Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Jan Žižka

Ing. Jan Žižka, BA (Hons.) Bezpartijní. VŠCHT a komparativní právo UW.

Americký Trojský kůň „projíždí“.

Jan Žižka | 27.05.2016 00:35

Americký Trojský kůň „projíždí“.   Znovu bude projíždět naší republikou konvoj americké armády. Je samozřejmé, že cíl je jediný: postupně, krok za krokem,  připravit nás, domorodce, na přítomnost cizí armády na území našeho státu. Nevím, zda k první základně, která zde pravděpodobně přes odpor obyvatel bude, povede fingovaná závada na několika vozidlech, které zde budou muset zůstat čí jiný úskok. Či zda Sobotkova vláda již obdržela manuál, jak vše vysvětlit. Hrozně rád bych se mýlil, ale obyvatelstvo se podařilo dostat do stavu rezignace a o sdělovacích prostředcích darmo mluvit. Pokud zde americká armáda bude „dočasně“ umístěna, staneme se už definitivně vazaly. A těm rozhodování nepřísluší.  

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Leonasmelm: My, občané Protektorátu (1/3)
Joleen: My, občané Protektorátu (1/3)
MikeSnics: My, občané Protektorátu (1/3)
Shawnutick: My, občané Protektorátu (1/3)
KeriHug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

98 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 27.05.2016 06:45  | Reagovat
    Věřím, že i tady bude trvale platit ono úsloví: "Jeď, val a vůbec se nezastavuj!".
  • honza  | 27.05.2016 08:03  | Reagovat
    ALE pane Žižka ...............................................
  • Daňový Soumar  | 27.05.2016 11:49  | Reagovat
    :) Jasně. My jsme v současnosti vazalové a levná pracovní síla hlavně němců. A v budoucnu možná budem vazalové číňanů nebo islamistů. Rozhodně ale nikdy nebudeme vazalové USA. Jejich hypotettická přítomnost by možná vedla k tomu, abychom se právě nestali vazalové islamistů a číny např.. :)
  • Fejinka  | 27.05.2016 18:53  | Reagovat
    Tak to nikdy s Američany nebylo, kam vlezou, tam jsou dosud, pokud je ten stát nevyžene jako Vietnamci. Hned si tam staví základny a co jich mají po světě. Rusové jsou proti nim nuly a my tady z nich děláme největší agresory.
  • zahradník  | 27.05.2016 21:36  | Reagovat
    Ať žije Amerika a svoboda, kterou nám zaručuje.
  • Svatopluk Beran  | 27.05.2016 21:43  | Reagovat
    Nejedná se o nic jiného než o český VAZALSKÝ TRIBUT pro USA v budovaního nástupního předmostí k vykradení jedné kapitalistické země druhou. V tomto případě se jedná a suroviny Ruské Sibiře nezbytné za několik desítek let převážně pro USA korporace a nadnárodní firmy. Napřed přemyslovec Václav I kolem roku 920 platil TRIBUT německému Jindřichu Ptáčníkovi v hodnotě 500 hřiven stříbra a 120 volů ročně. Následně katolická církev vykrádala několik staletí Čechy. Poté Hitlerovské Německo a následně jsme byli vazaly SSSR. Dnes po Havlově sametové revoluci už nepotřebujeme desetitisíce Řopíkú kolem západních Německých, severních Polských a jižních Maďarských hranic, ale necháváme se zatáhnout do surovinových ambicí zaoceánské země. To jasně ukazuje na schopnost chápání vlastní svobody a svého svobodného myšlení. To že se nám tu producírují americká vojska jako kdyby byla doma ve Spojených Státech je HNUS NEJVĚTŠÍ. Katastrofou pak to že to s ohnutým hřbetem toleruje již i ČSSD. Vojska USA na našem území a podepsaná hospodářské smlouva TTIP s USA. To je tutový konec nastartovaného svobodného myšlení řadového českého občana. Lepší lak a přilnavější gumy na nových autech zároveň s hlavami v písku při vraždění a destabilizaci jiných zemí a kultur ze strany USA. Zatleskejme si. Ať žije Havlova svoboda.
  • Fejinka  | 27.05.2016 23:55  | Reagovat
    Všichni ti, kteří schvalují tato svinstva v Česku jsou potencionální vlastizrádci a lidé bez svého vlastního úsudku. Česky řečeno-análníci.
  • zahradník  | 28.05.2016 21:42  | Reagovat
    Tak ještě tu o Leninovi.
  • Frej  | 29.05.2016 11:26  | Reagovat
    Každý kdo upřednostňuje naše bývalé okupanty je prachsprostý lump.
  • venca  | 29.05.2016 17:11  | Reagovat
    Jasně, je potřeba upřednostňovat vždycky ty současné !
  • Frej  | 29.05.2016 19:22  | Reagovat
    Venco, můžete prosím přesně definovat ty naše současné okupanty? Děkuji.
  • Frej  | 29.05.2016 19:27  | Reagovat
    Inženýr autor by si měl něco nastudovat, pokud se nechce ztrapňovat. Tedy už se stalo. Pobyt a základny spojeneckých vojsk na našem území by totiž musel schvalovat parlament, takže ta šílenost co tady autor prezentuje s tou závadou je opravdu velký nesmysl. Jestli on pan Žižka nebude Trojský kůň KSČM, tedy partaje, co sem pozvala na věčné časy 120 000 mongoloidů. A bez schválení parlamentem.
  • honza  | 29.05.2016 22:15  | Reagovat
    Už jsem myslel že pan Beran zapomene tu svoji protiamerickou agitku. Opět nezklamal.
  • Venca  | 30.05.2016 09:02  | Reagovat
    Samozřejmě,že ty současné,venco. Kam vítr,tam plášť. Ale evidentně některým lidem tady studená válka chybí,tak si aspoň takhle léčí bebíčka. No třeba až rus požene ty osvoboditele zpátky,tak zase vytáhnou rudý trencle a budou mávat těma.
  • Libor Furbacher  | 30.05.2016 14:04  | Reagovat
    Pane Beran, Podle vsech faktu ,svobodne mysleni v cesku nebylo nastartovano laskou k sovetskemu svazu a zarivym zitrkum komunisticke strany.Takze neni zadny duvod se obavat. Skoda ze Premysl Vaclav I neusmlouval lepsi deal,jako treba navic deset volu misto jedne hrivny stribra,mohly jsme byt nejenom bohaty stat, ale hlavne i to ''svobodne mysleni'' by bylo lepsi.
  • XXXXX  | 30.05.2016 17:17  | Reagovat
    Telátka se nacecala a teď dovádí?
  • Frej  | 31.05.2016 22:50  | Reagovat
    Venco...vy jste venca co nedokáže odpovědět konkrétně na konkrétní otázku. Poněkud trapné ne?
  • Daňový Soumar  | 01.06.2016 13:47  | Reagovat
    Já bych rád viděl, jak zdejší bojovníci proti "průjezdu" vojsk spojenců z NATO bojovali proti "obsazení" Československa vojsky Varšavské smlouvy. A jak třeba bojují proti "obsazení" části Ukrainy cizími (bolševickými) vojsky. To by mě fakt zajímalo. (určitě to vysvětlí tím, že si to někteří spolusoudruzi přáli, stejně jako si to přáli někteří v roce 68 a jak si to nyní přáli i někteří soudruzi na Krymu).
  • XXXXX  | 01.06.2016 14:35  | Reagovat
    No já například tenkrát bojoval s gravitací, když jsem se učil chodit. Obávám se, že ikdybych z toho měl rozum, nepřepral bych je. No a proti obsazení Ukrajiny bych jisto jistě nebojoval, ikdyby ji zabrali celou. Mám pocit, že to je věcí Ukrajiny a Ruska. Jednak nejsou mí spojenci a jednak to byl ukrutně dobrej tah ukrajinců, protože si rusko konkrétně Krymem pěkně nasralo do bot. Ať už to zvenčí vypadá jak chce. A to nemluvím o tom, že to území nebylo ukrajinců. No pravda ani rusáků. Jakže to je s americkým obsazením Afghanistánu? Nikým nepovolenými útoky na území Pakistánu, nebo třeba bezdůvodným napadením Iráku a likvidací diktátora, který věděl, co dělá, když válčil s Iránem a likvidoval Kurdy? No a další a další. Přestože jsou to diletanti, výčet amerických vojenských agresí jen v odrážkách vydá na dvě strany textu. Co je proti tomu jedna zkorumpovaná Ukrajina. Jo je to asi všechno tak trochu jinak.
  • venca  | 01.06.2016 16:18  | Reagovat
    Frej - poněkud trapné je spíše to, že jste nepochopil smysl. Bylo mluveno o okupantech a o české nátuře obecně. Omlouvám se za to, že si dovoluji být rádoby vtipný více, než je váš intelekt schopný pobrat...
  • venca  | 01.06.2016 16:20  | Reagovat
    Ukrajina... bohužel XXXXXX má pravdu. Málokdo z rusobijců si všiml, že tam ani tak moc nejde o válku Ruska a Ukrajiny, ale spíš o válku ukrajiny s ukrajinou. Samozřejmě že si tam Rusko moc rádo přisadí, když může, ale jinak se tomu obvykle říká občanská válka...
  • honza  | 01.06.2016 17:06  | Reagovat
    To Venca : Jak na Krymu tak na Ukrajině si Rusko přisadilo docela dost.
  • venca  | 01.06.2016 19:59  | Reagovat
    Samozřejmě že ano. Ale pokud by bývala byla Ukrajina jednotná, ani imperiální Rusko by si nedovolilo do ní nijak vojensky navážet.
  • XXXXX  | 01.06.2016 20:00  | Reagovat
    venca: to byl stejně marnej pokus o vysvětlení
  • Svatopluk Beran  | 02.06.2016 09:57  | Reagovat
    Já jako naivka to přece jenom ještě taky zkusím. Daňový Soumar říká: Středa, 1. 6. 2016 v 13:47 Já bych rád viděl, jak zdejší bojovníci proti „průjezdu“ vojsk spojenců z NATO bojovali proti „obsazení“ Československa vojsky Varšavské smlouvy. A jak třeba bojují proti „obsazení“ části Ukrajiny cizími (bolševickými) vojsky. Každý ví a zná, že většinový občané veřejně protestovali proti okupaci spřátelených armád v roce 1968, která proběhla pod vedením tehdejšího Sovětského Svazu. (Dnes se již neříká spřátelené armády, nýbrž vojenské strategické partnerství, jehož korekce západních a středně evropských armád cíluje země z úplně opačné strany světa. Tento stát, myšleny Spojené státy Americké usilují o přírodní bohatství jiné kapitalistické země - Ruska). Pokud někdo použije ,,bolševická vojska,, - je buď obyčejný demagog, nebo člověk pod osobní nekonečnou tíhou minulosti, jejíž změnu nedokázal po 27 letech ještě vůbec zaregistrovat. V podstatě je to někdo jako zastydlý fašista nebo neoliberální, komunistický či islámský fundamentalista. Konkrétně mě, bylo v roce 1968 14 let a, už jsem to tu psal dříve panu Grycovi, jsme s partou kamarádů byli několikrát na Pístovském tankodromu vysvětlovat a protestovat přímo v sovětském vojenském táboře. Tam jsme hovořili skryti před důstojníky, s obyčejnými vojáky. Ti nám naslouchali, ale samozřejmě nevěřili, protože byli naočkováni veliteli a v podstatě byli stejně blbí jako ti dnešní američtí, protože stupidně věřili svým velitelům a o chování okolního světa nevěděl vůbec nic. V podstatě, k tomu je každý voják svým velitelem vychováván. Co by to bylo za vojáka a jeho bojovou morálku, kdyby žil se svým vlastním ekonomickým a politickým názorem či vědomostmi? Po nějaké čase nás důstojníci vychmátli a výslovně zakázali chodit do ruského vojenského tábora. Dále jsme na kárách, které jsme používali na sjíždění z kopců, ale třeba i na jízdních kolech, měli malé československé a černé smuteční praporky. Jsem přesvědčen, že to byl můj minimálně stejný protest proti sovětským vojskům, jako dnes proti americkým. Průnikem do naší země šlo v podstatě o rozdílné politické a tím i hospodářské vidění světa (tržní hospodářství – řízené hospodářství), tehdejšími dvěma nejsilnějšími světovými velmocemi. Dnes se však již nejedná o rozdílné politické vidění světa, nýbrž o typický historický souboj mezi kapitalistickými zeměmi, kdy jedna se teprve zpamatovává s bývalého méně progresivního hospodaření a totálních destruktivních následků 2SV, zatím co ta druhá cíluje její kompletní hospodářské rozložení a následné vysávání energetických dispozic a komoditních zásob. Podle mne by nás měli zajímat velmoci obě. U jedné bychom měli těžit z jejího úžasného technického potenciálu (USA), u druhé pak z jejího surovinového. Avšak mnozí polistopadoví zabedněnci bez racionálního myšlení, přesně ve stylu bývalých komunistů, se zaměřují pouze na velmoc jedinou. V podstatě se od vlády jedné strany v jejich hlavách nic nezměnilo. Z původní Havlovy svobody jsme se tak za jejich přispění stali nejen pouhou hospodářskou kolonií západní Evropy, ale hlavně vazalským vojenským nástupním prostorem pro kapitalistickou zemi z opačné části planety, vůči zemi jiné a to v naší bezprostřední blízkosti. Ke Krymu a Ukrajině. Krym k úplně novému Evrpopskému státu Ukrajině, nikdy historicky nepatřil. Hlavně proto, že tento stát nikdy ani samostatně neexistoval. Nejdéle poloostrov Krym a částečně i území dnešní Ukrajiny užívali Řekové a Římané jako své obilnice či území pro získávání otroků a surovin nejen z Transilvánie, ale například i zlata ze sibiřských a Uralských zlatých dolů. Z těch pak Řekové razili zlaté mince, které byli oproti řeckým pevninským stříbrným, zcela ojedinělé a výjimečné. Dalšími významnými obyvateli pak byli mongolští dobyvatelé – tzv. Zlatá horda, která se nestačila stáhnout spolu s vytlačovanými Mongoly z Evropy a východní části Asie. Následně Krym získali Rusové pod vedením německé císařovny, carovy manželky, kdy zůstal Krym nedělitelnou součástí Ruského autonomního území. Sověti – bolševici -, pak toto území ukradli Ruské svazové republice a dali ho Ukrajinské svazové republice. Po rozkladu Sovětského svazu následně ukrajinská vláda při místním Krymském referendu o samostatném státě Krym začachrovala ve volbách a přisvojila si toto území v rozporu s většinovou volbou obyvatelů Krymu. Poté několik velmocí, včetně Ruska i USA v Budapešťském memorandu rozhodlo o nesamostatnosti Krymu a přiřkli ho Ukrajině. Rusové to udělali v naivitě, že mají s Ukrajinou dohodu o tom že tam zůstane trvalá ruská vojenská základna. Něco jako ve stylu 800 vojenských základen USA po celém světě. V momentě kdy si však USA zajistili vojenské základny v Bulharsku a Rumunsku, přičemž další plánovaná měla být ta na Krymu, vzali toto strategické území zpět způsobem totožným jako když USA sebralo území historického Kosova Srbsku, pomocí albánské páté kolony. Vlastně obchodníka z drogami a lidskými orgány, jehož se nestyděli Američané dosadit do samotné funkce presidenta Kosova. Ještě před tím než bylo toto území několika vazaly USA prohlášeno za nový Evropský stát, si tam v tichosti USA založili a vybudovali další svou světovou vojenskou základnu. Srbsko se tohoto svého území, na kterém historicky vznikl Srbský stát ještě v dobách, kdy si dvakrát ukradené území dnešních Spojených států svobodně užívali tehdejší domorodci, nikdy nevzdalo. Rusko bylo ochotno se Krymu Budapešťskou dohodou, za určitých podmínek vzdát. V momentě kdy se však domníval stát z opačné poloviny světa, že bude mít na svém kontě další vojenské a hospodářské území, si ho Rusové pro jistotu a bez ztrát na lidských životech vzali zpět dřív, než to udělali Řekové, Římané nebo Mongolové. USA pěti miliardovým vkladem dolarů do podpory, vycvičení a revitalizaci ukrajinských nacionálních, někdy až fašistických uskupení, které jako organizované bojůvky provedli před nejistými volbami na Ukrajině násilný puč, nastartovali na Ukrajině občanskou válku. Stejnou taktiku amerického gavrmentu vnímáme v poslední době velice často. Navíc je to s miliony bženců, mrtvých, miliardových hospodářských škod v místních občanských válkách, tentokrát ale uplně jiných kultur. Ankcí Krymu Ruskem, tak američané nedostali kompletně to, za co si banderovcům zaplatili.
  • honza  | 02.06.2016 13:13  | Reagovat
    To Svatopluk Beran : Docela jste mne překvapil tím "protestem" v roce 1968. Již v té době politicky a občansky "vyspělý" 14letý žák 8.třídy ZŠ Sv.eran vysvětloval sovětským vojákům jejich pochybení. Klobouk dolů, to je na medaili. Navrhl bych Vás na medaili za třetí odboj (dobrá doba -nyní se dávají Zemanovi ke schválení návrhy).No a jinak tradiční téma - USA. Pokolikáté již ?????
  • honza  | 02.06.2016 13:16  | Reagovat
    XXXXX : Jsem rád že máte jasno vy.
  • honza  | 02.06.2016 13:17  | Reagovat
    Omlouvám se p.Berane za zkomolení jména.
  • Svatopluk Beran  | 02.06.2016 15:57  | Reagovat
    Téma je Honzo Americký Trojský kůň ,,přijíždí,, a své zkomolené jméno nevidím. Jinak to co nyní napíšu bude pro vás možná naivní, ale taková doba byla. Nebyl jsem nikdy aktivním účastníkem přímého odboje ve stylu teroristů Mašínů, ale jsem přesvědčen, že podělanej jsem z vlády jedné strany nebyl. S kamarády jsme ještě před tím než jsem se přiklonil víc ke sportu, měli klukovský trampský spolek - osadu - Zlaté údolí. Dodnes jsou na tom místě nad Kostelcem v údolíčku kamenné lavice a rozpadající se totem. Scházeli jsme se ale víc ve městě po bytech, kde nám to naši rodiče dovolili. Mám doma naší poničenou kroniku z doby kdy nám bylo mezi 14 a 15 lety, kterou jsem ale já nepsal. Zápis byl je z 15.11. 1968 a je pokračováním k zápisu z 25.9. 1968. Není to o žádném odboji spíš o popíjení při mejdanech. I tak jsme ve svých 14 až 15 letech v té době žili. Kronikář píše 15.11. 1968, II mejdan Slavili se moje patnáctiny, a to v bytě u Vinetua. Pití již bylo o troch více a pod vlivem alkoholu, který dodával kuráž, se v dokonalé tmě prováděli různé cviky (uchopení dívky atd.). Až na neustálé lítání ven si na nás druhé partaje nemohli stěžovat. Mirek, který přišel později stačil dohnat to co zameškal. U Pepaje je zvykem, že si trochu a tak nám působil trochu potíže. Svaťa si nemohl odpustit neustálý brekot a chtěl se dívat na Dubčeka a Svobodu. Ve snaze si trochu usušit svetr, který byl od brekotu mokrý, uběhl několik koleček okolo paneláku. Kid se statečně držel a jakž, takž udržoval pořádek. Sourozencům kteří potom přišli domů naše řádění nevadilo a tak se ještě chvíli pokračovalo v zábavě. V blahobytu se pak všechno rozešlo. Cestou domů jsem pak potkal otce, protože jsem šel rovně nic nepoznal. Účastnili se Hana, Maruna, Bohuna, Irena, Dan, Kid, Sam, Pepek, Drol, Dik, Miki. Kluci jsme měli povětšinou přezdívky z americkejch kovbojskejch filmů. Někdy pak kronikář zapisoval jména, někdy přezdívky. Krátký čas také kronikář vytvářel drobný pokus o školní noviny psané ručně na běžném linkovém školním papíru ze sešitu A4. První list mám ještě také uschovaný v kronice. Pošli dál. LIST DŮVĚRY I ročník - ZVLÁŠTNÍ VYDÁNÍ. Úvod nového letáku (listu) Tisková agentura ŽPS se rozhodla po delším váhání vydávat LIST DŮVĚRY jako list pro žáky naší školy. Doufám že se zalíbí, i když by se soudruhům učitelům nelíbil. Mnohé věci v tomto listě se nesmějí brát vážně tak, jak jsou psány. List bude vycházet 1 -2 měsíčně, podle došlých zpráv. Po přečtení se pošle dál. Bude totiž vycházet jen v jednom nebo dvou vydáních. Promiňte, jestli se najdou hrubky. Jsem totiž v pravopisu velmi zaostalý. Dnešní zvláštní vydání je jenom jedno. Následují jedna ze tří prvních zpráv v tomto listě. ,,RUŠTÍ BRATŘI U NÁS,, Jak jste všichni z nadpisu poznali, i v tomto článku budu vyprávět o ,,bratřích,,. Je to věc sice omletá, ale bude vás zajímat, jak zapůsobila na učitele a mládež. Všichni znáte s. D..o... Na této učitelce je vidět, jak na ní zapůsobilo porušení dohody o vtrhnutí Rusů do naší vlasti. Byla někdy vnímavá tak jako letos? Zeptejte se loňských deváťáků a ti vám řeknou, jaká byla. Ale zeptejte se letos toho koho učí. A co vám odpoví? Že je vnímavá a on nemůže pochopit proč jí tak proklínali. Co jiného mohlo zapůsobit na s. D? Ale teď již dosti o učitelích. Přichází na řadu mládež. Kdo myslíte že psal na zdi protisovětská hesla? Většinou mládež. Jistě je mnozí z nás psali také. A byl–li někdo z nás v Praze, tak tam to bylo ještě horší. Aspoň je státníci chválili za jejich …. dál je to rozmazaný, ale už to stejně končí. Vím že jsou tyto úryvky asi naivní, ale co chcete od deváťáků na začátku školního roku 68-69 a dnešního dětka.
  • honza  | 02.06.2016 18:05  | Reagovat
    Pane Berane, krásná nostalgická vzpomínka na mládí, ale jsem přesvědčen, že co je vláda dělníků a rolníků pod vedením KSČ jste v té době nevěděl. To co píšete je takové krásné dětské hraní si. Nevím v jakém prostředí jste vyrůstal, ale jako vzpomínka na mládí- hezké.
  • Svatopluk Beran  | 02.06.2016 18:41  | Reagovat
    Souhlasím. Stejně jako dnes nevědí stejně staré děti co napáchala církev za 2 000 let svého ovládání světa. Co to byl kolonializmus, nebo co to byl kapitalizmus který přinesl hospodářskou krizi a dvě světové války, či dnešní neoliberální tržní systém který je založen na podstatě dluhu a tištěných peněz, z kterého si pouhé procento obyvatel planety užívá až devadesáti procent vygenerovaného všemi ostatními zapojenými do tohoto projektu, ale i těmi které v tomto projektu zařazeni dosud nejsou. Přičemž jsou vyvražďováni mučeni či vyháněni ze svých domovů, dokud se také ve svém vlastním zájmu nepřipojí.
  • VladimírV  | 02.06.2016 19:01  | Reagovat
    S dovolením. Jako trochu starší v době okupace, tedy student v maturitním ročníku, mohu konstatovat, že radost ze svobody, kterou jsme zažívali v rámci "Pražského jara", byla neskutečná. A proto jsme i věřili v životaschopnost socialismu s lidskou tváří. To netrvalo dlouho, tedy přesně jeden rok. Svobodu nám vzali cizí okupanti na tancích a na to budu vzpomínat až do konce života. I proto je pro mne přítomnost jakékoliv cizí armády, aniž by byla válka, velmi stresující. Kromě toho si dovolím připodotknout. Ano, v roce 1968 nám vzala svobodu okupační vojska. Samozřejmě s podporou několika málo, to zdůrazňuji, kolaborantů ze stranických špiček. Po roce 89 jsme znovu nabyli svobodu a k tomu ještě demokracii. Něco, na co nebyl tento národ zvyklý padesát let. A toho obého si nijak nevážíme. Spíš s tím neumíme žít. A koukáme se vecpat do nějaké větší zádele. Proč? Prostě proto, aby opět pár, tedy více vyvolených mělo krytá záda pro svůj mamon. Srovnávat míru přesvědčení, být hrdým Čechem koncem 60. let s dnešní dobou, to prostě nelze. Holt máme, co si zasloužíme. Smutné.
  • honza  | 02.06.2016 21:03  | Reagovat
    Pane Vladimíre, dostal jsem se k materiálům co se dělo a kdo byl účasten na událostech srpna 1968 a následně událostech v následujícím roce. Mě přišlo že to nebyla podpora několika málo lidí a o to více v roce 1969.
  • honza  | 02.06.2016 21:05  | Reagovat
    Pane Sv.Berane, vy si nedáte pokoj. Podle toho co píšete stále dokola tak musíte být nešťastný člověk, protože nejste schopen ovlivňovat dějiny jinak, než stále stejnými bláboly.
  • VladimírV  | 02.06.2016 22:54  | Reagovat
    Pane Honzo, mohu Vám garantovat, že drtivá většina národa v roce 1968 nejenže podporovala obrodný proces, ale odsoudila okupaci Československa. Že se po dubnu 1969 začali někteří obracet, je pravda. Ono se totiž dost obtížně svobodně dýchalo pod hlavněmi okupantských tanků. K lizu se dostali prospěcháři, kteří se chopili příležitosti. Proběhly stranické prověrky, kde stačilo prohlásit, že byli pomýlení a dostali punc způsobilosti. Touha po znovunabytí předsrpnové svobody upadala v beznaděj a nebýt zásadních změn v tehdejším SSSR koncem osmdesátých let, tak jsme se dodnes vyhřívali v šedi pseudosocialismu. V režimu, který nakonec strávil sám sebe. Ano, dnes máme svobodu, ale, a to je velký paradox. To, co se děje kolem nás, žene čím dál, tím více lidí k přesvědčení, že to bylo před revolucí lepší. Důvod je zřejmý. Je to neskutečná zlodějina a devastace morálky ve společnosti, kde vládnou peníze. Nejenže nedovedeme být hrdí na svoji vlast, ale nevážíme si ani takové "maličkosti", jako je život v míru.
  • Standa  | 03.06.2016 09:26  | Reagovat
    Vážení, račte si uvědomit, že po začátku tzv. normalizace 1969 vycítili soudruzi, kteří byli na jaře 1968 odstaveni od vesla, že korýtka jsou velmi blízko, stačí říct u prověrek tu správnou větu, případně navštívit sovětské vojáky a funkce jsou jejich, postup zaručen, děti dostanou rudé knížky a bude jim dobře na věčné časy a nikdy jinak. No a protože takových nebylo málo, strhli s sebou ty váhající, kteří řekli, jak se pomýlili a podepsali patřičné lejstro a mnohokrát i něco navíc. No a ta zbývající většina s perspektivou dozoru hlavní sovětských tanků, samopalů milicionářů a pistolí VB, SNB a StB prostě kapitulovala.
  • Daňový Soumar  | 03.06.2016 10:05  | Reagovat
    Tak Beran už jste na jedné lodi s Topolánkem,Nečasem, Klausem atd.. Za zavřením Dalíka je prý americká CIA, která nás má za banánaovou republiku a dojnou krávu. :) Usměvné co ? A Nečas padl taky jen kvůli tomu, že v rusku domluvil nevýhodnější dostavbu Temelína s nejlepší sovětskou technologií. A představte si že to Dalík a Nečas dělali zadarmo !!! Takoví lidumilové to jsou. Už 25 let se tady snaží vše zvelebovat a ti nenažraní američani jim to jen kazí. To jsou pradaoxy co ? Smrt kapitalismu. Ať žije socialismus s oligarchistickou tváří řízený kdesi z východu.
  • Libor Furbacher  | 03.06.2016 13:35  | Reagovat
    Pane Stando,presne receno,kazde slovo sedi.
  • Libor Furbacher  | 03.06.2016 14:12  | Reagovat
    Pane Vladimire,ohanite se'' hrdym cechem'' z konce sedesatych let.Pokud opomineme nostalgii na nase mladi,Tak zase nejni tak moc na co bejt hrdej.Par lidi neco delalo a obrovska vetsina pouze vyckavala a nedelala nic.At uz to bylo vyckavani nadejne ' do srpna 68 kdyz se komunismus rozmontovaval.Nebo po okupaci a proverkach ,to zase byla vyckavani beznadejne.Je velka skoda ze se nam v tom hrdem cesstvi ztratila rovna pater. A pane Vladimire , kde se tak strasne mylite je,kdyz rikate ze si nevazime ze zijeme v miru.Pro nas zivot v miru je to nejpodstatnejsi ,i kdyz po nas budou slapat.
  • VladimírV  | 03.06.2016 17:33  | Reagovat
    Pane Fürbachere, pod lafetami tanků se nedalo nic jiného, než vyčkávat. Vážím si těch, co dokázali i v této době aktivně bojovat proti okupantům. Sice toho moc nezmohli, zvláště pak, když se na nás Západ, jako obvykle vykašlal. Ale byli určitou, i když velice mizivou nadějí. V 68, na rozdíl od 89 se "komunismus" nerozmontovával, lidé chtěli pouze více svobody. Což byla idea prosazovaného socialismu s existenci zbožně tržních vztahů. Albánci pro nás tehdy měli hanlivý přídomek, sociálkapitalismus. Křivit záda začali ti, co se dali do služeb STB a začali pomáhat při hledání vnitřního nepřítele. Mír je něco, čeho bychom si měli vážit a nehazardovat se svým osudem. Být v klídku za Velkou louží a servírovat válečné nálady k nám do Evropy, to je prostě hyenismus. Zvláště,, když jde v prvé řadě o ekonomický profit. Válka je něco, co bez milosti bourá všechna pravidla žití, přináší těžké útrapy a vrací vývoj společnosti zpět. Mohu vám garantovat, že jak jsem se nehrbil před okupanty, nemíním se nikdy hrbit, ani vítat "mírotvorce" z USA.
  • XXXXX  | 03.06.2016 17:46  | Reagovat
    Ach jo copak furt nechápete, že furbachr je trotl?
  • honza  | 03.06.2016 18:03  | Reagovat
    Pane Vladimíre, určitě máte pravdu že většina lidí byla v roce 68 pro změnu, ale nějak rychle v roce 69 změnili názor, ale to už je historie. Jenom jsem taky chtěl reagovat na nostalgické vzpomínky Sv. Berana, kdy v roce 68 jako, již v té době, politicky vyspělý chápal celou tu tragédii. On se vezl jenom na vlně té doby - nesouhlasíme a souvislosti určitě nechápal.
  • XXXXX  | 03.06.2016 18:32  | Reagovat
    Milej honzo tys v tý době nebyl na světě a bůh ví, jestli tvůj otec, tak se zdrž těchto přihlouplých komentářů na Beranovo konto.
  • honza  | 03.06.2016 19:50  | Reagovat
    XXXXX nech reagovat Sv.Berana, s tebou se nehodlám bavit.
  • VladimírV  | 03.06.2016 21:06  | Reagovat
    Pane Honzo, lidé v roce 69 názor nezměnili. Tedy valná většina národa. Akorát jim začalo být jasné, že přituhlo. Režim se staral o to, aby neumírali hlady, dokonce museli být aktivní (pracovat), aby nešli do vězení. Jak vidno, dirigování všeho z centra (vedoucí úloha strany) nevydrželo. Dnes nemáme vládu jedné strany, ale vládu peněz a "výhody" z toho plynoucí.
  • Libor Furbacher  | 03.06.2016 21:42  | Reagovat
    Pane Vladimire,muzete mi tedy rici ,jak podle vaseho nazoru by jsme se zachovaly,pokud by se na nas americani tenkrat v 68 ,jak rikate nevykaslaly,a k nam prijely; A.Sli bychom protestovat proti jejich prijezdu,protoze tu uz jedny okupanty mame,a proti americanum se protestovat mohlo. B.Nebyly bychom nadseny ,protoze valka boura pravidla ziti,je to hyenismus a americanum jde v prve rade o ekonomicky profit. C.Nadsene by jsme je nechaly aby to vyridily ,a vyckavaly by jsme,protoze my bychom nemely hazardovat se svym osudem.
  • VladimírV  | 03.06.2016 22:03  | Reagovat
    Pane Fürbachere, žádné "kdyby" nebylo a nemohlo být. Američani by nikdy do přímé vojenské konfrontace s Rusy nešli. Nerozumím tomu, že by se ve stejném času ocitly na našem území 2 iokupační armády (východní a západní). Jak výše uvedeno, Američané by nám na pomoc rozhodně nepřispěchali. A přitom to neměli z Německa daleko. Zkrátka, žádná ze západních zemí neměla na Československu tak velký ekonomický zájem, aby se pustila do války s Rusy jen kvůli zachování suverenity Československa.
  • Libor Furbacher  | 03.06.2016 23:18  | Reagovat
    Pane Vladimire,mate pravdu ale,kdyz nekdo chce pomoc ve rvacce ,tak se prvne musi zacit prat. A zachovani nasi suverenity?Ktere ?Vzdyt jsme zadnou nemely.Gottwald ji dal rusum uz ve 48.A cesko bylo v celku spokojene jak obcas pisete.
  • honza  | 04.06.2016 07:15  | Reagovat
    Pane Vladimíre já nevím zda to byla "většina", možná asi jo. Ale co ten milion členů a kandidátů KSC, další radši mlčící a dodnes volební výsledek klem 15%. Český národ je nepoučitelný a lehce manipulovatelný.
  • Svatopluk Beran  | 04.06.2016 08:23  | Reagovat
    Honzo vy už víte co je to štěstí? Z vašich posledních reakcí ke mě totiž čpí akorát stupidní ironie. V kolika zemích jste pracoval, aby jste pochopil co je pro koho a kterou kulturu štěstí? Rozumím tomu že vaše dovolená za oceánem a její kultura dělání peněz ,,JAKO NEJVĚTŠÍHO MOŽNÉHO LIDSKÉHO ÚSPĚCHU A NAPLNĚNÍ, vás hřeje u srdce. Já vám to přeju. Každej v Evropě ale není tak jednoduchej jako oni, nebo vy. Vy máte Honzo jiné téma než poukazovat na komunisty i když jsou už komunisté 25 let pasé? Podle toho co píšete stále dokola tak musíte být hodně nešťastný člověk, vy neřešíte to co bude, jenom to co bylo. Plácete stále dokola stejné bláboly. Který národ je podle vás poučitelný. Jak poznáte který národ je lehce a který je těžce manipulovatelný. Jak to poznáte? Máte děti? Kolik jste jich vychoval? Jak se vám to povedlo?
  • Frej  | 04.06.2016 10:42  | Reagovat
    Venco, vy Ynteligente s nadměrným intelektem...psal jste o současných okupantech, tak se prosím nevyhýbejte přímé odpovědi na moji otázku, kteří to jsou.
  • honza  | 04.06.2016 10:56  | Reagovat
    Pane S.Berane, podle sebe soudím tebe. Kdo tady stále opakuje agitku proti USA tak to jste vy a to už několik let. Ten kdo straší budoucností jste vy a váš odpor vůči Americe.
  • honza  | 04.06.2016 11:05  | Reagovat
    Pane Sv.Beran a ještě ke mě. Mám dobrou a dobře placenou práci, mám dobré rodinné zázemí, mám nějaký vlastní majetek a z toho mi vychází docela dobrý život. Takže nevím co znamená pro koho šťastný , ale já šťastný docela jsem. A věřte že mi vůbec nevadí když projede českou republikou americký vojenský konvoj mířící někam na sever. Ale buďte si jistý že "dočasně" dislokovanou cizí armádu na našem území si také nepřeji.
  • venca  | 04.06.2016 12:12  | Reagovat
    Milý Freji, dobře - tak ještě jednou a pomalu : Vy : "Každý kdo upřednostňuje naše bývalé okupanty je prachsprostý lump." Já : "Jasně, je potřeba upřednostňovat vždycky ty současné !" Myšleno jakože když už nás někdo neokupuje - a tudíž na nás nemůže, tak je zbytečné mu podlézat. Kapišto ? Také jsem prosím nikde nepsal nic o svém nadměrném intelektu. Já psal POUZE o vašem podprůměrném. Jestli jsem totiž se svým zcela standardním intelektem pochopil vás a vaši logiku, tak je zřejmé, že podporujete NATO a naše členství v něm. Německo je součástí NATO. Německo jsou naši bývalí okupanti. Vy tedy upřednostňujete naše bývalé okupanty. Jste tedy prachsprostý lump. Z vašeho hlediska je to naprosto logické, ne ?
  • VladimírV  | 04.06.2016 13:35  | Reagovat
    Pane Honzo, já bych přece jenom rozlišoval stalinistické partajníky, kteří hořeli láskou k Sovětskému svazu a potažmo okupantům. Těch bylo skutečně málo. A potom ty ostatní, kterým myšlenka sociální rovnosti nikterak nepřekážela a kteří zároveň nepřestali být normálním slušnými lidmi. Posloužím příkladem z vojenské základní služby. Pakárnu, na vojně pak demagogickou rétoriku velitelů se dalo v davu vojnou postižených lidí docela dobře snášet. I ve společnosti tomu tak bylo. Až na ty, kteří se dali svést na cestu spolupráce se státní bezpečností, si lidé, ať řadoví členové strany, tak i bezpartijní, nikterak nepřekáželi. To proto, že měla většina lidí stejně hluboko do žlabu Jak se ovšem kázalo, rovnostářství není nesmrtelné.
  • Jan P.  | 04.06.2016 15:57  | Reagovat
    K článku autora blogu: Rozumím tomu,že Češi jsou po zkušenostech z let 1938 a 1968 na pobyt cizích vojsk citliví. Autor staví,ale svá tvrzení na konspiračních teorií a samotný článek považuji za vykonstruovaný. K diskuzi samotných čtenářů: Podle mého názoru se zbytečně vyhrotila v hysterickou konfrontaci. Téma a samotný článek autora blogu za to rozhodné nestojí. Více či méně s některými názory,které zde zazněly souhlasím. K odkazu Pražského jara 1968: Nejsem pamětník.Vycházím z vyprávění pamětníků a dobových historických materiálů. Úhel pohledu na odkaz roku 1968 mezi zastánci hodnot svobody, solidarity a rovnosti či spíše soutěže, volného trhu a antikomunismu bude pochopitelně vždy odlišný. Pražské jaro 1968 stále považuji jako inspiraci pro dnešek. Šedesátá léta se u nás nesla ve znamení mimořádného kulturního rozkvětu. Během této doby vznikla řada literárních skvostů, natočily se desítky pozoruhodných filmů, realizovala se celá plejáda jímavých divadelních inscenací. To nebyla náhoda. V Československu 60. let se nezbrojilo, nechystalo se někoho vzít přes hlavu, nevytvářela se půda pro bratry Mašíny, aby mohli napochodovat v uniformách a vrhnout se na nepřítele.Někomu mohlo přijít směšné, že i dělník vystoupí v televizi a řekne, co si myslí. Někomu mohlo přijít trapné, že se kultura otevírá i lidem jinak uvězněným mezi dojením a kydáním hnoje. Jenže právě v přístupu, kdy vzdělání a kultura neměly sloužit toliko vybraným elitám podporujícím vládnoucí establishment, vězela síla obrodného procesu. Skutečného demokratického socialismu, k němuž se mílovými kroky směřovalo. To, proč se k němu nedospělo, netkvělo v jeho utopičnosti, ale v okolnosti, že obě velmoci tehdejšího bipolárního světa se takového modelu bály. Nevyhovoval ani jedné z nich. Sovětský "komunismus" se jím cítil být ohrožen stejně jako americký kapitalismus. Pokud by totiž tento model prokázal svou životaschopnost, vedl by k pádu obou do té doby hegemonních systémů. Proto bylo z pohledu obou velmocí záhodno, aby byl zadupán do země co nejdříve. Pokud možno ještě ve svém zárodku. Bratrské tanky sice přijely z Východu, ale cestu jim dláždil svou nečinností Západ. Na rozdíl od Maďarska zde se nechystalo bitevní pole. Nejednalo se o zničení protivníka. Dělení na zlý Východ a hodný Západ tedy neobstojí. Byli jsme semleti velmocenskou politikou ze všech stran. Semleti tak, že jsme se odnaučili pro cokoli nadchnout. Že jsme se zařekli věřit v cokoli jiného než ve svůj momentální prospěch. Že jsme si odvykli v komkoli a v čemkoli vidět naději.
  • berka  | 04.06.2016 16:44  | Reagovat
    Jan P. - už jsem několikrát myslím psal, že jste idealista. To ale nemění nic na tom, že to co jste napsal je velmi trefné a pravdivé. Ono by možná stačilo k pochopení tehdejší situace, pokud by si někteří zde diskutující vzpomněli třeba na prosinec 89. Měl tehdy někdo nějakou vizi o nastolení kapitalismu, vstupu země do NATO, rozdělení na dva státy ? Houby. Možná pár lidí v pozadí. Obyčejným lidem ale stačila už jenom ta snaha svobodně se nadechnout. Komunistická strana, kterou tehdy vedla skupinka dědoušků žijící úplně mimo realitu, samozřejmě na listopadové události nedokázala nijak pružně zareagovat a tak se hliněný kolos během pár týdnů totálně zhroutil. Kdyby nebylo událostí v okolních zemích a kdyby komunisté zareagovali okamžitou demokratizací, možností cestovat a živnostensky podnikat - jistě by vládu jedné strany neudrželi až do dnešních dnů, ale na několik dalších let určitě ano, protože naprostá většina lidí neměla v podstatě nic ani tak proti socialismu a komunismu jako takovým, ale vadila jim jenom nemožnost volně dýchat. To je celé.
  • berka  | 04.06.2016 18:56  | Reagovat
    Venca - ta logická úvaha o prachsprostém lumpovi mě dostala :-) Ve sportovní hantýrce se tomu říká "deklasovat soupeře"...
  • XXXXX  | 04.06.2016 22:48  | Reagovat
    VladimírV: to je dobrý pokus, bohužel tihle neposkrnění chytráci nechápou svět v barvě, ani odstínech šedi. Pouze černobíle. 1 0 Mě by taky nevadil nějaký americký konvoj, co jede někam ne sever. Kdyby jel zachraňovat hodnoty, či životy. Kdyby nejel jen uboze provokovat. Já nepotřebuju aby mi sem rus začal hazet bomby kvůli tomu, že se tu pár kreténů z pochybný ameriky potřebuje předvádět, že jim ty jejich sračky ujedou tisíc kilometrů. Teda vlastně neujedou, protože se jim to posralo už v bundesrepublice..
  • VladimírV  | 05.06.2016 08:59  | Reagovat
    Pro XXXXX. To je bohužel smutná skutečnost.
  • Jan P.  | 05.06.2016 13:27  | Reagovat
    Pane Berka,děkuji za názor. Jinak k tomu pojmu idealista.Neberte to prosím ode mně jako nějaké poučování. Idealista není naiva.Slovo idealista je už u nás považováno za určitý druh posměšku. Bývá používáno jako synonymum pro slovo naiva či něco podobného. Jenže idealista se odvíjí od slova ideál. Označíme-li tedy nějakého politika za idealistu, mělo by to znamenat, že mluvíme o člověku, který je slušný, čestný, zásadový a v něco věří. Na politiku se dal proto, aby prosazoval nějaký konkrétní program, z čehož bude mít užitek nejen on, ale celá společnost. Politiku vnímá jako službu, jako prostředek k prosazení ušlechtilého cíle. Takový politik je navíc jasně čitelný. Když ho volíte, není to totéž, jako když „kupujete zajíce v pytli“. Víte, co si myslí, protože to jasně říká a také se podle toho chová. Netočí se po větru, vždy si stojí za svým. Jenže takovýchto politiků je u nás zoufale málo. A nedokáží-li se ve své funkci dlouho udržet, neznamená to, že by byli neschopní. Stojí jen proti neuvěřitelné přesile a intrikaření jim je cizí. Ke komentáři XXXXX. Většina z nás si válku nepřeje a chce žit v míru.Vyvolávání politického a vojenského napětí mezi Západem včele Spojených států a Ruskou federací není v zájmu velké části Evropanů.NATO je relikt období studené války a dávno měl být nahrazen jinou bezpečnostní architekturou. Ale nezapomínejme na fakt,že ČR je od roku 1999 člen NATO do kterého nás přivedli naší svobodně zvolení představitelé.
  • XXXXX  | 05.06.2016 21:17  | Reagovat
    JanP, to jsem určitě nezapomněl, nicméně nedělá mi to nijak dobře. A Myslím, že mým dětem ještě méně. A já osobně nechci za blbce z ameriky chytat kazetovou munici z ruska.
  • Jan P.  | 06.06.2016 10:07  | Reagovat
    XXXXX,vaším obavám rozumím a vůbec je nezpochybňuji.Nejste jediný,který to takto cítí.
  • Svatopluk Beran  | 06.06.2016 12:44  | Reagovat
    Honzo centrálně řízené hospodářství a s ním i komunisti už nejsou hrozbou, to je jen vaše poškozené myšlení. Socialismus skončil jako méně spěšný hospodářský projekt. Obchod rozhoduje o chodu lidstva, ne ideologie. Od porážky centrálního hospodářství je nebezpečím pro celý svět americký způsob vedení tržního obchodování a jeho monopolní ovládnutí za cenu válek a neustálé destabilizace celého světa při milionových počtech mrtvol, bezdomovců a radikalizaci jiných kultur, než je ta naše. Jsou to od 90let minulého století Spojené Státy, které jsou díky svému vlastnictví základní světové tržní měny a největší militaristické síle světa, nejdarebáčtějším státem světa. To je jediná momentální politická jistota dnešního světa. Víc než na konkurence schopnost jakékoliv země, fabriky, nebo národa je potřeba vidět na začátku třetího tisíciletí, život obyvatele této planety. Je nutné posunout na jinou cestu a nebude to vůbec jednoduché, vnímání proč a jak obchodovat. Jakou cenu má běžný obyvatel platit, jak už jsem jednou podotkl, za lepší lak a lepší gumy na svém autě. Má to být i nadále cena osobního zdraví zaměstnanců? Nebylo by bylo rozumnější zpomalit vývoj dolkonalejšího laku, ale mít za to víc volna pro rodinu, kamarády, pro sebe, pro své zdraví To je otázka kterou řeším.
  • Svatopluk Beran  | 06.06.2016 12:58  | Reagovat
    Tak Beran už jste na jedné lodi s Topolánkem,Nečasem, Klausem atd.. Za zavřením Dalíka je prý americká CIA, která nás má za banánaovou republiku a dojnou krávu. :) Usměvné co ? A Nečas padl taky jen kvůli tomu, že v rusku domluvil nevýhodnější dostavbu Temelína s nejlepší sovětskou technologií. A představte si že to Dalík a Nečas dělali zadarmo !!! Takoví lidumilové to jsou. Už 25 let se tady snaží vše zvelebovat a ti nenažraní američani jim to jen kazí. To jsou pradaoxy co ? DS, nevím nic o tom že by zavření Dalíka iniciovala CIA a že by Nečas padl za Temelín. Tyto informace máte zřejmě ze Žlutého psa, který je pro logicky uvažujícího člověka s reálnými informacemi směšným periodikem. Pokud však je skutečností co píšete, o čemž jsem dosud nečetl reálnou zprávu, určitě se nejedná o mou stejnou loď s nimi, nýbrž o typickou americkou vládní praktiku. AŽ TĚ POUŽIJU VE SVŮJ PROSPĚCH TAK TĚ ZNIČÍM. Například Al Kaida, ukrajinští banderovci atd. Jistě znáte české pořekadlo - NELEZ VAŠKU Z PÁNY NA LED .................
  • Svatopluk Beran  | 06.06.2016 13:12  | Reagovat
    K článku autora blogu: Rozumím tomu,že Češi jsou po zkušenostech z let 1938 a 1968 na pobyt cizích vojsk citliví. Autor staví,ale svá tvrzení na konspiračních teorií a samotný článek považuji za vykonstruovaný. K diskuzi samotných čtenářů: Podle mého názoru se zbytečně vyhrotila v hysterickou konfrontaci. Téma a samotný článek autora blogu za to rozhodné nestojí. Více či méně s některými názory,které zde zazněly souhlasím. Jane P. jsem přesvědčen že každý článek který upozorní na to že americká, ruská nebo čínská vojska projíždějí přes naši zem po vlastní ose namísto po železnici je nezbytný k vyjádření se k tomuto tématu řadovým obyvatelům. Jinak se to tito protagonisté nedoví. Minimum občanů uvažovalo o tom že vstoupíme po roce 89 do dalšího vojenského paktu. Proto je naprostou ostudou kterékoliv vlády, že podporuje průjezdy vojenské techniky cizích velmocí, které slouží jen jako jejich vlastní vojenské logistické cvičení a umožňuje vojenskou propagaci i války, v tomto případě země z druhé strany naší koule.
  • Libor Furbacher  | 06.06.2016 14:40  | Reagovat
    Pane Honzo , nepoucitelny ,manipulovatelny,stoprocentni souhlas. Protoze jedine virtue ktere uznavame a kteremu se vse ostatni podrizuje je pohoda za KAZDOU CENU.Pro tu se obetuje vse ,pravda se upravduje ruznymi odstiny barev,pater se procvicuje do ruznych poloh,ktere se potom stavaji akceptovanou alternativou k rovne.I lide s nejvetsim IQ v tom nevidi zadny problem a vetsina lidi to ani nevidi ze to je problem.Proc taky vzdyt se porad placeme po zadech jak jsme dobry,a za vsechny ty prusery co jsme mely muze nekdo jinej.Jak se muzeme poucit?
  • Daňový Soumar  | 06.06.2016 15:03  | Reagovat
    Chudáčci, je mi Vás líto jak máte strach z toho, že Vám hodí rus kvůli konvoji amíků na hlavu bomby :). (Obvzvláště po tom, co to dneska cvičil na Krymu) Jó kdyby takhle rus přijel na tanku, tak určitě vytáhnete mávátka, který máte ještě schovaný ve skříni a budete je vítat a těšit se z toho jak nás osvobodili od západního zla. A a kdyby se to zase náhodou potom otočilo, tak budte psát, že nás rus dostal díky nečinnosti západu. Čert aby se v tom vyznal soudruzi, že jo ? Beran hledejte a najdete. To o CIA, Dalíkovi, Temelínu a Nečasovi řekl v jednom rozhovoru, zveřejněném minulý týden, pan Ing. Topolánek. To se Vám ale asi do krámu hodit nebude.
  • Jan P.  | 06.06.2016 19:46  | Reagovat
    Pane Berane,aby jsme si lépe rozuměli. Samotný odpor a demonstrace proti americké koloně svůj smysl mají. Já zde žádný problém nevidím. V Severoatlantické smlouvě o 14 krátkých odstavcích totiž nic o „demonstraci síly a záruk spojencům“ v podobě transferu amerických obrněných vozidel po českých silnicích nenalezneme. Naopak – aliance se odvolává na Chartu OSN s tím, že je nutno upřednostnit diplomatická a mírová jednání před demonstrací síly a provokacemi, jak to americká kolona v únoru 2015 předvedla v estonském městě Narva jen tři sta metrů od ruských hranic v listopadu 2014 v lotyšské metropoli Riga. Protesty nicméně nesmějí vést nekompetentní osoby, které ani nedokáží zformulovat věrohodné argumenty v souvislosti s rusko-ukrajinskou krizí, a provádějí tak medvědí službu pro ty, kteří nestraní ani Ukrajině, ani Rusku, a nepřejí si eskalaci konfliktu masivními transfery zbraní ze Západu do rukou jedné z bojujících stran.
  • XXXXX  | 06.06.2016 22:58  | Reagovat
    Daňovej tys byl blbej vždycky, ale poslední dobou se to nějak umocňuje. To, že jsi blbej je sice mizerie, ale horší je, že jsi spadl na úrověň toho idiota z ameriky a chytráka co má dobrou práci. Ani jeden z vás vy pašáci nečtete nebo nechcete číst co je tu psáno. A pokud to čtete, pak je na pováženou jaké závěry z toho uděláte. No naštěstí je ta svoboda projevu, tak si i takoví trotlové jako ty můžou plácat co chtěj. Jen by mě zajímalo, jak souvisí západní zlo s průjezdem osvoboditelů z ameriky? Jo a líto mi tě není.
  • honza  | 06.06.2016 22:59  | Reagovat
    Pane Berane,zase ta Amerika. Ta vám nedá do smrti spát, ze?
  • honza  | 06.06.2016 23:02  | Reagovat
    Xxxxx opět se ozval ten nejchytřejší a opět zase pro něj typicky.
  • Daňový Soumar  | 07.06.2016 00:18  | Reagovat
    Klasika, takovýhle nedoučený bolševik se vždycky zmůže jen na urážení. Z podstaty své inteligence totiž navíc nemá.
  • honza  | 07.06.2016 08:55  | Reagovat
    Daňový soumare, taka to XXXXX nezkousne :-). Očekávám reakci jeho rétorice příznačnou.
  • VladimírV  | 07.06.2016 09:43  | Reagovat
    Pro Daňového soumara. Bolševik je zřejmě označení pro zástupce většiny. Což je v daném případě nanejvýš pravděpodobné. Styl vyjadřování není podstatný, podstatný je problém. V tomto případě okázalá demonstrace síly, která má vzbudit pocit bezpečí. Opak je ovšem pravdou. Kdo seje vítr sklízí bouři. Máme holt všichni "smůlu", že jsme nezažili hrůzy války a že se nacházíme v době hraní na vojáčky, kdy vypneme monitor a je po bitvě. Realita by byla ovšem jiná.
  • Daňový Soumar  | 07.06.2016 10:39  | Reagovat
    Okázalá demostrace síly ? Můžeme se začít přít o to kdo a kdy s tím začal. Nicméně si trvám na svém, že nebýt NATO, tak před rusem nemáme žádnou šanci. 100x radši budu spojencem NATO a západu (kam mimochdem kulturně a politicky patříme zhruba 1000 let), než být spojencem nadsamce pěstujícího kult osobnosti se společností řízenou oligarchy. Co je ovšem alarmující je to, že se tímto směrem začínají posouvat skoro všechny demokracie (např. Trump v USA). U nás už je tento model taky z větší části zaveden.
  • VladimírV  | 07.06.2016 11:56  | Reagovat
    Pro Daňového soumara. Stali jsme se součástí NATO, mimochodem jako protiváhy Varšavské smlouvy, která zanikla. Nemám nic proti cvičení aliance. Ale pokud se naší republikou budou prohánět jakékoliv cizí vojenské konvoje bez toho, že by měly oficiální souhlas našich nejvyšších politických orgánů, je to pouze demonstrace síly. Tedy i provokace pro část lidí. Při té příležitosti jsem si vzpomněl na trefný obrázek na zdi na Ruďáku v srpnu 1968 v srpnu 68, psaný v azbuce. Byl na něm po zuby ozbrojený sovětský voják a v azbuce napsáno: "Ja nět zachvatčik, ja savětskij turist.". A pak tu zůstali víc než 30 let. Tak si přeji, aby se Amíkům u nás "navěky" nepolámalo kolo.
  • berka  | 07.06.2016 12:10  | Reagovat
    Mě osobně nějaký konvoj absolutně nevadí. Ať si tady projíždí kdo chce a jak chce. Ale samozřejmě v takovém případě MUSÍ platit silniční daň, dálniční známku a nebo mýto. V zákoně je napsáno, že na ozbrojené složky se placení mýta nevztahuje. Ale tím se snad nemyslí JAKÉKOLIV ozbrojené složky, ne ? Proč bych měl já za svoji starou udýchanou Fabii 1.2 platit dálniční známku, když její přínos k opotřebení dálnice je odhadem tak setinový oproti těžkému vojenskému BVPčku ? Daňový Soumare - opravdu vám závidím vaše přesvědčení o tom, že Rusko a jeho nebezpečnost představuje Putin. Jste naivní - je absolutně jedno jaká je hlava. Záleží kdo s tou hlavou hýbe. Myslíte, že když by dostal zítra Putin infarkt, tak bude do týdne na světě mír, pohoda, růžové obláčky a Krym se vrátí na Ukrajinu ?
  • Daňový Soumar  | 07.06.2016 12:58  | Reagovat
    No mě právě jde o to, že většina voličů vynese takovéhle individuum k moci a navíc má více jak 80% procentní podporu. To mi hlava nebere a to je to, proč k rusům vzhlížím s despektem. Nevím kudy by ten konvoj na cvičení měl jet. Kdyby jel po kolejích, případně by se přesouval přes naše uzemí vzduchem, tak by to nevadilo? Řekl bych (slovy myslitele), že se na ten konvoj dívate jen jedním ostínem šedi.
  • honza  | 07.06.2016 13:25  | Reagovat
    Průjezd americké kolony přes území v roce 2015 "Průjezd amerického vojenského konvoje přes Českou republiku nevadí čtyřem z pěti Čechů. V průzkumu agentury STEM/MARK pro Českou televizi (ČT) se takto vyjádřilo 82 procent lidí. S přejezdem kolony naopak nesouhlasí 17 procent dotázaných. O chystané akci ví 91 lidí ze sta a víc než dvě třetiny se domnívají, že průjezd konvoje je výrazem spojenectví s NATO". Myslím si, že letos by tomu nebylo jinak.
  • Berka  | 07.06.2016 13:26  | Reagovat
    No...ono třeba Zeman či Babiš jsou také velmi slušná individua. A podporu voličů mají taky nepochopitelnou... Opakuji, že mi konvoj NATO sám o sobě nijak nevadí. Jde o princip. Když přes naše území pojede humanitární konvoj s žrádlem třeba na Ukrajinu, myslíte, že budou jeho kamiony osvobozené od mýta ? Ne, nebudou.
  • Libor Furbacher  | 07.06.2016 14:23  | Reagovat
    Pane Berka pred par lety jsem si po priletu na Ruzyn vyzvedaval predplacene pronajmute auto a musel jsem si nechat navic specialne pojisted utrzeni kola.Coz bylo usmevne.Po dosazeni dalnice mi to doslo proc.A to jeste dalnice nebyla opotrebovana americkou vojenskou technikou, nedivte se americanum protoze ty auta co tam v nich budou projizdet jsou asi takova co pasujou na nasi dalnici.
  • Daňový Soumar  | 07.06.2016 14:23  | Reagovat
    Jo, já taky nechápu, kdo mohl volit Zemana nebo Ba..bureše, notabene s nim teď sympatizovat. Rozumím taky tomu, že je těm sympatizantům bližšší model a styl vládnutí v rusku. Západ je pro ně tudíž něco jako rudý hadr pro býka. Spolu s nimi a jejich veřejně vyslovovanými názory jsou si teď nějak tak jistější a je je čím dál tím víc slyšet. A to mě celkem děsí. Jejich rétoriku si docela dobře pamatuji z doby minulé. Stačí si v archivech otevřít Rudé Právo po roce 68 a jako kdyby odsud soudruzi opisovali.
  • VladimírV  | 07.06.2016 15:14  | Reagovat
    Každý nechápe něco jiného. Já například nechápu, proč komunističtí poslanci volili v prvních svobodných volbách Václava Havla, nechápu, proč se při druhé volbě prezidenta (Klaus) nabízely milionové úplatky, nechápu, jak je možné že o restitučním zákonu rozhodoval poslanec, kterého pustili na 1 den z basy, vše v prostředí demokracie. Úspěch Babišovy strany je jen potvrzením vlády peněz (na volební kampaň), vítězství Zemana v přímé volbě je logické. V plejádě adeptů na prezidentský úřad totiž neměl konkurenta. Karlovi nedodalo jeho stáří, ostatní s výjimkou mladého Dientsbiera byli nevýrazní. On sám není bohužel ani zdaleka prototypem člověka, kterému není lhostejný život u nás. Shrnuto, spousta lidí vystřízlivěla ze zasažení náhlou svobodou a pocítila důsledky ohromné zlodějiny a uvolněné morálky, která provází polistopadové dějiny státu. To, že se předlistopadový režim pokojně zhroutil neschopností udržet ovšem není identická situace. Příkladem budiž Ukrajina, kde míra zlodějiny přerostla meze únosnosti. Což vedlo k občanské válce. Ti, co mají politickou moc a vlastní i majetky, se pochopitelně chtějí sychrovat pro případ revoluce. Hledají spojence a zapomínají na to, že jsou představiteli státu, který se jmenuje Česká republika a kterému se slibem zavázali svojí loajalitou. Jsou opravdu "dobrým" příkladem nové generaci. Generaci, která neměla možnost poznat nic než bezstarostný život a která je naprosto imunní k nebezpečí války.
  • Daňový Soumar  | 07.06.2016 17:11  | Reagovat
    Další ohromnou zlodějnu v podobě dotací teď momentálně provádí Bureš. Státní zakázky se taky začaly vymykat kontrole víc než dříve a samostatnou kapitolou bude ohýbání penězovodů ve zdravotnictví. K tomu si připočtěme cílenou likvidaci živnostníků, kterou tak bravurně nezvládli ani rudoši v roce 1948. Z předvolebních úsporných slibů je nicka a už se jen plnými hrstmi rozhazuje. Klaus a Zeman jsou jako dvojčata. Jeden za 18 a druhej bez dvou za dvacet. Ale někomu to holt ke spokojenosti stačí. Podle mě byl každý z kandidátu lepší než alkoholická, sprostá arogantní loutka co na hradě sedí teď. Ten má pouze jediné štěstí, že lidi zapomínají na kauzay Bamberg,Olovo, kdo dosadil na post Křišťálově čistého atd. atd.. Samo nebe mu poslalo uprchlickou krizi. Tou hravě překryje vše.
  • VladimírV  | 07.06.2016 19:27  | Reagovat
    Babiš šel do politiky ze dvou důvodů. jednak aby si ochránil svůj majetek před možnou zlobou národa, který by ho jako bohatého člověka při hrozící revoluci smetl, jednak aby ho zhodnotil např. tím, že nadále nenapadll podporu zelené nafty, kterou mimochodem prosadil Kalousek. Není rozhodně tím, co plnými hrstmi rozhazuje, na to máme přece socany. Je pravdou, že moc nefandí živnostníkům, je zastáncem existence velkých firem. Ovšem na rozdíl od ministra Mládka je nenazývá parazity. EET je bohužel jedním z prostředků, který omezí zisky živnostníků v podobě úspor daní. Což se mi zdá spravedlivější než snahy socanů, aby platili zvýšené dávky na sociální pojištění bez ohledu na to, zdali vydělávají nebo ne. Ne, nedivím se jim, že nesouhlasí, když vidí, jak se na druhé straně plýtvá rozpočtem. Tady bychom se měli učit od našich západních sousedů. Zkuste si tam dovolit někde načerno pracovat. Někdo vás okamžitě napráská. To jen u nás existuje falešná solidarita se zloději, ve volbách i s těmi zloději, co oblékají politická trička. Klause se Zemanem bych si dovolil srovnat pouze v míře jejich intelektu. Jinak je každý jiný. Oba se dopustili chyb, Zeman i přiznal, že neměl štěstí při výběru spolupracovníků. Klaus ovšem došel ve své ješitnosti a zištnosti tak daleko, že cíleně podepsal amnestii a abolici, která definitivně omilostnila aktéry velkých zlodějských kauz. To, že je Zeman zastánce suverenity našeho národa v době hrozící muslimské invaze, je jenom dobře. Představte si ve stejné pozici Karla. To bychom byli podstatně dále. Třeba bránili ukrajinskou mafii proti vlastnímu národu nebo půjčovali ženy nadrženým muslimským šohajům. Mně úplně stačí, že máme v čele vlády připodělaného Sobotku, za kterého Zeman navenek supluje mínění lidu. Shrnuto, Zeman je ta pravá osoba, která reprezentuje naši suverenitu, to je bez diskuze.
  • Jan P.  | 07.06.2016 21:49  | Reagovat
    Pane Vladimíre V,po přečtení vašeho komentáře jsem nabyl dojmu,že čtu Parlamentní listy. PL patří mezi nejsledovanější česká média a jistě nejste sám,který je považuje za ,,seriózní" zpravodajský server. Zajímala by mě jedna věc.Čím Nová evropská populistická pravice tak silně oslovuje lidi jako Vy ? Tím,že je v současnosti na vzestupu nebo je v tom něco hlubšího ? Nemusíte odpovídat.Je to vaše svobodná volba.
  • XXXXX  | 07.06.2016 23:04  | Reagovat
    No já Zemana teda rád nemám, ale jedno vím jistě, arabská chamraď ať už je prezentovaná jako doktoři a inženýři nebo postižení válkou, nebo nedej bože invaze, je horší než sto Zemanů a Klausů dohromady, dokonce jsem ochoten připustit, že "spojenci" z ameriky jsou mi milejší. Tedy ne o mnoho, ale jo. Jan P: já si nemyslím, že mě třeba oslovuje nějaká pravice, populistická či jiná, co takhle uplně obyčejnej rozum a zkušenosti a islámským etnikem? honza: rétorikou mně příznačnou říkám, že jsi blb. A pokud to někdo nerozpoznal pak je na stejné lambdě jako ty.
  • VladimírV  | 08.06.2016 02:59  | Reagovat
    Pane Jane P. Nemíním vám vyvracet Vaše dojmy. Jak jste si již mohl všimnout, nesnažím se papouškovat něčí názory a dokonce nemám ani tendenci nálepkovat autory příspěvků, což je dlouhodobě Vaše doména. Nedovolím si hodnotit, co je v současné době pravé nebo levé a dokonce je mi to jedno. Pokouším se pojmenovat dění kolem nás bez ohledu na to, si z toho kdo bere pro svoji rétoriku. A jak vidno, nejsem sám. Pokud máte dojem, že nebezpečí, které hrozí Evropě, potažmo nám, je nafouknutá populistická bublina, ani to Vám nemíním vymlouvat. Jenom si nemyslím, že "inovační proces", který se vkrádá s masívním příchodem muslimů do Evropy, je právě ta pozitivní změna, kterou Evropa nutně potřebuje. Když jsem byl v roce 2002 ve Francii a debatovali jsme o problémech s nepřizpůsobivými (u nás především části populace Romů), tak jsem byl ubezpečený, že jejich způsob života a chování je nic ve srovnání s počínáním Arabů ve Francii. A to byl prosím rok 2002. Pak se ovšem nemůžeme divit, že tam dnes slaví úspěchy strana Marie Le Penové.
  • XXXXX  | 08.06.2016 07:20  | Reagovat
    velmi pěkně řečeno
  • honza  | 08.06.2016 07:25  | Reagovat
    XXXXX od tebe to se sedí ty vesnicky burane, který nenapíše nedokáže napsat příspěvek bez urážky a sprostého slova, Příznivec Zemana jak vyšitý, jenom se za to stydí. Daňový soumar měl při tvém hodnocení pravdu.
  • XXXXX  | 08.06.2016 17:08  | Reagovat
    Milej hloupej honzo. Ode mne se to nesesedí. Asi jsi nečetl všechny moje příspěvky, protože bys jistojistě našel spoustu neurážlivých a nesprostých. To jen potvrzuje co říkám, že telata Frej, honza fírbachr a somár čtou jen co se jim hodí. Jisto jistě jsem vesnický nevím, jestli buran, to si myslím, že ne, ale každý debil má právo na názor, tak proč ne ty. Milej hloupej honzo pomůže ti pudr. Na zapruzeníny je nejlepší, našim miminkům jsme ho taky sypali na prdel. A abych nepsal i k Ďáskovi tak ještě proč ti nic nevyvracím. Narozdíl od Berana, který chce působit osvětově abys neumřel s výše jmenovanými blbej, já tu potřebu nemám. On ti neustále dává šanci, já však vím, že je to marné. A Zemana tak toho jsem opravdu nevolil. Hraběte taky ne. A někdy si to po sobě přečtěte v urážkách si zřejmě nemáme co vyčítat. Ono to není o expresivním výrazivu. Tak nezapomeň, pudr!
  • Jan P.  | 08.06.2016 21:35  | Reagovat
    Pane Vladimíre V,děkuji za odpověď. Slibuji,že se příště takto hloupě už nebudu ptát. Já už jsem Vám kdysi v diskuzi psal,že politicky a hodnotově jsem každý ukotven jinde.Vy jste mi oponoval a tvrdil,že sdílíme společný cíl. Není to pravda. Jste toho názoru,že selský rozum a osobní postřehy stačí na to umět se v tom dobře orientovat.Na to nepotřebujete číst Parlamentní listy,které Vám nefér předhazuji. Několik titulků z Parlamentních listů zhruba okolo 21. hodiny v úterý 10. května: „Filozof: Zeman stojí na straně lidu proti vládnoucí plutokracii. Pokud chceme přežít, musíme být xenofobní. S muslimy nás čeká krvavý konflikt,“ „Mordy islamistů, strach ze ztráty sebeurčení v zemi svých předků... Ulice si správné vyvzdoruje sama. Možná i krokem dozadu, varuje pamětník Karel Srp“, „Migranti jsou tu. Mrzí mě postoj české vlády. Merkelová to má spočítané, zní ze Slovenska po postřelení uprchlice.“ Selský rozum na správnou orientaci u politicko-společenských témat jenom nestačí. Kriticky myslet a nebýt líný si ověřovat věrohodnost informačních zdrojů.Strach z neznámého,předsudky, mýty a česká malost vedou k iracionálnímu strachu a nenávisti,která podněcují některá česká média a politici. Tvrdíte,že Vás nesmyslně známkuji,že se hlásíte k populistické islamofobní pravici.Vy jste přitom ,,apolitický." Nezlobte se na mě,ale vaše tvrzení a rétorika se jí dost podobá. Selský rozum a osobními postřehy návštěvy Francie či veřejné mínění v Česku nepovažuji za dostatečný argument. Na rozdíl od vás jsem přesvědčen,že vzestupu Nové evropské populistické pravice otevřela dveře poslední světová ekonomická krize a neschopnost evropské levice vyplnit uvolněný politický prostor a adekvátně reagovat na rozklad sociálního státu. Opravdovou vodou na její mlýn ale představuje tzv. uprchlická krize. V jejím rámci se pravici úspěšně daří získávat příznivce napříč třídami a ve jménu obrany společných „tradic“ cílit na konkrétní nepřátele.
  • VladimírV  | 08.06.2016 22:37  | Reagovat
    Pane Jane P. Spojovat pravici s její podporou uprchlické krizi se mi nezdá správné. Část migrantů je sice potencionální zásobárnou levné pracovní síly, ovšem ta podstatná, to jsou bohužel pouze vyžírky. A to se skutečně nepotkává s principy kapitalistického způsobu života, jehož průvodním jevem je úsilí o dosažení zisků. Máte představu o tom, co konkrétně by pravici přineslo dobrého vydržování těch, co nic nevyprodukují? Nevnucuji Vám svoje osobní postřehy z Francie, to je ovšem realita. Je opravdu naivní si myslet, že současná kolonizace Evropy jí bude někdy prospěšná. V jednom máte částečnou pravdu. Migranti se nejprve nahrnou do štědřejších destinací. Ovšem i ty méně štědré jim nakonec mohou přijít k duhu. Tedy případě, kdy si nebudeme dostatečně chránit svoji suverenitu.
  • XXXXX  | 09.06.2016 10:21  | Reagovat
    Jan P: Baví mě to klasifikování levice pravice. To už přeci neexistuje, tedy až na komunisty, kteří jsou jasní. Podstata je, že strany, ty klasické, nemají člověku co nabídnout. To co nabízeli se ukázalo jako lež, prospěchářství a vyžírání práce těch co platí daně. Každý kdo přijde s něčím jiným bude volen, viz Bureš, ikdyž se nakonec ukáže, že je to nemlich to samé co předtím. Do toho všeho tlachá matěj z Hradu. Kdyby držel hubu a tvářil se důležitě na fotkách, všemu by prospěl mnohem víc. Neodváděl by totiž pozornost od důležitých věcí. Fascinuje mě jak je schopen zasaturovat národ debilním výrokem o článku čtyřicet let mrtvého literáta. Že příval cizáků do již tak vlastními silami dost zdevastované Evropy napomáhá růstu nacionalistických stran je snad logický důsledek našeno vlastního politického zoufalství. A nesouhlasím s tím, že tomu notně napomáhají média. Ta dělají pravý opak. Zamlčují. Dávají prostor chátře, kterou nazývají aktivisty - to jsou ti co najíždějí auty na policajty, zabírají cizí nemovitosti a dojí z rozpočtu tedy i mých daní peníze na různé nesmyslné asimilační nadační fondy bez jakéhokoli výsledku. Notně tomu napomáhají jen a pouze cizáci. Ty "rodiny s dětmi" co o všechno přišly. Ti negramotní technici a inženýři neschopní vykonávat jakoukoli PRÁCI. A tady se z nich najednou stali zdatní muži jež vydrželi velmi namáhavou s stresující cestu přes půl světa za bílými dělohami. Pročpak nekráčejí ke svým bratřím do Iránu, či Saudské arábie? To jsou jejich bohatí příbuzní stejného vyznání stejných kulturních a společenských hodnot. Nebo je to zase jinak? Frantíci si nevystříleli bar, Španěláci si nevyhodili vlaky do luftu. Byli to cizáci a jejich ideologie. Ale chtěl bych říct, že vím, že jsou potřebí, ti ale nejdou do Evropy, těm opravdu nic nezbylo, ale tam u nich doma. Těm je třeba pomoci. Ano je pravda, že tahle vlna se zvedla poté co amerika v duchu boha kapitálu začala s vývozem demokracie narodům které o ni nestojí. A protože amerika na to byla připravená od samého začátku tohoto svého počínání, tuhle chamraď si domů nepustila a nepustí. No je tu také ta jejich zásadní výhoda velkého rybníku. Tak je snad logické, že je tu 95% lidí nechce.
  • Svatopluk Beran  | 09.06.2016 10:55  | Reagovat
    Pan Žižka jistě trochu nadsazuje s tím, že by při opravě kola mohla vzniknout trvalá vojenská základna v naší zemi. Ovšem možnost nenadálého a obyvatelům ČR utajeného vzniku první americké vojenské základny na území ČR, při minimálně 800 dalších již existujících po celém světě, neustále setrvává. Barakem Obamou byla sice zastavena výstavba amerického radaru na území ČR. Dosud však nebyla z americké strany a ani z naší strany zrušena smlouva, která umožňuje vládě ČR poskytnout část svého území pro vybudování vojenské základny USA na území ČR. Jak víme tato smlouva, aniž by ji schválil Český parlament, byla již dopředu podepsána tehdejším PRAVICOVÝM senátem a tehdejší pravicovou vládou. Tato Topolánkova vláda, které byl požadavek USA o vybudování první americké vojenské základny na území ČR podán hned druhý den po jejím pochybném vzniku. (Alzhajmrem a prostatou postižený Ivan Langer, zanechal na stole v odtajněné místnosti otevřený podvrhlý materiál policejního důstojníka Kubiceho, který se v další pravicové vládě stal za tyto své zásluhy ministrem vnitra, o pedofilství Paroubka a jeho napojení na českou mafii i jejího šéfa Mrázka - Nikdy se nic takového v budoucnosti neprokázalo - . Čtyři dny před volbami se tak mnozí nerozhodní čeští voliči přiklonili na stanu pravice, přičemž ještě pomohli pravici rozhodnout hlasy zahraničních českých voličů. Ani tato první Topolánkova vláda nevydržela. Proces iniciace smlouvy samozřejmě dál běžel a až teprve dva malověrní poslanci ČSSD, kteří pomohli po půl roce Topolánkovi vytvořit druhou vládu, umožnili dokončení návrhu této smlouvy a její schválení a podepsání pravicovou vládou při rukypolíbení knížete Sxhwarzenberka Codolíně Rais. Tato smlouva tedy dál v pozadí existuje díky schválení podpisu pravicové vlády a světe div se i díky podpisu a schválení pravicového senátu i když tento dokument dolní komora ČR nikdy neschválila. Domnívám se, že poprvé tak byl v ČR odsouhlasen dokument horní komorou – senátem -, když dolní komorou – parlamentem - vůbec neprošel. To znamená, že kterákoliv vláda v budoucnosti, u pravicové bych se vůbec nedivil, ale obavy mám dnes i z levicových vlád, nenápadně schválí tuto smlouvu v dolní komoře a nikdo již nic nenadělá. Podobně a bez humbuku se to tak stalo již v mnoha zemích. Např. v Rumunsku, Bulharsku, ale i ve Velké Britanii. Pak ale i u nás, až se stane projíždění amerických okupačních kolon z Německa, běžným koloritem našeho života, přijde určitě mnohým poslancům celkem samozřejmé, proč by se tito američtí po celém světě milionový vrazi, iniciátoři vládou povoleného mučení, unášení osob, bezdomovectví či migračních vln z východu Asie a severu i středu Afriky do Evropy, nemohli spokojeně vyspat na vlastní základně v ČR. Vždyť už jich mají po celém světě tolik, že mi se k vůli jedné tady u nás snad neposerem.
  • Svatopluk Beran  | 09.06.2016 11:23  | Reagovat
    Pokud jde o Babiše, já se domnívám že do politiky šel cíleně z důvodu nadělat si po celém světě ještě lepší budoucí osobní byznis kontakty. Samozřejmě si nakradl dřív tak jako ostatní. Ovšem oproti ostatním daně odvádí domů a ne do off shore. Nemá za potřebu během své vlády viditelně krást jak to dělali ostatní, spíš ochránit si to co už má. Až skončí a podle mne to bude již příští období, tak bude pokračovat v budování svého miliardářského businesu legální formou na podkladě známostí zjískaných během ministrování ve vládě ČR. Proto jsem přesvědčen že obchodníci a investoři by neměli ve vládách co dělat. O životě a chodu státu by měa rozhodovat demokratická ideologie. Pravá, levá a další. A obchodníci, banky a investoři byměli pracovat v mantinelech, které jim tyto ideologie z podpory lidu, naství. Skutečností však je že nevládnou ideologie a občané nýbrž banky, obchodníci a investoři. TO JE TOTÁLNĚ ŠPATNĚ. PROTOŽE PRAVIDLA SI NASTAVUJÍ ONI SAMI PRO SEBE TAK, ABY VYTVOŘENÉ BOHATSTVÍ PLYNULO PŘEVÁŽNĚ JIM A OBČANÉ BYLI POUZE JEDNOU Z KOMODIT (vedle energie a surovin) NEZBYTNÝCH K TVORBĚ BOHATSTVÍ BEZ OHLEDU NA PROŽITÝ OSOBNÍ DUŠEVNÍ A MORÁLNÍ ŽIVOT.
  • Svatopluk Beran  | 09.06.2016 13:13  | Reagovat
    Pokud se zde někteří z nás dotkli situace kolem uprchlíků, tak to je velice komplikovaná situace, ale neměli bych při tom zapomínat na naminulost, z níž nám naše media cíleně mnoho nepřipomenou. Uvádím přepisem jen drobnost na zapomenuté příběhy desetitisíců evropských uprchlíků, které přijaly muslimské země. Desetitisíce uprchlíků utekly před válkou. Nebezpečně přepluly východní Středozemní moře. Zoufale se snažily dostat do bezpečí na druhé straně. Ne, nejde o dnešní uprchlíky ze Sýrie, píše Washington Post. Desetitisíce Evropanů, většinou z východní Evropy a z Balkánu, uprchly za druhé světové války na Blízký východ a dostaly tam útočiště v táborech roztroušených po celém regionu, včetně Íránu a Sýrie. Byli to především evropští židé, další nežádoucí menšiny a civilisté, o nichž nacisté předpokládali, že podporují partyzánské bojovníky. Nacistické úřady proti nim podnikaly vojenské útoky a organizovaly jejich deportace. Nejpoužitelnější cesta útěku byla směrem na jich a na východ. Mnoho etnických Chorvatů žijících podél dalmátského pobřeží uprchlo na ostrov Vis v Jaderském moři, řečtí obyvatelé souostroví Dodecanese v Egejském moři uprchli pod britskou ochranu na Kypr. Britský uprchlický projekt pro Evropany, zahájeny v roce 1942, pomohl dostat se na Blízkých východ asi 40 000 polských, řeckých a jugoslávských uprchlíků. Byli rozmístěni v táborech v Egyptě, v jižní Palestině a v Sýrii. Ve čtyřicátých letech bylo Aleppo centrem evropských uprchlíků, imigrantů a špionů. Podobný projekt zorganizoval Írán, který v letech 1939-1941 přijal asi 114 000 - 300 000 Poláků. https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/06/02/the-forgotten-story-of-european-refugee-camps-in-the-middle-east/

Přidat Komentář Vrátit se nahoru