Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Jaromír Kalina

Absolvoval Fakultu chemické technologie na VŠCHT v Praze. Působil jako výrobní ředitel a sládek Pivovaru Jihlava. Od r. 2014 do června 2019 náměstek primátora Jihlavy pro majetek a IT, v letech 2013-17 krajský předseda KDU-ČSL. Zastupitel města Jihlavy a Kraje Vysočina. Ženatý, čtyři děti, žije v Jihlavě. Přezdívka: Jack. Jeho pivovarnické hesla: "Dej Bůh štěstí!"

Tvrdé čapí přistání A.B.

Jaromír Kalina | 25.03.2016 10:42

Snad už teď víc lidí chápe, že Andrej Babiš není pan Čistý a spasitel národa. Vrší se mu škraloupy. Místo aby „makal“ sám a postavil si obří haciendu za stovky milionů ze svého, tak radši za podivných okolností čerpal dotaci 50 milionů. Čapí hnízdo je také potvrzení toho, jak jsou dotace nespravedlivé a křiví trh. Evidentně na ně dosahují hlavně ti bohatší a vyčuranější, co v tom „umějí chodit“. Vzniká prostor pro kulišárny. Na jednu stranu se tlačí na vyčerpání plného objemu dotací a platí se nesmysly. A na druhou stranu když náhodná kontrola najde drobné pochybení, tak chce ihned vracet dotaci, a není proti tomu odvolání. Nejhorší ale je, že Babiš se do politiky vyvezl na vlně obviňování všech politiků, i nás komunálních – že „všeci kradneme“. Snad mu to po Čapím hnízdu už nikdo věřit nebude. Zvlášť když dotaci na Čapí hnízdo zakamufloval člověk, který má dnes plnou pusu boje proti korupci a pomocí EET chce jako ministr kontrolovat i malé živnostníky. Prý tím utlumí šedou ekonomiku. Čapím hnízdem se ale sám zařadil do té nejhorší české šedi, která vyznává heslo „z cizích dotací krev neteče“. Autor je náměstek jihlavského primátora

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

40 komentářů

Přidat Komentář

  • Berka  | 25.03.2016 15:22  | Reagovat
    Tak samozřejmě, že jediní čestní a spravedliví politici byli vždy jenom u lidovců. Počínaje Bartončíkem a konče Kalouskem, který býval přece přímo předsedou KDU-ČSL, na což už se velmi rychle zapomnělo. Mimochodem, vaz mu kdysi zlomilo povolební dojednávání vlády s ČSSD, což bylo tehdy neprůchodné - a vida, dnes je to realita. Navíc moc nerozumím tomu, že pokud se lidovcům nelíbil způsob, jakým se Babiš "vyvezl do politiky", proč s ním teda ochotně šli do vládní koalice ? Nějak mi to hlava nebere. Prostě něco jako píše p. Ďásek v jiném příspěvku - házet kamenem by měl jenom ten, kdo je bez viny. Což KDU-ČSL rozhodně není. Ale chápu, že je to hodně lákavé, zkusit se škodolibě přiživit na faktu, že je Babiš momentálně tak trochu v rejži :-)
  • XXXXX  | 25.03.2016 16:03  | Reagovat
    Berko že dostaneš přes dršku!!!!! Co si to dovoluješ zmiňovat pana K.!!! Ten přeci nikdy nebyl vyšetřován!!!! Ten je tak slizkej že vyjede z každýho provazu.
  • Venca  | 25.03.2016 16:32  | Reagovat
    Myslíš jako i z padákovýho provazu ?
  • Fejinka  | 25.03.2016 16:57  | Reagovat
    Sledoval jsem to poslední sezení ve sněmovně (výjimečně středa), ale nevydržel jsem do konce. To je jedním slovem řečeno hnus. Kdo tam z těch hlavních protagonistů nemá "máslo na hlavě". Sledovat ty, kteří mají přednostní právo vystoupit se svým projevem či poznámkou, to je jenom pro silné nátury. Už by se měli servat. Tam by měl stát za tím, kdo tam plácá ty svoje nesmysly, chlap s "bejzbolkou" a jakmile skončí, tak ho vzít po kebuli (výjimky se najdou). A byl by pokoj s Kalousky, Fialy a všemi podobnými. Vystoupil tam jediný nezařazený poslanec, už si nepamatuji jeho jméno, a ten mluvil rozumně. Chce ve svém volebním obvodu vytáhnout na světlo boží ty zametené kauzy pod stůl, až vyřídí opozice Babiše. A že jich je, Kalouskem počínaje.( Ten nezařazený asi skončí někde v přehradě, nebo pod autem). Můžou zasedat poslanci sedm dní v týdnu, aby něco pořádného udělali. Jediný zákon, který z nich vypadne není pořádný, hlavně díky různým, tzv. pozměňovacím návrhům (nikdy to není bílé nebo černé). Důležité zákony, kterých je potřeba pro stát leží někde dole pod stolem, mají skluz jako páni nezávislí soudci ve své práci. Mně to připadá, že ty zákony nejsou ani potřebu lidí, ale pro určité vrstvy, kterým jdou na ruku. Nyní máme v kurzu Babiše, vše ostatní počká, ještě že si vzali tu středu. Stálo by to za další defenestraci, jenže lůza z podhradí je slabota. Ani není potřeba zvyšovat stavy policie a vojska (můžou v klídku jezdit na různé zahraniční mise v rámci NATA a EU a těšit se na pěkné penízky). KDU-ČSL a jejich šéf Bělobrádek si jel asi opět za moře pro další rady jak pokračovat. Je potřeba asi více písku do soukolí vládní koalice. Ta naše demokracie, to je něco. Havle a spol, cos nám to sem zatáhl. Hlavně, že jsi přišel zpátky k majetku neprávem zpět získaný (také by to stálo za revizi, platí i pro bývalého předsedu TOP 09). A takových kauz tady máme neurekom. Nic nepromlčet, jako nacistické zločiny. Sláva české demokracii po "kocourkovsku".
  • Berka  | 25.03.2016 17:39  | Reagovat
    Venca - :-) Fejinka : No dobře, je to všechno jedna sebranka, akorát teď nevím - podle vás osobně je teda Babiš poctivej chudák na kterého se všichni snaží něco najít a nebo opravdu pletichář a podvodník ? A nebo je to fakt Jánošík, co chce bohatejm brát a chudejm dávat ?
  • XXXXX  | 25.03.2016 18:01  | Reagovat
    Venca - No to je smůla, že z toho ne, protože pád ze tří kilometrů snad nedokáže přežít ani takováhle svině. Jak jistě víš, on ani pan čistej nikdy nic na MO nepodepsali. No snad leda nějakej vopušťák. Vondrovi nebo jinýmu vzornýmu vojákovi. Vlastně nevojákovi. Berka - Bureš je samozřejmě poctivej, dokonce i slovenský soud to řekl, tak jaképak pochybnosti
  • Venca  | 25.03.2016 20:16  | Reagovat
    Já ale pořád nechápu,co že to ten Babiš měl ukrást. Využil díru v imbeicilní dotační politice jako spousta dalších. Nic novýho pod sluncem.
  • Berka  | 25.03.2016 20:33  | Reagovat
    Takže vlastně všechno v pohodě...
  • Fejinka  | 25.03.2016 21:16  | Reagovat
    Berka: sám nevím, ale myslím si, že ten Babiš to myslí dobře, na začátku asi udělal chybu, ale to nebyl ještě v politice a tak se možná zapletl. Od té doby co je v politice a jeho reference (snad, ty průzkumy jsou většinou cinknuté) jsou nejvyšší, což právě štve téměř všechny ostatní parlamentní strany. Proto ta nenávistná kampaň, která ho chce odstranit. Podobně je na tom Okamura, protože na toho nic nemají a tak všechny sdělovací prostředky mají snad zakázáno mu dát i ten nejmenší prostor v TV , rádiích a v tisku. Ještě, že má sociální sítě (facebook, twitter). Jinak jako kdyby neexistoval. Vidí v něm velké nebezpečí v příštích volbách, pokud si lidé budou pamatovat jak ti, které volili se zachovali a půjdou k volbám. Pokud to Babiš prohraje (OLAF na něm něco najde), tak ať jim těch 50 melounů vrátí (pro něj to nic nebude) a rozjede akci proti všem těm podobně "spravedlivým" a uvidíme jak jsme na tom v Česku se spravedlností pod vedením našich nezávislých soudců.
  • Berka  | 25.03.2016 21:48  | Reagovat
    No nevím. Tím posledním odstavcem v podstatě říkáte, že kdo má peníze, tak se může vykoupit. Vezměte si, kdybyste třeba vy z někoho podvodem vylákal deset tisíc. Když by to na vás prasklo a začala by vás vyšetřovat naše slavná PČR, zatloukal byste co to jde - a až by to dál nešlo a důkazy svědčily proti vám, jednoduše byste teda těch deset tisíc vrátil a bylo by vše zahlazeno. Jiní tady zase říkají, že se vlastně nic nestalo, protože to šlo z EVROPSKÝCH peněz a ne z NAŠICH. To mi promiňte přijde jako taková hovadina, že o tom snad ani nemá cenu mluvit. Jednou jsme slavně vlezli do EU a tak jsme součástí. Sice od nich bereme víc, než dáváme, ale pořád jsou to tak nějak společné peníze. Částečně je tedy v těch padesáti milionech i náš příspěvek do EU. Opět příklad - váš kluk zastřelí vzduchovkou na zahradě sýkorku. Dáte mu na prdel a pošlete ho, aby šel střílet sýkorky k sousedovi - tam že to nevadí ? Tady jde přece o princip. Kradu a tak nemůžu honit zloděje. Vůbec nezáleží na tom kde a komu kradu. Prostě kradu a tak jsem zloděj. Já vím, že jsem starej blbej idealista a neříkám, že jsem si třeba občas z práce nějakej ten "přebytek" nedonesl atd. - ale na tohle prostě nemůžu přistoupit. Nebo si myslíte, že kdyby příkladně Kalousek přišel na nějakou skvělou cestičku, jak stát obrat pololegálně o dvě miliardy a nabídl Babišovi, že mu jednu z toho nechá, když s ním půjde do holportu, že by Babiš odolal ? Já si tak jistej prostě nejsem. Pro mě je to něco jako když tady kdysi pan Havlíček obhajoval jihlavského Kratochvíla - že sice kradl, ale že zato vybudoval prosperující firmu, co dává lidem práci a tudíž mu budiž odpuštěno. Pro mě je to zkrátka nepřijatelné. Nicméně uznávám, že narozdíl od pana Berana a pana Hudi jsem realista a proto vím, že to je asi tak všechno, co s tím můžu dělat :-)
  • Berka  | 25.03.2016 21:59  | Reagovat
    Mimochodem, pane Fejinko - alespoň pokud jsem měl možnost poznat z Vašich příspěvků - Vy jste velkým příznivcem našeho prezidenta. Co říkáte na jeho vyjádření, že ho Babišova kauza nezajímá, protože on se zajímá pouze o věci přesahující jednu miliardu ? Nějak mi to moc nesedí s jeho proklamacemi, že chce být prezidentem dolních deseti milionů. Matematika mě nikdy nešla, ale i kdybyste měl nadstandardní důchod, tak mi vyšlo, že byste se musel dožít roku 7571 (ano, sedm tisíc sedmdesát jedna - tedy ještě skoro třikrát tolik, kolik je Kristovi), abyste začal být pro pana Zemana zajímavý. Takže Vám přeji hodně pevné zdraví :-)
  • Berka  | 25.03.2016 22:01  | Reagovat
    Ten nadstandardní důchod jsem bral 15 tisíc...
  • XXXXX  | 26.03.2016 07:15  | Reagovat
    Babiš je stejnej zloděj jako ti co už tam seděli před jeho příchodem. To není žádnej spasitel, a jediný co zachraňuje jsou jeho love. Pokud sníží zdanění vydělá miliardu, dobrej důvod jít do politiky. Pokud by tam nešel, asi by touhle dobou bylo po státním převratu protože na to co tu jednotlivýstrany tvoří se nedá dívat a komunisti by už znárodňovali taky jeho miliardy, další dobrej důvod. Mě bylo divný proč se objevily ty žlutý bilbordy - věnovali jsme 80mega na chudý a do státní kasičky jsme odvedli 22giga, to je jen součást jeho obranné kampaně za hnízdo. Je to kokot vlasní 90 miliard a ukradne 50 milionů to je vidět že je to kokot. Venco jestli využil nebo nevyužil díru v zákoně je jen slovíčkaření je to prostě bezpáteřní zloděj, už jen to jeho impérium nemohlo vzniknout čistě, ale slovíčkářsky dojdem k závěru, že je to jinak. Já to tedy nevím, ale přestože jsem svýho času vydělával velmi nadstandardní částky, jako on v PZO, žádnej agroxxxxxx nemám. Jsem holt vůl.
  • Fejinka  | 26.03.2016 09:02  | Reagovat
    Ono to tak v této společnosti chodí, kdo má peníze má všechno, bohužel i ti neúplatní soudci, co si vymohli ty velké peníze, aby byli nezávislí, berou úplatky. Prezident, ať je jakýkoliv, je pořád svůj a s Babišem asi přišel na podobnou notu v mnohých věcech. Je jeden z mála, který myslí na stát, nikoliv na sebe, potažmo na obyčejné lidi, obdobně Okamura. Nechme to, jak říká Sobotka, na policii a OLAFu a potom uvidíme co s tím, pánové, udělají. A těmto dvěma pánům fandím.
  • XXXXX  | 26.03.2016 09:28  | Reagovat
    Fejinko já mám pocit, že jsi velkej idealista. Těmhle dvěma jsi u prdele stejně jako ostatní"obyčejní". Jeden honí nesmtelnost a druhej mamon. To je velmi nesourodá dvojice. A bohužel pro nás všechny, tedy budu-li hovořit za sebe, tak bohužel pro mě, zrovna pan všeználek je v tu chvíli jedinej kdo se s burešem kamarádí. Ale kamarádi to podle mě nebudou. Jeden potřebuje druhýho. President co chce znova presidentovat bude potřebovat love a bureš zase potřebuje presidentovu prestiž. A ať si o tom všichni jeho odpůrci myslej a mumlaj co chtěj, ať si máchaj červenejma trenýrkama se sto hovnama zleva do prava, většina národ ho uznává a tím pádem bude i bureše.
  • Frej  | 26.03.2016 11:42  | Reagovat
    No když tady čtu Fejinku, až z toho mrazí. Zastává se zloděje a podvodníka, zastává se soudem třikrát uznaného lháře ..... no, asi vrána k vráně, to snad ani není naivita.
  • Berka  | 26.03.2016 12:39  | Reagovat
    Náhodou, napsal to úplně přesně : "Prezident, ať je jakýkoliv, je pořád svůj a s Babišem asi přišel na podobnou notu v mnohých věcech" To je přece ono :-)
  • VladimírV  | 26.03.2016 18:26  | Reagovat
    Pane Bernarde, nikdy jsem nezpochybnil vinu pana Kratochvíla. Byl odsouzený seděl ve vazbě a dílem lékařského posudku spolu se zásahem prezidenta Klause byl zprošten pobytu ve vězení. To je bezdiskuzní. Rovněž bezdiskuzní je fakt, že vybudoval jednu z největších dopravních firem v republice a tuto stále provozuje. Na rozdíl od jiných, kteří si rovněž nakradli a navíc dovedli firmy ke krachu. Obecně řečeno. Trest za delikt je "oceněním" míry viny. U nás neexistuje trest smrti. To však neznamená, že ten, co se provinil, musí nadobro žít ve spodině společnosti. Dokonce existuje teorie, že většina delikventů je polepšitelná. Mimochodem, pana Kratochvíla osobně znám a vůbec si nemyslím, že by právě on byl symbolem zla, nepolepšitelným zločincem.
  • Berka  | 26.03.2016 19:13  | Reagovat
    Ano, já vím - samozřejmě chápu, jak to myslíte a určitě ani proti Vašemu názoru nic nemám, ani ho nemusíte nijak obhajovat. Šlo mi jen o ten příměr s Babišem. Kdybych to ale dovedl ad absurdum, tak kdyby fungoval "Svět podle Kratochvíla", tak bychom museli zavést jakési ochranné lhůty pro zloděje. Nechat každého zloděje třeba tři, nebo pět let, jak s nakradenými penězi naloží. Jestli je prohýří s děvčaty a nebo jestli třeba nezačne budovat další Icomfert. A pak ho buď zavřít a nebo amnestovat. To jsou potom ty Klausovy neexistující špinavé peníze. Takhle ale přece férová společnost nemůže fungovat. Možná si někdo vzpomenete na víc jak dvacet let starou věc, kdy bývalý světový reprezentant, cyklista Šimůnek způsobil opilý dopravní nehodu, při níž zahynuli tři lidé. Později dostal milost od V.Havla. Jako důvody byly zmíněny jeho sportovní zásluhy. To je přece úplně stejné. Jistě, namítnete, že pan Kratochvíl nikoho nezabil. Ale princip toho, že nejen před boží, ale i před tou světskou by si měli být všichni opravdu úplně stejně rovní, to nijak nemění. Apropó - ten lékařský posudek, to byla opravdu ukázka lékařské odbornosti. Člověk, který stojí v čele největší dopravní společnosti s miliardovými obraty, byl panem doktorem Skačánym ohodnocen tak, že by nebyl schopen vnímat a chápat průběh soudního jednání. Další z ukázek totálního výsměchu normálním lidem, po kterých se chce morálka, slušnost a poslušnost. Hergot, vždyť mu ani řidičák nevzali...
  • Berka  | 26.03.2016 19:17  | Reagovat
    Apropó, pane Havlíčku, kolik že si to v té vazbě jak píšete Kratochvíl odseděl ???
  • VladimírV  | 26.03.2016 19:58  | Reagovat
    Pane Bernarde, naučil jsem se jednomu, nepokoušet se řešit neřešitelné věci. Tou je např. udělená milost panu Kratochvílovi. Je to nezpochybnitelným právem prezidenta. Vycházel z lékařského posudku, který dosud nikdo nerozporoval. Mohu si o tom myslet cokoliv, např. to, že všechny autobusy ICOM měly před volbami na zadním skle plakáty ODS, ale to je tak všechno, co s tím udělám. Pan Kratochvíl seděl ve vazbě zhruba půl roku, přesně to nevím Na celé kauze je zajímavéé i to, že se poněkud zapomnělo na roli pánů Leopolda a Zelníčka dané kauze. Zřejmě i proto, že nejsou tak majetní jako pan Kratochvíl. Nebo snad z jiného důvodu?
  • Berka  | 26.03.2016 21:09  | Reagovat
    Jasně - však já ani nečekám, že by se v této kauze mělo cokoliv dodatečně měnit či odhalovat a jak jsem říkal, naprosto s Vašimi názory na ZK nemám problém. Tohle opravdu vyřeší až "vyšší instance". Taky si myslím, že to bylo půl roku. Vzhledem k tomu, že se mluvilo o škodě v miliardách (nějak jsem to nesledoval, ale kromě Zemědělských staveb šlo v Kratochvílově případě tuším o nějaký prodej bezcenných aikcií), tak bych se sice musel napřed asi zeptat manželky, ale na půl roku bych si nejspíš taky šel docela klidně sednout. Třeba přes zimu :-)
  • VladimírV  | 26.03.2016 21:49  | Reagovat
    Já se přiznám, že bych žádnej pakl peněz nevyměnil za sezení ve vazební věznici. Je pravdou, že pár známých si fakt chodilo pravidelně sednout na zimu do kriminálu, to kvůli tomu, aby nemuseli řešit bydlení v zimě.
  • Venca  | 27.03.2016 09:57  | Reagovat
    Vladimíre,zapomnělo se pouze na Zelníčka. Pokud vím,tak Leupoldi skončili v báni. Sice opožděně a možná i v souvislosti s jinými věcmi,ale jo.
  • VladimírV  | 27.03.2016 09:59  | Reagovat
    Pane Venco, ano. myšleno s onou popularitou v médiích.
  • Fejinka  | 27.03.2016 11:46  | Reagovat
    Vláďo, bodejť by si ti drobní delikventi nešli sednout přes zimu do basy, když tam se počítá nějak kolem 26000 Kč na měsíc na jednoho a kdo to z našich důchodců má (vyjma těch co měli velké prachy a Ústavní soud zrušil strop, což byla, podle mne chyba). Dokonce jedna baba ze Světlé nechtěla vůbec opustit věznici jak se tam asi měla dobře, na rozdíl od té svobody venku. Tady v base mají vše-jídlo, nocleh, teplo, teplou vodu, kroužky, sportovní vyžití, TV, můžou se vzdělávat, nemusí pracovat když nechtějí. Akorát jim chybí sex s druhým pohlavím. A ještě k tomu prezidentovi-pořád to byl a je nejlepší prezident Česka. Tomu nikdy nešlo o osobní prospěch jako těm dvěma předešlým. Snaží se ve prospěch této země něco udělat a nahrazovat ta nesmyslná embarga EU třeba na Rusko. Když vidím ty pitomce z Prahy jak ničí čínské vlajky (nebo na Hradě), tak by si jistě zasloužili islamisty. Ti by jim, při nejmenším, uřezali ruce, když ne hlavy a zasloužili by si to. Je to ubohost. Proč nejdou do slovního duelu s prezidentem? Ten by je utřel nechci říkat jak co.
  • Jan P.  | 27.03.2016 12:59  | Reagovat
    O politicích tzv.zavedených českých mainstreamových politických stran žádné iluze nemám a velká část z nich jistě není nepopsaným archem papírů. Idiotsky nehledejme spasitelé parlamentní politiky u oligarchů(Babiš),krajně pravicových populistů(Okamura) a prolhaném prezidentu Zemanovi,který odstartoval předčasnou předvolební prezidentskou kampaň. V posledních měsících můžeme pozorovat, jak se Babiš přibližuje pozicím maďarské i polské konzervativní vládě. A velmi zajímavé je to především v kritice Evropské unie. Je určitě legitimní upozorňovat na to, že evropské dotace nejsou bianco šekem postkomunistickým zemím, ale že západoevropské firmy zároveň těží z nízké ceny práce na východoevropských trzích. Jenomže od člověka, který vydělává jak na evropských dotacích, tak na nízké ceně práce, takové obvinění zní nevěrohodně a účelově. Babiš je součástí českých ekonomických potíží, nikoli jejich řešením. Politolog Jaroslav Fiala ve svém článku (Nečekejte lidskost v nelidském systému) mimo jiné trefně poznamenal: Je obrovská ostuda, že Čechy dnes oslovuje a probouzí v nich emoce stařec Zeman, oligarcha Babiš či nýmand Konvička. Vždyť jim toho ve skutečnosti nabízí strašně málo. Jsou to vlastně moralisté naruby – nemají řešení, jen zlovolné a pokrytecké řeči. Opravdu tu nemáme nic lepšího než pokleslé estrády s rasistickými vtipy, žvanění o státu jako firmě nebo sny o národní suverenitě, která by nás dovedla – sociálně, politicky i hospodářsky – leda někam na Ukrajinu? Kupónová privatizace -ekonomická transformace devadesátých let a budování oligarchie v Česku. Na posledním Mezinárodním dokumentárním festivalu v Jihlavě byl uveden zajímavý celovečerní film o kupónové privatizaci(Budování oligarchie v Česku) od režiséra Martina Kohouta. Zisky se privatizovaly, ale ztráty socializovaly – převedly se na běžné občany. Podle konzervativních ekonomických odhadů a studií transformační náklady(1991-2005) přišly ČR na více jak 500-miliard Kč. Americký historik James Krapfl zkoumal revoluční hesla, která v listopadu 1989 lidé provolávali na náměstích. Většinou šlo o hodně obecné pojmy jako „slušnost“, „nenásilí“ nebo „svoboda“. Bylo to, jako by se společnost najednou probudila do říše pohádek a vzpomněla si, že dobro musí zvítězit nad zlem. Klíčové ale bylo, kdo dá těmto prázdným heslům obsah. A Klaus to dokázal. Tvrdil, že stát je zdrojem zla a že každý se má postarat sám o sebe. Hlásal, že každý jednotlivec má mít co největší svobodu, že bude moci podnikat a v podstatě krást, protože nikdo se nemá vměšovat do jeho života. Mimochodem, na tom je mimořádně zajímavá jedna věc. Lidé sice viděli, že členové ODS kradou, že tu jsou aféry jako Macek a Knižní velkoobchod. Jenže jim to odpustili, skoro nikdo nežádal nápravu. A proč? Protože běžní lidé byli většinou stejní – sami byli zvyklí na černý trh a drobné krádeže za normalizace. Byli zvyklí, že stát je tu od toho, aby se okrádal a že se z něj beztrestně uždibuje. Ostatně sám Klaus později prohlásil, že rozkrádání za normalizace podrývalo režim.
  • VladimírV  | 27.03.2016 15:18  | Reagovat
    Pane Jane P., Vaše shrnutí "budování kapitalismu" v Čechách není samozřejmě vymyšlené. Atributem každé revoluce, a to i s přechodem společnosti ke kapitalismu, je, že nevytváří nové statky, ale boří. Revoluce s přechodem ke kapitalismu nebývají v historii tolik četné. U nás se po revoluci zkrátka rovněž kradlo, a to státní majetek, pardon, privatizovalo. Nicméně nedošlo k totální devastaci hospodářství, neboť průvodním jevem fungování kapitalismu je vytváření nadhodnoty, jinak řečeno snaha o ziskovost podnikání. Že je ona zlodějina spojena s ODS, je nabíledni, byla to vádnoucí strana, strana většinou takových lidí, kteří pochopili touhu společnosti ke změnám za každou cenu, čehož samozřejmě její členové využili. Byly to i jiné strany, lépe řečeno, jednotlivci, kteří využili svého postavení a získali i pocit nedotknutelnosti. Pan Klaus zavelel k nerozlišování míry ušpinění peněz. A udělal pro to, aby se majetek dostal do soukromých rukou, všechno, včetně omilostnění usvědčených zločinců svojí amnestii. Jeho národovecké chování a tvrdý euroskepticismus je projevem schizofrennosti jeho počínání. On chce, aby si národ, který ztratil veškerou svoji hrdost a předal i národní majetek do rukou spekulantů a cizích firem, válel svoji kuličku sám. Klausovo počínání snad někdy dějiny pojmenují těmi pravými slovy. Ne, není žádný normální recept na změnu. Pouze jediný, a to je válka. Jedině tak se posunou hodnoty, které by společnost měla uznávat, tedy zásadní odklon od vlády peněz a posun k dodržování elementární morálky. Válku si nikdo nepřeje, ale je to bohužel tak.
  • Jan P.  | 27.03.2016 17:03  | Reagovat
    Pane Vladimíre,souhlasím s Vámi,že válka je pokračováním politiky jinými prostředky. Spějeme ke třetí světové válce? Známý italský marxistický myslitel Franco „Bifo“ Berardi na takovou teorii odpovídá: Ano i ne: Válka nám byla věrnou společnicí posledních patnáct let a slibuje nám, že s námi zůstane ještě velmi dlouho. Hrozí, že zničí poslední zbytky moderní civilizace. Xenofobní hněv na celém Západě, stejně jako nárůst nacionalismu v zemích, jako je Francie, je příčinou i důsledkem nově se vynořující války, která má kořeny ve dvousetletém koloniálním zbídačování a ponižování většiny lidstva. Neoliberální důraz na konkurenci a privatizaci všeho – války nevyjímaje – snad ani není třeba zdůrazňovat. Snažím se to vidět optimisticky i realisticky.Záleží taky na nás, jestli je JINÝ SVĚT MOŽNÝ bez válek a revolučního násilí.
  • Berka  | 27.03.2016 20:26  | Reagovat
    Já tomu pánové (optimisticky a bohužel asi i idealisticky) věřím. Doufám, že moderní technologie a dostatek žrádla dokážou většinu lidstva zpohodlnět natolik, že ztratí chuť válčit. Ono je všechno relativní - z dnešního pohledu vnímáme většinu (vlastně celý) muslimského světa jako krutou, nesmiřitelnou, nevzdělatelnou a neslučitelnou s "evropskými" hodnotami, která ani za několik set let nebude jiná. Jenže - je to jen sedmdesát let, kdy skončilo živé peklo v Osvětimi. Národ který to vymyslel a hlavně zrealizoval, je dneska vedoucí silou evropské unie a kupodivu jeden z nejvíce mírumilovných národů v ní. Že je to výjimka ? Dobře - vezměte si třeba takové Japonce. Je to jen sedmdesát let, co v Číně vyvraždili několik milionů lidí. Dneska ? Vozíme se v jejich autech, dáváme je za vzor pracovitosti a nikdo z vás by určitě neměl sebemenší problém pozvat si domů Japonce na večeři. To je pro mě i jedna z věcí, kvůli které nemůžu věřit populistovi Okamurovi. Vždyť on je defacto taky imigrant v přímé linii, ale neustále bojuje za čistotu Česka. Ani Japonci nejsou dobrý příklad "zcivilizování divochů" ? Dobře. Je to teprve dvacet let od Srebrenice, kde bylo povražděno několik tisíc nevinných a bezbranných lidí - což možná snad ani ještě krvelačný a v našich očích nepochopitelně krytý IS takhle hromadně neudělal. Je to jenom blbejch dvacet let - a Srbsko je dneska kandidátskou zemí EU. Samozřejmě neříkám, že za dalších dvacet let budou naše děti na mysliveckém plese křepčit s nezahalenými Pákistánkami či Iráčankami a jejich manželé s nimi budou vesele popíjet. Ale věřím, že snad přece jenom lidi jednou dostanou rozum. Já už tady rozhodně nebudu, takže si tomu věřit můžu :-)
  • XXXXX  | 28.03.2016 10:43  | Reagovat
    tak takhle, moje výhoda je, že za dvacet let už nikde křepčit nebudu. Ale pro jistotu si na mysliceckej ples od teď beru flintu. Němec alespoň přibližně vypadá jako člověk, pije pivo a slaví vánoce. To se o té zvěři co vyhazuje do luftu malé děti říci nedá. Berko ty máš spoustu názorů se kterejma jsem schopen se ztotožnit, ale tyhle kecy o asimilaci si nech. Ti se nedají asimilovat ani násilím. A protože o násilí nestojím, tak ať mi sem nelezou. Nestojím o ně. A jestli je jen minimální nebezpečí, že se přijde magor v hábitu co o praseti tvrdí že je prase a pak si vytře prdel rukou a pak tou samou zmáčkne spoušť bomby pak je tady nechci dvojnásob. Úplně stačí naši vlastní vrazi a násilníci a zloději. Běžte už s tou politikoumilování čmoudů do prdele. Presidenta zvolilo 52% lidí a všichni to uznali, ikdyž je magor. Tuhle prašivou lůzu tady nechce 90% lidí a furt nejsme schopní říct dost!!! Mám v prdeli jestli tam mají válku nebo proč sem lezou. On ten saddám a kadáfí asi dobře věděli proč jim stojej na krku.
  • Jan P.  | 28.03.2016 16:03  | Reagovat
    Pokud mohou všichni uprchlíci za masakr v Paříži a Bruselu... ...tak mohou všichni Češi za masakr v Uherském Brodě ? Andor Šándor: Česko ohrožuje spíš xenofobie než terorismus Bezpečnostní expert řekl v rozhovoru pro ČtiDoma.cz, že pravděpodobněji zahyneme při autonehodě, než teroristickém útoku. Za skutečnou hrozbu považuje nenávist k muslimům. Filip Šimeček na stránkách internetového Deníku Referendum ve svém článku( Azyl v českých zemích? Zeptejme se uprchlíků) správně uprchlíky varuje,který budou mít zájem o azyl v ČR k opatrnosti: Statisíce lidí, kteří prchají před válkou, chudobou a nejistotou do Evropy mají mnohdy velmi zkreslené představy o tom, co je na starém kontinentě čeká. Někteří požádají o azyl i v českých zemích. Mají vyhráno? Kdo se tedy při útěku do Evropy ocitnete v českých zemích, čekejte, že veškeré peníze vám budou zabaveny. Přijdete také dočasně o doklady a mobil a policie vás šoupne za ostnatý drát. Nemyslete si však, že to bude zadarmo – každý den pobytu si po vyúčtování nákladů hezky zaplatíte. Dostali jste po dlouhých úředních peripetiích azyl? Nejásejte předčasně. Pokud vám úřady pomohou při hledání bytu, stanete se terčem nenávistné laviny. „Slušný bílý Čech dře od rána do večera a nikdo mu nic zadarmo nedá a jakýsi čmoud přivandruje a stát jen kmitá,“ uslyšíte zřejmě z úst některých starousedlíků. Máte však alternativu – dobrovolně se stát bezdomovcem. V takovém případě vás starousedlíci označí za verbež, která se povaluje pod mostem a hyzdí nám ulice měst. Zřejmě budete shánět práci. Zde rovněž nemáte moc na výběr. Rozhodně nedoporučuji zapojovat se do jakýchkoli sociálních programů na integraci uprchlíků. Lidé vás budou kamenovat. Raději zkuste štěstí na výběrových řízeních, kde bojuje o jedno pracovní místo padesát lidí. Pokud přesto pracovní pozici získáte, stále nemáte vyhráno. Zvedne se další vlna nenávisti, protože slušným bílým Čechům tu práci vlastně kradete. Rozumíme si? V zaměstnání nepočítejte se slušným zacházením. Na nějaká základní ústavní práva (třeba založení odborů) se v České republice nehraje. I když tedy budete na šichtě od rána do večera, budete stejně žít od výplaty k výplatě. Patrně budete pracovat za minimální mzdu, jejíž výše patří v EU k nejnižším. Zachovejte však klid, práci pravděpodobně neseženete, zaměstnání není ani pro starousedlíky. V tom případě počítejte s obviněním, že vás musí slušný bílý Čech živit ze svých již tak vysokých daní. Vaše nezaměstnanost bude interpretována jako geneticky vrozená arabská lenost (co na tom, že jste třeba syrský křesťan, nesnažte se v tom hledat logiku). Jistě budete také navštěvovat obchody, kina či divadla. V tom případě počítejte se zvýšenou opatrností. Po setmění raději na ulici nevycházejte. Máte-li tmavší pleť či orientální rysy, pro slušné bílé Čechy jste automaticky terorista (co na tom, že jste právě před terorismem utekl). Vaší ženě doporučuji maximálně hidžáb (na burku rovnou zapomeňte). I tak ale počítejte s tím, že jakmile se objevíte na veřejném prostranství, vyděšení slušní bílí Češi začnou ihned volat policii s tím, že vidí ilegálního imigranta či teroristu. Čekají vás tedy časté policejní kontroly, výslechy, předvolání a šacování. Tak co? Stále máte chuť emigrovat do českých zemí? Co takhle místní gastronomie? Vězte, že v restauracích se vaří výhradně z mražených polotovarů. Co do potravin je Česká republika popelnicí Evropy – zrovna tohle Čechům kupodivu nevadí. Právě naopak, jsou hrdí na to, že dokážou uvařit levně a rychle jen pomocí mikrovlnky. Dokonce o tom vydávají kuchařky ve statisícových nákladech. V případě, že získáte volební právo, budete možná zaskočen politickou reprezentací. Korupce je tu na úrovni rozvojových afrických států a poslanci provázaní s mafií na účet svých korupčních prohřešků dokonce vtipkují, protože si uvědomují svou neodvolatelnost. Předloni se však začaly hlavní mafiánské kartely přetahovat o moc, takže se rozhodly jednoho z nejzkorumpovanějších poslanců odstřelit. Policie jej chytila s krabicí od vína, v níž byl sedmimilionový úplatek. Nemyslete si však, že se něco změnilo. Zmíněný poslanec dodnes nechápe, že něco udělal špatně. Mezi prezidenty či prezidentskými kandidáty můžeme pozorovat bizarní osobnosti. Je libo homofobního homosexuála, ultrakonzervativního punkera či potomka imigrantů coby lídra protiimigrantské strany? A co zelená strana bojující za americký radar, věznění aktivisty, který přimaloval na billboardy tykadla, podnikatel, který uprchl desítkám policistů zadním vchodem své přepychové vily… Co říct na závěr? Slušný bílý Čech považuje arabský svět za absurdní, šokující a nepochopitelný. Možná by nebylo od věci zamyslet se, jak vnímá český život cizinec.
  • Venca  | 28.03.2016 19:16  | Reagovat
    XXXXX ty vole, a my malý děti do luftu nevyhazujem ? To jako myslíš, že hellfire puštěnej z Mirage si umí vybrat, jestli má bouchnout a nebo ne ? Z letadla je bomba ale v televizi tak nějak jakože čistší práce, viď. Jako taky je nemám rád a taky je tady absolutně nechcu. Ale sme bohužel naprosto stejný hovada jako oni.
  • Patrik_sam  | 28.03.2016 19:46  | Reagovat
    Na blogu JL je podle mě nejlepší, že se čas od času přihlásí do diskuse Jan. P. Přeji Vám ať najdete chuť a odvahu a pustíte se do svého blogu! Budu věrným čtenářem. A kdyby jste si třeba někdy chtěl poklábosit nad pivem či kafem budu potěšen. patrik.priesol@seznam.cz
  • Berka  | 28.03.2016 20:04  | Reagovat
    Já ale nepsal žádné "kecy o asimilaci", ani o tom, že by ti sem měli stěhovat "zvěř a čmoudy". Jenom jsem psal to tom, že za nějaký čas může být třeba i IS partnerem pro diskusi - ať už to zní teď sebedivněji. Sovětský svaz vznikl revolucí, která vraždila své odpůrce /i domnělé) po milionech. A během pár desítek let byl v radě bezpečnosti OSN. Obávám se, že jakmile se ukáže, že IS by mohl být v něčem prospěšný Americe, tak se během chvilky stane najednou jejím největším kamarádíčkem. Překvapuje mě XXXXX, jak rychle a bezdůvodně dokážeš nastartovat, jakmile někdo napíše něco, co ti zrovna nevoní :-) Jen na okraj, ti tvoji němci, kteří vypadaj jako lidi, pijou pivo a slaví vánoce, tak nějak bez jakéhokoliv logického důvodu povraždili kdysi během osmi měsíců celkem 23 příbuzných mé ženy. A někteří z nich možná dokonce ještě žijou. Co ti na to pak mám říct...
  • VladimírV  | 28.03.2016 20:18  | Reagovat
    Pane Jane P. Výčet překážek pana Śimečka, se kterými se uprchlíci mohou u nás setkat, není kompletní. Měl by mít úvod. A to, že se nacházejí v zemi s jinou kulturou, náboženstvím, zvyky a mentalitou lidí. A těmto odlišnostem se budou muset chtě nechtě přizpůsobit. Také by měli vědět, že nelegální pobyt na našem území je porušením zákona s následky z toho vyplývajícími. S dovětkem, že ani vstřícnost některých našich občanů k nim je nezbaví povinnosti strpět dodržování našich zákonů. Tečka.
  • XXXXX  | 28.03.2016 21:13  | Reagovat
    Proč se všichni utečenci, tak hrnou do Německa?? Jan Petránek 29.2.2016 Malé vysvětlení „PROČ se všichni, tak hrnou do Německa: Tady v Německu, první věc, co dělají Arabové, je zakládání místních islámských obcí hned poté, co jsou ubytováni.Tyto obce zakládají vybraní uprchlíci, studovaní a vzdělaní, kteří řídí potom modlitebny a místní chování arabských ghet. Nikdo si nedovolí jít proti těmto obcím, mají podporu státu a během dvou až tří let dostávají své zástupce v místním zastupitelstvu. Tvrzení, že Arabové jdou do Německa především za penězi, co dostanou, není jen na první pohled pravdou. Je to něco horšího. Oni se postupně a pomalu podílí na rozložení struktury státu. Mnohem více peněz dostávají imigranti v Norsku a ve Švédsku. Tady v Německu má uprchlík týdně nárok na 150 EUR, dítě do 10 let na 50 EUR, do 18 let na 75 EUR. Ve Švédsku 300 Eur na dospělého na týden, 250 EUR na dítě bez ohledu na věk. Ve Francii má uprchlík nárok na 230 EUR, dítě 150 EUR týdně. Švédsko i Francie navíc vyplácí příspěvky na bydlení (od 150 do 250 EUR měsíčně). Německo příspěvky vyplácí jen rodinám s dětmi, a to pouze po dobu 1 roku. Jak vidíte, Německo není nijak velká výhra po finanční stránce pro uprchlíky, ale jen zdánlivě. Německo však nabízí něco, co jiné země nemají: Finanční podporu náboženským obcím etnických menšin a teď jsme uhodili hřebík na hlavičku!!! V Německu mají náboženské obce (minimálně 50 osob) právo na státní příspěvek, který v základu činí 150,000 EUR ročně, ovšem na základě vlastní aktivity a počtu členů mohou na základě dotačních titulů získat automaticky právo na čerpání dalších 400,000 EUR ročně. Pokud obec a počet členů přesáhne 1,000 osob, stává se obec příspěvkovou organizací státu a má právo na 2,5 milionů EUR ročně na svůj provoz. TAK TO JE TO TÁHLO!! Islámské obce poté tyto peníze rozdělují jako svoji dobročinnost mezi své členy a své rodiny, čímž si je zavazují. Je to nebezpečná metodika, kterou úplně stejně dělá v Libanonu Hizballáh, který peníze od Libanonské vlády přerozděluje mezi své členy, obvykle nejchudší lidi, provozuje z nich nemocnice a soukromé náboženské školy. Stejně tak tady v Německu velké islámské obce provozují školy a nemocnice, dotují chudé islámské rodiny (což jsou prakticky všechny), ale jejich děti musí chodit na modlitby a tím si obec tyto děti zavazuje a vychovává je podle islámského učení. To nebezpečí je v tom, že zdejší islámisté neříkají, že to jsou peníze z německého státního rozpočtu, ale že to jsou peníze náboženské obce a ty peníze chudým muslimům rozdávají jménem Proroka Mohameda. Děti, když potom vyrostou, vděčí za všechno (za jídlo, lékařskou péči i vzdělání) islámské obci a Prorokovi. A tyto děti jsou potom připraveny vykonat cokoliv ve prospěch obce nebo Proroka !!! To je důvod, proč islamisté chtějí do Německa. Nejenom, že dostanou peníze od státu, ale mnohem více peněz dostanou od svých imámů, od islámských obcí. Mnoho lidí se vyjadřuje v Česku k Islámu a Německu, ale neznají tyto souvislosti a důvody. Toto je prostě trpělivě, perfektně a smysluplně budovaná hierarchie jejich struktury, která má šanci nás postupně pohltit a později úplně zničit, protože budou přece potřebovat křesťanské psy, jako otroky. Jejich slova: My máme čas! Pokud by Německo ukončilo podporu náboženských obcí menšin, tolik migrantů by se rozhodně do Německa netlačilo! Toto je to kouzlo a táhlo! Jan Petránek
  • XXXXX  | 28.03.2016 21:22  | Reagovat
    Venca jo máš pravdu, začali jsme si, ale to už snad i ti blbí francouzi vidí, že to posrali. To, že se nám teď budou mstít, to mě má jako nechat v klidu jo? Že zrovna bouchaj bomby v Belgii mě asi má taky nechat v klidu co? A co je nejděsivější je že si ty hovada házej bomby sami mezi sebe. Viz Turci, Pakistánci, Iráčani atd. Jak se budou chovat tady, mezi bezvěrcema, jistě nám poděkujou, za to, že jsme jim vyvraždili rodiny. Tak nevím asi je budu vítat s otevřenou náručí a zbytek života se budu třást hrůzou aby mi nevyhodili prdel do luftu? Tohle nejsou Saladinové.
  • XXXXX  | 28.03.2016 21:38  | Reagovat
    Berka: Sovětský svaz, jak říkáš, je v radě bezpečnosti proto, že podepsal smlouvu o nešíření jaderných zbraní, a to mírumilovný Německo tam není ani mezi nestálými členy. Tak se mi zdá, že ti uniká furt ten malej a podstatnej rozdíl, že je tu to náboženství. Němci nevraždili židy na popud náboženství, ale ve jménu hitlera, japoci zase hirihita, o jugoslávii se odmítám bavit protože, tam masakroval každej každýho ale už v tom jel i aláh. Ale dneska to není kvůli vůdcům, ale pro večnou slávu aláha a jestli je tu někdo tak blbej že v necítí rozdíl pak už tedy nevím. A ještě maličkost na závěr, svinskejch němců bylo 50 milionů, svinskej japonců 100, ale svinskejch arabů jsou tři miliardy.
  • XXXXX  | 28.03.2016 21:40  | Reagovat
    konec mojí další debaty tečka

Přidat Komentář Vrátit se nahoru