Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Tomáš Ďásek

Dlouhodobě působím v čestné funkci samozvaného okresního brouka Pytlíka. Všechno znám, nikdo si na mě nepřijde a ve všem mám jasno. V podstatě kdyby se mi z velkých měst nedělala kopřivka, mohl bych se celkem úspěšně ucházet o místo českého prezidenta. Do blogu JL jsem se po delší době opět rozhodl sem tam přispět proto, že je mi hodně smutno nad jeho úrovní, která je ale nakonec jenom odrazem současné české společnosti. Abych ale předešel dalším zbytečným krysoobojživelným válkám, nebudu zásadně nijak reagovat na případné diskuse pod mými blogy a předem děkuji čtenářům a případným diskutujícím za pochopení. Pokud snad někdo pocítí potřebu mi za mé internetové výkřiky osobně vynadat - a nebo prostě jenom tak napsat, těším se na Váš mail - tdasek(a)seznam.cz

Nevyhlášeně

Tomáš Ďásek | 15.11.2015 00:12

Bylo jedenácté září. Svět zůstal stát s otevřenou hubou a civěl na žárem zkroucené pahýly dvojčat. Psalo se, že svět už nikdy nebude takový, jako dřív. Redakce satirického plátku se stala dějištěm tragedie tak absurdní, že by ji největší satirik nedokázal vymyslet. Svět už opět neměl být takový, jako dřív. A je to tady zase. Něco s tak neslýchaným rozměrem, že člověk snad ani nechce uvěřit smutné pravdivosti všech těch televizních záběrů. Evropa se otřásá hněvem a franzouzský prezident mluví o nevyhlášené válce. Vím, že v této rozjitřené době jdu určitě s kůží na trh a hodně si troufám - ale tak nějak si nejsem jistý, jestli to co se stalo včera v Paříži, není jenom předvídatelný revanš. V žádném případě - to podotýkám - se s touto událostí vnitřně nedokážu smířit, ale bohužel se něco takového dalo jenom čekat. Slova o nevyhlášené válce jsou sice celkem líbivá, ale je třeba se podívat na to, kdo tu nevyhlášenou válku začal. Bude to znít velmi tvrdě, ale Francie posledních více jak sto let, trpí komplexem méněcennosti. Postupně přišla o všechny kolonie, Hitler převálcoval její hrdou armádu během pár týdnů a dodnes působí Versailles vedle Anglie a Německa v mezinárodní politice jako jakýsi nezletilý bráška. O to víc se chce z tohoto prismatu vymanit. V Evropě bohužel jaksi není co řešit (to co by se řešit mělo, se stejně neřeší) a proto se snaží sbírat body a sebevědomí na "zahraničních cestách". Ochotně se angažuje v řekněme ne zcela čistých vojenských operacích, jako bylo třeba asistované zabití libyjského vůdce, značnou měrou plní modré kontingenty OSN a snaží se budit zdání, že je pořád ještě světovou velmocí (což není pravda už od dob Napoleonových a všichni to vědí). Její angažmá v Sýrii a Iráku proti Islámskému státu je bohužel právě přesně nevyhlášenou válkou. Samozřejmě - jsme evropané, humanisté a demokraté. Chápeme, že IS je něco špatného, totalitního a asociálního. Ale pokud se pokusíme (jestli to vůbec jde) tak nějak vcítit do uvažování jeho představitelů, nemůžeme se bohužel ničemu divit. Francie soustavně bombarduje jejich pozice a oslabuje akceschopnost IS. Jak na to může IS odpovědět ? Jedině po svém - a to také včera ukázal. Ono je to težké. Je strašný rozdíl, pokud vidíte v televizi zoufalé tváře příbuzných obětí, roztrhané kusy těl, zakrvácené zdi a rozsypaná okna. Je to hrozné. Je to šílené a je to nelidské. Takhle se přece bojovat nemá. Bojovat se má pěkně čistě, V desetikilometrové výšce zmáčknout v bílých rukavičkách červené tlačítko ovládající samonaváděcí bomby a na malém displeji pak sledovat, jak se za chvilku někde dole zvedne mračno prachu. Že to v té chvíli tam dole vypadá úplně stejně jako v předchozím případě, že kusy lidského masa létají vzduchem se stejnou rychlostí a že i v černém lidském těle je stejný objem krve jako v bílém, to na našem metrovém elcédéčku nevidíme a tudíž nic takového vlastně ani není. V tomto jsme velmi schizofrenní. Na jedné straně křičíme, že muslimy nechceme, že nás nezajímají, že je to jiná kultura a že jsou "nedemokratizovatelní". Jenže na druhou stranu se do nich nepřestáváme - promiňte, ale jiný přiléhavější výraz mě nenapadá - s odpuštěním srát. Neustále se jim snažíme nabízet svoji demokracii a svůj způsob života - ideálně za pomocí letadel Mirage a řízených raket. Česká republika posílá samopaly a náboje neohroženým hrdinným kurdům - kteří však kdyby k nám před přesilou IS nakonec uprchli, bude to pro nás naprosto stejná "čmoudská nefachčenská sebranka", jako jejich nepřátelé. Pokud vývoz demokracie do oblastí temna má být naší cestou, musíme bohužel počítat s tím, že si to protistrana líbit nenechá. Evropským sítem radarů a patriotů (naštěstí - a doufám, že to tak i zůstane) žádný islámský bombardér neproletí. Tak tentokrát doručili odpověď po zemi. Každá válka je hnusná. A je možná trochu absurdní, hodnotit válku podle toho, zda-li je vyhlášená a nebo nevyhlášená. Francii včera někdo vrátil protiúder a nikdo si nebyl ochoten připustit, že je něco takového možné. A ono je. A bohužel nejen možné, ale i očekávatelné. Ani nevíte, jak rád bych se mýlil, když řeknu, že v blízké době můžeme s velkou pravděpodobností čekat něco dalšího podobného. Třeba v Rusku, které si stejně jako Francie snaží v Sýrii foukat svoje mocenské bolístky. Pamatujete si ještě třeba na Beslan ? Až se mi chce parafrázovat pussyriotský refrén a říct - "Bohorodičko, ochraňuj Putina". Stalo se a Evropa se vzpamatovává. Kdekdo začíná řinčet zbraněmi a volat po rázné odvetě. I náš ministr obrany s ministrem financí - ruku v ruce s prezidentem, halasně bubnují do útoku a chlapi v hospodě u televizních zpráv nadšeně přitakávají. Mám z toho velký strach. Válka nevyhlášená se třeba změní na válku vyhlášenou. Budeme jistě stát na straně dobra a lidských hodnot. Zatím je pro nás tahle divná válka vzdálená. Naši tátové nespěchají s mobilizačními kufříky na nádraží a naši synové se nevracejí v bednách zakrytých státní vlajkou. Ze zahrádek u restaurací nás zatím nevyhnal strach, ale jenom chladné počasí. Náš poloinvalidní vrchní velitel armády, opírající se o hůlku a svého mluvčího, zatím pro islamistické předáky není tím hlavním soupeřem. Pořád ještě je pro nás Sýrie či Irák - a koneckonců vlastně i Paříž - něco "tam někde daleko tím směrem". Pořád ještě je pro nás válka jenom nuceně přetrpěná pětiminutová reportáž v televizi před dalším dílem Stardance. A já se jenom ptám - než zvedneme trumpetu a začneme hlasitě troubit na zteč - jestli si opravdu uvědomujeme všechny možné dopady a jestli jsme opravdu připraveni na to, že by se pařížské peklo mohlo jednou úplně klidně opakovat někde zatraceně blíž. Třeba v Praze...

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

105 komentářů

Přidat Komentář

  • Berka  | 15.11.2015 00:35  | Reagovat
    Teda je to trochu dlouhý - ale má to celkem hlavu a patu.
  • VladimírV  | 15.11.2015 08:01  | Reagovat
    Ano, článek je dlouhý, ovšem jasně charakterizuje jeden aspekt. A to je naše všelidová bezmoc. Bezmoc, kterou si způsobujeme sami tím, že část národa by migranům po vzoru Eskymáků pomalu půjčila svoji manželku, aby se jim lépe nocovalo a ta větší částby je přinejlepším všechny spakovala (i s těmi, co tady žijí) a šup z Evropy domů. Každá z těchto skupin má neochvějnou pravdu. Pokud si obě skupiny dostatečně neuvědomí vážnost doby a začnou se chovat tak, aby nám z toho našeho státečku nezůstala spálená země, kde si i její vlastní obyvatelé začnou vyřizovat účty, bude opravdu zle. Evropa a USA už by měly konečně přestat s vývozem "demokracie" a nechat jinověrce na pokoji, i s jejich pro nás zvrhlými zvyky. Pokud jde o zájem islámistů, je jenom iluzí, že jsme stranou jejich zájmů. Praha je rovněž jako Paříž symbolem multikulti a udělat tam dusno by mělo dostatečný efekt. Tady musí platit dvojnásobně: "Důvěřuj, ale proveřuj.".V tomto fandím stávající imigrační politice státu i přes kritiku, jak se k migrantům, kteří k nám nelegálně pronikli, chováme.
  • XXXXX  | 15.11.2015 08:16  | Reagovat
    No pár připomínek mám. Francie je velmoc. Když ne jinak, tak vojensky určitě. Otázka je, jak dlouho na ty hračky ještě bude mít, vzhledem k tomu co se jim děje celkem pravidelně doma. A že to nekončí s tím naprosto souhlasím. V žádném případě si vyvoz demokracie nenechala libit protistrana. Protistrana neexistuje, byla spojenecky" vybombardována. Jediný co se stalo je že "spojenecká" likvidace režimů odšpuntovala prostor chamradi, kterou místní vládci likvidovali vlastními silami, neboť jim bylo známo,že je to chamraď, což zřejmě nebylo známo "spojencům". O rusko bych s neobával. Obával bych se o česko. Pokud tu trumpetu nikdo nezvedne, nedělám si iluze, že to skončí a pokud ji někdo zvedne platí to samé. Svět je prostě jinde. Není proti komu válčit pakliže je nepřítel bez uniformy v kaftanu až na zem. Kdo je potom nepřítel? Logicky každej v kaftanu. No a nakonec zmínka o poloinvalidním veliteli armády opírajícím se o hůlku a mluvčího nebyla moc pěkná. Ne, že bych homiloval, ale je to president, ať už jakejkoli.
  • Venca  | 15.11.2015 09:45  | Reagovat
    Mě se ta metafora s prezidentem náhodou líbí. Má pořád silný kecy o potřebě společné vojenské akce – ale rád bych viděl, co může sám nabídnout. Poďte, dáme islámistům přes držku.Vy dodáte sto tisíc bigošů a tisíc bombardérů a my vám pošleme padesát prvotřídních protichemiků. We can do.
  • XXXXX  | 15.11.2015 10:19  | Reagovat
    VladimírV: to je trefa do černýho a s tou Prahou je to jen otázka času. Neakceschopnost se jasně projevuje i po pátku, dva dny v prdeli a nic se neděje. Máme prst od teroristy. Mezi tím dalši čtyři teroristi a deset tisíc jejich přisluhovaču přistálo v Řecku. Venca: Ale no jo, je to, nebo byl ochlasta, samolibý egocentrik a co já vím co ještě, ale přeci je to president. A nevím, teda nejsem jeho nějakej extrafanouš, jestli je tady někdo lepší.
  • Zdeněk Gryc  | 15.11.2015 18:21  | Reagovat
    ČERVENÝ TRENKY, NEJEN PRO BEJKA, ale i pro Zemana a jeho Sherlocky? Ne-měl by vlastně ty dobráky příští rok vyznamenat? Zavčas ukázali, jaká je to Hrá-áčka dobejt Hrá-td. zg
  • Libor Furbacher  | 16.11.2015 13:39  | Reagovat
    To Dasek. Ponekud out of line,pro nekoho kdo ma z predelych blogu steadfastly rozumny pohled na veci.Toto co jste napsal nakonec vyznelo jenom jako hledani omluvy neceho co se neda omluvit.Neco ve stylu'' A Americani taky vrazdily indiany". A appeasement[ kdyz budeme hodny a potichu tak se to nam snad vyhne].Rather sad.
  • XXXXX  | 16.11.2015 16:01  | Reagovat
    Co to meleš ty potroublý jakože američane. Že je tomu všemu na vině ta tvoje posraná amerika a dva kokoti bušové je jasný celýmu světu jen ne tupanům z ameriky. To nemá s vyvražděním indiánů společnýho vůbec nic. Nota bene žádní američani krom indiánů neexistujou, jen přivandrovalá chátra z Evropy a negři z Afriky.
  • Libor Furbacher  | 16.11.2015 19:13  | Reagovat
    To Chytrousovi xxxxx, Na to ze je amerika ,podle vasich slov,''plna privandrovale chatry z evropy a negru z afriky'' tak na tom nejni zase tak spatne jako nektere ''cistokrevne''staty.Ktere ,maji moc velka usta a ponekud pokroucenou pater. A divite se Bushovi ze po tri tisicich mrtvejch sel na ne sam.Protoze udelat koalici s pacifistickou evropou je ponekud obtizne.Mozna ze ted se to Francouzum podari,kdyz vam vsem tam tece do bot.No a pokud ne.Tak byt potichu vam ani nam nepomuze.
  • Venca  | 16.11.2015 19:19  | Reagovat
    Jo, třeba Saddám - to byl taky přece pořádnej parchant a terorista. A kdo že ho to v sedmdesátejch letech dostal k moci ? Amíci...
  • XXXXX  | 16.11.2015 22:11  | Reagovat
    Mimochodem ty dvě chalupy jste si svalili sami , v rámci vývozu tý vaší policejní demokracie. Jinými slovy, nechali jste buzerantem bušem zavraždit 3000 vlastních lidí pro ospravedlnění svejch teplošskejch choutek po moci. Ale Venouši co si to dovoluješ, napomínat pana amerikána!!!
  • Libor Furbacher  | 16.11.2015 23:30  | Reagovat
    To Venca. Tak Amici ,jo?Sadam v sedmdesatejch letech,hned po svem nastupu znarodnoval naftova pole ,banky ,no proste budoval socialismus ,opravdu se vam to zda ,ze v tom meli Amici prsty? https://en.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
  • XXXXX  | 17.11.2015 07:19  | Reagovat
    Tak hele poučovateli, nějak ti to v tý tvý posraný americe přestává fungovat, prvních sedm států žádný syřany nepřijme. nedrhne ti trochu ta demo?
  • XXXXX  | 17.11.2015 07:22  | Reagovat
    Jo a Sadám ten přesně věděl kde a koho má pobít, aby tam byl klid no nicméně exportéři demokracie to zřejmě netušili, přestože vlatní CIA, NSA, FBI a jiné prasitele světa. Proti těm se i KGB může jít zahrabat.
  • Libor Furbacher  | 17.11.2015 14:19  | Reagovat
    To xxxxx. To xxxxx. Pane Znalce ,jak jiste vite USA ma padesat statu a to nam jeste zbyva 43 ,pokud tech sedm nikoho neveme.Ale ono tady,na rozdil od vas ,ani nejde o to ze to jsou jini lide,ale o to aby byly dostatecne zkontrolovany.Canada vezme sama 25 000 utecencu do konce roku.Ne nezmylil jsem se je to opravdu dvacet pet tisic. A take je obava aby byly nalezite kontrolovani.Mozna se to protahne o par mesicu.A pokud vy jako Evropa si tam neudelate koalici ,poslete expedicni sily do Syrie ,udelate tam bezpecnou zonu,[bezpecnejsi nez jste udelaly v SREBRENICI] ,aby se ti uprchlici mohly vratit domu,tak tam budete mit tento problem porad.A pak nastane tvrda prace tam ten mir udrzet.Ale je to porad lepsi nez mit bojiste v Evrope. Co se tyce Sadama,pokud si delal ten svuj socialismus a vrazdeni ve svy zemi tak si ho nikdo dvakrat nevsiml,ale jak si zacal privlastnovat a zabirat Kuwait a exportovat teroristy na zapad ,tak to udelal chybu.USA v te dobe nemely Obamu ,takze mely balls.Uvidime co vymysleji Francouzi.
  • XXXXX  | 17.11.2015 22:14  | Reagovat
    No to ti sice zbývá, ale kde je najednou ta solidarita, ta demokracie. 25tisíc???? Němci vezmou 750 to je mi panečku pomoc. Seš prostě blb. Tečka
  • Libor Furbacher  | 17.11.2015 22:47  | Reagovat
    To xxxxx. Ale co vy ,chytrousi? Porad se ohanite nekym jinymi,velka usta.Prestirat ze to je nekoho jineho problem a zavrit se do ulity a cekat az se to prezene.A zase si chybne myslet, ze kdyz clovek nic nedela ,tak nemuze nic zkazit.
  • XXXXX  | 18.11.2015 05:18  | Reagovat
    Líbí se mi na tobě jak meleš a nevíš o čem. Poslední slovo se tomu říká? No zatím amerika ukázala, že jí nezbývá nic jiného než v tichosti zavřít hubu a zmizet.
  • Libor Furbacher  | 18.11.2015 13:30  | Reagovat
    Jak uz jsem napsal vise,za vlady uklanece obamy nemuzete cekat zadne zazraky,nanejvise nejakou tu omluvu.No ale co muzete chtit,jeste ve White House ani nezahral zidly a uz mu socialisticka evropa nesla Nobelovu cenu miru,jak byly nadseny ,ze zmeni svet.No tak ho zmenil.Za ty dva terminy co tam je Amerika jenom ustupovala a kdyz uz to bylo i pro nej moc ,tak udelal nejake polovicate vojenske gesto ,aby se nereklo.Jako ted v syrii.Co tam dela ,to je k smichu.Cela sadamova armada byla znicena v par dnech a on nemuze ani rozbombardovat a zastavit vyvoz nafty z ISIS uzemi,aby je financne vyhladovel.Takze ted vam nezbyva nez se o sebe postarat sami .
  • XXXXX  | 20.11.2015 06:08  | Reagovat
    Fírbachr: Americká Sněmovna reprezentantů ve čtvrtek schválila návrh zákona, který má pozastavit přijímání syrských a iráckých uprchlíků. Kde je ta tvoje solidarita američanů s postiženými? Nemusíš odpovídat. Víme jak to je.
  • Svatopluk Beran  | 20.11.2015 11:43  | Reagovat
    Počátek veškeré nadměrné teroristické islámské činnosti posledních třiceti let ve světě vzniká souběžně s teorií amerického neoliberalismu a jeho vize o budoucnosti Spojených Států na počátku třetího tisíciletí, jako jediného světového ordanizátora a hybatele hospodářské činnosti světa. Dále pak vítězství George Busche v jeho prvním volebním období. Toto vítězství musel rozhodnout až nejvyšší americký soud. Busch nevyhrával ve volbách, sice málo ale těsně před koncem vedl Goor. Teprve nejvyšší soud, (v němž ještě byly převážně kamarádi starého Busche z dob kdy sám tento soud vedl) tento soud rozhodl neuznat na třicet tisíc afroamerických floridských hasů. Tím se Busch dostal před Gora. Následně pak byl Busch při cestě na inauguraci zasypán vajíčky takovým způsobem, že se jeho průvod aut i s ochrankou musel dát na útěk. Následoval nikde nezdokumentovaný nálet do Pentagonu. Letadlo vedl podle američanů na trenažéru vycvičený islámský pilot, který provedl s civilním letadlem propad do levotočivé zatáčky, který by těžko uskutečnil cvičený armádní pilot, pokud by seděl poprvně v těžkém dopravním letadle, načež se tento na trenážéru vycvičený islámský pilot přízemním letem vřítil do asi pětiposchoďové budovy Pentagonu. Na obranu tohoto nejhlídanějšího světového objektu nevzlétla jediná stíhačka a nebyla vystřelena jediná raketa. I další islámští piloti kteří měli za sebou několik hodin v trenažeru, dokázali změnit směr dvou těžkých osobních letadel a v osmisetkilometrové rychlosti se s nimi trefit do uzoučkých dvojčat. Rád bych viděl třeba bouráka který ovládá parník na Vranově, jak by se poprvé trefoval ať už popředu nebo couváním se zaoceánskou výletní lodí do přístavu třeba v New Yorku. Nezapomeňme, že ve dvojčatech nezemřelo 3 000 američanů, nýbrž jen asi polovina. Druhá polovina obětí byli cizinci z celého světa. Tak byl prakticky do problému, na tom jediném správném místě, vtažen celý svět. Nehledě na následný pojišťovací gigapodvod, s těmito dvěma budovami. Do té doby než si američani vymysleli a umožnili provést 11 září, nebylo v Evropě kromě španělské Ety a irského IRA žádných výrazných teroristických bláznů. O islámském terorismu v Evropě nebylo ani zmíňky. Díky Spojené Státy za vymyšlenou báchorku ze Sadámem, díky za vaši světovou hospodářskou geopolitiku, již víme co to po téměř šedesáti klidnejch letech v Evropě, znamená.
  • XXXXX  | 20.11.2015 17:23  | Reagovat
    Ty vole Sváťo, já obvykle ty tvý litánie nečtu ale dneska jsem udělal výjimku a je to přesný. Ale to jich schytáš!!!
  • honza  | 20.11.2015 19:48  | Reagovat
    Berane, možná to bylo "i" takto ? Po útocích se vynořila řada konspiračních teorií zpochybňujících oficiální verzi útoků. Stoupenci konspiračních teorií vycházejí z nesrovnalostí a rozdílů od oficiálních prohlášení. Nejčastěji namítají, že po zjištění unesených letadel byly suspendovány standardní bezpečnostní postupy, které doposud měly 100% úspěšnost.[zdroj?] Dále tvrdí, že Světové obchodní centrum bylo zničeno řízenou demolicí a někteří spekulují o tom, že poškození Pentagonu nezpůsobilo linkové letadlo.[26] Z toho vyvozují, že americká vláda o útocích věděla a nezabránila jim, nebo je dokonce sama organizovala. Mezi filmy propagujícími alternativní teorie o útocích byla virálně šířený dokument Zeitgeist The Movie. Nebo takto ? Ihned po útocích započalo vyšetřování vedené FBI, které bylo uzavřeno s tím, že jsou jasné a nezvratné důkazy spojující Al Kaidu a Usámu bin Ládina s útoky. FBI se podařilo rychle identifikovat všechny únosce, včetně vedoucího skupiny Mohameda Atty, jehož zavazadlo objevené na Bostonském letišti obsahovalo mimo jiné seznam členů skupiny. 27. srpna byly zveřejněny fotky 19 únosců spolu s informacemi o nich
  • Berka  | 20.11.2015 22:41  | Reagovat
    No ony ty uvěřitelnější "konspirační teorie" většinou nezpochybňují fyzické pachatele činu, ale spíš mluví o tom, že jim byla prakticky umetena cesta. Tedy že CIA (pozor, FBI a CIA jsou naprosto rozdílné organizace s rozdílnými kompetencemi a rozdílným polem působnosti) o antentátech věděla dopředu, ale docela se jí hodily do krámu. Následně byla sama překvapena úspěchem a rozsahem škod... Těžko říct. Nepatřím ke konspirátorům a paranoikům, ale kdyby na tom byl nějaký kousek pravdy, asi bych se až tak moc nedivil. Honzo - tomu nerozumím. Fotky byly zveřejněny 27.srpna - tedy už čtrnáct dní před atentátem ?
  • XXXXX  | 21.11.2015 10:37  | Reagovat
    Mě by stačilo, kdyby v Pentagonu našli třeba jeden motor, lopatku turbíny, nebo kus hřídele, no prostě kousek létadla. Ale co našli? Hovno. Nerezová ocel se vypařila. Chacha.
  • Berka  | 21.11.2015 13:22  | Reagovat
    Kdyby spadlo letadlo třeba v Jihlavě na Kosově, tak tam druhej den nic kovovýho už taky nenajdeš...
  • XXXXX  | 22.11.2015 17:17  | Reagovat
    To jo, ale kolem Pentagonu nepřizpůsobiví nežijí
  • Venca  | 22.11.2015 20:15  | Reagovat
    třeba to bylo rogalo
  • Berka  | 22.11.2015 22:06  | Reagovat
    Tak je to fakt tady. Píšou na Novinkách, že Stropnický, který s Babišem a Zemanem nejvíc křičel o nutnosti radikálního zásahu proti IS dneska řekl, že naše republika v případě nějaké akce je schopna jako svoji účast dodat AŽ 200 chemiků, nebo ZDRAVOTNÍKŮ... Počítám, že z toho mudžahedíni padnou na zadek. Hrozba klystýrů od našich zdravotních bratrů vedených kapitánem z kriminálky Anděl je donutí okamžitě složit zbraně.
  • Svatopluk Beran  | 23.11.2015 11:41  | Reagovat
    Já se pokusím přispět jenom malinko fylozoficky. Islámský stát vygenerovaný Spojenými Státy je potřeba stoprocentně zlikvidovat. Co ale potom? Muslimů je přes miliardu možná miliardy. Já tvrdím, že korán, ač je pro nás v některých svých tezích těžko přijatelný, tak v podání suveréní většiny muslimů není vražedný nebo chtějící zlikvidovat západní kulturu. Co si myslíte že budou ti normální muslimové dělat, když jim stále budeme drancovat jejich území, které rádoby potřebují naši transatlantičtí spojenci z USA ke svému chodu své nadrůměrné, ekonomicky vyspělé civilizace. Podle mne se budou bránit a mnozí opětovně radikalizovat. Jenom zničení IS, bez hluboké sebekritiky Spojených Států k ničemu nepovede a nic nevyřeší. Nejbohatší a nejradikální skupina amerických neokonzervativců musí skončit a být odstraněna tak jako IS od svého přesvědčení, že mají neomezené právo v rámci americké hospodářské politiky vojensky zasahovat kdekoliv po celém světě. Pokud oni s tím neskončí, bude se o to samé snažit i nové kapitalistické Putinovo Rusko. Drápky už vystrkuje. Zatím je to jenom na vlastní obranu, a zabezpečení svých vlastních surovinových zásob před západem, ale těm chytřejším situace už napovídá že jsou schopni jít klidně i ve šlépjejích svých amerických učitelů. No a Čína? Ač nikdy v dějinách tohoto národa, při jeho nezměrné ekonomické dominanci ve své oblasti, neměla tendence vlastnit celý svět, kdo ví co jim může při americké a následné ruské rozpínavosti, problikávat v hlavě?
  • Libor Furbacher  | 23.11.2015 16:39  | Reagovat
    To xxxxx. Co to je? https://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_77#/media/File:Flight_77_wreckage_at_Pentagon.jpg
  • Svatopluk Beran  | 23.11.2015 18:23  | Reagovat
    Vracíme se k 14 starému tématu. A je to stále dokola. Délka: 47,32 m Rozpětí: 38,05 m Výška ocasní části: 13,6 m Průměr trupu: 3,7 m Hmotnost prázdného stroje: 57 840 kg Pohonná jednotka: 2× dvouproudový motor Rolls-Royce RB211-535E4 nebo Rolls-Royce RB211-535E4B nebo Pratt & Whitney PW2037 nebo Pratt & Whitney PW2040 Zveřejňete zde pane Furbacher aspoň jediný záběr některé bezpečnostní kamery, ať už z budovy Pentagonu, nebo některé z blízkých benzínových pump či administrativních budov, či jiné soukromé, kdy si nezůčastněný občan všiml podivně se přibližujícího letadla a natočil ho. Nic takového amerika nikdy neukázala. Výbuch který je zachycený jako jediný, mohlo způsobit jakékoliv na dálku ovládané letadlo.( viz. na konci tohoto článku staré, po padesáti letech odtajněné návrhy armády US na diskriminaci Kuby v šedesátých letech). Na fotografiích po zásahu je vidět že strop budovy těsně po zásahu je kompatibilní. Znamená to že ocasní plocha 14 m vysoká, se ho nedotkla. Strop se propadl až později. Kde je tedy kompletní konečná část trupu i s ocasem? Vypařila se? Jakto že nejsou oražená křídla v budově, když byla plná paliva, takže kinetická energie musela udělat stopy. Kde je vidět kinetická energie nárazu motorů podvěšenýc pod těmito křídly, když rozpětí mezi nimi musí být něco kolem deseti až patnácti metrů a díra po nárazu je menší? Kde jsou ty dvě dvoumetrové titanové turbíny pokud se nedoataly až k budově? Vypařili se při hoření podřadného leteckého benzínu? Jakto že se nestalo nic z obyčejnejma železnejma cívkama rozházenýma okolo, když kompletní ocasní část i s titanovejma motorama se žárem vypařila? A na nákresu první odklonění od původního letu a tu 180 stupňovou zatáčku před cílem stoprocentně zvládl zároveň i s přízemním letem, (protože díra do stropu neexistuje), amatér s několika hodinama na trenažéru, který tak dokázal uniknout stíhacímu letectvu US (NORAD) s civilním letadlem a v té době i nejlepšímu obranému raketovému systému Spojených Států. Jak říkám jestli to tak bylo, nepotřebujete žádný Top Gun, ani raketové střelnice na výcvik. Zbytečně vyhozený prachy. Kde je hmotnost celého 55t stroje? Vypařila se. Tak to je první letadlo které do něčeho narazilo a díky leteckému palivu s nízkou výhřevností nehořelo, ale vypařilo se i s turbínama. Ta pohádka je dobrá akorát tak pro vás i s těma přejíždějícíma kamionama na výrobu chemických zbraní, co jste si je vyfotili ze satelitů a pak rozpoutali bez pověření OSN válku. Pro vás jako pro Honzu navrhuji, sežeňte si knihu vašeho amerického zbrojního inspektora Scotta Rittera působícího před válkou v Iráku při hledání Sadámových zbraní. Kniha se jmenuje Target Iran, the Truth About the White House"s Plans for Regime Change. https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Northwoods Body operace Dokument navrhoval použití teroristických útoků v okolí základny Guantánamo Bay, jako záminku pro vojenskou intervenci proti Kubě. Plán zahrnoval: Rozšířit zvěsti o tom, že Kuba používá konspirační rádio. Zinscenovat útok uvnitř základny za pomoci spřátelených Kubánců. Vyvolání nepokojů u hlavní brány. Vyhodit do vzduchu munici a založit ohně. Provést sabotáže na letadlech a lodích. Zaútočit na základnu pomocí minometů. Thle mi něco připomíná, jen doba je o 50 let dál. Připravit teroristické útoky v Miami, Floridě a Washingtonu D.C. Potopit loď a provést pohřeb domnělých obětí. Thle mi něco připomíná, jen doba je o 50 let dál. A konečně, zničení dálkově řízeného letadla nad kubánskými vodami. Cestující budou federální agenti převlečení za vysokoškoláky na dovolené. Na letecké základně v Eglinu bude zhotoven duplikát letadla, včetně barvy a registrace, ve skutečnosti patřící CIA. Duplikát bude nahrazen původním letadlem a osazen cestujícími. Původní letadlo se změní na dálkově ovládané. Obě se setkají na jih od Floridy. Letadlo s pasažéry přistane v Eglinu, kde je vyloží a navrátí se mu původní status. Dálkově ovládané letadlo převezme původní letový plán a nad kubánskými vodami vyšle signál „MAYDAY“, ještě předtím, než ho na dálku odpálí.
  • Libor Furbacher  | 23.11.2015 19:11  | Reagovat
    Pan Beran a konspiracni teorie. Pane Beran ,nenechte se vysmat.Vase konspiracni teorie.USA nejni Rusko za Stalina,aby se neco dalo ututlat,svedky pobit a poslat na Gulag.Pisete jak Pentagon byl prisne strezenej,my arse!.Jo mozna ted ,ale kdyz jsem tam byl pred 9|11 ,tak zastavka podzemni drahy byla primo v Pentagonu,vyjely jste nahoru a pockaly na pruvodce a sly na prohlidku,nikdo si vas nevsiml,nikdo vas neprohlizel ,nic. Je dost lidi ktery temto konspiracnim volovinam veri.Jalo ,Americani nebyly na mesici,Elvis je zivej,zidovska konspirace atd,atd. A podivejte se co ta Obamova ''hluboka sebekritika spojenych statu'',kam to dopracovala,Terorismus jen kvete a v evrope se nemuzete smichy udrzet s tech navstevniku.
  • Svatopluk Beran  | 23.11.2015 19:26  | Reagovat
    Vidíte tam někdo nějaký letadlo? https://www.google.cz/search?q=Flight_77_wreckage_at_Pentagon.jpg&biw=1013&bih=603&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjqwePuk6fJAhXLVywKHYPfBBwQ7AkIRw#tbm=isch&tbs=rimg%3ACU0Dh2lRRPwIIjg2Zn63Gmzm-xM8znmGbm1pJpus8M6jxTeijmwAxlNNGMsOfYhqT4Cp1pD72ll2xxFE5JffliEWoSoSCTZmfrcabOb7Ece1ZLmJGBEuKhIJEzzOeYZubWkRCc0H-2NyfOQqEgkmm6zwzqPFNxFI2x087Bc0zCoSCaKObADGU00YEUv35DYR7AuZKhIJyw59iGpPgKkR38hB2aJ4ThIqEgnWkPvaWXbHERGaQva8nVTI4yoSCUTkl9-WIRahEUSNp1D7t5gg&q=Flight_77_wreckage_at_Pentagon.jpg&imgrc=ROSX35YhFqFSuM%3A
  • honza  | 23.11.2015 19:27  | Reagovat
    Pane Berane, ještě nějakou další konspirační verzi nemáte ? Vás ta Amerika, která vás mimochodem nějakou dobu pracovně trpěla, nenechá spát.
  • Svatopluk Beran  | 23.11.2015 19:44  | Reagovat
    Ještě jste se pořád za to vymyšlené svinstvo v Iráku - statisíce mrtvých, miliony bezdomovců a minimálně zdesetinásobenej islámskej terorismus neomluvili nikomu. Akorát jste nasranost muslimů na vás američany, kteří destabilizujete arabské regiony které nechtějí být vašimi hospodářskými koloniemi přenesly na Evropu. Ničíte dnes téměř celý arabský islámský svět, zakopali jste se na tom vašem ostrově odděleném dvěma oceánama od okolního zbytku světa a odklonili jste terorismus i bezdomovce kteří by měly směřovat za vaší geopolitiku k vám, na jednoduší cestu do Evropy. A ti naši evropští vládnoucí patolízalové, ať je to kdokoliv, se vám to bojí říct. Vůbec nejde o to se vzájemě nenávidět a podrážet si nohy, ale umět si zoči voči říct že do tohohle vašeho světového vraždění pro vaši energetickou bezpečnost, mi nepůjdem. Musíte se nučit žít za své, bez parazitování ne okolním vojensky slabším světě.
  • Svatopluk Beran  | 23.11.2015 19:59  | Reagovat
    Honzo znáte to, dokud se sám nepřesvědčíte, neuvěříte. Jinak jsem přesvědčen že amerika na podobných jako jsem já spíš vidělala. URČITĚ NEPRODĚLALI, normálně jsem tam platil daně, aniž bych je nějakým způsobem mohl vybírat. Zdravotnictví, důchod či cokoliv jiného jako nějakou životní pomoc či podporu. Já jsem prostě jen prozřel. Pokud se budeme bavit o kultuře, sportu, vědě, hluboko před SPOJENÝMI STÁTY smekám. Ale to není vše. Víte jedním z bodu testu, když se zjišťuje pocit radosti a štěstí v životě je vedle velikosti bohatství i to, kolik zemí k tomuto vašemu bohatství musíte vydírat, zneužívat či dokonce tam vraždit po statisících. No a v tomhle bodě na tom Spojené Státy nejsou vůbec ale vůbec dobře. Řekl bych, že téměř poslední. To samozřejmě neznamená, že to některé občany ať jsou jaké koliv národnosti nebo rasy vůbec zajímá.
  • Libor Furbacher  | 23.11.2015 21:59  | Reagovat
    Pane Beran ,tady mate svedectvi lidi co videli jak letadlo hit Pentagon.A mluveji tesne po vybuchu.Bydli kolem ,jezdi tam do prace.Vsichni byly tedy tydny dopredu uceni co maji rikat? http://www.911myths.com/index.php/American_Airlines_Flight_77_Crash_Evidence
  • XXXXX  | 23.11.2015 22:28  | Reagovat
    A ty hřídele z těch motorů co se nemohly odpařit máš kde?
  • Libor Furbacher  | 23.11.2015 23:12  | Reagovat
    To xxxxx, No tak to ma asi pan Beran pravdu,ne? My videli vyfoceny jenom kridlo z toho unesenyho letadla.Tezko najit a vyfotit vse. No a kdyz jsou fotky ,jako u Twin Towers ,jak tam letadla leti a narazi ,tak zase to nejni mozny aby to udelalo letadlo.,uz to muselo bejt podminovany.Jo chlapci s vama konspiratorama se neda vyhrat,vy to mata vsechno obsancovny. Vam Facts mean nothing !
  • Svatopluk Beran  | 24.11.2015 00:17  | Reagovat
    Pane Furbacher prosím o snímky a videozáznamy z napadení budovy Pentagonu amatérským pilotem, který po několika hodinách na trenažeru dokázal ty nejvyšší schopnosti při ovládání a manévrování z 55t těžkým dopravním letadlem. Těm vašim lidem já nevěřím ani pozdrav. Pokud lže v přímém přenosu v OSN váš ministry obrany a tím vygeneruje statisíce mrtvol, miliony bezdomovců, nastartuje migrační krizi, radikaliziuje islámské fundamentalisty Al-Kajdy, které v desítkách tisíc vyškolili Spojené Státy v Pákistánu a iniciuje v amerických věznicích vznik ideologie Islámského státu. Tak to pardon. Ještě jednou - prosím snímky a videozáznamy z napadení budovy Pentagonu, obtisku letadla do budovy a poskládané zbytky letadla nutné ke zjištění jak celá událost proběhla. Vsichni byly tedy tydny dopredu uceni co maji rikat? Podle mne zřejmě ano. Kolik má CIA placených členů? 10 tisíc - 20 tisíc? Když lže váš ministr na nejvyšší světové scéně, proč by nelhali obyčejní placení agenti inkognito do televize nebo medií? Vás skutečně neirituje skutečnost že několikahodinový trenažéroví piloti jsou schopní takhle ovládat letadla. Dyť tihle se trefili do dvojčat a Pentagonu bez jakékoliv navigace z řídících věží, vždyť poprvé viděli ta místa z výšky a ve veliké rychlosti museli ovládat směrování i nezbytnou výšku nad zemí, aby nepřelítli, neminuli nebo to nezapikovali ještě před terčem. Ty terče nebyly magnety, které by si sami ta letadla přitáhla. Spíš nevěřím těm rádoby okamžitě volajících svědků, než abych věřil v nadpřirozené letecké schopnosti několika islámských amaterů. Měl jsem možnost si například párkrát skočit padákem a tudíž vím, že orientace z výšky je úpně něco jiného než orientace mezi zástavbou na zemi, kor když pohled z výšky na danou lokalitu nemáte vůbec zafixovanou.
  • Venca  | 24.11.2015 12:08  | Reagovat
    Tak mě spíš fascinuje ta přesnost - trefit se s takovou vobludou hned napoprvý do vytipovanýho paneláku v 800 km/h...
  • Libor Furbacher  | 24.11.2015 14:12  | Reagovat
    Pane Beran ,vy verite ve vyskoleni stovek lharu ve svobodne spolecnosti, aby rikaly lez a ta lez musi vystat tisicovky otazek od stovek reporteru,kteri touzi ''neco'' objevit ?A vydrzela tolik let ?Nikdo z nich neprisel a nerekl ja jsem mel narizeno od CIA abych lhal.Vite kolik by noviny platily za takou zpravu? Ale neverite ,ze se da naucit letat na trenazeru.Kazdy pilot vam povi ze na letani je narocne pouze vzletnuti a pristani.A to oni vubec nepotrebovali ,ze ano?Trosku nahoru ,trosku dolu at podebne.A byl krasny slunecny den,a ty ''panelaky ''byly hodne vysoke a byly videt ze sto kilometru daleko,ano skutecny magnet pro ty assholes.Ale vy samozrejme mate svoji konspiracni teorii.
  • berka  | 24.11.2015 15:27  | Reagovat
    Jak jsem psal už dřív - já osobně věřím, že letadla byla pravá. To co píše pan Furbacher v prvním odstavci má loiku a podle mě je to pravda - už dávno by se někdo někde prokecl. Ale myslím si, že tomu bylo možná trošičku napomoženo. Prostě že SE VĚDĚLO co se chystá, ale nic se proti tomu neudělalo. Teoreticky mohl být i ten výcvik "pilotů" předem organizovaný. Já si myslím, že trenažér a nebo nějaké sportovní letadlo, je zatraceně odlišné od velké dopravní krávy a i když ty věže vidět z velké dálky jsou, tak jak píše Venca, neřekl bych že je úplně jednoduché v té rychlosti se do nich trefit takřka na metr - vezměte si, že odchylka třeba jen deset metrů už se dost blbě koriguje a musíte to zvládnout napoprvý. Nepřibrzdíte si těsně před cílem a ani nezacouvete. Fajn, náhoda je blbec a blbý lidi mají štěstí. Teoreticky byl ten pilot frajer a opravdu se trefil. Ale že se to povedlo hned dvěma amatérům najednou ?
  • XXXXX  | 24.11.2015 15:43  | Reagovat
    Ale třistametrovou chalupu při troše štěstí trefí kde kdo, kor když pod nima řochne menší atomovka, ale pentagon to je jiný kafe, výška letu od 0 do 30, to je jen pro profíky. A rozhodně ne s dopravákem, anebo měli prostě hotentoti třikrát štěstí?
  • Berka  | 24.11.2015 18:19  | Reagovat
    to je teda vlastně fakt. Když ty věže vyčnívají nad město, je to určitý bod, na který se dá zamířit (i když si stejně myslím, že v reálu to tak jednoduché není). Ale přízemní stavbu by možná ani hodně zkušený pilot netrefil, kdyby nad ní nelítal běžně a věděl KDE je. Z výšky to všechno vypadá jinak a jak jsem psal, s vrtulníkem si zastavíte, zatočíte, obrátíte - ale s rozjetou dopravní krávou, to je fakt na medaili. Sakra.
  • honza  | 24.11.2015 18:37  | Reagovat
    Libore Furbachere s panem Beranem nemáte šanci, jelikož to je největší demagog v široko daleko v okolí Jihlavy. Ten má načteno a nastudováno vše. Je to takový brouk Pytlík "práce všeho druhu". Všechno ví, všude byl a na vše má jasno (všimněte si jeho vědomostního rozsahu od ekonomiky, přes politiku, historii, vojenství a já nevím co ještě). Vzácný to člověk.
  • Berka  | 24.11.2015 18:52  | Reagovat
    Tak nevím, právě jsem si to zkoušel nakreslit - rychlost letadla, výška Pentagonu a úhel pod kterým by muselo letět, aby byla jistota že se trefí - bez jakéhokoliv navádění ze země. V rychlosti 800km/h letadlo urazí za JEDINOU sekundu přes 200 metrů. Pokud jste tu jednu sekundu před nárazem jenom o blbých 10 metrů výše, než byste měli být, tak to lísknete do země až za Pentagonem, pokud o deset metrů níž, tak ještě před ním. A za tu jednu sekundu se nestačíte ani podívat na budíky, natož nějak výšku zkorigovat. To je fakt hovadina.
  • Venca  | 24.11.2015 22:35  | Reagovat
    co si myslíš, amerika je země nekonečných možností. Kam se hrabe rádio Jerevan.
  • Svatopluk Beran  | 24.11.2015 23:50  | Reagovat
    Slabích míst je víc. Pane Furbacher, ještě totálně selhala letecká ochrana Pentagonu. Pokud se jakékoliv letadlo přiblíží na určitou vzdálenost k Pentagonu vzlétá stíhací ochraná letka, která je součástí systému NORAD aby odklonila zbloudilé letadlo. Pokud letadlo nereaguje má povinost ho sestřelit. Nehledě na to že to co do Pentagonu vlétlo, vlétlo přímo do místa které bylo na tento útok připraveno zesílením několik let předem. Je též mnoho očitých svědků kteří viděli nebo slyšeli něco jiného než Boing, jen to nedokázali tak přesně popsat jako například paní která volala do CNN a přesně popsala komerční letadlo. Že by také lhali a po celou dobu to neprozradili? Jak mohla unesená letadla narazit do Pentagonu? Kdyby byly toho rána 11.9. 2001 provedeny standardní operační procedury Federálním úřadem pro letectví (FAA) a americkou armádou, let AA 11 a UA 175 by byly odříznuty ještě předtím, než by doletěly na Manhattan a letu 77 by bylo zabráněno dlouho předtím, než by dosáhl Pentagonu (takové odvrácení letu je rutinou a provádějí se asi 100x do roka). Co se týče toho, proč se toto odvrácení neodehrálo, veřejnosti nebylo nikdy poskytnuto věrohodné vysvětlení. Vskutku, obdrželi jsme tři vzájemně nesourodé příběhy. Během prvních několika dní řekli armádní důstojníci, že žádný stíhací letoun nebyl NORAD (severoamerické velitelství protivzdušné obrany) vyslán, až po srážce v Pentagonu v 9:38, i když signály, že byl let 11 unesen byly obdrženy v 8:15. To by znamenalo, že ačkoli pronásledování letu stíhačkou trvá obvykle 15 minut, v tomto případě uplynulo přes 80 minut, než se stíhačky dostaly do vzduchu. Tato příhoda naznačuje, že byl vydán rozkaz "zůstat na zemi". Během několika dní byl uveřejněn druhý příběh, podle kterého NORAD vyslalo stíhačky včas, aby zabránily útokům. Avšak kritika ukázala, že i kdyby sdělení FAA přišlo tak pozdě, jak NORAD tvrdí, bylo by stále dost času pro stíhačky, aby vyrazily. Tato druhá událost proto neodstraní podezření o tom, že byl vydán rozkaz "zůstat na zemi". Zpráva komise z 11. září 2001 přichází se třetí zprávou, podle které, na rozdíl od časového přehledu z 18. září 2001, FAA nesdělila NORAD lety 175 a 77, dokud nenarazily na své cíle. Tato třetí varianta, kromě popírání příběhu číslo dvě a mnoha důkazů, že FAA sdělila armádě časový rozpis, obsahuje mnoho zásadních nepravděpodobností. Proto to neodstraní důvody k podezření, že byl vydán rozkaz "zůstat na zemi". https://cs.wikipedia.org/wiki/Pentagon Po bombovému útoku v Oklahoma City v roce 1995 prošel Pentagon významnější renovací, některé strany byly ztvrzeny ocelí, do vnějších oken byla nasazena skla schopná odolat vysokým změnám tlaku, např. z výbuchu, ve vnitřních částech byly nainstalovány dveře, které se automaticky měly otevřít v případě požáru. Mezi lety 1999/2000 prováděli pracovníci a někteří internisté Pentagonu cvičení nacvičující reakci na krizové situace. Jeho scénář byl ten, že do budovy mělo narazit KOMERČNÍ DOPRAVNÍ LETADLO. 11. září 2001 (přesně 60 let od zahájení stavby) se Pentagon stal cílem teroristického útoku. Oficiální verze vyšetřování shrnuje, že na jeho jižní stěnu byl po komplikovaném manévru ze severu naveden unesený Boeing 757 z letu 77.
  • Libor Furbacher  | 24.11.2015 23:56  | Reagovat
    Panove Pentagon je pres silnici od mezinarodniho letiste Ronald Reagan.A runways smeruji tim smerem,Ale to nema cenu o tom diskutovat ,ja tam nebyl a proste bud clovek veri oficialni verzy podporene fakty a nebo ne.V cesku kdysi davno, jsme vzdycky statnim verzim neverily a mely jsme duvod ,no a ono nam to zustalo,porad hledame konspirace.
  • Svatopluk Beran  | 25.11.2015 00:10  | Reagovat
    Nevěřím tomu že někdo kdo nikdy neřídil letadlo dokáže trefit ty věže. Vemte si co se udělá například s volantem auta začátečník, který nemá ještě cit v ruce a to má přitom auto pevný kontakt s vozovkou přes čtyři kola. A jak ho začátečník honí po silnici. Letadlo se o nic neopírá jenom o vzduch, který má při různé rychlosti letadla či nárazech větru složitě hledající odpor. Zabočení vlevo, pravo, nahoru dolu je založeno na kontaktu křídel a trupu při opření směrovek o prostupný vzduch. Každou zatáčku musíte mít nacvičenou v různých rychlostech úplně jinak. Protože je opěr křídel i směrovek naprosto rozdílný v rozdílných rychlostech. Takový cit nemůže mít žádný začátečník, jedině snad pánbůch. Letět rovně pokud nejsou poryvy větru by snad šlo ale měnit směr? Pokud nemáte naučené ovládnout auto podvědomně ve smyku na sněhu, napoprvně smyk nezvládnete. Letadlo opřené o vzduch v zatáčce nebo klesání je něco podobného. Dráha zatáčky se promítá do kilometru i více. Malinko přetáhnete a jste o kilometr jinde.
  • XXXXX  | 25.11.2015 00:21  | Reagovat
    Co je to za argument ze runways jsou přes silnici. Bez přistávacího radaru nepřistane polovina profesionálů a ta druhá s tím břinkne o zem tak, že je to neletuschopný a tady je řeč o machometánovi, co seděl párkrát v tenažeru. Hele věřte si v tý americe čemu chcete. ale hlavně už nikam neexportujte tu vaši jako demokracii. Zatím jste krom světový války nadělali víc škody než užitku. A tu jste nakonec stejně posrali, protože za Stalina jste přes všechny velkohubý kecy byli posraný až za ušima a raději jste nás a poláky zaprodali vy kurvy.
  • Svatopluk Beran  | 25.11.2015 00:25  | Reagovat
    Collins Powell a jeho výroba chemických zbraní na přejíždějících kamionech, to byla KONSPIRACE. To co tvrdím ohledně pilota s pár hodinama na trenažeru který prudce klesá, ostře zatáčí či letí těsně nad zemí ve vysoké rychlosti z těžkým dopravním letadlem kde je budíků, tlačítek a páček jak nasráno, je nezpochybntelná logika o lidské dovednosti a schopnostech. Nevrhuji to ukončit, vy si věřte vaší vládě a já svému mozku brouka Pytlíka.
  • honza  | 25.11.2015 12:34  | Reagovat
    Všem konspirátorům. Proč by to letadlo mělo letět rychlostí 800 km/hod. ? Přistávací rychlost takového letadla je kolem 250-300 km/hod.. A ty letadla co narazila do věží určitě neletěla vámi uvažovanou 800km/ho. rychlostí, to pozná každý laik. Takže pánové s další konspirační teorií rychle sem.
  • honza  | 25.11.2015 12:38  | Reagovat
    to XXXXX : Kdyby nevstoupilo USA jak do 1. tak do 2.světové války tak by jsi tady nepsal. Z tvé strany je to urážka Američanů a jejich historie. Kdyby byla tak akční Evropa a to jak v historii tak nyní, tak by jsi nemusel vést takové hloupé kecy.
  • berka  | 25.11.2015 13:44  | Reagovat
    Honzo, máte pravdu, 800km/h to určitě nebylo, omlouvám se za nepřesnost. Bylo to o deset km/h méně : viz třeba oblíbená Wikipedie : 8:46 Boeing 767 na letu 11 naráží v rychlosti 790 km/h do severní věže WTC. Budova je zasažena mezi 94. a 98. patrem (kabina letadla zasáhla 96. patro). Dochází k okamžitému vznícení paliva a uvěznění všech lidí v patrech nad místem nárazu letadla. Právě přesně jak píšete - to pozná každý laik :-)
  • honza  | 25.11.2015 19:13  | Reagovat
    Berko, netvrdím že letadla letěla 300km/hod., píši o technických parametrech těchto letounů a kdo změřil rychlost 790km/hod při nárazu nevím. Ale asi bude mít Wikipedie pravdu.
  • Venca  | 25.11.2015 20:37  | Reagovat
    Jistě to ukázaly záznamy z černých skříněk. Nebo ty se snad taky vypařily žárem po nárazu ???
  • XXXXX  | 25.11.2015 21:44  | Reagovat
    300 je pádová rychlost, no vlasně je to jedno jestli 180 nebo 300, každopádně je to PÁDOVÁ RYCHLOST a na žádným videu to nevypadalo na pád. Teda až na to od Pentagonu, který neexistuje. No nicméně vraťme se k první válce. Američani v Evrope dokázali jedině umírat protože to byla banda nadutejch blbů vedenejch jak jinak - nadutejma blbama. Stačí počíst v historii. Druhá válka proběhla v Evropě sice výrazně lépe z jejich strany, bohužel jen proto, že dobře věděli, že pokud nezastaví rusa včas bude zle, takže koho osvobozovali? mě ne, svou demokracii, mě bohužel "osvobodil" Rus, takže prostě píšu. Co hoši prováděli v Ásii je druhá věc s mým osvobozením naprosto nesouvisející. Kvůli bitvám v Tichomoří Hitler neuvolnil ani jednu divizi, takže jejich podíl na vítězství v Evropě se rovná, ne blíží se nule.
  • XXXXX  | 25.11.2015 21:52  | Reagovat
    Mimochodem, k té rychlosti. I nejstarší Dopplerovský radar umí měřit rychlost. A na radaru museli být. Pak také lze sice ne úplně, ale velmi přesně spočíst rychlost ze záznamu kamer. Takže klídek
  • Libor Furbacher  | 26.11.2015 16:57  | Reagovat
    Panove k te rychlosti . Kazdy z vas letel v letadle a je uplne jedno jestli je rychlost 500 nabo 1000 km v hodine.V otevrenem prostoru to vnimate stejne.Pouze rozdil je ze jste v cily dvakrat rychleji.A pokud ten cil vidite ze sto km tak jeste mate plenty casu,12 nebo 6 minut respectivne, se podivat na budiky,pokud je vubec potrebujete,
  • honza  | 26.11.2015 18:43  | Reagovat
    XXXXX : Možná je lépe číst vojenskou historii o účasti USA v obou válkách. Jestli byl někdo vojensky v historii blbě veden, tak to byla slavná Rudá armáda, která zvítězila jen díky "nas mnogo". V každé válce udělala každá armáda chybu, někdo větší, někdo menší, někdo ji dělal častěji no a někdo méněkrát.
  • XXXXX  | 26.11.2015 22:21  | Reagovat
    no asi sem holt blbej, co je blbě veden a jako co mnogo malo, koho to zajímalo. Výsledek to je to co zajímá. Nech toho víš kulový. Sbal se a mazej za tím pakem z emeriky. Kdyby nebylo oné slavné Rudé, tak je dneska všechno od atlantiku až po pacifik německé. Kdo je zastavil, amerika? Ty seš blbej jak daleko vidíš.
  • Libor Furbacher  | 26.11.2015 22:26  | Reagovat
    Pane xxxxx,ta druha svetova valka byla svetova.A podivejte se na svetovou mapu a vemte si cervenou tuzku a zaskrtavejte co ta chrabra ruda armada osvobodila,krome vas.
  • XXXXX  | 27.11.2015 05:38  | Reagovat
    Jó pacifik je velikej to máš pravdu. Nemá smysl, bavit se s volem bez klacku.
  • honza  | 27.11.2015 07:37  | Reagovat
    XXXXX: Dost dobrý :-).
  • Libor Furbacher  | 27.11.2015 14:39  | Reagovat
    To xxxxx. Dobry! Prvni krok jste udelal ,zjistil jste ze Pacific je velkej ,a ted si vemte tu cervenou tuzku a zakreslete tam ty namorni bitvy co tam Slavne rude namornictvo a armada vybojovala.A vystrel z Aurory se nepocita. A tady vam posilam namorni bitvy spojencu. http://combinedfleet.com/battles/
  • Staník  | 27.11.2015 20:17  | Reagovat
    Fürbachere, ty nejseš normální. U tebe je každej Čech podělanej komunista a každej Rusák agresor a střelec z Aurory. Trochu si počti proč byla otevřená 2. fronta, přečti si něco o teheránský a jaltský konferenci. Skrz svou rudou mlhu si prověř kdo mimo Poláků a Francouzů se aspoň chvilku bránil Hitlerovi (pardon angláni se s nim samozřejmě mydlili ve vzduchu) a co způsobilo zvrat ve válce a kdo jedinej bojoval a neposral se, když už celá Evropa byla v hajzlu. Evropu nezajímalo co vyváděj japončíci v Pacifiku a Amerika se nezajímala o Evropu dokud jim nezačalo lepit z toho, že by veškerou sféru vlivu schlamstnul báťuška Vissarionovič Džugašvili. To je politika ty poameričtěnej trumbero. Zjisti si taky kdo dodával zbraně jak rusákům tak i němčourům. A na moři se války nevyhrávaj ty molodče :-) Nikdo nepodceňuje význam anglo-americký armády, ale nebejt těch blbejch ruskejch komoušů tak bys dneska neprznil češtinu amerikanismy a šprechtil bys tak maximálně německy. Buď trochu soudnej a nehraj si na komunistobijce 26 let po revoluci. Seš s tím trapnej a k smíchu protože ti chybí unteligence a nadhled. Kdys tady byl naposledy ty chytrolíne? Co víš jak to tady chodí? Akorát z BíBíSí. Přijeď se podívat ať seš v obraze. Gůd najt.
  • honza  | 28.11.2015 01:02  | Reagovat
    Staníku, když o historii a souvislostech 2.světové války toho moc nevíš, tak alespoň nepiš takové bludy.
  • Staník  | 28.11.2015 04:39  | Reagovat
    Děkuju za upozornění Honzo, byl jsem asi tupej v dějepisu. Nicméně 2. světová válka mne vždy velice zajímala a nemyslím si že píšu nepravdy (je ale pravda, že trochu bagatelizuji) a hlavně jestli sis všiml, píšu obecně a používám ironii. Nebudu ti tady dávat odkazy, seš chytrej kluk a umíš s gůglem. A konkrétní věci lze dohledat. Zkus to příteli, pouč se a potom reaguj. Tak asi tak.
  • honza  | 28.11.2015 11:11  | Reagovat
    Staníku, zkus mi tedy odpovědět co by se stalo kdyby se ti neschopní Američané nevylodili u Anzia (operace Shingle), co by se stalo kdyby se ti neschopní Američane nevylodili v rámci spojeneckých vojsk při vylodění v Normandii i přes požadavek Stalina k co nejdřívějšímu otevření "druhé" fronty. Co by se stalo kdyby Američané neposkytli kapacity doků k výrobu dopravních lodí tak potřebných pro severní konvoje. Co by se stalo kdyby ti neschopní Američané nedodávali v počátcích války Rusům vojenskou výzbroj a techniku. Nevím, nevím zda by to Rusové zvládli. Jsem přesvědčen, že rukopis Američanů v 2.světové válce je tak silný, že odsudky XXXXX si nezaslouží. V žádném nepopírám zásluhy Rudé armády a je pravdou že díky i ní tady ještě jsme, ale historie není tak jednotvárná jak nám ji předkládá v slušném podání XXXXX.
  • XXXXX  | 28.11.2015 17:57  | Reagovat
    No americké dodávky byly bezpochyby významné. Smůla je, že kvalita dodané výzbroje byla taková, že kdyby si ji nechali, byly by alespoň ušetřeny životy námořníků co zahynuli když je převáželi. Druhá věc jsou dodávky oceli, hliníku a potravin ty už nezpochybnitelný význam měly. Dlužno ale dodat, že je rusové postupně splatili, až na asi 1 mld. dolarů. A jediný důvod proč američani otevřeli druhou frontu byl ten, že dobře věděli, že hlavním městem Ruska by se stala Paříž, kdyby se totiž nepohnuli, Rus by se nezastavi dřív jak u Atlantiku. Dobře věděli, že se rusákům nedá věřit ani pozdrav. Takže z nouze ctnost. A To co prováděli z Pacifiku, to nikoho v Evropě nezajímalo a nezajímá, protože to nebylo nic jiného než šílená msta ještě šílenějším Japoncům. Zakončená podpásovkou v Hirošimě. A kecy o zkrácení války si nech. Když dokázali zapálit Tokio, tak to mohli zopakovat v deseti dalších městech a ne shazovat atomovky. Američani jsou prostě kurvy stejný jako všechni co si myslí, že jim patří svět. A taky to denně dokazujou. Akorát jim to teď trochu znepříjemňuje ten zakrslej sráč z Kremlu. Takže stopu tu jistě zanechali.
