Pavel Paulát
Narozen v roce 1957 v Jihlavě. Jsem člověk, kterému není jedno, co se děje v jeho zemi, kraji i v jeho městě. "Když budete mít deset tisíc nařízení, zničíte jakýkoliv respekt k právu". Winston Churchil
Nepravdy zaznívající z jihlavského magistrátu
Pavel Paulát | 13.05.2015 00:01...tentokrát o letišti v Henčově, kde úzká skupina lidí se snaží za každou cenu prosadit svého "koníčka" za peníze nás všech... MF DNES 26.1.: „Jelikož nemáme letiště, z něhož by mohlo startovat letadlo s hasičskými prvky, muselo vzlétnout z Prahy. A to jsou dvě hodiny zdržení,“ připomíná Výborný. ČR nevlastní žádné letadlo určené k hašení lesních požárů, které by ke svým vzletům a přistáním potřebovalo zpevněnou vzletovou a přistávací dráhu. Leteckou hasičskou službu v ČR zajišťují: a) Policie ČR – využívá vrtulníky 412 HP a EP, EC 135 a Bö 105 s bambivaky, vrtulník samozřejmě žádnou dráhu nepotřebuje. b) Armáda ČR – využívá vrtulníky W-3A Sokol s bambivaky, ani tento vrtulník samozřejmě žádnou dráhu nepotřebuje. c) Soukromí provozovatelé – využívají letouny Antonov An-2, PZL M-18 Dromader a Z-37T/137T Čmelák/Turbo Čmelák. Všechno jsou to typy, které odstartujíz poloviční travnaté dráhy, než jakou v současné době disponuje jihlavské letiště. i. Na jihlavském letišti po několik minulých sezón právě taková letecká hasičská stanice soukromého provozovatele (plzeňská firma Surmet) úspěšně působila, prováděla hlídkování a zásahy při hašení. ii. Ukázka hašení požárů z letounů An-2 a Čmelák patří mezi pravidelné ukázky na Horáckých leteckých dnech, pořádaných Aeroklubem Jihlava. Jihlavský deník 24.3.: „Podle primátora je Jihlava jediné krajské město, které nemá zpevněnou dráhu.“ Kromě Jihlavy nedisponují zpevněnou dráhou pro provoz větších letadel další 4 krajská města - Ústí nad Labem, Liberec, Zlín a Olomouc. A jsou to dokonce města, jež mají bez mála dvakrát větší počet obyvatel, než kolik má Jihlava. Nejvyšší představitelé našeho města, konkrétně náměstci primátora Vymazal a Výborný, lžou téměř v přímém přenosu a vůbec je nenapadne, že si tyto jejich veřejné výroky lze snadno ověřit. Tyto fakta uveřejňuji na popud toho, kdy jsem se dočetl v dnešních Jihlavských listech na druhé stránce krátkou, nenápadnou zprávičku o tom, že snad v Diodu se bude konat již pozítří právě k tomuto tématu "kulatý stůl". Asi právě na poslední chvíli proto, aby se tato investice města i kraje obešla bez nějaké výraznější medializace a odporu občanů k tomuto nesmyslnému utrácení peněz nás všech. Já osobně se bohužel nemohu zúčastnit tohoto setkání právě proto, že toto bylo zveřejněno na poslední chvíli a budu mimo Jihlavu, takže apeluji na všechny občany na tomto setkání, aby se nenechaly "opít rohlíkem" našimi komunálními politiky o tom, jak je tato investice z veřejného rozpočtu nevyhnutelná. Další fakta - zpočátku 30 milionů, potom 60 milionů napůl s Krajem Vysočina, který to má jako investici bez dalších nákladů a konečně město Jihlava jako nejbohatší z nejbohatších zaplatí druhou půlku investic 30 milionů a hlavně každým rokem provoz - tedy režii celého letiště, což budou další miliony a miliony z městské kasy. Tvrzení města, že letiště po investici pronajmou soukromému subjektu je nesmysl, protože z hlediska ekonomiky letiště v Henčově by to byla ekonomická sebevražda. No a vůbec poslední zpráva z úterních Jihlavských listů - ještě není ani prodiskutováno, natož schváleno a už jsme na sto milionech investic do letiště našeho provinčního městečka...