Miroslav Tomanec, Ing., MBA
Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a bývalý koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.
ZMĚNY POUZE KOSMETICKÉ.BOHUŽEL.
Miroslav Tomanec, Ing., MBA | 25.02.2016 21:42Středeční večer v DIODu nám nabídl opravdu "zásadní" úpravy systému hromadné dopravy ve městě při prezentaci řešitelským týmem – na levé straně předsednického stolu z pohledu diváka primátor Chloupek, ředitel Vilím a náměstek Vymazal, na pravé straně pak tři mladí nadějní dopravní inženýři. A máme se na co těšit! Už od dubna nebude základní interval 13 minutový, ale pouze 12 minutový! A od podzimu se zruší linka BI a namísto ní bude zase linka D, která bude jezdit trochu jinak..... Ale teď už vážně - jedinou opravdu výraznou změnou k lepšímu je zavedení přímých expresních linek do průmyslových zón. Na otázku, proč to trvalo 20 let od první žádosti odpověděl pan ředitel Vilím, že to nešlo z ekonomických důvodů (?!). Osm set tisíc vydaných na dopravní průzkum aby se zjistilo co ví o městské dopravě úplně všichni vadilo kupodivu nejvíce účastníkům setkání, kteří jinak ctí koaliční barvy - pánům Štorkovi (ČSSD) a Piáčkovi (KDU-ČSL). Bylo mně docela líto těch tří mladých mužů na pravé straně předsednického stolu - vůbec nepochybuji o jejich dobré vůli, invenci a snaze, věřím jim dokonce že i opravdu zvažovali jiné varianty řešení..... leč "levice" (a to určitě nejenom z pohledu diváka na předsednický stůl…) spolehlivě opravdovým změnám zabránila a své pozice uhájila. A tak na skutečné řešení palčivých problémů v této oblasti, kam patří zejména integrace dopravy, odlehčení náměstí, rychlé spojení Domu zdraví se sídlišti , zrušení šílené šestky, opravdové řešení potřeb občanů (ne tahle formalitka...) a také EKONOMIČNOST SYSTÉMU si budeme muset ještě počkat. Snad po volbách…. A právě EKONOMIČNOST SYSTÉMU městské hromadné dopravy zaujala včera možná víc než nastávající kosmetické změny, byť nebyla hlavním tématem. Velké ocenění patří organizátorům prezentace, že připravili jednoduchý, přehledný a lapidárný materiál, jak si vedení města považuje svůj Dopravní podnik, když jej dokáže nafutrovat 60 milionovou dotací (o 50% více než v roce 2006) aniž by se pozastavilo nad fakty neměnícího se rozsahu linek a rapidně klesajícího počtu cestujících (o 12% méně než v roce 2006). Pak se ale nelze divit plamenné obhajobě zbytečné a prázdné linky č.6 panem ředitelem Vilímem, která prodělává jenom 700 tisíc ročně, což je prý jenom o málo více než ostatní linky....