  • Svatopluk Beran  | 28.11.2015 21:32  | Reagovat
    Něco hodně, hodně malinko o půjčkách a co jim předcházelo. Jak Spojené Státy hrozbou Hitlerovského Německa Anglii obchodně likvidovali Anglii, i jejich zahraničních světová aktiva. Proč nevyužít Německa, když se naskytla možnost sundat z piedestalu nejsilnější hospodářský celek světa nad kterým slunce nezapadalo? Tak už to ale mezi státy na tomhle světě chodí. Za pomoci vlastných medií se to pak podaří vítězi vždycky nějak chytře obhájit a cíleně, dle své vlastní pravdy, omezeně informovanému davu vnutit. Neutralitní zákon zakazoval poskytování úvěru zemím, které dosud nesplatili své dluhy. Tímto opatření nutili Spojené Státy západní mocnosti, jmenovitě Anglii, aby ze sebe vydaly všechna aktiva, na kterých měly Spojené Státy zájem a která by byly mohly za normálních okolností jen těžko získat. Anglický kapitál v Spojených Státech byl odhadován na 6 miliard amerických dolarů, francouzký na více než 4 miliardy dolarů. Tak došlo k nucenému výprodeji severoamerických papírů, nalézajících se v anglických rukou z Britského Úřadu Pokladu. Za první válečný rok - září 1939 až srpen 1940 - klesly anglické bankovní pohledávky ve Spojených Státech o 157,3 milionu dolarů a anglické vlastnictví severoamerických papírů o 158,4 milionu dolarů. Pak následovaly odprodeje anglických obchodních účastí ve Spojených Státech, dosahující jednoho ze svých vrcholů roku 1941 v prodejem AMERICAN VISCOSE COMPENY na výrobu umělého hedvábí, skupině Morganově, s účastí v jiných zemích v Jižní Ameriky, Kanadě i Austrálii. Marně se snažili Angličané přesvědčit americké veřejné mínění o nutnosti dřívějšího zákroku v kongresu na změnu doložky CASH AND CARRY, žádající hotové placení, aby se nemuseli vydat z posledního. - Jmenovitě britský vyslanec ve Washingtonu lord Lothian - Posléze došlo i na britský koloniální majetek. Jedním z mnoha a mnoha dalších pokračování než se Spojené Státy rozhodly podepsat Zákon o půjčce a pronájmu 11 března 1941, tedy neprodávat již zbraně Anglii pouze likvidací jejich obchodních aktiv po celém světě ve svůj prospěch nebo přímo za hotové, ale zbraně půjčovat ( Lend-Lease Act), předcházelo 4. září 1940 předání na 99 let Spojeným Státům anglických vojenských základen na Novém Foundlandu, na Bermudách, na Bahamských Ostrovech, na Jamajce, na Ostrově Santa Lucia, na Trinidadu, na ostrově Antigua, a v Britské Guyaně. (v roce 2040 budou muset tedy Spojené Státy tyto základny vrátit.) Součástí tohoto kšeftu, o kterém president Roosevelt prohlásil že byl lepší, než když amerika kupovala od Francouzů na přelomu 18 století francouzkou Luisianu, 50 torpedoborců vyřazených Spojenými Státy po ukončení 1SV.
  • Svatopluk Beran  | 28.11.2015 21:52  | Reagovat
    Ještě něco málo o tom jak se po trenažérových výmečných pilotech (to kdybych byl býval věděl, že je tak jednoduché pilotovat dopravní letadlo, najít si sám cílové letíště a pak se na něj i úspěšně trefit, tak dělám od deseti let pilota), vygeneroval pan president Spojených Států prakticky z ničeho světový terorismus. Nemohu vložit celý článek, asi jsem někde udělal na začátku chybu. Tak dám jen odkaz. Pokud se vám to podaří otevřít tak na konci článku je odkaz na původní článek v angličtině. http://blisty.cz/art/80045.html
  • honza  | 29.11.2015 18:42  | Reagovat
    Berane, zase ta Amerika. Můžete vůbec kvůli ní spát. A co takhle Rusové, ti s Němci před válkou neobchodovali ?
  • Libor Furbacher  | 30.11.2015 23:39  | Reagovat
    Pane statnik,nejlepsi je zacit debatu pekne se slusnosti pana xxxxx, jak soudci z lidu v padesatej letech,to hned jde vse lepsi. Mylite se ze vidim kazdeho cecha jako komunistu ,ale vim ze kazdej treti cech pres 50 let komunista byl.A hodne jich je dnes stale obdivovanech a oslavovanejch at uz maji dnes oblecene cokoliv. Lidi jako vy ,kteri se snazi whitewash minulost a rikaji tomu ''nadhled.''Nadhled je jenom slovo co jste si vymyslely ,kterym se snazite ospravedlnit krivou pater..Jezdim se tam k vam podivat pravidelne .Ono se se tak moc smysleni lidi kolem sedesatky na venkove nezmenilo, za tech 40 let.Na svobodu , demokracii a plne obchody jste si rychle zvykly.A nadava se stejne a porad,protoze se ted muze i verejne.Nova generace ,to uz je jine kafe.Ale musi se jim rikat pravda ,presne tak jak o nemcich a ne ze to uz je 26 let,atd. Kdyz jste chlapci byly komunisticky pacholci a delali svinstva,tak se o tom musi mluvit aby az prijde nejakej Gottwald spasitel,tak budou mlady vedet co s nim udelat. Vy zastance sovetskeho svazu a rusu,pokud je ww2 vas konicek ,tak jiste vite ze chrabri soveti mely dohodu s hitlerem o bratrske spolupraci a sli na polsko dohromady a rozdelily si ho.Treba mi o tom muzete neco povedet,proc se ty dva socialismi tak do sebe zamilovaly?
  • XXXXX  | 01.12.2015 05:14  | Reagovat
    No, to doopravdy nemá cenu. Idiot idiotem zůstane a emigrace na tom nic nezmění. Falešná morálka smrdí ze západu. Od toho sráče z východu alespoň víme co čekat. No vlastně od vás taky.
  • honza  | 01.12.2015 15:02  | Reagovat
    XXXXX, kdyby jsi se vyjadřoval slušně a ne jako poslední chudáček s malým IQ, tak by spousta tvých názorů vypadala věrohodně. Takhle je to jenom slovní žumpa.
  • XXXXX  | 01.12.2015 21:45  | Reagovat
    jo, falešná morálka, jestli má slušné slovo vyjadřovat IQ a správný význam
  • Svatopluk Beran  | 02.12.2015 01:02  | Reagovat
    Honzo v posledním svém příspěvku jsem se nebavil o obchodování, nýbrž o tom jak Spojené státy na 2SV zbohatli s minimálními vlastními škodami a odnesla to od nich právě Anglie, kterou Němci vůbec neobsadili, ale Anglii to stálo ztrátu pozice nejsilnější hospodářské mocnosti světa i některých svých územních celků. Kampak se asi přesunuly tyto bývalé Anglické hospodářské a územní hodnoty? Ke kterému z vítězů? Do tehdejšího Sovětskýho Ruska to určitě nebylo. Copak se stalo z největšími válečnými zločinci Němci a Japonci? No co by se stalo, dostali maximální finanční podoru a odpuštění z válečných napáchaných škod a spolu s Anglií si z nich udělali Spojené Státy ty nejlepší vazaly. To byl od Spojených Států určitě velice chytrý tah, když bez nejlepších Hiterových esesáckých inženýrům by Spojené Státy těžko udrželi krok z poválečně rozbitým ruským kosmickým výzkumem. Dokonce prvním ředitelem zdravotního výcviku amerických kosmonautů byl esesácký doktor a velitel koncentračního tábora, který si přinesl důležité výzkumy ze smrtí vězňů, na nichž zkoušel své pokusy. A pokud by neutekli němečtí předváleční jaderní vědci před Hitlerem, je velikou otázkou zdali by mohly vůbec provést Spojené Státy své dva válečné zločiny ze tří, na konci 2SV na japonském území. To že se o těchto prasárnách dnes nemluví, stejně tak jako se nemluvilo o prasárnách sovětských u nás do roku 1989 neznamená, že se nestaly. Jenže Spojené Státy dělají tyto prasárny dál a ti naši evropští lídři mají akorát v tomto typu americké celosvětové vraždící demokracie, která rozvrací teď i odlišné světové kultury, které ji dříve nevadily, ztažené zadky. A víte že máte trochu i pravdu, že se mi sem tam špatně usíná, když si uvědomím že kvůli své energetické bezpečnosti, kterou potřebují pro svou úžasně vyspělou vědu a ekonomiku dokážou rozdmýchávat vraždění či sami přímo vraždit na druhé straně polokoule po milionech občanů slabších státních útvarů. A to vše v době šedesát let po 2SV, či dvacet let po rozpadu Východního bloku. Myslíte že s tím někdy přestanou, když vědí že se díky válkám na druhém konci světa nejlépe bohatne. Když si jsou vědomují, že se stali díky 1SV z světového dlužníka světovým investorem. A že se díky 2SV po vydírání Anglie stali na její úkor a za pomoci předválečných i válečných němců suveréně největším hospodářským hegemonem. Myslíte že s tím někdy přestanou?
  • XXXXX  | 02.12.2015 07:50  | Reagovat
    Berane už toho nech stejně to nemá cenu
  • honza  | 02.12.2015 10:56  | Reagovat
    XXXXX cenu to fakt nemá, jelikož pan Beran je demagog první kategorie a vše zlé co se na světe stalo je dílem USA a jeho kapitalisticko- imperialisticko-ekonomických zájmů. Velmi zjednodušené myšlení a chápání dějin. V jeho myšlení "Ať tedy žije Sovětský svaz a s Ruskem (Zemanem) na věčné časy". Pěkně děkuji. A pro Berana. A jak hodnotí dodávky zbraní, výzbroje a jiných surovin v počátku 2SV do Ruska - ty byl taky byznys ? A co Rusové když dodávali Německu naftu ještě v době obsazování Francie. To byl skutečně férový národ, který potlačil byznys nad morálku.
  • Libor Furbacher  | 02.12.2015 16:56  | Reagovat
    Pane Beran vase mozkove pochody jsou ponekud scestne.Proc Anglie nebyla okupovana je nekolik duvodu.Prvni je ze bojovaly,za druhy ze mely guts a poradnyho lidra, pak channel a pomoc z USA.Ze to nebylo zadarmo to je samozrejme.Moje zena je Anglicanka a tak jsem mel moznost dostat cele story jak tam valka probihala.Ne z knizek ale normalni lidske zivoty a to by jste teprve videl hardship.Nejni moc statu na svete,kterym je svoboda servirovana na stribrnem tacu jak Cesku,proto si ji tam tak'' vazite'' a soupnete ji prvnimu gottwaldovi kterej prijde. Pane Beran US valku nezacaly,ale skoncily ji .Diky bohu za atomovou bombu,[ze by ji amerikanum od kvetna sestavily hitlerovi inzenyri?]usetrila hodne zivotu,uz jen tim ze japonsko si konecne uvedomilo ze nema sanci.Je zajimave ze vy co porad oplakavate Hirosimu si ani nevzpomenete na obrovske letecke bomrardovani na Tokyo[operation Meetinghouse] ,kde zemrelo daleko vice lidi nez v Hirosime ,bylo to nevetsi bomrardovani ww2 ,ale protoze to bylo konvencni tak to s japonckym velenim ani nehnulo.Anyway. Po valce se vsichni valecni zlocinci potrestaly a pomohlo se lidem techto statu se zase postavit na nohy.Nevim co je na tom tak divneho. Vase vyplody o energeticke nutnosti,a proto hegemonii jsou nesmysl.US a Canada ma tolik nafty ze nevedi co s tim ,ted kdyz se rozjel oilsand,US zamitly i ropovod s canady.Proc myslite ze arabove drzeji cenu ropy tak nizko.Protoze chteji udusit americky oil. Az bude oil 100 dollars za barel ,tak se to uz vyplati delat tady.A v evrope budete mit nejenom syrany ale i soudsky olejare.
  • Svatopluk Beran  | 03.12.2015 09:47  | Reagovat
    Honzo zřejmě jste tu krátce a tak můžete vykládat nepodložené hlouposti. Ukažte mi kde jsem psal ať žije Sovětský Svaz, nebo s Ruskem a Zemanem na věčné časy. Už jsem to mockrát opakoval, ale holt to budu muset s každým nováčkem dělat znovu. Zemana jsem sice volil, ale byla to pro mne z nouze ctnost, vzhledem k druhému kandidátovi Schwanzerberkovi. Mím přáním byla Táňa Fišerová. Ta ale neměla šanci. Takže se skřípěním zubů Diensber. No a v závěrečném rozstřelu mezi dvěma mi zbyl Zeman. Dělá naprosto správně, že chce rozdělit naši ekonomiku na západ i východ. Je katastrofální v názorech na uprchlíky a muslimské národy. Je odporně arogantní stejně jako Klaus, ale stejně tak katastrofální ve fandění nynějšímu Židovskému národu, které okupací a výstvbou na palistinských územích se dopouští válečných zločinů. Bude dobře když si zde všichni uvědomíme, že to co se děje například v poslední době židům se děje na jimi okupovaných palestinských územích. Napadení židé jsou okupanti těchto území, ne domorodci. Něco jako když hitlerovci osidlovali Polsko nebo Rusko. Izraelský stát dodnes nemá ústavu ani pevně stanovené hranice své země, protože je OKUPANT. Bývalý Sovětský Svaz a s ním i bývalé ČSSR, či další východní země se ukázaly historicky se svým plánovaným hospodářstvím oproti západnímu tržnímu hospodářství jako méně produktivní a pomalé. Historicky je tento systém nevhodný pro budoucí lidstvo v nejbližších stovkách let. Brutální útlak oponentů režimu vlády jedné strany tomu všemu nasazoval ještě nepřijatelno korunu. To však neznamená, že jako jediný možný a přijatelný pro většinu občanů planety je ten americký tržní, po celém světě vraždící, zotročující, přísavný systém. Jelikož se dnes pouze proamerická západní společnost evropských státníků chová jako stádo tupejch ovcí, bez vlastního evropského mozku, je podřeba se nebát a využít demokracie k prosazování jiných myšlenek na postup ekonomik, než je jenom vraždění a brutální rozvracení slabších nebo jinak fungujících ekonomik. To co hrůzného prováděl bývalý Sovětský Svaz dnes slyšíme každý den z rádia, televize či meinstrímu. Vy, pan Gryc a mnozí další jen opakují co je slyšet odevšad. Je to v podstatě to samé jako za vlády jedné strany, jenže naopak. Já se snažím vyrovnávat tyhle informace o tom že podobvně zhovadilá je podle historicky proběhlých událostí i strana druhá. Jen se o tom dnes nehovoří, nebo se cíleně nastavují jenom ty úhly pohledu, které běžnému člověku vymílají hlavu stejně jako to dříve dělali komunisti. Vám, protože je můj pohled pro vás něco úpně jiného a neslyšíte to běžně okolo sebe a nikde v cizině jste zřejmě po delší dobu nepracoval, tak vám připadají moje myšlenky jako z jiné planety. Problém je ale ve vás, ne ve mě.Vy jste totiž přesvědčen že jedině mi - západ nebo amerika - jsme pupek světa. Mé informace nejsou nic jiného než holá historická nebo lidsky prožitá fakta, která proběhla a na které já se dívám z jiného úhlu pohledu. Mím snem je jiná cesta než ta sovětská. Americká je určitě lepší. Ale USA a mi jako jeho VAZALOVÉ, JESTLI VÍTE CO TENTO POJEM ZNAMENÁ, vraždíme v dnešní době ještě víc než ta bývalá sovětská, která už se nemůže nikdy vrátit a vy a vám podobní s ní strašíte stále dokola stejně stupidně, jak komunisti s fašistickým Německem. Éra sovětské historie se ukázala jako ekonomicky neživotaschopná. Omezovala totiž občanský rozvoj. Zase se tam ale neupalovali bezdomovci, nebo jsme nebyli Sovětskou vládou vysíláni vraždit v zemích daleko od nás. Musí existovat jiná, možná že pomalejší než je americká cesta. Nic kromě času není navždy. Já hlavně nestojím vůbec o to abych kvůli svému případnému bohatství, zanechával za sebou hromady mrtvol. Což zřejmě pro vás i pro pana Furbachera není vůbec podstatné. Americký způsob života se dá podle mne vyjádřit sloganem. Ať žije šukání pro panenství. Doufám že cítite to protiřečení. Podle mne dostatečně vystihuje dnešní americkou mentalitu.
  • honza  | 03.12.2015 11:51  | Reagovat
    Berane, možná se budete divit, ale načteno mám dost abych vás mohl nazvat demagogem. Ta zmínka o SSSR a Rusku je nadsázka. Možná se mýlíte v tom, že ve mne vidíte fanatického fundu USA, tak to není, ale vámi předkládaná fakta mne iritují k reakcím. A váš exkurz do politologie jste mohl odpustit a radši reagovat na moji odpověď (viz. výše). Historie se nesmí zamlžovat a zkreslovat.
  • Svatopluk Beran  | 03.12.2015 14:24  | Reagovat
    Klidně Honzo opakujte to co běžně slyšíme v radiu a vidíme v televizi z historie. Já s tím nemám žádný problém je to proběhlá historie, bylo to tak, co víc chcete slyšet, bylo to svinstvo. Melte pořád dál do kola, pokud jste přesvědčen že to občané nevědí a nějak to vyřeší dnešní situaci. Já si dovolím vás i nadále iritovat zprávama o tom co se děje dnes a co se dá ještě možná napravit. Když o tom občané budou vědět, budou si moci udělat vlastní názor podle toho co se skutečně děje a ne jen podle toho čím je krmí česká media. Vy se klidně snažte napravovat dnešní svět něčím co již neexistuje a nefunguje. Víte psal tu před několika lety jeden náměstek za jednu stranu, že je dobře že terorizujeme občany Iráku, protože on nebude jezdit jenom na ropu z Hodonína. Kdyby byl už tehdá moudrý a ne jen fundamentální odesák a našel by odvahu proti vymyšlené americké Irácké kauze otevřeně u svých kolegů statečně vystupovat a strhl tím i ostatní, nenesl by dnes tíhu suhlasu a důsledků s touto vymyšlenou Causou Beli a následného amerického vraždění doprovázeného koalicí ochotných, v likvidaci nevinných Iráckých Šítů, Sunitů, Křesťanů a já nevím co za ještě za jiné národy v tomto bývalém tavícím kotli východních kultur žijí. Nebyly by tam ststisíce mrtvol, miliony bezdomovců, kteří se teď valí do Evropy ze strachu z Američanů a svých vlastních fundamentálních bláznů, které vygenerovali téměř z ničeho vlády Spojených Států, pro svojí energetickou bezpečnost.
  • XXXXX  | 03.12.2015 14:37  | Reagovat
    Fírbachr, tak, že jsi dement vím, ale že neumíš číst to je konečně potvrzeno. Ty 2.12. - vy co porad oplakavate Hirosimu si ani nevzpomenete na obrovske letecke bomrardovani na Tokyo Já 28.11. - Když dokázali zapálit Tokio, tak to mohli zopakovat v deseti dalších městech a ne shazovat atomovky. honza - tak ty dodávky to byl hodně velkej byznys. Dodneška jim rusáci dlužej miliardu. A jen tak mimochodem vy dva dementní demagogové čtěte co je napsáno a nedomýšlejte si. A to je moje konečné vyjádření k tomuto tématu. A ty toho Berane taky nech. Nevidíš, že ani nečtou co píšeš!
  • Svatopluk Beran  | 03.12.2015 15:55  | Reagovat
    Pane Furbacher, až teprve se našel podle vás - pořádný lídr - podle mne člověk který pochopil oproti Chembrleinovi, že pokud nepředá li včas dotírajícím američanům svá určitá území a národní poklady, nebudou mít za chvíli s čím bojovat, protože jim amerika už žádné zboží neposkytne, pokud se jí nepodaří odstranit Angli jako největší koloniální a hospodářskou mocnost světa. Churchil to pochopil a podepsal. K vašemu druhému odstavci. Japonci neměli na svém území žádnou šanci. Žili na ostrově a neměli suroviny. Američani už nedodávali jako před válkou, Mandžusko a tichomoří už jako zásobárnu surovin nevlastnili. Už nemohli nikoho za mořem, bez těchto prostředků jakkoliv ohrozit. Dále píšete - Je zajimave ze vy co porad oplakavate Hirosimu si ani nevzpomenete na obrovske letecke bomrardovani na Tokyo[operation Meetinghouse] ,kde zemrelo daleko vice lidi nez v Hirosime ,bylo to nevetsi bomrardovani ww2. Vy asi nečtete zodpovědně co píšu. Co si asi myslíte že je za tímto mím zdělením. - je velikou otázkou zdali by mohly vůbec provést Spojené Státy své DVA VÁLEČNÉ ZLOČINY ze T Ř Í , na konci 2SV na japonském území. TEN TŘETÍ, časově historicky první, JE UPÁLENÍ STO TISÍC JAPONSKÝCH CIVILNÍCH OBČANŮ TOKZA NAPALMOVÝMI BOMBAMI, KTERÉ ZAPÁLILY CIVILNÍ DŘEVĚNÉ ČÁSTI TOKYA. Vždycky bylo a vždycky bude od Festflského míru, jehož závěry byly po 30leté válce v sedmnáctém století nastaveny tehdejšími vojenskými mocnostmi, použití vyvraždování civilního obyvatelstva jako válečný akt k dosažení svých cílů, bude to vždy bráno jako VÁLEČNÝ ZLOČIN. Že vás to ve škole neučili, je zcela jistě chyba komunistů protože jste v Česku vyrůstal, že však nic takového nejste schopen si uvědomit ani ve vašem věku v nejdemokratičtější zemi světa, je naprostým vaším osobním morálním selháním a jen to ukazuje na vaše vnitřní chápání světa, a proč je vám nejzločiňejší země světa v přepočtu na jednoho obyvatele tak blízká. To se radši ani nezmiňuju o vzájemném vraždění vašich studentů na školách a univerzitách při vyřizování si svých mileneckých, nebo psychopatických problémů z desítkami jiných neviných studentů, či americké policejní střelnice v ulicích amerických měst. Po valce se vsichni valecni zlocinci potrestaly a pomohlo se lidem techto statu se zase postavit na nohy.Nevim co je na tom tak divneho. To samozřejmě není pravda, protože CIA používala po válce válečné zločince tajných Canarisových služeb, pro jejich vědomosti a zkušenosti. Bez nepotrestaných esesáků von Brauna a jeho nejúspěšnějších esesáckývh inženýrů by jste neměli zdaleka tak kvalitní raketovej výzkum o dobytí měsíce americkým občanem po zátěžových zdravotních prohlídkách vedených bývalým esesáckým velitelem koncentračního tábora, jenž mohl používat svých bývalých zkušeností s vězni koncentračních táborů, ani nemluvě. Tito esesáci dokázali být úspěšnější než konkurenční námořní a letečtí američtí specialisté, když probíhal několikaletý vědecký mírový souboj mezi nima po 2SV válce na americké pevnině. Pokud se jednalo o atomový výzkum vedli ho a organizovali jeho vznik ve Spojených Státech z nezanedbatelné části evropští židovští atomoví fyzici, kteří utekli před Hitlerem ještě na začátku čtyřicátých let. A ohledně ropy smozřejmě opět nemáte podle mne reálnou pravdu a je to na dlouhou rekapitulaci historie americké těžby a dodávek ropy ve světě. Jedinou jistotou je že na svou ekonomickou superschopnost nebudete mít nikdy dostatek své vlastní ropy a vždy ji budete muset dovážet. Nebo vymyslíte a uvedete v činnost jiný druh energie, což jsou podle mne jako první dokázat na světě právě vaše Spojené Státy. Zavedení tohoto nového typu energie však bude z hlediska toho, že hodnotu amerického dolaru stále ještě významě kryje světově vytěžená ropa a že by mnozí vaši výmeční sobečtí občané přišli o významný zisk (který jim zajišťuje moc a prestiž), hlavním problémem zavedení případného nového typu energetického jistoty.
  • Svatopluk Beran  | 03.12.2015 16:03  | Reagovat
    XXXXX přísahám že to zkusím. Ale dávám si tak tejden nanejvejš dva a pak se zase nezvládnu. : )
  • honza  | 03.12.2015 16:23  | Reagovat
    Sv. Berane, neposlouchám jenom čs. media, snažím se pochopit i "druhou" stranu a docela mne zaujal jeden nejmenovaný, ale uznávaný klimatolog, že migrace v rámci afrických států a jejich obyvatel není zapřičiněna jenom geopolitickými zájmy vámi jmenovaných státu, ale že je z velké míry klimatickými podmínkami v těchto zemích, kde se zhoršují podmínky života. Jste alespoň schopen přistoupit na tuto tézi ?
  • Venca  | 03.12.2015 22:08  | Reagovat
    Za všechno stejně může Kavalec, jak už tady bylo několikrát řečeno.
  • XXXXX  | 04.12.2015 15:26  | Reagovat
    Venca: jak pravíš!
  • Svatopluk Beran  | 04.12.2015 21:07  | Reagovat
    Honzo je možné že určitý procentní význam může být i změna podnebí, s tím bych neměl žádný problém. Potřeboval bych k tomu ale relevantní data. Pokud by to tak v určitém poměru bylo, což připouštím, stále by se jednalo o migraci přrozenou, kterou by se dalo zvládnout a která by nás podle mne nezatěžovala a byla by spíš přínosem. Pokud však zničíme svou touhou po řízení světa a neomezeném zisku nárazníková pásma, která v pohodě zabezpečovaly polodiktátorské sociálně schopné režimy, je to stejně jedno. Typickým případem je Lybie. Měl jsem možnost mít drobné informace téměř od pramene. Jelikož jsem se na české základně vrtné společnosti staral o osobbní vozový park, který čítal přes čtyřicet převážně teráních vozů, jezdil si k nám nechat kontrolovat vozidlo i tehdejší český vojenský přidělenec v Lybii. Od něj jsem měl například informaci že Kadáfí zaměstnává minimáně stejně takový počet zahraničních pracovníků (ať už legálně nebo nelegálně) jako měla Lybie svých obyvatel. Nejenže americká bezletová zona zrušila toto Kadáfího nárazníkové pásmo od případných nelegálních středoafrických emigrantaů ale zrušila i minimálně 3 miliony pracovních míst občanů jiných zemí. I tito se museli tedy někam pohnout. Někteří se vrátili nazpátek domů do Čadu, Maroka, Sudánu, Pákistánu, Afganistánu, Sýrie,Thajka, Jižní Koree, Bulharska, Ruska, Rumunska, Česka, Polska a já nevímodkud ještě byli, ale co asi ten zbytek milion či dva? Na tom všem je vidět stupdita amerických i jejich evropských vazalů. Za každou cenu zničit to co se nechová jak my. Napřed podle mne musíme dokázat prosadit slušným způsobem nezpochybnitelné výhody naší kultury, oddělit od ní samozřejmě co je špatné (a není toho málo) a pak teprva možná bude klid.Vražděním a vykrádáním surovin cizích států si jen kálíme sami sobě na hlavu.
  • honza  | 06.12.2015 17:05  | Reagovat
    Sv. Berane, tak to teda máte konexe, už se nedivím že víte "všechno", klobouk dolů (....Měl jsem možnost mít drobné informace téměř od pramene. Jelikož jsem se na české základně vrtné společnosti staral o osobní vozový park, který čítal přes čtyřicet převážně tereních vozů, jezdil si k nám nechat kontrolovat vozidlo i tehdejší český vojenský přidělenec v Lybii.
  • honza  | 06.12.2015 17:10  | Reagovat
    Sv. Berane,ještě bych od vás docela rád slyšel, když máte ty informace od pramene, kolika procenty může za migrační vlnu politika a chování Islámského státu (válka), diktátorské chování presidenta Iránu (viník současného stavu v zemi díky jeho chování v roce 2011), změněné klimatické podmínky a v neposlední řadě sociální systémy Německa, Belgie a Francie.
  • Libor Furbacher  | 07.12.2015 14:39  | Reagovat
    Pane Beran ,to opravdu bylo dobry naraznikovy pasmo co tam Qaddafi mel.A ''ty zahranicni pracovniky '' co zamestnaval po celym svete to mate pravdu ,tech bylo hodne.Jenomze se jim nomalne rika jinak ,spies a terrorist.To zpominate na ty stare ''dobry casy''.Lokerbie-270 mrtvejch,bomb disco club v Berline 2mrtvy ,200 ranenejch,francouzke letadlo170 mrtvejch atd atd.tady na tom linku to mate podrobnejsi.http://www.pbs.org/wgbh/frontline/article/muammar-qaddafi-and-libyas-legacy-of-terrorism/ Pane Beran ,vase komentare jsou vzdy perlicky a s timhle tim jste tomu dal korunu.
  • Svatopluk Beran  | 07.12.2015 17:13  | Reagovat
    Pane Furbacher já jsem asi z dvacítkou z oněch 3 milionů paracoval, ani jeden z nich nebyl sterorista. To vaše země vygenerovala desetitisíce teroristů v Afganistánu, Pákostánu, Sýrii. Staticíce pak po celém světě v diktártorských režimech Chile, Argentině, Guatemela, Panamě, Kubě nebi na Ukrajině. Slovy pana Kisingera - jsou to sice ZKURVISINI, ALE TEĎ JSOU TO NAŠI ZKUSRVISINI. K vaší PoBuschovské zemi se nedá říct nic jiného než to, že jak žijete a přemýšlíte tak také vaší studenti a běžní občané ve vaší zemí umírají. Umírají po desítkách, především po akcích vlastních psychopatů, též po akcích vlastní vystrašené policie, nebo v omezeném množství po akcích občanů jiných jiných zemí, které Spojené Státy TERORIZUJÍ STÁTNÍM TERORISMEM, k potřebě vlastní životaschopnosti. Nezlobte se na mne, ale v zemi s největší kriminalitou a zločiností na jednoho obyvatele ve světě, která ještě vraždí a mučí nezákonně občany jiných světových zemí a kultur, to ani jinak vypadat nemůže. Vaše zem není piedestalem slušnosti, vaše zem je svou vlastními i zahraniční hospodářskou orientací nejviditelnějš vizitkou světového nejhrubšího násilí a mezilidského farizejství. Pokud si to neuvědomujete z toho co se kolem vás ve světě děje a vaše zaslepenost vám neumožní se s touto skutečností identifikovat, nečeká vás v budoucnosti nic jiného než včechny vyspělé kultury. Není to v historii tétoplanety nic nového, dopadla tak zatím každá dobře a inspirativně našlápnutá lidská společnost. Jak to tak vypadá tak ani vy a vaše země nejste vyjímkou. Příliš velká samolibost a omezená schopnost být lidsky skromný, vaši zem k takto opětovně historickým zkušenostem předurčila. K vašim linkům můžu pouze konstatovat že to je hrozné, ale už jsem to tu několikrát napsal. DNEŠNÍ CENA JE VŽDY ODVOZENA OD CENY VČEREJŠÍ. Snad chápet význam této věty.
  • honza  | 07.12.2015 18:08  | Reagovat
    Sc.Beran "tak jsem řekl" . Fakt to je síla ( připomíná mi to slova předlistopadového aparátčíka - ještě ta mandelinka a je to jasné) :-)
  • Libor Furbacher  | 07.12.2015 23:27  | Reagovat
    Po vasem proslovu pane Beran mam dojem ze jste v te Libyi opravdu udelal kus dobre prace,nemontoval jste mashine guns na toyoty pick-ups?Jsou tam hodne popularni mezi tema Quaddafiho '' zahranicnima delnikama''.
  • Svatopluk Beran  | 08.12.2015 15:14  | Reagovat
    Honzo v duchu myšlenek Forresta Gumpa - PRO HLOUPÉHO KAŽDÝ HLOUPÝ, vám nemohu na tuto vaši originální myšlenku zdělit nic jiného než že - PRO APARÁTČÍKA KAŽDÝ APARÁTČÍK. :)
  • Svatopluk Beran  | 08.12.2015 15:34  | Reagovat
    Na vaši odpověď pane Furbacher to samé co Honzovi. Jen bych doplnil, že jsem psal o tom že minimálně 3 miliony cizinců ztratili díky americké stupidnosti v Lybii normální práci. Někteří se vrátili do svých chudých zemí a ostatní se nasměřovali do Evropy. Je dosti pravděpodobné že ti domácí skutečně po svržení Kadáfího namontovali zbraně na Pic-upy. Otázka podle mne však nezní KDO je namontoval, ale - KDE JE VZALi?. A tady se opět ukazují důsledky hlouposti amerických vládních a vojenských myslitelů, když vygenerovali bezletovou zonu nad Lybií. Jsou tu podle mne pouze dvě možnosti. Buď vůbec nerozumí svému vládnímu a vojenskému řemeslu (čemuž moc nevěřím), nebo to byl cílený plán nechat vyrabovat vojenské sklady občanskou masou, ať se válka mezi znepřátelenými kmeny a opozicí co nejvíc ozbrojí a šíří terorismus pomocí těchto zbraní po celém středním východě. Situace bude samozřejmě složitější, ovšem důsledeky jednání amerických vlád jsou čím dál tím více zřetelnější, více a více občanům ikyž je česká media stále masírují podobnými nesmysly jako tu v posledním příspěvku uvádí pan Honza - připomíná mi to slova předlistopadového aparátčíka – ještě ta mandelinka a je to jasné - .
  • honza  | 08.12.2015 17:00  | Reagovat
    Sv. Berane, přečtěte si svá větná vyjádření která jsou plná expresivních vyjádřen, zapšklosti, nenávisti a vzpomeňte si na léta před rokem 89 jak se prezentovali ve svých vyjádřeních komunističtí funkcionáři. No a nevím zda vaše moudra svědčí zrovna o vaši .......... . Možná ty vaše slohová cvičení a moudra zakrývají vaši ........ . Jinak se odmlčuji do Nového roku, odjíždím si ověřit vaše pravdy o USA na místo činu. Takže si užijte klidné Vánoce a dejte si pauzu o přemýšlení o USA jako o zlu pro celý svět, jinak se zblázníte.
  • Libor Furbacher  | 08.12.2015 23:09  | Reagovat
    Honza ,have a good time and enjoy'' Land of the free and home of the brave.''
  • Svatopluk Beran  | 09.12.2015 15:48  | Reagovat
    Honzo také vám přeji hezké vánoce. Nejsem si ale úplně tak jistý, zdali jsou vánoce prožité - NA MÍSTĚ ČINU - v Severní Africe či Středním a Blízkém Východě, tou nejlepší variantou prožitých vánoc. Když já byl před pětadvaceti lety v Lybii, nebo před patnácti v Sýrii a Jordánsku, tak to bylo hodně zajímavé. Ať už pevnost Murzuk či zakrytý Gadámes (stará berberská města), či Sabrata s Leptis Magdou ( bývalá Římská města), v Lybii. Nebo Sýrii křižácké hrady či město Homs a jeho obrovská zavlažovací kola, královský palác v Damašku či Palmyra v poušti Sýrie. Za tu mojí zapšklost se omlouvám, ale někdy mě fakt některý věci serou tak, že jsem skutečně, jak jste správně identifikoval, zapšklej :). No, mám dojem, že dnes už - MÍSTO ČINU - nebude při vaší vánoční návštěvě to pravé ořechové. Já vám i přesto moc a moc přeju, aby se tam vaší rodině nic nestalo a vy jste si to užil. (drony tam teď ale létají pomněrně často a nerozlišují manželky a děti od dospělých chlapů). My tam mohli spát ještě v klidu a pod širákem, když jsme projížděli Blízký Východ se žďárským Bivak klubem. Když už tam budete, protáhněte to až do Jordánska. Je tam nádherné skalní město Petra, či první křesťanský kostelík, tehdá ješte Aramejský. Arménské králoství totiž bylo první křesťanské králoství na světě, kde vás za tuto víru netrestali. Historii místa tam mají dokonce na kazetovém pásku v češtině. Hezké vánoce.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru