Zdeněk Gryc

Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady, žák profesora Rozehnala, který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna a Václava Havla
VĚŘIT ODBORNÍKŮM
Zdeněk Gryc | 09.03.2012 12:48NJR Věřit odborníkům: Josef Kodet Tedy kterým? Autoru dopravního řešení Březinek, Prof. Dr. Ing. Vladimíru Veselému vedoucímu katedry dopravních staveb VÚT v Brně, který navrhl souvislosti se sídlištěm Bedřichov trasu Pávovského přivaděče a jeho čtyři pruhy. Není škoda, že obchvat Jihlavy na ně logicky nenavázal? Ing. Ivanu Brzákovi, dlouholetému jihlavskému dopraváři, který svůj názor pregnantně vysvětlil na str. 18. dne 18. 8. 2006 v Jihlavských listech v článku: Připravované stavby se musejí posuzovat přísněji. Na stejné stránce je vyjádření ředitele ZZS MuDr. Kellera. Obdobný názor má i zastupitel Ing. Pavel Šlechtický, který je také dopravář. Co jim vadilo? V zásadě dvě věci. První obava se snížení průjezdnosti. Netradiční řešení vedení jízdních pruhů vyvolávalo obavu z vytváření zácpy , která tím ztížila možnost rychlého zásahu. Nic z toho se nepotvrdilo. Zácpy nevznikají, protože se jezdí pomaleji a auta nebourají. Agresivní šílenec nemá kudy předjíždět a ukázněně popojíždí s ostatními. Vždycky bude někdo nadávat! Minimální počty dopravních nehod ale hovoří jasně. To je relativní pravda této argumentace. Zajisté, že nelze plně srovnávat. Podobná situace na dálnici však při budoucí rekonstrukci a svedení dopravy do jednoho pruhu vytvoří pro řidiče obdobná omezení. Sníží rychlost a počet tragických bouraček. Vytvoří snahu za cenu zvolení jiné trasy se zúženým úsekům vyhnout. Je otázka jak likvidace čtyř dopravních pruhů na Březinkách ovlivnila celkovou situaci v Jihlavě. Zdeněk Gryc