Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Jan Tesař

Je mi 35 let, jsem ženatý a mám dvě děti. Jsem jihlavským rodákem a zde také žiji a pracuji. Jsem zejména živnostník a občan Jihlavy a České republiky. Věřím, že pokud chci něco změnit, musím se o to sám přičinit. Věřím v poctivou práci a selský rozum.

Koho budu volit a proč...

Jan Tesař | 21.10.2013 11:45

Tak jsem byl tázán koho prý budu volit. Zde je má odpověď... Budu volit ty, kteří dlouhodobě prosazují mou vizi funkce státu a přístupu k občanům. Ty, kteří neplácají prázdnou slámu ještě prázdnějšími slovy, ale mají vizi a hlavně jasný program. Ty, kteří "nezachraňují" svou stranu ústupem od svobodných demokratických primárek. Ty, kteří mají svého, členskou základnou zvoleného předsedu. Ty, kteří si můj hlas zaslouží. Ty, které se nemusím stydět zvolit a mohu se s touto svou volbou i veřejně chlubit. Ty, kteří se možná do sněmovny nedostanou, ale bojují a proto si ten hlas opravdu, opravdu zaslouží... Jako člen ODS, který ctí Čtyči poděbradské artikuly budu volit Stranu svobodných občanů... Nejsem to já kdo neplní co slíbí. Nejsem to já kdo říká něco jiného než činí. Nejsem to já kdo myslí jen na to, jak se udržet u vesla a program má jen jako mucholapku na voliče a následně trhací kalendář. Takto se chová ODS. Nejsem to tedy já kdo zradil, ale je to ODS, která zradila mě. A proč jsem vlastně stále členem ODS?  Není lehké se vzdát naděje, naděje, která prý umírá poslední. Třeba se ještě může něco změnit, třeba se může stát zázrak, ale nebude to hned a rozhodně ne s těmi, kteří dnes ODS vedou. Čtyři poděbradské artikuly: http://www.ods.cz/politicky-program/podebradske-artikuly (zdroj ODS.cz)

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

68 komentářů

Přidat Komentář

  • Svatopluk Beran  | 22.10.2013 02:07  | Reagovat
    Nepochopím jak po dvacetiletých zkušenostech s programem nejen české neoliberální pravice, může vůbec většinový občan s výdělkem do sedmdesáti, osmdesáti tisíc, volit dnešní pravicové pohledy na ekonomiku a chod a světa.
  • J.K.  | 22.10.2013 09:00  | Reagovat
    Ale to je Svatopluku známá věc, že moc nechápete. Kopírovat bolševické výpotky...to je maximum co vám jde, ale jinak díky za přiznání.
  • Daňový soumar  | 22.10.2013 09:40  | Reagovat
    :))
  • Fejinka  | 22.10.2013 22:17  | Reagovat
    Volím tu stranu, která chce radikální změny a nikoliv kosmetické úpravy. Po volbách při tvoření koalic jsou programy politických slibotechen jenom cár papíru. A po skončení volebního období se nikdo ani neuráčí , aby shodnotil svůj poslední program jak ho naplnili. Volím Úsvit TO.
  • Pavlík  | 23.10.2013 10:02  | Reagovat
    Myslím si, že do českého národního parlamentu by se měli volit češi, nikoliv Japonci (nic proti nim, nejsem rasista ani národnostně nesnášnlivý - jde o princip hájit zájmy našeho národa). Úsvit nepřináší nic nového, jen fráze, které nám tady už 20 let do zblbnutí říká Cibulka a jeho Pravý blok. Tedy ano, přináší ostré výrazy typu ,,bordel,, a pan Okamura na nás z volebního spotu v televizi řve jak na malé fracky... to nemám za potřebí, volit nějakého emotivního nerváčka. Navíc nevěřím, že chce něco pro občany, je to velkobyznysmen jako Babiš, jen trošku chudčí. V senátu už je rok a zatím neudělal vůbec nic pro občany a naplnění svého programu, jak mu mám věřit, že to bude v Poslanecké sněmovně lepší? Okamura neví co chce, nejdřív se nechá před rokem s velkou slávou zvolit do senátu za Zlínsko, kde nasliboval, jak 6 let bude v Senátu hájit jejich zájmy a po roce kandiduje a zdrhá jako lídr ve Středočeském kraji do sněmovny... To má své voliče za úplné blbce? Tolik jim nasliboval a po roce utíká? Úplná Hirošima !!!
  • Berka  | 23.10.2013 10:19  | Reagovat
    No jo...ale jak těch radikálních změn dosáhne, když s nikým tu koalici neutvoří ? Asi jen těžko, ne ? A pokud už se s někým koalit bude, tak přijde opět maximálně na kosmetické úpravy. Bohužel.
  • Berka  | 23.10.2013 11:04  | Reagovat
    Tak to že je Okamura "Japonec" je to nejmenší - to je jako byste vyčítal Obamovi, že prapůvodně pochází kdesi ze Zimbabwe. Masaryk měl za ženu francouzku. To mi přijde jako takové zasmrádlé "vlastenectví"...
  • Jan Procházka  | 23.10.2013 12:16  | Reagovat
    No nevím, přijde mi, že setrvávat ve straně, za kterou se stydíte, je marnost a morální slabost. Zdá se to být silně v rozporu s tím, jak o sobě informujete, že "věřím, že pokud chci něco změnit, musím se o to sám přičinit. Věřím v poctivou práci a selský rozum." Pokud popisujete ODS jako stranu těch, kteří myslí jen na to, "jak se udržet u vesla a program mají jen jako mucholapku na voliče a následně trhací kalendář," nechápu, co k tomuto veslu nutí Vás.
  • Fejinka  | 23.10.2013 12:42  | Reagovat
    Jako jediný toho v senátu asi těžko co dosáhne, to dá rozum. Jiná věc je už sněmovna, když se tam dostane více lidí po volbách a při současném vyrovnaném rozložení sil stran už může být tím pomyslným jazýčkem na vahách. A navíc on do žádné koalice nechce, hlavní cíl je prosadit obecné referendum a následná zodpovědnost a odvolatelnost politiků (celkem deset zásadních bodů), potom se dá již více ovlivňovat politika partají. To, že se nechal zvolit do senátu ho utvrdilo, že lidé chtějí radikální změnu a proto kandidoval i na prezidenta, kde s ním Nejvyšší soud vydrbal a do dnešního dne mu , myslím, ani nevrátil ty podpisové archy voličů, aby je zkontroloval, respektive ověřil. Jedině kde se dá nejvíce ovlivnit naše politická scéna je poslanecká sněmovna. Že při projevech někdy zvýší hlas a rychleji mluví je dáno jeho rétorikou a částečnými geny Japonce(podívejte se na japonské filmy a uvidíte jak oni hovoří).
  • Berka  | 23.10.2013 13:36  | Reagovat
    tak o tom bych sakra polemizoval - jako technik obr. strojů jsem měl párkrát jednání s japonci a číňany. Jsou v osobním styku vždy neuvěřitelně slušní a nikdy nezvyšují hlas - i když v duchu by vás nejraději švácli samurajským mečem po hřbetě. Nikdy u nich nedejte na chování navenek. Jak píšu - pokud nechce s nikým do koalice a získá třeba pět nebo deset procent sněmovny...jak on hergot to obecné referendum prosadí ? Rozsekne jedním úderem karate předsednickej stolík, nebo jak ?
  • Libor Furbacher  | 23.10.2013 13:43  | Reagovat
    Pokud by lidi neztracely pamet ,tak by to rozhodovani koho volit nemelo byt tak tezke.Vyberte si kandidaty co vam nejvice imponuji programem a pak si zjistete ke ktere strane patrily pred rokem 1989.Jestli to jsou clenove co vas potom tez ucily jak budovat demokracii a vas'' kapitalismus'' co tam ted mate tak je proste nevolte,at jsou rozlezly do jakych koliv stran. Ale myslim ze je to zbytecne toto pripominat ,kolik uz to bylo voleb od roku 1989? Moc se my libi jak vsichni najednou slbuji jak zatoci s korupci.Asi za pomoci tech bejvalej rudech soudcu co tam taky porad jeste uradujou.Hodne stesti. http://zpravy.ihned.cz/c1-49274000-soudcu-s-komunistickou-minulosti-jsou-stovky-ministerstvo-zverejnilo-jejich-seznam
  • Svatopluk Beran  | 23.10.2013 16:08  | Reagovat
    To J.K. a Daňový Soumar. Po 2SV byla západní Evropa (pokud by přežil 2SV i americký president F.D. Roosevelt, tak to měly být i Spojené Státy), směřována na sociálně zajištěný a vyrovnaný kontinent z důvodu aby se již nikdy neopakovaly podobné hrůzy. Do nástupu Tacherové se to dařilo a byla to takzvaná zlatá padesátá a šedesátá léta. Něco podobného je doposud životaschopné na severu Evropy. Nevím nic o tom že by v obou dvou případech řídili ekonomiky těchto států komunisté. Z tohoto hlediska pohlížím i na vaše připomínky a v dané věci vědomostní zaostalost, ze které pak nemůže vyplynout nic jiného než vaše typická emociální reakce.
  • Fejinka  | 23.10.2013 17:24  | Reagovat
    To Berka: Referendum asi prosadí u vítězné koalice tím, že když budou chtít něco prosadit, tak budou muset holt něco slíbit Okamurovi, aby jim to jejich schválil. Víte jak to tam chodí: "Ty mně, já tobě". A navíc jsou strany či hnutí, které to neslavné referendum mají také v programu. Uvidíme jak se to vyvine po volbách. Podle posledních průzkumů se do sněmovny dostane více seskupení, o to budou jednání složitější. nechme se překvapit. Konečně by bylo potřeba, aby se páni poslanci naučili jednat napříč sněmovnou ve prospěch občanů a nikoliv podle přání partajního sekretariátu jak říká Ústava a jejich přísaha.
  • Pavlík  | 23.10.2013 17:45  | Reagovat
    Jedno vím jistě, nebudu volit KDU-ČSL, protože po tom, co předvedl v TV debatě jejich lídr za Prahu Daniel Hermann, to byl vrchol arogance z jeho slov mi zamrazilo, když jsem se dozvěděl, co vše chtějí lidovci prosazovat. jako by z jehjich programu přicházela opět totalita !!! A to si přitom tato strana hraje na křesťany a antikomunisty. Ale to co nyní prosazují, za to by se nemusel stydět ani Hitler. Hlavně že to podávají v růžovém plášti a schavné za symboly slunečnic.
  • Jan P.  | 23.10.2013 21:34  | Reagovat
    Pane Furbacher ! Je vidět,že dlouhodobě nežijete v postkomunistickém Česku. Vaše diskuzní příspěvky jsou toho důkazem.Řadu informací o dění u nás čerpáte pouze zprostředkovaně(pravicový neoliberální mainstream). Spolu s vašim subjektivní názorem a vyčpělým antikomunismem o reálném dění ve společnosti u nás po roce 1989 po současnost toho zřejmě moc nevíte. Píšete:Vyberte si kandidáty co vám nejvice imponuji programem a pak si zjistete ke ktere strane patrily pred rokem 1989.Jestli to jsou clenove co vas potom tez ucily jak budovat demokracii a vas“ kapitalismus“ co tam ted mate tak je proste nevolte,at jsou rozlezly do jakych koliv stran. Byla vám nikdy známa předlistopadová minulost bývalého premiéra koaliční pravicové vlády a předsedy ODS Petra Nečase? Dále bývalí a současný pravicový lídři stran: Václav Klaus,Mirek Topolánek,Miroslav Kalousek,Jana Bobošíková,A.Babiš... ? Bývalých ministrů za ODS:Kočárník, Dyba,Ježek.Otec privatizace z devadesátých let Tříska? Znáte minulost vám názorově blízkých pravicových novinářů? Např.Jaromír Štětina,Martin Komárek, Karel Steigerwald ... Kdo má od roku 1989 u nás pravomoci navrhovat a odvolávat soudce ? Považujete minulé a současné pravicové politiky,novináře, ekonomickou elitu u nás pro širokou veřejnost za dostatečně věrohodnou?A proč ? Pokud vám minulost zmiňovaných politiků,novinářů apod. byla dostatečně známa.Proč jste už dříve zde v diskuzi neupozornil na to,že jsou to nedůvěryhodné osobnosti skutečných pravicových konzervativních a liberálních hodnot. Řada diskutujících to zde několikrát přes vaši nelibost věcně popsala. Naše postkomunistická pravice a levice má stále řadu věcí společných.Možná,že i vy jako naše celá společnost se s postkomunismu nedokáže bohužel zatím vymanit.
  • Tlučhuba  | 24.10.2013 08:50  | Reagovat
    Pan Tesař mluvil v článku MF Dnes o prázdných frázích volební kampaně ODS, heslech bez obsahu apod. Sám je ovšem pouze tlučhuba. Ambiciózní floutek se svazáckým nasazením a dramatem v hlase na sněmech ODS vykřikoval velké "myšlenky", ale ve skutečnosti neudělal nikdy nic, co by někomu prospělo, pomohlo, jeho přínos pro společnost je nulový, neudělal nikdy nic, co by ho opravňovalo někoho kritizovat. Negativista bez špetky zkušeností se správou věcí veřejný, neinformovaný (z vlastní vůle?), neznalý okolností, ovšem pracovitý ve svých manipulačních proklamacích. Proč ho ODS ještě nevyrazila, mi uniká. Jestli on sám se považuje naděj pro ODS, tak potěš...
  • Svatopluk Beran  | 24.10.2013 09:43  | Reagovat
    Doporučuji si před volbama pro relax a uklidnění pustit Sprengsteena z loňskýho koncertu v Hyde Parku. Ve finále hraje a zpívá i s Meccartneym. Fakt dobrý. A pak každej z lístkama těch svejch stran k urnám. http://www.youtube.com/watch?v=Mhi3UeVu_Zo
  • Svatopluk Beran  | 24.10.2013 10:41  | Reagovat
    Jenom doplněním Jana v jeho odpovědi pro pana Furbachera. Zjistěte si jak dlouho po válce působili v novém Německu bývalí soudci sloužící Hitlerovi. A přidám aktuální anekdotu. Říká jeden nasraný volič druhému. Já snad asi budu po dvaceti letech volit zase komunisty. Druhej na to. A v kterej straně?
  • Libor Furbacher  | 24.10.2013 13:48  | Reagovat
    Pane Jane jak jste si vsiml ,tak mluvim o prevlecenych komunistech at prelezly do jake koliv strany tak jim nemuzete verit ze ano.To je to na co si tam porad vsichni stezujete nebo snad ne?.Programy se udelaji a pak se nedodrzujou,statni obednavky se davaji bejvalem kamosum komousum ze strany bez tendru,a kick back jsou nutnosti.Kdyz se neco trosku provali tak to vysetruje bejvalej rudej kamos a kdyz se to opravdu neda ututlat to jde pred soudce,jak uz jsem se zmil nahore. Je samozrejme ze vy vidite tu komunistickou minulost pouze u pravicovych stran ale tu rudou pupecni snuru u levicaku nejak prehlizite i kdyz je jich tam daleko vic. Nevim proc bych mel napadat pravicovou politiku ,kdyz sni souhlasim,ale to jeste neznamena ze musim souhlasit z lidma kteri ji imlementuji ve svuj prospech. Problem co vy mate je to ,ze kdyz nekdo neco zproneveri z pravice tak je to chyba kapitalismu a takovy lidi tam jsou vsichni a jedine co to vyresi je socialismus.Kdyz to same se stane levici tak to je hon na carodejnice,vse je podvrzeno a nastrazeno aby se ta levice zdiskreditovala. Jsem rad ze ceska republika ma alespon jednoho osviceneho,jak se zminujete v zaveru sveho prispevku,a ja a vsichni ostatni v cesku jsme jeste neprohledly ten postkomunismus ,jenom vy jste ten vyvoleny ktery se z toho dokazal vymanit.
  • Jan P.  | 24.10.2013 18:58  | Reagovat
    Pane Furbacher ! 1,Rozhodně se nepovažuji za vyvoleného.Řadu věcí u nás vnímám jinak než vy.Poměr bývalých členů KSČ ve stranách(nepočítám KSČM) je více na pravici než na levici. 2,V podstatě sdělujete asi toto:Před listopadová vládnoucí mocenská elita včetně jejich přisluhovačů si získali u vás po roce 1989 důvěru. Důvěru si zasloužili tím, že se po listopadu 1989 stali na veřejnosti zapřísáhlými antikomunisty a správně pravicově smýšlející.Jsou členy a voliči pravice. Jednou jste zde v diskusi o sobě sdělil, že jste byl nucen před rokem 1989 emigrovat. Jinak vás prý zde čekal od komunistů nespravedlivý trest. Jinými slovy.Váš případ musel tehdy nikdo vyšetřovat(mimo příslušníka SNB i STB) a soudit.Všichni byli tehdy určitě oddanými členy strany a myšlenky ,,socialismu" po vzoru SSSR. Dnes jste všichni spolu paradoxně voliči neoliberální pravice a zastánci kapitalismu bez přívlastků. Pan soudce soudí možná vesele dál(finančně si od dob reálného socialismu několikanásobně polepšil).Bývalí vyšetřovatel je dnes ctihodný pan podnikatel nebo pobírá od státu tučnou rentu a s panem soudcem si rozhodně návrat před rok 1989 nepřejí. 3,Lidé,kteří se minulým režimem nezapletli nebo byli za svoje názory a občanské postoje tehdy perzekvování jsou pro vás dnes nebezpečnými levičáky, protože zastávají pro vás nepřijatelné hodnoty jako je např. solidarita,sociální spravedlnost a humanita. Tyto hodnoty jsou v zavedených demokraciích běžně a demokratická pravice je s levicovými subjekty sdílí.
  • Tomáš Ďásek  | 24.10.2013 22:43  | Reagovat
    Babiš - skvrn a špíny se zbavíš ! Pane Furbachere, bohužel v něčem mají pánové pravdu. Jak se třeba díváte Vy - řekněme "americkou" optikou - na preference strany, která stojí na svém "vůdci", člověku který byl zapleten s STB a veden jako spolupracovník (ano, tvrdí, že nebyl a u soudu žádá očištění. To už je takový náš česko-slovenský kolorit). Je poturčenec horší turka ? Neboli - s komunisty by žádný český pravičák do koalice nešel. Myslíte, že tedy nepůjde ani s někým, kdo jim přisluhoval ? Mě se to náhodou líbí. Ten váš americký model dvou stran s jejich tradiční plichtou je strašně nudný :-) Kalousek si zase po letech padne kolem krku s lidovcema, agroferťák, s nímž se zatím nikdo nechce bavit dostane tolik procent, že se s ním boys zatraceně rychle bavit budou muset začít, Okamůra nebude vědět do které komory parlamentu má vlastně jít a ke všemu - že by starej škodolibej lišák Zeman jen tak hladce hnedle v neděli strčil Sobotkovi, co ho kdysi podrazil, do ruky klíče od strakovky, tomu se mi taky nechce věřit. Skutečná sranda tady teprve začne. V sobotu, někdy k večeru...
  • Libor Furbacher  | 25.10.2013 13:30  | Reagovat
    Pane Dasek o tom prave mluvim ,to zalezi na vas volicich pokud nebudete ty bejvali komouse volit ,tak samozrejme nemuzou jit do koalice z nikym.A pokud by to volici tak delaly,tak strany by si honem rychle nasli kandidaty bez teto minulosti.Uz je pres dvacet let svobody a novy lidi s novymi ideama dorostly.Myslim ze uz nepotrebujete zemany aby davali cubum medaile.
  • Tomáš Ďásek  | 25.10.2013 13:49  | Reagovat
    bodejť. Však teďka už medaile dostáváme od amíků...
  • Libor Furbacher  | 25.10.2013 14:04  | Reagovat
    Jo on obama taky rozdava,vlastne on taky dostal cenu miru za to ze se pekne usmal.
  • XXXXX  | 26.10.2013 22:35  | Reagovat
    A je po prdeli, tohle spasí jedině nový volby.
  • VladimírV  | 27.10.2013 06:52  | Reagovat
    Pro XXXXX. Já bych to tak neviděl. Někteří lační poslanci rádi přijmou parlamentní funkce a hlavně se tady nezačne kádrovat. Myšleno tím, devastovat poctivé a úspěšní podnikatele. Důležité je, že se našla většina zvolených, kteří se zavázali k podpoře souboru zákonů k rekonstrukci státu. Tyto mají konečně zajistit snížení korupčního prostředí a výkon státní správy bez velkého vlivu politiků. Mně osobně nejvíce vadí kandidát na předsedu vlády. To není opravdu typ vhodný na šéfování výkonné moci. Strana za jeho vedení ztratila předvídanou povolební pozici a tak by měl spíše sbalit kufry.
  • XXXXX  | 27.10.2013 08:25  | Reagovat
    No tak to je přesně ono. Když hraje blbě mančaft, může za to trenér. Jen tak dál. To, že se propadli je jen proto, že dvacet procent tohoto (a teď si ač to obvykle nedělám odpustím invektiva) národa uvěřílo pologramotnému svahilsky hovořícímu prodavači čehokoli na čem se dá vytřískat a zadluženému křiklounovi s katanou. Vzhledem k movitosti toho prvního mi naprosto uniká důvod vstupu této poněkud disharmonické party do politiky, tedy partě rozumím-napakovat se, nerozumím jemu. Toho šaška v kimonu snad nemá cenu komentovat. Další věc, vzhledem k množství denně požitého bechera a následné virózy, což se po včerejším brutálním výkonu stejnojmenné strany ještě nejspíš umocní, není jisto, zda bude Sobotka vůbec osloven. A že mám pravdu je nasnadě, protože jinak už bychom tu měli nějakou bonmotickou stupiditu na úkor prohravajících. No a pak už se jen těším na konec volebního období a pohádky typu "my bychom rádi udělalali co jsme slíbili, ale museli jsme ustoupit koaličním partnerům". Na to dohrála ODS, na to dohraje ČSSD jestli se spojí s Babišem. Jediná stálice komunisti jsou nevinní a mají čisté ruce. Tedy jak se to vezme. A jejich chvíle ještě přijde. Sup je trpělivý pták. A ještě volební program. Rád bych poznal alespoň jediného člověka, který četl volební programy všech stran a pak ještě jednoho, který četl program těch co je volil. To by strany koukaly co se dá ušetřit za letáky. Já jsem na protest proti tomuto neutěšenému stavu politické nabídky vhodil lístek bez obálky. Uznávám je to trapné ale já prostě mesiášům nevěřím a prověření jsou provaření. A tak alespoň mých 100 nedostane nikdo. Chabá útěcha.
  • VladimírV  | 27.10.2013 09:13  | Reagovat
    Pro XXXXX: Pana Sobotku nepovažuji za trenéra. Je i omylem, že je dosud "kapitánem". Takže nese přímou odpovědnost za neúspěch mančaftu. Pan Babiš, ukázal, že opravdu zvládá pravidla dobrého byznysu. To vše jednak s úmyslem zasáhnout proti zlodějině, podporované dosavadní politickou suitou, která poškozuje i jeho, jednak uchránit svoje investice. To je logické, i když třeba ne férové s ohledem na jeho finanční možnosti. Pokud jde o program hnutí Úsvit, zkuste se prosím zamyslet, o co jde. Jde především o to, mít po ruce referendum jako pojistku proti jakékoliv zvůli politiků vůči občanům tohoto státu. A taky prosazení přímé volby těch, kteří získají důvěru většiny voličů ve svém obvodu. Vše bez ambicí vládnout. Tedy faktické obětování se ve prospěch lepší budoucnosti. Je otázkou, proč do sněmovny kandidovalo tolik subjektů. Často s podobnou vůdčí ideou. Odpovědí jsou ambice některých jejich lídrů, často pak i vidina dotací státu na jejich činnost i při situaci, kdy se nedostanou do sněmovny. Nebylo by férovější, aby každý šel do "výběrového řízení" bez ohledu na stranický dres. Za region by byl vybrán ten, kdo bude mít největší důvěru. S osobní odpovědností za dodržení předvolebního slibu. Pokud jde o Váš přístup k volbám, je to samozřejmě taky způsob protestu proti dosavadní politice. Zařadil jste se mezi těch 40%, kteří jsou situací natolik znechuceni, že jim je dokonce jedno, kam má země směrovat. Nemusí to být zrovna mesiáši, kteří by spasili tuto zemi. Je dost takových, kteří mohou svojí činností, odborností, zkušenostmi a morálkou být dobrou volbou. Holt, ještě chvíli to bude trvat.
  • XXXXX  | 27.10.2013 21:43  | Reagovat
    Ožralé tele z hradu už se probralo k akci, už vyzývá. Snad se konečně uleje a bude klid. To byl nápad přímá volba. To je to samý co přímá demokracie co?
  • VladimírV  | 27.10.2013 22:22  | Reagovat
    Pro XXXXX: Koho navrhly profláknuté strany v Parlamentu? Vždyť měly daleko snazší možnost k prosazení favoritů do kandidátky než ti, kteří museli shánět 50 tisíc podpisů. To, že je pan Zeman ješitný a nezapomíná, je všeobecně známo. Tak proč si pan Sobotka myslel, že mu odpustí podraz z voleb, kdy za socany kandidoval. Dění v ČSSD je, a počkáme si i na dění v ODS, výrazem toho, kam partajničení stran, které mají ambice vládnout, došlo. Proto se zákonitě nabízí změna v podobě přímé demokracie, která praktiky politických stran upozadí.
  • XXXXX  | 27.10.2013 22:34  | Reagovat
    No jsem holt jen hloupý venkovský chasník. Přeji přímé demokrací přímou cestu do řiti.
  • VladimírV  | 28.10.2013 06:36  | Reagovat
    Pro XXXXX: Vaše přání nemá logiku. V řiti už totiž jsme a je třeba z ní naopak vylézt.
  • Tomáš Ďásek  | 28.10.2013 07:58  | Reagovat
    Mě výsledky a hlavně vzniklá situace naprosto nepřekvapuje a i když nechci říkat "já vám to říkal", celkem jsem s tím skoro přesně počítal. Babiš pomaličku otáčí a už připouští možnost vládnutí, socdem odmítající ANO otočila okamžitě a hned po volbách začala brát Babiše jako vítaného partnera, Sobotka je ne na druhé, ale na třetí koleji, Vládu bude sestavovat křiváček a Zemanův oblíbenec Hašek, Lidovci jsou zpátky a jako pokaždé budou dělat jazýček vah (doufejme, že se nijak nezměnila jejich tradiční řekněme "flexibilita"), vykřikují že nepodpoří žádnou vládu založenou na podpoře komunistů (s nimiž zcela otevřeně po čtyřicet let kolaborovali), ODS má zpřelámané hnáty a pokud madam knihovnice opravdu nemá ani špetku soudnosti a skutečně chce v březnu kandidovat na předsedkyni ODS, tak tuto stranu už definitivně nic nezachrání. XXXXX - No a Babišovy důvody ? Podezírají ho z toho, že mu jde o státní zakázky. To je ale hloupost, na to on kašle. To není žádný malý mazaneček z předměstí jako byl třeba Bárta. Babiš se pohybuje v jiných číslech a v jiných dimenzích. On umí vydělávat legálně. Podle mě kromě své ješitnosti (mám impérium, vilu u azurového moře, celkem slušnou a zatím ještě relativně mladou bábovku, firmy už jedou celkem beze mě...co bych tak ještě moh dělat, abych se nenudil ?) hrál hlavně na něco úplně jiného. Vezmi si, že psal něco o 70 milionech, co ho stála kampaň. Pokud vytočíš za rok třeba deset miliard, tak zaplatíš jenom na DPH 2,2 miliardy. Pokud se ti povede snížit sazbu o jeden procentní bod, ušetříš za rok 100 milionů. Tudíž tvoje zdánlivě ztrátová investice 70 milionů vlastně vygenerovala 30 milionový zisk, což je celkem slušné :) Naprosto nemluvě o proklamovaných plánech ČSSD na vyšší zdanění PO, které by bez vstupu ANO na scénu byly zcela zatraceně reálné - protože by socdem přesvědčivě zvítězila a dokázala s komunistama udělat pohodovou vládu.
  • VladimírV  | 28.10.2013 08:49  | Reagovat
    Těším se na Babišův boj s ministerskou mašinerií. Bude o to obtížnější, pokud přijme účast v příští vládě. V jejím fungování je zakopaný pes. Strojená servilita podřízených vůči ministrovi je sice líbivá, ovšem skrývá zištný zájem některých z nich, aby "podnikali" na úkor státu. Už proto by měl nabýt účinnosti zákon o státní službě, který by ji měl nejen odpolitizovat, ale zejména byl velkou hrozbou těm nehodným. Ano, vyšší zdanění firem spolu s proklamacemi o nastartování růstu ekonomiky je jeden z kardinálních blábolů ČSSD. Pokud přijde umravnění ze strany jejích partnerů, je to jen dobře.
  • Jan P.  | 28.10.2013 10:08  | Reagovat
    Souhlasím s argumenty a názorem diskuzního příspěvku Tomáše Ďáska. Pouze zde doplním některé zajímavé údaje o podnikání Andreje Babiše a programu ANO. V programu ANO najdete velmi zajímavé věci i z pohledu Babišova podnikání – ať již toho původního či nového, v oblasti tištěných médií – které naopak Andrej Babiš konzistentně a přesvědčivě hájí. Jde na příklad o snižování DPH na vybrané položky, včetně potravin a tiskovin. V obou těchto oblastech Babiš podniká a snížení DPH by se zcela jistě pozitivně promítlo do hospodaření jeho impéria. Co se potravin týče, program ANO navíc slibuje, že strana bude prosazovat větší dohled nad obchodními řetězci, aby nezneužívaly svého postavení vůči dodavatelům. U standardní politické strany je takový požadavek logický, avšak u projektu, v jehož čele stojí majitel největšího potravinářského holdingu a který opakovaně kritizuje nadnárodní obchodní řetězce, je takový programový cíl jasným střetem zájmů. Podobné je to i s jiným bodem programu ANO, totiž slibem prosadit pro české zemědělce dorovnání evropských dotací. Bohulibý počin, avšak Babiš se sám přiznal, že Agrofert vlastní v České republice přibližně 100 000 hektarů zemědělské půdy, na níž dostává z Evropské unie dotaci „stejnou, jako jakýkoliv zemědělec, tj. 5500 korun na hektar“, což ročně činí neuvěřitelných 550 milionů Kč dotačních příjmů pro Agrofert a jeho podniky. Jenom tyto evropské dotace na hektar představují bezmála tolik, kolik udává Babiš, že ročně zaplatí Agrofert na daních… Pro Vladimíra V:Za horší výsledek může především Michal Hašek a Zemanovci v ČSSD tím, že podrývali pozici předsedy strany, kde jen mohli a tím oslabovali a oslabují sociální demokracii. Tento puč režírovaný z Hradu je už vrchol nevkusu. Myslím, že Hašek a Zemanovci by měli přejít do SPOZ a přestat rozkládat a oslabovat sociální demokracii - myšlením a konáním to nejsou sociální demokraté, ale fan klub Miloše Zemana a jako takoví nepatří do sociální demokracie, ale do Zemanovců. O ty už teď Miloš Zeman nestojí, když tak propadli ve volbách, tak se prostřednictvím zemanovců snaží ovládnout sociální demokracii.
  • VladimírV  | 28.10.2013 10:29  | Reagovat
    Vážený pane Jane P. Máte pravdu jen zčásti. I ĆSSD patří ke stranám, které republice v uplynulých letech nikterak nepomohly. A tudíž i na ni dopadl vzdor občanů. Pokud jde o pana Zemana, tam je to i jeho osobní averze vůči panu Sobotkovi. Má být proč. Pan Sobotka nastolil taktiku volebního boje ČSSD bez možnosti samostatné předvolební agitace některého z podřízených pod pohrůžkou vyloučení ze strany s cílem neochromit si svoji vedoucí pozici. Stalo se to, co se stát muselo, nevýrazný pan Sobotka potopil nejen sebe, ale i stranu. Se stranou Zemanovců to tentokráte mnoho společného nemělo. Jejich volební zisk těžko něco ubral ČSSD. Výrazem Sobotkovy neschopnosti, přijmout odpovědnost, je jeho apel, aby svoje mandáty složilo celé předsednictvo. S ohledem na to, že si veřejně vymiňoval svoji dominanci ve volbách je to opět potvrzení jeho zbabělé povahy. A ještě jedno připomenutí. Tento člověk neúnavně hlasitě vyzýval odpovědné osoby, aby opustily funkci, kdykoliv se v jejich ranku něco nepěkného semlelo. A jak se chová teď, vidíte sám.
  • Tomáš Ďásek  | 28.10.2013 11:27  | Reagovat
    No, podle mě jediný opravdický vítěz voleb je nezničitelný Mareček Bendů. Tento "plzeňský" magistr, který v životě ani vzdáleně nepřičichnul k nějaké PRÁCI (ostatně stejně jako zmiňovaný Sobotka), který nebýt jistého kreditu jeho otce by se do parlamentu býval nikdy nedostal a který za dvacet let ve sněmovně neudělal snad jedinou smysluplnou věc, se zázrakem znova protlačil do sněmovny. Svým způsobem ale zaslouží můj obdiv. Narozdíl od většiny politiků, kteří trpí absolutním nedostatkem soudnosti a racionálního uvažování, prokázal tentokrát Benda velký rozhled. Střízlivě před volbami zhodnotil svoje možnosti a šance, neváhal dát ze svého 200 000,- (tedy alespoň on sám mluví o této částce) na osobní kampaň - což se mu vyplatilo. Na další 4 roky (pokud nebudou předčasné volby) je od práce opět uchráněn a z poslaneckého platu těch chybějících dvě stě v rodinném rozpočtu poměrně brzo zaplácne.
  • VladimírV  | 28.10.2013 13:14  | Reagovat
    Opětovný postup pana Bendy mezi vyvolené svědčí o vyprázdněnosti mysli části Pražanů. Do boje o flek šel s jistotou obsazení kandidátky převážně vyčichlými jmény. Byl to sice trochu risk, ale v pudu sebezáchovy to prostě udělat musel. Těch vděčných za restituce měl na své straně nepochybně dost.
  • Jan P.  | 28.10.2013 14:19  | Reagovat
    Pane Vladimíre V ! K aktuální situaci v ČSSD: Na volební kampani se totiž podíleli všichni, včetně těch, kteří hlasovali pro ono usnesení. Se skrytými i otevřenými projevy neloyality vůči svému předsedovi, které se na nepřesvědčivém volebním výsledku ČSSD samozřejmě spolupodepsaly… Rozhodnutí předsednictva ČSSD bude mít pro tuto stranu zničující důsledky. Bez ohledu na to, zda Bohuslav Sobotka svoji pozici předsedy uhájí či nikoli. Podle posledních ohlasů v médií a na sociálních sítí je řada voličů ČSSD posledními událostmi v ČSSD oprávněně rozhořčena.Chystají protesty a petice na podporu Bohuslava Sobotky. Podle mého názoru a řady jiných polovina současných voličů ČSSD se od strany pochopitelně odvrátí.Budou hledat jako voliči jiné subjekty nebo se příštích voleb raději nezúčastní.Mazaně kalkulujete s tím,že určitá část zklamaných voličů ČSSD svými hlasy v příštích volbách podpoří politické hnutí Úsvit Tomia Okamury.
  • VladimírV  | 28.10.2013 14:39  | Reagovat
    Vážený pane. Nejde o žádnou mazanou kalkulaci, i když jsem do voleb protestně šel právě pro moje velmi špatné osobní zkušenosti s nekriticky ambiciózním panem Sobotkou. Současná konstelace v PS je taková, že se Úsvitu podaří zákon o obecném referendu prosadit. To je hlavním cílem hnutí a zároveň ono očekávané světýlko na konci tunelu. Zdraví Vladimír Havlíček
  • Svatopluk Beran  | 28.10.2013 18:56  | Reagovat
    Již delší dobu se na těchto blozích scházíme jako občané v poměrně širokém spektru ideových postojů. Občas se nijak nemazlíme jeden s druhým a je to tak zřejmě dobře, vždy se však sem opět vrátíme. Mám jeden dotaz. Samozřejmě že pokud se nebude chtít někdo zapojit nemusí a nic se neděje. Domnívám se, že každý z nás se nejraději a nejčastěji ve svém osobním životě stýká s lidmi společných zájmů a přesvědčení. Známe tedy podle mne všichni dohromady široký a rozmanitý okruh lidí. Otázka zní. Slyšeli jste tedy velký počet z nich, vlastně skoro jednu pětinu, že to tady může zachránit jedině pravice v zastoupení mesiáše Babiše? Já jsem si téměř jistý, že v mém okolí nikdo nic takového neříkal. Proto se mi zdá počet hlasů které dostal, nepřiměřeně vysoký. Je však možné, že se pohybuji v okruhu lidí kteří mají jasno koho a z jakého důvodu volit, a to ať se jedná o občany kteří věří topce, odeesce, sociální demokracii nebo komunistům. Že se situace zkomplikovala na naší domácí půdě je jasné. Já se však snažím vidět politické a ekonomické věci z globálního hlediska. A podle mne se v tomto našem malém českém volebním případě, vůbec nic v rozporu s nynějším světovým tlakem na ekonomiky států nic nestalo. Je dost pravděpodobné že se přestane krást ve velkém. Avšak dosti pravděpodobně, méně okradený zisk celkového HDP, opět nepůjde mezi většinu občanů a nákupem zboží k roztočení a podpoře naší ekonomiky, nýbrž na jedince kteří jej budou směřovat do zahraničí. Do míst z nejmenším občanským sociálním zázemím a nejlevnější pracovní silou. To je totiž přirozená logika dnešního neoliberálně tržního prostředí.
  • XXXXX  | 28.10.2013 18:57  | Reagovat
    Tomáš: Něco na tom bude, ale že by potřeboval ještě víc to mi nesedí. A k Bohoušovi, jestli to vzdá je to sráč. Protože to trio co se tváří jako že jim to tu patří by mělo být okamžitě to... Keďže by bola vojna, namiete by som ich dal odstreliť. Ale keďže máme henten mier, čo sa dá robiť.... Jsou to ubozí amatéři a proradný kurvy. Mají na tom stejnej podíl jako Bohouš, měli by jít s ním. A voličům socanů - takhle se zachovají ke všem! Doufám, že se s nima Bělobrádek a Babiš vůbec nebudou bavit. A podle toho jestli se Babiš zachová jako chlap mu v dalších předčasných volbách dám hlas.
  • XXXXX  | 28.10.2013 19:07  | Reagovat
    Svatopluk: V naší obci se politická debata vedla jak jinak u piva, nicméně průřez voličů z hospody se celkem přesně odrazil ve výsledcích. A řekl bych, že Babišovců tam bylo snad i nejvíc. K tomu, že bude někdo volit ODS se nikdo nikdy veřejně nepřiznal, ale to je stará věc, nechtěj se stát terčem kvůli "nelidové" politice strany nicméně několik mých přátel je volilo, k socanům se neznal nikdo a zbytek se hlásil ke komunistům. Výsledek byl: Babiš, socani komanči ods
  • Jan P.  | 28.10.2013 20:12  | Reagovat
    Pro Svatopluka Berana: Z okruhu své rodiny,přátel a kolegů z práce jsem neslyšel,že by byl nikdo z nich ochotný volit hnutí ANO miliardáře Babiše.Volby jsou ale tajné a podle mého názoru lidé nemusí z různých důvodů (ne)volit stranu či hnutí,které před volbami veřejně jinak preferovali. Politolog prof.Oskar Krejči před volbami v rozhovoru pro Parlamentní listy na volební průzkumy(výrazný vzestup preferencí pro ANO) argumentoval tím,že má podezření na cinknuté volební preference ze strany Andreje Babiše. O.K. uvádí: Předvolební období je třeba vidět ve třech fázích. První, co potřebujete k tomu, abyste byli úspěšnou stranou, je dostat se přes pět procent ve výzkumech. To se dá zajistit zaplaceným výzkumem. To navodí dojem, že hlas pro takovou stranu není hlasem zbytečným a neztratí se pod pětiprocentním prahem. Zároveň začne Česká televize takovou stranu dávat na obrazovku a preference pak automaticky naskočí o několik procent. Když neuděláte chybu a Babiš v zásadě chybu neudělal, máte k úspěchu slušně našlápnuto. Poslední část kampaně přijde zhruba tři, čtyři dny před volbami. V tu dobu se fluktuující volič skutečně rozhodne a tyto impulsy neumí odhadnout téměř nikdo. Na složení voličů hnutí ANO vyšla po volbách řada zajímavých a výstižných analýz a komentářů. Např. v Deníku Referendum Dušan Radovanovič ,,Soumrak demokracie." Pro Vladimíra V: Nedokážu posoudit kdo je charakterově kvalitnější osobností.Sobotka nebo Hašek? Osobní zkušenost nemám. Jako důvěryhodnější levicový politik,který měl vždy zájem prosadit z programu ČSSD co nejvíce je pro řadu levicových voličů oprávněně považován Bohuslav Sobotka.
  • Tomáš Ďásek  | 28.10.2013 21:04  | Reagovat
    Jan P. - charakterově kvalitnější...ani jeden. Vezměte si Haška - poslanec a hejtman zároveň. Podívejte se na jeho docházku do parlamentu. V jakékoliv firmě by letěl na hodinu s paragrafem. S.B. - z mého okolí (dokonce velmi blízkého) se pár voličů ANO našlo (argument - "ten babiš má tolik peněz, že nebude potřebovat krást"). V podstatě moje příbuzenstvo je celkem reprezentativní vzorek a odpovídá výsledkům. Zahrnuje všechny póly politického spektra.
  • Jan P.  | 28.10.2013 21:30  | Reagovat
    Pro Tomáše Ďáska a ostatní čtenáře diskuzního blogu na téma politici a volby. Politolog Jiří Pehe těsně před volbami ve svém článku( Bude po volbách lépe?) na závěr textu výstižně píše: V „demokracii bez demokratů“ mají lidé tendenci klást mnohem větší nároky na „systém“ než na sebe. Fungování demokracie mají zajistit „ti nahoře“. I proto se u nás pořád dokola běduje, že jsou politici špatní, je třeba je (nejlépe všechny) vyměnit, aniž by se příliš bralo úvahu pravdivé rčení, že politici nemohou být lepší než zbytek společnosti. Ani po těchto volbách, ať už dopadnou jakkoliv, se tedy nic radikálně nezlepší k lepšímu, pokud si budeme dál myslet, že ono „lepší“ primárně zařídí zvolení politici, kteří mají být jaksi z podstaty věci morálnější než my ostatní. Jinými slovy, dokud se většina společnosti nenaučí fungovat jako aktivní občané a demokraté, budou se s politikou dál pojit naprosto nereálná očekávání.
  • Svatopluk Beran  | 29.10.2013 00:53  | Reagovat
    Díky xxxxx i panu Ďáskovi za upřesnění že hlasy pro Babiše nejsou kompletně vymyšlené. Věřím vám. Avšak např. argumentace, že ten bohatý už nemusí krást, nebo že jedinec bez dlouhodobé vize to tu dá dohromady je příliš jednoduchá a neuskutečnitelná. Neznám z historie nikoho kdo měl hodně peněz a nechtěl mít jako třešničkou i osobní prestiž. U nás byl snad jen Baťa částečnou výjimkou. Nevěřím tomu že Babiš je něco podobného. Už jen to že tvrdí že politice nerozumí a že je jenom dobrý podnikatel, je směšná. Rok 89 nebyl nic jiného, než pokus o nastartování odsávání určité možné výše HDP, vytvářené věděním a prací zkušených odborníků vyspělé socialistické země, do celosvětového bussinesu jedinců. Klausovi, coby vlastizrádci se podařilo nás do tohoto sytému zařadit a tím zotročit a přesunout část budoucího zisku z práce a vědění našich občanů do cizích rukou. Proto také dostal medaili. Nejenže našel české občany, kteří byli schopni a ochotni podnikáním určitého druhu kolaborovat, ale ještě je sám na vlastní pěst omilostnil. ZA TO SI PŘECI AMERICKÉ MEDAILE A ODCENĚNÍ ZASLOUŽÍ. I komunisti přeci dostávali sovětská odcedění za ideologickou a ekonomickou kolaboraci. Pokud nebudou v tržním systému ČÁSTEČNĚ KRYTÝCH BANKOVNÍCH REZERV pravidla, že úrokové zisky z vymyšlených peněz půjček, nepůjdou na konto výmečných občanů, nýbrž na konto státu který je následně dá přes mzdy občanům a jejich spotřebu nákupem zpětně do oběhu, nehneme se nikdy nikam. Tím že se z těchto peněz stanou investice jednotlivců v rozvojových zemích nebo klíringové účty pro vytváření nových momentálně nekrytých bankovek na půjčky v komerčních bankách, budeme stále na stejné fiskální i sociální hladině. Reálné příjmy občanů zůstanou zmrazené, avšak nekryté zisky investorů porostou podporou zvyšování a zlepšování technologií výroby v zemích třetího světa, namísto u nás, kde by byli o sociální podporu do sytému nižší . Nůžky mezi chytřejšími občany a většinovými méně schopnými občany se budou zvětšovat do míry, kterou ve finále vyřeší pouze sociální nepokoje a války. Problémy v ČSSD jsou pak podle mne organizovaně mediálně zveličovány z důvodů potřeby pravice, rozložit a zaskočit levici. Je smutné že na to levice, tentokrát v podobě ČSSD skočila. V každé straně je několik názorových proudů ODS a TOP09 nevyjímaje, na tom není nic nenormálního. Ale pokud chytrý protivník vlastnící media má možnost využít čehokoliv, je o průser druhé strany zaděláno. Již několik měsíců před volbami jsem upozorňoval na těchto blozích, že pravice není hloupá a si vždy najde novou, neotřelou cestičku jak levici připravit o jisté vítězství. V roce 2006 to bylo čtyři dni před volbami pravicové policejní vměšování, tzv. Kubiceho zpráva o prorůstání zločinu do politiky. V roce 2010 pak manipulace Kalouska s Řeckou krizí, která neměla vůbec nic společného s českou ekonomikou a nyní po totálním propadu pravice v roce 20113, s celkovou ztrátou od roku 1989 v minimální výší 2 až 3 biliony Kč, v porovnáním dluhem 300miliard Kč ČSSD, se kterým dokázala ČSSD nastartovat rozloženou ekonomiku pravicí, umožní pravici opět triumfovat a tím rozkládat celou zemi.
  • VladimírV  | 29.10.2013 08:06  | Reagovat
    Vážený pane Berane. Některé Vaše závěry ve mně budí velké rozpaky. Např. cestu vidíte v přesměrování zisků do rukou občanů, lapidárně řečeno, k prožrání. Z toho lze vyvodit, že ve Vašem podání je jakákoliv investice do inovací, která má za následek zvýšení produktivity práce, pro občany této země škodlivá. A přitom pokud nedojde ke zvýšení produktivity práce, jsou představy ČSSD o zvýšení minimální mzdy pouhou fantasmagorií, s katastrofickými následky v oblasti zaměstnanosti. Tato země balancuje především na hranici morálnímu rozkladu. Pokud chcete srovnávat účinkování minulých vlád, mějte prosím na paměti, v jaké době k zadlužování docházelo. Shrnuto, byla to především zlodějina, která napomohla k vysávání státního rozpočtu. V tomto případě bych nerozlišoval ani stranický dres.
  • Svatopluk Beran  | 29.10.2013 10:30  | Reagovat
    Pane Vladimíre JSEM pro především české investice do české země všemi deseti. Ovšem Klausovo ODS vygenerované z OF vědomě a cíleně rozkoplo dveře pro rozkradení českého státního bohatství vygenerovaného komunisty z každého občana během 40 let a donucení nás jako jedné z dalších zemí na této planetě, k nastartování tištění státních dluhopisů. Že si přikradla i levice nějakou desítku miliard nepochybuji. Prvních 200 miliard však bylo vygenerováno ještě za Klause a i dalších třista miliard za vlády ČSSD šlo na vrub záchrany bank po Klausově řádění. Pokud by nebyl tento dluh vytvořený Klausem převeden na daňové poplatníky za vlády ČSSD ještě před americkou hypotéční krizí, která přešla ve finanční a následně hospodářskou světovou krizi, bylo by to tu dnes skutečně stejné, jako v dnešních Spojených Státech, Řecku či Španělsku. Celkově jdou ztracené biliony zcela za polistopadovým Klausovým - ZHASNUTÝNM SVĚTLEM A NEEXISTUJÍCÍMI ŠPINAVÝMI PENĚZMI . A to nemluvím o rozpuštění minimálně 50 tun zlata národního pokladu, Klausem tehdy ustavenou bankovní radou, za nákup německých dluhopisů. Pouhých 50 tun zlata by nás sice nijak nezachránilo, jednalo se však především o zlato z darů konkrétních občanů, tedy o poklad nesoucí hodnoty převážně morální. Něco jako státní hymna nebo vlajka. Chtěl bych ještě dodat, že jste mi jednou po mém návrhu, že můj hlas v komunální politice máte i když se v mnohých pohledech na to co a jak se děje nebo událo rozcházíme, stále platí.
  • Radek  | 29.10.2013 12:21  | Reagovat
    Pánové, obrázek a chování politiků je stejný jako nás všech. Jen je třeba se dívat kolem. Všichni jsou morální, bezúplatní, spravedliví, "čistí" a já nevím co ještě, pusu mají plnou demokracie a řešení, ale jak se dostanou k "lizu" hned se mění. T.G.M. napsal "demokracii tu už máme, ale nevím zda tady máme nějakého demokrata". Ona i ta současná politická "hvězda" Babiš pozná, že na vše nakydat špínu před volbami je to nejjednoduší ( slibem neurazíš ), ale realita spojená s odpovědností je úplně něco jiného.
  • Daňový soumar  | 29.10.2013 12:27  | Reagovat
    To co předvádí levice v plné parádě je něco co mě začíná děsit. Ten mocichtivý opilec na hradě řízený KGB dokáže to, že se nakonec SPOZ v podobě přeběhlíků z ČSSD dostane do parlamentu. V době kdy je potřeba stabilní vláda (a je jedno zda levicová či pravicová) provádí ten senilní stařík politiku, která do tohoto politického "bordelu" co tu je vnáší ještě větší chaos. Asi někomu hodně vadilo, že se začaly vyšetřovat korupční skandály a policie společně se státními zástupci začakla končně něco dělat. Nad tím se myslím definitivně zavře voda. Postupně nás všechny ty jenž nemají stejný názor jako on a nedrží s ním hubu a krok začne likvidovat a selektivně na nás ukazovat. Viz. rektoři. V jeho podobě na hradě nás nic horšího nemohlo potkat. Zlatej pantáta tunel Klaus.
  • Svatopluk Beran  | 29.10.2013 13:31  | Reagovat
    A ještě k té produktivitě pane Vladimíre. Produktivita je správná věc, ovšem pokud z důvodů její úspěšnosti propustíte z 5 000 zaměstnanců 2 000, kteří tím pádem ztratí zaměstnání a namísto aby přispívali do sociálního systému začnou z něj čerpat, přičemž ušetřený zisk je převeden na vybudování továren ve třetím světě, nebo když pustíte na pole mohutné traktory, které vystrnadí zemědělské dělníky situace se velice zkomplikuje. Věřte tomu že tolik nových míst ve službách a v podnikání živnostníků, jako je například saunař nebo zapůjčovatel DVD nikdy nebude potřeba, jako přibude propuštěných občanů. Už jenom z toho důvodu, že ti na půlroční pracovní podpoře si to nebudou moci dovolit. Vždy musí být v tržním systému rovnováha ve výši příjmů mezi těmi slabšími a nejbohatšími, jinak se to zasekne. Tím nemyslím rovnostářství. Nerovnost v ohodnocování schopností občana je v pořádku, jinak to též snižuje rozvoj ekonomiky. Nesouměřitelnost je však nemyslitelná a je v tržním systému částečně krytých bankovních rezerv kritickým bodem životaschopného kapitalismu bez válek a sociálního napětí. Pokud stoupá díky inovacím, modernizaci a produktivitě HDP celé země musí vedle zisků z kapitálu a investic, stoupat také reálný příjem obyvatelstva. Pokud se však začnou dvě v nestejné výši vedené přímky kopírující v grafu zisků příjmy obyvatel a podnikatelů oddělovat, (tzv.nůžky) spěje tržní systém ke kolapsu.
  • Tomáš Ďásek  | 29.10.2013 14:19  | Reagovat
    Daňový Soumare - jak jsem kdysi říkal, to je právě to nejhorší, co můžete udělat. Myslet si o Zemanovi, že je "senilní stařík"... Zeman je zatraceně prudce inteligentní člověk. Senilita je obvykle označována jako psychická porucha (nemusí nutně souviset se stářím), při níž mozkové funkce klesají na úroveň duševní nezpůsobilosti a projevuje se třeba zapomnětlivostí, ustrašeností a obtížným vstřebáváním nových informací. Zeman je pravý opak. Bohužel není zapomnětlivý ani náhodou - pamatuje si zatraceně dobře a neodpouští. Něco jako slon (s nímž má vlastně společné i chování, co se týče nádobí z kaolínu). Je to brilantní rétor (byť demagog) a své projevy přednáší zásadně spatra. Schopností improvizace, bleskového předvídání a uměním přemýšlet na pět tahů dopředu mu bohužel naprostá většina politické reprezentace nesahá ani po kotníky, natož po kolena. Dokáže přesně vystihnout protivníkovo slabé místo a na ně se zaměří. Málokdo to má v hlavě vnitřně srovnané, jako on. Kombinace předešlého s tím, že se vůbec nežene za osobním řekněme hmotným prospěchem, ale své kroky řídí jenom nutkavou potřebou ukájení vlastního ega, je pro jeho soupeře možno říci zcela vražedná. Tohleto píšu já, člověk který ho nemá rád. Protivníka totiž nesmíte nikdy podceňovat. Pokud si budete myslet, že je to jenom "senilní stařík řízený KGB", tak budete ještě mockrát překvapený. Bohužel.
  • Jan P.  | 29.10.2013 22:06  | Reagovat
    Vážený pane Berane ! Mezi diskutujícími čtenáři blogu JL patříme oba dva mezi levicové voliče.Sdílíme také některé progresivní myšlenky a témata protestního a sociálního hnutí,kterým se stranická levice u nás vyhýbá. Na příčině nepřesvědčivého výsledku levice ve volbách nesdílím úplně Váš názor.Po katastrofálním vládnutí pravice se předpokládalo,že volby přesvědčivě vyhraje levice. Souhlasím s Vámi,že média(veřejná a privátní) mají silný vliv na rozhodování a myšlení řady lidí. Jsem přesvědčen o tom,že za slabší výsledek voleb si levice může částečně také sama. Souhlasím s argumenty Borise Cveka v BL 29. 10. 2013. (ČSSD nevyhrává volby, protože neumí oslovit středové voliče). Další příčiny: Nepřehledná situace uvnitř ČSSD. Podpora Rusnokovy ,,úřednické " vlády. Vliv Miloše Zemana na dění v ČSSD řadu levicových voličů zejména liberálů od volby ČSSD odradila. Na tuto nebezpečnou situaci neprospěch volebního výsledku levice a odlivu některých jejich voličů od ČSSD dlouhodobě správně upozorňoval náš přední politolog Jiří Pehe DR(Proč jsou vyhlídky levice nejisté). Ilona Švihlíková BL (Proč levice nikdy nevyhraje) a řada dalších levicových intelektuálu a aktivistů podrobila naši stranickou levici objektivní věcné kritice za (ne)úspěch ve volbách. Za slabý výsledek voleb pro levici pravice odpovědnost rozhodně nenese. Spravedlivou a objektivní volební kampaň pro všechny kandidující subjekty a voliče by mohla nastavit pouze jiná pravidla: -Finanční limit vložený do kampaně pro všechny subjekty(např.max 20 mil Kč). -Umožněno všem kandidujícím subjektům stejný prostor v mediích(zejména veřejnoprávní). -Nezveřejňovat volebních preference měsíc do voleb(běžné v některých zemí). Vladimíru V.slibujete hlas v komunálních volbách, Myslel jsem,že i vy budete usilovat o vstup do politiky.Máte zkušenosti jako občanský aktivista(Ne-základnám). Občanská iniciativa Ne-základnám kandidovala spolu ve spojení s dalšími iniciativami a menšími hnutími za politické hnutí Změna. Změna má moji větší důvěru než zavedené levicové strany(program,vize,lidé).Samozřejmě jsem také předpokládal,že ve volbách jako málo známý subjekt výrazně uspěje. Doufám,že Změna bude kandidovat také v komunálních volbách příští rok. Ve spolupráci se Zelenými a Piráty (programová blízkost) mají šanci tyto menší progresivní hnutí ve volbách i uspět. Filip Outrata v DR ve svém článku (Vzpoura malých stran) správně poznamenává: Jen na volbě menšího zla se demokracie nedá založit. Takové základy by se snadno ponořily do tekutých písků egoismu, prospěchářství a technokratismu. Bez idealismu se ke zdravé, svobodné společnosti nelze dobrat.
  • Daňový soumar  | 30.10.2013 15:31  | Reagovat
    Tomáši, neřekl bych, že je prudce inteligentní. Obvzláště po proběhlých událostech. Mizerný lhář,hulvát,tlučhuba,intrikán a v neposlední řadě opilec. Kdo si vzpomene na ty aféry, kdy vypadal jako naprostý idiot (Bamberk, Olovo atd. atd.) To už by se dalo tvrdit i Adolfu Hitlerovi, že byl inteligent. Asi bude chyba v tom, kdo stojí za ním v pozadí a ty kauzy mu připravuje. To že v nich sehráva tragikomickou roli je nabíledni.
  • XXXXX  | 30.10.2013 16:27  | Reagovat
    Tomáš: Já s tím hodnocením Zemana naprosto souhlasím, s jedinou výjimkou a tou je nesoudnost. Jeho ego podepřené 60% voličů a alkoholu (čímž nechci říct, že já nelogám, nicméně nepresidentuji) narostlo do rozměrů aifelovky.
  • VladimírV  | 30.10.2013 16:31  | Reagovat
    Vážený pane Berane. Ještě k té zvýšené produktivitě práce jako předpokladu zvýšení minimální mzdy: Ano, jde v podstatě o to, aby se snižoval podíl nákladů na ceně výrobku, v tomto případě mzdových. Toho se dá dosáhnout jednak zvýšením objemu výroby s inovačními prvky, jednak zachováním objemu výroby s možným následkem v propouštění zaměstnanců, ale také zvýšením produktivity práce spolu se zvýšením hodinové mzdy zaměstnanců a zároveň zkrácením jejich pracovní doby (přičemž by se jim výdělek nekrátil). Jinak pro Vaši informovanost. Ono i to zvýšení minimální mzdy vypadá bohulibě, ale je to opět dobře mířené na živnostníky, aby platili více do sociálního systému. S neskrývanou obavou pana Sobotky o výši jejich důchodů. Vězte, že živnostníky a majitele firem může donutit k důchodu pouze jejich zdravotní stav nebo diletantská hospodářská politika státu. Ale oni většinou pracují celý život. Rovněž většina z nich rozhodně nespoléhá na to, že jim adekvátní důchod zajistí pouze stát.
  • Daňový soumar  | 30.10.2013 17:42  | Reagovat
    Jen aby nám ten inteligent nedojel a nebyl dva tahy pozadu :) http://vyvadil.blog.idnes.cz/c/373030/Co-takhle-stihat-Zemana-pro-velezradu.html
  • Tomáš Ďásek  | 30.10.2013 18:06  | Reagovat
    Určitě - nesoudnost je právě obvykle to, co "vůdcům" zlomí vaz. Kdyby v určité fázi nepřestali být soudní, tak si Saddám dodneška pokojně sedí v Bagdádu a Kaddáfí navrhuje auta budoucnosti. Vím, že se tím pouštím na velmi tenký led, ale Hitler samozřejmě nadprůměrně inteligentní byl. Nemůžeme směšovat morálku, žebříček hodnot a třeba lidskost s inteligencí. To všechno sídlí v mozku úplně jinde. Byl hovado, špína chlap, mstivá svině a hajzl, jakýho svět neviděl. Ale kdyby nebyl inteligentní, nestal by se führerem, kterého nadšeně obdivovalo 95% národa. Nedokázal by dotlačit lordy k podpisu Mnichova. Nevypráskal by frantíky během dvou týdnů. Jeho chybou byla taky ztráta soudnosti (kombinovaná se tragickou zakomplexovaností). Pokud by zůstal pěkně při zemi, mohl si v klídku budovat svoji třetí říši (Německo, Rakousko, Česko, kousky Polska a Francie, případně pár drobečků okolo) a zbytek světa by mu málem ještě tleskal (amerika by s ním samozřejmě ještě ochotně a ráda obchodovala). V podstatě taková jakási evropská unie. Hospodářství německa před válkou jelo na plné volume, automobilovým, strojírenským, elektrotechnickým a především zbrojním průmyslem se vyrovnalo americe (vždycky se musím usmát, když nějaký zapadlý vlastenec vykřikuje, jak jsme se měli bránit, že jsme měli skvělou obranu - což ve skutečnosti byla leda tak rozpracovaná a totálně děravá soustava betonových pevnůstek stavěných v intencích první světové války, kdy ještě pěchota a jezdectvo vyhrávalo bitvy a několik stovek beznadějně zastaralých dvouplošníků B-534), budovaly se dálnice, města, továrny. Dal lidem práci, svým způsobem i perspektivu (byť pokřivenou)... Jenomže ztratil soudnost. Půlka Evropy, která mu prakticky bez boje spadla do klína mu zaslepila oči. Natolik, že mu ruplo v bedně a vlezl do Ruska - což byl samozřejmě konec. Já osobně si myslím, že právě podceňování Hitlera (o něm zase říkali, že je to jenom hloupý demagogický křikloun s knírkem) zapřičinilo těch sedm let prasáren, které si musel svět vyžrat. Jo, XXXXX, jak říkáš. Já se taky občas v pátek zlískám jak hovádko boží a tři dny pak ležím s hadrem na hlavě. Ale naštěstí nejsem veřejně činný a tak si můžu v klidu naříkat a střízlivět. Naprosto se ale nedivím prezidentské viróze při vyndávání korunovačních klenotů - já být dvě hodiny předtím na oslavě na RUSKÉ ambasádě, tak bych asi ani o tu zeď nedokázal bejt opřenej... :-)
  • Daňový soumar  | 30.10.2013 18:30  | Reagovat
    Tak to si asi po pojmem inteligence představujeme každý něco jiného. http://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligence Pokud by byl Hitler inteligentní nedopadl by tak jak dopadl. Ono to spíš bylo o inteligeci těch co ho podporovali a volili.
  • Tomáš Ďásek  | 30.10.2013 18:55  | Reagovat
    Jenže to si protiřečíš. U Zemana je to tedy taky o inteligenci těch co ho podporovali a volili :-) ?
  • Daňový soumar  | 30.10.2013 20:31  | Reagovat
    No právě ;)
  • XXXXX  | 30.10.2013 20:52  | Reagovat
    já ho taky nevolil, mě Dlouhýho ani nepustili, ale pokud bych si měl vybrat mezi ním a trutenberkem, volil bych opilce
  • Tomáš Ďásek  | 30.10.2013 21:24  | Reagovat
    No jo, ale kerýho ? Kdysi jsem se bavil s jakýmsi garážmistrem od aut z "prezidentské flotily" (kupovali jsme tehdá nějakou vyřazenou tatrovku) a ten mi říkal, že to co se za Havla na hradě vypilo za tejden, nedokázal Gusta ani za deset let. No a největší násoska že prej byl hradní kancléř... Tak nevím :)
  • XXXXX  | 31.10.2013 05:57  | Reagovat
    Ne nadarmo jme v tomto oboru "světová špička" !!!!
  • Tomáš Ďásek  | 02.11.2013 00:35  | Reagovat
    No a vidíte, vy o něm tady tak škaredě a teď je chudák Miloš na vozejčku. Nejhorší na tom je, že ta historka o tom, jak mu čokl v noci shrnul koberec a on když šel nad ránem hrčet, tak o něj zakopnul, je možná nakonec i pravdivá. Ale nikomu už nikdy nevymluví, že nebyl nakulenej :) Jako když jsem se v mládí prasknul potmě dveřma od sklepa doslova přes rypák. Tak vzorovej boxerskej monokl by se ani Kličkovi nepovedl. Hahaha ! Dveře...Nojo, tak dveře...No jasně...Něco lepšího nemáš ?
  • XXXXX  | 02.11.2013 06:41  | Reagovat
    člověče varianta, že to tak bylo doopravdy mě ani nenapadla. :-)
  • Venca  | 02.11.2013 07:52  | Reagovat
    No jo,ty pozdní návraty ze zábav,dostat jí dveřma nebo hned ve dveřích....

Přidat Komentář Vrátit se nahoru