Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Povolení na sochu

Petr Klukan | 28.07.2015 14:18

Řada umělců se už nemohla dívat na to, jak v krajině vyrůstají různé sochy doslova jako houby po dešti, a napsali městu Bystřice nad Pernštejnem otevřený dopis. Konkrétně měli na mysli další sochu výtvarníka Olšiaka. Za jeho díly se sice vypravují celé zájezdy, o umělecké kvalitě soch ale mnozí pochybují. Olšiakovy sochy v krajině působí jako svěží atrakce, všeho moc ale škodí. Stejně jako se musí žádat o povolení na větrnou elektrárnu, mělo by se žádat o povolení na umístění sochy v krajině. Co když ale sochu umělec umístí na soukromé louce? Pokud je louka volně přístupná všem, měly by se k ní opět vyjadřovat odborníci. I tak se může stát, že odborníci požehnají sochu, která krajinu nebo prostor naruší, zkazí, zohyzdí, zneuctí či zneváží. A někdy i samu sebe, jako v případě malého T. G. M. v parku před jihlavským gymnáziem. Dobrý úmysl mnohdy nestačí. Nyní se diskutuje o soše Klíče, vztahující se k Listopadu 89. Spolek lidí ji „vymyslel“, shání na ni peníze a místo, kam s ní… Město se uvolilo pomoci s výběrem prostoru, kde bude stát. Snad bude obezřetné a nebudou mu pak chodit otevřené dopisy umělců…

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

26 komentářů

Přidat Komentář

  • Zdeněk Gryc  | 28.07.2015 16:19  | Reagovat
    Nyní se diskutuje o soše Klíče, vztahující se k Listopadu 89. Spolek lidí ji „vymyslel“, shání na ni peníze a místo, kam s ní… Město se uvolilo pomoci s výběrem prostoru, kde bude stát. Snad bude obezřetné a nebudou mu pak chodit otevřené dopisy umělců… -------------------------------------------------------------------------- Rád bych ji viděl v na pravém břehu "NÁBŘEŽÍ VÁCLAVA HAVLA". Je to výtvarně-technicistní uskupení tvarů a předmětů. Tento prostor, který zejména večer ožívá mladistvými aktivitami by se mi líbil i foneticky. Havel bydlel a žil na Rašínově nábřeží. Ty Klíče-kýče by se tam hodily a nikomu neublížily. Je to opravdu podařená pří-městská obytná krajina. Včera v 15 hodin jsem byl prvním návštěvníkem výstavy USMÍVÁNÍ Pavla Matušky. Je to jen za 10Kč, ale stojí to za-to. Je tam kresebný portrét VH se zajímavou náušnicí. Ing. arch. Zdeněk Gryc PS. Pěkně prosím, aby se příspěvky "čtenáře" oproti minulé explozi poněkud zmírnily. Co kdyby to četly děti? --------------------------------------------------- Zřejmě by tam bylo lepší umístit Klíče-kýče. A což teprve replika "Trdlující barabizny", eufemisticky zvané "Tančící dům". Ale vůbec nejlepší by se tam vyjímal Kaplického chrchel alias chobotnice. A to vše by se mohlo nazývat "Dinopark Václava Havla". čtenář | 2015-07-28 12:03:48 | Reagovat
  • Fejinka  | 28.07.2015 16:43  | Reagovat
    Pane Klukane, doufejme, že těm klíčům dají místo tam, kde nebudou lidem spíše k naštvání, že dnes by ty klíče hodili raději do kanálu, než s nimi zvonili v památném ukradeném Listopadu r.89. Hodně lidí je zklamáno tím co bylo slibováno a co se uskutečnilo a co je nyní zde. Jinak je budou asi muset hlídat "botičkáři", nebo kamery. Třeba se pletu, Čecháčci jsou pasivní, ale Frantíci, nebo i Maďaři, to je jiná káva.
  • Frej  | 29.07.2015 09:10  | Reagovat
    Pane Fejinka, pád totality opravdu nemůže za váš zpackaný život. Ten památník už tady dávno měl být. A na tom se shodnu s mnoha spokojenými lidmi, co jsou rádi, že se dočkali pádu zločineckého systému.
  • Svatopluk Beran  | 29.07.2015 13:05  | Reagovat
    Mně by zubr nevadil a ani klíče na místě jak říká pan Gryc. Jen bych za ty klíče dal ještě bilbordy z mrouskajícím úsměvem Havla, když ho vděčně hladil po vláskách Busch. Bilbord z humanitárně rozborbardovaným Kosovem ovládnutým zástupci Veké Albánie s americkou základnou na historickém srbském území. Dále bych tam dal třeba bilbord z Hřebíčkem a hráči Slavie a bilbord s tisíci nejen pražských bezdomovců. Mohl by tam být na nějakém bilbordu také bývalý president Klaus při vyhlášení amnestii ekonomickým zlodějům bývalého státního majetku.
  • Fejinka  | 31.07.2015 09:19  | Reagovat
    A houpajícího se Havla na kolenou říšského potentátníka za protektorátu a ještě k tomu "nedostudovaného hajného", kterým potom vrátili kámoší jejich majetečky. To je ta dnešní spravedlnost našich nezávislých soudců.
  • berka  | 03.08.2015 12:17  | Reagovat
    Pro mě za mě, ať si to soudruh architekt po Havlovi pojmenuje. Ale bude si muset připravit nějakou korunu na autorská práva. Pojmenovat něco po Havlovi totiž není zadarmo : http://www.novinky.cz/domaci/376618-havlova-nadace-chce-poplatek-za-namesti-v-izraeli-tisic-eur-maji-zaplatit-krajane.html Hlava mi to moc nebere...
  • VladimírV  | 03.08.2015 12:49  | Reagovat
    "Pomníky stavíte, prosím vás, komu?" Nemám nic proti tomu, když lidé typu pana architekta bezmezně adorují figuru VH. Ale jsou to právě oni, jejichž neutuchající "lásku k modle" využívají jiní ke svému obohacení. Jinak než sprosté kupčení se rozhodnutí nadace o zpoplatnění jména VH nedá. Aby se bývalý prezident stal obchodní značkou, za kterou se musí zaplatit, tak to je opravdu světový unikát. I když je to zřejmě přijatelnější situace, než kdyby nám jeho jméno někdo direktivně vnutil. Naši krajané v Izraeli, naturelem Židé, jistě rádi přispějí k "rozkvětu nadace". Zvláště pak při vzpomínce na to, jak byli za války jejich soukmenovci nacisty vyobcováni z vedoucích postů ve filmovém studiu na Barrandově ve prospěch rodiny Havlů.
  • Zdeněk Gryc  | 03.08.2015 15:12  | Reagovat
    ASOCIACE a blafy, jako zrovna AKTUÁLNĚ, strkat POD JAMBORÉÉ AKCE Z Naši krajané v Izraeli, naturelem Židé, jistě rádi přispějí k „rozkvětu nadace“. Zvláště pak při vzpomínce na to, jak byli za války jejich soukmenovci nacisty vyobcováni z vedoucích postů ve filmovém studiu na Barrandově ve prospěch rodiny Havlů. židům nemusíme radit, byli a jsou to vzdělaní lidé,kteří dobře vědí proč postavili Havlovi pomník v Hajfě. ------------------------------------------- „Pomníky stavíte, prosím vás, komu?“ V Praze Stalinovi V Jihlavě Klémovi. No a na těch se sakra nešetřilo,že? Sochaři architekti si nahrabali,nebo ne? Také byla před jejich realisací vedená diskuze v duchu aktuálního příspěvku a nepodložených pomluv pana Vladimíra, že?
  • Zdeněk Gryc  | 03.08.2015 16:20  | Reagovat
    HORŠÍ NEŽ LEŽ JE POLO-PRAVDA, NEBO ŠPÍNA VYTVOŘENÁ VÝŇATKEM Z KONTEXTU „Podle ředitele nadace Vize 97 Vangelise Zingopise se při podobných příležitostech za využití jména Václava Havla . . . NEPLATÍ. . . , pokud o tom nadace dopředu ví.“ Nadace: Nezeptali se nás Jak uvedl časopis Respekt, Haifa není jediná, po kom nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97 „licenční poplatek“ žádala. Šestatřicet tisíc korun musela loni uhradit českobudějovická univerzita, když se po Václavu Havlovi rozhodla pojmenovat lavičku ve svém kampusu, a stejná položka čekala vloni za Havlovu lavičku i na Plzeň. Podle ředitele nadace Vize 97 Vangelise Zingopise se při podobných příležitostech za využití jména Václava Havla neplatí, pokud o tom nadace dopředu ví. Krajané v Haifě a česká ambasáda se ale dopředu nezeptali. „My jsme se dozvěděli až z médií, že se něco takového chystá. Kontaktovali jsme několik dní před samotným aktem velvyslanectví a byli trochu rozčarovaní. Proto jsme to řešili jinou cestou než předchozí případy, které probíhaly zcela hladce,“ řekl ČRo.
  • Zdeněk Gryc  | 03.08.2015 16:25  | Reagovat
    berka říká: Pondělí, 3. 8. 2015 v 12:17 Pro mě za mě, ať si to soudruh architekt po Havlovi pojmenuje. Ale bude si muset připravit nějakou korunu na autorská práva. Pojmenovat něco po Havlovi totiž není zadarmo : http://www.novinky.cz/domaci/376618-havlova-nadace-chce-poplatek-za-namesti-v-izraeli-tisic-eur-maji-zaplatit-krajane.html Hlava mi to moc nebere… CHCE TO ZÁKLADNÍ SLUŠNOST OZNÁMIT A DOVOLIT SE VÍTE ASI PROČ,ŽE? UŽ JSEM TO VLOŽIL ADRESNĚ PRO PANA VLADIMÍRA: Podle ředitele nadace Vize 97 Vangelise Zingopise se při podobných příležitostech za využití jména Václava Havla . . . NEPLATÍ. . . , pokud o tom nadace dopředu ví.“
  • Zdeněk Gryc  | 03.08.2015 16:29  | Reagovat
    Fejinka říká: Pátek, 31. 7. 2015 v 9:19 A houpajícího se Havla na kolenou říšského potentátníka za protektorátu a ještě k tomu „nedostudovaného hajného“, kterým potom vrátili kámoší jejich majetečky. To je ta dnešní spravedlnost našich nezávislých soudců. ----------------------------------------------------- HAVLA NA KOLENOU... PROČ TO PROSÍM PÍŠETE,VŽDYŤ VÍTE,ŽE JE TO ABSOLUTNÍ NESMYSL
  • VladimírV  | 03.08.2015 17:11  | Reagovat
    Vážený pane Gryci, podle toho, co píšete, se nadace chová ve stylu "nevezmeš zbytečně do úst slovo boží". To zbytečně znamená, že buď si vymodlíš její blahosklonnost nebo zaplať. Tedy je to pořád kupčení. A pokud jde o "rodinná fota" malého Vašíka na kolenou říšského protektora, ta jsem také viděl. A divím se, že pokud je to absoutní nesmysl, tedy falzum, nebrání se pozůstalí žalobou na ochranu osobnosti.
  • berka  | 03.08.2015 17:29  | Reagovat
    "Podle ředitele nadace Vize 97 Vangelise Zingopise se při podobných příležitostech za využití jména Václava Havla . . . NEPLATÍ. . . , pokud o tom nadace dopředu ví.“ No právě tahle věta ale přece hovoří za vše. Přesně jak píše VladimírV. Zjevně tedy V.H. nebyl prezidentem všech. Kdysi dávno jeden čech, který mimochodem prokázal tisíckrát větší osobní statečnost než prezidentská modla soudruha architekta, napsal "Knížky o svatokupectví".
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 10:14  | Reagovat
    DOBŘE, TAHLE PROBLEMATIKA SLUŠNOSTI A AUTORSKÝCH PRÁV JE V CIVILIZOVANÝCH ZEMÍCH A MĚSTECH BĚŽNÁ. VYSVĚTLIT SE DO DÁ NEJLÉPE NA OSOBNÍCH ZNALOSTECH A ZKUŠENOSTECH TŘEBA ZROVNA V JIHLAVĚ A TELČI. POKUSÍM SE O TO V NOVÉM BLOGU Zdeněk Gryc
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 10:39  | Reagovat
    A pokud jde o „rodinná fota“ malého Vašíka na kolenou říšského protektora, ta jsem také viděl. A divím se, že pokud je to absoutní nesmysl, tedy falzum, nebrání se pozůstalí žalobou na ochranu osobnosti. ------------------------------------ Protože je to blbost a záměrná pomluva, kterou zde vytahuje autor. Proč to nepublikoval,když byl Havel opakovaně volen. KSČ by se to hodilo,ne? CO TAK ASI VIDĚL, NEBO PŘÍMU MŮŽE PULIKOVAT PAN VLADIMÍR? NEVÍM,TŘEBA TO VYSVĚTLÍ. Zajisté že se nedá vyloučit fotka nikoli z PROTEKTORÁTU,ale z první republiky,kdy architektonický unikát BARANDOV navštívil Heidrych, tehdy nabyl PROTEKTOR,ale mistr Německa v plavání. nepochybně si tam zaplaval. Jako snaživý plavec,bych tam taky vlezl. Je to tak? ZAJISTÉ EXISTUJÍ V RŮZNÝCH RODINÁCH RŮZNÉ FOTKY,TŘEBA S HITLEREM,NEBO S MEIN KAMFF. BROBLÉM JE UDĚLAT Z TOHO DEZINTERPRETACI V ČASE A DOBĚ. VIZ STORY S KLÉMOVOU BERANICÍ NA TRIBUNĚ. NEBO NYNÍ: Pamětníci na rok 1945 se snadno rozpomenou na: „davaj časy“ Putinův mluvčí měl na svatbě hodinky za 15 miliónů, plat má ale čtyřikrát nižší Náklonnost k luxusním hodinkám není v Rusku nic nového. Před pár lety se například přišlo na to, že grafici vyretušovali na snímku ruskému patriarchovi Kirillovi hodinky Breguet za 30 tisíc dolarů. Jo ty fotky,že? zg
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 10:53  | Reagovat
    Omluva za překlep-y, těch HANIČŮ je jak vidno moc,špinit pod-pásově památku Havla mi vadí. Takže píšu z jedné vody na čisto.Ostatně se k tomu přidal nedávno i primátor anonym. zg
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 11:03  | Reagovat
    "I tak se může stát, že odborníci požehnají sochu, která krajinu nebo prostor naruší, zkazí, zohyzdí, zneuctí či zneváží. A někdy i samu sebe, jako v případě malého T. G. M. v parku před jihlavským gymnáziem. Dobrý úmysl mnohdy nestačí." Také si to nejenom myslím,ale už jsem o tom "opatrně" napsal do JL. Zdeněk Gryc
  • berka  | 04.08.2015 12:14  | Reagovat
    Je to úplně stejné jako se vším - jako s imigranty, jako s Ukrajinou, prostě jako v česku se vším. Existují jen dva tábory. jedni bezmezně zastávají "plusový" názor, druzí zase bez výjimky "mínusový". Jak už tady kdysi psal pan Ďásek, je to u nás vždycky Losna nebo Mažňák. Takže : Co se týče oné bájné fotografie s Heydrichem, tak ta samozřejmě neexistuje. Kdyby existovala, byla by určitě ke stažení na pěti tisících stránkách na Internetu. Zkuste ji schválně někdo najít. Mnoho lidí říká a píše, že ji kdysi osobně viděli - ale už nevědí kde. Někteří z nich ji neviděli vůbec a ostatní - jako třeba pan Havlíček, ji viděli nejspíš v blogu pana Hedvíčka nebo někde odsud převzatou. Na té fotce ale není malý Havel, nýbrž Heydrichův vlastní syn, to je dokázané. O té neexistující fotce koluje legenda, že malého Vašíka houpe na koleně Heydrich při oslavě jeho (Vaškových) narozenin. Dokonce prý snad osmých - což je samozřejmě hovadina, protože v té době byl Heydrich už dva roky v pánu. No a jeden historik si dal tu práci a zjistil, že v době ŽÁDNÝCH Havlových narozenin Heydrich zrovna v Praze nebyl... Navíc - je to něco jako s fotkou hajlující pětileté královny Alžběty. Za to snad ty děti proboha nemohou. I kdyby nakrásně někdo toho malého Havla na protektorův klín posadil, znamená to snad že Vašek kolaboroval s nacisty ??? Je pravdou, že Havlův otec a zejména pak jeho strýc s nacisty zapleteni byli. Strýček Miloš předhodil mimo jiné gestapu šest podílníků Barrandova - aby shrábl jejich podíly. Barrandov vůbec byla jedna velká kolaborantská revue. Herci a herečky (tak jako ostatně za každého režimu) se vesele družili s okupanty - snad jen s několika málo výjimkami, jako Anna Letenská, či Karel Höger. Havel sám je velmi smutná postava. Od dětství byl nevýrazný a neprůbojný a vždy jej dopředu postrkovaly ženy - napřed matka a pak Olga. Dnes je vnímán jako ikona československého disentu, ale bohužel neoprávněně. Disent byl od šedesátých let rozdělen na dvě jakési skupiny - salónní "disidenti" (Havel, Benda...), kteří byli známí v zahraničí, byli pod dohledem mezinárodních organizací a proto nijak zvlášť netrpěli - jejich občasná věznění byla procházkou růžovým saden oproti tomu, co zakoušeli disidenti z druhé skupiny (Vonka, Šabatová...). Havel navíc díky tomu že pocházel ze zámožné rodiny nikdy netrpěl nouzí (nehledě na to, že mu byly posílany ze západu tučná "stipendia" od nejrůznějších organizací) - po válce byl samozřejmě majetek rodiny zkonfiskován, ale to se obvykle týkalo aktiv, nemovitostí a podílu ve firmách, pokud člověk šikovně před znárodněním část peněz proměnil za zlato, šperky nebo známky, mohl i dál žít na relativně když ne vysoké, tak alespoň vyšší noze. Před rokem 89 o Havlovi věděl málokdo - dnes samozřejmě všichni říkají, jak ho měli rádi už za komunistů, ale to je hovadina. Znalo ho jen pár lidí a ti ze zbylé většiny pokud jeho jméno znali, tak to pro ně byl akorát podvratný živel. Po listopadu byl katapultován do čela "revoluce", protože se mu nedalo upřít jisté charisma a hlavně protože uměl mluvit a formulovat. Tudíž se těm co tahali za špagátky velmi hodil a v prvních letech "nové demokracie" splnil svůj úkol beze zbytku. V zahraničí ho znali, tužky nekradl, ani ze sebe nedělal děda vševěda, takže naši zemi i vcelku dobře reprezentoval. Ovšem hrdina - hrdina to nikdy nebyl ani náznakem.
  • VladimírV  | 04.08.2015 15:01  | Reagovat
    Vážený pane Gryci, fotku jsem viděl, a s popiskou VH na klíně RH. Proto jsem prodal to, co jsem koupil. Pokud je to falzum, omlouvám se, nemám rentgenový zrak. Jiným vysvětlením sloužit nemohu. Když zmiňujete nulový atak komunistů na VH při volbě prezidenta, to snad nemyslíte vážně. Byla revoluce, byly zákulisní dohody. Kromě toho, kdo tehdy znal CV VH? Vklad VH do průběhu revoluce je nezpochybnitelný. I on se však omezil pouze na gesta "nemluvím s komunisty", i když měl velkou možnost zasadit se o vyzmizíkování strany z politického dění. A komunisté se mu odvděčili náležitou loajalitou.
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 15:27  | Reagovat
    Safra,safra co tím dokazujete? fotku jsem viděl, a s popiskou VH na klíně RH --------------------- Kde a v jaké souvislosti jste fotku viděl? v kterém roce byla udělána,nebo kolik let na ní bylo bylo Havlovi. ale opravdu byla udělána za Protektorátu ? s říškým protektorem Heydrichem ve funkci? také jsem se Vás tázal, jak víte,že Havel byl v domově Hajotu v Jihlavě. Myslím,že jste to uvedl a na můj dotaz nereagoval. já viděl něco podobného bylo to ale před válkou u basénu na Barandově,kde mistr Německa H.plaval.
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 15:29  | Reagovat
    Když zmiňujete nulový atak komunistů na VH při volbě prezidenta, to snad nemyslíte vážně. Byla revoluce, byly zákulisní dohody. Kromě toho, kdo tehdy znal CV VH neuvědomuji si co tím myslíte, vložte text
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 15:34  | Reagovat
    "nulový atak" ? něco takového... z logiky slov snad existuje? FAKT NEVÍM,KDE BYCH TO UVEDL,TAKOVOU FRÁZI NEZNÁM
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 15:47  | Reagovat
    Vážený pane Berka, Vasě první polovina je přesná,jednoduchá a jasná. "Před rokem 89 o Havlovi věděl málokdo" Mimo tedy mne, který jeho osud spolu s otcem sledoval prakticky denním poslechem BBC. Je to tradice rodiny z doby Protektorátu,kdy to byl děda-otec. Otec a jeho dědeček byli přátelé pojil je zájem o lidové umění,navštěvovali se. Nějaké akcie Barandova za Protektorátu,nevím...jestli to není podobné, jako když nacisté "na-kupovali" od židů obrazy.
  • Zdeněk Gryc  | 04.08.2015 16:17  | Reagovat
    Berka říká: Ovšem hrdina – hrdina to nikdy nebyl ani náznakem. Nesouhlasím, svůj pohled na jeho osobnost a dílo, jsem vložil do dopisů čtenářů JL s ilustrační fotem Havla a Podrázského.
  • VladimírV  | 04.08.2015 20:59  | Reagovat
    Vážený pane Gryci. Nehrajte si prosím na investikativce. Co jsem k lapálii s údajnou fotkou napsal, snad postačí. To samé platí o údajných návštěvách malého VH na Hrádku v Jihlavě. Položil jsem Vám zároveň dotaz, proč nikdo ony podvrhy nežaloval. A nemůruji na Vás odpověď. Trochu se opravuji i ve svém výroku, že byl VH málo známý. A dodávám, jak u koho. Republika je malá a představte si, že otec mého souseda, jinak povoláním číšník v jedné pražské restauraci, byl přímým svědkem disidentské činnosti VH a jeho kompliců. Zkrátka, nebyli to žádní troškaři. Tak trochu se směju tomu, jak si někteří "vlastenci" berou do úst současného prezidenta. Jakoby nevěděli nic o životosprávě VH. Tím bych s dovolením skončil naši "dech beroucí" debatu o ničem. Vašemu úsilí směrem k radnici o etablování věčné památky na VH v Jihlavě nefandím. Čekal bych od Vás spíše něco z Vaší profese, co by pomohlo rozkvětu města.
  • Fejinka  | 05.08.2015 16:28  | Reagovat
    Souhlas s Berkou a VladimíremV. Ti, kteří chtějí se něco dovědět o VH si určitě něco najdou a pomalu zjišťují, že nebyl vůbec hlava pomazaná, ale často "zmazaná", daleko více, než dělají havlisté, pražská kavárna a sdělovací prostředky o současném prezidentovi, jenom se o tom nemluvilo. Samotní disidenti by mohli vyprávět...a nejenom o pití... Dnes určitě velká část národa ví, že to byl prezident hlavně pro cizinu a "domácí" mu sloužili jako "křoví a výtah k moci a navrácení majetku". Což se povedlo neskonale. Cizině vracel jenom to, co mu ona poskytovala před r.89 a potom toho ona následně řádně využila (pociťujeme to dodnes). Zůstala mu jenom ta občanská práva, kde se nedá nic pokazit. A tady měl cestu připravenou, tady mohl kázat rozumy a dělat díru do světa, a že žádnou škodu neudělá pro stát ... A ty jeho hry jsou k "nekoukání", to je můj subjektivní názor, kdyby to byly pecky, tak se budou hrát stále a bude vyprodáno daleko dopředu. Nevím o žádném divadle v Praze, že něco jeho hrají, a že těch různých divadel tam jsou na nějakou stovku, bližší informace nemám, omlouvám se. Pokud něco dají, tak je to na velmi krátkou dobu, asi by brzy zavřely. To by sdělovací prostředky určitě slavně komentovaly ten zájem. Ticho po pěšině. Takže když kritika jednoho, tak i druhého, či třetího prezidenta a objektivní, bez pozlátek a všem stejně. Ten druhý tomu dal na frak svými hokusy-pokusy po stránce ekonomické a vrcholem byla ta jeho slavná amnestie velkým zlodějům, kteří mu dodnes platí různé cesty, nadace atd. Jeho cesta by měla skončit na Mírově.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru