Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Petr Klukan

Narozen 2. 4. 1961 v Jihlavě, je absolventem Přírodovědecké fakulty UJEP Brno. Od roku 1993 je šéfredaktorem Jihlavských listů. Mezi jeho největší záliby patří fotografování.

http://www.jihlavske-listy.cz

Paušalizování,

Petr Klukan | 09.01.2015 10:57

tedy zevšeobecňování, je cestou k rasismu, nenávisti… prostě cestou do pekla. Proto bychom měli hned na počátku odsuzovat věty: Cikáni jsou líní, Vietnamci pěstitelé marihuany, muslimové jsou teroristé… To už tady totiž bylo, když se Hitler vypořádával s Židy. Proč o tom teď psát? Kvůli středeční vraždě novinářů v Paříži. I kvůli poslanci Okamury z hnutí Úsvit. Ten podpořil článek, kterak nemáme nakupovat kebaby, nebo nic jiného, u muslimů. Kolik je asi na Vysočině muslimských prodejců? V každém případě je třeba rozlišovat lidi na dobré a nedobré, a ne na muslimy, křesťany či ateisty. Hnutí či straně, vyznávajícímu násilí a teror, je samozřejmě nutné se postavit. Zvláště u nás to ale bude velmi těžké. Vždyť jsme se nedokázali vypořádat ani s komunistickou stranou, jejíž režim byl označen za zavrženíhodný.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Leonasmelm: My, občané Protektorátu (1/3)
Joleen: My, občané Protektorátu (1/3)
MikeSnics: My, občané Protektorátu (1/3)
Shawnutick: My, občané Protektorátu (1/3)
KeriHug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

26 komentářů

Přidat Komentář

  • Venca  | 09.01.2015 11:33  | Reagovat
    Jinak řečeno,dokud mě cigán nezmlátí a neokrade je hodnej,dokud mě muslim nezastřelí je hodnej,... Radši se zbavit Okamury,než se postavit pravdě čelem. Ano,muslimáků tady zatím moc není a právě proto by bylo lepší začít to řešit hned,než to dopadne jak ve Francii nebo Belgii. A hlavně nezapomenout komunisty!!! Trapný.
  • XXXXX  | 09.01.2015 12:17  | Reagovat
    Venca: Dvacet tisíc se ti nezdá moc? To je jedno město velikosti Brodu. Mě se to zdá víc než dost. Jako čekal bych od pana šéfredaktora lecos, ale že je tak blbej aby se zastával cikánů a machometánů... No přeci jen mě ještě dokáže něco překvapit. A srovnávat židy s arabskou pakáží to je jako mercedes s loganem. Je třaba aby byla redakce drbny podrobena stejné proceduře jak redakce Charlie Hebdo a možná by humanismus o krůček couvnul.
  • Venca  | 09.01.2015 12:25  | Reagovat
    Dobrá,napíšu to jinak. Nemají tady zatím takovou podporu a moc. A podstatný je to slovo ZATÍM. Ovšem ten jejich šéf,to je materiál.
  • jiří Rychnovský  | 09.01.2015 14:57  | Reagovat
    Kdo měl někdy co do činění s těmito roztomilými menšinami,určitě nebude hledat mezi nimi,kdo je hodný a kdo ne.Stačí nám naši indočeši.Mám vlastí zkušenost a nepřál bych ji nikomu.Ani těm,co se jich tak vehementně zastávají.
  • azvevit  | 09.01.2015 18:19  | Reagovat
    Zdravím. Jak znělo to heslo při sametu? Nechme samet sametem, buď s nimi zametem, nebo oni s námi. Tenkrát se toto nenaplnilo. Proto dnes sedí v Parlamentu Semelová. Je třeba toto heslo naplnit. Aby se nestalo, že s touto onou, zasedne v Parlamentu i taká pakáž která vraždila ve Francii. av.
  • Zdeněk Gryc  | 09.01.2015 18:24  | Reagovat
    Hnutí či straně, vyznávajícímu násilí a teror, je samozřejmě nutné se postavit. Zvláště u nás to ale bude velmi těžké. Vždyť jsme se nedokázali vypořádat ani s komunistickou stranou, jejíž režim byl označen za zavrženíhodný… Brněnští horolezci se snažili alespoň preventivně zmírnit následky, za pomocí: CEPÍNU Lezení v ledu a v horách otvírá nové dimenze vertikálního světa. Pro bezpečný pohyb v ledu a na sněhu pro vás máme ucelenou kolekci turistických či lezeckých cepínů. SINGING ROCK cepíny jsou vhodné jak na lezení kolmých ledopádů a mixových cest, tak i na ledovcové túry či skialpinismus. V České republice vyráběné cepíny využívají moderních materiálů se 100 % zárukou kvality a bezpečnosti. ------------------------------------------------------------------------ Ovšem tyto cepíny nejsou vhodné pro páčení "přes hranu", obdobně jako s krompáčem. V Praze jsme měli největší sochu Stalina na Letné, proti hotelu architekta Filsaka - bartránka posledního stavitele pana hraběte Podstatského v Telči. Také jsme měli nevyšší horu Pic Stalin, která byla takto na vrcholu označena bronzovou plaketou. Horolezci z Lokomotivy Brno, svědek povídačky nestor turistického značení Ing. Josef Přidal. Hoši stoupali na Gerlach se zpěvem oddílové hymny:" V prdelíí je celé naše mládí, v prdeliíí jsou přátelé a klid, v prdelíí jsou všichni kamarádi, do prdéééle můžem všichni jít". Zpívali to na melodii "Široká straná majá rodnája". Po dolezení na nejvyšší vrchol republiky zapáčili desku cepínem a shodili dolů. Akce se oběma stranám líbila, takže se opakovala. Slova se k melodii hodí, zkuste si to.
  • Fejinka  | 09.01.2015 20:05  | Reagovat
    Jak to tedy je. Cikáni se nezměnili ani za těch 600 let, co jsou v Evropě, Vietnamci jsou velmi pracovití a když jim celníci pořád berou hadříky, botičky, taštičky na tržnicích atd., tak se částečně přeorientovali na marjánku a jiné drogy, Židé-ti američtí, tahají za nitky politiky a bank celého světa, ti z Izraele se mlátí s Palestýnci, muslimáni jsou dobří a špatní (on něco jiného "říká" Alláh a něco jiného Mohamed) a tak si vyber, komunisty už si neberte do úst, když je po evoluci havlisti a později pseudodemokraté potřebovali,tak mlčeli a mnozí se pěkně později napakovali, z chytrých komoušů se stali podnikatelé a noví pravicoví straníci, když před r.89 nechali republiku bez dluhů. Dnes už je to ubohé se na komunisty odvolávat a navíc socialismus a vůbec komunismus tady nikdy nebyl ani náhodou. A Okamura, ten ty současné pseudodemokraty pěkně točí, přestože někdy rychleji mluví než myslí, ale téměř vždy má pravdu. A to co chce Úsvit ve svém programu je pro mnohé politiky smrtící a konec s jejich kariérou. Jenom kdyby lidé ve volbách více přemýšleli, než vhodí lístek do urny.
  • Karel  | 09.01.2015 21:18  | Reagovat
    pro obdivovatele Okamury - dopuručuji zadat do Google : Okamura a spol. na štíru s pravdou a 10 největších lží české historie Okamurovo skóre v televizní debatě: šest lží, pět zavádějících výroků Tomio Okamura a jeho populismus, demagogie a lži
  • Libor Furbacher  | 10.01.2015 00:32  | Reagovat
    Fejinko,to mate pravdu ze se z komunistu staly pseudodemokrate , clenove pravicovich stran a tez podnikatele .A hadejte proc?Protoze se jim to dovolilo.Protoze mohly. Kdyby kazdy ktery byl kdykoliv ve strane,mel zakazano podnikat a jit do politiky tak by to vypadalo jinak.Ale ze se tak nestalo ,to jeste neznamena ze by se o tom nemelo mluvit.Prave naopak,aby se to NIKDY neopakovalo.A to nemusi byt jenom komuniste ,socializmem se ohani dost stran,je to v evrope popularni! A ze komunisti nenechaly zadne dluhy?Nenechte se vysmat.Cele cesko bylo obrovsky ''dluh''.Ja kdyz jsem se prijel podivat v 90 roce.Tak to vse bylo na spadnuti ,od silnic ,pres budovy,zastarale zavody [az na nekolik potemkinovejch] kanalizace jak za marie terezie, priroda zplundrovana.Zkusil jste nekdy dat cenu na to? A z vasi posledni vetou souhlasim,i kdyz pravdepodobne mame kazdy jinou ideu jak by ten vysledek mel vypadet.
  • Zdeněk Gryc  | 10.01.2015 09:15  | Reagovat
    komunisty už si neberte do úst... ------------------------------------------------------------------------------------- PAMÁTNÍKY OBĚTEM ZLA /od slova pamatuj, tedy nezapomeň/ ...to přenecháme už jenom umělcům, vnukovi premiéra ČSR za TGM, spisovateli Jiřímu Stránskému, autoru příběhu plukovníka Maděry v "Zdivočelé zemi"? ...a sochaři Romanu Podrázskému? Po ukončení studia v roce 1970 přišly potíže s tehdejším režimem. Podrázský totiž odmítal do své tvorby zahrnout „milicionáře a rudé hvězdy"; proto nebyl přijat do Svazu umělců. Měl velké problémy sehnat dostatek práce. Přesto se Podrázskému podařilo realizovat několik desítek uměleckých děl. V devadesátých letech se stal Roman Podrázský starostou Přibyslavi. „Zjistili jsme, že hodně Podrázského děl je také v cizině. Například holandské město Brielle vlastní více než 20 jeho uhlových kreseb. Další díla jsou v Německu. Majiteli jsou jak města, tak i soukromí sběratelé. Hlavním oborem tvorby Romana Podrázského byly sochy a plastiky. Obrazy a kresby tvoří asi tak devět procent," upřesnila ředitelka Valnerová. Nejrozsáhlejším dílem je křížová cesta v Meditační zahradě v Plzni, známá tamní veřejnosti spíše pod názvem Památník obětem zla. Vybudoval jej politický vězeň pan Luboš Hruška, který svoji zahradu přestavěl na památník a okrasný park s pískovcovou křížovou cestou od sochaře Romana Podrázského. V areálu se také nachází kaple sv. Maxmiliána Kolbe. PAMÁTNÍK OBĚTEM KOMUNISMU: "OKNO DO SVOBODY". Je před kostelem v Jáchymově spolu s 15 kameny s názvy táborů z padesátých let, místo každoročního srazu politických vězňů nazvaných "Jáchymovské peklo". Pro obec Číhošť vytvořil překrásný památník pátera Toufara umučeného komunistickými zločinci, kteří z něho za cenou jeho života chtěli vymlátit doznání o "číhošťském zázraku" (Přibyslavský občasník č. 129) V Jihlavě máme pomník před gymnáziem, na němž se rovněž Podrázský podílel. Osudy vězňů v budově soudu a v Hluboké jsou literárně zpracovány...ale do úst je neberte...
  • Venca  | 10.01.2015 10:10  | Reagovat
    Ano,komunistům se dovolilo nadále fungovat a Havel a company jistě věděli proč. Když pamatuj a nezapomeň,tak třeba jakým způsobem se šířilo křesťanství a jak si katolická církev vynucovala a udržovala moc. Donedávna byl u nás "strašný" problém neonacismus,hlavně při protestech proti romídkům,ale když něco podobnýho na ukrajině "bojuje" proti komunistům,jsou hrdinové.
  • Zdeněk Gryc  | 10.01.2015 11:14  | Reagovat
    Milý pane Venco, Ono je to fakt složté, tedy zejména se mnou: Ředitel Stavoprojektu Milan Fiala mi napsal do kádrového posudku: "má nevyhraněné politické názory", no a měl pravdu: Předseda KSČ Třešti a ředitel Polikliniky MuDr. Miloš Courton, byl můj dobrý přítel, který mi umožnil, podle toho jak jsem byl vyškolen u Profesora Rozehnala, realizovat hlavní budovu jako funkcionalistický pětitrakt. Pod záminkou "domu politické výchovy" mi umožnil realisovat kino Máj v Třešti. Je to jediná novostavba kina v okrese Jihlava po válce. Jeho milá paní se kterou se setkávám žije nyní v Mrákotíně. Myslím, že jeho podíl na zdravotnictví v Třešti nebyl doceněn. Předseda KSČ v Jihlavě Ing. Pavel Šlechtický, má poněkud šlechtické jméno, pokud jsem spolu jednali, považuji jeho názory za ušlechtilé. Myslím, že to ví, zkuste se ho zeptat!
  • Zdeněk Gryc  | 10.01.2015 12:37  | Reagovat
    Milý pane Venco, ono je to fakt složité, tedy zejména se mnou. . . takže ještě poznámka: Na sekretariát OV KSČ ve Znojmě jsem vybral místo a nakreslil studie. Pak jsem urazil hospodáře KV KSČ soudruha Drábka. Vedoucí tajemník OV KSČ ve Žďáře, Hegenbart měl pro mne jako architekta dalece větší pochopení, než post-zastupitelstvo v Jihlavě. Hegenbart mi umožnil sekretariát realizovat jako čistou funkcionalistickou architekturu. Platí to ale pouze pro stav na původních fotkách za otevření objektu. Nyní je z toho Disneyland. Vedoucí tajemník OV KSČ v Jihlavě, Kožich mne oslovoval Zdenku, cítil jsem v tom přátelství. /Jednou utrousil, že mají dost komunistů, ale že potřebují jednoho architekta /. Měl pochopení, jako první v Jihlavě pro funkcionalistickou budovu s pohledovým betonem pod zasedačkou. Vím, že to byl slušný člověk a poctivec, nepochybuji, že když zvedl pochromovaný krompáč na výkop budovy OV KSČ, že to co řekl myslel upřímně: "přeji si, aby v této budově byla dělaná dobrá politika ve prospěch českého lidu. Zmíněný hospodář Drábek si mne pak sakra hlídal. Říkal:" sekretariát postavíš za 12 mil. Jinak tě přibijeme za uši na dveře, no jenom si nemysli, že žertuju". Jedná se pouze o původní budovu, dok. fotem při otevření 30. října 1972. 16. 12. 2014. Umřel Akad. mal. Josef Bulant. Dalo mi velkou práci přesvědčit ho, aby realisoval "holubičky", monumentální sgrafito v patře budovy. Nechtělo se mu, no ale já chtěl jeho, tak jsem to zkoušel: "dyť Noe taky vypustil holubičku". Vyhradil si, že použije nikoli avantgardních, ale decentních barev. Myslím, že je to jeho jediná práce tohoto rozsahu v architektuře
  • XXXXX  | 10.01.2015 15:11  | Reagovat
    Venca: myslíš, že to má smysl?
  • Svatopluk Beran  | 10.01.2015 20:06  | Reagovat
    S příspěvkem pana Klukana plně souhlasím. Akorát bych větu - Hnutí či straně, vyznávajícímu násilí a teror, je samozřejmě nutné se postavit. – nenapsal tak zjednodušeně. Ode mne by zněla takto. - Vládě, straně, hnutí, obchodní společnosti či jednotlivcům vyznávající pro svou životaschopnost hospodářský či vojenský teror je samozřejmě nutné se postavit.
  • Jan P.  | 11.01.2015 12:56  | Reagovat
    Pane Berane,velice přesně jste to definoval. Naprosto s Vámi souhlasím. Pane Klukane, i já s Vaším textem do určité míry souhlasím.S minulostí se naše společnost za 25-let vyrovnat nedokázala. Co se týče dnešních komunistů např.v jihlavském zastupitelstvu ukázali,že nekoušou. Poslankyně Marta Semelová představuje pouze okrajovou názorovou část KSČM.Některá její kontroverzní vyjádření na veřejnosti o minulém režimu část naší společnosti nespokojenou se současnou hospodářskou a politickou krizí nějak neosloví.Jsou si dobře vědomi toho,že návrat do socialismu jak jsme ho poznali před rokem 1989 není možný.Svobodu,demokracii a lidská práva u nás a ve světě dnes ohrožuje někdo jiný než je okrajová část členů KSČM a voličů kolem excentrické političky Marty Semelové.
  • Zdeněk Gryc  | 11.01.2015 13:17  | Reagovat
    Hnutí či straně, vyznávajícímu násilí a teror, je samozřejmě nutné se postavit. Zvláště u nás to ale bude velmi těžké. Vždyť jsme se nedokázali vypořádat ani s komunistickou stranou, jejíž režim byl označen za zavrženíhodný. ---------------------------------------------------------------------------- KOMUNISMUS A CYKLISTIKA, možná že pro někoho nejenom z okna Stavoprojektu. NAHOŘE SE HRBIT, DOLE ŠLAPAT, NEVYSTRČIT HLAVU Z PELETONU ---------------------------------------------------------------------------- Nemá cenu opatrně zvažovat současnou situaci na "analitických vahách a pod recipientem". Berme to, jak říkal Husák: "v glogálu". Stalin vybudoval říši zla. Putin jako policista a rozvědčík komunismu tvrdě pracuje na renesanci říše. Anexe původního území Krymských Tatarů je zločin, obdobně jako odsun původních obyvatel na Sibiř. ----------------------------------------------------------------------------- Klaus+ Zeman se přiklonili k anexi. Klaus založil ODS a kupónovou privatizaci, amnestoval podivné zločiny. Zeman, dříve komunista založil ČSSD. Kupónonku diagnostikoval jako zločin století. S cílem udržení moci neváhali oba pánové udělat proti-mluv, "opoziční-smlouvu ". Oba se svých stran nakonec flagrantně zřekli a poškodili je. Karel Čapek: "kdo mění víru neměl žádnou", tedy o jejich charakteru a vizi se dá s úspěchem pochybovat. Je to zjevné i z jejich sympatií k okupantu na Ukrajině. My jsme měli do roku 1945 Podkarpatskou Ukrajinu. Smysl a cíl bratrské pomoci na Ukrajině je po událostech u nás v roce 1968 snad docela jasný. NENÍ DŮLEŽITÉ, CO SE POVÍDÁ, ALE DĚLÁ. V POLITICE A ZEJMÉNA V DEMOKRACII JE DŮLEŽITÉ ČEMU KDO UVĚŘÍ. VOLEBNÍ KAMPANĚ JSOU PROTO PSYCHOLOGICKY RAFINOVANĚ PROPRACOVÁNY. OVLIVNIT, PŘÍPADNĚ ZBLBIT, OBČANA, OČIMA, KTERÉ NEUHNOU, STOJÍ MILIONY. REKLAMY NA PRACÍ PRÁŠKY PRACUJÍ S PODOBNÝMI AGENTURAMI A CÍLEM. HITLER SE DOSTAL K MOCI DEMOKRATICKY, ŽE? JE ŠKODA, ŽE KOMUNISMUS NEREALIZOVAL HESLO: "Každému podle jeho zásluh, každému podle jeho potřeb". Závody režimů ve zbrojení nevedou ke štěstí lidstva. Komunismus měl zvítězit lepším životním standardem, kulturou, svobodou cestování a ducha. Jednosměrné komunikace emigrantů na světě dokazují opak. NACISMUS A KOMUNISMUS JSOU NE-REFORMOVATELNÉ Feudalismus, alespoň v Evropě ano. Odkud že-to vysílalo za obou totáčů BBC?
  • Jan P.  | 12.01.2015 18:58  | Reagovat
    Pane Gryc,nemám žádný důvod věřit na osvíceného monarchu,diktátora nebo politika.Vy zřejmě věřite na osvíceného feudála.Vaše přesvědčení Vám vyvracet nebudu. Hrubě zde překrucujete význam komunismu. Za prvé:Stačí se podívat do slovníku či na Wikipedii, abychom si ověřili, že komunismus je především idea beztřídní společnosti, která s realitou vlády KSČ v Československu nemá moc společného. Za druhé:Diletantsky používáte na celé předlistopadové období jednotnou šablonu. Za třetí:Lidé hlásící se k ideji komunismu vycházejí z různých myšlenkových tradic a zjednodušit je na totalitáře je přinejmenším tendenční. Takový „někdejší marxista“ Petr Uhl byl nejdéle vězněným normalizačním disidentem. Za čtvrté:Pokrytecky citujete spisovatele Karla Čapka a přitom hlásáte ve svých diskuzních příspěvcích prvky katolického fundamentalismus. Fundamentalismus v jakékoliv podobě je stejně nebezpečný jako každý totalitní systém před kterým Karel Čapek správně varoval.
  • Petr Pavlíček  | 13.01.2015 03:36  | Reagovat
    Souhlasím s panem Klukanem v tom, že nelze házet všechny muslimy do jednoho pytle. Přesto mám s jeho sloupkem jeden problém. Mám pocit, že odvádí pozornost od potřeby evropského konsensu na tom, jestli se máme bát islámu a pokusit se vytvořit nějaké účinné obranné mechanismy proti hrozbě islamizace Evropy. Nacista Oskar Schindler byl pravděpodobně člověkem, který byl po morální stránce vysoce nadprůměrný a já ho rozhodně do jednoho pytle se všemi nacisty neházím. Přesto si myslím, že na obranné mechanismy před nacistickou ideologií bychom rezignovat neměli. Islám obsahuje problematické súry, které si nejen já, nebo hnutí Pediga, ale i velká část islámského světa jako například Islámský Stát, Boko Haram, Al Kaidá a tak dále, vykládáme následovně: Nevěřící jsou nepřátelé muslimů (např.: 4:101), musí proti nim být bojováno (např.: 9:29), nemuslimové, kteří se nevzdají muslimům na milost mají být zabiti - například masakr v Charlie Hebdo je v souladu s 4:91. Irituje mě i text o tom, že nevěřící je tím nejhorším stvořením na světě (8:55) - já a mnozí mí přátelé a rodinní příslušníci jsme tedy deklasováni pod úroveň prasat, parazitů, brutálních vrahů, nekrofilů atd. V současné době se jen rojí články a prohlášení o tom, jak "umírnění" muslimové nepředstavují pro západní demokracii a její obyvatele žádnou hrozbu a představitelé muslimských obcí se předhánějí v odsuzování terorismu atd. Nedokážu mezi nimi ale najít nic podloženého věcnými argumenty. Nikde žádný odkaz na výklad, který by hodnověrně vyvrátil to, jak nejen já vnímám výše zmíněné súry a z nich pramenící „Bohem uložené a člověkem nezpochybnitelné“ povinnosti i pro ty "umírněné" muslimy. Šéf české muslimské obce říká, že atentát na Charlie Hebdo nemá v Koránu ospravedlnění a distancuje se od něj, ale o súře 4:91 mlčí. Nic nevysvětluje. Z mého pohledu se jedná o takíju - Koránem ospravedlňovanou účelovou lež ve prospěch islámu. Jestli je můj názor mylný a onen hodnověrný výklad existuje a přiměje mě pochopit mírumilovnost Koránu, pořád ještě ve mě asi budou hlodat obavy: pochopí to i dostatečná většina muslimů?
  • Libor Furbacher  | 13.01.2015 14:04  | Reagovat
    Pane Jane jak ze ten beztridni komunismus pracuje?To kazdej jak mu daji rudou knizku tak uz vi co ma delat a je to vyreseny.Tam nejni zadne vedouci a podvedouci a podpodvedouci aby to vedl?Pokud ale ta vsemoudrost nejde s knizkou,tak jsem si jist ze se ty tridy vyvinou ,presne jak uz se jim to povedlo uz jednou. A ze Uhl sedel nejdele?Vzdyt byl hoch clenem revolucni marxisticke mladeze v roce 1969,to byla komunisticka ''rodinna'' rozepre.Ten tenkrat stoprocentne za demokracii nebojoval.Chtel svuj vysnenej raj pro delniky a rolniky s lidskou tvari.Jeste po revoluci ho premlouvali aby se zrek marxismu a nejak se to nepovedlo je jim porad. Treba Slanskej ,ze byl popravenej komunistama tak se nam zda hodnej,a hodne lidi ma zvhly oci kdyz o nem mluvi.Ale ze to byl generalni tajemnik KSC ,po Gottwaldovi nejvetsi parchant ve 48 prevratu, to nejak lidem unika.
  • Karel  | 14.01.2015 21:49  | Reagovat
    Ach jo, zase ta schizofrenie. Svatopluk Jan P.
  • Svatopluk Beran  | 15.01.2015 01:29  | Reagovat
    Katolická církev se vždy v dějinách chovala k lidem z jiným názorem na to jak svět funguje v úrovni divoké zvěře. Zastavila evropský pokrok mnimálně na tisíc let. Pálila modly jiných kultur, pálila jejich knihy, mučila, vraždila a upalovala občany s rozdílným pohledem na svět. Dokonce upalovala i samotné křesťany jenom za to že měli esoterické vnímání boha narozdíl od jejich exoterického vnímání. Už jenom když někdo prohlásil že sám rozmlouvá s bohem či má boha ve své duši byl důvod ho upálit. Hus, Galileo, Bruno. Jenom malá historická skutečnost. Papež Inocenc III. v roce 1208 rozhodl o křížové výpravě proti albigenským na jihu Francie. Papež předtím pověřil cisterciácké mnichy, aby v této oblasti kázali pravou víru. V roce 1206 se k nim připojil Domingo de Guzmán, pozdější svatý Dominik, zakladatel dominikánského řádu, ale přesvědčování nepřineslo požadované výsledky. Proto byla v letech 1208 až 1229 vyhlášena křížová výprava proti Albigenským. První papežovy výzvy, slibující dva roky odpustků, neměly velký ohlas. Když však bylo svatým bojovníkům umožněno přivlastnit si půdu, kterou dobyli, bylo papežovo volání úspěšné. Tažení bylo zahájeno pod vedením Arnalda Amalrica, opata kláštera v Citeaux, a hraběte Šimona z Montfortu. Křižáci občas pustošili celá města, upalovali katarské dokonalé na hranicích a zabíjeli obyvatele. Např. v městě Béziers bylo údajně vybito veškeré obyvatelstvo – dvacet tisíc lidí bez ohledu na vyznání, neboť byli vybíjeni katolíci stejně jako kataři nebo příslušníci jakékoliv jiné víry. Jak líčí pozdější pramen o této události, Dialogus miraculorum Caesaria z Heisterbachu, při dobytí města Béziers uslyšeli křižáci křik obyvatel. „Když podle výkřiků poznali, že tam jsou spolu s kacíři i pravověrní (katolíci), řekli opatovi (Arnaldu Amalricovi, opatu ze Cîteaux): ‚Co si máme počít, otče? Nedovedeme rozlišovat dobré od zlých.‘ A opat (stejně jako jiní) v obavě, aby se kacíři ze strachu před smrtí nevydávali za pravověrné, řekl, jak se povídá: ‚Bijte je, vždyť Bůh zná ty, kdo jsou jeho.‘ (‚Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius‘) A pobito bylo ohromné množství.“ Nutno ovšem podotknout, že autentičnost tohoto líčení i dvacetitisícového počtu mrtvých je zpochybňována[2] Válka probíhala během vlády tří francouzských panovníků Filipa II. Augusta (1180 – 1223) , Ludvíka VIII. (1223 – 1226) a Ludvíka IX. (1226 – 1270). Dozvuky měla ještě v roce 1244, kdy padlo poslední útočiště albigenských, vesnice Minerve, hrad Montségur a hrad Quéribus (1255). Jejím výsledkem bylo připojení velké části jihu k francouzské koruně a postupné přemožení katarství na tomto území působením násilností křížové výpravy a zejména inkvizičního vyšetřování
  • Svatopluk Beran  | 15.01.2015 02:15  | Reagovat
    Jedná se pouze vojenské vpády USA v Latinské Americe. Po celém světě jich samozřejmě bylo mnohem víc. Při těchto jednostranných vojenských akcí na území cizích nezávislých států zajišťujících USA suroviny a spřátelené diktátory umírají desetitisíce občanů napadených zemí. To se nezmiňuji o osmiset vojenských základnách rozprostřených po celém světě zajišťujících USA okamžitě napadnout kohokoliv kdekoliv. 1898 – 1902 USA okupují Kubu 1901 – USA okupuje Portoriko 1901 – 1914 USA okupuje Kolumbii 1903 – 1907 USA okupuje Honduras 1903 – 1904 USA okupuje Honduras 1903 – 1904 USA okupuje Dominikánskou Republiku 1906 – 1909 USA okupuje Kubu 1909 – 1910 USA okupují Nikaraguu 1911 – 1912 USA okupují Panamu 1912 - USA okupuje Kubu 1912 – 1925 USA okupuje Nikaraguu 1914 - USA okupuje Dominikánskou republiku 1914 – 1917 USA vniká do Mexika 1915 – 1934 USA okupuje Haiti 1916 – 1924 USA okupuje Dominikánskou republiku 1917 – 1922 USA okupuje Kubu
  • Svatopluk Beran  | 15.01.2015 02:17  | Reagovat
    1918 – 1919 USA intervenuje v Mexiku 1918 – USA okupuje Panamu 1919 - USA okupuje Honduras 1924 – 1925 USA okupuje Honduras 1925 - USA okupuje Panamu 1926 – 1933 USA okupuje Nikaraguu 1924 – USA provádí intervenci do Guatemaly 1924 - USA intervenuje v zátoce Sviní – Kuba 1965 - USA intervenuje v Dominikánské republice 1979 – 1990 USA cvičí a vyzbrojuje povstalce contras Nikaragua a zaminovává přístavy 1983 - USA intervenuje v Grenadě 1989 - USA intervenuje v Panamě 1994 - USA intervenuje na Haiti
  • Jan P.  | 19.01.2015 18:58  | Reagovat
    Poslední dodatek k blogu Petra Klukana. Jak jsem již uvedl v předešlém diskuzním komentáři s autorem blogu PK ve většině souhlasím. Rozumím tomu,že hnutí či straně, vyznávajícímu násilí a teror, je samozřejmě nutné se postavit a nemám s tím žádný problém. Od PK jsem přesvědčen o tom,že pokud na globální i lokální úrovni nebudeme řešit kořeny terorismu a fanatismu budeme muset neustále čelit teroru a násilí bez rozdílu toho, za jakou ideologii nebo náboženství se momentálně vydává. Nevím jaké má autor PK o vyrovnání naší minulosti představy ? Vím jenom jedno,že hysterický antikomunismus vyvolaný našimi novináři,komentátory a některými politiky po roce 1989 nám k vyrovnání naší minulosti v ničem pozitivním nepomohl. Naprosto souhlasím s Petrem Uhlem,který v knize rozhovorů (Dělal jsem co jsem považoval za správné.2013) uvádí: "Antikomunismus všech podob považuju za největší pohromu či nemoc dnešní české společnosti. Hned vzápětí nastupují další choroby a nebezpečí - národovectví (nacionalismus) spojené s xenofobií, s antigermánstvím a protievropanstvím, dále rasistické předsudky a postoje, nejvíce anticiganistického typu, a v neposlední řadě i stále přetrvávající autoritářství a paternalistický antifeminismus. A následuje konzumenství a technokratické vidění světa."
  • Jan P.  | 19.01.2015 19:34  | Reagovat
    Pane Furbacher,debatu o některých tématech mezi námi považuji za zbytečnou ztrátu času a energie nás obou.Díky za pochopení. Můžu Vám pouze sdělit,že revoluční marxista Petr Uhl aktivně bojoval v době normalizace za dodržování lidských práv a svobod i pro lidi jako jste vy. Vy žijete v mýtech a předsudcích,že jedinými ochránci lidských práv a bojovníky proti totalitě a autoritářství za reálného socialismu mohla být pouze pravicově názorová část disentu. Já bych Vám těch devět let kriminálu,které si musel Petr Uhl dohromady odsedět nepřál. Vaše argumentace je stejně cynická jako u těch,který odvahu a statečnost Václava Havla za minulého režimu marginalizují.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru