Reklama
Dnes je pátek 20.09.2024      svátek má Oleg
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

K volbě ombudsmana a o chlapech

Petr Klukan | 17.02.2020 14:57

Na další léta bude ombudsmanem, tedy veřejným ochráncem práv, právník Stanislav Křeček. Ten, který byl do této doby zástupcem ombudsmanky Anny Šabatové. Pomiňme fakt, že někteří lidé včetně bývalého prezidenta Václava Klause i jeho syna považují funkci ombudsmana za nesmysl a instituci jako takovou by okamžitě zrušili. Jen připomeňme, že úplně prvním ombudsmanem byl v roce 2000 snad všemi vrcholně respektovaný Otakar Motejl, který dříve vykonával funkci předsedy Nejvyššího soudu. Kromě jeho silného kuřáctví se mu nedalo vytknout vůbec nic. Předpokládejme proto, že by se na deset let neuvázal do instituce, kterou by považoval za nepotřebnou. Současná volba ombudsmana opět rozevřela nůžky mezi stranami a rozvířila veřejnost. Opoziční strany ponejvíce vytýkají Stanislavu Křečkovi jeho minulost (citujme z jeho textu Občan a stát, 1986: „Právě ke všem uvedeným okolnostem jsou volby za socialismu nesrovnatelně demokratičtější než jakékoliv volby v podmínkách buržoazní společnosti“), šíření dezinformací i příklon k rétorice Okamurovy strany. Jak ten se může zastávat slabých a menšin, když má názory hraničící s diskriminací?, říkají. Část veřejnosti a spolek Milion chvilek jsou z volby Křečka ombudsmanem poněkud zděšené a na 1. března je opět svolána demonstrace. Nejen kvůli Křečkovi, Babišovi, ale třeba i kvůli obsazování rad veřejnoprávních médií. Jak Milion chvilek říká: „Kontrolovat nezávislost veřejnoprávních médií chtějí lidé, kteří jsou přímo či nepřímo napojeni na politiky. Hrozí nám, že se veřejnoprávní televize a rozhlas postupně stanou hlásnou troubou vlády, jak se tomu již stalo v Maďarsku.“ Zcela jinak to vidí šéf vysočinských komunistů, poslanec Pavel Kováčik. „Milion chvilek se pokouší diktovat pomocí výhružek poslancům, vládě i prezidentovi a vnucovat všem své myšlenkové směry,“ tvrdí. Na jeho i Klausovo pokárání, že Milion chvilek neuznává výsledky svobodných voleb, spolek reaguje jednoznačně: Uznáváme je a nikomu ani neříkáme, koho mají volit. A proč tedy pořád demonstrují? „Veřejným protestem nastavujeme hranice. Pokud by nikdo nahlas neupozorňoval na zneužívání moci, bylo by pro A. Babiše a další mnohem jednodušší moc zneužívat. Jak by vypadala politická situace bez statisícových protestů? Byl by ještě nejvyšší státní zástupce ve funkci? Nestala by se již veřejnoprávní média hlásnou troubou vlády? Rozmyslel by si prezident udělení abolice?“ říkají. Stanislav Křeček byl zvolen svobodně a demokraticky. Získal nejvíce hlasů. Že sám neměl (stejně jako Helena Válková) o tuto funkci vůbec usilovat, je již věc druhá. Když se v roce 1996 provalilo jeho neoprávněné užívání titulu JUDr., nijak to s ním neotřáslo. Na rozdíl od Jana Kalvody, bývalého ministra spravedlnosti, který chybu uznal a ze dne na den položil všechny své funkce bez toho, že by na něj musely na náměstí skandovat tisíce lidí. Dnes je Křeček mnohými vynášený a Kalvoda stále zatracovaný. Slovy obyčejného traktoristy z družstva malé zapadlé vesničky pod Javořicí: „Kdo z těch dvou se dokázal zachovat jako chlap?“

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Ing. arch. Zdeněk Gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
Jeremyonero: My, občané Protektorátu (1/3)
Jamesatorm: My, občané Protektorátu (1/3)
Angelmog: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

52 komentářů

Přidat Komentář

  • Jan P  | 17.02.2020 16:58  | Reagovat
    Volba ombudsmana opět potvrdila všeobecnou erozi hodnot jako je slušnost, úcta k menšinám, právu a občanům.
  • XXXXX  | 17.02.2020 22:25  | Reagovat
    Kdekdo v Křečkově věku sloužil komančům a z tohohle je takovej problém. Z funkce o ničem. O jaký morálce se to tu hovoří? Klaus má pravdu zrušit a fertig. Už by to toho ďábla Babiše taky mohlo konečně napadnout. To by byli chvilkaři v řiti. Takovou schyzosituaci jim ještě nikdo nepřipravil. Zatracenýho křečka by poslal k ledu a chvilka bordelu by ho musela pochválit. Smál bych se až bych se za břicho popadal.
  • XXXXX  | 17.02.2020 22:26  | Reagovat
    nevydržel jsem, tak snad od teď
  • blade  | 18.02.2020 11:06  | Reagovat
    Klukan ... (◕︵⊗) Kováčík {^◕‿◕^} https://www.jihlavske-listy.cz/clanek30374-p-kovacik-kscm-k-volbe-ombudsmana-mame-se-podrizovat-diktatu-jedincu.html
  • Svatopluk Beran  | 18.02.2020 11:56  | Reagovat
    Nazývají se BRATRSTVO KOČIČÍ PRACKY https://vmail.centrum.cz/download.php?msg_id=00090000019b0002970401c27691&idx=1.2&filename=Bratrstvo_kocici_pracky.jpg&r=66.52114650824925
  • Dvořák  | 18.02.2020 12:06  | Reagovat
    Jane,co to melete? Ombudsman je tady od toho,aby skákal,jak menšina vřeští?
