Reklama
Dnes je sobota 21.09.2024      svátek má Matouš
Zpět
Zdeněk Gryc

Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla

PREZIDENTSKÝ DUEL

Zdeněk Gryc | 26.01.2018 09:16

Na Primě nebyl na primu, ani tercii, ale spíše na sextu. Nejslabším v debatě byl moderátor Voříšek a nejhlasitějším pak fotbalovo-hokejové publikum. Nebyla to kultivovaná debata, ani obecenstvo. Byla to estráda určená pro "IV. ne cenovou, ale mentální skupinu." Prvorepublikový elegán Drahoš se v křesle ani distingovaně nemohl posadit. Zeman se v sofa položil, vyvalil pupek a bavil. Celkové aranžmá se hodilo nejen dramaturgií, ale také průběhem do průměrného kabaretu. Tam se cítil dobře demagog Zeman. Drahoš se tedy nemohl, jak se sluší na prezentaci diplomata anglosaského typu, ani posadit. Byl toporný, "škrtil ho límeček" a lidová estráda. Prostě Prima, není prima, že? Drahoš chtěl od začátku do veřejnoprávní televize. Anonymové ji mohou jak-koli pomlouvat, ale kdo viděl, tak viděl včera rozdíl. Cituji: "Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš Zeman šel do Drahoše tvrdě, peskoval a poučoval. Tatíčkovský převlek minulých dní byl pryč. Drahoš byl napjatý, kožený, ale nedal se. Svůj hlavní cíl – neprohrát na celé čáře - zvládl. Nejslabším v debatě byl nakonec moderátor Voříšek a nejhlasitějším pak vyhecované, občas bučící publikum." Jiné to bylo včera. ČT prokázala názorně, za co si zaslouží divácké poplatky. "Moderátorka Světlana Witowská, která debatu vedla profesionálním způsobem a dokázala udržet oba kandidáty na uzdě, se nejdříve zeptala Zemana, proč by měla volit jeho, a nikoli Drahoše. Zeman jí poděkoval za to, že volit půjde, a řekl jí, že o obou ví dost, aby se rozhodla sama. Výzvu jít k volbám Zeman zopakoval také v závěru debaty, když dostal prostor oslovit občany. Drahoš se na tutéž otázku do Zemana pustil zostra. „Miloš Zeman je reprezentantem té uplynulé politické éry, doby opozičních smluv, přeběhlíků, kmotrů, mafií v politice a také papalášství na Hradě, papaláštví jeho spolupracovníků. Symbolem nálepkování, osočování,“ uvedl Drahoš. „Já bych se jako prezident chtěl zabývat jinými věcmi, ne Peroutkovými články, ale problémy, které tíží naši společnost,“ dodal s tím, že za největší chybu Zemana považuje rozdělování společnosti. Bylo vidět, že Drahoš se na debatu důkladně připravil, Zemanovi často připomínal některá jeho protichůdná vyjádření a svou palbu, kterou oproti minulé debatě proložil i humorem, soustředil také na jeho spolupracovníky, kancléře Vratislava Mynáře a poradce Martina Nejedlého. Na závěr diskuse pak apeloval na diváky, aby zvolili změnu, protože Zeman už zemi nemá co dát, ale jeho poradci si z ní ještě mohou hodně vzít." Zeman necílí svoji kampaň na středo a vysoko školáky, ale na vrstvu o které se sám v minulosti zmínil: "Třetina obyvatel téhle země je slabá duchem, každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel v této zemi má podprůměrný intelekt. Zeman je přítel Putina, stav ruské demokracie je, takový jaký je. Podporovatelem Zemana je milý a známý režisér Zdeněk Troška, který prohlásil, že KDU-ČSL a TOP 09 by se jako strany měly uklidit někam do antikvariátu a dost energicky se vyjádřil proti církvi. Na Karlovarském festivalu byla odhalena busta Václava Havla. Nejenom Semelová, ale i zdejší anonymové dostávají menší záchvat, když se o jeho bustě jedná. Havel je symbol konce totality. TGM je symbol vzniku Československa. Nejenom jeho sochy a busty byly stejně jako Sokol a Skat už třikrát odstraněny, šlo i o studenty, kteří v těchto organizacích byli. Pozoruhodný je současný vztah některých k církvi Halíkovi, Dukovi a zejména snaha revidovat restituce. To může být konec kmitu Havlova kyvadla, v roce 1989, doprava. Plíživý návrat, do doby, která by se rovnala stavu společnosti Zemanova přítele v Rusku, kde zvolení Putina je předem dáno a blíží se našim volbám po roce 1968. Nic není vyloučeno, ani přátelství na věčné časy a nikdy jinak. Politická fráze:"Nikdy neříkej nikdy" Takže dneska to dopadne stejně jako s namazaným krajícem? Werich říkal, to je blbý, to se bude líbit. Mitrofaonov: "Sečteno a podtrženo, voličům se představila unavená minulost, která stěží rozlišuje pravdu a lež, a nabídka změny ztělesněná mužem, který není na kamery a reflektory zvyklý, ale rychle se učí. A my rozhodneme.  

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Uborka_qrxv615: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Invazi v Normandii podporovali ze vzduchu i českoslovenští piloti Dnes 5. 6., 5:00 K pobřeží Francie dorazila brzo ráno ohromná flotila plavidel, kdy válečné lodě doprovázely vyloďovací čluny. Před osmdesáti lety, 6. června 1944, se vylodili v Norm
AqttAdugs: My, občané Protektorátu (1/3)
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???
zdenek gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

63 komentářů

Přidat Komentář

  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2018 11:26  | Reagovat
    Alexander Tomský je politolog, překladatel a pedagog: "Ovšem pozor, budeme jistě překvapeni. Já totiž Jiřího Drahoše dobře znám (bydlím s ním v jednom domě)" . . . "on rozhodně není žádné „želé” ani „kejvač”, má pevné názory evropského (stále ještě) hlavního proudu. Věří v integraci Evropské unie a možná i celého lidstva, podporuje svobodnou migraci za zaměstnáním v Schengenu i přijetí společné měny bez referenda a trestně stíhaného premiéra podruhé jmenovat nehodlá Jediné, co vnáší nepatrné pochyby do mé spekulace, je akademikovo zjevné úsilí o důstojnost." To je pracovní vizáží prezentace země prezidentem. „Nic totiž neuráží lidový instinkt více než důstojný muž a nedůstojná žena” (G. K. Chesterton).
  • Svatopluk Beran  | 26.01.2018 14:42  | Reagovat
    Alexandr Tomský Politolog a nakladatel. Po studiích mezinárodních vztahů na London School of Economics a tomistické filosofie na London Institute of Education pracoval jako politolog v ústavu Keston College, kde se specializoval na výzkum církve a státu, státního ateismu a náboženské opozice ve střední Evropě (1980 – 86), od roku 1983 profesor sovětologie a evropských politických dějin. Tomismus je filozofický a teologický směr, vycházející z názorů italského dominikána sv. Tomáše Akvinského (1225 – 1274), katolického filosofa a teologa, který je církví považován za největšího křesťanského myslitele všech dob. Tento směr usiluje o racionální spojení aristotelismu a platonismu s naukou sv. Augustina z Hippony (354 – 430) a celým církevním učením. Tomismus je součástí filozoficko-teologické epochy, nazývané scholastika. Jako český občan hlasoval proti vstupu do Evropské unie. Jako britský hlasoval pro brexit. Unii považuje za škodlivý utopický projekt, který může skončit tragicky. Ještě větší hrozbu však vidí v islámu, Evropa by se před ním měla uzavřít. Politolog a překladatel Alexander Tomský (69)je patriot, jeho otec pochází ze staré česko-židovské rodiny, nacisté mu vyvraždili sedmasedmdesát příbuzných. V rozhovoru popisuje, jak ho matka donutila emigrovat a vzpomíná na Margaret Thatcherovou, kterou osobně poznal.
  • Zdeněk Gryc  | 26.01.2018 16:58  | Reagovat
    děkuji, opravdu zajímavé je vědět Who is Who
  • fotrák  | 26.01.2018 22:21  | Reagovat
    Rozepsal jsem názor, smazal a říkám: Velký.. a zase smazal, nebo't na tohle představení moje žumpa není dostatečně hluboká.
  • Svatopluk Beran  | 27.01.2018 12:10  | Reagovat
    Pane Gryc našel jsem si co je to tomismus. Chápu s toho že je to nějaká církevní doktrína z počátku třináctého století, která se snažila dát smyšleným biblickým příběhům nějaký punc pravdivé relevance pomocí jednoho z řeckých filozofických směrů. Stále ale nemohu zjistit co to je za studijní obor ,,světologie,, dosud jsem o něm nikdy neslyšel. Zajímalo by mne kde pan Tomský, který je tohoto oboru profesorem, tento studijní obor přednáší a o co v tomto oboru vlastně jde. Jsem přesvědčen, že pokud jste použil pohled pana Tomského, že znáte lépe než já, čeho je to vlastně pan Tomský profesorem.
  • Zdeněk Gryc  | 27.01.2018 14:52  | Reagovat
    Nikoli, šlo o jeho "kádrový posudek" na úrovni "domovního důvěrníka". Také jako vědce na vědce,který nemůže lhát z principu, znehodnověrnil by totiž své vědecké dílo. Něco jako PhDr. Hofmann,když ho nutili v roce 1968,aby odvolal provolání umělců a vědců! Ocenil jsem Váš komentář,který obsahoval: " Politolog a překladatel Alexander Tomský (69)je patriot, jeho otec pochází ze staré česko-židovské rodiny, nacisté mu vyvraždili sedmasedmdesát příbuzných. V rozhovoru popisuje, jak ho matka donutila emigrovat a vzpomíná na Margaret Thatcherovou, kterou osobně poznal." Osobní zkušenost a osobní vyjádření je skvělé. Anonymními skřeky a pomluvami pohrdám. Dík za Váš zájem ZG.
  • Svatopluk Beran  | 27.01.2018 15:32  | Reagovat
    To už jsem si pane Gryc taky našel. Jen jsem chtěl od vás vědět jestli náhodou nevíte čeho je pan Tomský vlastně profesorem, když někde, zřejmě na universitě, přednáší SVĚTOLOGII. Mě to totiž připadá, jako blbost na ohlupování občanů, a nebo že si vymyslel sám nějaký obor a pak se i sám jmenoval, zřejmě jediným profesorem, této své vědecké disciplíny. Pokud to tak bude, tak se na mě nezlobte, ale ten člověk nemá validitu.
  • Honza54  | 27.01.2018 15:46  | Reagovat
    S.Berane, prosím o vysvětlení vašeho tvrzení "ale ten člověk nemá validitu".
  • XXXXX  | 27.01.2018 16:09  | Reagovat
    nemáš slovník?
  • Berka  | 27.01.2018 17:31  | Reagovat
    prezident má zase invaliditu, no bóže... moc se mi líbí tohle : 17:09 - Bývalý prezident Václav Klaus se obává, že poražený tábor výsledek voleb nepřijme. Dodal, že Zeman a jeho spolupracovníci by prohru jistě přijali. :-)
  • VladimírV  | 27.01.2018 19:00  | Reagovat
    Vše dokonáno. Sláva vítězi, čest poraženému.☺
  • Svatopluk Beran  | 27.01.2018 19:07  | Reagovat
    Jednoduše řečeno nemá jeho pohled pro mne vypovídající hodnotu pro dnešní postmoderní svět, tedy začátek třetího tisíciletí v jeho stupňující se globalizaci. Pan Tomský se totiž snaží komentovat pomocí míchanice Klasického Řecka (Aristoteles a Aristoklés neboli Platon) a pozdního císařství starověkého Říma ( Augustin z Hiponny), v pohledu nově budované křesťanské filozofie vrcholného středověku (Tomáš Akvitánský), na naši dnešní globalizaci a chování občanů v ní. Nevěřím že tito hoši mohli cokoliv tušit o problémech a úskalích dnešní doby. No a pokud si autor recenze o panu Tomském nevymyslel výraz SVĚTOLOGIE, pak se zřejmě jedná o zcela nové studijní odvětví, které si vymyslel sám pan Tomský. Zřejmě se jedná a teď to jenom odhaduji, že studijní obor SVĚTOLOGIE je pohled pana Tomského na Tomismus a jen on sám je jeho samozvaným profesorem. Z toho důvodu jsem přesvědčen že příspěvek pana Gryce od profesora SVĚTOLOGIE pana Tomského má jen pofidérní validitu. Dejme tomu platnost, hodnověrnost, váhu napsané skutečnosti
  • Svatopluk Beran  | 27.01.2018 19:15  | Reagovat
    Nezpochybnitelnou skutečností je, že prohru zvládl Drahoš a jeho tým s noblesou. Nejsem si zcela jist, jestli by to zvládli takhle Zemanovci a tudíž fabuluji že na to byli Drahošovci připraveni a měli dopředu připravený ústupový scénář na úrovni.
  • VladimírV  | 27.01.2018 19:37  | Reagovat
    Sváťo, rád bych ocenil zmíněnou noblesu poražených. Jsem bohužel skeptik. Až si někteří z nich uvědomí, že to vše je skutečnost, nastoupí úplně něco jiného. Bohužel, to je daň svobodě a demokracii.
  • Svatopluk Beran  | 27.01.2018 22:31  | Reagovat
    Láďo uvidíme, já bych to podle toho jejich organizovaného závěru viděl tak, že měli upozaděnou variantu neprohry, že pokud jim na první pokus nevyjde v presidentování, tak bude jejich dnešní presidentská kampaň základem pro pokus Drahoše do poslaneckých nebo parlamentních voleb. V další následující čas pak bude následovat druhý pokus o opětovnou presidentskou kampaň.
  • XXXXX  | 28.01.2018 12:22  | Reagovat
    Hoši. Drahošův tým to sice pobral, asi to nebyli žádní troubové, ikdyž si nedělám iluze, že tam nebylo dost vychcánků co se rádi na někoho nalepí kvůli profitu, viz Nejedlej s tím blbem kancléřem. Zato Drahošovi nohsledi z řad mediálních celebrit a politici v opozici se můžou posrat, stačí se rozhlídnou po netu. Bude to horší než to bylo. A Drahoš? Do roka zmizí v propadlišti dějin. Je to jen umělá figura stvořená Horáčkem, Fišerem a tí praštěným doktorem. Ten chlap nikoho nezajímá jediný jeho kouzlo je v tom že byl proti Zemanovi. Jo a na vysvětlenou proč praštěnej doktor, aby se někdo zbytečně neptal, tak proto, že krom platu není na postu presidenta nic, co by mělo nějaký význam.
  • VladimírV  | 28.01.2018 12:45  | Reagovat
    Sváťo, myslím si totéž. Drahošovo účinkování v prezidentských volbách značně zvýšilo jeho popularitu. Toho se dá samozřejmě využít, pokud nezvolí taktiku zatvrzelce z prohraných voleb, který bude stranit každému, kdo bude nadále házet hnůj na prezidenta. Jako senátor by měl velkou šanci do dalších prezidentských voleb. Pro XXXXX. "Celebrity" z kulturní fronty, pokud někteří z nich nezvolí taktiku "ležení na matracích" na protest proti výsledku voleb, mají paradoxně velkou šanci prezentovat se humorem proti hlavě státu a jeho suitě. Mají k tomu dost námětů. Při Drahošově vítězství by diváka komediálně ztvárněná Zemanova minulost málokoho oslovila. Horší to bude s medvědáři typu Kalousek, kterým opravdu rychle začíná ujíždět vlak.
  • Berka  | 28.01.2018 13:02  | Reagovat
    Já myslím, že pude do europarlamentu nebo do senátu. Dokud si ho lidi pamatujou, bude mít zvolení bezproblémový. A je to jak píše XXXXX. Funkce prezidenta může být lákavá jen pro člověka s nadstandardně velkým egem. Je pořád vidět, každý týden někam jede nebo letí, spí pokaždé v sice prezidentském, ale pokaždé jiném apartmá. Hlavně po sedmdesátce je to určitě neskutečný nápor na organismus. Kdežto takový europoslanec má peněz málem skoro stejně, z domácí mediální scény je naprosto neviditelný, program si v podstatě určuje sám a nikdo nezná a neprobírá jeho asistenty. Mě osobně to pro Zemana jako nějaká extra velká výhra nepřipadá. Jsem z výsledku zklamaný (hlavně z toho miniaturního rozdílu), ale beru to jako fakt. Národ má takové vůdce jaké si zaslouží.
  • XXXXX  | 28.01.2018 13:56  | Reagovat
    p
  • XXXXX  | 28.01.2018 14:06  | Reagovat
    omyl
  • XXXXX  | 28.01.2018 14:08  | Reagovat
    Jedna i druhá volba byly špatný. Já si tom myslím svoje a už to nebudu komentovat. Jen se těším na to až se "umělci" začnou množit.
  • Staník  | 28.01.2018 15:52  | Reagovat
    Já si myslím, že Drahošovi to hodně posrala i jeho ambiciózní ženuška, která se klepala na to být mrs. prezident a jasně dala najevo kdo nosí u Drahošů kalhoty :-D Nicméně teď trochu vážně. Jsem rád, že vyhrál Zeman, protože Drahoše jako nezkaženýho a takřka netknutýho politikou by to do roka semlelo. Rozhodl jsem se, že ale v tomto volebním období budu k Hradu více kritický a budu si sledovat i kamarádčofty s panem Babišem. Za sebe mohu říci, že se mi vůbec nelíbila prezidentská kampaň plná hnoje a taky pražská kavárna a páni umělci i novináři se moc nevycajchnovali. Rozhodli občani, tak teď nenadávejme. Čas ukáže jestli Zeman národ spojí nebo více rozdělí. V každém případě je třeba si ale uvědomit, že jsme parlamentní demokracií a práva prezidenta jsou značně omezena. Hezkou neděli všem.
  • Honza54  | 29.01.2018 07:25  | Reagovat
    To Staník "Rozhodl jsem se, že ale v tomto volebním období budu k Hradu více kritický a budu si sledovat i kamarádčofty s panem Babišem." - v čem vám to pomůže a co uděláte když budete zklamán a nespokojen ? :-)))))
  • Fejinka  | 29.01.2018 11:52  | Reagovat
    Po Zemanovi chceme, aby spojil rozdělenou společnost. Nechcete nemožné? Vždyť se podívejte kdo je skutečným hlavním viníkem rozpolcené společnosti. Vždyť je to především ta "sedmá velmoc" se všemi prostředky co má k dispozici(včetně všech spřátelených komentátorů, moderátorů, analytiků, politologů, rektorů, herců, hereček, politiků a dalších) a jenom číhá na každé slovíčko, které je jenom trošku mimo "mísu". Pustíte si televizi a co se na vás valí za škvár každý den (nemyslím momentálně politiku), ale ten slovník z těch všech seriálů a filmů atd. Na jedné straně se zakazuje kouření a používání alkoholu a tady vám to předkládají jako úplně normální věc (asi to sponzoruje K.Hora a likérky), bez toho se hlavní představitelé neobejdou, tak co potom chcete. Buďme trošku soudní. Tomu Zemanovi když něco "ulétne", tak to vždy aspoň trochu "zaobalí", nebo "okecá" formou těch jeho bonmotů. Zemana hodnoťte co udělá pro republiku. Takové ty žvásty, že nás táhne na VÝCHOD a nikoliv na ZÁPAD jsou novinářský a politologický nesmysl. Podívejte se kdo byl v poslední dobou v Čině. O Rusku nemluvě. Buďme soudní, znovu to opakuji. A ta současná EU potřebuje renovaci jako sůl, jinak my se v ní rozpustíme jako ta bájná kostka cukru, když jsme jí předsedali (vzpomeňte na tv. šot). My jí to neosladíme, ona to osladí nám. Zeman je svůj a nenechá se opít "rohlíkem", má své zkušenosti a proto propaguje V4 a chce získat další státy. Co by tam dělal Drahoš, byl by jako Sobotka, ne-li horší. Otázka je, jak to dají dohromady s Babišem a pro nás jenom dobře, když spolu budou spolupracovat. Prezidentská volba je za námi a nechme je pracovat. Za 5 let můžeme hodnotit.
  • Jan P.  | 29.01.2018 17:00  | Reagovat
    "Čo politika rozdeľuje, to slivovička spojuje." Gustáv Husák Vzhůru do druhé pětiletky! Národní socialismus se sám od sebe nevybuduje. Kupředu hnědá, zpátky ni krok. Takže symptom porazil příčinu choroby. Stejný scénář jako v loňských parlamentkách. Plebs mu totiž věří. Dělejme tedy vše, aby mu už nevěřil a měl k dispozici skutečnou pozitivní alternativu. Ne další fíkus sponzorovaný Sekyra Group, prosím.
  • XXXXX  | 29.01.2018 18:04  | Reagovat
    Dost pomáhá to rozběhat.
  • Svatopluk Beran  | 29.01.2018 19:04  | Reagovat
    A když budeme všichni spojeni, nebude to vlastně tak nějak jak za vlády jedné strany? Není to snad v pořádku že jsme různí? Neposouvá se civilizace víc když jsou rozdílné pohledy, než když je musí mít všichni stejné? Něco jiného je to samozřejmě když hrozí válka a je potřeba přežít pak je nezbytné aby se národ spojil, chudej-bohatej, blbec-chytrák, majetnej-nemajetnej, sparťan-slávista, jezeďák-maloměšťák. Nejedná se tu náhodou opět o marketingový tah někoho, kdo nás potřebuje mít pod kontrolou v jednom houfu, hlavně aby neměli občané jiný názor než mají organizovaná nejen česká media. To snad není jediná zpráva ze zahraničních novin bez toho aby nám předhazovala jak jsme rozdělení. Něco tu v té svobodě začíná zasmrádat. JE NORMÁLNÍ ŽE NEMÁME STEJNÝ NÁZOR A MŮŽEME NA NESTEJNÝCH NÁZORECH STAVĚT. JENOM STEJNÝ NÁZOR, NÁS ZAVEDE TAK AKORÁT DO PŘEDPEKLÍ, UŽ JSME TO TU JEDNOU 50 LET ZAŽÍVALI.
  • VladimírV  | 29.01.2018 22:50  | Reagovat
    Jednota a boj protikladů. To je jeden ze zákonů dialektiky a vyjadřuje zdroj pohybu společnosti, potažmo jejího pokroku. Proto si važme naší svobody. To, že výsledky prezidentské volby berou západní novináři jako téměř katastrofální jenom potvrzuje mocenské touhy ovládat s pomocí nastrčených kolaborantů naší zemi nejen ekonomicky, ale i politicky. Vím. že úsloví "národní hrdost" je víceméně zprofanované, ale naproti tomu, přílišná servilita k našim evropským spojencům je výrazem vlastní neschopnosti či přímo lenosti podporovat národní identitu. Navíc ti, co hlásají myšlenku panevropanství, jsou právě zástupci sorty lidí, kterým je jejich vlast v podstatě ukradená. Nepřejí si obhájce zájmů našeho státu a těžce nesou Zemanovo vítězství. .
  • Jan P.  | 30.01.2018 16:17  | Reagovat
    Uklidňuji všechny mladé v rodině, že mluvit o emigraci je naprostá blbost. Do bolševika to má ještě šíleně daleko. Ale, že ty následující roky budou docela náročná pakárna, o tom žádná :-(
  • XXXXX  | 30.01.2018 17:09  | Reagovat
    no vidíš, že to umíš
  • VladimírV  | 30.01.2018 17:39  | Reagovat
    "Nevidět zlo, neslyšet o zlu, nemluvit o zlu". I takového jsme měli za války prezidenta. A nedopadl dobře.
  • Jan P.  | 30.01.2018 18:10  | Reagovat
    Všichni co varovali, že uprchlíci můžou tuhle zemi zdevastovat, měli pravdu. Sice nikdo žádnýho neviděl, ale zruinovalo to tu zemi dokonale. Fejinka říká: Pondělí, 29. 1. 2018 v 11:52 Moje odpověď: Babišovi přejme, ať za svou podporu Zemana v prezidentských volbách slízne stejně chutnou smetanu jako Sobotka za podporu Zemana v prezidentských volbách minulých. Kdo pomáhá čertu z pytle, musí čekat, že čert palici se mu odplatí. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VladimírV říká: Pondělí, 29. 1. 2018 v 22:50 Moje odpověď: Bohužel mi přijde, že EU lidí nenávidí, protože nám sem poslala 12 uprchlíků! A ty miliardy korun co nám poslala EU, možnost volně cestovat, žádná cla a mraky dalších výhod...to vidí jako samozřejmost 21. století...lidi se nechali moc snadno zaslepit strachem a nenávistí. Našel jsem si výroční zprávu (2015) - přes 40% exportu do EU. To, že "naše" fabriky to můžou bez trhu EU zabalit, už má šanci pochopit i volič SPD. Co vlastně identita může být? Pokud se prosadí identita jako ideologický nástroj, pak je vždy doslova smrtelně nebezpečná. Nacisté vytvořili novou identitu soukmenovců, ta sice využívala odkazy na starou, pro potřeby nacismu nově přetvořenou německou identitu, ale nevznikla z ní. O třídní identitě není asi ani třeba ztrácet slov. Já se nehlásím k žádné identitě. Nebo jen formálně, jako v dotazníku... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Možná bych se rád poučil. Proto prosím návrhy k samostudiu, zda má nějaká země Evropské Unie bizarnějšího prezidenta a hloupějšího premiéra jako Česká republika? Slibuji, že každou alternativu velmi podrobně prostuduji. Dík a čauky :-)
  • Daňový soumar  | 30.01.2018 19:14  | Reagovat
    Není to z mé hlavy : Ona těsně nadpoloviční většina českých voličů, která dopomohla ke znovu zvolení vulgárnímu pijanovi, který neváhá hrát kvůli své moci na nejnižší pudy, obcházet ústavu a programově rozdělovat společnost, je evidentně přesvědčena, jak se pořád dokola zdůrazňuje, že zvolila „zkušeného politika“, který bude prý důsledně bránit národní zájmy a ochrání nás před nebezpečími vnějšího světa. Neochrání. A nejen kvůli tomu, že mu bude kvůli jeho zdravotnímu stavu rychle ubývat sil, a že celá ta myšlenka ochrany národa někým, kdo nemá reálné pravomoci, ani kapacitu to dělat, je nesmysl. V politice, i v té mezinárodní, má mnohem větší váhu, jak je ten který stát vnímán, než jaká je realita. Ve spojení s volbami do Poslanecké sněmovny si Česko nyní už definitivně vysloužilo v západní Evropě obraz vystrašeného, nacionalisticko-populistického postkomunistického skanzenu--země, s níž se nedá moc počítat ve snahách postavit se výzvám modernity, konkrétně pak v další evropské integraci. Stačí si po českých volbách prolistovat západní deníky, nebo si pustit západní televize. Titulky jako „vítězství krajně-pravicového prezidenta“ nebo „vítězství proruské politiky“, mluví za vše. Mohli jsme se vydat alespoň cestou Slovenska, kde proti populistickému premiérovi stojí prezident občanské společnosti, ale výsledek české prezidentské volby nás bude opticky řadit spíše k Polsku a Maďarsku. No a co? řeknou mnozí Zenamovi voliči, spolu s částí české politické a komentátorské obce, prodchnuté duchem „druhé republiky.“ Budeme společně s Visegrádem pevně bránit naše „zájmy“. A o Zemanově nadstandardních vztazích s Ruskem a Čínou, ať si na tom Západě, co do našich věcí pořád strká noc, myslí, co chtějí. A nic tak strašného se nestane ani v případě, že by Zeman spolu se svými spojenci v partajní politice trochu přidusil s pomocí nových zákonů a vládních opatření, či útoků na veřejnoprávní média, liberální část společnosti. Alespoň nebudou otravovat lid a rušit klid k práci. Tahle země je přeci naše, nebo ne? Bohužel tak úplně není, ať už budeme heslo Zemanovy „nekampaně“ vykřikovat jakkoliv hlasitě. Páteř naší ekonomiky „naše“ není vůbec. Ekonomický růst je primárně poháněn zahraničními investicemi, jejichž celková hodnota je nyní okolo 3 biliónů korun. Politické špičky jsou stále více v roli jakýchsi servismanů, kteří zahraničnímu kapitálu jen umetají cestičky. Dokonce i prezident má přímo na Hradě „poradce“ v podobě čínské investiční skupiny CEFC. Ze země, která je pod vedením Zemana údajně „naše“, odtéká každý rok na dividendách do zahraničí okolo 500 miliard korun--navzdory tomu, že mnohé tyto firmy u nás požívají daňové a další výhody. Více než 13 tisíc „našich“ firem má sídla v daňových rájích. Globalizace má mnoho tváří, od migrace až po stále propojenější ekonomiku a politiku. Tyto tváře se od sebe nedají oddělit tak, že v některých oblastech prohlásíme naši zemi jen za „naši“, zatímco v jiných oblastech se budeme jako současný prezident poníženě ohýbat před investory, kteří mají dostatek peněz. Anebo vykládat v autoritářských režimech, jak jsme se k nim přijeli „učit, jak stabilizovat společnost.“ Mnohé z „našeho“ ekonomického růstu souvisí s členstvím v Evropské unii a konkrétněji pak v schengenském prostoru. Člověk nepotřebuje být Kassandrou, aby odhadl, kolik z onoho vzmachu české ekonomiky by nám zůstalo v případě, že by Česko bylo vytlačeno z dále se integrujícího jádra EU. A přesně to se může nyní stát. Zemanovsko-babišovská část Česka si bohužel neuvědomuje, že všechno má svoje důsledky. Zatím může tato část společnosti poměrně snadno podléhat dojmu, že ani ten největší přešlap proti demokracii a dobrým vztahům se zeměmi, na kterých ekonomicky závisíme, nám neublíží. Vždyť se zemi ekonomicky daří, máme nejnižší nezaměstnanost, je u nás bezpečno, "neroztahují se tady žádní migranti" atd.
  • VladimírV  | 30.01.2018 21:48  | Reagovat
    Panu Janu P. Vaše představy o tom, jak smýšlím nemíním vyvracet. Zkrátka nemáte pravdu, když říkáte, že nenávidím EU. Jsme přirozenou součástí Evropy a náš život je závislý na obchodních vztazích především s nejbližšími sousedy, kteří u nás investovali. Byl jsem pro vstup do EU, na svém postoji trvám a měním toliko, že musí změnit svoji politiku bezbřehé byrokracie a představ o dvourychlostní EU. To však neznamená, že má naše země pasovat do role bezpáteřního vazala. Společná obchodní politika jako protiváha majoritě USA byl důvod, proč bylo EHS založeno. Spouštěčem kolonizace EU byla politika Francie, Velké Británie a Německa. Tyto země jednak z pocitu odčinění příkoří, které páchaly v kolonizovaných zemích, odkud migranti přicházejí, a zejména ze snahy zaplnit pracovní trh levnou pracovní silou, spustily neřízenou migraci. Svým štědrým sociálním systémem (v tom i severské země)a vstřícnou imigrační politikou se staly lákadlem a zároveň jistotou pro migranty. Kde jsou ony pohádky o tom, že jde pouze o utečence před válkou. To se postupně z rétoriky "vítačů" vytratilo. Pokud jde o národní identitu, ta přímo souvisí s rolí státu. Nestrašte a nepleťte to prosím s nacismem. Nevšiml jsem si, že by někdo z představitelů našeho státu začal živit myšlenku Čechů jako Übermenschen. Ano, prezident Zeman je svým způsobem bizarní. Ale je zároveň čitelný, má potřebný rozhled a hlavně intelektuálně a zkušenostmi prokázal, že někteří kandidáti, ač se spojili v jeden šik a vytvořili oposmlouvu, byli při volbě i v tomto složení pro většinu voličů druhou ligou. Pokud hovoříte o hloupém premiérovi, to je již naštěstí minulostí. Ten nový hloupý rozhodně není. Měřeno tím, co v životě dokázal. Není to samozřejmě pouze zásluhou těchto dvou, ale oba se nikterak negativně nepodepsali na vzrůstu životní úrovně u nás. Očekávám, že se vzedme vlna snahy o jejich rozdělení, ne z důvodu proklamované hrozící totality, ale protože se konečně zbourá dosud neproniknutelná bariera zlodějiny v různých podobách živené státem. Otázka pro vás. Jakou osoby byste si představoval pro lepší rozvoj země? A proč? Děkuji Vám za odpověď, vyjma té, že kohokoliv jiného než ty dva. Pro Daňového soumara: Prezidentovi je Ústavou dána beztrestnost vyjma vlastizrady. Občas opravdu jedná na hranici zákonnosti. Nespokojil se zkrátka s rolí kladeče věnců. Jeho obhroublé jednání mu samozřejmě na vážnosti nepřidává. Upřímně, je to zásadní věc, která by měla ovlivnit celkový obraz naší země? Dalo by se spíš říci, že on je obrazem mentality národa. Já sám mám občas pocit, že někteří jeho odpůrci, v tom umělci, "celebrity", kteří se sprostotami dokonce živí, si obrátili úsloví : "Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi", kdy sprostou mluvou vyčítají prezidentovi hulvátství. Prezident sám slíbil, že se polepší, čemuž se v jeho věku nedá věřit, nicméně, není to on, kdo by na protistranu útočil první. Pokud jde o nespokojenost západních novinářů se zvolením Zemana, ta kopíruje politiku svých chlebodárců, kteří by chtěli mít naši republiku pěkně ochočenou, servilní. Prezident není samozřejmě rozhodující figurou, nicméně, pokud oba s předsedou vlády mají souhlasný názor, nyní i s podporou vlády a zákonodárců na problém kvót, to už je pořádná síla. Trochu k obchodování. Ideální obchod by měl probíhat bez politického vlivu. Pokud zde bylo vlastnictví řízené státem, byl stát i autoritou obchodu. Toto platí v menší míře i dnes, protože je tu daňová a fiskální politika státu, která výrazně ovlivňuje podnikatelské prostředí. Oprostěme se od role státu a zkusme se zeptat zástupců firem, do jaké míry jim "pomáhá" embargo s Ruskem, tedy destinací, která byla a je schopna pozřít velkou část naší produkce. To dobře ví Zeman a podle toho i jedná. Je zároveň iluzorní, hlásit se k různým transatlantickým dohodám, kdy toho jako stát máme opravdu málo, čímž bychom pronikli na severoamerické trhy. V rámci EU, což je náš hlavní partner, jsme z části levnými montovnami. Přesto je zde potenciál růstu, který spočívá v historicky daném postavení Československa jako průmyslové velmoci, který dosud plně nezmizel. I proto, jak bylo zmíněno, máme nejnižší nezaměstnanost v EU, což velmi souvisí i se stoupající životní úrovní. Za to můžeme být rádi.
  • XXXXX  | 30.01.2018 21:57  | Reagovat
    Vy jste se všichni po těch nevolbách pomátli?
  • Daňový soumar  | 30.01.2018 22:49  | Reagovat
    Pane VladimíreV, ten váš guru ani nebyl schopen poděkovat poraženém a první věc co nám sdělil bylo to, že všichni jeho oponenti musí držet hubu a oslavovat jeho velké vítězství které ve své velikosti dosáhl. Kdesi v příspěvcích jste architekta nabádal k tomu, aby starší začali tuto společnost tmelit a ne ji rozdělovat. To samozřejmě každým dalším příspěvkem Vy osobně i ten hulvát prezident děláte, že ano? Jakej pán takovej krám. Některé věci teď do sebe začínají zapadat. Stačí vidět jen studenta rychlokvašku z Plzeňských práv (Chovanec) na oslavě prezidentova vítězství. Ač Bureše bytostně nesnáším, tak se chudák namočil do něčeho, co asi neukočíruje, tak jak by chtěl. Teď bude jen loutkou v rukách pomstichtivého šílence. Buď bude skládat vládu a koalici podle hradních not, nebo půjde od válu, druhou šanci ani nedostane a nádavkem půjde k soudu. Moc na výběr nemá. Mlha tady klidně nechá vládnout jím jmenovanou vládu jak dlouho bude chtít. A k tomu západu. Podívejte si vy ekonomický anštajne na to, jak němci začali stahovat kapitál a investice z Turecka. Až to pro ně nebude únosné odstěhují od nás montovny a pak budete moct začít spolupracovat s velikou rusí na stabilizaci (normalizaci) ekonomiky.
  • VladimírV  | 31.01.2018 13:23  | Reagovat
    Pane Daňový soumare. Vítězný projev prezidenta nebyl ani moje káva. Řekl bych, že jeden z jeho nepovedených. Tím ho samozřejmě neomlouvám, ale zároveň tomu nepřikládám tolik důležitosti. Důležitá bude jeho role v dalším období. Co naopak uznávám, bylo Horáčkovo vyjádření, že ač byl Zeman jeho protivníkem, je to jeho prezident. To totiž funguje, je to výraz vysokého intelektu a zároveň podaná ruka. Naopak jsem smutný z toho, že někteří stoupenci "Antizemana" mu přejí smrt. Pokud jde o Chovance, rovněž jsem koukal, co tam dělal. Samozřejmě, jde mu o předsednický post v ČSSD, takže si o něj "řekl" svojí přítomností na oslavě. Mám takový dojem, že mu to spíše uškodí, protože Zeman nezapomíná i to, že zradil "pučisty". Co se týká Babiše, je zde očividná snaha ty dva rozkmotřit. Nejde o samotnou prestiž, ale o situaci,. kdy je zde reálná síla, tím myslím i v PS, která začne cíleně likvidovat dosavadní, stranami posvěcenou zlodějinu. A tady jde skutečně o hodně. Dnes je jasné, že jak lidovci, tak socialisté začínají přehodnocovat svůj odtažitý postoj k Babišovi, protože jedněm jde o církevní restituce, druhým o vymazání z politické mapy Česka. Babiš by samozřejmě rád vládl sám, to je jeho vize většinového systému, tak klidně přivítá i podporu jakékoliv strany mimo spoluvládnutí, což by si měla uvědomit především ODS, strana Babišovi nejbližší. Její roli jankovitého kozla, řízeného Kalouskem, nechápu. Za opozičním plotem se totiž dá pouze štěkat. Pokud jde o německou obchodní politiku, jeho vztahu k Turecku a naopak, tomu se nedivím. Turci jsou totiž naprosto nepředvídatelní a rozhodně se jim nelíbí, že by jim Němci měli utahovat šrouby víc než je zdrávo. Pokud jde o obchodní vztahy s Ruskem, a to existuje už od revoluce, celý západ z něj měl vždy obavy. Proto rád využíval naše tradiční obchodní spojení s nim. Dnes je situace, kdy ctíme jako země embargo, které jednou pomine a je důležité být první na pásce. Řeknu to lapidárně. Úspěch obchodu je založen na velikosti poptávky kupujícího. Rusko bude potencionálním partnerem i v době krize, kdy se tato neprojevuje stejným způsobem jako u nás. Abych Vás zbytečně nepoučoval a nepřispíval k mému nálepkování, kterému jsem se zasmál. Přesto si dovolím poznamenat. Termín normalizace ekonomiky není totožný s termínem normalizace obchodních vztahů. Embargo je jedním z obchodně politických opatření, která obchodu brání. Na škodu všem, kterých se to dotýká. Tedy nejen Rusům, ale zejména našim firmám. Zdraví Vladimír Havlíček
  • Daňový soumar  | 31.01.2018 18:00  | Reagovat
    Nevím o nikom, kdo by mu smrt přál víc než jeho voliči, kteří ho znovu na pět let poslali do tak náročné funkce. Jen jednoduše smýšlející člověk nechápe co to při jeho zdravotním stavu znamená. A k tomu Rusku? Zeptal jste se někdy někoho, jak to tam nyní chodí. Kolik vlastně ten obchod s rusy stojí. Běžte se zeptat třeba do PSJ kolik jim nazaplatili a kolik sanovala EGAP a kolik vývozní banka. Do Ruska nyní míří jen 1,5 procenta tuzemského exportu a vymahatelnost obchodního práva je tam takřka nulová. Myslíte si, že v době konjuktury západních ekonomik, kdy nestačíme pokrýt zakázky z EU, je pro naše firmy zajímavé riskovat v obchodě s Rusy? Leda prd ... To zajímá jen pár šíbrů, kteří jsou od některých ruských loupežníků dobře zaplaceni a záazračně za pět let zbohatli (třeba prodejem obchodních podílů pofidérních firem, které jsou mimochodem oproštěny od daní). Chraň nás bůh aby tyto praktiky a tito šíbři prorostli do naší ekonomiky. V ten moment budeme minimálně stejně nedůvěryhodní, jako je nyní Turecko a jako je v očích mnoha expertů a vlád EU i to, co sedí na našem hradě. Z posledních pět let ho totiž pomalu nikdo na západ nepozval. Jezdil jenom k mafiánům na Rhodos, do Ruska a pomáhat Kelnerovi v jeho obchodech v Číně. Vy to ale asi nikdy vidět nebudete a ani ve své prosté naivitě vidět vlastně nechcete. Stávající hradní suita je jen trojským koněm, pomocí kterého tady chtějí Rusové a potažmo i Číňani investovat a přes kterého by hlavně Rusové chtěli proniknout na západní trhy.
  • Jan P.  | 31.01.2018 19:24  | Reagovat
    Vážený pane Vladimíre V,cituji přesně Vaše vyjádření v komentáři: To, že výsledky prezidentské volby berou západní novináři jako téměř katastrofální jenom potvrzuje mocenské touhy ovládat s pomocí nastrčených kolaborantů naší zemi nejen ekonomicky, ale i politicky. Vím. že úsloví „národní hrdost“ je víceméně zprofanované, ale naproti tomu, přílišná servilita k našim evropským spojencům je výrazem vlastní neschopnosti či přímo lenosti podporovat národní identitu. Navíc ti, co hlásají myšlenku panevropanství, jsou právě zástupci sorty lidí, kterým je jejich vlast v podstatě ukradená. Nepřejí si obhájce zájmů našeho státu a těžce nesou Zemanovo vítězství.Konec citátu. Podobně(explicitně nebo implicitně) jako Vy argumentuje většina voličů Miloše Zemana,SPD,KSČM a část voličů ČSSD a ODS,kteří jsou proti unijní. Politický program SPD mluví jasně:Budeme požadovat referendum o každém předání státní suverenity na orgány EU a referendum o vystoupení z EU. Sám dobře víte,jaké nálady vůči EU Češi zastávají a jaký výsledek referenda by asi byl.Jste si vědom toho,jaké důsledky by to pro ČR ve finále mělo ? Česká republika za rok 2017 obdržela o 55,4 mld. Kč více, než do rozpočtu EU odvedla. Ovšem předloni to bylo 79,6 mld. a v roce 2015 dokonce 150 miliard. ,,Nejvyšší čas na referendum o vystoupení." Já jsem se kritikou současné podoby EU nikdy netajil.Na rozdíl od vás sdílím řešení a vize na reformu EU celoevropského mezinárodního hnutí demokratů(DiEM 25).Pokud by se tento projekt podařilo realizovat přestala být ČR mimo jiné periférií EU.Netvrdím,že tento smělý projekt nemá slabiny a bude stopro úspěšný. Pozitivní alternativu na reformu EU zatím nikde nevidím. Proč se o to nepokusit ? Odpovědí na negativní důsledky dopadů ekonomické globalizace vidím v decentralizaci politické a ekonomické moci. Nacionalizace není řešení ! Pro Vaši informaci Češi mají geneticky blíž k Němcům a Rakušanům, než ke Slovanům. Údaje vycházejí z dat České národní genografické databáze, která otestovala 4500 Čechů/iROZHLAS.cz /
  • XXXXX  | 31.01.2018 19:33  | Reagovat
    Daňovej s tím tmelením začni u sebe. Tvoje jedovatý poznámky sice narozdíl od mých neužívají ona sprostá, no řekněme expresivní spojení, zato je z nich cítit arogance a pohrdání čímkoli s čím nesouhlasíš. Tak zasypávej. Němci nikam nic neostěhujou, neměl by jim v tom kdo makat, protože od nás na východ je to negramotný a na západ lenošný. A konec konců sis na to sám odpověděl hned v následujícím příspěvku, takže stejně nevíš co blekotáš. Princip je jen jeden proti levičákům, zemanistů, fašistům, babišovcům atd. co? Proti všem jako husiti a stejnej šmejd jak oni co. A ty bláboly o rusku to dokáže pobavit úplně dokonale. Žes takhle nebušil pěstí do stolu když Havel s Klausem rozprodali, co rozdali to co komunisti nezlikvidovali. Tos tleskal co? Ani zeman ani ta jeho chátra nemá na nic vliv a pokud na něco tak je to bezcenný. Moc se těším, na výsledky těch tvejch vůdcovskejch teorií. Ty šíbre. Nejde zasypávat co? Nemůže jít rozhodně ne u demokratů co neuměj prohrát. A přitom je to tak jednoduchý.
  • XXXXX  | 31.01.2018 19:36  | Reagovat
    Jan P. Tak a tys tomu dal korunu. Vy si nemáte co vyčítat. Jedeni poblblý východem druzí západem. Jo a pro upřesnění. Češi maji geneticky blíž tam kde z toho něco kápne.
  • Jan P.  | 31.01.2018 19:45  | Reagovat
    Ještě jedna poznámka k panu Vladimírovi V. Evropu národních států jsme tu před druhou světovou válkou už jednou měli. Jak to všechno dopadlo snad dobře víte.
  • Daňový soumar  | 31.01.2018 20:26  | Reagovat
    Problémy vidláků, voličů Bureše a voličů Zemana s mými příspěvky, potažmo s mou osobou, mě převelice těší. Děsilo by mě, kdybych měl stejné názory jako oni.
  • Zdeněk Gryc  | 31.01.2018 20:55  | Reagovat
    Prezident Miloš Zeman vyhrál na základě strachu a využití lží, říká europoslanec za TOP 09 a STAN Jaromír Štětina. Podívejte se na duel Seznam Zpráv z budovy Evropského parlamentu v Bruselu. „Po volbách tady máme skoro tři tábory. Třetina voličů nešla k volbám, třetina fandila Zemanovi a třetina fandila Jiřímu Drahošovi. Proti Zemanovi měl být nasazen stejně tvrdý člověk, ukázalo se to i ve volebním výsledku,“ říká europoslanec za ČSSD Jan Keller. „Pan prezident Zeman zůstává bezpečnostním rizikem pro tento stát, kolaboruje s cizí mocností - a tou je Rusko,“ říká europoslanec Štětina s tím, že jsme v hybridní válce s Ruskem. „Pokud by se všechna rizika chovala tak, jako se chová Miloš Zeman, tak se nebojím bezpečnostních rizik,“ odmítá názory Štětiny Keller.
  • VladimírV  | 31.01.2018 21:33  | Reagovat
    Pane Daňový soumare. Je od Vás dost sarkastické, myslet si, že Zemanova smrt ve funkci prezidenta bude pro jeho voliče vysvobozením. Nemyslím si, že by byli až takoví farizejové. Jejich přízeň ho samozřejmě do jisté míry ovlivnila při rozhodování o kandidatuře. Tedy vznikl jeho určitý závazek. Nechci příliš srovnávat, Václav Havel na tom byl se svým zdravím podstatně hůře a oficiálně málokoho napadlo, že by se neměl ucházet o prezidentský úřad. Z jednoho prostého důvodu, v té době se nevyprofiloval žádný další vhodný adept na prezidentskou funkci. Přímá volba dala samozřejmě větší možnosti k výběru kandidátů, což je dobře. Jen si vzpomeňme, jak se handlovalo s hlasy pro Václava Klause. Za bezmocného přihlížení občanů tohoto státu. Shrnuto, někteří zhrzení, kteří se nesmířili s výsledkem volby, sahají k morbidním přáním. I to je projev svobody. Pokud jde o naši polemiku kolem obchodu s Ruskem, není pravda, že by pro obchod s Rusy neplatila žádná normální pravidla. Ony výjimky, tedy křivácké jednání, samozřejmě existují. Ale při dlouhodobých obchodech se takhle nejedná. Znovuobnovení plnohodnotných obchodních vztahů s Ruskem může oživit i některé skomírající obory. V době krize přitom jde o udržení přijatelné míry zaměstnanosti, i toto je cesta. Bohužel politicky uzavřená. Jen na okraj debaty. Ztráta věrohodnosti Turecka je spojená s jeho vyděračským přístupem k řešení migrační krize. To nemá nic společného s obchodem. Vážený pane Jane P. Opakuji, jsem zastáncem přímé demokracie. V tom zevedení institutu obecného referenda. A byl jsem jím i v době, kdy se pan Okamura a další Vámi jmenovaní k přímé demokracii nehlásili. Pokud jde o můj názor na konání referenda o setrvání v EU, říkám pochopitelně ANO. Tedy v případě, že bude aktuální poptávka představitelů státu z důvodu nedohody s EU na respektování svébytnosti naší země. Zároveň kladu otázku: "Je vypsání referenda o setrvání, resp. odchod z EU automaticky jistotou, že se občané pro odchod rozhodnou?". Já si myslím, že nikoliv, a to i za situace, kdy se její politika nedá nekritizovat. Navíc, jak prezident, tak vláda, potažmo většina zákonodárného sboru, tedy zástupci voličů je proti vystoupení z EU a tudíž názory zástupců jedné parlamentní strany by případné rozhodnutí v referendu nikterak neovlivnily. Navíc, kromě Vašeho příkladu existuje i mnoho dalších, které by soudného voliče musely přesvědčit. Ano, mám jiný názor na další existenci EU. Ta by měla existovat na původní platformě velkého spolupracujícího obchodního společenství, bez zbytečné byrokracie a s omezením vlivu lobbistů. Nikoliv tedy na principu hnutí demokratů, což řadím do kategorie politické, která přísluší spíše vojenským paktům. Všechny státy EU jsou demokraciemi, Turecko, ať se bude snažit jakkoliv, do EU nevstoupí. To není jenom o politice, ale mentalitě Turků, kteří z principu neuznávají žádná pravidla, která by se příčila jejich životnímu standardu. Pocit příslušnosti k národu má jen okrajově něco společného s obchodní politikou země. Pokud jde o příslušnost Čechů k Slovanům, tu jasně vyjádřil Hitler s důsledky, které z jeho plánů měly nastat. Nepolemizuji o tom, že migrací, a to i z důvodu válek, které se přes náš stát přehnaly, slovanská čistota vzala poněkud za své. Ale o to v dnešní době přece nejde, je tady jiná naprosto odlišná kultura, která se pomalu vlamuje do Evropy. A to dost razantně, i když nejde o válečné invaze z dávné historie.
  • venca  | 31.01.2018 21:36  | Reagovat
    Jaromír Štětina, komunistickej parchant, co se šikovně v pravej čas překabátil. To je opravdu ideální člověk k citování (i když teda v tomhle má bohužel zrovna pravdu).
  • XXXXX  | 31.01.2018 21:42  | Reagovat
    Tož vidím, že to cenu nemá, takže končím. Užijte si nemiřitelnot a zasejpejte. Dřív než bude pozdě.
  • Jan P.  | 31.01.2018 22:02  | Reagovat
    Daňový soumar,trefa do černého. Počkejme si,až 5X vystřízliví. Třeba potom vypotí něco rozumného. Občas mívá takové lepší chvíle.Takhle se ztřískat uprostřed poloviny pracovního týdne dokáže jen on. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5X,přečti si to prosím až vystřízlivíš !!! Před globalizací,EU,západem či východem se neschováš.Ani u vás v hospodě či doma na seně ve stodole.Tak se s tím chlape jednou smiř. Odkaz na údaje vycházejí z dat České národní genografické databáze, která otestovala 4500 Čechů/iROZHLAS.cz / není argumentem proto,proč má být ČR v EU. Tím odkazem jsem měl na mysli úplné něco jiného.Otázka národní identity,kterou zmínil Vladimír V. Prvně si to celý přečti a potom kritizuj. Moje odpověď byla směrovaná panu Vladimírovi V. NE TOBĚ.S tebou jsem diskutovat nechtěl. Jasně.Rozumím tomu,že míváš dny,kdy hůř vnímáš,co ostatní v diskuzi říkají. Nepaušalizuj.Vychcanost či záliba v chlastu není věcí genetiky. Věřím tomu,že v jádru seš možná dobrej chlap,kterej to myslí dobře.Bohužel máš v tom všem jinak ohromnej guláš a všichni tě nějak dohromady ser...
  • venca  | 31.01.2018 22:11  | Reagovat
    Já tady doma sypu už od půl osmý :-)
  • Daňový soumar  | 31.01.2018 22:20  | Reagovat
    No já nevím pane VladimíreV, ale Havel vypadal tak zuboženě až když se těsně před smrtí setkal s Dalajlámou. Abyste rozumněl, nic špatného mu nepřeju. Jeho voliči se ho rozhodli nešetřit tím, že ho zvolili, tak ať si to společně s ním užijí.
  • Daňový soumar  | 31.01.2018 23:44  | Reagovat
    A ještě na okraj k Turecku. Jeho ztráta důvěryhodnosti především souvisí s osobou Erdogana a toho, jaký tam zavádí autoritativní režim a pořádky.
  • VladimírV  | 01.02.2018 09:05  | Reagovat
    Panu Daňovému soumarovi. Souhlas, Erdogan je jako osoba velmi autoritativním vůdcem. V prostředí turecké společnosti je jeho počínání i logické. Turecko se cítí jako sebevědomý stát a on navíc využívá pozice zástupce státu, který může zásadně ovlivnit tok migrantů. Pokud jde o V. Havla měl velké potíže (opakovaný chronický zápal plic) i za působení ve funkci. Což umocňovala i jeho nedobrá životospráva. To neodsuzuji, pouze konstatuji.
  • Zdeněk Gryc  | 01.02.2018 10:49  | Reagovat
    k uzavření Blogu... Zdeněk Gryc říká: Čtvrtek, 1. 2. 2018 v 10:46 Vážený pane Vladimíre, rád bych zde skončil a otevřel blog v rámci 100 let republiky, leč jak se obávám, jako obvykle, subjektivní pohled, očima architekta. Velice si cením obsahu a formy Vašich komentářů. Polemický obsah obohacuje. Forma neobsahuje osobní urážky, končí důstojně a slušně: „Mějte hezký den. Vladimír Havlíček“ Poněkud se opakuji, ale splývají mi jména dvou osobností Šte-rba. . . Ště-tina, Osobností, které prověřilo cestování po místech, kam se předtím nikdo nedostal. Jejich život a názory obsahuje jejich velké publicistické dílo. Navzájem se doplňovali a ctili. Štěrba post-totalitní emeritní děkan university Olomouc, první profesor ekologie v CZ. Štětina investigativní žurnalista. /Dost si pletu foneticky jeho jméno s mně milým Škutinou, jehož dílo mne nejen čtivě obohatilo a odpovídá také mé životní filozofii/. To jak zhodnotil Štětina současnost odpovídá mému pohledu. Své názory nacházím také v komentářích Mitrofanov, Pehe, Slonková. . . Ti umí napsat anglosasky, s mírným humorem a nadsázkou, leč přímočaře, svůj názor. TGM na koni na Hradě s Alicí, Čapkem a architektem Plečnikem Havel na Hradě = umění a architektura od Peška po architekta Šípka President Zeman na hradě obklopen podivným neprůhledným sdružením: Přátelé Miloše Zemana, z. s., je spolek, jehož uváděným hlavním cílem je propagace názorů a postojů Miloše Zemana a zároveň kultivace veřejného života v České republice. V době CK poroby národa, byly vztahy nejenom mezi Karlovou universitou, jaké byly. Nyní hned po volbě presidenta také jsou, jaké jsou: Dovolil jsem si to ilustrovat malým článkem s il. Fotografií v rámci dopisů čtenářů JL, kterou ale asi nepublikují. Tak alespoň text: PODĚKOVÁNÍ / odesláno do Jihlavských listů/ Zdroj:Seznam Zprávy 31. ledna 2018: „Znovuzvolený prezident Miloš Zeman jmenoval na Pražském hradě nováčky justice.“ „Rektory veřejných vysokých škol a univerzit jmenoval prezident v pondělí bez tradičního ceremoniálu. Jmenovací dekrety 12 novým rektorům tak předal místo Zemana ministr školství v demisi Robert Plaga (ANO). Někteří rektoři přitom říkali, že dostali z Hradu na ceremoniál telefonickou pozvánku. To ale mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček odmítl. Po manévrech s jmenováním rektorů se tak objevili spekulace o zdravotním stavu prezidenta Zemana. Hrad navíc oznámil, že si prezident bere na příští týden dovolenou.“ ——————————– CK rok 1899. Hanuš Schwaiger, Všechny 4 stolice děkujou za večeři, 1899 Karikatura zachycuje první profesory České vysoké školy v Brně, Karla Zahradníka, Jana Sobotku, Jaroslava J. Jahna a Hanuše Schwaigra po audienci u Antonína Rezka, sekčního šéfa na ministerstvu kultu a vyučování, jež se rozhodující měrou zasloužil o první vznik české vysoké školy na Moravě. Rezek, profesor rakouských dějin na Univerzitě Karlově v Praze, byl Schwaigrovým spolurodákem i spolužákem z Jindřichova Hradce. S pozdravem: Zdeněk Gryc PS. Ilustrace k článku, s textem a karikaturku od Schwaigra najdeme na str. 102 v krásné publikaci: BRNO SECESNÍ. Autorem je jmenovec žalářovaného jihlavského spolužáka, Ing. arch. Jana Sedláka. Sedlák, ne zas tak dávno, na radnici v Jihlavě, za účasti představitelů města, projevem otvíral výstavu díla profesora Fuchse. Dobu nejlépe ilustrují „osudy sousedů“a osobností, jak druhdy nazval článek v JL redaktor Klukan. Podívejte se webové stránky FA, čelné osobnosti, jejichž jménem jsou dnes oceňovány práce studentů. Wikipedie, je snadným zdrojem informací pro lenochy mého typu, je dobře si přečíst něco o šéfech kateder a ateliérů, autorů jihlavské architektury. Učitelů architektů řady realizací v Jihlavě.
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 11:23  | Reagovat
    Pokud je počínání Erdogana v prostředí Turecka logické, pak už chápu počínání Zemana. Jsou si hodně podobní ...
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 11:27  | Reagovat
    Jen ještě dodám z dnešního tisku : Chystá se rozdělení ČEZ. Státu by zůstaly uhelné a jaderné elektrárny, prodej zbytku má zaplatit nové reaktory. No a to je ten důvod moji milí, proč já ještě na hradě jsem .... Rusko rulez ... :) :) :)
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 11:46  | Reagovat
    Každému, kdo umí do pěti počítat ( to u nás neumí asi jedna třetina národa) je jasné, že díky sankcím by se rusové tohoto tendru nemohli zůčastnit. Hloupé řeči o velké frontě našich podnikatelů, kteří chtějí a nemohou ruska dodávat je jen taková zástěrka. Mě by zajímalo pane VladimíreV, kdo vás za ty fantaskmagorie platí. Pokud to děláte zadarmo, stavíte se jen do role užitečného ....
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 11:50  | Reagovat
    Jen ještě dodám, že by nás na Vysočině mělo setsakra zajímat to, že se nám za zadkem bude dostavovat jaderná elektrárna a jaké technologie v ní budou. To není směšná spalovna za pár set miliónů .
  • VladimírV  | 01.02.2018 13:17  | Reagovat
    Pane Daňový soumare. V životě jsem se potkal s mnoha lidmi a rád jsem vstřebával, což činím dodnes, jejich názory a životní zkušenosti. Ne se všemi jsem bezvýhradně souhlasil, v tom spatřuji svoji svobodu. Ke všemu, peníze nejsou hybnou silou mého života a už vůbec neovlivňují můj světonázor. Opakuji. Máme svobodu, čehož mimochodem využívám i v diskuzích. To asi proto, že jsem zažil díky mé povaze v minulosti něco jiného, než co by bylo hodné závisti. Komu jsem tím užitečný, netuším, snad někomu ano. Zároveň si nemyslím, že bych trpěl nějakou duševní poruchou, případně touhou exhibovat v blogu. Ale k věci. Ano, participace na takové investici jako je dostavba jaderné elektrárny, je óbr kšeft, na kterém mají zájem všichni světoví hráči v dané problematice. Embargo je samozřejmě nepřekonatelnou obchodně politickou barierou. Úroveň nabízené technologie versus cena díla by měla být rozhodující. Jenomže oni se do toho montují politici. Nevšiml jsem si, že by Zeman v současnosti přímo horoval v této věci za ruské investory. Asi nemám dost informací.
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 14:31  | Reagovat
    Já jen, že se v jeho volebním štábu pohyboval ředitel ČEZ. A ono to pak pomalu všechno do sebe zapadá. Kus ČEZu koupí číňané a ty prachy plynule přejdou do ruska. Cestou nám pár přátel Zemana prodá nějaké firmy (úplatky se už nenosí). Tak jak prodal pan M. za 100 mil. nějaké jeho zapomenuté s.r.o.. To se pak nedá považovat za úplatek a navíc se to nedaní. Pan Bureš to taky tak dělá. Jo je nová doba a je potřeba bejt chytrej. Ne jak nějakej trouba kterýho chytěj s krabicí vína.
  • VladimírV  | 01.02.2018 14:38  | Reagovat
    Jenom na okraj věci. Prezident rozhodně nevyhlašuje státní zakázky. I na svých zahraničních cestách měl kolem sebe desítky podnikatelů zástupců firem. Pokud jde o Zemanův nulový vztah k hromadění majetku, toto je notoricky známo. V tom jsou přeborníky jiní z vyvolených.
  • Daňový soumar  | 01.02.2018 15:14  | Reagovat
    Vy jste kouzelnej na jednu stranu všechno zařídí a na druhou nezařizuje vůbec nic. No však to taky zařizují ti, co jsou v pozadí a ty jste skutečně volil. To jaké jsou majetkové poměry Zemanovy rodiny, včetně jeho dcery žijící v Anglii, neznám.
  • XXXXX  | 01.02.2018 16:53  | Reagovat
    milý Jane P. Jen na okraj nesere mě krom počasí vůbec nic. Ani to, že seš chytrej jako rádio. Stejně jako prolhanej daňovej potentát. To co produkujete to nejsou smyšlenky, ale lži. A hlavně jsou vám úplně, ale úplně k prdu.
  • VladimírV  | 01.02.2018 18:05  | Reagovat
    Pane Daňový soumare. Vaši námitku vůči mně neberu. Ne nadarmo jsem jinkde v diskuzi zveřejnil články Ústavy, které definují kompetence prezidenta. Samozřejmě, v i v daném případě existuje lobby. Samozřejmě ne ve prospěch prezidenta, který nemá prst na zakázce. Pokud jde o Zemanovy majetkové poměry, to Vám opravdu nemohu sloužit. Co vím měl důchod 14 tisíc a pobírá celkem slušný plat. Že by hroutil prachy bokem si nemyslím, k čemu by to při jeho způsobu života bylo?

Přidat Komentář Vrátit se nahoru