Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Miroslav Tomanec, Ing., MBA

Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a bývalý koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.

Kronospan

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | 22.04.2019 19:57

Je pravdou, že dnešní vedení města přistupuje k celému problému Kronospanu úplně jinak než ta předchozí.
A že už podniklo kroky, které byly dříve nemyslitelné. Odmítnutí prodeje městských pozemků k dalšímu rozšíření závodu a hlavně zamítavé stanovisko k radikální změně technologie v první proceduře EIA ( posouzení vlivu na životní prostředí) - to jsou nebývalé věci.
Ovšem tato změna postoje sama o sobě ještě moc neznamená, byť je to změna kursu zásadní.Daleko důležitější bude vývoj věci příštích.
Pro mně osobně to  pak konkrétně v nejbližší době bude znění stanoviska města k opakované žádosti Kronospanu v jejich úsilí prosadit prodloužení lisu na prvotní surovinu a změnu poměru dřevní hmoty a recyklátu,  v čemž nevidím nic jiného, než další zhoršení životního prostředí v Jihlavě.
S napětím pak také budu očekávat výsledky schůzky primátorky města s majitelem Kronospanu panem Keindlem v Salzburgu. Ne že bych hned čekal zázraky, napoprvé by mně zcela postačovalo trochu elementární ucty a uznání k obyvatelům města, kterým tato rakouská firma ničí město a zdraví obyvatel přičemž si odsud každoročně odnáší miliardy zisku po zdanění. Což jejich místní vedení v Jihlavě velice  dotčeně odmítlo.
Buď jak buď, bude to velice těžké. Něco jako nastoupit do rozjetého rychlíku. Kronospan je po všech stránkách opevněn velice dobře a nepoddá se lehce. A umí to pěkně dát najevo. Co si třeba myslet o situaci, když jeden z nejvyšších představitelů dozoroveho odbornéhoo orgánu, který má být sám papežtějští než papež, vystupuje na jejich tiskové konferenci na jejich podporu?
Jejích častým argumentem také je, že veřejnost je s jejích aktivitami smířená, že to vlastně nikomu nevadí. A mají trochu pravdu. Vždy, kdypž uvidím debatu na toto téma, vyzývám k podnětům na magistrát, k poskytnutí konkrétních podkladů, pozorování. Většinou s minimálním ohlasem. Je to potřeba. A možná už i demonstrace.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

<a href=https://spb-generic.ru/poxet>дапоксетин купить без рецепта</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Tiffanyvah: My, občané Protektorátu (1/3)
Chrisappar: My, občané Protektorátu (1/3)
Mirtem: My, občané Protektorátu (1/3)
MelissaAmoug: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

4 komentářů

Přidat Komentář

  • XXXXX  | 23.04.2019 18:22  | Reagovat
    V německém Lampertswalde stojí taky Kronospan konkrétně tady 51.3054628N, 13.6632183E a sice hulí stejně, ale přecijen němci měli dostatek rozumu aby ho šoupli alespoň kousek od města, tedy stojí ve jmenované vesnici, ale kropí za to asi slušné reparace, protože to tam vypadá o dost lépe než v Jihlavě. Bohužel komunisti to postavili do města a teď se s tím asi dá těžko něco rozumnýho dělat.
  • jihlavák  | 23.04.2019 20:54  | Reagovat
    Otázka je, co si dovolí v Německu, kde asi státní instituce nějakým způsobem fungují a banánové republice. Starého nábytku se má dovažet snad 450 000 tun ročně, zamýšlená spalovna měla pálit 150 000 tun odpadků ročně, v průmyslové zóně se už zpracovává i dovážený elektroodpad z okolních států. Staneme se popelnicí Evropy. Jel jsem kolem dřevařů minulý rok- štiplavý smrad, prach - piliny ve vzduchu, něco příšerného, jak tam a v okolí může někdo pracovat a bydlet.
  • jihlavák  | 24.04.2019 09:10  | Reagovat
    Přestože Jiří Kos z krajské hygieny hovořil o ovzduší v Jihlavě v superlativech, intenzivní dopravu vnímá jako problém. „Není to jen otázka počtu vozidel, ale i kvality komunikací. Jihlava nutně potřebuje obchvat,“ řekl. Zdroj: https://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region/formaldehyd-jde-do-vzduchu-od-aut-a-kotlu-20190301.html Dalo by se to pochopit i tak, že Kronospan vlastně žádný problém není, vše dělá jen doprava, a protože máme "kvalitní" ovzduší, může se Kronospan klidně roztahovat do nekonečna. Ale to je patrně falešný dojem z článku, pracovník hygieny, placený z daní občanů se bude jistě bít za zdraví dětí a občanů za čistotu ovzduší jako lev, aby i dále o vzduchu v Jihlavě mohl mluvit v superlativech.
  • Jan P.  | 24.04.2019 18:30  | Reagovat
    Nemůžu jinak než s autorem blogu panem Tomancem souhlasit.