Reklama
Dnes je pátek 20.09.2024      svátek má Oleg
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Demonstrace, Babiš a Havel

Petr Klukan | 10.05.2019 14:21

Demonstrace proti jmenování Marie Benešové a vlastně proti Babišovi opět dělí národ, včetně čtenářů Jihlavských listů. Zatímco jeden čtenář e-mailem Jihlavské listy chválil, že o manifestaci napsaly, jiný se rozhořčuje, proč o té „hrstce uličníků“, jak je nazval, vůbec píšeme. A další se ptá: „Myslíte si, že ta hrstka lidí, kterou vy nazýváte davem, opravdu demonstruje za správnou věc? Také nejsem zastáncem pana Babiše, ale ten dav stojí zatím za ním a myslím, že ještě hodně dlouho stát bude. Podívejte se na předchozí vlády před Babišem. ODS, TOP09, ČSSD, co tyto strany udělaly? Jen rozkradly a prodaly, co se dalo. Proto se ani nedivím, že lidé volí Babiše,“ napsal nám mimo jiné. Poslední argument je slyšet poměrně často: Ty strany to rozkradly… Když už přistoupíme na fakt, že řada špatných zákonů umožnila nehezké věci a strany měly své kmotry, kteří z toho prosperovali, neměli bychom zapomínat, že ze zlobovaných poslanců těžili především lidé mimo politické strany. A tak zatímco dnes v politice nenávidění Kalousek, Nečas, Gross, Topolánek, Sobotka, Paroubek, ale nezapomeňme, že tam patří i Klaus se Zemanem, se netopí v penězích (snad až na Grosse, kterému však již peníze nepomohou), lidé stojící v éře politických stran opodál neuvěřitelně zbohatli. A mezi nimi právě Babiš. Je proto až komické, když se nyní vůči politickým stranám tak vymezuje, neboť bez jejich opojení mocí a jdoucí na ruku za „pár šupů“ lobbistům a podnikatelům by nikdy nebyl tam, kde je. Neměl by miliardy a nebyl by premiérem. Přesto je třetinou národa oslavován jako člověk, který „napravuje poměry“. Václav Havel by to asi nazval paradoxem doby. A měl by přinejmenším úžasnou látku ke zpracování do další divadelní hry. Nad kterou bychom asi kroutili hlavami, že něco takového je vůbec možné.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Vlastizrádci.
zdenek gryc: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Jovita: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Ing. arch. Zdeněk Gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

54 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 10.05.2019 18:38  | Reagovat
    milej šéfíku, to je ale opravdu hodně ohnutá pravda, na obě strany, měl bys kandidovat
  • Jan P.  | 11.05.2019 11:42  | Reagovat
    Já si myslím,že autor blogu se snažil ve svém článku být překvapivě objektivní a nestranný pozorovatel konfliktu. Rozumím těm demonstracím proti jmenování Marie Benešové a vlastně proti Babišovi. Považuju je za oprávněné. Nicméně,když 100 000 lidí demonstrovalo proti katastrofálnímu vládnutí Nečase a Kalouska,tak český mediální mainstream,politická pravice a kardinál Duka - lůza ohrožující demokracii... 15 000 lidí demonstrujících proti jmenování ministryně - milion chvilek pro demokracii... Ať si to každý přebere,jak chce.
  • Svatopluk Beran  | 11.05.2019 12:12  | Reagovat
    Orální svoboda mozek nezmění a ten kdo vpisuje do bible příběhy ten je tam dle své potřeby vpíše, nebo nevpíše.
  • Svatopluk Beran  | 11.05.2019 12:30  | Reagovat
    Dodnes jsem tady Petře neviděl od tebe příspěvky které by poukazovaly na zlodějny a morálku politiků ODS, to je mi tedy po 25 letech novinka. Že by změna potom, až z toho začal těžit někdo jiný než z ODS?
  • XXXXX  | 11.05.2019 14:19  | Reagovat
    však oni nic neukradli
  • Jan P.  | 11.05.2019 14:45  | Reagovat
    Dobrý den,pane Berane.Dobrá poznámka. Problém je ten,že po denících(celostátní,regionální),které mají vlastnické vztahy jako JL a další nemůžeme chtít,aby měl nezávislé zpravodajství a publicistiku.I takový šéfredaktor regionálního privátního deníku jako JL si nemůže dovolit psát proti politickým a ekonomickým zájmům vlastníka,pokud si chce udržet místo.Lidsky se to dá pochopit. Určitý zlepšení v objektivitě u JL můžeme pozorovat.Dávají v rubrice váš politik prostor všem relevantním politickým stranám.Za mizerný výběr autorů blogů redakce JL nemůže. Nezávislou žurnalistiku podle mého seriózně provozuje např. Deník N. a zpravodajské servery jako Hlídací Pes či Britské listy.Pro levicově orientované se nabízí Deník Referendum a A2larm. Bohužel nezávislou žurnalistiku máme v ČR poskrovnu. Prosím napište mi na tento můj náhradní e-mail(losna@centrum.cz).Chtěl bych se Vás na něco zeptat.
  • jihlavák  | 11.05.2019 19:02  | Reagovat
    Pokud si dobře vzpomínám, tak "přátelství" radnice a JL začalo někdy kolem roku 1990, tehdy radnice poskytla JL "sponzorský dar" ve výši 100 000,- v dnešních penězích zhruba milion.
  • VladimírV  | 12.05.2019 12:14  | Reagovat
    Vážený pane šéfredaktore, demonstrace po jmenování paní Benešové ministryní spravedlnosti je další ukázkou toho, kam až může vést nenávist k prezidentovi. Naštěstí, Praha není celá republika, situace u nás nedošla až do té fáze, že by "lid" vzal právo do svých rukou. Pravomoci ministra jsou omezené, snaze paní Benešové zeštíhlit strukturu státních zastupitelství zabránil předseda vlády. Rozhodně k tomu nedojde, pokud nebude ukončena kauza Čapí hnízdo. Mně osobně celá tato taškařice připadá jako by byla objednána samotným Babišem, vše ve stylu: "Co tě nezabije, to tě posílí". Argumenty typu, co si ten premiér dovoluje, že dosadí do ministerské funkce zástupce konkurenční strany, že je to útok na demokratické principy, ukazují na jednu ze smrtelných křečí existence tradičních stran a zároveň i slaboduchost současné opozice. Zejména těch, které svým počínáním, podporujícím zlodějinu a klientelismus, mimochodem napomohly i ke zbohatnutí samotného premiéra, poslaly zastupitelskou demokracii do kopru. Navíc, velkou měrou přispívají Babišovi naplnění jeho vize, že stát se má řídit jako firma. Nejde nezmínit "revoluční" počínání bývalého premiéra Sobotky, který přišel rovněž demonstrovat, k sakru, proti své spolustraničce? To je ukázkové ztvárnění bizarnosti celé akce.
  • petr klukan  | 13.05.2019 14:14  | Reagovat
    xxxxx: to není ohnutá pravda, to je názor. Sváťovi Beranovi: ahoj Sváťo, takových příspěvků je spousta. Zabýváme se však jen naším regionem. Hmátnu-li do minulosti, tak jeden za zakladatelů ODS Vratislav Výborný na tiskovce prohlásil, že můj komentář k ODS a k němu byl poslední kapkou jeho rezignace na funkci primátora, pak jistě vzpomínáš na členy ODS od stavby chaty na Čeřínku až po jejich rozkol i v městské radě. Nebo víš o nějakém negativním činu ODS, o kterém bychom nepsali? Janu P.: máte na mysli nějaký konkrétní čin, o kterém jsme nepsali? Jihlavákovi: nevím, zda bych to nazval přátelstvím. Noviny neměly vydavatele (vydávalo je vlastně město), to podepsalo s tehdejším šéfredaktorem Jelínkem smlouvu, v níž bylo, že se musí noviny osamostatnit. To zastupitelstvo odsouhlasilo s nějakou částkou, kterou, tuším, měly noviny na účtu. VladimíroviV: pěkný pohled na věc. :-) nevím, zda je to nenávist lidu vůči prezidentovi, ale může to být i "nenávist" premiéra vůči lidu - "ať si na ulici řve". Výměna ministra spravedlnosti nepůsobí opodstatněně.
  • Svatopluk Beran  | 13.05.2019 17:16  | Reagovat
    Zabýváme se však jen naším regionem. Petře o kterých regionálních politicích se zmiňuješ například v článcích Ještě že nemáme moře Trafiky končí Konečně po Ne šaškárna, marketingový tah Svět kolem nás A pokud píšeš příspěvky o Zemanovi, je to jenom proto, že si v regionu koupil chalupu? Nevěřím tomu že kdyby si Zeman koupil chalupu třeba v Dačicích, že by jsi o něm v příspěvcích nepsal?
  • petr klukan  | 13.05.2019 17:33  | Reagovat
    Sváťo, tys mi neodpověděl. Znáš nějakého místního politika z ODS, který provádí či prováděl nekalé věci a my o tom nepsali?
  • XXXXX  | 13.05.2019 19:06  | Reagovat
    no pokud zůstáváme v regionu, pak mi jména jako Babiš a Benešová do toho moc nezapadají, no a ulice, dobře řve 10 tisíc lidí, z nichž polovina nedospěla ani k volebnímu právu, dobře 100 tisíc, ale kde je ten zbytek do milionu co volil Babiše? zase ohnutá pravda
  • petr klukan  | 14.05.2019 07:43  | Reagovat
    xxxx: ano, demonstrace v regionu se konají proti Benešové a Babišovi, proto o tom píšeme. Co je na tom ohnutého? Probabišovci tam nebyli, tak o nich není psáno.
  • fejinka  | 14.05.2019 08:16  | Reagovat
    Jak se dívám, tak můj komentář nebyl schválen a otištěn. Hezká cenzura, jen tak dál a nezapomeňte nadávat na minulý režim.
  • Dvořák  | 14.05.2019 08:21  | Reagovat
    Xxxxx,volební právo ještě nemají,ale piráti už se snaží. A podporu určitě budou mít i u potápějících se stran.
  • petr klukan  | 14.05.2019 09:48  | Reagovat
    Fejinkovi: Žádné komentáře zde neprochází redakcí, takže je nikdo ani neschvaluje, vše zařazuje ihned počítačový program, který není nijak omezen. Čas od času se může seknout. Zkuste to ještě jednou. Zatím máme spíš zkušenosti, že lidé píší, že jsme něco nezvěřejnili a cenzurujeme a přitom žádný příspěvek nenapsali.
  • blade  | 14.05.2019 15:19  | Reagovat
    Co píše nějaký místní pidiplátek není nikdy směrodatné :o)
  • petr klukan  | 14.05.2019 15:37  | Reagovat
    bladeovi: no, kandidáti na poslance Bačiak nebo Sobotka se takhle nesmáli.
  • Jan P.  | 14.05.2019 18:34  | Reagovat
    Panu Klukanovi Nejednalo se mi o čem jste nepsali a psát podle mého měli.Šlo mi o to,že Vy osobně jste takový nestranný a objektivní pozorovatel české politické scény a dění ve společnosti bohužel nebyl.Proti Vašemu blogu:Demonstrace, Babiš a Havel nic nemám.Škoda,že dříve takových jich nebylo víc. Já Babiše jako premiéra ČR a prezidenta Zemana rovněž nemusím.Nejde jenom o jednoho oligarchu a vožralu na Hradě.
  • fejinka  | 14.05.2019 19:59  | Reagovat
    Bohužel, to co jsem napsal je pochopitelně originál a tím, že zmizí z komentářů je nenávratně pryč (Babiše še měli policisté, státní zástupci a soudci vyřešit dávno, také to něco říká o jejich práci - on i ÚS dělá boty, viz ta rozhodnutí o tom, koho pustím do restaurace a koho nikoliv). Pane Jane P., té předposlední větě věřím a chápu Vás, ale ta poslední věta je už přes "čáru". To, že takto hovoříme o našich "vrcholných představitelech" je velmi neslušné, řečeno až trapné. Havel byl ještě větší extratřída v požívání alkoholu, ale v době kdy vládl se o tom nemluvilo (dobře se to tajilo)… Podle mne by měl být vydán zákon, který by řešil taková hrubá vyjádření a oslovování. Jednou jsme je zvolili, tak jsme si to měli rozvážit před volbami a zvážit všechna pro a proti a podle toho volit. To samé platí o našich státních symbolech a jejich ničení, čí pískání při státní hymně. Po volbách je třeba také uznat porážku, což se nyní v mnohých případech neděje a to si říkají tito borci - demokraté. Můj subjektivní názor je, že ta naše společnost je na chování a o obyčejné morálce, počínaje od vrcholných politiků a dalších, stále horší a horší od r.89, bohužel.
  • Jan P.  | 14.05.2019 21:04  | Reagovat
    fejinko,mazat diskuzní komentáře pod článkem,pokud nejsou v rozporu s kodexem diskuze na internetové diskuzi je nefér. Mě se to zde taky někdy stalo.Vysvětlení šéfredaktor JL a autor blogu myslím přesvědčivě vysvětlil.Věřím tomu,že se nejedná o zlý úmysl ze strany JL,ale jde čistě o technický problém.(...) Vy jste myslím příznivec SPD.Když se podíváme na zpravodajský a komentátorský web Nová republika,který má blízko k SPD,tak zjistíme,jak jsou zde ,,nevhodné" komentáře pod článkem v diskuzi mazány o sto šest a to bez jakéhokoliv vysvětlení.Kdo je tvůrcem webu Nová republika nemusím připomínat. Takhle si představuje SPD a lídr jejich kandidátky do EP Ivan David svobodu a přímou demokracii ? Co se týče prezidenta Zemana.Miloš Zeman si žádné servítky k části společnosti taky nebere.Proč by si měla brát i ona na něj.Tím nemyslím jenom tu tzv.pražskou kavárnu.Prezident republiky není žádný neomezený monarcha,aby se nemohl kritizovat.Že se dříve nikdo ve veřejném prostoru takto k prezidentu Havlovi vulgárně a sprostě nevyjadřoval není pravda.Vzpomeňme si na šéfa republikánů Miroslava Sládka,pana Cibulku a řadu dalších.Neříkejte,že si to nepamatujete.Bylo Vám tehdy těžko u srdce,jak se někteří vyjadřovali(sprostě a nefér) k prezidentu republiky ? Na Havla se řvát sprostě mohlo,na Zemana ne.Vůbec to neříkám jako nekritický obdivovatel Václava Havla v roli prezidenta. Já respektuji výsledek demokratických voleb.To ale neznamená,že mezi volbami musíme držet hubu a krok.
  • blade  | 14.05.2019 21:46  | Reagovat
    Klukan - to jste vedle jak ta jedle - tito dva mi jsou u zádele ani je nijak osobně neznám, tak mi je laskavě nepodsouvejte a nesnažte se hned diskutéra, zařadit pokud o něm nic nevíte. Zřejmě žijete v té politické zkostnatělé bublině pravice vs. levice a dál nevidíte. Mld. na rozdíl od Vás nikomu nezávidím ať je to český premiér či maďar Soros. Mějte se tu hezky v tom místním plátku, možná sem za půl roku opět nakouknu :o) „Nežádej, aby se věci děly jak chceš, ale chtěj, aby se věci děly tak, jak se dějí, a bude ti v životě dobře." (Epiktétos)
  • Daňový soumar  | 15.05.2019 01:11  | Reagovat
    Kdo dočte tohle do konce, zaslouží medaili. Jakeš hadr. https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/premier/projevy/projev-predsedy-vlady-na-konferenci-cesky-narodni-zajem-173682/
  • petr klukan  | 15.05.2019 09:07  | Reagovat
    Bladeovi: nic vám nepodsouvám a nikam vás nazařazuji. Jen jsem napsal, že i takový pidiplátek, jak píšete, může odhalit velké podvody.
  • Svatopluk Beran  | 15.05.2019 13:48  | Reagovat
    petr klukan říká: Pondělí, 13. 5. 2019 v 17:33 Sváťo, tys mi neodpověděl. Znáš nějakého místního politika z ODS, který provádí či prováděl nekalé věci a my o tom nepsali. Já jsem ti Petře odpověděl, ale ty jsi pokračoval kličkovanou. Dodatečně přidáš, že píšeš jen o regionálních politicích. Já ti říkám že nepíšeš a ty mi odpovíš, ať ti vyberu pouze regionální členy ODS. Takže ti odpovídám a snad odpovíš i ty mě bez kličkování. Na regionální politiky ODS nic velkého veřejně není. Jen bych třeba ale namátkou vzpomněl, jak paní poslankyně Němcová vozila za státní peníze své děti do školy a dělala překvapenou že se to nesmí. Místní zastupitel Radek Vovsík poslal ze svého úřadu policii na kontrolu a likvidaci petičního stánku. A pak jsou tu takové drobnosti z doby ,,zhasnutí,, jako například, že si třeba majitel firmy zaúčtuje dvakrát omítku na opravě baráku pro město. A samozřejmě nejen to. Teď mi snad odpovíš i ty Petře a nebudeš pokračovat v kličkovačce. Co je regionálního na osobách v mnou výše uvedených tvých článcích, či ve starších pod názvem Zbabělost a lpění na moci Kde jste Radku Johne? a mnohých dalších.
  • Jan P.  | 15.05.2019 19:07  | Reagovat
    Jihlava postrádá profesionální novináře,kteří se nebojí psát o kauzách a prohřešcích místních politiků,samosprávy a podnikatelského prostředí v Jihlavě.To je fakt.Nemyslím tím nějaký bulvár.Kdo s kým žije,kde bydlí,kam jezdí na dovolenou,jaké má auto apod. Že není o čem v Jihlavě dohromady psát ,jak tvrdí Petr Klukan není pravda. Otázkou je,jestli by takové články a reportáže privátní deník Jihlavské listy publikoval,pokud by se nepříznivě a kriticky měl zrovna týkat místních politiků za ODS,některých podnikatelů a úředníků samosprávy.Tím si nemyslím,že za vším špatným v Jihlavě stojí jenom ODS a spříznění podnikatelé. Silně pochybuju o tom,že šéfredaktor JL Petr Klukan by měl odvahu sám od sebe a na svoji zodpovědnost to v deníku zveřejnit.Nic mu nevyčítám a chápu jeho postavení...Demokracie pro zaměstnance končí před vchodem vrátnice či dveřmi kanceláře. Tady se v Listopadu na náměstích oprávněně požadovalo,že majetek KSČ se má vrátit do rukou lidu.Jak to dopadlo.Stranický okresní deník Jiskra se privatizoval do soukromých rukou a vlastník privátního deníku dnes logicky rozhoduje o tom,co mají či nemají JL psát.(...) Já bych JL a ostatní privátní deníky celostátní nebo ta regionální nechal být a nic si od nich naivně nesliboval.V ČR se musí především více podporovat profesionální nezávislá žurnalistika,jak na celostátní tak regionální úrovni.To správně zaznělo i na pondělní protibabišovské demonstraci v Praze.
  • Petr Klukan  | 17.05.2019 15:10  | Reagovat
    Sváťo, ano, "hlídáme" jen regionální politiky, to ale neznamená, že nekomentujeme události či osoby mimo region. Takže když přistane Američan nebo Rus na Marsu, taky se to v nějakém sloupku objeví - to se ale komentují věci, které jsou již známé. Jednou z úloh médií je hledat nepravosti a psát o nich, a to jsem myslel, že my píšeme o těch v regionu a ne o kauzách Promopo, Čapí hnízdo apod. Janu P.: Je lehké nekonkrétně napsat, že chybí profesionální novináři, kteří se nebojí psát o kauzách místních politiků... váš názor vám neberu, ale opět mohu jen položit otázku. O které kauze jsme nepsali, nebo víte o nějakém prohřešku politika? Napište nám o něm.
  • Jan P.  | 17.05.2019 19:42  | Reagovat
    Pane Klukane,regionální privátní deník Jihlavské listy má nějaké profesionálního novináře ? Nevšiml jsem si. Zpravodajské články podávané redakcí či text autora blogu má k profesionální nezávislé žurnalistice hodně daleko ! Jasně.Veřejně to takto nemůžete přiznat,že vlastnictví(...) jako mají JL nemůžete logicky profesionální NEZÁVISLOU žurnalistiku provozovat,i kdyby jste jako šéfredaktor překrásně chtěl.Přesto váš deník oceňuji za to,že alespoň nešíří žádné neověřené informace a hoaxy,jak to dělají např.Babišovy privátní deníky. Že komunální politika a samospráva Jihlavy je OK ? Není.Akorát o tom redakce JL nepíše.(...) Mimo jiné i proto,že žádné profesionální novináře NEMÁ ! Nevím, jaká sledujete média,ale zkuste si koupit např. Deník N. Takové noviny v regionální podobě bych v Jihlavě určitě uvítal.Pro vydavatele JL by to jistě nebyla příjemná konkurence...
  • petr klukan  | 18.05.2019 08:25  | Reagovat
    Pane Jane, Deník N považuji také za velmi dobrý, který tu po skoupení novin oligarchy chyběl. Ale vraťme se k profesionálním novinářům. Asi si pod tím představuje něco jiného. Já si myslím, že je máme. Nebo myslíte, že kulturu nemáme zpracovávanou profesionálně, nebo sport? Lidé tu "profesionalitu" většinou vztahují jen na politickou scénu, která se jim nemusí líbit. Každý něco "ví", každý něco slyšel a přál by si, aby to bylo v novinách. Jenže takto profesionální novinařina nevypadá. Nelze psát domněnky, ale ověřená fakta a na spoustě "všichni o tom přece ví" nemusí být mnoho pravdivého. Nebo víte o nějaké zásadní nepravosti, která se zametá pod koberec, a my jako neprofesionální novináři o ní nevíme, a tudíž nepíšeme? Rád si o tom s vámi podiskutuji ústně, přijďte za námi a můžeme si o tom popovídat.
  • Jan P.  | 18.05.2019 09:50  | Reagovat
    Že jste žádného profesionálního novináře,které má redakce Jihlavských listů k dispozici nejmenoval. Ani Vy sám žádný vystudovaný novinář přece nejste.Vy pouze šéfujete redakci novin plných středoškoláků(redaktorů),kteří žádnou žurnalistiku nikdy ani nestudovali apod. Novináři mají být hlídacími psy demokracie a nemusí jít zákonitě jenom o velké kauzy(ekonomická kriminalita) politiků a podnikatelů spojené s vyšetřováním policie a soudů.A ty vy nemáte.Nemyslím tím běžné zpravodajství,nějaký ten rozhovor,černou kroniku,placenou inzerci a rubriku kultura a sport. Jinými slovy,podle Vás jako šéfredaktora privátního deníku JL se mají ostatní města,politici,samospráva a novináři od Jihlavy,co učit. 1,Jihlava nemá politiky,ale jsou to andělé. 2,Místní zastupitelstvo a samospráva funguje skvěle a má samí kompetentní úředníky. 3,Ve městě je radost žít,bydlet,podnikat či pracovat. 4,Od privátních regionálních novin Jihlavské listy se má profesionální nezávislá žurnalistika taky,co učit. "Profesionální nezávislí novináři" JL bohužel nemají pro čtenáře deníku témata,která jihlavskou veřejnost oprávněně zajímá a chce být o tom médii informovaná.
  • Daňový soumar  | 19.05.2019 10:20  | Reagovat
    Já myslím, že o nás, jako voličích a o naší politické kultuře nejlépe vypovídá toto : + Pane premiére, vicekancléř Rakouska rezignoval 15 hodin poté, co se objevil jeho skandál v médiích. Co na to říkáte? - Podívejte, my stavíme dálnice, přidali jsme důchodcům, předchozí vlády nic neudělali, Kalousek, Sobotka a Nečas zemi rozkradli, my jsme 11. největší země EU. No nevolte to .....
  • Jan P.  | 19.05.2019 12:21  | Reagovat
    Naprostý souhlas s Daňovým soumarem. Rakousko nám nastavilo zrcadlo. Ale žádné poučení z toho nebude. Můžeme jen tiše závidět. Ten náš strejda s červenou čepicí nikdy neodstúpí. Nikdy! Pokud ho my, voliči, nepošleme do háje. Strache(FPÖ) rezignoval den poté, co něm. média zveřejnila 2 roky starou tajně pořízenou nahrávku, na níž Strache domlouval podporu s údajnou neteří ruského oligarchy výměnou za miliardové státní zakázky. Země směřuje k předčasným volbám. Připomeňme, že FPÖ založili bývalí nacisté z NSDAP. Má blízko k ultrakonzervativ. buršáckým spolkům a má vazby na neofašist. "identitářské" hnutí. Je součástí frakce Evropa národů a svobody, do kt. patří také Národ. sdružení Marine Le Pen, Liga Mattea Salviniho nebo česká SPD.
  • Svatopluk Beran  | 19.05.2019 23:38  | Reagovat
    Sváťovi Beranovi: ahoj Sváťo, takových příspěvků je spousta. Zabýváme se však jen naším regionem. Petře o kterých regionálních politicích se zmiňuješ například v článcích Ještě že nemáme moře Trafiky končí Konečně po Ne šaškárna, marketingový tah Svět kolem nás Zbabělost a lpění na moci Kde jste Radku Johne? Sváťo, ano, „hlídáme“ jen regionální politiky, to ale neznamená, že nekomentujeme události či osoby mimo region. No koment Petře. :) Komentáře k tomu co by se měl občan Jihlavy vědět a na koho a jak se dívat děláš určitě dobře. Akorát že je to pohled pouze z jednoho úhlu. A komentáře z jednoho úhlu jsme tu už jednou 40 let měli. Tak ještě necelých 15 let a bude to stejně dlouho. I komunističtí soudruzi, či církev v minulosti když už to bylo do očí bijící odsoudily vlastní straníky, jinak s nimi ale drželi basu. Navrhuji už tento problém neřešit, to nikam nevede.
  • petr klukan  | 20.05.2019 09:01  | Reagovat
    Janu P. i Sváťovi: opravdu se točíme v kruhu. Vám se zdá, že JL nepíší o nepravostech a neodsuzují politiky, žádný konkrétní příklad politika, který něco provedl a my o tom nepsali, jste neuvedli. Je to v takovém tom duchu - všichni "to" přece víme. A pane Jane, podsouváte mi něco, co jsem neřekl, ale asi to zapadá do určitého vidění světa.
  • Svatopluk Beran  | 20.05.2019 10:17  | Reagovat
    Jak jsi Petře okomentoval třeba umožnění hlasování na poslední chvilku již odsouzeného politika ODS Pekárka při církevních restitucích, které velice rozdělují občany naší republiky. Neříkám aby jsi psal o tom že byl neregionální politik Pekárek ODS odsouzen. Upozorňuji na to, že si vybíráš osoby a situace mimo region ke komentování dění v republice. Že by tato bývalá kauza vládní ODS a pravice, mohla být inspirací pro dnešní většinové reakce občanů k toleranci Babiše. A co prezidentská amnestie Klause k polistopadové zlodějně a čtyři roky předcházející Langerův komentář při volbě presidenta Klause o tom, kolik lidí půjde bručet, když nebude Klaus zvolen jako president do druhého presidentského období? Co myslíš, stálo to za to okomentovat tato neregionální a nestandardní chování politiků ODS, které vlastně mohou vést k dnešní toleranci Babiše? Ano, je mi jasné že by ale takovýto pohled a okomentování muselo přijít z jiné strany pohledově zaměřeného media, než jsou Jihlavské Listy. :) Snad i k tomu jednou dojde a budou skutečně v Jihlavě vyrovnané komentáře na pletichy politiků a jejich podprahovou podporu dnešní české novinářské obce a jejich vidění světa.
  • Jan P.  | 20.05.2019 19:50  | Reagovat
    K Petru Klukanovi Vy neustále popíráte fakt,že redakce Jihlavských listů musí plnit zadání(generovat zisk) vydavatelství Parola spol. s r.o. K tomu žádně novináře(Hlídací psy demokracie) redakce JL tudíž nepotřebuje.(...) Jistě Vám neřeknu,co nevíte. Není zadáním JL mimo blog ,jakkoliv komentovat komunální politiku,chod samosprávy a psát o zájmech lidí z byznysu v Jihlavě.Nikdy nevíte,jak příští volby dopadnou atd.Z opozičních stran a zastupitelů může vzniknout vládní většina v zastupitelstvu města a zajímavý obchodní partner pro Parolu .Parola jistě není jediný soukromý subjekt v Jihlavě,který se bez veřejných penězovodů města neobejde. Mimo jiné vydává taky Noviny Jihlavské radnice.Logicky nepůjde proti svým ekonomickým zájmům.Jinak řečeno,JL nemůžou psát kritické články proti vládnoucí garnituře města,chodu samosprávy a nastolovat potřebná témata,jak by si řada čtenářů a veřejnost v Jihlavě přála. Magistrát města Jihlavy je pro Parolu zajímavý obchodní partner. To si nemůže dovolit.Z pragmatických důvodů,je lepší být s každým tak nějak raději za dobře... JL se deklarují jako nezávislé regionální noviny pro kraj Vysočina, Jenže ta ,,nezávislost" se stává v tomto případě její KARIKATUROU. Ředitelka společnost Parola s.r.o. Eva Krpálková, i Vy jako šéfredaktor a jednatel společnosti jistě zastáváte nějaký světonázor.Obsah deníku JL mu musí odpovídat.Publikujete pouze takové informace a zprávy,které považujete za důležité.Budu konkrétní:shodneme se na tom,že Pelhřimov je součástí kraje Vysočina.Vy jste regionální noviny pro kraj Vysočina.Nevím,jestli jsem něco nepřehlídl ? O celosvětové stávce za klima letos na jaře do které se zapojili 2 krát studenti pelhřimovského gymnázia ve vašem deníku nepadla ani zmínka.Proč asi ? Není tajemstvím,že změna klimatu není pro pravicovou ODS téma.Proč něco takového zveřejňovat ? Wikipedie:Redaktor je osoba, která vykonává redakci popřípadě pracuje v nějaké redakci (ať už v redakční instituci či v redaktorské budově). Jeho práce spočívá zejména v obsahové, jazykové a technické přípravě různých tiskovin pro tisk (knihy, brožury, periodické či neperiodické publikace - redigování tisku), dále též v aktivním řízení obsahové stránky nějakého média (noviny, časopisy, televize, rozhlas, internet, v minulosti též zpravodajský film apod.). Své redaktory mívají všechna větší vydavatelství a nakladatelství. Novinář či žurnalista je člověk pracující v žurnalistice. Jeho povoláním je sbírání, ověřování a šíření informací. Slovo novinář bylo původně používáno pro člověka píšícího do novin, ale postupně se tento termín rozšířil i na lidi publikující v rozhlase, televizi, či na internetu.
  • blade  | 20.05.2019 23:08  | Reagovat
    Jeden český analytik píše: Pokud se řekne, že média lžou, neznamená to, že by informace v nich obsažené byly nepravdivé, i když i to se stává. Jádro zprávy většinou bývá pravdivé, kolem se ale namaže spousta marmelády, něco se přidá, něco zamlčí, aby to vyznělo jinak nebo ve prospěch nějakých zájmů. Podívejte se třeba na Českou televizi a způsob, jak návodně jsou vedeny rozhovory v jejích publicistických pořadech. Jak se spřáteleným osobám, které jsou tam zvány, říká: "A pane profesore, viďte, že je to takhle…" A pan profesor odpoví: "Ano, samozřejmě, máte pravdu, je to takhle." Pokud tam náhodou usedne nějaká "nepřátelská"‘ osoba (oni už jich tam ale moc nezvou nebo jim ty pozvánky odmítají, protože ztratily důvěru v to, že tam s nimi bude zacházeno solidně a seriózně), tak se redaktoři chovají jako utržení ze řetězu. Vysloví půl věty s nějakou informací a na to rovnou nabalí obvinění typu "a vy jste součástí tady toho" a "vy máte tady ten názor"‘. Zpovídaný je pak v situaci, že má asi dvě vteřiny na to, aby začal argumentovat, že tak to není, jenže v tu ránu do toho skočí a nenechají ho ani domluvit. Udála se i jedna bezprecedentní a nebezpečná změna, jež proběhla téměř bez povšimnutí – moderátoři hlavních zpráv uvádějí zároveň publicistické pořady. Pan Železný a spol. jsou lidé, kteří čtou zprávy. Provádějí zpravodajským pořadem a měli by být absolutně korektní, věcní a nestranní. A teď se vám najednou půl hodiny po zprávách změní v investigativce a publicisty, kteří začnou hostům klást návodné a často ponižující otázky. Jak můžeme takovým lidem věřit, že čtou potom opravdu zprávy a ne svoje názory? To je něco, co se ještě nestalo. V Americe jsou třeba lidi, kteří moderují zprávy, a ti, kteří dělají rozhovory, striktně odděleni. Já nic, já Moravec. Jeden Fokus Václava Moravce, jehož tématem byly dezinformace a fake news, pak už lze jen nazvat takovou červivou třešničkou na zkyslém dortu. Namísto alespoň náznaku pokusu o standardní publicistiku nasadila ČT i na její poměry propagandu nejhrubšího zrna, která již nic nemaskuje a nepředstírá. Do pořadu byli pozváni jen lidi, se kterými moderátor bezostyšně pomlouval alternativní média i alternativní medicínu, aniž by do pořadu pozvali alespoň jednoho zástupce pomlouvaného a dehonestovaného tábora. I kdyby tam nějakému "opozičníkovi“ po pár vteřinách začali nadávat, aspoň by tam byl. Co si ale myslet o situaci, kdy si moderátor veřejnoprávní televize pozve k debatě o médiích generála Petra Pavla, držitele nejvyššího amerického vojenského vyznamenání a nejvýše postaveného Čecha v NATO? Tedy ve vojenské organizaci, která pod vedením USA od 90. let bombarduje a napadá nezávislé státy, jak se jí zlíbí, a ještě o sobě tvrdí, že je mírová? Není to samo o sobě dezinformace? Nebo Františka Vrábela, byznysmena a poradce NATO pro "velká data“ a informační válku, jehož firma Semantic Visions bývá označována jako "soukromá zpravodajská služba“? Či anonymní aktivistickou skupinu, která si říká "čeští elfové“, jejíž členové mapují lidi s odlišnými názory napadají diskuse a facebookové skupiny, udávají je úřadům a sami naplňují spíše definici trollů, proti kterým se přitom vymezují? Do pořadu Fokus nepozvala Česká televize ani jednoho normálního člověka, který by nebyl protiruský fanatik nebo člověk pracující pro americké zájmy (což je často totéž). Je to asi podobné, jako kdyby na konferenci o zdraví vystupovali jen lobbisté farmaceutické firmy. Říká se tomu polemika souhlasících popisuje analytik tragédii média placeného speciální daní, maskovanou jako koncesionářský poplatek.
  • VladimírV  | 21.05.2019 09:41  | Reagovat
    Pane Jane P. Nepovažuji to za nepatřičnost, vměšovat se do Vašich proklamací. Ale Vaše nálepkování blogerů, hledání té, dle Vás největší priority v činnosti EU, znásobené kádrováním šéfredaktora JL, Vás povyšuje do sfér velkého mravokárce. Ano, v lecčems máte pravdu. Ovšem jejím vyřčením, bez toho, že by padla na úrodnou půdu, se Vaše výroky stávají bezcennými. I při faktu, že se odvoláváte na Vámi uznávané kapacity. Víte, demokracie a svoboda je hlavně o tom, že zde existuje nezpochybnitelná škála názorů a osobních postojů, které jsou si, pokud se nevymykají právu, rovny. Tedy, mohou být svobodně vyslovovány a prosazovány. Na druhé straně, je svobodou každého jedince vyřčené přijmout či ne. Vaše předvolební rétorika před volbami do Evropského parlamentu je tedy pouze Vaším osobním postojem a proto se nemůžete divit tomu, že se ne vždy setká s pochopením. Příkladmo, pokud poukazujete na problém sociálního bydlení jako klíčovou záležitost v konání EU, jinými slovy, brojíte proti kapitalistickému zřízení, který funguje v nejrůznějších podobách v zemích EU. Jinak řečeno, stáváte se propagátorem revolučních změn, tedy v menším rozsahu než byli Marx se Engelsem. Což, vzhledem k tomu, že se Evropa nenachází v těžké hospodářské krizi, nemá valný dopad na myšlení společnosti. Už to, že v rámci EU neexistuje něco jako hladomor, její militantní směrování, odsouvá Vaše názory do roviny sci -fi. EU potřebuje návrat ke svým kořenům, a to byl celek, který svojí společnou hospodářskou politikou mohl konkurovat USA. Nyní pak přeneseně i Rusku a Číně. Pokud se Unie stává diktátorem ve všech oblastech života, přičemž upozadňuje národní specifika, jde o byrokracii typu RVHP, mnohonásobně větší. Zamyslete se prosím nad tím, které z kandidujících stran či hnutí toto ve svém programu silně akcentuje. Sociální politika je sice silné téma, její úroveň je ovšem velmi závislá na hospodářském cyklu, ve kterém se EU nachází a bude nacházet. Evropa si více hmotných statků nevydobude válkou, ale pouze vyšší produktivitou práce, vyšší konkurenceschopností a menší byrokracií. Mějte šťastnou volbu. Zdraví Vladimír Havlíček
  • petr klukan  | 21.05.2019 09:48  | Reagovat
    Sváťovi: jo, máš pravdu, určitě máme každý nějaký "světonázor". Nezávislost novin se ale neodvíjí od názorů, které jsou tam zveřejňovány. Mám-li já pravicový, napiš levicový, rádi jej otiskneme.:-) Janu P.: není problém vybrat nějakou událost, o které jsme nepsali a svést to na "závislost" novin. Obecná fárze, že soukromá firma musí generovat zisk apod., však zcela nic nevypovídá o tom, co a jak píšeme. Již potřetí vás vyzývám, abyste mi ukázal na Jihlavsku politika "darebáka", o kterém bychom nepsali. Já mohu naopak doložit kritické články, které jsme psali o politicích v koalici na radnici, která přispívá do konce tohoto roku na NJR.
  • blade  | 21.05.2019 18:02  | Reagovat
    Zaslouží se Google o konec živých novinářů? Investuje do programu, který sám píše zprávy. Google v rámci svého programu Digital News přislíbil investici 805 tisíc dolarů (18,3 milionů Kč) tiskové agentuře The Press Association k vytvoření programu, který sám píše zprávy. Robotická tvorba článků už se uplatnila pro stručné shrnutí sportovních zápasů nebo finančních výsledků, tentokrát by měl být záběr obecnější. Software má označení Radar (Reporters And Data And Robots) a zatím se počítá s tím, že bude produkovat jen lokální zprávy, kterých ale zvládne až 30 tisíc měsíčně. A není to vyloženě výtvor The Press Association, agentura jej zadala k napsání britskému zpravodajskému startupu Urbs Media. Hlavní funkcí Radaru bude přeměna dat do souvislého textu, který bude co nejvíce čitelný. Agentura doufá, že s podobným nástrojem zefektivní svojí práci, a to zejména v odlehlých lokalitách a ušetří finance. Americká agentura The Associated Press už „robotické novináře“ k tvorbě finančního a sportovního zpravodajství již nějaký čas používá. Na konci každého takového textu najdete upozornění „zpráva byla generována automaticky“. Šéfredaktor Press Association Peter Clifton v tiskové zprávě uvedl, že se domnívá, že Radar se stane pro fungování redakce naprosto klíčovým. Zároveň veřejnost ujistil, že lidé kvůli programu nepřijdou o práci. „Nadaný člověk bude stále to nejdůležitější. Radar nám ale umožní využít umělou inteligenci k tvorbě lokálních zpráv, které bychom sami nezvládli,“ vysvětloval Clifton. Konečný článek bude vždy kontrolovat reálný člověk, který bude muset zároveň zajistit, jestli se to procesu omylem nedostaly nepravdivé informace nebo „fake news“.
  • Jan P.  | 21.05.2019 18:55  | Reagovat
    Pane Vladimíre V,prosím ukažte mi,kde nějakého blogera nálepkuju a čím ? Já jsem vyslovil za sebe názor, na deklarovanou ,,nezávislost "regionálního deníku Jihlavské listy.Můžete s tím souhlasit nebo,ne.Je to Vaše věc.Nevytrhávejte,ale jednotlivosti z kontextu diskuzního komentáře.O kádrování šéfredaktora JL nic nevím.Že Petr Klukan je jednatel společnosti Parola s.ro. není přece nic tajnýho.Já to pouze konstatoval jako objektivní skutečnost.No a že má společnost Parola blízko k ODS,to ví v Jihlavě už dlouhou dobu snad každé malé dítě.Nebo jste jiného názoru,že tomu je jinak a máte pro to své argumenty ? Paní ředitelka společnosti Parola Eva Krpálková byla několikrát před volbami na kandidátce ODS.To se nesmí veřejně psát a říkat ? Byla to jistě její svobodná volba.Já v tom žádný problém nevidím.O nezávislosti a nestrannosti JL,ale ať PK povídá holubům na střeše. Taky by se hodně vyřešilo, kdyby se namísto zideologizované nálepky "korupce" používal politicky korektní termín "nabídka a poptávka". Nevím o jaké předvolební rétorice mluvíte.Tu zde skrytě ve prospěch SPD,nacionalistů a krajní pravice provozují internetoví diskutéři blade a jihlavák. Nelíbí se Vám, jaký protiargumenty jsem na to vznesl ? Demokracie je diskuze a s tím Vy máte zřejmě problém.Nedivím se.Vážím si toho,že své sympatie k SPD,Miloši Zemanovi a Andreji Babišovi jste nikdy netajil.Řeknu Vám to asi takhle:je směšné, jak Tomio "přímá demokracie" Okamura a Miloš "přímo zvolený prezident" Zeman nemůžou vystát občanské iniciativy, neziskovky a protesty, tedy přímé zapojení občanů do demokracie. To je pořád Babiš dělá tohle, Babiš dělá tamto... ne, to nedělá Babiš, to dělá kapitalismus. Babiš je jen kapitalista. Slova jako kapitalismus,ultrapravice,nacionalismus,pravice nebo levice na rozdíl od sluníčkáře,lepšolidi,pražská kavárna a neomarxisté nejsou žádné nálepky,ale mají obsah. Pravolevé dělení není překonané,jak se nám snaží někteří komentátoři a politici namluvit. Mýlíte se .Česko před evropskými volbami není rozdělené. Nejsou jen eurohujeři a euroskeptici. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Vážený pane Klukane,já bych tu naší diskuzi kolem ,,nezávislosti" deníku Jihlavské listy z mé strany ukončil. Názor jsme si na to vyměnili.Nic jsem si od toho nesliboval.Vy neuznáváte mé argumenty a já zase ty vaše.Věřte tomu,že po vás nechci,aby jste vyráběli nějaké pseudokauzy na politiky a zastupitelé.Šlo mi úplně o něco jiného... Přesto děkuji za zájem a snahu diskutovat.
  • VladimírV  | 21.05.2019 20:00  | Reagovat
    Pane Jane P. Nestydím se opakovat. Nálepkujete v prvé řadě mne. Zřejmě Vám nevoní pojem "svobodný názor". Já prostě žádného guru vzývat nemusím, pouze komentuji dění kolem. Přečtěte si znovu obsah svých příspěvků (třeba i odkazu na autory a v nich uvidíte svoji předvolební rétoriku). Pokud jde o osobu pana šéfredaktora, či paní Krpálkovou, i oni mají právo k někomu lnout. Ovšem, očekával bych, kdybyste na jejich konkrétních krocích či příspěvcích poukázal na podjatost ODS. Rád si dělám názory politické dění kolem sám. A je mi jedno, z které strany přicházejí.
  • blade  | 21.05.2019 20:38  | Reagovat
    JaneP. tady se to kydá a nesmyslně nálepkuje co?..., ale aby jste si udělal textové mávátko a odfrčel za Milionovou chvilkou do Práglu na Vencplac nebo alespoň na jihlavský buzerplac na to nemáte co? :o)
  • Svatopluk Beran  | 22.05.2019 21:10  | Reagovat
    Možná i tyto praktiky českých politiků by zasluhovaly komentář, i když nejsou tito politici regionální. Otevřený dopis Richarda Vlasáka předsedovi ODS Petru Fialovi v reakci na ostudný projev předsedy senátu Kubery. Vážený pane profesore, byl jsem nucen vyslechnout projev pana předsedy Senátu Kubery na pietním aktu v Terezíně. Podle pana předsedy může být novou totalitou péče o životní prostředí, rovnost pohlaví, politická korektnost nebo multikulturalismus. Taková přirovnání mne jako potomka rodiny trpící pod nacistickou i komunistickou zvůlí a bojující dle Masarykových zásad za svobodu naší republiky niterně urážejí. To je ta nová, moderní ODS, prosta nacionalismu a kmotrů? S takovými slogany vstupujete do klání o voličské hlasy v nastávajících volbách do Evropského parlamentu? V čem se liší ODS od strany ANO nebo Orbánova Fideszu? Vyzývám Vás, abyste se jako předseda ODS za výroky pana Kubery omluvil a panu předsedovi navrhl, aby se vzdal druhého nejvyššího ústavního místa v zemi. Výroky podobného typu nejsou ani tolerovatelné, ani pochopitelné. S pozdravem Mgr. Richard F. Vlasák, M. Th. vikář Evangelické zemské církve ve Falci. Lang se pustil jak do poslanců, tak i do hlavy státu. „Poslanci, kteří zvedli své ničemné pazoury pro schválení zákona o zdanění církevních restitucí, jsou smradlavá, proradná prasata. Nejsou to lidé a je dovoleno je zabíjet. Dokonce jsem přesvědčen o tom, že takové zrůdy je nutné pozabíjet, aby svou morální zrůdností nenakazili zbytek národa,“ doporučuje jesenický politik. Debilní senilní bolševik Zeman se rozhodl zákon podepsat a je třeba ho zabít též. Ideálně takovou zrůdu podřezat, jako přestárlou svini a nechat vykrvit a poté spálit,“ zuřil Lang. Status předsedy jesenické ODS Martina Langa Status předsedy jesenické ODS Martina Langa | repro Facebook Čím víc se status chýlí ke konci, tím více se stupňují vulgarity. „Není možné dále tolerovat ničemnost hloupých a všehoschopných zvířat. Taková zvířata nejsou vhodná ani na mýdlo. Hromadu sraček lze pouze spálit,“ pokračuje zastupitel z Jesenice.
  • Svatopluk Beran  | 23.05.2019 05:46  | Reagovat
    Petr Fiala předseda ODS je český politolog, bývalý vysokoškolský učitel. Dlouholetý předseda moravského zemského výboru české sekce Panevropské unie. Panevropská unie, něm. Paneuropa-Union je nejstarší, doposud existující, hnutí za sjednocení starého kontinentu. Zastává myšlenku politického a hospodářského sjednocení evropských národů na demokratických a přátelských základech, s plným vědomím KŘESŤANSKÝCH kořenů našeho kontinentu. Ministr školství Fiala předal jmenovací dekret profesoru Martinu C. Putnovi. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala předal 25. června v Praze jmenovací dekret profesoru Martinu C. Putnovi. MILION CHVILEK PRO DEMOKRACII. MIKULÁŠ MINÁŘ Předseda spolku Mluvčí č. 1 Něco o mně: Pocházím z jihočeských Vodňan. Studuji v Praze 3 obory na 2 školách – filosofii, bohemistiku a TEOLOGII. Rád čtu a chodím pěšky k moři. Rád žiju ve svobodné zemi. BENJAMIN ROLL Místopředseda spolku Mluvčí č. 2 Něco o mně: Studuji EVANGELICKOU TEOLOGII na ETF UK, kde působím i v akademickém senátu. Podílím se na organizaci akcí pro děti a mládež. Zajímám se o veřejné dění, politiku, historii atd. Tento zřejmě budoucí pastor s typickým českým jménem Benjamin Roll je mimo jiné autor bakalářské práce pod názvem KDO TEDY MŮŽE BÝT SPASEN? v níž mimo rodičů děkuje za spolupráci a inspiraci na této bakalářské práci Prof. Martinu C. Putnovi. https://img.signaly.cz/upload/9/6/4002e2c828eecf04a8adb93cacedf1/Ben%20Roll%20-%20Kdo%20tedy%20m%C5%AF%C5%BEe%20b%C3%BDt%20spasen.pdf Že by tudy cestička? Až čas nám teprve ukáže kam to spolu tito čtyři svatí, předseda ODS Petr Fiala, profesor Martin C. Putna a vystudovaní teologové a budoucí duchovní pastorové, Mikuláš Minář a Benjamin Roll s nespokojenými občany na náměstích dovedou? Pokud to bude demokraticky ve volbách, přejme jim to.
  • blade  | 23.05.2019 12:39  | Reagovat
    Ve sněmovních volbách je Klaus ml. s novým politickým subjektem tak vyluxuje, že se Fialovci procentuálně zařadí ke STAN, TOP09, KDU-ČSL :o). Babiš a další budou také v ohrožení :o)
  • petr klukan  | 24.05.2019 14:24  | Reagovat
    Panu Janovi P.: máte pravdu, co jsme si chtěli říci, jsme asi řekli. Jihlavské listy nejsou neomylné, ano, paní ředitelka je členkou ODS. To je dle mého názoru ale jen pouhá indicie, že JL nejsou nezávislé, jak říkáte. Soudit se až podle článků a dle toho, zda něco budeme zametat pod koberec, či ne. Díky a pěkný den.
  • Svatopluk Beran  | 06.06.2019 09:05  | Reagovat
    Následné přirovnání není z mojí hlavy, ale přesně popisuje celosvětovou pozici dnešního neoliberálního kapitalismu a tím vlastně i naší. Demonstrace MILIONU CHVILEK PRO DEMOKRACII a následně i občanů je svou podstatou stejná jako rasistický vtip, ve kterém parta skinheadů nabízí své romské oběti hod hrací kostkou jako alternativu před násilím. „Vtip“ spočívá v tom, že aby se oběť vyhnula vydání se na milost a nemilost přesile, tak musí hodit šestku a tím si vyslouží možnost házet znovu. Děsivá realita pak spočívá v náznaku, že přes racionální marnost takového počínání, tak i přesto si většina lidí v takové situaci zvolí hod kostkou. Pád Babiše nic nezmění ani problémy této společnosti nevyřeší. Jede se stále do kola, ti kteří mlčeli a vlastně vznik celého systému korupce vybudovali, podporovali či tolerovali, například senátoři Kubera, jihlavský Vystrčil, poslanec Marek Benda, paní Němcová a další a další jsou stále u vesla. Pád Babiše nic nezmění a ani problémy této společnosti nevyřeší. Pojede se dál kočárem bílým kolem šedých skal. Ti kteří si myslí, že dojde ke změnám, tak pouze v PENĚZOVODECH a k navýšení naší militaristicé aktivity mimo naši vlast. Pokud budeme stále slepí k tomu jak své hospodářské zájmy ve světě řeší Spojené Státy, dočkáme se pouze dalších mrtvol desítek našich vojáků a tisíců nám neznámých civilistů po celém světě.
  • Jan P.  | 09.06.2019 09:35  | Reagovat
    Skvěle Klára Vlasáková ČRoPlus o riziku novinářského odpojení se od světa a životě novinářské obce ve vlastní (hyper)realitě. 7. červen 2019/ČRoPlus /Názory a argumenty/Klára Vlasáková: Kdo je tady novinář?
  • Svatopluk Beran  | 25.06.2019 07:43  | Reagovat
    ČESKÁ NOVINÁŘSKÁ ETIKA T-mobile tvrdí, že na nedělní demonstraci na Letné bylo 286 000 lidí. František Řezáč, technik, který umí počítat, na základě fotografií a výpočtů argumentuje, že to není možné. Je skutečně rozumné z politických důvodů nadsazovat počty účastníků? Počet 250 000 účastníků uvedl i reportér britského Guardianu Robert Tait. Nyní přiznává, že i on má o tomto čísle pochybnosti. (JČ) František Řezáč píše: Otevřete si aktuální stránku lidovky.cz. Je tam fotka z okraje shromáždění na západní straně, kudy jsem procházel. Tady je na jeden ar (100 metrů čtverečních, tedy čtverec o stranách 10x10 metrů) možná 20, 30 postav. U pódia to bylo, možná, sto padesát postav. teoreticky by se mělo vejít na jeden ar dvě stě lidí.To si můžete v praxi vyzkoušet. I když by to tedy bylo u pódia těch 200, tak průměrný počet lidí na ar byl tedy asi 120 lidí. Moje ohraničení na obrázku z mapy.cz je velké asi 7 hektarů, to jest 700 arů. 120 krát 700 je 84 tisíc. Připočtěme velkoryse ten zbytek pobíhajících kolem s dětmi a kočárky a dá to tedy těch asi sto tisíc. Aby to bylo oněch z pódia vyhlášených a médii papouškovaných čtvrt milionu (to zní hrdě!), tedy 250 000, muselo by být publikum nahuštěno na deseti hektarech po dvěstěpadesáti lidech na ar, dvacet pět tisíc na hektar. Tomu nevěří ani holubi na sparťanské tribuně... Pokud to někdo srovnává s manifestací v listopadu 1989, tak by měl brát v úvahu, že řečniště bylo na zadní straně sparťanské tribuny (tam, co mluvíval Husák) a plocha Letné byla zaplněna celá, včetně široké vozovky až po okraje, odkud bylo vidět. Seriózní zdroje uvádějí tehdejší počet účastníků na osm set tisíc. Přikrášleno tehdy novináři tedy ten kýžený skoromilion. Tenkrát se to dalo omluvit. Dneska už ne. O politickém významu tehdejší a této nedělní manifestace nemluvě. Však ono se to v komentářích už začíná objevovat... Uvádím nikoli reakci nebo dojem, ale výpočet. Zkuste vměstnat 200 lidí na plochu 10 krát 10 metrů, aby tak vydrželi aspoň hodinu. Zpochybnění počtů uváděných organizátory neuvádím jen já, ale od počátku demonstrací také pořadatelé podobných akcí, například festivalu v Trutnově. Ovšem sto tisíc na Letné či padesát na Václaváku je taky dost, že? Tak proč to zbytečně nafukovat? Konec konců nejde o počty, ale o výsledky. Jaké budou, uvidíme při volbách Zatím to moc nadějně nevypadá... Zapomněl jsem připomenout, že onu čtvrtku milionu vyhlásil organizátor na začátku programu demonstrace, tedy asi několik minut po půl páté. Nikoli až v sedum, kdy podle pana Cieply. Možná je to podle něj nějaký nový styl průchozí demonstrace. Zábavné. Vůbec je obdivuhodné, jak dlouho tam ty lidi vydrželi, když se ve vystoupeních, kromě pana Kartouse, opakovalo furt to samé...
  • Svatopluk Beran  | 25.06.2019 07:44  | Reagovat
    https://blisty.cz/art/96008-znovu-kolik-bylo-obcanu-na-nedelni-demonstraci-na-letne.html#
  • Dvořák  | 25.06.2019 11:03  | Reagovat
    Toho si naše ČT ani nevšimne. Včera jsem po delší době viděl Reportéry. Při zmínce redaktorky o výročí Ležáků jsem okamžitě vypnul bednu,abych náhodou nezjistil,že za jejich vyhlazením stojí taky Babiš.
  • Jan P.  | 12.09.2019 19:47  | Reagovat
    "…lidé, kteří protestují proti Babišovi,nedemonstrují za sociální rovnost. Demonstrace jsou namířené proti samotnému Babišovi a korupci. Babiš může zmizet. Jenže jedině snížení nerovnosti by mohlo vytvořit podmínky,ve kterých by oligarchové neměli šanci." Alarm přináší rozhovor s americkým politologem Jeffreym Wintersem o oligarchii, extrémní koncentraci bohatství a klimatické krizi. 11.09.19/A2larm/Oligarchie v Česku: vládnou tu peníze patnácti nejbohatších, společnost se nemá jak bránit
  • Jan P.  | 13.09.2019 17:42  | Reagovat
    Tak moc spoléhala pravicová opozice na obvinění Babiše z nějaký čórky, protože si nedokázala připustit, že problém je jednoduše v tom, že je prostě moc bohatej, až jí teď nezbylo v rukách vůbec nic. Státní zástupce Martin Erazím zastavil trestní stíhání premiéra Andreje Babiše (ANO) a dalších v kauze dotace na stavbu farmy Čapí hnízdo. 13.9.2019/zpravy,aktualne.cz/Dokument: Zpráva státního zástupce Erazíma k zastavení stíhání v kauze Čapí hnízdo

Přidat Komentář Vrátit se nahoru