Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Aleš Urban

Jsem třicátník, narozen v Jihlavě. Město je pro mě srdcová záležitost. Člen politické strany ČSSD, která by neměla zapomínat na slovo sociální ve svém názvu. Zajímám se o sociální dění ve městě.

Potřeba sociálního bydlení ve městě

Aleš Urban | 08.11.2016 15:48

Město by mělo začít řešit bytovou politiku, bohužel vyčkává na nadcházející zákon, který by měl vše přesněji definovat. Možnosti na zřízení sociálního bydlení neboli dostupného bydlení jsou, ale je potřeba, aby se toho úředníci chytli a začali jednat. Možnosti financování je spousta a pokud toto neumí úředníci tak jsou, zde organizace, které to umí.
Podpora tohoto bydlení v prvé řadě je potřeba pro matky s dětmi a až potom tyto byty nabídnout lidem, kteří využívají mezer v zákonech státu a žijí tak na úkor většiny pracujících. Namítnete, že za to v jaké jsou situaci nemohou, ale opak je pravdou. Vše je dáno výchovou, a jestliže vidí dítě v rodině, že nikdo nepracuje a přesto si žije dobře tak je jasné jakou cestou se vydá. Tento problém je, zde již několik let a bohužel nikdo se nemá k radikálnímu řešení, ač každý má hromadu nápadů jak toto vyřešit. Pro město, které vlastní řadu bytů či celých domů by to mohlo být velmi přínosné a vyslalo by tak společnosti zprávu, že se zajímá o lidi, kteří jsou v nouzi. Vždyť místo, aby peníze končily od daňových poplatníků v kase soukromníka, který vlastní ubytovny nebo byty by tyto peníze mohly končit v kase města a tím by byl rozpočet obohacen a mohl se použít na další smysluplné věci. Proč se radši podporuje profesionální sport na úkor sociálních problémů? Proč nikoho tyto problémy extra netrápí? Protože stále ještě je aktuální přísloví chléb a hry.
 

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Shawnutick: My, občané Protektorátu (1/3)
KeriHug: My, občané Protektorátu (1/3)
Cecilres: My, občané Protektorátu (1/3)
Alquinored: My, občané Protektorátu (1/3)
NicoleDrymn: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

26 komentářů

Přidat Komentář

  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2016 16:36  | Reagovat
    ANO, přemýšlím o tom naprosto stejným způsobem. Polici by se měli přestat ostouzet a pořádně se tím zabývat. Sociální bydlení to už řešili architekti za 1.republiky. Nedávno jsem zde poukázal a moc vložil do blogu z knihu "MODERNÍ ŽENA OSA PRAHA - BRNO". Je tam toho hodně o salonním komunistovi, architektu JAN VALERÁN VANĚK rodák z Třebíče Spousta nápadů na slušný byt a vkusný a ekonomický interiér. Panu kolegovi, autoru blogu rád zapůjčí: Zdeněk Gryc "NE SOCIALISMUS. ALE SLUŠNOST A SOCIÁLNÍ CÍTĚNÍ"
  • Jan P.  | 08.11.2016 18:22  | Reagovat
    No konečně.Po delší době dobrý článek a potřebné téma k široké diskuzi pro Jihlavu. Děkuji autorovi Aleši Urbanovi za jeho zveřejnění. Vzkaz funkcionářům a členům jihlavské ČSSD:Přestaňte mít strach dávat na přední místa kandidátních listin do voleb mladší a progresivnější smýšlející část členů i nečlenů strany,který se nebojí důsledně hájit sociálnědemokratické hodnoty a otevírat levicová témata. Ty současné-prospěcháře a oportunisty ,které tam máte jednou provždy pošlete do politického důchodu.
  • VladimírV  | 08.11.2016 18:33  | Reagovat
    Programy podpory lidí, kteří se ocitli v nouzi existují. Přiznejme si ale, že nežijeme v době, kdy opravdová chudoba s sebou nese potřebu zřizování obecních chudobinců. To by byla opravdu špatná vizitka např. ČSSD, kdy její zástupci po revoluci trůní na radnici.
  • fotrák  | 08.11.2016 19:44  | Reagovat
    Pravdu má chlapec, jenom nevím co znamenají ty workouty better wayje. Stále jedu na českým mlíku.
  • Venca  | 08.11.2016 21:47  | Reagovat
    Jo, zní to dobře. Dát bydlení matkám s dětmi a ne těm, co zneužívají sociální systém. Jenže milej pane Urbane, já znám ve svém okolí minimálně tři mladé matky s dětmi, které mají normálně partnera s nímž žijí, bydlí a další různé věci provádějí - je to přímo otec těch dětí, ale nechtějí se spolu brát, právě proto že svobodný stav je pro matku daleko výhodnější. Děti vozí do školy teréňákem a dopoledne tráví v City Parku. Z hlediska úřadů jsou to ale sociální případy, pobírající dávky v hmotné nouzi. A bohužel, opravdu to není nic výjimečného. Však i nový zlínský hejtman, křišťálově čistý Čunek před nějakými deseti lety, v době kdy měl na účtech několik milionů (prý od příbuzných) pobíral sociální dávky...
  • Aleš Urban  | 09.11.2016 07:59  | Reagovat
    Děkuji za komentáře. VladimírV: Jaké myslíte? Myslíte programy od neziskových organizací? Kolik z nich je potřebných? Fotrák: Název Better way (Lepší cesta)- jsme zvolili, protože to zní lépe než česky, bohužel. Pavlík: Nechtěl jsem nějak propagovat, žádnou z těch stran. Ano, jsem členem ČSSD, ale s Cenou Rady města to nemá nic společného, ta je za realizaci Workoutového hřiště. Venca: Bohužel je tomu tak, potřeba změnit zákon o požívání různých sociálních dávek je na místě. Bohužel v tomto se město moc angažovat nemůže. Je potřeba motivovat lidi, aby svazek manželský byl důležitý, aby to nebylo bráno jako luxus.
  • VladimírV  | 09.11.2016 08:24  | Reagovat
    Aleš Urban. Neziskovky bych s dovolením nezmiňoval. Existuje soustava sociálních dávek. V tomto případě jsou důležité příspěvky na bydlení. Jakým způsobem a komu jsou přidělované je otázka pro vás, politiky. Městské byty jsou samozřejmě v dikci města. Pokud ČSSD dlouhodobě ovlivňuje dění na radnici, mělo by v rámci sebereflexe vyhodnotit, jak dalece přispěla v minulosti k tomu, že peníze z nájmů končily v rukou soukromníka.
  • Aleš Urban  | 09.11.2016 09:14  | Reagovat
    Pane VladimíreV souhlasím s Vámi, že je potřeba sebereflexe. Potřeba změn je nevyhnutelná, otázka je, zda přijde.
  • Venca  | 09.11.2016 09:42  | Reagovat
    I ve svazku manželském lze pobírat dávky a nemusí se jednat o rodinu v nějaký finanční nouzi. Stačí se jen zeptat,zažádat... Už jsem tu psal,že nejlepší by bylo všechny sociální dávky stopnout a vyplácet jen těm lidem,kteří do sociálního systému přispívají a samozřejmě jen po dobu nezbytně nutnou.Mě je úplně jedno jestli nás ždíme línej cigán nebo blbka,která se nechá v sedmnácti oplodnit a nebo jiná,která chce při rozvodu mermomocí děti k sobě a nikoho nezajímá,že nemá práci a kde bydlet a jediný řešení je podnájem a ždímání otce dítěte. To je mimochodem taky skvělý příklad pro děti,jak se chovat jako dospělí.
  • VladimírV  | 09.11.2016 10:19  | Reagovat
    Pane Aleši Urbane. Nejen sebereflexe, bez které se nic neposune. Ale zejména pragmatické posouzení problému. V době, kdy se každé 2. manželství rozvádí a někteří žijí tzv. "na hromádce", aby mohli dojit sociální systém, vytáhnout otázku sociálního bydlení pro osamělé matky je populistické a zejména velmi těžko realizovatelné. Přikláním se k názoru Vency.
  • pavlik  | 09.11.2016 13:58  | Reagovat
    Nevím proč byl smazán můj příspěvek, nic špatného jsem neřekl, jen jsem se ptal :-( To jsou ČSSD manýry ?
  • Svatopluk Beran  | 09.11.2016 16:15  | Reagovat
    Souhlasím s panem Urbanem. Je nutné začít s podobnými aktivitami. Lidé v nouzi nesmí být paušaliziváni na principu kolektivní viny, nebo poškozeni občany typu tunelářů pana Kratochvíla. Pokud se projekt rozjede bude nezbytné aby byla kontrolovatelná a kontrolovaná pravidla o možném zneužívání. A přesně, jak vzkazuje Jan ČSSD. Začněte se chovat levicově v dnešní hospodářsky svobodné a otevřené ekonomice. Láďovi - Nevím jestli je teplo, světlo, jídlo, zájmové i sportovní kroužky či elektronika pro výuku dítěte na začátku třetího tisíciletí, zrovna ždímání sociálního systému.
  • VladimírV  | 09.11.2016 18:29  | Reagovat
    Sváťo. Promiň, ale článek zmiňuje potřebu podpory sociálního bydlení. Zmínil jsem toliko stav, kdy přílišný akcent na tuto problematiku otevře kohout "potřeb". Jsou případy, kdy se člověk ocitne ne svojí vinou v tíživé sociální situaci. I zde je třeba hledat viníka a případně pomoci. Zbylé případy jsou situace, kde hraje hlavní roli spekulace. Po hříchu, rozpočet města není dojná kráva a zvláště ne pro spekulanty.
  • Pavlik  | 09.11.2016 20:29  | Reagovat
    Mladý pane blogere Urbane. Článek sice zní hezky a hladí po duši, ale je to pouhá líbivá politická proklamace jak na prvního máje. Pokud článek myslíte vážně, měl byste toto téma přednášet na schůzích ČSSD, když už jste se rozhodl vstoupit do této prapodivné dinosauří strany a měl byste to řešit aktivně tam. Protože tady na blogu se to naprosto míjí reálným účinkem.
  • Aleš Urban  | 10.11.2016 07:28  | Reagovat
    Venca: Ano, systém sociálních dávek je potřeba změnit. Bohužel je až moc štědrý. Nejlepší systém by byl založen na procentech, kdy člověk co pracuje, pracoval a odváděl do státní kasy tak by pak podle odpracovaných let dostal danou finanční podporu. Byl by motivován pracovat. Dnes tomu je tak, že se mnoha lidem vyplatí být doma, protože práce se finančně, díky štědře nastavenému sociálnímu systému nevyplatí. Bohužel je otázka, zda se najde někdo takový, kdo by to prosadil. Zda vůbec bude mít tu šanci. Pavlík: Nebojte patřím mezi ti progresivnější členy, kteří chtějí změny a hlavně neřešit pořád dokola investice do Zimního stadionu z kterého většina obyvatel nic mít nebude.
  • VladimírV  | 10.11.2016 07:54  | Reagovat
    Pane Urbane. Podle Vašeho modelu se postupuje v případě výměry důchodů. sociální dávky jsou koncipovány zcela jinak. Tak, aby zajistily příjemci dosažitelnost některé ze životních potřeb. To znamená i těm, kteří nemají dostatečně "napracováno". Držím Vám palce v boji se svými stranickými bossy kteří pod praporem zajištění sociální rovnosti krmí své příznivce dalšími nezaslouženými sousty ve snaze si udržet přízeň lidí. Máte to opravdu těžké, obhajovat práci jako předpoklad zdravého vývoje společnosti, když se na nejvyšším postě ocitl člověk, kterému tento pojem v podstatě nic neříká. Bonmot, že politika je řemeslo, neberu. Ve výčtu profesí jsem nic takového nenašel.
  • Aleš Urban  | 10.11.2016 08:53  | Reagovat
    VladimírV: Systém sociálních dávek je koncipován jinak, ale je nastaven bohužel štědře pro určitou skupinu. Pokud jeden z páru pracuje na tyto dávky nedosáhne. Je potřeba změnit tento systém, aby byl více benefitní pro lidi, kteří si to zaslouží. Ano politika nikde definována jako řemeslo není. Prvotně by to měla být správa věcí veřejných, práce pro lidi, snažit se lidem naslouchat a utvářet město, kraj nebo stát ku prospěchu občanů. Řídím se heslem, že kdo hledá cestu tak ji najde. Hlavní je komunikovat s lidmi a být realista, nejenom idealista.
  • VladimírV  | 10.11.2016 13:34  | Reagovat
    Pane Aleši Urbane. Oceňuji Vaše nadšení. Kdo by si nepřál, aby Vám dlouho vydrželo. Ovšem příklady "prozření" mladých sociálních demokratů bohužel nehovoří jinak, než že jejich nadšení nejenže povadlo, ale změnili se v "politiky", kteří potřebují přízeň lidí jako výtah k moci a pak se děj vůle Allahova. Vašeho předsedu jsem osobně poznal jako mladého poslance, který čišel aktivitou. A ejhle, jediné, co mu zůstalo, je schopnost mluvit. Dnes hledá cestu, jak se dostat z nelichotivé situace, ve které se nachází on i ČSSD. Co mu chybí, je kromě charismatu především sebereflexe. Mezi politickou kulturu patří i to, když jím řízená strana začíná dlouhodobě ztrácet dech, že by především on měl zhodnotit neschopnost s tím něco udělat a jako politik to prostě zabalit. Míra jeho popularity neodpovídá tomu, co ukazují průzkumy. Je pravda, že pro určitou skupinu lidí je stále přijatelný, ovšem část z ní kvůli jeho "nedospělosti" (přeskočil vývojové stádium nabývání zkušeností z reálného života) toho využívala a stále využívá ke svým zištným zájmům. Podobná situace může nastat na jihlavské radnici, kdy Vás jako mladého zastupitele začnou formovat starší straničtí matadoři k svému obrazu. Třeba za cenu určitých pašalíků. Tomu se dá samozřejmě bránit, pokud má člověk kousek sebeúcty, nicméně za cenu psychické újmy. Buďte tedy svůj a držte se toho, co jste zmínil. Zdraví Vás Vladimír Havlíček
  • Jan P.  | 10.11.2016 19:18  | Reagovat
    Aleši Urbanovi:Problém je ve výši minimální mzdy v ČR,která patří v EU k těm nejnižším , ne v ,,štědrém" sociálním systému.Mějme takovou minimální mzdu,která povede k větší motivaci lidí pracovat než čerpat sociální dávky od státu. Říká něco mladší členské základně ČSSD Průmysl 4:0,nebo si myslí,že to je téma vzdálené budoucnosti,která se českých pracujících v nejbližších letech netýká a proč tím teď ztrácet čas ? Nebylo by pro voliče čitelnější,kdyby se názorová a ideová část ČSSD oddělila a založila novou stranu- Národně sociální ?
  • VladimírV  | 10.11.2016 19:53  | Reagovat
    Pane Jane P. Až jsem se lekl. Proč Národně sociální, proč ne rovnou NSDAP? Kde budete hledat v ČSSD představitele této frakce? Všimněte si prosím, v co přerostla družina sociální demokracie. Je to množina intelektuálů a rychle vykvašených politiků, kteří se chopili šance, být "levicí", rozhodně ne zástupců pracujících a národa. To, co je dnes převážně poplatné jejímu jménu, je až leckdy nehorázná podpora sociálních dávek bez toho, že by bylo ctěné jejich efektivní přidělování. Představa vše řešící vysoké minimální mzdy v prostředí existence majoritního podílu soukromého sektoru je naivní. Cena zboží a tržeb je rozhodující pro konkurenční schopnost jejich nabídky. Přitom mzda bývá podstatnou součástí ceny. Diktát ústředí strany tedy fungovat nebude. Ryba zapáchá od hlavy. Je třeba si uvědomit, že při klesající podpoře KSČM by měla být sociální demokracie tou silou, která vyplní tento výpadek. Zejména způsobem, že provede svoji sebereflexi a do svého vedení zvolí takové lidi, kteří jsou schopni si nejen vzpomenout, ale i v praxi prosazovat ideologii, která byla základem její existence. V tom jsem skeptik, protože ti, kteří jsou u největších koryt strany, se jen tak nenechají odehnat.
  • Donald Trump  | 10.11.2016 21:15  | Reagovat
    Mr. Urban, sociální bydlení je jen utužování lidí v jejich nečinnosti, zakonzervování v jejich frustraci. Přečtěte si please mou oblíbenou knihu "Lost In Ghetto" od Theodorea Dalrympla. Than you will understand.
  • Donald Trump  | 10.11.2016 21:15  | Reagovat
    Mr. Urban, sociální bydlení je jen utužování lidí v jejich nečinnosti, zakonzervování v jejich frustraci. Přečtěte si please mou oblíbenou knihu "Lost In Ghetto" od Theodorea Dalrympla. Than you will understand.
  • Donald Trump  | 10.11.2016 21:15  | Reagovat
    Mr. Urban, sociální bydlení je jen utužování lidí v jejich nečinnosti, zakonzervování v jejich frustraci. Přečtěte si please mou oblíbenou knihu "Lost In Ghetto" od Theodorea Dalrympla. Than you will understand.
  • Jan P.  | 10.11.2016 21:20  | Reagovat
    Uznávám pane Vladimíre V,že jsem se radoval předčasně,že se v jihlavské ČSSD nadějně zablesklo.Až na malé výjimky žádnou LEVICI ZDE BOHUŽEL NEVIDÍM. ČSSD netvoři jenom prospěchářský politici a oportunisté,kterých by se měla zbavit. Národně socialistická strana má u nás svoji předválečnou, i poválečnou politickou tradici.Nesouvisí s nacistickou ideologií.Viz wikipedia: Národní socialismus. Rozdíly,ideová ukotvení,politická filosofie apod.Národní socialisté svůj elektrorát mimo jiné i dnes mají a představuje je určitá část politiků,funkcionářů a členů ČSSD.Proto jsem si dovolil navrhnout,aby se oddělila. Pokud si ČSSD rychle nevzpomene na své historické tradice svého vzniku- mezinárodní dělnické a sociálně emancipační hnutí a nezačne se důsledně chovat jako autentická sociální demokracie čeká ji horší osud ve volbách než pravicovou ODS. Ponaučení pro ČSSD z výsledků posledních voleb a předvolebních průzkumů je se začít reformovat a hledat inspiraci v Evropě např. u severských sociálních demokratů. Pád na samé politické dno se může stát nakonec pro ČSSD prospěšným.
  • Fejinka  | 11.11.2016 15:25  | Reagovat
    A kde mám svůj komentář, cenzore?
  • Honza54  | 15.11.2016 10:15  | Reagovat
    Jsem zvědavý s jakým výsledkem skončí vláda ČSSD. Další vláda bude mít opět problém s cyklickým vývojem světové ekonomiky a oni zase budou "na koni", že oni ...... . Jsem zvědavý kdo potom zaplatí současné socanské "dárky". Citace z Deníku E15 "Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila meziroční růst na 1,9 procenta z 2,6 procenta ve druhém čtvrtletí. Mezi čtvrtletně stoupl hrubý domácí produkt o 0,3 procenta. Vyplývá to z předběžného odhadu HDP, který dnes zveřejnil Český statistický úřad. Analytici odhadovali meziroční růst v průměru na 2,1 procenta a mezi čtvrtletní růst na 0,5 procenta"

Přidat Komentář Vrátit se nahoru