Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Jaromír Kalina

Absolvoval Fakultu chemické technologie na VŠCHT v Praze. Působil jako výrobní ředitel a sládek Pivovaru Jihlava. Od r. 2014 do června 2019 náměstek primátora Jihlavy pro majetek a IT, v letech 2013-17 krajský předseda KDU-ČSL. Zastupitel města Jihlavy a Kraje Vysočina. Ženatý, čtyři děti, žije v Jihlavě. Přezdívka: Jack. Jeho pivovarnické hesla: "Dej Bůh štěstí!"

Lesk a bída volebních debat

Jaromír Kalina | 07.09.2016 21:18

Tak už jsem absolvoval některé předvolební debaty do krajských voleb a „souboje“ v médiích s lídry ostatních stran a hnutí. Bohužel se zdá, že řada zásadních problémů při nich klouže po povrchu. Jeden z důvodů je ten, že někteří novináři chtějí pěti slovy odpovědět na problém, který zabere 10 minut vysvětlování. A druhý důvod je ten, že někteří politici se tomu přizpůsobují a zjednodušují věci na nejvyšší míru. Anebo uhnou od tématu k věci, kterou kraj nevyřeší – jako uprchlíci, zemědělská politika Evropské unie atd. Bohužel i řada voličů hodnotí spíš to, jak se kdo v debatě tváří a s jakou razancí mluví, než to, co říká. Už se na Vysočině objevují i různé zajímavosti. První je ta, že současný hejtman za ČSSD se objevuje na billboardech, které se tváří jako propagace Kraje Vysočina, přestože kraj nikdy takto na billboardech řemeslníky nepropagoval. A druhá je, že strana Tomio Okamury a Jana Veleby chce nelegální migraci zastavit tím, že přibíjejí své plakáty a billboardy hřebíky na stromy. Přesto věřím, že se najdou slušní lidé, kteří si na tyto věci udělají svůj názor a které víc zajímá obsah než forma. Bez těchto lidí by kampaň opravdu mohla být nebezpečným hazardem. Ing. Jaromír Kalina, náměstek primátora Jihlavy

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Leonasmelm: My, občané Protektorátu (1/3)
Joleen: My, občané Protektorátu (1/3)
MikeSnics: My, občané Protektorátu (1/3)
Shawnutick: My, občané Protektorátu (1/3)
KeriHug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

21 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 07.09.2016 22:14  | Reagovat
    No, lidovci to budou mít těžké. Z jedné strany je tu ANO, které je automaticky považované za favorita, potom neméně ambiciózní ČSSD, tedy spoluvládnoucí strana v kraji, která dokáže hospodařit bez ztráty, komunisti, bez kterých to nejde, protože zvláště na vesnicích neztratili podporu. A potom Omarura s Velebou, tedy strany, které zvedly problém migrace. Tedy otázku, jejíž řešení zajímá 99% obyvatel země. Apel na to, aby lidé mysleli jinak, asi moc nezafunguje.
  • berka  | 07.09.2016 23:57  | Reagovat
    Jasně. Veleba a Okamura chtějí zastavit příliv cizinců do česka. Bývalý kovaný komunista a japonec. To zní upřímně... Ostatně on vlastně i Hitler byl rakušák a Napoleon ital.
  • berka  | 07.09.2016 23:59  | Reagovat
    Jinak mě ovšem ten příspěvek pana Kaliny překvapuje. Myslel jsem že na blogu JL jsou politické příspěvky zakázané...
  • Fejinka  | 08.09.2016 08:48  | Reagovat
    Pane Kalino, Vy se divíte, že Okamurovci dávají svoje reklamy reklamy na stromy? Já ne, protože ve velkých městech jsou oficiální plochy pod plakátovací firmou (mají to uvedeno v záhlaví plochy), která si za to nechá platit. A jak je známo, Okamurovci nedostali z Úsvitu ani korunu a tak si vše platí členové a sympatizanti ze svého, na rozdíl třeba od vaší partaje, kde to máte z pokladny (platí i pro ostatní parlamentní strany). V tom je ten rozdíl. Tady by měli mít všichni stejná práva a bez placení a voliče přesvědčit svými argumenty. Takto už jsou někteří vyšachováni předem. Mělo by to být jako na vesnicích, kde si dá každý svoji reklamu na veřejnou plakátovací plochu.
  • Ar  | 08.09.2016 09:38  | Reagovat
    Komunista je je stále komunista,bejvalej je na hřbitově.
  • Pavlik  | 08.09.2016 11:30  | Reagovat
    Pane Kalino, vzpomínám si, jak při několikerých volbách letáky a plakáty KDU-ČSL visely na stromech, nelegálně vylepené na sloupech i domech v historickém centru. Takže bych na Vašem místě o tomto radši nemluvil. Proč nekritizujete ODS? Vašeho koaličního partnera? Předvolební plachta ODS totiž nelegálně ve vší drzosti visí přímo na historickém domě v Jihlavě na Masarykově náměstí 10/76. To je teprve neúcta k památkám Jihlavy...
  • Daňový Soumar  | 08.09.2016 11:47  | Reagovat
    Jen hlupák si vybírá podle plakátů a debat. Nicméně většina už je rozhodnuta dávno předem. Podle kampaně, kterou začnou vést jejich oblíbenci v médiích okamžitě po nástupu do funkcí. A to otevřeně, nebo skrytě. Nikdo nám nebude diktovat o čem máme psát :) :) .
  • XXXXX  | 08.09.2016 17:22  | Reagovat
    Zcelamimořádně souhlasím se soumarem. A jen tak mimochodem pane Kalino když už jste se dal do Běhounka, tak ty jeho řemeslové plakáty se neobjevují, ale jsou rozvěšené už dva měsíce. A ikdyby tam byl s panem Spockem, a dělal ty jeho viktorky, určitě bych ho nevolil. Stejně jako vás, černoprdelníky, mající pazoury ve všem zlu co se v této zemi od převratu událo. A navíc nevím k čemu je dobrá organizace typu kraj. Podle mě ke zvýšení zlodějiny.
  • Jan P.  | 08.09.2016 18:13  | Reagovat
    O vítězi voleb nerozhodují až tak moc předvolební plakáty a debaty kandidátů v médiích. Tady musím jednoznačně souhlasit s komentářem Daňového Soumara. Ke komentářům Vladimíra V. a Fejinky: Příčinu nedostatku financí,které Okamurovci před krajskými volbami mají hledejme v rozpadu islamofobního hnutí způsobený neschopností i přílišnými ambicemi. Bezpečnost občanů a migrace je velké téma i pro politický a mediální mainstream. Jak výstižně píše redaktor A2larmu Pavel Šplíchal(Normální stav)-vždyť většina mediálních i politických hlasů mluví o rozvratném vlivu uprchlíků, byť imaginárních, a věcná debata na toto téma takřka neexistuje.Konec citátu. Nedivím se některým komunálním politikům jako je Jaromír Kalina(KDU-ČSL),který zastávají k problematice migrace střízlivý postoj,že nemají zájem v debatách vystupovat. Na kolik dokáže Okamurova SPD v alianci se Stranou práv občanů oslovit voliče v krajských volbách tak bizarními sliby, jako je zrušení koncesionářských poplatků pro penzisty či všeobecná přímá volba generálního ředitele České televize ukáže výsledek voleb.
  • Fejinka  | 09.09.2016 10:22  | Reagovat
    Jane P., myslíte si, že zrušení koncesionářských poplatků ČT je tak bizarní věc? Já ne, protože si tato instituce nic jiného nezaslouží za to, co zde předvádí a to je, prosím, veřejnoprávní instituce. Proč by to nešlo i u nás, když to tak jde i v jiných státech. A to ještě nikdo ČT nekontroluje, mimo tu "jejich radu", nebo jak to nazývají a potom se nemůžeme divit, co nám tady předvádí (jenom když si vzpomenu na to divadélko s Majdanem, kde se předváděl náš krajan Pepa Pazderka, ten jeho kameraman byl na nějakou cenu pro kameramany-třeba měl někoho za zády...). Mini záběry z různých demonstrací to jsou dílka na " oskara" a ty komentáře...Peníze zůstaly Úsvitu do poslední koruny (Černoch + náš jihlavský Lank), to se běžně ví. O výsledku krajských voleb + senát (Jihlavsko,Dačicko, Slavonicko) rozhodne účast, udělejme jednou něco všichni pro stát a pojďme volit. Kdo nevolí, stejně svým způsobem volí a pomáhá těm současným. Zde souhlasím s prezidentem, aby byly volby povinné.
  • Jan P.  | 09.09.2016 18:24  | Reagovat
    Fejinko,krajská zastupitelstva nemají legislativní pravomoc rozhodovat o koncesionářských poplatcích či o všeobecné přímé volbě generálního ředitele.České televize. Nejprve se seznamte prosím s tím,jakou působnost a příklad agend Krajský úřad má. Otevírat tato témata předvolební kampaně do krajských voleb bizarní JE. Povinná volba žádné řeší nepřináší.Při povinné volbě má stejně volič možnost do hlasovací urny vhodit neplatný lístek nebo bude záměrně volit extrémistické politické subjekty. Važme si svobodného práva i nevolit.
  • VladimírV  | 09.09.2016 20:53  | Reagovat
    Pane Jane P. Ano, máte pravdu. Ovšem pokud si přečtěte, s jakou vizí jde do voleb kandidát SPD pan Dr. Petr Paul, dočtete se např. že chce zrušit Senát ve stávající podobě a nahradit ho Radou hejtmanů samozřejmě s legislativní pravomocí. Máte snad pochybnosti o kompetenci hejtmanů v normotvorném procesu? Lidí, kteří mají za sebou štáby krajských úředníků? Navíc lidí, kteří dostali důvěru nejen svých voličů, ale i koaličních partnerů, což zahrnuje většinu lidí v kraji, kteří přišli k volbám. Tedy i odpovědných nejen těm, co ho zvolili? Ano, i s tou povinnou volbou máte pravdu. Jde samozřejmě o svobodné rozhodnutí jednotlivce, zda půjde k volbám. Ale problém má i druhou stránku. Nejít k volbám znamená dobrovolně se diskvalifikovat od posuzování politického dění. Myšlenka povinné účasti ve volbách je jemným šťouchem ke vzbuzení zájmu lidí o věci veřejné, které se jich bytostně týkají. Ve stylu "chytrému napověz (a on půjde bez nucení k volbám sám)", a hloupého nakopni. Je opravdu rozdíl mezi "právem" spíše povinností volit za minulého režimu a současnou dobou, kdy je vládnoucí garniturou farizejským způsobem prosazována svoboda volit stylem otrávit občany do té míry, že volby ignorují, a tak si zajistit úspěch svými věrnými.
  • Jan P.  | 10.09.2016 09:46  | Reagovat
    Pane Vladimíre V,nejprve je třeba překonat slogan, že kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zrušily. Tady jde o osobní postoj a přesvědčení. Já si třeba myslím, že na výběr není, a proto zřejmě využiji jedno z mála zbývajících práv - svobodně a odpovědně nevolit. K referendu o spalovně v Jihlavě,které se bude současně konat s volbami do krajských zastupitelstev a do Senátu jinak rád dorazím.
  • VladimírV  | 10.09.2016 12:07  | Reagovat
    Pane Jane P. Děkuji.
  • Fejinka  | 10.09.2016 18:57  | Reagovat
    Pane Jane P., já Vám poradím jak volit a nevolit. Je to velmi jednoduché, běžte k volbám a vhoďte tam prázdnou obálku. Tím nikdo nedostane z toho nic!
  • VladimírV  | 10.09.2016 19:58  | Reagovat
    Nechci nikomu nic vnucovat. Ale pokud žijeme na Vysočině, a třeba v Jihlavě, určitě některé kandidáty známe natolik, že bychom jim mohli dát hlas. Já budu volit pouze osoby které znám a mají moji důvěru. Nikoliv strany.
  • Jan P.  | 11.09.2016 19:25  | Reagovat
    Já si taky Fejinko myslím,že nevolba sama o sobě nic neřeší. Řeknu Vám to asi takto.Snad mi lépe porozumíte o co mi jde. Nejedná se jenom o volby do krajských zastupitelstev a Senátu. Já osobně žiju v kapitalismu. Musím prodávat svoji práci, když si ji kapitál náhodou nechce koupit, dostávám se do existenčních problémů. A jestli ten fíkový list pojmenujeme liberální demokracie, korporátní parlamentarismus nebo diktatura kapitálu je mi celkem fuk. Podílet se na hře, na jejíž pravidla nemám nejmenší vliv, a tím ji legitimizovat, mi připadá nedůstojné. Opatrně si myslím, že v okamžiku, kdy by k volbám přišlo jenom deset procent lidí, otevřel by se prostor širší společenské změny. Osobně si myslím, že každá stranická politika musí mít oporu v nějaké sociální vrstvě nebo třídě.Mimo nové vzniklé levicové platformy Strany zelených Zelená re:vize nikoho takového tady já nevidím. K čemu nám pomůže, že neoliberální politiku bude dělat KSČM, ČSSD nebo Okamurovci ? Není to jedno, jakou mají vlaječku či logo? Nijak nehodlám přesvědčovat ty, kteří si myslí, že tím papírkem ve volební urně něco zásadního změní. Každý svého gusta...
  • XXXXX  | 11.09.2016 23:01  | Reagovat
    To je úplně přesně napsáno. Myslím si totéž. Žel je to výraz totální rezignace na politickou scénu.
  • Fejinka  | 12.09.2016 08:14  | Reagovat
    A proto je potřeba udělat všechny volby povinnými (je to už u některých států) a potom se s tím už dá něco dělat (pokud to ti nahoře nezmanipulují, ale dá se to pohlídat). Jiný způsob tady, bohužel, zatím není. Na něco už by to ukázalo. Pokud nepůjdeš volit zaplatíš pořádnou pokutu (nejlépe podle výšky platu) a když ji nezaplatíš, tak se ti to strhne z platu, dávek, případně si tu sumu odpracuješ na veřejných pracech. Nevím proč bych to neměl pro ten stát několikrát udělat.
  • A.Svobodova  | 12.09.2016 10:59  | Reagovat
    To si ale dost protiřečíte. Pokud chcete udělat povinné volby - kdo vám zabrání, abyste tam hodil prázdný papírek ? To jako by měl být za plentou nějaký "mlčící" policajt, který by kontroloval kdo tam co hází ???
  • Fejinka  | 12.09.2016 13:41  | Reagovat
    Ale neprotiřečím, ten kdo chce a není mu jedno jak stát vládne a není líno se nad situací trochu zamyslet, tak vždy někoho, podle sebe, nebo podle toho kdo mu co "nakuká", zvolí. To už je věc každého jednotlivce a svoboda demokratické volby. Prázdná obálka asi znamená pro vládnoucí kliku, že s jejím vládnutím není něco v pořádku a měla by s tím něco dělat, pokud to ty nové volby nezmění a stará garnitura půjde od vesla.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru