Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Běženci

Petr Klukan | 23.06.2015 08:15

Z uprchlíků máme strach. Dlouholetá uzavřenost socialistických států v lidech nevychovala toleranci ke všemu cizímu. Přesto je náš strach oprávněný. Válka, to již nejsou dvě linie znepřátelených vojsk – to jsou teroristické útoky, sebevražední atentátníci jdoucí mezi civilisty, do obchodu… Jak poznáme, kdo utíká před válkou, kdo z ekonomických důvodů, kdo z důvodů rozšíření své radikální víry. V médiích popisované násilnosti běženců, kteří nemají co ztratit, jsou odstrašující. Co s tím? Evropská unie se musí naučit bránit přílivu statisíců lidí z jiných kontinentů. Zatím to nechává na svých členských státech na jihu. Jakoby to byl jen jejich problém. Unie, krásná myšlenka, ale neuvěřitelný moloch, reaguje pomalu jako vyhýbající se Titanic ledové kře. Statisíce uprchlíků nevstřebá bez negativních následků ani bohatá Evropa. Tvrdá opatření mohou působit antihumánně, ale pomocná ruka může zůstat pomocnou rukou jen tehdy, pokud zůstane celá. Nás může alibisticky uklidňovat jen to, že bývalé socialistické státy nejsou cílem uprchlíků. Že bychom za to ještě komunistům poděkovali?

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

46 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 23.06.2015 15:24  | Reagovat
    Trochu mi uniká smysl. Je to kritika unie, nebo nás alibistů, nebo komunistů? A že by uzavřenost socialistických států vychovala netolerantní národ je kravina. Tolerujeme křesťany, ateisty, buzíky i lesby, šlapky, zloděje i politiky, jen cikáni a ta islámská chamraď nám moc nejde. Proč asi?
  • petr klukan  | 23.06.2015 16:18  | Reagovat
    Ano, to první je hlavní.
  • Daňový Soumar  | 23.06.2015 18:22  | Reagovat
    Pane Klukan s těmi uprchlíky může být do EU vpašováno řádově tisícovky teroristů. Všimněte si jak vyhrožuje Libie v případě, že by EU chtěla už na moři příliv zastavit. Až bude v EU 100 tis. teroristů, tak chci vidět, jak jim v něčem zabrání třeba vojska NATO, které jaou jak už je teď vidno k hovnu. Amíci to tady za nás donekonečna řešit nebudou.
  • Fejinka  | 23.06.2015 21:33  | Reagovat
    Evropa má tahat kaštany z ohně za někoho, kdo to v Africe a na Blízkém východě spustil kvůli své výbojné politice a to jsou USA a pochopitelně se k nim přidali jejich vazalové z EU, především makaroni a žabožrouti. Tak ať si je tam nechají a můžou také emigrovat k strýčkovi Samovi (o těch jsem nikde neslyšel a neviděl, že je vezmou k sobě, žádné kvóty) . Austrálie si je domů také nepustí a o Kanadě se také nemluví, ale bombardovala také. A proč nejdou k Saudům, jejich náboženství a oni také bombardují své muslimy. Trochu tomu nerozumím. Když to tak člověk sleduje, tak se začínají pomalu naplňovat Sibylina proroctví. Jde z toho strach.
  • Berka  | 23.06.2015 22:56  | Reagovat
    Hm... A co se zkusit podívat o kousek dál do historie, než jen deset, dvacet let ? Proč je v Paříži tolik "černejch" ? Jsou to oni démonizovaní uprchlíci ? Prdlajs. Většinou jde třeba o Alžířany a další, co už tam žijí klidně půl století. Není to tak, že by měla Evropa tahat za někoho kaštany z ohně. Ona si je tam naházela sama. Podívejte se na seznam kolonií Francie, Anglie, Holandska, atd. jenom něco přes sto let zpátky. Tehdy jim "negři" byli dobří. Proč se to pořád maže v Palestině ? Protože jim tam Evropa s Amerikou nezištně - a aniž se původních obyvatel ptali - naimplantovala židovský stát Izrael. Další věc - Daňový soumare, zamyslete se trošičku víc. Import teroristů tímhle způsobem - není to trochu krkolomné, nešikovné, nebezpečné, nepohodlné a hlavně zbytečné ? Mnohem jednodušší a účinnější je si vychovat teroristy přímo v Evropě z lidí, co už tam žijí desítky let. Ono je to úplně jinak. Evropa totiž imigranty naopak potřebuje. Potřebuje ruce, které budou pracovat. Evropanům se nechce a bude chtít stále méně. Rostou náklady na sociální a důchodový systém, ale natalita se přitom radikálně snižuje. Kvůli elektronické evidenci tržeb prý stát nabere 450 nových úředníků. Myslím že měsíční náklady na mzdu a benefity těchto 450 lidí by dokázaly pokrýt náklady na pobyt jedné tisícovky běženců.
  • Daňový Soumar  | 23.06.2015 23:02  | Reagovat
    Fejinko vyndejte si ruku z nočníku a přestaňte tady šířit ty bludy. Podívejte se na toto video kolik přijímají státy ročně imigrantů. https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Q9OHapuhzs4. Je tam trefně popsáno, kam tato zrůdná politika přijímání imigrantů vede a co ve své podstatě řeší.
  • petr klukan  | 24.06.2015 07:45  | Reagovat
    Daňový soumare, já s vámi souhlasím, proto jsme napsal, že se EU musí naučit bránit přílivu statisícům lidí z jiných kontinentů.
  • berka  | 24.06.2015 09:42  | Reagovat
    Pánové, co se všichni trochu víc zamyslet a nepodléhat stádnímu uvažování ? Otázka první - proč že ta Evropa přijímá imigranty ? Opravdu myslíte, že z nějakého pravdoláskařského humanismu ? Kdyby nechtěla, tak je šmahem zakáže jako žárovky nebo vysavače, to si pište. Bohužel Evropa imigranty nutně potřebuje. Evropa totiž vymírá a poměrně brzo by došlo k sociálnímu krachu (natalita se prudce snižuje, roste počet důchodců, radikálně se prodlužuje průměrný věk, rostou výdaje na důchodový systém). Za pár let už by z "vlastních" lidí systém nedokázala nakrmit. Navíc poměrně debilní vzdělávací systém dneska klade důraz na rádoby odbornost, korunovanou byť pochybnými, ale tituly. Budeme mít miliony inženýrů, magistrů a bakalářů, ale nikoho kdo by chtěl dělat rukama. Kde se vezmou za pár let muklové do všech těch montoven, které živí náš státní rozpočet ? Kdo bude všem nám důchodcům až nám bude devadesát v nemocnicíh umejvat zadnice a převlíkat postele ? Ukrajinci - které by nejarději všichni taky viděli v EU, aby zlému Putinovi zatopili ? Prostě bez imigrantů se Evropa dlouhodobě neobejde - a ona to dobře ví. Je pěkné, jak ulice křičí, že tady žádné uprchlíky a "teroristy" nechce - ale do důchodu by každý chtěl nejraději v 55 a pak dalších čtyřicet let brát aspoň 75 procent průměrného platu jako penzi. A otázka druhá - Daňový Soumare, nezlobte se na mě, ale opravdu si myslíte, že v každé lodi s uprchlíky jsou dva tři "zakuklení" teroristé, co mají pod turbanem zásoby semtexu, aby s ním mohli za čas, až se usadí třeba v německu, zajít vyhodit do luftu nějakou kavárnu, atd. ? To je hovadina dobrá tak pro Okamuru a spol. Byla by to přece hodně nejistá, nebezpečná a nešikovná cesta. Většina evropských teroristů se bohužel elegantně rekrutuje z těch, jejichž rodiny tady žijí desítky let a hlavně mají občanství. Čerstvý imigrant je pod drobnohledem, nějaký čas žije v uprchlickém táboře a nemá ani moc možností kontaktu s okolím (těžko mu někdo bude přes plot ubytovny strkat kalašnikova), nezná řeč, nemá sebemenší záruku, že ho tady nechají a časem snad i naturalizují. Vymejt klukovi mozek, omotat ho dynamitem a poslat někam na autobusovou zastávku, to se celkem dobře dá. Ale poslat ho někam, aby tam na ten dynamit ochotně pět nebo deset let čekal, to nemá moc velkou reálnou úspěšnost.
  • Daňový Soumar  | 24.06.2015 12:10  | Reagovat
    Ano, opravdu si to myslím. Stačí se podívat jak se šíří islámský stát a jak se začínají projevovat islamisté v západních zemích. Viz. např. https://www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/643065442505387/?fref=nf. Jestli si myslíte, že potřebujete nějaké imigranty k tomu aby dělali na Váš důchod budiž. Podle mě by si měli lidé zvyknout na to, že si na něj budou muset našetřit sami a nebo si pořídit tolik dětí, aby se o ně dokázaly postarat. Tak jak to bylo dříve. Zvrácenost sociálního státu je právě v tom, že absolutně zničil přirozené principy fungování společnosti. Pohlaváři v EU si myslí, že to vyřeší importem kukaček. Já tvrdím, že ne.
  • Berka  | 24.06.2015 12:26  | Reagovat
    No tak se podívejte někdy na bojovníky toho islámského státu. Proč jen má velká část z nich ryze evropské rysy tváře ? Kolik a jaké teroristické akce z poslední doby v Evropě provedli "importovaní" teroristé ? Já myslím že od dob mnichovské olympiády jich zas tak moc nebylo. Rostoucí vliv IS není nic divného. Nabízí lidem alternativu - samozřejmě z našeho pohledu poněkud divnou, ale svým způsobem populistickou a tím pádem úspěšnou. Nastolí pořádek, tradiční muslimské hodnoty, odstraní zkorumpované vládnoucí sekty atd. bla bla bla. Díky stejné rétorice kdysi vyhrál Hitler, Gottwald - a až se něčeho podobného chopí nějakej novodobej Sládek, což nebude dlouho trvat, češi ho vynesou do parlamentu na ramenou. To co píšete o nutnosti "zvyknutí" je pravda (a to samé jsem v podstatě psal i já). Ale jak lidem přikážete, aby si na důchod šetřili a nebo aby si nadělali víc dětí ? Že to tak je, poznají teprve až budou sami v tom důchodu. A pak už bohužel nic nenašetří a dětí už si taky moc neudělají (i když pravda Goťák, Janda, či Saudek jim jdou celkem příkladem) Prostě nás v blízké době čeká krize sociálního systému a nic s tím nenaděláme. To mi můžete věřit.
  • J.R  | 24.06.2015 14:38  | Reagovat
    Milý Berko,také jsem si k důchodu z mizerného zámečnického platu něco našetřil.Jenže potom přišel jakýsi rozuma z Národní banky a šmahem mi z mých úspor ukradl 10% jen to fiklo.Tak na co v tomto státě šetřit?Nemají se lépe lidé na podpoře s pravidelným příjmem dávek na bydlení a nevím co ještě?A ti imigranti co se tlačí doEvropy ji určitě nespasí.Ti pracovat nebudou,jenom přibude dalších statisíců natažených rukou.Račte se podívat na situaci ve Francii.Tam s těmi prácechtivími černoušky už mají zkušenosti a neví si s nimi rady.
  • Fejinka  | 24.06.2015 22:00  | Reagovat
    Daňový Soumare, nechte si svých urážek a diskutujte slušným způsobem. Já mluvím o uprchlících ze Severní Afriky a Blízkého východu, kde Američané stojí za tím, co se tam stalo. Jistě jsou si dobře vědomé, že svou politikou proti některým zemím v této oblasti způsobili pravý opak, než původně zamýšleli. Vznik IS a s tím spojená imigrace do Evropy. Jedině co se jim povedlo, že rozeštvávají Evropu. Možná to byl také jeden z jejich cílů. Podobný rukopis nese i Ukrajina. Proto říkám, že o uprchlíky se mají podělit ti, kteří to způsobili. To, že USA mají problémy s Mexikem (tady se neválčí) je něco jiného než tady v Evropě, kam utíkají lidé většinou před válkou a IS, z Mexika především z ekonomických důvodů. Já si také myslím, že by měli Afričané zůstat doma, ale to by se nesměl nikdo do jejich států vandrovat ze zištných důvodů. Pomoc jim poskytnout tam, u nich doma. Otázka jiná je potřeba lidí pro náš budoucí sociální systém. Jak říká Berka, naše vysoké školy sypou nesmyslná kvanta zbytečných profesí vysokoškoláků (všichni chtějí být ekonomy-bankéři, právníky, soudci, lékaři-a odejít do ciziny) a nikdo dělat rukama a kde bude na důchody. Proto někteří vidí záchranu v imigrantech. Otázka je, co to bude za lidi!
  • Daňový Soumar  | 24.06.2015 23:09  | Reagovat
    Pokud nepřipustíte základní fakt, že za to co se děje v Libii,Sýrii a jinde může z 99 procent tamní současná i minulá politická garnitura, tak není o čem diskutovat.Omílaná písníčka všech bolševiků o zhoubném vlivu USA je směšná. Plány imperialistů zhatí naši vepři boubelatí. Vrazi z Wall Streetu je potřeba zničit ocelovou pěstí.
  • berka  | 24.06.2015 23:59  | Reagovat
    Samozřejmě že "si za to můžou sami". Ale viděno třeba optikou afghánské ženy, které napřed zabili rusáci tátu, následně tálibové manžela a aby toho nebylo málo, tak potom ještě amíci nejstaršího syna, to přece jenom vypadá trochu jinak. Když vás celej život bude pořád jenom někdo chtít osvobozovat, tak vás to možná jednoho dne naštve a zkusíte prásknout do bot. Ano, na lodi se stovkou uprchlíků může být jeden potenciální terorista a třeba dvacítka "ekonomických emigrantů". Takže co ? Jak tady někteří navrhují, potopit preventivně tu loď celou i se zbylejma 79 nevinnejma negrama, čmoudama, podřadnejma, méněcennejma - no zkrátka zvířatama, co narozdíl od nás nemají právo na život, co by byl aspoň trochu k životu ? Obnovit v Rakousku a Polsku koncentráky ? Obehnat Evropu drátama a pustit do nich proud ze solárních elektráren ? Když od nás hergot utíkali lidi na západ, nebyli to náhodou tu a tam taky spíš ekonomičtí, než političtí emigranti ? A vracel je někdo zpátky ? Ježiši, lidi, vzpamatujte se.
  • Fejinka  | 25.06.2015 19:53  | Reagovat
    Za Muamara Káddáfího patřila Libye mezi nejvyspělejší státy Afriky společně s JAR. O některých výhodách jejich občanů se nám, Čecháčkům, ani nesnilo. Bohužel, M.K. si nechtěl nechat diktovat od USA (mimo jiné chtěl platit za velmi kvalitní ropu zlatem-o dolarech prohlásil, že FED je tiskne jak na běžícím pásu, něco v tomto smyslu). A měl to sečtené, přestože všechny kmeny držel pohromadě. Dnes je tam zmatek, kmeny bojují proti tzv. vládě a mezi sebou. Obdobný scénář byl v Egyptě, Iráku a Sýrii. To není omílaná písnička bolševiků, o tom mluví i samotní Američané (senátoři), že to byla nepovedená "taktika" vývozu americké demokracie, která se nepovedla. A my to v Evropě, potažmo v Česku také pociťujeme.
  • Svatopluk Beran  | 26.06.2015 21:20  | Reagovat
    Válka, to již nejsou dvě linie znepřátelených vojsk – to jsou teroristické útoky, sebevražední atentátníci jdoucí mezi civilisty, do obchodu… Petře myslíš tím že kdyby nás, v naší zemi nebo v Evropě či Americe napadla kvůli našim surovinám a rozbytí našeho ekonomického zřízení jiná vyspělejší kultura, která by nemohla bez našich surovin technologicky existovat, že by to byla hold jen naše smůla a my měli skopit krofky? Maximálně si to tak dát s nimi na férovku v linii dvou znepřátelených vojsk. Sklízíme co Spojené Státy a vůbec celé NATO zaselo v Afganistánu, Iráku, Sýrii, Libyi. Jsem přesvědčen že to co teď dělá většinová část obyvatel Čech pod mediálním tlakem téměř celého českého tisku je farizejství přes cílené zapomínání historických událostí a skutečností. Nabízí se spekulativní otázka, není náhodou cílem tohoto mediální řádění vytvořit rádoby přijatelný precedens pro souhlas většinové části evropských obyvatel k vojenské okupaci Lybie a zmocnění se jejich ropných nalezišť, když už to naplánovaným svržením diktátora nevyšlo. Něco málo o Libyi za diktátora Kadáfího, aby jsme si ujasnili co jsme v rámci křesťanské demokracie provedli a co teď odstraněním Kadáfího zdi sklízíme. V roce 1951 byla Libye oficiálně nejchudší zemí na světě. Podle Světové banky byl příjem na obyvatele nižší než 50 USD za rok – dokonce nižší než v Indii. Nejpodstatnějším krokem Kaddáfího režimu bylo znárodnění ropných nalezišť. Kaddáfí široce využíval příjmů z těžby a prodeje ropy k reálnému rozvoji země – v oblasti školství, zdravotnictví, výstavby bytového fondu a infrastruktury, především dopravní. Libye je od roku 1962 členem OPEC a má největší prokázané zásoby ropy v Africe 41,5 mld bbl. Následuje Nigérie a Alžírsko. Nyní, protože libyjské ropné bohatství stát sdílí se všemi svými obyvateli, má jeden z nejvyšších životních standardů ze zemí Maghrebu. Pokud jde o „index lidského rozvoje“ OSN (Human development Index – HDI), který je průměrem třech indexů (indexu předpokládané délky života, indexu vzdělání a indexu HDP) a který nejlépe charakterizuje kvalitu života obyvatelstva, byla Libye v roce 2010 na prvním místě ze všech afrických zemí, v celosvětovém přehledu na 53. místě ze všech států. Z afrických zemí bylo na dalším místě až Tunisko – osmdesáté prvé. Dnes je 99,7% obyvatelstva do 24 let gramotných, celkem je gramotných 82.6% (muži 92.4%, ženy 72%). To je dané kočovným způsobem života řady bedúínských kmenů. Libye má centrálně plánovanou ekonomiku. Vládní dotace umožňují bohatou a cenově dostupnou nabídku potravin, každý vlastní byt či dům a auto, vzdělávání a zdravotní péče jsou zdarma pro všechny. Podvýživou trpí méně než 5% obyvatelstva, dětskou podvýživou méně než 0,6%. V Libyi je dnes více než 1,101 milionu pevných telefonních linek, mobilních telefonů je v zemi neuvěřitelných 5,004 milionu. I počet uživatelů internetu je na africkou zemi nadstandardní – 353,900 uživatelů (vše 2009, CIA, OSN). To vše při 6,6 milionu obyvatel. Délka silnic a dálnic dosahuje celkem 100 024 km, z toho betonových 57 214 km. Míra feminizace, daná používáním antikoncepce u vdaných žen ve věku 15-49 let, dosahuje neuvěřitelných 45.2%, moderní metody hormonální antikoncepce používá 25.7% žen v plodném věku. Od roku 2000 zaznamenala Libye příznivé tempo růstu – odhadem 10,6% růst HDP v roce 2010. HDP na obyvatele dosáhl 12062 USD (IMF 2010), 9714 USD (WB 2009) 12100 USD (CIA 2009 odhad), což je např. vyšší HDP, než má Polsko nebo Rusko a je to nejvyšší HDP ze všech zemí Afriky. Ve snaze, aby rozkvetl „květ pouště“ a dosáhl soběstačnosti ve výrobě potravin, byly v Libyi realizovány rozsáhlé zemědělské projekty. Zavlažované půdy je 4 700 km², Velká saharská umělá řeka má délku 4071 km velkokapacitních vodovodních transportních potrubí a 1679,5 km potrubí spojujících navzájem vrty ve vrtných polích a má kapacitu 6,5 miliónů m3 vody denně . Jakýkoliv občan Libye, který se chce stát zemědělcem, dostane k bezplatnému užívání pozemky, dům, zemědělské stroje a zařízení, některá hospodářská zvířata a osivo. Přesto se zemědělství podílí na HDP pouze 2.6% a podílí se na něm 17% obyvatel. Zákon ale zakazuje vykořisťování práce, takže jde vždy o malorolníky, obdělávající svou vlastní půdu. 63.8% HDP tvoří průmysl, i když v něm pracuje pouze 23% obyvatel, služby tvoří 33,6% HDP a zaměstnávají 59% občanů (2004-2010 CIA). V rámci československo-libyjské spolupráce docházelo už v osmdesátých letech k přípravě libyjské mládeže na řemeslné práce v českých a slovenských učňovských školách. Výdaje na vzdělání v Libyi dosáhly v roce 1999 2,7% HDP (CIA).Dnes je 99,7% obyvatelstva do 24 let gramotných, celkem je gramotných 82.6% (muži 92.4%, ženy 72%). To je dané kočovným způsobem života řady bedúínských kmenů. Libye má centrálně plánovanou ekonomiku. Vládní dotace umožňují bohatou a cenově dostupnou nabídku potravin, každý vlastní byt či dům a auto, vzdělávání a zdravotní péče jsou zdarma pro všechny. Podvýživou trpí méně než 5% obyvatelstva, dětskou podvýživou méně než 0,6%. Základní zdravotní péče ve státních zařízeních je poskytována všem občanům zdarma. Počet lékařů a chirurgů v praxi se mezi lety 1965 a 1974 zvýšil pětinásobně, velké zvýšení bylo registrováno v počtu zubních lékařů, lékařských i nelékařských zdravotnických pracovníků. Nyní má Libye jednoho lékaře na 673 obyvatel. Ve srovnání s ostatními státy na Středním východě a Africe, zdravotní stav obyvatelstva je poměrně dobrý a zdravotnictví je na vysoké úrovni. S pomocí Světové zdravotnické organizace, Libye vymýtila malárii, kdysi velký problém. Dětská imunizace je téměř univerzální. Kojenecká úmrtnost celkem: 20,09 na 1000 živě narozených dětí, Kojenecká úmrtnost (0-1 rok) na 1000 živě narozených 15, (0-5 let) 17 úmrtí na 1000 dětí. Počet nemocničních lůžek se zvýšil ze 7500 v roce 1970 na téměř 20000 v roce 1985, nyní je to více než 6 lůžek na 1000 obyvatel. V těchto letech bylo zaznamenáno také podstatné navýšení počtu klinik a center péče o zdraví. Velkou část lékařského a ošetřovatelského personálu byli v minulosti cizinci, pracující v Libyi na základě smlouvy s jinými arabskými zemí a z východní Evropy. Ulice Tripolisu a Benghází byly až doteď drženy úzkostlivě čisté a pitná voda v těchto městech byla kvalitní. Vláda vynaložila značné úsilí na zajištění nezávadné vody, což je v afrických podmínkách základní předpoklad veřejné hygieny a snížení prevalence chorob jako je tyfus apod. Od roku 1970 do roku 1985 uvedla Libye do provozu téměř 1500 vrtů a více než 900 vodních nádrží, kromě 9000 km sítí pitné vody a 44 odsolovacích závodů. Odpadním vodám je také věnována značná pozornost, ve stejné době bylo postaveno dvacet osm čistíren odpadních vod. Kvalitu libyjského zdravotnictví a veřejné hygieny v kontextu Afriky uznala i zpráva pro americký Kongres. Za nejkontroverznější prvek Kaddáfího politiky je považována jeho snaha sjednotit celou „černou“ Afriku jednou měnou, jedním pasem, jednou armádou a sdílenou vizí skutečné nezávislosti a osvobození celého kontinentu od zbytků kolonialismu i postkoloniálního vykořisťování. V roce 1971 Kaddáfí navrhl na mezistátní konferenci sloučení Súdánu a Libye po vzoru Sjednocené arabské republiky, kterou v roce 1958 vytvořil Egypt vedený Násirem, spolu se Sýrií a v které dominoval Egypt. I když roku 1961 Sýrie tento svazek opustila, Egypt operoval prvkem sjednocení až do roku 1971, kdy už se u moci upevnil Anwar as-Sadat. Súdán ale na myšlenku unie s Libyí nepřistoupil. Libye se bez prodlení stala členem Organizace africké jednoty (existující od roku 1963 do roku 2002, kdy byla nahrazena nahrazena Africkou unií), kde se revoluční Kaddáfí setkával s „nezkompromitovanými“ předáky a prezidenty vyšlými z národně osvobozeneckých procesů, nikoliv se zkorumpovanými králi či prezidenty. Tato organizace například prohlásila v roce 1964 Afriku za bezjadernou zónu (přesto, že utajený jaderný program ve spolupráci s Izraelem měla v té době Jihoafrická republika).
  • Svatopluk Beran  | 26.06.2015 21:51  | Reagovat
    Každý z nás starších ví, a mi jim záviděli, jak cestovala západní květinová Lenonova mládež šedesátých a sedmdesátých let volně autobusy či stopem přes islámské Turecko, Irán, Afganistán a Pákistán do Indie, s minimálními vzájemnými náboženskými problémy. Co se to tedy nyní děje? Nic jiného, než že nynější transatlantický demokratický val po odklizení socialistických států a odčerpání jejich státního majetku, přes souběžné zatažení do dluhové pasti investorů s tištěným dolarem snaží udělat to samé, ovšem z úplně jinou kulturou. Pokud má někdo z mladších zájem se něco dozvědět z té doby o cestování do Indie, sežeňte si knihu Autostopem do Nepálu, vydanou v roce 1978, od tehdejších drobných prominentů Štefana Rybára a Ondřeje Hejmy. http://www.databazeknih.cz/knihy/autostopem-do-nepalu-92215
  • Jan P.  | 27.06.2015 14:37  | Reagovat
    Text autora blogu Petra Klukana považuji za alibistický a cynický . Autor přehlíží řadu relevantních skutečností: Za prvý:EU se od myšlenky SOLIDARITY na kterých byla před ledy zakládána poslední dobou hodně vzdálila.Svým chováním politici za ODS a ČSSD myšlenku solidarity v rámci EU pomáhají sami rozbíjet.U konzervativně liberální strany by se to dalo snad možná pochopit.U sociálně demokratické strany už ne.Je to jasný odklon od sociálně demokratických hodnot. Nepatřím mezi voliče K.Schwarzenberga,ale patří mezi málo našich politiků,který se dokázal na téma uprchlíci vyjádřit rozumně. Za druhý:Politika kolonialismu,kterou provádí Západ v čele s USA nese vinu na destabilizaci(terorismus,náboženský extrémismus) zemí třetího světa.Neřeší příčinu ale důsledek. ČR je součástí řady mezinárodních institucí a svojí odpovědnost tím nemůže smazat. Za třetí:Celá debata o (ne)přijímání uprchlíků z rizikových lokalit Severní Afriky a Blízkého východu v českém veřejném prostoru se nese v duchu protiislámské hysterie,xenofobie a strachu,kterou šíří pomocí sociálních sítí iniciativy p.Konvičky na kterých se populisticky přiživuje celá řada českých politiků a ,,aktivistů." Zpravodajství jako NOVA či Blesk k hysterii a strachu taky hodně přispívá.Ostatní mediální mainstream selhává. Kde jsou naše elity,aby vysvětlili lidem,že blbnou ? Za čtvrtý:Díky za internetové deníky a servery jakou jsou např. Britský listy,Deník Referendu,A2 či Altpress a lidskoprávním aktivistům BRNO BLOKUJE či protest:Pevnost Česko. Za pátý:Souhlasím pouze s tím,že do roku 1989 naše uzavřená společnost je jedna z mnoha příčin strachu z neznámého a cizího. Na závěr:Je potěšující číst na internetové diskuzi komentáře na téma UPRCHLÍCI racionálně uvažujících názory,který nepodléhají hysterii a xenofobii. Pane Berka, díky za Váš diskuzní příspěvek. Diskutující S.Beran má mimo jiné pravdu v tom,že bez vzdělanosti a osvěty to nejde.Je to boj na dlouhou trať.
  • VladimírV  | 27.06.2015 17:05  | Reagovat
    Pane Jane P. Článek pana Klukana je skvělým podnětem k výměně názorů. Žádný jeho alibismus. Jakýkoliv příklon k jedné či druhé názorové platformě by v jeho podání zaváněl demagogií, neslučitelnou s kodexem novináře. To, že jste se ujal role recenzenta je obecně chvályhodné, nicméně ve Vašem podání poněkud jednostranné. Pokud mluvíte o vzdělanosti a osvětě, je to právě o tom. Tedy o pochopení, s jakou kulturou, náboženstvím a nakonec i způsobem chování se v případě současných imigrantů můžeme potkat. Zde opravdu nejde o jednoduché vidění jejich světa našimi pohledy. To zkrátka nejde, pročež jsou na místě velké a oprávněné obavy, co to vše může přinést. Situaci samozřejmě nenapomáhá váhavost politické reprezentace, jak dál. Omezit se na nahodilý "odchyt" běženců jako na řešení situace, to je opravdu prostoduché a zároveň nebezpečné. Ano, v lidech to podněcuje i xenofobní chování, protože u nich jednoduše začíná působit pud sebezáchovy. Pokud si EU nedokáže uchránit svoje vnější hranice, je povinností politiků prosadit ochranu těch našich. Tedy zajistit důslednou kontrolu imigrantů, kteří k nám přicházejí a bohužel ještě dlouho se budou snažit přicházet. Že to bude případně něco stát, to ano, ale je to jediný účinný způsob, jak řešit otázku běženců v naší zemi bez katastrofálních následků v budoucnosti.
  • XXXXX  | 28.06.2015 09:02  | Reagovat
    Berka: tak jak se mají tvoji kámoši z Lyonu a Tuniska?
  • Jan P.  | 28.06.2015 10:40  | Reagovat
    Pane Vladimíre V.Každý vidíme text autora blogu jinýma očima.Vůbec si nemyslím,že jsem svým komentářem na text autora byl nespravedlivý či argumentuji nefér.Máte jistě právo se mnou nesouhlasit. Poslanec Okamura a ekonom Pavel Kohout se na veřejnosti a pro média na téma ,,Uprchlíci " vyjádřili jasně.Ani se nemusím ptát na Váš osobní názor, jaký k celé věci zastáváte vy .Tím vůbec nemyslím to,že je něco špatného sdílet nějaký názor se svým oblíbeným politikem či veřejně známou osobností . Iracionální argumenty,populismus spojené s xenofobií a nenávisti vidím jako nebezpečný jev naší postkomunistické společnosti.Většina české společnosti si uprchlíky v naší zemi nepřeje.To nic nezmění na mém názoru a postoji.Velmi se mi líbí motto:Až všichni půjdou skákat z mostu, já s nimi nebudu. Tímto bych veškerou diskuzi na téma ,,Uprchlíci " z mé strany skončil.Vím dobře, že zmiňované téma silně rozděluje českou společnost a dialog mezi zastánce a odpůrce přijímání uprchlíků je zcela nemožný.Diskuzní blog JL není žádná výjimka. Přeji všem hezký zbytek neděle.
  • berka  | 28.06.2015 11:02  | Reagovat
    XXXXX - nemyslíš, že třeba ten Lyon naopak přesně potvrzuje to, co jsem psal ? Atentátník žil ve Francii od dětství, měl alžírského otce a marockou matku. Tedy klasické "koloniální" dítě rodičů, kteří měli automatické občanství. Žádný uprchlík ze Sýrie či Afghánistánu.
  • VladimírV  | 28.06.2015 11:42  | Reagovat
    Pane Jane P. Nechci mít v našem dialogu poslední slovo. Jedno byste mi měl ale věřit. Dovedu si utvořit vlastní názor na danou situaci a nepotřebuji se opírat o jiné. Tedy např. o politiky. Ti to mají jako součást budování svých pozic ve společnosti. Vždy se najde někdo z nich, s kým moje názory souzní. Přeji Vám hezký zbytek víkendu a přál bych si, abyste měl pravdu v tom, že z potencionálního průšvihu pro nás nakonec nic zlého nenastane.
  • Fejinka  | 28.06.2015 15:31  | Reagovat
    Zásadní rozdíl mezi uprchlíky z bývalého Československa ( po r.48, 68) byl především ekonomický, částečně politický, ale co je důležité, že tito uprchlíci byli z Evropy a vyznávali její kulturu a i její náboženství, pokud byli věřící. Kdežto tito noví uprchlíci z Afriky a Asie jsou jiného náboženství ( drtivá většina islám)a kultury. A tady je ten hlavní problém. Islám si mnozí vyznavači vykládají po svém a nadřazují ho nad vše ostatní, včetně jeho šíření "ohněm a mečem".
  • XXXXX  | 28.06.2015 18:57  | Reagovat
    Berka: Ale jasně, o to je to horší, že se tady budou množit a čeká nás to samý jako frantíky, jen my se toho asi nedožijem, ale naše děti určitě.
  • Petr klukan  | 30.06.2015 10:26  | Reagovat
    VladimíroviV - "Článek pana Klukana je skvělým podnětem k výměně názorů. Žádný jeho alibismus. Jakýkoliv příklon k jedné či druhé názorové platformě by v jeho podání zaváněl demagogií, neslučitelnou s kodexem novináře." pane Vladimíre, žádný kodex novináře nezakazuje novináři mít vlastní názor a přiklonit se tak na tu, či onu stranu. Měl jste asi na mysli zpravodalství, které má být bez názoru autora. To se ale netýká komentářů, poznámek, sloupků a samozřejmě ani blogu ne. Myslel jsem, že můj názor je z blogu patrný, takže jinými slovy: Evropa se musí bránit i nepopulárními kroky přílivu běženců z "afrických" zemí. S tímto souzním s vyjádřením prezidneta Zemana, který obdobný názor vyslovil na vysočinské návštěvě.
  • VladimírV  | 30.06.2015 12:42  | Reagovat
    Vážený pane Klukane. Já nemám problém. Reagoval jsem pouze na příspěvek pan Jana P., podle kterého byl Váš článek "méně úderný". Mějte hezký den.☺ Vladimír Havlíček
  • berka  | 30.06.2015 15:34  | Reagovat
    Pane šéfredaktore - mluvíte o "afrických" zemích. Jistě ale víte že z uprchlíků na našem území je afričanů ve skutečnosti jenom malé procento. Jak se vy osobně díváte třeba na běžence z Kosova - jichž je (pro mnohé překvapivě) mezi nimi největší část ? Ty by Evropa podle vás příjímat měla (když už jim uměle s velkou slávou kdysi vytvořila vlastní stát - mimochodem zcela v "krymském" duchu, což je řekněme dosti tristní) ?
  • petr klukan  | 01.07.2015 07:51  | Reagovat
    Africké jsou v uvozovkách, ani prezident Zeman, nemyslel jen africké. počty a rozložení uprchlíků neznám. srovnání Kosova s Krymem bych se bránil. nebo v Kosovu také operovaly neznámé jednotky, ke kterým se nikdo nehlásil jako na Krymu, kde se z nich po "vítězství" vyklubali ruští vojáci?
  • Berka  | 01.07.2015 08:41  | Reagovat
    To máte jistě pravdu. NATO a její evropští členové se nijak nekuklili a do kosovské krize vstoupili bez skurpulí HUMANITÁRNÍM BOMBARDOVÁNÍM Srbska. Mě osobně to přijde skoro úplně stejné - prostě jak Krym, tak Kosovo vznikly odpáráním části území svrchovanému státu s odkazem na přání většinového obyvatelstva. Ani Ukrajiny ani Srbska se nikdo neptal. Ovšem to by bylo na dlouhou debatu. Mě šlo o to, že na našem území je mnoho kosovských běženců, kteří jsou mnohdy vyznavači sunitského islámu. Jsou to "hodnější" muslimové, než třeba afghánci ?
  • berka  | 01.07.2015 21:10  | Reagovat
    To máte jistě pravdu. NATO a její evropští členové se za své vojáky nestyděli a do kosovské krize vstoupili bez skurpulí HUMANITÁRNÍM BOMBARDOVÁNÍM Srbska. Mě osobně to přijde skoro úplně stejné – prostě jak Krym, tak Kosovo vznikly odpáráním části území svrchovanému státu s odkazem na přání většinového obyvatelstva. Ani Ukrajiny ani Srbska se nikdo neptal. Ovšem to by bylo na dlouhou debatu. Mě šlo o to, že na našem území je mnoho kosovských běženců, kteří jsou mnohdy vyznavači sunitského islámu. Jsou to „hodnější“ muslimové, než třeba afghánci ? Co třeba takoví turci, kteří jsou jednou nohou v unii - ti jsou "hodní", nebo "zlí" ?
  • XXXXX  | 01.07.2015 23:33  | Reagovat
    ... zlí, němci se z jejich počínání můžou posrat. Hele berko jestli chceš, vem si nějaký lybijce nebo jinou podobnou chátru domů, živ si je asimiluj je nemám s tím problém. Ale kurva mě je nevnucuj živím už minimálně jednoho cikána a jednoho bílýhonefachčenka a na další chamraď nemám. Nebo mám klukovi říct, že to lego k narozeninám nebude protože musím živit afghánce? Dík nechci. To radši přidělám nějaký lugery do dvaasedmy.
  • berka  | 02.07.2015 16:14  | Reagovat
    Fajn, máš v tom jasno. Ale co bys teda myslel teď. Třeba ty plynový komory ?
  • XXXXX  | 02.07.2015 16:29  | Reagovat
    Ty vole co sem motáš plynový komory. Ty ses rozhodl provokovat? Jednoduchý jako facka, naložit na ty gumáky a hezky šup na moře. A Ať mažou domů.
  • berka  | 02.07.2015 20:00  | Reagovat
    Ne, mě zajímá co chceš udělat s těma, co už v Evropě jsou - a třeba dvacet, třicet let.
  • Venca  | 03.07.2015 11:31  | Reagovat
    No amíci neměli problém pozavírat po útoku japonců svoje spoluobčany s šikmýma očima do koncentráků,takže demokratický vzor by byl. Můžou tu žít třicet let,rodit se tady a stejně pak vezmou bombu nebo kalacha a vyjádří svůj názor na nás celkem jasně. Ale aby to nebylo tak protiislamistický,tak honem nějakej chytrák vymyslí,že jsou napojení na IS někde v Africe a bla bla bla. S tímhle přístupem si můžeme rovnou kopat hroby.
  • XXXXX  | 03.07.2015 17:17  | Reagovat
    Zakázat množení a v klidu je nechat umřít. A nebo jak říká Venca prostě koncentrák. Já je tady nechci a hotovo. Teda dokud nebudou makat a budou tady nadutě chodit a ukazovat jací jsou machometáni. Ve Vlčnově taky nechodí po návsi v krojích. A když mají slávu, tak to je jiná. A pokud to budou stejně provozovat tihle přivandrovalci tak proč ne, ale aby házeli po policajtech balíčky s jídlem a dožadovali se kuřiva zdarma, to si dělaj prdel? To bejt policajtem, hodím jim zpátky něco olova aby si pochutnali.
  • berka  | 03.07.2015 20:16  | Reagovat
    nojo - vole - ale kdo bude makat na to, abys moh klukovi kupovat každej rok k narozeninám Lego ? U nás je naštěstí ještě práce celkem laciná , ale třeba germáni už by se dneska sami neuživili (děláme na ně radostně například my). Frantíci to samý. Kde se dneska vyrábí Renaulty ? V Maroku a v Turecku. Panečku, to bude mazec, až si do deseti let odboráři vyřvou takový platy, že Bosch, Kia a Hyundai raděj popolezou o kus dál na Ukrajinu. Vzpamatujte se lidi - daleko větší hrozba než muslimové, jsou pro nás Číňani a za pár let možná i Indové.
  • Venca  | 04.07.2015 11:57  | Reagovat
    Berka,ono je to trochu jinak. Práci němci mají,ale dělat,myšleno manuálně,se nechce. Je to samej ředitel,vedoucí,manažer,ale dělníci ne. A tímhle trendem jde celá západní Evropa a my patolízalové bohužel taky.Jinak zajeďte si do toho Německa,muslimskou čtvrť poznáte na dálku. V Anglii je to ještě horší.Tyhle lidi pouze konzumujou,ale sami nic nevytvoří.
  • XXXXX  | 04.07.2015 15:53  | Reagovat
    Ty berko donedávna jsem měl pocit, že jsi úplně normální, ale nějak ho pozbývám. Ty vidíš někde kolem sebe makat negry? Ta chamraď nemaká ani u nich doma, tak co tě vede k předpokladu, že budou makat tady? Co může dělat negramotná opice, nemající žádných dovedností krom řízení velblouda a to kdoví jestli. Nedomluví se ani mezi sebou natož s námi. Montovat škodovky a hnůjdaje, možná ale i o tom pochybuju. Lopatu do ruky nevezmou jako ukrajinci tak co tady s nima. Nemáme svejch vyžírků dost? A ta jedna tisícina procenta co utrpěla nějaké vzdělání ho utrpěla proto, že to zakropil táta boháč. A ti se sem určitě nepohrnou, ti se mají dobře i doma. Znáš nějakýho vědce z opičákova nebo z arábie? Jo černý z ameriky to je jiná. Je to taky pěkná chamraď, ale část z nich tedy výrazně menší část se asimilovala a něco dokáže. To ale trvalo dvě století. A neměli semtex a kalachy. To ti dnešní negři mají, a jestli jsou od aláha nebo budhy nebo maocetunga pro mě osobně nehraje roli.
  • Svatopluk Beran  | 06.07.2015 21:03  | Reagovat
    XXXXX jsem přesvědčen že píšeš nesmysly. Schopnosti lidského mozku, ať je zabalen do kterékoliv barvy kůže má v průměru stejné startovací schopnosti. V kolika islámských zemí jsi žil, aby jsi mohl posoudit jejich pracovní a intelektuální předpoklady a schopnosti? Skušel jsi někdy třeba pracovat osm hodin, tři až šest měsíců, každý den, ve čtyřicetistupňových vedrech? To prostě nejde. Jsi si jistý že kdyby se tvůj mozek narodil třeba v Sýrii, že by byl právě proto omezenej jak tvrdíš? Uvědomuješ si vůbec kde vznikali první kultury, když naši společní předci spali pohromady s domácími zvířaty, zatím co oni již přednášeli a vyučovali každému svému svobodnému občanu v medresách. Na jejichž zkušenostech teprve začali vznikat první evropské university? Já prostě nevěřím tomu co hlásáš. Osobně pro mně jsou to hlouposti. Že by se totálně stratili schopnosti těchto mozkoven v třistaleté evropské a americké průmyslové revoluci a následně se propadli před svojí 5 tisíciletou startovací kulturní tradici. To je holý nesmysl. Byli jsme to my kdo vyrostl na východní kultuře a následně ji posouvali. Co teď dál, když to tam dnešní americká vojenská kultura pro své hospodářské zájmy a energetickou stabilitu totálně zkurvila? Toť otázka. - Tvoje replika - Co může dělat negramotná opice, nemající žádných dovedností krom řízení velblouda a to kdoví jestli - je podle mne víc než jednoduchá.
  • Svatopluk Beran  | 06.07.2015 21:43  | Reagovat
    Petře, jestli patří Havaj Američanům, pak ze stejné, ale historicky starší logiky, patří Krym Rusům. Jestli někomu patří Kosovo, tak je to Srbsku, kde před 7 stoletími vznikal srbský stát. Pokud těmito historickými skutečnostnmi nedisponuješ, pak tě to diskvalifikuje ve tvých názorech z hediska objektivity a staví tě to do světla fanouška, což ty nepopíráš. V 6.–7. století přišli do této oblasti Slované, kteří se stali dominujícím etnikem, postupně vytlačili původní obyvatele k pobřeží či na jih a tato oblast se stala základnou jejich nájezdů na Byzantskou říši i budování jejich vlastního státu. Od 11. století tu bylo stavěno mnoho pravoslavných klášterů. Kosovo a sousední Metohiji považují Srbové za kolébku své středověké státnosti (království Raška a pozdější sjednocené Srbsko) i duchovní centrum země – v městě Peći bylo od 13. století až do r. 1766 sídlo srbského patriarchy. Z kosovského města Prizren ovládal car Dušan IV. Silný (vrstevník českého krále Karla IV.) velkou část Balkánu a aspiroval na postavení byzantského císaře. Následný úpadek srbské a především byzantské říše dal šanci novému nepříteli, Osmanské říši. Postup osmanských Turků směrem do nitra Balkánu vedl nakonec k rozhodnému střetu: 28. června 1389 se odehrála bitva na Kosově poli v níž bylo srbské vojsko vedené knížetem Lazarem poraženo tureckým vojskem. Krvavá bitva skončila z vojenského hlediska nepříliš výrazným vítězstvím Turků, ovšem z politického hlediska znamenala pro Srbsko katastrofu a hluboce ovlivnila následné dějiny Evropy. Turci měli otevřenou cestu k výbojům na sever. http://www.csfd.cz/film/242238-uloupene-kosovo/ Albánské Kosovo, s americkou vojenskou základnou, kterou tam začali američané stavět dřiv než toto historické srbské území vytrhli, vůbec neexistovalo. Byli to američané kteří na srbském území potají a protiprávně začali stavět svojí vojenskou základnu po rozbombardování srbského Kosova vojsky NATa. Camp Bondsteel zeměpisné souřadnice: 42°22′ s. š., 21°15′ v. d. Stát: Kosovo Vznik: 1999 Příslušnost: US Army Camp Bondsteel je americká vojenská základna ležící v Kosovu a vybudovaná v roce 1999. Nalézá se poblíž města Uroševce a rozkládá se na ploše 360 hektarů. Na základně je vybudováno přes 300 různých staveb, obývaných více než sedmi tisíci vojáky. Základna má zhruba desetikilometrový perimetr. Je zde vybudováno 52 heliportů. Základna je pojmenována po americkém vojákovi Jamesi Leroyovi Bondsteelovi, který dostal medaili cti za boj ve Vietnamské válce.
  • berka  | 06.07.2015 23:21  | Reagovat
    XXXXX - dlouho jsem přemejšlel, jestli ti mám odpovídat, protože myslím že ve svým věku a se svou neomylnou povahou stejně pobereš věci jenom tak, jak budeš chtít ty a těžko to někdo změní. Na plno věcí máš rozumnej názor, ale bohužel jsi, nic ve zlým, stoprocentní klasickej čecháček - jakmile má někdo z dvaceti věcí na jednu jinej náhled než ty, tak je to hned vůl, debil, kokot a dement. Abych ti vysvětlil, proč se tady vůbec unavuju těma všema různejma úvahama o uprchlících (líbí se mi, jak hned startuješ jako čertík z krabičky, aniž bych kdekoliv napsal, že ti chci nastěhovat do baráku tlupu islámskejch teroristů). Stará Bernardová, co se tady vedle právě snaží vařit marmeládu z jahod, se zamlada jmenovala Koutná a její máma původně Nettlová. Moje žena měla dědu Koutnýho, babičku Koutnou, strejdu Koutnýho, pár bratranců a sestřenic - ale od Nettlů neměla nikoho. Měli peška, protože to byli jihlavští židi. Praděda umřel ještě ve vlaku, prabába šla v první selekci, máma s tátou a čtyři sourozenci neznámo kdy. Dohromady dvanáct nejbližších příbuznejch. Nezůstal vůbec nikdo. Tchýně se vrátila jediná, protože jí naštěstí bylo jen čtrnáct. Jejich dům už byl dávno obsazenej hrdinnejma čechama, co vesele celou válku kolaborovali. Nikoho neměla a nikdo o ni nestál. Za války nemohla studovat, pak byla ty dva roky v lágru, takže nekvalifikovaná. Každej na nějakýho židovskýho parchanta kašlal - hochu a dokonce byli takoví, co říkali, že beztak dělala esesákům kurvu, protože by přece jinak nepřežila. V patnácti šla makat do tabačky a bydlela ve třech na plesnivý ubytovně, než si našla Koutnýho. Moje žena se narodila až pět let po válce, sama to nezažila a dneska už je to s prominutím stará bába - ale když se někdy v televizi třeba ve zprávách najednou objeví bez varování obrázek brány z Osvětimi, tak se rozklepe jako kdyby měla alzhajmra. Já samozřejmě nečekám že tě to jakkoliv dojme - a vlastně mi na tom nějak zvlášť ani nezáleží, ani se na tebe za tvoje názory a slovník vůbec nezlobím, ale prostě jsem to musel napsat, abys věděl, proč jsem tak nějak alergickej na to, když někdo mluví o jinejch lidech, co maj jinak beztak úplně stejnou díru do prdele jako my dva, jako o opicích, černejch tlamách, lidským odpadu a obtížným hmyzu...
  • XXXXX  | 07.07.2015 18:37  | Reagovat
    No tak pro oba. Za prvý. Ano jsem klasickej čecháček, ale trošku jsem si užil bosnu, kongo a afghanistán. Za druhý nikde nepadla zmínka o židech, tak nevím co je sem taháš. Mimochodem jediný národ co té arabské chamradi bez milosti umí nakopat prdel má moje velké sympatie. A to čím prošli je ještě zvyšuje. Navíc narozdíl od čmoudů, židi pracovali a od nikoho nic nechtěli. Teda dokud se hitler nerozhodl, že s nima udělá krátkej proces. Pak chtěli zachránit. Naštěstí pro nás mu to nevyšlo a na druhý štěstí se nám je po válce podařilo slušně vyzbrojit. Za třetí jestli tam odsud vzešla nějaká kultura, no jako že jo, tak proč se najednou zastavila 500 let za náma. Za to zasranej američan nemůže žejo. No a nakonec pro mě nejsou podstatné důvody toho, proč tady ti zbídačení, otrhaní, nemocní a slabí lidé ničehož nemajíce krom svých skvělých schopností a znalostí nabytých v Africe vlastně jsou, pro mě je podstatné, že tu jsou a zkušenost mi velí nikdy se k němu neotáčej zády. A to ať obrazně nebo reálně. Za mě končím debatu o černým ksindlu okupujícím Evropu. Vy si o mě myslete co chcete, rasista, sadista, demagog co ještě Berana napověz. Rok Kongo. Stačilo. Zapomínáte na "civilizované" muslimy z Bosny? Zapomínáte co si negři dokáží dělat sami mezi sebou? Sousední vesnice. Zapomínáte, že Islámský stát popravuje zajatce, budiž, je to nepřítel, ale vlastní ženy??? Mohla by pomoci ebola nebo aids. Když si Evropa neví rady. A nebo taky potopit i s posádkou a přestože nikdo nepřežije, všichni se to tam dozvědí. Demokracie a empatie zahubí civilizovanou civilizaci. Ne tu 500 let starou, případně tu starší v Africe. V mým věku a se svou neomylnou povahou jsem si věci pobral tak jak jsem chtěl a ty to fakt těžko změníš.
  • Jan P.  | 18.07.2015 20:56  | Reagovat
    Minule jsem napsal ,že dialog mezi odpůrci a zastánci přijímání uprchlíků ze Severní Afriky a Blízkého východu je nemožný. Na svém tvrzení stále trvám. Poslednímu komentáři diskutujícího čtenáře p.Berky narozdíl od jeho názorovýho odpůrce v diskuzi rozumím a jeho obavy z fašizace společnosti také sdílím. Stále slyšíme stejná rasistická hesla:Migranti z Afriky jsou údajně „primitivové“ a jejich kultura je neslučitelná s naší „západní civilizací“. Jenže odkud se bere jistota, že právě „my“ jsme tak úžasní, abychom se mohli nadřazovat nad jiné? Kdo často cestuje na západ od našich hranic nebo tam dlouhodobě pracuje má zkušenosti s tím,že na Západě v nás často nevidí žádné „české inženýry“, ale primitivní násilníky, rasisty, šovinisty nebo zloděje, kteří přicházejí hlavně proto, aby zneužívali „štědré sociální dávky“.Německý tisk například vloni varoval před „bandity z východní Evropy“. Bavorům a německé vládě došla trpělivost především s Čechy a Poláky, kteří prý do Německa přinášejí masovou kriminalitu, vylupují byty, kradou auta, pašují drogy, zbraně a obchodují s lidmi. Bavorský ministr vnitra Joachim Hermann dokonce uvažoval o tom, že by se pro Česko a Polsko měl omezit schengenský prostor. V Řeznu, kam Češi jezdí na nákupy, údajně vycvičili speciální ostrahu zaměřenou na českou klientelu a na jiných místech zřídili domobranu.Naši lidé jsou zkrátka v zahraničí terčem podobných předsudků jako migranti u nás. A česká politická třída, které se nyní zalíbilo štvát proti uprchlíkům a sbírat na tom laciné body, tyto trendy jen posiluje. Otázka ovšem je, zda opravdu patříme na Západ. Anebo se ekonomicky blížíme spíše některým zchudlým zemím Afriky či Asie? Platy u nás za těmi západními těžce zaostávají a korporace si z nás udělaly Klondajk, odkud ročně odtékají stovky miliard. Jenže místo abychom bojovali za vyšší mzdy, proti rostoucím nerovnostem a ztracené budoucnosti, posloucháme fašistoidní xenofoby, kteří nenabízí nic jiného než možnost vylít si vztek a krátce se odreagovat na slabších. To nikomu z nás lepší budoucnost nepřinese. Spíš se nám to vymstí. S uprchlíky a jejich traumatizovanými společnostmi totiž máme v některých ohledech čím dál víc společného. Víc než si myslíte. Příjmy Čechů jsou v Evropské unii podprůměrné. Podobné mají Řekové a Slováci. Nejlépe jsou na tom lidé v Německu, Rakousku a Francii. Vyplývá to z nových dat Českého statistického úřadu, která uveřejnil portál Ihned.cz. Nejvyšší příjmy v Evropské unii mají obyvatelé Německa. Unijní průměr převyšovali o 27,5 procenta. Ještě lépe je na tom neunijní Švýcarsko s téměř 35 procenty nad průměrem EU. Zohledněna je přitom kupní síla, tedy rozdíly v cenách mezi jednotlivými státy. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu, který pracoval s daty Eurostatu za rok 2013 – novější zatím nejsou k dispozici.
  • XXXXX  | 18.07.2015 21:14  | Reagovat
    Ano diskuse je opravdu nemožná. A jak to bude doopravdy ukáže čas. Sláva vítězům smrt poraženým.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru