Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Miroslav Tomanec, Ing., MBA

Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a bývalý koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.

MĚL BYCH VELEBIT EET.

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | 03.02.2017 09:00

Tak konečně máme k dispozici tzv. tvrdá data. Tedy údaje ověřené, zkontrolované a věrohodné,  jako protipól populistickým nepodloženým výkřikům do tmy z nejvyšších míst, že meziročně stouply hostinským tržby o 100 %. Což není nic jiného  než pokračování štvavé a dehonestující kampaně proti této společenské skupině, podle některých šmahem zlodějské. Máme totiž údaje za první měsíc provozu nového systému EET. Jako živnostník považuji obecně DPH a systém s tím spojený za jednu velkou zrůdnost. Chápu sice, že stát a jeho aparát musí z něčeho žít a tato zvláštní daň k tomu hodně přispívá, ale proč zrovna na  mně, který pracuje už s koncovými zákazníky, na kterých si nic "neodečte" jako jiné profese, to musí tolik dopadat? Kladivo termínu  odevzdání daňového přiznání a hlavně následné platby dopadalo přesně a nemilosrdně.  A tak každý měsic jsem takto odevzdával i čtvrtmilionu, většinou kolem dvou set tisíc. Listopad, poslední měsíc  před EET, jsme měli slušný, tak se to dokonce blížilo 300 tis. Ale prosinec je ještě vydatnější ( z něho se v hospodách většinou přežijí následné chudé měsíce leden a únor....) - vánoční večírky, oslavy. Tržby ještě o 10 % vyšší než v listopadu. Potom už jenom  s napětím čekáte, až se to celé spočítá, kolik z toho to dépéháčko zase vyleze. A bum - oproti předchozímu měsíci třetina! Jenom 100 tisic! Až takový je jenom u nás  dopad současného snížení sazby DPH na jídlo, nealko, kávu  zavedeného zároveň s EET. Oprávněně je tedy na místě otázka, proč ten kondicionál tedy, nyní už i s dovětkem. Měl bych, ale nebudu....Zavedení tohoto zbytečného systému nás stálo 70 tisíc. Naprosto zbytečně vyhozené peníze - ale v našem případě nezbytné vzhledem k tomuto systému - pokud by nebyl, mohly to být peníze které by třeba přišly potřebným. Konec listopadu byl jeden velký stres - než se vyhodnotí všechny ty většinou na novinkách parazitující "výhodné" systémy a najde se optimální cesta tak to fakt trvá. A schopných lidí k dispozici právě v tu potřebnou dobu, kdy to potřebují všichni, také není nazbyt. V jedné provozovně jsme to dokonce vůbec nestihli a tak muselo být týden zavřeno. Dále mně velice vadí systém kolektivní viny - všetci hospodští kradnú - a přitom finanční úřady by i bez EET určitě měly mít nástroje jak jednotlivé podniky, u kterých mají pochybnosti, tzv. "vytěžit" , protože mohou srovnávat. No a udavačský server - to bylo pro mně takové ponížení, že jsem se zase jednou styděl, že jsem Čech. A nevzpomenout se nedá ani kampaň pravicových stran proti tomu všemu, zcela amatérsky vedená  tak, že z toho člověk  jako já, žijící za své,  má jediný dojem - zloděj křičí chyťte zloděje....Člověk si matně vzpomene, jak před léty stačilo sociální demokracii umně se zaměřit na poplatky ve zdravotnictví a vyhrála tím volby na celé čáře. Proto jsem nadále velice zásadně proti EET, přestože uznávám že zvláště současné snížení sazby DPH v našem oboru začíná pomáhat narovnávat podnikatelské prostředí.          

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Alquinored: My, občané Protektorátu (1/3)
NicoleDrymn: My, občané Protektorátu (1/3)
<a href=https://spb-generic.ru/poxet>где купить дапоксетин</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Pameladouri: My, občané Protektorátu (1/3)
Amysus: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

66 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 03.02.2017 10:17  | Reagovat
    No tak přestože zaplatíš o sto litrů méně nezapomněl jsi zdražit. Jistě proto abys mohl odvést více. Tak jsme si poplakali a teď zas třeba něco na městskou policii.
  • VladimírV  | 03.02.2017 11:16  | Reagovat
    Vážený pane Tomanče, souhlas. Nic proti tomu, aby stát požadoval řádné placení daní. Ovšem ne způsobem, že předem označí živnostníky za parazity a zavede systém bezprecedentního šmírování podnikatelské činnosti. Jak jsou mi některé kroky pana Babiše uchu ladící, EET je přespříliš. Včerejší debata u p. Jílkové, kde vytáhl kartu každoročního úbytku příjmů do SR 160 miliard jak zdůvodnění nasazení EET, kde on i jeho náměstkyně dosud opět ukázali, že EET je pouhé odvádění pozornosti od mega zlodějiny, která se v našem státě děje s přispěním jeho politiků. Zkrátka hnus, když stát chce mít informace o každé koruně, kterou živnostník vydělá a na druhé straně mu nevadí, jak je nakládáno s těmito příjmy. Další "pravdu" sdělil pan Babiš, když pravil, že do centra jdou jenom "čísla" o tržbě. Informace o tom, jak se hýbe poptávka v podnikatelském prostředí, má ohromnou cenu. Je otázkou času, že toho někdo využije. Kdo za toto bude postižený? Shovívavé přikyvování na to, že malé obce budou zřejmě muset přispívat svým obchodům, aby na vsi přežily, je cynismus nejvyšší míry. Jsem optimista a věřím, že lidé si pomohou " po svém", a nenechají se zdecimovat k tomu, aby seděli doma u lahváče. I to je zřejmě záměr. I v hospodách se dělá politika a ti, co jsou u vesla nechtějí, aby lidé začali brát volby vážně.
  • Venca  | 03.02.2017 13:23  | Reagovat
    Já teda osobně nerozumím nářku pana Tomance nad tím, že on si nemůže "nic odečíst na koncových zákaznících". To jako znamená co ? Při prodeji si přece plátce DPH nic neodečítá. Prodáváte včetně DPH každému, ať jde o soukromníka, nebo firmu. DPH si odečítá příjemce. Pokud je příjemcem také plátce DPH, může si DPH odečíst, pokud je to koncový zákazník nepodnikatel, tak si DPH odečíst nemůže. To je vše - ale prodejce z účetního hlediska naprosto nezajímá, KOMU prodává. Jestli jde o o rozdíl mezi prodejcem - plátcem a neplátcem, tak to je samozřejmě jiná. Prodejce co je plátce má svůj zisk automaticky o 10% nebo 21% nižší, než ten co je neplátce. Z tohoto hlediska by měl pan Tomanec EET opravdu spíš velebit, protože pokud bude mít on hospodu s gulášem za stovku a vedle ho bude ve své hospodě prodávat Pepa Neplátce taky za stovku, přičemž oba budou mít náklady na uvaření 50 korun, tak prostě Pepa vydělá 50 Kč, ale Tomanec jen 40 Kč. Tudíž aby vydělal stejně jako Pepa, musel by guláš prodávat za 110. Pokud díky EET bude muset Pepea přiznat všechny tržby, zjistí se, že má roční obrat přes milion (a neumím si představit hospodu v krajském městě, která má prosperovat a přitom má tržby nižší) a tudíž se bude muset taky pěkně přihlásit k DPH a tu desetikorunu z každého guláše dávat státu. Z tohoto hlediska EET určitě k narovnání prostředí poslouží, byť já osobně jsem taky spíše proti němu. Jen ještě jedna faktická poznámka - pokud pan Tomanec platil jen na DPH 300 litrů, znamená to, že za měsíc měl rozdíl mezi výdaji a příjmy cirka jedna a půl milionu. Při takových objemech se mu těch krutých jednorázových 70 tisíc co musel dát za zavedení EET, ale přitom ušetří díky snížení DPH 6%, vrátí už za jeden jediný měsíc...
  • XXXXX  | 03.02.2017 14:40  | Reagovat
    Prostě kdo má větší hubu toho je víc slyšet, to je heslo politika.
  • Miroslav Tomanec  | 03.02.2017 18:34  | Reagovat
    Vladimír V: Vážený pane Havlíčku! Vašich názorů si velice vážím a moc rád s vámi vedu diskuse i disputace. Tentokrát však bohužel žádná polemika nebude, protože s každým vaším slovem souhlasím Venca : samozřejmě máte ve všem v první části pravdu, uznávám i že já jsem se nevyjádřil úplně přesně - ale myslel jsem to úplně jinak. Popíšu to tedy polopatisticky.Predstavte si modelovou situaci, zcela běžnou v dnešní době se kterou jsem se setkal několikrát a možná že i vy.....: Řemeslnik - instalatér,sadrokartonář,podlahář,elektrikář atd. pro vás udělá nějakou práci.Když dojde na placení následuje bezelstná otázka.... chcete to s papírem nebo bez... Když bez,tak to máte o DPH levnější...Kdo by odolal, že. Výhodné pro obě strany.Zakaznik ušetří a řemeslník si nenavyšuje výnosy a naopak navyšuje náklady - materiál se prostě napíše na jinou akci.... Tohle jsem myslel.A tohle EET nevymyti,to bude pořád...A ke druhé části - tohle mně moc nezajímá,kdy se mně co vrátí.Ja nejsem žádný podnikatel,ale živnostník, filantrop a patriot.Mym hlavním zájmem je smysl vynaložení našich peněz. A těchhle 70 tis. bylo z tohoto pohledu vynaloženo úplně nesmyslně a to mně žere.
  • XXXXX  | 03.02.2017 19:30  | Reagovat
    A to jsou zase kecy. Takovej instalatér to samozřejmě bez lístku může dát. A co s materiálem kterej nakoupí? Buď ho pošle dál a to jistě grátis nebude, nebo se mu bude hromadit na skladě miliarda trubek? Nebo jak to vykáže? Jediný co může dát bez lístku je práce. A to chci vidět úředníka i toho nejblbějšího jak mu žere, že si práci neúčtuje.
  • XXXXX  | 03.02.2017 19:39  | Reagovat
    A na jinou akci to může napsat jednou dvakrát. Ten z tý "jiný akce" taky není blbej a +- ví kolik těch trubek ve zdi mohlo zmizet. A osobně neznám žádnýho řemeslníka, kterej by to dělal pro cizí. A znám jich dost. Možná ti, co se dostanou ke státním zakázkám, ale to nejsou řemeslníci o kterých je tu řeč. Jo jiná je nakup si křidle, my ti to pokrejeme. To pak jo. Ale jen práce.
  • Venca  | 03.02.2017 20:30  | Reagovat
    XXX - to se právě pleteš. Inštalatér kterej není plátcem DPH jede v naprostý většině případů na paušál. To znamená, že uplatňuje výdaje paušálně (80%) a nijak je NEVYKAZUJE. To znamená, že NEMUSÍ schovávat žádný doklady o svejch výdajích. Takže když půjde nakoupit trubky do velkoskladu, je to úplně stejný jako když si ty půjdeš pro brikety do Baumaxu. Hned venku může doklad vyhodit. Dokonce to ani nemusí kupovat na sebe - stačí mu "drobný prodej" - a tím pádem to není dohledatelný ani křížovou kontrolou (prodejce o něm nemá žádné informace). Vzhledem k tomu, že není plátce DPH, nepodává ani kontrolní přiznání, takže i když nakoupí materiál na jeden doklad za padesát litrů, jednoduše ho může ztopit a nikdo se nic nedozví, protože ten doklad s jeho jménem NIKDE nefiguruje. To je na tom právě to kouzelný. Nikde se mu nic nehromadí, protože z účetního hlediska žádnej majetek a zásoby nemá. Takže když za rok přizná jenom pár příjmovejch dokladů, třeba za dvěsta litrů, aby to nebilo do očí, nikdo na něj prakticky nemůže. Daňovej základ má po uplatnění výdajovýho paušálu čtyřicet tisíc, ten si sníží o 24 litrů nebo kolik je fixní odpočet na poplatníka, pokud má penzijko tak o dalších dvanáct - no a má celkem 4000 ke zdanění. Z toho doplatí sociálku a zdravotní (takže v podstatě nula nula nic) a daň z příjmu - což je několik stovek. Je vysmátej jak Rákosníček a jezdí ve dva roky starým Superbu - psaným samozřejmě pro jistotu na manželku.
  • Zdeněk Gryc  | 03.02.2017 22:21  | Reagovat
    Venca? nevím, možná úplně nerozumím. ale ve stoji spatném smekám.
  • XXXXX  | 04.02.2017 02:59  | Reagovat
    Venca: asi jsem holt blbej
  • Jan P.  | 04.02.2017 18:52  | Reagovat
    O jaké procento-takového typu živnostníků-řemeslníků,které Venca popisuje se dnes jedná ? Kde je nejvíce potkáme -obce či město ? Znám osobně řadu bývalých řemeslníků nebo i těch,co řemeslné práce soukromě stále provozují. Všichni se vzájemně názorově shodují na tom,že konkurence mezi řemeslníky i menšími firmami je dnes obrovská. Uživit se jako řemeslník ve městě pouze prací pro běžné domácnosti je dnes nemožné. Přežit mohou jedině ti,kteří provádí subdodavatelské práce pro větší společnosti či podniky,nebo přes někoho vlivného mají celoročně a stabilně zajištěné zakázky jako jsou úřady,školy,nemocnice ap. Tam se provádět to o čem se zmiňuje Venca nedá.
  • VladimírV  | 04.02.2017 21:09  | Reagovat
    Pane Jane P. Nemáte pravdu. Pokud živnostník nekoná práce ve jménu a ve prospěch sama sebe, tak se dá všechno. Pro lepší orientaci, FÚ kontroluje smlouvy se smluvními dodavateli.
  • Venca  | 04.02.2017 21:13  | Reagovat
    Ale houby, milej pane. Řemeslníků je zatraceně málo - "názorově se shodovat" musí právě proto, že jejich "vnější prosperita" musí kopírovat daňové přiznání. Zkuste si zavolat instalatéra, že potřebujete vyměnit hajzlík. Neseženete žádného. Chcete vymalovat byt ? Počítejte s termínem tak za dva měsíce. Podlaháři ? Cha. Kdysi tady psal Ďásek o tom jak mu tekl kotel. To bylo přesně ze života. Uživit se jako řemeslník ve městě pouze prací pro běžné domácnosti naopak možné JE a je to možné velmi dobře, pokud onen řemeslník není lempl nebo fušer - a nebo není namlsaný právě "státními" zakázkami, takže "šolíchy" prostě z lenosti nebere Tím vším neříkám, že každej řemeslník je zloděj nebo parazit. Příležitost dělá zloděje a tam kde není žalobce, není ani soudce. Proč ne. V důsledku sice o nějakou tu daň stát přijde - ale na druhé straně jsou pro něho tihle lidi naprosto bezúdržboví a nic ho nestojí. Nemarodí, nechtějí dávky na hmotnou nouzi, na dopravu a na zelenou naftu. EET bylo pro Babiše volební téma a hlas ulice s tím souhlasí. Takže bylo potřeba to prosadit za každou cenu. Bohužel pokud to nebude nějaké extra fiasko (a to asi nebude, naopak - pár miliard to určitě přinese), nedá se ani čekat že by to jakákoliv příští pravicová vláda zrušila...
  • Venca  | 04.02.2017 21:18  | Reagovat
    A jak už bylo řečeno - nejvíc spasitele Babiše a jeho EET jako kladivo na parazity podporují halasně právě ti pepíci, co si ve své omezenosti neuvědomují, že prostě budou mít v mnoha případech některé věci o dvacet procent dražší, než to šlo dřív...
  • Jan P.  | 04.02.2017 22:30  | Reagovat
    Nevím jakou kdo má zkušenost s chováním řemeslníků ? Já osobně mám zkušenost takovou,že velká část řemeslníků mi dokladovala fakturu za práci i za dodaný materiál.S případem,který popsal Venca jsem se setkal pouze jednou. To,že šikovný a poctivý řemeslník se celoročně dokáže uživit na malých zakázkách pro domácnost je holý nesmysl a mýtus.Aby se řemeslník uživil musí logicky upřednostnit větší zakázku před malou.
  • Venca  | 04.02.2017 23:33  | Reagovat
    A to máte podloženo nějaký mi čísly či relevantními údaji - nebo je to jenom vaše domněnka ? Víte, já se ekonomikou a nabídkou/poptávkou tak trochu živím, takže by mě to opravdu dost zajímalo, abych se mohl poučit. Každý dobrý řemeslník s trochou inteligence a rozhledem dobře ví, že neexistují větší a menší zakázky. Pokud máte hodinovku - třeba 200 Kč - je přece jedno, jestli děláte v nejaké firmě týden a nebo jestli uděláte za stejnou dobu sedm různých domácností. Vyděláte úplně stejně. Jediná věc jsou dlouhodobé zakázky - třeba co já vím úklidové práce v nějaké firmě atd. Ideálně když je to třeba pro město a na patřičném odboru sedí váš kamarád, který vám tu hodinovku přiklepne třeba za 300 Kč. Pak se samozřejmě budete věnovat pouze této jediné práci a na jiné nebudete mít čas. Ale takových šťastných řemeslníků je možná deset procent. Nicméně - buďme konkrétní. Akutně potřebuju vymalovat dětský pokoj (sice pan Gryc tvrdí že je mi 64 let, ale i na takto stará kolena jsem si pořídil malé děti :-) ). Dete mi prosím pane JaneP nějaký kontakt na někoho, kdo by to do týdne dokázal zrealizovat. Za konkrétní odpověď - která bude tím nejlepším argumentem pro vaše tvrzení - předem děkuji.
  • Jan P.  | 05.02.2017 09:59  | Reagovat
    Já o koze,on o voze. Účastnit se diskuze na blogu JL je fakt o nervy.Vůbec se neposloucháme. Nezpochybňuji ten fakt či zkušenost některých,že rychle sehnat domů slušného a spolehlivého řemeslníka je problém.Příčinu tohoto problému jsem zmínil.Příběhy o řemeslnících,které slyšíme někde v hospodě,nebo na ulici je potřeba brát s rezervou.Položme si otázku.Proč řada vyučených řemeslníků i s dlouholetou praxí(o žádné lemply a flákače se zde nejedná)končí v hlavním zaměstnaneckém poměru ve fabrice jako dělník na lince,řidič,skladník atd ? Když se slušně mohou živit tím,že ,,Vencovi" panu Grycovi mohou jít např. vymalovat byt. Téma autora blogu bylo: MĚL BYCH VELEBIT EET. V diskuzi pod článkem jsme se toho moc nedozvěděli.
  • Miroslav Tomanec  | 05.02.2017 10:13  | Reagovat
    Jan P : je to přesně tak, jak popisuje Venca - jenom s tím dovětkem,že úplně každý bere raději větší zakázky, pokud na ně stačí.Protože starosti s malou i velkou zakázkou byvaji podobné,ale výnos bývá zcela rozdílný..... Protože mám se všemi druhy řemeslníků každodenní zkušenosti,tak si troufám odhadnout, že se takto děje 30-40% zakázek... Ale celkově - tohleto je vedlejší větev diskuse do které jsem to nechtene navedl já prostřednictvím Vency.To jsem ani tak neměl na myslí jako tu zrůdnost celého toho systému a nekorektní chování eráru.Mimochodem,pane Havlíčku, přehrál jsem si na váš popud tu Jílkovou a musím říct, že ČT 1 tentokráte ministrovi financí hodně pomohla - hlavně tím, jak to směřovala - malé venkovské hospody fakt nejsou to gro a EET tam společenský život rozhodně nezahubí....A taky tím výběrem protivníků - ani europoslance,ani pánové že Šumperka a zvláště z Budejic nebyli žádnými soupeři a celé to pro mně vyznělo jako skvělá propagace EET... Venca : zkuste Duha-Color Šilhar, Holoubek.Po mnoha letech trápení s tímto řemeslem už s jinými nemaluju... Jsou skvělí, rychlí a hlavně po sobě dokonale uklidí....Ale zrovna u techle nevím,že by dělali bez papíru...
  • Venca  | 05.02.2017 13:33  | Reagovat
    JaneP, já vám vaše názory nevyvracím, je to vaše věc. Jenom raguji na vaše tvrzení, že "Uživit se jako řemeslník ve městě pouze prací pro běžné domácnosti je dnes nemožné." To je samozřejmě hovadina a určitě pro to nenaleznete žádný přijatelný důkaz. Když budete šikovný a pracovitý malíř, velmi slušně se uživíte i jenom pokud budete babičkám bílit špajzky. Samozřejmě třeba nebudete mít toho Superba, ale jen deset let starou Octavii. Jde o to co si představit pod pojmem "uživit se". Kvalifikovaní a šikovní řemeslníci se opravdu často nechají zaměstnat třeba u Bosche a důvodů může být několik, nejen lepší plat. Jednou z věcí je stálost příjmu, druhou třeba nalomené zdraví a další věcí třeba i nedostatek marketingových schopností - laicky řečeno ten člověk je velmi šikovný, ale neumí to jako živnostník prodat. No a je tu ještě další velká skupina. Jako třeba jeden můj známý automechanik. Přes den dělá normálně v servisu - a po odpolednách opravuje auta doma. Samozřejmě živnosťák nemá, "melouchy" dělá bez jakéhokoliv dokladu a skvělé je pro něj to, že nemusí mít skoro nic svého - všechno speciální nářadí, diagnostiku,atd. si vždycky operativně půjčí na to odpoledně z práce. Je velice šikovný a odborně zdatný - má tedy doma pořád plno a "zakázky" na 14 dnů dopředu. A teď co s ním ? Jak ho zařadit... Je to šikovný a přičinlivý člověk, nebo je to okradač státu a zaměstnavatele - nebo je to přímo parazit společnosti ? Co byste myslel vy ? p. Tomanec - možná ta televizní debata byla od ČT takový malý odpustek za to, že si pár dnů předtím dovolili vrtat v Babišových finančních tocích. Ten člověk má velmi dlouhé prsty a hlavně je bude mít ještě velmi dlouho. Není tedy strategické si ho nějak moc pohněvat :-)
  • Jan P.  | 05.02.2017 14:15  | Reagovat
    Pane Tomanče,když už jste to nakousl.Je o vás známo,že provozujete ve městě řadu restaurací,kaváren a vináren.Podle hygienických předpisů mimo jiné máte povinnost za nějaký čas dát každou provozovnu vymalovat.Upřednostňujete:Malířskou zavedenou firmu,šikovného řemeslníka s dobrou pověstí,který vám provozovnu vymaluje s papíry či bez papíru. ? Čekáte týdny a měsíce než k vám přijde,nebo raději dáte ze své kapsy vydělat nějakým zoufalcům,který jsou hlášeni na ÚP a potřebují si akorát vydělat na pivo a cigarety ? Jaká možnost je pro vás nejefektivnější a nejlevnější ? Nemusíte odpovídat.Nic mi do toho pochopitelně není. Malířskou firmu,kterou doporučujete tak trochu znám.Převážnou část prací provádí na Jjindřichohradecku,kde má konexe na místní bytová družstva(výmalba chodeb a sklepů v panelácích).V Jihlavě nedávno taky prováděla výmalbu nových řadových domů na Člunku. Jak k celkové spokojenosti ,,Venci" tato firma bude,nedovedu říct ? Dnes si převážná část průměrně šikovných chlapů např. maluje doma sama.Pro většinu českých domácností představují odborné řemeslné služby drahou záležitost.Pokud to situace dovolí a nejsou věkem či zdravotně omezeni-volí tu nejlacinější formu. Nebudu se s vámi přít o byznysu kolem restaurací,hospod a developerských společností.O tom víte více jak já. Co se týče situace českých řemeslníků a menších firem na trhu práce si troufám tvrdit,že jsem více v realističtějším a objektivnějším obraze já než vy.Tím netvrdím,že řemeslníci bez papírů nemáme.Nové Superby si za to každý třetí rok rozhodně nekupují.
  • Venca  | 05.02.2017 14:43  | Reagovat
    To jste zase nepochopil nadsázku - dva roky starý Superb bylo myšleno právě teď koupený v bazaru, ojetý. Víte, to je takový vidlácký sen. V každé jihlavské domácnosti ale bohužel není "průměrně šikovný chlap". Část je třeba nešikovná, velká část jsou ženy co žijí samy bez manžela, a ještě větší část třeba důchodci co si už na žebřík netroufají. Plno lidí se také nechce učit malovat hned "naostro" na svém obýváku. Takže poptávka po dobrých řemeslnících je prostě větší než nabídka. Tudíž je zde stále prostor pro každého šikovného a podnikavého (tyto dvě vlastnosti myslím bez ironie a zdůrazňuji je jako nutný předpoklad) fachmana. Takový živnostník (pokud tedy má rozum a hned si nevezme na leasing nového superba :-) ) prostě bude mít obživu jistou. A jak tedy vidíte toho "mého" automechanika ? Okrádá spolčnost, nebo neokrádá ?
  • franta pulpytel  | 06.02.2017 18:13  | Reagovat
    Takže ,pane Venco ti řemeslnici co dělají raději v Boši než ,aby provozovali řemeslo jsou podle Vás neschopni, protože neumí to jako živnostník prodat. Co je to podle Vás uživit se ? Kolik těch špajzek musí vymalovat , aby vydělal na jídlo , na nájem a ostatní ? Ten Váš řemesník jak o něm píšete ,proč dělá v servisu jako zaměstnanec a ne jako osvč , když je tak šikovný a má tolik zakázek
  • Jan P.  | 06.02.2017 19:48  | Reagovat
    Vencu nelze brát vážně.Je to internetový troll.Já se nechal taky hloupě nachytat. Doporučuji diskuzní komentáře a otázky od Venci ignorovat Pozor ! Může časem vkládat diskuzní komentáře pod jiným nickem.
  • XXXXX  | 06.02.2017 21:44  | Reagovat
    Já to řeknu ještě jednou a končím. U nás ve vsi a v tý vedlejší je tak 15 živnostníků co dělají sami na sebe nebo max s jedním kolegou a NEZNÁM jedinýho co by dělal bez papíru. Teda pokud to není pro kamaráda a to už neplatí ani pro souseda se kterým sedává v hospodě. A o hodinový sazbě jsem už leta neslyšel. To je vše.
  • Venca  | 07.02.2017 08:13  | Reagovat
    Pane Půlpytel, umíte číst ? Vždyť jsem to přesně popsal ! Ten automechanik dělá v autoservisu proto, aby za něj zaměstnavatel platil zdravotní a sociální. Ale hlavně proto, že si z práce může půjčovat nářadí a přípravky (třeba opravdu dobrá diagnostika stojí klidně 100 litrů). Malíř - snadné počítání. Kolik špajzek ? Jednu denně. 180 na hodinu, dvacet dnů za měsíc. To je cca 30 tisíc při osmihodinové pracovní době (většina dělá třeba deset hodin). Sociální a zdravotní bude činit nějakých 6 tisíc, takže čistý výdělek je asi 25 tisíc. Daň z příjmu nulová, ostatní náklady (auto, nářadí - u malíře nijak drahé - atd.) se vykompenzují provizí na materiálu. A to mluvíme o stavu, kdy budete poctivý a na všechno budete dávat doklady. I tak se uživíte. Samozřejmě nedá se to provozovat 40 let v kuse - malířina je náročná a jednotvárná rasovina. Musíte být opravdu šikovný, aby byli lidé spokojení a pak nepotřebujete reklamu. Musíte dělat kvalitně, abyste nemuseli řešit reklamace. Ale uživíte se v pohodě. 25 tisíc čistého budete mít třeba u toho Bosche, ale jako malíř zaměstnaný u firmy určitě ne. Takže pak už je rozhodnutí jen na vás. Tři směny u Bosche s dojížděním, nebo únavné běhání po žebříku s relativně vlastním time-managementem. Že by bylo zaměstnání u Bosche nějaká jistota, to snad víme všichni, že ne. Stačí aby se jedna automobilka zbrnčila a přestala brát čerpadla - a hned se propouští. Zase jste tam ale v teple a nemusíte se dohadovat se zákazníkama. Je to teda v podstatě na stejno. JanP - vy jste mi taky docela úsměvná postavička. Když vám dojdou argumenty, začnete mlet o internetových trollech atd. To je něco jako architekt - na přímou otázku vám zásadně nikdy neodpoví, pokud mu odpověď nevyhovuje. Vy jste naprosto to samé. Pak ty vaše spasitelské mekty těžko může brát někdo vážně, vy občanská společnosti :-) Váš nick je stejně tak hodnotný jako můj. XXXXX - no, mě osobně příkladně vloni dělali střechu nějací borci z okolí Brtnice. Po domluvě komplet bez papíru. V Jihlavě je jeden větší pneuservis, kde se mě pokaždé ptají jako první věc "a potřebujete na to doklad ?"
  • Honza54  | 07.02.2017 09:52  | Reagovat
    Nechci se přít, ale malíři dělají smluvni cenu od metru a podle použitého materiálu.
  • Venca  | 07.02.2017 10:57  | Reagovat
    Jasně, ale s tím si při nejlepší vůli nedokážete udělat žádný interní "forecast" a rozvahu, jestli se vám podnikání vyplatí nebo ne - musíte to právě převést na nějaké řekněme konstantní jednotky a k tomu je hodinovka ideální. Stejně jako zedník dopředu neví, jestli bude v budoucnu víc štukovat, bourat dveře, nebo pokládat dlažbu.
  • XXXXX  | 07.02.2017 15:10  | Reagovat
    Venca hele já vůbec nezpochybňuju, že to lidi dělají, stejně jako netvrdím, že se to mě nestalo. Stavěl jsem barák a mám celkem jasno. Zdeník ukrajinec. Co si budem povídat. Ale proč, protože jsem mohl makat s ním a ta byla ta hlavní úspora. Že tam byl denodeně pátek svátek, neděle, až mě to nakonec samotnýho sralo. A na nic se nevymlouval. Českej zedník by se posral, kdybys s ním byl celej den a že to byly dvanáctky to mi věř. No a že sem tam nepřijde a sem tam nebere telefony to je samozřejmost. Žejo. Střecha byla jen za práci tesaře a pokrejvače, elektriku jsem si udělal celou, jen vodu a topení ne. Takže mám jistou představu o "úsporným módu", ale já jsem mluvil o lidech co je znám, o těch co s nima chodím na pivo a ti si teda moc nedovolí. Jasně, že jsem neplatil topenářovi roury, ty se schovaly na velkobaráku v Praze, ale to proto, že jsme spolu chodili do školy. Ostatní mají smůlu. Ikdyž jeden bezpapírovej odepisovač daní mi dal jisté soustrojí za dvěstě tisíc, bez. Jak to udělal je mi záhadou. Ale soudím, že to bylo kvůli zvýšení prodejů a tím pádem nižší ceně dodavatele, já se ho neptal, a ani to nechci vědět jak to udělal.
  • franta pulpytel  | 07.02.2017 17:30  | Reagovat
    Pane Venco to je sice hezké že stačí udělat jednu špajzku denně , ale kde máte záruku že ,ty špajzky budete dělat každý den ? Někdo si Vás musí objednat , je tu konkurence . Proč si myslíte ,že osvč neplatí daně ? Možná že takový jsou . Ten Váš známý automechanik , má prostě dobrého zaměstnavatele , když mu gratis půjčuje tak drahé přístroje , není to něco za něco ? Vy jste prostě ekonom optimista , prostě to máte nalinkováno a žádný problém. Za totality se mluvilo o tom že ,kdyby tu byla konkurence ,tak by nebyl žádný problém sehnat řemeslníka nebo opraváře v krátké době a ne čekat třeba týden. Totalita tu není ,ale problém zůstal. Podle některých reakcí na blogu je opět problém sehnat v krátké době řemesníka.
  • Venca  | 07.02.2017 21:13  | Reagovat
    Franto - opět nečtete. Já jsem nikde neřekl, že OSVČ neplatí daně. Mluvil jsem o dani z příjmu u řemeslníka, který vykáže příjmy za rok ve výši 360 000 Kč. Jeho daňový základ bude činit při uplatnění výdajového paušálu 72 tisíc - což značí daň nějakých 9500. Nicméně základní sleva na dani pro každého poplatníka činí 24 840 Kč. To znamená, že tento řemeslník z mého modelového případu ŽÁDNOU daň z příjmu platit nebude - resp. nulovou. Chápete ? Prostě legálně neplatí daň z příjmu. Zaplatí akorát zdravotní a sociální (což nejsou daně, ale odvody), což dělá dohromady nějakých 45 000. Píšete "kde máte záruku, že ty špajzky budete dělat každý den ?" a já vám odpovídám, že pokud je standardní čekací doba na malíře pokojů dva měsíce, tak tu záruku prostě zatím máte. Vůbec nehodnotím kdo a jak platí daně - a protože jak jsem psal už jsem sám mnohokrát "bezdokladovky" využil, tak v důsledku přispívám k okrádání státu stejně tak, jako ten co mi to bez dokladu udělá. Ani ten automechanik pro mě není parazit (aby jo, když mi ten můj sráč snad třikrát do roka spravuje :-) ) Jenom jsem reagoval na tvrzení JanaP že v krajském městě není možné se uživit prací pro domácnosti. Jistě, pro některé "řemeslníky" je ta špajzka houby kšeft a tak raději bude nadávat v hospodě a čekat na to, až mu starosta přiklepne vymalování místní školy. O těch ale nemluvím. Mluvím o těch, kteří se uživit chtějí, umějí dělat a neohrnujou nos nad malými věcmi. Takoví lidé se prostě uživí.
  • Honza54  | 08.02.2017 16:01  | Reagovat
    Venco, nejděte mi malíře který dělá hodinově a já si ho najmu. Tak trochu o tom něco vím a také vím že Cech malířů vydal orientační ceník za odvedenou práci převedenou na metry. Možná že "amatér" se štěkou vás natáhne hodinově, ale profík pojede přes metry. zrovna tak zedník udělá kalkulaci ceny podle metrů a materiálu.
  • Venca  | 08.02.2017 17:03  | Reagovat
    Ježiši, další... Přečtete si prosím co jsem psal. Nepíšu o dokladech a skutečně vykázané práci, mluvím o EKONOMICKÉ ROZVAZE. Zkusím to tedy popsat trochu podrobněji i pro čtenáře s mírně pomalejším chápacím metabolismem. :-) Představte si, že chcete jít do soukroma - a tak jestli nejste sebevrah, měl byste si poměrně logicky udělat napřed nějakou rozvahu, jestli se vám to vyplatí a jestli vyděláte víc, než u stávajícího zaměstnavatele. Takže vy si jako od stolu řeknete, za rok udělám 300 metrů bílení, 100 metrů oprav malby, 500 metrů škrabání, vynásobíte si to metrovými sazbami a máte jasno ? Pokud ano, tak jste borec a jasnovidec. Já osobně se svými přiznávám poměrně chabými znalostmi bych si spíše zprůměroval činnosti padající v úvahu, ty převedl na hodinovou sazbu a tou pak vynásobil předpokládaný počet hodin, které za rok oddělám - protože to je údaj, kterej si do budoucna představit s poměrně slušnou přesností můžu, narozdíl od imaginárních metrů něčeho, co ani dopředu nevím jestli bude jenom samá ta sanace plesnivé špajzky, nebo bílení sádrokartonu v novostavbě. Navíc v ekonomickém výhledu nemůžete samozřejmě ani kalkulovat s cenou materiálu, která přitom může tvořit podstatnou součást metrové sazby - ale to je snad jasné. Promiňte, ale trochu mi uniká smysl vaší rekace a její vztah k tomu, o čem tu asi deset obrazovek "diskutujeme". Já jsem jenom napsal, že dobrý řemeslník malíř, instalatér, zedník, automechanik, obkladač, atd. se pokud není líný a pokud mu na to zdraví stačí, dobře uživí i malými zakázkami. A jako příměr jsem si dovolil vypůjčit modelového malíře (náhodně, stejně dobře to mohl být třeba pokladač podlah) a spočítal ho hodinově, abych se dostal k nějakému reálnému KONKRÉTNÍMU výdělku za rok - protože to si každý snadno představí. Kdybych napsal, že za rok udělá 25 kilometrů - nikomu by to absolutně nic neřeklo. To je celé. Nechápu proč do toho teda podsouváte rozdíl mezi hodinovkou a úkolem, to je přece naprosto irelevantní - zvláště když píšete, že o tom "trochu něco víte". JanP by vás za to nazval internetovým trollem - a to si prosím nepřejte. To je ještě horší, než být mladej Dvořák :-) :-) :-)
  • Honza54  | 08.02.2017 17:21  | Reagovat
    Venco, jsem rád že jste mi vše světlil i přes můj pomalejší chápací matabolismus, ale to vysvětlení neberu i když připustím, že vše přepočítat na hodiny a hodinové sazby. Nevadí, to je můj problém. Asi jste dobrý ekonom, kalkulant a znalec. Upozornil jsem jen na kalkulace malířů, zedníků a jim podobným. Automechanik samozřejmě pracuje v hodinové sazbě. Tím končím naši diskusi.
  • franta pulpytel  | 08.02.2017 19:25  | Reagovat
    Takže ta špajzka se děla průměrně 8hod., nebo musí mít alespon 8 metrů čtverečních. 8 krát 180 je 1440 za 20 dnů je to 28 800 kč Počítáte materiál už v hodinovce nebo zvlášt .
  • Venca  | 08.02.2017 19:54  | Reagovat
    Franto - zeptejte se na to prosím Honzy54. Oba dva jste mě společnými silami přesvědčili, že su debil co si hraje na chytráka - já to respektuji a přiznávám plně vaše neuvěřitelné intelektuální vítězství. A aby měl radost i JanP, tak tady na tomto místě veřejně říkám, že dnes absolutně nemá cenu začít podnikat, protože žádný sebešikovnější řemeslník se dnes službami obyvatelstvu nemůže uživit. Případně si prosím řekněte, co ještě chcete slyšet, velice rád vám to dosvědčím.
  • franta pulpytel  | 08.02.2017 21:28  | Reagovat
    Pane Venco píšete přeci ,že kdyby jste napsal že malíř nebo jiný řemeslník udělá 25km ,že to nikomu nic neřekne V tom to máte pravdu ,ale když k tomu přidáte údaj za kolik tak to je už jiný kafe. Vaši víru , že dobrý řemeslník se uživí Vám nikdo přece nebere , ani nebudu chtít po Vás jméno nějakého řemelsníka , jako chtěl pisatel Berka po Beranovi ,aby mu napsal jmeno sebevraha , který spáchal sebevraždu z hladu .
  • Berka  | 08.02.2017 21:47  | Reagovat
    Když už je tady o mě řeč - nechci se jednoho z místních Venců zastávat - ale opravdu mi to přijde jako já o koze a ty o voze. Kdyby vám řekne 25km s přidaným údajem "za kolik" - tak by přece musel podle toho co píšete vědět ČEHO těch 25 km bude a to dopředu fakt asi těžko může vědět, ne ? A na jméno řemeslníka se přece naopak ptal právě on - že potřebuje vymalovat špajzku a nemůže nikoho sehnat. :-) A Honza54 - myslíte že automechanik soukromník má fakt "samozřejmě" fixní hodinovou sazbu ? Co třeba běžná výměna oleje ? A nebo třeba vyvařování prahů COčkem vs. hledání závady v elektroinstalaci stojí podle vás taky za hodinu stejně ? Přece když nebude moct najít čím to je a bude mu to trvat tři dny, tak mi nenaúčtuje pět tisíc (kór když to nakonec nenajde a nespraví) ? Ale to je fakt asi zbytečná debata. Pan Tomanec začal o EET a teď už jsme úplně jinde. Řekl bych vám kde. K.B.
  • franta pulpytel  | 09.02.2017 20:04  | Reagovat
    Pane Bernarde . Kdyby vám řekne za kolik ,tak by přece musel vědět čeho těch 25km bude odpovídáte Vy . Já odpovídám třeba silnice , druhý údaj bude za kolik ta silnice bude . To znamená ,že se poptám firem ,které silnicemi zabývají za kolik mi tu silnici udělají Pro pana Vencu Vy si odporujete na jedné straně píšete že malíř se uživí že ,mu stačí vymalovat 1 špajzku denně , a zaroven pišete pokud chcete jít do soukroma že si musíte udělat určitou kalkulaci pokud nejste sebevrah Ty Vaše ůdaje 300m bílení atd se daji přece prevést na peníze Chci třeba za těch 300m 300kč tj 1 kč za metr nemusím to převádět na hodiny Nebo si řeknete chci si vydělat tolik peněz , proto budu dělat tolik hodin . Nekdo Vám musí přece udělat na těch 300m nabídku . Vy jako malíř řeknete že mu to uděláte za tolik , nebo mu řeknete že chcete peníze za hodinu. Ale myslím si že vtěchto případech se to řeší konkretní cenou ,která se může změnit podle situace
  • Berka  | 09.02.2017 21:58  | Reagovat
    Massa Bob nerozumět řeč tvůj kmen.
  • franta pulpytel  | 10.02.2017 08:37  | Reagovat
    Pane bernarde Vy jste opravdu Massa Bob . Kde Venca hledá malíře ? Venca pouze poukazuje na to že dobrý řemelsník se uživí zvlášt když čekací doba na řemelsníka jsou 2 měsíce. Přečtěte si od Vency odkaz , kde píše ,takže vy si od stolu řeknete udělám 300m bílení , 100m oprav malby atd a vynasobíte to metrovými sazbami a máte jasno . Pán Venca má jasno ne co bude jako osvč dělat ,ale kolik hodin to bude dělat. Proč bych neměl mít jasno když si řeknu že vybílim plochu 300m třeba za 3000 kč , když tu dotyčnou plochu vidím nebo snad massa Bobe ne? Když se podíváte na ceníky firem tak jsou tam ceny uvedeny jak hodinově ,tak i v metrech
  • franta pulpytel  | 10.02.2017 08:41  | Reagovat
    K EET Důvěřůj , ale prověřůj!!!!
  • Venca  | 10.02.2017 09:24  | Reagovat
    Františku, promiňte - ale buď chcete za každou cenu bůhvíproč vyvolat nějaký konflikt, nebo jste jednoduše tak natvrdlej ? Mluvil jsem o ROČNÍM VÝHLEDU. Vím že je to hodně složité, ale "výhled" je české slovo, které se používá obvykle ve smyslu něčeho dopředu. Něco co ještě nebylo. "Proč bych neměl mít jasno když si řeknu že vybílim plochu 300m třeba za 3000 kč , když tu dotyčnou plochu vidím" - jak kurník šopa můžete vidět něco, co ještě neexistuje ??? Sám tady píšete " Nebo si řeknete chci si vydělat tolik peněz , proto budu dělat tolik hodin" - a to je přece přesně to co celou dobu píšu. Na rok dopředu si dokážu představit, kolik hodin udělám. Ale nedokážu si představit kolik metrů udělám - když nemůžu dopředu vědět, jestli to bude bílení fungicidem, nebo jenom opravy štuku atd. Ceny od plochy jsou dány především cenou materiálu, nikoli pracností. Namátkou třeba úplně náhodný ceník http://www.km-profi.cz/cenik - proč tam mají uvedenu i hodinovku ? Prostě rok dopředu nemůžete vědět, jestli za ten rok obílíte 25km stěn nejlevnějším Primalexem z kauflandu a nebo 20km stěn protiplísňovým houbožroutem - a tím pádem jsou vám plošné ceny při tvorbě forecastu platné jak mrtvému zimník. Pořád vám to nedochází ? Tomu nevěřím. Napište teda prosím případně o co vám jde ve skutečnosti a proč se tady pořád zcela bezdůvodně vrtáte v dávno vychladlém exkrementu. Už jsem vám psal, že když budete chtít, potvrdím vám cokoliv, takže vaše snahy opravdu nechápu...
  • Venca  | 10.02.2017 12:45  | Reagovat
    Mám dneska nějakej splín a tak mi moc neleze adrenalin. Omlouvám se tudíž (na mě nezvykle) za příkrost předchozí reakce, nechme už opravdu toho. Už ani mě nebaví se na těchto stránkách v každém tématu s někým chytnout kvůli debilitám. Vždyť už vůbec není důvod sem chodit. Příspěvky za posledního půl roku jsou o ničem, moje příbuzenství s udavači se SNAD taky konečně objasnilo a z islamistických vrahounů má aktuálně strach jenom ministr vnitra, který by rád ozbrojil i zemědělný lid. Takže vlastně debatovat ani není o čem - a z toho asi pramení tady ta všeobecná nevraživost systémem "každý s každým". Prostě aby se vůbec něco dělo... Hezkej den všem, Věncek
  • Libor Furbacher  | 10.02.2017 13:45  | Reagovat
    Ach jo,pane Venco.Kdyz nejni pan Gryc ,tak zacneme malovat.
  • franta pulpytel  | 10.02.2017 20:26  | Reagovat
    Pane Venco podíval jsem se na ten cenik Skoro všechny ceny jsou uvedeny metrech Hodinová cena je tam uvedena pouze za stěhování (asi se myslí stěhování nábytku ) voda ,topení ( to jsem nepochopil), ale chtějí 250kč za hod. Pokud si dodáte vlastní material tak si účtují 11kč za metr nebo 180kč za hodinu. I ten úklid mají uveden metrech a ne v hodinovce. Píšete že ceny jsou uvedeny za materiál a ne za práci ,ale to se mylíte . Ty ceny jsou uvedeny jak za práci tak za material . Např. hned na vrchu je uvedeno cenik malířských prací ( malba na bílo 19kč za metr čtvereční . Ceny jsou uvedeny dle použitého materiálu a za práci zároven. Pane Venco jaký je rozdíl mezi mou vidinou že když si chci vydělat určité peníze za rok tak že budu muset udělat tolik práce, třeba vymalovat 10 000 m. plochy a Vy budete muset od pracovat třeba 1000 hod. Já si myslím že žádný ,aby jsme si ty peníze vydělali musíme mít zajištěnou práci .
  • Venca  | 11.02.2017 02:19  | Reagovat
    Tak znovu, proč ne... Nikde jsem nepsal, že ceny jsou za materiál a ne za práci. Jasně jsem napsal : "Ceny od plochy jsou dány především cenou materiálu, nikoli pracností." Nebo mi milý Františku snad chcete namluvit že (z uvedeného ceníku) nátěr základní obyčejnou barvou v ceně 19Kč za metr a nátěr protiplísňovou barvou v ceně 65 Kč za metr jsou z hlediska pracnosti čtyřikrát odlišné ? Tedy že třeba tu naši špajzku budete primalexem natírat hodinu, ale houbožroutem byste ji natíral čtyři hodiny (neuvažujme teď třeba odlišnou dobu schnutí apod.) ? To jistě ne. Pracnost bude v obou případech zhruba stejná. Jediný důležitý údaj je prostě nějakých těch 11kč za metr NEBO 180 za hodinu. S ostatními metrovými cenami vč. materiálu NEMŮŽETE relevantně operovat, protože dopředu nevíte, kterých metrů bude kolik (tedy kolik z těch vašich 10 000 v PŘÍŠTÍM roce bude primalexem, kolik pigmentem a kolik houbožroutem). Ale dobře - přistupme na vaše okouzlení metrovými sazbami a začněme počítat po vašem. Takže vy musíte vzít jako konstantu těch 19Kč za metr a požadovanou cílovou částku vydělit NĚČÍM, abyste dostal dostatečně komparativní údaj, tedy takový, který si budete moci představit a s dostatečnou přesností predikovat (asi těžko si od oka představíte, jestli dokážete natřít 10000 metrů za rok, nebo ne. Ale docela lehko si představíte, jestli natřete 100 metrů za den, nebo ne). Tudíž tu vaši cílovou požadovanou částku zase stejně nakonec budete dělit počtem pracovních dnů v roce - ergo pracovních hodin v roce, což je samozřejmě údaj časový, takže vám opět na výstupu vyjde NĚCO za nějaký ČAS. Prostě vyjde vám třeba že za den musíte udělat sto metrů. A protože víte, že vám deset metrů trvá hodinu, vypočtete si ten konečný a prakticky jediný údaj, který vás na začátku zajímal - a to je, že abyste měl za rok tolik kolik chcete, budete muset denně dělat deset HODIN. Takže defacto i když budete celý výpočet provádět s bezmateriálovými metry, tak stejně ve skutečnosti, aniž si to uvědomíte,budete celou dobu pracovat opět s hodinovkou. Z hlediska výsledku je totiž samozřejmě irelevantní, jestli ten údaj bude v korunách ZA HODINU, nebo v metrech ZA HODINU... Kouzelné, že ?
  • A.Svobodova  | 11.02.2017 11:14  | Reagovat
    Já jsem jenom "blondýna" a ani přesně nevím, co to znamená "štukovat" (doufám ž eto není nic nemravného) ale jako účtařka musím říct, že pan Venca má opravdu pravdu a vysvětluje to dobře. Snad jen s poznámkou, že ty ceny metrů včetně materiálu by mě při sestavování podnikatelského plánu možná zajímaly v případě, když bych chtěla obráceným způsobem odhadnout roční obrat a ne roční zisk (což se ale nedělá - napadá mě jedině třeba kvůli zjištění hranice pro patbu DPH, nebo paušálu). Ale taky si neumím představit, jak bych z tak členitého a rozdílného ceníku dokázala alespoň zhruba zjistit nějaký průměr, když ještě nevím poměr jednotlivých prací, které budu realizovat. Jsou to tak trochu klasické hruštičky a jablíčka.
  • franta pulpytel  | 11.02.2017 16:34  | Reagovat
    Abych měl tedy jasno pane Venco . Podle nabídkového ceníku mallby malování na bílo - rokounimal garaže , schodiště atd ---19kč za metr čtvereční . Nechám si od Této firmy natřít stěnu 20m čvereč, Zaplatím této firmě 380kč nebo zaplatím více ? Myslím tím mzdu.malíře. Paní Svobodová jistě víte že třeba družstvo nebo svj vypíše nabídku na výmalbu spol. prostor.Táto nabídka zaujme některé firmy , které družstvu nebo svj nabídnou že jím to udělá za xxxxpeněz Takže ta firma udělá rozpočet ještě před započetím prací ikdyž ještě neví co všechno bude dělat ,jaká bude obtížnost prace. Takže když jsem psal že za 300 m vymalby bych chtěl jako malíř třeba 10 000 kč. Samozřejmě že z ceníku se nedá udělat rozpočet , ale dá se udělat podle plochy a podle rozsahu prací které se budou pravděpodobně provádět , nebo snad ne
  • A.Svobodova  | 11.02.2017 19:50  | Reagovat
    Dobrý den, Vy to opravdu nechápete - toto nemá nic společného se sestavováním žádného rozpočtu, tady šlo přece jenom a konkrétně o sestavení podnikatelského plánu pro někoho, kdo ještě nemá žádné konkrétní zakázky. To je samozřejmě diametrální rozdíl. Jinak si ale ještě dovolím říci, že tak jak to píšete vy, se to sice někdy opravdu dělá - třeba za Ratha ve středních Čechách, ale jinak je to nesmysl. S tím, že "firma udělá rozpočet ještě před započetím prací ikdyž ještě neví co všechno bude dělat ,jaká bude obtížnost prace" jste se prosím opravdu setkal tady v Jihlavě ? Pokud ano, tak je to možná na trestní oznámení - jestli šlo o státní správu či místní samosprávu :-)
  • Venca  | 11.02.2017 21:23  | Reagovat
    Paní Svobodová, dík za připomínku ohledně obratu, máte plnou pravdu. Jinak si opravdu myslím, že už to začíná být směšné. Jestli vás Franto JL platí za to, abyste "rozfoukával" diskuse, aby tu nebylo mrtvo, tak to zkuste zas v nějakém jiném tématu. Díky, za mě konečná.
  • franta pulpytel  | 11.02.2017 21:36  | Reagovat
    C o jsou to smlouvy o veřejných zakázkach ? Jsou to smlouvy kde obec nebo kraj vypíše nabídku podle zákona třeba na stavbu , nebo opravu silnice . Vypíše podmínky. a čeká . až se ozvou firmy . Tyto firmy dají své nabídky do obálky . Co myslíte co je v té obálce ? Představte si , že tam je i cena za kterou to dotyčná firma udělá nebo snad ne , tak co je na tom trestného? Táto cena v obálce je nabídnuta přece před započetím prací nebo snad ne ? Samozřejmě že těch nabídek je vic , ale vkaždé bude nabidnuta cena za kterou bude zakázka kraje nebo obce udělana Totéž se děje i družstev nebo svj Trestné je podle mě až výběr firmy která podpatila některé osoby , aby jejich nabidku upřednostily před ostatními . To je můj názor Samozřejmě ,že je rozdíl mezi podnikatelským plánem a rozpočtem Ale i podnikatelském plánu musím počítat kolik toho musím udělat třeba kolik koupelen , nebo podlah atd , podle toho čím se míním zabývat abych si za určitou dobu vydělal určité peníze. Pán Venca to převádí na hodiny x hod krát kč a má roční příjem
  • franta pulpytel  | 11.02.2017 22:14  | Reagovat
    Pane Venco proč mi neodpovídáte na konkretní dotaz , který jsem Vám dal ,abych měl jasno jestli za práci kterou si nechám provest zaplatím sumu 380kč nebo zaplatím víc Jestlli si mám podle Vás představit že za den natřu 100m , ane 10 0000 m za rok . Tak pokud budu malíř tak i lehko udělam těch 10 000 m , protože za 100 dnu bych měl těch 10 000 metrů natřít nebo snad ne? Rozdíl vceně 19kč a 65 kč nebude v pracnosti ale vceně použitého materiálu alespon si to tak myslím
  • franta pulpytel  | 12.02.2017 09:21  | Reagovat
    Pane Vladímíre když píšete že většina živnostniků je poctivých , tak proč by jim mělo vadit zavedení EET ? Nevadí to spíš těm o kterých píše pán Venca o něco níž Pane Tomanče DPH tady zavedly pravicové vlády , protože se opičily po západu
  • VladimírV  | 12.02.2017 12:09  | Reagovat
    Pane Franto, mně osobně vadí, že plošným zavedením EET jsou definováni jako potencionální delikventi všichni živnostníci. Dále mi vadí, že EET dopadá i na ty drobné živnostníky, jejichž profit ze živnosti sotva, a někdy vůbec neexistuje, takže mají vedlejší práci. Tržby jsou nemilosrdně daněné a tudíž zároveň ovlivňují výši jejich sociálních dávek. Přičemž oni plní roli, a to bez pochyb, údržby kulturního a sociálního klimatu na malých obcích. Tedy činnosti, kterou vykonávají různé neziskovky a do kterých naopak stát naopak cpe finance na jejich fungování. A co hlavně, a to se opakuji, mi vadí, že stát legálně soustřeďuje informace z byznysu, které mají nesmírnou cenu pro konkurenci. Dovolím si tvrdit, informace, které nepochybně někdo zneužije.
  • Honza54  | 12.02.2017 17:38  | Reagovat
    Pro pana Vencu http://www.cenikyremesel.cz/ceniky/maliri
  • franta pulpytel  | 12.02.2017 18:03  | Reagovat
    Pane Vladímíre vysvětlete mi prosím rozdíl mezi šikanováním když osvč podává přehled o svých příjmech a výdajích papírově nebo když to musí udělat přes EET. ? Nemělo by se podle Vás těm živnostníkům odpustit daně když plní tu roli sociálního klimatu v obci ? Přečtěte si prosím odkaz od pana Vency 7.2 uterý 8.13 hod kde píše o nulové dani. Kolik je takových poctivých kteří přiznávají menší příjem než mají ve skutečnosti?
  • XXXXX  | 12.02.2017 18:39  | Reagovat
    Jo milej Venco, život není peříčko, holt se musíš smířit s tím, že to někdo prostě nedá. A pak proč se mi někteří diví, že jsem sprostej? Metrovejm ceníkům zdar. A kozu a vozu taky.
  • A.Svobodova  | 12.02.2017 20:46  | Reagovat
    koza a voza - to je přesné. Mě to dokonce začalo zajímat Když vás všechny tolik baví psaní, třeba vás baví i počítání a tak bych si dovolila dát malou slovní úlohu, abychom to tedy nějak rozlouskli : Pan Pepa chce začít podnikat v malířině. Umí bílit, malovat, opravovat zdi a taky umí natírat stará okna a dveře. Tam kde dělá teď, má výdělek patnáct tisíc a má dvanáct platů. Protože malířů je nedostatek, je přesvědčen, že práce bude zajištěná na každý den. Chce ale pracovat jenom šest hodin denně, protože se stará o starou maminku. Zato ovšem chce dělat i v sobotu. Chce mít dva týdny dovolené, dva týdny si nechá rezervu na marodění atd. Má k ruce ceník ze stránky http://www.cenikyremesel.cz/ceniky/maliri a potřebuje si teď spočítat, jestli se mu vyplatí jít do soukroma, nebo jestli si jako živnostník vydělá méně. Jakým způsobem byste to tedy prosím na základě výše uvedených parametrů pane Honzo a pane Franto spočítali ?
  • VladimírV  | 12.02.2017 22:43  | Reagovat
    Pane Franto, důvodů, které mne nutí být proti drakonickému zavedení EET, jsem zmínil více. Nebudu proti tomu, když se jako sankce nasadí EET těm, kteří opakovaně nerespektují plnění svých daňových povinností. Není problém zavést hranici příjmu, nikoliv tržeb, kde navíc není daná pevná hranice obchodního rozpětí a tudíž nelze jednoduše předvídat zisk, pod kterou se automaticky uplatní nulová daň. Systém základní odečitatelné položky, který je dnes uplatňovaný, je paušálním krokem na korekci daně z příjmu, nikterak nezohledňuje kulturně sociální roli drobných živnostníků. Oni si totiž žádným způsobem nemohou zakalkulovat do výdajů podnikání svůj čas, který věnují sousedům. Opět zmíním ony "sociální spasitele" z některých neziskovek, kteří jsou za svoji práci honorovaní z našich daní bez jakékoliv odpovědnosti za výsledky své práce.
  • franta pulpytel  | 12.02.2017 23:11  | Reagovat
    Vážená paní Svobodová i ten cenik může být určitým vodítkem pro začínajícího živnostnika. Ve Vaši úloze chybí údaj kolik si ten Pepa chce za ten rok vydělat Ale vezmeme těch 15 tisíc. za měsíc , odpracuje 36hod za týden tj 144 hod za měsíc za rok je to 1584hod ( počítáme 11 měsíců --12 měsíc nepočítám , dovolená , nemoc). Na peníze je to 180 000 (tady počítame 12 měsíců) 180 000:1584=113 kč na hod . Musíme přičíst náklady na pojištění , dan, atd tak že se ta hodinovka zvýší . Spor mezi mnou a Vencou byl vtom že on napsal 25km že mu to nic neříká já jsem oponoval že vtom může být nabídka pro podnikatele kteří v tom vidí určitý výdělek Ten ceník může být vodítkem v tom kolik by si mohl případně účtovat za oddělané metry . Ijako začínající živnostník můžu svůj byznys plán založit na tom kolik práce musím denně udělat . Takový kadeřník nebo masér nezakládá svůj plán na hodinach , ale kolik musí mít klientů aby se mu podnikání vyplatilo. Pán Venca bude určitě oponovat otvírací dobou že to musím převést na hodiny ( xhod. x kč na hod. =se roční výdělek podle pána Vency)
  • XXXXX  | 12.02.2017 23:57  | Reagovat
    jak říkám, těžky to je
  • Honza54  | 13.02.2017 10:43  | Reagovat
    Vážená paní Svobodová, řekněte mi prosím cenu a dobu práce v hodinách k vymalování čtyř pokojového bytu.
  • A.Svobodova  | 13.02.2017 10:53  | Reagovat
    Promiňte Honzo, ale byla tady někde řeč o KONKRÉTNÍ zakázce ? Nebo o rozpočtu ?
  • A.Svobodova  | 13.02.2017 11:10  | Reagovat
    Pořád si nerozumíme. Samozřejmě, když se dopředu ví, co se bude dělat, jde to udělat podle Vás : Konkrétní příklad, upravená slovní úloha 2 Bývalý spolužák nabídl Pepovi kšeft. Když bude mít živnosťák, dohodí mu možnost práce na velkém obecním zámku, který se rekonstruuje. Jde o vymalování všech místností a sálů a natření všech původních oken. Nabízí za to 300 000 Kč (bez materiálu, jenom za práci). Kvůli dotacím ale musí být práce hotová přesně za rok. Má si Pepa vyřídit živnosťák a vzít to ? Takže si to Pepa omrkne a oměří. Zjistí, že jde celkem o 5000 metrů zdí a o 1000 metrů oken (přiznám se že vůbec nevím jak se účtují okna, ale berme to tak, jako by šlo o "délku rámu", tedy obvod). Zdi se musí vybílit a vymalovat. Bílení stojí třeba 11 Kč za metr a malování 15 Kč za metr. Natírání oken 30 Kč za metr. Takže si jednoduše spočteme 5000x11 plus 5000x15 plus 1000x30, což je dohromady 160 000 Kč. Takže Pepa může klidně jít na živnost, protože má dopředu jasno, že nejen že má na rok zajištěnou práci, ale navíc na tom za ten rok vydělá skoro dvakrát víc, než kdyby dělal babičkám špajzky. Předpokládám, že jste to myslel takhle.
  • Miroslav Tomanec  | 13.02.2017 22:40  | Reagovat
    TAK PROSÍM... TROCHU ZPÁTKY K TÉMATU! Dneska jsem si v Hospodářských novinách přečetl jak celníci komplikují restauracím život: ZA WEB BEZ EET HROZÍ HOSPODÁM POKUTY..Až 50 tisíc ... Píše se dál v článku. No dovedete si představit větší pakárnu?
  • Jan P.  | 14.02.2017 18:43  | Reagovat
    Jiný úhel pohledu na EET. Nejsem živnostník ani podnikatel.Jsem běžný český zaměstnanec. EET se mě přímo netýká. Věřím tomu,že elektronická evidence tržeb, která právě prochází porodními bolestmi dělá vrásky malým a středním podnikatelům. Nejsem jistě jediný,který si klade otázku,máme se ale skutečně radovat ze scénáře, který říká, že se z českého šmelinářství konečně stává férové podnikatelské prostředí, jak tvrdí jeho zastánci v čele s s ministrem financí.Co ostatně namítnout proti tomu, že daně mají platit všichni za stejných podmínek, protože podvádění je nejen okrádání státu (tedy nás všech), ale zároveň i nekalou konkurencí vůči těm, kteří hrají podle pravidel? Má to jeden háček.To, čeho jsme svědky, ale není boj se šedou ekonomikou vedený s těmi nejlepšími úmysly. Ve skutečnosti se před námi rozprostírá scenérie boje mezi malými a středními podnikateli na straně jedné a velkým kapitálem na straně druhé. Každý podnikatel od Petra Kellnera až po lokálního hospodského dobře ví, daně se musí nejenom odvádět, ale především optimalizovat. Jak tato optimalizace vypadá, závisí především na tom, na jaké příčce podnikatelské hierarchie se podnikatel nachází, takže zatímco velké ryby k tomu mají celý právní aparát, malé české čudly mohou tak akorát šmelit DPH.Pokud jste tedy miliardáři formátu Petra Kellnera, Zdeňka Bakaly, Luďka Sekyry nebo právě Andreje Babiše, možná se vám zalíbí v Holandsku. Nebo můžete dát přednost prosluněnému Kypru, kde si můžete lebedit podobně jako Marek Dospiva nebo Pavel Tykač. Proč byste měli neustále procházet daňovým očistcem, když se můžete mít jako v ráji a rozhodnout se podobně jako bezmála dvanáct tisíc českých firem, které si řekly, že mají na míň, a odebraly se do lukrativnějších míst, kde socialismus tolik nebrání jejich osobnímu rozvoji a vzkvétání podnikatelského ducha. Jinými slovy: pokud jste nýmand, dohlédne si na vás Velký Bratr, pokud jste ale kápo, Velký Bratr vám odlehčí natolik, že ani nebude na co ze zákona dohlížet. Tak tedy vypadá představa o rozpočtově odpovědné politice z kuchyně Agrofertu. P.S.Jak už jsem se zmínil ve svém předešlém diskuzním komentáři na jiném blogu JL. Na souhlasné či nesouhlasné reakce v diskuzi nebudu odpovídat,nebo je nějak komentovat. Z mé strany se nebudu rovněž zapojovat do názorové výměny mezi diskutujícími. Výjimkou je pouze reakce autora blogu na můj vložený komentář v diskuzi. Předem děkuji za pochopení.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru