Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Martin Rumler

Rodilý Jihlavák a bývalý novinář. Nyní neústupný Beran

Zastavme okopávání kotníků jihlavským podnikatelům

Martin Rumler | 10.09.2014 13:24

Město a jeho úředníci by neměli překážet veřejnosti a je jedno, zda rodičům dětí, řidičům nebo třeba podnikatelům. A přece se to dnes a denně děje a Jihlava není výjimkou. Doufejme, že to změní komunální volby.

Představte si třeba, že podnikáte a máte penzion. Za to, že k vám lidé jezdí a utrácejí ve městě peníze, jste magistrátem potrestáni - za každého hosta musíte odvést městu 6 Kč za každou noc pobytu, hosta pořádně prověřit a jeho osobní údaje nahlásit úředníkům. Nechápu, co je jim do toho, kdo se kde ubytovává a na kolik nocí. Nechápu, k čemu je třeba vybrat ročně cca 800 000 korun a už vůbec nechápu, proč má podnikatel ztrácet čas zbytečnou a vynucenou byrokracií. Ano, čtete dobře, za necelý milion nutí radnice podnikatele vyplňovat kolonky, perlustrovat hosty a za to ještě platit úřadu, který z jejich podnikání jen žije. Pojďme tento nehorázný poplatek, který není ničím jiným než nemravnou daní, zrušit. V bezmála miliardovém rozpočtu se jistě najde 800 tisíc korun, o které město zrušením poplatku z ubytovací kapacity přijde (co třeba snížit počet placených zástupců města?). Samotní majitelé hotelů, penzionů nebo ubytoven sami jistě budou vědět, co s těmi pár desítkami tisíc, které jim takto úředník nesebere, udělat. Třeba vymalují pokoje, koupí nové postele nebo si zaplatí jazykový kurz. Jejich věc, co se svými penězi udělají. Já je od nich nechci a nechci ani, aby město takhle překáželo a znepříjemňovalo podnikání.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

25 komentářů

Přidat Komentář

  • Libor Furbacher  | 11.09.2014 00:10  | Reagovat
    Ze svych castych navstev ceska jsem byl vzdycky prekvapen jak mnoho papirovani ,prikazu a zakazu tam je pro male podnikatele. Jako jeden priklad, nikdo si nemuze otevrit restauraci a varit tam pokud nejni kuchar a nebo nema kuchare ''s papirama''.Tady ''za louzi ''zaplatis tricet dollars a varis co chces ,jestli das pet deka masa nebo kilo tak si te nikdo nevsimne [pokud splnujes hygienicky podminky.A kdyz varis na prd tak tam nikdo neprijde,jednoduchy. Dalsi co jsem se podivil je ,ze se lide divaji v cesku na podnikatele jako na podvadejici vydriduchy.Ktere potreba stale kontrolovat a poradne je zdanit.Jde mi z toho mraz po zadech kdyz si predstavim jak by s takovymhle pristupem dopadla america,kde je pulka economie maly podniky. Takze se mi zda ze si pravdepodobne s timto clankem moc sympatii neziskate.Davat vyhody soukromnikum a propoustet statni zamestnance je kazdym ''progresivistum '',[jak si tady rikaji socialisti,protoze zaplat panbu socialista je tu jeste neslusne slovo v politice.],proti srsti. A jako ze to je logicke a mate stokrat pravdu na tom nic nezmeni.
  • Martin Rumler  | 11.09.2014 07:34  | Reagovat
    Pane Furbachere, moc děkuju za reakci. Naprosto s vámi souhlasím. Že si nezískám sympatie je asi pravda, ale vybral jsem si jen jeden malý úřednický faul z mnoha. Jak píšu, podobně jsou na tom i rodiny s dětmi a zaměstnanci. Vlastně všichni, kteří se živí prací a něco vytvářejí. A myslím, že nejen pro podnikatele se dá ve městě i celé zemi něco udělat. Část společnosti, která aktivně pracuje, vytváří hodnoty a přináší štěstí sobě a svým blízkým je čím dále tím více utlačována těmi, kteří nevytváří hodnoty žádné nebo takové, které po nich nikdo nechce. Ať se vám daří M.
  • VladimírV  | 11.09.2014 09:04  | Reagovat
    Aktivita města Jihlavy ve stanovování daní a poplatků je opravdu příkladná. Viz umělé navýšení počtu obyvatel nad 50 000 a stanovení maximálního koeficientu pro daně z nemovitostí, Novým "hitem" je povinné prozkoušení všech řidičů taxislužby ze znalosti místopisu. Odhadem od 160 taxikářů město vyinkasuje poplatek za přezkoušení. Zákon toto sice stanoví, ovšem ne jako povinnost. Směrnice EU říká, že např. u provozovatelů taxislužby, kteří mají delší praxi než 9 let, se toto nemusí uplatnit. Dále maximální poplatky za pobyt v hotelích a penzionech, skokové zvýšení poplatků za odpady o 40%. Jak město s penězi občanů hospodaří, je samostatná kapitola.
  • Martin Rumler  | 11.09.2014 09:19  | Reagovat
    Hezky den, pane Vladimire. Dekuju za reakci. Ano, presne jste to trefil. Odpady, dan z nemovitosti apod. Je toho spousta. Pritom nejlepsi by bylo, kdyby vam penize zustaly v penezence. Sam urcite vite nejlepe, jak je utratit. Ja vam muzu slibit jen jedno, kdyby se mi povedlo zasednout v zadtupitelstvu, necham vasi penezenku na pokoji. Prezkusovani ridici z mistopisu je silenost vzhledem k velikosti Jihlavy a v dobe navigaci a chytrych mobilu s mapovymi aplikacemi.
  • Fejinka  | 11.09.2014 11:01  | Reagovat
    On je velký rozdíl mezi podnikateli a podnikateli. Hlavně ti starší zavedení velkopodnikatelé jsou v Jihlavě hodně "profláknutí" a mezi občany moc důvěry nebudí a lidé na ně nadávají z různých důvodů jak přišli třeba ke svému majetku. Není třeba jistě jmenovat a právě tito lidé mají svoje dlouhé prsty především nastrčené na radnici a mají svoje prvotní informace co, kde, kdy a jak jako první s velkým náskokem. A radnice je s těmito pány "jedna ruka" a vychází jim všemožně vstříc - viz třeba to jedno z posledních rozhodnutích o betonové dráze v Henčově. Hodně se očekává od voleb, že v Jihlavě je potřeba vymést z radnice řady lidí, ale jak známe občany, tak se většina lidí zajímá koho volit až když jde k urně a to je pozdě. Ano, chce to radikální změnu a trochu myslet, než tu obálku vhodím.
  • Martin Rumler  | 11.09.2014 11:17  | Reagovat
    Pane Dominiku, kterou větu myslíte? Pokud tu, že bych chtěl zasednout v zastupitelstvu, tak se nemám za co stydět. Je fér to přiznat, nepoctivé by bylo to zde otevřeně nezmínit. A souhlasím s vámi, že pomáhat městu se dal mnoha způsoby. Jedním z nich je jít do politické soutěže se svými názory. Děkuju za váš ohlas a přeju hezký den.
  • Berka  | 11.09.2014 13:42  | Reagovat
    No víte, ono Dominikovi možná vadí spíše to, že o Vás tady nikdo nikdy neslyšel a najednou - jak jinak než před volbami - přijdete s tímhle plamenným článkem. Budete sem přispívat (a stejně plamenně bojovat proti podobným věcem) i měsíc po volbách ? :-) Ten "lázeňský" poplatek mě osobně nevadí. Hoteliéři ho stejně přeúčtovávají hostům. Své občany by město dojit nemělo - přesně jak píše Vladimír. Ale "lufťáci" co k nám přijedou, taky produkují nějaké odpady, které nechají tady. Sice turistické možnosti v Jihlavě nejsou nějak jásavé, ale přece jenom sem cizina nejezdí kvůli Cityparku, ale třeba cojávím kvůli ZOO - která se jen ze vstupného taky neuživí. Mnoho lidí sem jezdí kvůli akcím pořádaným městem. Nebo na festival filmů, který město taky dotuje. Město mnohdy také kupodivu i ZDARMA propaguje ubytovací služby oněch hoteliérů. Vážně vám přijde 6 korun moc ? Ale jdete na to možná dobře. Sobotka vyhrál volby kvůli třicetikorunovému poplatku - třeba bude stačit i šest korun.
  • Martin Rumler  | 11.09.2014 14:51  | Reagovat
    Pane Berko, dekuji za odezvu. Ano, rad bych sem prispival casteji, a to i po volbach. Mate jedinecnou prilezitost si to zkontrolovat. Obcanem Jihlavy jsem 40 let, tak snad me nekdo znat bude. Poplatek z ubytovaci kapacity je jen malou a ne nejdulezitejsi casti naseho programu a je opravdu maly, hoteliery asi nezabije, ale to prece neni duvod ho uplatnovat. Ti podnikatele jsou rovnez obyvateli Jihlavy a napriklad za odpad plati. Ale mate pravdu, z meho pohledu stejne se urad chova k mistnim, treba vysi dane z nemovitosti nebo vysi poplatku za svoz odpadu, za ktery, pokud se nepletu, plati majitel i prazdneho bytu. Pokud by tyto penize zustaly v penezenkach, mozna by i Jihlavaci zasli do zoo casteji. Jeste jednou dekuju a hezky den.
  • Martin Rumler  | 11.09.2014 16:31  | Reagovat
    Samozřejmě si můžete myslet, že je to populismus. Já si to nemyslím, protože můj text se týká několika málo provozovatelů ubytovacich zařizení - necílil jsme svým článkem na masu. To by teprve byl populismus. Já osobně vnímám v Jihlavě daleko větší problémy, které bychom chtěli já nebo mí kolegové řešit nebo o nich alespoň nahlas mluvit. Není jich málo, ale cokoliv zde napíšu, bude pro vás agitka. Má tedy smysl o nesmyslných investicích města, zbytečných poplatcích, problémech se spalovnou, nedostatku míst v MŠ mluvit?
  • XXXXX  | 11.09.2014 19:58  | Reagovat
    Hoši víte co, běžte s tou politikou doprdele. Nikdy jste milí politici nic nevyřešili a tak to zůstane i nadále. Nedělejte z nás blbce větší než jsme. Osobně bych každej rok na vánoce nechal deset nejvýznačnějších politickejch šmejdů věřejně lynčovat anebo rovnou skolit. To je jediný co si politik této země zaslouží. To je totiž jediný co by na vás platilo. Jste jedna banda prolhanejch proradnejch zmetků Havlem počínaje a tím strašákem s byciklem z jihlavský radnice konče.
  • XXXXX  | 11.09.2014 20:00  | Reagovat
    bicyklem
  • XXXXX  | 11.09.2014 20:01  | Reagovat
    fix, nesnáším politiku
  • Libor Furbacher  | 12.09.2014 00:20  | Reagovat
    Politiku muzete nenavidet ,ale to nic nezmeni na tom ,ze nam enormne ovlivnuje zivot.Takze je dulezite se ji snazit ovlivnit nasim smerem.Hlavne v dobe predvolebni.Takze nevidim nic spatneho na tom kdyz kandidat je aktivni rekne svuj platform i zde na blogu.At si volici udelaji obrazek. Po volbach povidat to je uz pozde ,to je doba kdy ma to co slibil implementovat .A potom je nas cas abychom je drzely co nejbliz k tomu co slibyly. Jak rekl Mr. Churchill '' demokracie je nejhorší způsob vlády, s výjimkou všech ostatních, které jsme vyzkoušeli.
  • XXXXX  | 12.09.2014 07:17  | Reagovat
    Máš pravdu enormně ovlivňuje život, ale něco co nedokážu ovlivnit mě nebere. A držet politiky při jejich slibech? chacha jak? Kdo na ně může? Ani justice nemá nárok. Podívej se na tu krysu Rathovic. Podívej se na ty zmetky z ODS na čele s Nečasem, komunista kšeftuje s novinářem, socan z Brna lže jak když tiskne, Kalous ožralej jako zvíře rozdává rozhovory, no kurva kde to jsme. Babiš slibuje hory doly a co se děje? Hovno. Jen strašák z Hradu se drží alespoň svý nátury ikdyž... ale je jakž takž čitelnej, ikdyž má vliv na chod věcí asi jako já na pohyb nebezskejch těles. Tak mi řekni co je politika? A tohle je jen další napudrovanej panák co neví jak s tím vyjebat jinak než se uklidit do politiky. Za šest korun. To je k zblití.
  • VladimírV  | 12.09.2014 10:34  | Reagovat
    Pro XXXXX. Ne politika, ale konkrétní lidé ovlivňují náš život. Je to paradox, není zde autoritativní režim a lidé jsou naštvaní, sedí za okny nebo v hospodě veřejně nadávají na poměry. Člověka samozřejmě nepoznáte podle hesel, kterými ho zaštiťuje jeho strana. Ač nejsem zrovna nejmladší, stále věřím, že mezi námi existuje dost lidí, kteří myslí více na ty druhé než na sebe. Můžete se mi smát, jaký jsem naivka. Ale bez této víry nelze počítat s tím, že se někdy něco změní k lepšímu. Nejen s vírou, ale s osobní účastí při prosazování změn. Vladimír Havlíček
  • Karel Obrdlík  | 12.09.2014 12:02  | Reagovat
    Takže - jediný, s kým zde tentokrát souhlasím na 100% je pan Havlíček. Poplatky za ubytování - je pravda, že to není zdaleka výmysl Jihlavy, je pravda, že je to relativně drobný problém a je i pravda, že jsou podle mého zbytečné. Pokud přinesou 800 000 a věnoval by se tomu na Magistrátu jeden člověk, už z nich zbyde ani ne půl milionu. A pokud dva, zbyde z nich už celkem kulové, krom tuny papíru - všude většinou přidávám signature, takže jen v počítači to asi nebude. Pana Rumlera a pana Pauláta osobně podporuji a "Jistím zezadu" na absolutně nevolitelném místě. Pan Dominik - kandidátka ANO je z mého pohledu dost zajímavá, jen tolik odborníků na čerpání dotací, co se chtějí vrátit na zem se mi moc nezdá. Ta zem je právě úplně jinde, než se pohybují. A pan doktor Herzán, který byl dřív za KSČM, kandidoval kamsi za sebe a pak dělá pomník panu Krylovi je pružný v názorech asi jak guma v trenýrkách. Můj odsobní názor a když už tu politika je zatažena, rád ho napíšu, protože o dění v Jihlavě se zajímám docela živě. Karel Obrdlík
  • Martin Rumler  | 12.09.2014 12:29  | Reagovat
    Snad už bych jen dodal, že na tom poplatku jsem chtěl jenom ukázat, jak systém otravuje život lidem nařízeními a regulacemi navíc za peníze těch, kterých se ona nařízení týkají. Zcela analogicky se to týká třeba poplatků za svoz odpadu, daně z nemovitostí, drze vymáhaných pokut za pitomosti apod. Nic víc a nic méně. Vybral jsem si možná marginální věc, ale celý systém na ní lze hezky ukázat. Ono je snadné slíbit lidem rekonstrukci zimáku, novou dráhu na letišti, dotace na cokoliv, ale vždy půjde jen o peníze všech, paradoxně nikdy nepůjde o peníze placených zástupců města.
  • Martin Rumler  | 12.09.2014 12:34  | Reagovat
    K tomu místu pro sběr hlasů. Internet je naštěstí ještě veřejný a svobodný prostor, notabene blog psaný na odpovědnost autora. Navíc má jednu úžasnou vlastnost, věci, které se vám nelíbí, můžete kritizovat a dokonce nemusíte články čist a můžete je ignorovat. Nezlobte se, ale politika je věc veřejná, nevím tedy o vhodnějším nástroji, než je blog či obecněji internet.
  • Martin Rumler  | 12.09.2014 12:39  | Reagovat
    Pane Dominiku, souhlasím s vámi, že řešit problémy se má neustále. Však na řadu z nich mí kolegové upozorňují nejen před volbami. Třeba zrovna na tomto blogu JL. Tak snad mi to odpustíte, že jsem na ně začal upozorňovat teď. :) To že jsem neanonymní ani neberu jako nevýhodu, holt jsem se rozhodl angažovat na svůj "ksicht" a to k tomu patří, aspoň je jasné, kdo má za co skládat účty.
  • Martin Rumler  | 12.09.2014 12:44  | Reagovat
    pane Dominiku, váš postoj do jisté míry chápu, nejsem majitel penzionu ani hotelu, jen jsem s některými hovořil a viděl, co pro ně tato povinnost znamená. Ale rozumím odporu k politickým či předvolebním článkům, i když sám tuto nechuť nepociťuju :) Alespoň teď víte, co jsem zač. Mě mrzí, že jsem ztratil čtenáře, sotva nakoukl, ale nic s tím neudělám.
  • Martin Rumler  | 12.09.2014 12:49  | Reagovat
    Je skvělé posuzovat lidi podle činů, ovšem někde prostě člověk, který vstoupí do politiky začít musí. Oproti dlouholetému zastupiteli mám prostě tu nevýhodu, že jsem do politiky vstoupil zhruba před rokem a půl a začal se angažovat. To beru a jediné, co s tím můžu dělat, je pracovat, dávat vědět o sobě a svých názorech. Nesedím v zastupitelstvu a tím pádem pro konkrétní politické kroky nemám mandát.
  • Jana  | 12.09.2014 14:16  | Reagovat
    Já si naopak myslím, že že má pan Rumler pravdu - jednak blog si může napsat každý - od toho je a druhak drobných poplatků - teda skrytých daní - je víc než dost.
  • XXXXX  | 12.09.2014 21:01  | Reagovat
    VladimírV: Já tomu nevěřím. Jediný čemu věřím je, že mi zase zvýší daně. A když ne ty, tak alespoň správní poplatky a jiné poplatky a příspěvky a jídlo a dálniční známku na tankodromové parkoviště D1 a co já vím, co ještě. A když to nevymyslí ti naši, tak unijní spolehlivě. Já to celkem ještě přežiju mám to štěstí, že něco zbývá, ale jsou tací co žijí z ruky do huby a nemůžou třeba poslat dítě na školu v přírodě, protože by prostě nežrali. Tací kterým zcela "legálně" nedávají rádobypodnikatelé mzdu. Anebo dávají jen tak někdy. Anebo takovou, že je to k smíchu. Jen a jenom politici a jejich legislativní smrště způsobují to, že se lemplové a zloději mají. Ale to není jen tohle. Podpora cikánů, multikulti, nutná obrana, ochrana čoklů, nikoli však dětí a co já vím co ještě. A když už teda konečně přijde nějaká změna, tak je to změna pro změnu - Okamura a Babiš. Tak tomu říkám změna. To se smíchy popadám za pupek. Ale proč já vlastně drškuju, nějaký peníze mi zbydou, doma s tím vyžijem, na dovolený sice nejezdíme, ale mě stejně nebaví válet se někde u moře. Radši zajdu vypucovat kus lesa, tam jsem zatím na žádnýho politika nenarazil. Snad jen objimač stromů, ale ten má teď jiný starosti. Shání nezvratné důkazy u ruské přítomnosti na Ukrajině. To je blázinec co VladimíreV?
  • berka  | 14.09.2014 21:02  | Reagovat
    Mě se hlavně strašně líbí, jak před každými volbami mluví spasitelé v množnbém čísle "zastavme okopávání kotníků", "pojďme to společně změnit" a podobně. Okamžitě po volbách se to ale změní na číslo jednotné. "Tak díky že jste mě zvolili a odteď už to povedu sám - dál vám do toho nic není".
  • VladimírV  | 15.09.2014 08:34  | Reagovat
    Pane Bernarde, máte pravdu. Současný vlební systém je bohužel nastavený tak, že člověk musí být zástupcem nějakého politického subjektu a tedy prosazovat i je ho program (proto "pojďme").Pokud bude kandidovat sám, dostane pouze jeden hlas, pokud na kandidátce, kterou volič zaškrtne, je to v Jihlavě až 37 hlasů. Přímá demokracie je o přímé volbě lidí, kterým dají voliči důvěru. A zvolený zastupitel se jim na oplátku zaváže nejen ke své politické, ale i trestní odpovědnosti. Tímto ponese zároveň tíhu osobní moci, ale i odpovědnosti. Vladimír Havlíček

Přidat Komentář Vrátit se nahoru