Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Radek Vovsík

Jsem šťastným otcem třech dětí, vedu dětský domov v Jihlavě a vůbec mi není lhostejné, co se kolem nás děje. V letech 2006-2010 jsem byl náměstkem jihlavského primátora za ODS.

Diskriminace většinového obyvatelstva v Jihlavě.

Radek Vovsík | 31.03.2010 12:59

Město musí řešit problém ochrany práv a zájmů většiny před diskriminačním chováním agresivních a vulgárních dětských romských skupin. V sídlišti Na Dolině vzniklo nové sportoviště s dětským hřištěm. Město ho vybudovalo za cca 9 milionů korun, aby zabezpečilo volnočasové vyžití VŠECH obyvatel této lokality. V současné době na město dochází desítky stížností obyvatel majoritní populace, kteří mají oprávněný pocit, že z tohoto hřiště byli vytlačeni a že jim i jejich dětem bylo zamezeno užívání hřiště, které zde bylo vybudováno. Příčinou jsou skupiny romských dětí, které se zde, bez jakéhokoliv dozoru rodičů, chovají velmi vulgárně a agresivně vůči populaci majoritní. Zaznamenal jsem již případy poplivaných dětí, případy sprostého nadávání dospělým, případy kouření na dětském hřišti, ale i případy fyzického napadání. Řada rodičů rezignovala a přestala své děti na hřiště pouštět. Jedná se zde o jednoznačnou diskriminaci většinové populace. Město nyní musí řešit, jak práva většinových obyvatel ochránit před "nájezdy" těchto dětí. Za tím účelem jsem svolal schůzku představitelů všech institucí, které mají k dané problematice vztah a mohou být nápomocni při řešení tohoto problému. Na schůzce budou zástupci městské policie, magistrátu, vedení města, zástupci některých škol, občanských sdružení či Charity. Naším úkolem bude najít a přijmout taková opatření, která by pomohla vytlačeným rodičům a jejich dětem opět bez obav užívat sportoviště. O přijatých opatřeních bude veřejnost informována. Je mi líto, že někteří rodiče romských dětí nejsou schopni korigovat jejich chování a výrazně se tak podílí na vyvolávání protiromských nálad.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Svatopluk Beran: PRÁVĚ DNES
https://cialisbrand.ru: My, občané Protektorátu (1/3)
Remote healthcare consultations: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Vlastizrádci.
Anthonyastom: Bernard.

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

41 komentářů

Přidat Komentář

  • Ladic  | 31.03.2010 17:38  | Reagovat
    Držím palce...tady totiž už dávno funguje diskriminace naruby....
  • Venca  | 31.03.2010 18:39  | Reagovat
    Hezký záměr,ale proč další složitá jednání?Tyhle lidi už jiný nebudou a bílým to dávají náležitě najevo.Tak proč jim to neoplatit stejně?
  • xmolly  | 31.03.2010 18:50  | Reagovat
    Že by se blížili voly a vy jste chtěl zahrát na populární notu. není to tak dlouho, co jste tvrdil něco jiného pane Vovsíku!!!!
  • Venca  | 31.03.2010 19:15  | Reagovat
    xmolly,taky mě to napadlo,ale říkám si,co kdyby náhodou
  • Radek Vovsík  | 31.03.2010 20:10  | Reagovat
    xmolly, řeším problém tehdy, když existuje. Jestliže například nepustí někdo Romy do restaurace kvůli barvě pleti, je to diskriminace a takové počínání budu naprosto odsuzovat (a postavím se na stranu Romů). Všichni občané bez rozdílu barvy pleti musí mít stejná práva a stejné povinnosti. V tomto případě je tomu prostě obráceně. A je to věc, kterou musíme řešit nyní, je novou situací, protože nastala až teď (hřiště bylo otevřeno před pár dny). Můj příspěvek ani náhodou není útokem na Romy jako takové, ale je konstatováním reálné situace v určité části města, kde dochází k tomu, že práva a zájmy určité skupiny osob jsou potlačována jinou skupinou osob (v tomto případě skupinou romských dětí). A tuto situaci je prostě nutno řešit. A ještě na okraj - volby, které se blíží jsou volbami parlamentními a já osobně se v nich výrazněji neangažuji. Chystám se angažovat až na podzim ve volbách komunálních. S Romy pracuji prakticky celý svůj profesní život, velmi dobře je znám (dokonce jsem romistiku studoval na VŠ) a rozhodně k nim nezaujímám a priori negativní postoj. Snažím se však na vše dívat objektivně a realisticky - bez předsudků ze strany jedné, či druhé.
  • Patrik Priesol  | 31.03.2010 21:58  | Reagovat
    Nedá mi to a musím reagovat. Nejprve bych rád poděkoval městu, že zrealizovalo projekt a postavilo tak krásné hřiště mimo jiné i z evropských dotací. Jiná věc je, kde toto hřiště postavilo. Je na místě střetu dvou světů. Jednoho, kde žijí mladé české rodiny s malými dětmi a druhého, v Gabalově studii z roku 2006 označeného jako vyloučená lokalita se sociálně znevýhodněnými dětmi. Je mi jasné, že je to pro Jihlavu nelichotivé mít ve svém městě takovouto lokalitu, ale je povinno to přijmout. Já osobně jsem problémy s hřištěm očekával, znám povahu dětí z romských rodin a vím, jaké dokážou být. Chtějí hřiště opanovat a udělat si tam své mantinely a to, co je na tabulkách na hřišti ignorují. Tady se musí projevit trochu pedagogiky a zkušeností, s dětmi hřiště "otevřít", vysvětlit pravidla a povinnosti postupně jim předávat kompetence a hlavně učit se jak na hřišti spolu vycházet. Proč toto všechno? Protože spolu žít budeme i musíme. Jen jde o to jak. Mimochodem hřiště dle informací na tabulkách mělo být otevřené od 1.4. 2010. A ještě jedna poznámka. Včera jsem na zmíněném hřišti strávil tři odpolední hodiny, viděl jsem tam české i romské rodiče i jejich děti. Zahrál jsem si fotbal s romskou omladinou a vše tam bylo v pořádku. To v kontrastu děsů a běsů z nadepsaného článku Radka Vovsíka vypadá, že jsem byl jinde, ale nebyl... Není to tím, že nejsem populista?
  • Radek Vovsík  | 31.03.2010 22:24  | Reagovat
    Patriku Priesole, budu Ti v odpovědi tykat, neboť v osobním životě si rovněž tykáme a často se setkáváme nad stejnou problematikou, byť částečně s rozdílnými názory. Nesmírně si vážím Tvojí angažovanosti v problematice integrace Romů do majoritní společnosti. I proto jsi součástí schůzky, která má řešit tuto konkrétní záležitost. Vkládám naději do toho, že přineseš do této schůzky podněty, které by mohly iniciovat účinná a realizovatelná opatření, jež by zajistila to, aby hřiště mohla využívat i většina lidí majoritní populace. Tvůj popisek ideálního času stráveného na tomto hřišti je v zásadním rozporu s vnímáním obyvatel sídliště na Dolině. Mohl bych ti interpretovat řadu telefonátů, které jsem měl, mohl bych tě seznámit s řadou lidí, kteří mají autentickou zkušenost s tímto hřištěm, a jestli chceš, nahlédni i do diskuze na webových stránkách města. Myslím si však, že jsi natolik propadl problematice, v které pracuješ (což může být i prvkem pozitivním) , že při její analýze nejsi příliš objektivní. To však není překážkou iniciace podnětů, jež by mohly danou situaci řešit. A jen tak na okraj - není jedna z Tvých vět potvrzením mého textu: "Chtějí hřiště opanovat a udělat si tam své mantinely a to, co je na tabulkách na hřišti ignorují."
  • Daňový soumar  | 31.03.2010 22:38  | Reagovat
    Hmm, je s podivem, že před několika lety bylo normální začít vozit děti z Rošického školy do lokality méně přizpůsobivých. Kdybvch našel někde v diskusi, čím mi tehdy pan náměstek primátora argumentoval, zřejmě bych zjistil, že si nebyl vědom, jak tato lokalita vypadá. Chtěl bych mu pogratulovat k tomu , že už to konečně zjistil. Jen je škoda, že mu to trvalo jedno volební období. Bravo !!!!!!!!
  • Radek Vovsík  | 31.03.2010 22:48  | Reagovat
    Daňový soumare, tehdy šlo o to, zrušit školu Jarní jako "romskou školu", školu kde docházelo k fyzickým atakům, nezájmům veřejnosti o zapisování dětí, a kde došlo i k následné rezignaci ředitele. Děti z majoritní populace již na tuto školu nepřicházely a tak by se neutěšený stav pouze prohluboval. Přičlenění školy Jarní ke škole Rošického i budoucnost prověřila jako vhodné řešení. Po překonání změny se již dnes negativní ohlasy vůbec neozývají.
  • Svatopluk Beran  | 01.04.2010 01:42  | Reagovat
    gfh
  • Svatopluk Beran  | 01.04.2010 01:42  | Reagovat
    V roce 2007 jsme řešili na těchto stránkách problém vzniklý v restauraci Babylon po vniknutí několika romských občanů do prostorů této restaurace a jejich následném agresivním chování, za nezájmu policie. Ve finále došlo ke schůzce občanů města Jihlavy, některých zastupitelů města Jihlavy, městské i státní policie a to na jihlavské radnici. Celé toto setkání zinicioval pan Vovsík. Nedošlo zde k žádnému viditelnému vyřešení. Jediné co jsem si z tohoto setkání přinesl zajímavého byla skutečnost, že se v přítomné skupince romů vyskytl jeden, který byl podle mého názoru velice objektivní, vstřícný a vůbec se nebál prezentovat své kladné i záporné názory jak k majoritní tak i minoritní skupině jihlavských občanů i zastupitelů. Chci věřit tomu, že takovýto dospělý rom není v Jihlavě osamocen. Nedalo by se nějakým způsobem spojit se s tímto jihlavským občanem či jemu podobných, využít peněz z evropských dotací a grantů věnujících se problémům mezi většinovou populací a menšinovými sociálně vyloučenými, načež následně nabídnout zaměstnání těmto dospělým romům jako výchovnou ostrahu, která by měla za úkol eliminovat agresivitu romských dětí váhou svojí osobnosti a to jak u dětí tak i rodičů. Domnívám se, že jedině přes takovéto spoluobčany a jejich viditelnou podporu ze strany zastupitelů města, je možné nastoupit tuto jistě dlouhou, ale doufejme že ve finále kladnou cestu pochopení vzájemných odlišností
  • Radek Vovsík  | 01.04.2010 07:14  | Reagovat
    Pane Berane, děkuji za podnět. I o podobné alternativě již uvažujeme.
  • Janderka  | 01.04.2010 11:44  | Reagovat
    Kolik miliónů nás už stály programy charit na podporu malých i dospělých romů? A kde jsou výsledky, ty nikdo nesleduje? V Jihlavě silné komunity romů nemáme a naštěstí se nechovají tak ortodoxně jako třeba v Chomutově, Děčíně nebo Mostě, takže chybu vidím spíše v nedomyšlenosti umístění a nastavení režimu používání hřišť. Nemělo by se jen spílat romským dětem, ale požadovat odpovědnost autorů záměrů na budování hřišť. Zmínka o populismu je výstižná.
  • Venca  | 01.04.2010 11:50  | Reagovat
    Tomáši Ďásku,asi ano,ale zase další jednání s někým nebo o někom,kdo nemá zájem být jiný,mi přídou zbytečná. No možná by stačilo,kdyby policie pomáhala a chránila taky jednou bílou většinu,ale to by zase bylo rasistický.
  • neznalý  | 01.04.2010 12:22  | Reagovat
    řezat, řezat a řezat.....nic jiného na ně neplatí...
  • Poláčkova  | 01.04.2010 23:31  | Reagovat
    Patriku Priesole: Nevím, kde si to odpoledne strávil a s kým jsi hrál fotbal. Já jsem o víkendu jen prošel okolo, abych se na nové hřiště podíval a svoje dítě bych tam nepustil už jen proto, co jsem od těch cigánů slyšel. Intrpretovat to nebudu, protože některé výrazy snad ještě ani neznám. S ostatními souhlasím, to bude politickejch keců a skutek - utek! Teda teprve uteče... jako vždycky! Za používání expersivních výrazů se předem omlouvám, jde o záměr, nikoli o nevzělanost.
  • XXXXX  | 02.04.2010 00:15  | Reagovat
    Jo! Jo! Je to tady, všichni už tu byli jen tys chyběl Vovsíku. Nějaká pauzička nebo co? Byls ve vodmašťovně jako Bém? Na kecy o cikánech nás hochu nenachytáš. Mohl ses z nich posrat, tak alou sbírat cikánský hlasy platí jako ty naše, a za pivo ti jich daj. Z celý Doliny a přilehlýho gheta. Jo že jich není dost? Vaše blbost modráci. Cikána na hřiště nenachytáš. A tahle věta se mi líbí. Žádám o přenechání autorských práv. Vlastně s tou úpravou nic žádat nemusím. Dík Poláčkova. Za používání expersivních výrazů se závěrem omlouvám. Šlo o záměr, nikoli o nevzdělanost.
  • Janderka  | 02.04.2010 09:45  | Reagovat
    Vážený pane 5x, máte pravdu, Vovsík sám o sobě prohlašoval, že je odborníkem na cikány, se kterými léta žil, že je nejen řidičem autobusu, ale také speciální pedagog a bůh ví, co ještě. Vystupuje jako jednoduchý populista a my můžeme jen litovat, že si tohoto "brouka pytlíka Vovsíka" draze platíme, když ten dokáže jen žvanit a žvanit a žvanit.
  • TOMÁŠ Vovsík  | 03.04.2010 22:49  | Reagovat
    Ano, a je to pravda. Žili jsme na takzvaném cikánském sídlišti v Děčíně několik let. Nevím, jestli se ta ulice jmenuje stejně, ale dříve to byla Čsl. partyzánů 378. Můžete se tam zajet podívat. A to, že má vystudovanou speciální pedagogiku asi stejně tak nezpochybníte. Vaše odbornost na danou problematiku je větší? Kromě toho, že byl táta ředitelem "pasťáku" v Jihlavě, tak také dělal například vychovatele a učitele v Děčíně. V tu dobu si také jednoho kluka odtud vzal k nám domů, kde s námi žil. A určitě má táta velkou zásluhu na tom, co z něj je. Když jsem o něm slyšel naposledy, tak byl manažerem Kauflandu, žil normální život. Jako malý jsem byl také na svatbě toho kluka, kde si pamatuji, jak mu táta uvazoval kravatu, protože jeho vlastní otec ani nevěděl, k čemu se kravata používá. V Děčíně táta také otevřel výtvarný kroužek, kam chodili často bezprizorní děti ze sídliště, často právě Romové (kterých je zastoupeno i velké množství právě v "pasťácích", proto mi přijdou nesmyslné některé argumenty označující tátu za rasistu). A kdo jste vy pane Janderko? btw. toho řidiče autobusu dělal také. Jezdil jsem s ním v kabině a také mi pak udělal fontánu z kruhových papírků z děrovačky lístků. ...Tyto vaše poznámky jsou pěkně trapné.
  • Janderka, spořádaný občan  | 04.04.2010 13:10  | Reagovat
    Tomáši Vovsíku, jistě uznáte, že vašimi neuspořádanými rodinnými poměry (dle Vaší rétoriky - pěkně trapnými) se nemohou ovlivňovat (tedy omezovat a zneužívat) věci veřejného zájmu. To jste si vybrali špatnou dobu, dneska už demagogie, populismus a omezená agresivní hrubost na občany nezabírá, nemají to totiž v demokratické společnosti zapotřebí.
  • Tomáš Ďásek  | 04.04.2010 20:09  | Reagovat
    CHA CHA CHA ! Ježišmarja, tohle mi lidi nedělejte... "...dneska už demagogie, populismus a omezená agresivní hrubost na občany nezabírá, nemají to totiž v demokratické společnosti zapotřebí." - tak to je věta roku :))) Máte pravdu, na občany zabírá jedině pravda, láska a slušnost. Má to ten náš pan náměstek ale nezáviděníhodnou situaci. Když bude ignorovat stížnosti občanů, bude z něj hnedle pozitivní diskriminátor, přítelíček a ochránce nepřizpůsobivých, další politik, co nedělá nic pro lidi a žije mimo jejich denodenní starosti. No a když se naopak pokusí s celou věcí něco udělat systémem stejného metru, tak je zase rasista, populista a předvolební slibotechna. Jesli vono nakonec není lepší celé volební období pěkně nenápadně prospat někde vzadu v koutku, mimo zorné pole médií a "spořádaných občanů", nemluvit, nemyslet, nevystupovat, neřešit, nenaslouchat, nesvolávat, nenavrhovat - a nikam nic nepsat... :) Stejně - já nevím, proč se to nevyřeší úplně jednoduše. Dát tam opravdu stálého správce, který by dbal na pořádek a přitom nebyl ani náznakem rasista, nebo tak něco. Vím shodou okolností o jednom, který teď momentálně bude bez práce, z domu ho myslím žena vyhodila, na kontaktní práci s minoritami je zvyklý (velkých úspěchů například dosáhl u českých dívek s arabskými kořeny) a navíc by jistě jeho přítomnost přivítali i starší maminky a mladší babičky, které si ještě pamatují doby jeho rockové slávy...
  • neznalý  | 05.04.2010 18:15  | Reagovat
    Cikáni už neokupují pouze hřiště, ale i hospody. Dneska jsem byl svědkem v jedné nejmenované hospodě, jak tam vtrhly tak 4 cikáni a chtěli se mstít za něco co se stalo před hospodou na ostatních hostech. Po přijezdu PČR se situace lehce uklidnila. Ale to co naše PČR předvedla... Po hostech nechtěli žádné vyjadření, "naši" cikáni na ně v klidu řvali a oni si to nechali líbit. Vznikla škoda na majetku hospody, ublížení na zdraví hostů a nic nechtěli řešit a v klidu si odjeli pryč.A to nás vyslechli pouze jenom jednou a jen ty iniciativní a když jsme jim sdělili, že nám vyhrožujou, že nikdo z hospody neodejde jen tak, tak nad tím mávly rukou.... Po jejich odjezdu dorazila skupnka asi 4 cikánů a navážela se opět do sedících hostů.Poté jsem z důvodu o svoji bezpečnost odešel. (vše prý vzniklo před hospodou, kde stála skupinka hostů co tam kouřila cigaretu, tzn. že nevím co mezi nima vzniklo, ale to neznamená, že začnou bezdůvodně napadat sedící hosty...) Je to hodně podobné tomu co se děje na hřišti... A nikdo to nebude moc chtít řešit...
  • neznalý  | 05.04.2010 18:29  | Reagovat
    mám další dovětek po telefonu co se tam dělo dále. Při odchodu cikáni požadovaly peníze z "kasírky" a cigarety(a bylo naznačeno, že by se to mohlo opakovat, nejedná se zde o výpalné???) PČR si od nikoho nevzala doklad totožnosti, tudíž kdyby majitel zavolal opět na PČR, tak by nic nezjistily....K*a bude se zde v našem státě už něco dělat?????????? Nebo si cikání budou pořád dělat to samé????
  • Svatopluk Beran  | 06.04.2010 08:53  | Reagovat
    Souhlasím s vámi pane Ďásek. Jsem přesvědčen o tom že se pan Vovsík se v tomto případě chová nestraně až politicky statečně, čímž dokazuje že jeho původní studium, práce a zkušenosti v nelehké problematice menšinových, sociálně vyloučených skupin jsou jeho silnou stránkou. Navrhoval bych aby se v budoucnu naplno věnoval coby opoziční městský zastupitel této problematice. Naopak jsem však přesvědčen, že jakékoliv jiné aktivity protlačené či tolerované jeho silou moci a to nejen na jihlavské radnici, např. průtah Březinkami - obchvat lesoparkem, lyžařský areál Šacberg, City Park, poslání policie na petiční stánek i jiné, jsou jasným důkazem o jeho nevhodném zasahování do chodu a budoucnosti tohoto města.
  • Jihlavák  | 06.04.2010 11:33  | Reagovat
    Pane Berane, slušně jste to vyjádřil se snahou o vyváženost, bohužel obyvatelé na stránkách JL zmiňují, že i problematické hřiště na Dolině protlačoval Radek Vovsík silou politické moci. Obavy a výhrady občanů ke stavbě na tomto místě bagatelizoval a zaštiťoval se svými odbornými zkušenostmi. Když se pak očekávané problémy zákonitě objevují, hraje si na spravedlivého ochránce práv většiny a jediného spasitele, který hledá cesty k nápravě. Neměl se jako placený politik a v minulosti placený vychovatel problematických Romů profesionálněji věnovat přípravě budování hřiště v této lokalitě? Jasných důkazů o jeho nevhodném zasahování do chodu a budoucnosti města bude bohužel mnohem více, než zmiňujete (přitom počítám s tím, že škody páchá neúmyslně, spíše to vypadá, že na svou práci nestačí).
  • Také Jihlavák  | 06.04.2010 12:49  | Reagovat
    Myslíte si, že se dětské hřiště postaví samo od sebe? Jako že místní udělají sbírku ala Národní divadlo a s písní na rtech a dobrou náladou ho zaplatí a vybudují? Bez té proklínané politické moci by asi žádné dětské hřiště nebylo. A je špatné, že takové hřiště vznikne v lokalitě, kde neustále roste počet domů, kam se stěhují často mladé rodiny s dětmi? Nelze řešit problém apriori. A ve chvíli, kdy ten problém nastal, je pan Vovsík pranýřován za to, že ho pojmenaval a že se z jeho iniciativy bude řešit. Nechápu to. Málokdo by na to měl odvahu. Doufám, že většina občanů jeho práci, kterou dělá, ocení.
  • Jihlavák  | 06.04.2010 16:51  | Reagovat
    Teď jste mi teprve otevřel oči, on ten Vovsík zase takový primitiv nebude, jak se zdá, asi ten konflikt plánoval, tj. vymyslel hřiště na místě, kde ze svého odborného pohledu očekával problémy a teď, když se problémy hrotí, zachraňuje bílé většinové voliče... No to je hlava, a to všechno jenom za našich 9miliónů!
  • Svatopluk Beran  | 06.04.2010 21:40  | Reagovat
    Jihlaváku i já se domnívám, že to byl záměr. Musím ale podotknout a zcela jistě mě na těchto blozích nemůže nikdo podezřívat z náklonosti k panu Vovsíkovi, že i já bych se pokusil, pokud bych měl tu možnost, vybudovat v této lokalitě dětské hřiště. Právě z ohledem na důležitost prolínání kultur a snah o vzájemné pochopení. Nechápu však, že již dopředu nebylo na toto dětské hřiště planováno na několik budoucích let z pracovníky, kteří by zajišťovali korektní průběh tohoto vzájemného zbližování. Ponechat tento vzájemný střet rozdílného pohledu jen tak, při jasně předvídatelných okolnostech, je nanejvíš nezodpovědné. Tím mám na mysli obě dvě strany. Mnohdy přehnaný romský temperament v protikladu z naší bílou nadřazeností a povišováním. Vycházím opět ze svých podvakráte prožitých pětiletých zkušeností z pobytu v zahraničí. Prvního pětiletého pobytu v arabské zemi a následného pětiletého ve Spojených Státech. V obou dvou případech jsem musel hodně měnit svůj bílý pohled a názor na to co je a co není vhodné či možné. Mám od té doby takovou, na dnešek asi těžko pro naší společnost ztravitelnou představu, že na olympijských hrách běží ve finále závodu na sto metrů ve třetí dráze čech Jarda Novák. Kamera pomalu švenkuje od prvního závodníka v první dráze k dalším. Televizní hlasatel při tom zasvěcuje diváky do osobních ůdajů o každém běžci na kterého je právě detailní záběr. Nyní se kamera od druhého závodníka přesunuje pomalu ke třetímu a hlastel již dopředu uvádí že je to mladý nadějný závodník Jarda Novák z České Republiky. V detailu se však objevuje doslova fialový černoch ze rty jak polštáři, krátkými kudrnatými vlasy a rozpláclým nosem. Je většinová česká populace, dvacet let po sametové revoluci připravena skákat v hospodě do stropu štěstím, uronit slzu doma u obrazovky a při jeho případném vítěztví skandovat Jarda, Jarda, Jarda?
  • Venca  | 07.04.2010 12:00  | Reagovat
    Ano,to je řešení! Kde se vyskytuje rom,nebudeme nic stavět a nebude docházet ke konfliktům.Slušní bílí většinoví občané si jistě za svoje lehce nabyté platy a poctivě zaplacené daně mohou dovolit nějaké to přibližovadlo a svoje děti vozit na hřiště třeba do Třebíče.Město z nich stejně nic nemá.Jo taková těžce vydřená socialka,ta dá zabrat.Tak přestaňme obtěžovat opilé romy a jejich sprosté fakany a udělejme jim prostor k životu,ať nejsou utlačovaný a diskriminovaný.
  • Svatopluk Beran  | 07.04.2010 13:01  | Reagovat
    Nemluvím o tom, že tu není problém. Pouhé vytváření geth jej však nikdy v minulosti nevyřešilo a ani v budoucnu nevyřeší. Zajištěná práce pro všechny kteří mají fyzickou možnost pracovat by byla jedním z několika důležitých faktorů, který by snížil tento problém. To ovšem neoliberální kapitalismu nezajišťuje ani pro běžného většinového občana naší země, natož pro romské občany v jejichž genech povinnostní vztah k organizované a pravidelné práci, která tvoří hodnotu měny, není zřejmě zakodovaný. On zřejmě však není zakodovaný ani v mnohých jiných občanech většinového společenstí, kteří namísto aby vytvářeli hodnoty prací či myšlenkovým přispěním, potřebným k podložení hodnot papírových bankovek, pouze s těmito papírky vychytrale manipulují a bez jakéhokoliv přínosu, tak jako někteří romové, si pouze užívají práce ostatních. Toto zneužívání vytvořených hodnot, ovšem probíhá v daleko vyšší nominální míře těchto potištěných papírků.
  • Ondřej Šuhaj  | 07.04.2010 15:49  | Reagovat
    Víte, já v sobě tak nějak čím dál víc dusím své protiromské zaměření. Naštěstí stále úspěšně. Problém bychom však měli hledat sami u sebe. Není tomu tak dlouho, kdy jsem se vydal s přítelkyní na večerní procházku po jihlavském náměstí a už od ulice Benešova byl slyšet vřískot dětí. Docela mne udivilo, že i v tuto hodinu mohou mladí "lítat po venku." Vřískající skupinku dětí jsem ale spozoroval až u nechvalně proslulého Prioru. Lítali po dolní kašně, vybíhali nahoru a dolu po ochrané stříšce a lomcujíce se sochou jeden druhému nadávali. Tomu všemu přihlížela velká spousta kolemjdoucích a já stál jak opařený, že nikomu toto chování nevadí, že se nikdo neohradí, vždyť to byly desetileté děti!!! Rómské děti. Stačilo je jednou okřiknout a zmizely. Proč jim ale nikdo nic neřekne? Problém totiž neni jen na straně Rómů, ale i na naší straně. Díky tomu se mi daří dusit moje čímdál více se ozývající protirómské zaměření.
  • Venca  | 07.04.2010 18:49  | Reagovat
    Ondřeji,tak je okřikněte a dostanete přes hubu od jejich rádoby rodičů a ještě vás označí za rasistu.Policie vám nepomůže. Pane Berane,ale to už v Jihlavě bylo,program Romové přednostně do práce už tu proběhl.Zkuste se třeba zeptat nějakého zaměstnance skláren v A.Dole,ať vám povypráví,jak si snědí bratři vyložili pojem pracovat.A když už sme u toho,kdo zajistí bílýmu pracovní místo?Nikdo.Musí hledat sám.Takže jsme zpět na začátku,diskriminace a rasové utlačování většiny.
  • Tomáš Ďásek  | 07.04.2010 18:54  | Reagovat
    Konečně zas jeden poctivej a slušnej, kterej udělá v praze mezi těma vyžírkama pořádek :)))
  • Tomáš Ďásek  | 07.04.2010 18:55  | Reagovat
    Safra..to mělo přijít do vedlejšího blogu - "rozhovoru" se starostou Budějovic, omlouvám se...
  • Ondřej Šuhaj  | 07.04.2010 22:26  | Reagovat
    Venco, byl jsem to právě já kdo je okřikl. Nenechám přece ty "nevychované fracky" ničit veřejný majetek... A možná naivně, ale doufám že kdyby mě takto bezdůvodně někdo napdl, že se dokážu ubránit a pokud ne, že se mě zastanou ostatní kolemjdoucí...
  • xmolly  | 08.04.2010 09:16  | Reagovat
    no nevím jednou jsem to udělal byl jsem napaden, nikdo mi nepomohl a policie, řekla , že má důležitější věci na práci. Od té doby se do ničeho nemontuji a doufám, že mě nikdo bezdůvodně nenapadne. i když se blíží doba , že se člověk bude bát jít jen tak projít po ulici. příkladem je třeba ten řidič, na té D1. To svědčí o vzrůstající agresivitě našich občanů. Já se ani nedivím, když vidíte co nám vládne a jak se vrcholní politici k sobě chovají, tak to nemůže mít ani jinou odezvu ve společnosti.
  • Svatopluk Beran  | 08.04.2010 11:11  | Reagovat
    Venco v žádném případě není mojí touhou zaměstnávat KOHOKOLIV PŘEDNOSTNĚ. Jsem ale přesvědčen že nabídnout práci všem kdo mají zájem a cítí potřebu pracovat pro svůj lepší život, by mělo být povinností každého demokratického zřízení. Upozorňuji žo to není žádná socialistická propaganda. Pokud bude mít kdokoliv zájem může si dojít 19. a 20. dubna tohoto roku do kina Dukla kde se bude promítat letošní vítězný oskarový film - O kapitalismu s láskou. V závěru filmu je též dokumentární záběr z projevu amerického presidenta Franklina D. Roosevelta před koncem druhé světové války - prakticky ekonomického vítěze druhé světové války. I on zde hovoří o své touze a povinosti budoucích amerických presidentů ZAJISTI VŠEM americkým občanům, bez oheldu na rasu, barvu pleti, náboženské a politické přesvědčení - mít možnost utvářet kvalitu svého života též povinným zajištěním nabídky práce ze strany státu. Jako další, je zde též nastolena polemika o bezplatném zdravotním ošetření na podkladě povinného zdravotního pojištění ve Spojených Státech po druhé světové válce, kterou též president Roosevelt v tomto svém projevu navrhoval. Otázka je položena v rovině toho - jak je možné že do roku 2009 nebyla tato ochrana zdraví každého amerického občana právně žádným presidentem prosazena, když ve všech hlavních zemích které američané ve druhé světové válce osvobodili, nevyjímaje Japonsko, Francii, Německo či další, sami američané coby vítězná mocnost, iniciovali, podporovali a zajistili.
  • xyz  | 08.04.2010 12:22  | Reagovat
    blog opět spadává k jůesej.....za všechno můžou oni....i za naše cikány..:D
  • xyz  | 08.04.2010 12:27  | Reagovat
    O kapitalismu s láskou - nevím kde jste sebral, že to vyhrálo nějakého oskara....
  • xyz  | 08.04.2010 12:53  | Reagovat
    http://oscar.go.com/oscar-night/winners zde jsou všichni vítězové letošních oskarů....
  • Svatopluk Beran  | 08.04.2010 13:31  | Reagovat
    Omlouvám se xyz i ostatním za nepřesnou informaci. Tento film Michael Moore získal pouze Zlatou palma v Cannes. I přesto stojí za zhlédnutí a informace které se v České Republice v dnešní době od našich medií nedozvíte. Oscara získal Michael Moore za nejlepší dokument film Bowling For Columbine. Stejný úspěch v Cannes zaznamenal též jeho film Fahrenheit 9/11.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru