Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Pavel Paulát

Narozen v roce 1957 v Jihlavě. Jsem člověk, kterému není jedno, co se děje v jeho zemi, kraji i v jeho městě. "Když budete mít deset tisíc nařízení, zničíte jakýkoliv respekt k právu". Winston Churchil

"Poděkování"

Pavel Paulát | 13.11.2018 23:50

Paní primátorko Koubová, „děkuji“ vám za pietní vzpomínku na válečné veterány, které jste se poprvé v porevoluční jihlavské historii nezúčastnila osobně jako nejvyšší představitel města Jihlavy včetně vašich kolegů z nejvyššího vedení města a tímto pohrdavým způsobem jste zesměšnila tento světový svátek k uctění lidí, kteří neváhali položit život za svobodu a možnost svobodného projevu, tedy i vašeho projevu... Pavel Paulát válečný veterán

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

<a href=https://spb-generic.ru/poxet>дапоксетин купить без рецепта</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Tiffanyvah: My, občané Protektorátu (1/3)
Chrisappar: My, občané Protektorátu (1/3)
Mirtem: My, občané Protektorátu (1/3)
MelissaAmoug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

62 komentářů

Přidat Komentář

  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 06:26  | Reagovat
    Je jistě politování hodné to o čem píšete ohledně paní primátorky. Vy ale pane Pauláte, nejste pro mne i pro i pro mnoho dalších občanů této republiky žádný veterán, nýbrž obyčejný pronajímatelný žoldnéř. Je mi na zvracení, když jsou naši vojáci používání k prosazování amerických a dnes již zřejmě i evropských geopolitických hospodářských záměrů. Vy a vám podobní čeští vojáci žádnou svobodu které koliv zemi dosud nepřinesli. Pouze společně ze Spojenými Státy rozšířili za posledních patnáct let SVĚTOVÝ TERORISMUS TÉMĚŘ O 1 500 PROCENT. Jinak řečeno patnáckrát tolik, než bylo po 11. září 2001. Máte podíl na něco mezi 2 až 3 miliony mrtvých, desetitisících sirotků, miliony migrantů, miliony zraněnýc, tisíce znásilněných žen, hospodářském zničení zemí vedených rádoby diktátory, ale fungujícími. Například Lybie byly na nejlepším místě z Afrických zemí ve vzdělání, lékařství, sociálním zabezpečení. A co je tam teď? Dobře si povšiměte co bylo vojensky a morálně navrženo a připravováno Spojenými Státy proti Kubě již v roce 1962, v době kdy rakety ještě létaly na obyčejné kontrolky, jaké byly například ve vejtřasce na palubní desce. Dobře si povšiměte té neskutečné zhodnosti záměru a použití usmrcení vlastních občanů k prosazení zájmů Spojených Států mimo vlastní území. NAŠTĚSTÍ, NAŠTĚSTÍ tam byli tenkrát i lidé, narozdíl od neoliberála Busche v roce 2001 kteří si uvědomovali, že i svinstvo má své hranice, které CIA nesmí překročit. Přísně tajné memorandum Operace Northwoods Operace Northwoods je název tajného dokumentu, který vytvořil americký sbor náčelníků štábů v roce 1962. Dokument obsahoval návrh vojenské operace, iniciované armádou Spojených států. 13. března 1962 jej ministru obrany Robertu McNamarovi předložil předseda sboru náčelníků štábů, Lyman Lemnitzer. McNamara tento návrh ovšem zamítl. Plán viděl i prezident John F. Kennedy, osobně ho zamítl a navíc zbavil Lemnitzera velení. Plány Operace Northwoods byly odtajněny po čtyřiceti letech. Podle dokumentů, které jsou v současnosti oficiálně k dispozici, žádný z bodů operace nebyl realizován pod její záštitou. Tento plán patří mezi tzv. false flag psy-op – psychologické operace, jejichž cílem je manipulace veřejného mínění vlivem nějakého neočekávaného nebo např. traumatizujícího podnětu. Účelem akcí, které Operace Northwoods plánovala, bylo získat všeobecnou podporu americké veřejnosti pro vojenskou invazi na Kubu. Uvedené prostředky zahrnovaly i fingované teroristické akce na území USA proti vlastním obyvatelům, počítající s až stovkami obětí. Body operace Dokument navrhoval použití teroristických útoků v okolí základny Guantánamo Bay, jako záminku pro vojenskou intervenci proti Kubě. Plán zahrnoval: Rozšířit zvěsti o tom, že Kuba používá konspirační rádio. Zinscenovat útok uvnitř základny za pomoci spřátelených Kubánců. Vyvolání nepokojů u hlavní brány. Vyhodit do vzduchu munici a založit ohně. Provést sabotáže na letadlech a lodích. Zaútočit na základnu pomocí minometů. Potopit loď a provést pohřeb domnělých obětí. Připravit teroristické útoky v Miami, Floridě a Washingtonu D.C.. A konečně, zničení dálkově řízeného letadla nad kubánskými vodami. Cestující budou federální agenti převlečení za vysokoškoláky na dovolené. Na letecké základně v Eglinu bude zhotoven duplikát letadla, včetně barvy a registrace, ve skutečnosti patřící CIA. Duplikát bude nahrazen původním letadlem a osazen cestujícími. Původní letadlo se změní na dálkově ovládané. Obě se setkají na jih od Floridy. Letadlo s pasažéry přistane v Eglinu, kde je vyloží a navrátí se mu původní status. Dálkově ovládané letadlo převezme původní letový plán a nad kubánskými vodami vyšle signál „MAYDAY“, ještě předtím, než ho na dálku odpálí. https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Northwoods
  • Zdeněk Gryc  | 14.11.2018 09:13  | Reagovat
    1. Svatopluk Beran říká: Středa, 14. 11. 2018 v 6:26 . . . "Je mi na zvracení". . . Převzato: "Dvaačtyřicetiletý rotný Tomáš Procházka se stal obětí střelby afghánského vojáka. Útočník, který byl po útoku zajat, necílil primárně na české vojáky, nýbrž na příslušníky koaličních sil. Nejsou to ani dva měsíce, co kynolog Procházka odjel se svými psy na šestiměsíční misi, nyní se domů vrací pouze jeho ostatky. Tomáš Procházka byl špičkový kynolog z Centra vojenské kynologie Chotyně. O svůj život přišel na misi, ve chvíli kdy jel na korbě vozu s jedním ze svých psů. Oba dva psi útok přežili a po důkladné prohlídce budou ustájeni do kynologického ústavu a znovu zapojeni do výcviku. Lidé budou moci zapalovat svíčky na pietním místě, které vznikne ve vestibulu radnice v Hrádku nad Nisou na Liberecku, kde Procházka žil se svoji rodinou. Tělo padlého vojáka bylo přivezeno vojenským speciálem na letiště v pražských Kbelích ve středu v noci, kde proběhl smuteční ceremoniál. Rakev zahalenou do české vlajky z letadla vynesla čestná jednotka, kterou doprovázel jeden ze psů rotmistra zesnulého Procházky. Poté promluvil vojenský kaplan Petr Šabaka. Na letištní ploše při smutečním ceremoniálu zazněla česká hymna zahraná Armádou České republiky. Ta patřila zahynulému vojákovi, kterého dnes ministr obrany Lubomír Metnar povýšil do hodnosti štábního praporčíka. Následně vojáci odnesli rakev do pohřebního vozu a za doprovodu motocyklů odjel směrem k Ústřední vojenské nemocnici. Spolu s rotmistrem Procházkou přiletěli také dva zranění vojáci, kteří byli ihned po příletu převezeni vrtulníkem do Ústřední vojenské nemocnice ve Střešovicích. Smutečního ceremoniálu se zúčastnil Prezident Miloš Zeman spolu s kardinálem Dominikem Dukou nebo šéfka sněmovního výboru pro obranu Jana Černochová (ODS). U příletu byla přítomna také rodina padlého vojáka, ministr obrany Lubomír Metnar (ANO), náčelník Generálního štábu AČR generálporučík Aleš Opata a další představitelé ministerstva obrany a Armády ČR."
  • Fejinka  | 14.11.2018 09:16  | Reagovat
    Váleční veteráni jsou jenom ti, kteří bojovali za naši vlast za I. a II. světové války na všech frontách, těch si vážím a uznávám. Všichni ostatní jsou prachprostí žoldáci za nemalé peníze (nedávno říkali v v pravdivé ČT, že berou za 6 měsíců 650 ooo Kč + doma jim jde plat). Toto vymyslel nějaký zelený mozek, že ten, kdo je na misi 3 měsíce je také válečný veterán. Generálové by asi neměli co slavit, když ti opravdoví veteráni vymírají věkem.
  • Dvořák  | 14.11.2018 11:29  | Reagovat
    Jak jsem rád,že jsem jen sprostý anonym a ne podepsaný inteligent jako Zdeněk. K tématu blogu nic,kupodivu jako vždy. K tématu prvního příspěvku stupidní tapeta. Být to naopak,to by sme si početli. Karolína se právě opájí mocí,nemá čas na sprostý lid. I já si pod pojmem válečný veterán představuji úplně něco jiného.
  • Venca  | 14.11.2018 11:57  | Reagovat
    To je bohužel celkem uvěřitelné. Jenom mě tam zarazila jedna věc - když chtěli odpálit ten duplikát, co pak chtěli dělat s tím původním letadlem, které už se tím pádem nikdy nemohlo ve vzduchu objevit ? Přijde mi to jako plýtvání státními prostředky. Místo o jedno by tak přišli o dvě letadla :-)
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 17:36  | Reagovat
    https://books.google.cz/books?id=BXlWDwAAQBAJ&pg=PA106&lpg=PA106&dq=eglin+leteck%C3%A1+z%C3%A1kladna+CIA&source=bl&ots=hu3ie-D4o4&sig=d_PQGp7_6p3GcAVtgOQS8DJa8Mw&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwjAwIj9pdTeAhXF0aQKHfIyDVkQ6AEwBnoECAAQAQ#v=onepage&q=eglin%20leteck%C3%A1%20z%C3%A1kladna%20CIA&f=false Venco více podrobnosti na straně 104 knihy Daniela Gensera Nezákonné války, jak země NATO sabotují OSN.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 17:46  | Reagovat
    Pane Gryc oni nezahynuli v našem zájmu a při naší obraně. Slouží americké geopolitické rozpínavosti a potřebě ropy a plynu, kdy tyto americké základny kopírují cestu produktovodů. https://www.google.com/search?q=taliban+oil+pipeline+afghanistan&client=firefox-b&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=neNQ7L3jcvwDEM%253A%252C1hmEYf01rpUA2M%252C_&usg=AI4_-kSGtSHj8Txuhc7oHyoiV0XO1-uSsA&sa=X&ved=2ahUKEwiutf7WqdTeAhXB-aQKHcqIAoYQ9QEwA3oECAAQCg#imgrc=neNQ7L3jcvwDEM:
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 17:48  | Reagovat
    http://www.asc-centralasia.edu.pk/Issue_65/03_The_Trans-Afghan_Pipelines.html Firma Unocal byla největším sponzorem presidentské kampaňe Busche mladšího. In 1995 Unocal, a defunct Houston-based US oil concern that was founded in 1890s and floundered in 2005 after being merged in Chevron as a result of a Sino-American corporate battle that began with a CNOOC Ltd 18.5 US dollar ‘big bid’, proposed a variant of Bridas’ gas pipeline. That was named after the Central Asian Gas (CentGas) Pipeline consortium Unocal constituted in 1997. The CentGas pipeline was 2,090 kilometers, stretching from a Soviet-era Daulatabad gas-field in southeastern Turkmenistan across south-eastern Afghanistan and southwestern Pakistan to northwestern India to New Delhi. Unocal also proposed a parallel trans-Central Asian oil pipeline across Afghanistan, i.e. the Central Asian Oil Pipeline Project (CAOPP). The latter one was designed to link Russia’s Omsk oilfield in Siberia across Kazakhstan and Uzbekistan, connecting Turkmenistan’s Chardzhou oilfield en route to Pakistan’s coastal city of Karachi, in Sindh, via Baluchistan.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 18:13  | Reagovat
    A nebo tento článek BBC ze čtvrtka 4. ledna 1997 http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/west_asia/37021.stm Thursday, December 4, 1997 Published at 19:27 GMT World: West Asia Taleban in Texas for talks on gas pipeline
  • Berka  | 14.11.2018 19:02  | Reagovat
    Já si to přečetl a taky to jako Venca nechápu. Proč by to druhý letadlo jak píšou "uváděli do původního stavu" ? Přece když by bylo "jakoby" sestřelený, tak už by se nesmělo nikdy nikde objevit. Museli by ho rozřezat a tajně odvézt do hutí. Navíc - a to je největší problém - na začátku šedesátých let neexistovaly velké drony. Dokonce ani dnes ještě nejsou technologie tak pokročilé, aby bylo možné velké dopravní letadlo udělat bezpilotní - bez člověka by neumělo vzlétnout a přistát (pravda v tomto případě by přistávat nemuselo). Tehdy to ale nešlo ani u letadla malého. Však jako důkaz může sloužit třeba aféra s letadlem U2, které společně s pilotem Powersem sestřelili rusáci tuším v roce 1960. Ani špionážní a fotogrammetrická letadla se totiž prostě neobešla bez pilota. Ano, už tehdy existoval u dopravních letadel tzv. autopilot, ale to bylo vždy (a dodnes vlastně je) pouze zařízení na udržování kursu a výšky. Vzlétnout a přistát rohodně neumí. I ten kurs byl obvykle udržován jen pomocí dedikované sítě radiomajáků, protože si uvědomme, že tehdy neexistovala žádná GPS či jiný globální navigační systém. Kdyby napsali, že se posádka měla katapultovat těsně před výbuchem stroje, znělo by to ještě uvěřitelně. Ale prostě dopravní letadlo bez posádky bylo v roce 1962 naprosto nemyslitelné. Takže jestli je to pravda (a obávám se, že bude v té knize v touze po senzacích hodně věcí mírně řečeno přikrášlených), nedivím se, že milého generála hned propustili. Muselo jim být totiž hned jasné, že se zbláznil a mluví z cesty. Nicméně u letectva je to celkem běžné. Například v roce 2015 se jeden pilot dopravního letadla náhle stal přes noc schizofrenikem...
  • XXXXX  | 14.11.2018 19:04  | Reagovat
    No tak novodobé válečné veterány bych nechal na pokoji. A jen hlupák si může myslet, že jsou tam jen pro peníze. Co třeba povinnost. Peníze nejsou tak exkluzivní jak Fejinka vypráví zřejmě je to informace od Sabiny Slonkový, nikdo z nich si misi nevymyslel. V politice hledej odpovědné. A není problém pro žádného závistivého kokota se tam vepravit nebo ne? A už vůbec bych vynechal mise OSN. Celkem přesně vím o co jde.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 19:53  | Reagovat
    No tak novodobé válečné veterány bych nechal na pokoji. A jen hlupák si může myslet, že jsou tam jen pro peníze. Co třeba povinnost. XXXXX jakou myslíš povinost? Jsem přesvědčen že dost těch který tam jsou pro peníze. Většina však pro to, že jsou to duší bojovníci a tyto mise je vnitřně naplňují. Mohou držet flintu, běhat s ní, střílet z ní a mají z toho vnitřní uspokojení a naplnění. V každé rase a v každém národě jsou takoví občané. Ale pokud nás nebrání, nýbrž drží u krku jiné v prospěch jiných jsou to prostě placení žoldáci. Jejich ženy nejsou doma znásilňovány, děti a rodiče vražděni. Pamatuji si xxxxx, že jsi se jednou vyjádřil že jsi sloužil v Mali. Mise OSN beru, ale ti v podstatě válčit nesmí.
  • Zdeněk Gryc  | 14.11.2018 20:03  | Reagovat
    VÁŽENÍ A ZVLÁŠTĚ MILÍ BLOGEŘI JL, CO ŘÍKÁTE TOMU - HLE ? ------------------- Image Image Milí milionoví přátelé, věnujte prosím čas tomuto mimořádně důležitému mailu! Neuvěřitelné věci se dějí! Přesně na naše první narozeniny má Andrej Babiš namále. Co se stalo? Nejprve vydal server iRozhlas přehled 10 důkazů, jež shromáždila policie v kauze Čapí hnízdo. Podrobný článek ukazuje to, že důkazů je hodně a že jsou velmi závažné. Babišovi reálně hrozí soud. Seznamte se prosím s originálním článkem či shrnutím - je to důležité. Opravdová exploze nicméně nastala až po pondělním zveřejnění šokující reportáže , v níž reportéři Seznamu vypátrali “ztraceného” Babišova syna, kterého marně hledá česká policie. Babiš mladší vypověděl mimojiné, že byl v podstatě “unesen” otcovým zaměstnancem ruského původu na Krym a tam držen proti své vůli, aby tak nemohl vypovídat ve věci trestního stíhání v kauze Čapí hnízdo. Opravdu neuvěřitelné. Reportáž vzbuzuje celou řadu dalších otázek, které výstižně shrnuje tento článek . Nejdůležitější je asi to, že ať už Babišovi mladšímu věříme jeho slova (a vypadá to skutečně věrohodně), či nikoliv, v obou případech to na straně premiéra implikuje jednání, které je naprosto neospravedlnitelné. Jedinou adekvátní reakcí v tuto chvíli je tak demise. A vypadá to vážně, volají po ní totiž jednohlasně už všichni opoziční politici. Jazýčkem na vahách se tak opět stává ČSSD. Hlavní slovo mají teď sice politici, ale občanská společnost nesmí zůstat pozadu. Bez našeho nasazení se totiž skutečná změna neuskuteční nikdy. Proto jsme se rozhodli přidat se k požadavkům politiků a na 17. listopadu svoláváme demonstrace s jediným požadavkem: DEMISI! Věci už zkrátka zašly příliš daleko. Jestli jsme jako hnutí Milion chvilek někdy měli příležitost ukázat svou sílu, tak je to teď! Když teď spojíme síly a zkoordinujeme kroky, můžeme významně přispět k Babišově pádu do propadliště dějin. Je nás totiž čtvrt milionu. A máme společný cíl. Pojďme teď prosím pár dní všichni společně zabrat a udělejme několik malých věcí, které však mohou ve výsledku spustit lavinu. Tady je seznam - a každá věc v něm má velký smysl! 1) Šiřte informace. Přepošlete tento mail přátelům. Rozešlete všem známým článek o 10 důkazech (ke stažení i v PDF ) a zejména převratnou reportáž o únosu , ať nikomu v naší zemi nechybí informace, co je náš premiér zač. Bez informací totiž není angažovanost. 2) Napište poslancům. Ať vysloví Babišově vládě nedůvěru. Nejlepší je krátký e-mail vlastními slovy, určený zejména poslancům ČSSD či ANO! Tady najdete seznam adres . Ukažte poslancům, že za nimi stojíte a že Vám záleží na tom, jak se nyní zachovají. 3) Přijďte na demonstraci! Praha, 17. listopadu, 16:00 Staroměstské náměstí. Bude to velké! Přidejte se k události a pozvěte přátele! 4) Přidejte se u Vás. Zorganizujte protestně-petiční setkání ve Vaší obci. Přidejte se tak k celorepublikovému volání: DEMISI! Obejděte svou obec s petičními archy. Teď to má smysl! Návod na zapojení ZDE . 5) Získejte tři další podpisy. Petice www.milionchvilek.cz je znovu aktuální! Máte přehled o tom, kdo z lidí, které denně potkáváte, dosud nepodepsal? Podívejte se ! ;-) 6) Podpořte šíření informací finančně. Vaše stokoruna zajistí, že se důležitý článek či reportáž dostane na Facebooku k 200-400 lidem! Společně tak můžeme tyto informace dostat k půlce republiky. Transparentní účet: 20201117/2010 . 7) FACEBOOK. Pozvěte své přátele, ať se stanou fanoušky naší stránky; Přidejte se do skupiny ; Sledujte naše příspěvky jako první a sdílejte. Tohle je speciální prosba. Poslední dobou totiž registrujeme snahu dát naší stránce náhubek. Před velkými událostmi (28/10) často zničehonic ztratíme dosah. Předevčírem nám FB na několik hodin zablokoval možnost cokoliv propagovat. Události už nově nemůžeme propagovat vůbec. Je proti tomu asi jen jediná obrana: Nastavit si podle návodu zobrazování našich příspěvků na prvním místě , pravidelně kontrolovat, co je nového, a naše příspěvky sdílet. Mějte na paměti, že na FB se odehrává informační válka. Milí přátelé, vyberte si prosím aspoň tři z těchto sedmi bodů, a dejte tak nám, panu Babišovi, demokracii i sami sobě krásný dárek k 17. listopadu! Přispějete tak svou malou chvilkou k odeslání pana Babiše nikoli snad na Krym, nýbrž do propadliště dějin. Tak si teď držme klobouky ;-) Mikuláš Minář Milion chvilek pro demokracii
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 20:05  | Reagovat
    Třeba nemáš Berka kompletní informace z té dob, bylo by to možné? Historie První bezpilotní letadlo bylo z roku 1916 od profesora Archibalda Montgomeryho Lowa a jmenoval se Aerial Target (Vzdušný cíl). Následovalo mnoho letadel řízených na dálku, včetně Hewitt-Sperry Automatic Airplane, vyrobené během první světové války v USA. https://books.google.cz/books?id=5lnSAAAAMAAJ&q=bezpilotn%C3%AD+letadla+USA+1960&dq=bezpilotn%C3%AD+letadla+USA+1960&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwiFn-2UyNTeAhUHKVAKHa8LCJQQ6AEIKDAA
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 20:11  | Reagovat
    A nebo třeba tady. https://sciencemag.cz/historie-dronu-aneb-bezpilotni-letouny-v-dejinach/ 50. léta, válka ve Vietnamu a palestinsko-izrealský konflikt I v 50. letech se drony využívají hlavně pro cvičnou střelbu na řízené střely. Nejproslulejším se stávají drony Ryan Firebee (Ryanovy ohnivé včely), které postupně začínají sloužit i jako průzkumná zařízení, až se objeví jako plnohodnotné průzkumné drony sloužící např. při válce ve Vietnamu. Další tehdejší modely dronů (Ryan Model 147, Ryan AQM-91 Firefly, Lockheed D-21) mají ambici účastnit se bojových operací a šetřit životy pilotů. Dron Beechcraft MQM-61A Cardinal, konec 50. let licence obrázku: public domain Jelikož v 80. letech nabírají na obrátkách hvězdné války mezi USA a SSSR a oba hlavní hráči studené války se věnují hlavně raketám, které mají dostat na oběžnou dráhu zbraňové systémy, štafetu ve vývoji dronů přebírá Izrael. Během arabsko-izraelské války v roce 1973 tak spatří světlo světa první dron, který přenáší obraz v reálném čase Tadiran Mastiff. V roce 1986 pak Izrael ve spolupráci s USA představuje dron AAI Pioneer, který se podívá do války v Zálivu.
  • Storm  | 14.11.2018 20:36  | Reagovat
    Primátorka to vyloženě zvorala, hanba jí, ale snad se poučí. Jestli ho vyloženě zesměšnila, jak tvrdí autor, to bych neřekl. Rozhodně náležité množství upřímné úcty a piety by se dalo od dostatečně dobrého člověka na takové pozici očekávat. Čas vzpomínkové akce 11:11 je symbolický, ale plánovat to na 9.11.? Snad vkůli tomu, že je všední den a tím to vychází úředníkům, či organizátorům do pracovní doby? Proč právě při 100. výročí nedřet přesné datum a nevyužít, že je to neděle? Široká veřejnost by tam měla opravdoVou šanci se zúčatnit. Ne jak ve všední den dopoledne. Pohrdat novodobými válečnými veterány je nesmysl. Sloužili v naší armádě? Ano. Poslali se tam sami, nebo je poslala na misi armáda, resp. politická reprezentace? Odpověď je jasná. Nejsou to nějací zelení mužíci okupující Krym, co je tam poslal-neposlal soudruh Putin, lhal že tam nikdo neni, pak se všem vysměje a vyznamená je. Proč by tak našim vojákům neměl náležet titul válečný veterán? Je to jistě něco dost jiného než např. bojovníci z 2. války, ale společné rysy se tam taky najdou. Zahlédl jsem na začátku nějaká konspirační fantasmagorie... že s tím někdo vůbec ztráci čas. Hloupostí se dá vymyslet spoustu.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 20:41  | Reagovat
    Pane Gryci je vidět jak jste naivní. Že je Babiš LUMP z divoké privatizace a následných let po ní, ví většina přemýšlivějších občanů. Že Slonková s tím Boučkem jsou jedna velká NOVINÁŘSKÁ ŠPÍNA, VÍ KAŽDÝ kromě vás a jejich teatrální chování v reportáži je jak z amerických filmů. Vy jste si nevšiml, že ten kluk je pomalej a že mu musejí napovídat, vy jste si nevšiml, že je reportáž vystříhaná. Vy jelikož zřejmě nemáte informace z psychiatrie tak nevíte nic o tom že už byl minimálně jednou na psychiatrickém léčení a to dokonce nedaleko Jihlavy. Bavit se s narušeným člověkem, představit se jako novinář a potají ho natáčet je typickým novinářským hnusem. Jestli ani jeden z nich nepoznal že ten člověk není zdravotně v pořádku, tak oba dva mají IQ tykve a jako novináři jsou pro rozumného člověka nedůvěřihodní. Co myslíte dostaneme někdy nesestříhaný rozhovor? Já tvrdím že nikdy. Celá kauza je 4 týdna stará a ODS o ní ví minimálně deset dní. Jde tu totiž mimo jiné o veliké peníze, protože paní která odstoupila, již několik let rozjíždí u nás tzv. TRANSFORMACI PSYCHIATRIE, což je pokus dostat aspoň část duševně postižených občanů, vytipovaných jako samostatně schopných částečné seberealizace mezi majoritní většinou. Tedy ven ze bran psychiatrických ústavů. Celá kauza není zdaleka jenom o Babišovi ale též o budovách a parcích, které by zbyly v těchto psychiatrických nemocnicích pro obchodníky z nemovitostmi. O něco podobného se pokoušela pravice již za Julínka a Hegra a málem jim to za krize i vyšlo.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 20:49  | Reagovat
    Zahlédl jsem na začátku nějaká konspirační fantasmagorie… že s tím někdo vůbec ztráci čas. Hloupostí se dá vymyslet spoustu. Proč by tak našim vojákům neměl náležet titul válečný veterán? Je to jistě něco dost jiného než např. bojovníci z 2. války, ale společné rysy se tam taky najdou. JAKÝ SPOLEČNÝ RYS JSTE PANE STORM NAŠEL MEZI VOJÁKY KTEŘÍ DOBÝVALI SVOJÍ ZEM ZPĚT Z HABSBURSKÉ MONARCHIE ČI HITLEROVSKÉH NĚMECKA A TĚMI KTEŘÍ LÉTAJÍ TISÍCE KILOMETRŮ Z VLASTI PACIFIKOVAT AMERICKÉ GEOPOLITICÉ INVESTICE. JAKÝ RYS JE TAM PROSÍM VÁS STEJNÝ? ANO HLOUPOSTÍ A KONSPIRACÍ SE DÁ VYMYSLET SPOUSTU.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 20:55  | Reagovat
    Nejsou to nějací zelení mužíci okupující Krym, co je tam poslal-neposlal soudruh Putin, lhal že tam nikdo neni, pak se všem vysměje a vyznamená je. Žoldnéři v operacích války proti terorismu V současných válečných konfliktech iniciovaných Bushovou války proti terorismu, zejména v Iráku a Afghánistánu, americká armáda (která se v těchto konfliktech početně angažuje cca z 90 %) využívá žoldnéřů. Jejich počet i míra jejich zapojení je bezprecedentní – z údajů Pentagonu z poloviny roku 2009 je v Iráku 132 610 civilních kontraktorů. Podíl kontraktorů fungujících coby „soukromí vojáci“, představuje podle údajů americké GOA (Government Accountability Office) z roku 2007 téměř polovinu – 48 procent. Samo vedení americké armády přiznává, že přítomnost žoldnéřů v tak velkém množství značně komplikuje jejich bojové ale i komplexní organizační a logistické operace. Problémy se mohou týkat vzájemné komunikace, sjednocení společného postupu a strategie, fyzické a psychické připravenosti, a skutečnosti, že žoldáci nepodléhají „řetězci příkazů“, vojenské hierarchii a hierarchii odpovědnosti, jež v armádě funguje a její vyvozování z případných pochybení. Známy jsou tak případy, kdy došlo k nedorozuměním a potyčkám mezi vojáky a žoldnéři s fatální následky; světovými médii obletěly svět i skandály a tragédie nebo videa, ve kterých žoldnéři bezdůvodně střílí do obydlených oblastí.
  • XXXXX  | 14.11.2018 21:14  | Reagovat
    Beran: Tou povinností se myslí rozkaz, neboť jak kdysi pravila červená knížka Zákl-Ŕ1, rozkaz je pro podřízeného zákon. No nebylo to Mali, ale 2000 kilometrů na jihovýchod. Bojová hodnota těchto dronů se blíží nule. 0. Oni to dobře poznali, ale pak by pitomcům jako je Gryc nemohli sehrát scénku o spravedlnosti. Vidím ten rys v tom, že jsou to vojáci. Ať už slouží kdekoli. Problém hledej v politicích. Ne ve vojsku, to plní rozkazy a když nebude, tak zahyne poslední organizace kde je alespoň trochu pořádek. Já nesouhlasím s divadlem okolo každýho který tam zahyne nebo je zmrzačen, stejně jako nesouhlasím s ignorací těch co zahynou doma jako třeba dělník na D1 u Humpolce, nebo zmrzačenej autobusák nad Kamenicí. Gryc: Co si o tom myslím? Že seš pomatenec. A nejzábavnější body 6 a 7.
  • XXXXX  | 14.11.2018 21:18  | Reagovat
    Spíš 3000
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 21:45  | Reagovat
    Západní Sahara? Byl jsem tam na čundru svým teréním Patrolem se skupinou sedmi lidí domluvených přes inzerát. Spli jsme všechno pod širákem a na jihu Maroka jsme čekali na konvoj vozidel do Dakaru, jištěný vojáky OSN. Po necelým tejdnu sme to vzdali, do Dakaru to bylo podle cedule už jen 1 600km, mám ceduli na fotce, ale pak jsme se vrátili postupně zpět přes Atlas na Gibraltar a pak domů. Delší dovolenou bych už asi finančně neunesl. Bylo to celkem 6 tisíc kilometrů tam i zpátky a bylo to supr.
  • XXXXX  | 14.11.2018 22:01  | Reagovat
    kongo
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 22:04  | Reagovat
    S těma politikama a armádou máš pravdu, ale právě proto bych do téhle armády nikdy nešel. Je jasný že jako řadovej voják, či důstojník jsi zneužívanej, ale musí to mít skutečně morální podklad, položit život pro idee je v pořádku. Pro tenhle marast, ale ani náhodou a vraždit za prachy jak to dělají američtí kontraktoři, tak to je na blití už úplně.
  • Svatopluk Beran  | 14.11.2018 22:12  | Reagovat
    Mám ve střední Africe kamaráda, kterej tam dělá geologa a prospektora už možná dvacet let. No, obdivuju ho. Vychází a komunikuje jak z jednou tak druhou stranou, hledají zlato a jiné nerosty a jsou schopní se dohodnout s každým. Jednou za rok přijede a jen se směje. Něco jinýho je tam jen projíždět a něco jinýho je tam žít. Určitě bych to nezvládl. Tak dobrou, dám si slivovici s Kozlova a jdu spát.
  • Berka  | 14.11.2018 23:44  | Reagovat
    Pane Berane, nemyslím si, že bych měl úplně špatné informace. Nesmíte věřit kusým výstřižkům z internetu na první dobrou. Takže Ryanské drony... hm... To jako opravdu snad ta zmíněná 147 ? Našel jste si proboha někde aspoň obrázek, když už ne popis ? To nebylo letadlo, to byla spíš raketka na jedno použití. Lockheed D21 ? Další hm... několik prototypů, program poznamenaný mnoha nehodami, na začátku 70tých let ukončený s ostudou pro praktickou nepoužitelnost. Všechny zmíněné drony samozřejmě existovaly a já nikde netvrdil, že nic takového nebylo. Podívejte se znovu - já tvrdil, že bezpilotní VELKÁ letadla neexistovala. Všechna ta "letadla" o kterých píšete, byla velmi malá a hlavně - nestartovala ze země (krom těch Ryanů, které mohly být tuším vystřelovány i ze standů). Třeba ten D21 co vím fungoval tak, že ho jednoduše bombardér s posádkou vynesl na oblohu a tam vypustil. Odstartovat automaticky můžete leda z vodicí rampy, nebo z absolutně rovného povrchu za nulového větru. Jinak k tomu (naštěstí) pořád potřebujete pilota. Když ho nemáte, nemáte jistotu, že se start povede. U dronu to nevadí. U dopravního letadla se to nikdo nelajzne. Všechno to tehdy byly malé jednoúčelové prskavky - zkuste si to vyhledat na vaší oblíbené wikipedii, beztak to tam bude. A pak se podívejte na rozměry běžného středního dopravního letadla. A možná také koukněte na rychlost. Že by si to studentský výlet v economy class šupajdil nad zátokou sviní dvojitým, nebo trojitým machem, to bych se nejen já, ale tehdá asi i všichni okolní piloti a letoví operátoři okolo trošičku divili. Tenkrát se většina krátkých letů ještě odehrávala v režii vrtulových letadel - sice už tehdy dávno létaly třeba B707, ale přece jen hlavně na poněkud lukrativnějších a delších trasách. A i ty si to mastily maximálně tak poloviční rychlostí než vámi nabízené drony té doby. Další věc je, že si neuvědomujete rozdíl mezi BEZPILOTNÍM a mezi DÁLKOVĚ ŘIDITELNÝM letounem. Ne, opravdu to není jako když Pepan z modelářského kroužku pouští na poli za barákem spitfajra 1:20 ovládanýho bedýnkou se dvěma joystickama. Na dálkové řízení potřebujete obousměrnou komunikaci (abyste věděl kde letadlo je, jak je vysoko, jaká je TAM rychlost větru atd.). Musíte ovládat klapky, výškovku, směrovku, podvozek, tah motorů... To všechno je mraky čidel, mraky tranzistorů, mraky serv a mraky solenoidů. Týdny a měsíce vývoje, týdny a měsíce testů v ostrém provozu, stamiliony dolarů nákladů a stovky zainteresovaných lidí. Představa, že by CIA nebo kdo dokázal trumfnout všechny zavedené letecké konstrukční kanceláře a kvůli jednorázovému použití PŘESTAVĚT DOPRAVNÍ LETADLO NA DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ, je opravdu úsměvná a uznávám že do špionážních a dobrodružných filmů je jistě vhodná, ale v reálu těžko představitelná. To jako přijde šéf údržby tajné letecké základny na dílnu a řekne - "chlapi, je potřeba tady toho drona namontovat dovnitř dakoty, hele nák to tam napojte pár jeklama na klapky a přidrátujte na podvozek, celý to šplíchněte, aby to zvenku vypadalo jako dopravák. Když to bude do tejde, dostanete prémie" - nebo proboha jak ? Chce to jen trochu selského rozumu. Pochopte, já netvrdím, že ta vaše operace northwood či jak to bylo, neexistovala. Nijak vám to nerozporuju. Ale tvrdím, že pokud měl být scénář přesně takový, jak jste citoval, tak prostě muselo být tehdy všem kolem jasné, že ho musel vymyslet nějaký chorý mozek, nemající základní technické povědomí a musel být brán od začátku jako nerealizovatelná utopie nebo vtip. Něco na způsob Zemanova kanálu Odra-Dunaj-Labe...
  • Zdeněk Gryc  | 14.11.2018 23:54  | Reagovat
    1. Svatopluk Beran říká: Středa, 14. 11. 2018 v 20:41 Pane Gryci je vidět jak jste naivní. Ale nejsem odborník na: Zvracení: "Je jistě politování hodné to o čem píšete ohledně paní primátorky. Vy ale pane Pauláte, nejste pro mne i pro i pro mnoho dalších občanů této republiky žádný veterán, nýbrž obyčejný pronajímatelný žoldnéř. Je mi na zvracení, když jsou naši vojáci používání k prosazování amerických a dnes již zřejmě i evropských geopolitických hospodářských záměrů." Ba ani na onanii: 1. 22. Berka říká: Středa, 22. 8. 2018 v 0:39 Dneska si herr Gryc zas užil kopírovací onanie, co ? Je tady docela zajímavá paralela – stejně jako si estébák dovolí řečnit o výročí okupace před českým rozhlasem, tak si to se stejnou chutí dovolí tady i budovatelský kolaborant z Jihlavy. Měli byste oba zalézt někam pod zem a vůbec se neodvažovat vystrkovat svoje narudlé a narychlo přebarvené rypáky. Teď v těch vedrech totiž máslo na hlavě strašně rychle taje… Masturbuj raději nad svejma zažloutlejma plánama ulice Antonína Zápotockého, za kterou jsi dostal a vděčně přijal čestné uznání plus prémie – a nebo možná nad legendárním výtiskem Jiskry ze dne 25.2.1975, kterou jsi tady dneska v té euforii úplně zapomněl vytáhnout, ty scvrklej pytlíčku smrdutý kolaborantský žluče… Omlouvám se ostatním za svůj půlnoční výlev, ale tyhle normalizační krysy, díky nimž se ty sračky táhly dalších dvacet let a který se vůbec opovažujou mluvit o nějakém pražském jaru, který přitom právě oni bez mrknutí oka spláchli do hajzlu, mi zvlášť dneska prostě nějak pijou krev. Karel Bernard, Královský vršek – Jihlava, ty anonymobijče.
  • Zdeněk Gryc  | 15.11.2018 00:05  | Reagovat
    Ber - an Ber - ka Ber - nard ...
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 08:00  | Reagovat
    Pane Berka vy tam vydíte něco o velkém dpravním letadle. Já jsem tam četl o soukromém letadle pronajatých několika studenty, žádná pravidelná linka, (převlečených agentů CIA), kteří letí směrem na Kubu v prázdninovém volnu. Toto letadlo s nevinnými mladými chlapci by pak bylo nekompromysně sestřeleno surovým Kubánským letectvem. (Po celou dobu problémů mezi Kubou a USA Kuba neprovedla proti USA jediný vojenský atak). Náhradní dron s podobnou kamufláží by startoval z vojenské základny, kde by potom tajně přistáli také studenti-agenti CIA a dron by byl dálkově, nebo třeba časovanou náloží odpálen. Mě se na tom sebemíň nezdá, že by to nemohlo být v té době technicky možné. Vám ano?
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 08:02  | Reagovat
    vidíte
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 08:06  | Reagovat
    Omlouvám se jak to píšu ve spěchu vedle jiné domácí práce tak přeskakuji myšlenky a řadím je špatně za sebe. Pane Berka vy tam vidíte něco o velkém dpravním letadle. Já jsem tam četl o soukromém letadle pronajatým několika studenty, (převlečených agentů CIA), žádná pravidelná linka, kteří letí směrem na Kubu v prázdninovém volnu. Toto letadlo s nevinnými mladými chlapci by pak bylo nekompromysně sestřeleno surovým Kubánským letectvem. (Po celou dobu problémů mezi Kubou a USA Kuba neprovedla proti USA jediný vojenský atak). Náhradní dron s podobnou kamufláží by startoval z vojenské základny, kde by potom tajně přistáli také studenti-agenti CIA a dron by byl dálkově, nebo třeba časovanou náloží odpálen. Mě se na tom sebemíň nezdá, že by to nemohlo být v té době technicky možné. Vám ano?
  • Berka  | 15.11.2018 08:45  | Reagovat
    Ano, zdá se mi, že to v té době technicky možné nebylo. Je mi jasné, že vás nepřesvědčím - a ani o to nějak moc nestojím, ale myslel jsem že dokážete trochu rozumně uvažovat. Tímhle se zbytečně shazujete. Takže několik otázek skrzeva vaši neprůstřelnou teorii : 1. Malé letadlo pronajaté několika studenty - dobře. Proto jsem schválně nakonec psal něco o rozměrech dopravního letadla STŘEDNÍ velikosti. Uvažujme tedy malou skupinu lidí - třeba deset ? Pro ně je jako dělaný letoun o rozměrech a vlastnostech třeba našeho L410 Turbolet. Do menšího je nenacpete. Ovšem i malý Turbolet je zhruba dvakrát větší než drony tehdejší doby a pětkrát pomalejší. To by letovému provozu nebylo na radarech divné ? 2. Proč by se proboha někdo zabýval drahým a dlouho trvajícím vývojem nějakého fantasmagorního dálkového ovládání NA JEDNO POUŽITÍ, když by stačil na řízení podobného letadla JEDINÝ člověk, který by se těsně před cílem katapultoval - a nic by se nemuselo vymýšlet, testovat a vyrábět ? 3. Proč by se museli agenti CIA převlékat za studenty, když by šlo jak píšete o let MIMO pravidelné linky ? Takovéto pronajímané lety samozřejmě nikdy nestartují z Ruzyně nebo z JFK, je to doména malých soukromých letišť (třeba jako na Henčově, kde si můžete za patnáct stovek koupit vyhlídkový let nad Jihlavou). Studenti by tedy neprocházeli žádným odbavením ani celní kontrolou, bonzovací kamerové systémy tehdy neexistovaly. Nebylo by úplně jedno jestli letadlo letí prázdné, nebo s figuranty ? 4. Jak bezpečně a spolehlivě odstartuje ze země "dálkově ovládaný" turbovrtulový letoun z běžného letiště s betonovou plochou za proměnných povětrnostních podmínek a jak následně řídíte jeho kurs bez existence GPS, jakmile vám po úspěšném startu zmizí z dohledu ? 5. Co se mělo stát s "originálním" nevybuchlým letadlem ? Díky za vysvětlení či upřesnění.
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 10:06  | Reagovat
    Skutečností je že problémy jako lidé řešíme různě a z různých náhledů tak jak nám jsou vnitřně dány a tak jak nás poznamenával život a zkušenost, vědomosti. Podle mne, tak jak já jsem od začátku nahlížel na tuto odtajněnou provokaci USA proti Kubě. Hlavním cílem měla být až následná PR akce, která by vedla k rádoby americké ,,legální válce,, proti Kubě. Dnes podle našich zdělovacích prostředků nově posunuto k silnému - Newsfake. V americké historii jsou nejznámější. V roce 1898 potopení křižníku Mein v Havanské zátoce následovalo americké dobrovolnické obsazení Kuby. V 1SV potopení lodi Lusitana s turisty na palubě, německými ponorkami. Následoval legální vstup USA do této války. Jak již dnes narozdíl od tehdejších amerických zdělovacích prostředků, je dnes známé že tato výletní loď převážela válečný materiál a titito turisté tak byly předem odsouzeni americkými činiteli ke smrti. Našel bych minimálně dalších deset amerických podvodů k rádoby legální válce či převratu řízeného americkými Newsfaky. Vietnam, Guatemala, Irán atd., nebo mrtví člověk při studentské demonstraci v ulici Na Příkopech. Potřeby jsou různé a tak se i ve svých hodnotách liší. 1) souhlasím s něčím jako je Turbolet 5 až 10 lidí. Netuším s jakou úrovní podpory soukromého leteckého provozu počítáte v době 1962. Doufám, že se shodneme na tom, že se to z dnešní nedá vůbec srovnat. Dále by to byla podpora pouze samotných Spojených Států nad ostrovy Floridy. Takže v případě akce a potřeby by došlo k nezbytné kontaminaci důkazů, něco jako když třeba do kamerově a zbraněmi nejvíc hlídané budovy na světě vletí velké dopravní letadlo bez jediného filmového záběru ukazující toto přibližující se letadlo v roce 2001. 2) Byl to návrh, který by byl určitě teprve dopracováván a možná že by došlo i k vaší variantě. Zrovna tak jako i následná válka by zcela překyyla tento Newsfake. Dále jsem přesvědčen že výše ceny takto vyrobeného kusu by se v rozpočtech armády a CIA lehce našla. 3)Jsem přesvědčen že pro PR akci-Newsfake by byl důležitý nějaký záběr jak z potřebné vzdálenosti někdo natáčil šťastně poskakující mladé chlapce k prázdninovému letu. 4)Jsem přesvědčen že přistávací plochy amerických vojenských leteckých základen jsou dostatečně vhodné a pokud mám informace tak právě v Eglinu na Floridě je část vojenské letecké základny v držení tajných služeb, konkrétně CIA. 5)vrátilo by se opět do běžného provozu pro potřeby CIA, která vlastní potřebná letadla pro svoji činnost. Jak jistě většina našich občanů má povědomí, tak v Praze na letišti na vyfotil jeden nadšenec letadlo CIA při dotankovávání. Mezinárodní letecká označení letadel CIA běžně mění. Tentokrát šlo o letadlo které křižovalo po celém světě s ,,rádoby,, teroristy a které američtí agenti CIA mučili ve východní Evropě v pronajatých tajných věznicích Polsku, Bulharsku a Rumunsku, nebo i přímo na palubě letadla, protože na území Spojených Států je mučení věznů zákonem zakázané. ZDŮRAZŇUJI - nejdůležitější by byla ale teprve následná dobře propracovaná PR AKCE - NEWSFAK a VÁLKA, která by proběhlou skutečnost ZCELA POTLAČILA DO POZADÍ.
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 10:51  | Reagovat
    Jinak, pokud mám zrovna čas, jsem pane Berka rád za každou polemiku a i ostřejší diskuzi. Zatím mám sám ze sebou tu zkušenost, že mě to vždy posune dál. Něco ve vnitř mi řekne - kamaráde brzdi, vono to může být i složitější a komplikovanější než si myslíš. Třeba je za tím i něco o čem vůbec nevíš a nebo co ani nejsi schopen tušit. Ať už to jste to teď vy, nebo ostrej xxxxx, Vladimír V., šéfredaktor Petr Klukan, či senátor za ODS Vystrčil. Z posledními třemi jsem měl dokonce i možnost osobního kontaktu a v podstatě jsme se shodli jsme, že se asi mnohdy nemůžeme shodnout a že se na stejnou věci díváme z různých úhlů pohledů, ale jsme schopní si aspoň naslouchat a možná se i posunout.
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 10:56  | Reagovat
    Zdeněk Gryc říká: Čtvrtek, 15. 11. 2018 v 0:05 Ber – an Ber – ka Ber – nard … Ze začátku blogů jsem byl komunisticko bolševickej islamista, potom jsem se převtělil do dvou jmen-niků, Svatopluk Beran a Jan P. a teď dokonce podle pana Gryce jsem se roztrojil. Přísahám žeto co píše Berka a Bernard nepíše Beran. :)
  • Venca  | 15.11.2018 11:44  | Reagovat
    Jo. Architekt někdy předvádí zářivou inteligenci jak cvičená lama od Ber - ouska.
  • Dvořák  | 15.11.2018 11:59  | Reagovat
    Xxxxx,pokud by si nastoupil povinnou vojenskou službu,tak jo,rozkaz je rozkaz. Ale tohle všechno jsou dobrovolníci a o mise je zájem,že si armáda může vybírat. Tajně jsem doufal,že sem Slonkovou nikdo nezatáhne. Jsem naivní. Ale musím před ní smeknout a sportovně uznat,že tímto výkonem dotáhla presstituci na samý vrchol.
  • Berka  | 15.11.2018 13:09  | Reagovat
    Pane Berane, i já si vážím vaší schopnosti slušně polemizovat. Jsem cholerik a mnohdy pro ostré slovo nejdu daleko. Proto mě třeba dokáže vytočit kolaborující architekt celkem jednoduše. Vám obvykle také nic nedaruju, ale doufám že nijak nesnižuji Váš nesporný intelekt a neuchyluji se ve Vašem případě k vulgarismům. To znamená, že Vás uznávám a i když máte odlišný světonázor, plně to respektuji. Letectví a radioamatérství jsou moje velké koníčky už od dětství a proto si dovoluji v těchto věcech polemizovat. Určitě bych se s Vámi nepouštěl do sporu třeba v dějepise - či spíše historii (snad jen s výjimkou období druhé světové války o níž se také dlouhodobě velmi zajímám), kde jsou Vaše vědomosti musím říci opravdu velmi rozsáhlé a obdivuhodné. Stejně tak bych se nepouštěl do diskuse třeba s Vencou v oblasti ekonomiky, kde má zase rozsáhlé vědomosti on - jak jsem zde mohl poznat. Znovu opakuji, že naprosto nezpochybňuji pokřivenou politiku USA (stejně jako pokřivenou politiku Ruska), ani samotnou Vámi zmíněnou operaci. Jen mě tam zarazily některé zjevně nepravděpodobné věci technického rázu. Stejně jako Vámi zmíněný "nálet" na Pentagon, kde naopak zcela sdílím Vaše stanovisko a jak jsem již kdysi říkal, tak narazit cíleně do mrakodrapu již zdálky čnícího nad město i pro nezkušeného pilota jistě možné je - ovšem neumím si opravdu představit, že by se někdo neškolený dokázal V PLNÉ RYCHLOSTI s dopravním letadlem přesně trefit do relativně malé a nízké budovy v plošné (!) zástavbě velkoměsta. Podobných plánovaných operací, jako je ta "vaše", jsou jistě plné americké, ruské, korejské a izraelské archivy. Jde jen o míru jejich realizovatelnosti. Něco jako když agent Minařík plánoval atentát na svobodnou evropu. Jenom o to mi tedy šlo, protože ve Vašem podání to trochu vypadalo, že chyběl jen krůček k realizaci a jen díky zákazu z vyšších míst se tak nestalo. O dokumentární literatuře si myslím svoje. Je velmi těžké se v ní zorientovat - troufám si říci, že třeba tři čtvrtiny jsou psané jen z touhy po senzaci a jsou tam přikrášlené, nepravdivé, vymyšlené, či dokonce vyloženě lživé údaje (autory ale chápu a ani jim to nezazlívám). Jako z období zmíněné druhé války. Přečetl jsem už snad desítku seriózně se tvářících knih o tom, jak měl Hitler skoro hotovou atomovou bombu, nebo jak nacisté měli dokonce FUNKČNÍ létající talíře. Jsou to samozřejmě hovadiny vycucané z prstu - obvykle končí tím, že všichni svědci byli bohužel kvůli utajení na sklonku války zlikvidováni. O osudu těch co je likvidovali a tudíž by museli být také sami zlikvidováni, už se tam nemluví. A podobně. Věřím tedy, že i na dějinách CIA se v rámci všeobecné touhy po senzacích přiživovalo a přiživuje jistě několik stovek "investigativců". A právě proto se snažím nad podobnými věcmi pokud možno logicky přemýšlet a dívat se na některé okolnosti prizmatem oborů mě blízkým. Pokud to tak budeme dělat všichni, jistě se nám společně podaří oddělit zrno od plev a zavrhnout některé věci, které se zdánlivě logicky nabízejí, ale v praxi jsou nemožné - a naopak podpořit některé teorie, které sice znějí neuvěřitelně, či dokonce fantasmagoricky, ale přitom jsou bohužel pravděpodobně pravdivé...
  • Svatopluk Beran  | 15.11.2018 13:59  | Reagovat
    Souhlasím. Taky se SEM-TAM nezvládnu. Určitě si tady téměř VĚTŠINA vlastně vzájemně pomáháme. Občas doslova řvu na redaktora v televizi, dokuď on neskončí, tak já neskončím taky. O čemž on samozřejmě nic neví, mě se ale udělá lépe a jsem si jistej že ještě emočně žiju. Ona ta všechna vzrušení pomalu odchází a mě je to líto :) Teď se mi ale stalo něco úplně novýho a poprvé. Obyčejně když mě to chytne, tak se na mě moje přítelkyně podívá ze spoda, z poza svých brejliček a řekne, tak tohle teda nemusím a odejde do svého bytu. Tentokrát tu nebyla a já poslouchal Řezníčka, toho reportéra od Slonkový a nějaké přitakávače ve ČT24. A jelikož vedli hovor o mladým Babišovi až k - NOVINÁŘSKÉ PROSTITUCI- jak tu správně podotkl Dvořák, - např. Babiš mladší věděl že jsme novináři, stála tam i jeho matka a tak jsme měli právo ho tajně natáčet, já jako novinář nemusím mít inteligenci rozpoznat pomalu uvžujícího namedikovaného člověka, natočili jsme to před 4 týdny a přesně do dnešního dne jsme to zpracovávali, takže žádný záměr to dát do vsílání právě dnes abychom urychlili rozhovor tak máme právo napovídat, do televize se dávají přece pouze sestříhané -vystříhané- části rozhovoru atd. trochu nadsazuji ale to za tím skutečně bylo. No prostě jsem to nezvlád a při tom řvaní se mi podařilo asi po deseti minutách najít na internetu tel. číslo a po dalších deseti minutách se dovolat přímo do vysílání, přišemž jsem jel pořád na plný pecky. Paní mi okamžitě řekla že mají spoustu práce a že mě přepojí na Andulu - tak já říkám záznamníku - a minimálně ještě pět minut řval do toho pomyslného záznamníku na druhé straně drátu, ale oni ho stejně asi vypojili. STYDĚL JSEM SE PAK AŽ DO RÁNA A BYL RÁD ŽEMĚ NIKDO NEVIDÍ A NEVIDĚL
  • Venca  | 15.11.2018 15:03  | Reagovat
    Pane Bernarde - rozsáhlé vědomosti v oblasti ekonomiky ? Ekonomika jak víte je "věda", která jako jedna z mála pracuje i s náhodnými a doposud nevysvětlitelnými jevy. Ekonomická prognóza je něco jako předpověď počasí. Sice je to opravdu můj obor a baví mě, ale považuju se spíš za dlouhými léty zkušeného spíše než nějak extra odborně erudovaného. Ale samozřejmě musím neskromně říci, že takový názor člověčí ego vždy hodně potěší :-)
  • Venca  | 15.11.2018 16:17  | Reagovat
    Takže když už se to tady jmenuje "Poděkování", tak teda děkuju...
  • Fejinka  | 15.11.2018 17:00  | Reagovat
    Ještě řádek k těm vojenským misím. V prvé řadě jde vždy o peníze a ty nejsou malé a dobrovolníků o ně je hodně. Kde dostanete za půl roku 650 000 Kč + váš plat co vám jde doma. Tento údaj není vymyšlený, ale daný, který jsem četl a i slyšel v TV. Takže to asi fake news či hoax nebude. Třeba má někdo přesnější údaje...a závist to není. Nemáme tam co dělat. Na to asi vojáci nepřísahali, že budou bojovat mimo naše území, možná, nyní bojovat budou - podle Babiše.
  • XXXXX  | 15.11.2018 17:12  | Reagovat
    Chtěl jsem napsat něco sprostýho, ale nemá ceny ztrácet čas. Mysli si Fejinko co jen chceš. Věř si čemu chceš.
  • Libor Furbacher  | 15.11.2018 21:13  | Reagovat
    Je zajimave si poslechnout nazory jak se tam divate na veterany a jakou mate uctu k lidem co se neboji neco udelat pro vlast ,pro svobodu a pro demokracii a riskuji pri tom i svoje zivoty.A delaji to take pro ty co si sedi pekne v teple ,nic neriskuji a vyuzivaji vsechny vyhody co jim byly dany na talir a snazi se byti ty soudci co maji nejvyssi moralni autoritu. A nejvetsi znalci jsou ti co byly pekne snag v tom komunistickem diktate ,a pouzivaji jeste ten jejich komunistickej metr,veteran je jedine ten co bojoval proti nemcum na ruske fronte.A pritom zapominaji ze demokracie se musi stale chranit a bojovat za ni a to kdekoliv. Proc mi cesi porad kydame hnuj na ty z naseho stredu co jsou ochotni neco obetovat?Vzdyt jich mame tak pomalu. All the best boys!Happy Remembrance Day! PS. A co se tyce vedeni mesta ,oni si to asi setri na Prvniho maje.
  • XXXXX  | 15.11.2018 21:18  | Reagovat
    Fírbachr já tě ujišťuju, že DRKongo o žádnou demokracii nešlo.
  • Svatopluk Beran  | 16.11.2018 10:33  | Reagovat
    Nikde ve světě NEJDE Spojeným Státům pouze o demokracii a svobodu toho národa. Něco jako když se šířilo světem křesťanství nebo islám. Napřed úžasná myšlenka na danou dobu, ovšem s přibívajícím počtem let a moci nastupuje vraždění a rozvracení jinak smýšlejících občanů. Jde o hospodářskou a geopolitickou kontrolu světa ve vlastní prospěch. Že z toho ukápne i špičkám vazalům je jisté, ale hlavně těm co dobře pracují s vymyšlenými paírovými nebo v nulách a jedničkách na počítačích smyšlených prostředcích směny, které jsou mimo skutečné a reálné movité hodnoty světa. Nepleťme si vojáky 1 a 2SV s vojáky a kontraktory v dnešnchi preventivních válkách mocností v čele s USA. Je dost pravděpodobné, že to světové vraždění dělají pane Furbacher ve váš prospěch. Proto jsou to pro vás váleční veteráni, ale pro mne a mnoho dalších u nás ani náhodou. Naši vojáci ve valné většině nás nechrání, naši vojáci většinou participují a dělají americkému světovému vraždění křoví, jako mnoho ostatních zemí a také z toho mají samozřejmě ony země některé výhody. Ale nejde o nic jiného než o výhody za podporu vraždění a hospodářského podmanění si jiných. JÁ VÁM ROZUMÍM, TO JE TA VAŠE SPRÁVNÁ SVOBODA, POUZE ALE PRO OBČANY VAŠEHO TYPU NAZÍRÁNÍ, CO TO SVOBODA JE.
  • Libor Furbacher  | 16.11.2018 13:41  | Reagovat
    Samozrejme xxxxx.Nez se naucime chodit prvne lezeme.Ale slo tam o zastaveni vrazdeni.Ale na to UN maji velmi spatnej track record. Musi to byt hrozny pro vojaka kdyz se diva na ty zverstva a ma zakaz neco udelat ,protoze papalasi ve spojenech narodech to zakazaly.Ve Rwande mel tu UN mission pod velenim canadian Dallaire,delal co mohl aby je UN nechalo zasahnou ,ale bezvysledne.Pak kdyz prijel domu tak nervove zhroutil. V Congu to bylo podobne.Ale cesi tam meli jenom pozorovatele,jestli se nepletu.Ale jak uz jsem napsal nahore,ono to Vedeni UN udelalo ze vsech vojaku un pozorovatele.
  • Libor Furbacher  | 16.11.2018 13:56  | Reagovat
    Pane Beran .Vase uvahy a prirovnani jsou fascinujici.Pokud chcete mit svobodnou republiku ,tak musite mit armadu ,ktera je schopna ji ubranit.Coz samozrejme male cesko nemuze samostatne docilit at dela co dela. Proto musi byt clenem spolecenstvi a pomahat pri jinych misich,nejenom pri obrane sve zeme.Pokud samozreme chceme aby nam take bylo pomozeno ,kdyz to budeme potrebovat.
  • XXXXX  | 16.11.2018 16:46  | Reagovat
    Ne nepleteš. A zcela mimořádně s tebou souhlasím i v druhým příspěvku.
  • Svatopluk Beran  | 16.11.2018 17:18  | Reagovat
    Přestaňte vraždit a občany a rozvracet státy které vám nelezou do vám nelezou do zadku. Drťte je svou kulturou a ne vojskem. Stáhněte se na své území a my budeme s vámi a nikdo si vás ani nás nedovolí nohrozí. Jednoduché a prosté. To vy jste rozlezlí jak sarančata po celém světě. To vy válčíte a vraždíte všudu a nikdo jiný, kromě vašich vlastních občanů, u vás nevraždí. Nebylo to tak dokud jste celou jednu rasu a jeden zvířecí druh kontinentu Amerika CÍLENĚ nevyhubily. Teď to řešíte téměř podobně po celém světě. Chováte se s tím vražděním stejně jako se svými ideologiemi křesťani, islamisti či komunisti. Jen ten Hitler se svou rasovou ideologií byl horší než vy. Toho jste zatím svým světovým ekonomickým terorismem a schovávaním se za pseudodemokracii, nepřekonali. Jaké mise to myslíte? Nikdo o žádných misích při změně režimu ani nežbleptl. Myslíte jako že kdo chce z vlky žít musí s nimi výt? Jsem pro armádu, ale tak jak ji deklarovalroval president Roosevelt ve své čtvrté svobodě o osvobození od strachu z 6 ledna 1941. SVĚTOVÉ ODZBROJENÍ NA TAKOVOU MÍRU A V TAKOVÉM ROZSAHU, ABY ŽÁDNÝ NÁROD NEBYL STO NAPADNOUT ZBRANĚMI SVÉHO SOUSEDA NIKDE NA SVĚTĚ. Vůbec bych se nedivil, že se v Evropě někdo potají rozhod a financuje emigrantské kolony ze Střední a Jižní Ameriky, aby ste si také užili těch milioných migrujících zástupů chudoby a beznaděje. Jenomže tohle je vaše vlastní staleté nadnárodních dílo amerických trastů a lidi prostě někdo zvedl, zatím co do Evropy nahnala migranty vaše militaristická světová hospodářská ekonomika.
  • Svatopluk Beran  | 16.11.2018 17:20  | Reagovat
    Hrozně chyb, omlouvám se.
  • Svatopluk Beran  | 16.11.2018 17:37  | Reagovat
    Leopold II. Belgický Doba vlády 17. prosinec 1865 – 17. prosinec 1909 Leopold II. Belgický (9. dubna 1835, Brusel – 17. prosince 1909, Laeken) byl belgický král a majitel Svobodného státu Kongo. Vláda Roku 1865 nastoupil po smrti svého otce na belgický trůn. Proslul svou tvrdostí a bezcitností, především ke svému nejbližšímu okolí. Vládl čtyřicet čtyři let a zanechal Belgii bohatou a silnou - jak si přál. Bohatství pocházelo především z afrického Konga, kolonie ve střední Africe, které dobyl svou politickou obratností bez vojenského zásahu. Roku 1885 se zde stal vládcem a dlouho to bylo jeho soukromé vlastnictví, Leopold se nechal oslovovat svrchovaným králem tohoto afrického státu. Byl jedním z největších vlastníků kolonií. Finančně podporoval cestovatele H. M. Stanleyho, který pro něho Kongo objevil. V kolonii panovalo otrokářství a Leopold zde prováděl bezohledné kořistnické hospodářství, těžil zde kaučuk a slonovinu. Jeho majetek dosahoval tří milionů liber. Podle časopisu History revue to odpovídá částce jedné miliardy dnešních liber. Podle různých pramenů byl Leopold jedním z největších masových vrahů v historii, neboť měl na svědomí smrt několika milionů lidí (odhady se velmi různí, ale obvykle se udává okolo 10 milionů). Další tisíce konžských obyvatel nechal zmrzačit většinou useknutím ruky. V devadesátých letech 19. století se pokoušel pronajmout si britskou kolonii Súdán. V roce 1908 po zveřejnění exploatace Konga, které učinil novinář a politik Edmund Dene Morel, vypukla aféra, která vedla k tomu, že kontrolu nad teritoriem dosud známým jako Belgické Kongo, přejal stát, belgickému státu pak odkázal Leopold všechna svá vlastnická práva ke konžské kolonii ve své závěti. http://www.sekuritaci.cz/konflikt-v-demokraticke-republice-kongo/
  • XXXXX  | 16.11.2018 19:13  | Reagovat
    Ale to my přeci víme
  • Svatopluk Beran  | 16.11.2018 22:36  | Reagovat
    Vy dva zřejmě ano, já jen aby i ostatní pokud tu informaci ještě neznají, komu nakoukli domorodci pod pokličku, když tam Evropa zaváděla křesťanství a blahobyt. :)
  • franta pulpytel  | 17.11.2018 21:31  | Reagovat
    Xtyle v tom Kongu jsi byl kdy? Byl jsi tam jako voják základní služby , nebo jako profík? Pane Feubarchu ,ano pokud jsme v nějákém společenství založené na vzájemné pomoci, ale případ amerika a Afganistán není tím případem , protože Amerika nebyla Afganistánemohrožena natož přepadena , ale bylo to naopak
  • XXXXX  | 18.11.2018 10:39  | Reagovat
    Podívej ty negramotnej hlupáčku až pochopíš co jsou spojenecký závazky tak mudruj a otázka záklaďák nebo profík je vzhledem k tomu odkdy jsme "spojenci" ameriky nepodstatná už jen proto, že mise UN nemají s amerikou nic společnýho. IQ tykve co?
  • fotrák  | 18.11.2018 19:32  | Reagovat
    Díky za diskusi, dost věcí jsem si ujasnil a zbavil se povrchních sympatií.
  • fotrák  | 18.11.2018 20:46  | Reagovat
    A teď si pánové představte, že za nějakých 50 až 100 let se tady vyvrbí nějaký další Hašek, Větvička nebo Borovský a zhodnotí naše příspěvky. To bude smíchu a veselí, těch ran do páteře a měkkých kopanců do prdelí. Já se na to těším.
  • franta pulpytel  | 18.11.2018 22:14  | Reagovat
    Xtyle podle tebe když Amerika, nebo jiný členský stát Nato přepadne nějaký stát ,který se jim nelíbí ,tak podle tebe jsme povinni se jako spojenci zúčastnit?
  • XXXXX  | 19.11.2018 18:57  | Reagovat
    Zjisti si to trotliku
  • Libor Furbacher  | 20.11.2018 14:05  | Reagovat
    pulpytel ,Cesko a vynemusite jit bojovat,Ono to pracuje presne jako v tricatymosmim ,Jako v Parizi a Londyne vy a vam podobny muzete jit do ulic a vitat Chamberlian,a kricet PEACE IN OUR TIME!
  • Fejinka  | 25.11.2018 11:03  | Reagovat
    Pane Pauláte, vy jste byl někde na misi? Nebo jim tak fandíte a nebo pocházíte ze Stříteže, kde nabízíte zasíťované pozemky na výstavbu rodinných domů, pokud se mohu zeptat. Děkuji.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru