Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Miroslav Tomanec, Ing., MBA

Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a bývalý koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.

Trhy v Jihlavě

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | 11.12.2016 17:37

Trhy v Jihlavě jsou letitým problémem, dlouho neřešeným, často kritizovaným  a vůbec ne jednoduchým a jednoznačným. A nedá se to asi zlepšit okamžitě protože jsou to spojíte nádoby. ...organizátoři a návštěvníci.  A rozhodně se to nedá srovnávat s dvojnásobně velkými Budějovicemi nebo Olomoucí. A už vůbec ne s Prahou nebo Brnem...Minulý týden jsem se bavil s jedním prodejcem na Zelňáku a řekl mně že o stánky je obrovský boj a on dal jenom za to aby tam mohl být za ten měsíc 130 tisíc. A dal je rád...K nám je občas obrovský problém vůbec někoho kvalitního dostat zadarmo. A řemesel už moc není. Je třeba ale také napsat v zájmu objektivity, že podle mého názoru se zvláště bývalý náměstek Kolář a paní Zápotočná z odboru kultury velice snažili v průběhu uplynulého roku tu strašnou a oprávněně kritizovanou úroveň trhů v Jihlavě a nejen vánočních, změnit. Najali na toho nového člověka, zavedli témata, odbourali poplatky, jednali s řemeslníky, oživili to zajimavými artefakty  (brány, stolečky z cívek...), zrušili podprdy,  osušky a fusekle... Bohužel tohle zase trochu vyšumělo do ztracena a v záležitosti poplatků to šlo i nesprávně. A trapas ze všech největších se bohužel  přihodil na Martina s tzv. Vepřovými hody.  Ale to se stává. U vánočních trhů zase inicioval Milan Kolář výběrové řízení na provozovatele z řad subjektů mimo magistrát a městské společnosti ale  podmínky byly nastaveny tak strašně , že se nikdo nepřihlásil. A tak se to nakonec vrátilo tam kde to bylo vloni, tedy na SMJ. A to na to asi šlo podstatně jinak než dřív , když si najalo mladou, zapálenou organizátorku. Což je asi ta nejlepší  cesta, spojit veřejné peníze s iniciativou  schopných a zainteresovaných lidí ze soukromého sektoru ! Proto si myslím, že ať to bude letos jakkoliv, tak kritizovat  by se tolik nemělo - přece jenom je to snaha o  opravdu nový začátek  - za předpokladu že to bude mít ten správný vánoční směr a že třebas ta mladá dáma organizátorka vytrvá a půjde dál - tedy jestli tím zúročí tyto zkušenosti v něco kvalitativně lepšího. Dělá to poprvé a jistě bude spoustu chyb a nedostatků. Nesmírně  si vážím takovýchto lidí, kteří jenom pořád nekritizují a  ten prapor zvednou  a jdou do toho. Nebojí se a nesou svoji kůži na trh. A ještě reagují na kritiku.Vím jaká je to obrovsky nevděčná řehole. A takovou možnost mají přece všichni ,napomoct tomu..Protože to je jediná cesta. A bude to trvat dlouho než se to opravdu výrazně zlepší. Proto velice nabádám k toleranci a shovívavosti. A vy, věční  kritici, když se vám ani tento nový začátek nelíbí, máte možnost do toho jít a zkusit to. Vypracujete konkurenční nabídku a zajděte s ní na SMJ a ukažte, že to umíte líp ! Nejlépe se přeci zvyšuje kvalita tam, kde je konkurenční prostředí ! A hlavně o tomhle předvánočním čase přijďte na to na naše náměstí. Třeba jenom tak pobýt a pokecat. Ale je super, že se po letech konečně něco hýbe, ne ?

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Alquinored: My, občané Protektorátu (1/3)
NicoleDrymn: My, občané Protektorátu (1/3)
<a href=https://spb-generic.ru/poxet>где купить дапоксетин</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Pameladouri: My, občané Protektorátu (1/3)
Amysus: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

54 komentářů

Přidat Komentář

  • blade  | 12.12.2016 11:46  | Reagovat
    No vidíte, mohl jste ještě osobně přispět točeným vánočním speciálem :-D.
  • Venca  | 12.12.2016 12:08  | Reagovat
    Na náměstí si koupím maximálně u Prioru žampiony a hlívu. Od těch překupníků,co mají jednou fusakle,pak rostliny,... radši dál. Někdo dá 130000,aby měl plac na Zelňáku? Hm,asi jen drobný stánkař,který si měsíčně vydělá pár kaček a eet ho zruinuje. :-D Jo a ty prachy byly oficiální,nebo už pan spravedlivý byl nahlásit trestný čin?
  • VladimírV  | 13.12.2016 08:03  | Reagovat
    Srovnávat brněnský Zelňák s trhovou tradicí s jihlavským náměstím se nedá. Brno je blíž zelinářské oblasti a má 10 -násobný potenciál zákazníků. V Jihlavě jde především o folklór. Pokud jde o skladbu nabízeného zboží, ta se samozřejmě přizpůsobí poptávce. V Brně je to zelenina, tedy chlebové zboží. Co je ovšem hlavní a co přitahuje zákazníky, je zaručená pravidelnost prodeje poptávaného zboží. Zkrátka, pokud chceme v Jihlavě zvednout lukrativnost náměstí z hlediska příjmu obecní kasy, nevyhneme se ani "kolotočářům". Kromě toho, atraktivita politických mítinků, kterých je rovněž nemálo, se totiž stále více snižuje. Čím to asi bude?☺
  • XXXXX  | 13.12.2016 15:12  | Reagovat
    Jak říká Venca "Od těch překupníků,co mají jednou fusakle,pak rostliny,… radši dál." A já přidávám a nelézt do hospody pacholkům, co zdraží ikdyž nemusí a svádí to na babiše. A navíc se tu předvádí.
  • Venca  | 13.12.2016 21:37  | Reagovat
    Ale oni MUSÍ zdražit. Aby si udrželi svou životní úroveň. Teď už nepude hospodskýmu deset let za sebou vykazovat ztrátu, nebo zisk sto litrů za rok...
  • XXXXX  | 13.12.2016 22:26  | Reagovat
    A to je pravda, na to jsem zapomněl!!!
  • Fejinka  | 16.12.2016 09:00  | Reagovat
    Memíčko v Radniční již teto týden 117 Kč. No nedej si. Nevím kolik stálo před tím.
  • blade  | 16.12.2016 14:22  | Reagovat
    ad Fejinka: Zřejmě 108 Kč. Pokud má někdo restauraci, kde se podává i jídlo a zdražil s odvoláním na EET, pak je to bohapustý zlatokop, protože na tom ještě vydělá. Na druhou stranu nikdo není nucen do těchto zařízení chodit. Hezký den.
  • Milan Mlejnek  | 18.12.2016 08:13  | Reagovat
    Trošku nechápu,pan Tomanec píše o trzích na náměstí (mimochodem i ja jsem názoru ze úroveň šla slušně nahoru) a vy tady placate o EET a o Radniční?
  • Venca  | 18.12.2016 09:28  | Reagovat
    Milan Mlejnek... nejste vy syn Milana Dvořáka, redaktora Jiskry :-) ?
  • Venca  | 18.12.2016 10:39  | Reagovat
    Vlastně má Milan Mlejnek pravdu,je to plácání mimo. Pan ing.MBA tady obdivuje člověka,který někoho podmázl dost slušnou částkou a evidentně by rád tento zájem o trhy viděl i v Jihlavě.
  • Marek  | 18.12.2016 11:00  | Reagovat
    Každý víkend jsem byl někde na Vánočních trzích-Krakow, Passau, Mariazell, Praha a naposledy včera v Drážďanech. S Jihlavou se to nedá vůbec srovnávat. Stánky připomínají spíše psí boudy s opravdu chudou výzdobou, pódium je jak nějaký kovový stan, bez nějaké výzdoby či zamaskování vánoční tématikou. A co mě nejvíce zaráží, je nepořádek. V těchto městech, kde jsem byl je koncentrace lidí několikanásobně vyšší, ale odpadkové koše se postupně vyváží a je kam co odhodit a prostor je opravdu čistý. Na druhou stranu děkuji těm, co mají letošní trhy na starosti, že došlo ke zlepšení. Já osobně navrhuji podstatně zlepšit čistotu, která je v Jihlavě na nízké úrovni ne jen v centru města, dále lepší výzdobu stánků, dát je třeba trochu dál od sebe, mezi ně nějaká ta výzdoba, stromeček, postavit zde třeba domeček ve stylu perníkové chaloupky, kde by děti pod dozorem mohli péct, zdobit cukroví, perníčky a zároveň by to sloužilo jako hlídání dětí, kdy rodiče sem dají děti a mohou v klidu nakupovat, postavit zde umělé kluziště, které by opět nalákalo lidi. Ale jsem rád, že se po několika letech v Jihlavě ledy hnuly a přišla konečně změna a věřím, že to bude rok od roku lepší.
  • XXXXX  | 18.12.2016 15:25  | Reagovat
    Milan Mlejnek: to je složitý na budku co?
  • Milan Mlejnek  | 18.12.2016 19:39  | Reagovat
    Pane "Venco",jsem Milan Mlejnek z Pavova,za svoje jméno ani názory se nestydím a proto se i podepisují plným jménem.Pokud mne chcete urážet,prosím,řekněte mi to do očí! Jinak,článek se týkal Jihlavskych trhu.Jsem bývalý spolumajitel minipivovaru Hrboun a všech letošních jarmarku (nebo trhu?),jsem se zúčastnil i jako prodejce,ale také jako dlouholetý obyvatel města.Proto jsem vyjádřil svůj názor.Je to snad problém?
  • Venca  | 18.12.2016 21:11  | Reagovat
    Ode mne to byl pokus o vtip - bohužel pochopitelný jen pro zdejší "starousedlíky"... Rozhodně nic osobního, zapomeňte na to.
  • Miroslav Tomanec  | 19.12.2016 11:22  | Reagovat
    Venca : V tom Brně je to zcela legální platba, žádný úplatek. Probíhá to tam klasickou obálkovou metodou. Zájemce se přihlásí, odevzdá obálku, kde je napsaná částka, kterou nabízí za celý měsíc pronájmu stánku a magistrát pak vybere nejvýhodnější nabídky podle sortimentu a stánky rozmístí. Chtěl jsem tím jenom dokumentovat lukrativnost trhu zde a tam, nic víc. V Jihlavě letos zaplatí prodejce za poloviční dobu 10 tisíc. Fejinka, Blade : nevidím sebemenšího důvodu, proč bych zde s anonymy rozebíral naši cenovou politiku. Více než kdekoliv jinde zde platí zákony trhu a je našim svrchovaným právem stanovit si ceny jaké chceme a měnit je kdy chceme, stejně jako je svrchovaným právem zákazníků je akceptovat tím že příjdou, nebo odmítnout tím že nepřijdou. Nu a podobně je právem anonymů se v dnešní svobodné době do nich navážet, nic proti tomu, ale já zase nemusím nic obhajovat, ani zdůvodňovat.... Ovšem pokud se nebojíte vystoupit z anonymity, jste kdykoliv vítání k diskusi u našeho předraženého kafe nebo piva, na které vás zvu.... Milan Mlejnek : srdečně vás zdravím a vítám na tomto tenkém ledě - díky za každého statečného co se nebojí podepsat pod své normální a zdravé názory ! Nenechte se otrávit až vás tady budou kádrovat ! Dej bůh štěstí !
  • VladimírV  | 19.12.2016 12:35  | Reagovat
    Vážený pane Mlejnku, nejste to Vy, kterého praktiky města natolik otrávily, že přestal zastupovat Pávov ve funkci předsedy osadního výboru? V každém případě Vám držím palce a přeji klidné Vánoce. Zdraví Vladimír Havlíček
  • Marek  | 19.12.2016 13:47  | Reagovat
    Každý víkend jsem byl někde na Vánočních trzích-Krakow, Passau, Mariazell, Praha a naposledy včera v Drážďanech. S Jihlavou se to nedá vůbec srovnávat. Stánky připomínají spíše psí boudy s opravdu chudou výzdobou, pódium je jak nějaký kovový stan, bez nějaké výzdoby či zamaskování vánoční tématikou. A co mě nejvíce zaráží, je nepořádek. V těchto městech, kde jsem byl je koncentrace lidí několikanásobně vyšší, ale odpadkové koše se postupně vyváží a je kam co odhodit a prostor je opravdu čistý. Na druhou stranu děkuji těm, co mají letošní trhy na starosti, že došlo ke zlepšení. Já osobně navrhuji podstatně zlepšit čistotu, která je v Jihlavě na nízké úrovni ne jen v centru města, dále lepší výzdobu stánků, dát je třeba trochu dál od sebe, mezi ně nějaká ta výzdoba, stromeček, postavit zde třeba domeček ve stylu perníkové chaloupky, kde by děti pod dozorem mohli péct, zdobit cukroví, perníčky a zároveň by to sloužilo jako hlídání dětí, kdy rodiče sem dají děti a mohou v klidu nakupovat, postavit zde umělé kluziště, které by opět nalákalo lidi. Ale jsem rád, že se po několika letech v Jihlavě ledy hnuly a přišla konečně změna a věřím, že to bude rok od roku lepší.
  • blade  | 19.12.2016 15:01  | Reagovat
    ad Miroslav Tomanec říká: Vážený, vyjádřil jsem se všeobecně, tak zbytečně negrycujte :-D. Hezký den.
  • XXXXX  | 19.12.2016 17:01  | Reagovat
    Není důvod kádrovat Milana Mlejnka. Zato je důvod kádrovat podepsanýho tlučhubu, co se schovává se zdražováním za Babiše a hýká jako osel na zasedáních zastupitelstva. A ještě se dovolává boha. To je mazec. cha
  • Milan Mlejnek  | 20.12.2016 08:14  | Reagovat
    Dobrý den pane Havlicku,ano,jsem to ja. Děkuji a take přeji krásné vánoce.
  • Fejinka  | 20.12.2016 22:09  | Reagovat
    Pane Tomanče, ten zákon trhu to je pěkný zákon, za který se schová opravdu okrádání spotřebitele jak to jenom jde. Třeba marže několik násobků, než je výrobní cena, příklady jsou. A můj subjektivní názor na tyto "podnikatele"? Stanovit určité max. % rozmezí marží na prodej. Všichni nemají tu možnost si koupit něco"lacinějšího" u sousedů z různých důvodů a navíc, hoši "podnikatelé" se mezi sebou dokáží domluvit. Za I.republiky by takoví "borci" skončili jako keťasové a podle toho by se s nimi zacházelo. Jenže dnes se na to nehledí a všichni si berou tento zákon jako mantru kapitalismu, ačkoliv okrádám své spoluobčany v rámci tohoto zákona.
  • Venca  | 21.12.2016 00:30  | Reagovat
    jasně, máte recht Fejinko. SMC jako za komunistů. Rohlíky všude za 30 halířů a pivo bez etikety v hnědý a zelený flašce za tři koruny. A Radniční převést pod Restaurace a Jídelny. Místo těch jejich předraženejch blafů pěkně Gothaj za čtyři koruny a gulášek za devět ! Já osobně nevím, ale - když chci jít na pivo a nemám peníze, můžu si koupit lahváče u stánku. Nikdo mě nenutí chodit k Tomancovi, nebo k Pennovi a tím pádem si můžou určit ceny naprosto podle svýho gusta. Nedělají službu veřejnosti, dělají byznys. Tak to prostě je a já osobně nechápu, proč to někomu vadí. Stejně jako když by se mi začly nějak bouřit hormony a nebudu zrovna rokefeler, taky nemusím hnedka nutně jít do Benedetty, když mám doma sice starou, tlustou a jednoduchou, ale pro danej účel přece jenom použitelnou manželku. Za I. republiky by obchodníci skončili jako keťasové ??? To máte hodně krátkou paměť. Nůžky byly rozevřenější daleko víc. Tehdá byly nóbl podniky mnohem víc nóbl a zaplivaný putyky mnohem zaplivanější než dneska.
  • Milan Mlejnek  | 21.12.2016 07:05  | Reagovat
    Pane Venco! Tak tady s vámi musím naprosto souhlasit. Přesně jak říkáte,každý máme na výběr a je to dobře. Kdyz mi stačí levný salám s cca50% masa,zajdu do supermarketu a koupím ve slevě,když potřebuji kvalitu,je tu dobrý řezník. Na běžný oběd zabehnu na Smíchovku a pochutnam si a kdyz potřebuji vzít manzelku,nebo obchodního partnera na nóbl večeři,mam zase na výběr z luxusnejsich restauraci. A to je podle mě správně.
  • Milan Mlejnek  | 21.12.2016 07:13  | Reagovat
    Pane Venco! Tak tady s vámi musím naprosto souhlasit. Přesně jak říkáte,každý máme na výběr a je to dobře. Kdyz mi stačí levný salám s cca50% masa,zajdu do supermarketu a koupím ve slevě,když potřebuji kvalitu,je tu dobrý řezník. Na běžný oběd zabehnu na Smíchovku a pochutnam si a kdyz potřebuji vzít manzelku,nebo obchodního partnera na nóbl večeři,mam zase na výběr z luxusnejsich restauraci. A to je podle mě správně. My treba v pivovare taky nemame pivo za 7.90,protoze ho za tyhle penize prostě ani neuvarime.A jsme proto zloději? Zase ma každý na výběr,kdo chce levne pivo koupí Ambrosius a ma to klidne za 4Kč,kdo radsi lepsi speciál může treba k nam a nemá problém dat 25, ale opět ma na výběr a je to jen jeho volba.
  • Miroslav Tomanec  | 21.12.2016 08:02  | Reagovat
    Pane Fejinko,souhlas s Vencou, Milanem Mlejnkem. Navíc si myslím že trochu pokřiveně vykládáte dějiny. Protože keťasové za první republiky ti působili ve zcela jiné době , vzešlo to z doby válečné - tedy doby bídy a všeobecného nedostatku, až hladomoru. A je logické, že je stát postihoval za to, že těžili z této nouze - když lidi neměli prachžádný výběr a museli ceny akceptovat, pokud se chtěli vůbec najíst a nebýt odkázáni jenom na přídělový systém. Museli prostě příjmout ceny keťasů. Pak to dlouho systematicky křivili komunisti cenovými výměry,( po kterých tady zase voláte), protože pořád všeho nebylo dost a regulovalo se vše, nejen ceny, ale hlavně platy. No a dnes už je situace taková, že je všeho přebytek - dokonce takový, že už se někde zboží likviduje, bohužel. Tak logicky pro žádného keťase už tady nemůže být prostor ani náhodou No a ještě - myslím si že není dobře zatahovat zrovna do téhle debaty hospody , když mluvíte o obchodnících. Protože tam je ta struktura tvorby ceny zcela jiná především v tom, že k té základní ceně vstupních surovin přibývají další významné položky, především mzdy mnoha lidí. V obchodě je to především zboží, to ano, ale tady je to především služba.
  • VladimírV  | 21.12.2016 08:57  | Reagovat
    Vážený pane Tomanče, pokusím se vrátit k tématu. Tím jsou trhy v Jihlavě, potažmo smysluplné využití náměstí. Tedy místa, kde byla tradičně využívána kupní síla příchozích. Naordinovat jednoznačné efektivní směřování jeho využití, např. jako velké parkoviště se zaručeným ziskem do městské kasy, by zřejmě příliš neladilo oku. Nicméně, jsou města, která tak činí už z toho důvodu, aby lépe zpřístupnila obchody a kulturní památky. Nebo naopak, pokusit se o kulturní ztvárnění aktivit na náměstí. S rizikem, že nahodilost akcí a jejich neatraktivnost nepřinese očekávaný efekt. Potažmo se negativně dotkne městské kasy. A konečně, nechat vybraný prostor na náměstí volné ruce trhu, kdy zde budou fungovat ti, kterým to přinese zisk, ve výsledku pak i oživení náměstí. Měřítkem efektu jsou ti, co pravidelně náměstí využívají. Zřejmě z toho důvodu, že dosahují zisku. Není jich mnoho, což je na druhé straně nevýhodou, protože přilákají méně návštěvníků. Kde jsou ty doby, kdy i největší obchod v Jihlavě, zatracovaný Prior, v rámci propagace a posílení svého prodeje, vytáhl své zboží na náměstí. To samé bych viděl u dalších firem, které fungují po jeho obvodu. Je otázka obchodní politiky, kdo a jak chce využít pohybu lidí na náměstí ke svému byznysu. Přiznejme si konečně, že zdařilé akce na náměstí generují i vyšší zisky podniků, které na něm sídlí. Proč ne. Ovšem nikdo nemůže spoléhat na to, že radnice vše "zařídí". Mějte pohodové Vánoce a dobrý rok 2017. Vladimír Havlíček
  • blade  | 21.12.2016 15:31  | Reagovat
    Paráda - http://passauer-christkindlmarkt.de/
  • blade  | 21.12.2016 15:37  | Reagovat
    Inspirace pro místní radnici - http://passauer-christkindlmarkt.de/uberblick/
  • Miroslav Tomanec  | 21.12.2016 16:04  | Reagovat
    Blade : Jo, asi takhle nějak. Takhle nějak by to u nás mohlo za pár let vypadat. Protože tohle není velikost ani Brna, ani Prahy, ani Olomouce. Tohle je přesně stejně velké město jako Jihlava. A vůbec nezáleží na tom že tohle je Německo, naopak - jsme v mnoha ohledech lepší.... To by se tam ale naši mocipáni museli chtít třeba vyrazit podívat.... Vladimír Havlíček : určitě nikdo nečeká, že město vše zařídí . Ale mělo by rozhodně udávat směr, koncepci, koordinovat to a pak to vše podporovat za předpokladu iniciativy lidí, jako je to zhruba teď. Ovšem postupně k mnohem vyšší kvlitě. Všestranně. I vám pěkné vánoce a hodně zdraví a úspěchů v příštím roce.
  • Fejinka  | 23.12.2016 17:46  | Reagovat
    Pane Tomanče, ono to s těmi cenami není zase tak v "richtiku" jak říkáte podle toho trhu, nehodlám se s Vámi tady dohadovat. Jenom mi řekněte: a) proč se zdražuje v restauračních zařízeních, kde se vaří a když Babiš snížil daně na jídlo a pití? Mluvím o restauračních zařízeních. b) proč je tolik najednou rušení živnostenských licencí v tomto oboru a zase naopak se nově podávají? Normální to asi nebude. c) to je jako s těmi trdelníky, které se snad také prodávají na trzích v Jihlavě, kde jak jsem četl, že výrobní cena je 5 Kč a prodávají se za 40 Kč a více (nevím jak to je v Jihlavě na náměstí, já jsem se nedíval) d) proč je tolik řečí kolem pokladen na EET, když slušné podniky je měly již i rok předem zavedené a jsou s nimi spokojeny. Navíc si mohou, podle Babiše, malé hospody dát nějakou sumu obratu (nebo jak to nazvat-nevím přesný název) a platit za rok stálou daň e) kdo tedy má pravdu? Za rok se asi ukáže jak kdo na tom bude. Vy jste podnikatel v oboru, já jsem laik-spotřebitel.
  • Venca  | 23.12.2016 21:04  | Reagovat
    Fejinko, zkusím odpovědět jako nestranný (doufám) pozorovatel, nepodnikatel - jen tak trochu ekonom. a a b jsou o tom, že velká část restauratérů, hoteliérů atd. opravdu prostě a jednoduše krade. Okrádá stát na daních. Především malé a vesnické hospody, kde je to velmi snadné, protože se všichni znají a víš že u stolu vlevo sedí Čenda, Pepa a Frantík s Jirkou a ne tajnej kontrolor z ČOIky. Místo dvou sudů teda za den "papírově" vytočíš jeden (na pivu to ale není, protože to se obvykle nakupuje velkoobchodně. Nejvíc se vydělá na tvrdým, kterej koupíš za třetinu ve vedlejší vietnamské večerce a nikde o tom není žádná stopa. Jsou to ale takové ty "papírkové" hospody. Nezastávám se teď zrovna p. Tomance, ale myslím že třeba zrovinka v radniční dostanete ke každé útratě účtenku. Opravdovou účtenku se vším všudy, vyjetou z pokladny a s přesným rozpisem co jste si nasypali do chřtánku. Ne papírek "JEDNOTA" s pěti čárkama. Oni se tím majitelé mimo jiné chrání před nepoctivými zaměstnanci - když mají o všem přehled, hned by zjistili že nějaký pingl třeba nalévá Becherovku ze své vlastní flašky, co si koupil v Kauflandu. Větší a dobře zavedené podniky nemají tak moc potřebu krátit daně (vůbec netvrdím, že to nedělají). Ceny mají vyšší jednoduše proto, že třeba narozdíl od nádražní putyky u Kulatý báby v Grešlový Lhotě perou ubrusy víckrát než jednou za rok, že místo ožralýho umaštěnýho pingla zaměstnávají slušnou usměvavou a ochotnou servírku, která má celkem slušný plat (zase proto, aby neokrádala ona zaměstnavatele), když máte chuť na rybu, tak si můžete dát opravdu čerstvého pstruha a ne jenom dva roky zmražené rybí prsty, sklenička na víno nemá viditelné otisky prstů od tří předchozích hostů - a to prostě budete se divit něco stojí. Samozřejmě, vy svojí optikou vidíte to, že lahváč v Lidlu stojí 5,90 a tady ta holota chce za jedno pivo třeba třicet korun. Když jenom nájem restaurace stojí třeba třicet hadrů měsíčně a k tomu musíte topit, větrat, klimatizovat, svítit, k tomu ještě platit daně, zaměstnance, jejich SZ a ZP a navíc mít svůj zisk, kterej by byl takovej jako byste měl plat u pásu u Bosche - tak opravdu to pivo desetikorunu stát nemůže. Fakt ne. Ale jak bylo řečeno - vy v tomhle máte jako spotřebitel naprostou demokracii. Vzduch musíte dýchat takový, jaký zrovna je. Ale to pivo si fakt můžete klidně koupit v Kauflandu. Do Hiltonu vás nikdo chodit nenutí :-) C - ty vaše trdelníky jsou nemlich to samé. Kolik jich asi tak za den na tom náměstí prodáte ? Kdyby stály desetikorunu, musíte jich za den prodat třeba tři tisíce, aby se vám vůbec vyplatil pronájem stánku, odměna prodavačovi a třeba benzín na cestu tam a zpátky. Výrobní cena je dneska u všeho ta skoro nejnižší položka. Drahé je všechno kolem. D - EET nikdo rok nemá, EET bylo spuštěné před měsícem. Vy máte na mysli registrační pokladny. Ano, ty byly a mnozí je už dříve měli, ale data z nich se nikam neposílala a ani finančák k nim neměl přístup. Paušální daň není moc výhodná. Něco jiného je výdajový paušál, ale paušální daň je opravdu snad jen pro velmi malé prodejce. Hospody které v naprosté většině operují s DPH by jí nevyužily - a navíc by pro ně byla nebezpečná, protože samořejmě FÚ by si mohl porovnat daňové přiznání k DPH a k dani z příjmu a při hodně velkém rozdílu by se brzo přišel podívat na kontrolu, jak to ten pan kouzelník dělá. E - Pravda není nikde. EET určitě hodně peněz vydělá (jestli 11 miliard, to si nemyslím, ale něco určitě). Jenže ty prachy už jsou stejně předem rozdělené a ve finále zase vyletí komínem. Poctivý podnikatel v oboru a běžný spotřebitel na tom budou troufám si říct i za rok úplně stejně.
  • VladimírV  | 23.12.2016 22:34  | Reagovat
    Venco, každý problém má rub a líc. Dá se říci, zloděj jako zloděj. Jenomže na příkladu vesnických hospod lze demonstrovat patrný rozdíl. Kromě toho, že zajišťují restaurační služby, jsou tradičním místem, kde se lidé potkávají nejen kvůli tomu, aby popili, ale rovněž aby udržovali určité sousedské sociální prostředí. Hospody jsou často jediným místem, které oživuje dění v obci. Pokud jde o skladbu nalévaného pití, za toto již stát dostal většinou zaplaceno. Že si hospodský přirazí marži na zajištění provozu, jak u trdelníků, není většinou v rovině profitu, z něhož daně zachrání naše hospodářství. Jinak řečeno, ony pokoutně prodávané lahve tvrdého alkoholu hospodu neženou k ziskům. Pouze drží jejich provoz nad vodu. To se s EET rozhodně nezlepší, protože pak by hospodští museli řešit problém, zda zavřít a udělat z hospody privátní klub, na který žádný úředník nedosáhne, nebo provoz ukončit. S úplným zákazem kouření pro většinu hospod na vsích jiná možnost nebude. Tady byl opatrný se předpokládaným ziskem státu. Nezapomeňme na další "bohulibý čin". Tím je prudké omezení počtu vinoték. Zajímavá starost státu o konzumenty vína. O to zajímavější, že jde rovněž o alkohol, který podléhá spotřební dani, s výjimkou tichého vína. Místo toho, aby stát toto víno zdanil a slevou zvýhodnil malé vinaře, jak je tomu u malých pivovarů, tak šmahem odstraní konkurenci velkým vinařským firmám, které bez problému víno zdraží. Toto vše se nezdá tak žhavé, ale v důsledku by mělo dojít k podstatné změně podnikatelského prostředí. Samozřejmě i chování živnostníků, kteří budou muset řešit svoji existenci. Že by se to povedlo, tomu se dá těžko věřit. Stát totiž není schopný poskytnout dnes svobodným samostatně podnikajícím lidem tolik příležitostí, aby se vzdali svého. I tady bude platit, co tě nezabije, to tě posílí. Stačí příchod další krize a to, čím se dnes chlubí naši představitelé, totiž nízkou nezaměstnaností, což přináší menší nároky na sociální zabezpečení nepracujících, a stát bude na hrnci. S adekvátní odezvou ve výsledku voleb.
  • Venca  | 23.12.2016 23:05  | Reagovat
    Vladimíre, v podstatě se vším souhlasím a rozhodně se nijak nepřu. Jen jsem zkusil tak nějak nestranně odpovědět Fejinkovi na jeho možnátrochu moc lidové otázky. Ono ale i u těch vesnických hospod jsoupropastné rozdíly. Někde ji opravdu vede třeba sedmdesátiletá paní, prostě proto že to dělala vždycky, že tam třeba i přímo bydlí a že by to neměl ani kdo jiný dělat.Má to v podstatě jen jako přilepšení k důchodu. Na druhou stranu máte třeba zase hospodu (skutečně existující, obec nebudu raději jmenovat), před kterou stojí terénní Audi Q, jeho majitel uvnitř stojí za pípou, vykládá jak ho stát strašně drtí a přitom už pět let je účetně ve ztrátě... S vaším posledním odstavcem pak souhlasím úplně.
  • Venca  | 23.12.2016 23:11  | Reagovat
    Jo, a pěkný svátky všem.
  • VladimírV  | 24.12.2016 08:23  | Reagovat
    Venco, já jsem zkrátka proti uplatňování principu skupinové viny. Nejvyššími viníky nejsou oni jednotlivci kteří si někdy více, někdy méně přilepšují úsporou daní. Ale je to stát, reprezentovaný svou zákonodárnou a výkonnou mocí, jejíž prioritní snahou je touha, aby ne občané, ale stát "bohatl'. Zlodějina je trestná, tak proč ji nepostihnout. Ale udělat z části podnikatelů vynucené delikventy tím, že nastavím takové podmínky pro podnikání, že jim nic jiného než si přilepšit v šizením na daních a pojistném, kdy hranice pro jejich neplacení fakticky neexistuje, je nehoráznost. Honosíme se přízviskem svobodná společnost. A já jsem za tento stav rád. To, že si státní moc bere čím dál, tím více právo zasahovat do osobní svobody svých občanů, to, že jsou to peníze, které zbaví velké zloděje viny, to že v čele vlády pobývá člověk, který přeskočil stádium poznávání reality života na křivce vývoje, čehož využívá jeho protipól, byznysman, usilující nejen o uchování svého majetku, ale o jeho zúročení způsobem, že omezuje existenci drobných firem, není správná cesta k prosperitě společnosti. Zatím máme svobodnou volbu, si vybrat, a to je dobře. Venco a všichni ostatní na blogu. Mějte Veselé Vánoce a dobrý rok 2017. ☺ Vladimír Havlíček
  • XXXXX  | 24.12.2016 11:04  | Reagovat
    Venca: No já bych řekl, že jsi Fejinkovi na a a b moc neodpověděl. O pivu tam nic nestálo, ale zato o snížení DPH. Jinak s EET naprosto souhlasím, protože znám hospodu v jedné vesnici na silnici na Znojmo a ta nikdy nezaplatila korunu na daních. A u nás asi zavřou hospodu, ne proto, že je eet - strojek "daroval" pivovar zdarma a připojení na net je za šlupku, ne proto, že se tam nesmí kouřit, protože stejně skoro nikdo nekouří, ale proto, že lidi radši leží doma a chlemtají lahvoně. A nejradostnější na vánocích je že je Rath nevinen a Vaňhová miliardářka. A spravedlnost je pro Fejinky. A volby to rozhodně nevyřeší - jasný důkaz je Babišův triumfální vstup do politiky. Tedy tak. A hlavně nemůžu najít stojan na stromek. Jdu uříznout kus trubky a navařit na to dvě pásovinky. Babu trefí až to uvidí. A dítě našlo dárky a kouzlo ježíška je v prdeli. To nám to pěkně začíná.
  • Svatopluk Beran  | 24.12.2016 13:36  | Reagovat
    V těchto otázkách a detailech mám naprosto vygumováno, snad jen to že ET je principielně podle mne naprosto v pořádku a do budoucnosti by mělo přinést skutečně narovnání drobného podnikatelského prostředí. Základní náš i světový křesťanský daňový problém je ale úplně někde jinde. Pojišťování, bankovní systém, nadnárodní společnosti, korporace, daňové ráje. Hezké vánoce i celý příští rok úpně všem. I nadále se nestyďme a nebojme do sebe šít. Jenom to je cesta. KRÁSNÉ SVÁTKY. BYL JEDNOU JEDEN DŮM.
  • VladimírV  | 25.12.2016 16:24  | Reagovat
    Vážení pánové diskutující, udělali jste mi náramnou radost. Při vašem vyjadřování, které bylo vždy velmi kritické, se unissono ztotožňujete se situací, kdy začíná pan Babiš stát řídit jako firmu. Tedy potažmo i svůj byznys s bohatým přispěním státu, který na to prostě v současnosti má. A zároveň tento chlapík může vyhovět politice socialistů, kteří potřebují státní finance k tomu, aby si pro svoji oblibu získali i ty, co si milodary státu nezasluhují. Uvidíme, jak to bude dál. Sváťo. I Tvoji zmínku o EET beru. Ano, drobné "podnikatelské prostředí" se narovná tak, že ti, co to brali spíše jako možnost svobodně přežívat, tedy nehonit se za ziskem, a třeba i s přispěním nedaněných příjmů, ti skončí. Část z nich se stane námezdní pracovní silu, bude -li o ně zájem, část se zařadí mezi "dojiče státu. Posuď sám, zdali je to tak dobře. Hodně štěstí vespolem.
  • Venca  | 25.12.2016 20:16  | Reagovat
    No nahoře autor píše,že jistý stánkař byl ochoten dát 130 000 za měsíční pronájem místa. A to jsou prý dokonce legální peníze(tímto děkuji autorovi za odpověď) a pro mě částka naprosto na prdel posazující. Já si nemůžu pomoci,ale Babiš mířil zdá se mi dobře.
  • VladimírV  | 25.12.2016 20:44  | Reagovat
    Venco, já bych tomu klidně věřil. Pamatuji si, když po převratu bylo prodejci ochotni zaplatit nájem za 2 m2 v jihlavském Prioru za měsíc prodeje 90 tisíc Kč. Prodávali metráž kovových řetízků, a to v době, kdy platila daň z obratu (platil výrobce či dovozce). Na Zelňáku , kde se p r a v i d e l n ě prodává "chlebové zboží", je denní frekvence zákazníků značně vysoká, proto trhovci nemají zřejmě problém vysolit i takovéto peníze.
  • Venca  | 25.12.2016 21:09  | Reagovat
    Jo, ale to jsou pak ti prodejci "farmářských trhů", kteří ještě křičí (a Jurečka a spol. jim přizvukujou) že chtějí daňové úlevy...
  • Fejinka  | 26.12.2016 12:36  | Reagovat
    Takže jsem se fundovaných odpovědí od "kovářů" nedověděl. Tak na tom asi hodně bude pravdy. Stručně řečeno: odnesete to zase, jako obvykle, spotřebitel. Ten co je na konci, řekněme jednoduše, "potravního řetězce". K tomu pivu a jídlu-já jsem chtěl jenom říci, proč musí právě tyto komodity restauratéři zdražovat, když se jim na toto snížila daň. O to tady šlo, nemají k tomu důvod, ale využili situaci a tak se jí chopily. S živnostenskými licencemi mám určitě stoprocentní pravdu, už se objevují holá čísla, která "unikla ze statistiky" patřičného ústavu a ta nám jasně ukazují, jak kdo asi "podnikal". Jsou to jednoduché kupecké počty se zametáním stop. Pravdu máte v tom, Venco, že já nechodím na pivo do hospod všech typů jak je rok dlouhý a dám si to pivo z lahváče, ale piji jenom dvanáctku (nejraději Budvar) a bohatě mi stačí jedna. Takže po bednách to nekupuji jako Vietnamci, ale po nějakém kuse (cena zde už je také slušná- cca do 24 Kč, pokud není nějaká akce). Na fotbale beru co je k pití. Mě daleko více interesují ty strašné rozdíly v platech od minimální mzdy až po vedení státních podniků, tady je neskutečný bordel mezi povoláními. Zde se neřeší téměř nic, jenom velká sláva, že se někde státním zaměstnancům přidá 5 %, ale že se s tím svezou od prezidenta další lidi, co mají statisícové platy (on je rozdíl dostat několik stovek nebo několik tisíc). Ale to je jiná kapitola. Hezký zbytek Štěpána a lepší nový rok všem.
  • Venca  | 26.12.2016 13:21  | Reagovat
    Zdražování nemusí úplně nutně být způsobeno EET (a tudíž "koncem starých časů" pro podvodníčky). Částečně to může být způsobeno zdražením vstupů (např. pivovary). Velkou roli hrají zvyšující se mzdové náklady. Je nižší nezaměstnanost a sehnat servírku za deset tisíc už jaksi nejde - takže je třeba nabídnout slušný plat a to se následně zákonitě musí odrazit v cenách. Ve spojitosti s EET je zde možný tzv. lavinový efekt - který souvisí s konkurenčním prostředím. Jak zdraží jeden, může si to dovolit i druhý, byť k tomu nemá nějaký přímý důvod. Ale hlavně podle mého může jít o to, že třeba u stravovacích služeb je velký konkurenční boj - když máte hospodu s restaurací, potřebujete přitáhnout hodně lidí - třeba úředníky na obědy, atd. Pokud dvě hospody vaří zhruba stejně dobře a jedna má polední menu o deset korun dražší,budete samozřejmě denně chodit do té levnější. Ta dražší se musí chtě nechtě přizpůsobit a snížit ceny. Pokud v té levnější majitel podváděl, tak třeba kvůli EET opravdu skončí. Ta hospoda co byla dříve dražší už nebude muset polední provoz "dotovat" a tak zákonitě teď ceny meníček zase zvedne. Přitom její majitel je poctivý a vždy platil daně jak má. Jinak přínos podobných věcí je vždy trochu diskutabilní. Samozřejmě - s nástupem EET se zvýší výběr daní. Dřívější podvodník zaplatí více a jemu samotnému zbude méně. Takže si nepostaví dům za deset, ale třeba jen za pět milionů. Nedá teda tolik vydělat stavařům, kteří tím pádem zase odvedou menší daně :-) Kdysi tady tuším pan ďásek vysvětloval princip "jednoho kotle", kdy prostě někde je nějaký objem peněz, který je pořád stejný a když někde přibyde, tak zase na druhé straně musí stejné množství ubýt. To je princip socialistického vládnutí - pouhé přerozdělování, bez tvorby nových hodnot.
  • Miroslav Tomanec  | 26.12.2016 17:51  | Reagovat
    Když se tedy sebestředně, pane Fejinko, budu považovat za toho "kováře" kterého oslovujete, tedy od fochu, tak tady je i můj názor do této diskuse v odpovědi na vaše otázky : ad a) Sleduju podrobně situaci v Jihlavě a nikde jsem žádné zdražení v souvislosti s EET nezaznamenal. Vy ano ? A kde ? Já osobně to považuju jenom za propagandu vládnoucího establishmentu vůči drobným živnostníkům, za kterého se považuji. Vytvoření atmosféry ukázat na jednu velkou společenskou skupinu, že jsou zloději. Navíc - nesprávně píšete, že DPH byla snížena u piva. K tomu nakonec nedošlo, přestože se o to Babiš snažil. ad b) Podobně smýšlím i o těch rušeních licencí a zakládání nových. Vůbec si nemyslím, že by to byla informace, kterou byste měl něčím podloženou. Slyšel jste to. Pokud by to skutečně byla pravda, tak by s tím Babiš již dávno ve svých novinách vyrukoval.Považuju to za dosti absurdní tímto způsobem na sebe upozorňovat - to je přece velmi rychle dohledatelné - a navíc je to dosti těžko prakticko proveditelné a administrativně hodně náročné. Je skoro vyloučeno v našich podmínkách, aby podnik navázal okamžitě a to ještě zrovna k datu zavedení EET s novým IČ a se stejnými majiteli. To není jenom živnostenské oprávnění, je toho mnohem víc. A hlavním kamenem úrazu bude licence na prodej alkoholu, která se zavedla po lihové aféře. Ale ani zde nevím v Jihlavě o jediném připadu. A že bychom byli takovou vyjimkou? ad c) V otázce cen trdelníkůa vlastně i ostatního zboží na stánkách už vám tady řada lidí pragmaticky odpověděla a já se s jejich názory ztotožňuju. Opakuju znovu co už jsem napsal - náklady na suroviny 5 Kč - nebo výrobní cena , jak jste napsal vy - tvoří dnes už minoritní složku ceny prodejní - celé je to dnes víc už služba, méně jenom výrobek.... ad d) EET bylo zavedeno dnem 1.12., o měsíc dříve fungovalo ve zkušebním provoze. Je holý nesmysl, že je měl někdo zavedené už rok předem, jak píšete. A vůbec nepozoruju, že by kolem toho dělali nějaký humbuk majitelé podniků, se kterými komunikuji. Tu atmosféru vytváří pouze novináři. ad e) ano, je možné, že některé hospody i kvůli EET časem skončí. Celý problém pohostinství u nás pořád je totiž hlavně v celkové struktuře cen vstupů, výstupů a mezd. Jestliže všude na západ od naší hranice jsou ceny v hospodách násobně vyšší, tak ceny vstupů - nejenom surovin ale překvapivě i energií už se dostávají na stejnou úroveń jako u nás . Stačí si pokecat s některým z našich kuchařů nebo číšníků, kterých v Německu nebo Rakousku je furt dost. Nebo zajet do jakéhokoliv supermarketu za hranice a už si budete připadat jako doma. A to ještě nemluvím o specializovaných prodejnách typu rakouské Metro - ceny nižší než v našem Makru. A mzdy a životní úroveň pořád násobně před námi - takže 50 Euro za dobrou večeři nebo 4 Eura za pivo je tam běžnou věci - u nás svátkem. A to nedostihne ani to, že majitel restaurace musí také logicky zaplatit svým kuchařům a číšníkům mnohem více než u nás.....Vůbec nechci zakrývat, že v tomto oboru je u nás spoustu nepoctivců. Ovšem ti si zase najdou cestičky, jako to dokázali dřív.Ale už se to hodně vyčistilo. Ti co se snaží vyrovnat řádně se svými povinostmi seč to jen jde, na tom budou biti pořád, jako dřív .
  • Svatopluk Beran  | 27.12.2016 12:57  | Reagovat
    Sváťo. I Tvoji zmínku o EET beru. Ano, drobné „podnikatelské prostředí“ se narovná tak, že ti, co to brali spíše jako možnost svobodně přežívat, tedy nehonit se za ziskem, a třeba i s přispěním nedaněných příjmů, ti skončí. Část z nich se stane námezdní pracovní silu, bude -li o ně zájem, část se zařadí mezi „dojiče státu. Posuď sám, zdali je to tak dobře. Láďo, ty si několikrát podle mne protiřečíš. Tohle je přeci tržní prostředí, kapitalismus a ne nějaký socialismus. Prostě si musí na sebe tito drobní živnostníci vydělat a přitom platit daně. Nevidím důvod proč bych měl za člověka který chce a může pracovat, ale nemá přitom na to cosi vymyslel za živnost, schopnost naplnit všechny podmínky kapitalismu, mezi než patří též placení daní, které jsou nezbytné k životaschopnosti společenství lidí v kapitalistickém tržním prostředí na začátku třetího tisíciletí. Nežijeme jako jednotlivci ,,Robinzoni,, , ale ve společnosti která zajišťuje to, že ve vzájemné participaci postupuje lidská společnost vpřed a tím se vzdalujeme těžké minulosti. Nevidím důvod, proč by se měl ten, kdo může a chce pracovat vézt na úkor jiných občanů, kteří vytvářejí hodnoty a dodatečně tvrdí nekrytě vytištěné peníze. Nebo že by bylo něco v tomto systému špatně? Samozřejmě že jim nezbude nic jiného než se stát námezdní silou a platit přímo daně a nebo součástí sociálního systému tohoto kapitalistického systému, který soupeří z jinými ekonomickými systémy o to který systém je pro lidstvo nejpřijatelnější. O Babišovi jsem to říkal ještě před volbama. Podnikatel do politiky nepatří. Osobně jsem přesvědčen že nekrade o nic míň, nebo jinak než Kratochvíl, u kterého ti to nevadilo. Avšak jeho zdaleka největší výhoda, která vykristalizuje až dodatečně a v podstatě zcela neviditelně, budou známosti a informace, které si po celém světě, jako ministr financí udělá a sežene, a na nichž bude moci své ekonomické zázemí maximalizovat již zcela zákonně, až skončí ve vládě. Jestli teď se mu daří si něco přihrát, tak to je pro mě obyčejnej Kratochvíl, ale to příští plynoucí z bývalé funkce českého ministra financí, to bude teprve ta správná darda. To však již bude podle tebe zřejmě naprosto v pořádku čisté podnikatelské prostředí.
  • Fejinka  | 27.12.2016 21:15  | Reagovat
    Hrajeme zde se slovíčky a každá liška si chrání svůj chvost a zaměňujeme různé pojmy. Já jenom konstatuji, co říkají naše pravdomluvné sdělovací hromadné prostředky a hovořím o tom konečném produktu a to je výsledná cena pro spotřebitele, který stojí, jak jsem poznamenal, na konci celého řetězce a jako vždy to zaplatí. Otázka je, zda je ten celý kolotoč v pořádku (o Jihlavě nemluvím, protože hospody nenavštěvuji). O těch počtech licencích je to známé, nějaká agentura to sleduje už delší dobu a má informace od pramene, není to žádný hoax (zpětně se to nemá sledovat, proč kdo ruší licenci a po čase opět obnovuje). Já jsem mluvil o nových pokladnách a ty fungují u mnohých už dávno, jenom to nebylo propojeno (až toho 1.12.), řada podnikatelů je chválila jako přínos (asi ti poctiví). A znovu opakuji jenom to, co říkají naše masmédia z toho minima co pustí do oběhu. O cenách v A a D v souvislosti s platy jsme asi zajedno (Klaus byl špatný prognostik). V otázce cen vstupů, výstupů v návaznosti na ceny nejsem kovaný. To musí někdo udělat po roce (asi z ČOI, či MF) působení EET, který se vyzná a po pravdě to zhodnotí.
  • VladimírV  | 27.12.2016 21:16  | Reagovat
    Sváťo, i v kapitalismu existuje pojem úleva na dani. Myšleno tím na přímých daních, mezi které patří i daň z příjmu. EET se neváže na skutečné náklady, které tržby doprovázejí a které hlídá. Nicméně, EET by neměla být likvidační pro ty, kteří provozují svoji živnost ne proto, aby odrbávali stát, ale dokázali se jakž takž žít v prostředí, které nabízí malé možnosti se zde uplatnit, tedy se uživit bez využívání výhod, které mají zaměstnanci. Nejde jenom o vesnické hospody, ale celou škálu drobných řemeslníků. To vše tvoří určité sociální prostředí, jinak nenahraditelnou součást života společnosti. Představa o tom, že tito lidé si buď zvolí ukončení živnosti nebo budou oficiálně fungovat na bázi "něco za něco", je smutná. Sečteno, stát od části z nich nedostane ani to minimum, co dostává dnes v podobě plateb sociálního pojištění, pokud skončí na pracáku. Ke všemu, doba konjunktury skončí a kromě nich se octnou "na dlažbě" i další lidé.
  • Jan P.  | 28.12.2016 10:16  | Reagovat
    V tom případě jste pane Vladimíre V za jedno s předsedou Strany zelených Matějem Stropnickým. ROH družstevní kavárna,příspěvek Matěj Stropnický:Naše kavárna pokračuje i s EET. https://www.facebook.com/ROHkavarna/?ref=py_c
  • Miroslav Tomanec  | 28.12.2016 13:57  | Reagovat
    Ale tak raději prosím k původnímu tématu. Menovalo se to TRHY V JIHLAVĚ. Tak jak se vám to letos líbilo a co udělat pro to, aby to bylo jako v tom Pasově ?
  • VladimírV  | 28.12.2016 15:02  | Reagovat
    Pane Jane P. K problematice EET vyjadřuji pouze svůj osobní názor.
  • Venca  | 28.12.2016 18:29  | Reagovat
    Především by prospělo náměstí trocha střízivosti, co se týče "vánočního osvětlení". Samozřejmě každý má trochu jiný vkus, ale ta "tuningová" hrůza, kdy jihlavské náměstí vypadá jak přistávací dráha taiwanského letiště mi přijde zvrhlá. U nás na vsi je celkem normální, že čím větší blbec, tím víc blikajících světýlek na všech okapech. Myslel jsem ale, že na městě sedí alespoň pár konšelů, co mají řekněme trošičku estetičtější cítění...
  • Jan P.  | 28.12.2016 21:28  | Reagovat
    To je v pořádku pane Vladimíre V. Nevím jaký názor má k problematice EET politické hnutí Svoboda a Přímá Demokracie ? Váš osobní názor na který máte samozřejmě právo je podobný tomu, jaký zastává předseda Strany zelených.Nemáte se za co stydět. Zpět k tématu blogu, ke kterému nás vyzývá jeho autor. Osobně si myslím,že lepší posun ohledně vánočních trhů v Jihlavě nastal.Pochopitelně je co stále vylepšovat a hledat inspiraci i u jiných měst. Dávat si přehnané a nereálné cíle považuji jinak za nesmyslné. Úrovně vánočních trhů,společným setkáváním u velkého vánočního stromu a sváteční atmosférou, jak ji některý znají např. v evropských městech jako zde zmiňovaný Pasov nikdy nemůže Jihlava dosáhnout.
  • VladimírV  | 28.12.2016 22:13  | Reagovat
    Pane Jane P. Nevím, jaký oficiální má názor na EET SPD. Již z názvu strany lze vytušit, že je proti všemu, co narušuje elementární svobodu jednotlivce. Opakuji, prezentoval jsem pouze svůj postoj k dané problematice. Vánoční trhy jsou specifické a měly by mít skutečně punc výjimečnosti. Snad ani ne tak nabízeným zbožím, ale doprovodnými akcemi. Např. zmiňované Brno prezentuje na nám. Svobody i to nejlepší, čím jako město disponuje. Např. koncertem brněnské filharmonie a dalších předních uměleckých těles. Tak si mohou užít profesionální vystoupení i ti, co na to nemají a navíc, je to dobrá reklama i pro účinkující. Na druhé straně zde hojně vystupují dětské soubory za zájmu především rodičů dětí. To vše v Jihlavě poněkud kulhá. Nicméně, článek míří obecně k trhům v Jihlavě, kdy se náměstí přímo nabízí k jejich konání z důvodu prostoru a velké frekvence lidí na něm. Možnosti využití náměstí jsem zmiňoval již dříve. Z obchodního hlediska je to stále lukrativní místo.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru