Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Josef Drbal

"S vašimi názory nesouhlasím, ale do smrti budu hájit vaše právo je říkat" (Voltaire) - Mělo by se v dnešní době tesat do kamene. 32 let, věčný kverulant a rýpal. Vyznavač mnoha nezvyklých koníčků a příznivec Svobodných. drbalj@email.cz

Pouze pro barevné, bílé nebereme.

Josef Drbal | 22.07.2013 09:09

Tak ve Žďáru nad Sázavou už se definitivně zbláznili. Dvě pracovní místa "asistent prevence kriminality" neobsadili těmi nejschopnějšími, ale těmi se správnou barvou kůže. Nemohl jsem tomu ráno uvěřit, tak jsem se pro jistotu podíval do Listiny základních práv a svobod , abych zjistil, že je něco špatně.  Čtěte se mnou:
Článek 1 Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné. Článek 3 (1) Základní práva a svobody se zaručují všem bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického či jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení.
To všichni dobře známe, to nám vtloukají do hlav už víc jak 20 let. Ale co už neřeknou je ....

Hlava třetí

Práva národnostních a etnických menšin

Článek 24 Příslušnost ke kterékoli národnostní nebo etnické menšině nesmí být nikomu na újmu.
Článek 25 (1) Občanům tvořícím národní nebo etnické menšiny se zaručuje všestranný rozvoj, zejména právo společně s jinými příslušníky menšiny rozvíjet vlastní kulturu, právo rozšiřovat a přijímat informace v jejich mateřském jazyku a sdružovat se v národnostních sdruženích. Podrobnosti stanoví zákon. (2) Občanům příslušejícím k národnostním a etnickým menšinám se za podmínek stanovených zákonem zaručuje též a) právo na vzdělání v jejich jazyku, b) právo užívat jejich jazyka v úředním styku, c) právo účasti na řešení věcí týkajících se národnostních a etnických menšin.
Zde už z prosté logiky plyne, že jestli mám jednomu dát něco navíc, musím to někomu druhému sebrat. Okrást, zdanit, znevýhodnit, diskriminovat. Říkejte tomu jak chcete, ale dokud máme jako součást ústavy toto, měli byste se těm rómům postávajícím na spodním náměstí uctivě klanět.  Protože to Vy Češi, jste tady diskriminovaní a znevýhodňovaní.   P.s. Jako čtení na dobrou noc Vám doporučuji jednání jiného "kozla zahradníkem".     

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

29 komentářů

Přidat Komentář

  • Svatopluk Beran  | 22.07.2013 11:06  | Reagovat
    Pokuste se prosím pane Drbal vysvětlit co konkrétně nechápete. Například kde jste vyčetl že dvě místa asistentů prevence kriminality MĚSTSKÉ POLICIE ve Ždáře směřované na posílení do problémových oblastí, byly zvoleny na úkor někoho jiného. Vy osobně znáte někoho kdo by toto zadání města Žďár n. Sázavou, potřebné pro tamní lokalitu Stalingrad zvládl lépe? Jsem přesvědčen že se jedná o běžnou praxi známou z mnoha zemí světa, kdy i ve velice kosmopolitních zemích s dlouhou demokratickou zkušeností se stále nachází dostatek jak státních úředníků tak i běžných občanů, jenž vlastní sníženou toleranční schopnost vůči občanům všem. A následující svou otázkou - Zde už z prosté logiky plyne, že jestli mám jednomu dát něco navíc, musím to někomu druhému sebrat - jste měl na mysli například vysoké finanční odměny paní Nagyové, která dřela pro bývalého premiéra Nečase jako kůň, nebo stamiliardové zlodějny bílých límečků, na které vy i já musíme doplácet?
  • VladimírV  | 22.07.2013 13:08  | Reagovat
    Snaha radnice má své racio. Stejně "zbarvení" preventisté by lépe mohli zvládnout své problémové soukmenovce. Takové pokusy už tu byly, ne vždy s dobrým výsledkem. Ovšem zásadní problém je ten, že se "diskriminační" nábor děje v době nedostatku pracovních příležitostí. Pokud si radnice dovolila veřejně protěžovat určitou skupinu lidí, potom je opravdu namístě připomenout Listinu základních práv a svobod.
  • Berka  | 22.07.2013 13:29  | Reagovat
    Ježiši, co je to zase za hovadiny... Kdo jinej než "černej" by to měl dělat ? Děvčátko s ještě mokrým titulem z psychologie ? Jehovista ? Protekční synáček sestry náměstka XYZ ? Jestli to má mít smysl, tak to přece nikdo jinej než rom dělat nemůže. A že je kvůli tomu zřízené placené pracovní místo - to je snad jen dobře, ne ? Zadarmo to asi těžko někdo bude dělat. Kdysi mi někdo říkal, že jakýsi majitel sběrných surovin v Brně nedokázal nic udělat s rozkrádáním strojů, které mu kamsi na nádraží vozili na rozebírání. Až dostal spásnou myšlenku a zaměstnal...dva romy, tátu a syna, jako hlídače. Dal jim tam stavební buňku a minimální mzdu, přičemž nemuseli na nic sáhnout - mohli spát, koukat na televizi, cokoliv. Když nebyla za měsíc žádná krádež, dostali každý navíc deset tisíc (na těch neukradených barevných kovech se mu to hned vrátilo). Od té doby prý veškeré krádeže přestaly. Kozel je totiž překvapivě vždycky nejlepším zahradníkem.
  • XXXXX  | 22.07.2013 13:46  | Reagovat
    Ač nemám cikány rád, naprosto souhlasím s Berkou. Nevím jaký by mělo smysl obsazovat to bílým rasistou, (protože všichni jsme rasisti, ať už se tváříme jak chceme) kterého cikáni leda polivou. A pokud radnice vybere velkého a zlého cikána, tak to bude mít efekt dvojnásobný. Ale jen aby ho doopravdy vybrala. Takových těch mile se tvářících rádobyštudovaných cikánů se veze v různých spolcích už víc než dost.
  • Petr Vesely  | 22.07.2013 15:42  | Reagovat
    Berka říká: Ježiši, co je to zase za hovadiny… Kdo jinej než „černej“ by to měl dělat ? A pane Berko, víte co říkáte vy? Jakou reakci by asi vyvolal inzárat: Přijmeme číšnici, ale musí to být běloška, cikánky nebereme... A když to je naopak tak tleskáte?
  • Tomáš Ďásek  | 22.07.2013 17:44  | Reagovat
    Dovolím si také delší odstavec. Na úvod předesílám, že nevím jaké přesně má autor, nebo třeba pan Veselý konkrétní nevyřízené účty s romskou komunitou, ale mě osobně dva příslušníci tohoto etnika již několik let dluží zhruba osmdesát tisíc Kč jako škodu na mém ukradeném majetku (ač jsou pachatelé známi, nikdy se vzhledem k tomu, že sedí za jiné delikty, nepracují a pracovat nikdy nebudou, určitě náhrady nedočkám). Měl bych tedy mít asi největší právo křičet "Hanba žďárským" a málokdo mě naštěstí může obviňovat z "bratříčkování". Ale to co tady řešíte je skutečně přesně to, jak to nazval p. Bernard - HOVADINA. Tak na jedné straně křičíte, jaký dělají "cikáni bordel", jak jsou nepřizpůsobiví a že se s tím nic nedělá. Když se s tím něco ZKUSÍ ZAČÍT dělat, tak je to zase špatně... Opravdu už vidím ten úspěch akce, kdy pět malých romů demoluje lavičku, přijde dvacetiletá brejlatá slečna Bc. Anička Koordinátorová a se zdviženým prstem řekne "Chlapci, tohle se přece nedělá, že se nestydíte !". Nemyslíte si, že mnohem větší váhu bude mít, když tam přijde (ideálně přesně jak píše XXXXX "velkej a zlej") rom strejda Tibor, jednomu rovnou vlepí pohlavek a na ty další utíkající zařve "parchanti, domů. Ještě jednou tě tady nachytám Dezidere a okamžitě jdu za tvým fotrem, kterýmu seberou dávky - nemysli si, že jsem tě nepoznal" ? Tohle prostě musí dělat jedině někdo, kdo místní komunitu dobře zná, kdo má předpoklad že k němu budou mít aspoň trochu respekt a rom to musí být hlavně už jen proto, že ho nikdo nemůže nařknout z rasismu, když třeba přitáhne desetiletého vandalského fracka domů za ucho. Mimochodem, pláčete tak trochu na vedlejším hrobě - za tuto akci nemůže Žďár, ale ministerstvo vnitra ( http://www.mvcr.cz/clanek/informace-o-projektu-asistent-prevence-kriminality.aspx ) a jedná se o dlouhodobý projekt, zaměřený právě na romskou menšinu. Pokud si založíte nějaké občanské sdružení pro pomoc sociálním skupinám - můžete zkusit třeba požádat o grant na zvýšení sebevědomí dospívajících děvčat s ňadry většími než č. 5 - kteréžto často tuto tělesnou vlastnost vnímají spíše jako handicap a stydí se (než po pár letech pochopí, že se naopak může jednat o velmi účinnou přednost). Pokud vám takový grant EU přiklepne, taky vás podle mě nebude nikdo obviňovat, že do programu odmítnete přijmout osmdesátiletého dědečka Procházkovic... Nicméně myslím, že pokud kdokoliv ze čtenářů vnímá jako křivdu, že neuspěl ve výběrovém řízení na výše uvedené lukrativní posty ve Žďáře n.S. - určitě máte možnost se odvolat, stejně jako celá ta minimálně stovka BÍLÝCH zájemců, kteří na tuto funkci marně kandidovali... :)
  • VladimírV  | 23.07.2013 08:26  | Reagovat
    Nelze zpochybňovat názor těch diskutujících, kteří hovoří o "nelukrativnosti" onoho postu, resp. o větších předpokladech pro zvládnutí soukmenovců. Ovšem nikdo by to neměl veřejně prezentovat stylem "jen pro černé". To je opravdu mimo zákon.
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 08:42  | Reagovat
    1. KDO a KDE to veřejně prezentuje stylem "jen pro černé" ? 2. Mimo jaký konkrétní zákon ?
  • KF  | 23.07.2013 10:12  | Reagovat
    1. Veřejnoprávní Český rozhlas: http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/mestskou-policii-ve-zdare-posili-romsti-asistenti--1237351 Z našich daní placená Romea.cz zde: http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/mestskou-policii-ve-zdare-posili-romsti-asistenti 2. http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 11:13  | Reagovat
    Hm... tak to prosím zkuste právně napadnout. NIKDE nevidím, že by tam kdekoliv byla podmínka, že asistent MUSÍ BÝT černý (nebo spíše rom - budete se divit, ale poměrně nezanedbatelné procento romského etnika je kupodivu bílé pleti). Pouze ve "skills" je něco o "znalosti místní romské komunity" atd. Tedy naprosto stejné, jako když bude někdo shánět programátora se znalostí jazyka C++ a neúspěšný uchazeč zedník Jirka Jouda si bude stěžovat, že to místo nedostal. Nebo jako kdyby Mánička Nováková z Bítovčic chtěla dělat šerpu v Himalájích. Nebo jako kdyby Franta Kudláček, čerstvý třicátník nesehnal místo v domově důchodců. To všechno je tedy viděno touto optikou podle vás taky do nebe volající diskriminace ??? Děkuji za odkaz na ústavu - ale nějak v ní opravdu nevidím odstavec, že je zakázáno organizovat jakékoliv programy na podporu jakékoliv skupiny obyvatel. Ovšem když jste tady takoví odborníci a znalci práva a legislativy, tak si prosím laskavě uvědomte, že pracovněprávní vztahy u nás jaksi neřeší ústava, nýbrž samozřejmě především zákon č. 262/2006 Sb. a dále taktéž č. 435/2004 Sb., přímo odkazující na zákon č. 198/2009 Sb., kde se v paragrafu 6 (konkrétně článek 3) doslova říká : Diskriminací není rozdílné zacházení ve věcech práva na zaměstnání, přístupu k zaměstnání nebo povolání, ve věcech pracovních, služebních poměrů nebo jiné závislé činnosti, pokud je k tomu věcný důvod spočívající v povaze vykonávané práce nebo činnosti a uplatněné požadavky jsou této povaze přiměřené. Proboha lidi vzpamatujte se. Blbnete z vedra a vymejšlíte vaginoviny...
  • Berka  | 23.07.2013 12:55  | Reagovat
    asi tak.
  • VladimírV  | 23.07.2013 17:48  | Reagovat
    Vážení diskutující. Oddělte prosím realitu, tedy snahu žďárské radnice o napravení části cikánského etnika, od suché litery zákona. To, že je někdo tmavší pleti, není totiž ani jeho kvalifikačním předpokladem ani osvědčením o délce praxe. Pokud radnice veřejně omezuje nábor jen pro některé etnikum, je to přímá diskriminace a na tu pamatuje např. Zákoník práce. A ten platí ať jsou vedra nebo je zima. Přeji Vám hezký den.
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 20:26  | Reagovat
    Pane Vladimíre, při vší úctě k Vám, vždy slušnému a věcnému diskutujícímu - bohužel absolutně nemáte pravdu a asi jste si pozorně nepřečetl můj předchozí příspěvek. Zákoník práce (což je onen mnou zmiňovaný zákon 262/2006) se v novelizovaném znění diskriminaci v pracovněprávních vztazích nově věnuje spíše okrajově - řeší ji totiž nově samostatný zákon - tzv. antidiskriminační - č. 198/2009 Sb. A z něj jsem výše citoval odstavec, který lze na tuto konkrétní situaci beze zbytku aplikovat. Ale pokud Vám to nestačí, tak se dokonce i přímo ve Vámi zmiňovaném zákoníku práce (Hlava IV., § 16, odst. 3) píše doslova : Za diskriminaci se nepovažuje rozdílné zacházení, pokud z povahy pracovních činností vyplývá, že toto rozdílné zacházení je podstatným požadavkem nezbytným pro výkon práce; účel sledovaný takovou výjimkou musí být oprávněný a požadavek přiměřený. Za diskriminaci se rovněž nepovažují opatření, jejichž účelem je odůvodněno předcházení nebo vyrovnání nevýhod, které vyplývají z příslušnosti fyzické osoby ke skupině vymezené některým z důvodů uvedených v antidiskriminačním zákonu. Tudíž se ani reálně a ani dle suché litery zákona bohužel o diskriminaci skutečně nejedná a postup Žďárské radnice je zcela v pořádku, právně nenapadnutelný - ani kdybyste si najal Samkovou, nebo dokonce Sokola :)
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 20:30  | Reagovat
    Kristepane, kam jsme to až došli. Ďásek dělá romům advokáta. Orbis in vagina muto...
  • XXXXX  | 23.07.2013 22:20  | Reagovat
    Tomáši nejsem si jistej, ale nepatří tam "terra". Jinak boj (diskuse s) proti spravedlivejm bejvá většinou marnej.
  • XXXXX  | 23.07.2013 22:25  | Reagovat
    a doplnil bych to ještě o krávu, ale to je věcí názoru.:-)
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 22:42  | Reagovat
    No konečně něco konstruktivního ! To je totiž velmi zajímavá disputace. Já se dovoluji pane kolego domnívat, že zde může být užito i slovo orbis (byť latiníkům známější spíše ve významu kruhu), protože je abych tak řekl abstraktnější než terra, což je podle mě spíše "fyzický" svět, či země. Slovo orbis, zpopularizované hlavně starým dobrým Ámosem, totiž vlastně ve významu světa vzniklo ze spojení "orbis terrarum", což bývá překládáno jako "okrsek zemský" (ve starých tiscích psáno "okršlek zemský" - což se mi líbí ještě mnohem víc)... Ono v podstatě by tam asi mohlo být i universum ("všehomír" měli staří římané ohraničený pouze stády hladových lvů a nějací číňani, amíci, nebo nedejbože dokonce marťani jim byli totálně ukradení)... Nicméně na těch zbývajících dvou slovech a hlavně na celkovém sdělení, které si dneska soudný člověk uvědomuje sotva se probudí a rozhlídne kolem sebe, se určitě shodneme :) :) :)
  • Tomáš Ďásek  | 23.07.2013 22:46  | Reagovat
    takže tedy finálně - "Terra in vaccinus vagina muto" ?
  • XXXXX  | 24.07.2013 07:29  | Reagovat
    Musím uznat, že Tvoje argumentace je drtivá. Domněnka významu slova je logická tudíž ponechme tedy v tomto hesle výraz Orbis. Navrhuji tedy „Orbis in vaccinus vagina muto“ souhlas?
  • Tomáš Ďásek  | 24.07.2013 09:04  | Reagovat
    zcela. Docela by se to i hodilo do nějakých novin jako takový ten podtitulek (jako bejvalo třeba proletáři všech zemí, spojte se)
  • XXXXX  | 24.07.2013 13:11  | Reagovat
    Teď nevím, jestli jsme toto zásadní téma neznevážili
  • Berka  | 24.07.2013 15:58  | Reagovat
    a co máš z toho, beztak už jsme tady sami :)
  • VladimírV  | 24.07.2013 23:12  | Reagovat
    Pro pana Ďáska: Uznávám, že můj názor na to, že může jít z hlediska ZLPS o projev rasismu, je na Vysočině, potažmo ve Žďáru Sázavou bezpředmětný. Z výsledků posledního sčítání lidu vyplynulo, že na Vysočině je úředně zaznamenáno 129! Romů. Že by byli vybráni zrovna 2 echt cikáni, je celkem nepravděpodobné. Zároveň ovšem nechápu, proč se ostatním, kteří si zapsali národnost českou, přiznávají privilegia příslušející oné menšině.
  • Tomáš  | 25.07.2013 19:22  | Reagovat
    Předpokládám, že třeba ženy jsou podle vás taky diskriminovány, když je neberou třeba na pozice vyhoazovaček v nočních barech... Berete toho, kdo se vám na danou pozici hodí. Takže na modeling spodního prádla pro Vogue nepřijmu 200 kilovou ženu, ale standardizovanou vychrtlinu. Stejně tak se mi nebude hodit na prevenci kriminality v romské oblasti gadža, ale Róm. Co je na tom nepochopitelného? Běžte už s těma rasistickýma řečma, které obhajujete přes laciný konstrukce, do háje.
  • XXXXX  | 26.07.2013 10:07  | Reagovat
    Tomáši já ti říkal že se spravedlivejma to nemá cenu. ***** jede 10 kilometrů po dálnici v levým pruhu 130 to je taky ten pan spravedivej. Taky to nemá cenu řešit, neboť jede dle předpisu. Teda ne úplně, nicméně on je přesvědčenej, že je to tak a dokáže nasrat celkem dost lidí. Prostě jedinej úkol spravedlivejch je nasírat okolí. Je třeba je ignorovat nebo jim dát přes dršku.
  • Tomáš Ďásek  | 26.07.2013 10:30  | Reagovat
    To byl nákej jinej Tomáš...já už to doopravdy ignoruju. Ale má pravdu, píše to samý co já.
  • Petr Vesely  | 30.07.2013 17:42  | Reagovat
    Tomáši na Vaši otazku: "Nemyslíte si, že mnohem větší váhu bude mít, když tam přijde (ideálně přesně jak píše XXXXX „velkej a zlej“) rom strejda Tibor, jednomu rovnou vlepí pohlavek ..." Mnohem vetsi vahu, a taky by to tak melo byt pro VSECHNY, nejen pro cikany, by mel nasledujici postup: Pokud mladistvi pacha prestupky/trestnou cinnost je odpovedny rodic. Poprve napomenuti a nahrada skody, podruhe napomenuti nahrada skody +pokuta a potreti odebrani davek, ci nastup rodice do vykonu trestu a mladistveho do pastaku.
  • Tomáš Ďásek  | 30.07.2013 20:30  | Reagovat
    Ale to samozřejmě - s tím plně souhlasím - ovšem toto nebylo podstatou problému (obsazení pozice "koordinátora" romem). Pouze je bohužel otázka, zda-li ty dávky nejsou nakonec ještě levnější, než onen pobyt starého v krimu a mladého v pasťáku. Tím pohlavkem nemyslím trest pro zloděje aut. Ale jako prevence třeba pro šestiletého ničitele laviček - zavčasu mu dát najevo, že určité věci se nedělají a prostě netolerují. Dostaneš od zlého strejdy jednu zleva a pokud mektneš něco o rasistech, lískne ti ještě druhou zleva. Za nás (a to nejsem nijak starý) to ještě na děcka docela fungovalo. A když sis postěžoval doma, tak obvykle přilítla ještě minimálně třetí.
  • XXXXX  | 30.07.2013 23:36  | Reagovat
    minimálně

Přidat Komentář Vrátit se nahoru