Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024      svátek má Kateřina
Zpět
Marcela Hummlová

Narozena 14. 12. 1947 v Jihlavě. 45 let žila v Praze, kde studovala v letech 1968 - 71 na Fakultě sociálních věd a publicistiky UK obor publicistika. Od roku 2011 žije opět v Jihlavě, a občas komentuje aktuální dění v okolním světě.

Pohádka na dobrou noc

Marcela Hummlová | 05.02.2016 14:36

Jestlipak jste si už povšimly, milé děti, že poslední dobou nám poletuje po internetu zbrusu nová pohádka o Sněhurce? Má formu barevných obrázků, něco jako komiks, a text této nové Sněhurky – přesněji multikulti Sněhurky - předčítá svým příjemným, kultivovaným hlasem pan Miroslav Donutil, herec, bavič a vypravěč historek, obvykle prezentovaných v TV pořadech  „Donutil nás k smíchu“. – Tato nová Sněhurka nás však k smíchu nenutí, zato nás nutí k zamyšlení, co asi donutilo pana Donutila ke spoluúčasti na takovém projektu. Tu novou Sněhurku jste, milé děti, asi všechny ještě neviděly, viďte, a tak vám budu o ní vyprávět, abyste byly na ten zážitek připravené. To budete koukat! Já koukala taky. Dozvěděla jsem se totiž, že Sněhurka nebyla žádná krásná princezna, co uprchla před krutou a závistivou macechou do lesů, kde se jí ujali trpaslíci, nýbrž že to byla nezaměstnaná dívka s pletí bílou jako sníh, tak bílou, že vůbec nesnášela pobyt na slunci, a tak nemohla sehnat žádnou práci, protože všechna ta zaměstnání, co jí nabízeli na pracáku, se bez  pobytu na slunci neobešla. Sněhurka tedy seděla doma, a patrně tam plakala, co taky jiného, když vtom někdo té husičce poradil, že existuje i něco jako slunečníky a klobouky, a že  když si je vezme, může jít klidně ven. A tak ona si opatřila slunečník, – který jí asi koupila nějaká neziskovka, protože kde by na to vzala, když byla nezaměstnaná?, – a šla na tu procházku. A vtom jí vstoupil do cesty Osud. Kde se vzal, tu se vzal, najednou stál před ní úplně černý mládenec, černý jako černá bota, až na ty zuby, kterými se na Sněhurku zubil. Sněhurka z toho upadla do šoku, protože něco tak černého v životě neviděla, teda až na ty boty, a protože nevěřila očím a chtěla se přesvědčit hmatem, požádala černého mládence, zda si na něj může sáhnout. On jí to rád dovolil, a na oplátku si chtěl sáhnout taky. A Sněhurka mu to dovolila, protože byla tak trochu přihlouplá, jak jste si, děti, už jistě všimly, a tak se chvíli vzájemně otlapkávali, ale je nutno zdůraznit, že Sněhurka si začala. Potom spolu zaskočili do kavárny na kafe, no – a zamilovali se, a vzali se. A hádejte, děti, co bylo dál? Inu, jak už to bývá, narodily se jim děti, ale – a teď přijde to překvapení – ty děti byly  hnědé! Takže, jak předpokládám, vůbec se nebály slunce, naopak, a mohly lítat venku od rána do večera. A to je konec pohádky. Že se vám ta pohádka zdála moc krátká? A že byste rády věděly, jak všichni žili a co bylo s jejich bělopleťovou maminkou Sněhurkou? No, to nám tahle internetová pohádka sice  neříká, ale proč ne, můžeme se pokusit o prognózu – a to na základě zkušeností viděných a slyšených. Takže to docela dobře mohlo být i takhle: Sněhurka se svými hnědými dětmi a černým manželem žili na sociálních dávkách, které byly asi dost vysoké, protože ve Sněhurčině  vlasti, v běloplěťové Evropě, černou kůži obdivují jako něco extra, co je hodné zvláštního ocenění. Takže se měli celkem dobře. A jejich hnědé děti lítaly venku od rána do večera, a rostly a rostly, až z nich byli kluci jako buci. Ovšem do práce se jim moc nechtělo, taky proč, když měli ty dávky, a studovat už vůbec ne, protože to by se museli učit, což je nebavilo. Ale co se nestalo! Jednoho dne je jejich kamarád vzal do velikého domu jménem mešita, a tam se vám dozvěděli takové věci, že jim z nich kolik dní hučelo v hlavě! Dumali a dumali, a potom se rozhodli, že místo studování z nich budou raději „lvíčata chalífátu“ a předurčení vládci světa, a utekli z domova a šli bojovat za Islámský stát, aby se ta světovláda co nejdřív uskutečnila. A brzo tam dělali takové věci, že jich byl plný internet. A co si počala maminka Sněhurka? No, v podstatě měla tři možnosti. Za prvé: prohlásila, že její hodní kluci by nikdy nic takového nedělali, utřela si uplakané oči, zabalila se co nejdůkladněji a šla do Islámského státu své kluky vysvobodit. A tam ji bohužel zabili, protože brát chalífátu jeho lvíčata je zakázáno. Za druhé: utřela si uplakané oči a prohlásila, že její kluci jsou hodní kluci, že jsou to všechno pomluvy, a že to dá k soudu. Ale to si dala! Právníci jsou prapodivná chasa, prý když se dva sejdou, tak jsou z toho tři právní názory, a tak se soudila a soudila, a i když se jí neziskovky snažily pomáhat, konce to nebralo, a jestli neumřela, soudí se dodnes. Za třetí: Sněhurka nikdy nebyla moc akceschopná, navíc nemohla na to slunce, a když ještě celé léta jen seděla doma a pořád dokola vařila, prala a uklízela, tak ztratila svou akceschopnost úplně. Podívala se z okna a viděla, že ulice je plná hnědých dětí lítajících sem a tam, a že je jich čím dál víc. Podívala se kolem sebe a zjistila, že zůstala sama, a že s tím vlastně nemůže nic dělat. Pochopila, že Osud si s ní škaredě zahrál, sedla si do svého koutku a plakala a plakala, až se uplakala. Ano, je to smutný konec, děti, moc smutný. A přitom to mělo takový hezký začátek, viďte? Tak dobrou noc, a probůh, ať se vám zdá něco veselejšího, a hlavně - o něčem jiném! I když v dnešní době, chápu, je to těžké.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

https://simka51.ru: My, občané Protektorátu (1/3)
Brycewar: My, občané Protektorátu (1/3)
dublikaty_phei: My, občané Protektorátu (1/3)
Leonasmelm: My, občané Protektorátu (1/3)
Joleen: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

38 komentářů

Přidat Komentář

  • Petra  | 05.02.2016 14:54  | Reagovat
    Ano, premiér Sobotka a podivínský ministr pro lidská práva Dienstbier, který ve skutečnosti vytváří jen rasismus naruby, nutí Českou televizi natáčet multikulturní pohádky kvůli Romům a uprchlíkům. Akorát ničí pohádky, dělají dětem v hlavě zmatky a snaží se s nimi manipulovat jako za totality. Je to odporné. Tady je ta pohádka o Sněhurce, pan Donutil u mě skončil !!! : http://aeronet.cz/news/video-multikulti-snehurka-pro-deti-na-ct-podle-noticek-poradce-premiera-sobotky-unikle-emaily-opravdu-dokazuji-ze-ct-toci-pohadky-pro-deti-podle-tezi-poradcu-premiera-a-zajmu-nwo/
  • VladimírV  | 05.02.2016 15:40  | Reagovat
    Paní autorka přináší nový pohled na současnou situaci v Evropě. Je to Osud, který poněkud více než je zdrávo, ji obarvuje. Neboli něco, co se nedá ovlivnit. Pokud bychom tuto tezi přijali, nezbývá nám nic jiného, než žít v neustálých obavách, jak dopadneme. Ale to přece není pravda. Migraci je zatím možné cíleně usměrňovat. Nikoliv jít vstříc "růžové" budoucnosti jako dobytek na porážku.
  • Petra  | 05.02.2016 15:53  | Reagovat
    Migraci usměrňovat nejde !!! Denně připlouvají další tisíce uprchlíků. Lodě s nimi se potápět nemohou, otáčet lodě na moři se s nimi nesmí a když už přistanou na břehu Řecka, Evropa se o ně nesmyslně vstřícně stará podle ženevských konvencí, i když nejde o válečné uprchlíky, ale ekonomické migranty. Za těchto podmínek je to bezvýchodné.
  • fotrák  | 05.02.2016 19:29  | Reagovat
    Díky autorce za tenhle článek.
  • XXXXX  | 06.02.2016 00:49  | Reagovat
    Nějak si s tímhle nevím rady
  • Svatopluk Beran  | 06.02.2016 09:59  | Reagovat
    Já jsem příspěvek asi nepochopil. Pokud však, jak píše Vladimír je tato migrace naším OSUDEM, tak to bych důrazně nesouhlasil. Neovlivnitelným OSUDEM byla například pro Iry neůroda brambor v devatenáctém století a následná milionová migrace Irů do Spojených Států z důvodu hladomoru. Za tuto migraci občanů Blízkého a Středního východu do Evropy nenese příroda a OSUD ji doprovázející, nýbrž plnou odpovědnost nese sprostá geopolitika vlád Spojených Států, cílená k ovládnutí světa jedním národem po tom, když na výzvu Spojených Států ukončil Gorbačov jednostraně studenou válku mezi východem a západem. Kterou však vlády Spojených Států vůči celému světu nikdy nehodlají ukončit u důvodu pocitu své vlastní světové výmečnosti a nadřazenosti. Wolfowitzova doktrína-USA je zemí oprávněnou ke světové hegemonii. “Naším hlavním cílem je zabránit nástupu nového rivala, ať na teritoriu bývalého SSSR nebo jinde, který by představoval obdobnou hrozbu jako dříve SSSR. To je dominantní závěr pro naši obrannou strategii a vyžaduje to, abychom se vynasnažili zabránit jakékoliv nepřátelské mocnosti ovládnout región, jehož zdroje by pod pevnou vládou byly dostatečné pro vytvoření globální mocnosti.“ Wolfowitzova doktrína ospravedlňuje dominanci USA ve všech regionech. Odpovídá neokonzervativní ideologii, podle které je USA nepostradatelnou a výjimečnou zemí, oprávněnou ke světové hegemonii. Rusko a Čína a vlastní názor vedle svobody ostatních stojí této hegemonii v cestě.
  • Honza  | 06.02.2016 11:40  | Reagovat
    S.Beran napsal :"Za tuto migraci občanů Blízkého a Středního východu do Evropy nenese příroda a OSUD ji doprovázející". Již jednou jsem upozornil na zajímavý rozhovor uznávaného filozofa, geologa a klimatologa RNDr. Cílka, který vyjádřil názor, že klimatické podmínky Afriky se stávají životu nepříznivé a dostaly do pohybu miliony lidí a tím přímo ovlivnily současnou migraci.
  • Honza  | 06.02.2016 11:47  | Reagovat
    S.Berane, vy si s tou Amerikou nedáte pokoj, je to stále dokola. O té Wolfowitzově doktríně-USA jste již psal pod jiným článkem. Ale zase máte pravdu že "100x opakovaná ..... i ..... přesvědčí" Obdivuji vaši zarputilost. Jenom tak mimochodem, kolik lidí jste již přesvědčil o zlé Americe ?
  • XXXXX  | 06.02.2016 12:41  | Reagovat
    Milej jeníku koukni se na statistiky oblíbenosti národů a zjistíš, že 8 procent. To není málo z deseti milionů. Nějak ta tvá milovaná amerika ztrácí.
  • Petra  | 06.02.2016 15:53  | Reagovat
    To, že jsou klimatické podmínky Afriky nepříznivé je faktem již miliony let. Ale migrační vlna k nám přichází ze severní Afriky - Alžír, Egypt a Maroko, kde jsou klimatické podmínky luxusní. Navíc většina migrace přichází stejně z Afghánistánu, Sýrie a Iráku a Iránu, nově i z Indie, takže pan Cílek do toho Afriku plete celkem nesmyslně. Proč migranti neputují do multikulturní a bohaté USA? Protože by každý druhý skončil za své zločiny na Guantanámu... Evropa si je tady hýčká jaka hada na svých prsou.
  • Honza  | 06.02.2016 16:53  | Reagovat
    5X - ano, statistika ......... .
  • Staník  | 06.02.2016 18:42  | Reagovat
    Honzo, tak mi napiš v čem je Amerika tak významná krom aktivního vyvážení demokracie mimo své území (Korea, Vietnam, Irák atd), kšeftování se zbraněma, vznikem Ku-Klux- klanu, fízlováním vlastnícch občanů, CIA, FBI a sraní se do vnitřních záležitostí suverénních států atd...). Možná mne zde zase nějakej poameričtělej pomatenec nazve komunistou ale fakt jedinej význam vidím v průběhu studený války, kdy na sebe měli namířený s Rusákama rakety a udržovali rovnováhu a tam si myslím USA sehrály určitě významnou roli. Ještě že se nenašel nějakej blbec, kterej by to spustil... Je fakt, že za komoušů byla pro mně Amerika vzorem, našívali jsme si americký vlajky na "džísky" a mysleli jsme si jak jsme světoví... a přitom jsme věděli jenom to, že tam žijou indiáni, medvěd grizzly a mastěj tam bassebal :-D Ber můj příspěvek trošku s nadsázkou a vnímej lehkou ironii. Ale zamysli se nad tím proč máš rád Ameriku a co přinesla pozitivního do tvýho života. Pokud pomineme současnou migrační vlnu, nikdo nás neohrožuje, ani to protivný Rusko a pokud je Amerika tak demokratická, proč má všude vojenský základny a cpe se do Evropy?? Nemá svejch problémů dost? Kdo o to stojí? A proč hodili po válce východní Evropu Stalinovi do chřtánu to jsem taky dodnes nepochopil....mám radši Rakušáky, jsou blízko, jsou milí, chlastaj pívo a nevnucujou mi svou demokracii a Maďaři mně taky nevaděj bo se do mně neserou, Poláky mám taky rád protože mají krásný dějiny a ještě hezčí baby :-) hezkou sobotu.
  • Staník  | 06.02.2016 18:46  | Reagovat
    Jinak k paní autorce článku. Snažil jsem se jej přečíst několikrát,pochopit ale pointa mi silně uniká. Nechápu. Možná by bylo třeba pro pomalejší jedince jako jsem já zevšeobecnit ve dvou třech větách. Fakt se v tom motám. Hezký večer.
  • Honza  | 06.02.2016 19:35  | Reagovat
    Staníku, jiné státy či velmoci se nechovali či nechovají podobně ? Vaše přesvědčení a váš názor vám neberu, je to vaše právo a já vám ho nehodlám vyvracet.
  • XXXXX  | 06.02.2016 19:37  | Reagovat
    Tos neměl Staníku, teď se tu zjeví američan z vysočan a vysvětlí ti že paní zamýšlela vysvětlit ti jak to je v usa skvělý. chyba chyba.
  • XXXXX  | 06.02.2016 19:39  | Reagovat
    Je fakt, že stejný svině byli ještě Japonci. A pak už mě nenapadá nikdo kdo by povraždil 3 miliony vietnamců, nebo podobnejch.
  • Honza  | 06.02.2016 19:41  | Reagovat
    Staníku, ještě k těm Polákům, baby jsou vkus každého ale právě Polákům Američané nevadí a nemají obavy z jejich pobytu na jejich území.
  • Venca  | 06.02.2016 20:03  | Reagovat
    Jsem nepochopil,ale asi to přežiju. Honzo,kdy tak asi naposled byly v africe příznivé klimatické podmínky? Nemusíš přřesně,stačí plus mínus na desítky tisíc let. A pak si dej do žákovský další hvězdičku a na trenky udělej další proužek. Fírbachr a Obama budou mít radost.
  • VladimírV  | 06.02.2016 20:40  | Reagovat
    Možná nám autorka textu zcela objasní své pohnutky k napsání článku. To, že zmínila OSUD jako ústřední dějovou postavu, je dle mého názoru její zcela zjevná opatrnost pro hodnocení současné situace. Na jedné straně vidí stále narůstající problém migrace, který většina občanů vnímá s pochopitelným respektem. Zároveň však neodmítá alternativu smíření se s OSUDEM jako jediné řešení. A to je velmi zlé.
  • Svatopluk Beran  | 06.02.2016 20:45  | Reagovat
    S.Beran napsal :“Za tuto migraci občanů Blízkého a Středního východu do Evropy nenese příroda a OSUD ji doprovázející“. Již jednou jsem upozornil na zajímavý rozhovor uznávaného filozofa, geologa a klimatologa RNDr. Cílka, který vyjádřil názor, že klimatické podmínky Afriky se stávají životu nepříznivé a dostaly do pohybu miliony lidí a tím přímo ovlivnily současnou migraci. Honzo už jsme se o tom bavili, ale tedy znova. Já píšu - že migraci občanů Blízkého a Středního východu do Evropy nenese příroda a ty odpovíš že nějaký - filozof, geolog a klimatolog RNDr. Cílka, vyjádřil názor, že klimatické podmínky Afriky se stávají životu nepříznivé a dostaly do pohybu miliony lidí. Prosím Tě odkaď, z toho Blízkého a Středního východu. Myslíš to váženě? Víš Honzo kde je Blízký a Střední východ o kterém já píšu a kde severní Afrika? To za prvé. Za druhé. Že se neustálemění klimatické podmínky je nezvratnou skutečností zrovna tak jako že se to nestalo teprve minulý rok, ale že to běžně probíhá. Kadáfí a stabilita jeho diktátu byla hranicí která neumožňovala tento nekontrolovatelný a šokový přesun do Evropy na podkladě změny klimatických podmínek. On totiž tyto migranty a jim podobné dokázal zaměstnat a tím je nepustit víš do Evropy. Nedělal to pro nás, nýbrž pro sebe a budoval tím a podporoval vznik a upevnění Africké Unie a protože do toho vkládal největší investice, chtěl také tuto Africkou Unii řídit. Ta by však mohla potom A.U., Americe, Evropě, Číně i Rusku zvednout ceny vykrádaných komodit z Afriky těmito zeměmi a tak ho jedni zařízli a druzí byli zticha. Samozřejmě v tom hrála cenu i ropa. Ten kdo zničil tuto přirozenou zábranou pro Evropu byli sami Američané s Evropany. A to finanční a poradenskou podporou bojůvek příznivců AL-Kaidy v Libyi. Za druhé pak vytvořením bezletové zóny nad Lybií. Což vedlo ke strčení trubky Kadáfímu do prdele a úniku zřejmě až 2 milionů lidí ze Střední Afriky, kteří najednou ztratili práci v Lybii. O tom že migraci občanů Iráku, Sýrie, Afganistánu či Pákistánu do Evropy, podle pana filozofa, geologa a klimatologa RNDr. Cílka, zapříčinilo podnebí ve Střední Africe se doufám nebudeme radši ani bavit. Na tuto teorii může podle mne přistoupit jen hlupák nebo americký fundamentalista. Pojem hlupák a americký fundamentalista neberte prosím jako urážku, tak to myšleno není, nýbrž jako úroveň uváděných argumentů ve vzájemném výměně argumentů.
  • Svatopluk Beran  | 06.02.2016 21:23  | Reagovat
    Láďo dík. Já v tom doopravdy tápal. Může to klidně být jak píšeš. Já ti budu věřit, protože se mi vůbec nechce luštit tuto, pro mne tajenku a ztrácet tím čas. To jdu radši potlapkat přítelkyni po zadečku, co kdyby to dneska vyšlo stejně jak každé vánoce?. Jo, a nebudou snad brzo volby? Vždycky se tu před volbami objeví někdo nový s něčím rádoby chytrým a pak úplně zmizí.
  • VladimírV  | 06.02.2016 21:57  | Reagovat
    Sváťo, držím Ti palce. Paní publicistka zkrátka publikuje. Pokud jde o její schopnost sdělit čtenářům svůj názor, měla by v politice poměrně silnou konkurenci. Ještě, že ctí pravidlo "poslední věty", kdy se dozvídáme, co vlastně chtěla říci.
  • fotrák  | 06.02.2016 23:20  | Reagovat
    Sorry pánové, ale pořád v postavě Sněhurky nevidím jiný rozměr než universální vítačku. A ONA o SVÉM osudu hovoří jasně. Pointa pohádky jde dle mého in medias res.
  • fotrák  | 06.02.2016 23:26  | Reagovat
    VladimírV 6.21:57 Je možné, že Vás někdo zastoupil?
  • VladimírV  | 07.02.2016 01:06  | Reagovat
    K fofrákovi: Je to můj autentický příspěvek. Ctím Váš názor na obsah příspěvku. I já si rovněž dovolím tvrdit, že jeho pointa je cílená.
  • Staník  | 07.02.2016 01:15  | Reagovat
    Honzo, mně Amerikáni taky nevaděj, když jsou zalezlí za mořem, neříkaj mi co mám dělat, nestavěj mi tady radary a a neštelujou rakety .... a nevím kde jsi přišel na to, že Poláci je chtějí na svým území. To je zase jen politika kamaráde. Nicméně jsi mi nenapsal proč máš rád Ameriku...a taky fakt neznám velmoc, která by dělala stejný zhovadilosti jako amíci. A teď mi řekni ještě co si představuješ pod označením velmoc?
  • Honza  | 07.02.2016 10:23  | Reagovat
    S.Berane, vaší odpovědí jsem došel k názoru, že vaše demagogie je skutečně neskutečná. K tomuto závěru mne vede vaše vyjádření k p.Cílkovi a jeho názoru k problémům migrace. Nevím jaké máte vzdělání, ale p.Cílkovi nesaháte vzděláním,seriózními vědomostmi a přehledem ani ne ke kotníků. Najděte si jeho článek ( to určitě dokážete) a potom někoho suďte. Jste obyčejný levicově zamindrákovaný idealista. Tímto komunikaci ohledně Ameriky končím.
  • XXXXX  | 07.02.2016 12:34  | Reagovat
    :-)
  • Svatopluk Beran  | 07.02.2016 14:52  | Reagovat
    Nemyslím si Honzo že jsem zamindrákovanej levičák, (samozřejmě vám tento názor na mne neberu). Na rozdíl od pana Gryce, který tady v poslední době brečí nad před padesáti lety rozlitým mlékem, já varuju už téměř deset let před budoucností americké militantní politiky. Tudíž neřeším neměnnost minulosti, nýbrž poukazuji na možnou hrůzu z americké neoliberální světové agrese. Že vám bohatství na dluh a ještě k tomu na úkor jiných zemí nevadí je sice smutné, ale je vaše věc průměrného dnešního člověka bez mravních kulturních zásad. Já jsem stále ještě přesvědčen že bohatství v tržním systému má být generováno legálně a bez vraždění či iniciaci bezdomovců a sirotků. Možná jste si toho nevšiml, ale v nynější migraci je i přes sto tisíc dětí (sám jste podotkl že za smrt dítěte by jste se přiklonil i k trestu smrti). Tak z těch přes sto tisíc sirotků se již v Evropě ztratilo minimálně deset tisíc. A nevíte kam asi? V nejlepším případě byli odlákáni a prodáni k adopci. V horším případě na dětské práce. Ještě v horších případech do sexuálního Evropského a především Amerického pedofilního prostředí. A v úplně nejhorším případě použiti na odběr lidských orgánů. Klidně si mne přiřaďte k obyčejnému levicovému zamindrákovanému idealistovy. Vy jste pro mne obyčejný americký fundamentalista, který žije z amerického hospodářského světového teroru, na který doplácejí, dnes už i po deseti tisících dětské oběti.
  • XXXXX  | 07.02.2016 19:13  | Reagovat
    No jeníku to asi nepřebiješ. Beran palec vzhůru.
  • Staník  | 07.02.2016 20:44  | Reagovat
    Tohle už si mu Berane psát asi nemusel, nepochopí to. Stejně vystřílel"pušný prach" a došel mu dech, protože ani mně nebyl schopen odpovědět. To je prostě argumentace typu Fürbacher - jo jen tak mimochodem počítej s tím, že tě náš čechoemeričan pěkně sundá až si to přečte a vynadá ti tradičně minimálně do komoušů :-). A ty Honzo si z toho nic nedělej, taky jednou dostaneš rozum......možná. Seš ještě mladej a moc horkokrevnej :-D Hezký nedělní večer všem.
  • honza  | 08.02.2016 06:51  | Reagovat
    Můj názor na budoucnost Ameriky jsem již napsal. No a zda se S Beran stále nevraci do historie nevím, bavím.
  • Honza  | 08.02.2016 13:15  | Reagovat
    S.Berane, s těmi dětmi s vámi souhlasím že je to špatně, Ať se vyšetří kdo, kde a proč s těmi dětmi udělal a klidně dostane trest nejvyšší. Já jenom chci podotknout že ne všechny děti museli skončit tak jak píšete ( viz. vyjádření Europolu) Při překračování hranic EU zmizelo 10 tisíc uprchlických dětí, uvedl šéf Europolu Brian Donald. Nejméně 5000 děti zmizelo jen v Itálii, řekl pro The Observer. Další tisíc nezletilých zmizel ve Švédsku. Nicméně, podle Donald, zmizení 10 tisíc děti nemusí nutně svědčit o přebujelé kriminalitě a únosech. „Máme-li říct, že všech 10 tisíc děti zmizelo, by nebylo velmi rozumné. Ne všechny z nich se staly otroky, nebo byly prodány,“ uvedl. „Některé z nich se také mohly dostat do normální rodiny. My prostě nevíme, kde jsou, a co se jim stalo. Samozřejmě, máme také důkazy o sexuálním zneužívání dětí-uprchlíků, zejména v Maďarsku a Německu. Nelegální průmysl se aktivně rozvíjí za posledních 18 měsíců. Drtivá většina zadržených ve vězeních těchto zemích byla zapojena do protizákonných činností, spojených s tokem migrantů."
  • Libor Furbacher  | 09.02.2016 14:28  | Reagovat
    Pane Beran ,to je zase vase jedna perlicka.Ze mate v evrope problem s utecenci,je jasny,tak ho zacnete resit.Pokud se o ne neumite a nebo nemuzete postarat,tak vemte armadu ,udelejte v syrii safe haven aby se mohly vratit a nikdo je nevrazdil. Radi pujdou zpet. Na to ale je potreba balls,kdyz vam zacnou vozit domu kluky v body bags.Tohle za vas vzdy delala amerika. Samozrejme ze to je chyba obamy,protoze kdyby to tam srovnal ,tak ten problem nemate.Ale protoze jedna presne tak jak evropske ''liberalni'' vlady,tak najednou budete muset grow-up a starat se sami o sebe. Nemci uz na to s francouzema prisly pridali do rozpoctu a vyviji nove tanky.Polaci nejenomze chteji americkou zakladnu ale chteji mit americke nuklearni zbrane. http://www.ctvnews.ca/world/poland-considers-asking-nato-for-access-to-nuclear-weapons-1.2688786 No a jaka je vidina vaseho ceska pane Beran?Budeme se dale litovat a nadavat na americany?
  • Venca  | 09.02.2016 20:43  | Reagovat
    Tak hlavně našince sere, že z migrantů nic nekouká. Kdyby se přes česko opravdu valily tisíce přistěhovalců a dalo se jim aspoň něco předraženýho prodat - nebo je za třisto euro kus převézt skříňovou ávií z Břeclavě do Děčína, hned by se pohled veřejnosti na ně trošičku k lepšímu změnil :-) Jinak ten původní příspěvek mi přinde, že paní autorka začala něco psát a neměla ještě úplně jasnou představu co vlastně psát chce a tak se do toho kapánek zamotala. Takže vlastně nakonec kdo je v té pohádce kladná a kdo záporná postava neví ani ona sama, natož pak my vesnický balíci...
  • Svatopluk Beran  | 09.02.2016 21:33  | Reagovat
    Honzo vy budete asi mladý nepoškozený vládou jedné strany. Jse přesvědčen že neumíte jak my strší číst mezi řádky. Jakou vypovýdající hodnotu má asi tak slovní spojení šéfa Europolu Briana Donalda. - NEMUSÍ PŘESNĚ SVĚDČIT - na něj navazující - MÁME LI ŘÍCT - další - BYLO BY VELMI NEROZUMNÉ - a další - MOHLY SE DOSTAT. Honzo v tom čtete a slyšíte něco jako - JSOU V NORMÁLNÍCH RODINÁCH, NENÍ NÁM JEN JASNO PROČ JE TY RODINY, KDYŽ JSOU NORMÁLNÍ, NENAHLÁSÍ do sociálního sytému. Proč je ty rodiny tají, když jsou normální?_ Kupte a přečtěte si knihu bývalého výkonného ředitele Světové banky Moisése Naíma ČERNÁ KNIHA GLOBALIZACE, ať máte aspoň malou možnost se dostat do světové reality. U nás kniha vyšla v nakladatelství Vyšehrad, v edici Světové dějiny v roce 2008. Vlastním tuto knihu od bývalého výkonného řiditele Světové Banky vydanou též v češtině, již od jejího prvního vydání u nás. Na obálce knihy zaujme stručný výčet témat -- ilegální obchody, obchod se zbraněmi, terorismus, drogové kartely, pašeráci, prostituce, praní špinavých peněz, mezinárodní mafie, novodobé otrokářství, korupce, zločinecké vlády, nadnárodní korporace. V úvodní kapitole -- Války, které prohráváme -- se mj. říká: V rozporu s předpisy a daněmi, dohodami a zákony je doslova všechno, co má nějakou hodnotu, nabízeno na dnešním globálním tržišti k prodeji -- včetně zakázaných drog, ohrožených živočišných druhů, lidských nevolníků pro sexuální otročení a práci v robotárnách, lidských mrtvol a živých orgánů k transplantaci, kulometů a raketometů, centrifug a chemikálií používaných při vývoji jaderných zbraní. Ilegální obchod je nejenže na vzestupu, ale i jeho provázanost se sociální krizí -- s konflikty, korupcí, vykořisťováním -- je nejkomplexnější od doby zrušení transatlantického obchodu s otroky. Přes veškeré důkazy přetrvávají přinejmenším tři velké iluze -- první, že nejde o nic nového. Autor zde, ale i dalších kapitolách podrobně rozebírá dnešní stav, který od ekonomických reforem a politických změn devadesátých let spolu s novými technologiemi zaznamenaly kvalitativně i kvantitativně takový nárůst nezákonných aktivit, které byly donedávna nepředstavitelné, které svět dosud nepoznal a vlády na něj nebyly, a ani nemohly, být připraveny. Druhou iluzí je, že v nezákonném obchodě jde jen o zločin. Globální kriminální aktivity transformují mezinárodní systém, staví na hlavu pravidla, vtahují nové účastníky a mění poměr sil v mezinárodní politice a ekonomice. Nejedná se již jen o jednotlivé mafie, teroristické organizace či buňky a jednotlivé zločince, ale o rozsáhlé sítě vysoce motivovaných jedinců, které neváže loajalita k žádné zemi. Zisk pro ně může být stejným stimulem jako Bůh. Třetí iluzí je představa, že nezákonný obchod je "podzemní" jev ležící jakoby mimo naše hranice, mimo oblasti našeho běžného života. Autor dokazuje, že se opět jedná o velice nebezpečnou iluzi. Na této vebové stránce si můžte přečíst více,pokud knihu neseženete. http://www.ivysehrad.cz/data/products/ukazka-textu-1800.pdf
  • Zdeněk Gryc  | 10.02.2016 16:14  | Reagovat
    Marcela Hummlová, je milá a pěkná dáma, která "narušila" svým portrétem sérii apoštolů na orloji JL ... ... za milé děti, které si povšimly jejího blogu děkuje : ne-milý zlobivec, Ing.arch. Zdeněk Gryc
  • Venca  | 22.03.2016 10:47  | Reagovat
    Dneska měla pohádka další pokračování. Nemůžu si pomoct,ale Merkelová a jí podobný nadřazení by měli skončit někde na háku a zůstat vystavený jako výstraha,kdyby chtěl někdo něco podobnýho zkoušet po nich.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru