
  • hugo chávez  | 05.11.2008 12:50  | Reagovat
    Po Pospíšilovi jako po jednom z mála něco zůstane,protože si to dokázal předjednat napříč.A co se Paroubka týče,ať je jaký chce,ale Sosany z 8-9% vytáhl na 32 %,což mu nestačilo k vítězství 2006 tak jsou dnes na 40 %.Pokud by ODSka měla podobného Paroubka ,mohla si dnes dělat co chtěla a ne se utahávat s koaličními vyděrači.Dnes má problém opačný : Buď zlikviduje Topolánka,nebo Topolánek zlikviduje ODS.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 12:09  | Reagovat
    hugo chávez, zdánlivě by se s Vámi dalo souhlasit, ale?? Živobytí v dnešní době je, vskutku obtížné, tj. spokojeni mohou být pouze schopní či pracovití lidé!! Zjevně se to většině nedaří, tak BRBLAJÍ?? A to je to Paroubkovo vytahování, ostatně již v minulém režimu uměl naslouchat davům, a následně reagovat!! Lidem nepřinese nic dobrého, jeto prosté, když není kde brát, tak není ani s čeho rozdávat!! Je faktem, že naděje umírá jako poslední. Vážený pane Vovsíku, sloužit lidem je těžká řehole, zvláště těm neinformovaným lenochům!! Tak ať si aspoň zanadávají! V peněžence jim sice nepřibude, ale zjevně se jím ULEVÍ!!!
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 13:11  | Reagovat
    Směr který podporuje pan Vovsík - konzervativní pravici - přinesl v podobě nejsilnější země světa finanční krizi, dvě války, miliony mrtvých, v zemi vzniku krize se lidé sami střílejí, ať už důchodci tak i drobní podnikatelé, znovuzrození vojensky silného Ruska. Bravo pane Simon, bravo pane Vovsík. Redaktor Jasánek psal podobně jako vy pane Simon. Je to skutečně katastrofální situace, kdy ne světě je většina lidí lenochů a jen VY a užší skupina těch výmečných a s velikým nasazením pracujících tvoří veškeré hodnoty této planety. Vážený pane Vovsíku, sloužit lidem je těžká řehole, zvláště těm neinformovaným lenochům!! Tak ať si aspoň zanadávají! V peněžence jim sice nepřibude, ale zjevně se jím ULEVÍ!!! Pan Vovsík jistě slouží, ale účastí v ODS určitě ne tomu co by si přála - podle pana Simona většina lenochů - této republiky.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 14:24  | Reagovat
    Pane Berane sice jsem s Vámi již komunikovat nechtěl, ale Vaše přiblblé názory mě opět vyprovokovali!!! Sebevraždy byli i za komunistů!! Jen se o nich veřejnost nemohla dozvědět, a nebylo jich zrovna málo! Jako voják základní služby jsem byl tenkrát nedobrovolně nasazen na pomocné práce v tehdejším monstru komunistu, kterému se říkalo sjezdový palác, dnes kongresové centrum. Za šest měsíců tam přišlo o život 30 lidí, a s toho 5 vojáku!! Pravda je že z nasazených 2000 vojáků to nebylo tak moc, ovšem ty kluky vidím do dnes, přišli o život, marně a zbytečně! Pracovní smrťáky byli především proto, co nechtěli dělat civilisté, museli vojáci. I tam lidi z rodinných důvodů páchli sebevraždy, i ty mrtvili jsem tam vyděl, museli jsme je odklízet! Mimo jiné museli jsme tam mekat 12 h denně včetně sobot. Takový i podobných situací jsem zažil poměrně dost,! A Vy by jste měl být objektivnější, vzhledem k tomu, že jste starší, tak předpokládám že jste taky něco zažil, ale dle Vašich zahraničních cest jak jste zde popisoval, soudím že jste byl prominent který si mohl dělat co chtěl, hlavně že se o nic nezajímal,že? A už přestaňte, přirovnávat p. Vovsíka, ODS USA!! Jeto směšné a hloupé. Snad vidíte že se v USA začínají poměry měnit, tak to prostě v životě chodí nic není na věčné časy. Rozhodně nato nemá ani nemůže mít vliv jakýkoli čecháček!!
  • hugo chávez  | 06.11.2008 14:49  | Reagovat
    Dear Simon . Výborně, pravice prohrála volby ,protože většina národa jsou lenoši.Vy jste z pravice nebo hodláte dostat od předsedy Filipa Řád Vítězného Února? Ještě nějakou tu objektivní potíž do toho,nepřátelskou rozvědku a Vasyl Biĺak uschne závistí. Tak jen pokračujte milí pravicoví přátelé,pokračujte a z nastoupené cesty neuhněte ani o píď.Derniér by mohl svůj švejkovský výrok opravit v tom smyslu , že český národ je banda simulantů a lenochů.Jen se pak nedivte ,až budete mít z ODS stranu čtyřprocentní.Bože bože - neinformovaní lenoši.Snad to rozchodím.Pobavil jsem se víc než u debaty se zastáncem radaru.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 15:01  | Reagovat
    hugo chávez: Co já vím, ze své pracovní aktivní činnosti z minula, tak na takové pitomosti co se zde především o politice rozebírají, nemá poctivě pracující, v jakém koli oboru čas, ani náladu, do tohoto HNOJE padají zoufalci kteří už neví kudy kam. HOU!! Domluvil jsem. Jiří Simon
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 15:28  | Reagovat
    Pane Simone, vím o tom že za socializmu se u nás lidé sami zabíjeli a nebo byli mučeni a zabíjeni. Odsuzuji to a jsem za potrestání těch kteří vedle politiky za zajištění důstojnosti i toho nejobyčejnějšího člověka neštítili vytvářet konkrétní atak a znýsilňování menšinové skupiny našich občanů. To ale sebemíň neopravňuje konzervativní pravicovou stranu ODS vytvářet podobné situace a podporovat podobné světové znásilňování světa. Na rozdíl od vás a pana Vovsíka já se snažím být nestraný. Vy dva na jedné straně bezpráví odsuzujete a stavíte na něm svou pochybnou politiku, přičemž na straně druhé taktně mlčíte o hrůzách, mučení a zabíjení, působených po celém světě nekontrolovatelnou tržní ekonomikou.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 15:55  | Reagovat
    Něco trochu veselejšího a snad i k zamyšlení od Geni a Suchoše. http://www.nezakladnam.cz/cs/1308_kalendar-misi-a-risi-vznik-republiky
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 15:57  | Reagovat
    Pane Berane, Vy se chováte opravdu jako rozmazlený uličník!! Neznám jediný svobodný stát který by měl ve své legislativě zakotvené úmyslně, ty prasárny o kterých pořád dokola mluvíte!! To že je chvíli u moci jedna politická strana, a po sléze jí vystřídá další strana, je zatím to nejlepší co lidstvo vymyslelo!! Ovšem že se najdou skupiny lidí kteří zákony obejdou aby si přilepšili, to vždy bylo a bude!! Jestli neznáte koloběh života? Tak to funguje tak, než viníky dopadnete a obviníte, tak mezitím vyrostou další mnohem chytřejší a drzejší!! Tak jak Vy to zjednodušujete, se dá použít na kohokoli kdo je u moci!! Myslím že jste již ztratil vlastní soudnost a příliš jste podlehl skupinám aktivistů!! Mimochodem jde v jejich případě o velký byznys a jsou profesionálně organizovaní včetně demagogie čili působení na lidi.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 16:07  | Reagovat
    Destrukce práv, za něž naši předkové riskovali život Darina Martykánová Proč se nepíše o neoliberální direktivě EU, která dovoluje prodloužit pracovní týden až na 65 hodin (spočítejte si, kolik hodin denně to znamená)? Jak mohl Vladimír Špidla zaštítit tento návrat do dob Charlese Dickense? Tyto otázky mi vytanuly na mysli, když jsem na českém internetu nezaznamenala nic na téma, které ve Španělsku plní noviny ZDE Minulý týden byla schválena direktiva, která umožňuje prodloužit pracovní týden na 60 hodin týdne, pro lékaře až na 65. Už to vidím: Lékaři v běžných nemocnicích budou operovat ospalí po 12-hodinové službě, zatímco na drahých klinikách pro bohaté si privilegovaní jedinci budou moci zaplatit odpočaté specialisty. Direktiva předpokládá, že k danému prodloužení pracovní doby dojde po dohodě zaměstnance se zaměstnavatelem, ale jak upozorňují odborníci, obyčejní zaměstnanci nemají obvykle silnou vyjednávací pozici a budou muset přijmout podmínky, které si zaměstnavatel nadiktuje (krok k nadvládě "silných", po níž volá pan Chalupa). Direktivu nejde posuzovat z pozice kvalifikovaného manažera či manažerky, kteří mají jistě vyjednávací možnosti. 90% zaměstnanců nebývá v pozici, kdy by si mohli klást požadavky, takže budou nuceni pracovat v podmínkách, které jsou negací veškerých evropských výdobytků posledních 150 let. Neoliberální vlna v politice EU a demontáž sociálního státu, ke které k nelibosti mnohých starých členských zemí přispívají i nové země Unie jako Česká republika, jsou jevy, který přímo ovlivní naše životy. Nová direktiva byla přijata v době evropského poháru. Je to náhoda? Znamená ticho kolem nové direktivy nezájem novinářů nebo se vládnoucí struktury snaží o to, aby si lidé nevšimli destrukce práv, za něž jejich předkové riskovali život? Poznámka Bohumíra Molnára : ČTK k tomu vydala text již 10.6. a je to trochu jinak , více o procesu schvalovaní NÁVRHU této směrnice lze nalézt na české verzi serveru EurActiv. 10.6.2008 České noviny (ČTK): EU se dohodla na maximální pracovní době 10.6.2008 Lidovky.cz: Lidé si sami určí práci přesčas 9.6.2008 FT: Business angry at EU work time opt-out draft 10.6.2008 Evropská komise: Commission strongly welcomes today's political agreement on Working Time and Working conditions for Temporary Agency Workers Eur-Lex: Směrnice o pracovní době červenec 2007, Jaroslav Kux: Směrnice EU o pracovní době: stručná charakteristika vývoje a přetrvávajících problémů Poznámka europoslance Richarda Falbra: Nové znění vyvolalo pobouření a nesouhlas Evropské odborové konfederace a řady odborových centrál v zemích EU. Pregnantně to vyjádřil španělský ministr práce, když řekl, že znamená návrat do 19. století. Směrnice totiž dovoluje, aby zaměstnanci pracovali průměrně 60 hodin týdně! Takže úmluva Mezinárodní organizace práce, přijatá již v roce 1919, a Evropská sociální charta jdou k čertu. Referenční dobou pro výpočet průměrné pracovní doby jsou tři měsíce. V praxi to tedy znamená, že zaměstnavatel může po zaměstnancích požadovat, aby část této referenční doby pracovali až 78 hodin týdně. Jedinou zárukou, že se nebude pracovat déle, je povinná doba denního odpočinku v délce 11 hodin. To vše je možné dojednat se zaměstnancem, který na takovou úpravu „dobrovolně“ přistoupí. Údajná ochrana zaměstnance spočívá v tom, že se dohoda nesmí podepsat v prvním měsíci trvání pracovního poměru. To v českých podmínkách znamená, že ji zaměstnavatel může požadovat již v tříměsíční zkušební době, následky případného odmítnutí jsou jasné. V Británii podepsalo takto dobrovolně 12hodinové pracovní směny pět miliónů lidí. ... Nezbývá než doufat, že Evropský parlament ve druhém čtení tento neuvěřitelně cynický výplod zamítne. Bude to ale těžké, protože k odmítnutí bude potřeba hlasů 395 poslanců. Před volbami do Evropského parlamentu by tedy měli pracující a odbory pozorně sledovat hrobaře evropského sociální modelu. Pokud by směrnice prošla Evropským parlamentem, začala by v České republice platit jen za předpokladu, že bychom změnili náš zákoník práce. Doufejme, že v té době budeme mít vládu, která to nedovolí.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 16:20  | Reagovat
    Je dobře pane Simon že jste konečně veřejně ukázal na své životní vize. Že na to, na co potřebovali mít komunisti zákon, na to hajzlíci prosazují svobodu. Kde je finální rozdíl, když v počtu mrtvol to vychází nastejno? V rychleji eskalující vědě? Tak, její nejširší uživatelé vám korzují za barákem. Bojujete sám proti sobě.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 16:38  | Reagovat
    Pane Berane, uvědomuje si co jste napsal?? Koukám když to nemůžete ukrást jako myšlenku jiného, tak sám už stěží dáváte dohromady vlastní myšlenky!
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 16:46  | Reagovat
    Jen kydejte pane Berane? Mám vyzkoušeno čím víc zde nakydáte tím míň lidí to čte!! A to je dobře, poněvač zdraví je nadevše!!!!!!!!!
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 17:00  | Reagovat
    Konečně něco co, co má vedle většiny vašich jednoduchých úletů, aspoň nádech logiky.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 17:24  | Reagovat
    Taky nechápu, proč se neustále vnucujete do přízně pana Vovsíka? Napadá mě, že předpokládáte když ho budete pernamentně otravovat, což činíte!! Tak od něj snad očekáváte, že vezme hůl a půjde umlátit George Bushe . Chci věřit že i Vy si jste vědom toho že to nemůže vyjít??
  • jihlavák  | 06.11.2008 18:15  | Reagovat
    Pane Simon je trapné opakovaně zde naříkat nad CPJ.Pane Beran nešlo by Vaše články zkrátit opravdu to spoustu lidí odradí.Jinak to Vaše dohadování se Simonem taky asi lidi moc nebere.Vezměte se za ruce jděte si na pár kousků a tam si to jednou pro vždy vyříkejte.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 18:34  | Reagovat
    xmolle, Vás celkem rád slyším, ovšem vaše náklonnost k socialistům je zjevná, tak se nedivím že mě zařazujete či přisuzujete k tomu co popisujete, ale mýlíte se! CPJ, již jsem to na JL několikrát říkal, kdybych nebyl u úplného začátku, tj. i návrhy s předchozím investorem, tak by má kritika byla jistě jiná, ovšem v místech, do kterých jsem se vrátil po cca. 35 letech, bych tu obludu, připomínající REZAVOU plechovku s doplňky hodící se na KREMATORIUM, na úkor historického dědictví!! Bych nikdy nepochválil, myslím že jste to sám popsal dokonale.
  • Tomáš Ďásek  | 06.11.2008 18:37  | Reagovat
    Pane Simone, Díky moc za to, jak jste mě dnes vpodvečer upřímně nechtěně rozesmál. O pár příspěvků nahoře se Vám podařil roztomilý překlep, když jste napsal, že na nucených pracích v "kongresovém centru" jste musel MEKAT dvanáct hodin denně. To jste tam dělal obecního kozla ? :)))
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 18:48  | Reagovat
    Tak mekat zrovna né, ale těch dvanáct hodin nesmíte brát tak vážně, sice časově to sedí, ovšem ti vynalézavější byli často mimo tj. bloudili i chlastali a využívali jsme tehdejší krásy a možnosti v Praze.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 19:02  | Reagovat
    Omlouvám se všem ostatním. Jestliže pan Vovsík má většinu zdejší článků o tom jak komunisté znepříjemňovali fyzicky život jiným lidem a není schopen se vyjádřit k podobným zvěrstvům země, která vraždí a porušuje svévolně chartu OSN, té země, která páchá po celém světě pod vizí jedinečnosti potřeby nekontrolovatelné tržní ekonomiky, státní převraty a vraždy, nezbývá mi než poukazovat na rozporuplnost a farizejství pana Vovsíka. Lepší než neustále omýlat a to i po dvaceti letech od ukončení socializace - LIDÉ BDĚTE - (mám dojem, že to už tu někdo padesát let opakoval), je lepší vytvářet vhodné podmínky nejen pro jistou menšinu lidí, ale i pro většinu, podle pana Simona sice lenochů a nefachčenků, kteří neumějí ani sami sebe zaměstnat. Toto je závěr představy pana Vovsíka ve vizi svých blogů. Jak si představuje pan Vovsík že bude pracovat z reakcemi na vyloženě mezistranické otázky, netýkající se vůbec chodu města. Je snad nějakým politrukem ODS? Přijmu i výtky či kritiku, vděčnější však budu za podněty, které od Vás vzejdou a s nimiž budu moci dále pracovat.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 19:57  | Reagovat
    xmolly, tak jste mě opravdu potěšil! Věřte mě, že proti socialistům nic nemám, dokonce u nich spoustu lidí obdivuji, vadí mě, a zato se nestydím říci to veřejně!! Nemohou se na plno projevit!! Já dávám přednost osobnostem, před politickou příslušností!! V Jihlavě promne je osobnost na komunální úrovni, PAN RADEK VOVSÍK !! Obdivuji jeho odvahu, pracovitost, schopnost pro kompromis, umění obhajovat nepopulární záležitosti, a spoustu dalších. xmolly, myslím že čtete příliš často diskuze, například ty co jsou na „seznam.cz“, Žádná politická strana nenaplní, ani nemůže potřeby všech. Dále si myslím že pan Topolánek, není až takoví hulvát, nemáme se za co stydět. Bohužel, mediální obraz z něho dělá, potvoru od které bych si nevzal ani ROHLÍK.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 20:02  | Reagovat
    Pane Berane, opět VEŔJNĚ a prokazatelně LŽETE!!!! Témata p. Vovsíka! Které jsou v diskuzích naplněny Vaše my příspěvky, které jsou mimo téma!! A, Vy ho chcete zatáhnout do Vaší podivné hry, aniž by jste si uvědomil že jde o témata výsostně regionální!!!!!!!! Chmurné prvenství Odvrácená tvář internetových diskuzí Škarohlídi Projev Radka Vovsíka při pietním aktu 27.7.2008 uctívajícím oběti politických procesů 50 let. Vedení města se poklonilo obětem komunizmu Výročí upálení Evžena Plocka 25. únor 1948 Sluneční elktrárny na Vysočině Kdo nejvíce vydělává na volbě prezidenta? Sprejeři nejsou anonymní Demokracie a svoboda je dar… Výběr kandidátů Domov pro seniory v Tesle Rodinný rozpočet 21.srpen nás poznamenal Jazykem úředním Zveřejňování anonymních komentářů?
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 20:09  | Reagovat
    Už slyším, jak mě pan Beran bude přesvědčovat že Únor 48 neměl vliv na JIHLAVU??
  • Tomáš Ďásek  | 06.11.2008 20:53  | Reagovat
    xmolly - je zajímavé, že jste vyjádřil svůj názor na českou politickou scénu přesně tak, jak bych to udělal já. Mám úplně stejný názor - pouze snad jen s tím rozdílem, že vždycky chci, aby můj hlas úplně nezapadl a tak jednu z velkých stran (už jsem volil jak ODS, tak i ČSSD) volím. Ale ještě nikdy jsem tam neházel lístek s tím, že bych byl 100% přesvědčen... Ono je to těžké - kdyby se tak dali volit pouze jednotliví lidé. To si vezmete kandidátku a koukáte, že třeba na dvacátém místě je člověk, kterého znáte a o němž víte, že by práci poslance vykonával s nejlepším vědomím a svědomím. No a tak mu dáte hlas. Jenže stejně nakonec ten váš hlas schramstne "jeho" strana a do parlamentu se dostanou lidi z prvních pozic kandidátky - bohužel obvykle právě ti, které byste zrovna nikdy nezakroužkovali...
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 21:08  | Reagovat
    xmolle, i já jsem byl proti radaru, a dokonce jsem to přirovnával „radar znamená konec svobody v Čechách“, ne, ne dnes mám jiný pohled a dost mě pomohli příspěvky, právě p. Berana. Pokuste se na světové dění podívat jinýma očima? Dnešní technika a možnosti, v rukou nenávistných šílenců, jsou zbraní která dříve nebo později stejně rozhodne.
  • Svatopluk Beran  | 07.11.2008 00:37  | Reagovat
    Pane Simone jsem rád, že jste zveřejnil výčet příspěvků pana Vovsíka na těchto blozích. Polovina z nich připadá na politické idee politruka ODS. Druhá polovina je o konkrétních problémech města Jihlavy. Všiml jste si že pan Vovsík se vůbec nevyjádřil o protektorátu a dopadu druhé světové války na naše obyvatelstvo, které vedlo fašistické německo ani jednou, zatímco o bývalé škodlivosti komunistů se zmínil minimálně osumkrát? Zcela oprávněně ukazuje na chyby socialistického Československa, o tom co se tu dělo za fašistického Německa a o co se snaží určité strany nacionální strany u nás vrátit, ani slovo. O tom že ve Spojených Státech je legální na internetových stránkách propagovat fašismus, ani slovo. Mě se zdá, že pan Vovsík má čistě jednostraný problém a tento jeho defekt jej vede v politice ke všemu co dělá. Takto postižený člověk to těžko může myslet dobře s touto zemí. Jeho blogy jsou z poloviny čistě ideologickou záležitostí ODS a rozeštváváním občanů této republiky. Řekl bych, že není, až tak důležité o čem pan Vovsík píše, větší nebezpečí pana Vovsíka je v tom o čem se nezmiňuje a tím schvaluje.
  • Jiří Simon  | 07.11.2008 01:12  | Reagovat
    Vážený pane Berane, musím Vám dát za pravdu!! Pan Vovsík se také nevyjádřil??? Jak Jihlavu napadli Švédové, mimochodem mě osobně zajímá poloha v místech kde dnes stojí CPJ, jestli se nemýlím tak sté strany byli úspěšní, a taky se po dobití Jihlava hodně dlouho s pamatovávala, ALE CO??? Vždyť to byli taky jenom LIĎi.
  • XXXXX  | 07.11.2008 07:56  | Reagovat
    Simone nevím, jestli jsi demagog anebo dement. Přikláním se k volbě dementní demagog. Ty vole ty seš úplně mimo mísu. Beran sice taky není zcela v pořádku, s tím jeho kopírováním nesmyslně dlouhých článků bůhví odkud, ale i kdyby nic jinýho alespoň nedokáže napsat JIHLAVA SE S PAMATOVÁVALA. To je teda trefa.
  • Svatopluk Beran  | 07.11.2008 10:19  | Reagovat
    Pane Simone vy víte něco o tom že by Švédové přinesli Jihlavě, Čechém nebo snad celé Evropě nějaké větší kulturní dědictví, či snad nějaké zajímavé politické poselství. Možná že ano, já si to však nemyslím. Já se domnívám že to byli v převážné většině případů válečníci a ničitelé a zloději. To za prvé a za druhé, už to bylo přece jen hodně dávno. To Spojené Státy daly světu neskonale víc a musíme je za spoustu myšlenek a činů obdivovat. Ovšem počet zbytečnývh mrtvol a nevratně zničených historických artefaktů je občas až zarážející a vedoucí k úvahám. BYLO TO NUTNÉ? STOJÍ SKUTEČNĚ ROPA ZA TO ZNIČIT MILION ŽIVOTŮ A NENÁVRATNĚ KULTURNÍ HODNOTY CELÉHO LIDSTVA? Citace z reportáže Roberta Fiska v dnešním Independentu 18.4. 2003 Irák, 451°F: "Ten chlap říká, že hoří ňáká biblická knihovna" Včera se v Bagdádu pálily knihy. Byla to poslední kapitola při vyrabování Bagdádu. Národní knihovna a archív - neocenitelná pokladnice osmanských historických dokumentů, včetně starého královského archivu Iráku - byla proměněna v popel. Pak byla podpálena knihovna koránů na ministerstvu náboženské nadace. Jeden plenitel mi nadával, když jsem se snažil získat výtisk knihy o islámském právu od chlapce, kterému nemohlo být ani deset. V popelu irácké historie jsem našel složku papíru, kterou venku rozhazoval vítr: ručně psané dopisy od dvora Šarifa Husajna z Mekky, který zahájil arabské povstání proti Turkům, adresované Lawrenci z Arábie a osmanským vládcům Bagdádu. A Američané nehnuli ani prstem. Pro Irák je toto rokem nula: zničením starožitností v archeologickém muzeu v sobotu, vypálením národního archivu a pak knihovny koránů je kulturní totožnost Iráku likvidována. Proč? Z jakého šíleného důvodu je toto dědictví ničeno? Když jsem uviděl, že knihovna koránů hoří - z jejích oken šlehaly plameny do výše 30 metrů - běžel jsem ze všech sil do úřadovny okupační mocnosti, do kanceláře amerických námořních jednotek pro občanské záležitosti. Jeden důstojník zavolal na kolegu, že "ňákej chlap tu říká, že hoří biblická knihovna". Ukázal jsem jim na mapě, kde to je, přesně jsem jim napsal - anglicky a arabsky - jak se to jmenuje, řekl jsem, že kouř je vidět ze vzdálenosti pěti kilometrů a že jim potrvá jen pět minut tam dojet. O půl hodiny později nebyl na scéně jediný Američan - a plameny šlehaly do výše 60 metrů. Bývala doba, kdy Arabové říkali, že se jejich knihy píší v Káhiře, tisknou se v Bejrútu a čtou se v Bagdádu. Teď se v Bagdádu pálí knihovny. V Národním archivu nebyly jen osmanské záznamy z doby kalifátu, ale i temná léta moderní historie této země, ručně psaná svědectví o íránsko-irácké válce z let 1980-1988, s osobními fotografiemi a vojenskými deníky a mikrofišové kopie arabského tisku od začátku dvacátého století. Avšak starší dokumenty a archivy byly ve vyšších patrech budovy, kde muselo být použito benzínu na to, aby se tam tak odborně založil požár. Zachránil jsem jen několik dokumentů. Po dobu téměř tisíce let byl Bagdád kulturním hlavním městem arabského světa, měl nejvzdělanější obyvatelstvo na Blízkém východě. Džingischánův vnuk město vypálil ve třináctém století a tradovalo se, že řeka Tigris zčernala inkoustem knih. Včera naplnil oblohu nad Irákem černý popel z tisíců starobylých dokumentů. Proč?
  • Svatopluk Beran  | 07.11.2008 10:28  | Reagovat
    I TOTO JE CHMURNÉ PRVENSTVÍ PANE VOVSÍK, PŘES KTERÉ VY SE SVÝMI ČLÁNKY POLITRUKA ODS TĚŽKO BUDETE PŘENÁŠET.
  • hugo chávez  | 07.11.2008 12:29  | Reagovat
    Hoši vy teda jedete co jsem byl chvíli pryč.Švédové se prý Jihlavy zmocnili zcela po jihlavsku.Vyjednávali na radnici výpalné ,protože jich bylo jen pár a strážní v bráně odešli na oběd a nechali otevřeno.Vyjednávání skončilo, když si nějaký švédský kaprál poslal na radnici pro víno.Typický jihlavský šlendrián.A nenadávejte si tak.
  • Svatopluk Beran  | 11.11.2008 08:47  | Reagovat
    Toto je plagiát „Papaláši“ a „nomenklaturní kádry“ polistopadového režimu mají na hlavách velkou, skoro kosmickou hroudu másla. Ti předlistopadoví – vyjma těch případů ovšemže, kdy se vzorní budovatelé socialismu převtělili v přední bojovníky za kapitalismus - proti nim často působí dojmem ubohých břídilů. Těch absurdních hesel, kterými se polistopadový režim zaštiťuje, je dlouhá řada. Třeba kombinace slov „ekonomická svoboda“ zní přímo humoristicky. Mimochodem také jeden ze sloganů, se kterým se před 20 lety kouzelnicky žonglovalo. Jeden systém byl nahrazen jiným. Vůči lidskému osudu ještě nelítostnějším. Mnoho členů společnosti žije ve strachu. Existenčním strachu. Není vždycky způsoben absolutní bídou, ta v naší zemi snad ještě v tak velkém měřítku neexistuje, ale strachem z toho, že v nejbližší budoucnosti už nebude možné dosáhnout ani na stávající stupeň životní úrovně. Ekonomickým kalkulům lidé dennodenně věnují většinu času, myšlenek, energie. Svoboda? Jejím skutečným kritériem je množství peněz. Kdo je nemá, nemá ani svobodu. Je jasné, že pokud by politici nebyli pokrytci, přepsali by ústavu. Zněla by asi takto: Každému se bude dostávat tolik svobody a tolik vlivu na politické záležitosti v zemi (a tedy i na vlastní život, neboť právě politika ho někdy předurčuje zdrcujícím způsobem), kolik milionů má na bankovních účtech. Ti, co nemají miliony, mají smůlu. Jejich drobáky jim nepomohou. Tahle ústava by se moc hezky nečetla. Byla by ale pravdivá.
  • Jiří Simon  | 12.11.2008 20:12  | Reagovat
    Kdyby coby, že pane Berane?? Vaše myšlenky či přání již bylo částečně realizováno!!! Dokonce to mělo vyústit, až tak daleko, že si každý vezme (zadarmo) to co potřebuje k životu a budou všichni spokojeni. Jo, jo, ach ty lidské GENY a nekonečná chamtivost, buďte v klidu pane Berane, tak to se chová každý živočišný druh!! Ten lidský je pouze dokonalejší a mazanější!! Ovšem i mezi na my jsou někteří ještě mazanější, a dokonce jím byla vštěpená PRACOVITOST, není jím cizí lenost.
  • Ondřej Šuhaj  | 13.11.2008 15:18  | Reagovat
    Dobrý den, tak jsem teď zhruba půl hodiny pročítal komentáře tohoto blogu a nestačím se divit. Nevím proč, ale příjde mi, pane Berane, že trpíte komplexem méněcennosti a za každou cenu se musíte zviditelnit extrémně dlouhými články které navíc nejsou z Vaší hlavy. Tento článek byl (alespoň pro mě) pouze zamyšlením se nad vzniklou povolební situaci. Ačkoliv jsem člen ODS a většina článků pana Vovsíka mi přijde více populistická než realisticky konzervativní, musím s títmto článkem souhlasit. To že si volby ODS prohrála sama je více než zřejmé. ČSSD do kamapaně chytře zatáhla celostátní politiku. Krajská ODS se od celostátní politiki distancovala jak malé dítě... "Né, né, my jsme tady na kraji a my tady poctivě pracujeme. S celostátní politikou nemáme nic společného." I komunisti a fašisti by určitě v kraji pracovali... Tím v podstatě dala ODS za pravdu svému oranžovému sokovi, že tři desetikoruny u lékaře je nehoráznost, místo toho aby obhajovala současné kroky vlády. Všechno to je sice hezké, ale přece nemá smysl do toho zatahovat radar, zatahovat do toho Ameriku, nebo snad ano pane Berane? Smrtka jménem komunismus je více než patrná ve filmu The Soviet Story (vřele doporučuji shlédnout). A to že zde pan Vovsík neodsuzuje fašismus? Proč? Projevy fašismu jsou přece již postaveny mimo zákon. Je pravda že poslední dobou sílí projevy ze strany Dělnické strany, al samozřejmě tyto delikty už řeší policie. Proč policie neřeší i komunisty pane Berane? Ondřej Šuhaj
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2008 10:43  | Reagovat
    Pane Šuhaj nemyslím si, že trpím komplexem méněcenosti, připouštím ale že to může být subjektiní dojem jak můj tak váš. Domnívám se ale, že chování pana Vovsíka je ke zločinům lidskosti farizejské a tudíž nemá vypovýdající hodnoty o které on se pouze u komunistů snaží. O jedněch zločincích mluví stále. Jak dlouho u nás probíhala nejtěší léta socialismu? Nekreje se tato doba náhodou se stejnou délkou doby vládnutí presidenta Bushe a se stejnými zločiny jež prováděla jeho vláda stejně jako komunistická v padesátých letech? Nyní jsme ale o padesát let dál. Pan Vovsík má samozřejmě plné právo se takto vyjadřovat a projevovat. Já zde chci jen poukázat, že jeho pohled není objektivní, je zaměřen pouze jedním směrem, což ho může odvádět od skutečných potřeb lidí tohoto města a potažmo i státu. Víte tyto typy lidí už tady byli, také poukazovali jenom na zločiny imperialismu, ale o ty zločiny, které podporovali mlčením u své nejmilovanější velmoci, jakoby neexistovaly. Déle bych ještě s vámi polemizoval o třiceti koruně. Zde přeci nejde o třiceti korunu, ale podle mne o zcela jasné pošlapání a znásilnění, smyšleným právním výkladem naší ústavy ze strany ODS, toho proč a jakým způsobem byl článek 31 základní listiny práv a svobod naší ústavy sepsán a myšlen. Že je potřeba mnoho věcí ve zdravotnictví změnit je nevyvratitelnou skutečností, ale tak jak to provádí Julínek. Úmyslným překroucením právního výkladu ústavy, a násilným vnucováním vizí ve Spojených Státech vystudovaného pana Hroboně je pro většinu z nás absolutně nepřijatelné. Toto je Česká republika v Evropě a ne Amerika. Změna ANO, ale pouze po korektní a věcné domluvě všech politických stran. Tady jde o budoucí zdraví každého z nás, tady jde o budoucí zdraví národa a to i těch méně schopných. Nemám tím na mysli podvodníky a ulejváky.
  • Karel  | 14.11.2008 15:10  | Reagovat
    Pro pana Ďáska: Kdy konečně lidi pochopí, že 89 byl prima fintou vedoucích elit? Víme, že se "revoluce" rozjela po informacích, že SNB zabila studenta - koho? Nikoho - oním údajně mrtvým studentem byl agent StB - tentýž agent, který dovedl tehdejší průvod do uličky, kde již na něj čekali esenbáci... Víme, jak úzkostlivě a důsledně uměla strana potlačovat šíření informací o protestech - proč asi tentokrát ne? "Vláda lidu" v 50-tých letech lid dusila kvůli upevnění moci a v 80-tých jej ekonomicky vysávala - problém ovšem byl, že se bohužel boháči (komunisté na vyšších postech a jejich šedá zóna, se kterou straníci umně kooperovali) nemohli moc se svým majetkem chlubit a navíc se jim příjmy krátily kvůli klesající konkurenceschopnosti totalitních ekonomik - proto zinscenovali "revoluci" (a to i s ohledem na mezinárodní situaci - pakliže by někdo druhý strhnul masy, pak by jim mohlo jít nejen o majetek) a z těch "kovaných" vysoce postavených komunistů se stali podnika-telé-vci a privatizátoři popř. tuneláři podniků. Ale bylo by chybou si myslet, že se zcela distancovali od politické moci!! Nikoli - i dnes je jimi politika velice výrazně ovlivňována!!! Bohužel postkomunistický kapitalismus umocnil totalitní stav - právní stát u nás neexistuje, podporou konzumního egoismu "lidu" se otupily jakékoliv masovější snahy o změnu systému, do politiky jsou vybírány různé kádrové rezervy bez dříve nedeklarované politické příslušnosti, které si KSČ pěstovala (nebo si vážně myslíte, že věhlasní prognostikové mohli být jen tak nestraníci? zapoměli jste, jak byli vysokoškoláci lustrováni a kdo mohl studovat? a kdo mohl studovat na Západě?) = elitám se žije podstatně lépe, než 90% obyčejných lidí - mají moc i peníze... Leninsko-stalinský socialismus byl totalitním uchopením moci od samého počátku, postavený na zdánlivě hezkém ideálu. Nynější KSČ se od tohoto způsobu nedistancovala a z toho plynou 2 závěry: 1. jsou jednoznačně hrozbou do budoucna, protože se může opakovat obdobný scénář, ale 2. protože je nyní pro bývalé elity nezajímavá a tak není tolik ovlivňování různými "lobistickými" skupinami (v maf. stylu) - je jako jediná schopna konstruktivního dialogu a společensky korektního pohledu na "přízemní", ale tolik důležité otázky, dotýkající se každodenně většiny z nás... Jaképak volání po trestu pro viníky, jaképak jsou to nové strany ODS, ČSSD, KDU-ČSL, Zelení ap.!? - copak si někdy nějaký stát může "sametově" jen tak dovolit vyměnit všechny zkorumpované úředníky, politiky a diplomaty, policisty a vojáky, ředitele podniků, soudce a právníky - jejich sítě, vazby, známosti jsou příliš silné, aby se jen tak dobrovolně vzdali - proto volal Lenin po krvavé revoluci, kteroužto cestou ovšem lze nastolit zase jen jinou totalitu... Kapitalismus rozhodně není nejlepší formou zřízení, ale postkomunistický kapitalismus je vůbec na zvracení... těch málo poctivých podnikatelů, kteří začali od 0 nebo z restitucí bohužel jaro nedělá a navíc jsou současným systémem neustále "masírováni" a "ohýbáni", protože kdo chce s vlky spát, musí s vlky žrát...
  • Karel  | 14.11.2008 15:14  | Reagovat
    ;-) samozřejmě naopak - kdo chce s vlky žrát, musí s vlky spát...
  • azvevit  | 15.11.2008 00:48  | Reagovat
    Zdravím. Ten první odstavec, myslíte doopravdy? Bych řekl, že jste ho napsal po návštěvě hospody. av.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 14:28  | Reagovat
    Vážený pane Ďásku, ani Vaše DOKONALÁ čeština není všem srozumitelná!! Já si myslím že je jasné co jste chtěl sdělit, myslím že jsem to pochopi a souhlasím s tím jak jste to podal.
  • azvevit  | 15.11.2008 23:43  | Reagovat
    Zdravím. OK pane Ďásku. Váš další článek, (na moji, možná nemístnou poznámku) je sice o tom samém, ale jináč napsán. To již beru a chápu. av.
  • azvevit  | 15.11.2008 23:58  | Reagovat
    Zdravím. Pane Simone, když jste někdy doma jen Vy a Vaše chápavost, nemáte strach, nebojíte se? av.
  • Jiří Simon  | 16.11.2008 05:07  | Reagovat
    azvevit, taky zdravím. Strach, s čeho? S toho, BUBUBU co kolem sebe vidím??? Ne, nemám!!
  • Svatopluk Beran  | 18.11.2008 09:25  | Reagovat
    O co vám ve skutečnosti jde pane Vovsík? Toto je plagiát, použitý (doufám) k širšímu pochopení vnitřních skutečností prvního radního města Jihlavy, pana Vovsíka, Rudá hvězda na vlajce státu Kalifornie Ivan Sommer Domnívám se, že návrh Senátu na zákaz KSČM je pouze výrazem snahy zpochybnit prohru pravice ve volbách. Poté, co ODS a její vládní koalice nepřesvědčila občany, uchylují se její senátoři k vyvolávání napětí a prosazování zákazu politických protivníků. Dosti sporná představa demokracie… Společnost však směřuje jinam, než si představuje několik senátorů.(.......a radních) Připomněl mi to čas Dušiček před lety, kdy se ve vojenské části Ústředního hřbitova v Brně. shromáždili účastníci v historických, vojenských uniformách československého odboje z různých front a před nimi mluvil starší muž se znatelně pohnutým hlasem. Jeho slova, větrem poněkud přerývaná, si stěžovala na neznalost dětí z dějepisu, jak je zachytil jakýsi průzkum (L. Navara: Hitler byl československý prezident a Stalin zpěvák MF Dnes, 7.05.2005). Je ovšem otázkou, jak přesně průzkum vypovídal o skutečném stavu povědomí dětí o minulosti. Snad můžeme být smířlivější, pro generaci bez přímých zážitků vzdálená minulost se stává nedůležitým příšeřím, jejím posláním je budoucnost. Naši potomci si vyberou z historie to, co uznají za správné bez ohledu na varování předků včetně dnešních senátorů. . Jako pošetilá mi připadala opětovná diskuse o zákazu symbolů, jak jsem ji zaznamenal v tisku. Cožpak by neměla pravici vítat, že rudá hvězda se stává pro další generaci symbolem například piva Heineken? Kdo potom vyvolává na světlo světa zavrženíhodné režimy? Žijeme v době, označované jako globalizace, internet nám umožňuje jednoduché spojení se všemi částmi světa. Stýkají se různé kultury i se svými symboly, jejichž význam může být totožný jako u nás, protože vychází ze společné podstaty lidství, někdy však zcela opačný následkem odlišného dějinného vývoje. Na místě je tolerance místo vykopávání příkopů a provokování urážek. Vyvolávání společenského napětí může podnítit fanatiky k nebezpečným akcím, konec konců cílem atentátu se stal předseda KSČM Jiří Svoboda. Dokladem společných prehistorických kořenů je hvězda, popřípadě její verze - rudá hvězda, nacházející se dokonce na vlajce jednoho ze státu USA, Kalifornie. Je na ní také zobrazen medvěd a rudá hvězda. Podle historiků se rudá hvězda na kalifornské vlajce ocitla na znamení dřívějšího spojení se státem Texas a medvěd díky dřívějšímu hojnému výskytu. Guvernérem státu Kalifornie je v současnosti Arnold Schwarzenegger, bývalý občan Rakouska, v jehož státním znaku je srp a kladivo, další symboly zpochybňované naší pravicí. Jak tragikomicky pak působí v této souvislosti neustálé omílání pravice o nebezpečném ruském medvědovi s rudou hvězdou. Jen se trochu obávám, aby si někdo nevyložil senátorský postup jako projev antiamerikanismu. Hrdost na symboly je u mnohých Američanú velmi výrazná, někteří mívají ve zvyku zrána vztyčit vlajku před svým domem a nelibě by nesli, že ji někdo označuje za zločinnou. Na okraj poznamenávám, že jsem komunistou nikdy nebyl, s režimem jsem měl potíže, o vyhazovu z práce jsem vloni napsal v Ekolistu. Obrátil jsem se i na regionální redakci MF Dnes, protože jeden z původců mých nepříjemností zastával významnou vedoucí funkci městského podniku. Nestalo se nic, zdá se mi, že dotyčný je pod ochranou Strany zelených, za kterou kandidoval senátor Štětina. Naposledy jsem byl vyšetřován pro antikomunismus ještě v roce 1990. Sepsal se sice protokol, ale záležitost pak vyšuměla do ztracena. Fascinuje mě, jak by nyní v listopadu po devatenácti letech rádoby siláci s komunisty zatočili.
  • Svatopluk Beran  | 18.11.2008 10:37  | Reagovat
    Obsah tohoto článku nepatří do tohoto blogu. Jeho zdělení však má ukázet na zcela stejné používání praktik nynější vlády ODS kopírující v mnoha aspektech vládu komunistů v bývalém režimu. Maximálně ututlat v našich hlavních televizních mediích nebo aspoň znehodnotit projevy občanské neposlušnosti našich občanů proti vládě ODS. Snažím se na jiném blogu dostat video nahrávky ze kterých je patrné, že byla například zablokována minimálně tisícovkou protestujících lidí doprava v Praze ve spodní části Václavského Náměstí a následně i před vládou České Republiky. Zajímalo by mě kdo z běžných diváků našich televizí o tom něco ví. Těžko říci, zcela jistě ovšem všichni vědí o tom, že náš minister vnitra Ivan Langer (ODS) se včera vydal na dovolenou do USA a to i v době kdy bylo zcela jasné, že bude v Litvínově tisíc těžkooděncú zasahovat proti nacoonální dělnické straně, že v Praze bude probíhat demonstrace iniciativy Ne základnám, a vůbec celý 17 listopad proběhne v rámci protestu proti principu uplatňování demokracie vládou ODS. Děkujeme pane Vovsík za vaši vládu, a i tak jako komunisti, odejděte prosím, vy a vaše strana na smetiště dějin. Vybudujte prosím jinou pravicovou vládu, která bude skutečně respektovat demokracii a bude pravicově smýšlenými voliči podporována a levicovými voliči respektována jako státotvorná. Odpůrci radaru protestovali v Praze Zvětšit obrázekDemonstrace proti radaru 17. listopadu v Praze Několik stovek odpůrců radarové základny americké protiraketové obrany v Brdech demonstrovalo v pondělí v pražských ulicích. Akci uspořádala iniciativa Ne základnám. Začala na Národní třídě, kterou účastníci protestu celou zablokovali. Na místo dorazilo i několik stoupenců amerického protiraketového štítu, kteří se s demonstranty slovně napadali. Dva příznivce radaru museli po strkanici s názorovými protivníky odvést strážníci. Potyčka s policií se strhla i před úřadem vlády, kde demonstrace večer vyvrcholila. 17. 11. 2008 18:42 - 17. 11. 2008 21:15 Aktualizováno - PRAHA Účastníci před Strakovou akademií rozvinuli transparent s nápisem "Tato vláda musí skončit" a zapálili v jejím okolí svíčky jako symbol konce kabinetu Mirka Topolánka. Skandovali při tom hesla "Ne základnám!", "Hanba vládě!" a "Topolánek ven!". Proti jednomu z demonstrantů zasáhli státní policisté střežící budovu, s nimiž se muž dostal do konfliktu, a zadrželi ho. Před osmou hodinou se protest pokojně rozešel. Podle náměstka ředitele pražských strážníků Ludvíka Klemy se demonstrace zúčastnilo kolem 1000 lidí, na pořádek dohlíželo zhruba 30 strážníků. Sami organizátoři odhadli počet účastníků pochodu z Národní třídy ke Strakově akademii na 500 až 600 osob. Na mítinku v centru Prahy promluvil mimo jiné jeden z nejznámějších odpůrce radaru z řad brdských starostů, starosta Trokavce Jan Neoral (nez.). Na situaci kolem radaru se podle něj ukazuje, že "občané nemají žádné právo na odpor proti svévoli našich politiků" a obvinil vládu, že ignoruje názor občanů. Jeho projev opakovaně přerušovalo skandování davu vyzývající kabinet k demisi. Vedle Neorala na Národní třídě promluvil také filmový režisér Zdeněk Troška, publicista a předlistopadový disident Petr Uhl nebo poslanec a bývalý ministr zahraničí Jan Kavan. Zhruba po hodině se několikasethlavý dav vydal pešky směrem k nedalekému Národnímu divadlu a odtud přes Vltavu na Malou Stranu až k sídlu vlády. Zablokovali dopravu Demonstrace na Národní třídě zablokovala tamní dopravu včetně tramvajové. Účastníci měli v rukou transparenty s nápisy "Radar sametem nezakryjete" či "76 procent proti radaru", čímž naráželi jednak na dnešní výročí takzvané sametové revoluce v listopadu 1989 a jednak na průzkumy veřejného mínění, v nichž většina občanů umístění amerického radaru v Česku odmítá. Protestující rovněž skandovali hesla "Referendum!" a "Radar tady nebude!" a pískali na píšťalky. Někteří drželi v rukou svíčky. Slogany proti radaru a vládě vykřikovali i při pochodu na Malou Stranu. Mezi účastníky byli mladí lidé i důchodci. Několik jich přijelo přímo z Podbrdska, kde má chystaná základna stát. Starší muž z Komárova řekl, že po odchodu sovětských vojsk věřil, že do Česka už žádné cizí armády nepřijdou. Proto je prý proti radaru, který je podle něj namířen proti Rusku, a ne Íránu nebo KLDR, jak uvádějí Američané. Někteří odpůrci radaru přišli na Národní třídu už přes den a za cíl svého protestu si vybrali prostor kolem pamětní desky, která připomíná brutální zákrok komunistické policie proti pokojné studentské manifestaci přesně před 19 roky.
  • Jiří Simon  | 18.11.2008 10:52  | Reagovat
    Obsah tohoto článku nepatří do tohoto blogu. Jeho zdělení však má ukázet na zcela stejné používání praktik odpůrců pana Vovsíka!! V Hradci bouchl plyn, viník není znám, jeden mrtví a čtyři těžce zranění!! Stát se to v Jihlavě tak pan Beran ukřižuje pana Vovsíka.
  • Svatopluk Beran  | 18.11.2008 11:11  | Reagovat
    U vlády je nyní ODS a pan Vovsík je velice agilním členem této strana a proto nese plnou zodpovědnost za to co tato strana provádí na politické a demokratické scéně naší země. Nevěřím tomu že nese zodpovědnost na výbuch v Hradci Králové. Nechte se prosím vyšetřit pane Simone. www.youtube.com/watch?v=atqtfwFOxO4 aktualne.centrum.cz/video/?id=225784
  • Jiří Simon  | 18.11.2008 11:22  | Reagovat
    Pan Vovsík nenese žednou odpovědnost zato, o čem nerozhodl!!! To se dnes vyučuje na prvním stupni základní školy!!!! Pane Berane, rád bych Vám připomněl, žijeme v jednadvacátém století!!! Pokuste se probudit???
  • Svatopluk Beran  | 18.11.2008 11:56  | Reagovat
    Ještě jednou opakuji že pan Vovsík je velmi silným nositelem myšlenek a vizí ODS a proto nese plnou odpovědnost za to co se děje v naší republice za vlády ODS. Dále, že není schopen ve svém ušlápnutém stranickém strachu schopen vystoupit otevřeně proti protidemokratickým snahám ODS v manipulaci z veřejnoprávními medii. Proto je podle mne většina jeho článků na těchto blozích farizejských a nemají vlastně vůbec žádnou vypovídající hodnotu skutčného reálného zdělení o problémech, vině a budoucnosti levice. To co sám odsuzuje a před čím zvedá prst na straně levé, prezentuje tak, jakoby neexistovalo na straně pravé. Proto se domnívá, že takto jednostraně zaměřený člověk nemůže být věrohodný pro potřeby našeho města. A zrovna tak jak jsem před dvěma roky svými články předvídal pád ODS a pana Vystrčila ve vedení kraje, tvrdím nyní, že nejlépe využité schopnosti pana Vovsíka budou v budoucnosti prezentovány v opozici spolu s komunistickou stranou. On z prava a komunisti z leva nejlépe pohlídají ČSSD v jejím vedení města, kraje i státu. Pan Vovsík jako vládnoucí a určijící strategii města není dobrou budoucností pro toto město. Svou kapcitu a životní potenciál, člověka poškozeného komunisty je schopen napnit pouze v opozici. Tam je jeho strop.
  • Jiří Simon  | 18.11.2008 12:46  | Reagovat
    To co jste napsal pne Berane!! Je lež a prokazatelná demagogie!! Chováním našeho města se celkem podrobně zajímám, a to od roku 2000, můj důvod Vám je jistě znám? Když pořád hledáte viníka radaru což je váš nejčastější argument, tak prokazatelně pan PAROUBEK!!!!! Kdyby jste se náhodou dostal, do nějaké řídící funkce, tak zjistíte?? Nejdříve je nápad, poté průzkum, poté neurčitý slib a nakonec REALIZACE!!! Jeto ještě malinko složitější, ale pro vaší orientaci doufám dostačující.
  • Svatopluk Beran  | 18.11.2008 12:56  | Reagovat
    Pane Simon toto je důkaz odkud vzešla první iniciativa k vytvoření MINIMÁLNĚ SEDUMSETPADESÁTÉ VOJENSKÉ ZÁKLADNY Spojených Států PO CELÉM SVĚTĚ A PRVNÍ V České Republice. Všiměte si kdo a kdy ji vypracoval. PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY POSLANECKÁ SNĚMOVNA Dr Jiří T. Payne - člen ODS Místopředseda zahraničního výboru Vedoucí stálé delegace PČR do PS NATO Sněmovní 4 118 26 Praha Malá Strana V Praze dne 13. června 2000 Vážený pane presidente, dovolte, abych se na Vás obrátil jako na vrchního velitele ozbrojených sil České republiky s následujícím podnětem. Proliferace jaderných, biologických a chemických zbraní a rostoucí schopnosti (dolet, přesnost navigace) raketových nosičů - balistických střel a řízených střel s plochou dráhou letu - vytvářejí nová rizika pro členské státy NATO a mění do značné míry bezpečnostní prostředí celého světa. Světové bezpečnostní prostředí se stává stále méně předpověditelné (i zpravodajskými prostředky) a tedy i kontrolovatelné. Prostředky hromadného ničení jsou stále více dostupné nejen pro státy, ale i pro nestátní subjekty. Zvláště zřetelným důsledkem proliferace je rostoucí nebezpečí náhodného, neoprávněného nebo záměrného útoku balistickou raketou středního a dalekého doletu. Toto riziko se dotýká ve značné míře i České republiky. V rámci aktivit Parlamentního shromáždění NATO se touto problematikou zabýváme od jara minulého roku a měli jsme možnost seznámit se s celou řadou informací dotýkajících se této problematiky. Vedou mne k závěru, že je třeba věnovat tomuto problému zvláštní pozornost. V průběhu posledních měsíců se trochu neproporcionálně věnuje velká pozornost americkému projektu National Missile Defense (NMD), ačkoli ve skutečnosti se připravuje ucelený systém protiraketové obrany. Vážený pane presidente, dovolte, abych Vás požádal o projednání této problematiky v Bezpečnostní radě státu s tím, aby byly zváženy možnosti spolupráce České republiky na budování protiraketové obrany spolu s USA a zejména, aby byla zvážena možnost nabídnout umístění příslušného radaru na území České republiky. Jsem přesvědčen, že by to byl nejvýhodnější způsob jak vyřešit výše zmíněné riziko. Přikládám soubor informací, které mohou osvětlit některé další podrobnosti týkající se této problematiky a rád bych Vás, pane presidente, ujistil, že jsem připraven poskytnout Vám další materiály, pokud byste o ně projevil zájem. S přátelským pozdravem RNDr. Jiří Payne v.r. Vážený pan Václav Havel President republiky Pražský hrad Na vědomí: Miloš Zeman, předseda vlády Vladimír Špidla, místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Jan Kavan, místopředseda vlády a ministr zahraničí Pavel Mertlík, místopředseda vlády a ministr financí Vladimír Vetchý, ministr obrany Stanislav Gross, ministr vnitra Karel Březina, ministr a vedoucí Úřadu vlády ČR Miroslav Grégr, ministr průmyslu a obchodu Jaromír Schling, ministr dopravy a spojů Václav Klaus, předseda Poslanecké sněmovny Libuše Benešová, předsedkyně Senátu Lubomír Zaorálek, předseda ZAV PSP Petr Nečas, předseda VOB PSP Michael Žantovský, předseda VZVOB S
  • Jiří Simon  | 18.11.2008 13:02  | Reagovat
    Běžte stím už DOPRDELE!!!!!!!!! Vysnil jste si svou pravdu a nic jiného ani slyšet nechcete!!!!!!!!! Pane BERANE!!!!!!!!!!!!!
  • Ondřej Šuhaj  | 20.11.2008 17:21  | Reagovat
    Dobrýden, jsem zpět :-) Za tu dobu co jsem tu nebyl přibylo hezkých pár řádků, proto budu komentovat příspěvky od těch nejčerstvějších. 1) Co se radaru týče, první zmínka o možnosti radaru vzešla ze strany ODS. Poprvé se tím ale zabývala až ČSSD. 2) Pane Berane, vaše představa o levici a pravici je trošku zkreslená. Je rozdíl mezi levicí a pravicí a extrémní levicí a extrémní pravicí. Stejně tak jako jsou u nás přísně zakázány jakékoliv projevy rasismu a fašismu, potažmo hanobení rasy, národa či vyznání, tzn. pravicový extrémismus, nevidím důvod proč nezakázat levicový extrémismus - KSČM.... V případě že mi budete argumentovat že dnes mohou fungovat extrémistcké pravicové strany jako je Dělnická strana, budu oponovat Komunistickým svazem mládeže. Ten už je zakázaný, ale beztrestně nadále fungují a zapojují KSM do aktivit neslučitelných s ochranou práva každého jednotlivce garantovaného v čl. 11 odst. 1 Listiny základních práv a svobod. Navíc tvrdě bojují proti soukromému vlastnictví, proto považuji za správné jejich zrušení. Stejně tak jako považuji za správné zrušení KSČM, stejně tak jako považuji za správné zrušení Dělnické strany. 3) Pane Berane na vaše videa odpovídám tímto videem: http://www.ct24.cz/vysilani/2007/07/16/207452801360716-11:31-pred-polednem/ Předkládám video debaty mého nejoblíbenějšího konzervativního politika ODS, Tomáše Töpfera. Odpovídá přesnými argumenty na demagogické výkřiky paní Chytilové. Věřím že spousta z vás už toto video viděla. 4) Pane Berane, ,s tím že jsou poplatky u lékaře protiústavní ze zásady nemohu souhlasit. Preventivní prohlídka je bez poplatku. To je služba která musí být poskytnuta každému z nás a to samozřejmě bezplatně. Jiank je tomu ovšem v případě babiček které vyseddávají v čekárnách zdravé jako řípy a opravdu nemocný člověk se k vyšetření nedostane (vlastní zkušenost). 5) Vážený pane Ďásku, děkuji za velice konstruktivní a přímou odpověď. Na otázku proč by se měli komunisti rušit až v této době mám jednoduchou odpověď. Po převratu byl každý přesvědčený (více než najivně) o tom, že nikdo už nikdy KSČM volit nebude, a ta zatvrzelá komunistická základna časem vymře. To všechno utvrzovalo heslo:"Nejme jako oni!" To se ovšem neděje a členové této extrémě levicové strany začínají mít podíl na krajských vládách. V tuto chvíli si myslím že pomyslný pohár trpělivosti přetekl a že je na čase učinit rázná opatření. Další vyjádření proč by se tak měl stát se dočtete v bodě číslo dva tohoto mého příspěvku.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru