Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Zdeněk Gryc

Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla

VĚŘIT ODBORNÍKŮM

Zdeněk Gryc | 09.03.2012 12:48

NJR Věřit odborníkům:  Josef Kodet  Tedy kterým? Autoru dopravního řešení Březinek,  Prof. Dr.  Ing.  Vladimíru Veselému vedoucímu katedry dopravních staveb VÚT v Brně, který navrhl souvislosti se sídlištěm Bedřichov trasu Pávovského  přivaděče a jeho čtyři pruhy. Není škoda, že obchvat Jihlavy na ně logicky nenavázal? Ing. Ivanu Brzákovi, dlouholetému jihlavskému dopraváři, který svůj názor pregnantně vysvětlil na str. 18. dne 18. 8. 2006 v Jihlavských listech v článku: Připravované stavby se musejí posuzovat přísněji. Na stejné stránce je vyjádření ředitele ZZS MuDr. Kellera. Obdobný názor má i zastupitel Ing. Pavel Šlechtický, který je také dopravář. Co jim vadilo? V zásadě dvě věci. První obava se snížení průjezdnosti. Netradiční řešení vedení jízdních pruhů vyvolávalo  obavu z vytváření zácpy , která tím ztížila možnost rychlého zásahu. Nic z toho se nepotvrdilo. Zácpy nevznikají, protože se jezdí pomaleji a auta nebourají. Agresivní šílenec nemá kudy předjíždět a ukázněně popojíždí s ostatními. Vždycky bude někdo nadávat! Minimální počty dopravních nehod ale hovoří jasně. To je relativní pravda této argumentace. Zajisté, že nelze plně srovnávat. Podobná situace na dálnici však při budoucí rekonstrukci a svedení dopravy do jednoho pruhu vytvoří pro řidiče  obdobná omezení. Sníží rychlost a počet tragických bouraček.  Vytvoří snahu za cenu zvolení jiné trasy  se zúženým úsekům vyhnout. Je otázka jak likvidace čtyř dopravních pruhů na Březinkách ovlivnila celkovou  situaci v Jihlavě.                                                                                                                  Zdeněk Gryc

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Amysus: My, občané Protektorátu (1/3)
<a href=https://spb-generic.ru/poxet>дапоксетин купить без рецепта</a>: My, občané Protektorátu (1/3)
Tiffanyvah: My, občané Protektorátu (1/3)
Chrisappar: My, občané Protektorátu (1/3)
Mirtem: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

9 komentářů

Přidat Komentář

  • Marek Řezáč  | 10.03.2012 13:24  | Reagovat
    S panem Kodet nemohu souhlasit. Kolikrát MHD stála jen kvůli tomu, že nehodu bylo možné kvůli nesmyslným ostrůvkům objet. Když jede pomalý pracovní stroj a jede krokem tak ho není vůbec možné předjíždět a kolona se zatím táhne a s ní i MHD, která pak jen zbytečně nabere veliké zpoždění-lidi pak bohužel nadávají řidiči, který je v tom bohužel nevinně. Další problém je u Hotelu Jihlava, kde linka C vyjíždí ze smyčky a ve špičce je problém z ní vyjet, dřív auta najížděly do levého pruhu a vůz klidně mohl vyjet. O kruhovém objezdu ani nemluvím, tak nesmyslně udělaný kruhový objezd jsem neviděl, ale v Jihlavě je jen jeden povedený kruháč-u nemocnice. NAvíc chodci si stejně nadále chodí, kde se jim umane a policii to nevadí, jen kárají řidiče. Ale v Jihlavě je škoda cokoli komentovat, prostě se rozhodne a na nic se nebere ohledy. A hasiči a sanitka projedou jen díky tomu, že vůz se vyhne tak, že musí vjet na trávník, jinak by hasiči vedle trolejbusu neprojeli.
  • Pavel Paulát  | 10.03.2012 16:04  | Reagovat
    Ano, věřit odborníkům. Zřejmě máme ale dva typy odborníků - jedny pro občany a druhé pro zastupitele. Odborníci na územním plánování města Jihlavy pod vedením ing.arch.Lakomého mají vysoký kredit a jsou uznávanými odborníky ve svém oboru, ale zřejmě pouze pro širokou veřejnost. Pro drtivou část jihlavských zastupitelů jsou zřejmě bohužel partou amatérů, kteří jim nestojí ani za to, aby si pořádně prostudovali materiály před zastupitelstvem. Jinak by se totiž nemohlo stát, že budou hlasovat v případě zastavění Popic tak, jak většina hlasovala a rozhodla. Takže ano, jsou ODBORNÍCI a odborníci, viďte pane Šlechtický?
  • Pavel Šlechtický  | 11.03.2012 14:20  | Reagovat
    Dobrý den pane Pauláte. Nezpochybňuji odbornost pracovníků magistrátu připravujích podklady pro zastupitelstvo, které však má rozhodující pravomoc. Většina 25 zastupitelů tak rozhodla o přijetí podnětu ke změně územního plánu v Popicích. Důvody,které mě vedly k podpoře tohoto podnětu jsou tyto. Nová výstavba rodinných domů v Popicích se již dostala k silnici na Salavice. Tato silnice mnohem méně frekventovaná než většina ulic Jihlavy není trvalou překážkou pro výstavbu rodinných domů i na druhé straně silnice. Pozemek zde má nízkou bonitu půdy. Investor závazně přislibil vybudovat na své náklady vodovodní řad pro Popice od odbočky na Vysokou a avizoval zde ceny pozemků poloviční než v Jihlavě. Osadní výbor v Popicích vyjádřil podporu tomuto podnětu 3.2. 2012. Opačné názory k tomuto podnětu samozřejmě ctím. Zastupitelstvem byl schválen pouze podnět, nikoliv změna územního plánu. Po projednání a stanoviscích dotčených osob a orgánů státní správy se tento problém vrátí znovu do zastupitelstva k diskuzi a rozhodnutí. Pavel Šlechtický
  • Miloslav Král  | 21.03.2012 11:08  | Reagovat
    Dobrý den pane Šlechtický. Bydlím v Popicích řadu let, takže mám na celou věc jiný názor. Začal bych prvně u vzniku u zástavby, která se dostala k silnici na Salavice. Polovinu pole v nové zástavbě jsme totiž prodali investorovi my a tím tak velkou měrou přispěli k rozrostení Popic. Nebýt nás a vlastníka 2. poloviny pole tak by se nikdy Popice nerozrostly a zůstaly ještě hodně dlouhou dobu málé. Teď dám slovo vzniku 55 parcel, protože je to v současnosti nejdiskutovanější téma v Popicích. Doneslo se ke mně, že prý někdo založil občanské sdružení, které bude bojovat proti novým parcelám na druhé straně silnice. Tohle se týká všech obyvatel Popic a dodnes na nástěnku nikdo z radnice nevyvěsil konkrétní informace o nových parcelách. Zatím musíme vystačit z nedostatečných informací, které jsou uvedené v novinách. Mezi lidmi kolují obavy, že by 55 parcel mohlo mít likvidační následky pro starou zástavbu a centrum dění by bylo v místě nových parcel. Občanům Popic se dostala pod ruku i petice proti novým parcelám, z ní se potom pozná kolik lidí je pro a kolik proti parcelám. Mě osobně ještě investor nepřesvědčil o tom, abych ho v jeho plánech podpořil, takže můj názor je, NESOUHLASÍM!! K tomu provozu na silnici Jihlava – Salavice řeknu jediný, provoz na této silnici se hodně zvýšil, to vám řekne víc lidí z Popic. Však si lidé z Pístova také stěžují na zvýšený provoz přes obec a ty auta jezdí na Třešť Pouze jsem vám sdělil svůj názor na věc, protože tím nikomu nemůžu uškodit. Miloslav Král
  • Pavel Šlechtický  | 21.03.2012 20:17  | Reagovat
    Dobrý den pane Král. Jsem Vám velmi vděčný za Váš vyjádřený názor. Je vidět, že blogy JL mají i svůj konkretní význam. Nevím o žádném občanském sdružení ani o petici v Popicích. Centrem Popic i po jeho rozšíření jistě zůstane jeho náves ve staré zástavbě. Zvýšení provozu do Salavic je pro mě překvapující. V dalším rozhodování o tomto problému by měli jistě dostat významné slovo občané z Popic. Mohu Vás ujistit, že právě jejich stanovisko bude pro mě rozhodující. Pavel Šlechtický
  • tomaszek  | 21.03.2012 22:15  | Reagovat
    Šlechtický je vůl!
  • Miloslav Král  | 22.03.2012 11:44  | Reagovat
    Dobrý den pane Šlechtický. Rád se podělím s okolím o svůj názor. Občanské sdružení založilo pár lidí, kteří nebydlí v Popicích, protože se k založení sdružení nikdo z místních lidí nehlásí. Založení petice vítá v Popicích víc obyvatel, ale bližší informace o tom kdo jí podepsal, zatím nemám. Jestli se petice dostane na radnici tak se dá předpokládat, že to vzbudí pozornost mezi novináři. Jak jsem zmínil minule, obyvatelé Popic jsou nedostatečně informovaní o celém dění kolem nových parcel. Investor nás občany neinformuje, přestože by nás měl informovat o téhle situaci a lidé jsou potom akorát naštvaní. 55 parcel není 5 parcel, takže se o to místní lidé zajímají a vnímají tu záležitost spíš záporně, než kladně. Naše pole sousedí s místem, kde mají být nové parcely, investor chtěl naše pole odkoupit, ale my mu ho neprodali ani neprodáme. Výměra našeho pole je 6 ha a tam by se dalo hovořit o nějakých dalších 70 parcelách, kdybychom mu prodali pole, po sečtení by to bylo 125 stavebních parcel. Když to přepočítám na peníze tak bychom dostali 200 – 300 000 Kč a za tuhle cenu dnes do domácnosti nic nepořídíte. Být to támhle nějakých 800 000 Kč tak by se už člověk začal rozmýšlet o prodeji pole, za tyhle peníze bych už něco domů pořídil. My jsme ovšem typ lidí, kteří myslí víc na přírodu než na peníze, kdo majetek rozprodává, žebrák se z něho stává. V tomhle případě se s investorem názorově rozcházíme, protože ten chce to a my zase tamto. Já to řeknu jednoduše, peníze budou a my nebudeme, do hrobu bych si je stejně nevzal. Občani Popic spíš chtějí, aby se opravilo hřiště na návsi, kde hrozí smrtelné nebezpečí dětem, které si tam hrají. Je potřeba dokončit přístřešek na kontejnerovém stání u zastávky MHD, než shnije. Postavit parkoviště pro auta, která stojí na zeleni, aby nebránila v průjezdu ostatním autům jedoucích po silnici. Položení potrubí naproti domům poblíž stoky, která vede podél silnice vedoucí ke střelnici. Také by bylo potřeba dokončit nebo opravit silnice k pár domům v Popicích. Občanům Popic teď nezbyde nic jiného, než vyčkávat na další informace a potom se dohodnout jak se bude dál postupovat. Miloslav Král
  • Pavel Šlechtický  | 24.03.2012 19:59  | Reagovat
    Dobrý den pane Král. V Popicích bychom chtěli do měsíce udělat besedu s místními občany, buď na t.zv. ranči nebo v nové hospodě, aby sami řekli svůj názor na problém případné nové zástavby v obci. Zatím znám souhlasný názor osadního výboru v Popicích a názor Váš, kterého se velmi cením. Pavel Šlechtický
  • Miloslav Král  | 30.03.2012 09:31  | Reagovat
    Dobrý den pane Šlechtický. Těžko říct, jestli bude o besedu zájem, protože většina občanů si už zjistila bližší informace o parcelách z jiných zdrojů. Lidé, kteří nesouhlasí s parcelami, už svůj názor nezmění, protože nevěří slovům investora. Zásadní problém vidí většina lidí ve splaškové a dešťové kanalizaci i v nárůstu dopravy. Nedávno jsem šel pěšky po silnici a na čtyřsetmetrovém úseku mě objelo 5 aut, ve dne není problém napočítat za hodinu i 35 aut. Od jara až do podzimu komplikují dopravu cyklisté, kterých jezdí po této silnici hodně a je problém s jejich bezpečným předjetím. Silnice není stavěná na velký provoz, pak by musel investor na své náklady upravit i silnici z Jihlavy do Popic. Další věc je, že ve staré zástavbě ještě není dokončená řada důležitých věcí, které je potřeba napřed dokončit. Pár nedokončených věcí jsem už zmínil. Takhle, osadní výbor sice může souhlasit s parcelami, ale každý člen ve výboru musí jednat sám za sebe, nikoliv za všechny obyvatele Popic. Tím spíš měl osadní výbor svolat mimořádnou schůzi a dát obyvatelům prostor na vyjádření se k novým parcelám. Chápu, že osadní výbor zastupuje na radnici občany Popic, ale jen v případě pokud se jedná např. o dětské hřiště, financování pouťové výzdoby a podobně. Zajímavé také je, že se Popice rozrostly o několik domů tím i obyvatele a příspěvek na podporu aktivit je pořád stejný. S počtem obyvatel jsme prakticky nastejno s Pístovem nebo Kosovem a tam berou příspěvek v rozmezí 30 – 40 000Kč/rok a Popice pořád jen 20 000 Kč. Osadní výbor začíná pomalu ztrácet mojí důvěru a za čas asi sáhnu k možnosti buď osobní, nebo písemné komunikaci s radnicí. Miloslav Král