Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Tomáš Ďásek

Dlouhodobě působím v čestné funkci samozvaného okresního brouka Pytlíka. Všechno znám, nikdo si na mě nepřijde a ve všem mám jasno. V podstatě kdyby se mi z velkých měst nedělala kopřivka, mohl bych se celkem úspěšně ucházet o místo českého prezidenta. Do blogu JL jsem se po delší době opět rozhodl sem tam přispět proto, že je mi hodně smutno nad jeho úrovní, která je ale nakonec jenom odrazem současné české společnosti. Abych ale předešel dalším zbytečným krysoobojživelným válkám, nebudu zásadně nijak reagovat na případné diskuse pod mými blogy a předem děkuji čtenářům a případným diskutujícím za pochopení. Pokud snad někdo pocítí potřebu mi za mé internetové výkřiky osobně vynadat - a nebo prostě jenom tak napsat, těším se na Váš mail - tdasek(a)seznam.cz

Priorů není nikdy dost !

Tomáš Ďásek | 02.11.2008 19:29

Tak nám zabili Ferdinanda. Tedy, co to plácám, chtěl jsem říci - tak nám konečně otevřeli City Park. Černé orezlé staveniště postmoderního krematoria se změnilo ve fungující centrum obchodu a služeb - i když je fakt, že jediná změna, kterou jsem zaregistroval je ta, že někdo zapnul jističe na osvětlení a neónové reklamy. Orezlé plechy uprostřed posmutněle černého hábitu zůstaly (a údajně i zůstanou - časem to prý všechno orezne do jednolitého tónu). Vlastně jsem zaregistroval ještě jednu změnu - naše poštovní stránka, která doposud po vzoru pohádkového hrnečku, který vaří a nikdy nemá dost, vesele zabublala a vyvrhuje na mě po ránu zase o pár letáků a superslev navíc. Takže hurá pro košíky a jedeme na to. Děti pošleme do multikina, bábinku posadíme k medovému koláči v kavárně a sami budeme důstojně korzovat mezi regály a rozvážně vršit do nákupních košíků velikosti paletovacího vozíku věci, bez nichž bychom do příštího víkendu určitě nepřežili... Mě osobně je z toho všeho trochu smutno. Víte - když obílíte kuchyň a nadělají se Vám na zdi "kocouři", můžete vzít druhý den štětku a celé to přetřít. Když křivě zatlučete hřebík, dá se vytáhnout, dírka zasádrovat a o kus dál udělat další pokus. Pokud do volební urny vhodíte lístek se jménem osoby o níž si v dobré víře myslíte, že je to ta pravá a za čas se ukáže, jak jste se zmýlili, máte za čtyři roky další možnost. Ale když postavíte uprostřed města černou krávu velikosti několika fotbalových hřišť, ověšenou neonovými šperky, už s tím těžko něco naděláte. Pamatuju si, když se stavěl jihlavský Prior, tak jedním z argumentů bylo - "aby to měli naši pracující blízko na nákupy". To je jistě velice bohulibý úmysl. Nemám nic proti lačným, koupěchtivým (a koupěschopným) pracujícím - však i já občas podlehnu nějaké té lákavé slevě z barevného letáku a od třičtvrtě na sedm v mraze přešlapuji před Lidlem, aby mě o tu věc, kterou jsem před tím vůbec nikdy neznal a nepotřeboval, ale teď je mi jasné, že bez ní nikdy nemohu býti šťastný, nepřipravil někdo jiný - rychlejší. Nemám nic proti supermarketům. Nemám nic proti hypermarketům. Nemám nic ani proti ultramegaarcinákupním zónám s deseti multikiny a dvaceti fast-foody. Líbí se mi docela třeba jihlavské Tesco - vhodně umístěné na okraji Jihlavy, vzdálené a parkovištěm oddělené od okolní zástavby a přitom snadno dostupné z MHD i autem. Líbí se mi také zóna s Kauflandem, Baumaxem a Hypernovou, šikovně ukrytá v údolíčku u řeky. Vždycky se mi ale také líbil krásný a řekl bych až triumfální příjezd do Jihlavy od "blázince" kolem hradeb. Ty se teď jaksi přikrčily a přivřely oči - asi aby je neoslepila zář baťovského nápisu v barvě vykřičeného domu. Myslel jsem, že CityPark bude ukrytý v údolí koželužského potoka. Myslel jsem, že nebude vyšší, než hradby. Myslel jsem, že jeho část, otočená k hradbám, bude provedena nějakou neutrální formou s vhodným "jakobykamenným" obkladem. Myslel jsem, že vozovka kolem nákupního centra se spíše rozšíří a doprava nebude přiškrcena (už dnes je vidět, jak další semafory zahušťují provoz - když jedete od Zverimexu a odbočujete do města, vychutnáte si dvě až tři zelené, než se Vám podaří odbočit. Zúžená vozovka s vystrčenými parkujícími vozidly zásobovatelů je také naprosto skvělá - stačí dva míjející se náklaďáky a ostatní musí čekat. Opravdu se těším, až v zimě dojde na dálnici D1 k nějaké tradiční havárii a doprava bude odkloněna přes Jihlavu. Díky zákazu náklaďáků na Okružní se budou sunout všechny kamiony úzkým hrdlem u City Parku a kolaps nastane během prvních pár minut). Myslel jsem, že investor, architekt i realizátor se pokusí v případě tak velikého díla o jeho citlivé zakomponování do celkového charakteru okolní krajiny a zástavby. Myslel jsem, že už jihlaváci z podobných architektonicko-urbanistických eskapád vyrostli. Myslel jsem prostě, že už nám jeden Prior stačil. Asi to zkrátka chce moc nemyslet, zacityparkovat auto, bafnout do rukou ten košík, jít si svoje rozčarování vynahradit sprintem mezi regály a po cestě přemýšlet o tom, do čeho se s budovatelským nadšením pustíme zase příště. Však když se to tak vezme - třeba vedlejší park Heulos je vlastně obrovská, zbytečně nevyužitá plocha s přerostlými starými stromy, kde by se přitom pracujícímu lidu krásně mohl postavit supermoderní sportovní areál s pěti erotickými salóny, deseti bazény,  dvaceti hernami, umělým sněhem, ruským kolem a obří blikající kopií sochy svobody.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Thomasbow: My, občané Protektorátu (1/3)
Randyprish: My, občané Protektorátu (1/3)
Richardcag: My, občané Protektorátu (1/3)
XRumer23Onemy: My, občané Protektorátu (1/3)
Svatopluk Beran: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

51 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 02.11.2008 21:43  | Reagovat
    Tomáši jsi frajer. Je to napsáno naprosto dokonale a přesně. Můj názor se liší od toho tvého jen v tom, že já obecně všechny typy MARKETŮ prostě nesnáším. Škoda, že lidi nechápou, že šunka od řezníka je opravdu z masa na rozdíl od té z Billy.
  • Svatopluk Beran  | 03.11.2008 10:49  | Reagovat
    Vidím to zcela podobně, někde na kraji města úplně v pohodě ANO. Jen bych chtěl podotknout a je mi jasné, že peníze které nic nevydělají jsou špatně vložené peníze dle nejmodernějších názorů a vidění světa. Měl bych jinou představu a nevymyslel jsem jí já - četl jsem o ní. Existuje něco z názvem, jako Projekt Natura 2000. Jde v podstatě o to že na určitou plochu města by měly být určité procento území uprostřed městských aglomerací, zelené. Tyto sady, parky nebo jen louky, by měly být mezi sebou propojena koridory, kterými by se mohla beztarostně přemisťovat i zvěř. Pokud vím jedno nedotknutelné území, je údolí vyůsťující v ulici na Bělidle a směřující k bývalému vojenskému Bunkru nad Pístovem. Tomuto údolí jsme za mlada říkávali na Kubě. Mezi tímto údolím - Koželužským potokem a Heulosem mohlo být nádherné nepřerušené zelené spojení. Je mi jasné, že by to stálo peníze a nic by to nevynášelo, ale možná za padesát let, za sto nebo dvěstě let, kdy bude Jihlava roztažená o několik kilometrů od nynějšího centra, by si naši praprapravnuci řekli, ty vole, ti naši dětci to nebyli žádní blbci, uvědomuješ si jak byli nadčasoví.
  • xmolly  | 03.11.2008 18:04  | Reagovat
    Ano máte pravdu, chtěl bych zajásat, že to konečně někdo popsal pravými slovy!! Bohužel musím říci, že už tu brečíme nad křížkem po funuse. Dílo je postaveno a tak mi nezbývá než smutně projíždět rezavým koridorem, kde se v přítmí krčí hradby nad ukázkou naší velikost ( blbosti). Opravdu mám dosti času si prohlédnout to monstrum s blízka, neboť díky semaforům a zácpám je času opravdu přehršle. je mi líto jihlavanů, kteří vidí možnost dalšího nákupu a přitom to jsou kolikrát ti samí jihlavané, kterým vadí Prior na náměstí, ale obludárium o kousek níže již nikoliv. Zůstává mi záhadou, proč investor nevybudoval budovu o jedno patro nižší a pak na střeše nenechal vybudoval funkční park, pak by si tato stavba mohla opravdu říkat městský park, takhle po čase tomuto místu jihlavané začnou říkat krematorium, rezavá plechovka, těch názvu ta budova časem získá určitě dostatek. Bohužel s faktem, že na vždy bude ztracen pohled na majestátní hradby, ne že by tam te´d nebyly, ale jaksi zanikly:o( A když pojedu okolo tak si jen smutně povzdychnu o Jihlavo kam kráčíš, copak nemůžeš být hrdá na svoji minulost, cožpak se musíš ukázat svým budoucím obyvatelům ještě v honosnějším stylu? Mám takovou vizy, že naši budoucí jihlavané nás budou akorát proklínat, tak jako mi proklínáme již zmíněný Prior:o( A jestli mohu ještě ke zmíněným koridorům, stačí se podívat, co spůsobily, betonové zátarasy na ulici Okružní, jezdím zde denně a tak mě vždy zamrzí, když vidím, jak muselo díky těmto zátarasům zemřít nevinné zvíře, které bohužel nemůže tušit, že mu v ceste přes silnici nebude protivníkem jen projíždějící auto, ale nesmyslně daný betonový pás přes který se bohužel díky své kompaktnosti v celé délce nedostane a tak je nucen raději vběhnou pod kola jedoucích aut:o(
  • Daňový soumar  | 03.11.2008 21:17  | Reagovat
    Jo, je to hnus a navíc tam mají vše abnormálně předražený. Opět Česká klasika. Hogo fogo holé prdele nakupují ve svatostánku předražený šunt. Pánové a dámy vyražte za hranice (všedních dnů) abyste poznali, jak a za kolik se dá kulturně nakupovat.
