Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Přidejte se k povolební show! aneb Zábavné příspěvky z jihlavské radnice

Petr Klukan | 01.11.2013 09:00

ČSSD na celostátní úrovni ztrácí soudnost. Show, kterou po volbách předvádí, by měla vysílat v hlavním čase jako zábavný pořad nebo kvíz: lhal? nelhal? lhal? nelhal?... Jihlavská ČSSD podobně ztrácí schopnost reálného myšlení. Náměstek primátora Petr Pospíchal (ČSSD) byl odsouzen za křivé obvinění na deset měsíců podmíněně a k mnohasettisícové pokutě. Odvolal se, protože se cítí nevinný. A rozhodl se, že bude dál náměstkovat. Jak řekl, dohodla se tak i jeho stranická buňka. Prý vyčká pravomocného rozsudku. Už nedodal, že to může trvat třeba půlrok, rok, nebo i dva roky, než se k nějakému pravomocnému rozhodnutí dojde. Ono to může trvat tak dlouho, až pan náměstek už dávno nebude náměstkem, neboť mu vyprší volební období… A o to asi jde. Žehráme sice na špatnou politickou kulturu a vzhlížíme k Západu, kde politici odstupují - kolikrát již při obvinění policií - ale sami takového chování nejsme schopni. Možná, že konkrétní politik k takovému kroku důvod necítí. Od toho má ale své stranické kolegy, kteří by měli mít nejen nadhled, ale i rozum. Prohlášení předsedy místní ČSSD Františka Zelníčka, který je také náměstkem, že vyčkají pravomocného rozhodnutí, je proto zatuchlé a nepochopitelné. Leda by si byl vědom, že sociální demokracii už nemůže ublížit vůbec nic. I Zelníček byl před lety v nezáviděníhodné situaci, když jezdil v kauze manažerů ICOMu k soudům. Veřejnost o tom věděla, nebyl odsouzen, a naopak se dočkal osvobození. Pospíchalův případ je jiný. Jiný v tom, že jsme se posunuli v době, jiný v tom, že veřejnost o jeho obžalobě nevěděla, jiný v tom, že byl, byť nepravomocně, odsouzen. Zastání Pospíchal překvapivě našel u Ericha Janderky, radního za ODS, který na jeho adresu prohlásil, že mu fandí, a počká si také na konečný rozsudek. Erich Janderka je zase případem problému v ODS, když před volbami řekl, že ODS volit nebude. Placené místo v městské radě, kde sedí za tu samou stranu, si však, jak jinak, ponechal. Proč ve volbách získaly tolik procent nové strany? Protože ty zaběhnuté ztrácejí věrohodnost. A ztrácejí ji právě tím, že se jednotlivci drží moci za každou cenu. Kdyby náměstek Pospíchal opustil místo na radnici, počkal na případný konečný osvobozující verdikt, a pak se vrátil, ještě by mu lidé zatleskali. A Janderkova „schizofrenie“? Tu lze jen těžko vysvětlit, snad jen snahou pobavit už před volbami zasmušilé občany. Proč vůbec politici odmítají odstoupit? Chtějí si udržet moc a peníze, které na konkrétním postu mají? Dlouhé soudy politikům vyhovují, protože jim umožňují zůstat u moci další léta. Právě proto bychom měli tlačit na politiky, aby odstupovali. Jen tak se dočkáme toho, že se pak oni sami postarají, aby soudy tak dlouho netrvaly. Kvůli náměstkově případu i podivuhodnému rozpoložení jednoho radního ztrácí samotná radnice na důvěryhodnosti. Politici, kteří to nechápou, již pokročili do stádia, aby se se svým zábavným příspěvkem přidali k celorepublikové show, tentokrát vedené pod značkou ČSSD.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

18 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 01.11.2013 13:06  | Reagovat
    Ano, morální rozklad politické scény pokračuje. Občanům pak musí zákonitě dojít, že měřítkem pro politickou karieru by neměla být příslušnost k nějaké straně, ale kvalita člověka.
  • Storm  | 01.11.2013 14:05  | Reagovat
    Přesně tak. Dobrý charakter je základ.
  • Berka  | 01.11.2013 18:36  | Reagovat
    nezlobte se, ale to jsou všechno kecy. Ono totiž lidi jsou všude stejní a ani v tom zahraničí to není jiné. Co třeba takový Berlusconi ? He ?
  • Jan P.  | 02.11.2013 11:19  | Reagovat
    Pana Berka: Itálie a tzv. země jihu nemohou být omluvou fungování naší politické (ne)kultury a (ne)kvality demokracie. Německo,Rakousko,Švýcarsko a skandinávské země mají stabilní demokratické poměry a sociálně vyvážené prostředí. S politikou neoliberalismu byli vždy opatrný.Proto jsou na rozdíl od nás a Itálie kde jsou. Samozřejmě,že mentalita národa zde hraje velkou roli.Možná jako národ máme blíž k zemím východu a jihu.
  • Svatopluk Beran  | 04.11.2013 09:27  | Reagovat
    Jsem přesvědčen že příspěvek pana Klukana útočí podprahově na regionální občany a to v tom smyslu, že princip, kdy se i nejsilnější české pravicové vlády přidali k celosvětovému rozložení sociálně poválečného evropského západního systému, srovnává jako totožný s bojem mezi dvěma proudy v levici naší zatím nejsilnější levicové strany o to, jakým způsobem by se měly v budoucnu stavět cesty k zastavení neoliberálního rozkladu světa. Přirovnávat to, že si i někteří z levice pomocí pravicových zákonů přikrádají do svého osobního hnízda ze státního, k poválečným vizím levice o tržní evropský solidární princip, jenž je pokusem o to již nikdy neopakovat hrůzy 2světové války, hovoří jasně o tom že se jedná buď o ÚMYSLNÉ PODPRAHOVÉ ZDĚLENÍ nebo o NEZNALOST SKUTEČNOSTI V DANNÉM TÉMATU.
  • Tomáš Ďásek  | 09.11.2013 21:16  | Reagovat
    Krásná ukázka oblíbené a přitom zcela nepodložené a nepravdivé fráze o tom, jak "na západě politici sami odstupují už při pouhém podezření" je momentálně vidět třeba na radnici v Torontu... Lidi jsou totiž úplně stejní na celém světě.
  • Libor Furbacher  | 10.11.2013 00:15  | Reagovat
    Pane Dasek ja chapu co chcete rict a mate pravdu v mnoha pripadech ,jako dva posledni starostove Montrealu ,korupce,kick back od odboru a ties k mafii .Starosta Detroitu podobne,atd .Ale i tam je patern .Pokud jste ''liberalni''starosta,tedy socialista a kradete,tak to vezme daleko vetsi cas nekoho usvedcit a dostat z uradu,protoze okamzite ma za sebou penize z odboru a tisk ,ktery je z 90 procent ''liberalni''.To znamena ,ze zakladni fakta jsou spravna ale vsechny ostatni komentare jsou kompletne biased a obhajuji sveho milacka,ktery schvaluje odborum statnim zamestnancum zvyseni platu na konci kontraku atd. Ale Mayor Toronta je uplne jiny pripad.Ja uz tu sagu sleduji dost dlouho.Toronto je rozdeleno politicky na stred mesta,ktery je liberalni a okrajove casti ktere jsou konzervativni a jsou fed up s rozhazovanim penez uniim a statnim zamestnancum.A konzervativci[starosta Ford]vyhral.Okamzite od prvniho dne na nej ''liberalni ''tisk vedeny novinami Toronto Star,na nej chteli nasadit psi hlavu.Pak zacal privatozovat a to uz se do toho vlozili unie a nebylo dne aby se nekdo nesnazil na nem neco najit.To trva ctyri roky.Konecne se jim podarilo na nej najit soukromou vec ,ze kouril crack a ze se s tim nepochlubil kdyz se ho reporteri ptali a lhal jim.Takou trivialni vec rozmazli tak ze to obletlo svet. Ze mel vsechny ucty v poradku,mestu usetril miliony ,v Toronte se stavi jako v zadnem jinem meste v americe,vsechny stavby jdou na tender,vse je pruhledne.No to proste nikoho z nich nezajima. No proste socialisti a odboraske unie,jak se jich dotknes tak to je jen intimidation an charakter assasination.
  • XXXXX  | 10.11.2013 08:25  | Reagovat
    no opravdu krásný jazyk. Máš potřebu ukázat, že jsi byl v jůesej, nebo jsi only stupid? Kurva buď mluv česky nebo anglicky, tohle kurvení jazyka miluju.
  • Moik  | 10.11.2013 18:34  | Reagovat
    LF, XXXXX: příspěvek velmi hodnotný, poučný díky, ale ten jazyk... kdyby to bylo česky, řekl bych si, že je to chytrej člověk s rozheldem, ale takhle je jasný, že je to KLIDNĚ lopata v USA, která akorát čte tamní noviny ;-) Pan Klukan: opět trefa.
  • Tomáš Ďásek  | 10.11.2013 19:23  | Reagovat
    Ou, fak !
  • Libor Furbacher  | 11.11.2013 15:11  | Reagovat
    Panove zda se ze jsem se omylem dotknul citliveho nervu, jazyka ceskeho,coz by me ani nenapadlo.Po svych castych navstevach ceska a cteni novin jsem casto svedkem daleko vetsiho przneni a tedy moc mi to nepomuze na procvicovani me cestiny . Nicmene se vam omlouvam,ze jsem proste chvatal a neprecetl si to nekolikrat po sobe a neopravil tu anglictinu ,jak to obycejne delam.Pro moji obhajobu,ziji uz pres 35 let za velkou louzi ,zena je anglicanka doma mluvime jen anglicky.Kdyz se tu a tam obcas potkam s kamosema co jsme sem prisly dohromady,tak vas bohuzel ujistuji ze to co jsem napsal je asi tak nejblizsi spisovne cestine ,jak se jen muzete zde dostat. Ale stale si myslim ze zde na diskuzich by melo hlavne jit o podstatu .Podle meho nazoru bych to moc nevylepsil,kdybych tam vynechal ta anglicky slova a nahradil je nekolika''kurvama''a navrsil to jeste necim vice peprnym,Ale mozna potom by ta cestina byla prijatelnejsi. Tez nejak nechapu jak nekdo muze o nekom zmenit tak drasticky nazor ,[at uz byl spravny nebo ne],kvuli nekolika anglickym slovum a treba i spatne cestine.Ta lopata me pripomela mladi .To kdyz jsme jako hrdy, dlouhovlasy manicky z Vysociny vyjizdely do Prahy na Hudku atd, tak to byl nazev Prazaku na nas kluci z venkova.Takze mam dojem ze to melo byt mysleno podobne. Jeste zpet k te prznene cestine,Pred nekolika lety jsme pri navsteve mych rodicu na Vysocine zacal mluvit o autech a ja se snazil matce vysvetlit jak ty auta maji ten pytel co po narazu se nafoukne,a ptam se tehdy snad 80 -ti lete matky, ze 100 procetni neznalosti anglictiny,jake je proto ceske slovo a jeji odpoved byla AIRBAG! Takze az se zase chopite cepu ,na obranu jazyka ceskeho ,tak takova petice do ustavu pro jazyk cesky by byl dobry pocatecni krok.Posilam vam link a pobavte se jaka anglicka slova jsou zarazena do cestiny i kdyz cesky preklad by daleko srozumitelnejsi ceskym lidem. http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7515
  • Svatopluk Beran  | 11.11.2013 18:43  | Reagovat
    Vím že se to některým z vás zde nebude líbit ale musím v něčem podpořit pana Furbachera a na druhou stranu mu i vysvětlit možnou naši nevraživost pro poangličťování češtiny. To co ze mě vychází je to, že nám vždy vadilo porušťování češtiny od lidí kteří se z nich mohli podělat. To samé nyní cítíme k dalšímu světovládci, který se nás snaží dostat pod svá neomylná křídla. A teď na obranu pana Furbachera, což je ale více méně nadčasová záležitost, která může vznikat až v našich dětech. Mněl jsem možnost chodit ve státech do bezplatných kurzů angličtiny, kde se mi i přes každodenní dvouleté úsilí moc nedařilo oproti většinovým mladším žáků z Mexika, Brazílie, Kuby, Ruska či jiných zemí. Začít se učit od základu cizí jazyk v pětačtyřiceti letech po jedenáctihodinové práci, kdy učitel neumí jediné slovo česky a vy pracujete jenom mezi Čechy a Mexičany není jednoduché. Co jsem ale po čase pochopil bylo to když nám učitel vysvětloval - byl to původně Mexičan - že angličtina si dokázala v dobách před érou počítačů dobývat svět právě proto, že zůstala oproti třeba němčině, francouzštině či španělštině úmyslně živým jazykem. Americká angličtina není zavřený jazyk s minimálními státem regulovanými korekcemi. Jelikož do Spojených Států přicházelo a stále přichází nespočet imigrantů kteří si angličtinu kumulují k obrazu a rase své, tak i americká angličtina se neustále mění a posouvá a já jsem přesvědčen, že je to k jejímu dočasnému i budoucímu prospěchu. Co se jednou zavře a zakonzervuje, jako už to jediné nejdokonalejší, tak to, si samo v sobě koduje do budoucnosti degeneraci. Uvědomuji si že tato moje úvaha je spíš filozofická než korespondující s tématem blogu.
  • Radek  | 12.11.2013 08:40  | Reagovat
    A jaký jazyk proložený tolika expresivními slovíčky používá pan "xxxxx" ?
  • XXXXX  | 12.11.2013 17:53  | Reagovat
    Český, expresivní slovíčka poznáš a jazyk ne? Styď se!
  • Radek  | 13.11.2013 18:29  | Reagovat
    xxxxx možná udivujete svými komentáři, ale v projevu hulváta nezapřete.
  • XXXXX  | 13.11.2013 18:52  | Reagovat
    já nepotřebuju nikoho udivovat, a nazývat věci a osoby pravými jmény je hulvátství? No to se divím. Vlastně nedivím, v této společnosti je normální hrát si na slušnou krysu.
  • Libor Furbacher  | 13.11.2013 23:40  | Reagovat
    Pane XXXXX, Vy by jste se mel prestat porad placet po zadech a hladit si to vase velke ego a trosku chill out.Pak by se s vami i dalo diskutovat.
  • XXXXX  | 14.11.2013 06:39  | Reagovat
    Libor: máš pravdu v pohodě moc nejsem, tlačí mě zima a střecha která mi furt chybí, a pak mě tlačí to ci se děje s prostým lidem v této zemi. Jak to tu upadá a většina tomu říká pokrok. Sotva stíhám plácat po zádech ego těch druhých a ne to svoje. A diskutovat se se mnou nedá, protože názor mám většinou ujasněný.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru