Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Pavel Prokopec

28 let, pocházím a bydlím v Chotěboři. www.choteborak.net

http://www.choteborak.net

Stávka

Pavel Prokopec | 06.12.2007 12:41

Vyhlašuji stávkovou pohotovost. No proč ne. Každý dneska na to má právo. A taky každý stávkuje. Učitelé, železničáři, zdravotnící a mnozí jiní, o kterých ale v posledních dnech nebyla řeč. Taky se to ve většině případech točí kolem výplat, i když to většinou bývá zaštítěno vším možným. "Přidejte peníze na školství", křičeli učitelé. No jo ale nebylo to taky proto, že mají málo ve svých peněženkách? Takže i já začnu křičet "Přidejte mi peníze!!!" A nebudu to zaobalovat. Říkám to rovnou. Chci víc do své peněženky. Jen nevim, jestli mě to bude k něčemu dobré, když sem sám sobě velitel.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

ShannonOrats: My, občané Protektorátu (1/3)
TracyLem: My, občané Protektorátu (1/3)
Tammysox: My, občané Protektorátu (1/3)
IdaCloup: My, občané Protektorátu (1/3)
Gwenbothe: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

24 komentářů

Přidat Komentář

  • Helena  | 06.12.2007 13:20  | Reagovat
    Ve vší úctě, pane Prokopec, který absolvent vysoké školy by nastoupil za necelých 17 tisíc hrubého? Asi žádný, ale kdo chce učit, tak mu nic jiného nezbývá! Nevím, jestli jste studoval, ale za pět let studia trochu utratíte, zatímco jiní pracují a pak když si myslíte, že se vám to vrátí, protože máte vzdělání a budete tedy vydělávat víc, tak jste hodně zklamaný! Učitelé si zaslouží víc peněz, to uzná každý, kdo trochu přemýšlí! Stávka je bohužel jediným způsobem, jak jednat, protože naši politici, kteří pobírají desetiticíce, tisíce na reprezentaci a maji leccos zdarma, se starají jen o své blaho a dále o sféru komerční, ze které jim plynou výhody, viz lobbismus! Je to smutné, ale když jiné cesty zklamou a že to učitelé zkoušeli všelijak, je tu už jen ta stávka. A nejde jen o výplaty, ale to byste se musel alespoň na týden do škol podívat, pak byste změnil Váš zjednodušený pohled na věc.
  • Standa  | 06.12.2007 14:56  | Reagovat
    tak jděte do politiky....nebo neučte...učitelé by měli mít jiné preference než plnou kapsu....vetšinou učitelé dělají ty co mají vejšku a neumí se prosadit...najdou se opravdu jen malé vyjímky kteří to vidí jinak...a chcou vzdělávat takovým přidat ale né všem učitelům...
  • Kašpar  | 06.12.2007 16:50  | Reagovat
    Těch co by si zasloužili přidat je víc a myslím, že učitelé jsou v té řadě až jedni z posledních. Jsou vysokoškoláci, kteří pracují několik let, za méně než 17 tisíc hrubého :-).
  • Helena  | 06.12.2007 17:08  | Reagovat
    Lepší demonstraci nevědomosti jsem si ani nemohla přát. Proč by měli mít učitelé jiné preference než peníze? To mi chcete říct, že lidi chodí do práce pro radost, tak to bysme všichni mohli začit pracovat zadarmo, ne? Zajímalo by mě, který vysokoškolák pracuje za méně než 17 tisíc hrubého a má titul Ing nebo Mgr. Přidat zaslouží spousta lidí, nejen učitelé, ale s argumentama stylu "jděte do politiky" nebo "neučte" jste k smíchu. A argument, že učitele dělají ti, co mají vejšku a neumí se prosadit, je taky dobrá blbost. A že jsou i špatný učitelé, to je asi logické, ne? Jsou i špatní doktoři, špatní řezníci...Možná kdyby bylo víc peněz na jejich průběžné vzdělávání, bylo by líp. Ale s vámi nemá cenu diskutovat, máte docela omezený rozhled - vy všichni. A pan Prokopec, pardón, pan velký vtipný blogger, který by si za tento příspěvek zasloužil určitě přidat, kdyby to šlo...takový člověk může těžko soudit situaci ve školství.
  • Helena  | 06.12.2007 17:24  | Reagovat
    Pane Prokopec, právě jsem zhlédla Vaš web. Omlouvám se, že jsem se s Vámi pokoušela polemizovat, Vy jste zamrznul na úrovni základní školy, takže o školství opravdu nemůžete mít ani páru. Přeji hodně štěstí, máte velkou šanci, právě probíhá globální oteplování, třeba Vás to taky nemine! H.S.
  • Helena  | 06.12.2007 17:53  | Reagovat
    Učitelka nejsem:-). A dobrý učitel lidi neuráží, ale komunikuje s nimi! Omlouvám se za urážku, nechala jsem se vyprovokovat úrovní Vašeho článku a komentáře! A k tomu vyhovování názoru, až tu napíšete nějaký argument, a může být klidně proti učitelům, tak ho budu akceptovat a budu za něj třeba i ráda, to, co jste ale napsal je spíš pokus o vtip??? Nevím, dřív byl pan učitel někdo, souvisí to s respektem k vědění. Dneska je každý "chytrej jak hejno opic" a podle toho taky úroveň týhle společnosti vypadá! Já se řídím tím, když o něčem nic nevím, tak o tom nepíšu! Pak senemůžete divit, že se do Vás někdo pustí. Zdravím Vás.
  • Moik  | 06.12.2007 22:03  | Reagovat
    Jéje Helena je tu asi za samaritánku, chudáčci učitelé... A "A dobrý učitel lidi neuráží, ale komunikuje s nimi!" - no kdo by to řek!! Minulý příspěvek Pavla Prokopce mi přišel trochu prostoduchý, tento trochu taky, ale Vaše reakce mi změnila měřítka, teď už mi přijde na úrovni ;-) A k učitelům: myslím si, že na to mají právo, Vy i já jsme si vybrali zaměstnání, ve kterém si můžeme výši výdělku ovlivnit sami, učitelé ne. Takže jsou závislí na státě - a ten na ně kašle. A taky by mě zajímalo, který VŠ (z těch, co si nemůžou vybrat) pracuje za míň jak 17k... doktor může mít soukr. ordinaci, právník taky, technici a elektro jsou vysmátí, stavební taky...možná nějaká ta kvantová fyzika apod...to je ale asi celkem málo lidí, ne?
  • Kašpar  | 06.12.2007 23:38  | Reagovat
    Je to možná neuvěřitelné, ale jsou vysokoškoláci, kteří pracují za méně než sedmnáct tisíc hrubého. Jsou to lidé, kteří pracují na vědecké úrovni, např. výzkumné a vědecké ústavy, muzeu a pod. Ano, je jich minumum a možná se tu hřeší na to, že je pro ně práce koníčkem.
  • Helena  | 07.12.2007 09:49  | Reagovat
    Já nejsem samaritánka:-). Ale kdyby se tu někdo smál zdravotním sestrám, že stávkujou, tak bych asi taky diskutovala. Moiku, Vám jsem asi k smíchu, že? Tak jo, já příště zvolím tvrďácká slova, hlavně ať vypadám jak frajer a nenapíšu něco, co je pravda, ale zní to školometsky! Jinak máte pravdu. K Pavlu P. peníze jsou, jen si je cpou do kapes pořád ti stejní a nejsou to učitelé ani doktoři. Například když se teď rozdělovali penízky na nesmyslné akce do regionů, na ty slavné poslanecké pomníčky! Hezký den.
  • Helena  | 07.12.2007 10:15  | Reagovat
    Kašpar: tady máte pravdu, ale jiný příklad už neexistuje. ale zase mluvíme jen o těch řadových, ti nadaní už peníze mají!
  • Standa  | 07.12.2007 12:21  | Reagovat
    Heleno heleno.....Vás bych nechtěl mít za učitelku...takový pytel komplexu bych asi ve škole nevydržel....
  • Daňový soumar  | 07.12.2007 13:55  | Reagovat
    Lepší už to nebude. Stád(t)ní zaměstnanci se nikdy nebudou mít dobře. Je jich totiž příliš mnoho. Už teď se prostřednictvím přímých i nepřímých daní ztratí v stád(t)ním rozpočtu 60 až 70% toho co si člověk vydělá. Proto je nutné co nejvíce ze stád(t)ní správy přesunout do soukromého sektoru. Včetně posvátného telete vzdělání,zdravotnictví atd.. Za Marie Terezie byl povinný pouze desátek :)).
  • Daňový soumar  | 07.12.2007 14:00  | Reagovat
    To Helena : Pokud se Vám nelíbí něčí web vytvořte svůj lepší a inteligentnější. Iniciativě se meze nekladou. :))))
  • Helena  | 07.12.2007 21:16  | Reagovat
    Zajímavé postřehy, hlavně ten pytel komplexů:-)! Ona je zásadní chyba jinde, já prostě nejsem typický Čech, který se stará jen o vlastní bolístky a ostatní jsou mu ukradený. A že člověk krituzuje, tak to ještě nemusí být zakomplexovaný a léčit si vlastní křivdy. Já jsem spokojená v soukromým sektoru. Státní stádo je hrůzný, ale učitelé se na tom moc nepodílí, nejhorší je ten top úřednický aparát, ten stojí nejvíc a je zbytečný. Jo s tím webem jsem se nechala vyprovokovat, já mám ráda vtipy, ale když někdo na názor v diskusii odpovídá stylem raději "no comment hlavně vtip", tak jsem si chtěla zavtipkovat i já:-). Jo a za Marie Terezie se na školství dívali jinak, teď se to asi zase vrací zpátky do středověku. Kdo si tu co neurve, to nebude mít.
  • Andy  | 08.12.2007 00:12  | Reagovat
    Jako učitelka se tu celkem slušně bavím. hihi Je hezký si číst názory několika nazávislých pozorovatelů. Jen taková malá připomínka, ta stávka nebyla jen o platech učitelů, ale také o penězích do školství a to především na vybavení škol, což by mělo samozřejmě za výsledek zkvalitnění výuky. Ono se prolíná jedno s druhým. Ale netvrdím, že stávka je nějákým řešením a na naší škole jsme se jí nezúčastnili. Ale na druhou stranu, jakým způsobem se to má dát vědět, jednou je to státní sektor, a to že se tady budou hádat a navzajem urážet lidé, asi nic nevyřeší. nebo snad ano? no a jen se podívajte na platové tabulky státních zaměstnanců a na jednotlivé platové postupy, řekla bych, že jsou na to takřka všichni podobně. je smutné, dostat se po 25 letech praxe na 20 tis. hrubého, když je průměrný plat v ČR 21 tis. Ale jak říká někdo z vás, tohle povolání není o penězích, ale o chuti. Bohužel učitelům občas kazí chuť jít dál názory mnoha nezúčastněných tohoto procesu. Ale jak se říká, když je neěkdo tak chytrej, tak ať si to de zkusit a pak ať soudí.
  • Agent  | 09.12.2007 15:42  | Reagovat
    Paní Heleno, byla jste někdy v Chotěboři ?Doporučuji Vám, navštívit místní firmy, jako třeba GCE, Nate, Tenez.Udělejte menší dotazník a před bránou si odchytněte pár vysokoškoláků a zeptejte se jich na plat.Věřím tomu, že tak maximálně 10% z dotázaných budou s platem někde kolem 17ti tisíc.Chotěboř je ztracené město, není tady prostě vůbec nic, člověk tady nenajde normální práci za slušný peníze.Možná že práve ti učitelé a policisté se tu mají nejlépe.
  • Helena  | 09.12.2007 18:39  | Reagovat
    Agent: Já Vám to věřím, sice vůbec nevím, čím se ty firmy zabývají, ale to je jedno. Určitě to ale není pravidlem jinde. Naopak zkuste jet do Prahy a zeptejte se, kdo by tam nastoupil do práce za těch 17. tisíc. Zase je ale třeba zohlednit, co za práci dělají ti vysokoškoláci, jestli jsou v oboru, tak je to smutný, ale není to běžný jinde. Zkuste si stoupnout před bránu Bosche a uvidíte, že kam se hrabe vysokoškolský učitel na tyto zaměstnance, kterým k platu přes dvacet tisíc stačí i základka. Tím nechci urazit nikoho, kdo nedělal VŠ, podle toho lidi nesoudím, jen když někdo utratí za studium, měl by to dost zpět a za tu práci navíc brát celý život víc ne?
  • Moik  | 09.12.2007 18:40  | Reagovat
    Je vidět, že přes český novináře to prostě nepůjde a skoro si myslím, že se ta stávka minula účinkem. Nenapadlo mě - a trochu se za to stydím ;) - že by mohli učitelé stávkovat i za něco jiného než jen za peníze pro sebe. Taky je otázka, jak to je doopravdy, ale noviny z toho rozhodně udělaly stávku za platy...asi je potřeba na to jít jinak...ale jak? :-)
  • Standa  | 10.12.2007 10:02  | Reagovat
    Paní Heleno, mate jistě pravdu, ale uvědomte si čím je práce za 20 000/hrubého v Boschy vykoupena. Tvrdou prací v hrozných podmínkách, kde si jen tak nemůžete dát přestávku na kafe a ani si zajít na záchod bez toho aby jste dostala svolení. Pracovníci Bosche jsou tak zdegenerovaní, že neví co je za den a ochabuje jim mozek z dělaní jedné věci dokola....zkuste si to a pak budete ráda i za práci učitele za 15000 hrubého.... Zaleží vždy na člověku zda mu jsou přednější peníze či práce která baví a je zajímavá....Ëxistují i lidé s VŠ kteří pracují v Boschy na lince a jsou s tím smířeni.....a jsou radši protože jdou domů s čistou hlavou...Můžete tam dělat i Vy.....
  • Helena  | 10.12.2007 10:24  | Reagovat
    Standa: To je pravda, ale když se zeptáte asistentek a jiné kancelářské síly...??? To už je jiná. Těch, co dělají ve výrobě, je mi líto a obdivuju je. Ale kdo si zkusí učit, tak pozná, že je to tak namáhavá práce náročná na psychiku, že je člověk někdy víc unavený, než když dělá rukama. Já nejsem učitelka, ale učit jsem si zkusila, tak vím, o čem mluvím. A je jasný, že kdybych chtěla dělat práci jen kvůli penězům, tak jdu třeba válčit do Iráku. A s tou přestávkou a kafem...V praxi je to tak, že učitel 45min učí, pak než dojde do kabinetu, vyřídí několik žáků, co nutně něco potřebujou, vymění si věci a zase zvoní...To taky není med.
  • Radek  | 10.12.2007 10:34  | Reagovat
    Musím reagovat na p.Helenu a vysvětlit jí,že mzda ve fa.BOSCH se odvíjí na základě v jakém pracovním režimu zaměstnanci pracují.Pokud nebudu pracovat v nepřetržitém 12ti hod.provozu,o víkendech a svátcích,ale pouze na ranní směně od 6 do 14 hod,tak nebudu mít možná ani 16 tis. hrubého,protože je to vše pouze a pouze o příplatcích.Vzhledem k tomu,že dochází v poslední době k poměrně početnému odchodu nespokojených zaměstnanců,uvítáme klidně i zmiňované nespokojené učitele ať si to u montážní linky, na noční směně,v neděli pěkně vyzkouší a myslím,že by jste svůj postoj přehodnotila!
  • Helena  | 10.12.2007 10:56  | Reagovat
    Pane Vovsík, já jsem upřesnila svůj příspěvek na kancelářskou sílu, ta nepracuje v neděli ani o svátcích:-). A navíc, dle mého názoru by bylo mnohem užitečnější, kdyby si to v Boschi a nejen tam, třeba i v nemocnicích, zkusili především páni politici, kteří z tepla své kanceláře ví o skutečné práci jen velmi málo...Ale musím se pozastavit nad Vaším návrhem, je to typicky arogantní postoj ODS: "stav se třeba na hlavu a když nejsi spokojen, jdi dělat jinam...Já mám své teplé místo, píšu si své ODS propagující blogy a články a do dalších voleb mě nemůže nic rozhodit". Chtělo by to trochu pochopení a snahy porozumět problémům druhých a nejen těch "ekonomicky silných a vlivných"! Tímto chci ještě jednou upřesňuji, že plat zaměstnanců Bosche, kteří nejsou na směnách, je cca o 3-4- tisíce vyšší, než plat učitelský. A teď nemluvím o vysokoškolácích ani o nějakých průměrných číslech, kterými se tak rádi ohání politici, ty jsou totiž vždycky zkreslený platama těch ve vedoucích funkcích...K práci těch na směnách mám respekt a peníze si zaslouží!
  • Radek  | 10.12.2007 12:50  | Reagovat
    Musím upřesnit,paní Heleno,že pod reakcí není podepsán pan Vovsík,ale R.Vlčan,aby nedošlo k omylu!Samozřejmě souhlasím s tím,že špatně ohodnocených pracovních míst je hodně a je na to třeba upozornit.Já jsem jenom uváděl,jak na tom pracovníci ve fa.BOSCH jsou a od čeho se odvíjí jejich mzda!A nemůžu,než bohužel konstatovat,že pokud je někdo nespokojený se svým ohodnocením za svoji činnost,tak si musí najít takovou která jeho představy naplní,protože čekat,že tento problém vyřeší vládní politici,je bohužel asi v nedohlednu!
  • Helena  | 10.12.2007 12:54  | Reagovat
    Omlouvám se, přehlédla jsem se:-). Tímto se omlouvám i p. Vovsíkovi...:-). Samozřejmě máte pravdu, školství je bohužel státní sektor a tak to nikdo než politici vyřešit nemohou. Je to bludný kruh:-).

Přidat Komentář Vrátit se nahoru