Reklama
Dnes je pátek 18.10.2024      svátek má Lukáš
Zpět
Radek Vovsík

Jsem šťastným otcem třech dětí, vedu dětský domov v Jihlavě a vůbec mi není lhostejné, co se kolem nás děje. V letech 2006-2010 jsem byl náměstkem jihlavského primátora za ODS.

Zveřejňování anonymních komentářů?

Radek Vovsík | 07.08.2007 11:48

Jihlavské listy mají vytvořenou novou webovou stránku, která velmi úspěšně nahradila tu starou a málo funkční. Tato nová stránka je rychlá, umožňuje čtenářům glosovat jednotlivé články, vést diskuzi nad „nejžhavějšími“ tématy, vznikly zde i blogy pro veřejnou diskuzi. Pochopitelně, že většina komentátorů a diskutujících se přihlašuje pod svým „nickem“, tedy anonymně (i když jsou i tací, kteří se neschovávají za anonymní „nick“, ale své glosy podepíší – což neskrývám, že je mi daleko příjemnější). V internetovém prostředí je toto zcela běžnou záležitostí a tak to fungovat má. Zamýšlím se však nad tím, zda tuto praktiku využívat i v tištěné formě novin. Jihlavské listy využívají svých webových stránek i jako zdroje informací a komentářů, které pak s anonymními „nicky“ zveřejňují ve svých tištěných novinách. A nad tímto se trochu pozastavuji – připadá mi to tak trochu, jako by za relevantní informační zdroj JL byly považovány i dopisy anonymů. Nějak se nemohu smířit s tím, že by se anonymní komentáře měly stát běžnou součástí seriózního tisku.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024
“Březinky dostanou novou tvář“ – „vyroste most nad Březinovými sady“, v Jiskře 21. 3. 1967, 04.10.2024
TŘI PRUTY SVATOPLUKOVY 27.09.2024
„Británie a Francie měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.“ 26.09.2024

Poslední komentáře

BengUg: My, občané Protektorátu (1/3)
IvoryTat: My, občané Protektorátu (1/3)
KennethMevy: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
KennethMevy: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
KennethMevy: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

24 komentářů

Přidat Komentář

  • Moik  | 07.08.2007 12:28  | Reagovat
    Hech, to je zajímavý postřeh...opravdu jsou v novinách JL i názory z diskuzí a při tom nejsou označený jako že jsou z doskuzí? an Inteŕnetu???
  • Moik  | 07.08.2007 16:22  | Reagovat
    Tak to si myslím, že může být i přínosem. Není to prezentovaný jako názor JL, ale jako výběr z příspěvků na diskuzi. Kdyby tam zveřenili můj, pod nickem, tak to beru, kdybych tu byl pod jménem a příjmením, asi by mi to už vadilo...
  • Radek Vovsík  | 07.08.2007 18:12  | Reagovat
    Moiku, možná máte pravdu. Já se však přesto nemohu zbavit dojmu, že podepsat se pod vlastní názor je základ - je tak snadné anonymně prezentovat vlastní názor - a svádí to k používání urážek, polopravd či lží (tím se Vás nechci dotknout, pochopitelně to neplatí pro každého). Pod článkem v novinách je vždy značka redaktora, pod příspěvkem podpis autora. Pod těmito citacemi pak jen nic neříkající nick (leckdy z něj nepoznáte ani, zda se jedná o ženu či muže). Jen znovu zopakuji - je řada lidí (např. moje matka), kterým internetové prostředí vůbec nic neříká, neví co je nick ani co diskuze na webu - a i tito lidé si kupují noviny.
  • Daňový soumar  | 07.08.2007 21:37  | Reagovat
    Pane Vovsík možná máte pravdu. Stejně jako soudruh Paroubek, který chce aby o milence začali v bulváru psát jako o přítelkyni. Já si naopak myslím, že je věcí svobodného tisku co se rozhodne ve svých novinách zveřejnit a co ne, tedy pokud neporuší zákon. Pokud ho poruší můžete je zažalovat. A že se někdo nepodepíše ? Třeba má právě špatnou zkušenost s našimi politiky, kteří se místo řešení problémů snaží spíše zacpat občanům ústa.
  • Ferik  | 08.08.2007 00:10  | Reagovat
    Já si myslím, že je to propagace webu JL v novinách.
  • Daňový soumar  | 08.08.2007 12:07  | Reagovat
    Ano rozdíl mezi nimi dozajista je. Je to ale jejich "svobodná" volba. Chraň bůh aby jim politik začal radit a kecat do toho, co mají a jak to mají dělat. Pokud toto neberete jako argument tak je to smutné.
  • Moik  | 08.08.2007 16:16  | Reagovat
    S posledním příspěvkem pana Vovsíka nelze než souhlasit. Blog je od toho, aby si na něm kdokoli psal svoje názory a ostatní měli možnost se k nim vyjádřit. Jsem taky rád, že jsem konečně dostal možnost "popovídat" si s veřejným činitelem, aniž by mi z toho nějakej redaktor dělal články(podle toho, jestli bylo dobrý kafe). Takhle si dokážu udělat svůj názor a nemusím přejímat co noviny chtějí abych si myslel... Přivítal bych tu další představitele Jihlavy...
  • Petr Klukan  | 10.08.2007 08:02  | Reagovat
    Rád bych upozornil na jiný problém? Který článek je anonymní? Nezřídka se nám v Jihlavských listech stávalo, že dopis byl podepsán celým jménem a člověk toho jména na této adrese i existoval - bohužel, nepsal jej. Takže dopis byl zveřejněn "s čistým svědomím", a přesto to byl vlastně anonym... Stejné je to u rozhlasových diskuzí, lidé se představí , ale nemáte žádnou šanci ověřit si jejich autenticitu. Je to vždy dáno svědomím a odvahou každého člověka. Je pravda, že za mejlové reakce se mnozí lidé schovávají, přesto jejich názory vidím jako obohacení myšlenek do diskuze. (Pochopitelně, že zde míním ty slušné, ačkoliv i ty neslušné o něčem vypovídají).
  • Radek Vovsík  | 10.08.2007 08:47  | Reagovat
    Vážený pane šéfredaktore, souhlasím s Vámi (i když si myslím, že uvádět smyšlené jméno je poněkud složitější - jedná se již o lež - než uvádění nicku). Jinak vím, že do novin vybíráte pouze slušné příspěvky a i tak, aby se v nich objevily oba názorové póly daného tématu.
  • Daňový soumar  | 10.08.2007 10:46  | Reagovat
    Vážený pane Vovsíku, vstupem do komunální politiky se veškeré vaše výroky, ať už chcete nebo ne, stávají výroky politika. Vy sám to ve svém úvodním sloupku i uvádíte. Aby bylo jasno já tento krok velmi vítám a kéž by bylo více politiků schopno s občany takovýmto způsobem komunikovat. Potíž je ovšem v tom, zda si z této diskuze něco vezmou, nebo jsou přesvědčeni jen o své pravdě. A ten pocit bohužel z vašich příspěvků mám. Vždyť co si mám myslet o tom , když Vás upozorním na například problém, který se týká agendy evidence řidičů. Čekací doba je tam běžně tři i více hodin. Vy mi v odpovědi spojíte dohromady agendu evidence řidičů s evidencí vozidel a doporučíte mi se objednat přes internet. Bohužel jsem tam čekal tři hodiny než jsem přišel na řadu a zjistil , že jsem se mohl na určitou dobu objednat (chvály hodný krok jen by to chtělo dát někde u výdeje lístků odbavovacího systému vědět). Problém by to ovšem asi byl pro seniory, kterých tam se mnou v dopoledních hodinách seděla většina. V tomto případě asi nevadí, že neví co internet je. Zatímco v novinách , kde se zveřejní příspěvek z internetu to pro ně problémem bude.
  • Radek Vovsík  | 10.08.2007 11:08  | Reagovat
    Vážený daňový soumare, váš podnět s trvalým zveřejněním informace o možnosti se objednat přes internet u odbavovacího systému beru a zajistím, aby tomu tak bylo.
  • Daňový soumar  | 10.08.2007 11:42  | Reagovat
    Nedalo by se zároveň zajistit to, aby se dalo objednat na další den a určitou hodinu přímo u tohoto odbavovacího systému (popřípadě na informacích či telefonicky) ? Ne každý má internet. Alespoň trochu by se minimalizovalo to, že si někteří jedinci nacvakají více lístků do foroty a odejdou si vyřizovat jiné záležitosti. V ČS to u svého odbavovacího systému udělali tak, že tam stojí neustále recepční. Vím že toto nejste schopni zajistit, tak by možná stálo za zvážení posunout odbavovací systém blíže k informacím tak aby se na něj alespoň trochu dalo dohlížet.
  • Očko  | 10.08.2007 13:41  | Reagovat
    No jo, ale jak koordinovat objednávku po netu, po telefonu a ještě se cvakáním přímo na magistrátu... Asi to jde nějak elegantně vyřešit, jen mě zrovna nic nenapadá?
  • Daňový soumar  | 10.08.2007 14:15  | Reagovat
    Stačí to zadávat přes již vytvořené webové rozhraní. V tom bych až tak velký problém neviděl. Tady je spíš na místě se ptát kolik by to stálo. Firmy které v IT pracují pro státní správu běžně dělají za dvojnásobek až trojnásobek toho za co se dělá v komerční sféře.
  • Očko  | 10.08.2007 14:38  | Reagovat
    Ony by ale asi ani nemusely. Jenže VŘ probíhají jaksi nějak divně.... mám pocit, že občas nevyhrávají nejlevnější nebo nejefektivnější spol. Z cizího krev neteče.
  • Pavel Richwald  | 10.08.2007 15:00  | Reagovat
    Nevím kde jste vzal přesvědčení, že Jihlavské Listy jsou "seriózní tisk". Tendenční a pochlebovačský plátek je ke čtení vhodný pouze jako alterniva ke skutečně seriózním informačním zdrojům.
  • Radek Vovsík  | 10.08.2007 20:00  | Reagovat
    Vážený daňový soumare, možnost bych viděl v doplnění upozornění, že lze využít veřejně a zdarma přístupný internet v prostorách magistrátu Masarykovo nám. 1. (což je trochu z ruky - to vím) a do budoucna zřídit obdobný stánek přímo na Tyršově ulici. Tyto podněty přednesu dál.
  • Radek Vovsík  | 10.08.2007 20:08  | Reagovat
    Vážený pane Richwalde, každý z nás si vytváří vlastní názor na tisk, který čte. Dle toho si ho pak objednává či kupuje. Já Vám za sebe mohu říci, že monitoruji tisk všechen, když si však noviny jdu koupit, jedná se většinou o Jihlavské listy či MF Dnes. Dělám to proto, že vím, že tyto tiskoviny jsou v lokálním měřítku nejčtenějšími (hned po bulváru). Když je víkend a chci odpočívat (např. číst si na koupališti), klidně si koupím i ten bulvárek a vůbec se za to nestydím. Jihlavské listy osobně považuji za tisk seriózní, už díky osobě šéfredaktora, kterého považuji za slušného člověka. Přesto nepopírám, že jsem měl a mám občas výhrady k tomu, co zde bylo či je publikováno.
  • Petr Janota  | 11.08.2007 00:55  | Reagovat
    Jl mám také na prvním místě a právě proto že s několika články nesouhlasím, svědčí to o tom že nejsou novinami jednoho člověka, jednoho názoru. Ale " modrá" z nich cejtit je. Hlavně v období voleb !
  • Radek Vovsík  | 11.08.2007 01:13  | Reagovat
    Je to Váš názor. Já si vzpomínám na reklamy nezávislých (včetně mého ironizování).
  • Polášek  | 13.08.2007 17:47  | Reagovat
    Měl bych důrazné výhrady k tzv. úředním dnům. Původně byl tento termín používán jako - v tyto dny musíte vyřídit své záležitosti, m u s í být přítomen referent, nemůže být pracovně mimo. Ale v ostatní dny - kdy je referent v práci- m u s í m vyřídit také - jen se vystavuji možnosti, že referent bude mimo úřad a plní své jiné pracovní povinnosti. Ale nezlobte se, vy jste to na všech úřadech zredukovali tak, že v tzv. neúřední dny se n e p r a c u j e a nepřijímají se vyřizování - s vysvětlením, že není úřední den!!! Určitě mi napíšete tu ohranou písničku, že v neúředních dnech vyřizují to, co přijali v úřední dny, ale to je blábol a odkazování na neúřední dny, když je referent na pracovišti, považuji za diskriminaci - já také v prodejně nemám úřední dny a objednávky a opravy musím vyřizovat každý den. Jsem za to placen, stejně jako vaši úředníci !!!!!
  • Radek Vovsík  | 13.08.2007 20:38  | Reagovat
    Vážený pane Polášku, rozumím Vašemu rozhořčení. Nové vedení města ihned po svém nástupu alespoň prodloužilo úřední hodiny v úředních dnech do 17.00 (do konce roku 2006 byly úřední hodiny jen do 16.30). Alespoň tímto krokem jsme se snažili trošičku práci úřadu přiblížit občanovi. Vím, že by šlo mít úřední hodiny celý týden, ale bylo by to personálně mnohem náročnější a tudíž výrazně dražší. Zatím nemáme tolik peněz nazbyt, abychom si mohli dovolit toto řešení. Jednotlivými vedoucími odborů jsme ujišťováni, že příjde-li občan mimo úřední hodiny, bude obsloužen, bude-li to možné (máte-li konkrétní opačnou zkušenost, popište mi ji a já prověřím, co bylo příčinou Vašeho neúspěchu na úřadě - případně z této záležitosti mohu vyvodit důsledky). Jsou však odbory, kde právě neúřední dny jsou využívány k vyřizování záležitostí, které by v úředních dnech běžné občany jen obtěžovaly či zdržovaly (např. na odboru dopravy v úterý vyřizujeme záležitosti autosalonů, ve čtvrtek autobazarů - i tak mne však vedoucí odboru ujistil, že jednalo by se o případ občana, který se nemůže ve dnech úředních z objektivních důvodů dostavit, byl by obsloužen i mimo úřední hodiny). Na pasovém, podíváte-li se do elektronického objednávání - se můžete objednat od pondělí do pátku, bez ohledu na úřední dny,.... Vím, že zde ještě máme mezery a věřte, že se budeme snažit náš úřad občanovi co nejvíce přiblížit.
  • ro  | 26.09.2007 19:54  | Reagovat
    Z dob komunistických se vzpomínám na tuto zásadu: Nepiš! Píšeš-li, nepodepisuj se! Píšeš-li a podepisuješ se, pak se nediv! Vzhedem k neměnnosti povahy národa českého je vyjadřování názorů a postojů stejně tak rovnocenné lhostejno zda bez podpisu či s podpisem. I největší vulgarita, pokud z ní odstraním vulgaritu vyslovuje názor jednotlivce. Každý se vyjadřuje jak umí. Proč naši milí publikovali pod jinými, smyšlenými jmény?
  • Dora  | 14.08.2023 13:45  | Reagovat
    Můj 3letý manžel se se mnou minulý týden rozešel. S nikým jsem nejedla, s nikým nemluvila, hodně jsem plakala, měla jsem takové deprese a stres, že jsem kvůli všemu stresu a depresím skončila v nemocnici. Jednoho dne jsem hledala na internetu tipy na lásku, protože ho hluboce miluji a záleží mi na něm a chci, abychom byli zase spolu jako pár. Našel jsem mocného muže jménem Dr Sunny, který vyřešil tolik vztahových problémů……tak jsem ho kontaktoval a vše mu vysvětlil, pak mi Dr. Sunny řekl, že se mi ozve do 48 hodin poté, co mi pomohl s kouzlem usmíření. Fungovalo to perfektně, jak jsem slíbil, a Alexandra se vrátila a začala mě žádat, abych ho přijal zpět. Jsem teď tak šťastný, že Dr. Sunny splnil, co slíbil. Kontaktujte Dr Sunny, protože je 100% zaručena a účinná. Napište mu na (drsunnydsolution1@gmail.com WhatsApp +2348082943805

Přidat Komentář Vrátit se nahoru