Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Martin Rumler

Rodilý Jihlavák a bývalý novinář. Nyní neústupný Beran

Letiště Henčov: město “krade” peníze všech a daruje je několika vyvoleným

Martin Rumler | 18.09.2014 21:06

Kolikrát jste ve svém životě využili letiště v Henčově? A pokud vůbec, bylo to kvůli zábavě nebo jste se odsud rozhodli někam cestovat? Současné vedení města se k letišti rozhodlo zachovat jako k veřejné dopravě, bohatě zadotuje výstavbu nové dráhy a výstavbu řídící věže. Prý je to potřeba a Jihlavanům to přinese jen a jen prosperitu a užitek. Na předposledním jednání zastupitelstva schválili naši reprezentanti takřka padesátimilionovou investici, na kterou si ovšem půjčili u banky. Znamená to, že každého, včetně nemluvňat zadlužili o další tisícikorunu. Možná se vám to nezdá hodně, ale tu tisícíkorunu a úroky z ní budete muset splatit ze svých peněz, za které se mohly opravit chodníky, veřejné osvětlení nebo silnice ve městě. Je nepřípustné, aby občané byli zadlužováni, aniž by se k tomu mohli vyjádřit. Pokud se obec ve zcela výjimečné situaci musí zadlužit (napadá mě třeba odstranění následků po živelní katastrofě), mělo by se o tom obligatorně konat lidové hlasování. Modernější letiště prý pomůže podnikatelům a hotelům v Jihlavě a okolí. Zajímavé je, že například vedení firmy Bosch, na které se sociální inženýři z magistrátu odvolávali, podle svých slov letiště nepotřebuje. Přihlásil se tak hlavně majitel firmy Jipocar (který má na letišti svůj aeroplán a přispěje asi 1,5 milionem korun) a pětihvězdičkový hotel z Herálce. Nechápu, proč má město z peněz svých obyvatel platit opravy letiště, nechápu, proč má letiště vůbec vlastnit, nechápu proč si na to ještě půjčuje. A už vůbec nechápu, proč s lidmi z okolí o svých plánech za cizí peníze nehovoří a staví je před hotovou věc. Letiště prostě není veřejný statek a jen polyká peníze, které využije menšina leteckých fanoušků na úkor drtivě většiny lidí z Jihlavy. Navíc nikdo z magistrátu není schopen říct a přiznat, že další milionové náklady vzniknou po modernizaci - letiště musí někdo udržovat, opravovat a provozovat. To není zadarmo. Mám pro magistrát, kraj a ty, kteří chtějí letiště modernizovat, několik rad: Letiště prodejte - město nemá vlastnit komerční dopravní uzel. Nepůjčujte si peníze - zadlužování obyvatel je nemravné a splácet to všichni budeme ještě v době, kdy vy už v čele města sedět nebudete. Ať se letiště ujme soukromník - pokud nějaká firma prahne po nové dráze, má skvělou příležitost letiště si koupit a novou dráhu zaplatit ze svého. Majitelé Jipocaru, Automotive Lighting či Jihlavanu určitě do tohoto projektu půjdou, nechtějí přece tahat peníze z kapes ostatních.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Leonasmelm: My, občané Protektorátu (1/3)
Joleen: My, občané Protektorátu (1/3)
MikeSnics: My, občané Protektorátu (1/3)
Shawnutick: My, občané Protektorátu (1/3)
KeriHug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

27 komentářů

Přidat Komentář

  • Daňový Soumar  | 19.09.2014 08:52  | Reagovat
    Podle téhle logiky by měli údržbu cest platit jen ti co po nich jezdí. Kdyby tenhle blábol napsal závistivý levicový či pravicový radikál či populista, tak se mu nedivím. Svobodní už začínají být jako sládkovci. Jednou z rozhodujících složek pro investory je i dopravní dostupnost. A věřím tomu, že letiště by mělo na jejich rozhodování velký vliv (teď sem přijedou např. zástupci z Číny a budou uvažovat o tom zda zde umístí své investice). Skoro všude v civilizovaném světě se staví dopravní uzly za přispění veřejných peněz. Provozování je pak na soukromých společnostech. Radši jedno letiště než 25 hokejistů a 15 fotbalistů. To by ale plebs nevydejchal že jo ?
  • Martin Rumler  | 19.09.2014 09:10  | Reagovat
    Hezký den, díky za reakci. Pokud znáte můj názor na profesionální fotbalisty a hokejisty placené z veřejných peněz, věděl byste, že je to stejný, ne-li horší případ utrácení milionů z peněz Jihlaváků. Myslíte si, že možnost, aby management přiletěl privatním letadlem, rozhodne o investici? Námitku, že je analogické je, aby silnice platili jen ti, kteří je používají, nemohu přijmout. Moje hledisko je, že když už město utrácí peníze z daní, pak by je mělo utrácet za to, co drtivá většina a nejlépe všichni Jihlaváci k životu potřebují. A to jsou silnice, chodníky nebo třeba veřejné osvětlení. Tak to také zmiňuju v mém textu. Ještě jednou díky za reakci a hezký den.
  • VladimírV  | 19.09.2014 09:10  | Reagovat
    Každé podobné investici má předcházet riziková analýza. V případě zpevněné plochy na letišti je ovšem mnoho velmi zajímavých momentů. První je, že kraj jako spoluinvestor akce v roce 2006 tuto myšlenku zamítl pro neefektivnost akce. Náhle kraj otočil, proč? Druhá, pro občany podstatnější informace je, že nikdo ze zastupitelů před schvalováním akce žádnou analýzu nepožadoval a investice byla přesto schválena. V územním plánu se můžeme dočíst, že investice je potřebná, protože Jihlava je přece krajské město. No a že by se někdo zeptal na názor občanů Henčova, co si myslí o nepřetržitém provozu na letišti, to jo je přece pro zastupitele nepodstatné. Pokud je hovořeno o dopravním uzlu, tak prosím. Ale nikde jsem neviděl zmínku o tom, že by podél plochy letiště vedl obchvat ze silnice 602 a od přivaděče k dálnici směrem k Pávovu. To už by určitý význam mělo.
  • Karel Obrdlík  | 19.09.2014 09:39  | Reagovat
    Letiště je projekt několika lidí, kteří mají stejného koníčka. Je fajn to zastřešit veřejným zájmem, otázka je, kolik bude stát provoz a údržba, rád se pak na ty čísla podívám. Od Jipocaru je fajn, že férově přispěje. ad Daňový Soumar _ Zástupci Číny sem na Kraj přijeli, jezdí i na akce do Prahy a určitě sem žádné investice dávat nebudou, maximum bude to, že si koupí z Jihlavanu jedno dvě letadélka, aby je rozebrali a do šroubku obšlehli. Pokud si myslíte, že Čína sem bude umisťovat vývoj či výrobu, jste opravdu hodně naivní. Ale bohužel zdaleka ne sám. A se zeměmi typu Rakouska, kde pro nás potenciál je, se žádné družby nekonají. Tam je to totiž složitější, musíte se učit, ne je poučovat. Jen se posílají peníze a výletníci například do Užhorodu - kde mimochodem jednomu českému podnikateli ukradli výrobní závod - pilu - a starosta se mu vysmál, že jim Češi posílají peníze a že si mohou dělat co chtějí - detailně popsáno v Třebíčském deníku. To je třeba podporovat a tam se učit, protože my máme peněz na rozhazování a všechno tu funguje. Letní dovádění s Krajem, akce na náměstí... Jen když Vás pak začne bolet zub, tak hodně štěstí při hledání pohotovosti, která je každý den jinde, na takové věci už bohužel nezbývá... Ale můžete jít někam dovádět. Pro mě je toto vidění světa neakceptovatelné a nesouhlasím s ním, problém politiků je ten, že se chovají populisticky, protože potřebují být znovu a znovu volení. Co píše pan Rumler dle mého názoru populismus není a za pět let mi prosím někdo sdělte, jakou konkrétní investici sem přilákalo letiště na Henčově. Karel Obrdlík
  • Daňový Soumar  | 19.09.2014 14:14  | Reagovat
    Kraj nasype mnohem více peněz do dopravní obslužnosti v podání ČD, kde se v prázdných vozech vozí vzduch. Jakmile se má postavit něco co by ve větší míře využívali i ti jenž zaměstnávají a dávají obživu všem ostatním je to nemorální ? To je to správné vidění světa ? Nicméně souhasím s tím, že kraj by pro to nikdy nebyl nebýt toho, že má jeden politik na kraji z řad ČSSD pilotní průkaz a neví co by dělal s nakradenými penězi. V tonm s panem Vladimírtem souhlasím. Pane Obrdlíku nebudu předjímat co sem půjde za investice z Činy. http://jihlava.idnes.cz/vysocina-privita-velkou-delegaci-z-ciny-tibet-hejtmanstvi-ale-nezmini-1zn-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140910_2098166_jihlava-zpravy_mkk Rozhodně by ale letiště například firmě Airplanes pomohlo v dalším rozvoji.
  • berka  | 19.09.2014 14:32  | Reagovat
    Letiště je pro mě něco jako spalovna - nic o tom nevím a tak si netroufám mít úplně jednoznačný názor. Nicméně si myslím, že za padesát milionů by dokázal pan Huňáček (protože kdo jiný v Jihlavě, žeano) postavit třeba dvě školky - na které prý nejsou peníze. Můj selskej - nijak velkej - rozum říká, že když se urodí míň dětí a školka bude prázdná, vždycky se z ní s minimálními náklady dá udělat něco jiného - třeba co já vím, azylový dům. Ale co s betonovým letištěm, kde bude oproti původním velkolepým plánům za čas maximálně přistávat o víkendu pět, šest soukromých "ultralajtů" ? Leda že by tam pak jihlavští zastupitelé umístili městské tržiště, aby bylo pěkně po ruce. To by jim docela odpovídalo. Mě prostě přijde, že snem a cílem každého pořádného jihlavského politika je postavit pro příští generace takový svůj malinkatý Prior.
  • Martin Rumler  | 19.09.2014 15:31  | Reagovat
    To Danovy Soumar: bohuzel nikdo nerekl a neni schopen rict, v jak velke mire by ty firmy letiste vyuzivaly, rozhodne vsak nepujde o nakladni ci cargo letiste, takze pujde o par letu managementu? Pokud je to tak prinosne, bylo by tedy fajn kazdemu zamestnavateli z verejnych penez postavit k provozu parkoviste a mycku aut. Nebo to pojdme zkusit jinak a vratit lidem z Jihlavy alespon nejake penize, ktere jsou nuceni platit. Nejspravedliveji podle me tak, ze se vlozi do projektu s co nejvetsim zasahem, pripadne do podpory deti a mladeze. A pokud penize zbydou, pak je na miste podporit i dalsi projekty. Nemoralni je zadluzovani obyvatel a nakladani s penezi, jako by byly me vlastni, kdyz jsem jejich pouhym spravcem. a je jedno, zda jde o cyklostezky, stavby stadionu pro profesionalni sportovce, nebo majetkova ucast a dotace komercnimu malemu letisti.
  • VladimírV  | 19.09.2014 17:17  | Reagovat
    Pane Rumlere, na jednání zastupitelstva, kde byl záměr schválen, pan primátor pravil, že se přece najde nájemník, a z nájmu se přece bude provoz letiště financovat. Takže dnes, kdy letiště spravuje Aeroklub, mu dává město na jeho činnost (tedy hlavně údržbu letištní plochy 1,5 milionu ročně). Pokud zde bude nepřetržitý provoz s nezbytným zázemím (obsluha řídící věže, hasiči, péče o hangáry, osvětlení přistávací plochy, údržba dráhy, apod.), vyjde nám jedno. Musí to být znovu dotováno městem (bohužel ne krajem). Bumbrdlíček bude papat naše daně jen proto, že si naši zastupitelé pletou městský rozpočet s dojnou krávou. Pochybuji, že by samotný aeroklub měl na to, aby to táhl ze svého.
  • Martin Rumler  | 19.09.2014 17:33  | Reagovat
    Pane Vladimíre, myslím si to samé, co vy. Nejlepší by bylo dle mého soudu letiště prodat soukromníkovi, který vy jistě věděl, jak s ním naložit. A za své.
  • Daňový Soumar  | 19.09.2014 18:25  | Reagovat
    Pánové a co takhle zhasínat na hlavním a městském vlakovém nádraží ? Kolikpak asi stojí jeho provoz daňové polatníky ? To co zde uvádíte je bohapustý populismus. Mimo Ústí nad Labem mají všechny krajská města letiště se zpevněnou plochou. Město a potažmo kraj vydává mnohem více peněz za jiné zhovadilosti (dopravní terminál,stezky vedoucí od nikaď nikam,pruhy pro cyklisty na křižovatkách kde se cyklista vyskytne jednou za x let, skatepark, aqapark,parky s hnusnými sochami,drahé dopravní stavby(vnitřní okruh) v důsledků přivedení dopravy do centra (shity park) atd. atd.) . Pane Rumler vy používáte (i směrem k totalitnímu rusku) stejnou rétorikou jako redaktoři Rudého práva před čtyřiceti léty. Pojďme soudruzi vybudujeme něco co bude sloužit nám všem. :) Vrahy z Wall Streetu vystřídali vrahové z EU. Nedělám si iluze, že budete jiný než stávající politici. Neznám totiž člověka, který by do politiky nešel ze zištných důvodů a neobhajoval si tam svůj píseček. A kprodeji letiště. Zkuste se podívat na to jakým způsobem se např. Liberec pokusil své letiště prodat.
  • Martin Rumler  | 19.09.2014 18:31  | Reagovat
    Priklady, ktere uvadite zde ovsem nikdo nerozporuje a uz vyse jsem s vami souhlasil, ze rada vydaju mesta je na povazenou. Zbytek snad nema ani cenu komentovat. Nejlepsi by bylo, kdyby si kazdy delal se svymi penezi, co by chtel. Bohuzel to system neumoznuje a mesta jen prerozdeluji a dotuji. Pak ale nejde uprednostnovat mensinu na ukor vetsiny. Prave privilegia mensin jsou socialistickym vymyslem.
  • Hübner  | 19.09.2014 20:48  | Reagovat
    Pane Rumlere, toto téma je staré, všechno si myslím je řečeno. Pročpak jste to otevřel znovu?
  • Martin Rumler  | 20.09.2014 01:39  | Reagovat
    Co je na tom starého, když jsou tři měsíce uvolněné peníze a teprve se bude žádat o EIA?
  • Fejinka  | 21.09.2014 11:32  | Reagovat
    Srovnávat betonovou dráhu letiště s vlakovým nádražím je trošku "mimo mísu" s využitím letiště a vlakové dopravy to snad, v případě Jihlavy, ani nejde, to je na palici. Už to tady bylo několikrát diskutováno a vždy to letiště vyšlo jako zbytečnost a dar současného vedení magistrátu svým podnikatelským kamarádům, protože asi očekávají, že dojde k přesunům na radnici po podzimních komunálních volbách. Jakmile někdo začne mluvit o populismu, tak mu asi došly argumenty, hrozně rád toto slovo slyším. Jistěže, plebs tento nesmysl těžko vydejchá, letiště bude sloužit minimálnímu počtu osob, ale proč se k tomu vlastně vracím, všem, kteří trochu myslí je to jasné. Když to má stát avizovaných "50 melounů",nebo kolik, tak proč si to ti "vyvolení" nazainvestují samotní? Takový Prokop (Jipocar) se svého času chlubil na svých stránkách internetu, že má obrat firmy kolem miliardy korun (a jen tak mimochodem, několik let slibovaný chodník kolem jeho firmy stále není, lidi stále chodí škarpou a po silnici mezi auty, možná po spuštění světel na křižovatce na něj konečně dojde, když to sliboval, sliby se mají plnit). Bylo by dobré, aby se nové vedení radnice k tomu vrátilo ihned po volbách a přehodnotilo daný problém od základu. Taková sporná rozhodnutí, která vyvolávají ostré kontraverze občanů, by se měla předem prodiskutovat, třeba referendem, jelikož se týkají investic i kraje.
  • Daňový Soumar  | 21.09.2014 12:33  | Reagovat
    Jakmile se mají vydat peníze na podporu podnikání ( a tou bezesporu zpevněná plocha letiště bude) je oheň na střeše. Podívejte se za kolik chce město odkoupit Modetu a kolik ho bude stát její sanace (odhadem 100 mil ?). Kolik město stál odkup Dělnického domu a odkup objektů vojenské správy (100 mil. ?) a opět to nikomu nevadí. Kolik město bude stát a stálo nevhodné umístění Shity parku (600 mil. ?). Kolik ho stojí a stál provoz zimáku a fotbalového stadionu a kolik ho bude stát (700 mil.)? Tam hledejte kudy tečou prachy. Nějakých 30 mil. za zpevněnou plohu letiště jsou drobné. Všechno smrsknout na Jipocar může jen děda teda, strýček nimra a fejinka v jedné osobě. Této osobě bych doporučil ať jezdí ze Stříteže vlakem. Nebude mu ležet v žaludku Prokop a podpoří hospodaření černé díry zvané ČD.
  • berka  | 21.09.2014 13:04  | Reagovat
    Úvodem svého příspěvku raději znovu zdůrazňuji, že nejsem zastáncem ani odpůrcem modernizace letiště. Ale nezdá se mi, jak píšete Daňový Soumare, že zpevněná plocha letiště podpoří podnikání. Jakým způsobem ? Já na to nemůžu přijít. Přeprava materiálu a zboží se dneska z 90% řeší pozemní cestou, hlavně vnitrostátní. Nevím, který malý či střední podnikatel v Jihlavě by využíval pro přepravu letadla. Nehledě na to, že i když bude plocha letiště zpevněná, tak vzhledem k její velikosti na ní samozřejmě přistane maximálně tak Turbolet, ale rozhodně v žádném případě ne velké dopravní letadlo. Další věc je také to, že i kdyby tomu tak nakrásně bylo, zboží z přepravy by muselo procházet celnicí. Ta je pokud se nemýlím v Jihlavě nová - právě naproti Jipocaru. Už jsem v Henčově nebyl kolik let, ale myslím že nějaké přímé rychlé spojení Henčov - Střítež není. Akorát by se opět o něco víc zahustila doprava "u Věžiček". Takže nákladní doprava asi ne. Osobní přeprava ? Praha - Ostrava možná. Ale Jihlava je umístěná tak, že z Prahy nebo Brna je časově mnohem dostupnější autem (nebo autobusem), než letadlem. Představa, že by vrcholoví manageři denně létali do jihlavské práce letadlem z Prahy (zejména, když bydlí třeba v Průhonicích a cesta na letiště mu vyjde časově skoro tak jako do Jihlavy) je pro mě taky úsměvná. Takže co dál - turistický ruch ? Máme problémy sem dostat lidi vlakem nebo autem - natož letadlem. Jihlava nemá v oblasti turismu co nabídnout - myšleno tak, aby se sem organizovaly hromadné letecké zájezdy. Podpoření onoho ruchu tím, že by se tady dělaly velké letecké dny s účastí historických a moderních stíhaček, vrtulníků, atd. ? Dobře. Ale to je tak jeden víkend v roce. Pořád nevidím žádný relevantní důvod. Kdybych byl podnikatel, tak do takového projektu bych nikdy nešel - byly by to pro mě vyhozené peníze a stoprocentně ztrátový podnik (už jen samotný provoz letiště znamená podle mého laického odhadu tak dvacet lidí - od hlídačů, hasičů, přes meteorology až po navigátory - a ty musíte platit až už letadla létají, nebo ne). Takže jakým způsobem myslíte, že to podpoří to podnikání ?
  • Karel Obrdlik  | 21.09.2014 20:38  | Reagovat
    Vubec nedokazu pochopit srovnani letiste (jihlavske) s vlakovym nadrazim. Pokud to pomuze Airplanes v podnikani, je to firma se 71 zamestnanci a prumernym prijmem 19 500 hrubeho na zamestnance, dle posledni zverejnene rozvahy. Tak nevim, zda je tohle normalni. Pokud vim, velci zamestnavatele za nej nebroji. Ze je to akce vlastne jednoho cloveka, kteremu se moc hodi cinska delegace a dal mestu slib na prispeni Kraje je fakt. Prinos cinskych investoru si troufam odhadnout - v soukrome sfere a vyrobe s nimi bojujeme dnes a denne, kopiruji produkty a vyrabeji je za nase daleko podnakladove ceny. Proc by zde delali firmu na vyrobu ci vyvoj? Co mi ale vadi uplne nejvic je to, ze jak pise pan Rumler - město na to penize vubec nema, vezme si na to uver s navysenim. To same ted ta Modeta - koupime ji, ale jeste nevime, jak to pristi vedeni zafinancuje.. Takovych naslapnych min tam bude fura a docela bych chtel videt, zda se takto nasi predstavitele chovaji ke svym rodinnym rozpoctum. Odpovim si sám, chovaji se k nim presne opacne. Karel Obrdlik
  • Fejinka  | 22.09.2014 09:51  | Reagovat
    Soumare, ty jsi nenapravitelný, už se opakuješ s "těma synonyma". Bereš si to nějak osobně, jakmile se někdo dotkne Jipocaru, kopeš kolem sebe jako kobyla v posledním tažení. Jen tak mimochodem, chodit pěšky na ten vlak do Stříteže z Jipocaru (nebo od křižovatky) je tak říkajíc "o hubu", můžeš si to někdy zkusit-chodník žádný. Znám to moc dobře. Nyní je sucho, ale přijdou plískanice..a do toho ten provoz, hlavně v době špiček, nevíš kam skočit dříve. Budeš asi jeden z mála, který to letiště hájí za každou cenu, které z toho všeho vychází nejhůře, co se týče využití a uplatnění. Je to "dar" určitým lidem, nic víc, nic míň. Majoritě to sloužit nikdy nebude. Hezké pondělí.
  • Daňový Soumar  | 22.09.2014 10:18  | Reagovat
    No ČD taky neslouží "majoritě" a přesto se do nich cpou prachy horem dolem. Z příspěvků většiny odpůrců letiště se jako červená niť táhne motiv závisti. Česká to národní vlastnost.
  • VladimírV  | 22.09.2014 10:37  | Reagovat
    To DS: Máte pravdu, závist patří k špatným vlastnostem většiny našeho národa. Já například přiznám, že budu "závidět" těm, kteří budou využívat letištní plochu pro svoje soukromé potřeby s minimálními osobními náklady, se štědrým příspěvkem města. Na úkor převážné většiny nás ostatních. Závidím všem, kteří mohou dojít ke svému domovu po obyčejném chodníku. Bydlím ve vnitřním městě, kam patří bohužel i Helenín, platím tudíž stejně velkou domovní daň. Na chodník v ulici Hálkova kvůli podobným rozmarům města dlouhodobě nezbývají peníze. Vladimír Havlíček
  • berka  | 22.09.2014 10:57  | Reagovat
    Daňový Soumare, nevím, zda-li k závistivcům počítáte i mě - mě osobně jenom zajímalo vysvětlení toho, co jste napsal. Tedy jaký KONKRÉTNÍ přínos pro podnikání v Jihlavě bude nové letiště mít. Nic víc, nic míň. Pokud místo nějakých relevantních argumentů uzavřete debatu s tím, že "s váma se bavit nebudu, vy akorát závidíte", tak to spíš vypadá, že sám žádné konkrétní neznáte. A dokonce to tak trošičku - neuražte se prosím - vzbuzuje dojem, jako byste snad sám byl jedním z členů jihlavského leteckého klubu... Jinak - zastupitelům se lidi nedivte. Co asi tak mají dělat se vším tím betonem, který už byl "spřátelencům" předem přislíben na stavbu parkovacího domu (který nějakým zázrakem kupodivu nakonec neprošel) ? Někde se udat musí - tak proč ne zrovna na letišti ?
  • berka  | 22.09.2014 11:04  | Reagovat
    Pane Havlíčku, když Vy na to jdete špatně. Čekat, že někdo z náměstí dohlédne přes kopec až do Helenína... To musíte pěkně zajít za nějakým jihlavským architektem (pár jich v zastupitelstvu máme) a říct mu, že byste v Heleníně potřebovali nový chodník - ideálně nějaký netradiční, moderní. Nejlépe z nějakých dražších materiálů a hlavně navržený a následně realizovaný nějakou renomovanou a osvědčenou firmou. Já věřím, že by Vám určitě někdo z nich ochotně pomohl podobný projekt prosadit. Vždyť jsou tady jenom kvůli Vám !
  • VladimírV  | 22.09.2014 11:54  | Reagovat
    Pane Bernarde, mám podobné zkušenosti. Atypická, zejména umělecká díla se prosazují rychle. Není totiž s čím srovnávat a tedy i případně účinně kritizovat cenu díla. Namaže si kapsu architekt, vítězná firma a na nějakou tu provizi "iniciativního" politika či úředníka taky zbyde. A my se potom dozvíme o efektivně vynaložených společensky nutných nákladech. Vladimír Havlíček
  • Fejinka  | 22.09.2014 18:34  | Reagovat
    Na závist se dnes také hodí kde co, jako ten slavný populismus. Jakmile někdo "udeří hřebíček na hlavičku", tak je to buď závist, nebo populismus. A málem bych zapomněl na rasismus, to je také univerzální slovo.
  • Jana  | 27.09.2014 20:27  | Reagovat
    Naprosto souhlasím s tím, že město se nemá do letiště vůbec míchat. Pokud ho chce někdo využívat, zaplatí za to určitou sumu - služba jako každá jiná - proč by ji mělo provozovat právě město? Srovnání se silnicemi je naprosto zcestné!!!
  • Tomáš  | 30.09.2014 16:10  | Reagovat
    Letiště je pěkná věc, ale Jihlava je malinká na to, aby se jí něco podobného vyplatilo. Osobně vidím největší problém zastupitelů ve vidině letiště, ale již nepřemýšlí o infrastruktuře. Kudy by vedla veškerá doprava? Cesta je jen jedna, k průmyslové zóně. Rozumné napojení na samotnou Jihlavu moc není, jen za využití přivaděče. Pokud je navíc řeč o zahraničních firmách, nevidím důvod stavět letiště z našich daní pro ty, kteří pak svůj zisk odvádí do zahraničí a v místě výroby, krom svého, neinvestují ani "korunu".
  • Moik  | 09.10.2014 12:00  | Reagovat
    Já jen nechápu, proč by mělo být letiště právě města. Se silnicí v Česku bych to nesrovnával. V zahraničí není neobvyklé, že silnice provozují soukromé subjekty - hlavně v posledních letech. A stavba za městské peníze a následný pronájem pochybuju, že bude rentabilní...že to dokáže město postavit tak levně, že to pronajme za konkureceschopnou cenu a zároveň bez prodělku.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru