Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Štěpán Komárek

Narodil se v říjnu 1974. Je rodákem ze Starče, kde byl i členem zastupitelstva. V současnosti žije v Černíči u Telče. Je ženatý a má tři malé děti - Aničku, Vašíka a Petříka. Absolvoval Pedagogickou fakultu MU v Brně, ale v současnosti pracuje jako správce počítačové sítě. Dříve zastával i funkci krajského předsedy KDU-ČSL na Vysočině. Oblíbené motto zní "nekrást se vyplatí".

Spadla klec?

Štěpán Komárek | 15.05.2012 21:12

Největší zpravodajskou událostí dnešního dne je bezesporu zatčení středočeského hejtmana Davida Ratha s krabicí napěchovanou penězi v ruce protikorupční policií. Pokud se vše z čeho je obviněn prokáže, tak zavolám hurá, konečně se chytila alespoň středně velká ryba. O něm však psát nechci. Zaujala mě jiná věc na tomto případu. Spolu s ním byl ve stejné aféře zatčen i Petr Kott. Bývalý poslanec za ODS a průkopník stále častěji využívané politické disciplíny. Totiž přeběhlictví. Svého času ve sněmovně přeběhl k vládnímu táboru a umožnil fungování vlády. To bylo v dobách, kdy přeběhlictví bylo vzácnějším jevem než dnes. Další volební období se již začalo rozjíždět ve větším a současná vláda přes slib premiéra Nečase, že se o přeběhlíky v žádném případě opírat nebude, jich  má k dispozici nepočítaně. Aby Petr Kott nebyl průkopníkem i nadále, můžeme jen doufat.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Remote healthcare consultations: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Vlastizrádci.
Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

77 komentářů

Přidat Komentář

  • Tomáš Ďásek  | 15.05.2012 22:03  | Reagovat
    čekal jsem, kdo první začne "tančit na hrobě". Ovšem že to bude zrovna představitel KDU-ČSL, kteréžto straně přeběhla dobrá polovička poslanců a členů do topky, to mě nenapadlo :)-
  • VladimírV  | 16.05.2012 06:32  | Reagovat
    Komentování pochybení představitelů veřejné a politické sféry patří do repertoáru většiny politiků. Veřejnost chce dokonce znát jejich názory na daný problém. Ovšem pokud si někteří "komentátoři", kteří mají sami "za drápama" zvolí podle hesla: "Zloděj křičí, chyťte ho" téma boj proti úplatkářství jako součást svého image, je to buď výraz jejich podlosti nebo důsledek jejich duševní poruchy, případně obojího. Tito lidé nemají ve veřejném životě co pohledávat. Poznámka: Vyjádřeno obecně!
  • Jan  | 16.05.2012 10:50  | Reagovat
    Na nešvary našich volených politiků a zastupitelů na které zde právem upozorňuje Štěpán Komárek(KDU-ČSL) existuje jednoduchý lék. 1.Schválení zákona většinou hlasů poslanců o majetkovém přiznání politiků.KSČM zmiňovaný zákon předkládá v PS již řadu let.Pravicové parlamentní strany spolu s ČSSD a KDU-ČSL zákon v PS většinově zatím vždy odmítli. 2.Ústavní změnu.Doplnění zastupitelské demokracie v demokracii přímou.Přímá demokracie například umožní iniciativu občanům-voličům odvolávat nevěrohodné politiky během celého funkčního období.(Podezření z korupce,změna volebního programu a slibů za které byli voliči do zastupitelských orgánů zvoleni.)Z politických stran má PD ve svém programu pouze Česká pirátská strana.Některé občanské iniciativy spojené v platformě STOP VLÁDĚ(HzPD, ProAlt,Hnutí zdola,Skutečná demokracie teď) prvky PD jako nutné systémové změny také navrhují. Počkejme si do příštích parlamentních voleb jak levicová parlamentní většina s možnou podporou středových stran KDU-ČSL,SZ(pokud překročí 5%hranici pro vstup do PS) bude skutečně prosazovat zákony omezující možnost korupce politiků a rozšíří demokratické mechanismy ve prospěch občanů-voličů. Ve skutečné demokracii je zvolený zastupitel především zaměstnancem občanů- voličů ne osobních a úzce stranickým zájmů.Včetně zájmů různých mazánků, kolibříků a vlivných finančních korporací.
  • Tomáš Ďásek  | 16.05.2012 10:58  | Reagovat
    Určitě. Schválení zákona o majetkovém přiznání tomu jistě zabrání. Takový Rathlík si jistě nedovolí, aby tam nenapsal jako jednu z položek v sekci Aktiva třeba "10 Mega v krabici od bot ve spíži". Zavedení majetkových přiznání bude mít jediný důsledek - další nárůst zcela zbytečné byrokracie. Je to jako s přiznáním daňovým. Kdo chce, tak vždycky vykáže nulový nebo minimální zisk...
  • VladimírV  | 16.05.2012 11:44  | Reagovat
    Pro pana Jana: Ano, to je přesný výčet předpokladů pro změnu životního klimatu u nás. Jenomže si nejsem jistý, zdali bude levice prosazovat schválení příslušných zákonů, především všeobecného referenda. Obrněni imunitou a politickou mocí mají poslanci a senátoři nedozírnou možnost ovládat dění ve státě a tuto leckdy zneužívají. Ovšem občané jim v tom někdy "překážejí". Zkrátka, mandát pro existenci v Parlamentu ČR je mocné lákadlo pro zdrženlivost v navrhovaných změnách. Viz průtahy s přímou volbou prezidenta. S přímou demokracií se musí začít na úrovni obcí, kde zvolení představitelé začnou s podporou lidí důrazně šlapat na paty politickým špičkám a pokračovat až k zavedení systému přímé demokracie do všech orgánů. Potom to nebude jenom o dnešní pseudoodpovědnosti politických stran, ale o přímé odpovědnosti nás občanů za dění v tomhle státu.
  • discovery  | 16.05.2012 11:50  | Reagovat
    "Spadla klec" ? No možná ano a možná ne ! Rozhodně měla spadnout úplně jinam !
  • Svatopluk Beran  | 16.05.2012 18:35  | Reagovat
    Je dobře že to konečně vůbec začalo. Přejme si aby skutečně platilo padni komu padni a policie i soudy byla nezávislé a spravedlivé. Jak však řekl bývalý zpravodajec Randák. Pokud by policie odposlouchávala tajně půl roku každého hlavního člena kterékoliv strany či vlády, dopadli by stejně jako Rath. Proč byl vybrán právě vybrán jako první on na levici a ne nikdo z pravice je otázkou. Pokud podle mne půjdou následně bručet i někteří z okruhu Vondra, Klaus, Langer, Kalousek, Topolánek, Gros, Barták, Dalík, Julínek, Drobil, Kubice, půjde skutečně o protikorupční vládu. Jinak je to celé pouhé předvolební pimprlové divadlo, pro zklamané a deprimované pravicové voliče, kteří propadli beznaději nejen z Topolánkovy vlády, ale především Nečasovy dvouleté vlády rozpočtové nezodpovědnosti. Jsem bytostně přesvědčen, že pokud nebudou nebo nebude následovat nikdo z pravice, je celá tato šaškárna pro pravici zcela antiproduktivní. V ČR poklesl HDP za první čtvrtletí r. 2012 o celé jedno procento. Znamená to naprostou diskreditaci současné ekonomické politiky české vlády, která za tento neblahý vývoj nese přímou odpovědnost. Situace není horší jen proto, že v Německu, kam ČR především vyváží, ekonomika roste. "Z těch evropských zemí, které ráno zveřejnily výsledky HDP za 1. čtvrtletí, hlásí Česká republika nejhorší údaje. V Německu se HDP ve srovnání s předchozím čtvrtletím zvýšil o 0,5 procenta, v Rakousku o 0,2 %, na Slovensku dokonce o 0,8 %," píše IDnes. Hospodářské výsledky ČR jsou druhé nejhorší po Maďarsku. Miroslav Kalousek na propad české ekonomiky reagoval slovy, že "údaje nebere stoprocentně vážně". HDP v 17 zemích eurozóny v prvním čtvrtletí r. 2012 ani nevzrostl, ani nepoklesl. Silný růst Německa (o 0,5 procent) způsobil, že hospodářský růst eurozóny jako celku je nulový. www.ekonomika.idnes.cz/recese-ceske-ekonomiky-2012-0hs-/ekonomika.aspx?c=A120515_091626_ekonomika_fih www.guardian.co.uk/business/datablog/interactive/2012/may/15/european-union-eurozone-gdp-breakdown
  • Svatopluk Beran  | 16.05.2012 20:59  | Reagovat
    Díval jsem se nyní na tři české televizní zpravodajské stanice, které referovali o případu Ratha. Lidská ubohost a jednoduchost vyzařovala z každého redaktora, redaktorky, reportéra, reportérky. Je až neuvěřitelné kam až může lidská důstojnost klesnout. Každý znich by měl být ve zpravodajství přímí a vyrovnaný. To co z těch lidí čišelo je neskutečné. Ani jeden z nich se ze svým zpravodajským projevem a většinovým zdělovaným obsahem události nesahá bývalým komunistickým televizním zpravodajům ani po kotníky. To co se tu nyní děje - JE - PLÁNOVANÁ PŘEDVOLENÍ AKCE. V některém svém dřívějším článku jsem uváděl, že i když má levice v případných vobách prakticky vyhráno, nesmíme zapomínat na mediální schpnosti pravice, která dokáže útočit na nejnižší lidské lidské pudy a neštítí se ničeho. NO a je to tady. Media opět ukazují svým typickým zpravodajstvím o dění v naší republice, na čí straně jsou. Nevšiml jsem si že by se v některých zprávách objevilo, že naše ekonomika je díky vládě rozpočtové zodpovědnosti Petra Nečase, v porovnání ostatními Evropskými zeměmi, za první čtvrdletí, v hajzlíku. Jsem přesvědčen, že pro většinu občanů naší země to je důležitější zdělení, než ironizování a zesměšňování možného opozičního zloděje. Rathova vina ještě stále není soudem vyřčena a pravice přeci razí cestu prezunce neviny, dokud se obviněnému nedokáže vina. Po této komedii věřím, že toto byla na Rátha bouda, aby tanec českých skřetů mohl aspoň na nějaký čas začít. Tím neříkám že Rath nejede v něčem jiném. Ve finále pouze Macek, který jako jediný dokázal dát Rathovi před lidmi ránu, i když podle a ze zadu, dokázal utlumit emoce. Neumím si představit, že by se podobně jízlivě chovali zpravodajové a redaktorové jiných západoevropských předních televizních stanic. Skutečně si též nepamatuji na sebemenší výsměchy a jízlivost komunistických televizních zpravodajů, pokud třeba hlásili že byl Havel zatčen nebo že byl uvězněn někdo z Charty. To jsme teda výkvět. President krade před televizními obrazovkami klenotnické šperky a jízliví televizní zpravodajové při oznámení o možné korupci a vsazení opozičního poslance do vazební věznice se div nestrhnou smíchy. Takové odsouzení a vysmátí patří podle mne do pořadu Šípa, Krause, Bubílkové.
  • tomaszek  | 16.05.2012 20:59  | Reagovat
    P. Beran, nejvíce jsou zkorumpovaní v ČSSD....
  • Tomáš Ďásek  | 16.05.2012 21:31  | Reagovat
    Pane Berane, plánovaná předvolební akce a bouda na Ratha ? Tomu snad ani Vy, trochu zaslepený příznivec levice nevěříte. Vzhledem k tomu, že Sobotka i zbytek socdem po seznámení se s důkazy a fakty sklapli okamžitě podpatky i huby, svědčí o tom, že to byly důkazy naprosto nevyvratitelné. Já nemám důvod obhajovat kteréhokoliv politika - ale patrně jste třeba přehlédl vyjádření p. Bendla - Rathova předchůdce a věčného rivala (a ve vašich očích jistě arcizloděje a nepřítele obyčejných lidí). Ten řekl, že se nebude vyjadřovat a stavět na tom nějaké politické tance. To si myslím zaslouží uznání. Proč musíte za vším hledat levici/pravici ? Prostě jednoho hajzlíka konečně jednou klepli přes prsty. Za týden zas mohou vybrabčit někoho z ODS. Je to signál, že žádný strom neroste do nebe. Já myslím, že hlavní je snad výsledek - bez ohledu na stranickou příslušnost. Jestli chcete z milého pana doktora dělat obětního beránka, jemuž zlí a zakuklení nečasovci v noci nastrkali pod podlahu svoje nakradené peníze, tak se akorát poněkud ztrapňujete - nezlobte se na mě.
  • Tomáš Ďásek  | 16.05.2012 21:43  | Reagovat
    A mimochodem, pane Berane, mám hodně slabou paměť - ale pořád se nemohu zbavit dojmu, že jména Rath a Pancová si pamatuji z dávné minulosti. Jako jména poměrně agilních a vlivných odborových předáků v LOK...
  • Svatopluk Beran  | 17.05.2012 05:37  | Reagovat
    Pane Ďásek druhý příspěvek byl o chování české zpravodajské etiky. Hned na začátku prvního příspěvku jsem napsal, že je dobře že to začalo. Ve druhém příspěvku jsem psal, že jsem přesvědčen že Rath jede určitě v jiných věcech. Mám ale zajímavou knihu o tom jak se dělá propaganda a manipulije s podvědomím spoolečnosti. Způsob jakým jsou předkládány naší společnosti zprávy o Rathovi splňuje převážnou většinu bodů ve kterých tato kniha ukazuje na to co je potřeba ke zmanipulování davu. Je možné že můj předpoklad nebude správný a já se v očích mnohých ztrapním, je ale možné že to bude i naopak. Že riskuji si uvědomuji a je mi jasné, že pokud to nevijde budu to mít mockrát omlácené o hubu, zato větší může být zisk pokud nebude skutečností můj předpoklad. Necháme to ale budoucnosti. Dejme tomu jeden rok. Pak mi to opět klidně připomeňte, musí to být ale tento konkrétní případ.
  • Svatopluk Beran  | 17.05.2012 05:39  | Reagovat
    Oprava - pokud bude skutečností -
  • VladimírV  | 17.05.2012 06:47  | Reagovat
    Vážený pane Berane, ono se to mediální masírování pana Ratha zdá jako hysterie. Nicméně, tady platí dvojí pravidlo. Jednak: Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá. V případě pana Ratha to byl on, který s oblibou vystupoval jako veliký kritik a mimo jiné vehementně brojil proti korupci. A potom také: Nebýt u nás opatrné demokracie, která dává průchod šílenému pokřivení morálky, podporované politickou garniturou, měl být by pan Rath a jemu podobní zloději, exponenti politického života, za své skutky veřejně lynčován. Jeho zostuzení v médiích je jen slabá náplast na to, kolik lidí, kteří mu věřili, a zřejmě i Vás, zklamal.
  • Zítek  | 17.05.2012 07:14  | Reagovat
    Pro připomenutí a extra pro levicového psychopata S.B. http://www.novinky.cz/domaci/80890-policie-obvinila-byvalou-rathovu-spolupracovnici-z-korupce.html Kdybyste investovali 2,5 až tři milióny do časopisu, on řekne: 'Ať si požádají o schůzku'," řekla na videozáznamu pořízeném skrytou kamerou Klimovičová" Kdybyste mně podpořili ten Tempus, na tom má Rath zájem, na podpoře Tempusu, mezi čtyřma očima... " řekla na videozáznamu pořízeném skrytou kamerou Klimovičová.
  • Jan.  | 17.05.2012 07:54  | Reagovat
    Je vidět že knížku Jak se dělá propaganda používá Beran imrvére.
  • Fejinka  | 17.05.2012 10:29  | Reagovat
    Vůbec se nedivím, že na Ratha je veden takový"pogrom". Ve sněmovně je "bral" pěkně "u huby" a to mu nemůžou potrefení zapomenout, pokud ho odsoudí, tak tam budou mít klid pro "svoji práci". Potřebovali ho odstřelit a to se povedlo, jenom kdyby se to tak dělalo u všech stejnou měrou. Kubice se opět vyznamenal před komunálními volbami. Trochu mě to nebere, že by ten rád Rath byl tak naivní, přitom je inteligentní a to mně nikdo nevymluví.A to, že se k tomu nevyjadřuje Bendl, ví asi sám dobře proč.O našich sdělovacích prostředcích a jejich redaktůrcích musím souhlasit s p. Beranem, včetně i s názorem před r.89 na jejich úroveň.
  • Tomáš Ďásek  | 17.05.2012 10:46  | Reagovat
    Patrně máte někteří krátkou paměť. Už jako předseda LOK byl kdysi v podezření (a to ve velmi silném, jen jaksi chyběly důkazy), že se nechal korumpovat (myslím že to bylo něco v souvislosti s časopisem vydávaným komorou) - a to tehdy neměl s politikou vůbec nic společného, až na to že se spolupodílel na odstřelení několika ministrů zdravotnictví (kdopak to tehdá zrovna vládl - žeby soc.dem ?)... Já se fakt nestačím divit. To co předvádíte je typická ukázka komunistické demagogie (stylem "ano, nějaké dílčí problémy máme, ale vy zase lynčujete černochy")... Znovu opakuju, že nejjasnější signál o celkem nesporné vině je to, že od něj okamžitě dala socdem ruce pryč a třebas Hašek se už několikrát omluvil národu. Kdyby měli jakékoliv podezření že jde o politickou popravu, tak se nebojte, že by byli takhle pokorní. A dávat to do souvislosti s předvolebním bojem - to je taky dost úsměvné. Zejména v naší zemi, kde je před nějakými volbami prakticky pořád. Takováhle akce se neudělá ze dne na den a nepracuje na tom jeden člověk. Můžete si přečíst, že jen odposlechy trvaly minimálně půl roku. Ale já to chápu. Čunek taky žádný úplatek nevzal a všechno na něj narafičila zhrzená sekretářka, žeano.
  • Fejinka  | 17.05.2012 10:46  | Reagovat
    Bylo nutné změnit repertoár. Na ODS se toho sypalo v posledních měsících hodně a toto se podařilo ať je tomu tak, či onak. Je potřeba nedívat se na poměry kolem prosperity Česka a jejího vládního vedení, které je katastrofální a k tomu Řecku nás tvrdě směřují.Všude se škrtá a šetří a pánům soudcům a státním zástupcům se mají zvedat opět platy(chudáci kantoři, těm sebere Kalousek a spol cca 1000Kč, už budou pod průměrným platem). Je vidět, že ta správná ministerstva má ODS pod palcem.
  • Zítek  | 17.05.2012 10:54  | Reagovat
    To Fejinka.. tak o soudcích rozhodl soud...Je to na Vás složité? A vládní garnitura nás škrtáním směruje k Řecku? A spiknutí proti Rathovi? Nešlehnul nebo nešlehnula jste si? jak jsem včera psal: Vedení socdem dává od toho zloděje ruce pryč, vymazali ho i ze svého webu.....všichni ve vedení to pochopili, ale ne tak jejich voliči......No, patří vám to.....napadá mě to Leninovo rčení o užitečných idiotech.
  • Zítek  | 17.05.2012 10:57  | Reagovat
    Až se zveřejní odposlechy, tak psychopat z iniciativy Ne základnám a Fejinka budou tvrdit, že to nadaboval Nečas......je to vůbec možné? Taková oddanost, to jim snad něco má jako kápnout z té vinotéky?
  • Jan  | 17.05.2012 11:59  | Reagovat
    Pro Vladimíra,úpřímně řečeno já také sdílím váš názor,že levicová většina poslanců v příští PS nebude mít žádný skutečný zájem na Ústavní změnu k přímé demokracii. Tomáš Ďásek zde argumentuje tím,že navrhované zákony postihující korupci(zákon o majetkovém přiznání politiků)nebude mít ve finále patřičný efekt.Spíše posílí byrokratický aparát úředníků.Svá tvrzení ale již ničím věcně nedokládá.T.Ď.všeobecně šíří totální beznaděj a skepsi ke všem možným navrhovaným opatřením a zákonům na řešení celospolečenských problémů. Bez účiných zákonů včetně kvalitní a mocensky nezávislé práce policie,státního zastupitelství a soudů se dobře fungujícího právního demokratického státu těžko dočkáme. Zlepšení politické kultůry a důvěry občanů v demokratické instituce pomůže napravit PD.Občanům neustále umožní mít iniciativu spolurozhodovat o věcech veřejných a dodá správné občanské sebevědomí. Mimo českých pirátů se ostatní představitelé politických stran staví k PD zdrženlivě.Jak se tedy k PD dopracovat? Občanské iniciativy podporující návrhy na zavedení prvků PD zastoupeni v PS pro uskutečnění PD by byli velkým přínosem.Mimo jiné OI(ProAlt,Alernativa zdola) také navrhují řadu zajímavých odborných a makroekonomických řešení na základě solidárního přerozdělování veřejných financí(důchodová,zdravotní,daňová a reforma VŠ).Také ekologická témata nejsou zapomenuta.Za alternativními návrhy OI proti vládním reformám nestojí v pozádí žádné zájmý různých kmotrů,finančních korporací ale zájmy široké veřejnosti hledající společný konsensus řešení.Jejich moto:Společnost se škrtnout nedá. OI možný vstup do voleb zatím odmítají z nedostatku finančních prostředků.Jejich pohled na společnost a návrhy řešení žádný bohatý mecenáš sponzorovat nebude.Jejich jediný možný sponzor může být aktivní široká občanská společnost.Podle odhadů na vstup do aktivní politiky by bylo třeba asi 3-mil.kč.Z 80% nespokojených občanů se situací v zemi by musela každá rodina zaslat OI finanční příspěvek 30kč. Nadějné složení v PS pro většinu občanů by bylo také ze zástupců OI a českých pirátů. V nedávných zemských volbách v Německu skončili překvapivě piráti jako třetí nejúspěšnější strana.
  • Tomáš Ďásek  | 17.05.2012 12:12  | Reagovat
    Člověče, vy melete pořád dokola to samé jako kolovrátek... Na jedné straně pořád žehráte proti porušování zákonů a najednou chcete vládnout s anarchisty (pirátská "strana"). Tomu moc nerozumím. Co mě ale zaráží, že zrovna mě obviňujete z toho, že svá tvrzení nepodkládám věcnými argumenty. Jasně jsem napsal, že podle mě majetkové přiznání bude mít stejnou váhu jako daňové přiznání, že se tím zvýší byrokracie a že peníze z šedé ekonomiky, kriminální činnosti a korupce se v nich pochopitelně neobjeví. Prostě se tyto prostředky "odkloní" jinam. Tchán inkriminovaného politika si třeba koupí vilu v Portugalsku. To vám nepřijde jako věcné argumenty ? Čo si tedy predstavujetě pod takým pojmom "vecný" ? Jak tedy podle vás budou majetková přiznání fungovat a jak zajistí neošálitelnost ? Prosím konkrétně a VĚCNĚ :)-
  • Jan  | 17.05.2012 12:44  | Reagovat
    Pane Ďásek,uveďte zde konkrétní příklad z politického programu a činů České pirátské strany podle kterého soudíte,že se jedná o anarchisty.Vaše zmiňované zákony proti korupci které se ukázaly jako málo účiné schvalovala v PS politická reprezentace propojená na různá korupční jednání.ODS,ČSSD za podpory menších koaličních stran jako KDU-ČSL,ODA,US,SZ,VV(1992-2012).
  • Tomáš Ďásek  | 17.05.2012 14:46  | Reagovat
    No vidíte. Sám nedokážete konkrétně říci, co by majetková přiznání politiků přinesla. Taky odpověď.
  • Svatopluk Beran  | 17.05.2012 15:40  | Reagovat
    Napřed k panu Vladimírovi. Oby dva prosazujeme pronikání prvků přímé demokracie do demokracie parlamentní. Nemohu pochopit, jak můžete směšovat nenávist některých politiků vůči Rathovi za jeho některé provokativně vedené diskuze, s tím jak vystupují přední komentátoři našich českých medií a media samotná. Uvědomujete si vůbec k čemu mají media v demokracii sloužit? Jste si jistý že skutečně chcete přímou demokraci a nezávislá media? Ta jsou tu přece proto aby nestraně informovala a ne proto aby se podílela na znehodnocování obviněných nebo osouzených. K čemu nám bude přímá demokracie, když media budou schpná a ochotná svými neopodstatněnými prezentaci očividně stranit straně jedné jenž je ve sporu ze stranou druhou. To jste myslel vážně že naše zpravodajství má reagovat ve stylu jak mezi politiky do lesa volá tak mají media povinost některým politikům odpovídat? To nemyslíte vážně. Jak se vám, nebo spíš nám může podařit prosadit prvky přímé demokracie, když vás budou v zájmu osobní shody redaktorů z vaší stranou sporu media dehonestovat, zesměšňovat a hovořit rádoby hlasem lidu k veřejnému lynčování. Pane Vladimíre to se vrácíme do padesátých letech a dělníci posílají doporučení soudu jak se vypořádat s kolaboranty. Dokonce i děti jsou k tomu zneužívány, aby si vyzkoušely jak se kutálí dvě flašky od vína v krabici od bot. Copak nevidíte že jsou vám vnucována našimi medii fakta, která policie nikdy neuvedla. Vy všichni zde skutečně nevidíte jak je s vámi jednoduše manipulováno. Rád bych věřil tomu, že jste to nenapsat vy a že se za váš nik schoval někdo jiný, tak jako se určitě prokázal někdo jiný nikem Jana dnes ráno v 7,40.
  • tomaszek  | 17.05.2012 16:53  | Reagovat
    Zajímalo by mě, kdo další z ČSSD půjde bručet.
  • Zítek  | 17.05.2012 18:02  | Reagovat
    uf..Berane....když jsi u toho zneužívání dětí : http://www.jihlavske-listy.cz/clanek3266-paleni-radaru-vyvolalo-kritiku.html?komentare=vse JIHLAVA (hm) ­ Odpůrci radaru pořádali letos 9. května v Jihlavě akci, kde mj. zapálili kresbu amerického radaru s nápisem USA. Kritiku vzbudilo hlavně to, že na fotce je u "vatry" řada dětí. Co řekneš na toto ty pohůnku islámisticko bolševické ,,iniciativy,, ?
  • Svatopluk Beran  | 17.05.2012 19:11  | Reagovat
    Pane Ďásek odpovím sám za sebe na otázku kterou jste položil Janovi. Je potřeba zlo odklánění špinavých peněz minimalizovat a ne dopředu avizovat zhasnutí světel. To znamená že, každý i sebemenší krůček je potřeba k odhalování zlodějských praktik nastrtovaných v devadesátých letech dnešním naším presidentem Klausem. Majetková přiznání by měla být jedním z článků řetězu znemožňující korupci. Já bych navrhoval aby se majetkové přiznání týkalo i nejbižších rodinnyých příslušníků případného politika. Pak by si musel takový člověk velice rozpmyslet jestli chce skutečně politiku a službu občanům dělat, nebo mu jde jenom o zbohatnutí. Jistě namítnete že to tak není nikde a já vám na to odpovím, všechno je poprvé. A jak jste přišel pane Ďásek na to že piráti jsou anarchisté? Na to jak a proč reagovali Sobotka a Hašek na Rathovo zatčení, mám, pokud si to mohu dovolit pane Ďásek, jiné zdůvodnění. To vaše je příliš jednoduché. Pro pana Tomaszka. Všichni jsou zatím obvinění a ve vyšetřovací vazbě, ne pravomocně odsouzení. Pokud budou odsouzeni, tak ani to ještě neznamená, že to bude spravedlivě vynesený rozsudek. Dobře známe případ paní Jourové a i to jak dopadl pro nás daňové poplatníky. Pokud čekáte pane tomaszek že budou bručet pouze členové opoziční strany, připomínám že sebe míň nepochybuji o tom že by to někteří potřebovali, pak opakuji že je to obyčejné pimprlové divadlo, které nikam nevede. www.zpravy.idnes.cz/byvala-namestkyne-jourova-vysoudila-miliony-a-omluvu-za-kauzu-budisov-1ne-/krimi.aspx?c=A110630_091850_krimi_zep Nebo naopak z druhé strany, co když se někdo z případně odsouzených hodí marod na hlavu - že nechápe výrok soudu - a náš nadstranický president mu udělí presidentskou milost? Pro pana Zítka. Na ty odposlechy jsem také zvědav. Kdo je a kdo není psychopat, si následně po jejich zvěřejnění můžeme klidně popovídat.
  • VladimírV  | 17.05.2012 20:01  | Reagovat
    Vážený pane Berane, při vší úctě k Vašim komentářům mi dovolte, abych některé z nich považoval za přehnané. Komentář z dnešního rána v 6,47 je skutečně můj. Opakuji, že media prezentují případ zlodějiny pana Ratha se stejnou intenzitou jak to proklamoval on při svých vystoupeních v PS. Po Goebelsovsku rval poslancům a potažmo národu do hlavy svoje moralistické řeči. A skutečně se mu zřejmě podařilo přesvědčit některé z vás o "čistotě svých úmyslů". To, co se stalo, je z jeho strany bezprecedentní. Člověk, který často hlásal a příměry o korupci naznačoval, jak to v jinde v politice chodí, to tak ve skutečnosti sám dělal. Pro toto jeho jednání není žádné rozumné vysvětlení snad s výjimkou toho, že se jedná sice o velice inteligentního člověka, ovšem psychicky narušeného. Potom mu budiž, a třeba i u soudu odpuštěno. Takže žádná hysterie médií ve stylu 50. let, ale způsob, jak se "moci vzpamatovat" ze zklamání, které pan Rath části tohoto národa svým zavrženíhodnými jednáním způsobil. Za jiných okolností by si lidé, panu Rathovi podobní, zasloužili veřejný lynč. Ano, padni, komu padni, s tím bezmezně souhlasím, a souhlasím i s tím, aby "vzali lidé vládu věcí svých do svých rukou" a eliminovali současné pokroucené politikaření doprovázené korupcí a další devastací morálky. Přeji Vám klidný večer.
  • Svatopluk Beran  | 18.05.2012 00:37  | Reagovat
    Pane Vladimíre nezlobte se na mne, ale jestliže podporujete česká zmanipulovaná media ve vytváření nepotvrzených zpráv a fabulací o tom co se děje ohledně Ratha, namísto preferování strohých a přesných konstatování která předkládá policie nebo dozorující státní zástupkyně, nejsem si úplně jistý co se doopravdy skrývá za vaší proklamací - aby “vzali lidé vládu věcí svých do svých rukou” a mám z takovéhoto vašeho prohlášení z historických důvodů strach. Pokud se má trestat A JÁ JSEM PRO, nesmí to být na podkladě jednoduchých dehonestací a manipulace z naštvaným davem, ve stejné úrovni jako to dělal sám zadržený. Nevěřím tomu, že stejným přístupem a stejným chováním se dojde k spravnému cíli a nastavení slušné morálky mezi občany. Rath pro mne není zklamáním, protože mne ničím nepřekvapil. Pan Ďásek tu již zmínil jeho dřívější známý případ s předraženým periodickým lékařským magazínem a přesměrovaním dotací do vlastní kapsy. Ovšem jeho nynější sociální lékařská politika v prospěch nízkopřímových občanů je naprosto nesrovnatelná z politikou pravicových ministrů. Pro mne vždy bude péče o zdraví občanů především služba občanům, nikdy svobodný business směřující ke zisku z podnikatelské činnosti. Přeji vám též klidné spaní.
  • VladimírV  | 18.05.2012 07:40  | Reagovat
    Vážený pane Berane, v dialogu jsme se konečně dostali do věcné roviny. Jsme zřejmě ve shodě, že snahou médiíí , a to i těch nebulvárních, je jejich vyšší čtivost či sledovanost. Proč v případě pana Ratha přidala plyn, to jsem se snažil vysvětlit. Svobodou každého konzumenta informací je pak, aby si z jejich obsahu vybral. V případě pana Ratha, kdy policie bez okolků zatkla vysoce postaveného člověka, navíc posíleného umunitou, jsem si byl naprosto jist, že existují nezvratné důkazy o tom, že trestnou činnost páchal. Nejsme opravdu v 50- tých letech, kdy v byla média součástí "revolučního nadšení" a silně napomohla k národní hysterii, což se odrazilo i v metodách práce státní bezpečnosti a justice. Je nanejvýš nutné začít napravovat morálku i v oblasti pokřivenémho všeobecného náhledu na lidi, kteří se chtějí angažovat v politice. Dneska velká většina z nich dostane okamžitě nálepku prospěcháře, zloděje a vůbec, morálně pokleslého individua. A to bez ohledu na jejich skutečné kvality. Páni Rathové a jim podobní jsou toho příčinou. Proto je nutné taková individua účinně kritizovat a z politického života vytěsnit. Proto apel na přímou demokracii, na svlékání majetkových poměrů veřejných činitelů "donaha", proto nutnost obecného referenda. S Vašim dovolením bych už pro tuto chvíli debatu ukončil. Přeji Vám i všem diskutujícím klidný víkend.
  • Zítek  | 18.05.2012 08:16  | Reagovat
    Kopírák Svatopluk si chce povídat: Může začít s redaktorem Rudého Práva...pardon, Novinek: http://www.novinky.cz/krimi/267932-odposlechy-dokazuji-ze-rath-o-uplatku-moc-dobre-vedel.html?ref=zpravy-dne Odposlechy dokazují, že Rath o úplatku moc dobře věděl
  • tomaszek  | 18.05.2012 09:15  | Reagovat
    P. Beran by potřeboval zrušit všechna česká media , krom blelistů, kterým jediným bezmezně věří. Nemá cenu s ním diskutovat, on jediný má pravdu!
  • Hübner  | 18.05.2012 10:42  | Reagovat
    Pan Komárek našel holt svou variantu zacházet s tím připadem, láká voliče zpět ke KDU-ČSL. Proč i ne. Zaslouží se být zase ve sněmovně, nejlíp ve vládě...
  • Venca  | 18.05.2012 18:29  | Reagovat
    Kdepak,kdyby absolvoval školení v Toskánsku,byl by teď vysmátej. Je jedno jestli to dělal vědomě nebo to na něj někdo navlík,prostě se nechal chytit a teď by měl dostat,co mu po právu náleží.No je to poučení pro ostatní,že se maj poradit se zkušenějšíma,než se do něčeho tak velkýho pustí.Myslím,že Dalík,Řebíček a další by za malej peníz určitě poskytli odbornou konzultaci.
  • Zítek  | 18.05.2012 20:51  | Reagovat
    A ještě jednou pro Nezákládnám alias Svatopluka Ahmadínežád : Poslanec David Rath na nahrávkách, které uvolnila pro potřeby soudu policie, říká dvěma spoluobviněným Kateřině Pancové a Petru Kottovi, že pokud celá věc praskne, oni dva na tom budou hůř, protože on má imunitu. a teď si můžeme klidně popovídat.....
  • Zítek  | 19.05.2012 13:19  | Reagovat
    Včera se konfident STB synáčka zastával, až mě to málem rozbrečelo....prý tento stát potřebuje víc takových ,,Davidů,, . je smutné, že Rahmír Rath se vůbec ukazuje na veřejnosti. Příjmení, jméno Narozen(a) Bydliště Typ spolupráce Evidující správa STB Krycí jméno Svazek Rath Ratmír 08.05.1931 Agent Praha Ras 30977 a nějaký Svatopluk se jich zastává. no, tady asi platí, koho chleba jíš...
  • Fejinka  | 20.05.2012 09:49  | Reagovat
    Re Zítkovi a spol Vyprosil bych si osobní injektiva, kterými mě častujete, diskutujte, ale slušně. To, že si soudci vždy vždy odsouhlasí co je pro ně vhodné, včetně platů, je nabíledni (aby byli nestranní a takové ty řeči..). Je to všechno v mizerných našich zákonech, které se dají vykládat jak je libo - podívejte se na nedokonalou Ústavu, která ani není naplněna třeba tím diskutovatelným referendem, či odvolatelnosti politiků. To, že jdeme díky současné vládě k tolik omílanému Řecku, ukazují naše současné výsledky ve statistických údajích EU, a že se soc. dem takto postavila k Rathovi je hodně urychlené,je to můj subjektivní názor, měli počkat na soud a ctít pruzumci ... atd, atd. Je to jejich problém, že ho takto hodili rychle přes palubu. Omluvu beru, škoda, že to nedělají tak rychle všechny partaje. A ty dnešní odposlechy jsou dnes možná ještě horší než za minulého režimu (technika je rychlá a mocná) a ani HRADNÍMU PÁNOVI SE TO NELÍBÍ, a to je co říci. Tak hezký den.
  • Fejinka  | 20.05.2012 09:51  | Reagovat
    Oprava: prezumci
  • Venca  | 20.05.2012 10:30  | Reagovat
    Media toho nakecají.Jednou pět milionů,jednou sedm,jednou krabice od bot,jednou zase od vína.Dokonce prý i paní Němcová měla zprávu o zadržení na stole dřív,než vůbec k zatčení došlo.A těch spolupracovníků STB bylo tolik,že kdyby měli všichni mlčet,bude tu ticho jako v hrobě,i v tý křišťálově čistý pravici,Zítek.
  • Vlado  | 20.05.2012 18:26  | Reagovat
    Fejinko, sociální demokracie se musí s kauzou Ríth vypořádat co nejrychleji, jelikož čekání na soud by je poškodil v podzimních volbách. Lid - volič musí zapomenout. Oni nejsou zase tak tupý jak vypadají a chovají se.
  • Zítek  | 21.05.2012 00:04  | Reagovat
    Venco...kdo jako první v politice použil termín ,,křišťálově čistý původ peněz?,, A mimochodem...já tady psal něco o čisté pravici? A pro ubližovanou Fejinku......na rozdíl od Sváti diskutuji slušně, a vazba na grázla, který by mohl ovlivňovat svědky...v čem vidíte problém? To vám opravdu neotevřelo oči ani těch 30 mega pod podlahou a ani přepis odposlechů? To už je opravdu s vaší oddaností vážné........ani mi vás není líto...
  • Zítek  | 21.05.2012 00:08  | Reagovat
    Ještě snad k Vencovi......děkuji za váš ,,argument,, k Ratmírovi alias Rasovi.....bolševický guru Filip zapsaný jako Falmer také práskal za svačinu, ale proč ne, když podle vaší pokřivené logiky ,,takových bylo....,, .........bléééé
  • Zítek  | 21.05.2012 00:15  | Reagovat
    Vojtěch Filip.. V roce 1983 vstoupil do KSČ. V roce 1986 začal pod krycím jménem „Falmer“ spolupracovat se Státní bezpečností (StB). Až do roku 1989 jí pravidelně podával zprávy, mj. o spolupracovnících cestujících do zahraničí. Podle původního rozsudku okresního soudu v Českých Budějovicích z roku 1992 ovšem s StB nespolupracoval vědomě. Příslušný svazek StB [2] publikoval v říjnu 2005 na svých internetových stránkách [3] historik Bořivoj Čelovský. Pozdější rozhodnutí téhož soudu z 4. července 2006 předešlý výrok přehodnotilo: Filip podle něj spolupracoval vědomě, jen nevěděl, že zpravodajská služba, jíž závazek podepsal, byla organizačně zařazena pod StB. http://cs.wikipedia.org/wiki/Vojt%C4%9Bch_Filip
  • XXXXX  | 21.05.2012 13:02  | Reagovat
    Já dost dobře nechápu tady ty vášně. Že je Rath nebo jak se píše, krysa je jasný snad každýmu, kdo se na něj podívá, a komu to podívání nestačí, musí si počkat, než votevře hubu. Že chytli jednoho zloděje neznamená vůbec nic. Kolik by asi tak měli napočítat Topolovi za soukromou lyžovačku armádním speciálem, a to byl jen jeden provalenej případ, konec konců pro mě je to to samý jako krysa s prachama v bedně. To že Mr Ďásek řekne jasně a srozumitelně co si myslí je důvodem pro vášně? Nechápu! Vidí snad někdo nějaký změny k lepšímu??? Zatčením jednoho šmejda??? Debata o tom, jestli to je politickej atentát, nebo se na to prostě už nedalo koukat ani mezi smetánkou je irelevantní.
  • Zítek  | 21.05.2012 13:23  | Reagovat
    Pro Sváťu - odpůrce hnusného kapitalismu : denik.cz/ze_sveta/v-kldr-umiraji-lide-hlady-i-v-nejurodnejsich-oblastech-20120521.html V KLDR umírají lidé hlady i v nejúrodnějších oblastech
  • Jan  | 21.05.2012 13:49  | Reagovat
    Pro Tomáše Ďáska,neměl jsem bohužel čas reagovat na váš poslední příspěvek směrovaný na mě. Svatopluk Beran to velice správně ve svém příspěvku vystihl za mě kde konstatuje:Je potřeba zlo odklánění špinavých peněz minimalizovat a ne dopředu avizovat zhasnutí světel. To znamená že, každý i sebemenší krůček je potřeba k odhalování zlodějských praktik nastrtovaných v devadesátých letech dnešním naším presidentem Klausem. Majetková přiznání by měla být jedním z článků řetězu znemožňující korupci. Já bych navrhoval aby se majetkové přiznání týkalo i nejbižších rodinnyých příslušníků případného politika. Pak by si musel takový člověk velice rozmyslet jestli chce skutečně politiku a službu občanům dělat, nebo mu jde jenom o zbohatnutí. Jistě namítnete že to tak není nikde a já vám na to odpovím, všechno je poprvé. Souhlasím také s názory a argumenty S.B. na celou kauzu Rath.S.B.zde také dobře uvádí že,přímá demokracie musí být samozřejmě podmíněna objektivní a vyváženou informovaností občanů.To se týká zejména zpravodajství veřejno-právními médii(ČT,ČR,).Převážná část zvaných hostů je z řad novinářů a komentátorů z pravicově orientovaných medií(HN,LN,MF Dnes,Respekt). Jan Majíček(mluvčí STOP VLÁDĚ) ve svém článku "ZMĚNIT SVĚT" pátečního vydání DR na začátku článků uvádí:Problém soc.demokracie nespočívá v tom,že byl zatčen jeden z jejich představitelů.Je to systémová záležitost.O důvod víc přemýšlet nad vznikem nového politického subjektu.Na konci článku uzavírá:Nenechme se ošálit případem Davida Ratha. Je to jen jeden z mnoha případů. Stejně tak bychom se neměli nechat odradit od aktivity a vytrvalého přesvědčení, že jiný svět je možný! Nejsme tu kvůli sociální demokracii, nejsme tu kvůli komunistům, ani kvůli zeleným či jiným. Jsme tu kvůli sobě. Když padala berlínská zeď, tak lidé volali „my jsme lid, zeď musí padnout“. To se také stalo a to co bylo po celá desetiletí nemyslitelné, se zrealizovalo. V podobné situaci jsme i my, jen se nenechat uvěznit v „realitě“ dnešní situace. Svět se totiž dá změnit víc, než si myslíte.Pohled J.M. sdílím také.
  • Zítek  | 21.05.2012 15:03  | Reagovat
    Tak vida Jeníku....pan Klaus nastartoval Ratha....bolí to?
  • Jan  | 21.05.2012 16:14  | Reagovat
    Zítku,mě osobně nemá co bolet.Jsou zde jiné levicové nestranické aktivity a názory které my jsou podstatně bližší.Politický program ČSSD,KSČM nebo SPOZ my byl pouze z pozice řadového občana(levicově orientovaného) více přijatelnější než u ODS,TOP 09,VV. Nastavený systém mafiánského kapitalismu V.Klausem který zde panuje více jak 20-let jsem považoval vždy za špatný.Bez ohledu na vítěze voleb a složení vlády.Krajské a obecní zastupitelé jsem vnímal také stejně. Práci politiků a zastupitelů z řad ČSSD i KSČM v nastaveném mafiánském kapitalismu a současné zastupitelské demokracii jsem hodnotil vždy reálně.
  • F.  | 21.05.2012 17:08  | Reagovat
    Tři chyby ve třech větách, ale fuj, aha...levicový volič ,,realista,,
  • Svatopluk Beran  | 21.05.2012 17:33  | Reagovat
    Pane Zítku jsem přesvědčen že informace o tom co se děje v KLDR znám, tak jako většina ostatních a tak jako většina ostatních nesouhlasím s tím jak probíhá tamní život mnoha obyčejných občanů. Je to neomluvitelné, známe všichni praktiky fundamentálních na budování komunismu zaměřených zemí. Pokud budete posílat někam petici s protestem rád se k vám připojím. Mohl by jste mi ukázat místo kde píšu o tom, že něco takového podporuji? Podle mne melete akorát nesmysly. Mne, jako občana demokratické a svobodné země které zastává a prosazuje svobodu nenechává vůbec chladným to, že i když svobodu sami deklarujeme jako to co je nejpodstatnější pro lidský život, tak pro svůj osobní zisk porušujeme a podporujeme vyvražďování domorodého obyvatelstva jiných kontinentů a devastaci jejich zemí. O tom se však vy, coby prostý občan z našich medií vůbec nedovíte, pokud o takové zpravodajství mířicí do našich vlatních řad, vůbec stojíte. . Kongo: Jak přiléváme - koupí mobilních telefonů - oleje do ohně nejkrvavější války v Africe Znovu začíná nejkrvavější válka od doby, kdy Adolf Hitler prošel Evropou - a vy sami máte kus zakrváceného vraždění ve vlastní kapse, píše v deníku Independent Johann Hari. V Kongu už zahynulo 5,4 milionů osob. Ne, to není "kmenový konflikt" na "necivilizovaném kontinentě". Vyšetřování OSN zjistilo, že tuto válku vedou "podnikatelské armády", jejichž cílem je zmocnit se kovů, které tak nutně potřebuje jednadvacáté století. Válka v Kongu je válka, do níž jste přímo zapleteni. Každý den vzpomínám na lidi, s nimiž jsem se setkal ve válečných zónách ve východním Kongu. Nemocnice byly plné žen, které byly znásilněny polovojenskými jednotkami a pak je muži střelili do vaginy. Vzpomínám na jednotky dětských vojáků, pod vlivem drog, zpitomělých 13 chlapců, kteří byli donuceni vyvraždit vlastní rodiče, aby se nemohli vrátit domů. Tyto zdroje nebyly ukradeny pro používání v Africe. Byly ukradeny, aby mohly být prodány nám. Čím víc jsme kupovali, tím víc cizí bojovníci v Kongu kradli - a vraždili. Vznik mobilních telefonů vyvolal vlnu vraždění, protože coltan, který mobilní telefony obsahují, se těží především v Kongu. (Coltan je lidový africký výraz pro columbit-tantalit, kovovou rudu, která se získává z prvků niobium a tantalum. Používá se ve spotřební elektronice, v mobilních telefonech, přehrávačích DVD a počítačích..., pozn. red. ) OSN jmenovala mezinárodní korporace, které se na tom podílely: Anglo-America, Standard Chartered Bank, De Beers a dalších asi 100 firem. (Všechny tato obvinění popírají.) Avšak namísto aby naše vlády zabránily v tomto plenění, požadují, aby tuto praxi OSN přestalo kritizovat. . KOLIK PAK JSTE JIŽ ČETL TAKOVÝCH ZPRÁV PANE ZÍTKU V NAŠEM DEMOKRATICKÉ NEZÁVISLÉM TISKU. To je kapitalismus, který mě SERE. Ne svobodný kapitalistický sociálně, zaměřený tržní systém, který byl zamýšlen nastartovat po hrůzách 2 Světové váky ve Spojených Státech a Evropě. Srovnejte si v hlavě co říkám a píšu a co tu předkládáte za hlouposti vy. http://blisty.cz/art/43583.html . http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/johann-hari/johann-hari-how-we-fuel-africas-bloodiest-war-978461.html
  • Svatopluk Beran  | 21.05.2012 17:35  | Reagovat
    Pane Zítku jsem přesvědčen že informace o tom co se děje v KLDR znám, tak jako většina ostatních a tak jako většina ostatních nesouhlasím s tím jak probíhá tamní život mnoha obyčejných občanů. Je to neomluvitelné, známe všichni praktiky fundamentálních na budování komunismu zaměřených zemí. Pokud budete posílat někam petici s protestem rád se k vám připojím. Mohl by jste mi ukázat místo kde píšu o tom, že něco takového podporuji? Podle mne melete akorát nesmysly. Mne, jako občana demokratické a svobodné země které zastává a prosazuje svobodu nenechává vůbec chladným to, že i když svobodu sami deklarujeme jako to co je nejpodstatnější pro lidský život, tak pro svůj osobní zisk porušujeme a podporujeme vyvražďování domorodého obyvatelstva jiných kontinentů a devastaci jejich zemí. O tom se však vy, coby prostý občan z našich medií vůbec nedovíte, pokud o takové zpravodajství mířicí do našich vlatních řad, vůbec stojíte. . Kongo: Jak přiléváme - koupí mobilních telefonů - oleje do ohně nejkrvavější války v Africe Znovu začíná nejkrvavější válka od doby, kdy Adolf Hitler prošel Evropou - a vy sami máte kus zakrváceného vraždění ve vlastní kapse, píše v deníku Independent Johann Hari. V Kongu už zahynulo 5,4 milionů osob. Ne, to není “kmenový konflikt” na “necivilizovaném kontinentě”. Vyšetřování OSN zjistilo, že tuto válku vedou “podnikatelské armády”, jejichž cílem je zmocnit se kovů, které tak nutně potřebuje jednadvacáté století. Válka v Kongu je válka, do níž jste přímo zapleteni. Každý den vzpomínám na lidi, s nimiž jsem se setkal ve válečných zónách ve východním Kongu. Nemocnice byly plné žen, které byly znásilněny polovojenskými jednotkami a pak je muži střelili do vaginy. Vzpomínám na jednotky dětských vojáků, pod vlivem drog, zpitomělých 13 chlapců, kteří byli donuceni vyvraždit vlastní rodiče, aby se nemohli vrátit domů. Tyto zdroje nebyly ukradeny pro používání v Africe. Byly ukradeny, aby mohly být prodány nám. Čím víc jsme kupovali, tím víc cizí bojovníci v Kongu kradli - a vraždili. Vznik mobilních telefonů vyvolal vlnu vraždění, protože coltan, který mobilní telefony obsahují, se těží především v Kongu. (Coltan je lidový africký výraz pro columbit-tantalit, kovovou rudu, která se získává z prvků niobium a tantalum. Používá se ve spotřební elektronice, v mobilních telefonech, přehrávačích DVD a počítačích…, pozn. red. ) OSN jmenovala mezinárodní korporace, které se na tom podílely: Anglo-America, Standard Chartered Bank, De Beers a dalších asi 100 firem. (Všechny tato obvinění popírají.) Avšak namísto aby naše vlády zabránily v tomto plenění, požadují, aby tuto praxi OSN přestalo kritizovat. . KOLIK PAK JSTE JIŽ ČETL TAKOVÝCH ZPRÁV PANE ZÍTKU V NAŠEM DEMOKRATICKÉ NEZÁVISLÉM TISKU. To je kapitalismus, který mě SERE. Ne svobodný kapitalistický sociálně, zaměřený tržní systém, který byl zamýšlen nastartovat po hrůzách 2 Světové váky ve Spojených Státech a Evropě. Srovnejte si v hlavě co říkám a píšu a co tu předkládáte za hlouposti vy. www.blisty.cz/art/43583.html . www.independent.co.uk/opinion/commentators/johann-hari/johann-hari-how-we-fuel-africas-bloodiest-war-978461.html
  • Tomáš Ďásek  | 21.05.2012 20:57  | Reagovat
    No a to je právě ono. Žehráte na neobjektivnost novinářů. Přitom ten váš článek je plný nesmyslů a polopravd - a je zajímavé, že vznikl z jednoho jiného článku, který s oblibou dodnes přebírají další a další plátky. Columbit-tantalit je kovová ruda, která se získává z prvků niobium a tantalum ? Proboha - to není jen stylistický, ale hlavně chemický nesmysl. Výrobci mobilních telefonů nekupují žádný "coltan" (dobře, budeme tak tedy tomuto rombickému minerálu říkat), protože ho jaksi k ničemu nepotřebují. Oni potřebují maximálně čistý tantal (například na výrobu kondenzátorů - které navíc pochopitelně kupují hotové od třetích stran). A výroba a výtěžnost tantalu (obvykle elektrochemickou redukcí nebo tavením ve vakuu) z columbitu-tantalitu je zhruba asi taková jako výroba čistého uranu ze smolince. Navíc elektronika není rozhodně hlavním odběratelem tantalu - několikanásobně více se ho spotřebuje třeba na výrobu jemných trysek a chirurgických nástrojů. Říkat, že Kongo je největším nalezištěm "coltanu" je mírně řečeno poněkud odvážné tvrzení - nachází se například ve Finsku (ostrov Kimito), Švédsku, ale i Německu - a budete se divit, ale relativně poměrně hojně je zastoupen i v našich horninách (byť se u nás netěží ani nezpracovává). Tímto stručným vysvětlením nechci nijak zlehčovat skutečnost, že v Kongu se dějí prasárny a že těžba čehokoliv tam probíhá ve zcela nelidských a středověkých podmínkách. Chci tím pouze ukázat na to, jak se dá snadno manipulovat veřejným míněním - tedy to, co tak rád kritizujete. Stačí si pouze některé skutečnosti trošičku poupravit k obrazu svému a laický čtenář snadno dojde k dojmu, jak zlotřilá správní rada Nokie najímá žoldáky pro krvavé boje v Africe, aby jim mohli posílat vagóny vytěženého kamení, které pak v takovém trochu větším mlýnku na maso melou na prášek a ten sypou nabíjecím konektorem do mobilů, z čehož mají asi desetitisíciprocentní zisk... No a tak to máte se vším. Stejně jako když chcete ctít presumpci neviny u středočeského exhejtmana, ale o pár řádek níže klidně českého prezidenta nazýváte zlodějem, tunelářem a korupčníkem. Tak vám nevím...
  • Zítek  | 21.05.2012 23:28  | Reagovat
    Sváťo......čím víc h...o mažeš tím víc páchne....tady jsi profláklý....Pan Ďásek to myslím popsal tu vaši ,,objektivitu,, v posledním příspěvku zcela jasně.
  • Daňový soumar  | 21.05.2012 23:55  | Reagovat
    Já se divím že na toho odborníka vůbec reagujete. Ty jeho moudra, kdy s patosem plácá, že 1% vlastní 50% bohatství už ani nejsou k smíchu. Bohabusté plácání jednoho závistivého nevzdělaného joudy.
  • Jan  | 22.05.2012 13:51  | Reagovat
    Z celé kauzy okolo Davida Ratha mají někteří pochopitelně radost.D.R.patřil mezi vládními politiky a jejími voliči za nejvíce nepříjemného opozičního pollitika.Někteří zde diskutující své konečné politické a soudní rozhodnutí viny nad D.R. již vykonali.Pro jistotu paušálně odsoudili také celou levici a zpochybnili celé současné protivládní hnutí které je pro ně pouze převodovou pákou ČSSD,KSČM. T.Ď. některé z nás zde viní,že ctíme presumpci neviny u středočeského exhejtmana, ale o pár řádek níže klidně českého prezidenta nazýváte zlodějem, tunelářem a korupčníkem.V.Klausovi se davá především politická odpovědnost za divokou privatizaci v 90-letech a vznik korupčního prostředí v ČR.Prof.J.Švejnar minulý týden v rozhovoru HN dává V.Klausovi také určitý díl politické zodpovědnosti.Jak trefně poznamenává Jan Keller, rozkrade-li se v České republice ročně zhruba sto miliard korun z celkové částky šesti set miliard, které stát utratí na veřejné zakázky, podaří se v případě prokázání viny Rathovi objasnit, kam se podělo přibližně 0.04% z rozkradených prostředků. Jelikož v každoročním mizení i zbylých 99.96% mají do značné míry prsty politici nebo státní úředníci, protože bez nich by zakázky nebylo možné manipulovat, a jelikož na centrální úrovni už šest let vládne pravice, polapení levicového politika je buď dílo naprosté náhody, jako o tom mluví policie, nebo naopak naprostý a dokonale provedený záměr. Politolog Jiří Pehe v DR např. uvádí:Což nás přivádí k dělící čáře nikoliv jen mezi „velkými rybami“ obecně, ale k dělící čáře mezi vládním táborem a opozicí. Když už se totiž konečně podařilo chytit „velkou rybu“, jak zvláštní, milý Watsone, že v čase pravicové vlády obestřené korupčními skandály a obtěžkané kmotrovskými strukturami v pozadí, pochází první dopadený právě z řad opozice, a navíc je to krajský politik dopadený jen pár měsíců před krajskými volbami, v nichž by jinak ČSSD zřejmě drtivě vyhrála! Mnoha lidem taková shoda náhod dokonce může připadat jako nanejvýš podezřelá za situace, kdy média už několik let otevřeně píší o docela konkrétních obviněních z masivní korupce mezi vládními politiky, z nichž někteří přitom nadále působí ve vládě, aniž by bylo cokoliv zdárně vyšetřeno. Bývalý ministr životního prostředí Pavel Drobil, podezřelý přinejmenším z politické odpovědnosti za pokus odklonit pět set miliónů korun z projektu pražské čistírny odpadních vod do pokladny občanských demokratů, sice odešel z vlády, ale zůstává místopředsedou ODS. Zatímco ale Drobil, s nímž je spojen stín korupční půl miliardy, organizuje kampaň ODS pro podzimní volby, krajský politik ČSSD Rath je ve vazbě kvůli podezřením z korupce řádově nižší. Na svobodě zůstává i bývalý primátor Prahy Pavel Bém, ačkoliv i jen doposud zveřejněné odposlechy rozhovorů mezí ním a „lobbistou“ Romanem Janouškem poukazují na rozsáhlou manipulaci pražské politiky neprůhledným ekonomickým zákulisím. Astronomické částky prošustrované pražským magistrátem za vlády pražské ODS v čele s Bémem v projektech, jako je tunel Blanka, Opencard, financování pražských Dopravních podniků, nebo pražský dálniční obchvat, jsou svými rozměry nesrovnatelné s případem Rath. Je prostě zřejmé, že jakkoliv lze chycení „velké ryby“ Ratha obecně uvítat, zejména pokud se vyslovená podezření potvrdí a případ se někde nezadrhne, je zároveň bohužel zřejmé, že se v české justici i politice měří různými metry, každopádně nikoliv podle neustále omílaného principu „padni, komu padni“. Kdyby se tak totiž měřilo, byli by někteří prominentní členové vlády a zákonodárného sboru už dávno za mřížemi, a Rathovu kauzu by tudíž se sobě vlastním nesnesitelným pokrytectvím vůbec nemohli komentovat.
  • XXXXX  | 22.05.2012 16:05  | Reagovat
    Všechno je marný, tenhle národ je opravdu dementní... www.ceskenoviny.cz/zpravy/778654
  • Zítek  | 22.05.2012 17:01  | Reagovat
    Tak to jsme v p... Tři zdroje, které jsou s dokumentem seznámeny, nezávisle na sobě Insideru potvrdily, co Kott (označen v přepisu jako 1), Pancová (číslo 2) a Rath (3) podle přepisu dělali. Z přepisu je podle zdrojů patrné, že Pancová odvedla Ratha do patra domu a krabici od vína před ním otevřela. Ukazovala mu balíčky bankovek, z nichž některé byly ještě přelepené originální páskou z banky............ A teď připomenu Berana : Pro pana Zítka. Na ty odposlechy jsem také zvědav. Kdo je a kdo není psychopat, si následně po jejich zvěřejnění můžeme klidně popovídat. Tak povídej Sváťo alias Jendo
  • Svatopluk Beran  | 23.05.2012 05:26  | Reagovat
    Pane Ďásek dovolím si vám oponovat a začnu tím čím vy jste skončil. . Tak vám nevím… . Rád však připomenu než začneme, ještě jednu drobnost. Pokud nebudou následovat další případy jako je tento, který ve skutečnosti neslouží v této době k ničemu jinému než k zakrývání ekonomické neschopnosti naší nynější vlády a zakrývání dnešních i budoucích tunelů pravicových zákonodárců na zisk z myšlení a práce našich občanů, je celá tato naše debata o ničem. V reakci na pana Zídka, že já podporuji KLDR jsem uvedl jako již vícekrát, že ve svých reakcích, že i přes tyto smyšlenky pravicového hýkala, mi nedělá žádný problém odsoudit převážnou většinu vládních represí v KLDR, oproti místním občanům. Tudíž, že pan Zítek záměrně uvádí nepravdu tak, jak to dělá většina dnešních našich mediích, která se pokouší díky využití polopravd, nepravd či záměrným neuváděním skutečností, předložit skreslený přehled toho, co se u nás i ve světě děje. Můj příspěvek poukazoval na to že naše i ostatní zahraniční demokratická media včetně vašeho nynějšího příspěvku záměrně bagatelizují neoliberální kapitalistickou licoměrnost a farizejství. Chápete vůbec na co jsem ve svém příspěvku poukazoval? My kteří v našich ústavách na první místo klademe svobodu občana a národů poukazujeme na druhé a jejich zlotřilost, přičemž sami z lehkostí a ve svůj prospěch či zisk se chováme hůř než ti jimž diktujeme co je a co není správné? Takže nyní k vaší licoměrnosti reakci na mne. . Vy uvádíte například že - . Columbit-tantalit je kovová ruda, která se získává z prvků niobium a tantalum ? Proboha - to není jen stylistický, ale hlavně chemický nesmysl . A já vám na to mohu odpovědět – . Ano máte pravdu, překladatel špatně pochopil a následně použil význam českého přídavného jména který – která – které. Měla prosím tato chyba překladatele nějaký konkrétní vliv na nehumální vraždění ( porušováním tak našich principů svobodné transatlantické společnosti), na těžbu Columbit Tantalitu a zisku z něj v Kongu? . Chcete pana Ďásek svým prohlášením že – . Výrobci mobilních telefonů nekupují žádný “coltan” (dobře, budeme tak tedy tomuto rombickému minerálu říkat), protože ho jaksi k ničemu nepotřebují. Oni potřebují maximálně čistý tantal (například na výrobu kondenzátorů - které navíc pochopitelně kupují hotové od třetích stran). Že existuje jiný prvek, z kterého se dají vyrábět tyto nutné komponenty k montáži telefonů, PC, notebooků, či dalších elektronických přístrojů v dané kvalitě a množství? Můžete mi prosím uvést která z komodit tedy plnohodnotně nahrazuje coltan a proč není těžena? . Dále uvádíte pane Ďásek že - Říkat, že Kongo je největším nalezištěm “coltanu” je mírně řečeno poněkud odvážné tvrzení - nachází se například ve Finsku (ostrov Kimito), Švédsku, ale i Německu - a budete se divit, ale relativně poměrně hojně je zastoupen i v našich horninách (byť se u nás netěží ani nezpracovává). . Já vám na této adrese - www.cs.wikipedia.org/wiki/Demokratick%C3%A1_republika_Kongo - mohu sdělit že – Coltan se ve velkých množstvích nachází v Kongu, kde ho je 80 procent celosvětových zásob. Je tento údaj nepravda a lež vzhledem k informaci kterou vy uvádíte? Můžete mi dát adresu vašeho zdroje který dokazuje jiné procento světových zásob coltanu, než je zdroj můj? Reálný HDP Konga se snížil z 380 USD v roce 1960 na 115 USD v roce 2004. Rada bezpečnosti OSN 2003 tvrdí, že je velké množství rudy nelegálně těženo a pašováno přes země východní hranice milicemi sousedních zemí - Ugandy, Burundi (85% Hutu a 14% Tutsi) a Rwandy (84 % Hutu a 15 % Tutsi) . Něco více na této adrese. www.un.org/News/Press/docs/2001/sc7057.doc.htm Váš poslední odstavec mohu okomentovat pouze slovy. Až bude parazit na zisku z myšlení a práce českých občanů v zájmu světového kapitálu a bankovních korporací, pod dohledem tří nebo raději šesti českých státních žalobců, pak nebudu zastáncem jeho mediálního dehonestování před i po vynesení rozsudku. Do té doby však budu dělat co je v mých omezených možnostech podvedeného občana, který byl znovu okraden ve svobodné zemi, člověkem jenž neměl sebemenší podíl na sametové revoluci, ale dokonale ji dokázal využívat v prospěch omezeného počtu lidí. Je mi však jasné, že vojenské vlastizrady se tento mafián a myšlenkový souputník nadnárodních finančních korporací, při své nepopiratelné inteligenci, těžko dopustí.
  • klara  | 23.05.2012 11:49  | Reagovat
    Jen věřím, že dojde i na další kraje. nemusíme chodit daleko. Pan Joukl na Vysočině, to je zde "nosič financí" pro ČSSD. Půlku do Prahy a půlka zůstává tady. Za ty 4 roky si takto přišli minimálně na 100 mil. bokem. Sociální demokraté s podporou komunistů.... Ale to by musela i na Vysočině pracovat řádně policie a státní zastupitelství. Ale on je s.Salichov moc líný.
  • M. Pilková  | 23.05.2012 20:28  | Reagovat
    Problém korupce a rozkrádání otravuje život asi každému občanovi této země bez ohledu na to ,jakého je politického nebo náboženského vyznání. Po dvaceti letech jsme se dostali tam, kam se jiné krajiny dostali až po stáletích bídy - to jest do objetí mafie. A tak jako jsme svědky toho, že z toho objetí se jenom těžce dostává, tak vyznívají vaše reakce- jedni říkají - na co majetkové přiznání i tak se najde způsob jak to obejít. To je jako by jsme řekli- na co se léčit i tak umřeme. Tak to není -je potřebné hledat lék- a je jedno zda jsme optimisti nebo ne, situace je vážná a když se nebude řešit ,tak na to doplatíme všichni. A lek se dá najít- jenom se musí chtít- tato republika má 10 mil obyvatel, pokud každý kdo je schopen přemýšlet navrhne 1 řešení- tak se něco najít musí. základem je rozhodně: 1. majetkové přiznání i širšího rodinného okruhu 2.konfiskace majetku v případě jeho nelegálního získání 3 přijetí zákona o státní službě a specifikovat zodpovědnost státních zaměstanců 4.další zpřísnění zákona o veřejných zakázkách 5 zrušení akcii na doručitele 6 a protože jsem účetní navrhla bych upravu zákona o účetníctví ve směru zpřísnění evidence a účtování veřejných zakázek u zadavatelů i dodavatelů 7. každý zatupitel, poslanec- jenom 1 funkční období - a dost, myslím, že v každé straně je i víc schopných lidí než se nám tady 20 let předvádí pořád stejná garnitura 8 protže jsem zažila i období socializmu a ještě si pamatuji dost přísnou kontrolu veškerého majetku, nemyslím si, že z této situace neexistuje řešení-existuje akurát se nechce . ATD můžete pokračovat v návrzích bodově a bez dohadování. Dnes se nám možná zdá , že bojujeme s větrnými mlyny, ale může se stát , když se všichni nezapojí, že budeme bojovat s něčím mnohém horším- hlad, bída, nemoci, válka. a to asi nikdo z nás nechce.
  • Tomáš Ďásek  | 23.05.2012 22:49  | Reagovat
    Vážená paní Pilková, jistě to myslíte dobře, ale některé Vaše body jsou mírně řečeno nereálné. 1. - majetkové přiznání širšího rodinného kruhu... Jsem poslanec, vesele kradoucí a tunelující. Nejsem až tak blbej, abych si ukládal peníze na svoje konto či jezdil ve ferrari. Nejsem ženatý, mám družku (nijak papírově se mnou spojenou). Otec mé družky si koupí vilu v Toskánsku. Co s tím uděláte ? Je ten senilní dědek můj širší rodinný kruh ? Budou majetková přiznání něco jako za války kmenové listy, dokládající nežidovský původ do třetího kolena zpět ? Já znovu opakuju, že na takovou věc by byl leda vytvořen další úřad, tomu byste musela postavit barák s kancelářemi, natiskla by se halda růžových pětistránkových formulářů a výsledek by byl nulový. 2. souhlasím. 3. souhlasím - ale rovnou s konkrétním popisem postihů. Nějaké etické kodexy a podobné sráčoviny jsou naprosto k ničemu (jak bidíme například u VV) 4. určitě. 5. jednoznačně 6. nevím jak technicky, ale jistě ano 7. hovadina. Když bude NÁHODOU někdo dobrý, pracovitý a poctivý - za čyři roky ho pošlete od válu, aby se na jeho místo mohlo bryskně vydrápat nějaké mladé prasátko, co by rádo chrochtalo u krmítka a které se bude rok rozkoukávat, než vůbec bude schopno pochopit systém práce ve sněmovně ? 8. to jistě. pokud budou znovu všichni brát skoro stejný plat, pokud v obchodech budou dva typy kachliček a jeden typ auta, určitě bude hned jasné, kdo si žije nad poměry. Věřím že ochotných sousedů-udavačů a veledůležitých dobrovolných členů pomocné stráže VB se najde víc než dost. co třeba prosadit zákon trestající zásadní neplnění volebních slibů (jasně, je to utopie - ale jistě by to bylo lepší než nějaká majetková přiznání strejdy sestřenice domovníka z baráku kde bydlí víťa bártů)... P.S.: Jinak Vám moc děkuji za novotvar, vzniklý Vaším překlepem - ZATUPITEL. To zní moc pěkně a výstižně :)-
  • Daňový soumar  | 24.05.2012 11:43  | Reagovat
    Dokud budou veřejné zakázky, dokud bude existovat přerozdělování a dotování, tak bude vždy existovat korupce. Ona existuje i v soukromých firmách. Každý nákupčí někdy něco vzal. Ať už formou prezentu,peněz nebo zaplacené dovolené atd.. Zásadní problém je, že v našem socialistickém státě nefunguje policie, státní zastupitelství a soudy. Vše ovládají různé(mafiánské) skupiny. Je to chobotnice, která má tisíce chapadel. Stačí se podívat na snahu odejmou kauzu dRáth jedněm žalobců a převést to na "spřátelené" žalobce. Řešení ? To je pouze a pouze v nás. Nevolit ČSSD-KSČM, ODS a dát šanci jiným. V komunální politice to bezesporu jde. A hlavně nenechávat o všem rozhodovat v Praze a převést maximum možného na obecní a krajské úřady.
  • Jan  | 24.05.2012 11:52  | Reagovat
    Je jistě správné,že řada běžných občanů má nějáký názor a řešení celospolečenského dění. Především ale politické strany musí předkládat občanům i mezi volbami různé návrhy řešení aktuálních problémů ve společnosti.Zvolení zastupitelé a politici mají navrhovat jejich řešení a snahu o hledání možného konsensu.V současné době žádná politická strana bohužel tak nečiní a vláda P.Nečase se chová arogantně. Hlavní cíl vlády je zalíbení se finančním trhům a raitingovým agentůrám.Výsledky jejich boje s korupcí jsou zatím velmi nedostatečné.Politická reprezentace vládní i opoziční na úrovni vlády,krajů,měst je odtržena od života většiny občanů a řadových členů strany.Různé občanské iniciativy například sdružené s odbory ve společné platformě STOP VLÁDĚ reagují na oprávněnou nespokojenost většiny veřejnosti s děním v zemi pružněji a výstižněji.Jejich aktivní činost spojená s podporou široké občanské veřejnosti může jedině donutit politické strany napříč celým politickým spektrem na hledání řešení současné závažné politické,ekonomické a sociální krize.
  • Zítek  | 24.05.2012 15:51  | Reagovat
    někteří dali šanci nové straně Věci veřejné......
  • Jan  | 25.05.2012 11:13  | Reagovat
    Jako levicově smýšlející řadový občan(řadím se také k 80% oprávněně nespokojených občanů se současným stavem v zemi) jsem dnes přesvědčen o tom,že v současném politicko-ekonomickém systému nejsou výsledky voleb celkem důležité.Nové politické strany nebo nové tváře v politice nemohou zásadního nic změnit.Veškerou moc v zastupitelské demokracii drží "ekonomická elita "a jejich servisní zaměstnanci.Neoliberální politici,novináři a jejich sympatizanti se nám snaží vnutit přesvědčení,že jiná alternativa současného systému není možná.Tímto svým přesvědčením zatím úspěšně ovlivňují větší část veřejnosti.Levicové politické subjekty nabízí dnes již mrtvé projekty tržně-sociálního státu nebo vylepšené poměry stalinistického pojetí socialismu z let (1948-89).Současnou finanční krizi ale využívá ekonomická anonymní elita prostřednictvím vlád u nás v evropě a USA (pravicových a levicových) k omezování občanských a lidských práv které si lidé za posledních 150-let těžce vybojovali.Spojenectvím aktivních neprivilegovaných občanů v EU což je většina společnosti za uskutečňování přímé demokracie(politické a ekonomické) je jiný lepší svět možný.
  • Zítek  | 25.05.2012 20:40  | Reagovat
    Honzíku.......kdo říkal, že oprávněně? Zadražil? Vejmělek? Šlechtický?
  • Jan  | 27.05.2012 07:20  | Reagovat
    Zítku,nevím co tvrdí Zadražil,Vejmělek,Šlechtický o ,,oprávněné"nespokojenosti většiny občanů s vládou Nečase a jejími ,,úspornými "opatřeními.Kdo ale tvrdí,že zmiňovaná nespokojenost většiny občanů je neoprávněná vím přesně. 1.,,nadstranický prezident" V.Klaus 2.,,silný a pevný" premiér vlády Nečas 3.min.financí Kalousek(nejlepší min.fin. východní evropy,v současnosti propad české ekonomiky do recese,druhý nejhorší výsledek před Maďarskem v rámci zemí EU.) 4.min.zdravot.Heger(IZIP,2miliardy neznámo kde). 5.min.obrany.Vondra(ProMoPro,stamilióny korun v předražené zakázce). 6.min.prác.soc.věcí Drábek(DONEZ,finanční efekt projektu ?). 7.min.zeměděl.Bendl,skvělý odborník na zemědělství. 8. min.K.Peak nekompromisní bojovnice proti korupci.Výsledky zatím nulové,navrácené miliardy korun z korupce do státního rozpočtu zatím nikde. 9.Bývalí ministr školství Dobeš,podle prezidenta Klause nejlepší polistopadový ministr školství. 10.Neobjasněné kauzy policie Drobil,Bárta,Janoušek-Bém a další.Vše má před veřejností zakrýt případ D. Rath. Vládou navrhované církevní restituce(nadhodnocení cen nemovitostí ve prospěch katolické církve na úkor daň.poplatníků a státu.Vládou navrhovaná reformy zdravotní,důchodová,daňová a VŠ vítá pouze privilegovaná menšina společnosti.Občanská a lidská práva dle ústavy všem občanům zaručována jsou vládou a některými z nás považována za zbytečný luxus,který si žádná ,,zodpovědně" rozpočtová vláda nemůže vůči finančním trhům dovolit.Podle vlády a Zítka,ZDRÁVAS REFORMA min.5krát denně. Komunisté,levičáci,odbory a aktivní občanská společnost většinově jednou například požadující přímou demokracii, je pro,,oprávněně privilegované" vrchol drzosti.
  • Zítek  | 28.05.2012 00:16  | Reagovat
    Stačí tato věta Jeníku: 10.Neobjasněné kauzy policie Drobil,Bárta,Janoušek-Bém a další.Vše má před veřejností zakrýt případ D. Rath. Lenin takovým říkal užiteční idioti,. Gratuluji.....
  • Zítek  | 28.05.2012 00:19  | Reagovat
    ,,Většinově,,...sakra, že vás byla na Václaváku většina republiky.....nesnáším, když bolševik mluví za mě.....a pokud soudruzi kvičí, je to dobrá zpráva pro tuto zem....
  • Jan  | 28.05.2012 13:56  | Reagovat
    Milý Zítku!Je třeba pohlížet na věci objektivně a bez emocí. Některá důležitá fakta zde uvedu. 1.Řada našich spoluobčanů má již dnes závažné existenční potíže.Většina lidí(zaměstnanců,živnostníků) má podprůměrné příjmy a při neustálém zdražování základních životních potřeb(bydlení,potraviny doprava)jim těžko zbývájí další finanční prostředky na vládou navrhované ,,nutné reformy."Nejhůře na tom jsou rodiny s dětmi a některá část důchodců,chronicky nemocních apod. Sociální situaci statisíců nezaměstnaných nebudu raději ani rozvádět.Na jedno pracovní místo se dnes hlasí řada nezaměstnaných a nová pracovní místa nikdo nevytváří.Většina zahraničních i domácích firem v rámci krize a slabé poptávky na domácím trhu zaměstnance pochopitelně spíše propouští.Státem financované sociální zabezpečení patří v rámci EU k nejnižším.Exekuční řádění má proto logicky své žně.Vláda se ani nesnaží tyto zmiňované závažné ekonomické a sociální věci řešit. 2.Vláda v rámci úsporních opatření osekává zbytky sociálního státu na které je většina lidí nutně odkázána. Z druhé strany se ale lidé dozvídají o miliardových korupčních aférách politiků.Zmiňované miliardy(podle odhadů odborníků až 100-miliard ročně přichází stát systémovou korupcí o finanční prostředky státu).Korupcí v česku je také vážně ohroženo miliardové dotace z programů EU.Negativně se to jistě také projeví na českou ekonomiku a míru nezaměstnanosti.Nedivme se proto statisícové oprávněné demonstrace nespokojených v Praze proti vládě. 3.Podle sociologických průzkůmů a šetření asi 20% občanů vykazuje nadprůměrné vysoké příjmy.Z toho asi 5% se dokáže bez sociálního státu obejít.Tyto zmiňované privilegované elity proti vládě pochopitelně oprávněně nedemonstrují.Najdou se, ale i mezi nimi takový,který význam sociálního státu nepřeceňují. 4.Vládou navrhované církevní restituce a reformy(zdravotní,důchodová,VŠ) budou mít největší užitek katolické špičky, finanční korporace a někteří vyvolení jedinci. Oni jsou oprávněně s prací vlády spokojeni. 5.Politická kultura a důvěra většiny občanů v demokracii,pol.strany a právní stát je podle sociologických průzkumů na nebezpečně nízké úrovni.Má to své různé důvody a příčiny. 6.Žádný pravicový nebo levicový myslitel,strana nebo politik není podle mého řešením ve prospěch skutečné demokracie a většinové vůle lidu. 7.Řěšením pro neprivilegované občany je pouze možnost PŘÍMÉ DEMOKRACIE.Politické i ekonomické.
  • Vlado  | 28.05.2012 15:33  | Reagovat
    Tak nám pane Jane napište, jak se bude postupovat - volit v přímé domokracii. Kdo bude a podle čeho navrhovat kandidáty, komu budou odpovědní ( nám všem ?), jaká budou pro ně platit pravidla v řízení státu, kdo je bude odvolávat, kdo změní ústavu a .......... ..... ?????????
  • Jan  | 28.05.2012 19:21  | Reagovat
    Pane Vlado,ústavní změnu mohou provést pouze zvolení poslanci.Ústávní změna je limitována 130 hlasů v PS.Poslanci jsou nominováni politickými stranami a voleni občany starších 18-let.Současné složení PS zmiňovanou ústavní změnu samozřejmě neumožní.Podle mého osobního názoru ani příští nové složení PS nebude k schválení ústavní změny k přímé demokracii politicky většinově průchodné.Prosazení PD do zastupitelské demokracie bude vyžadovat delší čas a širokou podporu aktivní občanské společnosti.Například před rokem o PD vědělo málo z nás.Dnes mezi veřejností není PD úplně neznámý pojem..PD měla a bude mít také samozřejmě řadu různých oponentů.Pro vrcholné představitelé stávajících pol.stran(mimo českých pirátů) pro jejich upředňostňování úzkých stranických zájmů je PD nepohodlná.Veškéré informace o smyslu a fungování PD lze nalézt na www.hzpd.cz
  • Jan  | 29.05.2012 09:39  | Reagovat
    Ústavní většina je 120 hlasů poslanců.Omlouvám se za nepřesný údaj v předešlém svém článku.
  • Vlado  | 29.05.2012 14:31  | Reagovat
    Pane Jane, tak jste vysvětli jak to chodí nyní, ale jak to bude v případě PD tak vím zase "prd", vlastně jenom to, že je nyní PD více v podvědomí lidí a že to chce čas. Hledat na www.hzpd.cz nic nebudu, já to chtěl vědět od vás. Je vidět, že forma PD je jenom opět politická bublina, která brzy splakne.
  • Jan  | 29.05.2012 18:19  | Reagovat
    Pane Vlado,zřejmě jste celou polemiku se mnou špatně pochopil.Není mojí prioritou zde někoho přesvědčovat o svých názorech a svém přesvědčení.Pouze jsem zde uvedl některé navrhované systémové změny HzPD.Já osobně vidím v PD náděj možných pozitivních systémových změn směrem k prosazování skutečné demokracie.Pokud jste vy osobně s fungováním současné zastupitelské demokracie spokojený nebo pro vás jiný systém zastupitelské demokracie není reálný já vaše osobní přesvědčení plně respektuji.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru