Reklama
Dnes je pátek 20.09.2024      svátek má Oleg
Zpět
Zdeněk Gryc

Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla

100 let republiky a 50 let od upálení Jana Palacha

Zdeněk Gryc | 15.01.2019 18:12

 

Archiv bezpečnostních složek:

"Bylo 16. ledna 1969 dopoledne, když Jan Palach usednul, aby napsal čtyři dopisy.

Tři z nich poté poslal poštou a poslední přinesl s sebou, v aktovce, na Václavské náměstí.

Dopisy se podle historiků liší minimálně.

Ve všech uvedl, že si jako člen skupiny vylosoval „čest“

upálit se jako „Pochodeň č. 1“, aby probudil „lid této země“

ze stavu letargie a odevzdanosti.

/Autentické znění dopisu:/

"Vzhledem k tomu, že se naše národy ocitly na okraji beznaděje, rozhodli jsme se vyjádřit svůj protest a probudit lidi této země následujícím způsobem.
Naše skupina se skládá z dobrovolníků, kteří jsou odhodláni se dát pro naši věc upálit.
Já jsem měl tu čest vylosovat si jednotku a tak jsem získal právo napsat první dopisy a nastoupit coby první pochodeň.
  Hrdinný čin studenta Jana Palacha, který se 16. ledna před 50 lety na Václavském náměstí upálil na protest proti vývoji v Československu po okupaci v roce 1968 je nutno vážně připomenout v současnosti, kdy jsou omezovány akademické svobody hlavou státu. Jan Palach měl index studenta Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. MLADÁ FRONTA DNES úterý 15. 1. 2019. str. 3 "Universita Karlova žaluje Zemana kvůli profesorům. President Miloš Zeman se znovu rozhodl nejmenovat docenty Ivana Ošťádala  a Jiřího Fajta z University Karlovy profesory. Učinil tak poté, co mu soud věc vrátil k dalšímu řízení. Universita chce podle rektora podle rektora Tomáše Zimy znovu podat správní žalobu, protože si za svým jmenovacím řízením stojí…" ---------------------- Tomáš Halík: "Jan Palach se neupálil na protest proti okupaci, ale kvůli tomu, aby lidi vyburcoval z letargie. Byl to protest proti morálnímu podrobení společnosti, kdy jednání bez cti začínalo být normální.“ ---------------------- Tehdy to začínalo, dnes: Hospodářské Noviny: "Na zemědělský fond dorazili auditoři z Bruselu, prověřují Babišův střet zájmů. Do pátku budou kontrolovat dotace pro Agrofert za posledních šest let. "

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

zdenek gryc: Vlastizrádci.
Anthonyastom: Vlastizrádci.
zdenek gryc: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Jovita: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“
Ing. arch. Zdeněk Gryc: KDO TO ASI PLATÍ ???

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

67 komentářů

Přidat Komentář

  • Zdeněk Gryc  | 15.01.2019 23:08  | Reagovat
    Poselství Jana Palacha Čt Dnes 20:50 Dne 19. ledna roku 1969 zemřel v pražském Borůvkově sanatoriu student filozofické fakulty Jan Palach, který se tři dny předtím z vlastní vůle zapálil před budovou Národního muzea. Svůj hrdinský čin spáchal na protest proti postupující letargii a malomyslnosti našeho národa po srpnové okupaci. ----------------------------------------------- V lednu 1989 se vzpomínka na jeho čin stala impulzem k týden trvajícímu protivládnímu protestu, který odstartoval listopadové události. ---------------------------------------------- Dnes je Palach pro mnohé mladé lidi "hrdina z učebnice". Režisérka Kristina Vlachová se ve svém unikátním dokumentárním filmu soustředila na Palachovo rodinné zázemí, přátele, spolužáky i pedagogy, aby osvětlila motivy jeho rozhodnutí. Rovněž uskutečnila rozhovory s řadou bezprostředních svědků jeho činu a bohatě čerpala z archivů Ministerstva vnitra ČR, které vydaly nové dokumenty, dosud neznámé fotografie a další informace o Janu Palachovi. Našly se v nich i do té doby nezveřejněné filmové záběry z jeho pohřbu a z demonstrací, které pak následovaly. Tento film by tak měl přispět k tomu, abychom lépe porozuměli smyslu Palachovy absolutní oběti, od níž zítra uplyne 50 let. ------------------------------------ Dokument ukázal, co může umělec udělat pro paměť národa. Nejenom zachovat obličej režimu vzdorujícího hrdiny Jana Palacha, ale i ve svém posledním díle zachovat památku na mučedníka Faráře Toufara. Sochař Olbram Zoubek, jehož obličej a práci film ukázal patří nepochybně k české intelektuální aristokracii. Hanobit českého umělce ve prospěch cizího okupanta je odporné. To už udělal "Kůl v plotě" - Jakeš před 30 lety s Hanou Zagorovou: Talentovaní lidé nemají patent na moudrost! Častokrát je tomu právě naopak! Ján Lauko | Čtvrtek, 10. 1. 2019 v 19:29 Existují druhy činností a povolání, která nejsou až tak běžná a profesionálně se jim věnuje jen malá skupina populace. Jsou to například herci, nebo zpěváci."
  • Berka  | 16.01.2019 00:15  | Reagovat
    Ve všech uvedl, že si jako člen skupiny vylosoval „čest“ upálit se jako „Pochodeň č. 1“, aby probudil „lid této země“ ze stavu letargie a odevzdanosti. A v nejednom případě se mu to i povedlo. Například jeden nejmenovaný ing.arch. se probudil ze stavu letargie a odevzdanosti a začal radostně BUDOVAT KOMUNISMUS. Jak si proboha může brát do huby zrovna Jana Palacha ???
  • Dvořák  | 16.01.2019 05:54  | Reagovat
    Berka,ten začal budovat už mnohem dřív.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 08:25  | Reagovat
    Slonková:"NORMÁLNÍ RUSKÁ PROPAGANDA" k článku o 50 let od oběti Jana Palacha nic, stačí obvyklý špinavý trik: POMLUVA AUTORA.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 09:04  | Reagovat
    Unikátní dokument Seznam TV věnovaný nejen oběti Jana Palacha, od níž právě uběhlo padesát let. Vracíme se i k událostem, které o dvacet let později spustily masivní protirežimní akce vedoucí posléze až k pádu komunistů. Dokumentární film přibližuje život a odkaz Jana Palacha. Muže, který se v lednu 1969 pokusil vlastní zápalnou obětí probudit společnost, skloněnou pod sovětskými okupačními vojsky a otupělou počínající normalizací, z letargie. ---------------------------------------------------------------------------- PALACH ZAPÁLIL SVOJI POCHODEŇ NEPOCHYBNĚ PROTO, ŽE BYL VYDĚŠEN BUDOUCNOSTÍ NÁRODA POD PATOU OKUPANTA ! AUTENTICKÉ FILMOVÉ DOKUMENTY UKAZUJÍ, ŽE V TÉ DOBĚ BYL NA STUDENTSKÉ BRIGÁDĚ 1/ ZÍSKAL BEZPROSTŘEDNÍ ZKUŠENOST S ÚDĚSNÝM STAVEM ŽIVOTA A ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ RUSKU. 2/ NA NÁSLEDUJÍCÍ BRIGÁDĚ VE FRANCII MĚL MOŽNOST POROVNAT HO S TAMNÍMI POMĚRY. Dobovým dokladem je tehdejší masová emigrace. Tisíce Čechů, tehdy využili toho, že v zadrátovaním koncentráku republiky se otevřely pohraniční závory. TO NEBYLA CESTA PRO JANA PALACHA, STUDENTA KARLOVY UNIVERSITY, KTERÝ ZNAL DĚJINY A MILOVAL SVOJI VLAST A RODINU.
  • jihlavák  | 16.01.2019 09:30  | Reagovat
    Jsem dojat lidma, kteří si ukradli oběť Jana Palacha a snaží se lidem vnutit myšlenku, že ti dobráčci, kteří tady od 89 vládli a vládnou kenečně přinesli ten systém po kterém Palach toužil. Přitom se 30 let kradlo a krade, lhalo a lže, stát je ovládán nadnárodním kapitálem a jako kolonie ročně odvádí stovky miliard jeho "majitelům". Pan architekt cituje Halíka: Byl to protest proti stavu, kdy jednání bez cti začalo být normální. Platí i dnes, možná x násobně více. A tvář tomuto stavu dal i oblíbenec pana architekta. A vlast a historii, kterou dle slov Palach znal, nám kredou. Kam se necháme zatlačit?
  • Dvořák  | 16.01.2019 11:42  | Reagovat
    Je to od Slonkové vážně drzost,když si dovolí k článku o Palachovi napsat,že je to normální ruská propaganda. Mimochodem,pane architekte ,ve kterém médiu to vyšlo? Ať si tu vaši pomluvu mohou přečíst i ostatní.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 12:10  | Reagovat
    "Jihlavák" má pravdu. Už je to tak vážné, že se tím zabývají evropské orgány, viz. ----------------------------------------------------- Tehdy to začínalo, dnes: Hospodářské Noviny: „Na zemědělský fond dorazili auditoři z Bruselu, prověřují Babišův střet zájmů. Do pátku budou kontrolovat dotace pro Agrofert za posledních šest let. „ ----------------------------------------------- Václava Havla prosím nepomlouvejte. Autentický dokument co řekl, v době upálení Jana Palacha, je v odvysílaném dokumentu Čt. První, kdo jasně a veřejně před televizními kamerami diagnostikoval "MAFIÁNSKÝ KAPITELISMUS" o kterém se zmiňujete, byl president Havel. Možnosti presidenta jsou dány ústavou. Ten nynější je ústavu hrubě zneužívá, nejen vůči akademické svobodě!
  • jihlavák  | 16.01.2019 12:24  | Reagovat
    Víte, nemyslím, že může za vše, lidí, kteří dostali zem a národ do stavu v jakém je je x, ale on jako tzv. morální autorita měl proti vývoji vystoupit, případně složit funkci, třeba jako ministryně režisérka Třeštíková. Asi tak nějak se chová slušný člověk.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 12:44  | Reagovat
    Vážený pane Dvořák, Nezaplevelujme památku Jana Palacha invektivami a pomluvami, napište prosím v rámci dnešního 30 výročí něco o něm, jeho památce a osobnosti, kterou zachoval, jak jenom umělec může, Olbram Zoubek "PO-SMRTNĚ". Věřím, že nejenom studenti Karlovy university, si velice váží angažovaného umělce a jeho díla. ----------------------------------- Neslibuji, ale pokusím se někdy napsat nový blog na téma "všímavá publicistika" Dvořáků. Podívám se v archivu na články o mém prvém sídlišti v Jihlavě, tehdy přítele Milana, o architektuře a architektovi, počínaje Sídlištěm II. s Jitřenkou. Ve vztahu k článku v JL z pera redaktora Klukana o Slonkové jsem použil její terminus technicus: "RUSKÁ PROPAGANDA" u pana Lauko je to nesprávné. Několik jeho posledních blogů, /psaných už v češtině/, kritizujících novináře, aktuální politické manifestace a českou inteligenci je jasně: "PRO-RUSKÝCH"
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 12:57  | Reagovat
    Vážený pane "jihlavák" Havel vybojoval naše lidská a občanská práva 5 letým kriminálem, který mu zajisté podlomil zdraví. Za turisty, sokoly, skauty a architekty, kteří se mohou porozhlédnout po světě je mu vděčný: Ing. arch. Zdeněk Gryc, který nynějším kolegům srdečně závidí, aktuálně - po nedělní prohlídce Technického musea v Brně, jejich současné možnosti realizací na evropské úrovni.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 13:04  | Reagovat
    PS. "morální autorita měl proti vývoji vystoupit, případně složit funkci, třeba jako ministryně režisérka Třeštíková. Asi tak nějak se chová slušný člověk." POCHODNÍ MORÁLNÍ AUTORITY JE JAN PALACH, všichni víme jak zapůsobila... Dnes v den 30. výročí jeho oběti je den k zamyšlení.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 13:11  | Reagovat
    PPS. Babiš: Nikdy neodstoupím, nikdy! Nech si to všichni zapamatují !
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 13:58  | Reagovat
    Převzato: Palachův čin zůstává varováním, jeho odkaz platí i dnes, shodují se politici Česká republika si ve středu připomíná 50 let od upálení studenta Jana Palacha. Politici, které Novinky oslovily, se vesměs shodují, že jeho odkaz platí i dnes a jeho čin zůstává jakýmsi varováním. Portrét Jana Palacha v jeho školním indexu na VŠE Dnes 11:54 Barbora Zpěváčková, Novinky, Čin Jana Palacha je podle premiéra Andreje Babiše (ANO) jedním z nejvýraznějších činů naší historie. „Upálil se, aby vyburcoval národ proti normalizaci po okupaci. Zaslouží si naši hlubokou úctu,“ míní premiér. „Hrdinství. To je první slovo, které mě napadne při vyslovení jména Jana Palacha. Obětoval svůj život, podstoupil neskutečně trýznivou bolest, aby ukázal na znásilňování národa,“ říká vicepremiér a ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). Jan Palach (1948–1969) byl studentem historie a politické ekonomie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Svůj nesouhlas s okupací Československa vojsky Varšavské smlouvy a hlavně s apatií ve společnosti demonstroval 16. ledna 1969 sebeupálením u Národního muzea na Václavském náměstí. Následkům podlehl o tři dny později. Palachovo upálení podle něj nebylo plané a zbytečné gesto, které by zapadlo. „Vždyť před třiceti lety vzpomínka na Palacha povzbuzovala protesty proti totalitní moci a pomohla nastartovat konec vlády jedné strany. Každý by si alespoň občas měl na Palacha vzpomenout a uvědomit si, že svoboda a demokracie nejsou samozřejmost,“ připomněl Hamáček události, které vedly k pádu komunistické totality. Jeho čin je vzpourou proti lhostejnosti a ztrátě důstojnosti Petr Fiala, předseda ODS Šéf ODS a místopředseda Sněmovny Petr Fiala označil Palachův čin za nejvyšší oběť, kterou může člověk přinést. Zároveň podotkl, že zůstává výzvou, otázkou a varováním i po padesáti letech. „Jan Palach nechtěl žít ve společnosti, která je nesvobodná, oportunistická a kde hodnoty přestávají platit. Jeho čin je vzpourou proti lhostejnosti a ztrátě důstojnosti, proti ustupování zlu. Před jeho obětí se musíme v tichu a úctě sklonit, ale současně přemýšlet nad tím, jak a zda dnes naplňujeme jeho odkaz,“ míní Fiala. Předseda Sněmovny Radek Vondráček (ANO) výročí komentoval se slovy, že Palach jednal z přesvědčení, ve jménu svobody svých bližních a příštích generací. „Dnes by mu bylo 70 let, měl by děti, vnoučata. I Když byla vzpomínka na něj všemožně potlačována, nakonec vyhrál a dosáhl svou obětí to, co chtěl. Stal se spouštěčem a symbolem změn v průběhu roku 1989. Naše svoboda - 30 let po sametové revoluci, je také jeho zásluha,” konstatoval Vondráček. Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo dá život za druhého Pavel Bělobrádek, předseda KDU-ČSL Šéf Pirátů Ivan Bartoš připomněl, že Palach svůj zoufalý čin vykonal i proto, aby byly splněny dva požadavky, a to okamžité zrušení cenzury odkazující k ukončení potlačování opozičních názorů totalitním režimem a zákaz rozšiřování „Zpráv“, kolaborantského tisku šířeného okupačními vojsky. „Útok na pravdu totiž není jen její odmítání, tajení či umlčování, útok na pravdu je i záměrné šíření lží. Palachovy odkazy nejsou ani v dnešní době bohužel vůbec zastaralé či liché,” podotkl Bartoš. Dodal, že Piráti všemi silami bojují za právo na informace a usilují o vzdělanou, svobodnou a informovanou společnost. Ta je podle Bartoše tou nejlepší pojistkou demokracie. Pamětní dlaždice Jana Palacha byla odhalena na nádvoří Karolina v Praze. „Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo dá život za druhého. To je křesťanská hodnota. Hodnota je to, za co jsme ochotni zemřít. Jan Palach a další to tak měli nastaveno. Bojovali proti lhostejnosti, rezignaci a konzumu upřednostněnému před opravdovými hodnotami. To bude vždy aktuální,“ sdělil Novinkám předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Jan Palach obětoval svůj život za naši svobodu. Svým činem ukázal, že za svobodu musíme bojovat, svoboda ani demokracie totiž nejsou samozřejmostí. Dnes si připomínáme jeho upálení, a kromě vděčnosti máme vůči Janu Palachovi také velký dluh. Dlužíme mu, abychom svobodu, kterou pomohl vybojovat, chránili a nenechali znovu padnout,“ uvedl k výročí předseda TOP 09 Jiří Pospíšil. Lídr Starostů a nezávislých Petr Gazdík zdůraznil, že čin Jana Palacha byl z jeho pohledu jeden varovný vykřičník i za cenu sebeobětování. „Vlastně řekl, že ztrácíme i tu malou naději na svobodu, která svitla v roce 1968, a podřizujeme se cizí moci a jejím českým přisluhovačům - a co je horší, vůbec nám to nevadí. Janu Palachovi to vadilo a jak sám napsal, chtěl „probudit lidi této země“, uvedl Gazdík. „Myslím, že tento odkaz platí vždy, když se ukrajuje svoboda. Tedy i dnes,“ doplnil. Z aktuální považuje Palachův odkaz i šéf SPD Tomio Okamura. „Jan Palach se hrdinsky obětoval, aby vzburcoval mlčící většinu k boji za suverenitu a svobodu našeho národa a našeho státu. Bohužel je to velmi aktuální téma i dnes,” uvedl na dotaz Novinek Okamura s odkazem na ztrátu části suverenity země v rámci EU. Předseda KSČM Vojtěch Filip na žádost Novinek o vyjádření nereagoval.
  • Svatopluk Beran  | 16.01.2019 14:43  | Reagovat
    Palachova osobní oběť je složitý a komplikovaný sled událostí života mladého člověka, zasazený v historii studené války. Dokud tento sled událostí nebudeme interpretovat skutečně ze vším všudy tak jak probíhal a co následovalo, nýbrži z něj budeme pouze vytahovat to, co dnešní společnost má za povinnost slyšet. Nikdy se coby HOMO SAPIENS v české kotlině neposune žádný český občan v myšlení dál, než mu moderní PR předkládá.
  • jihlavák  | 16.01.2019 16:01  | Reagovat
    Přesně tak a proto jsem musel pro vyváženost k té histerii,která se strhla kolem 100 let od vzniku republiky předat dětem vzpomínky prarodičů na "báječný" život obyčejných lidí za panování Tatíčka Masaryka. Měl jsem dojem, že propaganda ze školy je nezdravě ovlivňuje.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 16:29  | Reagovat
    OK, přímé svědectví je to, čeho si nejvíce važme. Snažím se obdobně, než natáhnu brka. Před chvilkou jsem vložil do Blogu JL o Rychlých šípech článek o včerejších narozkách "Detaila" - Milan Pernica z IDnes "Skaut bez lilie"/na všechno totiž říkal to je detail/ a poslal do redakce JL zvukový záznam o vítání TGM v roce 1918. E-mailem to jde, zde nikoli.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 16:35  | Reagovat
    PS. myslím, že sebevraždu JP silně ovlivnily poměry, které právě poznal v Rusku, jak je ukázal jeho dokumentární film. Byl asi zděšen z vyhlídky, čeho bychom se mohli dočkat pod patou okupanta.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 20:50  | Reagovat
    Dnes je 30. Výročí upálení Jana Palacha. Kubera se Zemanem vykouřili u oběda každý 16 cigaret. Jsem jako moravské uzené, glosoval to Vondráček Šéf horní komory Jaroslav Kubera (ODS) se po středečním obědě s prezidentem Milošem Zemanem pochlubil, že vykouřil 16 cigaret. O Kuberovi je známo, že je vášnivým kuřákem. Chystá novelu zákona, která by změkčila protikuřácký zákon. „Počkejte, podívám se,“ řekl Kubera na dotaz novinářů, kolik cigaret s prezidentem vykouřili. Otevřel krabičku a uvedl: „Já jich vykouřil 16. Nevím, kolik pan prezident, ale kouřil stejně.“ Oběd přitom trval asi hodinu a půl. „Samozřejmě pan předseda Sněmovny úpěl,” poznamenal šéf Senátu. Šéf Sněmovny Radek Vondráček (ANO), který už nějakou dobu nekouří, při odchodu ze schůzky uvedl, že si i vzhledem ke svému původu připadal jako moravské uzené. „Byly to příjemné dvě hodiny pasivního kouření,“ komentoval oběd s prezidentem a Kuberou. Tedy o chlastu nemluvě, že? Kubera Zemanovi u oběda: Prezident by měl jmenovat profesory a nevyvolávat zbytečně spory Prezident Miloš Zeman se ve středu na Hradě sešel u tradičního novoročního oběda s předsedou Senátu Jaroslavem Kuberou (ODS) a šéfem Sněmovny Radkem Vondráčkem (ANO). Kubera prý Zemanovi řekl, že by neměl vyvolávat zbytečné rozpory s vysokými školami a měl by jmenovat Ivana Ošťádala a Jiřího Fajta profesory.
  • Zdeněk Gryc  | 16.01.2019 23:34  | Reagovat
    Oběť nejvyšší ČT 2 Dnes21:55 Opakování 17.1./ČT2. Převzato: "Dnes uplynulo 50 let od upálení Jan Palacha. Jeho protest následovali další. Jaký vliv měly a mají tyto události na naši společnost?" 3 pozvaní pamětníci hovoří v čt nejenom o osobnosti Jana Palacha, ale také: a/ Okolnostech, za kterých absolvoval brigádu v SSSR b/ Okolnostech, kdy bylo možno zapsat, nebo spíše nezapsat do indexu Marx-len. Pro studenta, který studoval 1952 - 58 je neuvěřitelné, Jaký "odměk " na VŠ nastal mezi rokem 1958 - 1968. Podivný, soudní proces s Fuchsem, Rozehnalem a Grimem se konal v roce 1959. V lednu 1960 nastoupil Rozehnal na 4 léta do kriminálu. Zajímavé jsou fotografie z jara roku 1968 - Rozehnal s dcerou, velice přátelsky s Císařem a Smrkovským -------------------------------------------- Zřejmě bude nutno popsat situaci na Gymnásiu 1944 - 1952, /viz sborník RG Židenice - 2018. . . 111 let trvání/, s přihlédnutím, na dopad doby na školu, profesora a studenta.
  • Berka  | 17.01.2019 01:57  | Reagovat
    Kolaborant má zase kopírovací den...
  • Svatopluk Beran  | 17.01.2019 07:25  | Reagovat
    Nevím do jaké míry si kdo uvědomuje co se u nás vlastně všechno děje, ale například už i silový orgán BIS se plete do výuky v českých školách a určuje jak by se měl vyučovat nově dějepis. Že to dělali nacisti nebo komunisté je hrozné, ale že se v liberální demokracii dožijeme tohoto, je strašné. Učební osnovy pod taktovkou BIS aneb Přepíšeme znovu dějiny? Doporučení Bezpečnostní informační služby adresované ministerstvu školství, aby realizovalo „vyváženou výuku moderních dějin“, je ještě absurdnější než samotné zjištění BIS, podle nějž je dějepis na českých školách poznamenán „sovětskou interpretací moderních dějin a sovětskou propagandou“. Je naprosto nepřijatelné, aby se silový aparát státu jakkoli vměšoval do záležitostí, do kterých mu nic není, a aby ministerstvo školství bez výhrad slíbilo nápravu. Nadto je s podivem, že tyto znepokojující skutečnosti nevyvolaly bouřlivou celospolečenskou debatu, což o nás leccos vypovídá. Je to celé postavené na hlavu, neboť s poznatky BIS nesouhlasí dokonce ani historikové Vojtěch Ripka a Petr Blažek z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Problémy s výukou dějepisu na českých školách podle těchto historiků dozajista existují, nicméně po domnělé sovětské interpretaci českých dějin prakticky není ani stopa. Jaroslav Najbrt z ÚSTRu podotýká, že ani učitelé a odborníci na vzdělávání nepotvrdili obavy z ruské manipulace moderních dějin na českých školách. Najbrt naopak soudí, že učebnice a vzdělávací materiály jsou vůči sovětské velmocenské politice ve 20. století dostatečně kritické. Ačkoli můžeme s Najbrtem bezvýhradně souhlasit, didaktické materiály tentýž metr dozajista neaplikují při hodnocení zhoubných velmocenských ambicí Spojených států a dalších západních zemí. Nebylo by snad moudřejší iniciovat změny ve školství tímto směrem? Nezbývá než konstatovat, že diletanti z BIS operují pouze s vlastními ideologickými fantomy, když jim ani protikomunisticky zaměření, a tudíž ideologicky předpojatí badatelé nedávají za pravdu. A BIS vytvářením pseudoproblémů odsunuje stranou reálné bolístky českého vzdělávacího systému, jichž je jako máku - příkladně „nezájem učitelů či širší veřejnosti o soudobé dějiny v souvislosti se snahou o překreslování současných dějin i třeba ze strany politiků.“ O překreslování a dezinterpretaci moderních dějin se v přímém přenosu snaží také BIS, v čemž jí ministerstvo školství nehorázně vychází vstříc, a to je pro fungování základních demokratických mechanismů krajně nebezpečný trend. Čeští novináři však vesměs potutelné mlčí nebo jako šéfkomentátor webu aktualne.cz Jan Lipold postup bisky schvalují a rizika vyplývající z vměšování tajné služby do záležitostí orgánu státní správy trestuhodně bagatelizují. Lipold má dokonce za to, že čeští učitelé se závěry BIS pravděpodobně souhlasí, aniž by pro své tvrzení uvedl jediný konkrétní příklad. Jedná se tedy pouze o jeho domněnku, přičemž na konci svého apologetického textu k mé naprosté konsternaci píše: „většina učitelů se neurazí, že jim tajní mluví do řemesla, ale pochopí, co jim biska chtěla říct.“ Člověk by podobně laděnou větu určitě nalezl i na stránkách normalizačního Rudého práva. https://blisty.cz/art/94169-ucebni-osnovy-pod-taktovkou-bis-aneb-prepiseme-znovu-dejiny.html
  • Dvořák  | 17.01.2019 12:08  | Reagovat
    No když už se serou,kam nemají,mohli by aspoň předložit důkaz. Ale asi taky nemají. Nebo že by to bylo tajné,co se učí ve školách? Ono se asi od dob tajného agenta Bašty moc nezměnilo. Snad jen,komu jde dnes BIS na ruku. Já se snad ani Zemanovi s Babišem nedivím,že tuhle organizaci neberou vážně,slušně řečeno. Jestli ono to nebude pokračování akce Huawei.
  • Zdeněk Gryc  | 17.01.2019 13:47  | Reagovat
    TGM STŘÍLEL DO DĚLNÍKŮ, GRYC JE KOLABORANT Svatopluk Beran říká: Čtvrtek, 17. 1. 2019 v 7:25 Nevím do jaké míry si kdo uvědomuje co se u nás vlastně všechno děje, ale například už i silový orgán BIS se plete do výuky v českých školách a určuje jak by se měl vyučovat nově dějepis. Že to dělali nacisti nebo komunisté je hrozné, ale že se v liberální demokracii dožijeme tohoto, je strašné. STRAŠNÉ nebo ZAJÍMAVÉ, že? Kubera Zemanovi u oběda: Prezident by měl jmenovat profesory a nevyvolávat zbytečně spory Prezident Miloš Zeman se ve středu na Hradě sešel u tradičního novoročního oběda s předsedou Senátu Jaroslavem Kuberou (ODS) a šéfem Sněmovny Radkem Vondráčkem (ANO). Kubera prý Zemanovi řekl, že by neměl vyvolávat zbytečné rozpory s vysokými školami a měl by jmenovat Ivana Ošťádala a Jiřího Fajta profesory. PÁNOVÉ BUĎTE VDĚČNI VÁCLAVU HAVLOVI, Že můžeme psát přesně to, co píšeme ! ------------------------------------------------------------------ ILUSTROVANÝ ČLÁNEK V JL: Komentáře z dějiny v pohodě první republika-----demokracie....nejkrásnější období našich dějin Hladový pochod ve Frývaldově roku 1931 Oblast kolem tehdejšího okresního města Frývaldov (nyní město Jeseník v Olomouckém kraji) byla osídlena takřka výhradně obyvatelstvem německé národnosti, které nacházelo obživu zejména v kamenoprůmyslu a textilních podnicích. Právě tato výrobní odvětví silně zasáhla hospodářská krize vedoucí ke snižování mezd, uzavírání výrobních provozů a následné nezaměstnanosti. V listopadu 1931 rozhodly jednotlivé odborové svazy, radikalizováné zejména komunistických odbory, o uskutečnění tzv. hladového pochodu dělníků a jejich rodinných příslušníků, jehož cílem byla závěrečná manifestace ve Frývaldově. Dne 25. listopadu 1931 se demonstranti v počtu přibližně 700 osob střetli s četnickým oddílem v obci Dolní Lipová (nyní Lipová-lázně poblíž Jeseníku). Při násilné konfrontaci demonstrujících s četníky zahájili příslušníci četnictva střelbu s tragickými následky: osm mrtvých demonstrantů včetně čtrnáctileté dívky. km | 2018-11-21 14:43:45 | Reagovat ------------------------------------------- SI RADĚJI NECHÁ USEKNOUT MALÍČEK, POKUD MOŽNO LEVÉ RUKY, NEŽ ABY SE ZASLOUŽILÝ AMONYM JL PODEPSAL !!! JEHO ANONYMITA JE JEHO JEDINÉ ŽIVOTNÍ ŠTĚSTÍ A JISTOTA Nihil novi sub sole ! Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků. čtenář | 2015-06-19 16:23:47 | Reagovat -------------------------------------------- jo, jo v Rakousku si vždycky uvědomím, že to Tatíček pos...l km | 2018-08-21 18:05:20 | Reagovat -------------------------------------------- PS. je možné, že BIS znepokojuje podobná masáž dětských mozků?
  • Zdeněk Gryc  | 17.01.2019 14:21  | Reagovat
    ANONYM AKTUÁLNĚ PŘITVRDIL ! Nábřeží VH? Co raději název Nábřeží obětí Havlovy amnestie, připomenout ty lidi, kteří byli zavražděni- zabito "politickým vězněm" bylo myslím i roční dítě v nemocnici v Praze, byli znásilněni, okradeni....... díky možná hlouposti, naivitě, někdo tvrdí, že všichni zločinci byli v zahraničí prezentováni jako političtí vězni, samozřejmě nesmysl, většina byla darebáci. km | 2019-01-17 07:19:52 | Reagovat
  • Svatopluk Beran  | 17.01.2019 23:46  | Reagovat
    Kubera Zemanovi u oběda: Prezident by měl jmenovat profesory a nevyvolávat zbytečně spory Prezident Miloš Zeman se ve středu na Hradě sešel u tradičního novoročního oběda s předsedou Senátu Jaroslavem Kuberou (ODS) a šéfem Sněmovny Radkem Vondráčkem (ANO). Kubera prý Zemanovi řekl, že by neměl vyvolávat zbytečné rozpory s vysokými školami a měl by jmenovat Ivana Ošťádala a Jiřího Fajta profesory. PÁNOVÉ BUĎTE VDĚČNI VÁCLAVU HAVLOVI, Že můžeme psát přesně to, co píšeme ! Ano, je dobré, že můžeme o proti podmínkám za vlády jedné strany, psát to co píšeme. To je dobře a je to tak správně. Rozdíl je akorát v tom, že to co kopírujete vy pane Gryc, tak na platy oněch promiskuitních zpravodajců, kteří pravdivě informace zveřejňují, musí přispívat povině ze zákona všichni. Na seznámení se skutečnostmi které zde prezentuji já, nebo třeba Jan P. si přispíváme s několika tisícovkami dalších běžných občanů, pouze mi sami. Náš demokratický stát, tedy ČESKÁ MEINSTERNOVÁ MEDIA JE CÍLENĚ NEUVÁDÍ. Uvědomujete si vůbec ten rozdíl? V této republice ze zákona placená media NEVEDOU vyrovnanou diskuzi. Jsou promiskuitní tak, jako za vlády jedné strany. Nejsem si úplně jist, zdali pochvala Václavu Havlovi by odemne, by mněla být jeho zbožňováním, jak to předvádíte vy. Jistě, Václav Havel má své nevyvratitelné zásluhy, ovšem chvalme ho za to co si zaslouží. Co však také provedl, jak se také choval, či co za hrůzy po něm v ekonomice nebo kriminalitě zůstaly, nijak neopomínejme, jinak se dostáváme tam, kde jsme už jednou před 30 lety byli.
  • Zdeněk Gryc  | 18.01.2019 13:05  | Reagovat
    Vážený pane Beran. Velice si vážím, že hovoříte slušně. Nevím kdo napsal ty minulé bláboly o onanii. "Je těžké přes-vědčovat přes-vědčené" /Mne i Vás/ Že jsem kolaborant, to už také zásluhou Vašeho aktivistického kroužku dobře vím. Pořadů na ČT a Artu si na rozdíl od Vás velice vážím. Je tam spousta věcí nejenom nejenom z války, které jsme znali z knih, ale nikoli vizuálně. Můj blog je jako málem vždy, ovlivněn dobovým zážitkem, Na něm se podílel i náhled mého učitele Rozehnala, v jeho bytě, asi 3 dny po upálení Jana Palacha. Minulý "reportéři na ČT" mne zaujali tím, že si někdo konečně všimnul 10 leté práce ženy mého spolužáka Otakara Štěrby Diny v Pákistánu. Rád bych napsal blog o tom, že to je správná cesta, pomoci potřebným "in situ". Také a to málem hned, bych rád napsal Blog o obětech obou totalit Nágl - Palach. Jeho výstava ukazuje před-kolektivizaní českou krajinu. Nad oběma interiéry z lágru by se měl každý zastavit a pokusit se promítnout, jak by mu asi tam bylo. Dvě nedávné invektivy na židy v JL, mne vedou k pozvání těchto anonymů na výstavu. "V této republice ze zákona placená media NEVEDOU vyrovnanou diskuzi. Jsou promiskuitní tak, jako za vlády jedné strany. Nejsem si úplně jist"... Nejsem si také úplně zda telka "Barandov" není telkou jednoho člověka, která využívá pojmu "Barandov", kterému dle amerického filmového průmyslu, vytvořila a dala mu obsah rodina Havlova. Jejich členů a jejich práce od dědy Hugo Vavrečky /přítele mého otce/, až po bratra Ivana Havla si rovněž vysoce vážím. Děkuji za Váš komentář, ve kterém je zajisté plno zajímavých námětů k přemýšlení a podepisuji se stejně jako vy plným jménem: Zdeněk Gryc PS. "jinak se dostáváme tam, kde jsme už jednou před 30 lety byli." Tak to bych byl také nerad. Dost se děsím akce Bobošíkové v ČT. Na konci totality se podílela osobnost Václava Havla, stejně jako na vzniku republiky TGM, jak je to uvedeno v ústavě. Je pozoruhodné, že to je právě VH, který v přítomnost Klauze označil režim 2 slovy: "Mafiánský kapitalismus". Je zajímavé, že ve výročí 100 letí a 50 let JP se vynořily anonymní komentáře "km", které hanobí prvou republiku komentáři, k článkům o aktivitách školních dětív JL. Původně byly psány pod "pseu": Nihil novi sub sole ! Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků. čtenář | 2015-06-19 16:23:47 | Reagovat
  • Zdeněk Gryc  | 18.01.2019 14:14  | Reagovat
    KLÍČOVÝ ROK PRO ČAPÍ HNÍZDO. POTOPÍ KAUZU POLITICKÝ TLAK A ODCHODY POLICISTŮ? Vážený pane Beran, "NOVINÁŘI JSOU HLÍDACÍ PSI DEMOKRACIE" Dosti mne znepokojuje opak toho, co píšete a bojím se jak jsem uvedl akcí, které zahájila Bobošíková, aktuálně humanista Ján Lauko, Babiš a Zeman, který kritizuje novináře počínajíc Peroutkou. Zajímavá je nesposporně nejenom "schizofrenie a pobyt dětí Babiše", ale i zasahování do akademikých svobod Zemanem. Vše to vrcholí ovlivňováním předních exponentů a práva a výměna nepohodlných policistů: Simona Holecová dnes 12:35 Reportéři Seznamu: Se Sabinou Slonkovou o zákulisí vyšetřování kauzy Čapí hnízdo. (Video: Lukáš Sál) Od pražské policie, která trestně stíhá premiéra a jeho blízké pro podezření z dotačního podvodu, odešel se začátkem roku další člověk spojený s kauzou Čapí hnízdo. Všichni tři klíčoví policejní důstojníci, za nichž se aféra před třemi lety rozjela, jsou tak mimo hru. Jaký dopad to na vyšetřování může mít? Nejprve v létě odešel šéf policie v Praze Miloš Trojánek, který se tvrdě postavil za své podřízené v kauze Čapí hnízdo, když se dostali pod palbu, že pracují na zakázku opozice. Politikům v čele s premiérem Andrejem Babišem vzkázal, aby neovlivňovali vyšetřování. Pak skončil i policejní prezident Tomáš Tuhý, který odešel do diplomatických služeb na Slovensko. A nyní nově i náměstek pro kriminální policii a vyšetřování Ivan Smékal. Znovu šlo o člověka, který tvrdě bránil policii, když ji premiér a jeho lidé kvůli Čapímu hnízdu ostřelovali. Podívejte se, jak Ivan Smékal před časem reagoval na kritiku svých lidí. (Video: Lukáš Sál) Co mohou personální změny pro vývoj kauzy Čapí hnízdo znamenat? „Mohou se ukázat jako zásadní. Když jsem mluvila s policisty, kteří v minulosti vyšetřovali kauzy s politickým přesahem, všichni jako jednu z klíčových věcí zmiňovali, že je důležité, aby měli absolutní podporu a důvěru v očích svých nadřízených. Bez té to dělat nejde, protože je jasné, že v politických kauzách přicházejí politické tlaky. A pokud za vámi nestojí váš nadřízený, tlaky v podstatě nemůžete ustát,“ říká investigativní novinářka Sabina Slonková. „Ve chvíli, kdy komisař Pavel Nevtípil, což je hlavní postava policejního vyšetřování, přišel vlastně o všechny své nadřízené, kteří s ním kauzu rozjížděli, a současně čelí velkému tlaku ze strany hlavního obviněného a souběžně premiéra České republiky Andreje Babiše, je v pozici, kdy si umím živě představit, že jednoho dne řekne, že to už nemá zapotřebí.“ Případný odchod Pavla Nevtípila by mohl celé vyšetřování poslat do ztracena. „Kauza může skončit i proto, že noví nadřízení komisaře Nevtípila budou mít na případ jiný názor. A do třetice se může stát, že bude vyměněn, nebo odejde státní zástupce Jaroslav Šaroch, který v tandemu s Nevtípilem kauzu rozjížděl.“ Jaké indicie pro to jsou? Co lze čekat od letošního roku, kdy jde vyšetřování do finále a policie se bude snažit dostat případ k soudu? Podrobnosti v úvodním videu. Reportáž a rozhovor jsou součástí pořadu Reportéři Seznamu, který běží ve večerních hodinách každé druhé úterý na Televizi Seznam.
  • Svatopluk Beran  | 18.01.2019 17:02  | Reagovat
    Přehnaná posedlost Palachovým výročím v českých médiích přinesla první oběť 18. 1. 2019 / Jan Čulík Politolog Kieran Williams: Toto je jedním z důvodů proč nepodporuju kult Palachova mučedníctví. V době výročí to totiž pravidelně vyvolává pokusy dalších lidí o sebeupálení. Už dlouhodobě mě fascinuje prajednoduchý narativ, k němuž se zcela pravidelně uchylují česká média. Buď nějakou skutečnost zredukují na nepravdivou, černobílou, stereotypní banalitu, anebo prostě šíří představy a zájmy jednoho z kmenů v české, tvrdě rozdělené kmenové společnosti. Padesáté výročí sebevraždy Jana Palacha vyvolalo saturační úroveň mediálního zájmu. Zjevná byla snaha médií i určité části veřejnosti Palacha zbožštit, případně z něho udělat nadlidského velikána bojujícího "proti komunismu". Konstrukce idolů je vždycky nebezpečná a problematická věc. Proč se komentátoři nedokáží podívat na skutečnosti nezávisle a kriticky? Přitom k Palachově činu došlo před padesáti lety, takže jen málokdo z dnešní české společnosti rozumí atmosféře, jaká tehdy v Československu vládla začátkem ledna 1969. Situace byla ještě velmi nejasná, národ byl stále sjednocen v odporu pro sovětské invazi, i když někteří, zejména vrcholní politikové, se začínali vzdávat. Obraz, kterým situaci v lednu 1969 vylíčil zejména první díl minisérie Angieszky Hollandové Hoříci keř, je lživý, už tím, že film vyzmizíkoval Jana Kavana a Luboše Holečka, kteří byli u postele popáleného Jana Palacha. Kromě toho, nátlak totalitního režimu, který první díl tohoto filmu konstruuje, tou dobou ještě neexistoval. Fascinuje mě, jak obrovskou měrou jsou susceptibilní čeští občané nesmyslům, které jim vnucují české sdělovací prostředky. Tak nyní máme už jejich první oběť. Nezapomeň me však též na sebupálení Zdeňka Adamce u sochy Václava v roce 2003. Zdeněk Adamec byl student z Humpolce, který se ve svých 19 letech ve čtvrtek 6. března 2003 kolem půl osmé ráno upálil v Praze na Václavském náměstí na terase Národního muzea, hořící tělo dopadlo k památníku Jana Palacha. Přestože Adamcův osobnostní profil a motivace k činu zdaleka neodpovídaly idealistické představě bojovníka za pravdu a za lepší společnost, případ vyvolal neobvyklý zájem médií a politiků a média se zabývala dopisem na rozloučenou, v němž se Adamec hlásil k sebevraždám Jana Palacha a Jana Zajíce. Mnoho lidí na místo jeho upálení pokládalo květiny, vzkazy a zapálené svíčky. V médiích i vyjádřeních politiků byl s několika následujícími případy sebevražd spojován do jedné vlny, o které mnozí hovořili jako o důkazu špatného stavu společnosti, s čímž jiní (například prezident republiky Václav Klaus, který složil den poté prezidentský slib) veřejně polemizovali.
  • Svatopluk Beran  | 18.01.2019 17:53  | Reagovat
    Pořadů na ČT a Artu si na rozdíl od Vás velice vážím. Je tam spousta věcí nejenom nejenom z války, které jsme znali z knih, ale nikoli vizuálně. Pane Gryc mě nevadí co tam je, mě vadí co tam pro VYROVNANOU DISKUZI není. Tím se totiž z těchto zpráv stává pouhé PR jednoho pohledu. To není demokracie, to je uzurpace jednoho pohledu dnešního neoliberálního světa. Proč si myslíte že každou chvilku slyšíme z tisíce stran našich médií - HUAWEI- . Nedná se o nic jiného, než o dnešní typ každodeního VYMÝVÁNÍ českých MOZKŮ. Ne nepodobné propagandě nacistů či komunistů za vlády jedné strany. ČT NA TOM MÁ NEJHLAVNĚJŠÍ PODÍL. Že na artu nebo dvojce pustí i něco zajímavého z amerického nebo britského receptéře je v pořádku. Já si z toho dokážu vyselektovat propagandu od důležitých informací. Ale proč ty informace jenom od nich, z čeho máme strach? Stále vidíme a slyšíme jenom pohled a informace západu na východ. Mě by ale také zajímaly pohledy a informace východu na nás, na západ. Už třeba jenom proto že z východu vlastně přišlo vědění na západ. Docela by mne zajímalo, co vlastně nakoplo nás jako západní část polokoule a přibrzdilo východ v rozvoji kultur a vůbec celého vědění. Proč jsme to dneska mi a ne oni, kdo určuje chod dějin? Můžeme se nám totiž v naší nadutosti stát to, co se stalo ve vývoji a pokroku jim. Bylo by dobré to pochopit a jsem přesvědčen, že jejich vyvražděním, omezováním či udržováním v chudobě, to není to pravé ořechové.
  • Svatopluk Beran  | 18.01.2019 18:01  | Reagovat
    Hořící keř je účelový mýtus polohollywoodského stylu 21. 1. 2014 / Miroslav Prokeš Byl jsem také členem předsednictva Svazu vysokoškolského studentstva Čech a Moravy (SVS) a spolu s Janem Kavanem jsem organizoval Palachův pohřeb. Bylo mi 21 let a měl jsem při něm zajistit ten "klid a pořádek" mezi tím čtvrt- až půlmiliónem jeho účastníků. Film Hořící keř jsem viděl minulý čtvrtek (16. ledna) v téže velké posluchárně Filozofické fakulty UK, kde jsme se před 45 lety scházeli. Musím potvrdit názory autora článku: i ten film je účelový mýtus polohollywoodského stylu, obdobně jako byl v mnohem kratším časovém odstupu celohollywoodský film Nesnesitelná lehkost bytí, jenž se v téže době odehrává "v Praze", v níž však nebyl natočen z pochopitelných důvodů ani jediný záběr. Před zahájením promítání Hořícího keře nás jeho čeští tvůrci ujistili, že nejde o dokument, ale o umělecké ztvárnění, s nímž nakonec souhlasil i Palachův bratr v dobrém úmyslu, že tak bude film působivější, i když nebude zcela odpovídat realitě. Přesto musím tvůrcům filmu oponovat: Pokud není o oněch událostech k dispozici jiný film-dokument, spousta těch, kteří tu dobu krátkého vzepětí národa na podporu obrodného procesu KSČ k socialismu s lidskou tváří nezažili, si bude myslet, že to přece bylo tak jako v tom filmu. A ti, kteří u toho byli, okamžitě poznají, že jde o účelové zkreslení. Chápu, že není důležité, že autoři natočili "ústředí SVS" někde ve studiu, i když jej mohli točit v jeho autentických místnostech na tehdejším Gorkého náměstí, kde je dodnes zachován kancelářský nábytek z oněch dob. Proč však zobrazili pohřební průvod s pár komparsisty od fakulty (kde ve skutečnosti končil) na Václavák (kudy průvod vůbec nešel), když si to pamatují statisíce účastníků? Komparsisti nesou protestní pikety a transparenty (aby se zdůraznilo, že jsou proti něčemu), ačkoli skutečný průvod byl naprosto pietní a jediné, co účastníci nesli, byly státní vlajky. A jak ty statisíce na Staroměstském náměstí zpívaly státní hymnu, nelze zapomenout. Ve filmu nic takového není, ač to mohlo být hodně působivé. No a pak řada vymyšlených ahistorických scének: Ještě v lednu se po pražských ulicích prohánějí gazíky s opilými sovětskými vojáky se samopaly, z nichž dokonce střílejí do vzduchu (ve skutečnosti "ostrá fáze" invaze skončila po týdnu, pak byli vojáci staženi do kasáren a v Praze se později objevovali v uniformách, leč beze zbraní jako organizovaní turisté). Po policejně-miličním násilí proti demonstrantům při prvním výročí 21. srpna v roce 1969 se ve filmu odehrává domovní prohlídka sídla SVS a mluví se o chystaném monstrprocesu s jeho protagonisty. Ve skutečnosti byl SVS rozpuštěn ministerstvem vnitra už 2. 7. 1969, tj. dlouho před 21. srpnem, a o nějakém monstrprocesu se těžko mohlo uvažovat, když řada studentských vůdců už tou dobou byla v zahraničí - odnesli to jako obvykle vyhazovy ze studia ti, co byli aktivní "dole" na fakultách. (SVS byl jedinou oficiálně rozpuštěnou organizací v době normalizace - všechny ostatní, které to o sobě hrdě tvrdí, vytvářejí další mýtus, aby zakryli "českou rozumnost" svých tehdejších vedení, která se rozpustila, resp. začlenila do monopolních struktur Národní fronty "dobrovolně".) Umělecky je tato mytologie dokonalá: skvělá režie, herecké výkony, kamera... Tím hůř pro pravdu - za co že to vlastně Jan Palach položil život?
  • Jan P.  | 18.01.2019 18:21  | Reagovat
    Půvab historie spočívá v tom, že je úplně jedno, co a proč se stalo, protože si ji můžete napsat vždycky znova podle toho, jak se vám to právě hodí.
  • Svatopluk Beran  | 18.01.2019 19:35  | Reagovat
    PRISM do Huawei nemůže ! Co je to PRISM ? Viz Wikipedie: PRISM (krycí jméno, anglicky doslova hranol) nebo také US-984XN (oficiální název operace) je tajný bezpečnostní program Národní bezpečnostní agentury Spojených států amerických (NSA) fungující od roku 2007 a zaměřený na sledování elektronické komunika ce. Je provozován na základě zákona o zahraničním zpravodajství a dohledu (FISA) pod dohledem federálního soudu pro dohled nad zpravodajskými službami v zahraničí (FISC). Informace o programu unikly na veřejnost přičiněním Edwarda Snowdena, který byl externím spolupracovníkem Národní bezpečnostní agentury a bez jejího svolení je poskytl novinářům z novin The Washington Post a The Guardian, které je zveřejnily na 6. června 2013. Podle jeho informací se na projektu podílí řada velkých internetových společností, například Microsoft (od roku 2007), Yahoo! (od 2008 ),& nbsp ; Google (od 2009), Facebook (od 2009), Paltalk (od 2009), YouTube (od 2010), AOL (od 2011), Skype (od 2011) a Apple (od 2012).& ;nb s p;Společnosti ovšem spolupráci nad rámec vyžadovaný zákony popřely. Následuje podlemne poměrně rozumné vysvětlení. Rád bych, zdali by zde někdo mohl předložit rozumnou oponenturu jestli je to tak možné nebo je to blábol a fake. Huawei totiž odmítla americké NSA poskytnout do svých mobilních zařízení utajené přístupy pro americké tajné služby v rámci amerického vládního programu PRISM, jak o tom nedávno hovořil Edward Snowden. Američané nemají zadní vrátka do integrovaných čipů v čínských telefonech, protože čínské firmy vyrábějící integrované obvody nikdy s americkou NSA nespolupracovaly. Ještě donedávna to nevadilo, protože čínské telefony se prodávaly jenom v Asii a v Indii, v menší míře v Evropě. Jenže v posledních zhruba 4 letech se stalo něco neuvěřitelného. Čínské fir my jako Huawei, Xiaomi, Honor, OnePlus, Meizo, Oppo, Vivo a Lenovo doslova válcuj& iacut e; už n ejen evropský trh, ale dokonce i ten americký. Stále více lidí si v USA místo technologicky zastarávajících a zejména brutálně předražených telefonů iPhone od Apple pořizuje jiné značky a na prvním místě to je právě produkce Huawei, která začíná předstihovat i korejský Samsung. Válka proti Huawei je součástí obchodní války USA proti Číně. Huawei obsazuje trhy tam, kde donedávna kraloval Apple, ale třeba i Cisco. Ve chvíli, kdy najednou běžní Američané začnou kupovat čínský Huawei, do kterého americká NSA a tajné služby nemají zadní vrátka na úrovni čipů a integrovaných obvodů, p otom t o začíná představovat ohrožení americké národn&iac ute; be zpečnos ti, protože tajné služby nebudou moci už tak snadno pronikat do telefonů amerických občanů a na dálku třeba vytahovat fotografie nebo dokumenty z datového úložiště telefonu.
  • Zdeněk Gryc  | 18.01.2019 22:42  | Reagovat
    Omluvenka, že nereaguji, aktualita je: Pokud se Hrad snažil ovlivnit soudce, je to alarmující, před patnácti lety by si to nikdo nedovolil, říká viceprezident Soudcovské unie Redakce Seznam, ČTK dnes 21:21 Viceprezident Soudcovské unie Petr Černý o údajném ovliňování soudců. (Video: Filip Horký) Podle viceprezidenta Soudcovské unie Petra Černého je informace o údajném ovlivňování rozhodnutí soudců Hradem velmi překvapivá a nebezpečná zpráva. O podobném případu nikdy neslyšel. Podle Černého Je zapotřebí si uvědomit, že o případech soudců se nemluví ani se sebevlivnějšími lidmi. Ústavní soudce řešící služební zákon Vojtěch Šimíček, bývalý ministr spravedlnosti a bývalý šéf Nejvyššího správního soudu Josef Baxa a současný šéf této instituce se svěřili o tom, že je kontaktovali prezidentovi zástupci. Snažili se údajně zjistit, jak plánují rozhodovat v konkrétních případech. Podle viceprezidenta Soudcovské unie Petra Černého nelze říct, zda prezident Miloš Zeman ovlivňuje soudce. To, že prezidentovi muži se soudci mluvili, nemusí mít zásadnější dosah. Pokud by se ale opravdu snažili svým jednáním ovlivňovat, je to alarmující, velmi překvapivá a velmi nebezpečná zpráva, řekl Černý pro Seznam. Rozhodování soudu musí být nestranné a nezávislé. „Pokud bychom si připustili, že na nás může působit někdo sebemocnejší a sebevlivnější a ohýbat naše hřbety, tak abychom rozhodovali podle toho, jak si přeje, pak nemůžeme být soudci v demokratické společnosti a v právním státě,“ řekl Černý. Podle Černého soudci působící ve vysokých funkcích se musí v rámci protokolárních funkcí stýkat s lidmi z nejvyšších pater výkonné moci. Je ale zapotřebí si uvědomit, že se soudci se o věcech, které soudí nemluví a neříká se, jak by mělo být rozhodnuto. O podobných případech za vlády minulých prezidentů České republiky viceprezident Soudcovské unie nikdy neslyšel. Pokud by se něco takového stalo před patnácti lety, byl by to podle Černého poprask a nikdo by si to nedovolil. To mne zajímá, ale nevzrušuje, vzrušuje mne, že v nemocnici v Praze na Vinohradech nyní leží Pavel Vitásek, invalida už xlet na vozíku, bez reálné vyhlídky na operaci dekubitu. S kterým jsem na konci totáče v roce 1998 vystoupil v Julských alpách, na Triglav. To tedy mimochodem, když jsme jeli Soču jako vodácký odd. Modeta Jihlava s Mirkem Krechlerem. Později doplním, nyní jsem vložil do nového blogu včerejší vernisář Nágla
  • Zdeněk Gryc  | 18.01.2019 22:47  | Reagovat
    PS. na operaci čeká už rok. aktuálně nyní deset 10dní s vyhlídkou, že může být převezen zpátky do domku v Mikulčicích, kde žije na vozíku zcela osaměle.
  • Zdeněk Gryc  | 18.01.2019 22:54  | Reagovat
    PS. termín na operaci, která může vyřešit jeho horečnaté stavy způsobené proleženinovým dekubitem je již rok odsouván. Nicméně doufám, že za to Havel tak úplně nemůže
  • Svatopluk Beran  | 19.01.2019 03:59  | Reagovat
    Viceprezident Soudcovské unie Petr Černý o údajném ovliňování soudců. Podle viceprezidenta Soudcovské unie Petra Černého je informace o -,, ÚDAJNÉM,, - ovlivňování rozhodnutí soudců Hradem velmi překvapivá a nebezpečná zpráva. - ,,O PODOBNÉM PŘÍPADU NIKDY NESLYŠEL,, -. Podle Černého Je zapotřebí si uvědomit, že o případech soudců se nemluví ani se sebevlivnějšími lidmi. Ústavní soudce řešící služební zákon Vojtěch Šimíček, bývalý ministr spravedlnosti a bývalý šéf Nejvyššího správního soudu Josef Baxa a současný šéf této instituce se svěřili o tom, že je kontaktovali prezidentovi zástupci. Snažili se -,,ÚDAJNĚ,, - zjistit, jak plánují rozhodovat v konkrétních případech. Podle viceprezidenta Soudcovské unie Petra Černého - ,,NELZE ŘÍCT,, -, zda prezident Miloš Zeman ovlivňuje soudce. Neobhajuji Zemana, ale dvakrát mezi řádky zaznělo z úst Petra Černého, že se stalo něco stalo -,, ÚDAJNĚ,, - a jednou že -,, NELZE ŘÍCI,, -. Viděl bych to spíš jako typickou matoucí zprávu dnešní české žurnalistiky směřovanou právě na typy občanů vašeho smýšlení. Pokud se však jedná o skutečně proběhlou situaci, tak nic nového pod sluncem v české kotlině od nejvyšších elit českého zákonodárství a šlo by jich vytáhnout více. Tímto SKUTEČNÝ případný čin provedený lidmi blízkých hradu nijak neznehodnocuji, ale odsuzuji, jen by bylo podle mne rozumnější si počkat, než bublinu zkorunpované ČTK živit. Žalobkyně: Cítila jsem nátlak, abych protahovala kauzu Čunek 12. května 2008 Krajský soud v Praze vyslýchal žalobce, kteří vystupovali v kauze vicepremiéra Čunka. Ti svědčili v souvislosti s žalobou nejvyšší státní zástupkyně Renaty Vesecké na její předchůdkyni Marii Benešovou. Ta Veseckou a její kolegy nazvala kvůli postupu v kauze Čunek "justiční mafií". Jako první vypovídala ostravská státní zástupkyně Zlatuše Andělová. Její vystoupení u soudu se protáhlo na téměř tři hodiny. Před soudem mimo jiné popsala tři schůzky, kterých se vedle ní účastnil například i BÝVALÝ MINISTR SPRAVEDLNOSTI - PAVEL NĚMEC a - MÍSTOPŘEDSEDA NEJVYŠŠÍHO SOUDU PAVEL KUČERA. Podle jejího názoru byla setkání NESTANDARTNÍ a byl na ni VYVÍJEN NÁTLAK. Někdejší ministr spravedlnosti Pavel Němec a šéfka ostravského krajského státního zastupitelství Zlatuše AndělováNapříklad na druhé schůzce, která se podle ní uskutečnila loni 28. února a účastnila se jí údajně i nejvyšší státní zástupkyně Renata Vesecká, podle svých slov cítila nátlak ze strany Kučery, aby řízení protahovala. Na třetí schůzce v Jihlavě prý Andělová "z legrace" řekla, že se blíží obžalování Čunka. KUČERA pak podle ní reagoval s tím, že "NEZÁVISLOST JUSTICE MUSÍ USTOUPIT POLITICKÝM ZÁJMŮM". Této schůzky se podle Andělové účastnil i šéf jihomoravských státních zástupců Petr Coufal. Ten přišel na řadu hned po Andělové. Coufal ale před soudem popřel, že by Kučera něco takového řekl. Naopak prý byl svědkem toho, jak se Andělová nevybíravě vyjadřovala na Čunkovu adresu. Čistě technicky jde jen o omluvu, kterou požaduje Renata Vesecká po své předchůdkyni a stínové ministryni spravedlnosti ČSSD Marii Benešové. Kauza je zajímavá tím, že Vesecká zbavila žalobce mlčenlivosti, ti tak mohli poprvé veřejně promluvit o údajném politickém nátlaku v korupční kauze Jiřího Čunka. Jednalo se především o schůzky Andělové právě s Veseckou, místopředsedou Nejvyššího soudu Pavlem Kučerou a advokátem Pavlem Němcem. Andělová se o schůzkách zdráhala veřejně mluvit, ale rozhovory typu "hrozí pád vlády, a proto musí jít stranou nezávislost v rozhodování politickým zájmům," popsala v dopise předsedkyni Nejvyššího soudu Ivě Brožové. Zástupce mluvil o SMS zprávě od Langera Před soudem stanuli ještě další svědci, například bývalý olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištván a jeho náměstek Igor Stříž. Ten vypověděl, že se loni v září kvůli kauze sešel s ministrem vnitra Ivanem Langerem, který po něm chtěl informace o vývoji případu. K jednání ho prý Langer vyzval přes SMS. Uvedl také, že se od svého řidiče dozvěděl o další schůzce, na které se údajně řešila kauza Jiřího Čunka. Prý se jí zúčastnili Kučera, Coufal, Němec a náměstek vrchního státního žalobce Libor Grygárek. Podle Stříže schůzky "nebyly normální a etické". Stříž také požadoval po Vesecké, aby ho zbavila mlčenlivosti i ohledně trestní kauzy Čunka. Podle Stříže je totiž ke zjištění podstaty věci nutné hovořit nejen o schůzkách, ale i o dalších krocích s kauzou spojených. Vesecká mu ale nevyhověla a odmítla se vyjádřit, proč se tak rozhodla. Následně žádal o zbavení mlčenlivosti v trestní kauze i Ištván, Vesecká už ale nebyla u soudního jednání přítomna. Ištván mimo jiné uvedl, že v září minulého roku informoval ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila (ODS), že chování Kučery a Vesecké nese náznak kárného jednání. Pospíšil podle něj ale později popřel, že by o konání Vesecké a Kučery vůbec věděl, a poté Ištvána na návrh nejvyšší státní zástupkyně odvolal. Kdo vypovídal Na straně Renaty Vesecké Petr Dušek, českobudějovický žalobce. Jeho údajně navštívil vrchní žalobce Libor Grygárek a náměstek Vesecké Karel Černovský, aby mu nabídli "dodělání" kontroverzní kauzy Jiřího Čunka. Na straně Marie Benešové Zlatuše Andělová, ostravská státní zástupkyně. Dohlížela na žalobce, který měl Čunka na starosti. Třikrát se sešla s Veseckou a dalšími, kteří jí údajně řekli, že by bylo dobré Čunkovi pomoci. Ivo Ištván a Igor Stříž, žalobci. Nadřízení Andělové protestovali proti postupům v kauze Čunek. Byli odvoláni.
  • Zdeněk Gryc  | 19.01.2019 09:15  | Reagovat
    Na závěr blogu připomenutí události z 16 ledna a 15 února 1969 - od jeho autora. ------------------------------------------------------------ Archiv bezpečnostních složek: „Bylo 16. ledna 1969 dopoledne, když Jan Palach usednul, aby napsal čtyři dopisy. Tři z nich poté poslal poštou a poslední přinesl s sebou, v aktovce, na Václavské náměstí. ----------------------------------------------------------- Opis: "Komplexní hodnocení nomenklaturního pracovníka. Hlavní úkol uložený mu, jako novému řediteli v únoru 1969, t. j. ovlivnit dokončení konzolidace jak politické, tak hospodářské plnil dobře. Srpnové události jej zastihly ve Švýcarsku. Po návratu se rychle orientoval v situaci, pochopil nutnost zásahu spojeneckých vojsk jako podporu nového vedení KSČ a zajištění bezpečnosti socialistické soustavy i našeho státu. Proto se rozhodl vstoupit do KSČ a 15. února 1969 byl přijat." ----------------------------------------------------------------- V té době byl také prověřeným členem KSČ Miloš Zeman
  • Jan P.  | 19.01.2019 10:08  | Reagovat
    Souhlas. Ale klika, že tito nešťastníci (v dnešním případě člověk, co se evidentně nechal zblbnout islamofobní hysterií) kráčejí ve stopách Palacha a nikoliv Breivika či Mašínů... 18.01.2019/Britské listy/Přehnaná posedlost Palachovým výročím v českých médiích přinesla první oběť
  • Svatopluk Beran  | 19.01.2019 16:12  | Reagovat
    Zdeněk Gryc říká: Pátek, 18. 1. 2019 v 22:42 Omluvenka, že nereaguji, aktualita je: Pokud se Hrad snažil ovlivnit soudce, je to alarmující, před patnácti lety by si to nikdo nedovolil, říká viceprezident Soudcovské unie. A výsledek vaší aktuality tak jak jsem předpokládal. Šéf Nejvyššího správního soudu se zastal Hradu proti Baxovi. „Na jménech jsme se neshodli, ale nátlak to nebyl“ https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sef-nejvyssiho-spravniho-soudu-se-zastal-hradu-proti-baxovi-na-jmenech-jsme-se-neshodli-ale-natlak-to-nebyl-64584?seq-no=16&dop-ab-variant=&source=clanky-home Ale typické žurnalistické bláto z louže našich médií a přispění vaší spoluúčasti aspoň na chvíli letělo vzduchem.
  • Jan P.  | 19.01.2019 17:23  | Reagovat
    Rudé Právo 18.1.1969 : "Na Václavském náměstí se muž polil hořlavinou a zapálil. Veřejná bezpečnost vyloučila politický motiv" Česká televize 18.1.2019: "Na Václavském náměstí se muž polil hořlavinou a zapálil. Policie vyloučila politický motiv"
  • Berka  | 19.01.2019 23:03  | Reagovat
    A proboha proč by měl hrad ovlivňovat soudce ? Jen ať si soudci vesele soudí podle svého. Klaus to před odchodem vyřešil jednorázově bez ovlivňování a dodneška se všem nepokrytě tlemí. Amnestie a každej Baxa se může vztekat jak chce...
  • Jan P.  | 20.01.2019 09:41  | Reagovat
    Ten rozhovor je velmi vážným svědectvím... Bývalý předseda Nejvyššího správního soudu Josef Baxa kritizuje Hrad za intervence, kterými se prezident a jeho kancléř snaží ovlivňovat soudní rozhodnutí. Zároveň přiznává, že je to „trochu smutné vysvědčení“ i pro samotnou justici. „Politici tu a tam spojence mezi soudci nacházejí,“ připouští Baxa a varuje před případnými jidáši na soudech. O samotném hradním kancléři Vratislavu Mynářovi pak říká: „Vykládejte koňovi o čokoládě, když žere seno. Tedy – vyprávějte si s panem kancléřem o ústavě.“ 16.01.2019/Deník N/Soudcova výpověď o Zemanově útoku na justici: Dával mi jasně najevo, jak máme rozhodnout, říká Baxa
  • Fejinka  | 20.01.2019 09:43  | Reagovat
    S těmi "oslavami" 50 let upálení Palacha mu dělají všichni ti co se v Praze a jinde předvádějí medvědí službu. Lidi už to otravuje. Všeho moc škodí. A co takhle 2.3.2019 se má v Praze konat Pochod Prahou za mír, svobodu, právo, který pořádají "žluté vesty" se srazem na Palackého náměstí ve 13,00 hod a v 16,00 hod před ČT. Četl jsem to na webu. A k prezidentovi by chtěli jeho kritici, aby seděl na Hradě a držel ústa a k ničemu se nevyjadřoval. Tak za takového prezidenta, voleného přímo, pěkně děkuji. Jó, ten spící "kníže" by tam těmto kritikům pasoval jako zadek do kalhot.
  • Jan P.  | 20.01.2019 10:51  | Reagovat
    K Fejinkovi Smutné je, že dolním 10 melounům prostě nedochází, co je to za průšvih.Prezident a jeho kancléř se snaží ovlivňovat soudní rozhodnutí.(...)Nerespektování všeho na čem demokracie a dělba moci v ní stojí. Propírání kontrolních mechanismů... Ještě k Palachovi. Mně jeho čin vůbec nic neříká, prostě ho nedokážu docenit. Obdivuju aktivní odpor proti jakýkoliv zvůli; nemusí být nutně ozbrojenej, ale měl by bejt dynamickej a inspirativní, nikoliv nihilistickej.
  • Dvořák  | 20.01.2019 11:11  | Reagovat
    Zeman s kancléřem se můžou pokoušet o co chcou,pokud je to vůbec pravda,ale podstatný je,že si soudce,a nebo kdokoliv jiný,zachová tvář,neposere se a necouvne. Co se Palacha týče,tak to,co plánoval původně,bych považoval za boj proti režimu a za svobodu atd. Ovšem to,co skutečně udělal,byl podle mě čin duševně chorého jedince vhodně otočený proti režimu. Nebo těm ostatním došlo palivo?
  • Zdeněk Gryc  | 20.01.2019 13:07  | Reagovat
    Vážení pánové, Post-totalitní parta na radnici narušila leit-motiv Březinek: DOPRAVNÍ SEGREGACI. ZDE BY TO NAOPAK CHTĚLO ŽENSKÝ NÁHLED, ZEJMÉNA U PALACHA MÉNĚ ROZUMU a VÍCE CITU. Společnost je poněkud nudná, koedukovaný názor chybí, Werich: "Jedna ženská vidí často dál, než pět mužských s dalekohledem." Některý pánských komentářů, s jemným humorem, je však třeba si vážiti: "A proboha proč by měl hrad ovlivňovat soudce ? Jen ať si soudci vesele soudí podle svého. Klaus to před odchodem vyřešil jednorázově bez ovlivňování a dodneška se všem nepokrytě tlemí. Amnestie a každej Baxa se může vztekat jak chce…"
  • Jan P.  | 20.01.2019 15:38  | Reagovat
    „A proboha proč by měl hrad ovlivňovat soudce ? Jen ať si soudci vesele soudí podle svého. Klaus to před odchodem vyřešil jednorázově bez ovlivňování a dodneška se všem nepokrytě tlemí. Amnestie a každej Baxa se může vztekat jak chce…“ Jasně.Obavy tohoto druhu jsou na místě.Nadějí Miloše Zemana jak se ve srovnání se svým velkým životním vzorem(Václavem Klausem) blýsknout, je na odchodu z Hradu prásknout dveřmi hlasitěji než on, vymyslet nějaké větší svinstvo, než byla Klausova amnestie.
  • Jan P.  | 20.01.2019 15:49  | Reagovat
    Martin Nejedlý( externí poradce prezidenta,)je stejně fajn... Když doktor Baxa veřejně promluvil o tlacích Hradu na justici, poradce prezidenta to začal házet na kancléře Mynáře. "Rozhodně jsem nebyl ten člověk, který se snažil ovlivňovat výběr jakéhokoli soudce," řekl Nejedlý...
  • jihlavak  | 21.01.2019 08:16  | Reagovat
    Tady tepe do Babiše, ale co třeba Bakala? Tam šlo o miliardy, ne miliony. Nebo ten se vykoupil knihovnou. Musí to být těžké zjištěni, zatímco vyznavači pravdoláskaře přidávali důchodcům 35,- Kč ročně, tak Babiš přidal průměrně 900,- a příští rok chce přidat podobně. Musí to být dileme, přijmout- nepřijmout.
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 08:48  | Reagovat
    PRESIDENT - TKA Společnost je poněkud nudná, koedukovaný názor chybí, Werich: „Jedna ženská vidí často dál, než pět mužských s dalekohledem.“ Magda Vášáryová vzpomíná, jak lobbovala u šéfa ČEZ za první digitalizovaný film. Slunce, seno, anebo Markéta Lazarová? Magda Vášáryová v rozhovoru popisuje i to, proč si ji v roce 1990 vybral Václav Havel jako velvyslankyni v Rakousku. (Video: Blanka Kubíková, Seznam.cz) Politička a diplomatka Magda Vášáryová v rozhovoru pro pořad Moje místa vzpomíná na zásadní role své herecké kariéry i na spolupráci s Václavem Havlem a svou první diplomatickou misi do Vídně po listopadu 1989. ------------------------------------------------------ Od Havla to byl skvělý počin, který byl i ovlivněn jeho vkusem umělce a dramatika. Proč v totalitě je vždycky na špici Hitler Stalin nebo Gottwald. Demokracie bez přívlastku je přitažlivá tím, že umožňuje aby se nejenom v Anglii, která v tom má velkou tradic, ale i v post-totalitním Německu žena. Obrovskej bibord před basénem Rošického s Zemanovy "nekampaně" byl měl být použit a obratná a dobře placená reklamní agentura by tam mohla vtransplantovat tentokrát někoho bez trenýrek. Někoho tak fyzicky, ale zejména duševně krásného v Česku nenajdeme ? Když ale máme Slováka jako předsedu vlády, Proč nemít jako presidentku Magdu Vašáriovou. Václav Havel měl cit a vkus a uměl podobně jako TGM dát lidi na správná místa. Tedy jeho dědečka Hugo Vavrečku na post vyslance do Budapešti. Málokdo zná tuto story, která zachovala spolu s padlými českými vojáky Logickou hranici na jihu Slovenska. Nyní sedí na Hradě sprosťák a balvan bez vkusu mávající na předsedu vlády holí. Žena by mohla dát naší politice slušnost. Magda Vašáriová: „Až vejdu, ti pánové vstanou“ „Nikdy jsem nebyla, co se týče rolí, ctižádostivá. Ty role mě moc nezajímaly, jsou to umělé konstrukty, mě zajímají živí lidé. Vždycky pro mě bylo rozhodující, s kým budu pracovat. Režisér Alan Pakula si stěžoval, že producenti mě nechtějí, já udělala zkušenost, že když jsem na konkurz přišla, oni seděli a nohy měli na stole. Vrátila jsme se, zavřela jsem dveře a řekla jsem, že když vejdu, tak ti pánové vstanou.” Byli v šoku, že je školí holka z východu, s výbornou angličtinou, němčinou i polštinou.
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 09:03  | Reagovat
    PS. Ve fysiognomii člověka je to mnohdy jako ve funkcionalistiké fasádě. Jeho laskavost a moudrost se projeví časem v mluvě, gestech a obličeji. V USA mají také praktickou ukázka balvana - Trumpa. S anglickou královnou je tomu naopak, že?
  • Dvořák  | 21.01.2019 10:40  | Reagovat
    Kdepak,ten bude kopat a plácat nesmysly. Jak ženská bez argumentů. Musí to být hroznej pocit,čas se krátí,svědomí hryže.... jak jen to těm bývalým kolegům tam někde vysvětlí,že těch 40 let přečkal bez úhony a ještě s odměnama.
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 12:08  | Reagovat
    ženská...bez argumentů, jak jinak, že?
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 12:30  | Reagovat
    Ve fysiognomii člověka je to mnohdy jako ve funkcionalistiké fasádě. Jeho laskavost a moudrost se projeví časem v mluvě, gestech a obličeji. ------------------------------------------------------------------------------------------ To je důvod proč nebyl zvolen presidentem: Vysokoškolský učitel Jan Švejnar Vysokoškolský učitel Jiří Drahoš a proč bude zvolen příštím presidentem: Václav Klaus a proč to vůbec to má Karlova universita, na Hradě tak, sakramentsky prach-špatné. Jejich distingované chování, na které poukazuje Vašáriová, logické uvažování vědce, světový rozhled, který je podkladem pro jejich evropský politický názor je opakem Zemanovského názoru na okupaci na Krymu a dění na Ukrajině. Jejich politická argumentace postrádá osobních pomluv protikandidáta a osobní nenávist, tak hojně se vyskytující nejenom v tomto blogu. V galerii balvanů by se jistě dobře vyjímal Mečiar. Není náhodou, jaký obličej vytvořila pro Fantomase francouzská kinematografie. Nyní jsou všechny předpoklady k tomu, aby Putin věnoval, mohutné nejenom finanční prostředky do volby Václava Klause. Ušetří za již hotový plakát s Hradem. S podpisem "přátelé Miloše Zemana" nebude problém, přepíše trochu text na tradičně zasílané pohlednici: MILOŠE ZEMANA ZNOVU NA HRAD Obrovská armáda nejlépe anonymních nejenom e-mailových "pomluv" posílaných přáteli přátelům to zasichruje ! Pomluva, důsledná pomluva, vážení čtenář-i to je zbraň. Jediný slušný chlup, na oponentu Václava Klause tam nebude! Šlo by ale: VÁCLAVA ZNOVU NA HRAD ---------------------------------------------------------------------------------------- Že to nesouvisí s Janem Palachem, vysokoškolským studentem Karlovy university? Souvisí to s jeho empatií a slušností. Nepochybně ho ovlivnilo, že těsně před smrtí poznal manýry okupanta v Praze a poměry v Rusku, na Potěmkinově vesnici to však nebylo.
  • jihlavák  | 21.01.2019 14:23  | Reagovat
    Do nového pohledu na Palachův příběh zapadá i výpověď Palachova spolužáka ze základní školy Stanislava Hamra. Podle něj měl jeho slavný kamarád z dětství vždy silný vztah k historickým hrdinům a také zbraním a výbušninám. Hamr také vypověděl, že podle jeho názoru měl Palach od mala v plánu napodobit své historické vzory a k heroickému činu se cílevědomě připravoval. Pamatuje si prý, jak si zvykal na strádání a bolest, aby je později v krizových momentech vydržel. „Přidej, utáhni to! vyzýval mě. A nikdy přitom ani necekl,“ vzpomínal Hamr pro server Aktuálně.cz na situaci, kdy ho Palach vyzval, aby mu ve svěráku svíral prsty. Jindy si prý pod nehty rukou zarážel jehly. Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/nova-zjisteni-o-palachovi-do-prahy-prijel-v-den-okupace-s-pistoli-v-tasce-chtel-branit-rozhlas.A190110_081952_ln_domov_mber
  • jihlavák  | 21.01.2019 15:47  | Reagovat
    Otázka, zda může takovou formu protestu vykonat zcela duševně zdravý člověk, je u nás velkým tabu a verdikt se zdráhají vynést i seriózní odborníci. Jsou si totiž dobře vědomi toho, jaké reakce by mohli spustit a čemu by čelili. Přesto se najde pár těch, co se nebojí svůj názor vyslovit z jiného úhlu pohledu. V návaznosti na páteční událost na Václavské náměstí prozradil deníku Právo svůj názor psycholog Karel Havlík. Podle něj mohly přehnané oslavy Jana Palacha inspirovat onoho muže, který se v pátek odpoledne na Václavském náměstí zapálil, k tomu, aby čin Jana Palacha napodobil. https://www.krajskelisty.cz/praha/21264-i-pres-mrtvoly-znepokojujici-tabu-kolem-smrti-jana-palacha-jedna-sebevrazda-spousti-lavinu-dalsich.htm
  • Fejinka  | 21.01.2019 15:52  | Reagovat
    Pane Jane P., nevím proč by se prezident nemohl zeptat, proč toho a toho odsoudili tak a tak a toho druhého jinak za velmi podobný čin. Mně samotnému někdy připadají tresty za nějaké prohřešky , s prominutím, padlé na hlavu. Ty jejich "sazebníky" jsou často velmi pofiderní. Soudci jsou kapitola sama pro sebe, vždy si dokáží prosadit to svoje, včetně financí s výmluvou na nezávislost soudů - proto si vyřvou takové odměny a jejich práce je mnohdy letitá a nejsou schopní to dříve rozhodnout. Kolikrát si říkám, proč máme PS, když se mnozí "poškození či dotčení" poslanci odvolají k Ústavnímu soudu a ten rozhodne jinak než PS. Jak se říká: třetí komora parlamentu a stačí na to 15 lidí místo 200. A proč by si prezident nemohl nechat vysvětlit jak se na určitou kauzu soudci dívají, stejně si to rozhodnou podle svého (nebo komu politicky třeba "fandí"). Upřímně si myslím, že naše soudnictví potřebuje radikální změny, oni to pánové soudci dobře vědí...ale
  • Jan P.  | 21.01.2019 17:12  | Reagovat
    Takže podle Vas, Fejinko, je v pohodě, když se prezident skrze své podřízené snaží ovlivňovat rozhodovaní nezávislých soudu? To už je čistý orbánismus. Rozdíl je pouze v interpretaci - Hrad nepokládá instrukce prezidenta, jak by měl soud rozhodnout, za ovlivňování. To už je asi na každém, aby si udělal vlastní závěr.
  • Jan P.  | 21.01.2019 17:38  | Reagovat
    Co se to stalo s Petrem Zelenkou(český dramatik,scenárista a režisér), kterého jsme všichni znali jako slušného člověka ? Petr Zelenka: Kapitalismus nás zahubí. S demokracií a lidskými právy se neslučuje 21.01.2019/magazin.aktualne.cz
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 19:51  | Reagovat
    Vážený pane Jihlavák, jako jihlavák, by jste měl napsat podobný komentář, zejména k upálení Evžena Plocka, opakovaně a nyní znova, navrženého na státní vyznamenání. Také by neškodilo, kdyby jste se podepsal plným jménem.
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 20:28  | Reagovat
    Vážený pane Dvořák, Na Vaše dnešní dopolední školení si dovoluji znovu uvést: Nezaplevelujme památku Jana Palacha invektivami a pomluvami na autora blogu. Napište prosím v rámci 30 výročí něco o Janu Palachovi, jeho činu památce a osobnosti, kterou zachoval „PO-SMRTNĚ“ bez komentáře, jak jenom umělec může, Olbram Zoubek Věřím, že studenti a profesoři Karlovy university, si navzdory ex-komentářů, počínaje studeným ohněm a anonymními komentáři zde si váží Jana Palacha. Stejně i díla angažovaného umělce Olbrama Zoubka, který podobně jako jeho kolaborant a přítel profesor Ivan Ruller to za totáče neměl snadné. ———————————– Neslibuji, ale pokusím se někdy napsat blog na téma: „všímavá novinářská publicistika rodu Dvořáků" kde bude prostor pro Vaše další komentáře, které jste převzal po svém "hospodském ?"příteli "čtenář", který se nyní pod tímto pseu odmlčel a aktivisuje v JL jako: "pozorovatel" "km" . . .
  • XXXXX  | 21.01.2019 21:44  | Reagovat
    Fejinka: President se holedbá tím, že čte, takže jestli chce něco vědět o kauze, dočte se to v odůvodnění rozsudku, neznám jedinej důvod, proč by se měl srát do soudců. A pokud to dělá, tak právě z toho tvýho důvodu aby si někoho prosadil a že je to bezcharakterní šmejd dosvědčuje právě jeho kancléř, kterej má už šest let lézt někde v Jelením příkopu se zlomenejma hnátama, protože nesplňuje základní předpoklad výkonu funkce čili bezpečnostní prověrku. A protože jsem ještě donedávna disponoval opakovaně tou nejvyšší a to i přesto, že v mládí jsem byl kandidátem, je celkem na snadě, že politické důvody pro neudělení tu zřejmě nebudou. pokud jsou tak to byla pěkná svině. A nezávislost soudců bych bejt tebou nechal na pokoji, protože o ní víš hovno, leda to co napíše Blesk nebo Mareš.
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 23:36  | Reagovat
    NOVOSTAVBY DOMŮ POLITICKÉ VÝCHOVY, NEJEN V JIHLAVĚ, PO BRATRSKÉ POMOCI A UPÁLENÍ JANA PALACHA. Marks-Len dialektika: Vše souvisí se vším - 4. rys dialektiky. Ani díra sama o sobě nemůže existovat, že ? Milanu Pernicovi nestoru tur. značení je 90 let. Také studoval marxák, upozorňoval na fakt, nejenom všechno spolu souvisí, ale i díra musí být v něčem. Formuloval v marx-len dialektice a z legrace definici: "Díra je totálním negací relativního jsoucna " V blogu: Všechno co potřebuji naučil jsem se v Marx-len… Je pár poznámek o praktickém studiu této vědy. ---------------------------------------------------- Jeden z přátel Jana Palacha, který mluvil v telce uvedl, Marxák byl v roce 1968 nepovinný, pro něj nežádoucí. Dost ho překvapovalo, že Palach ho měl zapsaný v indexu. Ten byl a je často v souvislosti s jeho fotografií publikovaný. V rámci 111 let gymnásia RG Židenice jsem tam měl k letošním maturantům povídačku. "Spolužáci RG 1944 - 1952" Měl jsem dojem, že jak mi i zde bylo hojně napsáno, že jsem fosílie. Poměry na gymnásiích a fakultách za Protektorátu a totáče jsou pro současného studenta archeologie, o "mazácké"presenční službě vůbec nemluvě. Takže zase zpět k lidským a občanským právům v CZ, tedy k Václavu Havlovi
  • Zdeněk Gryc  | 21.01.2019 23:44  | Reagovat
    PS. Pozor - abych předešel ne-porozumnění, poznámku o zapsání Marxáku do Palachova indexu vidím jako pozitivní - snahu o poznání. To je také důvod proč se vydává, ale s patřičným komentářem, Mein Kampf.
  • Jan P.  | 07.02.2019 19:58  | Reagovat
    Režisér Jiří Strach: Vymažte mi paměť! Ti samí lidé, kteří po revoluci vyštípávali “toho komunistu” Vorlíčka z FAMU, se dnes předhánějí v RIPech a klaní se legendě.
  • Jan P.  | 04.04.2019 19:44  | Reagovat
    Před 50 lety se v Jihlavě na protest proti okupaci Československa upálil pracovník Motorpalu Evžen Plocek. U morového sloupu na Masarykově náměstí zanechal vlastní zprávu "Jsem pro lidskou tvář, nesnesu necit" a citát "Pravda je revoluční" marxistického filosofa Antonia Gramsci

Přidat Komentář Vrátit se nahoru