Reklama
Dnes je neděle 10.11.2024      svátek má Evžen
Zpět
Jan Žižka

Ing. Jan Žižka, BA (Hons.) Bezpartijní. VŠCHT a komparativní právo UW.

Česká republika x kavárna: 1-0

Jan Žižka | 16.01.2018 00:08

Miloš Zeman přesvědčivě vyhrál I. kolo prezidentských voleb a můžeme čekat, asi docela hysterickou, 14denní kampaň ve stylu „volte kohokoli - jen ne Zemana“. (Bude to jakýmsi testem Českého národa, do jaké míry je odolny vůči vlivu médií.) Všechny kraje, kromě Prahy, volily Zemana. To svědčí o tom, že lidé jsou s politikou Miloše Zemana v podstatě spokojeni. Kdo ale spokojen není je „pražská kavárna“. Té se začal hroutit svět již tím, že lidé chtějící změnu, jasně odmítli jak klasické strany, tak zbytky „havlistů“ a do čela delegovali nové politické hnutí. To vyděsilo tkz. „pražskou kavárnu“ a protože nemá své lidi ve zmíněném hnutí, ale zato ovládá média, nastala permanentní štvanice na Babiše i prezidenta Zemana. Je to štvanice, ve které je dovoleno v podstatě vše. Je pozoruhodné, že zatímco Zemanovi budou nestále dokola vyčítány v podstatě bezvýznamné věci – televize neuvede to, že Horáček se živil černými sázkami i že o jiného kandidáta se zajímala policie. Je také zřejmé, že Miloš Zeman má to, co „pražská kavárna“ neodpouští – schopnost logicky a hlavně nezávisle uvažovat. Domnívám se, že není příliš dobré volit kohokoli, jen ne Zemana. Pokud se J.Drahoš stane prezidentem, bude velmi dobře manipulovatelný - a to hned ze dvou důvodů - jednak nemá žádné zkušenosti z politiky (což může být větší handicap, než se zdá) a hlavně: má to v povaze. (Nezanedbatelná je i Drahošova podpora ze zahraničí i od českých oligarchů.) Drahoš bude poslouchat. Je na to zvyklý - mimochodem ještě nikdy jsem od něj neslyšel jasnou, jednoznačnou opověď - ano či ne – vždy jen …snad, asi, ale. Nevyloučil vyznamenání Mašínů, ale chce vrátit na scénu politickou korektnost. Lidé, kteří nemají schopnosti vést, ale jsou až chorobně ctižádostiví, se často stávají velmi nebezpečnými poskoky.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024
“Březinky dostanou novou tvář“ – „vyroste most nad Březinovými sady“, v Jiskře 21. 3. 1967, 04.10.2024
TŘI PRUTY SVATOPLUKOVY 27.09.2024

Poslední komentáře

Svatopluk Beran: ZNEUŽITÍ IDENTITY
Svatopluk Beran: Vlastizrádci europoslanci?
Mozelle: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
Caridad: “Březinky dostanou novou tvář“ – „vyroste most nad Březinovými sady“, v Jiskře 21. 3. 1967,
Thomasbof: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

33 komentářů

Přidat Komentář

  • Honza54  | 16.01.2018 06:56  | Reagovat
    Jen abyste se v p.Drahošovi nespletl. Oproti p.Zemanovi je to člověk s noblesou, který nebude dělat republice ostudu. Nevšiml jste di náhodou jak volili voliči v zahraničí ? Nesvědčí to náhodou o Zemanově pověsti ve světě ?
  • venca  | 16.01.2018 09:42  | Reagovat
    Úžasné jak všichni všechno vědí - třeba o tom, jak Zemanovi odpůrci ovládají média. Můžete být bratře Žižko prosím konkrétnější ? Která média to prosím jmenovitě jsou a kdo je ovládá ? Alespoň jeden, nebo dva příklady. Myslíte třeba vydavatelství MaFra ?
  • Svatopluk Beran  | 16.01.2018 10:00  | Reagovat
    Honzo zahraniční voliči vždy volili pravici, konkrétně u Topolánkovi vlády, kdy bylin přiřazeni jihočeskému kraji, vytvořili poměrně důležité procento jeho podpory, plus policejní zásah do voleb Ivanem Langrem a budoucím ministrem vnitra , tehdy ještě policejním důstojníkem, plus po půl roce druhá možnost Topolánkovi od Klause, plus uplacení dvou levicových poslanců. Prostě jsou to povětšinou schopnější občané, kteří jdou za většími a jistějšími penězmi. Určitě má noblesu, která nebude dělat republice ostudu ve vašich očích i mnohých jiných občanů české země. Jinak též dobře zvolené PR téma pro některé z Čechů. Občanům cizích zemí je to úplně jedno. Z kolika presidentů cizích, téměř 200 zemí světa, jste vy spravedlivě rozhořčen a vy osobně a vaše rozhořčení českého občana ovlivní jeho funkční období. Důležité je jestli se ten který president, ať hodí velmocím, aby si s něj mohli vytírat rectrum.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2018 10:21  | Reagovat
    Označení "pražská kavárna"je demagogický pejorativní trik, jak foeticky znehodnotit vzdělanou část národa, která sledovala historii z první ruky. Zároveň je označit za asociální flákače a tak je postavit do protikladu k poctivě pracujícím. Většina historických událostí se odehrála v Praze. Pražákům bude těžko někdo něco namlouvat, jejich rodiny to mají v paměti. Zeman to ví a proto hned před svou první volbou nám poslal korespondenční lístek, kde Prahu znehodnotil. Nyní vymyslel v rámci své NEKAMPANĚ , v rámci 100 letého výročí republiky skvělý psychologický trik, pozvánku na Hrad: Když mne zvolíte, tak: . . . "Pražský hrad místem, kam se budete rádi vracet a kde budeme moci SPOLEČNĚ PŘEMÝŠLET o věcech, jež nás jako národ a občanské společenství spojují". . . Za totáče v roce 1968 jsme viděli v televizi stejně jako v roce 1945 boj rozhlas. Pražáci byli v Praze a tak byli aktéry. V roce 1968, kdy byl Zeman v KSČ, jsme sledovali podobný zápas jako dnes, to ke které světové straně bude národ přikloněn /gramaticky v pasivu/. Nadějí národa je mládež, zejména studenti, kteří byli iniciátoři protitotalitních akcí. Palachova pochodeň a oběť. Nyní to vidíme LIVE už po 2 roky na Ukrajině. Sametový revoluce začala v Praze a studentům a umělcům dalo velkou práci postupně probudit národ. --------------------------------------------------------------------------------------------------- "Drahoš bude poslouchat. Je na to zvyklý – mimochodem ještě nikdy jsem od něj neslyšel jasnou, jednoznačnou opověď – ano či ne – vždy jen …snad, asi, ale." -------------------------------------------------------------------------------------------------- Není to pravda, podívejme se na jeho volební program. Vědec není demagog, který má vždy svou nekompromisní pravdu. Pravdu totalita nesnášela a donutila mnohé naše špičkové odborníky k emigraci. Z Jihlavy například špičkového odborníka světového formátu profesora Ivu Baueršímu, který byl vedoucím katedry astronomie v Bernu, kde se zasloužil o systém GPS. Ten říkal, že vědec se nezabývá tím, proč teorie funguje v praxi z 98%, ale proč v těch 2% nefunguje. ¨ Podobným odborníkem je Jiří Grygar: Svět se zbláznil. Nenapadlo mě, že budu v roce 2018 diskutovat o tom, že je Země kulatá, říká vědec Grygar „Myslel jsem si, že je to silvestrovský vtip, byl to pro mě zážitek,“ říká vědec a astrofyzik Jiří Grygar o nedávné debatě v Českém rozhlase, kde s oponentem diskutoval o tom, zda je Země kulatá. Přední český vědec v rozhovoru s Renatou Kalenskou mluví i o tom, jak společnost přistupuje k informacím. „Je určité procento lidí, kteří říkají, že všechno je jinak. Mají pocit, že nám je to podstatné tajeno. Ti lidé ničí sami sebe. Bojí se něčeho, co neexistuje,“ dodává s tím, že žijeme v době postfaktické a zkratek. Tématem byla i blížící se prezidentská volba. Podle Jiřího Grygara by bývalý šéf Akademie věd Drahoš byl velmi dobrým prezidentem. „Je to velmi věrohodný člověk,“ uzavírá rozhovor. Totéž podepisuje: Zdeněk Gryc a podotýká prostudujte, nebo se aspoň zajímejte o aktuálně vydanou knihu: "Dezinformace nejsou nic nového, internet jim ale dodal dynamiku" Dezinformace nejsou nic nového, existovaly jako nástroj zpravodajských služeb dávno před internetem a facebookem, zjistí čtenáři právě vydané popularizační knihy autorů z Masarykovy univerzity v Brně. Sociální sítě ale dávají takzvaným fake news mnohem větší dynamiku.
  • Svatopluk Beran  | 16.01.2018 10:23  | Reagovat
    No a to půjde s panem Drahošem lehce. Jsem přesvědčen, že jestli má být český president vizuelní noblesou, tak volba na něj je to nejlepší co mohou v daný moment naši občané zvolit. Tím to ale podle mne končí. Nevěřím tomu že pan Drahoš disponuje jediným vlastním pohledem, ať už hloupým nebo nějakým novým, zajímavým pohledem na chod světa. Zeman svými nekontrolovanými pohyby mi často připadá jako loutka Pinokio. Mozek má však bez ovládání druhých, ale vizuelně je to naprosto bez noblesy. Pan Drahoš je pravý opak. Vlastní, hezké, nikým neřízené pohyby. Například točit se umí krásně jako Derviš, prostě noblesa. Jen ta hlava bude na nitkách a někdo cizí do ní bude muset vždy, když to bude potřeba, státních záležitostech něco nalít. Uvidíme, pokud vyhraje, nechám se od něj velice rád překvapit. Moc tomu ale nevěřím, ten člověk ze sebe nic nevyzařuje, ale určitě mu to bude slušet.
  • Svatopluk Beran  | 16.01.2018 10:45  | Reagovat
    Zemanovi odpůrci v žádném případě media neovládají. To sama česká media si vybírají osobnosti, témata a vhodně položenou otázku tak, aby odpověď dotázaného splnila jejich zadanou potřebu. Jinak též řečeno správný úhel pohledu, jenž je pro naší transatlantickou vazbu nařízeně nezbytný. Babiše rád nemám, nevolil jsem ho a volit ani nikdy nebudu, protože podle mne v demokracii nemá vysoký byznysmen ve vysoké politice nic dělat. Pravicové nebo levicové pohledy staví podle mne v demokracii zákony a obchodníci a podnikatelé se pak v jejich mantinelech za sledování moci výkonné a soudní, pohybují a vyvíjejí svou činnost. Vždy jsem si myslel že Babiš koupil Mafru pro to, aby mohl tiskem ovládat a podporovat svůj byznys. Čím dál tím víc mi teď ale připadá, že tuto investici udělal ne proto aby Mafru ovládl, ale pro to, aby mu cíleně neškodila.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2018 10:54  | Reagovat
    PS. Zeman má trochu podobné, hulvátské chování, jako Trump, což se zřejmě, ve volební kampani, některým vrstvám zalíbilo. USA dosud nepřestala řešit, jak Rusko ovlivnilo "propagandistickou infrastrukturou" tamní volbu. U nás se tím tak moc nezabýváme.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2018 11:26  | Reagovat
    "Nevěřím tomu že pan Drahoš disponuje jediným vlastním pohledem, ať už hloupým nebo nějakým novým, zajímavým pohledem na chod světa." ----------------------------------------------------------------- To zajisté není u vědce světového formátu, který i dlouho působil v zahraničí pravda. Důležité je také jak se ze zahraničí dívají na Drahoše: Češi v zahraničí volili především Drahoše. Zeman vítězil v Iráku a Afghánistánu Zdroj: https://www.lidovky.cz/cesi-v-zahranici-volili-predevsim-drahose-zeman-vitezil-v-iraku-a-afghanistanu-191-/zpravy-svet.aspx?c=A180113_173136_ln_zahranici_ele PRAHA V Rusku i v Číně dostal nejvíce hlasů krajanů v prvním kole prezidentské volby bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš. V Rusku Drahoš porazil nynějšího prezidenta Miloše Zemana zhruba o 15 procentních bodů. V Číně podle volebního webu ČSÚ skončil Zeman až na čtvrtém místě, když více hlasů než on obdrželi také někdejší diplomat Pavel Fischer a lékař Marek Hilšer. Na Čínu a na Rusko orientuje Zeman podle některých pozorovatelů svou zahraniční politiku. V Rusku volilo Drahoše 65 ze 159 Čechů, což představovalo zisk asi 40,9 procenta. Druhý Zeman dostal 40 hlasů, tedy přibližně čtvrtinu. Stejně jako podle celkových výsledků prvního kola prezidentské volby by Zeman a Drahoš postoupili i v Rusku do druhého volebního kola, které se uskuteční za dva týdny.
  • Jan P.  | 16.01.2018 19:51  | Reagovat
    Pane Žižko,nejsem na straně ,,pražské kavárny" ani ,,Zemanovské putyky". Před pěti lety v druhém kole přímé volby prezidenta jsem už nevolil.Neměl jsem koho. Dnes se nacházím v opačné pozici.Nemám svého jasného favorita jako před pěti lety. První kolo jsem takticky vynechal.Ve druhém kole budu volit pragmaticky. Píšete,že Miloš Zeman přesvědčivě vyhrál první volbu prezidenta.Není to úplně pravda. Když sečtete výsledky prvních čtyř Zemanových protihráčů, dostanete se nad 50 % odevzdaných hlasů – konkrétně přes 54,8 %.Což platí, i když čtvrtého vyměníte za pátého – 50,3 %. V prvním případě je to pro Zemana prohra i při předpokládaném poklesu účasti v druhém kole.Relativní jistotu má ale jen v krajích, kde dostal nad 40 %, tedy především na Moravě bez Brna. Ústecký a Plzeňský kraj také vypadá nadějně. Ovšem množství voličů, kteří se přeskupí od kandidátů vypadlých ze hry v prvním kole, je mnohem menší, než tomu bylo při volbách v roce 2013. Jakou ,,pražskou kavárnu "která ovládá média máte konkrétně na mysli ? Liberální část spektra, volící Karla Schwarzenberga,Části veřejných intelektuálů má skutečně přístup k médiím,Jiřímu Drahošovi by nejvíce uškodilo,kdyby zmiňovaná liberální část spektra volící KS aby zbytečně nepolarizovali, jak se to dělo před lety.Jazykem kulturního sporu - chceme slušného prezidenta. Třeba pater Halík s tím už suverénně začal, když mluví o sporu džentlmentství a buranství. Jinak můžeme klidně kritizovat. Předpokládám a ne jenom já, že v Parlamentních listech, MF Dnes a proruských webech se scházejí krizové štáby. Protože jestli neuspějí s nějakou špínou a Drahoš ustojí TV debatu se Zemanem, bude se příští prezident jmenovat Jiří Drahoš. Vaše obavy:,,Nudař a kejvač" Jiří Drahoš. Drahoš je vědec, jeho mysl se řídí exaktníma veličinama, nikoliv dojmologií. Nepotřebuje názory, potřebuje závěry a to na základě doložitelných dat a faktů. Možná to působí chladně, ale určitě je to lepší, než když se lidi říděj vlastním mindrákem a vykřikujou jakési nekompromisní názory. Uprchlíci, zlá eu, atd. Radši tedy zodpovědnou nudu, než omezenost lidí s "názorem"že nemá na řadu věcí vyhraněný názor, je snad dobře. Není nic horšího, než rychlý soudy. A jestli se mi na Drahošovi něco líbí, je to právě taky taková pomalost v utváření názorů. Taky si myslím,že jsme si s Milošem na Hradě užili legrace celkem dost, takže nějakých pět let nudy snad v klidu přežijeme.
  • Svatopluk Beran  | 19.01.2018 16:10  | Reagovat
    Absolutně nesouhlasím se Zemanovými neskrývanými sympatiemi, s válečnými zločiny dnešního židovského národa. (výstavba nových a nových židovských měst na okupovaných palestinských územích, jejichž výstavbu již několik desítek let svými odsuzujícími rezolucemi, jenž ale neustále stupidně vetují Spojené Státy, vyhlašuje každoročně OSN), tak jako jeho postoj k uprchlíkům Blízkého a Středního Východu, či střední a severní Afriky, jejichž migraci jsme způsobili my, západní křesťanský transatlantický val. Jmenovitě Spojené Státy Americké, pro které jsou evropské státy vlastně jen obyčejné podrž tašky. Proto ve mě převládá názor, že svět v dnešní militantní podobě je potřeba spojovat a ne rozdělovat. Nikdy nepodlézat Rusku, nikdy nepodlézat Spojeným Státům, ale snažit se je spojovat. Drahoš coby nudná loutka bude rozdělovat tento svět. Zeman se svými pokusy v obchodování na obě strany, svět spojovat a potlačovat tak stále vyšší a vyšší militarizaci světa.
  • Fejinka  | 19.01.2018 16:13  | Reagovat
    Pane Žižko, plný souhlas s Vaším článkem. Volím Zemana, s Drahošem se budete divit, pánové, až "prohlídnete jako ti králíčci po 14 dnech narození". Doufám, že vyhraje současný prezident. Připadá mi to jako volby v Rakousku nebo ve Francii (všichni se proti tomu druhému spojili). Rozdíl je jenom v tom, že tady je to Praha versus republika, přibližně řečeno.
  • Jan P.  | 19.01.2018 20:08  | Reagovat
    Muž, který založil projekt proti dezinformacím: Objeví se zprávy, že Drahoš prodá Hrad Merkelové. Hospodářské Noviny/Rozhovor Někdo má jasno,komu dá svůj hlas ve druhém kole.Naopak jiný řeší dilema... Jeden důležitý fakt je potřeba mít na paměti:Prezident o věcech jako migrace, euro či zahraničí mise NEROZHODUJE!
  • berka  | 19.01.2018 20:10  | Reagovat
    Proč by to mělo být Praha vs zbytek ČR ? Viděl jste výsledky voleb na Vysočině ? Nepřipadá mi, že by VĚTŠINA mimopražských volila Zemana. Proč pořád všichni hledáte domnělé spasitele ? Babiš, Zeman... Pamatuju se na prezidenta Svobodu, kterého muselo zbavit úřadu federální shromáždění a pamatuju se taky na Husáka, který už v roce 89 prakticky nevěděl o světě. Jestli ten VÁŠ neohrožený demokrat Zeman znovu zvítězí, pochybuju že odprezidentuje celých pět let...
  • VladimírV  | 19.01.2018 22:06  | Reagovat
    Panu Janu P. Toto je třeba mít rovněž na paměti: Ústava ČR Článek 62 Prezident republiky a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi, b) svolává zasedání Poslanecké sněmovny, c) rozpouští Poslaneckou sněmovnu, d) pověřuje vládu, jejíž demisi přijal nebo kterou odvolal, vykonáváním jejích funkcí prozatímně až do jmenování nové vlády, e) jmenuje soudce Ústavního soudu, jeho předsedu a místopředsedy, f) jmenuje ze soudců předsedu a místopředsedy Nejvyššího soudu, g) odpouští a zmírňuje tresty uložené soudem a zahlazuje odsouzení, h) má právo vrátit Parlamentu přijatý zákon s výjimkou zákona ústavního, i) podepisuje zákony, j) jmenuje prezidenta a viceprezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, k) jmenuje členy Bankovní rady České národní banky. Článek 63 (1) Prezident republiky dále a) zastupuje stát navenek, b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy, c) je vrchním velitelem ozbrojených sil, d) přijímá vedoucí zastupitelských misí, e) pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí, f) vyhlašuje volby do Poslanecké sněmovny a do Senátu, g) jmenuje a povyšuje generály, h) propůjčuje a uděluje státní vyznamenání, nezmocní-li k tomu jiný orgán, i) jmenuje soudce, j) nařizuje, aby se trestní řízení nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo, k) má právo udělovat amnestii. (2) Prezidentovi republiky přísluší vykonávat i pravomoci, které nejsou výslovně v ústavním zákoně uvedeny, stanoví-li tak zákon. (3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavce 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády. (4) Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda.
  • berka  | 19.01.2018 22:19  | Reagovat
    Docela mě zaujalo to s těmi zahraničními misemi - jak to vlastně je, když je prezident zároveň vrchním velitelem armády ? Může misi třeba "zrušit" (nebo třeba dát vojákům rozkaz k pasivitě) ?
  • VladimírV  | 20.01.2018 08:35  | Reagovat
    Pro pana Bernarda - zákon č.219/1999Sb. o armádě ČR. Zahraniční mise schvaluje česká vláda a Parlament, problémy jsou v případě hrozícího prodlení, pak kolize s Ústavou. ŘÍZENÍ OZBROJENÝCH SIL § 5 Prezident Prezident jako vrchní velitel ozbrojených sil a) schvaluje základní vojenské řády, b) jmenuje a odvolává náčelníka Vojenské kanceláře prezidenta republiky, c) propůjčuje čestné nebo historické názvy vojenským útvarům a vojenským zařízením, d) propůjčuje bojové prapory vojenským útvarům a vojenským zařízením.
  • berka  | 20.01.2018 13:03  | Reagovat
    Vidíte, to jsem myslel že má v téhle oblasti pravomocí víc...
  • Svatopluk Beran  | 20.01.2018 13:19  | Reagovat
    Nejsem si zcela jist, ale domnívám se Láďo že už existuje dodatek, který umožňuje v nezbytných případech obejít i českou vládu. Nebo aspoň byl tento dodatek v poslanecké sněmovně ODS, jmenovitě paní Černochovou navrhován. Nechci to ale tvrdit na tuty. Vždycky se ale dá udělat nějaká sviňárna, jako například byla žádost na Zemana o povolení přeletu letadel NATO k bombardování tehdejšího Srbska, které bylo podáno až již byla letadla ve vzduchu a směřovala k našim hranicím. Zemana tím dostali do časové tísně a nebyl mu dán žádný prostor k vyjednávání. To bylo těsně po našem vstupu do NATa.
  • Jan P.  | 20.01.2018 13:33  | Reagovat
    Velmi správně pane Vladimíre V. Já bych s dovolením ještě doplnil a vyzdvihl to podstatné. Jinými slovy, o čem prezident tedy rozhoduje: -Jmenuje předsedu vlády - soudce Ústavního soudu -Má právo vrátit parlamentu přijatý zákon s výjimkou zákona ústavního -Podepisuje zákony -Jmenuje členy Bankovní rady ČNB -Má právo udělovat milosti Nerozhoduje: -Migrace a uprchlická otázka -Nezastupuje ČR v EU a nemá na politiku EU vliv -Nerozhoduje o přijetí eura -Nerozhoduje o misích v zahraničí(Nerozhoduje o armádě, neuděluje rozkazy. Na chod armády nemá žádný vliv).O nasazení vojáků do zahraničních misí rozhoduje senát a poslanecká sněmovna. O migrační krizi pak nerozhoduje nikdo, ta buď probíhá, či neprobíhá Prezident má mediální prostor a ovlivňuje veřejné míněni. Nepodpis prezidenta je přehlasovatelný parlamentem. Takže když.nepodepíše, nic se neděje. EU nemá se Zemana strach. Akorát je problém, že díky němu jsme na okraji EU
  • Svatopluk Beran  | 20.01.2018 13:56  | Reagovat
    Pokud jsme na okraji EU, tak se domnívám že k vůli Zemanovi to není, jelikož nezastupuje ČR v EU a nemá na politiku EU vliv. Já bych to spíš viděl na naše méně schopné poslance v EU.
  • Jan P.  | 20.01.2018 18:21  | Reagovat
    Máte pravdu pane Berane.Všechno zlé na Zemana házet nemůžeme.Vina je primárně i na straně českých politiků(národních i evropských).Prezident Zeman svým vystupování v EU dobré jméno ČR taky nedělá.Příčin proč jsme na okraji EU by se dalo najít víc.
  • Jan P.  | 20.01.2018 18:34  | Reagovat
    česká televize.cz/pořady Intolerance:Konečná stanice Exekuce Doporučeno voličům Miloše Zemana, jenž prohlásil, že oběti exekucí si za svůj osud mohou samy (patrně pod vlivem exekutorského šíbra Mynáře); stejně tak i voličům Jiřího Drahoše, jemuž sponzorský dar ve výši 200 tisíc poslal exekutorský boss Runták. A teď babo raď, koho volit ?
  • VladimírV  | 20.01.2018 19:02  | Reagovat
    Sváťo, máš pravdu. Nejednoznačnost zákonů ve věci vysílání vojáků do misí vede ke snaze to vycizelovat v Ústavě. To je ovšem běh na dlouhou trať. Mimochodem, mně by vyhovoval model prezidentské republiky, kdy by prezident byl nadán nejen pravomocemi, ale i odpovědností za svá rozhodnutí. Více v knize Pavla Kohouta Nová Ústava.
  • franta pulpytel  | 21.01.2018 19:51  | Reagovat
    Jeden za 18 druhý bez dvou za 20
  • Svatopluk Beran  | 23.01.2018 09:11  | Reagovat
    Láďo nevím jestli myslíme oba dva tu samou knihu, ale já jsem si hned po vydání knihy ÚSVIT v roce 2012, v podstatě manuálu na to jak by měla vypadat podle Pavla Kohouta nová ústava pro ČR řekl, že takhle by určitě rovný a postmoderní svět pro většinovou část občanů neměl vypadat. Jistě jsi například včera zaznamenal zprávu, že 80% celkového loni vytvořeného bohatství světa, připadlo pouhému 1% občanů světa. Z tezí Pavla Kohouta ale například vyplývá, že volební právo občanů by mělo být postaveno na schopnosti občana zaplatit státu daně z nějakého vlastnictví. To se však pan Kohout podle mne svým myšlením nasměrovává ke starému, dnes samozřejmě již neplatném americkému zákonu, kdy volební právo měl jen občan, který něco vlastnil. Pokud například vlastnil mulu, měl volební právo, pokud mu chcípla a on neměl takovou hotovost aby uživil rodinu a opatřil si i nový majetek-novou mulu, volební právo ztratil. Pokud někdo v takových to mantinelech uvažuje v dnešní době, není to můj šálek kávy.
  • VladimírV  | 23.01.2018 14:29  | Reagovat
    Sváťo, kniha se jmenuje Nová Ústava, o tom, co popisuješ, nic nevím. Je to soubor tezí, jak by mohla vypadat politická kultura (postavená na prezidentském řízení republiky), což by mimochodem odstranilo dosavadní situaci, kdy celá vláda je součástí poslaneckého elektorátu a její členové hájí barvy strany, za kterou kandidují a prezident, z Ústavy neodpovědný může hrát různé role, od kladeče věnců po enfant terrible. Přímo zvolený prezident současně jako předseda vlády by byl odpovědný nejen za svoje počínání, ale i za její vládnutí. Babiš je pro většinový systém - vítěz bere všechno - což se mu zřejmě při diletantství těch, co by mohli spolutvořit vládu, zřejmě povede. To ovšem neřeší roli prezidenta, který jako nezpochybnitelný čelný představitel státu může směrovat kormidlo dění v republice jinam, jak proti vládní politice na straně jedné, tak i proti vůli občanů na straně druhé.
  • Jan P.  | 07.02.2019 16:27  | Reagovat
    Vstřícnost vůči Amerikou vedeným pučistickým loutkám, to je něco, co spojuje srdnaté držitele odkazu Václava Havla i prokremelského opilce z Hradu. Konečně se tedy prokázalo, že údajní nepřátelé na život a na smrt jsou ve skutečnosti stejná neokonzervativní žumpa. Senátor Pavel Fischer: ‏Oceňuji, že prezident republiky pozval k návštěvě ČR Juana Guaidóa. Senátní zahraniční výbor podporuje vstřícné kroky vlády vůči prozatímnímu prezidentovi Venezuely a pozvání k návštěvě naší země je zcela v duchu společného postupu.
  • VladimírV  | 07.02.2019 16:41  | Reagovat
    Pane Jane P. Podle mne nejde v případě MZ o obrácení Ferdyše Pištory na Pravdu boží. Stačí vnímat, že většinu investic ve Venezuele drží Rusové a Číňani. I proto zve prezident venezuelského samozvance na návštěvu. A Petříček mu navíc zařizuje návštěvu Bílého domu. Navíc, Jižní Amerika je velmi lukrativním místem pro investování.
  • Jan P.  | 07.02.2019 17:38  | Reagovat
    Pane Vladimíre V,mýlíte se. To je od oblíbence Trumpa, Bolsonara, Babiše, Zemana či Macrona fakt šokující. Můžeme se těšit přinejmenším na Pinocheta light. 7.2.2019/Časopis Argument/Venezuelský opoziční lídr chce otevřít ropný sektor zahraničním firmám
  • VladimírV  | 08.02.2019 12:01  | Reagovat
    Pane Jane P. Váš příspěvek: "7.2.2019/Časopis Argument/Venezuelský opoziční lídr chce otevřít ropný sektor zahraničním firmám.". Zemanovo lobby míří na východ.
  • Jan P.  | 08.02.2019 19:15  | Reagovat
    Zeman blahopřál( Juanu Guaidóovi )prozatímnímu prezidentovi Venezuely a pozval ho do Česka... Jak píše publicista Prokop Singer:Český prezident navíc v dopise přirovnal venezuelský převrat k sametové revoluci. Pro někoho by mohlo být překvapením, že se v tomto případě Zeman staví proti ruským a čínským zájmům, na druhé straně zde Zeman pravděpodobně volí pozici, která je blízká Trumpovi, brazilskému prezidentovi Bolsonarovi a také izraelské vládě. Myslím, že těm, kdo dnes podporují vzdoroprezidenta, vůbec nedochází, od jaké skříňky otvírají dvířka... Stejně jako při útoku NATO na Jugoslávii apod.
  • Jan P  | 24.05.2020 11:17  | Reagovat
    "PRAŽSKÁ KAVÁRNA",TZV. KALOUSKŮV BLOK VERSUS PREZIDENT ,,DOLNÍCH DESETI MILIÓNŮ" MILOŠ ZEMAN Kde jsou ty časy, kdy to havlisti s klausovci spolu táhli v zájmu budování kapitalismu, než je rozdělily názory na "bolševické Rusko". Jaromír Soukup(TV Barrandov) zjistil, že Zeman už ho nepotřebuje, tak se ve své televizi vrací k pravdoláskařským kořenům... Ani svými výroky o nutnosti šetření si Zeman pravici nezískal, protože prý nechce šetřit ve vlastní kanceláři. Ubozí nevděčníci.Šetření na chudých je nepopulární nutnost. Šetření na bohatých je projev třídní nenávisti. A to vyhovuje jak zemanovcům, tak kalouskovcům. A copak jsou ty české národní zájmy a copak ty ruské? Že by zájmy kapitálu? Asi tak. “Naše politická a občanská zodpovědnost nám proto říká, že se k plánované anexi části palestinských území nemůžeme stavět jinak než výslovně kriticky,” píší Tomáš Petříček, Lubomír Zaorálek a Karel Schwarzenberg ve společném článku, který otisklo včerejší Právo.Chybí mi tam ovšem apel na případný sankce proti Izraeli, o kterých se už v EU mluví. "Zeman se kvůli Izraeli obul do Petříčka, Zaorálka a Schwarzenberga." Už tento titulek naznačuje, že se česká politika posunula do skutečně bizarní roviny. Pravdoláskaři jsou v tomto bodě "antisemity", zatímco Zeman euroatlantickým svazáčkem. Vtipný je, jak liberální kritici, kteří jde-li o Rusko nebo Čínu nenechají na Zemanovi nit suchou, nyní mlčí k Zemanově opírání se do diplomatů, kteří požadují, aby Izrael pouze dodržoval mezinárodní právo. A co na to všechno dnes, říká autor blogu Jan Žižka ?
  • Jan P  | 27.09.2020 10:47  | Reagovat
    „Budu prezidentem dolních 10 milionů.“ Miloš Zeman, inaugurační projev 2013 „„Jsem velice rád, že vliv ekonomických mafií zeslábl, nikoliv však vymizel.“ Miloš Zeman, inaugurační projev 2018 23. 9.2020|500 milionů pro kancléře? Mynář domlouval na Hradě prodej dolu|Seznam Zprávy

Přidat Komentář Vrátit se nahoru