Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Prezidentští kandidáti

Petr Klukan | 05.01.2018 11:05

Na internetu jsou k vidění spoty prezidentských kandidátů. Anebo jejich krátké projevy, které si vyžádala jedna z novinářských redakcí. Ale pozor, obraz člověka, zvláště těsně před volbami, nebývá obrazem pravdivým. Jde o takový souboj kandidátských týmů kreativců a píáristů. Prostě vylepšovatelů kandidátského profilu. Vraťme se ke kořenům. Ne teď a tady, ale co konkrétní kandidát vykonal dříve a jak se choval. Expremiér Topolánek, i kdyby měl náhle andělská křídla, nesmaže spojení s odsouzeným Dalíkem, prorůstání kmotrů do politiky a znechucení lidí k veřejnému dění. Současný prezident Zeman, ač se tváří jako ochránce lidu, lidmi opovrhuje a ve své ješitnosti nepřizná chybu, i kdyby se měl soudit. Kampaň prý nevede, ač i jeho vánoční projev byl předvolebním proslovem, besed se odmítl účastnit a tiše spoléhá na ty, o kterých před lety tvrdil, že jsou stádem hlupců. Každý z nás může funkci prezidenta vnímat různě. Nestačilo by ale, aby prezident České republiky nelhal, nebyl arogantní, ale byl čestným chováním příkladem? Méně známí kandidáti to mají samozřejmě nepoměrně těžší. Neví se tolik ani o jejich minulosti. I když výrazné excesy by novináři (či „kreativci“ z tábora prezidentského protikandidáta) již dávno vytáhli. Možná je bývalý předseda vlády Topolánek napravený, lituje svých dřívějších činů, a chtěl by to napravit. Proč ale zrovna ve funkci prezidenta republiky? Možná si prezident Zeman přizná, že se po pět let nechoval ke všem stejně, jak sliboval, a dokonce se omluví za hanobení Ferdinanda Peroutky. A to by mělo stačit ke zvolení? Jejich týmy píáristů (odborníků na vztahy s veřejností) v to věří. Ti odborníci, kteří pracují na zakázku a jejichž cílem je vyhrát - dostat svého kandidáta na Hrad. Za to dostávají zaplaceno. Takže se retušují fotografie od vrásek a připomíná jen to pozitivní. Občan volič by proto měl znát minulost kandidátů, když ještě prezidenty být nechtěli. Počet uchazečů o funkci se vám hnedle zúží. A porovnat sliby a skutky. Když už máme lhajícího premiéra (bez ohledu na presumci neviny v kauze Čapí hnízdo opakovaně lhal), musíme mít pokrytce ještě na Hradě?

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
zdenek gryc: Sedět ve vězení…

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

73 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 05.01.2018 14:58  | Reagovat
    Vážený pane šéfredaktore, i ve Vašem příspěvku platí zákon všeobsažnosti jeho poslední věty. Kvality nového premiéra zhodnotili občané ve volbách, stupeň jeho delikvence případně policie a soudy. Zato výraz "pokrytec" ve spojení s figurou MZ se Vám tak trochu nepovedl. Naopak, je to člověk "co na srdci, to na jazyku", a to doslova. Navíc své promluvy k národu přednáší sofistikovaně a nijak výrazně neuhýbá od toho, co kdy řekl. Což je s spíše podivem. MZ nemá bohužel rovnocenného soupeře, ač se tak někteří tváří. Jejich druholigová forma je dána jednak měkkosrdcatostí a bezkoncepčností (Drahoš) nebo na druhé straně umazaným CV ( Topolánek či Horáček). Bitva o prezidenta se odehrává výhradně na poli intelektuálním, takže velký Zemanův handicap, tj. jeho zchromlé nohy nehrají v jeho vůli, být prezidentem i nadále, žádnou roli. A tak se blíží okamžik, kdy MZ znovu obhájí svůj post a někteří lidé, zhrzení prohrou a vědomi si své svobody začnou chrlit síru na občany této země, kteří Zemanovi dali důvěru. Dokonce budou apelovat na změnu textu Ústavy, protože občané této země jsou nemyslící hovádka, kterým by neměla být dána možnost, sami si vybrat hlavu státu. Paradoxně při situaci, kdy dali hlas tomu, kdo svým intelektem a postoji k této zemi prostě nedal ostatním šanci.
  • Svatopluk Beran  | 05.01.2018 18:12  | Reagovat
    S kandidáty na našeho presidenta nemohou presidentské volby nic ve světě měnit. Neexistuje tu žádný vyloženě levicový kandidát, tím nemyslím komunistický, ale někdo jako je v Anglii nebo byl ve Spojených státech. Z té bídy je pro naše podnikatele a obchodníky podle mne v prvním kole nejlepší a nejprogresivnější, Kulhánek. V druhém kole pak nezbývá nic jiného pro volnou možnost obchodovat z celým světem, tak jak to děljí například dosud ekonomicky nejsilnější Sojené Státy, a tím je nejmenší zlo z těch všech, Zeman. Na co budete mít nějakého uhlazeného a slušného nealkoholika, když prozatím vojensky nejsilnější hegemon má takového omezence?
  • Miroslav Tomanec  | 05.01.2018 19:39  | Reagovat
    Miloše Zemana jsem kdysi obdivoval a uznával. Poprvé jsem velice vážně zapochyboval po jeho podlé kampani před minulou volbou. Přesto jsem byl ochoten s ním začít znovu, respektovat ho jako hlavu státu, přijmout výsledek volby. Ale jak? Od samého začátku pošlapal co mohl.Lhal, ponižoval, urážel, pohrdal soudy, byl vulgární, sprostý, dělal mezinárodní ostudu, nerespektoval ústavu, odmítal převzít rolí, která je v našem "neprezidentskem" systému určena. Ve svých příznivcích rozvíjel a podporoval ty nejnižší půdy, učil je záští, zlobě a sobectví.Neni ani v nejmenším vůbec žádnou morální autoritou. Když pár dní před volbama věnoval před zraky snad všech novinářů v zemi a všech televizí 400 tisíc rodině postiženého chlapce aby honem honem právě teď dohnal to, na co kašlal celých pět let, udělalo se mně z něho špatně. Namísto toho aby splnil své předvolební sliby stran amnestie, tak pustí jenom a jedině celoživotního recividistu, protože ví co platí na masy. Ano, prognostik bude asi stále dobrý a svůj národ zná opravdu skvěle - ostatně ve své legendární analýze z 90 let (30 % dementů....) přesně vymezil svůj elektorát. Takže mně z toho nemůže nevycházet nic jiného než že jeho voliči, kteří se v něm shlíží, musí být stejní jako on. A bohužel se o tom denně přesvedčuju.Neznám žádného slušného člověka, který bude volit Miloše Zemana, nebo se mně k tomu aspoň nepřiznal. Bylo mně hrozně smutno když jsem se díval na novoroční ceremoniál z bratislavské Reduty když byla vyznamenána Marta Kubišová a srovnal jsem to s tím, co se dělo v říjnu ve Španělském sále. Každý, úplně každý z jeho protikandidátů by byl lepším prezidentem než on. Protože dříve než se začnou posuzovat a srovnávat jejich prezidentské kvalifikace, je zapotřebí jiného pohledu. Na obyčejnou slušnost.
  • Honza54  | 05.01.2018 20:53  | Reagovat
    M. Tomanec - palec nahoru !
  • Zdeněk Gryc  | 06.01.2018 00:27  | Reagovat
    XXXXX říká: Pátek, 13. 10. 2017 v 6:48 Ikdyž president vypadá jako idiot, a často tak i vystupuje, tak v tomhle má naprostou pravdu. A všichni mravokárci včetně tebe si můžou vylízat prdel. Když tady tak bojuješ za nějakou posranou ukrajinu plnou fašistů, zlodějů, korupčníků, a vrahů, která nás zásobuje pracovní silou značky pastevec, protože 99 procent z nich se neumí ani kulturně vysrat, tak si tam zajeď na putinovy vojáčky zasřílet, vem si s sebou Sobotku, Kalouska Zavorálka a všechny ty žvejkaly co hrozej prstíkem a vyrvěte Krym ze spárů medvěda. Tak se předveď ty mravní spáso digitální džungle, když ti na týhle chátře tak záleží.
  • Miroslav Tomanec  | 06.01.2018 02:13  | Reagovat
    Je úplně příznačné, že obrovské mase Zemanových voličů jsou tyto zcela zřejmé skutečnosti úplně putna. Vůbec je to nezajímá, prostě Zeman a basta, přece není třeba nějakých hloupých hodnot, zásad, slušnosti.... proč? Je jím úplně lhostejné naprosto brutální pohrdání zákony, právem, demokratickými institucemi..A neustálé nové a nové důkazy nikoho z nich naprosto nezajímají.... Všichni ostatní kandidáti financují své kampaně prostřednictvím transparentních účtů, Zeman se tomu vysmívá a takovými hloupostmi pohrdá. On přece jasně řekl, že žádnou kampaň nevede! Stovky billboardů po celé zemí přece nejsou jeho a on s nimi nemá nic společného! To vše je společnost jeho přátel, kterou řídí hradní kancléř Mynář, placený z veřejných peněz...Ano, ten co dodnes nemá příslušnou bezpečnostní prověrku, přestože to zákon předepisuje....
  • Zdeněk Gryc  | 06.01.2018 09:29  | Reagovat
    První dámy včera. "To nejlepší z debaty „prvních dam”: Za zhrublou společností stojí ta nejvyšší místa, zněly v debatě „prvních dam” narážky na Hrad. Článek: Na akci Asociace společenské odpovědnosti dorazilo sedm žen. Eva Drahošová, Klára Fischerová, Michaela Horáčková, Lucie Talmanová, Eliška Hynková, Bohumila Bračíková, partnerka Vratislava Kulhánka, a Monika Hilšerová. Ivana Zemanová se stejně jako její muž veřejné debaty zúčastnit nechtěla a Petr Hannig je vdovec." Jak vidí vývoj ve společnosti? Proč hrubne?
  • Jan P.  | 06.01.2018 09:51  | Reagovat
    Z panoptika ucházejícího se o prezidentský úřad si nemohu nikoho vybrat. Jistě si zkusím prezidentskou kalkulačku, čekám ale, že mi vyjde na prvním místě Zeman, neboť přece má rád švédský sociální stát a podle toho bude i odpovídat. A pro něj bych nehlasoval ani v deliriu. Pane Klukane,máte pravdu.Zírat minutu na Zemanův nehybný vyretušovaný ksicht je zážitek k nezaplacení... Proč novináři z principu opovrhují voličstvo Zemana ? Který to bere jako útok na sebe(okamžitá reakce v diskuzi od Vladimíra.V. )Myslíte si,že se takhle někam dostaneme ? Role mediálního otloukánka Zemanovi nesmírně svědčí.Nemusíme se přitom zajímat o kontroverzní výroky a činy hlavy státu. Pro pana Vladimíra V.Podinvestovaná ekonomika, nepřizpůsobiví konzumenti sociálních dávek, přebujelý úřednický aparát, tlak na aktivnější roli NATO - "levicový prezident" nám opět prezentoval program TOP 09 v kostce. Ještě před pár lety bych žasl: Cože, sociální demokrat Zeman že jde na sjezd fašistů? Ale dneska už můžeme říct jen to, že svůj jde ke svým. Zeman svým soukmenovcům z SPD vyčetl, že jsou proti zahraničním misím české armády. Chce, aby byli víc havlističtí, tak co?" Ke komentáři pana architekta Gryce:Nechceme se s Andrejem a Milošem probudit na Rudém náměstí". Notorik Kalousek ani nepostřehl, že v ruské verzi lumpenkapitalismu už dávno jsme díky jeho výživným "reformám". A za to Zeman s Babišem fakt nemohou. Jen díky tomu získali na popularitě. "Zemanovi [sic] příznivce neodradí pravděpodobně nic, co by ještě mohl Zeman říct, jakože už nezbývá příliš možností na nějaké překvapení. Zeman prostě ztělesňuje jejich identitu a ta je naprosto plovoucí, hodnotových pilířů nemajíc." Hrozný, co je tohle za lidi! Zeman je vlastně až překvapivě konzistentní. Prostě: "Že je anexe Krymu v rozporu s mezinárodním právem? No a co." "Že je anexe Východního Jeruzaléma v rozporu s mezinárodním právem? No a co." Je to o dost sympatičtější, než to, když mu někdo za to první nadává a za druhé tleská. K panu Tomancovi:"Žijeme epizodu, v níž slušnost sama o sobě už nikoho porazit nemůže, protože jí do hry vtahujeme se zpožděním desítek let, kdy jsme na ni naopak v zájmu kapitalismu ustavičně kašlali. Nedivme se, pokud to zase jednou nezabere." Do A2 1/2018 skvělý komentář Boj o Zemana napsal Lukáš Rychetský. Pane Berane,mít skutečně levicového prezidenta by bylo fajn. Nicméně,nebylo by lepší se zbavit skrytého monarchistického reliktu,jehož jediný význam stejně spatřujeme v tom,že má odpovídajícím a hlavně nekonfliktním způsobem navenek reprezentovat Českou republiku ?
  • XXXXX  | 06.01.2018 13:53  | Reagovat
    To se nám tu zase sešlo spravedlivejch. Ano anexe Krymu je zlo. A teď místo moralistickejch plků o slušnosti a o brutálním pohrdání zákony, právem, demokratickými institucemi mi řekněte, co konkrétně krom plkání jste s tím dokázali udělat. O morálce umí blekotat kde kdo. Nejsem ani volič ani podporovatel Zemana. V jeho prospěch jsem řekl, bylo že s ním bude veselo. A nemýlil jsem se. Jo a ještě že narozdíl od pokrytců umí nazvat věci pravými jmény. To se intelektuálním a oblbovačům holt nelíbí. A pokud bych si musel vybrat mezi dementním knížetem a dementním zemanem beru nižší šlechtu. A to asi tak celkově vyjadřuje můj názor na význam funkce presidenta tak světově významné zamě jako je Čechie. Speciálně nejzábavnější je příspěvek pétépáka žvejkala Tomance.
  • VladimírV  | 06.01.2018 14:29  | Reagovat
    Vážený pane šéfredaktore, musím Vám s veškerou vážností poděkovat za článek. Je to píchnutí do vosího hnízda v naší svobodné společnosti, kdy se mohli diskutující naplno projevit. Jsem rád, protože nikde jinde než v krizové situaci, kdy tato bohužel s pravděpodobným vítězstvím MZ nastane. Odpůrcům MZ hořkne slina v ústech již nyní. Vhodné k zopakování názorů hegemonů odporu proti MZ. Pan Tomanec - zaštiťuje se slušností: "Ano, prognostik bude asi stále dobrý a svůj národ zná opravdu skvěle – ostatně ve své legendární analýze z 90. let (30 % dementů….) přesně vymezil svůj elektorát.". A dále pak""Takže mně z toho nemůže nevycházet nic jiného než že jeho voliči, kteří se v něm shlíží, musí být stejní jako on.". Z toho tedy logicky vyplývá, že úroveň ostatních kandidátů při Zemanově vítězství nedosahuje ani demence. Což není opravdu slušné. Tedy spíše k pláči. Pan Jan P. Další z Vašich postulátů, volně přeloženo - kapitalismus se neslučuje se slušností. Toto teorii kapitalismu dosud chybělo. Stádovitost ve fungování tzv. socialistické společnosti, která tady 40 let působila dojmem slušnosti, dospěla do stádia kolapsu, jak je to možné? Mimochodem, jaký osobní vliv měl Zeman na anexi Krymu a výroku Trumpa k přesunu izraelské metropole z Tel Avivu do Jeruzaléma?
  • XXXXX  | 06.01.2018 16:12  | Reagovat
    To by mě taky zajímalo. Stejně jako proč se pokrytci Tomanci či Grycové zaštiťují morálkou.
  • Miroslav Tomanec  | 06.01.2018 16:15  | Reagovat
    Jan P . : Slušnost - ano, souhlas, ale to už jsme si snad vybrali Babišem v exekutivě a ekonomické sféře, ne ? Když se chce po hlavě státu tato základní lidská hodnota, tak to snad není tak moc ... Zvláště když okolní státy to mají Vladimír V. : Nezlobte se , ale úplně vám přestávám rozumět. Vůbec nevím o čem to píšete. Kdysi jste se vyjadřoval jednoduše a srozumitelně. Že by za to mohla ta myšlenková osa Okamura- Babiš - Zeman ?
  • XXXXX  | 06.01.2018 17:18  | Reagovat
    Jo tak to je teda odpověď. Ty totiž rozumíš jen tomu čemu chceš. Jakmile se ti něco nelíbí hned je to sprosťák estébák a fašista. Nebo má to spojení vyjadřovat něco víc než mentální nedodělek zastupitele co si nelíznul?
  • XXXXX  | 06.01.2018 17:26  | Reagovat
    A čím víc se do zemana budete srát čím víc budete moralizovat a napadat ho, tím víc lidí ho bude volit. To je takovej prostej českej syndrom spolčení se s napadaným. Důkazem toho je babišovo vítězství. A vám to stejně nedochází. To co předvádí ostatní "kandidáti" je směšný. Že se zeman nedožije konce volebního období musí snad bejt jasný i takovýmu Ignorovi jako je tomanec a přesto vandruje. Jen bych chtěl podotknout, že to čtou nejen ti co sem píší. Čili neděláš tu pitomce jen pro pět lidí. Tak pánové ať vám to vyjde a vyhraje třeba Hilšer jen když už od vás a těch protizemanovskejch blekotů bude pokoj.
  • XXXXX  | 06.01.2018 17:29  | Reagovat
    Jo ještě něco. Co konkrétního jste pro Krym udělali vy spravedliví ..... ? Upozorňuju je jich tam pět těch teček.
  • Miroslav Tomanec  | 06.01.2018 18:13  | Reagovat
    Hele nepruď tady a zalez už někam do díry! Nikdo si tě nevšímá, každej tě ignoruje ! Takovýmhle agilním nedomrlým nedoukům jako seš ty jsme na vojně říkali guma....gumo ! Tak seber kačera a hajdy na písek, pionýre a nevotravuj už, když se tady velcí bavěj....
  • VladimírV  | 06.01.2018 19:29  | Reagovat
    Vážený pane Tomanče, k Vaší taktice "nerozumím vám". Je léta využívaná a ty méně zkušené dokáže i rozhodit. Je mi líto. Jasněji než použít V a š e slova k prezentaci Vaší schizofremie mezi adorací slušnosti a napadáním všech, co nesdílí Váš názor na MZ, jsem se vyjádřit nemohl. Opakovaně Vás prosím. Nenálepkovat, nejsem opravdu z těch, kteří v životě potřebují uctívat nějakou politickou figuru. Přeji Vám hlavně klid v duši. Vladimír Havlíček .
  • Jan P.  | 06.01.2018 22:29  | Reagovat
    Pane Tomanče,Češi si jistě zaslouží slušného prezidenta. Lukáš Rychetský to na závěr svého komentáře(Boj o Zemana) popsal správně: Jediným zdrojem legitimity vlády je právě Poslanecká sněmovna.Pokud by se povedlo prezidentské pravomoci upravit,bylo by o jednu starost méně a třeba bychom se už nemuseli bát dalšího Zemana nebo někoho mnohem horšího. Ovšem jen ve funkci prezidenta... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pane Vladimíre V,jako vždy si protiřečíte.Neznáte ani oficiální vyjádření prezidenta Zemana např. k aktuálnímu dění ve světě(přesun izraelské metropole z Tel Avivu do Jeruzaléma). Volný trh neexistuje. Je to blud. Pravidla trhu určují ti nejsilnější a ne pro to aby se melo lidstvo Dobré, ale pro to aby maximalizovali své zisky. Tj kapitalismus je bohužel přesný výraz. Vzpomeňme si na rok 2008. Plno bank dostalo biliony eur aby nepadli, od státu který si na to zas musel půjčit od vlastníků těch bank. To není volný trh. Volný trh by to byl kdyby prostě padly a konec. Mě taky stát nedá miliony když zkrachuju. Pošle na mě exekutora a ani nemrkne. Ne. Vím ze to myslíte dobře, ale bohužel to tak není.Přestaňte věřit pravicovým novinářům o návratu do komunismu. Éra pobláznění kapitalismem už dávno u nás skončila a přišla doba vystřízlivění.Neřešená systémová korupce a klientelismus není jediný důvod toho,proč velká část Čechů v podzimních volbách volila protestně(Piráti,ANO,SPD).Ovoce ekonomického růstu mimo jiné české domácnosti nevidí. Vy ano ? Nositel Nobelovy ceny za ekonomii Paul Krugman aktuálně shrnul klíčový problém české ekonomiky: průměrná domácnost nevidí ovoce ekonomického růstu, protože z něj těží hlavně vlastníci velkého kapitálu. Důvod je prostý. Do České republiky v minulosti proudil zahraniční kapitál hlavně ze západní Evropy. Lákali jsme zahraniční vlastníky na hubené mzdy a nízké korporátní daně, což nám sice pomáhalo k růstu HDP, ale ne k dost vysokým domácím příjmům. Výsledkem je, že dál konkurujeme levnou prací, zatímco ohromná část zisků teče do zahraničí. Jak píše historik Michal Pullmann, normalizace u nás zvláštním způsobem pokračuje i třicet let po Listopadu. Nejde však o „pokračování komunismu“, ale ostrakizování a vylučování všech, kteří nějak narušují dnešní neoliberální řád: třeba „parazitů“ na dávkách, levičáků, uprchlíků… Kdo tady nálepkuje ? To je především váš oblíbený politik Zeman a úspěšný miliardář a manažér Babiš:Vylučují a dělí obyvatele na ekonomicky produktivní „slušné lidi“ a zkorumpované „kriminální živly“. Babiš jakožto přímé ohrožení demokracie musí jít. Zároveň to nestačí. Problém je v systému, který na jedné straně produkuje zkorumpované politiky, kteří během krátké doby řeší hlavně svoje znovuzvolení, nebo „rozhořčené” miliardáře, kteří chtějí nápravu systému. Ani jedni, ani druzí, ale neřeší podstatu problému ukrytého v samotném jádru: neexistuje ekonomická demokracie. Bez ní je ta politická jen chudou příbuznou. Teprve demokratická kontrola nad politikou i ekonomikou může přinést úplné řešení společenských problémů. To žádný návrat před rok 1989 není.Právě naopak. „Spoléhejte na vlastní rozum,“ vzkázal(Vánoční poselství) na závěr Zeman lidem, z nichž devadesát procent sám označil za idioty. Má to svou logiku: pouze dokud se budou „idioti“ zarytě držet svého zdravého rozumu plného předsudků, drobných nenávistí a nezpracovaných manipulací, mohou zůstat plně v moci dezinformačních kampaní a znovu si zvolit svým prezidentem morálně chřadnoucího lháře.
  • Staník  | 06.01.2018 22:45  | Reagovat
    Pane Tomanče, trochu vám ulítly nervy, což? Kde je váš nadhled a vaše slušnost a morálka? Ale gumo se říkalo na Ranči vám lampasákům, ne agilním a nedomrlým nedoukům :-D A pokud si na některé věci (třeba váš přerod v roce 1989 z komunisty v demokrata) už nemůžete vzpomenout tak je to smutné. A zkuste si i přehrát rok 1990 a třeba i dalších pár let posléze. Vono to, že člověk svlíkne uniformu a změní narychlo světonázor neznamená, že ostatní lidi na to zapomínají. A zapátrejte v paměti jestli vaše jednání a chování bylo vždy košer.....Samozřejmě člověk se stále vyvíjí a kdos bez viny ať hodí kamenem. Tohle vám nevyčítám, jen vám trochu možná zkouším oživit paměť :-) A taky budu volit Zemana protože je to jen moje věc a je mi úplně u zadku co si o tom kdo myslí. Žijeme přece v demokracii ne? Mám na to právo? Já myslím, že určitě, jako máte právo vy zvolit koho chcete. Ale nikomu svůj názor nevnucuju a nikoho z protikandidátů nepomlouvám. Je to jen moje volba. Snad mně za to neupálí......Tak hezký večer.
  • Venca  | 06.01.2018 23:18  | Reagovat
    No - musím uznat že zoufalý šéfredaktorův pokus o oživení už skoro zcela mrtvého blogu JL tentokrát docela vyšel a ten zbyteček uživatelů mu na to ochotně skočil... Ale co z těchto reakcí chudák bude moct použít na zaplnění prázdného místa v tištěném vydání, to teda fakt nevím :-)
  • VladimírV  | 07.01.2018 01:05  | Reagovat
    Pane Jane P. Zemanovo vyjádření k Izraeli znám. Připomínám toliko moji předchozí otázku: "Jaký osobní vliv měl Zeman na anexi Krymu a výroku Trumpa k přesunu izraelské metropole z Tel Avivu do Jeruzaléma?". Otázka: "Jakou reakci byste čekal od představitele státu, který se dlouhodobě (už od V.Havla) hrdě hlásí ke spojenectví s Izraelem?". Na rozdíl od Vás mám jednu "nevýhodu". Nejsem v zajetí teorií iluminátů a různých individuí, která ovlivňují svět. Držím se zákonitostí vývoje společnosti. Představte si, že při předmětu Politická ekonomie socialismu byla smrtící otázka u zkoušek, zdali za socialismu existuje trh. Ač jste jakkoliv odpověděl, záleželo na míře oddanosti režimu zkoušejícího, zdali připustil onu pravdu, že i v prostředí plánovaného hospodářství prostě trh existoval. A to nemluvím o kapitalismu, kde je jeho hybnou silou svobodná soutěž, jinak řečeno - trh. Pokud se budeme držet životní úrovně, existují data, která jasně ukazují na to, že jsme se v poválečné době neměli nikdy tak dobře jako dnes. A to při faktu, že ne nevýznamný podíl daní nekončí v rozpočtech státu a obcí. To, že je velká část firem v majoritním vlastnictví zahraničního kapitálu je dáno mimo jiné nízkou mírou kapitálové účasti českých podílníků. Zkrátka to nebyl český kapitál, který by ovládl ekonomiku po přechodu do soukromého vlastnictví. Babišovi máte opravdu co vyčítat. Jako bohatý člověk šel rázně do politiky i proto, aby zmírnil nebývale rozbujelou zlodějinu, krytou státem, která mohla vyeskalovat do revolty. Revoluce, která by se neblaze dotkla i jeho jako bohatého člověka. Svoje investice si zkrátka pojistil tím, že se vyšvihl do vysoké politiky. Jinak platí, že ekonomická moc podmiňuje moc politikou a naopak. Váš výraz - demokratická kontrola beru ve vztahu k státním a obecním financím (transparentní smlouvy a účty). Jinak to na mne působí jako Vaše touha po demokratického centralismu, ústřední linii fungování vedoucí síly u nás za minulého režimu. Ještě k Zemanovi. Nejsem jeho obdivovatelem, volit ho budu jen v 1. kole. Pokud považujete skutečnost, že si bez předsudků dokážu poslechnout bez infantilních komentářů jeho vánoční proslov a nepůsobí to na mne jako červený hadr na býka, pak je to podle Vaší nálepky holt můj oblíbený politik. Dále bez komentáře.
  • franta pulpytel  | 07.01.2018 10:19  | Reagovat
    Pane Vladimíre , takže Marx a Engels neměli pravdu co týče vývoje společnosti. Podle Vás je posledním vývojem společnosti kapitalismus ? To že jsme museli zlikvidovat cukrovary to byl důsledek trhu ,nebo nám to nařídil Brusel. Spíš bych dal za pravdu panu Janovi ,co se týká zda ceny ovlvnuje trh ,nebo ceny ovlivnují velcí bankéři. Nedělní vysílání na snidaně na šlagru ( hostelem byl kandidát na prezidenta Topolánek) že by Peterka chtěl aby lidi volili Topolánka? Pokud by vyhrál Zeman , tak se bude psát že volby ovlivnily ruští agenti
  • Jan P.  | 07.01.2018 11:28  | Reagovat
    Pane Vladimíre V, vy že jste sympatizant přímé demokracie ? Silně o tom pohybuji. Autoritářství a kapitalismus jako řemen je vaše ideologie. Nejsem takový pamětník jako vy.Vůbec si ale nevzpomínám,že tu před rokem 1989 byla nějaká ekonomická demokracie(Určité snahy zde byly v roce 1968-69).Demokratický centralismus je úplně něco jiného než ekonomická demokracie . Omlouvá vás pouze to,že pojem ekonomické demokracie u nás není příliš znám. ED může v sobě zahrnovat participativní rozpočtování, občanskou kontrolu rozpočtu, genderově zohledněné plánování,participaci zaměstnanců na řízení firmy apod). Participaci zaměstnanců na řízení firmy považuji za smysluplný nástroj, který do jisté míry vyváží nepoměr sil mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci, kdy zaměstnavatel disponuje vždy větší silou než zaměstnanci, byť reprezentovanými odborovou organizací. Nic takového u nás za státně socialistické diktatury nebylo a o všem neomezeně rozhodovala vládnoucí strana(KSČ) a stranická byrokracie.Nepřekrucujte fakta .Nakonec i Zeman v devadesátkách při privatizaci velkých podniků prosazoval např. zaměstnanecké akcie Podnik vlastněný zaměstnanci je institucí, která je ekonomickou odpovědí na ideály vyjádřené heslem „Volnost, rovnost, bratrství“ respektující současně základní podmínku přežití individuální lidské bytosti v moderní společnosti.Více na webu: Hnutí za Přímou Demokracii-ekonomika Chudák zesnulý a bývalý mluvčí HzPD, humanista a náš největší teoretik PD Milan Valach.Ten se musí po smrti v hrobě obracet,kdo všechno se dnes PD ohání.Před pěti lety jsem mluvil na nějaké besedě s Milanem Valachem. Podle jeho tehdejších slov přímá demokracie funguje jenom tam, kde se obyvatelstvo dovede tvrdě zasazovat o své vlastní zájmy a kde si tu přímou demokracii samo vynutí. Určitě se nedá zavést politiky nějak shora. Ani Piráty či SPD ne. Prezident Miloš Zeman se přihlásil k rozhodnutí Donalda Trumpa uznat Jeruzalém jako hlavní město Izraele.Rozhodnutí Donalda Trumpa. je nezodpovědné, odporuje mezinárodnímu právu a dál zvyšuje napětí v regionu. Jste toho názoru,že prezident Zeman udělal dobře,že se k tomuto rozhodnutí DT jako hlava státu přihlásil.? Alibisticky se vymlouváte na rozporuplné chování Václava Havla v roli prezidenta.Vy jste se vším hned hotov.Havel se choval k zahraniční politice USA taky servilně. No a co ? Nikdo vám tady nevnucuje či nediktuje koho máte ve volbách volit a proč.Je to vaše osobní věc a právo,který nikdo nezpochybňuje Respektujte prosím i vy názory a věcné argumenty ostatních,proč je třeba pro ně Zeman nevolitelný i když úhly pohledu má každý diskutující jiný. I nevolit je volba. Do nového roku bych vám pane Vladimíre V. navrhl jednu.věc. Pojďme své komentáře v diskuzi pod článkem blogu navzájem si ignorovat, Budu k vám upřímný. Nebaví mě a nemám tolik času(nejsem důchodce nebo rentiér)abych na každý nesmysl a blábol na internetové diskuzi reagoval.Proti konfrontační demokratické diskuzi jinak nic nemám.Pokud je vedená slušně a v rámci pravidel. Za tu dobu jsme si vyměnili názorů a argumentů na řadu témat mezi sebou navzájem více jak dost.Jsem toho názoru,že není nutné za každou cenu mezi námi dále v tom pokračovat. V novém roce přeji hodně zdraví,štěstí a duševní svěžesti.
  • VladimírV  | 07.01.2018 13:45  | Reagovat
    Pane Franto, vycházím z reality. Socialismus jako "předposlední stadium vývoje společnosti" jaksi plošně nezafungoval, natož komunismus, ke kterému upíral svou naději Lenin. Takže zůstáváme u stádia kapitalismu a jeho modifikaci v sociálkapitalimus, kdy o míře sociálních jistot rozhoduje ekonomická kondice nositelských zemí. Pane Jane P. Děkuji Vám za názor. Neznáme se, nicméně blog jihlavských listů je platforma výměny názorů a proto si dovoluji na ně reagovat. Jako člověka Vás určitě nebudu vyhledávat, v tomto Vaše přání plně respektuji. Naopak k obsahu blogů se podle své chuti vyjadřovat budu. Zvláště pak, když se v jeho textu píše o tom, co jsem zač a jsou napadány moje názory. K mé osobě. Jsem zastánce přímé demokracie, ať se Vám to líbí nebo ne. To není termín souvztažný pouze k k určitému společenskému zřízení. Stranickost, na které je postavený systém zastupitelské demokracie, leckdy přecházející ve stádovitost, s sebou nese nebezpečí adorace politiků, kteří uhnou na dráhu uspokojování svých zištných zájmů, případně slouží svým medvědářům. A to bez patřičné odpovědnosti za své konání. Ano, ekonomická demokracie je termín neznámý před revolucí. Nicméně, a to je třeba říci, tato může fungovat pouze tam, kde buď existuje přímý vliv státu nebo ve společnostech postavených např. na principu zaměstnanecké akciovky. Těch bohužel ubylo, neustály tlak konkurence. Z duše se mi příčí populistické bláboly bývalého premiéra, který nutil soukromé firmy (dopravní) platovým diktátem k zvýšení mezd řidičů. Proto jsem použil příměr k totalitního termínu demokratický centralismus, kdy měla strana palec nade vším, cenami zboží počínaje a platy zaměstnanců konče. Prezident Zeman není hybatelem dění ve světě a jeho pragmatický názor, shodný s názorem Trumpa vychází z dlouhodobě dobrých vztahů Česka s Izraelem. Tečka. Všiml jste si prosím, že nikomu své názory nevnucuju tím, že zpochybňuji jeho osobu? To je přece o svobodě. Na psaní komentářů si vždy rád udělám čas. To je jedna z mála výhod důchodu. Buďte v novém roce v pohodě. Zdraví Vladimír Havlíček
  • Svatopluk Beran  | 07.01.2018 14:22  | Reagovat
    Pokrok lidstva nezáleží na morálce, ale na obchodu, v horším případě na válce. Morálka byla a je jenom zástěra pro rozšíření víry válkou. Víru ve světový reálný kapitalizmus s morálními pravidly u nás vymýtil po návratu ze školení za velkou louží bankovní úředník Klaus a prognostik Dlouhý. Nemuseli nic vymýšlet, jen realizovali vyzkoušené, maximálně doladili vlastní drobné inovace. Že to bylo ekonomicky dokonalejší než to co tu bylo celých 50 let, o tom není sebemenších pochyb. Pouze že obrácenou stranou mince je morální propad všech a to především elit. Jsem přesvědčen, že pokud ty nezačnou sami u sebe a zároveň s tím podporovat spravedlivé a vyrovnané obchodní podmínky pro všechny, slabé či silné státy a národy, nic se nezmění. Jelikož tu ale máme jeden národ který se posledních 200 let tak jako křesťané již 2 000 let, cítí být morálně předurčen k řízení této planety, nezbývá většině z nás nic jiného než zabřednout například ve školách do přestřelek žáků s policií, čí financovat postupně větší a větší počet našich občanů ,, přiznaných vojsk i nepřiznaných žoldnéřů,, pro potřeby lepších světových ekonomických a obchodních dohod se zeměmi které se doposud nestaly spolu s námi demokraticky svobodnými. Morální tvář presidenta je pouhé pozlátko pro nevědomé.
  • Svatopluk Beran  | 07.01.2018 14:55  | Reagovat
    Láďo doufám že nevěříš tomu že trh je svobodný bez ovlivňování silnějších národů, které nemají žádný problém s tím že za pomoci miliard dolarů jsou schopni svrhnout za pomoci uplácení vytipovaných a vyškolených občanů, ne příliš produktivní, ale přece jen legální vládu. Viz třeba Ukrajina. Jako příklad uvedu závěr inaugurační projevu Guatemalského presidenta Arabenze z 15 března 1951, po kterém se rozhodly Spojené státy zničit svobodu Guatemaly, podobně jako SSSR nás v roce 1968. Zahraniční kapitál bude u nás vždy vítán pro moderní kapitalistický stát, pokud se jeho nositelé přispůsobí místním podmínkám, budou se za všech okolností podřizovat guatemalským zákonům, budou přispívat k hospodářskému rozvoji země a zdrží se jakýchkoliv zásahů do společenského a politického života země. Tolik jenom k volnému a svobodnému americkému trhu a obchodu.
  • VladimírV  | 07.01.2018 15:21  | Reagovat
    Sváťo, ale samozřejmě, že ekonomická síla států hraje rozhodující roli. Ukrajina je příkladem, kam může zemi zavléci zlodějská politika vládnoucí garnitury. Pokud jde o úlohu zahraničního kapitálu, ten má obecně zájem tam, kde je předpokládána ziskovost vložených prostředků. Souhlasím s tím, že prvořadou roli hraje respekt k místním zákonům, tedy politice příslušných vlád. Pokud se však najde dostatečně vlivná zkorumpovatelná síla, i tehdy je "obchod" úspěšný. Horší je to s implantací "demokracie" do zemí s odlišnou náboženskou kulturou. Tato zástěrka zakrývá touhu o zabrání surovinových zásob jako záruku ekonomické prosperity.
  • Daňový soumar  | 07.01.2018 18:32  | Reagovat
    No u nás tu zlodějskou garnituru představuje třeba zrovan Zeman. Ten je schopnej nechat okolo sebe krást kohokoli. Stačí když on bude u lizu. To dokázal i teď podporou Bureše.
  • Svatopluk Beran  | 07.01.2018 21:25  | Reagovat
    Láďo odcházíme od tématu, ale Ukrajina je geopolitická kontrola státu z opačné polokoule světa. Tam ta potřeba surovin není významná potřebná a důležitá, ale na omezení vývozu těchto surovin do Ruska.
  • Svatopluk Beran  | 07.01.2018 21:33  | Reagovat
    Láďo odcházíme od tématu, ale Ukrajina je pro USA toužebná geopolitická kontrola státu z opačné polokoule světa. Skladba ukrajinských surovin není potřebná a nezbytné pro americký byznys, ale na omezení vývozu těchto surovin do Ruska důležitá, plus US vojska v rámci NATa na Ukrajině i vojenské vlastnictví Krymu už je z výhledového hlediska kontroly světa, jiné kafe.
  • Svatopluk Beran  | 07.01.2018 21:36  | Reagovat
    Koupí si lepší gumovej člun, zvětší rybník a opraví střechu na chalupě. :)
  • XXXXX  | 07.01.2018 21:52  | Reagovat
    Beran bod plus. Tak dospělá, či vlastně velká moralistická gumo kde je odpověď co konkrétně krom plků o tom jakej jsem kretén jsi udělal pro ukrajinské sjednocení? Hovno jako v zastupitelstvu co? Ale hezky to vypadá když vyprávíš. A taky umíš moc pěkně koulet očima.
  • Honza54  | 08.01.2018 07:42  | Reagovat
    A já si myslel, že pan XXXXX začne rok 2018 slušně a ono ne :-).
  • XXXXX  | 08.01.2018 16:12  | Reagovat
    No nevyšlo to. Snad za rok. :-)
  • Miroslav Tomanec  | 08.01.2018 20:25  | Reagovat
    Stanik : zajímavé, díky ! I za zájem o můj světonázor, to vždy potěší. Ale že bych ho měnil.... Tak schválně - materialista nebo idealista ? A jak to máte vy?
  • XXXXX  | 08.01.2018 21:24  | Reagovat
    několik úhybných manévrů
  • Miroslav Tomanec  | 10.01.2018 02:51  | Reagovat
    3. Lidi myslí, že Zeman umí natvrdo říkat nepohodlné pravdy. Bohužel, to je ten největší omyl – on říká právě jen ty pohodlné pravdy, které se netýkají jeho. Ale nikdy vám neřekne pravdu o tom, kdo mu dal peníze na kampaň, nikdy vám neřekne pravdu o tom, proč dal Martinovi „Lukoilovi“ Nejedlému tu nejlepší třípokojovou kancelář na Hradě hned vedle té své… A i když ho soud veřejně usvědčí ze lži, tak se Miloš Zeman nedokáže ani omluvit, ano, už nemá ani tu nejzákladnější slušnost nás všech chybujících lidí. 4. Ale nechme politiky. Řeknu vám něco obyčejně lidského, co je podle mě důležitější než nějaká velká politika. Miloš Zeman podle mě selhal v tom hlavním, co dělá skutečného prezidenta – nikdy, ani na sekundu se nestal pozitivním vzorem. Vzpomínáte si na něco čistého, dobrého a povzbuzujícího, co řekl? Vzpomínáte si na nějaký moment, kdy oslavil úspěch českého startupu, studenta, celé země, na moment, kdy vlil naději a úsměv pochybujícím lidem? Vzpomínáte na jediný projev, ve kterém by nebylo víc žluči než inspirace? Takový moment už roky nenastal. Z našeho prezidenta je čím dál víc jen mistr sarkasmu a jedovatého vtipu – každá druhá jeho věta obsahuje osten, o který se má někdo pořezat. Dovedete si představit, že by k němu nějaké dítě upřímně vzhlíželo, obdivovalo ho, vidělo v něm dobro? Děti jsou čisté, poznají pravdu. Zeptejte se dětí na prezidenta Zemana a ony vám řeknou, že vidí zlého dědu. A to je vše. Víte, já myslím, že Miloš Zeman tyhle volby zase vyhraje. Nechytá mě z toho amok, protože jak jsem řekl, ten pán vlastně za 5 let nic reálně nedotáhl a v dalších 5 letech už nedotáhne vůbec nic. Můj život, ani ten váš, už ten pán reálně neovlivní. Už může ovlivnit jen náladu v naší zemi. Uvažte to prosím ještě jednou. Opravdu tam chcete člověka, který žádnou svou politiku nenaplní? Opravdu tam chcete člověka, který místo obyčejných lidí slouží pracháčům v pozadí? Opravdu tam chcete muže, který lže a nedokáže se omluvit, muže, který ještě umí seknout, ale už svůj národ nemůže pozitivně vést do 21. století? Uvažte to, prosím. Výběr máte. Je tam zkušený diplomat Fischer, odvážný Horáček, který vynikl v umění, byznysu i vzdělání, je tam důstojný vědec Drahoš, sympatický mladý lékař Hilšer a další. Dejte šanci někomu novému. A hlavně jděte k volbám a ať budete volit jakkoli, tak si to užijte, protože už to, že můžeme vybírat, je paráda. Děkuji.
  • Miroslav Tomanec  | 10.01.2018 02:58  | Reagovat
    OTEVŘENÝ DOPIS VOLIČŮM MILOŠE ZEMANA A NEROZHODNUTÝM. Přátelé, ze všeho nejdřív vám chci říct jedno. Jestli fandíte současnému prezidentovi, tak já vaši volbu respektuju a uznávám. Nemám to hozené tak, že kdo volí Zemana, tak je zaostalý lotr, a kdo volí jiné kandidáty, tak je krasoduch a lepšočlověk. Mám přátele a strejdy, kteří mají úplně jiné politické názory než já – a stejně je mám celý život rád a vždycky se těším, až s nimi půjdu na pivo. Nechci, aby se z Česka stala prasklá země, rozdělená na dvě půlky, co se navzájem nenávidí. Takže respekt. Dokonce vám řeknu, co je podle mě na Miloši Zemanovi super. Na našem prezidentovi se mi líbí třeba jeho postoj k Izraeli – kéž by to od něj převzala celá Evropa. Dále si vážím toho, že Miloš Zeman evidentně nešel do politiky pro peníze. Lidi kolem něj asi jo, to jsou takové špíny, ale samotný Zeman podle mě nikdy nekradl a nekrade. No a konečně uznávám, že umí (nebo uměl) trefně pojmenovat věci a že dřív hýřil vtipnými bonmoty. I když je fakt, že tak 2 roky jsem od něj žádný dobrý neslyšel. Ale i tak, komu čest, tomu čest. Vím, že jsou i další důvody, proč jej chcete volit. Ale o těch dalších důvodech si myslím, že jsou to mýty. A chci vás poprosit, abyste mi dali 8 minut svého času. Já vám zkusím ukázat, že Miloš Zeman není ten člověk, kterého v něm vidíte. Když mi to vyjde, fajn. Když ne, žádný problém, klidně si ponechte svůj názor a já vám férově poděkuju za pozornost. 1. Nejdřív vám musím říct, že Miloš Zeman NENÍ úspěšný prezident. Víte, on přes všechny ty silné řeči vlastně za těch 5 let nic nedokázal. Nebo vy si dokážete vzpomenout na něco, co dobrého pro vás udělal či prosadil? Věřte mi, nenajdete skoro nic. Žádné jeho plány se nenaplnily. Víte třeba, že Miloš Zeman přišel na Hrad jako velký eurofederalista, že si od začátku vlády přál silnější EU a že chtěl co nejdřív zavést euro? Podívejte třeba na tenhle článek: „Zeman chce euro – jde to stihnout do roku 2017, Samozřejmě se nic takového nestalo – Zeman si totiž může povídat, co chce, ale stane se jen to, co mu vláda dovolí. Stejně do ztracena vyšla i jeho údajná podpora ekonomických vztahů s Čínou. Slavná čínská Hedvábná stezka nakonec přes Česko vůbec nepovede (v tom lépe uspěli Poláci, , velikost čínského kapitálu v ČR se od roku 2015 pořád zmenšuje a třeba teď jsou čínské investice u nás 30krát menší než investice malého Holandska. Třicetkrát menší! ) Stejně je to s Ruskem. Sankce samozřejmě nepadly a Rusko pro nás zůstává naprostým ekonomickým pidižvýkem. Prezident nedosáhl ničeho. 2. Další mýtus je, že Miloš Zeman hájí zájmy obyčejných lidí. Nevěřte. Miloš Zeman si o obyčejných lidech pořád myslí to, co říkal v roce 1992 – že třetina obyvatel je slabá duchem. On lidmi pohrdá, jen to na nás umí pěkně zahrát. Víte, já jsem před rokem zažil vzácnou věc – měl jsem asi dvouhodinový rozhovor s Petrem Kellnerem (a několik mítinků s jeho kolegou Jiřím Šmejcem). Nabízeli mi nějakou práci, kterou jsem stejně nevzal, ale to už je jedno. Dost dlouho jsme mluvili o politice, včetně toho, že mi upřímně řekli, jak vidí zahraniční politiku Miloše Zemana a návštěvu čínského prezidenta v Praze. Byly to možná nejzajímavější rozhovory mého života; musím uznat, že ti chlapi jsou extrémně chytří a mají vizi. Ale zároveň jsem z těch hovorů odešel rozčarovaný a se zvláštním pocitem. Jednu věc vám řeknu – není náhoda, že Miloš Zeman svou zahraniční politiku tak silně upřel zrovna na ty dvě země, ve kterých má pan Kellner jako na potvoru největší byznys. Věřte mi, že kdyby PPF měla největší byznys v Holandsku, tak se dnes na Hradě prodávají dřeváky, točí větrné mlýny a Miloš Zeman by dělal vtípky o blahodárném vlivu marjánky na zdraví seniorů. Ale že má pan Kellner byznys v Číně… Víte, Miloš Zeman není svůj a nehájí zájmy nás obyčejných lidí. On hájí zájmy jistých neobyčejných lidí. A oni jsou taky jediní, kdo z těch jeho čínských cest opravdu profitují. Však mu na to taky půjčují letadlo. 3. Lidi myslí, že Zeman umí natvrdo říkat nepohodlné pravdy. Bohužel, to je ten největší omyl – on říká právě jen ty pohodlné pravdy, které se netýkají jeho. Ale nikdy vám neřekne pravdu o tom, kdo mu dal peníze na kampaň, nikdy vám neřekne pravdu o tom, proč dal Martinovi „Lukoilovi“ Nejedlému tu nejlepší třípokojovou kancelář na Hradě hned vedle té své… A i když ho soud veřejně usvědčí ze lži, tak se Miloš Zeman nedokáže ani omluvit, ano, už nemá ani tu nejzákladnější slušnost nás všech chybujících lidí. 4. Ale nechme politiky. Řeknu vám něco obyčejně lidského, co je podle mě důležitější než nějaká velká politika. Miloš Zeman podle mě selhal v tom hlavním, co dělá skutečného prezidenta – nikdy, ani na sekundu se nestal pozitivním vzorem. Vzpomínáte si na něco čistého, dobrého a povzbuzujícího, co řekl? Vzpomínáte si na nějaký moment, kdy oslavil úspěch českého startupu, studenta, celé země, na moment, kdy vlil naději a úsměv pochybujícím lidem? Vzpomínáte na jediný projev, ve kterém by nebylo víc žluči než inspirace? Takový moment už roky nenastal. Z našeho prezidenta je čím dál víc jen mistr sarkasmu a jedovatého vtipu – každá druhá jeho věta obsahuje osten, o který se má někdo pořezat. Dovedete si představit, že by k němu nějaké dítě upřímně vzhlíželo, obdivovalo ho, vidělo v něm dobro? Děti jsou čisté, poznají pravdu. Zeptejte se dětí na prezidenta Zemana a ony vám řeknou, že vidí zlého dědu. A to je vše. Víte, já myslím, že Miloš Zeman tyhle volby zase vyhraje. Nechytá mě z toho amok, protože jak jsem řekl, ten pán vlastně za 5 let nic reálně nedotáhl a v dalších 5 letech už nedotáhne vůbec nic. Můj život, ani ten váš, už ten pán reálně neovlivní. Už může ovlivnit jen náladu v naší zemi. Uvažte to prosím ještě jednou. Opravdu tam chcete člověka, který žádnou svou politiku nenaplní? Opravdu tam chcete člověka, který místo obyčejných lidí slouží pracháčům v pozadí? Opravdu tam chcete muže, který lže a nedokáže se omluvit, muže, který ještě umí seknout, ale už svůj národ nemůže pozitivně vést do 21. století? Uvažte to, prosím. Výběr máte. Je tam zkušený diplomat Fischer, odvážný Horáček, který vynikl v umění, byznysu i vzdělání, je tam důstojný vědec Drahoš, sympatický mladý lékař Hilšer a další. Dejte šanci někomu novému. A hlavně jděte k volbám a ať budete volit jakkoli, tak si to užijte, protože už to, že můžeme vybírat, je paráda. Děkuji
  • Miroslav Tomanec  | 10.01.2018 02:59  | Reagovat
    To napsal jistý Martin Jaroš.
  • venca  | 10.01.2018 18:06  | Reagovat
    Málokdo je větší antizemanovec než já - nicméně v rámci objektivity bych rád řekl, žese tady velmi často papouškuje to o tom, že Zeman nazval třetinu obyvatel ČR idioty. Nepochybuju že si to myslí (možná i o větším dílu, než jen o třetině), nicméně ten výrok není jeho. Tehdy to v jakési nadsázce řekl psychiatr Cyril Höschl, Zeman to pak jenom jednou zase v jiné nadsázce (a s citováním zdroje) někde použil. Kdo tedy tento výrok vkládá do úst a hlavy samotnému Zemanovi, tak vlastně padá na dědkovu úroveň. On to samé dělal s Peroutkou...
  • XXXXX  | 10.01.2018 19:36  | Reagovat
    a k tomu je třeba doplnit, že ne osoba presidenta, ale institut přímé volby rozděluje národ, je úplně jedno jestli chytrá půlka nenávidí hloupou půlku za Zemana nebo bude hloupá půlka bude nenávidět chytrou půlku za jiného kašpara Jen ta chytrá, teda ta co si o sobě myslí, že je chytrá jako Tomancové, Kolerové a blbka Dusilová, pardon umělkyně, jsou líp slyšet, protože mají přístup k médiím. Ti co neumějí překousnout porážku jsou ti co dělí národ. A k čemu je nám vlastně president. Jo aha aby jmenoval profesory a vyznamenal kámoše.
  • Venca  | 10.01.2018 20:29  | Reagovat
    A divím se že superinteligentní švadlenka Lucka Bílá tentokrát nějak moc není vidět v roli mentorky...
  • Svatopluk Beran  | 11.01.2018 15:23  | Reagovat
    Nebudu nijak posuzovat Zemana. Protože i když ze sebe dokáže vytáhnout jednodušší sebestředné aktivity, stále je u mne pro naší mezinárodní obchodní politiku, v porovnání s ostatními presidentskými kandidáty (tedy vyjma Kulhánka), nezpochybnitelnou zárukou v rozšiřování našeho podnikání a obchodu neomezeně po celém světě. U kteréhokoliv jiného presidentského kandidáta s vytříbenou tváří a školením od etiketáře pana Špačka s odhodláním - JSEM TU JENOM PRO VÁS - přitom podělaného z našeho dnešního mocenského bratra na věčné časy, je pořád Zeman nejmenším zlem. Ovšem to spektrum našich nejvýznamějších poslaneckých osobností s rétorickým vyblitím osobních vizí a utajených proher, počínaje poslancem Kalouskem a konče třeba poslancemZaorálkem, tak to je teda dílo. Takhle se zhroutit na dno svých osobních schopností a ještě se domnívat že jsem King v přímém přenosu, tak to je teda věc. Jakej byl včera asi tak rozdíl v předvedení svého já, mezi nimi a předlistopadovým KŮLEM V PLOTĚ Jakeše, tak to jsem teda nerozpoznal. Že osobnost člověka dokáže zničit dlouhodobá práce v jednostraně vedené státní moci, jsme již poznali, že totožný projev stupidity dokáže i dnešní ústní svoboda a demokratické zřízení, tak to je myslím pro většinu našich běžných občanů, tvrdé procitnutí po 25 letech.
  • Honza54  | 11.01.2018 17:37  | Reagovat
    Nechápu, jak lidé zapomínají na Zemanovo chování a prohlášení. Buď jsou tito lidé slepí a hluší a nebo patří mezi těch 30% Zemanem nazvaných ......... ( je nutné oprášit paměť ).
  • VladimírV  | 11.01.2018 17:40  | Reagovat
    Ahoj Sváťo, máš bod. Jen bych dodal, že počínání Kalouska a jemu podobných, jedno ve kterém stranickém dresu, je důkazem, že i ve vysoké politice platí 4% pravděpodobnost podílu lidí se skony k psychopatii. Ti kromě toho, že působí jako symbol veškeré ctnosti, jedno, že jsou ušpinění minulostí až hanba, dokážou jít v zálibě ke svému počínání tak daleko, že ani necítí puch, který vychází ze sraček svého farizejství, ve kterých se brodí. Máme svobodu, a tak je společnost, místo toho, aby je vymázla z politické scény, nechává pomalu se v nich utopit.
  • Svatopluk Beran  | 11.01.2018 17:58  | Reagovat
    Jo, jo Láďo, přesně. To bylo na zbavení svéprávnosti z důvodů naprosté ztráty reality. Ještě bych to přirovnal ke scénce Wericha v pohádce Sůl nad zlato. Myslím že tam měl monolog přibližně něco jako - TY HLOUPÁ KVĚTENO, JÁ JSEM TADY KRÁL.
  • Venca  | 11.01.2018 18:09  | Reagovat
    Ach, svatá prostoto... Fajn, vymázněte už konečně parchanta Kalouska z politiky. Jen ať má konenčně bůh Andrejko volné pole působnosti. Kdo pak ale bude bureše kopat do kotníků ? Chovanec ? Bělobrádek ? Fiala ? Hm, tak jo. Zeman je zárukou našeho obchodování po celém světě ? A to jako konkrétně proč a konkrétně jak ? No, koukám že to zítra fakt jednoduchý nebude.
  • Jan P.  | 11.01.2018 18:22  | Reagovat
    Pane Berane,píšete: stále je u mne(Miloš Zeman) pro naší mezinárodní obchodní politiku, v porovnání s ostatními presidentskými kandidáty (tedy vyjma Kulhánka), nezpochybnitelnou zárukou v rozšiřování našeho podnikání a obchodu neomezeně po celém světě. U kteréhokoliv jiného presidentského kandidáta s vytříbenou tváří a školením od etiketáře pana Špačka s odhodláním – Ono je to ve skutečnosti jinak.Otázkou je,jestli jste v tomto ohledu dostatečně informovaný nebo máte jako většina voličů a podporovatelů Zemana jenom takový POCIT:prezident Zeman- ,,záruka ochrany a prosazování českých ekonomických zájmů v Evropě a ve světě." Miloš Zeman v roli prezidenta republiky pouze pokračuje v tom, co začal už jeho předchůdce Václav Klaus.Kellnerovi s byznysem v Číně pomáhal už předchozí prezident Klaus. Zapojila se i první dáma Livie Klausová, jež byla součástí delegace, která do Číny v roce 2012 slavnostně přivezla Krtečka. Respektive práva na vysílání tohoto kresleného seriálu, jež pro čínskou televizi CCTV tehdy na rok koupila skupina PPF. Když o necelý rok později ve funkci hlavy státu skončil Václav Klaus, plynule přešel do institutu nesoucí jeho jméno a financovaného právě Kellnerem. Bez politické podpory se zejména v Číně prakticky podnikat nedá a budování vztahů s českými politiky se Kellnerovi zúročuje. Článek Petr Kellner a Čína. Nejbohatší Čech zavelel k politickému obratu a Home Credit vytrvale roste vyšel původně 20. 7. 2017 na serveru HlidaciPes.org.
  • VladimírV  | 11.01.2018 18:22  | Reagovat
    Pro Vencu: Ve státě, který je nepochybně postaven na prioritě soukromého vlastnictví, je činnost jeho aparátu poněkud omezená. Programové prohlášení vlády je dokument, který je vlastně kuchařkou jejího počínání. Očekával jsem argumenty opozice , které jeho obsah zásadně změní, nic takového se zatím nestalo. Sám Babiš, který propaguje systém většinového vládnutí, dostal od svých odpůrců dar, tím, že se odmítli na vládnutí podílet. Pokud by byl v budoucnu odsouzený, je to důvod k demisi vlády. Hrdě trůnit v opozičních lavicích s představou, že je to tak dobře, je velkou chybou, protože platí, že být "u lizu" je prvořadou podmínkou pro prosazení svého.
  • Jan P.  | 11.01.2018 18:36  | Reagovat
    Prezident Zeman si nedávno pochvaloval, jak efektivně dokážou autoritářské země, jimž nepřekážejí v cestě demokratické procesy, realizovat velké projekty. Je to však pouhé zdání, upozorňuje ve svém komentáři( Autoritářské země mají lepší podmínky pro velké projekty. Ty ale nepomáhají)Iva Sojková. Článek vyšel na internetovém Deníku Referendum 08.08.2017
  • XXXXX  | 11.01.2018 18:50  | Reagovat
    za vším stojí mosad
  • Jan P.  | 11.01.2018 19:00  | Reagovat
    OTEVŘENÝ DOPIS VOLIČŮM MILOŠE ZEMANA A NEROZHODNUTÝM od Martina Jaroše. Podle mého názoru nelze jinak než souhlasit,ale je to i složitější... Dodal bych,že nejhůře na rozhodování(komu při volbě prezidenta dát svůj hlas) je liberálně levicový volič a ti,co se hlásí k radikální proevropské demokratické levici.Mezi ně se počítám i já. Volba prezidenta na levici znovu oživuje otázky, kam se postavit ve střetu mezi nacionalisty a pravicovými liberály. Daniela Dobrá :Levice mezi kavárnou a lidem v dnešním vydání A2larm.
  • Venca  | 11.01.2018 20:58  | Reagovat
    XXXXX - jak říkáš. A taky ilumináti ! A pochopitelně všechno to ze záhrobí řídí Milan Dvořák s Aloisem Kavalcem.
  • Venca  | 11.01.2018 21:00  | Reagovat
    Mě se akorát líbila jedna věta ve včerejším devadesátiminutovém burešově "motivačním" projevu, kde říkal, že bylo velikánskou chybou, když stát v minulosti přeněchal velké množství půdy CIZINCŮM. :-)
  • Venca  | 11.01.2018 21:01  | Reagovat
    Je vidět, že jde přece jenom do sebe.
  • XXXXX  | 11.01.2018 21:26  | Reagovat
    jo, pravda, na ty jsem zapomněl myslím, že se sedmadvacátýho ve čtyři půjdu vožrat, samou radostí nad tím, že tu bude konečně pokoj od filozofů
  • Svatopluk Beran  | 12.01.2018 12:29  | Reagovat
    Jane P., určitě nebudu znát nikdy většinu nutných informací a i z tohoto svého vědomí vycházím při svých ,,výplodech,,. Ani jeden z kandidátů na presidenta v předchozí i dnešní přímé volbě presidenta, nebyl pro mne dostatečně morální, humanistický a levicový (vyjma minulé kandidatury paní Fišerové) a možná že za mého života ani nikdy nebude. Jsem přesvědčen, že levicové smýšlení může vytěžit pro většinové občany více z volnému trhu a svobody orální i ekonomické, než z řízeného hospodářství. Dnešní neoliberalismus mne však nutí existovat v jeho mantinelech a uvědomuji si že za mého života se to už asi nezmění. Domnívám se, že pokud bych si to nedokázal dostatečně uvědomit, mohl bych skončit třeba jako pan Gryc. - Skončil bych topící se v dané dnešní realitě a přitom vůbec netušit že se topím. - Prostě je tady devět českých občanů, ze kterých vůbec nemám radost, ale pokud jsem přesvědčen, že bych měl využít své právo v tomto kolem mne historicky směřovaném demokratickém období. Volit bych měl. Musím tedy z nabídky, která mi vůbec, ale vůbec nesedí, někoho vybrat. Kulhánek coby zakladate českého Bosche (i když se mi mnohé věci v této fabrice nelíbily a nebál jsem se s nimi otevřeně bojovat coby zaměstnanec, tak i přesto mne nevyhodily a nechali mne jak pracovat i bojovat ), tak i moderníi Škodovky, je přesvědčen že obchod i z Ruskem a Čínou je nezbytný pro naše občany. Zbytek jeho vnímání světa je pro mne nepřijatelný. Jenže další prezidentští kandidáti jsou se svými postoji, převážně mezinárodními, úplně mimo mé chápání. Jejich lži, postavené na nezpochybnitelných historických skutečnostech, (např.Krym a další desítky, pro většinu občanů neznalých tajných amerických válek a řízených státních převratů - Guatemala. Irán, Kuba, Ukrajina, Vietnam, Sýrie, Lybie, atd. atd.), mi říkají, že jsou to buď podvodníci, nebo totálně amorální jedinci, kteří jsou šťastní za západní ekonomickou prosperitu z těchto válek a převratů na úkor milionů mrtvol lidí, kteří nevypadají jak my a mají pro nás odlišné kultury. U Zemana to platí podobně jako u Kulhánka. Je pro obchod našich podnikatelů a obchodníků s celým světem, (tak jak to umožňují svým obchodníkům i Spojené Státy). Jeho sprosťárny, mne nemohou nijak ovlivnit v mém přesvědčení, ( stejně tak jako např. zdejší od xxxxx). Naučil jsem se v těch hrubostech hledat to a co chtěl autor říct. A věřte, že se za tím zajímavá myšlenka velice často najde, i když s ní třeba nejsem zcela ztotožněn nebo s ní přímo nesouhlasím. Na Zemanovi mi více než zhovadilá hrubost a arogance, (které jsem byli já sám v našem krátkém osobním setkání postižený), vadí méně, než jeho rasistické zjednodušené pohledy na jiné národy a neobjektivní poměřování světových národů a ras. Prostě a jednoduše, rétoricky mohu bojovat mimo neoliberální mantinely v praktickém životě mi však zatím nezbývá nic jiného, než se v nich pohybovat. Proto se na vobu presidenta dívím, tak jak se dívám.
  • Svatopluk Beran  | 12.01.2018 13:16  | Reagovat
    Vencovi můj pohled. Fajn, vymázněte už konečně parchanta Kalouska z politiky. Nevěřím, že se TOP09 dostala legálně nad 5procent v parlamentních volbách. Mladí už je v Praze vůbec neberou. Tato pravicová strana vzniklá cíleně po rozložení pravicových voličů vlastní politikou, dávala velice reálný předpoklad udělat z těchto rozložených pravicově smýšlejících občanů koalici, jenž by mohla za příhodných podmínek dát pravici, sice rozdělenou, o to více nekompromisní, na další volební období dohromady. Povedlo se a udělali takové zásahy, že nám začli přibývat za krize miliardáři a chudnout občané. Prostě strana tohoto praktikujícího křesťana již ztratila svůj význam a nechtěně přelila část svých věřících občanů k panu velkopodnikateli, který si vybudoval impérium právě na zákonech od Kalouska a jemu podobných. Zeman je zárukou našeho obchodování po celém světě ? A to jako konkrétně proč a konkrétně jak ? Venco ty víš o někom jiném kdo se o to snaží a nebojí se farizeů na druhé straně transatlantického valu? Nebojí se jet do Číny a Ruska.
  • venca  | 12.01.2018 13:20  | Reagovat
    Jo. A taky domlouvá vodní elektrárny v Uzbekistánu, žejo :-)
  • Svatopluk Beran  | 12.01.2018 15:07  | Reagovat
    Taky, taky :) Co chceš v takhle nastaveném vazalském českém prostoru Havlema - (politickém), a Klausem - (ekonomickém), dělat? Těžko a dlouhodobě bude potřeba tvořit novou, jinou cestu než jimi dosud lidé jdou. Žádný řád tu ale není na věčnost. Ani dnešní největsí vojenský hospodářský hegemon nemá nic ve své listině základních občanských práv a svobod napsáno něco o tom, že by jediným možným politicko-ekonomicko-sociálním řádem byl typ dnešního neoliberálního kapitalismu. Jak říkal pan Werich. Ten čas stále letí a letí. I dnešní věk bude jednou středověkem. :)
  • Jan P.  | 12.01.2018 16:20  | Reagovat
    Pane Berane,rozumím.Levice je krásná věc, ale prachy si za ni nekoupíš. Aby jste i Vy mě lépe rozuměl.Naprosto souhlasím s autorkou (Danielou Dobrou) článku-Levice mezi kavárnou a lidem,který publikoval včera A2larm. "Úkolem české levice je pragmaticky zvolit menší zlo, ale zároveň a především nabídnout srozumitelnou alternativu k oběma ne-řešením."
  • Honza54  | 12.01.2018 17:15  | Reagovat
    Sv.Berane, kde nacházíte jistotu v následujícím vyjádření "Zbytek jeho vnímání světa je pro mne nepřijatelný. Jenže další prezidentští kandidáti jsou se svými postoji, převážně mezinárodními, úplně mimo mé chápání. Jejich lži, postavené na nezpochybnitelných historických skutečnostech, (např.Krym a další desítky, pro většinu občanů neznalých tajných amerických válek a řízených státních převratů – Guatemala. Irán, Kuba, Ukrajina, Vietnam, Sýrie, Lybie, atd. atd.), mi říkají, že jsou to buď podvodníci, nebo totálně amorální jedinci, kteří jsou šťastní za západní ekonomickou prosperitu z těchto válek a převratů na úkor milionů mrtvol lidí, kteří nevypadají jak my a mají pro nás odlišné kultury. " Prosím konkrétní argumenty. Jinak si myslím, že Zeman nepřinesl do země ze svých spanilých jízd ani jedno pracovní místo
  • Jan P.  | 13.01.2018 09:58  | Reagovat
    Honzo,pan Beran patří mezi ty,kteří zřejmě věří mýtů o čínských investicích. Poznatky o čínských investicích v České republice. Investice Volkswagenu (Zeman říká roztomile „české firmy Škoda Auto“) do fabriky na auta v Číně. Je to tedy jak v Rádiu Jerevan: neinvestuje Čína v ČR, ale Německo do Číny, peníze nepřitečou z Číny do ČR, ale potečou z ČR/Německa do Číny, nová pracovní místa nevzniknou ve fabrikách v ČR, ale v Číně. Ale to jsou jenom takové detaily, že. Hlavně že tuto částku, tekoucí ovšem opačným směrem, tak nějak přičteme k celkové sumě, aby vypadala větší. Dalo by se pokračovat na příkladech dále(...) Chápu,že dnes diskutovat s lidmi o celospolečenských tématech vyžaduje mimo jiné pevné nervy. Není nutné oslovovat názorového odpůrce v diskuzi Sv. apod.Skutečnost je složitější. Zrovna dnes jsem četl v diskuzi pod článkem( Proč se Češi nechali ošidit podruhé)Britských listů zajímavý postřeh čtenáře:Lidé se vážně nechali ošidit? Ne - ale vlastně ano. Jestli jsou ti, kterých se to týká, hloupí, tím si nejsem jist, rozhodně však nejsou přístupni žádným argumentům, a to už dlouho. Oni nechtějí slyšet, co se jim říká (což je značná obtíž pro snažení těch, kdo doporučují s touto částí "lidu" diskutovat: je koneckonců dost lidí, kteří se diskutovat snaží, a není to nic platné). Ti lidé nevěří nikomu, což má ten paradoxní výsledek, že bezmezně věří těm, komu se rozhodli věřit.
  • Svatopluk Beran  | 13.01.2018 14:37  | Reagovat
    Jane P. nejde o důvěru ve víru, jde o to že se někdo snaží a jede tam, zatím co většina ostatních se bojí, nebo má jen slepou víru ve svoji ideologického našeptávače. Samozřejmě je celá věc nesmírně složitá a i Spojeným Státům když se otevřely v sedmdesátých letech dvacátého století, či Německu později dveře do Číny, tak trvalo desítky let aby se zviditelnila jejich účast na ekonomice této země. Nejde v začátku podle mne o to, že se něco na sto procent povede, jde o to aby se přes odpor a demagogii začlo.
  • Svatopluk Beran  | 13.01.2018 15:10  | Reagovat
    Honzo mám doma jistě přes stovku knih zabývajících se historickými událostmi a zahraniční tematikou, kolem dvaceti životopisů důležitých účastníků světového dění, (jenom např. Bouřlivé roky a Roky obnovy od Henryho Kissingera má každá přes 1 000 stran), dokumenty na videích i DVD, již přes desítku let sponzoruji svým předplatným National Geografic. Dále je tu pro navození tématu a kontrole i internet. Mám možnost sledovat na satelitu všechny základní světové zpravodajské stanice včetně afrických a jihoamerických, nebo si je mohu nastavit. Mohu sledovat kubánskou televizi a jeden čas jsem měl i veřejný kanál Pentagonu. Prostě mám možnost porovnávat zpravodajství z celého světa a to mi dává možnost mít svůj pohled na skutečné dění ve světě. Pokud máš zájem se dovědět nějaké zajímavé informace, doporučil bych ti například nejnovější knihu amerického historika Stephena Kinzera - Bratři - o J.F. a A. Dallesových. Jeden byl zakladatelem CIA a druhý byl v té samé době ministrem zahraničí USA. Jejich životopis je docela zajímavý a jsem ochoten tvrdit že bratři Kenediovy byli proti nim naprostí břídilové. Životopis má pouhých 500 stran a koupíš jej jenom v nakladatelství Rybka v Praze. Tam seženeš i jiné knihy zápdních autorů přeložených do češtiny, které ti jiná česká nakladatelství jen tak nevydají.
  • Honza54  | 13.01.2018 15:52  | Reagovat
    P.Berane, tak to se nedivím že čtení uvedených knih a sledování všech satelitů vás tolik myšlenkově ovlivňuje. Předpokládám, že ovládáte dobře angličtinu, aby jste pochopil všechny souvislosti v těch všech komentářích.
  • Jan P.  | 13.01.2018 18:08  | Reagovat
    #volby2018 Začátek konce M. Zemana. Oficiálně byl dnes zahájen. Češi se definitivně rozloučí s postkomunistickou politikou z 90. let. Obrovská porážka Mirka Topolánka tento trend potvrzuje. Nástup nadějného Marka Hilšera je dobrá zpráva pro progresivní část levicovějších voličů.
  • Svatopluk Beran  | 13.01.2018 18:17  | Reagovat
    Honzo i po 5 letech práce ve Spojených Státech i 5 letech letech práce v Libyi je to s mojí angličtinou i arabštinou téměř nulové.
  • Honza54  | 14.01.2018 06:20  | Reagovat
    Tak ta znalost jazyků v souvislosti se sledováním světových satelitních webů mi dává prostor ke spekulaci, že si vše přizpůsobujete ke svému způsobu myšlení a prezentaci :-).
  • VladimírV  | 14.01.2018 08:56  | Reagovat
    Jan P. S koncem MZ bych byl velmi opatrný. Případné zklamání bolí. Rovněž s koncem postkomunistické politiky, myšleno tím v současném gardu. Generační obměna již proběhla - viz vládnutí Sobotky. S jakým výsledkem, je známo. Ono totiž nejde jen o to, obout si větší boty otců, ale být nadán zkušenostmi. Navíc, nenastává doba recese, takže se ani lístek na stromě nepohne, natož aby vznikla revoluční nálada, která by společnost dovedla ke zvratu režimu. Tedy s jedinou alternativou. Že si dění v naší zemi poděláme sami svojí neuváženou servilitou k mocným tohoto světa.
  • XXXXX  | 14.01.2018 09:41  | Reagovat
    já si taky myslím, že je to začátek konce Zemana, a je mi to celkem buřt, zato ale největší radost mám z toho jak dopadl topol. Ať si říká kdo chce co chce, lidi nejsou blbí, a pamatujou si a tuhle kurvu špinavou prolhanou zlodějskou poslali definitivně do řiti a to je dobrá zpráva.
  • Svatopluk Beran  | 14.01.2018 13:40  | Reagovat
    Honzovi. Oči jsou důležiťější než pouhý sluch. Pomocí očí jste schopen rozeznat odkud a kam je například nasměrován záběr, co je ve stejném záběru druhého zpravodajství vynecháno, či z poza které strany jsou záběry pořízeny nebo i časově posunuty. Mnohokrát vám i běží titulky pod záběrem nebo rozhovorem. Očima dokonce můžete i číst v kterémkoliv jazyce, pokud ho aspoň trochu ovládáte. Řeč, písmo a gramatiku jsem zvládl natolik, že jsem si udělat ve Spojených Státech Comercial Driving Licence - řidičák na kamiony. V USA se nemůžete naučit 600 testů ve kterém každém z nich jsou tři odpovědi, jedna správně a dva chytáky, jako u nás. Tato česká výhoda tam neexistuje. Musíte si koupit knihu se silničními zákony, která obsahuje silniční zákony všech 51 států, protože se výjímečně v detailech liší, (např. poloměr zatáčení zadních náprav je v některých státech rozdílný, kvůli rozdílnému poloměru zatáček v tom kterém státě dané tím kterým státním silničním zákonem při výstavbě silnic. V Oregonu můžete na příklad za tahačem mít na dálnici až 3 přívěsy Též zadní náprava návěsu i otočný čep tahače se dá z ohledem na váhu a rozložení nákladu po částečné vykládce měnit. Kingpin. neboli točnu na tahači můžete na hřebenovém převodu přesunout plus mínus 1m, zadní nápravy pak na žebřinovém rámu lze posunout vzhledem k točně až o 3m. V závěrečném testu na to může být otázka a vy si můžete vybrat z pěti možností, povětšinou zavádějících otázkách, pouze jedna je správná. Nikde na to není připraveno 600 testových otázek se správnými odpověďmi, které se u nás můžete nadřít. Musíte se to naučit kompletně celé a pak tahat z paměti odpovědi. To jen tak na vysvětlenou. Arabsky jsem se číst a a psát i nenaučil, i když jsem se to snažil naučit a dvě základní učebnice spisovné arabštiny doma vlastním. Nikdy jsem se nenaučil psát samohlásky v diakritice nad souhlásky. Protože arabské slovo obsahuje pouze souhlásky a ten rozsypaný čaj nad slovem jsou samohlásky. A ještě z pravé strany do levé strany. Libyjsky jsem dokázal pouze nějaké ty otázky ústně položit a povětšinou i pochopit odpověď, na rozhovor to vůbec nebylo. Sama arabština je pak v různých státech rozdílná. Jako třeba u nás čeština, slovenština či polština.
  • Jan P.  | 15.01.2018 22:30  | Reagovat
    Pane Berane,dlužím Vám odpověď . Růst ekonomiky neznamená vždy proporcionální růst kvality života. Musím Vám oponovat.Srovnáváte nesrovnatelné. Nejsem makroekonom ani se profesně politickou ekonomií nezabývám. Nejedná se o můj subjektivní či laický názor. 1,Ekonomika SRN a Spojených států má jinou strukturu a kapacitu než ČR(věda,výzkum,inovace,atd,). 2,Co se týče trhů a obchodu státních podniků v bývalém Československo před rokem 1989 ve světě je tato doba nenávratně pryč. Můžeme na to nostalgicky nebo kriticky vzpomínat,ale to je vše.Stali jsme se po roce 1989 pouze levnou montovnou Evropy. 3,Ekonomická globalizace začala zhruba před vice jak třiceti lety Tady byl ten nejdůležitější moment. Vyspělé světové ekonomiky jako USA či Německo toho dokázaly tehdy efektivně využít. Přemýšlet dnes o tom,že ČR má reálnou možnost na ekonomické globalizaci,která bude silně orientovaná na Činu podobně využít je holý nesmysl.Na to je dnes pozdě.Tady nám už dávno ujel vlak. Věřit mi nemusíte.Kvalifikovaně to popisuje akademická ekonomka Ilona Švihlíková. Svá tvrzení dokládá řadou dat a relevantních faktů.Pokud znáte dobře názory docentky Švihlíkové, tak musíte vědět,že mezi makroekonomy je ta poslední,která by se bránila tomu,aby ČR na čínském ekonomickém ,,zázraku" více participovala.Achillovou patou české republiky vidí IŠ mimo jiné ve výrobcích nízké přidané hodnoty a českým politickými elitám oprávněně vyčítá nekompetentnost,zbabělost a nezájem o regionální ekonomiku a její rozvoj jako páteře každé zdravé ekonomiky státu.Uznává,že předešlá Sobotková vláda se začala předešlými vládami zanedbávanou regionální ekonomikou vážně zabývat. Je rozhodně prospěšný sledovat zahraniční zpravodajská média a odborné publikace.Za předpokladu,že dotyčný umí cizí jazyk. Vůbec o tom nepochybuji. Nezlobte se na mě,ale na řadu ekonomických otázek a témat si odpovídáte subjektivně a pocitově.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru