Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Radek Vovsík

Jsem šťastným otcem třech dětí, vedu dětský domov v Jihlavě a vůbec mi není lhostejné, co se kolem nás děje. V letech 2006-2010 jsem byl náměstkem jihlavského primátora za ODS.

Svět naruby?

Radek Vovsík | 08.07.2009 08:46

Martin Herzán, jeden z lídrů jihlavských komunistů, hluboce věřící křesťan, vydává pamětní medaili Karlu Krylovi. Tato věta je od prvního pohledu bláznivá svým obsahem. Komunisté zlikvidovali knihtiskařskou dílnu táty Karla Kryla, komunisté stáli za emigrací Karla Kryla, komunisté zakázali hrát Karla Kryla, Karel Kryl byl jednou z ikon protikomunistického odboje… Co má tedy znamenat toto gesto? Má to být demonstrace novodobé liberálnější KSČM ? Myslím si, že nikoliv, že důvod je daleko prozaičtější: Martin Herzán je jen nezralou, neukotvenou a tápající osobností, která ještě nenašla ani sebe samého. O to nebezpečnější však mohou být jeho exhibicionistické tendence.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Svatopluk Beran: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Svatopluk Beran: POVODEŇ
Svatopluk Beran: Poštovní schránka v těchto dnech:
Svatopluk Beran: PRÁVĚ DNES
https://cialisbrand.ru: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

97 komentářů

Přidat Komentář

  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 10:38  | Reagovat
    Pane Vovsík, nezlobím se na Vás, že máte extrémě pravicové názory a jimi šíříte kolem sebe pomluvy a nenávist, je to Vaše věc. Já jsem jako občan vydal pamětní medaili Karla Kryla k jeho výročí, dal tomu rok života a 26 tisíc ze svého silně podprůměrného platu. Politiku do toho od začátku odmítám tahat, nechci se na tom jakkoliv zviditelňovat, což jsem v tiskové zprávě médiím jasně zdůraznil... že mi jde o zviditelnění Kryla, nikoliv sebe a nemusím být nikde v souvislosti s medailí uváděn. To, že jste pro Kryla nikdy nic neudělal a kritizujete mě za to, že já na jeho pomátku dělám mnohé, též není v mé kompetenci soudit, ale že se chcete, narozdíl ode mně, politicky přiživovat na vydání pamětní medaile Karla Kryla považuji za velmi nezralé a politicky podpásové. Ale abych nabažil Váš pocit, že se krásné věci tvořené od srdce musí politizovat a tvořit z nich hnůj, uvádím: Karel Kryl nikdy nekritizoval výslovně komunismus, ale objektivně zlo dané doby, ať už před revolucí nebo po revoluci. Tím se stal nadčasovým. Vše, co Karel Kryl kritizoval na minulém režimu, kritizoval oprávněně. S tímto tvrzením nemám a nikdy jsem neměl žádný problém. Stejně tak nemám žádný problém uznávat Krylovu ostrou kritiku porevolučních ,,demokratických,, korytářů, kterým začalo jít jen o funkce a peníze... nikoliv o lidi a opravdovou svobodu, rozvoj občanské společnosti a demokracii. Jistě víte, jak kritizoval i představitele Vaší ODS a přiznejme si, že oprávněně. Jen pro smutnou zajímavost: Dnes už písně Karla Kryla hraje jen komunistické Rádio Haló Futura, vyjimečně jej zahraje ještě nějaké malé alternativní nekomerční rádio - avšak jen useklou verzi jediné ,,neškodné,, písně Anděl, v den výročí maximálně jako kulisu pustí Bratříčka.... Některé Krylovy písně, které po revoluci kritizovaly nový režim nesměli a dodnes nevyšli na žádné jeho desce (například píseň Demokracie). Po revoluci Karla Kryla vyhodili ze Svobodné Evropy, pro kterou 20 let pracoval, protože se jeho nové názory, ač pravdivé, nehodily pro novou dobu. Václav Havel ho vyhodil z Hradu, když se po návratu z exilu hlásil do politických služeb demokracie. A aby ukázali Krylovi jak si jej vážíme, dělali mu po návratu z exilu takové problémy s občanstvím, že se Kryl nakonec vážně zabýval možností vrátit se nadobro do Německa, ač naši zemi tolik miloval. Je mi líto, že jsem medaili musel vydat zrovna já, ale nikdo jiný by to neudělal. Málo kdo by tomu obětoval rok života a tolik svých peněz. Medaili jsem vydal jako obyčejný občan, politiku do toho rozhodně nechci tahat, bylo by to nedůstojné. Pokud nějaký politik chce kritizovat, že jsem medaili Kryla vydal já a tahal do toho politiku, pak je to jen z důvodu jeho vlastního politického zviditelnění a takovéto deviace a přiživování na takovémto projektu rozhdodně odsuzuji. Nadpis Vašeho Blogu zní : SVĚT NARUBY.... Dokonale jste ho nazval... Protože jen ve světě na ruby může být člověk, který udělá takovou prospěšnou věc jako já, kritizován a to ještě tak vulgárně. Je mi jasné, že ve světě naruby nesmím dělat nic dobrého a prospěšného, protože za to budu ponižován, urážen a odsuzován... Ale ani vaše pokřivené vnímání tvorby společensky prospěšných věcí a lidské obětavosti, mě určitě neodradí dál dělat veřejně prospěšné věci na úkor svého času, pěněz a vidím, že i pověsti... Dr. Herzán - občan
  • XXXXX  | 08.07.2009 11:40  | Reagovat
    Hlavně, že ty ses našel Vovsíku
  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 12:03  | Reagovat
    Pane Vovsík, vy jste zase osobou, která je ve funkci náměstka primátora placená z našich daní. Můžeten mi říci, proč v pracovní době píšete urážky proti lidem, kteří se snaží něco pozitivního tvořit a šíříte na internetovém blogu politickou nenávist? To máte v náplni práce náměstka primátora? Ostatní pracovníci magistrátu jsou šikanováni a vyhazováni, když si v pracovní době otvírají internet pro soukromé účely. Vedení města by mělo jít příkladem... Zvláště jste-li osobou veřejně činnu. A to nebudu požívat vaše zcestné výrazy o schizofrenii... Herzán
  • Hugo Chávez  | 08.07.2009 12:11  | Reagovat
    Cha chááá ,Vovsíku Vovsíku,ty jseš kádrovák jak řemen.Když může být propagátor vojsk Ministerstva vnitra SSSR a přítel maršála Yazova- Štětina,největší antikomunista,stejně jako svazáčci Mejstřík a Langer,tak proč by si věřící komunista nemohl ZA SVÝ nechat udělat jakoukoliv medaili ? Opravdu ti nedochází,že kádruješ hůř jak nějaká dílenská důvěrnice KSČ? Stále ještě lidi nemůžou dělat co by chtěli ,aby jim do toho nějakej trouba politik nekecal? A co se teda změnilo v té demogracii ?A jsem v práci a hraju tady karty heč.A stále ještě jsem toho nezkonil tolik jako ty s průjezdem na Březinkách.Čest tvojí "práci"!
  • bramborák  | 08.07.2009 12:45  | Reagovat
    Souhlas s p. Vovsíkem. Komunisti by měli nechat Kryla být.
  • Daňový soumar  | 08.07.2009 12:47  | Reagovat
    Bravo soudruhu Herzáne, bravo. Tento počin rozhodně KSČM voliče neuber spíše naopak. Kdybyste oněch 26 tisíc těžce ušetřených a vydělaných korunek dal na pomoc postiženým povodním uděláte evidentně daleko záslužnější čin. Ještě mě napadlo , že kdybyste to dat na konto nespravedlivě vězněných a obětí komunismu nemůžete KSČM udělat už větší reklamu. No a pokud budete hezky střádat můžete vydat pamětní medaili Vonkovi, Palachovi,Zajícovi a dalším a dalším. No čeká Vás velký úkol, tak si vyhrňte rukávy a směle se dejte do díla. :)))
  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 13:40  | Reagovat
    Jen pro informaci - KSČM v Jihlavě právě pořádá sbírku na povodně. Můžete též přispět :-)
  • Ladic  | 08.07.2009 14:20  | Reagovat
    To má být výsměch obětem komunismu a Karlovi zvlášť ? To si tato legenda od toho věřícího komunisty snad ani nezaslouží.
  • Ladic  | 08.07.2009 14:23  | Reagovat
    Ještě se tady bude vyjadřovat ve prospěch sprejera a pokrytce soudruh beran, fanatický člen islámisticko - komunistické iniciativy stop základnám Beran, ale ten to dělá za peníze...
  • Ladic  | 08.07.2009 14:26  | Reagovat
    Rád bych připomenul: Z Á K O N ze dne 9. července 1993 o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu § 1 (1) Komunistický režim a ti, kteří ho aktivně prosazovali, d) používal k perzekuci občanů všech mocenských nástrojů, a to zejména: - popravoval, vraždil je a žalářoval je ve věznicích a táborech nucených prací, při vyšetřování a v době žalářování vůči nim používal brutální metody včetně fyzického a psychického mučení a vystavování nelidským útrapám, - zbavoval je svévolně majetku a porušoval jejich vlastnická práva, - znemožňoval jim výkon zaměstnání, povolání nebo funkce a dosažení vyššího nebo odborného vzdělání, - zabraňoval jim svobodně vycestovat do zahraničí či vrátit se svobodně zpět........
  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 15:18  | Reagovat
    Patrně jste ne zcela a nebo špatně četl můj příspěvek zcela nahoře. Říkám tam: ,,Vše, co Karel Kryl kritizoval na minulém režimu, kritizoval oprávněně". A za tím si stojím. Snad není třeba více dodávat...
  • Dom  | 08.07.2009 17:08  | Reagovat
    Ten Váš postoj pane Herzáne je ale opravdu schyzofrenní, myslel jsem, že liberální komunisti sjou v ČSSD, proč jste Vy v KSČM??? Jak může kopat za stranu, se kterou nesouhlasíte? Vláda komunistů nebylo tam to ono před 20 lety, to prostě před 60 lety zvítězila jedna ze stran ve volbách a vzala to po svém, jak deska můžete tuto stranu zastupovat, když tvrdíte, že Kryl ji kritizoval oprávněně?? Některé činy pana Vovsíka neschvaluju, možná i většinu, ale pro tuto odvahu mu fandím, tohle mu sice nemůže přinést jednoho voliče navíc, spíš naopak, ale JE TO POTŘEBA.
  • Ladic  | 08.07.2009 17:22  | Reagovat
    http://zpravy.idnes.cz/jihlavsky-komunista-vydal-pametni-medaile-karla-kryla-p1p-/domaci.asp?c=A090708_150533_media_jw "Uráží mě, že se do toho pletou komunisti. Problém je v tom, že komunisti Karla ničili a zavírali lidi do kriminálu za Karlovy věci," připomněl Jan Kryl.....
  • Ladic  | 08.07.2009 17:25  | Reagovat
    Soudruhu Herzáne, MF jste řekl, že ,, že známého písničkáře už dnes rádia téměř nehrají s výjimkou komunistického rozhlasu.,, tak to už je s prominutím na Chocholouška....
  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 17:44  | Reagovat
    Splývá vám minulost se současností a to je nejen mylný obraz, ale i velmi nebezpečný. Svět není černobílý. Bylo by to příliš jednoduché, kdyby se dali chraktery a svědomí lidí soudit jen podle stranickcýh legitimací, ale to by byl určitý alibistický a diskriminační druh byrokratického fašismu . Já už mnoho let odmítám lidi soudit podle jejich stranické příslušnosti neboť je to obraz neuvěřitelně lživý. Není to tak, že Svatý Petr pouští do nebe jen ty, kteří mu předloží u nebeské brány legitimaci KDU-ČSL ani možná Vaše představa, že ti s legitimací KSČM mají vstupenku do pekla... život a svět je opravdu složitější a je lépe nesoudit druhé, když odmítáme přijmout jiné než černobílé pojetí světa... Dát razítko umí každý, ale přemýšlket, co člověk razítkuje, to už dá fušku :-)
  • PhDr. Martin Herzán  | 08.07.2009 17:47  | Reagovat
    Až uslyšíte hrát v rádiu Kryla, dejte mi vědět, obleču se do svátečního... rád bych se toho dožil...
  • Ladic  | 08.07.2009 17:52  | Reagovat
    Jistě, fašismus také neodsuzujete? A že nemá tolik obětí jako komunismus je známé.....takže gratuluji k vašim zvrhlým teoriím......já na rozdíl od vás totalitní systémy a jejich poskoky odsuzuji. Asi je to věc názoru...
  • Ladic  | 08.07.2009 17:53  | Reagovat
    A oblečete se do kněžského nebo po bolševicku?
  • Ladic  | 08.07.2009 18:02  | Reagovat
    A něco od Karla Kryla: Co tady čumíte, vlezte mi někam! Copak si myslíte, že na to čekám? Co tady civíte, táhněte domů! Pomníky stavíte, prosím vás,komu? Jednou za čas se páni ustrnou a přijdou poklečet Je to trapas, když s pózou mistrnou zkoušejí zabrečet Pak se zvednou a hraje muzika písničku mizernou Ještě jednou se trapně polyká nad hrobem s lucernou Kolik vám platějí za tenhle nápad Táhněte raději s děvkama chrápat Co mi to říkáte, že šel bych zas, rád? Odpověď čekáte? Na…t, jo, na.…t!
  • Ladic  | 08.07.2009 18:13  | Reagovat
    http://www.totalita.cz/cirkev/cir_1004.php
  • Ladic  | 08.07.2009 18:20  | Reagovat
    Studoval pan Herzán teoologii, jestli se nepletu.... tak jen pro připomenutí: „Číhošťský zázrak“, dosud nevysvětlený pohyb kříže na hlavním oltáři, ke kterému došlo 11. a 25. prosince 1949. V obci byl 22. února 1990 slavnostně odhalen pomník kněze Josefa Toufara, který byl v době Číhošťského zázraku v Číhošti farářem a kterého agenti StB během „vyšetřování“ události umučili k smrti.
  • xxxx  | 08.07.2009 18:37  | Reagovat
    Uf. tolik špíny urážek ubohosti co zde čtu. Někdo něco udělat, podle mně záslužného, a hned je po něm pliváno. Myslel jsem pane Vovsík, že Vás Vaše mateřská organizace stáhla z veřejného života, aby jste jim nekazil image. Totiž Vaše nízké chování se hosí spíše k chovanci dětskáho domova. Vaše zášť proti Všem, co nejsou v té podle Vás správné straně, je snad patologická. Nebo to je závist, že někdo něco vykonal dobře? Co jste Vy konkrétně udělal prospěšného? Zatím kam šlápnete tam tráva neroste. Jste pouze orálně zdatný. To Vám nikdo nebere. Ale chovejte se slušně. Jinak doufám že nebudete nominován na kadndidátku ODS. Nejen s mým hlasem by tato organizace nemohla počítat. Pokud někdo škodí městu a ODS, tak jste to Vy!
  • Daňový soumar  | 08.07.2009 18:38  | Reagovat
    Jak vidět opravdu se vrací doba kdy ...na rohu ulice vrah o morálce káže..
  • Ladic  | 08.07.2009 21:28  | Reagovat
    To XXXX : alespoň tak slušně jak se tady vždy chovala strana, které je pan Herzán členem? A co že záslužného udělal?
  • XXXXX  | 08.07.2009 22:30  | Reagovat
    Jen do sebe magoři. Natrhněte si prdele. Jedinej kdo se bude smát je zvolenej politik. Čím většího blba (ječmínek) si zvolíte, tím víc se vám doma bude chlámat. Od porážky polokomančema měl prdel staženou a vocas svěšenej, ale už tady poštěkává zas. Nehodí se k ničemu, akorát k požírání daní. Úřednickou vládu na vás. Ta jediná se do toho pustila. Škoda jen, že je to proto aby si hovada politický neušpinily ruce. MimochodemKryl se stejně poslouchat nikdy nedal.
  • Daňový soumar  | 08.07.2009 22:35  | Reagovat
    To xxxxx : Zato ty se posloucháš rád viď ? :)))
  • Daňový soumar  | 08.07.2009 22:37  | Reagovat
    To xxxxx : A jen tak pro zajímavost co se za dobu komáru poslouchat z české provenience dalo ?
  • Libor Furbacher  | 08.07.2009 22:57  | Reagovat
    Takze soudruhu Herzane,abych shrnul vase vysvetleni o tom co vas vedlo k vydani medaile.Samozrejme nic politickeho.Karla jste obdivoval jak se pral s komunistickym rezimem a souhlasil jste snim .A kdyz by jste byl starsi a zil v jeho dobe a nadnesl to na stranicke schuzi tak co by vam asi soudruzi odpovedeli?Karel Kryl nebyl vitan na hrade jako skoro vsichni navracejici se emigranti protoze jejich pohled na samet se rozchazel s Havlovim a protoze nechteli nechat komunisty,kteri si to zaslouzili ,nepotrestany .A tez jim zamezit aby prevlikli kabaty a rozlezli se vsude ,jak se i stalo.Je vice nez pravdepodobne ze ti kteri chteji udelat Karla Kryla neviditelneho jsou vasi pokrevni rudi bratri ,i kdyz v jinem kabate.Je opravdu zrudne ze aktivni komunista to zacne takhle kroutit a co je jeste horsi ,kdyz se podivate kolik useful idiots naskoci na jeho bandwagon.
  • PhDr. Martin Herzán  | 09.07.2009 09:35  | Reagovat
    Vydal jsem 200 kusů medailí. Patrně se to nesmí a zasloužím trest smrti. Možná jsem měl počkat dalších dvacet let, až demokracie v naší zemi ještě více uzraje a dorostě nová generace, která se bude na věci dívat už objektivněji a s odstupem... Co naplat, že jsem s medailí nechtěl vůbec spojovat své jméno a výslovně jsem to novinářům psal, neboť je na památku Kryla, ne k mému zviditelnění, co naplat, že jsem do toho nechtěl tahat jakoukoliv politiku, protože Kryl byl člověk pohrdající politikou (zcela výstižně). Novináři a politici, kteří rádi zneužijí vše, včetně Kryla k tomu, aby mě odsoudili (protože jsem členem), si vše vykládají po svém... Kdybych vydal medaili jako nestraník nebo jako člen ODS, to bych byl národní hrdina? No to snad ne !!! Takovou primitivní filosofii odsuzuji. To aby ze strachu před kritikou a pro svůj prospěch všichni vstoupili do ODS nebo se nikde radši neangažovali a držely hubu a krok - a byla tady jen jedna strana a mlčící stádo... něco mi to připomíná a nebylo to správné... Mám 200 medailí, nikdo Vám je nenutí, nebude-li je nikdo chtít pro svoji radost, klidně si je nechám, pro radost svoji radost :-) a nenechám si ji zkazit politickými štváči... Člověk aby se pak bál napsat někomu pohlednici z výletu a nalepit tam známku s Klausem, aby mě zase nevláčeli v novinách, že jsem olizoval prezidenta a jaktože jsem si dovolil koupit takovéto známky, když jsem komunista... :-)
  • Hugo Chávez  | 09.07.2009 10:46  | Reagovat
    Chudák SCHYZOFRENÍ (sic!!!) Herzán.sesypali jste se na něj jak svazáčci kádrováčci.Ještě nějakou tu petici od rozhořčených pracujících , moderněji -daňových poplatníků by to chtělo.Moralisti jak fík.Něco jako ukňouranej udavač arcibiskup Beran jste co ? A co vraždy demokreatů ? Ty se nepočítaj?Zavraždění komunistama,či zavraždění demokratam jsou na tom jaksi stejně,nebo ne ? Jeden do peklíčka ,druhý do nebíčka ? Jihlava si toho Vovsíka asi opravdu zaslouží.Místo danajský budeme říkat děčínský dar.AŤ Děčín chcípne !!!!!!! A co se týče počítání,myslel jsem že pravičáci jsou na tom s počtama teda líp.
  • Hugo Chávez  | 09.07.2009 11:06  | Reagovat
    Hele hoši demokradi , jednoznačně je KSČM daleko a daleko lepší než KSČ ne ? A co teda s takovým exčezhejtmanem Vystrčilem ,když se do tý horší partaje dral horem spodem a vymejval děckám mozky v nějaký tý BolschewistischeJunkerbundschulle ? A tobě Vovsíku radím ,zajet si do Parlamentu,ale ne do zasedačky,ale na oběd do kantýny a podívej se ,kdo s kým sedí u oběda ty extrémisto.A pak bys měl tedy okamžitě vystoupit z rodné Strany.A založit nějakou novou tu Pravou pravou Stranu.
  • Ladic  | 09.07.2009 11:42  | Reagovat
    Soudruhu Herzáne......trest smrti používali komunisté proti svým politickým oponentům. Jaké že strany jste členem? Chtěl bych vás upozornit, že tyto praktiky se už nepoužívají, v současné době je trest smrti zrušen. To komunisté si dokázali popravit i svého generálního tajemníka a popravit ženu, která přežila koncentrační tábor a takový exot jako Hugo jim ještě tleskal. Tady ovšem češi Čechům.....že ano? Ostatně bratr Karla a vedoucí spolku přátel Karla Kryla vám to napsali dobře. Uráží je to.......ale nepředopokládám, že by vaše schizofrenní osoba byla schopna sebereflexe...
  • Ladic  | 09.07.2009 11:45  | Reagovat
    Pro doplnění: Dobrý večer, nepíše se mi to snadno, ale i vzhledem k politické straně, v níž se angažujete, nemohu Vaše aktivity v souvislosti s Karlem Krylem podpořit. Jsem přesvědčen, že i negativní reklama je reklama, tudíž se na našich stránkách o této (mimochodem velmi ošklivé medaili) neobjeví nic. Zdraví Vojtěch Klimt, klub přátel Karla Kryla
  • Ladic  | 09.07.2009 11:51  | Reagovat
    http://zpravy.idnes.cz/jihlavsky-komunista-vydal-pametni-medaile-karla-kryla-p1p-/domaci.asp?c=A090708_150533_media_jw "Uráží mě, že se do toho pletou komunisti. Problém je v tom, že komunisti Karla ničili a zavírali lidi do kriminálu za Karlovy věci," připomněl Jan Kryl, který se o medailovém počinu dozvěděl od MF DNES Doufám, že soudruh Herzán napíše i panu Krylovi vysvětlení o primitivní filosofii těch, kterým se jeho ,,počin,, nelíbí...
  • Hugo Chávez  | 09.07.2009 12:04  | Reagovat
    Ladici trest smrti používali i demokrati a vraždu nejen proti oponentúm,ale i proti ženám a dětem takže co ? Svobodná Evropa srazila svými nablblými balóny dvě letadla a eksot jako Ladic jim u toho tleskal.(?!) Já osobně bolševikům tleskám opravdu za to,že se tak rychle dokázali vypořádat s oním tajemníkem,KTERÝ ZAVEDL POŘÁDKY,KTERÉ VEDLY K POPRAVĚ TÉ ŽENY,takže to máš spřeházené Ladici, tleskám jim i za to že odkrouhli Reicina,který to se Slánským připravoval a netleskám jim,že jim trvalo 3 roky ,než pověsili Závodského,který to chystal se Slánským,Reicinem a dalšími. A nevím jak by dopadla Horáková v USA v 50.letech.Ethel Rosenbergová jen předala papíry svému muži a šla na křeslo,kdežto Horáková chtěla násilnou změnu a to i válkou (4 roky po WWII)!Kdyby to hlásala a praktikovala v USA tak nevím jak by dopadla.Sama to dobře znala,porotože jako členka Společnosti přátel USA dost brblala proti Chicagskému procesu z roku 1941 a to se v USA ještě nevyhazovalo z práce,nešikanovalo a nezavíralo jako později že Ladici ? To přišlo taky až v 50.letech.Takže opět bum jako bác.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2009 12:06  | Reagovat
    Jaká je asi skutečná duševní přidaná hodnota osoby radního našeho města, pana Vovsíka? Je pro něj pouze mrtvý komunista ten jediný, který stojí za pochopení a obdiv? Může vůbec ve své pravicové zaslepenosti, být dostatečně přínosnou osobou pro řízení města Jihlavy? Jak se asi ve svém nitru smiřuje s existencí komunistických stran Francie, Itálie, Malty a dalších v Evropě? Bude muset stářím vymřít takovýto druh občanů naší země, jako je pan Vovsík, abychom nemuseli absorvovat tyto jednoduché arogantní výlevy. Podobný duševní problém mělo mnoho lidí zasažených německým nacismem. Domnívám se že právě pan Vovsík, je typickým příkladem jevu, kdy již nepoškozená generace jedním typem násilý, necití vůbec žádnou potřebu se k nezažitému typu násilý, vyjadřovat i když například z iniciativy jejich přesvědčení, vznikl Výzkumný ústav pro studování totalitních režimů. Je skutečně patologicky zajímavé, že ve svých článcích se zaobírá pouze a pouze jedním typem násilí. Německý nacismus - toužící po likvidaci ras nebo imperiální kapitalismus, toužící po hospodářské kontrole či likvidaci národů vlastnících potřebné suroviny k budování ,,ekonomicky silné společnosti,, je jaksi mimo jeho mísu. Řekl bych, že z hlediska činnosti mozku tohoto jedince, je to též na Vědecký výzkum. :)
  • Ladic  | 09.07.2009 12:22  | Reagovat
    Jak by asi reagoval takový Hugo, kdyby člen NSDAP vydal pamětní medaili panu Hašlerovi? Přece dnes už nebudeme kádrovat....A pro pana Herzána.....nebojte se, vy by jste nikdy nebyl národní hrdina, to by musel volby vyhrát váš šéf Falmer, pardon Filip. Ten je za svačinu schopen všeho.
  • Ladic  | 09.07.2009 12:26  | Reagovat
    Konečně svatopluk, také fanatický člen islámisticko bolševické iniciativy, tedy jako pan Herzán. Pro doplnění: Májíček na webových stránkách SS vedl rozhovor s Haidarem Omaisem, sympatizantem Hizballáhu, který žije dlouhodobě v České republice. „Na začátek bychom rádi pogratulovali Hizballáhu, že porazil Izrael, který byl donucen se stáhnout z Libanonu,“ vyjádřil Májíček svou přízeň teroristické organizaci, která například v osmdesátých letech provedla několik bombových útoků na americké ambasády a je financována z Íránu. Odborník na extrémismus Miroslav Mareš o SS (socialistická solidarita) řekl: „Ta organizace patří do trockistické části politického spektra, usiluje o revoluční nastolení takového režimu, který by v podstatě byl antagonistický k tomu, co v současné době je považováno za demokracii v tom mainstreemovém pojetí v České republice.“ „S panem Májíčkem jsem diskutoval na jedné debatě o radaru a dokázal mi, že je přesvědčeným komunistou,“ řekl pro Euro online politolog Roman Joch. Velkou část organizací, které se podílejí na iniciativě Ne základnám tvoří nejrůznější komunistické a islámské organizace. Jde například o Komunistický svaz mládeže, který na své internetové stránce, kromě oslavných článků o komunistické straně, propaguje v odkazech 74 komunistických spolků z domova i ze zahraničí.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2009 13:11  | Reagovat
    Pokud už jsi to Láďo zatáhl až sem, pust si tohle a vydrž. www.blisty.cz/2009/1/13/art44723.html
  • Michal S. Kouba  | 09.07.2009 13:19  | Reagovat
    Dobry den vsem. Precetl jsem si clanek p. Vovsika i vyjadreni pod nim a musim ric, ze zasnu nad tim, kolik reakci vyvolala aktivita p. Herzana. Komunista vydal medaili Krylovi - jiste ulet, ale pokud tedy mame svobodu, at si snad dela, co uzna za vhodne, ci ne? Uskodilo to nekomu? Snad jen krome pana Vovsika, ktery ted mozna lituje, ze ho jako jedineho opravdoveho antikomunistu neco podobneho nenapadlo driv, jelikoz by tim urcite ziskal pro stranu par bodiku navic pred volbami. Nedelam si iluze ani o tom, ze by p. Herzan byl natolik zamilovany do Karla Kryla, ze by nezistne vydaval jakesi medaile (proc proboha?!), ktere maji rict..., co vlastne? Jsou na pamatku? Jejich smysl mi unika, lec pan zastupitel jiste vi, za jakym ucelem se do neceho takoveho pustil. Mimochodem, kolik stoji? Nebo je rozdavate? Opravdu netusim, k cemu takove prazdne gesto. Nicmene, nebyli by to Cesi, aby pod rouskou vetsi ci mensi anonymity internetu neprihodili nejake to polinko do diskuse o nicem, coz tedy ted delam (pouze timto jedinym prispevkem) i ja: Pred par lety jsme s byvalou kapelou hrali na malem festivalu u Vaska Floriana na statku ve Stare Risi. Vystupovali jsme pred Janem Krylem a bylo to prave v dobe, kdy Daniel Landa zacinal znasilnovat dilo Karla Kryla k obrazu svemu, tudiz pro vsechny jemu podobne, pokrytecke sektarske psychopaty. Kdyz jsem pak mel moznost mluvit s Janem, chtel jsem vedet, co rika na Landovy militantni pochodove aranze a zda si nemysli, ze se jeho bracha obraci v hrobe. Rekl mi, ze si mysli, ze "to Dan udelal moc hezky a jemu se to libi". Pointa je jednoducha - pokud vlastni rodine Karla Kryla nevadi, ci nevadilo, jak z jeho nalehave muziky, plne uzkosti pred nesvobodou, vznika v nove dobe mars pro nevzdelance ci nasilnicke organizovane skupinky, tezko muze kohokoli rozhazet absolutne nepodstatna medaile, vydana buhviproc malinko nevyhranenym komunistou. Jiste jsou dulezitejsi veci, ktere by zaslouzili obsahle rozbory a komentare. Aneb slovy lidove moudrosti- cim vic se hovno maze, tim vic smrdi. MK
  • xxxx  | 09.07.2009 13:32  | Reagovat
    Kam jsme se to dopracovali. Pojdte se podivat na začátek diskuse. Jak vznikla. Jeden bývalý učitel napsal článek - blog. To, jak zareagoval na skutečnost, že někdo něco udělal a nedejbože se o něm píše, svědčí o jeho charakteru a malosti. Nemáte patent na rozum, nemáte monopol na pravdu, nemáte monopol na vystupování v médiích. Pochopte to. Čím dál více štvete lidi tohoto města svými výpady na kohokoliv, nejlépe komunisty. Jak ubohé a populistické. Pochopte nemáte na bratra Koniáše, Adolfa, Džugašviliho, Joseph McCarthy, kteří ve jménu své ideologie vraždili lidi. Svým slovním projevem se jim blížíte. Ale jinak je Vás mně líto. Když se chcete zviditelnit, přestaňte plivat na lidi, udělejte něco pěkného pro lidi tohoto města, pro své voliče. Když už nechcete abdikovat, oceňte třeba lidi kteří něco dokázali. Jste dost ve vysoké funkci možností máte dost. Oceňte hasiče, kteří pomáhají při záplavách, ty pochvalte polcajty co zabavili manikovi granat v Tresti, vyfotte se s tema chlapama co vytáhli ridice z havarovanýho auta. (Namátkou co tady vidim) Jste predstavitel mnesta, tak se také tak chovejte. Jak jsem jiz napsal, chovejte se jako clen ODS. Abych se za Vás nemusel stydet
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2009 13:45  | Reagovat
    Ladic otevřeně lžeš. Podívej se na seznam, kde tam vidíš Komunistický Svaz Mládeže. Co to meleš za nesmysly. Vzpamatuj se. V naší republlice je ústavou zaručená náboženská svoboda. Zřejmě jsi se teprve probudil. Tak hupky s postýlky a cvičit.
  • Občan  | 09.07.2009 13:52  | Reagovat
    Škoda, veliká škoda! Výrokům obou pánů by prospěla mnohem větší publicita (a možná i nějaká drobnější analýza), aby měli voliči možnost si ujasnit, kdo je zastupuje. Bohužel se potvrzuje názor, který jsem nedávno zaslechl a to, že "na jihlavské radnici sedí samej Bartáček a Novák, a není třeba se potom divit úrovni, s jakou je město (ne)řízeno"... (replika na film "Zítra to roztočíme, drahoušku") Mor nekonstruktivních výroků alias "rathismus" a schizofrenie politiků je ovšem jevem celostátním a řekl bych i všestranickým - vůbec se nedivím občanům znechuceným politikou a odmítajícím účast ve volbách. Kroutím hlavou a podivuji se, jak je ignorována základní poučka pro všechny vztahy, které mají přinášet něco pozitivního nebo minimálně mají vůbec fungovat (= upustit od osobního napadání a věnovat se konkrétním problémům). Diví se snad někdo, že jdeme ode zdi ke zdi? Diví se někdo, že nemáme státníky, kteří by uměli prezentovat vizi budoucnosti našeho státu - radní, kteří by uměli definovat vizi našeho města? Přístup obou pánů vykazuje hlubokou míru neúcty a nerespektu jeden k druhému, což je podhoubím pro vzájemné naschvály - z daní potom platíme více času na řešení osobních sporů, než na faktické výkony ve prospěch občanů! P. Vovsíkovi odpovídám: "Svět naruby je také to, když někdo nemorálně káže morálku." Čistotě myšlenek p. Herzána s ohledem na okolnosti nevěřím a medaili si od něj rozhodně nekoupím. Obranu památky pana Karla Kryla ponechávám příbuzným a popř. těm, kdo se o něj skutečně do hloubky zajímají (snad v duchu poselství KK a jeho "neznámého vojína" budou též postupovat...)
  • Hugo Chávez  | 09.07.2009 13:59  | Reagovat
    Podpisuju Koubu i 4X.Radši zanesu komunistům prachy na vyplavené ,než tady s pravýma pravičákama přepočítávat mrtvoly komunistů a mrtvoly demokratů.Stejně pravičáci moc počítat neuměj.Prostě Vovsík si chce vyprskat své místečko tak ať ho má.Připomíná mi čím dál víc Jambora nebo Štětinu před Velvethem.
  • Ladic  | 09.07.2009 15:53  | Reagovat
    To: Michal S. Kouba -možná kauzu moc nesledujete, ale: Jihlavský politik ražbou bronzových medailí příliš nepotěšil Jana Kryla, Karlova bratra. "Uráží mě, že se do toho pletou komunisti. Problém je v tom, že komunisti Karla ničili a zavírali lidi do kriminálu za Karlovy věci," připomněl Jan Kryl, který se o medailovém počinu dozvěděl od MF DNES. http://zpravy.idnes.cz/jihlavsky-komunista-vydal-pametni-medaile-karla-kryla-p1p-/domaci.asp?c=A090708_150533_media_jw
  • Ladic  | 09.07.2009 15:57  | Reagovat
    Ale sváťo, já za to nemůžu, že ti grázlové co měli v programu zrušení soukromého vlastnictví výrobních prostředků byli zakázáni a vy jste je vyškrtli, oni stačí ti palestinci a islámisti, aby bylo vidět, co jste zač. Z tebe musí mít na Svatopluka Čecha radost....a KGB obzvlášť...
  • Ladic  | 09.07.2009 16:00  | Reagovat
    Ale Hugo, proč komunistům? Oni jsou vyplavený?Nebo prostě tak ze zvyku? A s tím počítáním....dost dobrý...to byl konečně argument hodný voliče bolševiků...
  • Ladic  | 09.07.2009 16:06  | Reagovat
    Národ, který zapomene svoji minulost, je odsouzen prožít ji znovu. Pozorně naslouchejme bývalým politickým vězňům a předávejme jejich krví vykoupené zkušenosti svým vlastním dětem. Možná nemáme odvahu postavit se otevřeně proti velkému zlu, které by nás ohrozilo na zdraví nebo dokonce na životě. Musíme mít ale odvahu postavit se proti zlu malému ještě dříve, než přeroste ve zlo velké. Protože národ, který se nedokáže vypořádat se svou špatnou minulostí, se připravuje o lepší budoucnost. Literatura: [1] Zpravodaj Konfederace politických vězňů České republiky 2/2000 (roč. 7, květen 2000)
  • Ladic  | 09.07.2009 16:11  | Reagovat
    Svatopluku Berane, ještě jedna o vás: http://www.lidovky.cz/za-odporem-proti-radaru-je-byvaly-rozvedcik-stb-f5w-/ln_noviny.asp?c=A080331_000008_ln_noviny_sko&klic=224668&mes=080331_0 Za odporem proti radaru je bývalý rozvědčík StB 31. března 2008 Protiradarovou kampaň vedou například i Greenpeace, ale je to právě iniciativa Ne základnám, která je nejvíc vidět. Jenže lidé spojení s iniciativou mají často kontroverzní minulost. U jejího zrodu stál například dvaasedmdesátiletý Rudolf Převrátil, bývalý komunistický rozvědčík. Důvěrníka StB dělal od roku 1966, jeho úkolem bylo „typovat a rozpracovávat vysokoškoláky z kapitalistického zahraničí“ Iniciativu podporuje i sdružení Vojáci proti válce. V něm působí Oskar Marek, který byl v dobách železné opony náčelníkem Hlavní politické správy Západního vojenského okruhu armády. O těchto lidech spojených s iniciativou Ne základnám loni informovalo Rádio Česko. Kolem iniciativy se rovněž pohybují mladí levicoví extremisté. Člen poslaneckého výboru pro bezpečnost Tomáš Kladívko dodává, že by se nemělo zapomenout na starosty z obcí kolem plánované lokality pro radar v Brdech: „Většina z nich jsou bývalí komunističtí vojáci z povolání.“
  • Major Zeman  | 09.07.2009 18:17  | Reagovat
    KSČM je legální parlamentní stranou v rámci ústavy a zákona o politických stranách. Mají své voliče a jsou mimo jiné třetí nejsilňější politickou stranou. Každá politická strana má svůj ideový program, s kterým můžu a nebo nemusím souhlasit, ale v rámci parlamentní demokracie je třeba názory stran respektovat. Pokud si znás kdokoliv myslí že jednání a názory stran a politiků jsou za hranicí ústavního pořádku ČR nic mu nebrání aby vše nahlásil kompetentním úřadům. Nezavislý soud již rozhodne kdo je legálně hoden se zůčastnit politické souťěže stran.Na závěr. Víte pane Vovsíku co se stane když spadne odeesák do vody? Prvňě vyplavou špinavý peníze a pak čistý komunista.
  • Míla  | 09.07.2009 19:58  | Reagovat
    Prosím Vás nechte toho, uvědomte si, jak by se asi cítil sám Karel Kryl, kdyby četl vaše "komentáře". A to bez výjimky. Neberte si ho jako záminku k vašim politickým hádkám. On sám by jistě nechtěl nějaké pamětní medaile, ještě že nebude číst, co způsobily. A je úplně jedno, kdo je vydal a za kolik a kdo to kritizuje. Zkuste si přečíst některé jeho básně a zamyslet se, možná ho trochu pochopíte.
  • xmolly  | 10.07.2009 07:36  | Reagovat
    Pane Vovsíku gratuluji, ještě pár takových nenávistných článků a máte jistotu, že vás bude volit jen vaše rodina. Vy tady poukazujete jak se chovali komunisti a přitom máte stejné praktiky jako oni. Dnes se mi jeví více demokraticky než ODS a ČSSD.A jelikož už z principu nevolím KDU-ČSL a Komunisty. Tak můj hlas obdrží nějaká malá bezvýznamná strana. Díky Vám mám opravdu jistotu, že v příštích komunálních volbách už ODS volit nebudu, protože co předvádíte, je opravdu za hranicí všeho vkusu:o(
  • Zubatá  | 10.07.2009 09:57  | Reagovat
    Krylovy je to jedno má-li pamětní medaili. Kryl by o podobné ocenění nestál ani za živa. Ale pamětní medaile se udělují posmrtně. Medaile je na světě a ze zcela normálního pohledu mi to nepřipadne jako zviditelňování pana Herzána. Prostě se pro něco rozhodl a udělal to. Kdo nic nedělá nic nezkazí, že pane Vovsíku? A kdo celou věc začal politizovat tak tím jste přece Vy pane Vovsíku, pokud začnete poukazovat na politickou příslušnost pana Herzána. O tom, že ho dále zesměšňujete je už jen otázka Vašeho morálního profilu. Nemá smysl cokoli uvádět o tom co by kdyby byl Kryl na živu. Jen malá úvaha na konec - kdyby s medailí přišel pan Vovsík co by se stalo? Následoval by nehynoucí sláva a hodokvas po dobu 3 dnů na počest pana zastupitele Vovsíka? Asi ano.
  • Ladic  | 10.07.2009 10:12  | Reagovat
    Krylovi by určitě nebylo jedno, kdo mu ji vydal...v tom je rozdíl, tak jak to podle vyjádření uráží jeho bratra( ten asi ví lépe než zubatá a ten namoll, o čem mluví)a nesouhlasí s tím ani vedoucí spolku přátel Karla Kryla...
  • Svatopluk Beran  | 10.07.2009 11:22  | Reagovat
    Ladic říká: 9. 7. 2009 v 16:06 Národ, který zapomene svoji minulost, je odsouzen prožít ji znovu. Pozorně naslouchejme bývalým politickým vězňům a předávejme jejich krví vykoupené zkušenosti svým vlastním dětem. Možná nemáme odvahu postavit se otevřeně proti velkému zlu, které by nás ohrozilo na zdraví nebo dokonce na životě. Musíme mít ale odvahu postavit se proti zlu malému ještě dříve, než přeroste ve zlo velké. Protože národ, který se nedokáže vypořádat se svou špatnou minulostí, se připravuje o lepší budoucnost. Literatura: [1] Zpravodaj Konfederace politických vězňů České republiky 2/2000 (roč. 7, květen 2000) Domníváš se Láďo že díky zapomětlivosti pana Vovsíka si budeme muset prožít nacismus ještě jednou? O komunistech se na zdejších blozích zmiňuje, ve svých 29 článcích 12x, o nacismu však ani jednou. Že by o tom nic nevěděl, když už na to máme i Vědecký Ústav? Víš Laďo, já si myslím že on jako významný radní člen, jede tak trochu sám na sebe. Teď hold letí antikomunismus a on byl komunisty zasažen, tak je potřeba se na tom polštáři příjemě vznášet. Prosadit samotný pravicový program bez vytváření strachu z minulého režimu, by asi na vítěztví nestačilo. Takže důležité je i po dvaceti letech strašit, strašit a strašit. Místo řešení - STRAŠENÍ. To by opět mohlo zabrat.
  • Libor Furbacher  | 10.07.2009 14:21  | Reagovat
    Pane Beran tak ze podle vasi logiky ,co se stalo pred dvaceti lety je pro vas uz dlouho,ale co je sedesat let stare o tom by se melo psat vice.Vy zapominate na jednu vec nacizmus byl u nas sest let ,byl porazen ,zakazan a vynici plne potrestani.Na rozdil od komunismu,ktery nas rdousil ctyricet let,kdyz padl tak nebyl zakazan ,nikdo nebyl potrestan a uz se zase tlaceji do vlady.Znate''Three Wise Monkyes''?Tri chytre opice.Jedna si zakryla oci a rekla nevidim nic zleho,druha si zacpala usi a rekla neslysim nic zleho a treti si zacpala pusu a rekla nerikam nic zleho.To je vas pristup ke komunismu.A to je velmi nebezpecne.Proto tady s vami tady polemizuji a cenim si pane Vovsika ,ktery tyto temata prinasi a pripomina to co kazdy komunista nerad slysi.
  • Dom  | 10.07.2009 14:35  | Reagovat
    Nezlobte se na mě, ale i Daňový soumar i Hugo a ostatní, kteří plivou na Vovsíka, že něco neustál a že nectí svobodu: Považuju za větší nesvobodu někomu upírat právo na nesouhlasnou reakci na cokoli než kritizovat někoho za jeho činy. Lépe řečeno, oba dva mají právo na obojí. Pokud člen komunistické strany vzdá poctu člověku, kterého jeho strana utlačovala, dá se to chápat jako žert nebo úlet nebo jako snaha o napravení některých věcí. Reakce pana Vovsíka je je jen jeho věc - od toho tu blog je a od toho máme demokracii. Pokud mu to někdo z Vás odpírá, potom potlačuje demokracii. Pokud pan Dr. Herzán vydal medaili opravdu osobně, pak je schyzofrenik, protože kope proti zájmům strany, které je členem. Pokud ji vydal za Stranu, aby ukázal, že KSČM se tváří a myslí jinak, pak je to pochopitelné (ale v žádném případě to na mě nenechalo stopu)
  • Daňový soumar  | 10.07.2009 15:12  | Reagovat
    To Dom : Můžete mi ukázat kde na koho plivu. Je divné že umíte psát, když neumíte číst.
  • Svatopluk Beran  | 10.07.2009 15:39  | Reagovat
    Vědomě lžete pane Furbacher. Přečtěte si znovu a pozorně moje články ohledně mých vyjádření k některým praktikám komunistů v naší zemi a najděte mi jediný takový ve kterém se podobně vyjadřuje pan Vovsík k nacismu. Nacionální sociasmus v době bankami a peněžními ústavy uměle vyvolaných hospodářských krizí může být velmi nebezpečný. Již jsme se spolujednou též bavili a byl jste to právě vy, kdo byl překvapen ze zastřelení našich 71 občanů včetně dětí statní mocí za první republiky. Pan Vovsík ani řádek. Za šest let nacismu bylo zabito nebo popraveno přes 600 tisíc našich lidí. Tolik nebylo zabito ani spojeneckých vojáků při osvobozování Evropy. Kde se o tomto vysokém počtu obětí pan Vovsík v některé svém konkrétním článku na těcht blozích zmiňuje. Nikde ani řádku a to vše v době kdy za vlády ODS a ministrování Ivana Langera utrapravicové nacionální dělnické strany dostaly volný kredit v celé naší republice. Je snad i pan Vovsík jejich tajným obdivovatelem a roztrojenou opicí které nic nevidí, neslyší, nemluví ale hlavně vůbec nenapíše. Víte, každá podobná zpráva, je pro mě od pana Vovsíka farizejský projev zamrzlého člověka v čase. Až bude schopen popsat zlo jako takové a nebude si jako náměstek primátora našeho města, stranicky vybírat jenom jeden typ násilí, a to ať už násilí vědomě jako první zneužívá pro svou osobní potřebu kdokoliv, pak z něj bude kredibilní orgán městské zprávy. Do té doby je pro mne a i většinu obyvatel tohoto města, pouhou stranickou troubou. (HLÁSNOU)
  • Svatopluk Beran  | 10.07.2009 15:54  | Reagovat
    Zkopírujte mi pane Furbacher místo kde tvrdím aby se psalo více o věcech proběhnuvších hystoricky dřive. Já píšu o tom, že by se měl pan Vovsík minimálně tak věnovat nacismu jako komunismu, když už to ODS uzákonila. Ovšem náš první radní se vyhýbá zákonům prohlasovanými ODS a zcela vědomě jeden druh totality skrývá. Proč asi? Protože mu zřejmě osobně neublížil? Takže co je mu do toho? I to je možný přístup některých občanů některých politických stran.
  • Libor Furbacher  | 10.07.2009 21:26  | Reagovat
    Pane Beran ,kdyby jste cetl moji reakci pozorneji tak tak tam najdete odpoved na Vase PROC ASI?Tak jeste jednou. Vy zapominate na jednu vec nacizmus byl u nas sest let ,byl porazen ,zakazan a vinici plne potrestani.Na rozdil od komunismu,ktery nas rdousil ctyricet let,kdyz padl tak nebyl zakazan ,nikdo nebyl potrestan a uz se zase tlaceji do vlady.Vidite ten rozdil?
  • Major Zeman  | 10.07.2009 22:00  | Reagovat
    Aktivity pana Herzána se podle mého míňění nepřiměřeňě medializuje a je otázkou proč ? Občany města Jihlavy by více zajímalo v době celosvětové hospodářské krize, když se u většiny soukromých firem snižují zaměstnancům mzdy a roste nezaměstnanost. Jesli bylo adekvátní, citelné zdražení domovní daňě,chystané zdražení MHD apod. Na tyto aktuální věci by mělo vedení města a zastupitelé všech politických stran více reagovat. Diskuze o morální zodpovědnosti před listopadového režimu nejsou v současné době pro většinu občanů zatím žádným přínosem.
  • Libor Furbacher  | 10.07.2009 22:20  | Reagovat
    Samozrejme penizky a pohoda a s nejakou moralkou, nebo co to je, nas neotravujte Pokud se to neda vypit ,snist a nebo aspon ukrast ,tak k cemu to je?
  • Svatopluk Beran  | 11.07.2009 09:05  | Reagovat
    Nezapomínám pane Furbacher, to spíš vy a pan Vovsík potřebuje z nějakého důvodu zapomenout. Jak jste si jistě mohl všimnot na projevech ultrapravicových nacionálních stran a to nejen v Jihlavě, ide nacismu nebyly dosud zneškodněny. Zločiny potrestány byly, to máte pravdu, ale některé státy jim i nadále zametají cestičku. Například, dle zákonů Spojených Států se mohou nacisté veřejně a otevřeně na internetových stránkách společností, provozovaných tamtéž, dál hlásat ke své ideologii. To nese díky internetu bez hranic možnost, aby se mohly i v našich zemích za vládnutí a tolerance netečného náměstka primátora pana Vovsíka a tolerance jeho stranického ministra vnitra, čeští ultrapravičáci opět prosazovat. Dokud nebyla odstraněna zákoným a parlamentním způsobem lobistická vláda ODS, vláda Mirka Topolánka, vláda straníků pana Vovsíka, mohli si tu nacionální strany dělat svou propagandu jak chtěly a daňový poplatník to musel platit. Jak jste si jistě stačil všimnout, jeden obyčejný obtloustlí úředník a jeden policista, kterého policejní řemeslo vyloženě baví, tomu, co bývalá vláda vyloženě tolerovala a možná i skrytě podorovala, udělali během pár dnů rázný konec. Je fajn, že se tak stalo i pomocí Jihlavy. Jenom je veliká škoda, že vedení našeho města a tím potažmo i pan Vovsík neukázalo svojí osobní statečnost proti tomuto typu totality svojí občanskou angažovaností, třeba i na těchto blozích, již dříve. Jak to, že po výměně vlády to šlo a před tím ne? Změnily se snad zákony? Bál se pan Vovsík svého ministra? Bál se, že by byl sesazen z místa náměstka? Kde bylo jeho osobní přesvědčení v této zemi, k zákonem upřesněným totalitním režimům? Co dělal, když se ten plevel tady rozrůstal? Psal o tom? Nebo ho spíš chtěl svou netečností a spravedlivým antikomunismem živil a hnojil? Je dále také skutečností, že díky policejnímu zásahu v Jihlavě se mohla projevit i část z nového Policejního zákona ČR, prosazeného právě vládou ODS. Tento zákon zavádí staronové policejní nástroje, které nesou otevřenou možnost legálního zásahu policie proti nesouhlasící občanské společnosti a jenž mohou být policií zneužity k potlačení nenásilných občanských protestů a nesouhlasu občanů z tou kterou momentální vládní mocí. Nemám teď namysly zákrok proti Dělnické Straně. Ten byl naprosto v pořádku, ale násilné obklíčení protestujících antifašistů, pomocí těžkooděnců a lehké mobilní techniky. Že nedošlo k násilnému střetu mezi policíí a obklíčenými nebyla zásluha policie uzamknuvší toto shromáždění protestujících na dvě hodiny, ale klid a vyrovnanost zákoně protestujících. Pokud však nedošlo k násilí, nebyli tito lidé v našich veřejnoprávních mediích ani nijak zviditelněni. Proč o tom mluvím? Podobným záshem totiž již jednou policie ČR jednou zneužila tento paragraf (ZÁKON 273 ze dne 17. července 2008 Zákon o Policii České republiky. HLAVA VI - POSTUP VE VZTAHU K VĚCEM, & 43, písmeno c, praví - Vyžaduje-li to splnění konkrétního úkolu policie, je policista oprávněn přikázat každému, aby po nezbytnou dobu setrval na určeném místě, hrozí-li závažné ohrožení života nebo zdraví), a pomocí těžkooděnců zasáhla proti poklidnému protestu iniciativy - Nenásilí - a pokusu vyjádřit svůj názor pomocí stovky protestujících a transparentu. Stalo se to na Pankráci při návštěvě Baraka Obamy. Česká veřejnoprávní media samozřejmě nikde. Přičemž bylo místo i čas protestu dopředu známo. V kontrastu s tím, televizím mediím nenahlášená, na krajském úřadě provedená balkonová scéna pana Vovsíka s asi deseti účinkujícími, byla málem přenášena všemi televizemi stanicemi v přímém přenosu. To jsem jenom odbočil, abych poukázal, že ikdyž máme demokracii, tak praktiky a zákony, které si ODS protlačuje, nejsou tak daleko od těch které zavedly komunisté. Lidé jsou však nyní strašeni ODS, že vše co není protikomunistické vede k návratu komunistů a tak občanská angažovanoat opět, tak jak za komunistů, pokulhává za skutečnostmi, které jsou dnešním občanům nabízeny. Nechte obstoupit většinu občanů policisty v těžkém brnění a uvidíte kolik jich přijde příště zviditelnit svůj postoj.
  • Svatopluk Beran  | 11.07.2009 09:22  | Reagovat
    To o čem mluvím začíná přibližně od druhé minuty videosekvence, můžete to ale zhlédnout klidně celé, trvá to jen něco kolem pěti minut. V našich veřejnoprávnách mediích uvidíte tak akorát pana Vovsíka na balkóně, tohle, stejně jako za totality těžko. www.nenasili.cz/cs/3384_protesty-pri-navsteve-obamy-v-praze
  • Libor Furbacher  | 11.07.2009 14:41  | Reagovat
    Pane Beran tak to video jsem teda nevidel . Zajimave. Ze jich na te demonstraci bylo asi patnact ,tak se nedivte ,ze velkej zajem medii nebyl, a nepomohlo ani ze tam souply devcata nahore bez.Priste vyberte nejake s vetsim predsevzetim aby se to nemuselo nazyvat neviditelny a mozna kdyz zavolate panu Hefnerovi do Playboy tak by to melo pomoci publicite.
  • Míla  | 11.07.2009 15:09  | Reagovat
    Já stále nechápu jednu věc. Pan Herzán může Karla Kryla jistě obdivovat a vážit si ho jako člověka a proto se neudržel a pamětní medaile vydal, ale na druhé straně (při svém vzdělání a přirozené inteligenci) si MUSEL být vědom, co si o tom budou ostatní myslet. Proto se tady hádájí politické strany. MUSELO mu být jasné, že když komunista bude velebit disidenta, tak je to přinejmenším divné. Jak by mu asi bylo, kdyby se jako věřící občan dozvěděl, že satanista vydal pamětní medali některému zesnulému papeži? Nebral by to náhodou jako provokaci, nečekal by od toho nějaký podraz, nebo právě ono kritizované zviditelnění. Proto mi tak vadí, že se tato diskuze týká právě Karla Kryla, který si to skutečně nezaslouží, protože zde krásně posloužil jako záminka k hádce mezi komunisty a ODS. Pane Herzán, kdybyste měl Karla Kryla opravdu nezaujatě rád a vážil si ho, tak si v den jeho narozenin pustíte jeho desku a tiše a sám na něj zavzpomínáte, možná se i pomodlíte jeho památce.
  • Jirka  | 11.07.2009 19:57  | Reagovat
    Pane Vovsík,počítám-li dobře,v době,,revoluce,,Vám bylo asi 22 let.Tudíž jste půlku svého života prožil v době nesvobody.Pokud jste studoval dehdejší gymnázium,musel jste být Vy,nebo Vaši rodiče dobře zapsán u tehdejších mocných.(Pamatuji si tehdejšího ředitele gymnásia v Jihlavě,mimochodem dnes úspěšného majitele soukromé školy),který kádroval žáčky,kteří chtěli na vysokou a jen tak někdo se tam nedostal.Vychází mi z toho,že pokud jste absolvoval za bolševika střední školu a ještě se dostal na vysokou,nebylo to v tehdejší době s Vaší nenávistí ke komunistům tak hrozné.Kdy nastal ten obrat?
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2009 09:41  | Reagovat
    I mě se libila pane Furbacher pomalovaná dívčí těla. Ta ale nebyla součástí zásahu a zadržení pomocí těžkooděnců. Tato akce proběhla na Praze 1 v raních hodinách a medii prezentována byla. Ta důležitější, co jste zřejmě na video sekvenci, díky bodypaitingu na mladých ženách, přehlédl a ve svém článku opoměl komentovat, bylo násilné oddělení protestujících v bílých papírových maskách a kombinézách na zastávce metra - Praha Pankrác - , pomocí policejních těžkooděnců od ostatních lidí. Tito policisté pod pohrůžkou použití násilí, z odůvodněním, že se jedná o zabezpečení našich životů a zdraví, oddělili nás od ostatních občanů volně vycházejících a procházejících se na Pankráci. Tam kde se neprotestující občané mohli volně pohybovat, tak tam občanům snažícím se Baraku Obamovi ukázat transparentem nesouhlas 70procent našich lidí s americkým radarem, bylo znemožněno vstoupit a byli násilím drženi ve výstupovém patře metra Pankrác. Bylo nám po dobu asi dvou hodin neustále vysvětlováno, že jsou tam pro naší bezpečnost, ovšem v čem se skrývá ohrožení našeho života a zdraví, pokud se budeme pohybovat tam kde mohou ostatní, nám nedokázali vysvětlit a mleli stále dokola svojí. Nepřibližujtese - jde o vaší bezpečnost - jinak budeme muset proti vám použít donucovacích prostředků. Máte pravdu v tom, že na terase léží asi jenom padesát protestujících. Ne všichni byli ochotni vystoupit z metra, postavit se a následně si i lehnout, před po zuby ozbrojenými policisty připravenými k pacifikaci při pokusu o zviditelnění našich občanských práv, v demokratické zemi. Podobné metody byli i za komunistů. Musím ale přiznat, že pokud jsme nešli dál - tak oni do nás také nešli - neměli jsem k vůli tomu ani žádné problémy v práci. To, že jsme ale nesměli pod pohrůžkou násilí prokázat svojí občanskou angažovanost v demokratické zemi, dvacet let po pádu komunismu a naprostý nezájem našich televizních medií v období vlády ODS, - v kontrastu s takřka přímím přenosem balkonové scény pana Vovsíka je minimálně, k zamyšlení.
  • Ladic  | 12.07.2009 14:05  | Reagovat
    berane, ty jako placený člen islámisticko komunistické iniciativy, bolševický fanatik samozřejmě budeš odsuzovat antikomunismus. jsi za to placený. Já zase odsuzuji laciný antiantikomunismus, ale asi je to věc naturelu... http://www.nezakladnam.cz/cs/blogy/apmar/profil beran - oddaný člen Dvakrát rozvedenej, ale hlavně táta od dvou nevlastních a jednoho vlastního dítěte plus čtyř vnoučat. Zájmy Cestování, sport Oblíbená hudba Rock, country Oblíbená kniha Spíš časopis a to Nathional Geographic Oblíbený film Forrest Gump, Vratné lahve, Příběhy obyčejného šílenství, Tři barvy modrá
  • Ladic  | 12.07.2009 14:09  | Reagovat
    Jiříku, pokud tady někdo napíše, že studování vysoké školy bylo podmíněno láskou ke komunistům, tak to nesvědčí o jeho duševním zdraví...podle tebe byl vlastně každý vysokoškolák obdivovatel komunistů........tak to opravdu nebylo, horší je, že poté, co se otevřeně a bez trestu může mluvit o zločinech komunistů, tak se ještě najdou individua, která je obhajují....
  • Ladic  | 12.07.2009 14:12  | Reagovat
    svatopluku, s odporem jsem nahlédl na tvé výpotky na vebu vaší organizace placené islámisty a KGB a musím konstatovat, že tam máš hodně hrubek. To se alespoň nemůžeš naučit česky?
  • Ladic  | 12.07.2009 14:19  | Reagovat
    a ještě pro doplnění pro toho agenta ze Svatopluka Čech - http://www.eurabia.cz/Articles/1899--ne-zakladnam-spolupracuje-s-antisemitskym-islamskym-hnutim.aspx V článku nechybí ani zmínka o tom, že účastníci konference mohli častokrát slyšet pozvánku na Káhirskou konferenci, která je výročním setkáním protiválečných aktivistů z oblasti Blízkého Východu. Uskuteční se od 27. do 30. března. Káhirská konference Zmíněné konference, kde byli mezi hlavními hosty například egyptští islamističtí extrémisté z Muslimského bratrstva, se zástupce iniciativy Ne základnám skutečně zúčastnil, jak dokazuje výpis z účtu č. 2720320001/2400 u eBanky a.s., podle něhož bylo dne 10. 3. 2008 za letenku zaplaceno 12 379,- Kč a za ubytování 5.000,- Kč.
  • Ladic  | 12.07.2009 14:34  | Reagovat
    sváťo, další hrubka: Pro tohle co nyní vláda ODS všeobecně provádí jsme v 89 kíči nezvonily To tedy něděláš soudruhům dobrou vizitku... :-)
  • Radek Vovsík  | 12.07.2009 17:00  | Reagovat
    Pro Jirku upřesňuji: Za totality jsem pouze vystudoval střední zemědělskou školu. Vysokou školu jsem začal studovat až po roce 1989. Moji rodiče nikdy nebyli členy KSČ, sám jsem nebyl ani členem pionýra či SSM. Vaše úvahy jsou jen nepodloženými spekulacemi.
  • Svatopluk Beran  | 13.07.2009 12:37  | Reagovat
    Mohl by jste pane Vovsík okomentovat nějakým způsobem zásah policie na stanici metra- Praha Pankrác, v den návštěvy Prahy, Barakem Obamou. Je mi jasné, že to pro vás nebude jednoduché, protože jste tam nebyl a české zpravodajství tuto událost sabotovalo. Zajímal by mě váš postoj k tomuto policejnímu zásahu a jeho příčinu, zdůvodňovanou samotným velitelem zásahu. Dodatečné vyjádření šéfa pražské policie, pana Červíčka v českých mediích obsahovalo pouze koméntář zásahu, bez zdůvodnění oprávněnosti a zamlčováním daných skutečností, umožňovaných zashujícími těžkooděnci, ke všem občanům pohybujících se v inkriminovaných hodinách v okolí Pankráce. Podle mne, se komentář pana Červíčka svým jádrem a principem vysvětlení, naprosto shodoval s komunistickým vysvětlováním zásahů policistů proti občanům před rokem 89. Doufám, že pokud mi odpovíte, nebude vaše odpověď zaměřena pouze na mou slabší gramatiku. Pravdou je, že žádnou střední ani vyšší školou, se tak jak vy pochlubit nemůžu.
  • Ladic  | 13.07.2009 13:10  | Reagovat
    a na základce jsi nedával pozor berane? Ale je fajn, že potvrzuješ průzkumy o voličích komunistů...díky....
  • Mirek Dušín  | 13.07.2009 19:11  | Reagovat
    Pan Herzana osobně neznám. Znám pouze jenom jeho vyjádření k jeho aktivitám z médií. Do KSČM vstoupil pro její ideu sociálně spravedlivé společnosti bez deformací a potlačování politických a občanských práv. K tomu se dnes hlásí i oficiální politika KSČM a mají to i ve svém programu. Pro někoho to může být nevěrohodné i nepochopitelné, ale je to tak. Za chyby a omyly vedení KSČ nenese žádnou odpovědnost, protože před rokem 1989 nebyl politicky angažován a s chybami i deformacemi politiky KSČ se nestotožňuje. Jak všichni víme K. Kryl byl velice nábožensky založený se sociálním cítěním a smyslem pro opravdovou demokracii lidu.Po listopadovým vývojem u nás byl velice zklamaný a vyjadřoval to v pisních i rozhovorech. Nejvíce mu vadila za režie ODS v 90-letech tunelování bank,firem a podniků na úkor poctivých občanů a takzvaná pseudodemokracie místo skutečné demokracie a další nešvary polistopadového režimu. Jistě by dnes souhlasil s myšlenkou že u nás po roce 1989 více zvítězil divoký kapitalismus, s asociálními prvky a pseudodemoracií místo opravdové demokracie a sociálně vyvážené ekonomice. Představitelé OF nám skoro před dvaceti lety slibovali úplně něco jiného než se později realizovalo . Jistě že úrčité věci jsou lepší než bývaly. Určitá čast lidí si velice ekonomicky pomohla, ať již to bylo nebo je jakým koliv spůsoem, ale pro většinu lídí je to tvrdý, ekonomický i sociální boj o určitou formu přežití s volbou jednou za čtyři roky svobodně a demokraticky zvolit pro sebe tu správnou politickou stranu.
  • zacman  | 15.07.2009 18:08  | Reagovat
    Medvědí služba ODS-Pane Vovsíku, jděte opravdu už do háje!!! Kvůli vám rozhodně nebude spousta lidí volit v Jihlavě ODS a solidní lidi z radnice odejdou, a to kvůli vašim praktikám - zákeřnému jednání, vašim osobním záporným vlastnostem, hromadícím se průšvihům atd. atd. A jestli neodejdete z radnice, věřte, že v Jihlavě to může ODS zabalit a škody, které způsobíte městu vaším autoritativním rozhodováním, budou ještě větší... Pak si můžete psát zviditelňující dopisy třeba na lampárnu, protože nebudou nikoho zajímat. Všichni už vědí, jaký jste, a není třeba to svádět na politiku.... je to ve vás. A my vás na radnici nechceme. A vy osobně pak zaviníte, že bude pro lidi přijatelnější i ten komunista! Pánové z ODS - a vy to tak necháte? No to snad není možný.
  • Radek Vovsík  | 15.07.2009 23:44  | Reagovat
    Pane anonymní zacmane - za koho, prosím, mluvíte, když říkáte "my"? Váš osobní postoj respektuji a nemíním se Vám nijak vemlouvat. Chcete-li však mluvit za větší skupinu lidí, zkuste ji alespoň blížeji definovat (jestli Vám to Vaše anonymita - synonyma si doplňte sám - umožní).
  • Libor Furbacher  | 15.07.2009 23:55  | Reagovat
    Pro'' zacman'' .A co treba nejaka fakta misto nic nevysvetlujicich urazek?A nebo jenom chcete ukazat jak se jevi zasadovy clovek komunistum?
  • xmolly  | 16.07.2009 07:28  | Reagovat
    Pane Vovsíku na co potřebujete konkrétní jména? Aby jste lépe určil svého třídního nepřítele? Aby jste jej mohl trestat za odlišný názor? Kritizujete komunisty, ale vaše vystupování mi čímdál tím více připomíná jejich chování v 50 letech!!! A aby jste byl vklidu tak se třeba podepíšu jako Karel Novák. Pořád je to anonymní, neboť jméno si na internetu může vymyslet kdo chce a jaký chce.:o))
  • Dom  | 16.07.2009 10:16  | Reagovat
    Mirek Dušín: Hahahaha, píšete: " Představitelé OF nám skoro před dvaceti lety slibovali úplně něco jiného než se později realizovalo " To se realizovalio na konci je opravdu velice typické... nepatří tam náhodou "než se nám nakonec podařilo realizovat"??? A tohle je celý ten problém!!! Proto to u nás vypadá, jak to vypadá, protože OF a ODS a ČSSD slíbila, ale SE potom nic neudělalo...
  • Libor Furbacher  | 16.07.2009 13:33  | Reagovat
    Dom pekne napsane ,porad nekoho jineho vina ,nikde ne nase ,vsichni nas porad podrazeji a nechavaji nas ve stychu ,a tak dale,vzdyt my to mame v genech.
  • Svatopluk Beran  | 11.08.2009 12:06  | Reagovat
    Pan radní Vovsík stále v kurzu. Vybraná část z článku v Britských listech o komunistech. Smí komunista vydat pamětní medaili Karla Kryla? Před několika týdny vydal člen KSČM z Jihlavy Martin Herzán, člen zastupitelstva v tomto krajském městě na Vysočině pamětní medaili Karlu Krylovi u příležitosti 15. výročí od jeho předčasného úmrtí a 65 let od narození. Ve sdělovacích prostředcích byl tento počin ihned využit k šíření protikomunistických postojů a vytváření umělé senzace ve smyslu – komunista si dovolil takovou drzost, že vydal Krylovi medaili. Jak si to mohl dovolit. V demokratické společnosti může jít i komunista na nedělní katolickou bohoslužbu, farář jej jistě nevykáže ze svatostánku ven. Za 2. světové války bylo např. na hřbitovech napsáno „psům a židům vstup zakázán“. Může jít volič KSČM na pivo do hospody, kterou provozuje lidovec? Může položit smuteční věnec ke hrobu Waldemara Matušky? Nebo si předtím, než v klidu svého domova vyndá opatrně z obalu desku Karla Kryla, tu nejznámější z roku 1968, bude muset zažádat o povolení u jeho manželky či bratra Jana Kryla, aby si ji mohl poslechnout? V podobných otázkách by se dalo pokračovat, jsou snad absurdní, myšlení některých osob i veřejně činných zůstává hluboko v reálném socialismu, v době normalizace, včetně jejich jazyka. Náměstek primátora Jihlavy, člen ODS Radek Vovsík přispěchal se svou troškou do mlýna. Na serveru www.zjihlavy.cz ze dne 10.7.2007 najdeme toto jeho vyjádření: „Martin Herzán jeden z lídrů jihlavských komunistů, hluboce věřící křesťan, vydává pamětní medaili Karlu Krylovi. Tato věta je od prvního pohledu bláznivá svým obsahem. Karel Kryl byl jednou z ikon protikomunistického odboje.“ Vovsík nezůstal u tohoto vyjádření a řádně po bolševicku přitvrdil svou rétoriku, je otázkou zde jeho pracovní aktivita a služba občanům města, ve kterém zastává významnou veřejnou funkci, je také tak pohotová. Herzána označil za nezralou a tápající osobnost, která ještě nenašla ani sebe samého. „O to nebezpečnější mohou být jeho exhibicionické tendence,“ dodal jazykem normalizačního papaláše Vovsík. Ostatně má se od koho učit, v ODS je mnoho bývalých členů KSČ. Pan náměstek by mohl s podobnou razancí pohotového mravokárce a učitele poučit svého postavou velkého předsedu Topolánka o tom, že jaksi není vhodné, aby se pohyboval na zahradě příbytku velkého ctitele a milovníka lehkých děv Berlusconiho jen tak na Adama. A mohl by ho poučit, že se také nehodí podvádět svoji zákonitou manželku a využívat zároveň její aktivity při vlastní volební kampani (v roce 2006) a současně v této době udržovat mimomanželský poměr se slečnou Talmanovou a už vůbec ne ukazovat na veřejnosti panu Kalouskovi, že je jednička. To přece pravicový politik vyznávající pravé konzervativní hodnoty nedělá. Pro pana Vovsíka byl ovšem mladý komunista Herzán snadným terčem, jelikož jeho reakci na velmi nemístné výroky místní tisk s velkou pravděpodobností nezveřejní. Ostatně Herzán vydal medaili sám na vlastní náklady, stejně jako v roce 2004 financoval pamětní desku Karlu Krylovi, která je umístěna na Domě kultury města Jihlavy, před rokem v Jihlavě uspořádal sbírku ošacení pro místní bezdomovce a pravidelně ve volném čase pomáhá přírodě. Pan Vovsík se asi zalekl konkurence a tak si prostě jen mediálně kopl.
  • Libor Furbacher  | 11.08.2009 13:55  | Reagovat
    Pane Beran,to Vam vzalo tak dlouho najit takovej nesmysl . Omluvil se nekdy ten hluboce verici komunista Hrzan tem fararum co farary hluboce v uranovej dolech ,treba u Pribrami v tabore Vojna? To je jako kdyz vas nekdo napadne ,rozbije vam hubu ,je odsouzenej,ale do vezeni nejde ,chova se jako by se nic nestalo ,a pak se prijde obcas poptat jak vam ta huba srostla a jestli jsou jeste ty stehy videt ,aniz by se vam omluvil. A tim jeho ucast na vasem prozitem utrpeni vas dojme k slzam.Ze ano.
  • Svatopluk Beran  | 13.08.2009 12:07  | Reagovat
    Pane Furbacher, logiku to co říkáte má. Pokud by jste byl ale skutečně korektní a tyto zásdy byly skutečnou praxí dnešní doby. Třeba to ti komunisti dělali v - DOBRÉ VÍŘE -, (to je nejnovější americké vysvětlení pro porušování Ženevských Dohod). zrovna tak jako agenti CIA a američtí dozorci v Abu Grajbu, Gvantanámu i jiných věznicích po celém světě, na několika tisících noprávněně zatčených a mučených bez jakékoliv soudního vyšetřování. A TO PROSÍM 60 LET OD DOBY KDY SE S TĚMITO PROTILIDSKÝMI PRAKTIKAMI PREZENTOVALI KOMUNISTI U NÁS. Dále se domnívám že pan Hrzán neschvaluje a nezastává podobné praktiky a dává to svým chováním jasně najevo. Též se domnívám, že se komunisté omluvili za podobné praktiky, zrovna tak jako církev jménem papeže, za násilí mučení a vraždění obyvatel celé zeměkoule.
  • Svatopluk Beran  | 10.09.2009 10:04  | Reagovat
    Svět na ruby. Tak tohle asi hlavní jihlavský honec čarodějnic bude těžko chápat. Copak asi čeká ODS v budoucnosti, když karet z přihlouplým antikomunismem se budou muset zbavit, protože na tyhle slaboduchý špeky, jako bylo například - Martin Herzán je jen nezralou, neukotvenou a tápající osobností, která ještě nenašla ani sebe samého, - už budou kejvat hlavame jenom soukmenovci Domnívám se že po dalších volbách do poslanecké sněmovny v roce 2013 to bude pouze skalních deset procent voličů. Solženicynovo Souostroví Gulag se stává v ruských školách povinnou četbou Ruský premiér Vladimir Putin dal popud k tomu, aby se hlavní dílo Alexandera Solženicyna Souostroví Gulag pojednávající o drastických poměrech v komunistických koncentračních táborech Souostroví Gulag stalo povinnou četbou na ruských středních školách. V Sovětském svazu ta kniha byla zakázána. Ruský ministr školství Andrej Fursenko nařídil ve středu oficiálním příkazem, že se středoškoláci budou muset povinně zabývat Solženicynovým vylíčením sovětského teroru ve Stalinových koncentračních táborech. www.spiegel.de/schulspiegel/wissen/0,1518,647987,00.html
  • Libor Furbacher  | 10.09.2009 13:07  | Reagovat
    Jo nekdy i v rusku se objevi svetlo pravdy,ale asi bohuzel jenom na chvili .Od noveho skolniho roku uz maji nove ucebnice ,kde je Stalin oprasovan a oslavovan jako hrdina.Takze myslim ,ze nejenom radarek ,ale i raketky by se hodily. http://74.125.93.132/search?q=cache:X2JBY1zUjhMJ:www.nationalpost.com/news/story.html%3Fid%3D1964230+Putin+rehabilitated+stalin+2009&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=ca
  • Libor Furbacher  | 12.09.2009 00:12  | Reagovat
    Jo nekdy i v rusku se objevi svetlo pravdy,ale asi bohuzel jenom na chvili .Od noveho skolniho roku uz maji nove ucebnice ,kde je Stalin oprasovan a oslavovan jako hrdina.Takze myslim ,ze nejenom radarek ,ale i raketky by se hodily. http://74.125.93.132/search?q=cache:X2JBY1zUjhMJ:www.nationalpost.com/news/story.html%3Fid%3D1964230+Putin+rehabilitated+stalin+2009&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=ca
  • Robin Melounek  | 19.10.2009 09:31  | Reagovat
    Pane Vovsíku. Už delsí dobu sleduji Vaše antikomunistické tažení a mám pocit, že se čím dál více přibližujete právě k předlistopadovým praktikám jediného názoru....oponenty očernit, důležité "okecat" a svést neůspěch na levici. Jako obyvateli Jihlavy mě to není lhostejné a doufám, že nejsem sám kdo si Vašeho chování včas povšimnul před nadcházejícím "prostřidáním" funkcí v místním zastupitelstvu. Vaše politikaření a učelný kariérismus mi nemůže být lhostejný. Abych se navrátil k tématu komunismu a antikomunismu, vystřihl jsem pro Vás stať od Václava Bělohradského na toto téma. Doufám, že si po přečtení tohoto textu budete moci zreflektovat svoje minulé chování a rétoriku. Antikomunismus a velké prázdno Něco jiného je být odpůrcem moci nějaké strany, třeba komunistické, a něco jiného je být antikomunistou. Antikomunismus je ve svém jádře odmítnutí odpovědnosti za komunismus, jako by přicházel jen zvnějšku naší společnosti a nijak nesouvisel s tím, jak se v ní vládne. Stál jsem nedávno v lékárně s jakousi penzistkou. Měla zánět středního ucha, zaplatila na poplatcích a doplatcích 460 korun a bylo to pro ni těžké. Nesouvisí to s růstem preferencí komunistů? Jestliže si v této zemi dvacet procent lidí v reakci na politiku pravice zvolí komunisty, mají právo na účast ve vládě, pokud jejich program je slučitelný se stranami, s nimiž mohou dosáhnout většiny v parlamentu. Jejich úspěch je naše vina. Udělejme krok zpět. Dějiny průmyslové civilizace začínají kolem roku 1800, komunismus byl státní mocí jen asi osmdesát let. Můžeme ho definovat – opakuji se tu záměrně – takto: úzká vojensky organizovaná oligarchie hájící hodnoty, na nichž průmyslová civilizace stojí, aplikuje koloniální metody na vlastní národ, aby dosáhla jeho rychlé modernizace. V SSSR byl komunismus úspěšný, pokud úspěch měříme průmyslovou a vojenskou mocí. V důsledku druhé světové války, kterou zavinilo sobectví evropských mocností, SSSR expandoval do střední Evropy a také do třetího světa, destabilizovaného pokryteckou lžidekolonizací. Komunismus je z tohoto hlediska a v tomto historickém měřítku jen jedním ze způsobů, jak rychle vybudovat průmyslový stát. Celkově o nic násilnější než jiné způsoby. Na otázku Jaký je rozdíl mezi komunismem a kapitalismem? ostatně už český lidový mudřec odpověděl správně: V kapitalismu člověk vykořisťuje člověka, zatímco v komunismu je tomu naopak. Návrat k malosti Ve své kritice mé kritiky antikomunismu Ondřej Neff píše v LN: „Naše společnost… je bezradná … Chce patřit k Západu, ale nechce pro to nic udělat.“ Nedávno řekl prezident Obama, že smysl jednadvacátého století bude v největší míře určen dohodou mezi Čínou a USA a nukleárním odzbrojením. Je morálním skandálem, že hrozba nukleárním holocaustem je stále ještě rozhodujícím zdrojem světové politické moci. To nejmenší, co „naše společnost může udělat pro to, aby patřila k Západu“, je uznat absolutní naléhavost nukleárního odzbrojení a ustavení multipolární governance globalizovaného světa – přestat překážet těmto cílům. Antikomunismus, ten český zvláště, je především návratem k předlistopadové studenoválečnické malosti, v níž bylo jasno – za všechno mohli „komančové“ a „Rusáci“, na Západě byla svoboda, prodávaly se tam videopřehrávače a k vidění byly pornografické filmy. Antikomunismus brutalizuje český veřejný diskurz. Ten pak vyznačují tři dominanty – archaická terminologie, rétorika polarizace a pranýřování. V českých poměrech archaická terminologie má svůj zdroj jednak ve studené válce – Rusům nevěřte, chtějí si podmanit svět, komunismus není přesvědčení, ale geneticky určená úchylka! – jednak v laciné rétorice reaganismu a thatcherismu, jejímž jádrem byla nezodpovědná mytizace deregulace, soukromého vlastnictví a fungování trhu; polarizace pak čerpá především z české ideologičnosti, která vyžaduje jasné alternativy, nejlépe komunismus x antikomunismus, socialismus x kapitalismus, soukromé vlastnictví x socialistické rozkrádání. Nejčastější podobou pranýřování jsou pak různá obviňování z členství v KSČ či ze spolupráce s StB, jak nám to nedávno připomněla aféra „Kunderova donašečství“. Antikomunismus byl opakem komunismu jen pro komunisty, ve skutečnosti je pokračováním komunismu jinými prostředky. Komunisty a antikomunisty spojuje historicky především brutalizace veřejného diskurzu, jejímiž mistry byli nejen Lenin, ale i zfašizovaní katoličtí spisovatelé za druhé republiky, Julius Fučík, S. K. Neuman a třeba surrealisté. Musíme pohřbít antikomunismus a komunismus současně, chceme-li zastavit postupnou brutalizaci českého veřejného diskurzu. Rétorika polarizace a pranýřování Časopis Reflex se pod vedením Pavla Šafra stal ukázkovým příkladem archaické terminologie, rétoriky polarizace a pranýřování. Dominantou obálky č. 30 je portrét ministra Kocába ve svěrací kazajce a pod tím rudě titulek Zbláznil se ve funkci?. Ve spodním rohu obálky najdeme heslo Bývalý komunista? Bývalý černoch! z rozhovoru uvnitř čísla. O jednom lidském přesvědčení se tak tvrdí, že je jako „rasa“, člověk je jím navždy určen. Vykládejte ten slogan, jak chcete, na jeho dně bude vždy rasismus: jako je nezměnitelná barva kůže, je nezměnitelný i komunistický názor na svět, je určen geneticky, a dokud ti lidé nevymřou, jsou nebezpeční. O nepohodlných otázkách pak můžeme říci, že jsou příznakem „komunismu“. Jak snadné! Uvnitř tohoto čísla Reflexu pak vládne podobná rétorika: Kocáb pomáhá „mladým flákačům“ (dříve nemakačenkové nebo také běloručkové či později máničky), je to „pravdoláskař“. – Existují také lžinenávistníci? A pak přijde vysvětlující úvaha o útěku Romů z Česka, její převažující tón je uklidňující – „důvod romské emigrace do Kanady je hlavně ekonomický“, „rasismus slouží jako prostředek k udělení azylu“, „nejhorší rasismus panuje uvnitř romské komunity“, „i bílí Češi jdou do Kanady za prací, jenže tu nežádají o azyl a nepobírají dávky“. Jako by celková situace romské komunity, na níž vydělávají různí romští bossové, nebyla důsledkem rozsáhlé diskriminace nepřizpůsobivých lidí v Česku. A nemůže tu chybět ani úvaha o nutnosti jednat s Ruskem jen z pozice síly, varuje se nepřímo před jaderným odzbrojením. Věřím, že existuje přímá souvislost mezi brutalizací českého veřejného diskurzu, házením vajíček po představitelích sociální demokracie (ti ovšem sklízejí, co zaseli, když v roce 2005 označili „technaře“ za „nebezpečně úchylné lidi“) a házením zápalných láhví do romských domů. Archaická terminologie, rétorika polarizace a pranýřování – návrat k malosti – připravují půdu pro brutalitu fyzickou, nemůže tomu být jinak. Neetický imperativ Dva malé příklady z Šafrova úvodníku nazvaného Být antikomunistou je normální. Moje věty: Dvě třetiny současné demokracie například jsou odpověďmi na otázky, které nám položil Marx. Jsou to lepší odpovědi než ty, které navrhoval on sám, ale našli jsme je jen díky skandálním otázkám, které se díky jeho převratnému dílu nedaly obejít... shrnuje autor po bolševicku řízně:„Naše demokracie prý ze dvou třetin stojí na myšlenkách Karla Marxe, který svým ohromujícím dílem změnil svět.“ Nepodceňujme toto brutální zkreslování textu, věty kohokoli mohou být jednou „shrnuty“ podobně. Všichni se můžeme ocitnout v situaci, kdy to, že někdo mocnější než my shrne obsah našich vět tímto způsobem, nás významně ohrozí. Takovéto zacházení s větami odpůrců se řídí něčím, co nazvu „neetický imperativ“. Zní řekněme takto: Nepárejte se s obsahem, shrňte smysl textu, jak se vám to hodí! Neetický imperativ je klíčovým předpokladem brutalizace veřejného diskurzu. „Jsou věci, které jednoduché jsou, a neměli bychom je dělat složité. Tak třeba. Idea koncentráku nestojí za to, aby člověk zkoumal, zda na té myšlence není i něco dobrého. Je to prostě od začátku až do konce zvrhlý projekt. A stejně to je i s komunismem“ – nabádá nás Pavel Šafr. Idea koncentráku Idea koncentračního tábora je jednoduchá, ale není jednoduché pochopit, co všechno je koncentrákem v naší civilizaci. Každý politický systém, jehož cílem je rychlé vybudování „průmyslové základny státu“, je v pokušení koncentrační tábory využít – k budování, k převýchově, k hygieně obyvatelstva, k vyhlazení nepřizpůsobivých. Tu ideu v moderní formě vymysleli Britové ve válce s Búry o nadvládu v Jižní Africe, už nevím, jak se jmenovala statečná britská žena, která proti této „ideji“ bojovala, byla pomlouvána a pronásledována, ale nakonec zvítězila. Koncentrační tábory a masové přemísťování obyvatel byly (a jsou) běžným nástrojem kontroly dobytých území. U nás je chtěli zavést pro „Čapky a Peroutky“ katoličtí pravičáci za druhé republiky. – „Každá shovívavost k těmto odporným lidem znamená naši sebevraždu… patří do koncentračního tábora“ – psal například Karel Schulz v Národní obnově (a podobně psali i jiní katolíci). Ne všechny jsou vyhlazovací, komunisté, především v SSSR, stavěli „budovatelské“ tábory, v nichž „lidské zdroje“ byly využívány bezohledně, až k smrti vysílením. Do koncentračních táborů přemisťovali americké úřady občany japonského původu během druhé světové války, koncentračním táborem je i Guantánamo. Mnozí američtí spisovatelé popsali například jako koncentrák i nekonečné řady domků v americkém maloměstě, kde je člověk pod dohledem „velkého souseda“. Pokud se nemýlím, Václav Havel řekl o továrnách, jako je Volkswagen, že je to koncentrák svého druhu, a já myslím, že má pravdu. Druhem koncentráku jsou často i různá polovojenská soustředění mládeže. Idea koncentráku je nejen jednoduchá, ale také funkční, proto všechny organizační modely modernosti – včetně některých sídlišť – mají s ní hodně společného, vždyť funkčnost a jednoduchost je imperativem modernosti! Bojovat proti ideji koncentráku znamená bojovat proti redukci člověka na pouhý „lidský zdroj“. Není ale tato redukce imperativem svobodného trhu? Ideje a stát Slavný filozof politiky Giorgio Agamben uzavírá svou knihu Homo sacer tvrzením, že klíčovým prostorem modernosti není město, ale koncentrační tábor. Je to místo, v němž se moderní idea pravdy jako „maximalizace možnosti mít věci pod kontrolou, vyvolávat jevy a využívat je“ stává dějinnou silou: je to místo, kde máme lidi pod úplným dohledem, kde je vše bez výjimky přehledné a podřízené stanovenému plánu. Dohled, přehled a plán jsou klíčová slova moderní doby. Rituální součástí brutalizovaného veřejného diskurzu jsou „milióny mrtvých, které komunismus připravil o život“. Ano, ale milióny lidí zemřely také v první i druhé světové válce, která byla pokračováním té první. Byla to vina komunistů, nebo to masové vraždění bylo naopak příčinou nástupu komunismu? Největším vražděním v našich dějinách bylo šíření křesťanství – pokaždé, když jsem v Latinské Americe, strnu v úžasu nad jeho rozsahem. Ondřej Neff píše: „Žádný kardinál nebo papež nemůže nikoho poslat na smrt. O to tady jde.“ V papežském státě ale, z něhož dnes zbyl jen Vatikán, právo věznit a posílat na smrt měli a hojně je využívali. Ta formulace je také pokrytecká, protože papež a kardinálové aktivně spolupracovali s represivní mašinérii generála Franka a v Itálii s fašistickou vládou, na níž si dokonce vynutili konkordátem status „státního náboženství“. Každá idea, která se definuje jako univerzálně platná a propojí se se státní mocí, „připravuje milióny lidí o život“. Takových idejí bylo mnoho, některé z nich ještě stále zastáváme a často se za ně musíme omlouvat. Kdo to není ochoten připustit, nemá právo kritizovat komunismus. Nejdůležitějším obdobím brutalizace českého veřejného diskurzu byla druhá republika, pak léta 1947–1955 a 1971–1979. Myslím, že někdy kolem roku 2003 se vyčerpal program, který legitimizoval českou transformaci, a vzniklé prázdno se začalo zaplňovat antikomunismem. Ten ale to velké prázdno, v němž se daří jen korupci, může jen na chvíli zakrýt. VÁCLAV BĚLOHRADSKÝ
  • Libor Furbacher  | 06.01.2010 00:47  | Reagovat
    Pane Belohradsky,nikomu se nepodarilo zotrocit a vyhladit tolik lidi jako rozhadanym bratrskym ideologiim komunismu a nacionalniho socialismu.A to tyto dve ''socialne spravedlive'' ideologie byli u moci jenom osmdesat let jak jste podotknul.Ale bohuzel jeste nekde u moci jsou a nekde se k ni stale tlaci.A to je duvod proc se to musi stale pripominat a ne se snazit hazet demokracii do stejneho pytle s timhle svinstvem ,jak se kazdy spravny levicak snazi.
  • Svatopluk Beran  | 06.01.2010 12:55  | Reagovat
    Pane Furbacher co bylo podle vás motivačním momentem pro vznik těchto dvou ideoligií? Podle mne, to byl nástup brutálního industriálního kapitalismu, který se neohlížel na člověka jako takového, ale pouze na hromadění zisku, pro omezený počet občanů této planety podloženého povětšinou pouze natištěnými bankovkami centrálních bank. Zcela zapomínáte že jak první, tak i druhá světová válka byly produktem právě tohoto typu kapitalismu, přičemž oběti druhé světové války dáváte na vrub zcela zavádějícím způsobem. Počty obětí komunistické ideologie jsou hrůzné, ovšem v porovnání z touhou jedince či různých imperiálních KAPITALISTICKÝCH států osumnáctého, devatenáctého, či dvacátého století jsou nesrovnatelně nižší. Váš pokus uvést například oběti druhé světové váky, jako oběti mezi nacismem a komunismem jsou zcela stupidní. Promiňte mi ten výraz. Každému průměrnému občanovi je známo, že šlo hospodářský a ekonomický vliv po celém světě z hlediska kapitalistického systému, ze kterého jako suveréní vítěz vyšly po chytré politice z minimálním počtem vlastních obětí, Spojené Státy. Zapomínáte též na nesčíslné fyzické a psychické oběti církví, které zneužívali občany vytvořením domělého pekla nebo možným vstupem na nebesa po fyzické smrti každého z lidí a drželi je tak tímto minimálně patnácet let v absolutní poslušnosti a teroru.
  • makina  | 13.09.2010 21:36  | Reagovat
    vážený soudruhu Vovsíku,jsem konečně ráda,že Vám taky někdo zametl před prahem a konečně jste vypadl z politiky,nikdy jste nic neuměl a ani s inteligencí nejste úplně O.K. Docela mně překvapuje,že VY chcete rozhodovat o občanech ČR a nemáte ani pořádek v rodině(sestra Ditta). Ale když umí někdo dělat sviňárny a ani se za to nestydí,je bezpáteřní,tak ho přece daňový poplatníci nemúžou živit! Je velmi smutné,že nás v politice tak dlouho zastupovali lidé Vašeho RAŽENI a Vašeho rodinného zázemí,sestra bývalá KRÁLOVNA JIHLAVSKÝCH ULIC,co Vaše první manželka? Na té jste se také pekně podepsal,CO?
  • Svatopluk Beran  | 16.12.2010 01:15  | Reagovat
    Je to svet na ruby? Ne je to svet podle presidenta Klause, podle tajemnika Vovsika, proste podle ODS. Proc ne? Vzdyt jsou podle Radka Vovsika tak dobre ukotveni a podle pana presidenta neustale konzistentni. Podle pana Radka Vovsika je pan Martin Hrzan nezralou, neukotvenou tapajici osobnosti. Neco takoveho se o televiznim lhari Radku Vovsikovi a jeho strane ODS neda rict. Tam jsou totiz vsichni zrali, ukotveni a netapajici. Tam velice dobre vedi jak nakladat z financnimi prostredky danovych poplatniku. Tajné nahrávky: Jak chtěl Drobilův poradce na podnet Ivana Langera 500 milionu od danovych poplatniku na financovani politicke strany ODS. Praha - Čerstvě odvolaný ředitel Státního fondu životního prostředí Libor Michálek tvrdí, že ho jeho náměstek Dušan Fibingr a zejména Martin Knetig, finanční poradce ministra životního prostředí a místopředsedy ODS, nutili ministra Pavla Drobila k manipulacím výběrových řízení a vytváření černých fondů. Michálek si část rozhovorů nahrával a následně je předal Mf Dnes. Připomeňte si kauzu:Exšéf fondu: ODS měla na čističce vydělat 500 milionů» Zde jsou ukázky nejdůležitějších pasáží. Poradce Knetig hovoří o tom, že peníze mají být určeny pro Drobilovu politickou kariéru: "Pro toho Pavla, aby měl někdy šanci být prostě premiérem, tak on bez toho, že pro tu stranu mimo jiné i vydělá peníze... aby jinými slovy ta strana mohla být dál. A teď si samozřejmě říkám: Ano, není to správný... opravdu je to loupež za bílýho dne." Knetig hovoří o tom, že už teď vlastně kradou všichni, a tyto peníze je třeba získat: "Jak jsme se domluvili s Pavlem, tak se potom stane, že tam nic nezůstane, kradou všichni... Kdežto když si to vezmeš, nastavíš systémový pravidla, nastavíš klíčový lidi, tak ty víš, že ty peníze, který se tady hýčkaj, tak neskončily někde jinde, prostě jdou na tu věc." Tisk: Drobil chtěl zničit důkazy o manipulaci zakázek» Ministr Drobil se zastává svého poradce Knetiga a náměstka Fibingra: "Ve vašem případě to byla politická nominace, kterou udělal sice Martin Knetig, ale já jsem ji absolutně pokryl svojí osobou. Stejně tak je na úřadě ještě jeden člověk, který má absolutní politické krytí, a to je Dušan Fibingr. Ten má ale politické krytí jiných významných lidí z ODS. Toho prostě nominovala jiná mocná politická struktura uvnitř ODS, se kterou já mám dobré vztahy a chci je mít, protože to jsou vztahy, které ze mě udělaly místopředsedu." "Na začátek říkám, že absolutně nezpochybňuji vaši kompetenci... pracovní, ale to je polopolitická funkce, ať se vám to líbí nebo ne, jste v dění těch politických vlivů, je to jeden z mála fondů v dané situaci, který má peníze." "Martin Knetig je člověk, kterému já absolutně věřím, zejména pokud se týče finančního poradenství... Pokud on mi oznámí, že vy jste spolu přestali komunikovat... já to řeknu natvrdo, prostě. Jakýkoli důvod, proč bych já měl politicky držet tuto (Michálkovu) nominaci, se začíná limitně blížit nule." Michálek hovoří o tom, jak chtějí náměstek Fibingr a poradce Knetig manipolovat zakázky: "Poradenství, o kterém se jedná, bylo 80 milionů korun. A v okamžiku, kdy vám už z jiných poradenských nebo advokátních kanceláří jde informace, že na prvním místě bude... (konkrétní firma). Pro mě jsou tohle věci prostě jakoby za hranou toho, na co je člověk zvyklý. A já bych se opravdu nerad dostal do situace, abych byl trestně popotahován." Drobil poté, co se dozvěděl, že si Michálek rozhovory s Knetigem nahrál: "Pokud něco takového existuje, tak jim to musíte dát. A ujistit je, jste katolík stejně jako já, křesťan, ujistit je, že jestli něco je, jestli tady něco bylo, tak že je to teď tady na tom stole, ta výpověď bude zničena a nic dalšího není." "Pokud máte něco, co dokazuje něco, co má nějakou trestněprávní odpovědnost, tak buď s tím zajděte na nejbližší policii, anebo to zničte. V opačném případě to zničí vás. To říkám úplně otevřeně." "Já vám dám jednu věc na uvažování: pro mě samozřejmě značka ideál je, že za mnou přijde pan Michálek, v pravé ruce bude mít ruku pana Fibingra, v levé ruce bude mít ruku pana Knetiga, nebo to vyměníte, to je jedno, a přijdete mi oznámit, že toto je řešení. Varianta číslo dvě, která je fakt dobrá a pro mě akceptovatelná, je, že mi půjdete dělat náměstka. Já potřebuju náměstka, který pod sebou bude mít kompletně celou státní správu a který mi udělá projekt za miliardu. ... moje dobrá rada je: přineste mi to, zničte to a odpřisáhnete mi, že neexistuje nic jiného. Toto je moje varianta číslo dvě. Číslo tři nechám na vás, protože mě žádná jiná varianta
  • Svatopluk Beran  | 21.12.2010 17:08  | Reagovat
    KOZEL ZAHRADNIKEM Tak nam ta rytirska chatra z hradu se svym nejvetsim loupeznikem z devadesatych let Klausem bude i na dale po dvacetiletem rozkradani presouvat nase dane na sva konta, podporovat po pul miliardach z nasich dani svoje podivne strany a presouvat pridanou hodnotu z nasi prace na sva zahranicni konta ci do MMF a SB. Pisnicka Karla VELICENSTVO KAT nejlepe vystihuje tuto dobu a tohoto jesitneho bankovniho urednika s nynejsim docastnym pobytem na Prazskem Hrade, namisto na Borech u Plzne. www.youtube.com/watch?v=Wiptx_V3GV
  • Svatopluk Beran  | 21.12.2010 17:14  | Reagovat
    Tato adresa snad bude presnejsi. www.youtube.com/watch?v=Wiptx_V3GVg

Přidat Komentář Vrátit se nahoru