Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Zdeněk Gryc

Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla

Věřím v Havla

Zdeněk Gryc | 27.10.2016 09:51

Věřím v Havla, Otce demokracie všemohoucího, stvořitele pravdy i lásky, jenž se počal z Pehe Ducha svatého, trpěl pod slovenským Husákem, uchlastán umřel i pohřben do tří uren jest, sestoupil do pekel. Věřím v Havla svatého, jeho obcování, svatou kavárnu pražskou a kult Havla věčný, Amen. čtenář | 2016-10-21 10:23:53 | Reagovat -------------------------------------------- Karel Havlíček Borovský: "Dnes ctí tě za svatého, zítra budeš sviňák."

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
Olpemola: My, občané Protektorátu (1/3)
Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

70 komentářů

Přidat Komentář

  • Pavlík  | 27.10.2016 13:23  | Reagovat
    V Havla dnes už věří jen blázni, kteří ve své malosti a zaslepenosti nemají v co věřit, tak věří v tohoto komedianta.
  • XXXXX  | 27.10.2016 14:28  | Reagovat
    bod
  • Staník  | 27.10.2016 15:48  | Reagovat
    Architekte věřte si v co chcete, jen mně nenuťte v to věřit taky. O Havlovi vůbec nic nevíte, akorát si ho idealizujete a nám ho tady předkládáte jako českýho Chucka Norrise. On není žádná modla, v době kdy vy jste jezdil po Jihlavě žigulem, on tak moc trpěl, že měl jenom mercedesa. Byl to obyčejnej snílek pane Gryci,úplně mimo realitu. Vyhledejte si články kde o něm mluví bývalí disidenti. On uměl jenom filozofovat a i to špatně. Jeho divadelní hry byly laciné škváry, který by každej průměrnej kritik rozcupoval na hadry. Byl ale ve správný čas na správným místě a to z něj udělalo modlu. Nicméně politice vůbec nerozuměl a ani nechtěl. A vy jí bohužel taky vůbec nerozumíte. Zkuste napsat článek třebas o architektonickém stylu kláštera Zelená Hora - tomu rozumíte a lidi to přivítají. Ale tohohle už nechte, nejde vám to a jenom se ztrapňujete a jste všem pro smích.
  • Zdeněk Gryc  | 27.10.2016 17:20  | Reagovat
    jste prosím na špatné adrese, obraťte se na autora : Věřím v Havla, Otce demokracie všemohoucího, Amen. čtenář | 2016-10-21 10:23:53 | Reagovat
  • Staník  | 27.10.2016 17:39  | Reagovat
    Pochopil jsem samozřejmě, že zase žalujete :-) Cílem vašeho úříspěvku byla ukřivděnost, že se zase někdo serer do vaší modly. proto ta reakce.Tak toho odborníka na vše a glosátora všeho pozvěte na kafčo nebo na procházku a vyříkejte si to s ním. Ty vaše písemné a zcela dementní výměny názorů nemají stejně žádnou vypovídající hodnotu a aspoň by byl klid tady :-D
  • Zdeněk Gryc  | 27.10.2016 18:10  | Reagovat
    Tak toho odborníka na vše a glosátora všeho pozvěte na kafčo nebo na procházku a vyříkejte si to s ním. Děkuji za názor, prosím o přímluvu. Opakované osobní nabídky nebyly vyslyšeny. Dokazuje to řada komentářů v JL. Schůzka byla domluvena redaktory JL. Čekali jsme tam hodinku. "čtenář" čekáni ukončil telefonátem do redakce. ŽE NEPŘIDE. víte kdo poblil Roštejn? víte,kdo v noci kope do peřin? víte,kdo je autor -něžný poét vložené básnické modlitby? Za Váš názor děkuje Zdeněk Gryc, pokuste se ho také adresovat "čtenář"-i Jeho ve smyslu Vašeho názoru, ještě nikdo neoslovil. že?
  • Zdeněk Gryc  | 27.10.2016 19:27  | Reagovat
    Víte, kdo vystřelil z Aurory ? Víte, kdo napsal "Věřím v Havla? Nikomu zde v JL píšících se nezdá že, jak říkáme my dělostřelci, "přestřelil" cíl. Nebylo by dobré zarámovat cíl = 80 let Václava Havla. Ubrat trochu z prachové náplně sprostot, na jeho jméno ? Přemýšlení, podle TGM bolí, že ? Zítra je 28. října. . . V roce 2003 byl Havlovi usnesením Senátu a Poslanecké sněmovny propůjčen Řád T. G. Masaryka a Řád Bílého lva I. třídy. Senát ve svém usnesení také schválil formulaci „Václav Havel zasloužil se o stát“ po vzoru zákona o zásluhách T. G. Masaryka.[51][52] Dne 19. prosince 2011 vláda ČR vypracovala návrh Zákona o zásluhách Václava Havla. Poslanci jej schválili 1. února 2012, senátoři 29. února 2012. Prezident Václav Klaus zákon podepsal 16. března 2012.
  • XXXXX  | 27.10.2016 20:14  | Reagovat
    Ty architekte, to seš doopravdy tak blbej jak to předvádíš? Nebo to jen předvádíš? Staník ti to tam píše slušně, neslyšíš na to, tak já to zkusím takhle, protože to jinak neumím. Běž už s tím Havlem doprdele. Nikoho nezajímá a parlament senát a president prostě museli něco schválit aby se ukázali v tom nejlepším jidášským světle. Kdybys byl president ty schválili by to o tobě. Až zaklepe bačkorama ten dementní dědek co je tam teď od kterýho se vlastně moc nelišíš, taky schválej zákon o zásluhách pro změnu zase tohohle ochlasty. To už tak chodí. a za par let tu bude i zemansairport. Debilní národ si zaslouží debilní parlament, presidenta i architekta.
  • Staník  | 27.10.2016 21:02  | Reagovat
    Tohle fakt nemá cenu, on je fakt úplně mimo....
  • Venca  | 27.10.2016 21:04  | Reagovat
    Gryc - zasloužil se o socialismus. To by taky měli schválit. Radostné budování sídlišť a komunistických paláců určitě zaslouží odměnit.
  • Zdeněk Gryc  | 27.10.2016 21:28  | Reagovat
    Vážený pane XXXXX, Proč čtete ty bláboly, vykašlete se na ně jako "čtenář". Ten je taky nečte, pouze je komentuje. Je to jenom poezie "čtenář"-e v souvislosti s aktuálním děním v Ji-hlavě a 80 narozkami Václava Havla k jehož poctě bylo složeno poetické dílo-modlitba: "Věřím v Havla" Otce demokracie všemohoucího, Amen čtenář | 2016-10-21 10:23:53 | Motlitba za Martu to však není, že ? Modlitba pro Martu je česká píseň ze 60. let 20. století, která se stala symbolem odporu českého národa proti vpádu vojsk Varšavské smlouvy do komunistického Československa v roce 1968.[1] Hudbu složil Jindřich Brabec, text písně složil český textař Petr Rada[2] a píseň později nazpívala Marta Kubišová. Píseň byla vydána celkem ve čtyřech verzích a později v dobách normalizace byla zcela zakázáno její vysílání v rozhlase a v televizi.[1] Kdy ji zakážou zase? --------------------------------------------------------------- Zítra bude 28.října "bez 7. listopadu 1917 (vznik VŘSR) by nebylo 28. října 1918!" Propaganda, vážení soudruzi, ta se musí dělat nejenom vědecky, ale i s citem a obratně. Koncem října, byla RG Židenice v budově na Křenové ulici v Brně, vyklizena tělocvična. Na podlahu se položil obrovský pruh tvrzenéh bílého plátna. Poblíž byl kbelík červené barvy. Soudruh profesor kreslení, provedl selekci v davu hlásících se kolaborantů, kteří měli místo vyučování, tedy v době výuky, napsat na plátno velikánský nápis: BEZ 7. LISTOPADU BY NEBYLO 28. ŘÍJNA Další šťastné okamžiky pro nepříliš snaživé studenty nastaly, když se tato plachta upevňovala na okna v prvním poschodí. Že se pak vyučovalo a psalo za šera, fakt nikomu nevadilo. Plachta byla po nějaké době uskladněna a použila se znovu 28 října. Jo, vážení studenti, vy taky houby víte, že na gymnáziích a vysokých školách byly Výbory ČSM, které měli kulturně- propagačního referenta. Uvědo-mělci, nejenom propagovali, ale také odhalovali živly, jako byla 1 z 12 dam na kolotoči: VĚRA NOVÁKOVÁ, vyloučena ze studia svými spolužáky. Na FA v Brně to zařizovali svazáci, kterým předsedala asistentka, později docentka, nakonec Profesorka Bártková. Dneska houby zajímá, kdo byli spolužáci v jedné lavici 1952 Zdeněk Dvořák, 1953 Josef Opatřil, skauti, kteří byli vyhozeni. V den obhajoby v únoru 1958, nad ránem si přišlo pro spolužáka jihlav-áka Jana Sedl-áka STB. DNESKA, "že si každý hraje jen na svém písečku!? nikoli na PC éčku! Na uších má pro jistotu sluchátka! Rozum a srdce, kdepak jste? Přijímány jsou pouze slušné odpovědi! Wikipedie: "Sledujeme-li historii 28. října od roku 1918, poznáváme tak vlastně i dějiny našeho prvního československého státu. Až do roku 1937 jsme slavili 28. říjen v míru a svobodě. 28. říjen 1938 byl již poznamenán blížící se katastrofou. Oslavy v dalších letech (1939 – 1944) byly nacisty v průběhu II. světové války striktně zakázány. Jméno zakladatele a prvního prezidenta Československé republiky Tomáše Garrigua Masaryka muselo zmizet ze školních učebnic a nesmělo se ani ústně připomínat. Totéž platilo i o spoluzakladatelích republiky (Edvard Beneš a Milan Rastislav Štefánik) a o „mužích 28. října“ ( Antonín Švehla, Alois Rašín, Vavro Šrobár, František Soukup a Jiří Stříbrný). Krátké oživení tradice 28. října od roku 1945 skončilo únorem 1948. Komunisté dokázali s tímto dnem neskonale zatočit. Tvrdili např., že bez 7. listopadu 1917 (vznik VŘSR) by nebylo 28. října 1918! - Až do roku 1951 mohl být 28. říjen slaven ještě jako Den nezávislosti, avšak od tohoto roku už jen jako Den znárodnění. V roce 1975 zrušili 28. říjen jako den pracovního klidu a změnili jej na památný den s připomínkou tří událostí, takže pak byl tento den přejmenován na Den vzniku Československé republiky, Den znárodnění a Den vzniku Československé federace (ta vznikla 28. října 1968). V roce 1988 se stal 28. říjen opět výhradně pouze Dnem nezávislosti. Tento den proběhla na Václavském náměstí protikomunistická demonstrace, která byla rozehnána obušky a vodními děly. Původní význam byl tomuto dni vrácen až v roce 1989." ----------------------------------------------- Venca, vážení soudruzi, kteří nebyli nikdy ve, nebo na straně? má pravdu. Taky čekám jako Václav Dvořák, ten ale na odvlečení do Haagu, že? "Kufřík" jako čekající disidenti za totáče zatím nemám sbalenej Hoši, "DOBROU NOC A PEVNOU NADĚJI" Špagát na Šity-parku? Kulka?, synu TGM stačilo okno. Za nedbalou stylizaci a gram. chyby se omlouvá, "chudóžnik" ZG
  • Venca  | 27.10.2016 22:00  | Reagovat
    Ten člověk je zkouřenej.
  • Staník  | 27.10.2016 22:56  | Reagovat
    Taky by mě zajímalo co hulí za matroš :-D
  • Zdeněk Gryc  | 27.10.2016 23:05  | Reagovat
    ALE PODEPSANEJ, že milej Venco? Na to zatím neračte míti, že...? Třeba časem dospějete a stanete se občanem, který má jméno + příjmení. Četl jste prosím někdy rodokapsy, kýče a blbou jednoduchou romantiku? tak dobrou noc... kdesi se psalo, že čím se jistá hmota rozmazává, tak je zjevnější její podstata. Jan Masaryk: Dobrou noc a pevnou naději. zejtra je 28. října... Nihil novi sub sole ! Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků. čtenář | 2015-06-19 16:23:47 |
  • Zdeněk Gryc  | 28.10.2016 09:11  | Reagovat
    EXPONÁT BLOG "VĚŘÍM V HAVLA" je EXPONÁT KOMENTÁŘE k němu jsou EXPOZICE Smyslem této publikace je zachovat stav a úroveň aktuálních komentářů v Jihlavských listech. Je to zrcadlo doby. Vzpomínám na dobu, kdy soudruzi po řeči Husáka: "dnes si každý píše svůj kádrový posudek sám" tímto výrokem zastrašovali a umlčovali. Komentáře sem vložené plně vystihují myšlení té "nemlčící menšiny". Včera: na Primě, v pořadu Show Jana Krause 88 letý Jiří Brady znovu upozornil, kam vedlo mlčení většiny za nacismu i komunismu. Dnes: ________________________________________ Seznam Hlavní obsah Jiří Kubík, Sabina Slonková 08:05 Kdysi nejvlivnější lobbista, který dokázal z úkrytu na Vysočině dostat Miloše Zemana na Hrad, před dvěma lety uzavřel svoji legendární kancelář v pražské Školské ulici a odešel do penze. Veškerý čas věnuje vnoučatům a boji s nemocí. Po nevydařených pokusech o telefonický rozhovor jsme se za Miroslavem Šloufem vydali do jeho bydliště v Líšnici u Prahy. Článek Miroslav Šlouf, který coby poradce Miloše Zemana odstartoval v polovině devadesátých let politický comeback bývalých aparátčíků a legalizoval vztahy s kontroverzními podnikateli, je dnes jen stínem sebe samého. Přišel o mocné spojence, velký byznys a hlavně o zdraví. „Nechci s vámi mluvit" Velice doporučuji tento článek 2x přečíst. Tímto blog "Věřím v Havla končím". S pozdravem: Ing. arch. Zdeněk Gryc
  • Fejinka  | 28.10.2016 09:32  | Reagovat
    Tak věřte a bude vám přáno. Až přijde opravdová demokracie a ne tato hra na tzv. demokracii, tak bude Havel dán na stejnou váhu s Gottwaldem. Musíte jít s dobou. Nyní je v "kurzu" Zeman a pražský protektor Schapiro se velmi snaží a těch análníků v Praze a potažmo i někde jinde v Čechách má nějakou řádku. Hlavně v "uměleckých kruzích", sdělovacích prostředcích (JL nevyjímaje), ve stejných tvářích našich "pravých politiků", části rektorů VŠ a jim podobných análníků. Doufám a věřím, že si občané dobře všímají a příští rok, už konečně, jim to dají znát ve volbách. Je za minutu dvanáct. Ani bych se nedivil, že volby mohou být zmanipulované.
  • VladimírV  | 28.10.2016 11:05  | Reagovat
    Milý pane Gryci, jistě Vám neuniklo, že pan Brady "nejel stejnou čáru" jako jeho povedený synovec. A to i přesto, že se ho pan Kraus hodně snažil vmanipulovat do revoluční euforie havlistů. Je to člověk, který si dokáže vážit života a je pořádné svinstvo, že se jeho osoby snaží někteří (rozhodně ne mlčící většina) zneužít v útocích na prezidenta. Mám slabý dávící efekt, jinak bych zvracel nad tím, jak se i někteří politici snaží vecpat do mysli občanů svým přehnaným patolízalstvím vůči panu Bradymu jenom proto, aby zvětšovali smrdutou kuličku své úspěšnosti. Co z toho všeho vyplývá. Aureola, kterou vytvořili havlisté kolem pana Bradyho, zákonitě popuzuje část společnosti vůči němu. To si on samozřejmě nezasluhuje. Jestli je to metoda, jak společnost spojit, tak to ani omylem. Je to jenom další díl bizarního života lidu českého.
  • Staník  | 28.10.2016 12:48  | Reagovat
    Hezky napsáno pane Havlíčku.
  • XXXXX  | 28.10.2016 15:37  | Reagovat
    No tak to bych taky chtěl umět. Bohužel jsem příliš přímočarý.
  • VladimírV  | 28.10.2016 21:36  | Reagovat
    Ne, nechci nijak exhibovat. Díval jsem se na předávání státních vyznamenání. Hlavně pak sledoval komentář ČT. A samozřejmě čekal na poslední věty. A přišlo to. Zmínka o neúčasti některých potentátů mne ani tak nepřekvapila, je to holá pravda. Ale to, že Dagmar Havlová, manželka prezidenta VH nebyla pozvaná, to mne docela zarazilo. Pokud je to pravda, je to od organizátorů dosti neomalené, pokud ne, protože Dáša zkrátka pozvání odmítla, je to další polínko, které ČT 1 přiložila k šíření špíny proti Hradu. Docela by mne zajímalo, jak to bylo doopravdy.
  • Venca  | 28.10.2016 22:37  | Reagovat
    Myslete si, že jsem hovado, ale pro mě osobně je dnešek akorát tak dnem, kdy se nejde do práce. Opravdu necítím nějakej záchvat vlastenectví. Taky jak se v tom mám já, vesnickej Pepek vyznat ? Tlačili mi pořád do hlavy, že je to den znárodnění a taky tuším jakási Martinská deklarace, nebo co. To už teď prej zas neplatí a je to tryzna za tatíčka Masaryka. Poučte mě teda sakra někdo (prosím kromě architekta) - co je to vlastně ČESKÁ STÁTNOST ? Je to přenechání Sudet bez boje, souhlas s protektorátem, vítěznej únor, dočasnej pobyt spřátelených armád, vstup do NATO (to do dneška nechápu - co máme geograficky společnýho se severním Atlantikem), a nebo ponížená nóta čínské straně a vládě ? Kur-va lidi, co to vlastně chceme slavit ???
  • Venca  | 28.10.2016 22:38  | Reagovat
    Vladimír - šířit špínu proti Hradu asi není potřeba. Ty sračky se valej po starejch zámeckejch schodech samy.
  • Libor Furbacher  | 29.10.2016 00:06  | Reagovat
    Venco ,musim s vami souhlasit v clanku o te ceske statnosti.V dobe nejdulezitesich chvil pro narod se vetsina bohuzel chova jako bystanders.jako ze se jich to netyka.Nejak bylo nejak bude.A to nejni nejlepsi podhoubi pro vlastenectvi.Vzdy ocekavame nekde nejake ''vysvobozeni''. Z nekterych clanku to jenom cisi. Jako treba Fejinka cituji'' Až přijde opravdová demokracie ........atd'',Demokracie nikdy neprijde,nema nohy.Cesko melo stesti ze mu byla darovana.Takovych statu moc nejni.Ale o tu demokracii se musite bit a starat se o ni.Jinak prave tu demokracii jini vyuziji aby vam ji sebraly. Tez Vas druhy clanek o ''starych zameckych schodlech ''to trefil tez.
  • XXXXX  | 29.10.2016 01:08  | Reagovat
    Ty volë venco já se voščral jako prase. Zdar všem architektům
  • VladimírV  | 29.10.2016 08:58  | Reagovat
    Venco, ty sračky se na Hradě válejí už od revoluce. Stará paní Fišmonová, která dělala na Hradě kádrovačku několika prezidentům, a poté si ji i VH ponechal jako člověka, který se zkrátka vyzná, líčila, co nastalo po jeho nástupu na Hrad. Jako noblesní dáma se těžko smiřovala s tím, že na Hrad chodili různí "otrhanci". Nu budiž. Ale s čím se nesmířila, že se na Hradě začalo krást. Pak nastoupil VK, intelektuál, a především člověk, který povýšil osobní ego nad obecnou morálkou. Viz jeho amnestie a abolice. No, a nyní je na Hradě MZ, který defiluje svojí prostořekostí a při vědomí toho, že byl lidmi přímo zvoleným prezidentem, dává nepokrytě najevo svým odpůrcům, že mu jejich poštěkávání dělá radost. Pane Fürbachere, jste trochu mimo realitu. Naše země, ač tomu moc nevěříte, neprochází svojí nejdůležitější fází. Pokud takové byly, myšleno rok 1948 a 1968, stali jsme se hračkou mocných. Rok 1989 dal všem naději na svobodný život, což se stalo. Do jaké míry si kdo svobodu představuje, je vidět. Jsme součástí EU a většina národa se zkrátka nechce dožít situace, že zůstaneme s hubou rozmlácenou němí. Proto věří současnému prezidentovi, který se stal symbolem odporu proti její islamizaci. Každá demokracie končí válkou, s tu si opravdu nepřejeme.
  • XXXXX  | 29.10.2016 11:46  | Reagovat
    Problém této demokracie je v tom, že to není demokracie, ale anarchie. A to, že si jako můžu vyjet kam chci, nebo zcela beztrestně (v uvozovkách) prohlašovat, že president je kretén, mi jako demokracie moc nepřije. Co je ale nejhorší, že ikdyby se našel nějakej fakt dobře to myslící jedinec a dokázal přesvědčit masy, tak ho ta chátra co tam nalezla za Havla a jejíž učedníci to tu řídí dneska stejně k ničemu nepustí. Typickým příkladem jsou vítězové a poražení krajských voleb. A dost, stačí, že se o politice hádáme v hospodě.
  • VladimírV  | 29.10.2016 11:53  | Reagovat
    XXXXX - bod.
  • Fejinka  | 29.10.2016 12:57  | Reagovat
    Pane Furbachere, nevím jakou vy si představujete demokracii (na to bych se také zeptal těch řečníků včera na opovyznamenáních na staromáku).Jestli ta současná, havlovsko+klausovská , tak to pěkně děkuji. Ten první to podělal jak mohl, ničemu nerozuměl, ani ty jeho hry jsou bída. Akorát ty řeči o lidských právech, ty ničemu neuškodí, tam se mohl vyžívat a předvádět se západu. Bratři Slováci ho moc "milovali". Už jen kvůli němu také chtěli pryč. Ten druhý svými hokusy-pokusy v ekonomice to dorazil. Dnes sem tam začíná rozuměji mluvit. Ti včerejší herci neherci a političtí zkrachovanci se snaží přihřát si svoji polívčičku (Němcová, Píťa) a horlivec Gazdík s medvědářem Hermanem a moderátorem Horáčkem jsou potencionální noví vlastizrádci. Občané, pamatujte si je.
  • Venca  | 29.10.2016 17:23  | Reagovat
    Republiku si rozvracet nedáme !
  • Svatopluk Beran  | 29.10.2016 19:33  | Reagovat
    Mě je pana Bradyho naprosto líto. Tento český občan židovské národnosti s určitě složitým a nelehkým životem - který během 2SVválky prožily desetitisíce českých židů - byl zneužit coby UŽITEČNÝ IDIOT - Zhoda časových okolností návštěvy bývalého agenta CIA a nejvyššího zástupce Tibetské otrokářské společnosti před anexií Tibetu Čínou - Dalajláma, sehrál roli ve dnech české státnosti téměř shodnou roli. President Zeman, který byl zvolen presidentem většinovou částí společnosti jako menší zlo než Scwaerzenberg, je za svou činnost dělící stejné sympatie obchodování se Západem a Východem trnem v oku Spojeným Státům. Velvyslanec USA v ČR Scharpio, pak typickým americkým způsobem využívá slabostí dnešního českého presidenta Zemana a jediného povoleného náhledu českých medií na světové dění, nařízeného EU. Vše pak ještě za pomoci některých našich - rádoby herců - kteří netuší o co v geopolitickém souboji velmocí jde a která bije - Isová Mádl, Krytinář Smoljak, rozvracejí a dělí českou společnost. Vše se doposud děje demokratickou. Přejme si jen aby CIA nezačala školit, platit a vyzbrojovat české nácky a tím zde nezačal 25 let po sametové revoluci ukrajinský Mejdan.
  • Venca  | 29.10.2016 20:55  | Reagovat
    No konečně, to to trvalo.
  • XXXXX  | 30.10.2016 01:41  | Reagovat
    S Beranem naprostej souhlas.
  • Honza54  | 30.10.2016 07:29  | Reagovat
    Pro Svaťu : Myslím, že Krytinář už zemřel, tak těžko může něco rozvracet
  • Svatopluk Beran  | 30.10.2016 08:59  | Reagovat
    Krytinář i Smoljak byli hereckými ikonami pro možnost vzniku první americké vojenské základny u nás. V mnohých pořadech lobovali za její vybudování na našem území aniž v dobré duši vůbec tušili o co jde. ( dodnes jsme jediní kteří nejsou přímo zasaženi legálně umístěnými americkými vojsky na našem území i když si tu projíždějí jak chtějí, pořádají paradesantní výsadky či nalétávají při nácviku bombardování našeho území a měst jak chtějí, bez schválení poslanecké sněmovny). Dané herce jsem uvedl jen jako příklad dřívějších snah o manipulaci s našimi herci a umělci. Musí být jasné že každý má nárok na svůj pohled na to jak by měl vypadat svět a život v naší republice. S tím nemám sebemenší problém. Media mu však musí v demokracii zaručit i kompletní pravdivé informace o daném problému a to ať jsou kladná či záporná. Naše media však na příkaz EU a našeho transatlantického strategického partnera mají za povinnost podávat informace jen z určitého úhlu pohledu. Všimněme si například jak Rusové v Alepu bombardují a zabíjí jen civilisty. O počtu radikálů a tzv. - UMÍRNĚNÝCH REBELŮ - ani slůvko. Zatím co v Mosulu už víme kolik Američané zabili radikálů a - UMÍRNĚNÝCH REBELŮ - ( nedělejme si iluze že tam žádní nejsou jenom proto, že se o nich nemluví), zatím co americké bomby doposud nezasáhly ani jednoho civilistu. TAKTO PODÁVÁNÉ INFORMACE JSOU TOU SKUTEČNOU SKRYTOU MANIPULACÍ S OBČANY – (MNOHDY SROVNATELNÉ S TOU BÝVALOU KOMUNISTICKOU) - NAŠÍ ZEMĚ A CÍLENĚ ZNEMOŽŇUJÍ MÍT VLASTNÍ OBJEKTIVNÍ NÁZOR A POHLED NA DANOU MÍSTNÍ I SVĚTOVOU SKUTEČNOST
  • Jan P.  | 30.10.2016 10:14  | Reagovat
    Vážení diskutující ! Nikdy jsem nezaznamenal,že by se naši ústavní představitelé omlouvali např.německé kancléřce Merklové nebo představitelům EU za protiunijní názory a postoje,které zaznívají od českých politických elit a euroskeptiků. Na základě setkání ministra Hermana s dalaljámou zaslali nejvyšší český ústavní představitelé Číně omluvný dopis-ostudné memorandum. ČR vyváží do Číny asi 1% svého zahraničního obchodu.Sobotkova vláda ani dalaljáma celistvost Číny nezpochybňuje. Podívejme se na data obchodní bilance ČR na opačnou světovou stranu-EU,SRN,Spojené státy. Tady něco nehraje ! Považuji zajímavou hypotézu ,která vazalské chování a poníženecký postoj českých ústavních představitelů vidí u Petra Kellnera. Jedno procento zahraničního obchodu je samozřejmě z hlediska státu bezvýznamné, významné může být pro konkrétní firmy a podnikatele, jejichž podnikání patří právě do toho jednoho procenta. To by mohl být nejspíše Petr Kellner, o tom jsem před časem slyšeli, že cestuje do Číny, dokonce tam snad vozí naše politiky svým vlastním letadlem, jestli se nepletu. A podniká tam ve finančnictví, nemýlím-li se, což je odvětví, které si čínská vláda hlídá, takže páky na to, aby Kellnerovi podnikání zatrhla, pravděpodobně má. Jestliže strach našich předních politiků z čínské nelibosti je strachem Petra Kellnera, zbývá objasnit, odkud Petr Kellner bere na naše přední politiky vliv. Souhlasím s tím,že pan Brady a oslava státního svátku 28.října se stal obětí soukromích bitev. Nicméně by mě zajímalo o čem ministr kultury Herman(KDU-ČSL) s tibetským duchovním vůdcem mluvil ? Je veřejně známý fakt,že dalaljáma je stále marxista. Na rozdíl od jiných s tzv.českého Majdanu žádný strach nemám.Velmi výstižně a trefně celou situaci na A2larmu popsal Jan Sládek ve svém článku-Kulturní fronta na cestě k další hrdé prohře: Jedním z pilířů české politiky je historicky vyzkoušené nahrazování politiky kulturou. Národní obrození, odpor proti vládě KSČ, rok 1989 a nověji Impuls 99 (jehož aktéři se opět vynořují), to vše ve dnech od svátku založení republiky do svátku boje studentů za demokracii vstupuje do hry. Přitom poučení z neúspěchu Impulsu 99 by mohlo další prohře, kdy se ve volbách zlato mění v listí, zabránit. Tím spíš, že tentokrát proti sobě stojí ti samí aktéři.Musí to být pro Zemana opravdový zážitek vidět ty samé lidi dělat ty samé chyby, které jej vynesly do postu prezidenta. Zatímco Impuls 99 zanikl, Klause zvolili na Hrad politici, Zemana občané v přímé volbě. Za skvělý článek rovněž považuji od Tomáše Pavlase-Slušné pokrytectví,který vyšel v Deníku Referendum:Intelektuálové, umělci a politici se v Show Jana Krause vymezili proti Miloši Zemanovi. Jejich apel na slušnost ale nestačí. Slušnost se totiž více než od vznešených slov odvíjí od schopnosti myslet a pomáhat těm slabším.
  • Svatopluk Beran  | 30.10.2016 10:53  | Reagovat
    Jane P jen tak zrychleně. 1% určitě ne, ale jde o víc budoucích procent. O tom je dnešní boj. Dnes Dalajláma nezpochybňuje, ale zpochybňoval a o separaci a autonomii stojí. V ten moment už si dokáži představit další nové americké vojenské základny na hranicích autonomního Tibetu, to je jihu a východě obou zvedajících se mocností. Tím vzniká další geopolitický - hospodářsko vojenský - problém po dnešním pokusu o rozvrácení arabského hospodářství a kultury.
  • Jan P.  | 30.10.2016 14:19  | Reagovat
    Víte pane Berane,já vůbec nejsem proti rozšiřování obchodních,ekonomických a kulturních styků mezi ČR a Čínou. Podle řady našich i světových renomovaných ekonomů a analytiků, muže Čínská ekonomika v horizontu několika málo let reálně zažívat vážné ekonomické problémy.Upínat se na jednu či druhou stranu kapitálu by proto bylo krátkozraký.Berme to 1% obchodní bilance s Čínou zatím jako fakt. Čínský kapitál žádná nová pracovní místa nevytváří. Čína má velký přebytek dolarových rezerv,které se snaží postupně zbavovat tím,že skupuje v Evropě a jinde ve světě zavedené průmyslové podniky a obchodní společnosti.Nic víc,nic méně. Máme tady výzvy jako je nebezpečí klimatických změn, Průmysl 4:0,příjmová nerovnost atd. Sdílím názor se u nás konečně zaměřit na podporu lokální ekonomiky,energetická soběstačnosti a ekologické udržitelnost. Nezapomínejme na to,že čínský kapitalismus v praxi jakoby z programu TOP 09 vypadl! Nebo snad Kalouskovi vadí, že Číňané v posledních letech provedli vůči pracujícím řadu ústupků typu zavedení minimální mzdy? Nu, spíše se ptejme, jak by Kalousek jednal, kdyby na Hradě neseděl jím nenáviděný konkurent Zeman. Na hodnou a zlou mocnost nevěřím.Nezlobte se na mě,ale upjatý antiamerikanismus podložený konspiračními teoriemi k racionálnímu a střízlivému pohledu nevede.Důsledky arabského jara jako možný scénář pro Čínu a Tibet připravovaný Spojenými státy je přehnaný. Údajný požadavek nezávislosti Tibetu je nepravdivý a čínské vedení musí v tomto ohledu přestat mluvit nepravdu.
  • Libor Furbacher  | 30.10.2016 17:18  | Reagovat
    Pane Jane US podporuje Dalai Lama z principu ,protoze Tibet je okupovan.I kdyz je socialista a marxista,je lepsi nez cinsti komuniste.Ale Dalai Lama je ten posledni ktery by dovolil americke zakladny v Tibetu ,jak nam podsouva pan Beran . Co se tyce Zemana,ten jako kazdy velky neomylny vudce chce za sebou zanechat ''legacy''.Jeho velky sen je udelat canal Dunaj -Odra -Labe a spojit severni more,baltik a cerne more.Toto dosahnout potrebuje cinsky penize.[Jenom v prvni fazy jeden billion euros.] Jak realisticke to je ,az na to skoci rozvasneni enviromentalisti?To ukaze cas.Ale uz krouti ruce a hodne libani a pochlebovani,takze to mysli vazne. http://beltandroad.hktdc.com/en/market-analyses/news-details.aspx?news_id=941
  • blade  | 30.10.2016 17:25  | Reagovat
    https://youtu.be/Nw6tysIbHXk
  • Jan P.  | 30.10.2016 18:35  | Reagovat
    Pane Furbacher,díky za odkaz včetně objektivního hodnocení a nezaujatého úhlu pohledu,který v této věci zastáváte.
  • XXXXX  | 30.10.2016 20:36  | Reagovat
    Nuže v rámci objektivity. My američani kšeftujeme s těmi nehodnými čínskými komunisty o stošest, ale navenek se tváříme, že milujeme Dalajlámu protože mu okupujou Tibet?. Tak tomu teda nerozumím. Jeden vypráví o tom, že číňani jen skupujou zavedený firmy a investice nechystají a druhý blekotá o investici tisíci miliard euro. Načež se oba dva pochválíme za objektivní a nezaujatý postoj. Tak tomu zase nerozumím. Nevíte co blekotáte, nebo jste demagogové.
  • Svatopluk Beran  | 30.10.2016 20:37  | Reagovat
    Obchodovat máme právo s každou zemí tak jak je to pro nás výhodné. Nemáme se klanět ani USA ani Rusku nebo Číně. Vy nevěříte na hodnou a zlou velmoc, nechápu proč takovouto naivní odpověď používáte vzhledem ke mně. Od koho jste ji vyčet, kdo vám ji poradil? Já snad píšu něco o tom, že Čína a Rusko jsou hodné v protikladu k USA? Naprosté většině občanů je známo že velmoci mezi sebou bojují v geopolitickém boji o hospodářské trhy a obchod je pak to co hýbe světem, přičemž si k tomu velmoci neberou žádné servítky. Slovní spojení antiamerikanismus je podle mne taková další vaše zástěrka a nálepka ke své potřebě znehodnotit druhé. Jsem přesvědčen, že k vám se ale nehodí. Již několikrát jsem zde psal, že cílem je ukázat na pravdy, polopravdy až lži o kvalitě a bezúhonnosti Spojených Států, jak jsou u nás našimi medii proklamovány. Do jaké míry budou nebo nebudou Čínské investice pro nás výhodné, to se nebavím o tom jednom procentu, se teprve uvidí. Podle vás to ale budou dolarové investice, tak v čem je podle vás problém? Vždyť za ně ručí dnešní nejvyspělejší civilizace světa? Proč by měly Spojené Státy přenášet 11 září a arabské jaro do Číny a Tibetu? Od toho to bylo arabské jaro a terorismus vytvořený Spojenými Státy jako potřebné politikum, aby byly použity na arabské země, jejich kulturu a jejich obyvatelstvo. Domníváte se, že Spojené Státy jsou tak málo inovativní a že všude použijí stejnou taktiku? Každá zem má svá specifika kulturní, hospodářská, přírodní, je jen potřeba být trpělivý, neustále dotěrný a přijít s něčím nečekaným. Zlá velmoc podle vás neexistuje. No ale jedna z nich se maximálně snaží, aby o životě lidí už nerozhodovaly konkrétní státy a jejich občané či parlamenty, nýbrž aby o tom kdo určí vládnoucí garnituru a ekonomický i hospodářský směr rozhodovaly nadnárodní společnosti. Takže opět vláda jedné strany. A přitom se hodí například i přerušení nově budované obchodní cesty přes Tibet, tzv. Nové Hedvábné Stezky. Naše svobodná republika má právo obchodovat s každým. Klidně půl na půl s východem i západem. Určující stanovisko je jen a jen maximální výhodnost pro českou společnost. Pane Furbacher Dalajláma nemusí vůbec chtít americké vojáky na svém území anektovaného Tibetu. Spojené Státy si je tam vybudují sami, až použijí a zmačkají co se jim nehodí. O tom co budou chtít vytvářet na opačné straně světa se vždy baví jen s pátou kolonou, kterou si v - rádoby svobodné zemi - zaplatí a vydržují http://www.globalresearch.ca/egypt-s-revolution-creative-destruction-for-a-greater-middle-east/23131
  • Svatopluk Beran  | 30.10.2016 21:08  | Reagovat
    Podpora CIA Tibetu Čína se z mocenského dosahu USA vymanila v roce 1949; v Bílém domě se dokonce hovořilo o „ztrátě Číny“, poté co brutalitu jím podporovaných Čankajškových nacionalistů vystřídala důvěrně známá brutalita režimu Mao Ce-Tunga. CIA se v intencích studené války snažila podkopat integritu čínského režimu, mimo jiné i podporou tibetského hnutí odporu včetně poskytování výcviku a dodávek zbraní. To sám dalajláma později označil za škodlivou politiku, neboť Spojené státy podle jeho slov sledovaly pouze své zájmy, aniž by jim šlo o samotné Tibeťany. http://www.nybooks.com/daily/2013/04/09/cias-cancelled-war-tibet/
  • Svatopluk Beran  | 30.10.2016 21:16  | Reagovat
    „Sňatek“ CIA a tibetského exilu se jeví v horším světle, jelikož během této doby se CIA aktivně podílela na genocidě stovek tisíců komunistů a bezzemků v Indonésii a ve Vietnamu „neutralizovala“ 81 tisíc nepřátelských vojáků a jejich stoupenců. O ušlechtilosti zájmů USA v Tibetu lze proto s úspěchem pochybovat. Kdyby tibetský duchovní lídr mínil svá slova s ohledem na výše uvedené informace i jeho vlastní hodnocení skutečně upřímně, jistě by se peněz, jež mu CIA dlouhé léta zasílala, veřejně zřekl. Vzhledem k tomu, že výše jeho jmění se odhaduje na 100 miliónů dolarů, neměl by to být žádný problém. Takové gesto by jistě bylo hodno obdivu. V myslích tuzemských aktivistů se Tibet před čínskou okupací zobrazuje jako romantický mýtus, třebaže zde panovala feudální teokracie symbolizovaná nevolnictvím. Dalajláma je, přes své úsilí o demokratizaci tibetského hnutí odporu, dědicem tohoto systému, byť na odborné úrovni existují odlišné pohledy na tibetskou společnost před čínskou invazí. Idealizace poměrů v Tibetu, ať již pramení z neznalosti či úmyslného zamlčování faktů, je v konečném důsledku stejně škodlivá, jako jejich jednostranná démonizace. Čeští bojovníci za práva Tibeťanů volají po jejich úplné nezávislosti na Číně, a v tomto ohledu jsou papežštější než papež, neboť dalajláma usiluje o širší autonomii Tibetu v rámci Číny, nikoliv o jeho samostatnost. Tibetský duchovní vůdce je ctěn a obdivován kvůli svým apelům na mírové řešení konfliktů a vzájemnou toleranci, a to na mnohé z nás, znechucených sílící xenofobní rétorikou, působí jako hojivý balzám. Nicméně zatímco dalajláma laje Pekingu, Západ kritizuje pouze kosmeticky poukazováním na negativní dopady materialismu a konzumerismu. Dalajláma kupříkladu během projevu na letošním Foru 2000 vychvaloval amerického prezidenta Baracka Obamu a Spojené státy coby lídra svobodného světa, a tímto cizeloval jejich destruktivní vliv ve světě, přestože většina respondentů mezinárodního průzkumu veřejného mínění, zveřejněného před třemi roky BBC, označila USA za největší ohrožení světového míru. https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1964-68v30/d337
  • XXXXX  | 30.10.2016 21:53  | Reagovat
    Ty nehodný Berane, za to ti dnes již nepovím nic nového o ježkovi. che
  • Libor Furbacher  | 31.10.2016 00:48  | Reagovat
    Pane xxxxx. Kdyz nekdo ,kdokoli,koupi zavedenou fabriku ,nebo postavenej barak tak to nejni investice?Co to tedy je?
  • blade  | 31.10.2016 01:07  | Reagovat
    "Výkvět" národa a plno jejich zvratků v přímém přenosu, jehož úvodních 13 minut TV Prima neodvysílala. Hnus! https://youtu.be/Gu1VTP5zQNo
  • Libor Furbacher  | 31.10.2016 01:11  | Reagovat
    Jezis maria pane Blade co jste to poslal za link .To muze soutezit se 70 tymi lety ''pet u cise vina''a nebo s ''Kreslem pro hosta.''
  • blade  | 31.10.2016 10:44  | Reagovat
    Pane Furbacher ani číše ani křeslo, ale ČERVENÝ GAUČ JANA KRAUSE a studio plné potrhlých hérců a héreček, jejichž "prezident" dřímá na Orlíku a nemohou s ním skousnout to, že je na Hradě národem demokraticky přímo zvolen prezident Miloš Zeman.
  • Libor Furbacher  | 31.10.2016 12:39  | Reagovat
    Pane Blade ,ta reakce co jsem poslal byla na vas prvni odkaz[https://youtu.be/Nw6tysIbHXk].Ale nez se to ulozilo,uz jste poslal druhy. S vasim druhym odkazem ''cerveny gauc''a s nazory hercu a herecek plne souhlasim.
  • XXXXX  | 31.10.2016 16:36  | Reagovat
    Koupě drahý kapitalisto. Koupě.
  • XXXXX  | 31.10.2016 16:44  | Reagovat
    Ale já bych na koupi netrval kdyby na ní netrval tvůj chvalitel Jan P. Mě je to totiž jedno. Mě jen fascinuje jak přesně víš co chce Zeman dokázat, když to nejspíš neví ani jeho přirození Ovčáček. Ještě víc mě fascinuje, že onen canal bystál dvakrát tolik jako váš rozpočet. "[Jenom v prvni fazy jeden billion euros.]". Zřejmě jsi vypil více té kukuřičné sračky co byste s ní rádi konkurovali té anglické co?
  • Jan P.  | 31.10.2016 17:29  | Reagovat
    Já Vás pane Berane považuji za sečtělého člověka,který mimo jiné viděl i kus světa a dokáže se slušně orientovat. Některé vaše hypotézy ohledně bezpečnostní a zahraniční politiky Spojených států mi připadají přehnané.Neměl jsem rozhodně v úmyslu Vám nefér něco podsouvat.Je docela možný,že Vám některé informace o současném globálním dění chybí a zřejmě stále vycházíte z toho, co existovalo. Jinými slovy,zatím jste nezaznamenal ten fakt,že postavení USA jako hegemona ve světě přestává postupně platit.Tím neříkám,jestli to je špatně,nebo dobře.Pouze to konstatuji jako fakt. Dalaljáma je skutečně finančně a politicky podporován vlivnými skupinami v USA a je v zájmu zpravodajských služeb.To ještě neznamená,že slouží jako Trojský kůň cizí mocnosti k vyvolání nějakého válečného konfliktu na území Činy za účelem odtržení Tibetu apod. Svým prvním diskuzním příspěvkem,který byl obecně adresován jsem chtěl hlavně naznačit,že Miloš Zeman není lidový prezident ani zastánce občanů proti povýšenectví elit.Dá se samozřejmě najít i spousta jiných příkladů než jsem uvedl,že tomu tak skutečně JE.
  • Venca  | 31.10.2016 19:48  | Reagovat
    Bilion = miliarda. V Americe se jako jeden bilion označuje tisíc milionů (což je vlastně i logické).
  • XXXXX  | 31.10.2016 20:28  | Reagovat
    Venca. No nechci o tom polemizovat, ale vím o tom a nic logického v tom nevidím. My používáme jiný systém než oni a diskuse se vede tady ne tam. A po pravdě za dvacet sedm miliard se dá postavit při našich cenách tak kilometr dálnice, ne kanál.
  • Libor Furbacher  | 31.10.2016 21:54  | Reagovat
    Pane xxxxx , nemel by jste pouze spolehat na vysoke IQ ,ale delat take trochu ''due dilligence'',nez zacnete popirat fakta. Ja jsem vam tam poslal link s cenou.Pokud se ty noviny myly Podlozte jinou sumu.V dnesni dobe internetu to nejni zas takovy problem,to najit pokud to nejni pravda. Ale vase porovnavaci logicka kalkulace na kilometr dalnice to tutove nebude. http://www.kurzy.cz/tema/detail/propastny-rozdil-kolik-stoji-dalnice-v-cesku-a-kolik-v-1602101.html A co se tyce Zemana ,mate jine rozumne vysvetleni?Mozna ze mu uz ten rybnik na vysocine je moc malej pro to jeho lehatko .
  • Venca  | 31.10.2016 22:32  | Reagovat
    A pane Fürbacher, mohu-li se optat, koho vy tam u vás teď budete volit ? Trump myslím do Zemana moc daleko nemá :-) A Clintonová...hm... Jestli zrovna tihle dva mají být výkvět a čistý reprezentativní vzorek té vaší americké demokracie, tak teda já osobně vám řeknu nevím, nevím...
  • XXXXX  | 01.11.2016 18:16  | Reagovat
    Já jsem nic nepopřel a kdybys nebyl zblblej amerikanismem, věděl bys, že obvyklé české přirovnání je - je to tak drahý, že za to nepostavíš ani kilometr dálnice - , ale no nic, to je na to slabý iq. A k zemanovi nemám co vysvětlovat je to president, zvolilo ho víc než polovina lidí, momentálně ho podporuje opět víc než polovina lidí, tak o čem chceš diskutovat. O nesmyslnosti této demokratické volby? No to už nevím co je demokratičtějšího než víc než polovina. A jeho záměry jsou mi uprdele. Já je nemůžu a ani nehodlám ovlivňovat. V propadlišti dějin zmizí stejně jako ta chátra co tam byla před ním.
  • Libor Furbacher  | 01.11.2016 22:18  | Reagovat
    Pane Venca,ano to je demokracie.Jestli je to ''vykvet''to nevim,ale pan Trump ma dobrej program, dostal by muj hlas.Ale nejsem americky obcan jak uz jsem se drive zminoval a nemuzu volit,bohuzel.Podivejte se na jeho program.https://www.donaldjtrump.com/policies/.Ze levicaci v novinach na nej nasazujou psi hlavu,polopravdy ,out of context vytahy,nejhorsi mozne fotky atd.No presne to co delaly Mr Reaganovi,a jakej to pak byl president. Zeman je produkt komunismu to se neda vubec srovnavat.Podivejte kdo jsou jeho kamaradi a vyznamenani.Ale to je take demokracie .Zvolili jste si ho tak si ho vychutnejte.A amerika musela prezit dva terminy obamy a mozna ted ji ceka hillary.God forbid.
  • Libor Furbacher  | 01.11.2016 22:45  | Reagovat
    Samozrejme pane xxxxx ,ted jsem si vzpomel velmi zname prirovnani, vzdyt se to pouzivalo porad hlavne kdyz lidi chodily kupovat auta v poradniku. Tam bylo porad slyset. ''A po pravdě za dvacet sedm miliard se dá postavit při našich cenách tak kilometr dálnice, ne kanál trabant.''! Nebo se snad mylim a nebo se mylime oba a nebo jsme si to oba dva vymyslely? Co se tyce vasi odpovedi na Zemana ,s vami souhlasim.
  • Venca  | 01.11.2016 23:20  | Reagovat
    Co je špatnýho na Trabantu ? Já s ním postavil celej barák :-)
  • Svatopluk Beran  | 02.11.2016 12:35  | Reagovat
    Jane P., samozřejmě že mohu a určitě i mám jako každý jiný nedostatky, či něco nezaznamenám nebo přehlédnout. Určitě se to ale netýká toho, že bych nevěděl o tom, že světová hospodářská nadvláda Spojených Států je na úbytě. Psal jsem o tom již před téměř deseti lety, když jsme se tady bavili o tlaku Spojených Států na naší republiku nastartovat k nám pod záminkou nezbytnosti amerického radaru pro nás, trvalé usazování svých vojsk. To jim sice nevyšlo, ale stejně si tu dělají co chtějí, přičemž ještě mi musíme jim své vlastní zbrojnoše půjčovat k vazalským povinnostem ve světě. Prakticky se neděje nic nového než se dělo ve středověku vůči německým kurfiřtům za Přemyslovců, či později za Habsburkům. Ale k věci. Ještě jsem neslyšel z americké strany, že by Spojené Státy byly ochotny do budoucna respektovat i jiné velmoci na stejné vlastní úrovni. Stále a o to je to nebezpečnější, že při vlastní nastupující ztrátě bezkonkurenčního hospodářského vlivu, si udělali ve své mocenské doktríně právní prostor, napadat a to i vojensky, ostatní státy světa, pokud by jim tyto neumožnili na svém vlastním území, hospodářský rozkvět Spojených Států. Na to si vymyslí vždy nějaké další inovativní právo chovat se v daných zemích jakkoliv. Následně užívají velice sofistikovaných variací vzhledem k možnostem budoucí vazalské země, národu či rase. Ani Čína ani Rusko či jakýkoliv jiný stát, tuto americkou doktrínu, zatím nedeklaruje. To co předvedli naši ,,umělci či významné osobnosti,, (jako byl například tabákový lobista Spojených Států, Čech Tomáš Klvaňa, jenž za mrzký peníz od Topolánkovi vlády - 22milionů Kč z veřejného rozpočtu České Republiky - propagoval vybudování první americké vojenské základny u nás) v Krausově pořadu, bylo pro některé z našich občanů zábavnou, pro některé až strašidelnou fraškou bláznů, toužících po nedemokratické osobní moci na úkor demokraticky zvolených. Domnívám se, že dnes už rádoby ,,umělcům a samozvaným elitám,, většina obyvatel toužících po demokracii, lidských právech a vzájemné sociální solidaritě, nenaletí. Jak říkáte problému na řešení je mezi lidmi spousta, ale když sledujete tu dvojí prezidentskou hrůzu za mořem při předvolebních kláních i tu občanskou šaškárnu kolem toho, že tohle jsou ikony světové moci, jenž by měly zastupovat dnešní nejvyspělejší svět, tak musí být každému člověku ve světě na zvracení. I když většina obyvatel zná, nebo aspoň u nás už za těch 25 let tuší, že ti dva netahají za nitky a neurčují jak se budou Spojené Státy mocensky chovat. Centra neměnné moci ovládají totiž zcela jiní. Tohle jsou jen přebohaté loutky, které přihrávají byznys za svých čtyř nebo osmi let na výsluní, svým nejbližším. Abych to ale neukončil vyloženě jako antiamerikanista, podle vás. Spojené Státy svou doktrínou budou vždy patřit ke světové vědecké a inovativní špičce a budou ještě po dlouhou dobu těžko ve světě nahraditelné. A to je pro celý vědecký svět velice dobře. Jen kdyby u toho tak zběsile nevraždily po milionech a nevytvářely po milionech světové migranty, nýbrž měly též schopnost si uvědomit, ŽE NEJSOU BOHOVÉ a že i ostatní OBČANÉ SVĚTA mají vlastní, nezadatelná lidská práva žít se svými vizemi bez hospodářské a okupující cizí vojenské moci.
  • Svatopluk Beran  | 02.11.2016 13:12  | Reagovat
    Ještě jestli mohu vstoupit. Tak pane Furbacher oba dav možní budoucí kandidáti v USA na presidenta jsou pro mne jako lidské osobnosti katastrofální světový vůdci. Kdybych ale musel někoho volit tak určitě Trumpa. Jak já čtu jeho program z hlediska neameričana, tak je schopen si uvědomit že existují jiné země. Je ochoten uznat jiné vlemoci a nevnucovat jim Ameriku. Chce budovat silné Spojené Státy tak aby z toho měly prospěch hlůavně občané Spojených Států, bez tristního vykořisťování jiných zemí. Prostě ze svého a za své, vším čím amerika disponuje a v tom bych přál americe jenom to nej, nej. Jenž on o tom nerozhoduje a to je průser. Hilary je stoprocentně falešná. Puste si někdo její a mimiku obličeje bez zvuku při některém jejím projevu a uvidíte že se přetvařuje, hraje komedii, lže. Na Trumpovi je v podobném příkladě vidět že věří tomu říká a touží to dělat.
  • Libor Furbacher  | 02.11.2016 14:40  | Reagovat
    Pane Beran ,nerozumim vam . Po zaverecne oslavujice ode na Trumpa,kde ten'' katastrofalni vudce'' z uvodu come in? Hllary je holy nestesti .
  • XXXXX  | 02.11.2016 15:28  | Reagovat
    Furbacher. Ty nechápeš ani tak jenoduchou věc jako je ironická poznámka, pak takové ironické porovnání může být přímo Himaláj. Nechápeš ani to že je každýmu jedno co si zeman blekotá? Jeho plky o kanálech a kamrádšofty s čínou či ruskem leží na srdci leda "celebritám" co se nemusí strat o živobytí těm ostatním je u prdele zeman i s celebritama. A to "peklo" co se tu rozpoutalo mají na svědomí právě ty "celebrity" a kašparci typu mitrofanov. Já s tebou nevedu diskusi o tom co je za kolik, ale o nesmyslnosti tvejch poznámek. To seš tak naivní nebo hloupej, že si myslíš, že by nějakej číňan vyhodil prachy za takovej nesmysl jako je zemanův kanál? Kdybys byl tady a sledoval to tu na živo, možná bys to celý prokouknul ale ze cnn a čt se dozvíš jen to co "novináři" uvedou. Běž do hospody a zeptej se lidí co si o tom myslí. Ti co to sledují se tomu smějí a ti co ne nesmějí nám je úplně jedno jakou válku vede zeman s kavárnou či co já vím s kým. Celý tohle je jen divadlo. Asi stejný jako je to vaše presidentský. Je to těžký domluvit se s takový vševědoucím trumpem jako seš ty.
  • Jan P.  | 02.11.2016 18:39  | Reagovat
    Co se týče kritiky agresivní politiky USA nejsem s Vámi pane Berane v žádném rozporu. Násilné odtržení Tibetu na základě nějakého válečného konfliktu ze strany USA považuji za nepravděpodobný scénář. USA není dnes jedinou imperialistickou mocností.Na scénu opět vstupuje Rusko. Zpravodajský web Stratfor píše, že Rusko je s USA „zaklesnuto v konfrontaci na více bojištích.“ Ale faktem zůstává, že relativní ekonomická a vojenská moc Ruska je mnohem menší než moc starého Sovětského svazu.Nejlepší šancí na zvýšení své globální váhy má ve spojení s Čínou – a tyto státy začaly pořádat společná vojenská cvičení. Ale čínští vládci rozhodně nechtějí vést kvůli Sýrii válku. To neznamená, že to, co se děje, není nebezpečné. Stejně jako v případě největších krizí studené války, v Berlíně v roce 1961 a na Kubě v roce 1962, existuje nebezpečí, že lokální konflikt může eskalovat mimo kontrolu kohokoliv. Hillary Clinton, ve funkci prezidenta USA bude jistě prosazovat útočnější globální politiku. Volba pro Clintonovou pro Vás znamená volbu další války. Sama Clintonová žádnou novou válku neslíbila. Nejblíže k naznačené obavě má její představa o žádoucím postupu v Sýrii, kterou prezentovala v jarní sérii primárkových debat. Konkrétně uváděla, že by na místě prezidenta Obamy použila proti ISIS větší sílu a vyhlásila nad Sýrií bezletovou zónu, to jest de facto nechala sestřelovat Assadova, a případně i ruská a turecká, letadla.Hrozbu severokorejského jaderného programu chce přitom Clintonová odvracet „společným nátlakem vyvinutým na bázi dohody se severokorejskými sousedy“ a modernizací systému protiraketové obrany. S Íránem zas hodlá jednat na základě loni uzavřené smlouvy o jeho jaderném programu, tedy „po jednotlivých krocích, s ohledem na jejich vyhodnocení a za stálé bdělosti“. A proti čínskému expanzionismu plánuje postavit „multilaterální diplomacii“ a spojeneckou síť s pacifickými státy zesílenou kontroverzní obchodní dohodou TTP. Z potenciálních nových válek se patří doplnit ještě případný konflikt s Ruskem, respektive nějaký další proxykonflikt, do nějž se Rusko a USA zapojí na opačných stranách. Clintonová ani zde neprosazuje přímo válku. Vyslovuje se ale pro posílení vojenských kapacit NATO v těch státech Aliance, které ohrožuje expanze ruského vlivu, a pro – a zde je asi hlavní kámen úrazu – „vyslání jednoznačného signálu Putinovi, že to, co provádí Rusko dnes, ono testování hranic přijatelného, nezůstane bez odpovědi“. Pokud mi něco neuniklo ,tak Donald Trump dosud nepublikovali ucelený zahraničněpolitický program.Rétorika Trumpa na předvolebních vystoupeních a jeho sympatie k Putinovi a Rusku může znít pro někoho zajímavě. Kde berete naději či jistotu,že pokud bude Trump zvolen za prezident radikálně změní kurs zahraniční politiky USA ? Clintonová ani Trump nejsou mí favorité. Mým favoritem byl Bernie Sanders. Nejedná se jenom o otázku zahraniční politiky,ale závazku Hillary Clinton k ochraně klimatu, k právům pracujících, sociálnímu zabezpečení. Pokud bych byl postaven před volbu menšího zla jako člověk hlásící se k demokratické levici svůj hlas bych dal Hillary Clinton.
  • Libor Furbacher  | 02.11.2016 19:52  | Reagovat
    Pane xxxxx, vsevedouci nejsem ,ale zajimam se o dost veci a kdyz o nich diskutuji tak jsou podlozena fakty.Samozrejme moje uvahy ,ktere z tech faktu vyplivaji jsou moje nazory s kterymi memusite souhlasit. Proc cinani by investovaly do kanalu je jednoduche .Proste ze stejneho duvodu proc koupily reckej pristav Pireaus,Nebo proc lidi investovaly do panamskeho canalu .Vydelat penize! Ten odkaz co jsem vam poslal je z Hong Kong rozvojoveho departmentu ,ne z ct nebo cnn atd. Posilam vam to jeste jednou,mozna jste to prehledl,jak jste chvatal do hospody pro nejnovejsi informace. http://beltandroad.hktdc.com/en/market-analyses/news-details.aspx?news_id=941
  • Svatopluk Beran  | 03.11.2016 13:22  | Reagovat
    Panu Furbacherovi jsem odpovídal ve stylu - že kdybych musel volit menší zlo rozšiřované v posledních 15 letech ze spojených Států po celém světě, tak bych volil zlo menší a tím jsou pro mě vize Trumpa, že chce silnou Ameriku v Americe a nechat si platit od toho kdo chce být Amerikou ochraňován. To podle mne znamená, že by on osobně skončil s finanční podporou toho, kdo o americký ,,rádoby demokratismus,, nestojí. Jsem přesvědčen, že jsou to všichni běžní občané Evropy, kteří chtějí a potřebují evropskou demokracii, nikoliv americkou. Evropa si už toho prožila tolik, že nemá sebemenší potřebu stát na jakékoliv velmocenské straně. Evropa nepotřebuje být velmoc, která musí někomu vnucovat svoje vize, či být někoho vazalem. Ani USA, ani Rusku, ani Číně či komukoliv jinému. Evropa by měla svět a světové kultury spojovat ve smyslu pochopení jeden druhého a ne ničit a rozdělovat v zájmu americké kriminální a vojenské dominance a jednoduché hierarchie zisku. Kultury již nejde na začátku 3tisíciletí vybombardovat a zničit do základů, jak se to podařilo americké vládě na území severní Ameriky s indiánskou rasou. Ten kdo svět rozděluje jsou dnes Spojené Státy a ostatní velmoci si to nechtějí nechat líbit, čímž se dostávají postupně do neakceptovatelné pozice a ve své obraně reagují nebo se chystají reagovat stejně agresivně jako USA. Připadá mi, že to Trump pochopil a jeho přáním jsou silné Spojené Státy pouze na území severní Ameriky, což je naprosto v pořádku. Samozřejmě jedna věc je přání a volební sliby, druhá pak kdo skutečně určuje agresivitu, kriminalitu a militarizaci USA. Sandrs by byl pro mě také přijatelnější než ti dva, ovšem situace dopadla stejně jako u nás v prezidentských volbách. Dva pablbové, Schvarzenberg a Zeman, Trumf a Hiltonová. Zeman je však podle mne v zahraniční politice pro propojování světa, oproti knížecí milosti z Orlíku a okolí. Nevěřím tomu, že Čína nebo Rusko chtějí ovládnout a řídit svět, což se nedá ani v nejmenším náznaku říci o Spojených Státech. Zeptejte se například pana Furbachera jestli se domnívá, že vize USA by měly být postupně generikem celého světa. A pokud ano, jestli by toto generikum mělo být navždy řízeno přímo a jenom z USA.
  • XXXXX  | 03.11.2016 15:29  | Reagovat
    Furbacher. No radši nic. Abych nebyl sprostej.
  • Jan P.  | 08.10.2019 19:51  | Reagovat
    "Levicový intelektuál Havel" - Deník Referendum že by začal přebírat slovník Institutu Václava Klause? Jinak jak Klaus, tak Havel jsou rozhodně z hlediska polistopadového vývoje ideovými vítězi převratu 89. Uhl se svým skvělým Programem společenské samosprávy drtivě prohrál... DR @Novinář a někdejší disident Petr Uhl dnes slaví osmasedmdesátiny. Gratulujeme a přejeme vše dobré, hlavně zdraví! O tři dny dříve by slavil narozeniny jiný levicový intelektuál, Václav Havel. Takhle na něj Petr Uhl vzpomíná: Zápas o Václava Havla ještě neskončil

Přidat Komentář Vrátit se nahoru