Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Pavel Paulát

Narozen v roce 1957 v Jihlavě. Jsem člověk, kterému není jedno, co se děje v jeho zemi, kraji i v jeho městě. "Když budete mít deset tisíc nařízení, zničíte jakýkoliv respekt k právu". Winston Churchil

Nepravdy zaznívající z jihlavského magistrátu

Pavel Paulát | 13.05.2015 00:01

...tentokrát o letišti v Henčově, kde úzká skupina lidí se snaží za každou cenu prosadit svého "koníčka" za peníze nás všech... MF DNES 26.1.: „Jelikož nemáme letiště, z něhož by mohlo startovat letadlo s hasičskými prvky, muselo vzlétnout z Prahy. A to jsou dvě hodiny zdržení,“ připomíná Výborný. ČR nevlastní žádné letadlo určené k hašení lesních požárů, které by ke svým vzletům a přistáním potřebovalo zpevněnou vzletovou a přistávací dráhu. Leteckou hasičskou službu v ČR zajišťují: a)      Policie ČR – využívá vrtulníky 412 HP a EPEC 135 a Bö 105 s bambivaky, vrtulník samozřejmě žádnou dráhu nepotřebuje. b)      Armáda ČR – využívá vrtulníky W-3A Sokol s bambivaky, ani tento vrtulník samozřejmě žádnou dráhu nepotřebuje. c)       Soukromí provozovatelé – využívají letouny Antonov An-2PZL M-18 Dromader a Z-37T/137T Čmelák/Turbo Čmelák. Všechno jsou to typy, které odstartujíz poloviční travnaté dráhy, než jakou v současné době disponuje jihlavské letiště. i.      Na jihlavském letišti po několik minulých sezón právě taková letecká hasičská stanice soukromého provozovatele (plzeňská firma Surmet) úspěšně působila, prováděla hlídkování a zásahy při hašení. ii.      Ukázka hašení požárů z letounů An-2 a Čmelák patří mezi pravidelné ukázky na Horáckých leteckých dnech, pořádaných Aeroklubem Jihlava. Jihlavský deník 24.3.: „Podle primátora je Jihlava jediné krajské město, které nemá zpevněnou dráhu.“ Kromě Jihlavy nedisponují zpevněnou dráhou pro provoz větších letadel další 4 krajská města -  Ústí nad Labem, Liberec, Zlín a Olomouc. A jsou to dokonce města, jež mají bez mála dvakrát větší počet obyvatel, než kolik má Jihlava. Nejvyšší představitelé našeho města, konkrétně náměstci primátora Vymazal a Výborný, lžou téměř v přímém přenosu a vůbec je nenapadne, že si tyto jejich veřejné výroky lze snadno ověřit. Tyto fakta uveřejňuji na popud toho, kdy jsem se dočetl v dnešních Jihlavských listech na druhé stránce krátkou, nenápadnou zprávičku o tom, že snad v Diodu se bude konat již pozítří právě k tomuto tématu "kulatý stůl". Asi právě na poslední chvíli proto, aby se tato investice města i kraje obešla bez nějaké výraznější medializace a odporu občanů k tomuto nesmyslnému utrácení peněz nás všech. Já osobně se bohužel nemohu zúčastnit tohoto setkání právě proto, že toto bylo zveřejněno na poslední chvíli a budu mimo Jihlavu, takže apeluji na všechny občany na tomto setkání, aby se nenechaly "opít rohlíkem" našimi komunálními politiky o tom, jak je tato investice z veřejného rozpočtu nevyhnutelná. Další fakta - zpočátku 30 milionů, potom 60 milionů napůl s Krajem Vysočina, který to má jako investici bez dalších nákladů a konečně město Jihlava jako nejbohatší z nejbohatších zaplatí druhou půlku investic 30 milionů a hlavně každým rokem provoz - tedy režii celého letiště, což budou další miliony a miliony z městské kasy. Tvrzení města, že letiště po investici pronajmou soukromému subjektu je nesmysl, protože z hlediska ekonomiky letiště v Henčově by to byla ekonomická sebevražda. No a vůbec poslední zpráva z úterních Jihlavských listů - ještě není ani prodiskutováno, natož schváleno a už jsme na sto milionech investic do letiště našeho provinčního městečka...    

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

10 komentářů

Přidat Komentář

  • shiwa  | 13.05.2015 06:32  | Reagovat
    Zapomněl jste připomenout to zásadní, a to jsou následné dotace do provozu. Kromě Letiště Václava Havla - Ruzyně jsou všechna letiště v ČR ztrátová. Už v roce 2004 studie k letišti počítala s ročními milionovými dotacemi. Navíc dělat dráhu na vnitrostátním letišti nemá smysl. Má to smysl na letišti mezinárodním, které má ale takové nároky na provoz, že se o něj těžko bude starat jihlavský Aeroklub. Řídící provozu s jazykovou doložkou,celník, požárník. Kdo je bude platit? Kdo koupí techniku na údržbu dráhy? Dosud se o dráhu staral AK Jihlava a rozhodně nešlo o ziskovou záležitost. Ostatně v Liberci se snaží podobné letiště prodat a přinést do rozpočtu města nějaké peníze. A jde o stovky milionů korun. Diskuse vznikla právě proto, aby se téma otevřelo. Neudělal to magistrát. Nejde o magistrátní kulatý stůl. Jde o diskusi pořádanou politickou stranou (byť koaliční). A cílem určitě není téma zamlčet, ale otevřít. Doufáme, že nás Svobodní v aktivitě spíše podpoří a přijdou diskutovat. Míra Švihálek, KDU-ČSL, (signatář petice proti vybudování dráhy v Henčově)
  • Fejinka  | 13.05.2015 13:52  | Reagovat
    Třeba nám tu potřebu nové betonové dráhy pro Henčov osvětlí "emeritní architekt Jihlavy", pan Z.G. Třeba bude účasten této besedy. Jeho názory jsou vždy velmi výživné. Bohužel velmi často ne k věci. Hrozně by mne a jistě i jiné čtenáře, či občany zaujímalo, kdo s tímto nesmyslem, ničím řádně nepodloženým, přišel jako první. Takové ty řeči pánů Zamazala, Výborného a spol., ničím řádně nepodložené, jsou přáním několika jednotlivců, kteří vlastní malá soukromá letadla a přejí si je mít nedaleko domova, nikoliv někde daleko zaparkovaná ("politická+ekonomická mafie Jihlavy"). Díky za osvětlení pane Pauláte.
  • Petr Piáček  | 13.05.2015 20:46  | Reagovat
    Všechny vás zvu na zítřejší besedu o letišti Henčov do divadla Diod od 18.00 h. Tato diskuze bude nejen s příznivci, ale i s odpůrci letiště. Není to akce Magistrátu, ale právě těch kteří chtějí, aby bylo zřejmé proč a nač nám letiště bude a jestli je to smysluplná investice. Proč je článek maličký se ptejte novin. Všechna důležitá media byla obeslána, jako vždy,např. při diskuzi o hazardu. My na velkoplošnou inzerci nemáme prostředky. Využíváme jen mediálních prostředků, které nás nezruinují. Tedy Facebook, maily, kontakty našich známých. V Jihlavě neexistují plakátovací plochy zdarma a na web něco pověsit není taky tak úplně jednoduché.
  • VladimírV  | 13.05.2015 21:50  | Reagovat
    Já bych se držel posledních vyjádření představitelů města, že nic není konečné. To, že zastupitelé kraje i města tuto stupiditu schválili, to, že je zanesena do územního plánu, že je zdůvodňovaná potřebou krajského města, ještě nic neznamená. Zajímavý je obrat na kraji, kdy ještě v roce 2006 tento záměr neschválil se zdůvodněním jeho neefektivnosti. Co se tak asi stalo, že kraj názor změnil. No a máme hybatele společného úsilí, jehož jméno si každý může doplnit sám. Já osobně věřím, že málokdo z městských politiků nemá až tak eminentní zájem prosadit tuto nehoráznost. Jinak řečeno, dokud se nedostane záměr do komplexního řešení dopravní situace v Jihlavě a jejím okolí, je to evidentní netrefa.
  • Berka  | 14.05.2015 12:04  | Reagovat
    Pane Havlíčku, jakou dopravní situaci chcete řešit ? Budeme přece všichni lítat letadlama !
  • VladimírV  | 14.05.2015 14:15  | Reagovat
    Pane Bernarde, já nemohu, tudíž nechci řešit nic. Ale protože se větší většina lidí nevzdá automobilů a náklaďáky nenahradí koňské povozy, patří doprava k prioritám. Národní letecká doprava je spíše folklór, ale to bývala automobilová doprava před 100 lety rovněž. Už to, že k letišti nevede žádná pořádná silnice, natož ta, která by spojovala důležitá místa na Vysočině, řadí tuto investici zákonitě do autu.
  • berka  | 14.05.2015 17:44  | Reagovat
    Však co jiného mi zbývá než ironie... Já si myslím, že je to stejná hovadina, jako kdyby chtěli v Jihlavě stavět metro.
  • hogofogo  | 16.05.2015 13:51  | Reagovat
    Rozvoj města bez řádného letiště je nemyslitelný. Megapodnikatelé jsou zvyklí na pracovní schůzky létat a ne se drkotat po naší D1 :-)
  • hogofogo  | 16.05.2015 13:53  | Reagovat
    Další rozvoj města bez řádného letiště je nemyslitelný. Megapodnikatelé jsou zvyklí na pracovní schůzky létat a ne se drkotat po naší D1 :-)
  • Bohuslav Zeitham  | 24.05.2015 00:01  | Reagovat
    Vážený pane zřejmě jste zapoměl že par českých pilotů zvrátilo běh dějin v Anglii nás nezajímá váš fotbal ny chceme trénovat a učit se létat v mém případe jako výsadkář chránit svoji zemi a být připraven