Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Ivo Strejček

Od roku 2004 poslanec Evropského parlamentu za ODS. Narozen 11. ledna 1962 v Novém Městě na Moravě. Vystudoval Pedagogickou fakultu UJEP v Brně. V letech 1996/97 byl tiskovým mluvčím předsedy vlády Václava Klause a vlády ČR. Od roku 1998 do roku 2010 byl členem Zastupitelstva města Žďáru nad Sázavou. V Evropském parlamentu působí v hospodářském a měnovém výboru a jako náhradník v zemědělském výboru. Je členem delegace Evropského parlamentu pro spolupráci s Čínou. Je ženatý a má dvě děti.

Jak na slučování středních škol?

Ivo Strejček | 03.02.2011 09:49

Ve stínu řešení krize vyvolané akcí části nemocničních lékařů „Děkujeme, odcházíme“ se dokončuje koncepce rady kraje Vysočina na slučování středních škol. Jde o opatření velmi závažné. Chyby se mohou vymstít nejen studentům a jejich učitelům, ale zejména budoucí prosperitě země. **Demografický vývoj** Je nesporné, že celý evropský prostor má problémy s demografickým vývojem. Rodí se stále méně dětí. Rozumná politika na tuto neblahou skutečnost musí reagovat. Zejména proto je třeba prosadit penzijní reformu, modernizovat zdravotní a sociální systémy. Dopady pociťuje i školství - méně narozených dětí znamená méně žáků a studentů. **Úroveň vzdělávání a slučování škol** Příčiny stavu, ve kterém toho „rodiče začínají umět a znát víc než jejich děti“, jsem v některých mých minulých textech popisoval. Socialisty zvolený postup ve slučování škol však znamená další hrozbu pro celkové snížení úrovně vzdělávání. Navrhovaný podivný mix škol, které toho spolu mají obsahově málo společného, úroveň znalostí jejich studentů sotva zvýší. **Co s víceletými gymnázii?** Jedním z navrhovaných opatření radou kraje Vysočina (ČSSD) je významná redukce víceletých gymnázií. Opírá se ve svém rozhodnutí o stanovisko dotázaných ředitelů základních škol, kteří omezení počtu víceletých gymnázií důrazně podporují. To není nic překvapivého. Odchod nadaných dětí z jejich škol po pátém ročníku znamená „odsátí“ talentů. Intelektuální úroveň základních škol je ochuzena, pedagogům se pracuje obtížněji, žákovské kolektivy postrádají konkurenci vědomostí a upadají do průměru. Ale ptát se ředitelů základních škol na to, zda rušit síť víceletých gymnázií, je totéž, jako jít k prodejci automobilů pro radu, zda si koupit vůz u něho nebo u jeho konkurence. Víceletá gymnázia svoje místo v systému vzdělávání mají. Soustřeďují do svých tříd talentované studenty, zvyšují přirozenou konkurenci mezi nimi, což v kombinaci s podnětným prostředím střední školy znamená žádoucí vysokou kvalitu takto získaného vzdělání. Dá se očekávat, že nadaní studenti se stanou špičkovými specialisty ve svých oborech a hnacími motory budoucí hospodářské úrovně ČR. Socialisté navíc s podezřením nahlížejí na tyto studenty jako na budoucí elity, což u nich „komplex z víceletých gymnázií“ zvyšuje. Učební obory Řemesla v Čechách jsou málem na vymření. Může za to, mimo jiné, letitá politika „inflace maturit“. Proč by studenti nastupovali na učební obory s cílem získat dva tři výuční listy, když pohodlně a bez obtíží absolvují střední školu s maturitou. Selektivní podporu učebním oborům tak, jak je navrhována v materiálu kraje Vysočina (podpora učebním oborům automechanik - opravář zemědělských strojů), považuji z tohoto pohledu za chybný krok. Podstata nechuti jít „jenom do učení“ finanční subvence nevyřeší. Změna musí být strukturální. Musí souviset s renesancí náročné maturitní zkoušky a se vstupem soukromých firem do učňovského vzdělávání. Jedno město, jedna střední škola Za katastrofální lze považovat návrh socialistů z Vysočiny sloučit na území jednoho města všechny stávající střední školy do střední školy jediné. Lze sloučit odborné učiliště se zdravotní školou, s místní průmyslovkou a gymnáziem? Jasně, na papíře ano. V realitě ale pouze za cenu snížení úrovně poskytovaného vzdělání (unifikace nic jiného nemůže přinést) a odchodu těch nejlepších pedagogů mimo obor. Zajímavé na dostupných materiálech je to, že ekonomická úspora takto pojatého řešení není nikde vyčíslena. Řekl bych, že je v kontextu další destrukce vzdělávání cestou sporného slučování středních škol zanedbatelná. **Politici, ne byrokraté** Navrhovaný postup, jak slučovat střední školy v kraji Vysočina, je třeba především odejmout z rukou úředníků. Tak citlivé kroky musí navrhnout politici, kteří svá rozhodnutí budou zdůvodňovat svým voličům a ponesou přímou (a kontrolovatelnou) odpovědnost za svá rozhodnutí.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

https://cialisbrand.ru: My, občané Protektorátu (1/3)
Remote healthcare consultations: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Vlastizrádci.
Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

16 komentářů

Přidat Komentář

  • aireno  | 03.02.2011 11:28  | Reagovat
    A ty myslíš Strejčku, že politici jsou chytřejší a zodpovědnější jak úředníci? Úředník je člověk, který o tom musí něco vědět a mít patřičné vzdělání a když pochybí, můžou ho vyhodit, politik může mít zvláštní školu nebo základní vzdělání, o věci obvykle ví úplné prd, jen škodí, rozumuje a stejně ho za jeho chyby nikdo vyhodit nemůže. A co se týká slučování škol, tak jen blázen by podporoval jejich slučování a jen primitiv by slučování zdůvodňoval ekononmickou stránkou.
  • Svatopluk Beran  | 03.02.2011 12:01  | Reagovat
    Pan Strejc z ODS opět uvádí mnoho zavádějících a nepravdivých skutečností, které vůbec nekorespondují z probíhajícími událostmi na středním a vysokém školství v ostatních evropských zemích, do kterých je dostala politika používání ekonomických nástrojů zavedených v sedmdesátých letech Margaret Teacherovou a Rolandem Reganem v letech osmdesátých, jenž vedou sice západní země k vysoké ekonomické síle, ovšem na vrub zadlužování těchto zemí, u zemí BRICE to je asijských. Což pak dnešní především pravicové politické špičky řeší nestoudným ořezáváním sociálních jistot a nastolování chudoby, těch kteří nesou tíhu zpevňování hodnot prostředků směny - to je peněz. Prohlášení pana Strejce že - Zejména proto je třeba prosadit penzijní reformu, modernizovat zdravotní a sociální systémy. Dopady pociťuje i školství – méně narozených dětí znamená méně žáků a studentů - je sice pravdivé ale REFORMA musí být provedena ÚPLNĚ JINAK NEŽ JÍ NAVRHUJE PRAVICE. Reforma musí zastavit to co bylo neoliberální pravicí to je Tečrismem, Reganismem a následně u nás Strejcem z ODS a nyní i TOP09 dál protlačováno. To znamená - bývalé úmyslné zadlužení prosazené těmito politickými strukturami, nyní řešit na úkor střední třídy a sociálně slabých je nepřípustné. Na oddlužení se musí podílet především ti, jejichž majetek vznikl právě na prasárnách zavedených u nás Klausem a ODS. Prohlášení Pana Strejce z ODS - že Víceletá gymnasia soustřeďují do svých tříd talentované studenty, zvyšují přirozenou konkurenci mezi nimi, což v kombinaci s podnětným prostředím střední školy znamená žádoucí vysokou kvalitu takto získaného vzdělání. Dá se očekávat, že nadaní studenti se stanou špičkovými specialisty ve svých oborech a hnacími motory budoucí hospodářské úrovně ČR - je sice pravdivé, ale jasně ukazuje na směr který prosazuje dnešní pravice. A to je zcela eliminovat humanitní směry - tam totiž žádná konkurence neplatí. Tam totiž převládá humanita a morální aspekty - . Budovat v občanech pouze schopnost konkurence na podkladě boje o vyšší zisk a opomíjet sebereflexi která vlastně nenese žádný profit, je tajným snem celé neoliberální demokracie, která například i válku o suroviny na NE vlastních územích bere jako samozřejmou a občanskou povinnost. To že se případní skuteční vlastníci a občané zemí brání tomuto vykrádání, pak neoliberálové s chutí, v důsledků používaných obraných prostředků těchto vykrádaných zemí, nazývají a vydávají za fundamentální terorismus. Prohlášení pana Strejce z ODS –. Tak citlivé kroky musí navrhnout politici, kteří svá rozhodnutí budou zdůvodňovat svým voličům a ponesou přímou (a kontrolovatelnou) odpovědnost za svá rozhodnutí – je typická ODEesácká blamáž a podvod, který to musíme díky parlamentní demokracii a dvojích zmanipulovaných parlamentních volbách, neustále poslouchat. CO TO JE POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST ODS? Když v dalších volbách opět zmanipulují občany, jak to proběhlo v minulých dvou parlamentních volbách, ať už nepodloženou policejní zprávou ( Langer,Vidím, Severa, Kubiceho zpráva) + nakoupení několika poslanců ČSSD, nebo manipulací o možné katastrofě na podkladě imaginárního dluhu, bez objektivního srovnání s dluhy ostatních zemí + zvýšením národnostní, pracovní a generační nenávistí + zatažením mladé generace do možnosti imaginárních voleb za finanční podpory cizí země a to americké neziskové organizace. + skloubení tří neúspěšných stran v parlamentních volbách. Přidám jenom záběry z Anglie o tom jak pod podobnými hesly jsou tamní studenti znásilňováni a degradováni na pouhé daňové poplatníky za své vzdělání a následně i pouličními demonstranty, když poválečné dohody jasně hovořili o bezplatném školství a možnosti nabývání vzdělání. www.blisty.cz/art/56098.html www.blisty.cz/art/55460.html www.blisty.cz/art/56787.html
  • Pepa  | 03.02.2011 15:49  | Reagovat
    Pane Berane, myslíte si, že je vhodné komolit jméno autora, že tím nějak zvednete úroveň svých rádobyodborných příspěvků?
  • Svatopluk Beran  | 03.02.2011 18:52  | Reagovat
    Určitě to dobré není. Je těžké se smířit s arogancí politiků a zastupitelů jako je pan Vovsík, Strejček, Langer, Klaus, Šnajdr, Šťastný, Topolánek, Kalousek, Vidím, Tluchoř, Schvanzerberg a splol. Budu ale pracovat na tom aby se to nestávalo. Velice by mne ale zajímal jejich postoj ke mně v případě, kdy já bych mohl rozhodovat o tom jak budou vypadat zákony této země a lhal bych pokaždé tak dlouho do očí všem, že já nic dokud by mi to nedokázali, do očí bych jim z úsměvem říkal, jak je pro ně výhodné že jim zvětšuji daně o deset i patnáct procent, zatím co ostatním je snižuji. To vše klidně a vyrovnaně jistý si svou pozicí, když před tím bych je okradl o všechno. Nevím, třeba by se mnou diskutovali úplně klidně a dál by se v klidu nechali okrádat. Já to hold občas nezvádnu, ale skusím na tom pracovat, slibuji. Jakmile se mi to ale opět stane, klidně mě upozrněte a já si to zase uvědomím. Stačí to tak? Můžem se na tom takto domluvit?
  • Svatopluk Beran  | 03.02.2011 19:18  | Reagovat
    Ještě na vysvětlení. Okrádáním myslím vytvářením zákonů, které okrádání občanů této země zákoně legitimují. Nemám sebemenší pochyby o tom, že v každé straně, (nyní snad kromě komunistů, kteří si své již vybrali v letech 1948 až 1989), existují ministři, poslanci, senátoři či zastupitelé kteří následně na podkladě odhlasovaných zákonů kradou jak straky a to buď s klidným odůvodněním že to není protizákoné, nebo pod ochranou policie a soudců. Úžasné bylo například jak v začátcích svých politických ambicí, si nechal paní Němcová vozit svého syna za peníze daňových poplatníků do školy a hrozně se pak divila, že to není v rozsahu jejích kompetencí z funkce kterou zastávala. Na takovýchto drobnostech si člověk může udělat na začátku politické kariéry politika názor, jak se bude chovat až půjde o miliony a miliardy na zakázky a investice z veřejných peněz.
  • maria pilkova  | 03.02.2011 22:37  | Reagovat
    Vážený pane poslanče, především kdybych byla tzv úřednik nebo byrokrat, jak vy je nazývate, tak vaše konečná poznámka by mě urazila.Na obranu těch úředníků Vám vyjasním jenom to, co vy už dávno víte-změny všech zákonů a přípravu všech dokumentů na jednání parlamentu a senátu připravují kvalifikovaní odborníci ministerstev-vysokoškolsky vzdělaní ekonomové, právnici a podobně. Poslanci, kteří se dostali do parlamentu jenom díky příslušnosti k politickým stranám, nejsou často na odorné ani morální úrovni, co každý den v parlamantu dokazují.A títo odborníci na ministerstvách, nebo když to vezmu na úrovni města nebo kraje ,ti vaši byrokrati , nemají ani pětinu poslanecké odměny, zato mají mnohem více znalosti a zkušenosti a morálně větší právo o něčem rozhodnout. Také úředníci, kteří celý život pracují ve svém oboru, toho vědí asi víc, než dosazený politik mimo obor. A poznámka o tom, že politici mají přímou odpovědnost a za svá rozhodnutí nesou zodpovědnost, snád´nemyslíte ani vážně. Nebo mi teda řeknete , který politik ponesl za co za posledních 20 let jakou zodpovědnost? Jinak pokud jde o zásadní reformy- tak by o tom konečně mohli rozhodovat lidé v referendu. Naše školství bylo na výborné úrovni, vždyt´jsme potomci J.A. Komenského- proč jsme museli dopustit jeho likvidaci? Jenom proto. aby jsme se po 20 letech vraceli zpátky- s učňovským školstvím a podobně,?Jenom proto, že nepoužíváme svůj vlastní rozum, své vlastní zkušenosti a zkušenosti našich předků- např. T. Bati a s obdivným pohledem jednou na východ a jednou na západ kopírujeme bezhlavě jakoukoliv hloupost ? Moudří politici měli zodpovědnost zabránit devastaci a likvidaci našeho politického, společenského a ekonomického života. Ale takoví tady nejsou, anebo se dosud´neprojevili.
  • Tomáš Vovsík  | 04.02.2011 12:19  | Reagovat
    Jak u víceletých, tak u čtyřletých gymnáziích vidím osobně ještě jiný problém. Je zajímavé sledovat poměr počtu uchazečů k počtu přijatých studentů. Ony to často nejsou skoro žádné rozdíly. Tím se trochu vylučuje předpoklad, že gymnázia budou kvalitnější průpravou pro budoucí elity, pokud se na ně dostatne s velkou pravděpodobností "kdokoliv", kdo podá přihlášku. Myslím si, že sama gymnázia nebudou v zájmu svých existenčních nároků eliminovat počty tříd a tím pádem i studentů. Jenže kvalita se bude snižovat. Demografické prognózy ohledně natality jsou do budoucna dost nepříznivé. S úbytkem dětí by měl podle mého názoru přijít i úbytek gymnázií, případně počtu jejich studentů, aby si udržely stále svoji prestiž. Jinak mám velký problém souhlasit s účelem studenta jakožto "hnacího motoru budoucí hospodářské úrovně ČR". Je například mnoho oborů nejen humanitních a společenských věd, jejichž absolventi žádným motorem rozhodně nebudou, přesto jim rozhodně nelze ubírat jejich důležitost pro společnost, i když nebudou produkovat materiální hodnoty. Dobře to podle mě dá demonstrovat na historii. Její studium je náročné, člověk jím stráví několik let (většinou celý život), načež společenská prestiž historika není nikterak závratně vysoká a jeho finanční ohodnocení je menší než leckterých nekvalifikovaných manuálních pracovníků. Práce historika neprodukuje peněžní bohatství, znamená to však, že nedisponuje bohatstvím jiným? Mám rád citát od Goethea: "...slepě žij si ke dni ze dne, plných tři tisíce roků, v oko-li ti nedohlédne." S ideou státu jakožto investora, který financuje školství s ohledem na zisk, nesouhlasím. To už můžeme rovnou nechat vše ve stylu hesla laissez-faire, aniž by zasahoval stát. Už teď je běžnou praxí, že firmy dotují studenty v oboru, v nichž vidí své budoucí zaměstnance. Horší je to s těmi ostatnímil. Svatopluk Beran: Urážet někoho deformováním jeho jména je ubohé. Stejně tak je ubohé to na svoji obhajobu zdůvodňovat. Stejně tak to je s vaším názorem, že je někdo zloděj a škůdce, pokud má jiný politický názor než vy.
  • marie  | 04.02.2011 12:25  | Reagovat
    Před několika lety -hejtman Vystrčil - došlo ke sloučení Gymnazia a Ekonomické školy v Telči. Na diskusi jsem se marně snažila z hejtmana dostat odpověď jak se tím ušetří. Vyznělo to asi tak, že jeden plat ředitele školy. Dnes je Ekonomka zavřená,ušetřilo se asi hodně. Přestavuje se za nesmírných nákladů na jakési vyučovací odloučení pracoviště Vysoké školy. V Telči jsou již dvě taková odloučená pracoviště Vys. školy, studenty jsem zde naposled viděla cirka před čtyřmi lety v počtu asi 30. Možná se mýlím,ale tím sloučením škol se neušetřila ani koruna a ty šílené přestavby konviktu,bývalé učňovky a dnes Ekonomky které zejí prázdnotou spolkly takové miliony že nechápu jak někdo může mluvit o úsporách. Je jasné už mnoho let, že při podpoře rodin od všech vlád které se tam vystřídaly se populační křivka obyvatel nezvedla,naopak,ale na to stačí podívat se kolem sebe aby člověk věděl že dětí(školáků,studentů,vysokoškoláků) znatelně ubývá a mělo se to řešit jinak než slučováním státních škol.Proč se tolik podporují soukromé střední školy z kterých odcházejí nic neumějící maturanti?Proč je zlikvidované učňovské školství?To bylo mimochodem úplně první zlikvidované v Telči. Vím že není o učňovské obory zájem, ale není to také tím, že se všude jen mluví o manažerech,bankéřích atd. s jejich platy. Práce rukama je ta poslední možnost jak vydělat peníze a hrdost k řemeslu se vytratila. Vím že na změnu jsou tu jiní,volili jsme je 21let ale ti mají své starosti a svoje průšvihy které jim berou čas pomoct řešit tu bídu, která tady nastává
  • Svatopluk Beran  | 04.02.2011 16:53  | Reagovat
    Tomáš Vovsík. Je určitě dobře že jste se svým 2,3 a čtvrtým odstavecem podíval na svět i jinak než je pravicový pohled na zisk ze všeho a jakkoliv. Tomáš Vovsík. Doufám že na téma ubohosti jste si mimo mě, promluvil též i z osobou blízkou. Lhaní a udávání zcela jistě nejsou nejlepší lidské hodnoty také. I přesto si onoho člověka vážíte. Jsem přesvědčen, že lež a udávání jsou na stupnici lidských slabostí hodně vysoko, určitě výš než komolení jmen lhářů a podvodníků. Tomáš Vovsík. Zloděj je zloděj ať je z kterékoliv strany, to jsem napsal dostatečně jasně. Ti pravicový navíc na vykrádání peněz od daňových poplatníků udělali pomocí presidenta tunel do kterého se rytířská chátra vrhla jak smyslu zbavená.
  • Fejinka  | 04.02.2011 17:02  | Reagovat
    Můžete mi říci, proč mně už podruhé najednou vypadne celý rozepsaný článek k blogu p. Strejčka? To se mi nezdá normální, pánové z JL ! Nemáte to časově omezené? Dvě hodiny práce v tahu, připadá mi to jako cenzura. Po třetí to psát nebudu. Čest vaší dobře vykonávané práci.
  • Svatopluk Beran  | 04.02.2011 19:21  | Reagovat
    Doporučuji si napřed článek psát někde bokem ve wordu. Mám podobné zkušenosti při delším článku.
  • maria pilkova  | 04.02.2011 22:43  | Reagovat
    Paní Marie, máte pravdu- snaha vytvářet jakési odloučené pobočky vysokých škol tam , kde vysoké školství nikdy nemělo a nebude mít tradici, protože vybudovat kvalitní školu znamená mít hlavně kvalitní pedagogický sbor ,přináší naší společnosti jenom zbytečné náklady. Nikdo z toho nic nemá.Ani studenti- a ani pedagogové. Do absurdity to bylo dotažené na hranici ČR a Slovenska ve vesnici Starý Hrozenkov. To když jsem slyšela, tak jsem si říkala, že někdo se musel zbláznit. Jenom by mě zajímalo, proč a kdo vymýšlí nezmysly podobného typu a proč s tím souhlasí další instituce, které se na podobné akci podílejí. Hodně toho, co se tady odehrává je smutné a spíše k pláči, než že by jsme se měli čím chlubit. Bohužel si to většina lidí ani neuvědomuje, každodenní starosti jim ani nedovolují o něco se zajímat a tí, kteří se mají starat o společnost a mají na to čas a jsou za to placení, žijí někde ve hvězdách, létají nad zemí, vznášejí se na křídlech své důležitosti a postupem času už zem ani nevidí, vidí v dálce jenom slunce a letí k němu jako Ikarus. Kdyby jsme byli škodolibí, tak jim dopřejeme Ikarův pád, ale většina lidí si nepřeje ničí zlo , jenom chce, aby všichni mohli žít slušně jako lidé- protože všichni lidé jsme.
  • Fejinka  | 05.02.2011 18:14  | Reagovat
    Díky, pane Berane, také si to myslím, ale rád bych slyšel vyjádření pana šéfredaktora jak to vlastně je.
  • petr klukan  | 07.02.2011 14:36  | Reagovat
    Dobrý den, ani mně se to nezdá normální. Nikdy se mi nic podobného nestalo. Teď jsem na zkoušku nechal tento vzkaz dvě hodiny otevřený a stále tu je a nic se neztratilo. Nejsem odborník na IT, ale chtěla jste mé vyjádření. Podle našich IT je chyba u vás. Řešením je to, co říká pan Beran, pokud nepíši jen krátkou odpověď, ale píši dlouhý článek dvě hodiny, je mnohem lepší jej napsat samostatně ve wordu a pak jej sem zkopírovat. Dle IT v něm ale nemají být žádné odkazy, které mohou zase udělat "paseku", Prý vždy záleží na daném programu, prohlížeči atd. Pěkný den.
  • Svatopluk Beran  | 07.02.2011 20:08  | Reagovat
    Pokud se jedná o odkazy, lze je použít, ale musí se vložit bez HTTP a místo toho zadat www., pak to funguje. To mi poradil pan Simon, když tu ještě s námi sváděl bitvy, a já se rozčiloval že mě admin blokuje.
  • Jiří Pykal  | 08.02.2011 23:11  | Reagovat
    Šetřit na vzdělání je přesně ten případ, kdy nerozvážné spoření za každou cenu bude mít jediný efekt - negativní! I bez toho již dnes průzkumy varují, že by se brzy mohla naplnit černá vize, kdy rodiče budou vzdělanější než děti. Nejhorší z nápadů je zrušit víceleté třídy gymnázií ve všech městech kromě okresních. Na odstřel je tedy minimálně Telč, Chotěboř, Velké Meziříčí... Tato města jsou přirozenými centry svých regionů, mají výsledky a potřebují pro svou budoucnost i své vzdělané lidi. Kromě velmi schopných vědeckých a manažerských "nomádů", kteří dnes pracují na Vysočině, zítra v Německu a pozítří v americkém Silicon Valley potřebujeme i stejně bystré spoluobčany, kteří zůstanou doma, budou pracovat v místních firmách, učit v místní škole, či řídit rodné městečko. Rozhodně je větší šance "vypěstovat si" takové lidi ve vlastním gymnáziu, kdy mají žáci větší šanci vytvořit dobrou a dělnou partu ze sousedů a známých, zapustit kořeny a sžít se s městem a regionem, než když se už od druhého stupně základní školy musí harcovat z místa na místo. Čas na studium a odpočinek jim tak zkracuje cestování, kdy počet a návaznost spojů veřejné dopravy není rozhodně ideální. Společnost, která si nebude schopná vychovat vzdělané nástupce, nečeká nic jiného, než rychlý úpadek. Pokud se v naší zemi jen kvůli korupci ztrácí ročně takové množství (našich) veřejných financí, které se rovná výši (našeho) státního dluhu, tyto kauzy jsou neřešeny a zametány pod koberec a nerýsuje se žádná naděje – tak za takové situace s neuváženým šetřením zrovna na vzdělání absolutně nesouhlasím. Jiří Pykal, občan Telče a místopředseda SZ Vysočina Za přečtení stojí Otevřený dopis krajskému zastupitelstvu, který včetně argumentace a citace bývalých studentů napsal K. M. Hübner, kantor na jihlavském gymnázu: http://www.zelenajihlava.cz/aktuality/otevreny-dopis-krajskemu-zastupitelstvu.html

Přidat Komentář Vrátit se nahoru