  • jihlavák  | 18.02.2020 12:27  | Reagovat
    Přesně tak, Motejl a Varvařovský měli úroveň. Šabatová je taková lehce umírněnější Džamila Stehlíková. Její odchod úřadu jen prospěje. Na Křečka můžu mít jakýkoliv názor,pořád ale lepší než Šabatová. Jan P. trochu míchá úctu k menšinám a nadřazováním požadavků menšin nad přání většiny, to už není demokracie, ale diktatura menšin. Menšin často oplzlých, líných, přicházejících se zlým úmyslem požadujících věci, které nedávno ještě byly trestné. U homosexuálů po uzákonění manželství má být další požadavek legální pedofilie. Prapor odporu výrazně drží Vladimír Vladimírovič, řekl, že nepřipustí aby zmizely slova maminka a tatínek. Mají být nahrazeny slovy rodič 1 rodič 2.
  • Svatopluk Beran  | 18.02.2020 14:00  | Reagovat
    První odkaz se moc nepovedl, tak snad na podruhé. MILION CHVILEK PRO DEMOKRACII PŘEBÍRÁ INFORMACE OD ČLENŮ JEDINÝCH SPRÁVNÝCH DEMOKRATICKÝCH STRAN. BRATRSTVO KOČIČÍ PRACKY. https://echo24.cz/a/Syecz/milion-chvilek-jednal-se-sefy-ods-piratu-kdu-csl-top-09-a-stan
  • blade  | 18.02.2020 14:49  | Reagovat
    Jen tak pro legraci: https://echo24.cz/a/SYepC/stem-ano-drzi-pozice-top-09-a-stan-by-skoncily-mimo-snemovnu
  • Jan P  | 18.02.2020 20:22  | Reagovat
    Dvořákovi Klídeček, teplíčko a nechumelismus. Představa-autoritářů a konzervativních nacionalistů je taková,že Šabatová-za jejího úřadování věnovala pozornost jen nějakým „menšinám“.To je pohádka, kterou vyprávějí lidé jako Stanislav Křeček... Realita je jiná.Ombudsman je sice asi ten nejmenší problém téhle země. Když se před mnoha lety vedly dlouhé spory o to, aby vůbec vznikl úřad veřejného ochránce práv, tak mě fakt nenapadlo, že přijde doba, kdy budu litovat, že nějakého ombudsmana vůbec máme. Ta instituce je bohužel hodně bezzubá. Ale je pravda, že doteď měla aspoň štěstí na svou šéfku a šéfy. Jedna věc je jistá - na lidi, kterým tento režim neposkytuje ústavní právo na důstojnou životní úroveň, bude čerstvě zvolený reakční ombudsman kašlat stejně jako jeho "progresivní" předchůdci. Křeček coby ombudsman(kandidát hradní lobby) je asi stejný problém jako Minář a Roll coby "hlídací maxipsové demokracie". Tak ať se vzájemně sežerou.
  • Jan P  | 18.02.2020 21:50  | Reagovat
    Je přirozené, že si Milion chvilek proti sobě postavil konzervativce, kteří sympatizují s režimy, jež vládnou v Polsku a Maďarsku... Cela ta popíračská klaka Vondra, Zahradil, Skopeček ukazuje, že i kdyby se podařilo zbavit Babiše, lip nebude...osobně vsázím na brzkou vládni spolupráci prooligarchickych stran, kterou byla ODS vždycky...v tyhle zemi se totiž to nejhorší možný nakonec vždycky stane.
  • blade  | 18.02.2020 21:52  | Reagovat
    POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 USNESENÍ Poslanecké sněmovny z 30. schůze ze dne 6. června 2019 k nezaplaceným podnikům privatizovaných vládami ODS, ODA a KDU-ČSL v letech 1992 - 1998 Poslanecká sněmovna I. konstatuje, že v letech 1992 až 2005 došlo při privatizaci majetku státu k velké řadě excesů, chyb i zločinů, které způsobily České republice a jejím občanům škody na majetku v řádech stovek miliard korun a které vlády České republiky dosud nedořešily a jejich následky neodstranily; II. žádá vládu, aby zpracovala a navrhla účinnou změnu trestněprávních předpisů tak, aby bylo možné takové zločiny způsobené při privatizaci dále stíhat a potrestat, aby nedošlo k jejich promlčení, včetně posouzení, zda nedošlo v určitém období k situaci, kdy promlčecí doba ani nemohla běžet. Radek Vondráček v. r. předseda Poslanecké sněmovny František Kopřiva v. r. ověřovatel Poslanecké sněmovny https://psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=158461
  • VladimírV  | 18.02.2020 22:03  | Reagovat
    Pane Jane P. Úřad ombudsmana řeší především případy vadného chování úřadů a úředníků vůči občanům. Přestože jsme se odpoutali od praktik dob minulých, kdy se občan hrbil před úředníkem, stále se vyskytují případy zlovůle, neochoty, či dokonce nezákonného jednání pracovníků státních či obecních úřadů. Proto je tato instituce nanejvýš potřebná. Vaše interpretace postoje ombudsmana k menšinám jako základního hodnotícího ukazatele je proto tak trochu mimo mísu. Jedno bych úřadu ombudsmana vytkl. A to, že nehodnotí a nekritizuje, případně nenabádá úředníky či zákonodárce k úkonům, které by zamezily nerovnoprávnému přístupu k žadatelům o sociální dávky. Jde o o často vyřvané nároky u některých spoluobčanů (dle vás menšiny), kdy příslušníci úřadů práce prostě rezignují. I to je příčinou stavu, kdy jejich děti jdou ihned po ukončení docházky do základní školy rovnou na úřad práce místo toho, aby se dále připravovali na výkon povolání. Tak se vytváří generace nefachčenků, která považuje stav, kdy nemusí pracovat, za normální. Kritika tohoto stavu není rozhodně projev rasizmu. Jinak, pro Vás. Stav, kdy pana Křečka nominoval do funkce prezident Zeman, je hlavním spouštěcím motorem revolty lidí, kteří Zemana z duše nenávidí. Sám pan Křeček není rozhodně na újmu chodu úřadu ombudsmana. Je to přece jenom instituce, kde se předpokládají kromě profesí kvalifikace i velké životní zkušenosti, které rozhodně má.
  • Zdeněk Gryc  | 18.02.2020 22:52  | Reagovat
    ZDA-LIŽ MŮŽE SLEPÝ SLEPÉHO VÉSTI, NEPADNOU-LIŽ OBA DO JÁMY VladimírV říká: Úterý, 18. 2. 2020 v 22:03 Pane Jane P. Úřad ombudsmana řeší především případy vadného chování úřadů a úředníků vůči občanům. ------------------------------------------------------------------------ Stanislav Křeček (* 20. května 1938 Praha[2]) je český právník a politik, po sametové revoluci krátce poslanec České národní rady za Československou stranu socialistickou, v letech 1998 až 2013 poslanec Poslanecké sněmovny za ČSSD, dlouholetý předseda Sdružení nájemníků ČR. Dne 12. února 2020 byl zvolen do úřadu Veřejného ochránce práv, ve kterém dříve působil jako zástupce. "V roce 1996 prožil aféru, při které bylo zjištěno, že neoprávněně používá titul JUDr.[9] Titul JUDr. získal až složením rigorózní zkoušky na Právnické fakultě UK v roce 2005."
  • Fejinka  | 19.02.2020 08:47  | Reagovat
    Zdeňku, takže právnickou fakultu měl, akorát neměl rigorózo, tak to byl Mgr. Mám pravdu, ne?
  • fotrák  | 19.02.2020 08:50  | Reagovat
    Jaroslav Hašek - Aféra s křečkem a jiné povídky.
  • blade  | 19.02.2020 10:47  | Reagovat
    SSM se vrací. Milion chvilek a Piráti, Top 09, Zelení se od 1.4. 2020 transformují na SSM - SVAZ SOROSOVY MLÁDEŽE. Zřizovatel - Antifa a Transparency international. https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/78241214_2860326570652798_3169166439693156352_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ohc=U-C4ozJ6X7UAX8gYnjX&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=f0a3918ed72213c4e65f03869df8e3a8&oe=5EBD5825
  • blade  | 19.02.2020 11:29  | Reagovat
    Aktualitka. Kvůli akutní zdravotní indispozici předsedy komunistů V. Filipa, nakonec S.Křeček složí slib do rukou dalšího z místopředsedů Sněmovny Tomia Okamury (SPD). Předseda komory R. Vondráček (ANO) je totiž na návštěvě Thajska a Laosu.
  • Dvořák  | 19.02.2020 11:41  | Reagovat
    A kdyby v tom Křeček uměl plavat,mohl klidně i spolupracovat.Že jo,architekte?!
  • Zdeněk Gryc  | 19.02.2020 16:31  | Reagovat
    Vážení ANO-nymové, "K volbě ombudsmana a o chlapech" Jo, kdo a kde ti chlapíci vlastně jsou ??? Tedy mimo dvou, že?
  • Jan P  | 19.02.2020 17:18  | Reagovat
    Vy jste to pane Vladimíre V.,jak bývá vašim zvykem zase domotal,ale zároveň se i odhalil. Já institut ombudsmana nezpochybňuju a jeho agendu znám.Nepovažuji ho za zbytečný.To jste si asi spletl autora a diskuzní komentář.Nic takového neříkám a neinterpretuju ! Mluvím pouze o jeho bezubosti... Opakuju:Ombudsman je asi ten nejmenší problém téhle země. Kdo tady "interpretuje" institut ombudsmana a to ústy Tomáše Vandase(DSSS) jste Vy sám:„I když považuji institut ombudsmana za zbytečný, v tomto případě jsem rád, že byl pan Křeček zvolen a gratuluji. Chci věřit tomu, že jeho zvolením se úřad z aktivistického hnízda na podporu migrantů, parazitů a nepřizpůsobivých vrátí k původnímu účelu.“ Hvězdu českého neonacismu Vám snad představovat nemusím. O Křečkovi už dlouhodobě pozitivně mluví taky Okamurova SPD či Václav Klaus mladší, pro kterého je samotný úřad Veřejného ochránce práv zbytečností.Velký podporovatel Křečka je rovněž prezident Miloš Zeman.(...)Že je Stanislav Křeček prokazatelný rasista a šiřitel různých hoaxů je fakt.Pro lidi,kteří nesdílí rasistické výroky a xenofobii je Stanislav Křeček v roli ombudsmana problém.Tím např. i můj:Volba ombudsmana opět potvrdila všeobecnou erozi hodnot jako je slušnost, úcta k menšinám, právu a občanům. Nejedná se jenom o tzv. Chvilkaře. Nový ombudsman měl občas i dobré názory. Ostatně i jeho zvolení nevede k ničemu jinému než k upevnění buržoazní společnosti. ,,Volby v kapitalistické společnosti nikdy nesloužily a nemohou sloužit k tomu,aby poskytly širokým masám pracujícím,především dělníkům a rolníkům,možnost řídit a spravovat stát prostřednictvím svých skutečných zástupců Třídní funkci za kapitalismu je reprodukce buržoazního společenského řádu.Buržoazie připouští pouze takovou volbami nastavenou vládu,která nevystupuje proti samé podstatě buržoazního společnosti-soukromému vlastnictví výrobních prostředků." KŘEČEK Stanislav:Občan a volby,1986
  • Libor Furbacher  | 19.02.2020 19:01  | Reagovat
    Pane Jane to se divim ze vy vytahujete ty komunisticke moudrosti a jeste se s nimi ohanite jako ze to je dobra vec.
  • Jan P  | 19.02.2020 20:49  | Reagovat
    Pane Furbacher,já s tou Křečkovou tezí z roku 1986 problém nemám.To neznamená,že bych na období 1948-89(státního kapitalismu či byrokratického,autoritářského socialismu) změnil názor.Považuji toto období mimo revoluční rok 1968,který byl vzpourou,ne proti socialismu,ale proti stalinismu za karikaturu socialismu. V jednom politickým kvízu(Jste konzervativec, socialista nebo centrista?),kteří připravili datoví novináři serveru iROZHLAS.cz mi vyšlo:Ekonomická osa: Socialista Diplomatická osa: Internacionalista Občanská osa: Libertarián Společenská osa: Velmi progresivní Odhad pozice: Liberální socialismus Já s tím zařazením souhlasím.Co by vyšlo vám ostatním ?
  • VladimírV  | 19.02.2020 21:09  | Reagovat
    Pane Jane P. Vaše slova: "Ta instituce je bohužel hodně bezzubá. Ale je pravda, že doteď měla aspoň štěstí na svou šéfku a šéfy. Jedna věc je jistá – na lidi, kterým tento režim neposkytuje ústavní právo na důstojnou životní úroveň, bude čerstvě zvolený reakční ombudsman kašlat stejně jako jeho „progresivní“ předchůdci.". Vámi zhodnoceno - oblečená neoblečená. K tomu dodávám, že jste to vlastně Vy, co neví, která v případě ombudsmana bije. Připomínám proklamované snahy o odpolitizování státní správy. Jedním z nástrojů je úřad ombudsmana, který dohlíží na činnost úředníků, mimo jiné, aby jejich přílišná loajalita k politikům nebyla pohromou pro občany. Dále pak, že jsme demokratickou zemí, kde se neuplatňují direktivy politbyra, nýbrž zákony. Společnost tvoří vrstvy lidí s rozdílnou životní úrovní. Stát pak zajišťuje přijatelné sociální prostředí. Samozřejmě v mezích rozpočtových možností. Informační otevřenost a svoboda projevu samozřejmě prezentuje i úděl těch, kteří žijí pod úrovní standardů žití. Ale to bylo i za minulého režimu. Ovšem s cíleně umlčovanou kritikou. Znáte např. píseň Karla Kryla "Důchodce"? Ta nevznikla po revoluci. Vaším traumatem je, že nedokážete najít onu třídní společnost jako živnou půdu pro socialistickou revoluci. Máme zde svobodné volby, zastupitelskou demokracii. S tím neuděláte Vy nic tak jako "chvilkaři". Holt tady chybí Vámi zmíněné široké masy (koho?), které by dokázaly svrhnout existující společenský řád. Věřte mi, kdyby bylo opravdu zle, odrazí se to ve volbách, ve kterých zvítězí ten, kdo dokáže přednést reálnou vizi existence lepší společnosti. A tak Vám nezbyde nic víc, než dále snít sen o sociálně spravedlivé společnosti ve stylu El Dorado.
  • Jan P  | 19.02.2020 21:30  | Reagovat
    Vladimírovi V. Pravičáci rádi levičákům (a liberálům) vytýkají údajnou hysterii. Stačí ale napsat něco, z čeho by se dalo vyvodit zpochybnění nedotknutelnosti soukromého vlastnictví nebo nenahraditelnosti a bezchybnosti kapitalismu, a hned praskají žilky.
  • VladimírV  | 19.02.2020 21:38  | Reagovat
    Pane Jane P. Pokud Vám nestačí Ústava, existuje Všeobecná deklarace lidských práv, čl. 17 svobod, která zaručuje právo vlastnit majetek i jistotu ochrany vlastněného majetku.
  • Jan P  | 19.02.2020 22:00  | Reagovat
    Pane Vladimíre V.,jestli Vy si tu svobodu podnikat a vlastnit nepletete se své vůlí jedince... nebo přesněji, svoboda těch co mají hodně soukromého vlastnictví . Máte pravdu:"Překonávat bezmoc vedoucí k pasivitě je v české společnosti, atomizované a zcyničtělé desítkami let státněsocialistické a kapitalistické normalizace, obzvláště těžkým úkolem." Soukromé vlastnictví mi vadí jako nezpochybnitelný princip, kterým se řídí vše ostatní. Nejsem zastánce státního socialismu. Tolik ve zkratce. Dobrou noc.
  • blade  | 19.02.2020 22:14  | Reagovat
    Liberální snílek je obhájcem individualismu a lokálních práv, ale když se objeví nějaký silný člověk, slibující spásu skrze "vedení", stane se liberál nerozlišitelným od totalitáře. Odtud onen totalitární liberál současnosti, rozpor sám o sobě, toto ztělesněné nebezpečí pro vládu založenou na právech. V čase míru je liberál často hlasatelem pacifismu, ale jakmile se na obzoru objeví něco, co mu není po chuti, volá ihned do zbraně. V otázce výchovy věří v přirozenou dobrotu dítěte a hnusí se mu tělesné tresty, věří však v oprávněnost trestání národů zbraněmi, budeli třeba i atomovými zbraněmi, dokud se nepodvolí. Sejdeme se u voleb. Centrista.
  • Svatopluk Beran  | 20.02.2020 08:44  | Reagovat
    Poslední dvě úvahy jsou podle mne pro většinu občanů hodně mimo mísu. Proč ale? No protože o nich demokratické sdělovací prostředky vůbec neinformují a už vůbec ne, jako o možném legálním chodu planety. A důvod. No protože stejně jako v otrokářské, feudální a kapitalistické společnosti jištěné západními církvemi, pouze výše majetku rozhoduje o tom kdo organizuje chod společnosti. Socialistická společnost tento systém neumožňovala, avšak chovala se s prosazováním svého chodu společnosti naprosto stejně brutálně, jako ty předešlé. A rasistické společnosti v minulosti na této planetě, to už byl v brutalitě levl, který je zcela mimo většinové chápání.
  • blade  | 20.02.2020 10:04  | Reagovat
    Křeček chce dle svých slov. (částečně převzato) Křečka podle jeho slov nechává v klidu kritika, které se mu po jeho zvolení dostává. „Jde o mediální zkratky, kdy mi vyčítají vztah k menšinám. Nikdy jsem neřekl, že se nebudu starat o práva menšin. Jen jsem připomenul, že se nelze věnovat jen některým skupinám, ale že je třeba přihlédnout k právu všech. A říkat o mně, že jsem antipól úřadu, kde jsem šest let pracoval jako zástupce ombudsmanky, mi přijde nefér. V očích těchto kritiků to vypadá, jako bych přicházel odněkud z ulice, jako by za mnou nebyla konkrétní práce, ale jen nějaké vyjadřování,“ uvedl v úvodu rozhovoru Křeček. V minulosti totiž z jeho úst mimo jiné zaznělo, že se Romové o sebe musí postarat sami. „Zastupoval jsem Romy po celé republice, když je vyhazovali z bytů. Dodnes mi jejich děti vyřizují pozdrav od rodičů, kterým jsem zachránil byty. Pokud mě někdo za to kritizuje, tak se ptám: Co dělají ti lidé, kteří mají v radě pro lidská práva na starosti romskou menšinu? Zná je vůbec někdo? Jak se starají o to problematické soužití na některých místech?“ ptá se Křeček. Ten rozhodně nechce přemlouvat zaměstnance úřadu ombudsmana, kteří kvůli němu chtějí odejít. „Úřad je přehlcený lidmi,“ poznamenal. „Jen pro ilustraci: úřad má ve své pravomoci ochranu zdravotně postižených. Na to bylo přijato deset právníků a dva sociologové. Na útvaru zabývajícím se diskriminací, který má nejméně práce, je paradoxně nejvíc lidí. Oni nevyřizují stížnosti občanů, ale dělají průzkumy, což považuji za absurdní. Toto chceme platit? Takový přístup považuji za aktivistický,“ uvedl s tím, že chce lidi v úřadu přerozdělit. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Mládež která studuje gendery, romistiku, theologii a podobné "užitečné" obory se někde musí uplatnit, nó. >>>Je jich jako čmelíků a pořád přibývají! >>> Vlastně i Minář a Roll studovali na velebníčka, i když Roll si k tomu velebníčkování z pilnosti přibral ještě LGBT aktivitu. Zrušit všechny fakulty, které plodí tyto omezence. Ať to studují na soukromých placených školách. A ať je později zaměstnávají soukromé firmy. Nemají se svojí zvráceností co dělat ve státní správě. V Japonsku nedávno zrušili většinu tzv. humanitních směrů na vysokých školách jako NEPOTŘEBNÉ a ŠKODLIVÉ, které škodí Japonsku, protože to není jejich kultura ani výmysl. Je to první krok k získání kulturní suverenity Japonska.
  • blade  | 20.02.2020 13:03  | Reagovat
    Demokracie po vzoru Milionu chvilek . >> Když není po našem tak budeme protestovat do roztrhání těla >> A v tomto duchu se u nás v TV a tisku hovoří o ohrožování demokracie. Tak na co máme demokratické volby. A nebo toto uznáme jen když se to někomu hodí ? https://www.facebook.com/radiokrokodyl/videos/500840567298488/
  • Jan P  | 20.02.2020 20:46  | Reagovat
    Odkdy je ultrapravice politický střed ? blade říká: Středa, 19. 2. 2020 v 22:14... Sejdeme se u voleb. Centrista. Politický střed nebo centrismus zahrnuje takové politické strany, jejichž programové cíle leží mezi levicí a pravicí. Politický střed hraje významnější roli zejména v systémech více stran. V širším smyslu název také odkazuje na středolevé a středopravé strany. Jde zejména o strany regionální, etnické a environmentální (zelené) a strany s nevyjasněným ekonomickým programem, též liberální strany tzv. třetí cesty či strany křesťansko-demokratické. Zdroj:Wikipedie
  • blade  | 20.02.2020 21:00  | Reagovat
    Již jsem několikrát psal >>> kupte si šaltrpáku ze šroťáku a řaďte si jak je libo Vy jelimánku. >¸.·´¯`·.¸¸> ¸.·´¯`·.¸¸>¸.·´¯`·.¸¸> ¸.·´¯`·.¸¸>
  • Fejinka  | 20.02.2020 21:01  | Reagovat
    S tím rušením různých vysokých škol plně souhlasím. Nevím proč je u nás na 80 VŠ, kde je tolik nesmyslných směrů a oborů a ty , které jsou potřeba se neotevírají. Je to asi výborný kšeft podnikání - ve školství. Úroveň hlavně soukrom. VŠ je často pofidérní (ani ta naše "polytechnika" nemá dobré reference - studium není prý těžké, řečeno slušně). Nevím kdo ty nové VŠ pořád povoluje. Celková úroveň je stále nižší... Mládeži dnes stačí, že má bakaláře a má VŠ -je vystaráno. Často průmyslovák je na tom lépe, ale nemá ten papír, říkají podnikatelé...
  • Fejinka  | 20.02.2020 21:07  | Reagovat
    Neviděli jste dnes Křečka s tou "čůzičkou" Tvarůžkovou na ČT 24 v 18,25 hod? To bylo něco. Opravdu co si tady dovolí televizní hvězdičky, to nemá obdoby. Myslím, že už Křečka v ČT neuvidí.
  • jihlavák  | 21.02.2020 06:20  | Reagovat
    Sorosova svazačka, multikulturní mulatka, ideál nové společnosti, se odkopala. Opravdu, to bylo něco. Pana Křečka jsem nemusel, ale po tomto pořadu ho mám rád. V dalším pořadu nastoupil moderátor často nadšeně hovořící o homosexuálech a jejich oplzlých maršech Prahou, jehož tatík byl u toho, když ČR za TV Nova musela vysolit v arbitráži 10 000 000 000,- Kč. Perla za perlou. Nutno uznat, že v ČT se kavárně daří.
  • Dvořák  | 21.02.2020 08:10  | Reagovat
    Jane,asi by to chtělo se zamyslet,kde udělali soudruzi z i Rozhlasu chybu. Podle nich jsem taky centrista. Já,podle dnešních měřítek rasista a xenofob,odpůrce migrantů i náboženských spolků a zelenou mám rád v přírodě a na stokorunách .
  • blade  | 21.02.2020 14:51  | Reagovat
    Bohužel jen nedosažitelná představa: https://www.pokec24.cz/wp-content/uploads/2019/06/VIDEO-2019-04-15-12-23-33.mp4?_=3
  • Jan P  | 21.02.2020 17:44  | Reagovat
    K p.Dvořákovi Záleží na tom,jestli jste výsledek politického kvízu nevykastroval ? Jako "centrista" musíte tím pádem být potencionálním voličem stran jako KDU-ČSL a STAN. Tím rozhodně přece nejste.Sdílení krajně pravicových názorů nutně ještě neznamená,že musíte být ultrapravičák jako proruský internetový troll pod nickem blade. Ve vašem případě to má asi jiné příčiny... Ono by se chtělo v první řadě zamyslet nad tím,kde internetový diskutér Dvořák udělal chybu ? Kdyby jste byl trochu pozorný čtenář a nebyl zbrklý,tak by jste věděl,že zmiňovaný politický kvíz se na internetu původně objevil v angličtině a stal se internetovým hitem.Dále se dočetl : neklade si přitom nároky na politologickou přesnost. Je tedy třeba brát jeho výsledky s určitou rezervou atd. Věřím,že v ekonomické ose vám centrista mohl klidně vyjít.Proč,ne.Ale v těch ostatních osách jako diplomatická,občanská,společenská už asi těžko.Odhad poslední pozice kvízu u vás tipuju,že vám mohl klidně vyjít jako SILNÝ KONZERVATIVEC.Za předpokladu,že svoje diskuzní komentáře zde myslíte zcela vážně a upřimně. Já sám osobně všechny tyhle politické kvízy a volební kalkulačky(KohoVolit.eu) naše i zahraniční beru s rezervou.Jak říkám,v mém případě s výsledkem politického kvízu souhlasím. Na závěr bych všem těm českým bojovníkům za kapitalismus, co se tu teď roji(ultrapravičáci,libertariáni,konzervativci,centristé) ve velkým vzkázal: tak se vzdejte svýho zdravotního a sociálního, dostupné zdravotní péče, důchodu, práva na bezplatný vzdělání a dalšího a můžeme se začít bavit o kapitalismu. Tohle není žádný levičácký výkřik, to píší pravicové konzervativní Neue Zürcher Zeitung, nejserióznější švýcarský deník: "Pravicový terorismus, a nelze to popírat, představuje dnes pro Německo zdaleka největší nebezpečí."
  • blade  | 21.02.2020 20:40  | Reagovat
    Trockisto, revoluční marxisto či anarchisto JaneP. U nás si demokracii berou do úst především ti, kteří k ní mají nejdále. Opět jde o liberály. Milion chvilek pro demokracii ji má dokonce v názvu. Jenže právě Minář a spol. jsou unikátním důkazem toho, jak demokracie nevypadá. Jejich volání po abdikaci prezidenta či demisi vlády absolutně ignoruje výsledky voleb a předběžné průzkumy veřejného mínění, jejichž vítězem je ANO Andreje Babiše, zatímco opoziční strany se pohybují v některých případech pod hranicí volitelnosti. To se týká především STAN a Top 09. Profesionální organizátoři nepokojů financovaní nejen sbírkami na veřejný transparentní účet, který není bezedný, mají v zádech média, významné politické neziskovky, zahraniční investory a politiky opozice. Nedostatkem evidentně netrpí. Tedy peněz. Politruk Pehe už dokonce volal po větší agresivitě. Je velmi pravděpodobné, že by vláda tyto pokoje uměla potlačit, ale právě ta demokracie jí to na rozdíl od Francie, Španělska, Německa či Hongkongu neumožňuje udělat. A navíc, součet všech křiklounů je nedostačující. Přestože Piráti se snaží ovládnout zemi, dosud nic nevybudovali, pouze rozvrací, dokonce už i sama sebe. P. Fiala pro změnu jen pláče a ztrácí se za činy komedianta Novotného, přičemž z kdysi mocné ODS zůstává ruina. STAN a Top 09 jsou pouze prounijní suitou plnící bezvýhradně zadání Bruselu, ty snad ani normální logicky uvažují Čech jinak vnímat nemůže. Proevropský zájmový kroužek jdoucí za novým cílem, tedy pravděpodobně prolomením Benešových dekretů, vedený hnědokošilníkem Minářem společně s neplodnou opozicí tak zneužívá demokracie pro prosazení vlastních cílů. Právo nesouhlasit s Babišem má každý, což může dát najevo ve volbách. Ale i nepřítel má nárok na respekt a volební výsledky by měly být v demokracii nedotknutelné. To liberálové nechápou. Ve Velké Británii hned po volbách protestovali proti Johnsonovi, u nás to zkouší proti Babišovi. Jen tím zvyšují jeho preference. Natvrdlost některých nekonstruktivních "demokratů" je strašidelná. A liberálové, kteří momentálně rozkládají Evropu, mají k té demokracii skutečně daleko. Německo. Nepokoje v Německu jsou řídké. Tamní filozofie a nátura Němců znamenají jejich poslušnost vůči vlastním elitám a pod jejich vedením dojdou rádi až na popraviště. Přesto se podařilo uspořádat demonstraci spojenou s násilím muslima a vraždou. Nicméně od Němců nelze očekávat, že by se něčemu postavili. Navíc autorita, kterou mají němečtí policisté a politici je natolik velká, že strach z nich nikomu nedovolí se vzepřít. Výjimkou je politická strana AfD, jejíž členové však musí odolávat atakům státních orgánů, policie, a dokonce i fanatické bojůvce pojmenovanou Antifa. Násilí způsobené politikům z AfD ze strany liberálních příznivců vládních stran již nelze utajit, přesto se o něm mlží. Vláda přistoupila k cenzuře a represi proti odpůrcům své pravdy. Němci všeobecně mlčí a radši si nestěžují. V soukromí však velká část z nich vyslovuje obavy z budoucího vývoje. Dochází ke zdražování spojeného s ekopolitikou a migrací. Už i našim západním sousedům dochází peníze. Východní Německo volí AfD s nadějí, že zvrátí směřování k zelenému socialismu. Jinak co se týče Ruska: https://www.investicniweb.cz/news-ruska-obchodni-bilance-prosinec-2018/ JaneP., když tolik nenávidíte to Rusko tak: pokud topíte ruským plynem >> odpojte se nepoužívejte elektřinu z ruských reaktorů nepoužívejte PHM z ruské ropy nepožívejte komunikace obsahující asfalt z ruské ropy S pozdravem centrista blade.
  • Libor Furbacher  | 21.02.2020 21:13  | Reagovat
    Pane Jane v ktery zemi maji takovej kapitalismus jak ho ten vas vykrik popisuje.Rad bych se s vami o tom bavil.
  • Jan P  | 21.02.2020 21:42  | Reagovat
    Nejste-li opatrní, média vás naučí nenávidět lidi, kteří jsou utlačovaní, a naučí vás milovat ty, kteří utlačují.“ Malcolm X († 21. února 1965) blade říká... Skupina Čeští elfové shromáždila za více než rok své existence významnou část dezinformačních obsahů, které kolují českým kyberprostorem. Z nich je možné vyčíst nejčastější narativy, které vzájemným propojením vytvářejí skutečný "světonázor": EU je zlo, jehož cílem je za podpory George Sorose a jeho neziskovek zničit Česko a další státy střední Evropy řízenou imigrací a zakrýváním této hrozby údajnou klimatickou změnou. Tomuto zločinu napomáhají veřejnoprávní média. Vy, kdož jste starší, přitom dobře víte, že vám lhali už dříve, vězte, že lžou pořád. Proto vám přinášíme skutečnou pravdu. Rusko a Čína, to jsou vzory. Mimochodem, vzdělání je k ničemu, zejména to společenskovědní... 20. 2. 2020 |Špatná EU, skvěle fungující Rusko a staří "protřelí"...Nejčastější dezinformační narativy v českém kyberprostoru|Britské listy Pane Furbacher,bohužel jste nepochopil pointu.Tady(v ČR) přece tvrdý kapitalismus nemáme, tak proč odsuzovat všechno, co je (byť jen trochu) doleva.Kritika kapitalismu není levicový extremismus, naopak: extremismus je její radikální odmítání a odsuzování. Kapitalismus není žádný svatý grál a má i spoustu nevýhod. Do demokracie patří diskuze a kompromisy, nikoliv nálepkování a svazáctví - pravicové či levicové.
  • blade  | 21.02.2020 22:05  | Reagovat
    JaneP. >>>https://www.investicniweb.cz/news-ruska-centralni-banka-po-seste-snizila-uroky/
  • blade  | 21.02.2020 22:06  | Reagovat
    JaneP. >>> https://www.investicniweb.cz/news-rusko-prumyslova-vyroba-leden-2020/
  • blade  | 21.02.2020 22:16  | Reagovat
    Bloomberg a ČTK jsou dle JanaP. dezinformační weby :-) V tom případě nepatří JanP. ani na pravou půlku, ani na levou půlku. Patří přesně doprostřed mezi obě půlky >>> tzn. do ( ! ) .·´¯`·.¸¸>((((º> ¸.·´¯`·.¸¸>((((º>.·´¯`·.¸¸>((((º> ¸.·´¯`·.¸¸>((((º>.·´¯`·.¸¸>((((º>
  • Zdeněk Gryc  | 26.02.2020 20:46  | Reagovat
    ANO, bude líp Bude líp, chlácholil Putin chudou ženu, která ho zasypala výtkami Včera 16:25 – Petrohrad ČTK FacebookTwitter Ruský prezident Vladimir Putin ve svém rodném Petrohradu musel čelit výčitkám ženy, která si stěžovala na těžký život z životního minima. Putin se ji snažil uchlácholit, aby nepropadala zoufalství, a sliboval, že bude líp. Putin stojí v čele Ruska, ať už jako prezident či premiér, 20 let. „Žena se prezidenta ptala, jak má žít z 10 800 rublů (3900 korun) měsíčně,“ uvedla agentura Interfax. „Myslím, že velice obtížně,“ odpověděl Putin. „Bývají i mnohem větší platy. Prezident nemá největší plat,“ odvětil na další dotaz, zda jako prezident opravdu měsíčně vydělává 800 tisíc rublů (asi 290 tisíc korun). Žena si také stěžovala, že úředně stanovené životní minimum nestačí na nákup potravin, a ptala se, co si mají počít matky, které samy vychovávají dítě. „Chápu,“ přikyvoval Putin. „Proto teď spouštíme celý program na podporu rodin s dětmi. Je to velký program,“ dodal. „Nepropadejte zoufalství, situace se mění,“ ujišťoval ji Putin. Ten do funkce prezidenta Ruské federace nastoupil poprvé v roce 2000 a zastával ji do roku 2008. Další čtyři roky zemi řídil z pozice premiéra. V roce 2012 se vrátil na post šéfa Kremlu, v němž působí dodnes. Stát dělá vše, na co má Na další otázku, jak má přežít ženin kamarád, který jako invalida dostává jen 3800 rublů měsíčně (asi 1400 korun), Putin připustil, že za to se samozřejmě přežít nedá, lze jen předpokládat nějaké další příjmy. „Stát dělá vše, na co má,“ řekl. „Teď jsme přijali celý balík opatření na podporu rodin s dětmi. Invalidům taky zvýšíme penze,“ přislíbil. Žena nicméně pokračovala výtkou, že i při tak nízkých příjmech za bydlení platí 4000 rublů, protože ustavičně stoupá příspěvek do fondu oprav. Na to Putin odpověděl, že nechce, aby to dopadlo jako v některých zemích, kde vidí rozpadající se domy, což mu hostitelé vysvětlují tím, že na jedné straně omezili účty za bydlení a na druhé zakázali vysídlit neplatiče, a tak se vše hroutí. ruská občanka Zinaida Velikovová Nová opatření zejména na podporu chudých rodin s dětmi prezident ohlásil v půli ledna ve svém poselství o stavu země. Současně navrhl změny v ústavě, což je podle prezidentových odpůrců krok, který má Putinovi zajistit setrvání u moci i po vypršení jeho čtvrtého prezidentského mandátu v roce 2024. Podle serveru MR7 s Putinem hovořila Zinaida Velikovová, která žije spolu s matkou z invalidní penze 10 800 rublů a ze stipendia ve výši 800 rublů měsíčně. Přestože žijí velice skromně, nestačilo jim to na účty za byt, a tak si vzala půjčku, ale úrok je vysoký. „Putin říkal, že invalidům zvýší penze, ale nejsem si tím jistá,“ dodala. Nedávno vyvolala v Rusku rozruch televizní moderátorka, která při čtení úřední zprávy o zvýšení penzí – v řádu stokorun a desetikorun – podlehla výbuchu smíchu.
  • blade  | 26.02.2020 21:19  | Reagovat
    Takových případů je u nás i v superbohatých státech všude po světě hafo. Dál architekte ?
  • Zdeněk Gryc  | 26.02.2020 21:39  | Reagovat
    Zdeněk Gryc říká: Středa, 26. 2. 2020 v 20:46 blade říká: Středa, 26. 2. 2020 v 21:19 GRATULUJI Výborný postřeh Na hranicích veldr. PS ákovi a jeho vlč-ákovi NE PROJDOU !!!
  • blade  | 26.02.2020 21:53  | Reagovat
    Dál architekte?
  • blade  | 01.04.2020 15:57  | Reagovat
    Takhle se dělá antibabiš, antizeman, antiokamura, prostě antikdokoliv, kdo není s "nimi". Newsroom ČT vs. Luboš Xaver Veselý - http://jdem.cz/fe88d4
  • blade  | 01.04.2020 16:31  | Reagovat
    Zde je pokračování k předchozímu příspěvku, aneb čím se zaštiťuje zpravodajství ČT :-) https://youtu.be/Njh6EH2iigk
  • Svatopluk Beran  | 01.04.2020 18:23  | Reagovat
    Pana redaktora Rosého, dnes redaktora Newsroomu, dříve řadového komentátora ČT24, jsem s obliou vyhledával při jeho přímých vstupech z protestů iniciativy NEZÁKLADNÁM, vedených proti zřízení první vojenské základny USA na území ČR. Stoupl jsem si vždy tak abych byl mimo kameru a nerušil vstupy divákům, přitom ale dobře slyšel pana komentátora i dobře viděl co komentuje. A stálo to za to. Skutečně jsem se bavil jak NEZÁVISLE dění protestujícího davu vidí a komentuje divákům ČT24.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru