Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Ivo Strejček

Od roku 2004 poslanec Evropského parlamentu za ODS. Narozen 11. ledna 1962 v Novém Městě na Moravě. Vystudoval Pedagogickou fakultu UJEP v Brně. V letech 1996/97 byl tiskovým mluvčím předsedy vlády Václava Klause a vlády ČR. Od roku 1998 do roku 2010 byl členem Zastupitelstva města Žďáru nad Sázavou. V Evropském parlamentu působí v hospodářském a měnovém výboru a jako náhradník v zemědělském výboru. Je členem delegace Evropského parlamentu pro spolupráci s Čínou. Je ženatý a má dvě děti.

Odborářská Pandořina skříňka

Ivo Strejček | 21.06.2011 12:58

Z hlíny a vody prý kdysi stvořil božský kovář Héfaistos půvabnou dívku, kterou starořečtí bohové obdarovali umem a svůdností. Mezi dary jí ovšem proradně věnovali také skříňku, do které uzamkli strádání, smůlu, závist, chaos a naději. Když zvědavá Pandora skříňku otevřela, zaplavily tyto hrůzné vlastnosti do té doby šťastný svět. Pandora se polekala a víko skříňky prý zaklapla tak rychle, že na dně zůstala přivřena pouze naděje. Kdo otevřel onu skříňku nenávisti, zloby a nevůle k dohodě, je po čtvrteční odborové stávce v ČR jasné. Výmluvně o tom svědčí nejen způsob, jak ji obyvatelé Prahy a velkých měst odmítli, ale zejména krach mezi samotnými odboráři. To ale neznamená, že je to vše za námi. A už vůbec to neznamená, že humorný způsob, jakým na vše reagovali Češi, by si měla koaliční vláda přeložit tak, že se jí vše daří a vše dělá dobře. Pár drobných poučení je, domnívám se, namístě. Vláda: méně sporů, více reforemKoaliční vláda vznikla s podporou luxusní převahy hlasů v poslanecké sněmovně. Možná právě to způsobilo, že někteří z ministrů této svůdné představě podlehli a více než vládnutí se věnovali rozdmychávání vnitřních svárů. Tak důsledně a vehementně, že kromě ztráty podpory části veřejnosti, otrávené každodenními šarvátkami, si ani neuvědomili, že přitom sedí na sudu se střelným odborářským prachem. Rozviklaná politická reprezentace sice připravila některé nezbytné reformy, ovšem ukolébána jistotou převahy hlasů, zapomněla je občanům důsledně a přesvědčivě vysvětlit. Nejsem snílkem a vím, že modernizační reformy, jejichž základním smyslem je zvýšit konkurenceschopnost České republiky, nepřijme veřejnost bez reptání. Je ale potvrzenou životní pravdou, že obtížné a nepříjemné úkoly se dají zvládnout, pokud víme proč, jak a kam směřují. Nálada veřejnosti: Řecko strašíNeschopností vysvětlit naléhavou podstatu vládních reforem nechala vláda a její poslanci ve veřejném mínění vyklíčit myšlenku, že reformami se rozumí pouze rozpočtové škrty. Slyší-li veřejnost den co den, že to či ono bude dražší a současně jí nikdo srozumitelně nevysvětlí, co pozitivního jí jednotlivé reformní kroky přinášejí, nelze ji vinit z toho, že svoji nechuť může obrátit proti vládě. V tak zakaleném rybníce se posléze dobře daří demagogickým šíbrům, kteří zmatenou a znechucenou náladu veřejnosti zneužívají k dosažení vlastních politických cílů. Naštěstí odboráři nenalezli u drtivé části veřejnosti ve čtvrtek sluchu. Snad proto, že právě v oněch dnech destruovala dluhy zcela rozložené Řecko další generální stávka, plály ulice a rozběsněný dav demoloval své okolí. Češi zřejmě pochopili, že „řeckým“ směrem s odboráři a socialisty jít nechtějí. Odbory a jejich vůdcovéSmyslem každého výše postaveného odborového předáka je vytvářet a podporovat atmosféru vhodnou k organizaci nátlakových akcí. Kdyby tak nečinili, mohlo by se ukázat, že jsou zbyteční a nakonec by se museli jít živit prací. Svými soustavnými sklony k organizaci neklidu jsou odbory nepřáteli stabilní společenské atmosféry a přestože mají plná ústa boje za pracovní místa a sociální jistoty, je pro ně představa spokojeného dělníka či zaměstnance nejhorší noční můrou. V tomto smyslu jsou čeští odboroví vůdci plnohodnotnou součástí širší „evropské odborové rodiny“. Evropský stát sociálního blahobytu, který (spolu s českými socialisty) vykreslují jako vysněnou rajskou zahradu, kam své členy jednou dovedou, narazil na svůj strop a je základní příčinou těžko zvládnutelných finančních potíží svých států. Pandořina skříňkaPandořinu skříňku radikálních nálad otevřeli v Čechách nepochybně odboroví předáci. Mám ale strach, že ani vláda není bez viny a příliš snadno vlastními chybami pustila levicové funkcionáře k „lizu“. Je teď na ní, jak rychle ze skříňky vysvobodí onu uvězněnou naději. Zdá se, že levicové experimenty by mohly být pro část společnosti zase atraktivnější než svoboda. A to by bylo zlé!

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

https://cialisbrand.ru: My, občané Protektorátu (1/3)
Remote healthcare consultations: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Vlastizrádci.
Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

81 komentářů

Přidat Komentář

  • Jan  | 21.06.2011 13:39  | Reagovat
    Vážený pane evroposlanče!Všechny politické strany,zejména před volbami hrdě hlásají.MÁME ŘEŠENÍ.Ve skutečnosti žádné řešení celospolečenského charakteru v současné době u nás žádná politická strana nemá.Mají pouze návrhy programů na získání voličů,tedy zaměřené na vybrané cílové skupiny,pro tu nebo onu sociální skupinu obyvatelsta.Proto se v současnosti dostáváme do neřešitelné situace a proto v posledních volbách do PS získala většinu pravice i když její politika ekonomickou krizi zavinila a levice má lepší program pro sociálně slabší většinu národa.Ani levice nemá celospolečenský program optimální v současné politické struktůře pro celou společnost a tedy realizovatelný.Tedy-NEMÁME ŘEŠENÍ,nemá ho žádná politická strana.
  • J.K.  | 21.06.2011 14:05  | Reagovat
    To Jan: popisujete populismus a to je parketa kryptokomunistů z čssd.........Ti slibují modré z nebe zdarma....to snad viděl a vidí každý. A pokud píšete, že krizi zavinila pravice, tak to je asi ironie na paroubkovský blábol před volbami.....tam zaznělo, že světovou finanční krizi zavinili čeští pravicoví a středopravicoví politici, ale to určitě nemyslíte vážně.
  • Hübner  | 21.06.2011 14:59  | Reagovat
    Vážený pane europoslanče! Ze Vam tu prekrasnou vzpominku na reckou mytologie (vite, co to je: mytologie!) malokdo bude odkyvat, je snad jasny. Preference se precejen za rok jednoznacne zmenily k neprospechu vladnich stranach. OSVÍCENSTVÍ si vylozil recke baje takto: Bedecke deinen Himmel, Zeus, Mit Wolkendunst! Und übe, Knaben gleich, Der Disteln köpft, An Eichen dich und Bergeshöh'n! Mußt mir meine Erde Doch lassen steh'n, Und meine Hütte, Die du nicht gebaut, Und meinen Herd, Um dessen Glut Du mich beneidest. (Goethe, Prometheus) Vas clanek je plno zkreslenych udaju, urazek a vysmechu tvrde pracujicich lidech. Cas Vase politiky konci v blizke dobe. Zduraznuji, ze vubec nepatrim do rad sympatizantu CSSD.
  • Tomáš Ďásek  | 21.06.2011 15:06  | Reagovat
    Já tedy nevím, ale docela mě pobavila počáteční tvrzení pana europoslance, že "obyvatelé Prahy a velkých měst stávku svorně odmítli" nebo "krach mezi samotnými odboráři"... To mi připomíná třeba výroky slavného iráckého ministra zahraničí o tom, že "vítězství je na dosah" ve chvíli, kdy americké tanky stály kilometr od Bagdádu... Bohužel pražáci - a vůbec všichni češi - nejsou japonci a představa, že kdyby stávka dopraváků trvala třeba týden, tak že milí občané budou spořádaně jezdit bez chaosu a nervozity do práce, z práce, k doktorovi, do školky a na nákupy na bicyklech, je poněkud úsměvná. Žádné následky se neprojevily jen proto, že stávka trvala relativně krátce. Také proto, že v těch "velkých městech" - jako je třeba Brno, neměla celodenní trvání, nebo byla jen symbolická. Bylo to samozřejmě proto, že odborářští bossové, kterým se situace trošičku vymkla z rukou, chtěli přece jen udělat nějaké gesto - určitou demonstraci síly, aby zachovali dekórum - ale přitom si sami velice dobře uvědomovali, že by si velkou generální stávkou nijak nepomohli a hlavně že by tím vůbec nic nevyřešili. Takhle se vlk relativně nažral. Ale koza celá nezůstala. Koza je už totiž dávno sežraná. Jenže pan Strejček zjevně hledá poučení tam, kde ho hledat chce, i když je úplně nesprávné. No...je to jeho válka.
  • Fejinka  | 21.06.2011 15:28  | Reagovat
    Hele, vrchní guru odeesáků Vysočiny, opět tady strašíš buď komunisty, Řeckem nebo odboráři, nech toho, je to trapné. Řekové si za těch 15 let docela užili dobrého bydla, my za těch 21 let také, hlavně vašich různých balíčků a kde jsme. Jasně, "prožrali jsme to", ale kdo. Já určitě ne. Kdo vlastně způsobil tu omílanou krizi, říká se, že ji má na svědomí finanční oligarchie USA a jejich nenažranost, podobně se chová naše politická reprezentace. Všechno rozkrást do soukromých rukou, pardon zprivatizovat a rozprodat do zahraničí. Banky jsme oddlužili a střelili rovněž zápaďákům a vše co se tady vydělá jde ven. Ta současná vláda je nejhorší za celou dobu naší pseudodemokracie, občané ji nevěří, tak má sama táhnout, slouží jenom těm horním deseti tisíc...Když vidím kolegu Vondru, jak se drží svého koryta, moje babička by řekla, že se drží jako h...o k....e. A to chce zvyšovat v příštích letech každý rok vojáčky-žoldáčky o 600 ročně. Ať si je platí ze svého, nebo ať je platí jeho nejlepší kamarádi Amíci, kterým slouží. A nebo strach před odbory? A odbory jsou jedinou šancí drtivé většiny národa, bohužel Čecháčci věří raději zkorumpovaným sdělovacím médiím. V Rakousku jsou všichni pracující v odborech - 100%, ale to my ještě nechápeme, nedorostli jsme. A kdo otevřel tu slavnou Pandořinu skříňku? Neschopnost "našich tzv. elit národa", kteří neumí vést náš stát k prosperitě, ale ke krachu. A odboráři na to musí reagovat. To, že to v Praze dopadlo jak to dopadlo mají na svědomí sami odboráři, kteří byli "měkký", bylo to dobře a občané, kteří se na to připravili - náhradní doprava-auta, kola, pěšky, taxi, dovolené, volno ve školách, práce doma, kdo do Prahy nemusel, tak tam nejel, včetně firem atd.Proto ten víkendový provoz dopravy a Pražáci byli rádi. Příští akce odborářů bude určitě jiná, to se s Vámi klidně vsadím a bude to potřeba, tato vláda musí odejít na smetiště dějin, jak se říká.
  • jojo  | 21.06.2011 16:17  | Reagovat
    Poslančesnadneuždlouho ,potřeboval bych vysvětlit jednu věc,která mi kalí vaše ideologicky čisté objasnění chodu vesmíru.Proč sakra, Češi ,kteří žijí na Korfu ,jako lékaři,taxikáři,číšníci,hospodští, proč tahle poměrně početná skupina,jezdí do naší vzkvétající modré zahrádky uprostřed Evropy jenom na dovolenou a PROČ SE SAKRA URYCHLENĚ VRACEJÍ DO TOHO OHAVNÉHO,BANKROTUJÍCÍHO,POTÁCEJÍCÍ HO SE ,POTÁPĚJÍCÍ HO SE ŘECKA? Jinak celkem vzato působíte jako Miloš Jakeš,když se bavil o perestrojce.Takže čest vaší práci.
  • Svatopluk Beran  | 21.06.2011 20:22  | Reagovat
    Pokud by měla být informace JK o panu Paroubkovi ohledně zveřejněného tvrzení, měl by uvést přesný odkaz kde Paroubek tvrdí - že světovou finanční krizi zavinili čeští pravicoví a středopravicoví politici. Slova DEMAGOGA Strejčak jsou slova prolhaného státního úředníka. Strktura a velikost Řeckého dluhu je diametrálně odlišná od dluhu Českého. Při pokusu dávat kýmkoliv rovnítko mezi Řecký a Český státní dluh je vědomá manipulace z občany této republiky směřující k ještě většímu rozkrádání. Tunelování skončilo, nyní se vykrádají dotace z EU, reformy tak jak je provádí prokorupční koaliční vláda razí, cestu v budoucnu k nepřetržitému miliardovému přisátí se soukromého sektoru na sociální zabezpečení státu. Všichni kteří svými ústy nebo perem prezentují tyto nekompetentní a nepravdivé informace, jako pan Strejček by měli být trestáni za šíření poplašných zpráv.
  • jihlavak  | 21.06.2011 21:14  | Reagovat
    Pane Berane, Vaše averze vůči některým lidem je směšná. Jste ochoten někdy přijmout názor někoho jiného s jinou představou na společnost a státní ekonomické zřízení, nebo jste skutečně "zabedněný" marxista-revolucionář za každou cenu. Jste přesvědčen ža vaše pravda je ta jediná a spávná i za cenu, že vám to budou vyvracet renomovaní odborníci. Místy jste už trapný.
  • Hübner  | 21.06.2011 21:15  | Reagovat
    Pane Berane! Gratuluji. Konecne STRUCNE a SPRAVNE! To co pan Strejcek tady vede je STUDENA VALKA...
  • Hübner  | 21.06.2011 21:18  | Reagovat
    (ad Jihlavak) něco k věci???
  • M.Pilková  | 21.06.2011 22:32  | Reagovat
    pro jihlaváka: vy vyčítate panu Beranovi, že není schopen přijmout jinou představu na společnost a přitom sám také nejste schopen přijmout jeho jiný názor.Smiřte se s tím, že každý má jiný názor na společnost, její vývoj a směrování podle toho z jakého prostředí pochází, podle toho co zažil a s čím se denně setkává. Je to tak, bylo to tak a bude a také to souvisí s morálkou a s určitou schopností vžít se do postavení jiných lidí. Sobečtí lidé, a je jedno z které skupiny pocházejí, myslí jenom na sebe a nevidí a neslyší nic jiného. A také je nutné už pochopit, že jsme všichni na jedné lodi a všem hrozí nebezpečí stejně jako těm na Titaniku- nebo si snád´někdo naivně myslí, že když tancuje a přejídá se na horní palubě a v podpalubí se tísní zubožení chudáci, že má větší šanci v případě katastrofy přežít ? Odpověd´již znáte.Takže by bylo dobré a nutné , aby hlavně politici dali hlavy dohromady, zapomněli na to, že jsou rudí, černí, modří nebo fialoví a začali používat ROZUM A SVÉ ZNALOSTI .Ovšem když někdy poslouchám některé politiky a je mi úplně jedno z které strany jsou, tak mi připadá , že míra arogance už dosáhla chorobné míry-Viz. výroky p. Kalouska na čtvrteční stávce o tom jak on chudáček musí v 7 hodin už být dnes tzv. v práci a tí nic nedělajíci demonstranti se tzv. flákají a přitom mu lidé z davu odpověděli, že přišli z noční směny . Začínám si myslet, že to už ani není arogance a opojení moci,ale pomatení mysle a to jsou lidé, kteří mají tuto republiku vyvést z problémů?
  • Tomáš Ďásek  | 21.06.2011 22:44  | Reagovat
    To jste paní Pilková v pohodě. Ženský se z Titanicu zachránily jakž takž všechny... Vodsral to jen DiCaprio a jeho kámoši.
  • Svatopluk Beran  | 22.06.2011 09:25  | Reagovat
    Slovo renomovaného odborníka pro JK k charakteru Řecké krize. Upozorňuji že tento článek vyšel v loňském roce. Je škoda že ho ODS a TOP09 nenabídla občanům ČR, nebo ČSSD neuváděla jako součást svého volebního programu v důkazu prolhanosti ODS a TOP09 ohledně naší možnosti, skončit jako Řecko. Uvádím ještě že míra řeckého zadlužení byla 110% HDP, zatím co výška našeho zadlužení byla 36% HDP. Řecko dlužilo převážně zahraničním bankovním institucím, zatímco naše dluhy jsou většinou dluhy našim bankám. Následný zkrácený výtažek je od Ing. Ilony Švihlíkové Ph.D., která přednáší ekonomii na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů v Praze, kde vede Katedru politologie a společenských věd. Přesto že se často tvrdí, že Řekové si za své problémy mohou sami svým nezodpovědným hospodařením, především rozmařilými výdaji, je to jen část pravdy. Je nicméně pro media a také některé české pravicové politiky lehce uchopitelná, takže nejen v předvolebním Česku jsme mohli vypozorovat jednostrannou argumentaci o zhoubnosti vysokých sociálních výdajů. V případě Řecka se totiž nakumulovalo několik faktorů, které v kombinaci vytvořily současný problém. Problém Řecka je mnohem hlubší a dotýká se samé podstaty a fungování hospodářské a měnové unie. Informace o skutečném stavu řeckých financí se začaly objevovat na konci roku 2009. Nejde jen o to, že řecký deficit za rok 2009 dosáhne minimálně 13,5%HDP (s dalšími možnými revizemi směrem nahoru) a že řecký vládní dluh překročí 110%HDP. Šok z Řecka měl být způsoben i tím, že vyšly najevo dlouhodobé statistické machinace, kterých se Řecko dopouštělo, včetně údajů pro přijetí eura a tedy vstupu do eurozony. Zatímco špatný stav veřejných financí je jasný, není už tolik zřejmé co k nim vlastně vedlo. Je potřeba se podívat na dlouhodobý vývoj příjmů a výdajů, ale ani tento pohled nemůže pro pochopení skutečných kořenů současné krize plně postačovat. Z publikace Eurostatu Government Finance Statistic 2010 vyplývá, že řecké deficity měly dlouhodobý charakter. Na jedné straně jsou po právu kritizovány vysoké státní výdaje např. za včasný příchod do práce či šestnácté platy. Málo už se ale hovoří o tom, jaké strukturální znaky má řecké hospodářství, které se pak negativně promítají do daňového inkasa. Řecko – PODOBNĚ TAK JAKO ŘADA DALŠÍCH ZEMÍ - OD ROKU 2000 PROSAZOVALO STRATREGII POKLESU PŘÍMÝCH DANÍ, DOUFAJÍC, ŽE TAK URYCHLÍ EKONOMICKÝ RŮST, ČÍMŽ SI NUTNĚ PŘIVODILO VELKÉ PŘÍJMOVÉ VÝPADKY, (podobně tak jako od vlády Topolánka až po dnešek v České Republice). Řecko – podobně jako skupina ,,problematických zemí, států (PIGS – Portugalsko, Irsko, Řecko a Španělsko) –jsou země které leží na periferii Evropy, nemají úplně ideální ekonomickou strukturu a především M A J Í NÍZKÉ DANĚ. Řecko má pole publikace Eurostatu jeden z nejnižších poměrů PŘÍMÝCH DANÍ na HDP. Zatímco v roce 2008 v průměru přímé daně tvořily v rámci EU 13,1% HDP, v Řecku to bylo pouze 7,7% HDP, což je ještě o dva procentní body méně ve srovnání s rokem 2000. Země PIGS se navíc vyznačují nízkým podílem jak daní, tak celkových vládních příjmů na HDP ( což přesvědčivě vyvrací hypotézu o spojení mezi nízkými daněmi a nízkým zadlužení. POROVNEJTE VŠICHNI KAM A KDO NÁS DO NARŮSTAJÍCÍHO STÁTNÍHO DLUHU, POSLEDNÍCH SEDM LET, KRÁCENÍM PŘÍMÍCH DANÍ TĚCH ÚSPĚŠNÝCH VEDE, A CO NÁM V ROZPORU SE SKUTEČNOSTÍ U ZEMÍ BLÍŽÍCÍXH SE BANKROTU, TATO KOALIČNÍ ZLODĚJSKÁ VLÁDA LHANÍM VNUCUJE). Pro porovnání uvádím dvě hlavní ekonomiky EU – Německo, Francie a skandinávské státy v porovnání se zeměmi PIGS. Země……Podíl celkových příjmů vlády v roce 09……….....deficit rozpočtů zemí za rok 09 Francie…………..............48,1%.......................................................-7,6% Německo………..............44,3%.......................................................-3,3% Finsko…………...............53,2%.......................................................-2,4% Švédsko………..............55.7%.......................................................-0.8% Řecko…………...............36,9%.....................................................-13,5% Španělsko………............34,7%.....................................................-11,2% Irsko……………...............34,1%.....................................................-14,3% Snížení přímých daní bylo navíc doprovázeno úlitbami obou největších stran pro spřátelené firmy. Podpořeno rozšířeným klientelismem a korupcí vše vysťuje v odhady až 40% podílu šedé ekonomiky. Tato kombinace je navíc podtržena nejen již zmíněnou nevýhodnou polohou Řecka na samém okraji Evropy, a tedy daleko od centra tvořeného Německem, Francií a Beneluxem, ale i ekonomickou strukturou, která, silně spočívé na zemědělství a cestovním ruchu. To, že se Řecko skládá z mnoha větších či menších ostrůvků, může být atraktivní pro cestovní ruch, ale velmi to omezuje ekonomické řízení země, o infrastruktuře a základní průmyslové páteři nemluvě. Řecká ekonomika má velice nízkou absorpci, která je navíc v případě cestovního ruchu ještě sezoně omezená. Nedostatečnou konkurenceschopnost Řecka dále podtrhuje fakt, že přijalo euro za nevýhodný převodní kurz, takže už vstup do eurozony s sebou nesl značné náklady. Nezveřejňuje se, že nejdůležitější roli v tzv. kreativním účetnictví Řecka sehrála nechvalně známá finanční korporace Goldman Sachs. (jak jistě většina z nás ví, tato finanční korporace byla základním startérem nynější hypotéční, hospodářské a finanční krize). Goldman Sachs nejenže ,, pomáhal,, Řecku skrýt pravý stav veřejných financí, ale zároveň se stal hlavním aktérem na trhu se speciálním finančním derivátem CDS (credit default swap), který představuje de facto sázku na špatný hospodářský výsledek. V případě Goldman Sachs, který byl obeznámen s kompletní fiskální realitou Řecka mu CDS umožňoval vydělávat na sázce, že Řecko zbankrotuje. Za zmínku rovněž stojí chování finančních institucí, specificky hedgeových fondů, a také ratingových agentur. Jak finanční instituce, tak ratingové agentury mají velký podíl na současné krizi. Zatímco v případě krize byly finanční instituce (např. Goldman Sachs) zachraňovány z veřejných peněz, nyní titíž aktéři kritizují stát za příliš velké zadlužení a navrhují drastickou kúru pro obyvatele. Ratingové agentury, které neměly problém ohodnocovat nekvalitní balíčky CDO vysokým ratingem nyní zemím vyhrožují, že sníží jejich rating a zadrží jim tak půjčování na mezinárodních trzích. Již dlouho je evidentní, že minimálně v rámci EU je nutné provést kroky, o kterých opakovaně hovořila kancléřka Merklová i na G-20- dostat ratingové agentury pod veřejnou kontrolu a regulovat, resp. zakázat určité typy spekulativních operací.
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 09:43  | Reagovat
    Portugalsko, Irsko, Řecko, Španělsko = PIGS ? Tak to je velice pěkné a trefné. Jistě víte, co v angličtině znamená "pigs" :) To se nám to chrochtá, když nám do korejtka pořád někdo sype...
  • jojo  | 22.06.2011 09:51  | Reagovat
    Souhlas pane Ďásek.To se to těm finančním prasátkům chrochtá,když jim někdo pořád sype že ? Privatizace zisků a socializace nákladů. Banky ve své nenažranosti jsou schopné odstřelit celý svět. A pak přijde blábola,který blemcá o tom,že jsme něco prožrali.Ani bolševik nedokázal lidi takhle oblbnout.
  • Jan  | 22.06.2011 10:49  | Reagovat
    Bezohlednost vykořisťování,růst příjmů bohatých na úkor zaměstnanců,sociálně slabší většiny,se v posledních letech zejména v době globální krize,výrazně prohloubila.To je základní příčinou rostoucí nespokojenosti občanů v řadě zemí.Pokud se situace nezmění,důsledky mohou být důsledky hrozivé.V Evropě i ve světě je v současné době většina vlád pravicově orientovaných a nemají žádné programy zaměřené na růst zaměstnanosti a zlepšení sociální situace.Je to stav,který se nedá logicky vysvětlit.Hlavní příčinou je však zřejmě roztříštěnost opozičních levicových sil,málo účiný společný program boje proti růstu chudoby a za prosperitu ekonomiky.
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 10:54  | Reagovat
    Ano, problémem je nenažranost. Nenažranost všech. Nejen těch démonizovaných politiků a imaginárních bankéřů. Byli jste někdy v Tescu či v Kauflandu ? Jak má ta proklamovaná odíraná chudá vrstva narvané koše šunkou, čokoládou, vínem a ananasy, nad tím zůstávají oči i rozum stát. Nacpou to do tédéíčkové oktávky a doma to pak všehcno vybalí před metr a půl velkou plazmou, koukají na zprávy, debužírujou a rozčilujou se nad sociální nespravedlností. To je snad stav, který se logicky vysvětlit dá ? :)
  • Svatopluk Beran  | 22.06.2011 11:19  | Reagovat
    Přesně tak. To je ta svoboda o které spisovatel - umělec z Hrádečku i lyžař - bankovní úředník z Hradu, či pan Vondra dobře věděli a pro kterou i někteří z nich z naszením vlastního života disidentovali a pro kterou se stali presidenti či velvyslanci za oceánem. Tvrdá práce se po spravedlivé zásluze vyplatila.
  • Jan  | 22.06.2011 11:36  | Reagovat
    Pane Ďásek podle usuzování ekonomické a sociální situace lidí v nákupních střediscích jako je Tesco nebo Kaufland by člověk také řekl že situace není vůbec zlá.Ale věřte nebo ne, není to úplně celá pravda.Naopak sociální a ekonomická situace většiny se bude bohužel i nadále více zhoršovat.Možná patříte spolu i s panem evroposlancem mezi ty >>úspěšné>úspěšných
  • Svatopluk Beran  | 22.06.2011 11:40  | Reagovat
    Dá pane Ďásek dá. Správnou reklamou a cíleným zaměřením Public Relationsa s možností zapůjčením peněz z desetinovou skutečnou hodnotou, o čemž občan neví, se dá velice lehce zatáhnout neznalý občan do systému umělé spotřeby. No a pak už jen pracuje a k tomu platí úroky tomu, kdo nepracuje ale na podkladě inflačních prostředků směny, parazituje na komperativní výhodě zůčastněných, kteří skutečně vytvoří během svého života hodnoty, ať už hlavou nebo rukama.
  • Jan  | 22.06.2011 11:42  | Reagovat
    občany, kterých se současné i budoucí ekonomické a sociální problémy na rozdíl od méně >>úspěšných
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 12:01  | Reagovat
    V tomhle se pane Berane a pane Jane asi nikdy neshodneme. Vám vadí úzká skupina lidí s nemravnými zisky. Ti lidé jsou jistě bezohlední kapitalisté, jenže taky dávají práci jiným, co mají sice třeba setinový plat proti nim, ale umožňují jim právě ty narvané košíky a elcédéčka. Mají totiž hlavu, prostředky, organizační talent a samozřejmě i ostré lokty. A když tuhle třídu odstřelíte (ať už obrazně, nebo doopravdy) a dáte ekonomiku do rukou lidem z ulice, půjde to všechno od desíti k pěti. Naprosto stejně jak po únoru. Bohužel je to tak. Nebo si nevzpomínáte na plánované hospodářství, národní podniky a všeobecný "blahobyt" ? Jogurty v úterý, maso ve středu, televize v pět ráno před Elektrou, pokud jste měl štěstí a byl do desátého místa ve frontě. A rozhodně mne prosím neřaďte k těm vašim normalizovaným "úspěšným". Ač jsem zaměstnán v oblasti IT, nejsem žádný specialista a tudíž nemám plat euro, česko, a jistě ani městskoposlanecký. Moje žena je zdravotní sestra. Žijeme v rodinném domku společně s mojí matkou - důchodkyní vdovou. Nemyslím, že bychom jakkoliv vybočovali z průměru jakési "nižší střední třídy". Jenom jsme si holt nějak nezvykli pořád na něco nadávat a stěžovat si...
  • jojo  | 22.06.2011 12:14  | Reagovat
    No maso bylo, blblo se o játra a podobný dreky, jogurt byl taky furt,i když teda jeden druh,ale byl to jogurt, televize asi problém byly, barevný. Ale tak tedy jsem rád ,že mi bylo vysvětleno jak je všechno OK, jak nám to krásně běží a jak se máme stále lépe a lépe.Jo a máme svobodu a mandarinky. No jo ,ale za malgamovej hnus v puse jsem tehdy neplatil a ani to nikoho nenapadlo chtít.
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 13:02  | Reagovat
    ...a kojenecká úmrtnost byla pouhá 4 procenta, průměrná délka života o deset let méně, brufen existoval leda pašovanej od známého tiráka, mamograf či leksellův gama nůž byly leda tak rekvizity do Návštěvníků. Máte pravdu, žilo se tehdá opravdu mnohem líp. Projděte si prosím všechny moje příspěvky z JL a pak zrovna mě obviňujte z náklonnosti k nějaké politické straně nebo vládě. Já prostě jenom nemám rád monochromatické vidění a tu slavnou "nulovou toleranci". A proto ani nikoho šmahem demagogicky neodsuzuju jako pravičáka nebo jako bolševika...
  • jojo  | 22.06.2011 13:30  | Reagovat
    Hm hm ,lexel nemělo ani Švédsko víme ,ani Británie v roce 1989 moc dlouho,brufen nechápu,k čemu to je ? Jestli se vám v tomhle hnoji,kde se s váma pokouší zametat kde jakej arogant, a to za bolševika bohužel bylo v míře mnohem menší,ouřada a blb z agentury a poslanci a vláda lžou víc než politbyro,líbí ,no tak proč ne.Ale už máme zaděláno na velký průšvihy a tenhle poslanec se tady stará o ptákoviny. Proč se nevyblemce k Vondrovi,Drobilovi , Fejkovi ? Stávka už byla.Hnůj pokračuje. Krade se dál.
  • jojo  | 22.06.2011 13:32  | Reagovat
    Jo a za bolševika byla samozřejmě daleko větší legrace, protože ani oni už nevěřili,že je to opravdu na věčné časy.Tahle banda tomu věří a ještě lže,že na světě neexistuje nic lepšího.
  • Libor Furbacher  | 22.06.2011 13:55  | Reagovat
    Pane Beran nevim kde vy ty informace o danich v Recku berete.Ze Recko snizilo dane v roce 2000 z 35 na 34 procent se tezko da nazyvat konzervativni politikou,hlavne proto ze si Reci nenechaji sahnout na sve vyhody jako sestnacty plat ,atd ,atd jak se se spravne zminil. A druhy problem je ,ze ty velke dane nikdo neplati ,vsechno co jde se dela za hotove penize bez ''papirovani''.A tohle jsou ty nebezpeci ,ktere by mohly krasne bujet v Cesku. www.athensinfoguide.com/businesstaxationsystem.htm Tady je ta reference o danich pokud mate zajem.
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 13:58  | Reagovat
    No tak to si pište, že ve Švédsku leksellův gama nůž byl - právě ve Stockholmu ho totiž v roce 1968 (!) Lekssel s Larssonem poprvé spustili. Ovšem to je vedlejší - to ode mě nemělo být srovnání západu a východu ale úrovně zdravotnictví tehdy a dnes všeobecně. Prostě pokud by se léčilo na úrovni roku 1990, tak nám stačí polovina peněz ve zdravotnictví. Kdyby se lidi dožívali o těch deset let méně, nemusí se dělat důchodová reforma. Nedá se prostě jednoduše srovnávat a říkat, že bývalo lépe a že dnes je všechno rozkradeno. Kvalita života je dneska někde jinde - a bohužel něčím se zaplatit musí. Krade se dál - to máte pravdu. Kradlo se vždycky, krade se teď a krást se bude i nadále. Společnost ve které se nekrade se nazývá "ráj" a bohužel jak bylo zjištěno, s živočišným druhem zvaným "člověk" se vytvořit nikdy nedá.
  • jojo  | 22.06.2011 14:18  | Reagovat
    ------Přístroj byl zakoupen a uveden do provozu 26. října 1992, výrobní číslo měl 37, v Evropě se jednalo o 8. přístroj a v postkomunistických zemích o první.Jo a taky nás bolševik připravil o operační systém Windows 2007.Možná i 95. Teď by mě tedy zajímalo, co pan poslanec hodlá dělat v cause potravinových náhražek povolených Bruselem pro východní země EU. Myslím,že tam by mohl udělat víc než v odborech.trochu si podat Nestlé,Coca Colu a tak ne ?
  • Jan  | 22.06.2011 18:33  | Reagovat
    Pane Furbacher a další ! Nemusíte s názory a fakty p.Berana souhlasit nebo s nimi polemizovat.Ale jaký je Váš osobní nebo jiný názor na řešení současných ekonomických,sociálních a politických problému u nás i ve světě?Nechat opět vše po Klausovsku neviditelné ruce trhu, která veškeré ekonomické a sociální problémy vyřeší ? Nebo nějáký model fašistické diktatůry by mohl být také vhodný?Pokud jste celkem spokojený se současným stavem, je to Vaše osobní věc,ale většina společnosti vnímá a zažívá současné dění u nás i ve světě jinak a právem se ptají a navrhují rúzná řešení současných problému.
  • Jan  | 22.06.2011 19:01  | Reagovat
    Pan evroposlanec vidí řešení současných problému u nás v protlačení vládních pravicových reforem silou 118 poslaneckých hlasů v PS.Myslíte si že navrhované vládní reformy současnému stavu u nás skutečně pomohou a vše zdárně vyřeši ve prospěch většiny občanů a české ekonomiky.Nebo jsou i jiná možná lepší řešení reforem a je potřeba o nich věcně a konstruktivně diskutovat?
  • Tomáš Ďásek  | 22.06.2011 20:24  | Reagovat
    Dobrá, pojďme se tedy bavit o lepších řešeních. Jakou třeba navrhujete důchodovou reformu ? Já jsem pro odchod do důchodu v pětapadesáti, každému důchodci přidat dva tisíce a každý rok lázně zadarmo.
  • Svatopluk Beran  | 22.06.2011 23:34  | Reagovat
    Jsem pro pane Ďásek, vraťme se k odměnám manažerů do šedesátých let. Stačí když budou čtyřicetkrát vyšší mzdu než pracující oproti dnešnímu čtyřistakrát vyššímu poměru. Vraťme se k 5% profitu investoů z investice v sedumdesátých let a odbourejme dnešní 15% zisk s investice. Vraťmese prostě k poválečným principům kapitalismu. Nemusíme vůbec uvažovat o socialismu. Dejme vale chamtivosti a nenažranosti. Nechme schopnosti občanů v rovině nerovnosti, nedopustme otrokářskou a feudální nesouměřitelnost, vždyť kapitalismus je přece pro všechny pracující jistotou prosperity, nebo aspoň tak je zdůvodňován a obhajován. Neřináší oproti socialismu žádné jistoty, ale všem kteří chtějí pracovat prosperitu. Dost srandy, rád bych připomenul že v tomto ekonomickém systému kdy prostředky směny - přesněji peníze, jenž jsou v posledních asi tak sedmi stoletích používány k obchodu a obchodovány - nemají ve skutečnosti na nich vypsanou nebo vyraženou hodnotu, za kterou jsou v nynějších centrálních bankách emitovány a půjčovány soukromým bankám k následným půjčkám. Pokud by však tento příjem z půjčované nadhodnoty byl čistým příjmem státu a nikoliv příjmem několika vyvolených, což iniciovalo pro svou soukromou potřebu několik nejsilnějších bankéřů a finančníků ve Spojených Státech v roce 1913 založením FEDu, a to finanční podporou v presidentských volbách presidenta Woodrow Wilsona, pak by jejich dobrý nápad, a to rozumné používání smyšlené hodnoty prostředků směny k financování ekonomiky, vználezů a tvorbě pracovních příležitostí občanů, bylo i mou vizí. Jelikož se však jedná ve skutečnosti pouze o soukromé využití tohoto precedentu, dochází k tomu, že na tvorbě bohatství světa se podílí nebo budou podílet svým umem a svou prací všichni občané světa, zatímco však většina tohoto vytvořeného bohatství bude patřit pouze dvoum až pěti procenům občanů světa. Po druhé světové válce byl uskutečněn pokus o narušení tohoto nespravedlivého finančního procesu, který vydláždil cestu pro vznik fašizmu a diktatur v obou světových válekách. Všechny vítězné mocnosti měly zájem již nikdy nedopustit podobné následky a tak nastavený sociální stát a ekonomický poválečný růst byl příjemným důkazem nastoupené cesty. Dvě osobnosti světové politiky a ekonomiky si však v období 70 a 80 minulého století řekli, že již docílená životní a sociální úroveň je pro většinu občanů dostatečná a začali opět měnit pravidla hry ve prospěch uzké skupiny elitních občanů. Začlo se propouštět, zaměstnanci museli odvést práci za propuštěné při stejné mzdě a mzda propuštěného dělníka byla ziskem podnikatele. Tím ale ubyly peníze na sociální služby, přičemž se zvýšil počet sociálně zajišťovaných o propuštěné. Snížila se koupěschopnost a následně snížila i spotřeba a nutnost vyrábět. V té době se odevřela finančnímu světu Čína se svým miliardovým spotřebním potenciálem a díky globalizaci a nadměrným ziskům investorů se začli přesouvat fabriky a technologie do Číny a na východ, za lacinou pracovní silou. Tím vznikl multiplikovaný tlak na vlastní zaměstnance a začalo bourání sociálního státu a sociální soudržnosti. Tím se však otevřela cesta vyšší kriminalitě (USA), zvýšila radikalizace a fašizace či sociální nepokoje z traumat obyčejných obyvatel, zvyklých na dosžené jistoty podložené stále rostoucí výškou HDP, o jehož podíl se však již výmeční odmítali dělit, na poválečně nastavených socialních a solidárních principech. Pane Ďásek bude mi 58 let a jsem přesvědčen, že jsem ještě v dobré kondici, pokud jsem rozhejbanej. Ovšem mé ráno, oproti tomu když mi bylo 40 let vypadá úplně jinak. Dostat se do nepraskajícího a nevrzajícího pohybu trvá minimálně půl hodiny. Mladí kluci mě válcujou v práci jedna radost a nějaké osobní zkušenosti mi nejsou v dnešní elektronické době k ničemu. Po dvou odpoledních a šesti nočních směnách v řadě za sebou neví tělo jestli má spát, jíst nebo co se s ním vlastně děje. Teď se už z úsměvem dívám na ty kluky plné mladiského životního elánu, jak v budoucnu, ještě o třináct let déle než já, v jejich sedmdesáti se pokušejí uvědomit si, jestli je ráno či odpoledne, úterý nebo neděle. Jak si nasazují brýle aby zjistily co je v kalendáři za den, jelikož už si nepamatují jestli dnes mají raní, odpolední nebo noční a jestli to rameno jenom necítí nebo už jim úplně odpadlo. Uvědomí si že mají odpolední a jdou posouvat bohatství z 80% na 81% pro 5% obyvatelstva, jelikož si za svojí celoživotní práci přeci nezaslouží důchod a klid od šedesáti, jelikož by tím oněch 5% obyvatel této planety okradli o jejich svobodu vlastnit skoro všechno. Asi si to nedokážete uvědomit, protože narozdíl od většiny obyvatelstva nepracujete rukama, ale máte to štěstí, že vám to víc pálí. Nevím jestli vám mám závidět a nebo mi vás má být líto. To, že by se ale svět bez těch kteří používají ruce k řízení vagonů metra, lokomotiv či autobusů mohl zastavit, jste se přesvědčil nejen vy sám a je to doufám i všem ostatním po čtvrteční stávce jasné. Pokud si pár výmečných občanů, spolu s takovými jako jste vy, tuto skutečnost neuvědomí i bez stávek, bude to nejen u nás ještě hodně složité.
  • Svatopluk Beran  | 23.06.2011 00:03  | Reagovat
    Pane Furbacher nijak jsem si nevšiml ve vašem odkazu rozdílu v tom kolik jsme já udával výši daní a kolik tento odkaz. To že uvedené země nejsou schopny a ochotny zvýšit daně není chyba zaměstnanců, kteří nemají možnost své daně optimalizovat, nýbrž morálky úspěšných a vlád které jim to umožňují. Není to tak dávno kdy velkým argumentem pravice bylo rčení že - levičáci a dělníci by vůbec nejraději daně neplatili. Nějak mi to nejde dohromady s tím že vy tvrdíte, že je normální ze strany podnikatelů daně neplatit - vznešeně řečeno optimalizovat. Tak kdo je vlastně tím kdo neplatí a nechce platit? Mám tomu rozumět tak, že pokud by neplatili zaměstnanci je to jejich levičácká lumpárna, zatím co pokud nechtějí platit pravičáci, je to těch výmečných chytrost? Vždyť pokud netáhnou dohromady a ti výmeční něco nevymyslí a ti pracující to nevyrobí, tak nikdo nemá nic. Jeden bez druhého se neobejdou. Jsem přesvědčen že jde jen a jen o chamtivost a nereálnost pohledu jedné strany na množství a podílu odvedené společné práce na výstupním produktu.
  • Tomáš Ďásek  | 23.06.2011 08:12  | Reagovat
    Vážený pane Berane, Úplně jsme si nerozuměli. Mě šlo hlavně o to srovnávání "že za komára se chodilo do důchodu v pětapadesáti". Ovšem průměrná délka života byla 60 let. Dnes se tzv. "doba dožití" (také úžasný termín) prodloužila a proto je logické, že by měl člověk pracovat déle. Samozřejmě ten avizovaný strop v 73 letech je hloupost. Dále rozhodně nesouhlasím s navrhovaným budoucím posunem na jednotnou úroveň ženy/muži. Podle mě i když se ženy dožívají statisticky vyššího věku než muži, tak fyziologicky "stárnou" dříve a určitě by si zasloužily odpočinek dřívější (takové dvě tři děti myslím dokážou ubrat pěkných pár let života). Dále je z mého pohledu nesmysl, aby chodily všechny profese do důchodu stejně. Já osobně pracuju "hlavou", fyzická námaha prakticky žádná. Už dnes bych mohl 90% práce dělat z domova přes počítač a tento trend se ještě zvýší. Nevidím tedy žádný důvod, proč bych nemohl třeba v 75 letech ještě pracovat - pokud ti dva cizinci Alzheimer s Parkinsonem nebudou rychlejší než já. Ovšem co třeba se zedníkem v sedmdesáti. Nijak se jich nechci dotknout - ale běhat v sedmdesáti v letním vedru po lešení a vozit kolečka plná malty, to by asi opravdu nebylo to pravé. Proto bych jistě přál manuálně pracujícím odchod do penze třeba v šedesáti. Je mi jasné, že by se to zatraceně složitě určovalo. Hlavně by na to vznikl nový megaúřad, noví úředníci, nové tabulky, nové výjimky a nové úplatky. To je nabíledni. Abych to tedy shrnul - nemyslím si, že současná podoba důchodové reformy je šťastná, ale rozhodně je to po dvaceti promarněných letech alespoň nějaký začátek. Chtěl jsem hlavně zdůraznit to, že naše populace díky prodlužování života stárne a náklady na vyplácení penzí, na zdravotní péči atd. se tím logicky zvyšují. Zvyšovaly by se ale i kdyby "odésácké vlády nerozkrádaly a socanské vlády neutrácely". JE to prostě věc naprosto nezávislá na aktuální politické moci a jako taková by se také měla řešit. Napříč stranami a hlavně rukama odborníků. To bohužel v nastaveném české prostředí "nulové tolerance" není absolutně možné.
  • jojo  | 23.06.2011 08:24  | Reagovat
    Tak jak jsem se dnes dozvěděl, mohli bychom se vykašlat na nějaké nesmyslné reformy v případě ,že by nám zůstalo až těch korupčních 100 miliard a nedejbože,kdyby nám zůstalo i to o co jsou veškeré státní zakázky předražené,tak bychom chodili do důchodu asi ve 40.Takže odbory by neměly důvod stávkovat,pan poslanec by se neměl důvod zavzdušňovat.Co vy na to pane poslanče? Budete něco v tomto směru konat nebo se jen navážet do druhých? A sám ručičky na perdeli ? Jo a nevylezl s tím žádnej sosan ani bolševik ale předseda Svazu průmyslu. Furt nic pane poslanče ?
  • J.K.  | 23.06.2011 08:47  | Reagovat
    pro Berana ... pro samé koukání do BL jste asi nezahlédl socanské billboardy, kde byly fotografie určitých politiků, podotýkám i českých a nápis ,,Způsobil jsem světovou krizi,, odložte vaši ,,bibli,, BL a vyhledejte si článek pana Zahradila: Jak jsem se stal světovládcem.
  • Venca  | 23.06.2011 08:54  | Reagovat
    Já bych jednu radu k reformám taky měl,i když není moje.Taková lidová.Vědro se může začít plnit,teprve až se ucpou všechny díry. Jojo,taky sem to četl,ale vymýtit korupci....? To dřív Kalousek přestane chlastat a Nečas spáří svoji bradavici s Paroubkovou.
  • Jan  | 23.06.2011 09:04  | Reagovat
    Pane Ďásek,nechci Vám vyvracet Váš názor na důchodovou a jinou reformu.Ale není jeden z nedostatků nedostatků financí například na penze v obrovské současné neklesající míře nezaměstnanosti(více jak 700-tisíc) kdy stát musí za nezaměstnané,kteří by jinak většinově rádi pracovali, hradit zdravotní a sociální pojištění.Základ finančních problému státu je ve špatném stavu české ekonomiky a v obrovské míře korupce, která státní kasu stojí ročně řádově miliardy korun.Zde je potřeba dělat především reformy,které by měly nějáký smysluplný význam.
  • Tomáš Ďásek  | 23.06.2011 09:24  | Reagovat
    Já bych to neviděl takhle - to je trochu zcestné. Důchodová reforma se musí řešit, ať už bude rozpočet jakýkoliv. Prostě v dlouhodobém horizontu peníze c důchodovém systému chybět budou, i kdyby vláda nakrásně ucpala všechny ty "díry". Nedá se to spojovat (ač to tak politici s oblibou činí) s ekonomikou a její výkonností, ani s aktuální vládnoucí stranou. Bohužel ne. Nezaměstnanost je problém, ale bohužel bude vždy. Nebo byste byl pro další státem uměle vytvářená a udržovaná pracovní místa (jen se rozhlédněte po úřadech). Pokud se vytvoří nová místa, která nebudou vytvářet žádný produktivní zisk, tak jenom přesypete peníze z jednoho hrníčku do druhého, ale celkový objem peněz zůstane stejný. Víte, pokud to doženu as absurdum, úplně nejlepší a nejspravedlivější důchodová reforma by pro ekonomy a finančníky byla stylem - "Běž si do penze kdy chceš a máš nárok na padesát procent dalšího života, kterej ti budeme platit. Odpracoval jsi čtyřicet let ? Tak tě budeme dvacet let živit a pak tě na státní útraty usmrtíme, abys nadále nezatěžoval "systém". Odpracoval jsi dvacet let ? Tak máš před sebou deset let placeného "podzimu života". Zní to absurdně, co ?
  • Jan  | 23.06.2011 09:28  | Reagovat
    J.K. pouze vzpomíná na předvolební sliby ČSSD.A na sliby z řad lídrů ODS již zapoměl. Například kdy P.Nečas v jednom předvolební šotu slibuje všem občanům, že jeho strana jako vládní nikdy nepřipustí žádné zdražování a zvyšovánín daní a názorně vše ukazuje na příkladu nákupních tašek.Jedna modrá(ODS) plnější a druhá oranžová (ČSSD) poloprázdná.Vzpomínate také?Proto buďme raději všichni objektivní.
  • Jan  | 23.06.2011 09:48  | Reagovat
    Pane Ďásek,všude na světě i u nás je veký rozdíl mezi privátní a státní firmou.Soukromé firmy od státních logicky vyžadují pro své majitelé a akcionáře co největší možný zisk.Proto tam i mimo jiné převládá velký tlak na co nejmenší počet pracovních míst.Fimy se státní nebo komunální účastí, by dokázaly zaměstnat daleko více lidí.Přiklad:veřejné zakázky pro stát by mohly například provádět přednostně státní firmy.Přibylo by více pracovních míst a určitá míra korupce by se určitě snížila.
  • jojo  | 23.06.2011 10:07  | Reagovat
    Nad blbostí se taky nedá vyhrát ale musí se s ní neustále bojovat.Řekněme srazit korupci na desetinu by nešlo ?U nás ne já vím.Souhlasím s Ďáskem,že peněz je ,kolik je ,ale pokud je z lidí vysaje Kalousek a ony se vypařej ven,tak už je nevysajou soukromníci a neotočí ,tak půjdou na buben.A už se děje nebojte.A nejdojemnější pro mě je,na co všechno včetně nemoci,úrazu,sociálních dávek,renty,léčení,následků,úhrad léků, atd atd mě dokáže za 2000 měsíčně pojistit velká komerční pojišťovna.Stát ze mě má 8000 a protože je to 4x víc ,tak mi nezajistí ani čtvrtinu ? O čem mi tady ten pravicový pan poslanec chce blábolit? Pořádek má dělat pravice,levice rozhazovat. Jenže u nás levice tedy asi rozhazuje (nám sockám) a pravice krade pro sebe.
  • Jan  | 23.06.2011 13:17  | Reagovat
    Současné ekonomické i finanční problémy čekého státu a české ekonomiky mají své kořeny v transformační politice přechodu ke kapitalismu a k výprodeji české ekonomiky cizincům.Zhruba 70-procent české ekonomiky ovládají cizinci a ve své většině zisk plyne do ciziny.Bylo třeba více přemýšlet,které strategické a nejdůležitější podníky mají zůstat v rukou českých podnikatelů i státu.
  • J.K.  | 23.06.2011 13:24  | Reagovat
    To Jan....je složité pochopit, že jsem reagoval na Berana?
  • Jan  | 23.06.2011 13:24  | Reagovat
    V Ústavě ČR je na to pamatováno>>Síla peňez
  • Jan  | 23.06.2011 14:15  | Reagovat
    J.K. složité to není,ale reagoval jsem na Vás dodatečně,kde jse na začátku mého diskuzních přispěvku jste psal o předvolebním populismu ČSSD.Chtěl bych tímto také dokončit svůj nezobrazený poslední příspěvek.Síla peňez
  • jihlavak  | 23.06.2011 16:25  | Reagovat
    Pane Berane, krásně jste popsal svoji ranní ananbázi. A zde je možná ten problém, který souvisí s ochranou svého zdraví po celý život, mnoho lidí si to nechce připustit a jsou závislí na zdravotnictví.. Nazavinil jste si to "vrzání a zatuhlost" v mládí svým chováním? O vašem dřívějším extremním životě kolují legendy :-), které se dnes podepisují na vašem zdraví.
  • Venca  | 23.06.2011 19:54  | Reagovat
    Jo a "důchodovou reformu" už před pár lety zahájila sama EU v rámci projektu EUROMED.Já bych na to úplně zapomněl.Tak Aláh s námi.
  • Hana  | 23.06.2011 20:15  | Reagovat
    To Jan. Jestli tvrdíte, že 70% české ekonomiky patří cizincům je zavádějící, protože spoustu zahraničních firem vlastní čeští vlastníci, kteří přez ně ovládají české firmy, aby se tak vyhnuli placení daní v ČR. A ČR si nemůže dovolit zakázat podnikání zahraničním firmám, protože by se tak dostala do izolace. Jednou z možností (vedle snížení korupce atd.) je snížit firmám daně, aby se jim vyplatilo je u nás odvádět a nezakládaly si mateřské firmy v daňových rájích. Je to jenoduchá rovnice nabídky a poptávky...
  • M.Pilková  | 23.06.2011 21:19  | Reagovat
    Souhlasím s Janem. Sokuromé firmy neustále snižují počty pracovních míst, dělají reorganizace už ani ne v rámci jednoho státu, ale v rámci celé Evropy i světa a tvrdí, že zvyšují produktivitu . Ve skutečnosti přenášejí své problémy na jiné podniky. Příklad ze současnoti v ČR- velká nadnárodní firma zrušila oddělení účetnictví, personalistiku a obchodu 2 svých firem a soustředila dané funkce do jednoho centra- výsledek po rozhovorech se zaměstnanci těch dvou a moje zkušenosti- absolutní chaos, nekompetence .To co se dá vyřešit normálně za 2 dny, oni řeší 2 měsíce. Nedovoláte se nikam, neodpovídají na maily. Tá jejich reorganizace stojí čas a tudiž peníze jiné firmy. Já jsem měla možnost pracovat v podnicích v minulém i současném režimu a takový mírně řečeno chaos jsem zažila až ted´po oné slavné globalizaci.To co se tzv. ušetří na účetních apodobně procestují manažeři, kteří bezdůvodně cestují z jednoho konce světa na druhý, aby dokazovali jak jsou akční a důležití- přijdou do podniku- posedí, protelefonují celý den ze svou mateřskou firmou, tím pádem ještě navýši náklady o telefony, nic nevyřeší a odejdou. Já tento trend tzv. šetření sledují už delší dobu a myslím, že kdyby si někdo dal skutečně práci udělat dobrou analýzu, tak se přijde na to, že se neušetří propouštěním lidí, ale ztráci A další důsledek- zdraví lidí - jestli pracujete neustále ve stresu, tak vás to sebere tak, že máte po 10 letech srdce a žaludek na maděru. A co má kdo z takového života- já to považuji za novodobé pěkně skryté otroctví . Někdy brzy ráno, když jedu do práce a přijíždějí z okolních vesnic autobusy,aby lidé stihli práci na 6 hodinu- oni musí tím pádem vstávat možná ve 4 30 hod a sledují ty strhané tváře, tak si říkam- proč tohle všechno? Tí lidé v zimě vypadají jako stíny z podsvětí, nevidí nevnímají a ještě dospávají. Samozřejmě, že pracovat musíme, aby jsme se uživili, ale nezdá se Vám, že je toho příliš? Tam kde kdysi pracovali 3 lidé dnes pracuje jeden a ten člověk je unaven- lidé skutečně nejsou stroje a i stroj se po určité době opotřebí. Samozřejmě i podnikatele jsou unavení- neustály boj, konkurence, starost jak zaplatit zaměstnance, odběratelé neplatí, všude musíte 10 krát volat nebo psát než z někoho vydolujete , aby Vám zaplatil, každý Vám diktuje cenu a neustále tlačí na snižování, diktují Vám splatnosti i když by se to mohlo zajistit zákonem, aby v nich neexistoval takový rozdíl, diktují vám dokonce dodavatele dalších komponentů atd atd.- celý ten systém který momentálně existuje v podnikání je vadný a škodlivý ,jak pro zaměstnavatele tak zaměstnace. A zase jsme u toho- kdo z toho všeho profituje? Možná těch 5 % populace a táto situace je neudržitelná. neexistuje už žádná střední třída- jenom neskutečně bohatí jedinci a tí ostatní.
  • Jan  | 24.06.2011 09:23  | Reagovat
    Pro Hanku,podle dostupných informací a šetření(například kdo reálně vlastní150 největších firem v ČR) se dá konstatovat,že Češi ovládají pouze třetinu největších firem,třetinu Němci a zbytek vlastníci z dalších zemí.Nemáme ani jednu banku.Dnes se o financích,úvěru,prakticky rozhoduje v zahraničí.To prokazatelně českou ekonomiku poškozuje a taková situace snad nemá ve vyspělých státech světa obdobu.Zajistit prosperitu české ekonomiky bez majetku(s holým zadkem) není možné.
  • Jan  | 24.06.2011 10:26  | Reagovat
    Hanka mě zřejmě i špatně pochopila.Nepsal jsem o zákazu zahraničních firem u nás.Spíše bylo třeba v dobách privatizace české ekonomiky více přemýšlet,které strategické a nejdůležitější podniky mají zůstat v rukou českých podnikatelů i státu.V Ústavě ČR je na to pamatováno.>>Síla peňěz
  • jihlavak  | 24.06.2011 12:39  | Reagovat
    Paní Pilková, před rokem 89 se snad nechodilo ve fabrikách do práce na 6,00 hod. ??? Já tak chodil 26 let a přežil jsem to.
  • Libor Furbacher  | 24.06.2011 13:43  | Reagovat
    Pro Jana. O zahranicnim vlastnictvi podniku. Pokud se pletu tak me prosim opravte.Ale kdyz to bolsevik v 89 zabalil,tak vse ze statniho majetku bylo umozneno koupit POUZE ceskoslovenskym obcanum zijicim v republice.Do rukou zahranicnich investoru se podniky dostavaly az postupne ,nekdy i po nekolikanasobnem vytunelovani a zbankrotovani nasimi ceskymi ''podnikateleli''[prevlecenymi komunisty],kdyz uz tam nebylo co ukrast a nikdo z cechu uz to nechtel.
  • Jan  | 25.06.2011 10:15  | Reagovat
    Pane Furbacher,většina z nás,si ještě dobře pamatuje jak celá privatizace a období transformace v režii ODS i ČSSD probíhala.Bylo tak prodáno podniků,výrobních i nevýrobních fondů v dnešních cenách za několik bilionů korun.Deset bilionů není určitě přehnaný odhad.Reálný prodej byl však uskutečňován za mnohonásobně nižší ceny a byla to nesporně významná příležitost ke korupci.
  • Jan  | 25.06.2011 10:21  | Reagovat
    Pro jihlaváka.Vy už jste asi hodně let v důchodu,protože o současných poměrech ve fabrikách i jinde toho moc nevíte a buďte rád.
  • Jan  | 25.06.2011 10:39  | Reagovat
    Dodatečně:Pane Furbacher:Vy se opravdu domíváte,že zde všichni v naší zemi vždy dodržovali zákony a Ústavu ČR i v období po roce 1989.Měli jsme a máme toho plnou televizi a zpráv v novinách,kde se dozvídáme dnes a deně,že nějáký ústavní činitel nebo politik napojený na podnikatelské zájmy obešel zákon.Převlečení komunisté jsou dnes skalními voliči pravice a spolu s Vámi podporují současnou vládu a jejich reformy.Važte si jich.
  • J.K.  | 26.06.2011 09:30  | Reagovat
    To Jan : vám jako bojovníkovi za socialismus tímto způsobem snad praskne žilka...stojí vám ti soudruzi zato?
  • Jan  | 26.06.2011 16:02  | Reagovat
    Pro J.K.Diskuzní příspěvky v JL mému zdraví nebezbečné nejsou.Politicky jsem angažován nikdy nebyl a nikdy jsem o to ani nestál.Demokratické poměry společnosti,by měli být především soubojem ideových programů politických stran(při dodržování ústavních zákonů) a věcná a konstruktivní diskuze mezi vládou opozicí a celou veřejností,to se bohužel neděje.Místo toho zde máme vládu>>ELIT
  • M. Pilková  | 26.06.2011 19:32  | Reagovat
    My si asi budeme ten socializmus vzájemně vyčítat ještě 100 let, že pane J. K? To je jako kdyby jste se zklamal v manželství a už nikdy do žádneho nevstoupil a víte, že to tak není. Všichni, co tady diskutují, si zaslouží úctu a ne napadaní a osočování . To , že se něco závažného ve společnosti děje je jasné každému uvažujícímu člověku a většina diskutujících hledá odpověd´na své otázky, někdy možná emotívně, nepřesně , ale alespoň se o něco snaží, když např¨. Na Vysočině už většina hodila flintu do žita alespon podle účasti za posledních 12 let, která nepřesahuje 37 %. U nás je vůbec ve zvyku strkat hlavu do písku a čekat. Proč např. naší renomovaní ekonomové nepodají nějaký výklad vývoje současné situace nějak podobně jako to už v záři 2010 udělala skupina francouzských ekonomů v podobě Manifestu zdrcených ekonomů- je možnost přečíst si překlad na stránkach Českomoravké konfederace odborových svazů a kdo odbory neuznává,tak v originále www.atteres.org. A já Vám hned odpovím proč- kdyby naši ekonomové napsali to , co ti francouzští v tomto manifestu i když mají ve většině případu určitě stejný názor jako tí francouzští, tak by je všichni označili za zatvrdilé komunisty.
  • jihlavak  | 26.06.2011 21:14  | Reagovat
    to Jan : Možná se budete divit, ale v důchodu ještě nejsem a nebudu dlouho. No a o práci ve fabrice bych si s váma rád popovídal, protože kec, že lidi musí chodi do práce na šestou mne pobavil. A že se musí ve fabrice makat a ne odpočívat, je přece normální. Jo a ještě k vámi komentované "konstruktivní diskuzi". Že má vláda máslo na hlavě je jisté, ale chování odborů, které se ke všemu staví kategoricky proti a odcházejí z jednání, že ČSSD nesouhlasí s ničím co vláda předkládá, tak asi nemá s konstruktivní diskuzí nic společného. Reformy v současném socialistickém pijetí nejsou možné.
  • Jan  | 27.06.2011 09:26  | Reagovat
    jihlavák:Paní Pilková velice přesně a pravdivě konstatovala současné stresové pracovní vytížení řadových zaměstnanců a tvrdý konkurenční boj včetně pohledávek dluhů mezi firmami.Pokud si myslíte že současná pravicová vláda přinese této zemi něco pozitivního a odbory s opozicí a málo uvědomělými občany jim to kazí,oponovat Vám již nebudu.
  • M. Pilková  | 28.06.2011 21:14  | Reagovat
    J.K. lidé už nejezdí až na 6 hod. ale i na 5 hod ranní a to musí každý uznat, že to není v souladu s přírodou. Asi před 5 lety jezdila 12 témeř prázdná v této časné hodině, potom už narvaná. Také by mě zajímalo, proč tak brzy. A ten kec co Vás pobavil- já také vím, že se musí jezdit na 6 hodinu , když chcete pokrýt 3 směny a bylo to tak a bude, ale posuzovala jsem stav těch unavených lidí. Když na vlastní oči vidíte, jak se zvyšuje vytížení zaměstnanců a když před 2 lety obsluhovali 4 lisy a pak přijde nějaký chytrák a dá jim obsluhovat lisů 8 , tak to síce sníží pracovní náklady , ale lidé jsou po několika letech na odpis A ty náklady, které se ušetřily i tak spolyká někdo ,nebo něco jiného. A takto unavená žena, navíc střídající směny, má pak určitě náladu a chut´starat se ještě o domácnost , muže a děti. A ten poměr , který jsem užila, že v minulém režimu byli 3 lidé na to co dnes 1 -je také srovnání ve vztahu k unavě. Lidé také chodili na 6 hodinu ,ale to vytížení nebylo tak pekelné Můžeme o tom polemizovat , o produktivitě a podobně , ale já vidím celý problém podobně jako tí francoužští ekonomové v působení finančních trhů. Já např. jsem zásadně za to, aby se určil maxilmálný možný úrok u půjček a úvěrů- už slyším ty reakce- inflace, míra zisku , riziko v podnikání a podobně- ale to všechno mají i ostatní podnikatelé . Nebo výše poplatků bankám, všichni vědí, že v Čechách jsou možná nejvyšší, ale nikdo nic nedělá. To by mně zajímalo, zda náš pan evroposlanec někdy na to reagoval na půdě EP a ne nějaká Pandorina skřinka, kterou otevřeli velké finanční skupiny a žádné odbory. Ještě k tomu poznámka-Ludvík 14 -Král slunce, kterého všichni známe spíše z jeho milostných avantír, byl i moudrý panovník a za jeho vlády max. úrok byl 5-5,9 % Vyšší úrok byl trestný. A se svým min. financí Colbertem zařídili i další zajímavé věci- stačili 2 schopní lidé a otočili vývoj celé Francie. A to bylo 17. století- bez internetu a jiných znalostí a bez množství všelijakých vymlouvajících se politiků .Ono by bylo dobré, kdyby se naší politici občas poučili v minulosti, je to studnice inspirací a poučení.
  • J.K.  | 28.06.2011 23:55  | Reagovat
    To M.Pilková ..pokud pominu hrubky......i tak..strašné....mimochodem...proč nepodnikat? V čem je problém?
  • Svatopluk Beran  | 29.06.2011 08:55  | Reagovat
    Pro jihlaváka. Já jsem přesvědčen že díky tomu že jsem se aktivně věnoval sportu i když to jistý extrém někdy byl, jsem v dobré kondici. Domnívám se že jsem v té lepší horní čtvrtině občanů pracujících manuelně, kteří jsou na tom vzhedem k s vému věku ještě dobře. Nevímco co je to angína ani chřipka takže k doktorovi nechodím. Poslední moje návštěvy byly spojeny pouze se zaměstnáním. Jednou to byl zlomený prst, podruhé podrážděný hrtan z chemikálií. Obojí v podstatě z nedostatku počtu pracovníků, kdy menší počet zaměstnanců musí při stejném objemu práce nahradit ty propuštěné, načež dochází k situacím kdy práci kterou dělali běžně dva zaměstnanci musí zvádnout nyní jeden. V prvém případě jsem pracoval čtyři týdny i se zlomeným prstem zafiksovaným v sádře. V druhém případě jsem si vzal dovolenou na dva dny léčení v nemocnici, a to se ještě jednalo o sobotu a neděli, protož ty byly zrovna moje pracovní a já musel do nemocnice přímo z práce. Záleží na vás, domnívám se však pro příště, méně úsměvné ironie.
  • Svatopluk Beran  | 29.06.2011 09:22  | Reagovat
    Pro JK. Přečetl jsem si článek pana Zahradila a vzpomněl si tím i na bilbord, ke kterému se vztahoval jeho článek i váše následné posouzení onoho bilbordu pod ideoým ovlivnění vás, panem Zahradilem, při němž jste zapoměl použít vlastní myšlení. Nepamatuji si že by někde na bilbordu bylo napsáno, že pan Zahradil je světovládce. Tímto světovládcem se prohlásil ve své ješitnosti pouze on sám a na vaší reakci je vidět, že to na jednoduší pravicové voliče zabralo. Já posuzuji tento bilbord za naprosto pravdivý v tom co se tam píše. Pouze pana Topolánka i pana Zahradila nevnímám jako světovládce, do kterých se tito pravicový politici sami nominovali, nýbrž jako lokajslou vlezdořitní lůzu momentálních světovládců, a tudíž i spoluviníky přenášení ekonomických nástrojů politiky a ekonomiky do naší země, která nastartovala hypoteční, následně i hospodářskou a finanční krizi. Pan Zahradil není žádný světovládce do kterého se ve svém článku pasoval. Pan Zahradil je pouze takzvaná obslužná elita světovládců, která se vždy v každém národě v několika kusech v každé historické době najde. Nejposlednější vlezdořitci mocných byli jak za protektorátu tak i za reálného socialismu. Nynější období reálného kapitalismu nijak výši procenta občanů, kteří jsou ochotni spolupracovat v zájmu mocností proti vlastním občanům nemění.
  • Jan  | 29.06.2011 11:50  | Reagovat
    Po roce 1968 byli všichni zastánci takzvaného socialismu s lidskou tváří normalizačnimi kariéristy obviňovány za nebezbečné antisosialistické živly.Dnes jsou všichni obhájci kapitalismu s lidskou tváří zase podobnými lidmi politicky obviňovány za nebezpečné bolševiky a extrémisty.Není to v Česku neustále dokola?
  • jihlavak  | 29.06.2011 13:16  | Reagovat
    Pane Berane, jste dost dobrý, že s prstem v sádře jste zvládal práci kterou by měli dělat běžně dva pracovníci. Potom se nedivte, že zaměstnavatel na tu práci nepotřebuje dva zaměstnance, když tu zastane jeden a to ještě "invalida" :-).
  • Jan  | 29.06.2011 14:51  | Reagovat
    Dnešní vytíženost řadových pracovníků v rámci mzdových úspor firem bývá i za hranicí lidských možností.Dělat si s toho legraci, nebo to nějákým účelovým způsobem zpochybňovat, můžou pouze lidé kteří nic podobného nezažili,nebo jsou lidsky necitlivý a trapný.
  • Svatopluk Beran  | 29.06.2011 23:40  | Reagovat
    Jihlaváku, chci věřit tomu, že tvůj typ pravicové tuposti není vlastní většině pravicově smýšlejících občanů a že patříš pouze k menšinové časti pravicově smýšlejících občanů jako jsou Nečas, Kalousek, Vondra, Drábek, Strejček, Němcová, Klaus a jiná podobná pravicová lůza. Zřejmě neznáš jak to chodí nyní ve fabrikách a ničíš si své rectum na nějaké stranické židli. Tak jen pro vysvětlení. Zaměstnavatel mě zaměstnal na vysokozdvižném vozíku a dělal, že nevidí že obsluhuji tento vozík jednou rukou, protože pracovní úrazy z dobou léčení delší než tři pracovní dny musí zaznament do grafu. Zaměstnavatel totiž plánuje rok dopředu počet povolených pracovních úrazů a délku doby po kterou budou zaměstnaci v léčení. Trajektorie křivky musí mít každý rok snižující se tendenci a každý rok je plánován o určitý počet procen menší počet pracovních úrazů převyšující dobu léčení tři dny. Těžko říci proč to je, nevěřím tomu, že by se to týkalo prémií vedoucích pracovníků. :) Jisté je, že kolem roku 2000, podle tendence trajektorie klesající křvky grafu pracovních úrazů, již pracovní úrazy z dobou léčení delší než tři dny, nebudou vůbec připuštěny. :) Tím že tu takto veřejně poukazuji na tvou hloupost, jednoduchost až tupost, však hrubě porušuji pracovní smlouvu a pravidla. Dle nového zákoníku práce budu moci být dokonce za takovéto porušení pracovního řádu, to je veřejného rozhovoru o tom jak probíhají mé pracovní aktivity, bez udání důvodu a na hodinu propuštěn. Takže již brzy bude stačit jeden iniciativní blbec jako jsi ty a občané přijdou o práci. Pokud se někdo za vlády jedné strany veřejně vyjadřoval o tom jak probíhají určité pracovní procesy a tím poukazoval na mezery politického i ekonomického systému, neměl život lehký. Co myslíš, nevracíme se tam? Ještě na závěr. Hodně lidí se z komunistů nep....lo. A nep....em se dnes ani z vás. Práce se dala dřív ztratit díky řečem stejně tak, jako ji bude moci za přispění schválení zákonů tvé vládní bandy, ztratit zaměstnanec v nynější svobodné a demokratické době.
  • Jan  | 30.06.2011 10:07  | Reagovat
    Sytý hladovému nevěří.Těžko někoho přěsvědčovat o tom jaké to je zvládat práci za 8-hodinovou pracovní dobu za dva i více.Zažil jsem přímo na vlastní oči že dnes lidé v dělnických profesí chodií do práce s horečkami, úrazy apod.ze strachu o práci.Za Topolánkovy vlády se výpočet nemocenské hodně ponížil a i to je dnes hlavní důvod proč lidé spousta nemocí raději přechází.Evroposlanec Strejček,jihlávák a další by se proto neměli divit,že spousta lidí se dnes dožaduje kapitalismu s lidskou tváří.
  • jojo  | 30.06.2011 11:48  | Reagovat
    Ha ha ha.......gauner s chemicko-technologickou,který okradl stát o x miliard nám dělá reformy. Tak to raději Vasyl Biĺak než tenhle národněfrontovní zkrachovalej lidovec.
  • Libor Furbacher  | 30.06.2011 13:56  | Reagovat
    Pro Jana. Zda se ze lide zamestnani u soukromnika si sveho zamestnani vazi a jsou ochotni i pracovat,a to i nekdy poradne zabrat ,kdyz je to potreba,I kdyz si samozrejme musi poradne po cesku zanadavat a dat vsem vedet jak jsou na tom spatne ,[a o penizkach ktery si takto vydelali na vic ,se samozrejme nezmini,ze pane Beran?] Samozrejme tohoto vseho jsou zamestnaci ve statnich sluzbach usetreni.Pichacky jsou pekne naolejovane,kavovary pripravene,popelniky pro kourici prestavky vycistene,appoitmenty u doktora udelane ,pokud si chceme trosku prilepsit k tem dnum v nemoci na ktere mame narok tak jako tak .Indexed duchod,a kazdy rok 3 procenta narust platu,potom trinacty plat.pak ctrnacty plat ,pak patnacty plat .....vlastne ne to uz jsme v Recku.
  • jihlavak  | 30.06.2011 13:59  | Reagovat
    Pane Berane děkuji za vysvětlení vašeho problému a rovněž děkuji za vaše vyjádření o mne, ale budiž, já to vydržím. Vaše odborářské a lidské IQ se projevilo v plné kráse a s tím se musíte poprat sám. Jenom mi odpovězte. Proč se necháváte zaměstnávat tím kapitalistyckým vykořisťovatelem jménem Bosch ? Vždy´t vaše vědomosti a schopnosti přece přesahují jeho rámec . Vy přece víte nejlépe jak vše udělat, aby byli všichni na světě spokojeni. Takže do toho.
  • Jan  | 30.06.2011 15:33  | Reagovat
    Pane Furbacher,víte přece velmi dobře že v současné době(nezaměstnaných je stále více jak 700-tisíc) se práce jak v soukromém tak i veřejném sektoru těžko schání.Proto většina zaměstnavatelů této těžké ekonomické a sociální situace ještě více využívá i zneužívá.U lidí jako je p.Beran kteří mají více jak 50 let je situace na trhu práce vůbec složitá.
  • Jan  | 30.06.2011 15:54  | Reagovat
    Nadstandartní finanční výhody řadových úředníků a zaměstnanců veřejného sektoru v Řecku se nikdy netýkali našich obdobných zaměstnanců u nás.Nadstandartní finanční výhody měly a mají ve veřejném sektoru u nás pouze vysocí manažéři státních a polostátních firem,kterým p.Kalousek a celá pravicová vláda tyto obrovské finanční požitky neustále dopřává.
  • M. Pilková  | 30.06.2011 20:05  | Reagovat
    Pro J.k. přijímam výtku o pravopisné chybě, snád mně omluví, že nejsem rodilá Češka a posledních 18 let jsem musela více komunikovat v cizím jazyku, než v češtině nebo slovenštině. Ale vy jako rodilý Čech předpokládám ,děláte také pravopisné chyby. Ale o ty tady nejde- myslím,že se celkem dobře rozvinula diskuse o dnešních problémech v zaměstnaní a to je dobře, protože jinak se o tom otevřeně téměř nikdy nemluví, a proč? Protože se každý bojí přijít o místo a vůbec se většina lidí bojí , a já to chápu, a proto tady diskutujete anonymně. Zamyslel se někdy někdo z Vás , co se s nami děje? Proč ten strach, když všichni chtěli demokratickou společnost, ona je tady a my opět mlčíme, nebo se ozývame anonymně? Připomíná Vám to něco ? Mně ano- všechny předchozí doby. Za socializmu můj nadřízený jednou řekl, když šlo do tuhého- nic neřeknu, protože mé děti jsou na gymnáziu a nedostanou se na vysokou školu, já jsem byla tehdy svobodná a ten přístup jsem nechápala, dnes ho chápu. Dnes se lidé nebojí toho, že by jejich děti nemohli studovat, ale bojí se o práci, postavení a majetek, to musí každý pochopit. Konečně docházíme k poznání/alespoň někteří/ že s nami pořád někdo manipuluje- pořád se o něco nebo něčeho bojíme- je to teda demokracie- doslova vláda lidu? Asi těžko, ale mohla by být, kdyby se zapojili všichni- žádné jiné řešení neexistuje.
  • J.K.  | 30.06.2011 21:08  | Reagovat
    Nějaký Miloš tady hrál na českou strunu závisti a nenávisti.....není to i díky němu jednoduché....
  • jojo  | 01.07.2011 10:01  | Reagovat
    No a máme to tady pane spasitelný poslanče. 46% domácností v příštích letech utratí víc než vydělá.Kdepak je oddlužovací zodpovědnost té vaší squadry ? nejenže vyseknete další stamiliardovou sekeru veřejných rozpočtů,ale prodlužíte ještě víc i domácnosti.On vám totiž svatý Kalousek zapoměl říci,že do veřejného dluhu se nepočítá jen dluh státní (1,3bilionu) ,ale i dluh domácností (1,3 bilionu) a dluh zahraničního obchodu (1,5 bilionu).Taky dluh investovaného kapitálu,ale ten se jakž takž umořuje.Jestli ovšem tady pravice neudělá bordel jako v Řecku.Čiliže svatý Kalousek nám měl rozesílat složenky na 410 000,lhář jeden,protože v bordelu jaký je u nás , všechny dluhy zaplatí daňový poplatník,nikoliv dlužník.Copak s tím uděláte rozpočtově zodpovědní borci ? Dá-li se tedy vůbec ještě něco dělat.Možná měnová reforma a la Zápotocký by byla trochu účinná sranda.
  • Jan  | 01.07.2011 13:25  | Reagovat
    Kalousek: Žijeme si jako prasata v žitě Státní dluh i nezaměstnanost jsou stále na rekordní úrovni*Vládní politici i ekonomové nemají »recept« na řešení problémů Sdělovací prostředky nám každý den přinášejí příklady absolutní neschopnosti současné koaliční vlády i ekonomických expertů sloužících pravici řešit narůstající problémy české ekonomiky. Navíc se začínají objevovat příznaky ztráty soudnosti a odtrženosti od reálného života. Vyniká v tom právě hlavní ekonomický a finanční expert koaliční pravice, ministr financí Miroslav Kalousek. Jmenovaný v rozhovoru pro časopis Týden prohlásil: »My jsme šťastná a bohatá země: všichni bydlíme, všichni máme boty, nikdo z nás nemá hlad...« V rozhovoru pro Právo k tomu ještě dodal: »Absolutní většina z nás má dovolenou, chodíme do restaurací, kouříme a pijeme. Představa, že nenajdete dvě procenta z platu, abyste si je přidal na zabezpečení svého stáří, je argument, který nemohu vzít.« V rozhovoru pro Lidové noviny prohlásil: »... nikdo na tom není špatně, všichni si žijeme jako prasata v žitě.« Podle Kalouska u nás i v celé Evropě žijeme nad poměry a především na dluh. Ministr Kalousek je záhadný muž, nesporně vynikající »politikán a intrikář«. Chová se, jako by chtěl proti sobě poštvat co nejvíce lidí. Jeho názory jsou krajně provokující, ale i krajně pravicové. Proto má a zřejmě i nadále bude mít mnoho pravicových příznivců. Té menšiny společnosti, milionářů a miliardářů, která si skutečně žije »jako prasata v žitě« a nemají stále dost. To se plně projevuje v politice všech, zejména pravicových vlád za posledních dvacet let. Pan ministr Kalousek má pravdu v tom, že i u nás se žije nad poměry a na dluh. Tak však žije pouze uvedená menšina novozbohatlíků a je tomu tak na úkor sociálně slabší většiny občanů, kteří ten »blahobyt bohatých« musí zaplatit. Proto nám již nestačí prostředky z výprodeje za babku většiny národního majetku a neustále roste zadlužení občanů (již více než bilion korun) a zejména státu. Trapnost výroků ve světle reality Podle posledních informací vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně státní dluh o 134 miliard korun a dosáhl celkové částky 1,73 bilionu korun. Před posledními volbami do Poslanecké sněmovny rozesílal pan Kalousek občanům složenky na zaplacení asi 130 tisíc korun z dluhu státu, připadajícího na každého našeho občana včetně nemluvňat. Dnes je to již asi 170 tisíc. To je výsledek »snažení« vlády Petra Nečase. Nejhorší však je, že vláda nemá ani nepřipravuje žádná reálná opatření, jak situaci zlepšit. Vše co činí, je přímo nebo nepřímo ve prospěch bohatých – podnikatelů, bankéřů a jim sloužících manažerů. Několik příkladů za jeden z posledních dnů. Vláda schvaluje další zvýšení spoluúčasti občanů na zdravotní péči. Ta je stále vyšší nejen o poplatky. Ceny ve zdravotnictví vzrostly za posledních pět let o téměř 50 procent. Pokračuje deregulace nájemného, růst cen na bydlení. Například ceny elektřiny prý příští rok vzrostou o 10 procent, plynu o pět procent atd. Růst DPH na 14 a poté na 17,5 procenta zvýší ceny zboží a služeb, zejména potravin. Uvedený vývoj je realitou. Ve srovnání s tím jsou arogantní projevy nejenom Kalouska, ale i Nečase a dalších trapné. Ve středu jsem poslouchal tiskovou konferenci NERVu (Národní ekonomické rady vlády). Byla věnována finanční situaci státu a reformním návrhům k zlepšení situace. Jejich písemnou zprávu jsem zatím nečetl, ale to, co uváděl předsedající Sedláček, ale i poradce Dlouhý a další bylo dostačující. Pánové žijí v jiném světě. Je jasné, že nechtějí nic zásadního měnit, protože to, co existuje, jim nejvíce vyhovuje. Uváděná opatření jsou spíše k smíchu. Například, že když ministr nedodrží rozpočet, bude potrestán snížením platu. (Snad o pár stovek nebo tisíc, ale různé benefity mu to jistě stonásobně nahradí). Opět navrhují zveřejňování veřejných zakázek. To však neodhalí, zda je zakázka potřebná, v potřebném rozsahu, s přiměřenou cenou. Ani to, kdo a kolik získal na provizi. Tedy pouze slova, slova... Podobně je tomu s proklamovaným bojem s korupcí. Zatím neznám za rok vládnutí Nečase ani jeden příklad potrestání korupce a vrácení peněz státu. Například jsem vyslechl zprávu, že soud odsoudil představitele H-systému za miliardový podvod pouze podmíněně a dost. Žádná finanční náhrada a podobně. Ministr spravedlnosti Pospíšil předkládá vládě novelu zákona, aby byl legální souběh funkcí. Tedy manažeři (asi 280 tisíců firem u nás) mohou zastávat funkci jednatele nebo člena představenstva i funkci ředitele (tedy dvojí příjem). Podle registru ČNB máme u nás 140 tisíc finančních poradců – a to je výnosný džob. To je pouze výběr několika zpráv za jeden den. Nežijeme jako prasata v žitě, ale jako společnost velmi »problematického chování«, která trpí vládu nekvalifikovaných dobrodruhů.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru