Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

63 komentářů

Přidat Komentář

  • fotrák  | 23.01.2017 20:42  | Reagovat
    Pane architekte, stále postrádám Vaše stanovisko k demolici architektonicky významného hospodářského pavilonu jihlavské nemocnice. Vaše polytematická monotemata proto považuji za irelevantní, tedy za zakecávání.
  • Berka  | 23.01.2017 20:52  | Reagovat
    zakecávat on umí.
  • Staník  | 23.01.2017 22:16  | Reagovat
    Jsem rád, že s architektem nekomunikuju, možná bych se zeptal za co pan profesor dostal ten ŘÁD PRÁCE a on by z toho šel do vrtule :-)
  • Zdeněk Gryc  | 23.01.2017 22:19  | Reagovat
    Vážený pane fotrák, kolem tohoto problému jsem toho napsal hodně. Patrně jste to přehlédl. Mám to vyhledávat? Byl jsem stejně jako ředitelka archivu a Mgr.Petr Dvořák proti demolici. Konzultoval jsem to s nimi. Napsali na min. kultury, já sestavil v této souvislosti leporelo fotek a argumentů, alespoň pro zachování dokumentu o stávajícím stavu. s úctou k Fuchsovi, mému učiteli a otcovu příteli při jejich snaze o etnografickém museu v Damenstiftu v Brně. Argumentoval jsem Zemanovou kavárnou, tedy její zbouráním. Fuchs a Rozehnal byli přátelé, jejich soudní proces probíhal podobně. Fuchse zajistili a odsoudili, jenomže ho vykryl Gočár jako hradního architekta pro pres. Novotného. Psal jsem i jak bych si dovolil navrhnout využití pavilonu jako knihovny Polytechniky a konferenčního centra. Ilustroval jsem to poukazem na interiérem knihovny z filmu My fair Lady. nemohu se stále opakovat. Dokonce soudruh "čtenář" se toho hned chytl a začal mne opravovat že šlo o Pygmalion. Berka = fantazie s podpisem, viz jeho vysvětlení na blogu Desinformace. není Berka, ale je.....? Desinformace, Tam jeho šaráda dobře zapadá, podívejte s tam. Odborník se diví,laik žasne nad jeho identifikační křížovkou. Tito soudruzi pořádají "Parforsní lov" na zvíře s opačným názorem.
  • Zdeněk Gryc  | 23.01.2017 22:26  | Reagovat
    FU-NKCIONALISTICÝ FU-CHS BO-URÁNÍ MY VADÍ 2X 1/ Jako architektovi. 2/ jako jeho žákovi Ing.arch.Zdeněk Gryc PS v Brně se ex-post chytili za hlavu a Zemanovu kavárnu postavili znovu. Zdeněk | 2015-09-16 12:47:35 | Reagovat ---------------------------------------------------- Zemanova kavárna? To má být protějšek oné nechválně známé pražské kavárny havloidů a pravdoláskařů? A jestliže ve vašem příspěvku je pravopisných chyb "neurékom", nevadí. Ocenil jsem, že píšete "MY" a "2X". Vzal jste zřejmě v úvahu, že to vadí stejně jako vám i mně, a proto to takto píšete. Ano, pane architekte, já i vy, tedy MY jsme skutečně 2. Zdravím a souhlasím. čtenář | 2015-09-16 13:03:19 | Reagovat
  • Zdeněk Gryc  | 23.01.2017 22:34  | Reagovat
    vážení Ne-přátelé, OBVYKLÁ TECHNIKA K ČLÁNKU O ROZEHALOVI NIC NAPADENÍ JEHO AUTORA VE STYLU "ČTENÁŘ" u článku PRAVDA VÍTĚZÍ ...vyznamenání popraveného velitele odboje ...ŽIL SI JAKO PRASE V ŽITĚ...k článku nic U kolektivu 3 RUDOCHŮ CHÁPU u fotráka ne tak zcela
  • Zdeněk Gryc  | 24.01.2017 08:28  | Reagovat
    1. Staník říká: Pondělí, 23. 1. 2017 v 22:16 Jsem rád, že s architektem nekomunikuju, možná bych se zeptal za co pan profesor dostal ten ŘÁD PRÁCE a on by z toho šel do vrtule ------------------------------------------------------------------------------------------ Staník je podivu-hodná "křivule - vrtule". Nekomunikuje ale ptá se ! "nekomunikuju, možná bych se zeptal za co pan profesor dostal ten ŘÁD PRÁCE" Staník pouze převzal štafetový kolík , "Velkého díla na dehonestaci Profesora Rozehnala" od čestného anonyma JL = "čtenář". "Jdu tedy do vrtule" kopíruji z textu, který si Staník mohl přečíst na předmětném webu: "V roce 1968 byl rehabilitován, vrácen mu byl profesorský titul, na Fakultě stavební VUT vedl mistrovský ateliér architektonické tvorby, byl mu i udělen Řád práce. V lednu 1969 se stal ředitelem Ústavu tvorby životního prostředí VUT Brno, v následujícím roce Nejvyšší soud zrušil původní proces jako nezákonný. Nastávala však normalizace." = okupace, vstup vojsk. REHABILITACE "v roce 1968", NAVRÁCENÍ TITULU PROFESORA A UDĚLENÍ ŘÁDU PRÁCE ROZEHNALOVI, JAKOŽ I VÝSTAVA JEHO DÍLA NA UNIVERSITĚ V LIVERPOOLU BYLA POSLEDNÍ KAPKA, KTEROU PŘETEKLA TRPĚLIVOST SOUDRUHA BREŽNĚVA. "BYL TO JEDINÝ DŮVOD PRO VSTUP BRATRSKÝCH VOJSK V ROCE 1968 A K OKUPACI REPUBLIKY, že ?" --------------------------------------------------------------------- Pokud by se snad opadl současný smog a rudá mlha anonymů, pokusil bych se upozornit na obdobu Charty 77 a seriálu z první totality: Bohéma (3/6) ČT 1 29. leden20:15 Heydrich (P. Marek) ve svém tajném nástupním projevu svým soukmenovcům přednesl, jak si to s Čechy dále představuje. Středoevropský prostor je podle něj potřeba od Čechů vyčistit a ty, které nepůjde ani přesídlit ani převychovat, je třeba zlikvidovat. Treuhänder Českého filmového ústředí, Willy Söhnel (J. Hájek), sudetský Němec a milenec herečky Lili Krallové (J. Bárdos, fiktivní postava Bohémy), byl projevu přítomen a s fanatickým hajlováním se s jeho myšlenkami plně ztotožnil. Po válce se mu pak podařilo prodat všechno, co udělal v rámci své funkce pro český film, a bez trestu zmizet z republiky. Sevření nacistické drtičky vrcholí. Filmová bohéma ale žije naplno, byť s vědomím, že se žádný z nich nemusí dožít rána. Buď se zapojují do odboje, jako třeba Štěpánek (M. Dlouhý) nebo Arnošt (M. Balcar), nebo navazují překotné milostné vztahy. Zásadní postavou je Miloš Havel (J. Plesl), předválečný filmový magnát, který podepsal příslovečnou smlouvu s ďáblem, když prodal své ateliéry Němcům. Na oplátku se ale mohou, dokonce se státní subvencí, natáčet české filmy. Herci a zaměstnanci Barrandova mají práci a kina praskají ve švech, i když všechny české filmy „zdobí“ potupné německé titulky. Miloš Havel žije na hraně, musí se stýkat s Němci, ale zároveň poskytuje záchrannou síť mnoha potřebným. Na jedné straně se pořádají opulentní večírky, na straně druhé, za zdmi ateliérů, teče krev. Plakáty se jmény popravených za schvalování atentátu na Heydricha visí všude.
  • XXXXX  | 24.01.2017 19:09  | Reagovat
    Architekte jedinej kdo je tu křivej jsi ty. Přisluhovač komunismu a zároveň komunistobijec. A co se týče staníka. Z čestinářského hlediska, což tobě latinofilovi uniká, je psáno, že pokud by s tebou komunikoval, tak by se zeptal. Že ty tele neumíš česky a hned odpovídáš je jen tvůj problém. A jako správnej slouhakomanč vytrháváš věty z kontextu, co z kontextu, ty je prostě upravuješ jak se ti hodí. Nejseš nic jinýho než zakuklenej zapšklej a svým guru ožralým vencou zneuznanej milovník Rozehnala. A ten kdyby mělpo ruce bejčák, by tě musel vzít po chodidlech.
  • fotrák  | 24.01.2017 20:04  | Reagovat
    Pane architekte, chtěl jsem svým příspěvkem říci, že bojujete za věci a děje již ukončené. Že byste jako lev o mříže se rval o zachování Fuchsova hospodářského pavilonu na stránkách JL jsem bohužel (možná díky svojí indispozici) nezaznamenal. To místo je smutné, jistě se najde (spíš už našel) městský architekt, jež ho vyplní. Paříž před dvěmasty lety taky vypadala jinak.
  • Zdeněk Gryc  | 24.01.2017 23:21  | Reagovat
    Pane Fotrák, máte pravdu, ocenil bych někdy. někde. malou procházku s Vámi. třeba bychom vzpomneli na naši nejmenovanou lékařku, která potvrzením v legitimaci sportovce v dávných dobách, kdy se to před závodem dělalo, to už není pravda, umožnila jeho start. Prosím,otevřel jste článek: Vážený pane architekte, zasílám Vám odkaz na text k panu profesoru Rozehnalovi. Snad trochu postrčí a pomůže dobré věci. http://www.brnozurnal.cz/rozhovory-vzpominky-medailonky/znamy-i-mene-znamy-b edrich-rozehnal/ Srdečně zdravím! Jaroslav Štěpaník dobrou noc přeje na-ivka žák Profesora Rozehnala
  • Zdeněk Gryc  | 24.01.2017 23:27  | Reagovat
    XXXXX říká: Úterý, 24. 1. 2017 v 19:09 milý iksáku chápu i pamatuji: XXXXX říká: Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27 ani to nečtu a jak jsem řek VŮL. Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat. Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti jak existovat a ne jak prudit s havlem. „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu. A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“ takže se mějte a hlavně ne-kecejte!
  • Zdeněk Gryc  | 24.01.2017 23:49  | Reagovat
    Milý x krát x, mám poměrně citlivá chodidla, takže bych opravdu nerad nacismus i totalitu soudruha Simodise a soudruha XXXXX, který říká: Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27 "kdyby měl po ruce bejčák, by tě musel vzít po chodidlech." STUPIDITA A ZVRHLOST JE ZLÁ, ÚPŘÍMNOST A DOZNÁNÍ I U VRAHA JE POLEHČUJÍCÍ OKOLNOST. CHCE TO POVAHU A VYCHOVÁNÍ V RODINĚ. V RODINĚ PRESIDENTA HAVLA SE URČTĚ,ALE URČITĚ, NÁSILÍ ANI V MYŠLENKÁCH, NEVYSKYTUJE ! JEHO DĚDEČEK BYL HUGO VAVREČKA, ZKUSTE PŘEČÍST JEHO PAMĚTI...
  • Venca  | 25.01.2017 08:30  | Reagovat
    Upřímnost a doznání ??? Jak to teda bylo s tou Chartou a Několika větama - upřímně ? :-)
  • XXXXX  | 25.01.2017 15:38  | Reagovat
    Tak teď jsem to dostal. Přesto, že to deklaruješ, je nad slunce jasné, že nechápeš vůbec nic.
  • Zdeněk Gryc  | 25.01.2017 16:48  | Reagovat
    pane Fotrák, právě jsem ještě našel článek: Článek z 17.09.2015 má název: Funkce a styl „Liverpool university exhibition 1968 Bedřich Rozehnal“ - nápis na pamětní kameninové míse, na počest českého Funkcionalismu v Universitě Liverpool. Profesor Rozehnal je autorem Hospodářského pavilonu v areálu Psychiatrické léčebny Jihlava. Profesor Bohuslav Fuchs je autorem areálu Psychiatrické léčebny Jihlava a Hospodářského pavilonu v areálu nemocnice Jihlava. Od 9. 9. do 31. 10. můžete v Domě Gustava Mahlera navštívit výstavu Funkce a styl. Zde jsou fotografie stávajícího stavu Fuchsova hospodářského pavilonu. Na fotografiích je vidět, že konstrukce i přes stávající zanedbanost je v dobrém stavu. V dobrém stavu je i konstrukce od českého funkcionalistického architekta Jana Letzela. Budova Obchodního a průmyslového muzea Hirošimský Památník míru (Gembaku dome). Rok 1968 je osudový mezník v dějinách České republiky a města Jihlavy. Historické jádro Jihlavy bylo do té doby zachovalým celkem. Pak nastala urbanistická: „Funkce a styl po roce 1968." Funkce: totalitní stát. Styl: potlačení demokracie, devastace odkazu předků. Metodicky sem zapadá: „Funkcionalistický Fuchs asi v nejbližších dnech padne." Univerzita Liverpool, versus Vysoká škola polytechnická Jihlava a aplikovaná vzdělanost: VŠPJ je veřejná vysoká škola zaměřená na aplikovanou vzdělanost. Spolupracuje s tuzemskými i zahraničními vysokými školami a výzkumnými institucemi. Zahraniční kolegové by jistě s nostalgií uvítali pobyt v Jihlavě, v interiérech jasně funkcionalisticky čitelných. Po vyčistění dvora s hospodářským vjezdem, by stálo zachovat funkcionalistický trakt s točitým schodištěm a lodními okénky. Fuchs a Rozehnal hovořili o lyrickém pojetí architektury. Na závěr: Ilustrační foto ukazuje pochopení a zhodnocení českého funkcionalismu v západní demokracii. O spolupráci se v minulosti pokusila společnost Mendel-morgan, která je v USA stále živá. Morganova universita v Baltimoru a vláda USA nabídla v šedesátých letech Brnu financovat ústav nesoucí jména obou vědců. Financovat to mělo USA. Brno mělo, nabídnou pozemek pro universitní campus. Záměr zhatil režim, který se obával průsaku myšlenek a lidí přes „železnou oponu“. Dneska se už o Morganovi nemluví, existuje však Nové Mendlovo centrum. Tam lze hledat nejen mezinárodní spolupráci v Brně, obdobně jako na Polytechnice v Jihlavě. Autor: Ing. arch. Zdeněk Gryc Sdílet tento článek: Čtenáři píší : 17.09.2015 Nový komentář Komentáře (18) Nyní bych rád napsal k Jihlavskému náměstí. Cokoli napíši, jak vidíte nejenom zde, ale třeba aktuálně u polikliniky v Třešti je "příležitost" a už to špinit. Podívejte se na komentáře k článku: Ad Funkcionalistický Fuchs asi v nejbližších dnech padne Autor: Ing. Jan Kalina Sdílet tento článek: Čtenáři píší : 17.09.2015 Nový komentář Komentáře (24) Komentáře ------------------------------------------------------------------------------- Myslím si, že uplatnění by se jistě v budoucnu našlo, dokáži si představit. . . že by se daly využít noblesně a utilitárně prostory, zejména kuchyně na konferenční místnosti Vysoké školy. Studovny a knihovny s galerií na některých stěnách, ve více etážích, něco jako zjednodušeně funkcionalistický interiér: pana profesora fonetiky Henry Higinse ve filmu Pygmalion Ing. arch. Zdeněk Gryc
  • fotrák  | 25.01.2017 21:42  | Reagovat
    Pane architekte, Váš poslední příspěvek „Funkce a styl po roce 1968.“ totalitní stát. Styl: potlačení demokracie, devastace odkazu předků. Metodicky sem zapadá: „Funkcionalistický Fuchs asi v nejbližších dnech padne.“ podepisuji. Padl v r. 2016. Procházku s Vámi si dovedu představit, třeba bychom se od ikonizace našich guruů dostali i k tematům universálním. Dejte termín, v pondělí a v pátek nikam nejdu. V hloučcích též nechodím. f.
  • Zdeněk Gryc  | 25.01.2017 22:39  | Reagovat
    pane Fotrák, už jsme se viděli, vím, že jste, kdo jste. Zítra před redakcí Jl třeba v 10 hod, procházka směrem k Ji archivu. Tam sice není ouřední den ,ale třeba se můžeme pozdravit archiváře odkazu a knihovny Phdr. Františka Hoffmanna, H. který je pro mne osobností v Jihlavě, obdobně jako Rozehnal v Brně. PD se také se velice snažil o zachování sousedního pavilonu Profesora Fuchse. S pozdravem ZG
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 07:19  | Reagovat
    dneska budu také: Vernisáž výstavy Jiný život momentky vernisáž ve čtvrtek 26. 1. 2017 v 17 hod. Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě Komenského 10 Jihlava kurátor: Jaroslav Grodl
  • fotrák  | 26.01.2017 08:26  | Reagovat
    To je na mě příliš kách, až tak volný nejsem.
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 09:19  | Reagovat
    OK, tak třeba k večeru 1/4 hodinky před vernisáž ve čtvrtek 26. 1. 2017 v 17 hod. Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě Komenského 10
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 10:57  | Reagovat
    Bohéma (2/6) Vlasta Burian a jeho vila = Vila Stiassni, v Brně více známá také jako vládní vila, 22. leden20:15 Protiněmecké studentské manifestace v rámci výročí vzniku republiky byly nacistickou mocí krvavě potlačeny a student Jan Opletal a pekařský dělník Václav Sedláček zaplatili za svůj statečný protest životem. Více než tisícovka studentů skončila po německých raziích na vysokoškolských kolejích v koncentračním táboře. Jeden z nich, Martin Bouchal (J. Ployhar), si u Arnošta (M. Balcar) schoval fotoaparát, pro který se vrátí až po válce, plný upřímné nenávisti ke všem těm, kteří protektorát přežili v relativním klidu. Podle něj jsou to všechno kolaboranti. Zejména má spadeno na Vlastu Buriana (V. Javorský). OBDOBA CHATY 77 + ANTICHARY. Obě totality jsou si dosti podobné. Rozdělit a rozeštvat, staré a osvědčené: Divido et impera ! Geniálního komika se válka zpočátku nijak zvlášť materiálně nedotýká. Stoly v jeho vile se štědře prohýbají jídlem a on je velkorysým hostitelem. V německých filmech hrát odmítl, ale Němci mu přesto prokazují přízeň. Znají ho z německých verzí jeho slavných českých filmů, které natočil v Berlíně ještě před nástupem Hitlera k moci, a je pro ně hvězdou. Dobře ale vědí, že v Burianově divadle jsou zaměstnáni mimo jiné také komunisti a Židé a nehodlají to nechat jen tak. Políčí na něj proto rafinovanou past, past na svědomí. Filmové ex a interiéry jsou natočeny ve Vile Stiassni, v Brně více známé také jako vládní vila, která se otevřela návštěvníkům po rozsáhlé obnově na konci roku 2014 a patří tak mezi nejmladší objekty spravované NPÚ. Vzorová obnova jí ve větší míře navrátila luxus a půvab první republiky. Vilu si nechal pro svoji rodinu postavit brněnský textilní továrník Alfred Stiassni, který společně s manželkou Hermine oslovil odborníka na slovo vzatého, a to tehdy velmi populárního brněnského architekta Ernsta Wiesnera, který v letech 1927–1929 stavbu realizoval. Ačkoliv zvenčí vila zcela odpovídá puristickému stylu architekta Wiesnera, uvnitř si rodina prosadila prvorepublikový luxus, ve kterém nechybí reprezentativní salonky s bohatým dřevěným obložením, mramorovými krby, štuky a vybavené historizujícím nábytkem. Součástí je také rozlehlá terasa a lodžie, která se otevírá do více než tříhektarové zahrady, obklopující vilu ze všech stran. /bohatě využívaná ve filmových záběrech seriálu BOHÉMA/ Rodina si tak mohla dopřát dostatek soukromí i sportovního vyžití. V zahradě tak stále najdeme funkční tenisový kurt či bazén. / U kterého je Burian také filmován/. Devět let po nastěhování však židovská rodina musela uprchnout před nastupujícím nacismem. První návrhy pro vilu textilního průmyslníka Alfreda Stiassného vytvořil Wiesner v roce 1927. Dokončena byla o dva roky později. V roce 1939 byla zabavena říšskou státní policií a umístila do ní důstojnické kasino s jídelnou[1]= GESTAPO Po druhé světové válce dostihl vilu zcela jiný osud. Začala sloužit jako luxusní hotel pro významné státní návštěvy. Tou první byl prezident Edvard Beneš, který ve vile nocoval již v květnu 1945. Stalo se tak po doporučení architekta Ernsta Wiesnera, který s Benešem spolupracoval v londýnském exilu. Ve svém druhém exilu za totáče měl Wiesner s STB sledovaný kontakt se svým přítelem Bedřichem Rozehnalem. Existuje nejen publikovaná bohatá dokumentace, ale fakt, který mluví za vše. Ernst Wiesner, na dálku, z exilu, se stal kmotrem Honzíka, vnuka Bedřicha Rozehnala. Našla se záminka a tento korespondenční a telefonický kontakt na exil, byl proti němu spolu s funkcinalismem, který přenášel svým posluchačům využit. V současné době je zde Výstava Rozehnalova žáka a asistenta: Ivan Ruller, výběr z prací 9. 12. 2016–19. 2. 2017 "Výstava věnovaná životu a dílu významného brněnského architekta a pedagoga, laureáta Ceny města Brna za celoživotní architektonické dílo. Při příležitosti 90. narozenin autora výstava mapuje jeho nejvýznamnější stavby, z nichž některé byly prohlášeny kulturními památkami. Patří k nim například Janáčkova opera, hala Rondo či obřadní síň v Židenicích." Novinář PhDr. Jaroslav Štěpaník, přítomný na vernisáži Rullera, je autorem článku v blogu, Známý i méně známý Bedřich Rozehnal ZG
  • Libor Furbacher  | 26.01.2017 14:57  | Reagovat
    Panove ,vse nejlepsi do Noveho Roku. Po delsi vanocni a novorocni prestavce jsem se znovu podival na Blogs.Zda se ze napln nekterych je na hranici unosnosti.A nevim jestli sem ma jeste cenu vubec psat.Ale anyway. Z napadani pana architekta se stava narodni sport.Uz jste ho zahnaly do kouta a ted kazdy kdo si chce ospravedlnit sve davne svedomi si kopne a odsuzuje ho za nepodepsani charty,a za dalsi veci ktere jste vy sami '',soudci z lidu'' tez neudelaly.Chartu podepsalo asi jenom 2000 nejstatecnejsich lidi,kteri byly ochotni se obetovat pro ten ''zbytek'' naroda ktery nedelal vubec nic ,ktery chtel jenom zit,a bylo mu jedno jak a v cem.Kazdy podle sve miry prizpusobivosti. Jak uz jste panove sami koliktrat napsaly, i o sobe, kazdy kdo tam chtel zit musel delat kompromisi at uz ekonomicke a nebo se svym svedomim.Ze take pan architekt tenktrat musel udelat sve kompromisi ,je jasne .Jedinny rozdil je ze on to komunisticke svinstvo pripomina svym osobitym zpusobem ,aby se neopakovalo.A vy se citite dotceni.Vedouci teto smecky je pan ctenar,ktery nepise sem ale v komentarich si to vynahradi.Havel a charta je zatazena do vseho. Ale Havlovi nikdo nemuze vzit osobni odvahu a to ze se byl ochoten obetovat pro narod .Za to zaslouzi plne oceneni.Havel bohuzel udelal presne to co si od nej narod pral a jak daleko byl narod ochoten jit se svou revoluci a komunistickou ocistou. Takze panove chill down.
  • XXXXX  | 26.01.2017 15:16  | Reagovat
    Ty seš blbej jak daleko vidíš
  • XXXXX  | 26.01.2017 15:20  | Reagovat
    Jedinej kdo by se měl vychladit seš ty ty magore. To už seš fakt tak pitomej, že nechápeš vůbec nic?
  • Fejinka  | 26.01.2017 18:34  | Reagovat
    Co to vlastně bylo za původní spolek ta Charta 77? Nevěřím tomu, že to z prvopočátku byla politická parta proti vládnoucímu režimu, něco sem tam vypadne ven... Později ano. Ti co byli na začátku si potom po evoluci hezky přihráli funkce a hezká korýtka (o ty z r. 1968 moc nestáli-viz např. Dubček, Kryl a další). Ta majorita podepsaných z toho podpisu asi nic moc "neměla". Největší chybou bylo, že národ byl tak "opitý" tou náhlou změnou, (něco na způsob porážky Rusů v hokeji-Hašek, Jágr na Hrad), že se nechal oblbnout havlisty a mnohými umělci a pěkně jim to sežral. Tito něco pěkného nám "kázali", ale hlavně sledovali svoje osobní zájmy... skutečná demokracie na tu si jenom hráli a hrajeme dodnes. Havel a spol. se neměl nikdy dostat k moci v takovém rozsahu, to je můj osobní názor, výsledky vidíme dodnes (Havel dělal hlavně to, co chtěl západ). Tato parta nás zatáhla na západ v takovém rozsahu (USA, EU) a přitom lidé (většina) nechtěli to, co je tady dnes v této míře. Lidé chtěli spíše Rakousko, Švýcarsko. Neutrální stát. Jsme opět novými vazaly, ale jiného pána... Palach by s tím asi také nesouhlasil.
  • Venca  | 26.01.2017 18:38  | Reagovat
    Fejinko, neutralita, to se pěkně poslouchá. Na to ale bohužel musí být peníze. Národ, který žije na dluh a ještě přitom mlaská, si nic takového už z podstaty nemůže dovolit.
  • Venca  | 26.01.2017 18:49  | Reagovat
    Furbacher, nevěřím že nechápete o co tady většině lidí jde. Nemáme nic proti tomu, že architekt byl stejně posranej jak za ušima až my a že žádnou Chartu nepodepsal - my to ale veřejně přiznáváme. On ne. On a hrstka jeho přátel byli ti jediní stateční v téhle republice. On jenom dělal svoji práci. Jakej je hergot rozdíl mezi ním a mezi tím jeho redaktůrkemDvořákem ? Ten přece taky dělal jenom svoji práci. CHtěl se mít dobře, chtěl živit rodinu, chtěl jezdit co já vím do juglslávie na dovolenou. A tak pěkně šlapal brázdu jako všichni my - a na tom taky ten režim celej stál. Architekt kreslil na komunistickou objednávku, redaktůrek zase na komunistickou objednávku psal. Oba je úkolovala jedna okresní partaj a oba dva poslušně poslouchali. KDE JE ROZDÍL ? Jenže ten geront s čistým morálním profilem je i na starý kolena takovej slaboch, že to nedokáže přiznat - a dokonce to vypadá že snad ani před sebou ne. A zrovna takovej pokřivenej charakter chce dělat Svědomí Národa. Kapišto ? Ale to je furt dokola. Vypadá to, že jedinej zabedněnej tu není jenom on.
  • Staník  | 26.01.2017 19:57  | Reagovat
    Víš Fürbachere, už jsem na ty tvoje pitomosti nechtěl reagovat, ale nevšiml sis náhodou toho, že špatné svědomí má spíše architekt. Že je to on, kterej napadá všechny ostatní jen proto, že mají jinej názor? Že prostě neumí zkousnout to, že Havel nebyl zas až tak čistej jak lilie? Že nikoho nezajímá profesor Rozehnal a půtky páně architekta se soudruhem Kavalcem? Vždyť je to neustále jeden velkej kafemlejnek o ničem. Co nám tím chce pan architekt říct? Že byl menší ovce než my ostatní? Mám já tady brečet že mýmu dědkovi vzali živnost a grunt? Že máma se nemohla ani vyučit a musela od patnácti makat v JZD? Mám tady psát o svým dědkovi jak jsem dnes pyšnej, že neohnul hřbet, že mu lidi ještě v sedumdesátejch letech říkali hospodáři nebo mistře? Že až dneska oceňuju to, že mně vedl k víře a odpustil jsem mu i to, že jsem musel chodit jako kluk ministrovat? Prostě z minulosti by se měl člověk poučit a ne se v ní pitvat a ospravedlňovat si svoje pochybení a ulevovat svýmu svědomí. Já proti architektovi relativně nic nemám. Je to senilní a zatrpklej senior, který tady předvádí podobný zarytý dogmatismus jako bývalí komunisti a mele si furt tu svou aniž by bral v potaz argumenty ostatních. A to asi vadí všem na blogu. Jo, máš pravdu v jedný věci že "čtenář" je debil (což jsem mu i psal ale je úplně stejnej trouba jak architekt). Takže mi nevadí, pokud tady pan Gryc napíše pěknej článek o nějaký zajímavý stavbě, nebo o vejšlapu na Zaječák. Ale to co tady předvádí není hodno vzdělaného člověka, kterej si nikdy nezapomene napsat titul ke jménu. A všimni si jak tady kádruje lidi, snaží se odhalovat jejich identitu a absolutně neuznává možnost anonymního (byť třebas správného) názoru. A to mně sere. A ty seš normální vůl z Toronta, kterej by se měl věnovat spíše tomu sklu - to ti jde, jinak stojíš jako člověk úplně za hovno. Buď aspoň trochu soudnej, vždyť jsme skoro stejně starý :-) Gůůd dej hombre :-D
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 20:24  | Reagovat
    Vážený pane Furbacher, "Závodní výbor ZV KSČ Jihlavských listů" pracuje na plné obrátky, monitoruje každé písmenko, vymejšlí jak z toho uvařit boršč pro zmatení těch, kteří to detailně nesledují. Už to trvá více než rok ve stylu desinformací na které poukazuje redaktorka Slonková. Mnozí neví že v bratstvu je jeden z jejich otců, bonzák redaktor Jiskry Milan Dvořák, který mne udal STB za to že jsem informoval o pohybu ruských tanků zaparkovaných pod Pístovem v dohledu z oken našeho sídliště. Na STB si mne předvolali a vyčetli Pak žádali o spolupráci - bonzování. Něco z výslechů se zachovalo v archivu totality v Kanicích. Je mi docela líto, že i vy sednete těmto soudruhům na jejich žvasty. Já se za totáče bránil u soudů, předstíral, v souladu s chartou 77, že jsou u nás občanská práva. Jsou o tom i články v MF dnes po totáči od redaktora Borise Dočekala :" Ve svém podniku se dělej co chceš." Nenechte se prosím zmást jejich štafetou, která ohřívá rudý guláš pomluv. O mně jim vůbec nejde. Prostě oponuji, že Havel je č..rák, který poblil blízký hrad Roštej a jiné naivity. Titulují ho flaška, která se válí v příkopu nepíší 10x , ale 100 x . Je to zcela v souladu s propagando o Havlovi v Číně, jak o tom hovořila dnes před 12 hodinou spisovatelka Marková, se kterou mám na Havla stejný názor. Za její publicitu ji právě zakázali vstup do zemně. Nenechte se prosím zahltit žvasty a zmást, přečte si ten kolovrátek úporných žvastů znovu a pochopíte plně totalitní angažovanost anonymů. Kdybychom žili na Krymu,nebo v Číně tak rudá pohoda. NENÍ TO SNADNÉ : "IGNOROVAT IGNORANTY" ale za pokus to stojí... jsme CENU A DŮLEŽITOST OPONOVAT POMLUVÁM NA VÁCLAVA, HAVLA NEJLÉPE DOKLÁDÁ OBROVSKÉ ÚSILÍ, KTERÉ V JIHLAVSKÝCH LISTECH DENNĚ PŘEVÁŽNĚ ANO-NYMNĚ VYNAKLÁDAJÍ. STAČÍ SI PŘEČÍST CO DO BLOGU, KTERÝ JE O TOTALITNÍ OBĚTI MÉM PROFESORU ROZEHNALOVI NAPSALI. O PANU PROFESOROVI NIC, NĚKDE JENOM POSMĚŠKY. JEJICH CÍLEM JE VYHROTIT INVEKTIVY NATOLIK, ABY REDAKCE ČLÁNEK S OHLEDEM NA SLUŠNOST SMAZALA. Viz. Aktuální článek v JL: "Petice k parkování u polikliniky uspěla" S pozdravem Zdeněk Ukázka jak žvaní a jací jsou to fašisté snažící se zastrašit a umlčet jsem dnes vložil do JL : Tak moment, tohle Nihil novi sub sole pan šéfredaktor Klukan nenapsal. Už si to zase pleteš s Radeckým. Ty už dokonce tvrdíš, že tě netrefil Masaryk, ale Rozehnal. A už jsi konečně zjistil, kdo ti to sliboval šest stovek a nedal ti je? Už jsi do toho zamotal Havla, Bělobrádka a dokonce i Putina. Že se na to už nevykašleš. Přišli lidi o víc než o nějakých ufrfněných šest stovek. Přišli o zaměstnání, exekutoři jim zabavili dům, přišli o vešketé sociální jistoty, co měli říkat. Je to jako ti dva bezdomovci, co si povídali a jeden povídá: Měl jsem dům, chatu, auto, zaměstnání, bylo mi to málo, tak jsem cinkal klíči. A teď už mi zbyly jen ty klíče. A co bude s tím podpisem.pod Chartou 77 ? čtenář | 2017-01-25 22:22:17 | Reagovat Nihil novi sub sole, pan šéfredaktor Klukan nenapsal. pan šéfredaktor Klukan napsal článek: "V gotické síni jihlavské radnice ožily příběhy našich sousedů". Žáci deseti jihlavských škol v rámci projektu příběhy našich sousedů zpracovali pohnuté osudy čtrnácti pamětníků kruté doby komunistického režimu. V pondělí se v zaplněném gotickém sále jihlavské radnice konala prezentace celého projektu. http://jihlavske-listy.cz/clanek17765-prezentace-skolniho-projektu-pribehy-nasich-sousedu.html Autor: Petr Klukan ---------------------------------------------------------- Tak moment, Nihil novi sub sole napsal, jako první komentář k článku "čtenář : --------------------------------------------------------- Nihil novi sub sole ! Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků. čtenář | 2015-06-19 16:23:47 | Reagovat ----------------------------------------------------------- Proč to vložil sdělení o TGM do komentáře, proč nyní dělá shora uvedený zmato-pojmo taneček, což spolu-souvisí s jeho dlouhodobou sofistikovanou propagandou s cílem překroutit nejlépe cokoli, stylem guláše uvařeného "popleteným klaunem", viz jeho text shora. Architekt Jiří Jirmus měl pro označení obdobného individua jedno slovo, které netýkalo povolání, ale vlastnosti. "čtenář", který jak uvádí, nebyl ve straně, má zjevně jediné povolání, monitorovat pečlivě každé slovíčko v Jihlavských listech a špinit památku Václava Havla. Bohatě se tak děje i nepřímo přes osobu Havlova sympatizanta ZG, který je takto na řadě první. Jiní anonymové vyhrožují: "stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku", další: PIŠTOLY Zděnkovi ! S jedním nábojem. Jeho politické prohlášení je dokonale jasné: DRŽ HUBU a KROK --------------------------------------------------------------- Jestli se skutečně vystříhá trapného politického blábolení a napíše k věci něco o náměstí, nikdo, jak doufám, proti tomu mít nic nebude. Stále totiž platí: Ševče, drž se svého kopyta. čtenář | 2017-01-12 20:13:46 | Reagovat ----------------------------------------------------------------------------
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 20:49  | Reagovat
    Rudé krve za nácků a totality bylo hodně. Dnes21:35 na ČT 2 Modrá krev: Kolowratové Věrně a stále. Takové je rodové heslo pánů z Kolowrat, které se po generace snaží vzorně plnit. Nový dokumentární cyklus o české šlechtě, která hrdě navazuje na kořeny svých slavných předků. Režie A. Činčerová Páni z Kolowrat hráli v české historii a politice nezanedbatelnou úlohu, vždy zastávali významné funkce. Našli bychom mezi nimi purkrabí, hejtmany, nejvyšší zemské soudce, církevní hodnostáře, ale také královské místodržící nebo nejvyšší kancléře. Po generace se hlásí ke svému rodovému heslu Věrně a stále. Tedy věrnost zemi, panovníkovi i Bohu. Své krédo vždy vzorně plnili. Ať už ve středověku nebo v bolestném 20. století, které jejich osudy pořádně zamíchalo a zaválo je do všech koutů světa. Dokumentární cyklus Aleny Činčerové je výpravou do světa českých šlechtických rodů. Jak a čím žijí? Jak vnímají mladou českou demokracii a jaká tajemství ukrývají jejich rodové pokladnice? V mnoha zemích světa patří aristokraté mezi celebrity. Téměř každý jejich pohyb neunikne pozornosti tisku. A nejen bulvárního. U nás je ale moc neznáme. Je to hořký důsledek perzekuce z časů komunistické totality, kdy českým aristokratům byly vyvlastněny jejich rodinné statky, mnozí emigrovali a ti, co zůstali, skončili často ve vězení nebo přežívali v potupných životních podmínkách. Je na čase tento dluh splatit. Kdybychom měli jmenovat významné české hrady, zámky, paláce a jiné památkové skvosty, budeme si muset přiznat, že drtivá většina toho výjimečného, na co můžeme být pyšní, více či méně souvisí se šlechtou. Snad každé dítě někdy navštívilo nějaký zámek či hrad a hltalo příběhy s ním spojené. A pokud se tak náhodou nestalo, všichni jsme žili pohádkami, ve kterých se šlechtici objevovali v hlavních rolích. Nejen díky takovým prožitkům máme všichni nějakou tu šlechtickou story pod kůží. Šlechtické rody jsou přímým pojítkem českého národa s jeho vlastní historií. Byly to právě rodiny šlechticů, díky nimž často přežilo to, čemu se říká kulturní dědictví. A nejsou to jenom zámky a jiné hmotné statky. Potomci šlechticů si přitom v sobě nesou i osudy hořkých desetiletí. V totalitních časech měla jejich jména zmizet z české paměti. Nepodařilo se a šlechtické geny, jako už tolikrát před tím, obstály v těžkých zkouškách. Dnes potomci aristokratů vracejí život tam, odkud měl navždy zmizet. Režie:A. Činčerová
  • Venca  | 26.01.2017 21:11  | Reagovat
    Dobře. Tak úplně jinak. Architekt jako rozený demokrat naprosto neposlouchá názory či fakta jiných. Jeden mu tady napíše že není Berka ale Bernard, což on naprosto ignoruje. Jinej má nick VENCA (mimochodem, víte pane ingarchu co to znamená "nick" ?), což zcela logicky znamená Václav a žádný Václav se nikdy nemůže jmenovat jinak než Dvořák, přičemž musí být jeho otec Milan. Úžasný. Ale dobře. Pojďme se tedy pohybovat na úrovni této logiky. V archívech StB je uvedeno celkem JEDENÁCT lidí s příjmením GRYC nebo GRYCOVÁ (opravdu Gryc, nikoli Gryč - těch je tam dalších dvanáct). Je tedy NAPROSTO LOGICKÉ, že některý (nebo někteří) z nich musí být zákonitě příbuzní našeho Zděnka. Tři z nich mají dokonce datum narození takové, že by mohli jít o jeho otce. Toto příjmení má navíc tak trochu smůlu, že jeho nositelů je oproti nositelům příjmení "Dvořák" aktuálně v ČR 956x méně (ano téměř TISÍCKRÁT méně a je to něco přes tři stovky lidí). Tedy se Zděnkovou zářnou logikou zde já, Věncek tvrdím, že architektův otec byl agentem StB :-) A pojďme dále - na oficiálních stránkách http://www.abscr.cz/ , kde je digitalizovaný archiv svazků a protokolů StB neexistuje ŽÁDNÝ záznam se jménem Zdeněk Gryc. To je jistě chvályhodné - znamená to, že pan architekt nebyl nikdy agentem ani donašečem a v této oblasti má svědomí čisté. Ale jinak je to safra, safra...taková dost prapodivná věc. On nám tady totiž tvrdí, jak ho StB vyslýchala a lámala ke spolupráci. Jenomže v takovém případě by na něho MUSEL existovat svazek buď v kategorii ZO (zájmových osob) a nebo pokud byla tak nesmiřitelný disident, tak naopak v kategorii PO (prověřovaných osob, nepřátelských režimu). Nic takového ale kupodivu NE-E-XIS-TU-JE. Například na prezidentského kandidáta Michala Horáčka, který jako jeden z mála dokázal spolupráci (i když tak trochu lstí) odmítnout, existuje v archivu několik svazků. Ale na milého kresliče nic. Vůbec nic. Takže s tím lámáním ke spolupráci to u pana architekta tak horké zase asi nebylo. Vysvětlení je samozřejmě prosté. Pravděpodobně byl milý Zděnek tak naprosto bezvýznamná a přitom spolehlivá šedivá myška, že ani StB nestál za povšimnutí. A nebo další věc - že jeho poněkud nekonzistentní myšlenkové pochody nejsou výsledkem biologického stárnutí, ale že byl už tehdy s odpouštěním blbej jak troky, takže rozvědčíci hned při prvním kontaktu poznali, že tenhle člověk rozhodně nebude ten pravej adept... Takže Zděnku, kolik teď vytapetuješ na svoji "obranu" obrazovek ? Já tipuju tak tři.
  • XXXXX  | 26.01.2017 21:46  | Reagovat
    No tak to je vydařený, už dlouho jsem se tak dobře nezasmál. Ještě před poslední větou předposledního odstace jsem si říkal, že by to mohlo bejt tak že byl zdenda tak důležitej udavač, že se jeho svazky záhadně ztratily, ale tohle vše vyvrací. Venco seš dobrej, já bych se na to vysral abych si dal s tímhle idiotem takovou práci. Máš bod. Nebo dva.
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 21:52  | Reagovat
    1. Libor Furbacher říká: Čtvrtek, 26. 1. 2017 v 14:57 Panove ,vse nejlepsi do Noveho Roku. Po delsi vanocni a novorocni prestavce jsem se znovu podival na Blogs.Zda se ze napln nekterych je na hranici unosnosti.A nevim jestli sem ma jeste cenu vubec psat.Ale anyway. Z napadani pana architekta se stava narodni sport. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pane Furbachere, Ještě dodatek pro "naivního demokrata", který si myslí, že tvrzení místních anonymních "sniperů slova" se zakládá na pravdě. Je to naopak: "oni si něco vymyslí a pak se na to dotazují" To už jim druhdy vytknul šéfredaktor JL Klukan. Je to skvělá technika, jak obhajobou něčeho co neexistuje a koloraturou žvejků, vyčerpat a unavit sympatizanta s Václavem Havlem. Je to tak zvaný PARFORSNÍ LOV 20 lovců na jedno zvíře, uhnat a zabít! Goebls jenom něco tvrdil 100 x oni vymyslí lež, a pak chtějí : ABY TUTO LEŽ, OSOBY 100x OZNAČENOU ZA "KOLABORANTA", PŘED SKUTEČNÝMI "KOLABORANTY" OPAKOVANĚ OBHAJOVAL. POZOR, NEJSOU TO ŽÁDNÍ BLBCI, ALE DOBŘÍ PSYCHOLOGOVÉ, DOBŘE PLACENÍ VE VOLEBNÍCH A JINÝCH DESINFORMAČNÍCH AGENTURÁCH, JE TO SPOUSTA DOTAZŮ DNES. . . I POD ČLÁNKEM JL OD SNAŽIVÉHO AKTIVISTY "čtenář". . . Který na sebe laskavě a anonymně prozradil, že " v KSČ NE - BYL ! Těmto anonymním žvastým by věřil jenom DE - BIL. Hezký zbytek večera krajanům za velkou louží přeje: Zdeněk Gryc
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 22:27  | Reagovat
    PRAKTICKÁ UKÁZKA. RUDÝ AKTIVISTA NĚCO VYMYSLEL: Venca říká: Čtvrtek, 26. 1. 2017 v 21:11 Dobře. Tak úplně jinak. Architekt jako rozený demokrat naprosto neposlouchá názory či fakta jiných --------------------------------------------------------------------------- fakta = žvasty na úrovni " AKTIVISTY VÁCLAVA DVOŘÁKA", jednoho ze "7 STATEČNÝCH" Foldyny -------------------------------------------------------------------------- Takže Zděnku, kolik teď vytapetuješ na svoji „obranu“ obrazovek ? Já tipuju tak tři. Teta Kateřina v Saturninovi: KDO SI POČKÁ,TEN SE DOČKÁ TAK TO JE TA TECHNIKA, PANE FURBACHER, KTEROU JSEM PRÁVĚ POPSAL,že?
  • XXXXX  | 26.01.2017 22:34  | Reagovat
    No zdendo, není to ono. Já ikdyž si o tobě myslím, že seš blb, bych tě nepodezříval že se budeš dovolávat pomoci od takovýho mimoně jako je fírbachr. To, žes to udělal svědčí o tom, že jsi na tom hůř než jsem čekal. Že jsi sympatizant s lahváčem, to bych ti odpustil, ale to že jsi sympatizant s firbachrem svědčí o tvém mdlém rozumu. Tak dobrou ty sympatizante kolaborante. Ten pentagon to sídliště, těžko se to vyvrací. Těžko. Tak čest soudruhu architekte. Ber to odemne jako od soudruha. Ne jako od nepřítele.
  • Berka  | 26.01.2017 23:27  | Reagovat
    To je další ukázka "logiky". Všichni jsou rudí aktivisti, rudé kolegium a rudá kohorta a kdoví co rudého ještě. Samozřejmě placení Putinem (rétorika jak vystřižená z poučení z krizového vývoje). Proč tedy ta rudá smečka na blogu JL klade panu architektovi za vinu, že s rudými spolupracoval ? To by ho spíš snad měli logicky chválit, ne ?
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 23:32  | Reagovat
    XXXXX říká: Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27 ani to nečtu a jak jsem řek VŮL. Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat. Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti jak existovat a ne jak prudit s havlem. „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu. A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“ ------------------------------------------------------ Zdeněk Gryc, by fakt rád končíl s 5X na tomto blogu s jeho slovy: "STAČÍ SKOČIT S ŠITYPARKU S LANEM OKOLO KRKU" tak ZADAŘ BŮH XXXXX
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2017 23:45  | Reagovat
    1. Berka říká: Čtvrtek, 26. 1. 2017 v 23:27 To je další ukázka „logiky“ DRŽ HUBU A KROK "kapišto?" ------------------------------------------------------------------------------------------- Jestli se skutečně vystříhá trapného politického blábolení a napíše k věci něco o náměstí, nikdo, jak doufám, proti tomu mít nic, /ba ani Berka/, nebude. Stále totiž platí: Ševče, drž se svého kopyta. čtenář | 2017-01-12 20:13:46 | Reagovat
  • Zdeněk Gryc  | 27.01.2017 00:12  | Reagovat
    s SSSR NA VĚČNÉ ČASY...a NIKDY a fakt BEZ PIVA NIKDY JINAK --------------------------------------------------------------------- Zdravím XXXXX a Staníka. Nevím, jestli si to tady přečtete, jednak nad každou diskuzí visí Damoklův meč v podobě admina, ale ze zásady nepíšu na blogy. Jen si tam občas něco přečtu, ale to tisíciřádkové blouznění pana ZG nikoliv, kam bych přišel. Ale pro XXXXX: za to ohodnocení pana Fürbachera 1000 bodů. Zakomplexovaný Američan z Vysočan by si měl uvědomit, že každý zbabělý utečenec je ubožák a neradit. A pro Staníka: Ty chlape, tak já jsem u tebe debil? No počkej, máš to u mne jako v záložně. Ale určitý rozdíl proti panu ZG tady je: On se v záchvatu grafománie zmítá ve sm rtelném chropotu, zatímco já jsem se tomu docela zasmál. Jen počkej ty kujóne, u piva si to vyříkáme. Tak pánové, dobrou noc ! čtenář | 2017-01-26 20:46:33 | Reagovat ---------------------------------- A totéž platí i pro Vencu. Perfektni !!! Palec nahoru !!! čtenář | 2017-01-26 21:30:54 | Reagovat --------------------------------- takže rudá reservace JL = 4 na % obyvatel Jihlavy. Na kolekci ZV KSČ Jihlavských listů u PIVA to docela jde, že ? KUPŘEDU LE-VÁ, PIVO NÁS ČE-KÁ ! Jen počkej ty kujóne, u piva si to vyříkáme. Tak pánové, dobrou noc ! čtenář | 2017-01-26 20:46:33 | Reagovat A totéž platí i pro Vencu. Perfektni !!! Palec nahoru !!! čtenář | 2017-01-26 21:30:54 | Reagovat
  • Zdeněk Gryc  | 27.01.2017 08:49  | Reagovat
    BLOG : "Známý i méně známý Bedřich Rozehnal" je ilustrovaným článkem člena syndikátu novinářů PhDr. Jaroslava Štěpaníka, přítomného na vernisáži díla Profesora Rullera uspořádané v rámci jeho 90 tých narozenin. Tato výstava a komentář Profesora Šlapety, přítele Rozehnala, inspirovali Štěpaníka k napsání předmětného článku, ke kterému zde zatím nebyl žádný komentář. Nemohli by Vážení komentátoři si ho přečíst a psát bez osobních invektiv ? Zdeněk Gryc, doporučuje navštívit Vládní vilu v Brně a seznámit se tak s architekturou funkcionalistů, která vedla filmaře seriálu BOHÉMA využít jejich exteriérů i interiérů pro dobovou atmosféru filmu, který se zabývá problematikou umělce za totality, což je v rámci výročí Charty 77 nepochybně zajímavé.
  • Libor Furbacher  | 27.01.2017 15:51  | Reagovat
    Pane Stanik ,co pak vas primelo k tomu, ze jste porusil svuj slib a znova reagoval na muj clanek?Jsem prekvapen ze vy takovy tajnustkar ,jste se nahle rozepsal o vasich prarodicich,vas deda byl vskutku rovinar.A dobry clovek .Je skoda ze jste se o nem zminil jenom proto ,ze se domnivate ze se trochu toho rovinarstvi uchyti i na vas. Bohuzel v tomto pripade jablko padlo daleko od stromu. Na Havla by jste nasadil psi hlavu ,ale diky jemu vam vratily deduv majetek .Proto se divim proc vam ty komunisti tolik chybeji. Pisete ze se vam nelibi ze pan architekt se snazi kadrovat a odhalovat vasi identitu.A to vas, podle vaseho slovniku, ''sere''.Avsak zda se ze i vy jste investoval dosti casu aby jste zjistil neco o mne ?Proste kazete vodu a chlastate vino,ale nad tim vy se nepozastavite,ze ano ,to je pro vas normalni. Hodne stesti v Novem Roce.
  • Staník  | 27.01.2017 16:22  | Reagovat
    Nevím kde kdo psal, že mu chybí komunisti mister Fürbacher, já teda rozhodně ne :-D Nejsou pro mne tématem důležitým ani zajímavým, nevaděj mi, bo nejsem člověk zatrpklý ani mstivý a toho si na sobě cením i na svých rodičích a prarodičích. Ikdyž si s náší rodinou vytřeli prdel. Že s nima máte vy problém 28 let po sametu je vaše věc. Psal jsem o tom, že z minulosti se má člověk poučit ne se v ní pitvat. A taky nemám koule na to se litovat. Žil jsem vždy naplno a užíval si i těch sraček okolo co život přinášel a přináší a jsem spokojenej a štastnej člověk. A vaše identita je mi relativně u zadku. Jsou ale ještě lidi co vás pamatují a znají :-) To ale není tématem dne a já vás nehodlám pranýřovat ani soudit :-D A Havlovi nikdo psí hlavu nenasazuje. Jsou prostě lidi co ho mají rádi a lidi co ho nemají rádi. A obě skupiny mají právo na svůj názor. Jde jen o formu prezentace názoru. A ani já nesouhlasím s primitivními urážkami. A podotýkám že Havla rád nemám. Přeji též hodně štěstí a více pozitivity v novém roce.
  • Zdeněk Gryc  | 27.01.2017 20:10  | Reagovat
    NEJDE O DESINFORMACE, ALE O NEPŘÍPUSTNOU FLAGRANTNÍ SPROSTOTU, KTERÁ BY SE MĚLA PRANÝŘOVAT UVEŘEJNĚNÍM JMÉNA AUTORA ! ----------------------------------------- Zdeňku, dovol mi malou intimní otázku ! Najdeš si při tom smolení duchaprázdných blogů, na kterých nejčastěji diskutuješ sám se sebou nebo vymýšlíš mlácení prázdné slámy na různých replikách, či při neustálém tlučení do kláves CTRL+C a CTRL+V, pošetilém tapetování a kopírování čas na to, aby sis došel na WC ? Abys nedopadl jako Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg von Wopěnka s jeho „saprlot, zase chloušička, Johan, čistá plena, ale chonem !“ čtenář | 2017-01-27 11:45:36 | Reagovat ———————————————————- PRANÝŘ na náměstí v Jihlavě. Použití, v rámci veřejně prospěšné činnosti . . . Na černou tabuli, pověšenou na pranýři, napsat velkými bílými písmeny, text hanopisu anonyma. Pokusit se, z morálního hlediska, apelovat na jeho ego, aby pokud za svými slovy stojí, hodinku hrdě poseděl vedle pranýře, na jím navržené lavičce Václava Havlova. Jednou v životě, se chlapsky postavil k tomu co anonymně napsal: „Abys nedopadl jako Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg von Wopěnka s jeho „saprlot, zase chloušička, Johan, čistá plena, ale chonem !“ čtenář | 2017-01-27 11:45:36 | Reagovat Je dobře, že ČT 2 začala vysílat pořady o jednotlivých šlechtických rodech. Včera v 21:35 hodin Modrá krev: Kolowratové Totalita způsobila, jak ukazuje obsah textu anonyma, deformace v myslích lidí. Takže si někdo v Jihlavě dovolí, zbaběle-anonymně, napsat k osobnosti ministra zahraničí a kandidáta na presidenta v druhém kole voleb, do JL něco tak oplzle sprostého. Zdeněk Gryc
  • Libor Furbacher  | 27.01.2017 20:32  | Reagovat
    Ono pane Venca ani tak nejde o zabednenost jako o jiny uhel pohledu na vec. Nevim jake rozdily jsou mezi panem Grycem a nebo panem Dvorakem .Na pana Gryce jsem vam svuj nazor uz napsal a pana Dvoraka neznam.Ale kdyz pujdeme k tomuto tematu vice do hloubky abychom to pochopily,tak tam tedy jsou rozdily.Pevne verim ze by jste tu svou odu ''proplouvani'' zmenil pokud by se jednalo treba o Vondrusku,bejvaleho bachare za komunistu ,a nebo Grebenicka co mlatil politicky vezne.Samozrejme ze byly sprosteni viny a jsou cisty jak lilie.Tito panove se taky jenom snazily vydelat na zivobiti? Ale zda se ze kazdy ma tu hranici of acceptance ruznou,hlavne kdyz by prislo na jeho pribuzne.A to je to o cem se tu vede diskuze .Treba mate svuj osobni nazor kde ta hranice je.
  • Fejinka  | 27.01.2017 21:13  | Reagovat
    Venco, k té neutralitě. Já si myslím, že by nás to nestálo určitě víc, než ta současná zlodějská pseudodemokracie - jenom namátkou co se rozkradlo při malé a velké Klausově privatizaci do soukromých kapes (noví milionáři a miliardáři). Jenom těch kauz co bylo a je a většina není dořešena a asi nikdy nebude, nebo skončila pod kobercem, ten nebývalý úřednický aparát, který zde je a stále bobtná (ten minulý byl chudý příbuzný toho dnešního), co to stojí peněz. Keci, že demokracie něco stojí, je ubohost a neschopnost těch, co to vedou k obrazu svému. Když se chce, jde všechno!!! Dnes jsou jenom prachy a prachy, co jenom stojí ten aparát na Kraji, všechny jeho komise, výbory, podvýbory a co já vím ještě a to nemluvím o Praze, katastrofa. Dnes je každá funkce, obcemi počínaje, placená. Toto tak nebývalo. I ti poslanci to měli dříve refundované, dnes je to pěkný "šolich". A potom nejsou peníze na důležitější věci. Za špatná rozhodnutí úředníků, poslanců, ministrů žádné postihy . A naše represivní složky s našimi soudy, to je kapitola sama pro sebe. Na malé rybičky jsme kádři, ale na velké raději nemluvit. A mohl bych pokračovat, kde všude jsou ohromné rezervy peněz v tomto státě. Ti co se pakují pochopitelně mlčí a většině asi stačí, že má banány a může "cestovat" do zahraničí ...není to trochu málo za co se cinkalo klíči?
  • Zdeněk Gryc  | 27.01.2017 23:19  | Reagovat
    KDO TO JE A CO SI SVÝM SPROSTÝM ANONYMNÍM GESTAPÁCKÝM DOTAZNÍKEM DOVOLUJE ? aby sis došel na WC ? Abys nedopadl jako Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg von Wopěnka s jeho "saprlot, zase chloušička, Johan, čistá plena, ale chonem !" Zdeňku, dovol mi malou intimní otázku ! Najdeš si při tom smolení duchaprázdných blogů, na kterých nejčastěji diskutuješ sám se sebou nebo vymýšlíš mlácení prázdné slámy na různých replikách, či při neustálém tlučení do kláves CTRL+C a CTRL+V, pošetilém tapetování a kopírování čas na to, aby sis došel na WC ? Abys nedopadl jako Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg von Wopěnka s jeho "saprlot, zase chloušička, Johan, čistá plena, ale chonem !" čtenář | 2017-01-27 11:45:36 | Reagovat --------------------------------------------------------- Mlčel bych Zdeňku na tvém místě ! Jak je to dlouho, co jsi napsal, že jsem se nedostavil na schůzku s tebou, protože jsem měl běhavku a chrlil jsi ze sebe urážky daleko horší než jsem to daleko jemněji napsal já. Byla to lež jako věž. Nejen, že jsem neměl žádné trávící problémy, ale dokonce jsem nikdy nikde nesliboval, že mám s tebou v úmyslu se někde scházet. Bylo by to také to poslední, o co bych stál. A trvalo hodně dlouho, než jsi s těmito urážkami a DEZINFORMACEMI přestal. Můžeš toto vyjádření zkopírovat na nějakém blogu, ubožáku ! Pro jistotu si to teď také zkopíruji. čtenář | 2017-01-27 21:39:13 | Reagovat Podivná mafiánská, leč stále anonymní pošta, co touto svou už letiou akcí v JL anonym sleduje ? V poslední době je toho hodně...Zdeňku, dovol mi malou intimní otázku ! "abys došel na WC?"
  • Venca  | 27.01.2017 23:59  | Reagovat
    Pane Gryci, prozradil byste mi tedy (když víte, že můj otec se jmenoval Milan), jak se jmenoval váš otec, vaše matka a vaši případní sourozenci ? Není to doufám nějak moc intimní a tajná informace ? Za odpověď děkuje Věncek von Iglau.
  • Zdeněk Gryc  | 28.01.2017 08:03  | Reagovat
    Vážený pane Venca, Velmi vadí, že anonymové v JL ignorují obsah blogu, nebo komentáře. Nic k němu nenapíší, ale preventivně se snaží dehonestovat pod nějakou záminkou osobu podepsaného autora a zpochybnit tak nepřímo obsah jeho článku. Skupinka anonymů už řadu měsíců podniká parforsní lov na člověka, který si otevřeně váží díla a osobnosti Václava Havla a pravicových politiků. Tito lidé s navzájem ve své nenávisti integrují a podporují. Jejich cílem je rozložit společnost, publikují návod, jak skrytě sabotovat volby. Svou nenávist, která metodicky začíná u autora s opačným politickým názorem, presentují otevřeně a sprostě. Vyhrožují pistolí a lanem okolo krku: ----------------------------------------------------- Zdeňku, dovol mi malou intimní otázku ! Najdeš si při tom smolení duchaprázdných blogů, na kterých nejčastěji diskutuješ sám se sebou nebo vymýšlíš mlácení prázdné slámy na různých replikách, či při neustálém tlučení do kláves CTRL+C a CTRL+V, pošetilém tapetování a kopírování čas na to, aby sis došel na WC ? Abys nedopadl jako Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg von Wopěnka s jeho "saprlot, zase chloušička, Johan, čistá plena, ale chonem !" čtenář | 2017-01-27 11:45:36 | Reagovat Venca říká: Čtvrtek, 6. 10. 2016 v 21:18 PIŠTOLY Zděnkovi ! S jedním nábojem. XXXXX říká: Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27 ani to nečtu a jak jsem řek VŮL. Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat. Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti jak existovat a ne jak prudit s havlem. „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu. A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“ --------------------------------------------------------------------- 1. Zdravím XXXXX a Staníka. Nevím, jestli si to tady přečtete, jednak nad každou diskuzí visí Damoklův meč v podobě admina,ale ze zásady nepíšu na blogy. Jen si tam občas něco přečtu, ale to tisíciřádkové blouznění pana ZG nikoliv, kam bych přišel. Ale pro XXXXX: za to ohodnocení pana Fürbachera 1000 bodů. Zakomplexovaný Američan z Vysočan by si měl uvědomit, že každý zbabělý utečenec je ubožák a neradit. A pro Staníka: Ty chlape, tak já jsem u tebe debil? No počkej, máš to u mne jako v záložně. Ale určitý rozdíl proti panu ZG tady je: On se v záchvatu grafománie zmítá ve smrtelném chropotu, zatímco já jsem se tomu docela zasmál. Jen počkej ty kujóne, u piva si to vyříkáme. Tak pánové, dobrou noc ! čtenář | 2017-01-26 20:46:33 | Reagovat ———————————- A totéž platí i pro Vencu. Perfektni !!! Palec nahoru !!! čtenář | 2017-01-26 21:30:54 | Reagovat. -------------------------------------------------------------------- "Pane Gryci, prozradil byste mi tedy (když víte, že můj otec se jmenoval Milan), jak se jmenoval váš otec, vaše matka a vaši případní sourozenci ? " ---------------- Nevím to, vy jste to nikde neuvedl, tuším že to souvisí s článkem Milana Dvořáka v rámci Února 1975. Publikovaného v Jiskře orgánu OV KSČ. Můj otec se jmenoval František, bratr Jiří, matka Marie, rozená Janíková. Její otec Čeněk Janík byl náčelníkem sokola v Rožnově. Jako sokol a národovec se zasadil o zvolení TGM poslancem za Valašsko. Je to dokumentováno v čítankách z první republiky, v článku o návratu TGM v roce 1918. Také ho najdete na webu Rožnov, pod heslem rybáři a "trocha historie nikoho nezabije. Zdeněk Gryc
  • XXXXX  | 28.01.2017 11:42  | Reagovat
    Zdendo chápeš rozdíl mezi výhrůžkou a nabídkou? Ne. Asi jediný co chápeš je jak prudit. Řekl bych, že člověk, který utrpěl vzdělání by to mohl pochopit. Stejně jako to, že blogy o havlovi a rozehnalovi nikomu nic neříkají a devadesát devět procent lidí nezjímají. Co kdybys to zkusil na nějaký havloidním fóru tam si můžete navzájem hladit šulínky s podobnejma dementníma figurkama jako jsi ty. Tam nikdo nepovede jak říkáš "parforsní lov na člověka, který si otevřeně váží díla a osobnosti Václava Havla a pravicových politiků". Tam nikoho nevyprudíš, pokud to ovšem nebude úmysl jako tady. Což v tvém případě zneuznanýho velikána architektury a pohunka všelijakejch okresních tajemníků strany chápu. No anebo co takhle zkusit něco ze života. Ale co viď, když jediný co znáš je rozehnal a havel a pitvání se ve vlastním prosraným a kolaborací poznamenáným životě.
  • fotrák  | 28.01.2017 20:45  | Reagovat
    Architekt realizuje na objednávku tady a teď. Pro ty co platí. Jinak kecy v kleci. Tvůrčí člověk má většinou svého profesního guru a toho tlačí ke společenskému uznání. Pokud je tímto uznáním kvalita nového notebooku či jiného tovaru z Alzy, lze doufat v uznání guru příštími generacemi, pokud přijmou jeho hodnoty. Mám to podobně s člověkem minimálně Rozehnalova formátu,. aniž bych ho musel zaštiťovat jakoukoliv momentálně "populární" osobou. Nechme to zpracovat časem, nějaké minutové přílepky k našim aktivitám nehrají žádnou roli.
  • Zdeněk Gryc  | 29.01.2017 11:59  | Reagovat
    Zdeněk Gryc opakuje co řekl: Úterý, 24. 1. 2017 v 8:28 TENTO BLOG JE O ARCHITEKTUŘE A DOBĚ KDY ZNIKLA A JAK BYLA VYUŽÍVÁNA. JEHO SMYSLEM JE UPOZORNIT A POROVNAT V RÁMCI DĚLE FILMU „BOHÉMA“ OBĚ TOTALITY. /TY ŽVASTY A OSOBNÍ INVEKTIVY NA AUTORA BLOGU SEM NEPATŘÍ./ ARCHITEKTURU ROZEHNALA vidíte na vloženém webu. ARCHITEKTURU JEHO PŘÍTELE WIESNERA v BOHÉMA 2/2. Je tam presentována jako vila Vlasty Buriana. NACISMUS………….BOHÉMA KOMUNISMUS…..CHARTA 77 Pokud by opadl současný smog a rudá mlha anonymů, pokusil bych se znovu upozornit na obdobu Charty 77 a seriálu z první totality: Takže dneska na ČT 1 koukat a přemýšlet a srovnávat. PROTEKTORÁT a story kultury po roce 1968, při aktuálním výročí CHARTY 77. Aktuálně se v JL píše o problematice PRIORU a Jihlavského náměstí. Vedlo k němui vyhnání PhDr. Hoffmanna a nástup nových KULTUR TRÉGRŮ, které vedlo k odstřelu Greclu a realisaci PRIORU. Dá se v blogu mimo osobních invektiv na autora napsat nějaký komentář k této věci? Uvidíme zítra,že? Zdeněk Gryc
  • Jan P.  | 29.01.2017 12:18  | Reagovat
    Vážení diskutující čtenáři,Zdeňku Grycovi děláte radost. Jaký to má smysl se stále rozčilovat nad blogem od bývalého architekta,který měl jako velká většina Čechoslováků strach se veřejně postavit proti porušování občanských a lidských práv za minulého režimu ? Nudný a nepřesvědčivý obsah textu a stále dokola opakující se téma nestojí za osobní urážky a vzájemně si nadávat v diskuzi, Posuzování samotného autora nepatří do debaty o jeho článku. Nejhorší známka pro autora je ,že pod jeho článkem se nachází minimum diskuzních komentářů. Bloger Z.G. může být nadmíru spokojen. Vaší zásluhou se to pod jeho články hemží diskuzními komentáři. Že mu v nich hrubě nadáváte a zesměšňujete mu ve skutečnosti nevadí.Právě naopak. Děláte v očích jeho názorové blízké skupiny mučedníka a oběť internetové šikany z řad trollů,autoritářů a těch, co nostalgicky vzpomínají na předlistopadovou dobu.Jinými slovy,architekt Gryc díky vám u své názorové skupiny úspěšně boduje a očišťuje se od svého špatného svědomí,že nedokázal být v minulosti občansky statečný vůči totalitní moci.Tak je ,,statečný" alespoň dnes,když k tomu v minulosti nenašel odvahu.Nikdo by mohl přijít i s teorií,že si diskuzní komentáře pod svým blogem píše autor sám. Na jiných zpravodajských a publicistických serverech je pestřejší výběr autorů článků a zajímavější témata než nabízí blog Jihlavský listů. Ztrácíte zbytečně čas,pokud máte opravdový zájem a chuť se dozvědět něco podnětného a pouze vás neinspiruje ,,diskuze" čtenářů,(...) pod komentářem autora např. na Novinkách cz.Je smutný fakt,že v Jihlavě a z regionu Vysočiny se najde málo autorů,který mají zájem publikovat na blogu JL.
  • Zdeněk Gryc  | 29.01.2017 12:39  | Reagovat
    Poznámka, jediný, kdo se zde zmínil o architektuře a to v prvním komentáři je fotrák říká: Pondělí, 23. 1. 2017 v 20:42 týká se to demolovaného hospodářského pavilonu od Fuchse Rozehnalův hospodářský pavilon v areálu Psychiatrie v Jihlavě je v pořádku. Jejich vztahy a fotografie - vedle sebe -uvidíte na webu Fakulta architektury VUT v Brně O fakultě – Historie a současnost Prof. Bedřich Rozehnal a Prof. Bohuslav Fuchs na webu neuvidíte: Syn Profesora Fuchse a dcera Profesora Rozehnala, /když se po svém vyhnanství do Jihlavy mohla vrátit do Brna/ měli své rýsovací stoly poblíže sebe.
  • Venca  | 29.01.2017 19:50  | Reagovat
    No a Jane P - proč teda něco nenapíšete vy ? To je jako když každý nadává, jak jsou politici prolhaní, zkorumpovaní a sám zároveň říká - já bych do politiky nikdy nešel... Svoje názory a vize máte (netvrdím, že bych je zrovna já sdílel) - sloh máte ucházející a narozdíl od jiných nepoužíváte tolik Clipboard. Takže založte vlastní blog a pište.
  • XXXXX  | 29.01.2017 21:43  | Reagovat
    Jan P. Ano naprosto s tebou souhlasím, je to snad poprvé, ale máš bezezbytku pravdu.
  • Jan P.  | 30.01.2017 20:57  | Reagovat
    Díky za názory.Velice mě těší,že se jinak přes názorovou rozdílnost občas někdy taky shodneme. Ke komentáři Venci. Vím,že zde v diskuzi vystupují dva ,,Vencové." Nevím,jaký mě z nich vlastně oslovil ? Já jsem pouze KONSTATOVAL objektivní skutečnost,která na blogu Jihlavských listů dlouhodobě panuje.Uznávám,že někomu může i vyhovovat.Necítím žádnou potřebu na blog JL publikovat.Nerozumím dobře tomu,proč zrovna vy mě k tomu vyzýváte ? Existují kvalifikovanější autoři než jsem já.Zajímavý článek včetně diskuzního komentáře si raději přečtu.Je mi jedno na jakém diskuzním blogu,webu či deníku se objeví.Nenesu žádnou odpovědnost za to, jak JL vypadají a jakou mají kvalitu a čtenost.To je problém jejich tvůrců a celé redakce JL. Můžeme mít každý jinou představu,jak má ,,slušný" diskuzní blog vypadat. Kdybych byl na místě toho,kdo zodpovídá za blog-nechal bych se inspirovat např. českým deníkem vycházející na internetu-Aktuálně cz.Když se tam podíváme na blog tak zjistíme,že řadu autorů článků přebírají z různých českých médií a deníků.Výběr autorů a témat je pestrý a názorová pluralita tam bezpochyby je(názorová,politická,ideová a hodnotová různorodost autorů článků a témat). Tak si kladu otázku,když to dokáže Bakala,proč to nedokáže Krpálková. Uvědomuji si,že regionální noviny mají trochu jiný charakter a omezené finanční možnosti na rozdíl od celostátního deníku a jihlavská podnikatelka Eva Krpálková není miliardář Zdeněk Bakala.Jinak řečeno,za předpokladu dobré vůle ze strany JL by se dalo na blogu zapracovat.To by přilákalo více čtenářů a vyprovokovalo více diskuzi nad tématem než se děje nyní. Není třeba stále čekat až mizérii kolem omezeného počtu blogerů a jejich textů jednoho krásného dne někdo tady prolomí.Ta místní a regionální témata zůstanou pochopitelně jenom na nás. Achylovou patou blogu JL je rovněž chybějící kodex diskutujících a jeho důsledné dodržování administrátorem.Málokdo má zájem,aby mu za vložený diskuzní příspěvek či publikovaný článek někdo v diskuzi sprostě a nenávistně nadával ap.Novinky cz bych z toho rozhodně nedělal.Tudy cesta nevede. Závěr: JL v internetové podobě a jeho blog sleduji až po shlédnutí svých oblíbených deníků a webů v rámci volného času,kterého nemám nazbyt.Pokud by měl celý diskuzní blog na JL být zrušen,vůbec by mi to nevadilo.Žádnou tragédii bych v tom neviděl.Nás pár,co zde vkládáme diskuzní komentáře se můžeme klidně sejít někde u piva a tam si to vyříkat.Bylo by to zajímavé poznání...
  • Venca  | 30.01.2017 21:52  | Reagovat
    "Nerozumím dobře tomu,proč zrovna vy mě k tomu vyzýváte ?" No protože - neurazte se - tu poměrně stabilně mentorujete, voláte po lepším světě, po občanské angažovanosti, po alternativních názorech - ale sám přitom zůstáváte tak trochu v pozadí. To vůbec nemyslím ve zlém. Jen si prostě myslím, že kdo chce něco změnit, musí začít měnit sám. Já se sobecky přiznávám, že jsem se svým životem poměrně spokojen a nemám potřebu bojovat za jeho změnu. Můžete si o mě myslet cokoliv, prostě je to tak - mám svůj malý svět, kde všechno jakžtakž funguje a o víc se snažím nestarat. Jinak já jsem ten Venca, co je řekl bych poněkud umírněnější. Ale těžko říct, jestli Vám to něco řekne :-)
  • Zdeněk Gryc  | 31.01.2017 09:22  | Reagovat
    ODKUD „PŘICHÁZÍ MRÁZ POMLUV“ DO JIHLAVSKÝCH LISTŮ ? Milí čtenáři, nedivte se mi prosím, že nyní s obavou očekávám. . . píše Václav Dvořák, stejně jako moji kamarádi +“čtenář“-i, KTEŘÍ PÍŠÍ HANLIVÉ ČLÁNKY NA VÁCLAVA HAVLA A JEHO SYMPATIZANTY“ z našeho občanského sdružení RUDÝ KOUTEK JIHLAVSKÝCH LISTŮ. . . . že čekání, které začalo 23 října 2012 si krátíme obdobnou účelovou činností = pomluvy našich oponentů, ukázky čtěte shora. http://www.lidovky.cz/demonstranti-vynadali-madeleine-albrightove-pri-autogramiade-pbn-/zpravy-domov.aspx?c=A121023_192859_ln_domov_kim ————————————————————————————- Před delší dobou vložil do JL článek Václav Dvořák, kde dlouze popsal hrdinský čin, jak v rámci pražské autogramiády knihy Albrightovou během pražské ji předložili k podpisu plakáty a požadovali, aby je podepsala. Jde to zřejmě článek, kde se touto „HRDINSKOU AKCÍ“pochlubil Václav Dvořák. Článek vložený do Jihlavských listů končí těmito slovy: Milí čtenáři, nedivte se mi prosím, že nyní s obavou očekávám. . . stejně jako moji kamarádi z našeho občanského sdružení Přátel Srbů na Kosovu, kdy si pro nás – válečné zločince – z Haagu přijdou Václav Dvořák
  • Venca  | 31.01.2017 12:19  | Reagovat
    Kdyby sis tam dal ten háček,tak je klid:D Jo a taky seš potomek Dvořáka. Však von tě p.s. ing. arch. usvědčí. A nebo mě :D
  • Berka  | 31.01.2017 13:07  | Reagovat
    No my se o tom pane Gryci totiž bavili v hospodě (kde jinde taky) a jeden kamarád to začal rozvádět a říkal, že toho Dvořáka asi pamatuje ze školy. Prý se velmi dobře učil a dokonce snad prý hrál v nějaké místní kapele. Pak dělal redaktora v Jiskře a byla to prý mimo jiné pěkná násoska a měl s chlastem problémy. Hned po revoluci ho z Jiskry vyhodili. A prý už umřel. A ten kamarád říkal, že si myslí, že tenhle Milan Dvořák byl ročník 1937 nebo 1938 - a já měl z vašich dřívějších příspěvků bůhvíproč dojem, že to byl nějaký starší člověk, zasloužilý soudruh, když vás v těch novinách tak sepsouval. To bude teda si on, ne ?
  • Berka  | 31.01.2017 13:28  | Reagovat
    omlouvám se, to patří pod jiný článek.
  • Zdeněk Gryc  | 01.02.2017 15:51  | Reagovat
    Známý i méně známý Bedřich Rozehnal Po 61 komentářích je otázka, kdo pochopil osobnost Profesora Rozehnala. Hned v druhém a třetím komentáři se ukazuje, že nikoli: 1. Berka říká: Pondělí, 23. 1. 2017 v 20:52 zakecávat on umí. 2. Staník říká: Pondělí, 23. 1. 2017 v 22:16 Jsem rád, že s architektem nekomunikuju, možná bych se zeptal za co pan profesor dostal ten ŘÁD PRÁCE a on by z toho šel do vrtule ------------------------------------------------------------------------------------ Web vložený do blogu je ilustrovaný. Pan Profesor svým konservativně prvorepublikovým zjevem a elegancí dráždil své okolí. Obdiv úcta a láska jeho posluchačů, byla rovněž trnem v oku těm, kteří před přednáškou kontrolovali presenčku. Rozehnal uměl vyprávět nejenom studentům, ale i potmě ve vězení zajímavé "PŘÍBĚHY". Někteří vězni ho po propuštění navštívili a prosili o zapůjčení literatury, odkud svá vyprávění čerpal. Za dvaapůl roku je svým vyprávěním zaujal, obdobně jako své posluchače na svobodě. Mezi studenty o své práci a realizacích moc hovořit nemusel, pouze na ni poukazoval a dával příklad a návod. Dovolil jsem si, jako jeho žák vzpomenout u aktuálního článku JL parkování u Polikliniky v Třešti, jak rád jsem ho projektem seznámil. Po posměšcích čtenáře s uvozovkami, jsem separát jeho podkladu s vlastnoručním věnováním, poslal ve fotokopii do redakce JL. Je fakt, že jeho aristokracie dráždila za totáče a dráždí pohrobky doby i nyní. Invektiv spojených s jeho jménem je JL spousta. Poslední uveřejněná fotografie Profesora Rozehnala s Profesorem Fuchsem, před jejich zatčením pochází z února 1958... " Ten Years After 1948". V roce 59 bylo vyšetřování a proces. V lednu 1960 už byl Rozehnal ve vězení. Rád bych publikoval tuto promoční fotografii v souvislosti s příběhem posluchačů našeho ročníku. Mimo Profesorů jsou zde jejich studenti. Není mezi nimi Jan Sedlák z Jihlavy, který byl rafinovaně, těsně před promocí zatčen a podobně jako Rozehnal dva roky žalářován. Několik z těchto studentů podstatně ovlivnilo architekturu a urbanismus Jihlavy, mezi léty 1960 - 1990. Hodnotit ji, je nutno s odstupem. V roce 2009 vyšlo, ne kniha, ale dílo JIHLAVA. V autorském kolektivu je uvedeno také jméno Františka Hoffmanna. Je nepochybně autoritou, která dílo morálně zaštiťuje. Dílo JIHLAVA by rozhodně nemělo chybět v knihovně jihlavského občana, který se zajímá o prostor ve kterém žije. Na stránce 675 - 687 "Čtyřicátá a padesátá léta", je publikováno textem i fotografiemi toto období. Je dobře,s ohledem na nezaujatost, že autor, architekt Petr Vorlíček není z Jihlavy. Je kantor, jako Rozehnal a autor článku delšího povídání, snadno dohledatelného na internetu: Petr Vorlík : "architekt je také člověk" "Jak by se měla architektura vyučovat ?" "Každý člověk je osobnost a má jiný přístup k učení. Mohu tedy říct jen svůj pohled. Ten je ovlivněn skutečností, že jsem v 80. letech absolvoval základní a střední školu tou nejhorší formou memorování a myslím si, že na vysoké škole už by se takto postupovat nemělo. Víc než na holá fakta proto kladu důraz na strukturu, která je za nimi. Zajímají mě vztahy mezi architekty. Zajímá mě neustálé vyvažování dobových trendů a nadčasových vlivů, nebo souboj vnějších vlivů a osobnosti architekta a jeho tvůrčích ambic. Jde mi o hybné síly architektury víc než o samotná fakta. Vyučování by mělo být spíš formou příběhu než řadou izolovaných dat. "Proto se snažím vyprávět studentům příběhy" architektury 20. století ve vybraných segmentech, například názorové posuny ve tvorbě jednoho architekta, skupiny nebo linie stavební kultury." "Proto se snažím také vyprávět příběhy", nejlépe ty, které znám. S pozdravem: Zdeněk Gryc Jihlava 1. 2. 2017.
  • Zdeněk Gryc  | 02.02.2017 10:32  | Reagovat
    Právě jsem napsal jinde a v jiné souvislosti. Ale je to také "PŘÍBĚH" o architektuře a architetech: ZÁKLADEM CHÁPÁNÍ KAŽDÉ UDÁLOSTI JE HISTORICKÉ VROČENÍ A POCHOPENÍ DOBY. ROK 1977 NÁSLEDOVAL SKORO 10 LET PO ROKU 1968, KDY BYLA STAVBA OV KSČ JIHLAVA ZAHÁJENA. STALO SE TAK, PŘESNĚ V DOBĚ VSTUPU BRATRSKÝCH VOJSK DO JIHLAVY V ROCE 1968. Jako pražské jaro (slovensky: pražská jar) je označováno období politického uvolnění v Československu v roce 1968. Toto období začalo v roce 1967 na prosincovém plenárním zasedání ústředního výboru strany, které skončilo 5. ledna 1968, kdy se prvním tajemníkem ústředního výboru Komunistické strany Československa (ÚV KSČ) stal Alexander Dubček, a pokračovalo do noci z 20. na 21. srpna téhož roku, kdy vojska Varšavské smlouvy v čele s armádou Sovětského svazu vstoupila do Československa, aby zastavila započaté reformy (Vpád vojsk Varšavské smlouvy). Většina z nich sice opustila Československo k 16. říjnu 1968 část ale zůstala na území státu jako „sovětské jednotky dočasně umístěné na území Československa“ bez časového stanovení termínu odchodu, formálně „do ukončení konsolidačního procesu“. Část těchto jednotek opustila zemi v polovině roku 1987, poslední pak až po sametové revoluci. Reformy pražského jara byly pokusem uvolnit režim a urychlit proces demokratizace.[3] Tento záměr se nesetkal s pochopením na sovětské straně, která vyslala (po neúspěšných jednáních) tisíce vojáků vojsk Varšavské smlouvy, aby zahájili okupaci státu, jež měla odstranit z vedení státu reformní komunisty a umožnit vytvoření „Dělnicko-rolnické“ vlády.[4] Poté, co Československo následně vstoupilo do éry normalizace, vedení strany v podstatě znovu nastolilo politické a ekonomické hodnoty, které vládly koncem padesátých let.[5] -------------------------- Dokumenty na jejichž podkladu byla budova OV KSČ realizována by měly být uloženy na odboru výstavby /nebo Ji archivu, dokumentace nemocnice v Ulan bataru s mým podpisem je uložena v archivu v Brně /, včetně projektové dokumentace a stavebním povolením. Jako právně zodpovědný autor, jsem okolnosti vzniku této administrativní budovy, sloužící nyní magistrátu, popsal v Jihlavských listech. . . jinými slovy i jinde. Jak se zdá, tak to některý "čtenář" ne-četl. /Právě jsem jinam k jeho sprostotám napsal, že si nejsem jist, jestli je spíše blbej, což je polehčující okolnost před zlým úmyslem/. Příkaz k práci na projektu budovy OV KSČ Jihlava, dostal od vedoucího atelieru ve Stavoprojektu, Jana Řídkého Jan Sedlák, který vlivem svého žalářování v roce 1958 přišel o akademický titul. Řídký, tak učinil v dobré vůli, aby umožnil Sedlákovi použít tento projekt i jako státnici, k získání titulu Ing. arch. Sedlák pracoval na projektu v rámci spolupráce se specialisty atelieru, statikem počínaje několik měsíců. Po předložení projektu jako státnice mu byl titul udělen. Po předložení projektu na Mě odboru výstavby a útvaru Hlavního architekta, k stanovisku a připomínkám na dalším stupni dokumentace, byl tento architektonický záměr úřadem zamítnut. Nebylo to tak zcela jednoduché celá slovní a zejména písemná tahanice s odvoláváním dost trvala. Zamítnutí bylo provedeno na základě posudku a rozkladu zejména pohledových aspektů, od hlavního architekta Jihlavy Ing. arch. Musila. Jak dalece je dokumentace státnice a návrhu Sedláka, včetně oponentury Musila, zachována je věcí archivu. Dnes je nesnadné si uvědomit harmonogram těchto událostí. Teprve po zamítnutí Sedlákova návrhu mi tuto práci přidělil vedoucí atelier architekt Řídký. Stalo se tak dosti nakvap, projekt Stavoprojektu direktivně zadal jako zakázku KV KSČ JME. Pod zadáním byl podepsán hospodář KV KSČ soudruh Drábek. Po změně projektanta mne předvolal a osobně sdělil, "projekt je sice ve skluzu, ale datum zahájení stavby, v souvislosti s finančními prostředky přidělenými ÚV KSČ nikoli". Z očí do očí mi vysvětlil, že jsem zodpovědný, /podepsaný v rámci právních odpovědností a souvislostech s platnými přepisy nejenom na výkresech stavebních, ale také desítek výkresů specialistů v kolonkách na výkresech/, jako "zodpovědný projektant". Nezapomněl důrazně uvést, že on je tu od toho, aby dohlédl nejenom na splnění termínu realizace, tedy nejlépe v rámci závazku v předstihu, ale také nákladu 12mil. na stavbu. S ne zrovna milým úsměvem to zakončil slovy: "pokud to nesplníš přibijeme tě za uši na vrata, ale namysli si, že žertuju". PS. nepíši to tak zcela výzvu anonyma, jehož dikce nezapře souvislost s dobou soudruha Drábka. Je to "příběh stavby" za jehož autenticitu ručí podpisem zodpovědný projektant: Zdeněk Gryc

Přidat Komentář Vrátit se nahoru