  • Josef Eder  | 03.11.2008 23:53  | Reagovat
    V této diskuzi to vypadá, jako by budování CPJ bylo největším omylem, hnusem a tragédií Jihlavy. Je ovšem otázka, jestli to není proto, že svoje připomínky píší právě ti nespokojení, zatímco mlčící většina je spokojená. Všechno ukáže čas, tržní mechanismy naštěstí fungují nemilosrdně. Pokud je CPJ tak obchodně, architektonicky a lokačně špatně řešená stavba, tak se mohou brzy naplnit vize jednoho nejmenovaného antiCPJ fanatika o asijské tržnici. Ale možná to bude o tom, že se CPJ stane přirozeným centrem novodobé kultury. To samo o sobě zní hrozně, centrum kultury by mohl být CPJ. Jenže ona se mění doba. Na začátku 20. století trávili obyvatelé měst a obcí své volno na vesnických tancovačkách, v 30. letech začali chodit masově do kina. Zároveň začalo období chataření a trampingu. S rozšířením televize v 60. letech došlo opět ke změněn kultury, další na řadě byly taneční rockové zábavy a diskotéky v 80. a 90. letech. Vždy s enašli odpůrci, kteří lamentovali nad pokleslou novou generací, která si neváží hodnot a zabývá se něčím tak pokleslým jako je tehdejší móda. Nezažíváme v posledních letech právě podobnou "revoluci" nebo přímo evoluci? Až za několik desítek let můžeme hodnotit, jestli postavení CPJ bylo chybou nebo ne. Třeba právě blízkost hradeb zapřičiní větší zájem o historii města a jeho prohlídku návštěvníky CPJ. Ještě musím vyjádřit svůj názor. CPJ se mi jako stavba líbí a absolutně mi nevadí blízkost hradeb. Naopak bych řekl, že není špatné mít pohromadě historii a naprostou současnost, vždyť i vnoučata někdy bydlí s prarodiči a může jim to fungovat.
  • azvevit  | 04.11.2008 01:03  | Reagovat
    Zdravím. Žiji v Jihlavě dost let a zatím jsem si nevšiml, že by Prior přilákal více návštěvníků dychtících poznat historii města. A nevěřím, že CP něco změní. Je to pouze chrám konzumu, postavený pro Jihlavu na nešťastném místě a o vzhledu ani nemluvě. O co lépe by se tam vyjímal park. Viz článek Svatopluka Berana z 3.11.08. av.
  • svatopluk Beran  | 04.11.2008 09:14  | Reagovat
    Já se domnívám, že článek pana Edera je napsán v podstatě rozumě a celkem logicky vypovídá o tom že většině lidí ta skleněnobetonová hrůza, prakticky v kontaktu z centrem města nevadí. Jenže těm lidem nebude vadit nikdy nic, ono jim toitiž, podle mě, chybí tak trošku srdíčko. Něco od Diesla z Číny nebo masomouka zatavená do polyvinylchloridu, pro ně bude vždycky víc, než balzám v oční rohovce vytvořený z přirozeného prostředí a přelitý eliktrickými výboji do šedé mozkové kůry.
  • Josef Eder  | 05.11.2008 15:32  | Reagovat
    Svatopluk Beran: Proč si myslíte, že odlišný vkus znamená chybějící srdíčko? O tom to vůbec nemusí být. Mění se doba, mění se nároky a návyky lidí a samozřejmě s tím se mění také pohled na svět. A vůbec podle mého názoru není možné odsuzovat toho, kdo se realizuje v nákupních centrech nebo nakupuje levné špekáčky. Stejně jako rozum velí, aby vyznavač tvrdého rocku odsuzoval vyznavače dechovky. Navíc, kdo z nás má patent na ten správný vkus a názor na svět? :-)
  • Josef Eder  | 05.11.2008 15:44  | Reagovat
    xmolly: ale přece množství chráněných a uctívaných památek našich předků nevypovídá nic o tom, jací jsme vlastenci, jak uctíváme historii, jak se v ní inspirujeme a co si z ní bereme dobrého a špatného. Myslím si, že každoročně vzrůstající počty návštěv hradů a zámků, rozhleden, výstav a historických měst svědčí o tom, že lidi kultura a historie zajímá. A stejně tak si myslím, že není obecný trend likvidovat kulturní a historické památky, ani tady v Jihlavě. A stejně to cítím i ve vztahu CPJ a hradeb, podle mého názoru můžou žít v pohodě vedle sebe a ještě se podporovat. A ještě jednu poznámku, absolutně nemám důvod se nad sebou zamýšlet, myslím si že to mám v hlavě srovnané, jen mám prostě jiný názor než Ty.
  • Svatopluk Beran  | 05.11.2008 17:10  | Reagovat
    Když mluvím o srdíčku tak nemám na mysli architekturu budovy - beton ze sklem a plechem, který může být v tomto provedení zajímavý pro mnoho lidí, nýbrž jeho umístění na louce uprostřed města, vedle historických hradeb, kde mohly být potoční meandry, vrby a úkryty pro zvěř. Peníze nevydělané z této spekulace, mohly v těchto místech znamenat hodnotu nad kterou jsme schopni se všichni povznést.
  • azvevit  | 05.11.2008 20:50  | Reagovat
    Zdravím. Ono se dá postavit cokoliv kdekoliv. Proč ne? Prasátka se také nezajímají, zda korýtka pro ně postavená, jsou či nejsou na vhodném místě. Hlavně, že jsou plná. av.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 00:06  | Reagovat
    A vůbec podle mého názoru není možné odsuzovat toho, kdo se realizuje v nákupních centrech nebo nakupuje levné špekáčky. Jakou kulturní hodnotu do budoucnosti přináší ten kdo si kupuje špekáčky nebo oblečení. Neměli by jsme tu být jenom sami pro sebe, je potřeba zanechat něco hodnotného i do budoucnosti. Domnívám se že pokud někdo postaví avangardní budovu opery, muzea, knihovnu, rozhlednu, uprostřed města - je to poselství do budoucnosti. Tyto budovy jsou většinou jedinečné a výmečné svou užitkovostí a kulturní hodnotou. Obchodní centrum může být klidně svou architektorou dráždivé a tím zajímavé. Vždy však bude sloužit jenom pro naše břicha a náš narcizmus. Může jich být i větší množství podle velikosti města, ale nikdy neponesou svým vnitřním významem hodnotu duchovní. Stejně jako rozum velí, aby vyznavač tvrdého rocku odsuzoval vyznavače dechovky. Toto přirovnání je zcela mimo mísu. Provést na tržišti úlitbu svému žaludku či žaludku svých rodinných příslušníků i snahu se teple nebo hezky obléct, porovnáváte a dáváte do stejné roviny z tvůrčí schopností a šedou kúrou mozkovou, ať už rockerů tak i Františka Kmocha. Nezlobte se na mě to je stupidní. Navíc, kdo z nás má patent na ten správný vkus a názor na svět? :-) Tak mi připadá, že vy jste právě ten bůh, který říká - všechno je umění. Tak vám pane říkám, že tak to není, když někdo nestřídmě jí - je to obžerství, když někdo zahýbá svému partnerovi - tak je to nevěra, když někdo někoho zabije - tak je to vražda, a když někdo dělá věci které jsou výmečné - tak je výmečný.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 00:10  | Reagovat
    Pane Josef Eder: „jednoho nejmenovaného antiCPJ fanatika“! To budu asi já, že?? Dne již všichni mohou vidět výsledek! Tak jen zopakuji výrazné nevýhody které byli známé před výstavbou!! Dovolím si připomenout, pozemek na kterým ta příšernost stojí je, a byl přímo ideální pro podobné zařízení!! Ovšem nebyl využit ve prospěch Jihlavy. Když pominu to, že návrhy které byli předloženy, a jsou od stávající reality hodně, hodně odlišné!! Tak se sám podívejte jak se na veřejný zájem zapomnělo! Průchod na náměstí, zásobování s ulice hradební, ulice u dlouhé stěny bez chodníků, na místo biokoridoru stoka, tovární ulice do které jsou vyvedeny všemožné překážky. Atd.. spoustu dalších pitomostí Vám doplním zase příště. Jen Vám chci ještě říct že architektonické řešení se hodnotí dle vkusného a praktického zapasování do prostředí včetně dostatečného prostoru pro veřejný zájem!! A to u CPJ rozhodně a prokazatelně nebylo naplněno. Interiér nehodnotím, jelikož připomíná zastaralý podchod. Jiří Simon
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 00:26  | Reagovat
    Jo ještě pane Eder, taky stojí za povšimnuti, že na všech možných letácích a i na veb stránkách se propagují jiné pohledy na CPJ nežli je realita!! Že by se investor styděl????
  • Josef Eder  | 06.11.2008 08:29  | Reagovat
    Svatopluk Beran: rozhodně mám daleko k tomu, abych svůj názor považoval za jediný správný. Jen jsem chtěl na této diskuzi ukázat i druhou stranu mince. Názor ať si udělá každý sám. Bohužel jste nepochopil z mých vět nadsázku a přirovnání. Příspěvek byl o toleranci ne o porovnávání významu hudby a nakupování.
  • Josef Eder  | 06.11.2008 08:34  | Reagovat
    Jiří Simon: máte pravdu, myslel jsem Vás. Narozdíl od Vás jsem s interiérem spokojený, místa tam je poměrně dost. myslím, že kdyby se změřila šířka hlavní chodby, tak bychom se dostali k podobným číslům jako ve Vaňkovce a Olympii.
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 11:09  | Reagovat
    xmolly A počase ani nebude vědět v jakém městě to tenkrát byl. - Tohle je hodně dobrý a chytrý, ALE - Jenže ne až tak pravdivý. Jelikož u nás začíná propukat nový typ kultury. Tak jako někdo sbírá známky, někdo propisovačky, někdo veterány tak nyní se rodí nová skupina lidí, která sbírá návštěvy obchoďáků po celé republice a i zahraničí. No a tito lidé si právě při každém svém kulturním setkání v některém z nákupních center velice lehce připomenou Jihlavu. - Ty hele pamatuješ na ten zajímavje orezlej obchoďák? Nevím o jakém mluvíš. No přece ten v Jihlavě, jak si ho ti blbci postavil v centru města, nadruhej straně náměstí, než postavili komunisti ten svůj. No jo už vím, na takovou pitomost přece nemůžu nikdy zapomenout.
  • Jiří Simon  | 06.11.2008 11:16  | Reagovat
    Pane Josef Eder: Tak že jste přesná ukázka těch, co jsou údajně spokojeni! Interiér se dá donekonečna upravovat!! Ovšem exteriér nikoli!! Ulice již nejdou rozšířit, protože nezůstala žádná rezerva, ovšem auta budou přibývat!! Chodníky nejdou rozšířit jelikož nezůstala rezerva!! Odpočinková zóna která měla byt napojená na okruh Heulos, již nikdy nevznikne atd. …!! Mě osobně extravagance nevadí ba naopak, procházkou kolem CPJ se rozhodně Jihlava chlubit nemůže!! Pocity jsou velmi nepříjemné a myslím že v budoucnu i životu nebezpečné, totiž ten těsný kontakt, porovnání k výšce je ojedinělí.
  • Tomáš Ďásek  | 06.11.2008 12:15  | Reagovat
    Podle mě je dobře, že se tady objevil i názor druhé strany - zastánců projektu. Já jen znovu připomínám, že mi samotná existence CPJ vůbec nevadí a ani neodsuzuji lidi s "konzumním přístupem" k životu - jen mě mrzí to necitlivé provedení. A přitom by stačily jenom maličkosti - když už tam musí být ty reklamy, tak proč zrovna na té straně u hradeb ? Proč ne třeba na znojemáku - tam by to bilo do očí méně. Proč ty rezavé plechy ? Vždyť neutrální obklad třeba z lámaného kamene by to okamžitě zlidštil a že by to byly nějaké velké finanční náklady v celkovém rozpočtu, to se mi nezdá...
  • Svatopluk Beran  | 06.11.2008 15:32  | Reagovat
    xmolly plně svámi souhlasím - můj poslední článek v tomto blogu byla nadsázka - ironie na nové kulturní hodnoty zaváděné na tuto planetu.
  • Zdeněk,,  | 08.11.2008 07:56  | Reagovat
    Dobrý den. Já si myslím, že možná dokonce ani nejde o korupci, ale o absolutní ignoranci a neschopnost příslušných úředníků, kteří zřejmě vůbec neměli přehled o čem to vlastně rozhodují.
  • Jiří Simon  | 09.11.2008 20:41  | Reagovat
    Dobrý večer. O úplatky na Jihlavských ÚŘADECH, nepochybně šlo!!! CPJ ve stávající podobě by nemohla nikdy poctivou cestou projít!! Přesně kdo je přijal, bohužel se těžko nedokáže!! Ovšem výjimka s posuzování EIA, následně podivné chování památkářů, když jednou písemné řekli jasné NE!!! A následně se vyjádřili „sice to není v souladu, ale lzeto akcentovat, “. já osobně nerozumím pojmu, tj. když něco není v souladu!! Jak je možné to akceptovat? A spousta dalších zdánlivě drobností!! Ale na co mám DůKAZ, je prokazatelné prostředky investora, které neproběhli korektně účetnictvím!! O co se jedná: na řádku rozvahy č. 060 rok 2005, mimochodem rok ROZHODUJÍCÍ !! Je podivných 1,3 mil.Kč? Tato společnost tržby za hotové peníze nedělá, ani obrat v témže roce nedopovídá tak vysoké částce na hotovosti před koncem roku!! Nejzajímavější je, že v následné roce ty peníze s účetnictví zmizeli, OPAKUJI ZMIZELI!! Jsem velmi zvědav co najdou orgány činné řízení!! Odkaz na uzávěrku máte ZDE: www.iclubjihlava.cz/PS05.pdf Jiří Simon
  • Jiří Simon  | 09.11.2008 23:00  | Reagovat
    Ještě bych rád něco dodal!!!! Pan Huňáček vysvětluje územní plán veřejnosti, dále jen UP. Výřez UP, včetně podmínek je ZDE, ( www.iclubjihlava.cz/up.html ) kde se jasně a zřetelně mluví tj. podmínka, pod označením SM2: „z hlediska funkčního využití je požadavkem eliminace nákladní dopravy“ , skutečnost je, že se tato podmínka zcela ignorovala, čili nerespektovala! Důkaz je ZDE,( www.iclubjihlava.cz/doprava.html ) namístě bývalé továrny vznikla velkokapacitní zásobovací rampa, pro pět kamionů které dokonce můžou najíždět a vyjíždět jenom do přikázaného směru tj. kroužit centrem Jihlavy. Dále se v UP pod označením OD, jasně a zřetelně mluví „Objekty musí architektonickým členěním stavebních forem a zejména celkovým objemem zástavby respektovat měřítko a kontext okolí“ skutečnost je, že se tato podmínka s cela ignorovala, čili nerespektovala! Důkaz, který dnes již můžou všichni vidět tj. stavba výrazně převyšující ojedinělé hradební opevnění v celé své délce. Dále, nedílnou součástí UP je územní systém ekologické stability, dále jen USES Výřez USES je ZDE,( www.iclubjihlava.cz/uses.html ) (stačí porovnat šířku potoka dle USES s projektem) kde nebyla respektována pravidla. (dokonce byla z degradována) investor cílevědomě si prosazoval vlastní zájmy na úkor zájmů veřejných za plné podpory odvolacích orgánů. Důkaz je ZDE. ( www.iclubjihlava.cz/zp1.htm ) Dále se stavební činnost v památkové zóně posuzuje dle vyhlášky která je dodnes pro všechny závazná a platná Důkaz je ZDE,( www.iclubjihlava.cz/pz.html ) která taky nebyla respektovaná a opět byla ignorovaná. A spoustu dalších zdánlivě drobností, a výsledek je jíž na světě!!!!!!!!
  • Arthur  | 10.11.2008 00:09  | Reagovat
    No jo k tomu "Městskému parku" se toho dá říct moc a moc, ale už to bohužel stojí. Až to zaroste plevelem tak se to snad trochu ztratí. Nedávno ukazovali v televizi centrálu nějaký banky (myslím že u Brna) který stojí v údolí a je postavený v podobným duchu a je to taky zarostlý břečťanem a líbilo se mi to víc. Jinak má to prostě o patro víc než by asi bylo vhodný a než to původně vypadalo. Ty komíny na střeše co tam stojí jsou příšerný. Celý je to jak hala Bosche na pávově, jen černá??? a orezlá. A příjezd vozidel a zásobování - no tam si někdo asi pomohl. Ta světelná křižovatka mě točí jen když jedu okolo. Ty dopravní inženýry v Jihlavě bych chtěl někdy vidět, ale to už jsem psal mockrát že vymýšlejí absolutně nelogický řešení (jednosměrka Bří Čapků v divným směru, značky Parkoviště Hřbitov do místa kde žádný parkoviště není jen zdánlivě široká silnice, průměr kruhových křižovatek, napojení mnoha silnic např. pelhřimovská x přivaděč, ... atd). Ale jak tu někdo psal o lámaném kamenu na zdi, no myslím si že to by byl opravdu kýč. Nová budova a měla by se tvářit jako nějaký starý barák? Když je něco nový, ať je to opravdu nový, a moderní. I když kontrast starých hradeb a tohohle? No ale v americe taky zbourají starej dům a postaví mrakodrap. Nakonec to vypadá divně ale jen tímhle způsobem se z měst stávají místa k životu. Město není konzerva, je potřeba v něm neustále něco měnit, stavět či přestavovat. CPJ je hodně na očích, ale to nikomu nevadí ty paneláky naležato co se staví? Firma vidí volnej pozemek někde u města tak co bysme tam udělali, prsknem tam domy na bydlení. rozsekají ho na minikousíčky, postaví v nevalné kvalitě 50 domů, prodají a jdou zas jinam. Pak to dopadne jak řadovky naproti mlíkárně. Nevím jak kdo ale já se radši projdu Erbenkou než kolem mlíkárny. Každej domek je jinej, dýchá z něj individualita toho co si ho tam postavil. Nevím a nechápu proč se město tomuhle tak moc brání (pokud by se určili mantinely jak na vesnici např, střecha podél silnice a maximálně 8m výšky a basta). Když už konečně prodávají pozemky k samovýstavbě dají každýmu plánek co jediný tam může postavit viz. Atria v Heleníně. No doufám že rekonstrukce HZS se povede líp. Zatím jsem v CPJ nebyl ale určitě půjdu a určitě radši pěšky nebo MHD. Je tam totiž některý značkový zboží a nebudu muset jezdit do Prahy či Brna. Tak jako někdo kupuje párky jedině od řezníka (já taky) tak já holt navíc nechci oblečení od číňana. I do kina tam zajdu. Nebudu to sabotovat protože i do Prioru jsem chodil, i když bych ho radši srovnal se zemí. Omlouvám se že jsem se rozkecal.
  • XXXXX  | 10.11.2008 01:05  | Reagovat
    Simone to je důkazů, že to na jejich základě nejspíše nechají zbořit. Běž už doprdele, prostě to tam stojí, lidi tam chodí a šmitec. Radši se nauč česky, ať není každýmu hned jasný, že seš vůl.
  • Jiří Simon  | 10.11.2008 01:33  | Reagovat
    XXXXX, jednak tě zdravým, a můžu tě ujisti že jsem si vědom, kdyby ti někdo házel výkaly nahlavu tak mu budeš tleskat, jediný co ty nesneseš je gramatika!! Tak ještě doplním, zásobování té konzervy je další velký průser do budoucna!! Velkokapacitní rampa, složí především pro supermarket!! Ostatní pronajaté jednotky musí zásobovat s ulice, a to již dnes nájemníkům dělá velké problémy, jelikož nedostatek místa jím neumožňuje plynulé zásobování, především protože musí zásobovat s Hradební ulice!! Jak je již dnes známo tak Hradební když začnou zásobovat je NEPRůJEZDNÁ!! I to bylo známo před výstavbou. Jo, jo, tak to vypadá když se obejde soutěžení, a v konečném řešení si postavili co chtěli, tj. původní návrhy jsou prokazatelně jiné!! Přitom kdyby se využilo celé zanedbané území a šlo to o jedno patro níž, tak nám to mohlo okolí závidět!! Takhle tu máme obtížně dostupnou konzervu, která slouží jako TRŽNICE!!!!!!!!! Je pravdou když svítí sluníčko tak se zbytečně nepřehřívají ojedinělé hradby. :-))))))
  • Jiří Simon  | 10.11.2008 01:59  | Reagovat
    A ještě k tomu bourání!! XXXXX, myslel jsem si že jsi chytřejší??? Jestli že původní demolice stála cca. 30 mega, tak demolice této příšernosti by stála cca, 300 mega!! A k tomu ti musím ještě připomenout že celá konzerva, tj. CPJ je na úvěr který ční 1,4 miliardy, a včetně úroků to je cca 2.2 miliardy, které někdo musí zaplatit do roku 2017!!! Tato příšernou bude strašit v Jihlavě hodně, hodně, dlouho a jsem si jist že jí nepomůže ani ta zeleň!!
  • XXXXX  | 10.11.2008 19:04  | Reagovat
    Simone to je prvně,co s tebou souhlasím, je to skutečně naprosto nedomyšlená příšernost. A zaplatí ji ti, co tam budou nakupovat a to já nejsem. Já budu raději podporovat řeznictví v horní ulici. Jo a Simone, chytřejší jsem, ale musel jsem zvolnit kvůli tobě.
  • Karel  | 14.11.2008 14:04  | Reagovat
    Bohužel, autor se ohání smlovy "myslel jsem", ale bohužel nemyslel... To, co pod mostem, pardón, nad mostem vznikne bylo přece předem známo a jestli dneska žehrá nad tím, co se jen těžko změní, měl by si přiznat i vlastní odpovědnost, že celou přípravu mlčky toleroval...
  • Tomáš Ďásek  | 14.11.2008 14:47  | Reagovat
    No...milý Karle, máte bohužel úplnou pravdu. Celou přípravu jsem mlčky toleroval, stavební dozor nedělal a ani jsem nepovažoval za potřebné, přivázat se třeba s obřím transparentem k buldozeru. Ovšem, že by bylo předem známo co tam vznikne - to myslíte vážně ? Já nejsem přímo jihlavák a času nemám tolik, abych se účastnil veřejných jednání (byla-li nějaká taková) či prezentací a tak moje informace o CPJ byly pouze z tisku. A tam bylo před stavbou řečeno, že mimo jiné CPJ NEBUDE VYŠŠÍ než hradby. Také se tam například myslím nepsalo o tom, že exteriér bude umělecky vyveden z rezavých plechů...
  • Jiří Simon  | 14.11.2008 14:54  | Reagovat
    Příprava byla před veřejností úzkostlivě utajována, a městské pozemky se prodali bez jakékoli soutěže!! Je pravdou že byli vždy, formou veřejné vyhlášky obyvatelé informováni!! Ovšem dopředu se vědělo že veřejnost vývěsky nesleduje. Taky se předložili návrhy, které jsou relativné přijatelné ovšem od reality jsou hodně odlišné!! Například se podívejte na navrhovanou zeleň, a porovnejte šířku pásů v návrhu a v reálu. Prosklené věže atd. …. www.jihlavske-listy.cz/diskuse/viewtopic.php?id=7
  • Wally  | 14.11.2008 16:07  | Reagovat
    Já si myslím, že lepší nynější CityPark než ta hrůza co tam stála předtím. Polorozpadlé vyhořelé budovy, kde přespávali bezdomovci a scházela se kdejaká lůza. Takže i když ten CityPark nevypadá na pohled nijak valně, tak si myslím, že je to vážně lepší než to co tam bylo. Je pravda, že je větší než se slibovalo, ale netuším, zda to není třeba kvůli tomu multikinu.
  • Jiří Simon  | 14.11.2008 17:23  | Reagovat
    Wally, tato informace naplno sířená investorem není korektní!! Já v těch místech jsem od roku 2000, a bezdomovci to začali používat až to vyklidili kovárny a naplno to vlastnil stávající investor, tj. r.2005!! I tem požár byl fingovaný aby se urychlilo řízení na úřadech. Celý podvod spočíval v tom, dokud to byl majetek Kraje a následně našeho města. Tak to bylo jakžtakž udržované. Ovšem až to město prodalo, tak to sloužilo investorovi jako nátlak na úřady!! Šlo o to, když už to investor vlastnil, tak potřeboval urychlit demolici!! To co prezentuje na svých stránkách, nebyl dlouhodobý stav pod Znojemským mostem!! Připomínám když byli ty zchátralé budovy zdemolovány tak ještě nebylo rozhodnuto co se tam postaví. Investor věděl že pozemky včetně demolice mají pětinásobnou hodnotu, oproti tomu co si na ně půjčili a co za ně zaplatil. Šlo jim nadále jen o to, aby obešli EIA, územní plán, a v neposlední řadě a by si tam mohli postavit stávající HANGÁR. Netvrdím že původní stav byl pěkný, ale stávající je mnohem, nohem HORŠÍ. A to je to zatím vše nové!! Jeto vše složitější a důmyslně promyšlen podvod na Jihlavu!!!!!!!! Kdyby to bylo o patro níž a využité celé zanedbané území tak Jihlava mohla mít zařízení které ji mohlo okolí ZAVYDĚT. Stávající stav je PŘÍŚENÝ!!!!!!!!!!!!
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 02:52  | Reagovat
    Ještě jsem chtěl dodat! Jde v případě stávajícího CPJ, o velmi nešťastné a zastaralé řešení, které si v součastné době spoustu lidí ještě neuvědomuje!! Očekávali obchodně zábavné centrum, které Jihlava NUTNĚ potřebovala!! Na místo toho zde máme HANGÁR na úkor veřejného zájmu, obtížně zásobovatelé i pro širší veřejnost obtížně dostupné.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 03:35  | Reagovat
    Jo, ještě!! Když se podíváte na jakoukoli studii, tak zjistíte že plus mínus musí být shodná s předávaným díle!! V našem případě v Jihlavě si musíme počkat až jak to dozraje!! Mezitím to ty POTVORY prodají, a my si zvykneme. Bohužel ti co sem přijedou na návštěvu, tak si nezvyknou!!! Pouze budou porovnávat.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 05:38  | Reagovat
    Kdyby jste měli, někdo ještě pochybnost????? Tak si zajděte na Brněnský MOST!!! Mimochodem, jeli přejmenována Brněnská ulice, k blázinci, tj. na kopeček!!!! Tak Brněnský most , bude taky asi hradební???? Ale k věci, pohled na CPJ s bývalého Brňáku, na Jihlavu!! V 21 století , a pohled do údolí Koželužského potoka, připomíná RIZVOJOVOU vesnici v Súdánu!! Nechci Vám brát iluze, Jihlava získala po xxx – yyy letech spět, statut krajského města!! Ale vedení Jihlavy, ani minulé, ani současné si to neuvědomilo!!!
  • Capisto  | 15.11.2008 14:57  | Reagovat
    For Simon: pořád dokola jako kafemlejnek....stejné kecy...bla bla bla bla..všichni jsou nakrmeni dosti a stejně už to nikoho nezajímá....a ten pravopis p. Simon.....Přeji pěkný den
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 15:18  | Reagovat
    capisto, že to nikoho nezajímá?? Kdyby nikdo jiný!! Tak Vy jste věrný čtenář! Jako jednomu s posledních Vám děkuji. Jiří Simon
  • Capisto  | 15.11.2008 16:04  | Reagovat
    For Simon: když ty Vaše "slátaniny" máte tedy podložené, tak proč nepodáte trestní oznámení na PČR, že někdo schválně zapálil bývalý areál, jak jste napsal. Proč nedáte oficiální podnět např. na stavební úřád, že je něco špatně, se současnou hotovou stavbou???
  • Capisto  | 15.11.2008 16:05  | Reagovat
    For Simon: a zase ten Váš pravopis.....se to nedá skoro ani číst...
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 17:06  | Reagovat
    capisto, žiješ neustále v iluzích? www.iclubjihlava.cz/1Stavebni-urad.pdf, Jaký koli podnět zašleš na úřady, tak dopředu by ti mělo být známo!!! (že se úředníci na tebe vy….ou)!! odpovědi ti možná pošlu příště, abys se pobavil. Politici hrají hru, které samy nerozumí, totiž úředníci jim připravují podklady, tj. co jím připraví to následně plácají (jistě že inteligentně a slušně, tak aby to veřejnost příjmula)!! Nevím proč mě dáváš opakovaně tyto otázky?? Mám svůj pán, dnes i spoustu důkazů, a kostky jsou již vrženy. Jak to dopadne se jistě dozvíš.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 17:11  | Reagovat
    Doufám že nejsi natvrdlý a tu čárku si vymažeš, jinak ti ten odkaz nebude fungova. :-))))
  • Capisto  | 15.11.2008 17:45  | Reagovat
    For Simon: nejsem "duťák" jako Vy.......:D
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 17:51  | Reagovat
    Ok.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 18:07  | Reagovat
    capisto, jestli pak jste si všiml že na mém podnětu ke SÚ bylo popletené datum? Naštěstí razítko na podatelně bylo správné.
  • Jiří Simon  | 15.11.2008 20:31  | Reagovat
    Tak jsem si dnes opět provedl pravidelnou, tj. každý třetí den, prohlídku interiéru CPJ!! Dnešní poznatky Vám chci sdělit. Zašel jsem si na jídlo, dnes jsem byl celkem spokojen, ty asiati opravdu nezklamou, a dokonce dávají přibližně stejné porce dle obrázku. Což u sousedů zatím nemohu potvrdit. „PIRATE Food“ novodobá rybena, již delší dobu sleduji že nemají kšefty, tak jsem je dnes podpořil, ovšem neočekává že dlouho vydrží. Taky jsem sledoval mladý a zajímavý páreček, když jsem zjistil že své radovánky které zjevně okolí nepobuřovalo, ale kamera přímo nad něma, se mohla ukroutit, zjevně se personál bavil, tak jsem je nato upozornil, když jsem jim ukázal, tu kameru která je sledovala, byli zjevně znechuceni!! Myslím že je nechutné, aby špehování tímto způsobem, pod záminkou ochrany bylo legální!! Nedá se vyloučit že některé záběry budou dříve nebo později kolovat po netu. Poté jsem si zašel do Coffeeshop Company !!! Byl jsem šokován, jaký rozdíl je v realitě s nabídkou slibovaného,“ Přijměte pozvání a zažijte příjemné chvíle v moderním prostředí kavárny Coffeeshop Company.“. Při v stupu je pohled ucházející, ovšem to posezení, především po levé straně v koženkovém křesle kde se mě nevešly ani nohy!! Vážně to se musí prožít. Jako Jihlavák to chápu, jen se stydím co nato návštěvníci mimo Jihlavu. Obsluha byla velmi příjemná i to kafe za pajsku mě chutnalo. www.iclubjihlava.cz/sk1.jpg www.hotelovesystemy.sk www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/index tam když zadáte Ičo: 278 88 029, tak se dozvíte ještě víc.
  • Wally  | 20.11.2008 17:11  | Reagovat
    Pane Simon, bydlel sem na Slunci od roku 2000, nyní dva roky bydlím na Březinkách chodil sem předtím každý den po znojemském mostě a už v tu dobu mě ty baráky přišly jako ruina, jen tam ještě několik lidí pracovalo. A pokud byl ten požár opravdu založen úmyslně jak vy říkáte, měl jste podat trestní oznámení a PČR by to začala vyšetřovat. A třeba by to nějak dopadlo, ale jelikož ste tenkrát nic nepodnikl, maté nyní asi tři možnosti. Tuto škaredou stavbu přijmout, nepřijmout a nebo se odstěhovat do jiného města. Ale bohužel, co už jednou bylo postaveno, těžko už lze vrátit zpátky, leda zase opět zbourat, ale to leda s novým majitelem. Od současného se to dá jen stěží očekávat. A proto já sem za sebe rád, že tady ten CP je, že se v Jihlavě rozšířila možnost nákupu (za chvíli budou Vánoce) a Jihlavu navštěvuje spousta lidí z celého kraje, kteří předtím jezdili do Brna či Prahy.
  • Jiří Simon  | 20.11.2008 17:51  | Reagovat
    Wally, Samozřejmě že podobné zařízení Jihlava potřebuje!! Když hodnotíte náplň, také se rozhlédněte kolem!! Taky si uvědomte že jde o nové zařízení a přitom zastaralé řešení bez možnosti dalšího rozšiřování!!! Jsem přesvědčen, kdyby to bylo o patro nižší, a šlo to do šířky, tj. k dětskému hřišti tak nebylo odpůrců!!! Ti co nemají zájem o nákupy, by se mohli kochat pěknou stavbou a hlavně okolím!!! Takhle tu máme rezavou boudu přes kterou není nic vidět!! O bourání, nemůže byt ani řeč, jelikož náklady jsou cca 300 milionu na demolici!! To znamená že stávající příšernost bude Jihlavu pronásledovat hodně dlouho. Bohužel budu o tom pořád mluvit, o odstěhování již neuvažuji.
  • Jiří Simon  | 29.11.2008 02:36  | Reagovat
    Jo, zapomněl jsem pane Wally! Vaše paměť a vzpomínka na pohled ze Znojemského mostu! Bude jistě jiná, nežli předkládal, a dodnes prezentuje investor CPJ na s vích stránkách????? http://www.cpj.cz/fotogalerie.aspx?v=fotogaleriekolekce-160
  • Jiří Simon  | 29.11.2008 02:43  | Reagovat
    Jo, zapomněl jsem pane Wally! Vaše paměť a vzpomínka na pohled ze Znojemského mostu! Bude jistě jiná, nežli předkládal, a dodnes prezentuje investor CPJ na s vích stránkách????? www.cpj.cz/fotogalerie.aspx?v=fotogaleriekolekce-160
  • Jiří Simon  | 08.12.2008 21:46  | Reagovat
    Wally! Očekával jsem, i věřil, že jste soudný člověk, a odpovíte? Přesto že zjevně nechcete přiznat co si skutečně pamatujete!!! Tak aspoň porovnejte to co prezentuje investor CPJ na stránkách, s tím co si PAMATUJETE!! www.citypark.cz/fotogalerie-prehled.aspx Budete-li i nadále trvat na tom? Že v tomto stavu to koupil? Promiňte, ale LŽETE!!!!!!!!

Přidat Komentář Vrátit se nahoru