Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Josef Drbal

"S vašimi názory nesouhlasím, ale do smrti budu hájit vaše právo je říkat" (Voltaire) - Mělo by se v dnešní době tesat do kamene. 32 let, věčný kverulant a rýpal. Vyznavač mnoha nezvyklých koníčků a příznivec Svobodných. drbalj@email.cz

Prý unesli holčičku, jakou měla barvičku?

Josef Drbal | 05.07.2012 23:06

Že se v Ústí nad Labem údajně ztratilo dítě, všichni dobře víte. Nebudu Vážené čtenáře obtěžovat cynickými úvahami o známé prolhanosti některých menšin,  rození dětí za peníze pro adopce a podivnosti toho, že by se únosce ještě vyptával, jestli je to dítě opravdu její. Co ale opravdu stojí za zmínku je chování některých novinářů. Třeba tady Zatímco o údajném pachateli bylo hned od počátku známo, že je " bílé pleti ", tak o malém dítěti  jsme se tuto podstatnou informaci nedozvěděli. Teprve později byly k dispozici fotky  dítěte a videa členů rodiny. To už bylo všem jasné o co se jedná. Přesto na mnoha zpravodajských serverech etnicita pohřešované uvedena není ani teď. Obleček s krokodýlem a růžové botičky snadno převlečete, ale nenapsat takhle zásadní věc jen ze strachu, aby nebyl někdo označen za rasistu - to zavání průšvihem. Příště může policie zveřejnit třeba popis nebezpečného násilníka, vraha či jiného magora a já se v rámci přehnané korektnosti dozvím, co má na sobě, jak je asi vysokej, jestli má pihu na zadku, ale že je černej jako bota vědět nebudu.  Jemu pak stačí změnit garderobu a nikdo ho nepozná... Přitom by stačilo tak málo ... měřit všem stejným metrem.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Anthonyastom: Bernard.
D96ZW4P www.yandex.ru: DENACIFIKACE + NORMALIZACE
ComCASHerync: My, občané Protektorátu (1/3)
Anthonyastom: Ořechov, Opálka, Out Distance
Anthonyastom: DENACIFIKACE + NORMALIZACE

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

41 komentářů

Přidat Komentář

  • VladimírV  | 06.07.2012 09:05  | Reagovat
    Vážený pane Drbale, bingo!!! Ano, takto je médii plíživě rozšiřován rasismus. Třeba i tím, že se naši cikánští spoluobčané přestali veřejně nazývat Cikáni, čímž se popírá jejich historický původ. To snad proto, že si svůj původ většinou oficiálně ani nepřiznávají, leč je s nimi přesto za vydatného přispění státu zacházeno jako s "Romy". Když unesou cikánskou holčičku je toto záměrně neuměle zamčováno, aby se "náhodou" nevyskytl názor, že je to celé kamufláž nebo dokonce, že je to dobře. Právě i tato zdánlivá"nedokonalost přiživuje oheň nenávisti. A přitom by stačilo konstatovat, že jde o ohyzdný čin, bez ohledu na to, komu se to stalo a život našich cikánských spoluobčanů trvale měřit stejným metrem jako nás ostatních.
  • Standa  | 06.07.2012 09:06  | Reagovat
    Měl by sis vypláchnout, vševěde.
  • Standa  | 06.07.2012 09:25  | Reagovat
    Řekni mi Drbale JAKOU má etnický původ oběti (narozdíl od pachatele) relevanci pro momentální průběh vyšetřování ? Když tři zdrogovaní cikáni v Břeclavi rozkopali nevinnýmu hodnýmu bílýmu klukovi ledvinu (tak to přece pdole tebe bylo, ne ?) - zajímalo někoho, případně psalo se o tom, že obětí je přistěhovalý ukrajinec ? Možná přesně právě kvůli takovejm kryptofašounům jako seš ty, brouku Pytlíku, o barvě pleti oběti nic nepíšou - protože napsat to, tak je hned každýmu jasný, že máma je šlapka, děda a strejdové kriminálníci, všechno je to vymyšlený kvůli pojišťovně, prodali ji kvůli jejím čtrnáctidenním orgánům (opravdu lukrativní zboží) nebo ještě líp - děcko máma hodila do kanálu a teď mlží. Proč ne - třeba je něco z toho, nebo všechno pravda. Ale není lepší házet šutry až se to prokáže ? Běž do politiky. V Jihlavě to vyhraješ na plný čáře.
  • Tomáš V.  | 06.07.2012 09:58  | Reagovat
    Myslím, že to, co říká Standa, je pravda. Jste KRYPTOFAŠISTA jak vyšitý a schováváte to za liberalismus. Většina věcí, co vás trápí, se týká Romů. Na ty pak v rámci "svobody slova" útočíte. To asi není moc normální. Schazovat vinu na oběť ještě předtím, než je cokoliv vyšetřeno? Máte pravdu, nemá cenu platit policejní pátrací akci kvůli cigánskému dítěti (ironie). Jo, kdyby to byla blonďatá princeznovská holčička, tak pátrá celé Česko. Jaké je tedy vaše poučení? Romové lžou a rodí děti pro peníze plus další množství negativních hodnocení z dalších článků. Máme je tedy například segregovat, sterilizovat...? Jacques Derrida říká, že neexistuje konečný význam. Ten se dá pouze vytvořit. Tvrzení konečného významu (např. Romové = zlo) může sloužit jako podpora radikálních řešení těmi, kterým je to ku prospěchu. Nechutný článek.
  • J. Drbal  | 06.07.2012 13:25  | Reagovat
    Stando, etnicita oběti má právě v tomhle případě roli naprosto zásadní. Když někoho hledáte, je dobré vědět po kom se dívat. Ostatně myslím že by bylo dobré uvádět ji vždy. Přiznám se, že jsem si musel najít, kdože je to ten KRYPTOFAŠISTA. Asi Vás to překvapí, ale ne. Nejsem...
  • Mirka L.  | 06.07.2012 14:31  | Reagovat
    Pane Drbale, vy asi určitě nemáte děti, co ? Je to zláštní, ale na třítýdenním dítěti jeho romský původ moc nepoznáte. Jsem zdravotní sestra a můžu vám říct že mnohé bílé děti vypadají po narození daleko cigánštěji než malí romové. A taky nebudete mít děti proto, že si nedokážete přestavit co je to strach o dítě, možná byste si z toho tolik srandu nedělal. M.Lacíková
  • J. Drbal  | 06.07.2012 17:55  | Reagovat
    Paní Lacíková, já si z toho z toho nedělám legraci. Já to prostě beru s rezervou. Souhlasím, že krátce po porodu můžou být některé děti všelijaké, ovšem pokud se ztratí dítě, tak KAŽDÁ INFORMACE ZVYŠUJE šanci na jeho nalezení. Jestli se dítě nenašlo doteď, tak se nemusí najít klidně ani za měsíc, dva ... půl roku rok... a když budou lidi vědět, že mají hledat bělocha s tmavším dítětem, tak je to lepší, než by hledali bělocha s dítětem. Smysl tohoto blogu je upozonění, že uvádění etnicity jenom u vybraných je špatně.
  • Svatopluk Beran  | 06.07.2012 19:11  | Reagovat
    Tato otázka je jedna z mála v čem se plně ztotožňuji ze Standou a Tomášem. Stojím plně za tím co napsali a jak to napsali. Podle mne když to zjednoduším, zdaleka nestačí jen všem měřit stejným metrem. Prosím ostatní aby příklad který teď uvedu nebrali jako útok proti zaoceánskému světadílu, ale jako konstatování skutečnosti ke které v lidské společnosti historicky došlo, tak jako došlo i k mnohým jiným, ze kterých je potřeba se učit a poučit. Nechuť amerických domorodců ustoupit ze svého svobodného a prostého života lovců a drobných zemědělců, přivedla prakticky tuto lidskou rasu, genocidou bílé rasy, k totálnímu vyhubení. Skutečností je že to pro naší rasu přineslo veliký pokrok. Tato cesta se však již nesmí opakovat.
  • J. Drbal  | 07.07.2012 07:59  | Reagovat
    Pane Berane, já se omlouvám ale nepochopil jsem co jste chtěl říct tou genocidou indiánů a hlavně proč si myslíte že nestačí měřit všem stejným metrem. Docela by mě zajímalo co si o tom myslíte, ale čtu si to už pošesté a pořád ten příspěvek nechápu. Děkuji
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2012 22:53  | Reagovat
    Indiáni coby převážně kočovníci a volní občané s nevýraznými pracovními návyky si nikdy nezvykli a ani nechtěli zvyknout ráno v šest hodin píchnout ve fabrice. Již od začátku kolonizace Nového Světa bylo jasné, že nikdy nebudou chtít pravidelně pracovat a proto byli na práci do nového světadílu přiváženi černí otroci z Afriky. Byli tak prakticky coby rasa nehodící se na práci a též historičtí majitelé země nekompromisně a plánovitě bílou rasou, převážně na území dnešních Spojených Států vyhubeni, nebo nahnáni do rezervací, jejichž hranice se mnohokrát podle potřeby nových nálezů a těžby surovin, měnily. Postupy které přitom používaly vlády Spojených Států jsou dnes nazývána jako genocida, ikdyž tehdejší doba tento výraz ještě neznala. O tom odkud pochází cikáni, tedy dnešní Romové i Sintové snad již vědí všichni. Jedná se o část Indického území. Jak jistě víte i dnes je v Indii silné kastovní rozdělení občanů. Mám dojem že se jedná až o 7 různých kast. Pokud jsem se dočetl, tak oni patřili do jedné z těch nižších - hudebníky a zbrojíře. Proč se určítá část národa hnula nevím. Do Evropy však začli přicházet někdy ve čtrnáctém století. - Romům, Sintiům a vůbec všem osobám kočujícím po středověké Evropě, náleželo jedno společné označení – cikáni. Kočovníkům, kteří přišli do Evropy z oblasti Indie (Romové a Sintiové) se někdy říkalo také Tataři, pohani nebo Egypťani (odtud výraz gypsies, označení je odvozeno od Malého Egypta v Byzanci). www.cs.wikipedia.org/wiki/Romov%C3%A9 . Svou touhou po volnosti v přírodě byli podle mne něco jako indiáni. Živili se převážně drobnou řemeslnou prací a hudbou na svých toulkách Evropu. Mívali zvláště vyhrazená místa na krajích měst, kam přicházeli chudší obyvatelé těchto měst a nechávali si od nich dělat drobné opravy. To jim s nějakou tou občas ukradenou slepicí či králíkem k životu stačilo. Průmyslová doba je však odřízla od této činnosti. Byli však mezi nimi a to již i za první republiky tací, kteří nebyli žádná ořezávátka. www.romove.radio.cz/cz/clanek/21596. Němečtí nacisté je následně určili jako nežádoucí rasu, která by měla zmizet z lidského geofondu. Viz. Eugenika. Ačkoli již Platón vyslovil základní myšlenku pozitivní eugeniky, kdy ideální potomstvo vzejde z „nejlepších“ mužů a žen, vešla eugenika do lidské historie spíše kvůli své negativní formě v ideologii nacistického Německa, ale i v nedobrovolných sterilizacích mentálně postižených, epileptiků a vězňů coby nositelů „defektních“ a nežádoucích dědičných znaků v USA mezi lety 1902 až 1964 (přibližně 63 000 sterilizací) a dalších státech. www.cs.wikipedia.org/wiki/Eugenika. Komunisté jim pak zakázali kočovat a pod ztrátou svobody přinutili pracovat. Po revoluci v 89 roce jim nová vláda Klause přidělila po komunistech další danajský dar. Zrušila komunistický zákaz kočování, ale nevytvořila zákoné podmínky a legislativu pro kočování, běžné na západ od nás. Například vyhrazená místa na krajích měst, něco jako autocampy. Jistě znáte nedávný případ utonutí mladého ale významného rumunského Roma. Jelikož u nás neexistují u větších měst žádné takové záchytná místa, dopadlo to u nás tak jak to ve finále dopadlo. Romská otázka u nás zůstává stále nedotažená a připadá mi že uměle naší pravicí živená. Nová doba přinesla takový stav, kdy je těžké sehnat jakoukoliv práci a to i jednoduchou. Vyrostla tak u nás za dvacet let jedna naprosto ztracená romská generace. Nehodlám se nijak zastávat kriminálních činů páchaných romy, tvrdím však že jsou svým vnitřkem jiní než jsme mi, kteří byli nástupem křesťanství před 2 tisíci lety přinuceni chodit pravidelně do roboty a průmyslovou revolucí osvobozeni k pravidelné pracovní činosti ať už na ranní, odpolední nebo noční směně. Jsem přesvědčen, že i pokud bude dostatek práce bude stejně trvat několik genercí než se opět dostane úroveň pracovní morálky romů do takových kolejí, jako za vlády jedné strany. Váš článek s názvem jaký jste mu dal, spolu z vaším minulým článkem vztahujícím se k podobnému tématu mi zavání velice jednoduchým rasisimem. Romský problém je velice široká záležitost a můj pohled nelze detailně zviditelnit v jednom článku. Snad jste ale pochopil co jsem chtěl vyjádřit?
  • Zítek  | 09.07.2012 23:27  | Reagovat
    A teď stručně.....alespoň to budou lidé číst...: Beran je nemocný člověk.......
  • Libor Furbacher  | 10.07.2012 04:56  | Reagovat
    Pane Beran opravdu se tak spatne jedna s indiany v severni americe?Je tu vice nez 2500 reservaci a nejvetsi Navajska je skoro tak velka jako Cesko.A zije tam asi 175 000 Navaju.Penize se na ne hazeji z leva z prava,nacelnici jsou milionari,procenta dostavaji ze vseho co se deje na jejich uzemi,nektere kmeny v British Columbii ,kdyz dosahnou deti18 let tam dostanou 100 000 dollars od olejovych spolecnosti ,neplati zadne dane a incentive pracovat samozrejme nejak neexistuje. A jake pouceni z toho plyne pro Romy ?Takze pokud nejste pripraven se odstehovat do sudet a nechat jim republiku na cestovani a poslat jim poradny prispevek ze sve vyplaty ,tak se o americkych indianech moc nezminujte.Ona by se jim mohla ta vase americka ''genocida''zalibit.
  • Drbal J  | 10.07.2012 08:05  | Reagovat
    Pane Berane, já jsem se opravdu snažil... přesto mám víc otázek než odpovědí. Nejste Vy taky ten kryptofašista? Jak jinak byste mohl psát, že jsou cikáni uvnitř jiní než my, že jsou indiáni líní atd? Mě to zavání jednoduchým rasismem :-) Nepochopil jsem toho víc, třeba s čím souvisela Vaše zmínka o utopeném "princi"? Vždyť přijel mercedesem, koupal se na běžném koupališti s X dalšími lidmi a z vody ho dokonce vytáhl Čech kterej za to nakonec ještě dostal do držky. To byl vděk! Je mi líto, ale skutečně Vás nechápu. Snad by bylo nejlepší založit si blog a problematice rasismu se tam věnovat víc, tak aby tomu lidé rozuměli...
  • Svatopluk Beran  | 07.08.2012 00:58  | Reagovat
    Pane Furbacher, to že vlády Spojených Států řeší bývalou genocidu na domorodcích, nynějšími kompenzacemi, ji jistě ctí. Těm rozstříleným a vyvražděným to však již život neprodloužilo. Jak ale jistě uznáte, pokud by vláda Spojených Států nevraždila jinde po světě a hospodářsky nedrancovala ropu z jiných států, dávno by již její ekonomika zkolabovala a tudíž by ani nemohla finančně nic řešit. Je zřejmě jenom čirou náhodou, že v dnešní den, to je 6.8. 2012 v tak neskutečně technicky úspěšný den pro Spojené Státy a jejich kosmický výzkum, byly nezvykle potlačeny a to nejen na internetu odkazy a zprávy o tom, co se událo před 67 lety v téměř stejnou hodinu, při válečném zločinu Spojených Států spáchaném na civilistech japonského města Hirošima.
  • Svatopluk Beran  | 07.08.2012 01:20  | Reagovat
    Pane Drbale, bylo by dobré si uvědomit význam, která zastupují česká slova - jiný a líný. Já na rozdíl od vás si uvědomuji a klidně říkám že občané mohou být různí ve svých životních postojích a pokud nepáchají kriminální a násilnou činnost, nemusí mít nutně stejné zájmy a vidět svět tak jak ho vnímám já a naše transatlantická společnost v přibližně posledních dvoustech letech. Nedomnívám se že tento můj pohled je jednoduchý rasismus. Já bych to nazval spíš tolerance.
  • Jiří  | 07.08.2012 08:51  | Reagovat
    Berana, nastudujte si dějiny 2.světové války a důvody které vedly USA k svržení atomové bomby na Hirošimu a následně za tři dny na Nagasaki. Ona si Amerika druhou světovou válku v Pacifiku nezačala a chování a zvěrstva Japonců během celé této války vůči civilnímu obyvatelstvu ( třeba jen namátkou nanginský masakr) si nic jiného nezasluhovalo. Zároveň jsem přesvědčen o tom, že tento odstrašující případ válečné strategie zabránil tomu, že tady již 67 let není celosvětový válečný konflikt. Takže je nutný reálný pohled zařazený do doby světového konfliktu.
  • Jiří  | 07.08.2012 08:55  | Reagovat
    Pro Berana - Nanking. Válečné zločiny „ Je těžké vylíčit něco tak strašlivého; nevím kde začít ani kde skončit. O takové brutalitě jsem v životě neslyšel ani nečetl. Bezmezné znásilňování! Podle našich odhadů minimálně 1000 případů v noci a mnoho ve dne. Případy odporu i pouhé náznaky nelibosti se řeší bodákem nebo puškou. Mohli bychom podrobně líčit stovky případů denně; lidí se zmocňuje hysterie; kdykoli se my cizinci objevíme, padnou na kolena a úpěnlivě prosí o pomoc. Ti, na které padne podezření, že jsou vojáci, jsou spolu s jinými odvlečeni za město a po stovkách, ba po tisících postříleni... V některých střediscích jsou i ti nejchudší uprchlíci znovu a znovu okrádáni do posledního centu, téměř do poslední součásti oděvu a do posledního kusu lůžkoviny... Ženy jsou odvlékány každé ráno, odpoledne a večer. “ — Deníkový záznam Johna McCalluma z Mezinárodního výboru pro nankingskou bezpečnost ze dne 19. prosince 1937[16] Novinový článek informující o soutěži ve stínání hlav mezi dvěma japonskými důstojníky. Po válce byly oba aktéři soutěže — podporučíci Takeši Nodo a Tošiaki Mukai, předáni Číně a odsouzeni k trestu smrti.[17] Čínští civilisté jsou pohřbíváni zaživaMnoho měst a vesnic bylo Japonci srovnáno se zemí cestou k Nankingu. Velké množství čínských vojáků na předměstí bylo zajato a popraveno ještě předtím, než císařská armáda do města vůbec vkročila. Teprve poté začalo zabíjení civilistů. Důvodem poprav čínských vojáků byla mimo jiné jejich početní převaha nad Japonci, kteří čínské vojáky nechtěli živit. Z hlediska japonského vojenského kodexu cti navíc neměl život zajatce žádnou hodnotu. Před i po pádu města Japonci zatýkali muže, o kterých se domnívali, že mohou být čínští vojáci — de facto všechny muže určitého věku. Zajatci byli obvykle rozděleni do menších skupin a zastřeleni, setnuti či pohřbeni za živa.[18] Velké množství mladých mužů bylo zmasakrováno na březích řeky Jang-c'-ťiang a jejich těla řeka odnesla pryč. To znesnadnilo pozdější odhady počtu obětí. Podle odhadu tehdejšího japonského majora Óty Hisaa bylo do řeky naházeno na 150 000 těl.[19] Popravováni byli též ranění lidé zajatí v nankingských nemocnicích.[20] Po likvidaci zajatců vnikli Japonci do města a začali zabíjet civilisty, které v ulicích města či při rabování domů potkali. Běžně přitom používali bodáky a meče, zatímco jindy byly oběti upáleny zaživa, použity pro výcvik útoku na bodáky či usmrceny psy.[18] Japonští vojáci též pořádali soutěže ve stínání hlav, o kterých byly psány reportáže do japonských periodik. Vraždy obecně provázelo mučení, mrzačení a znásilňování. Podle Brownmillerové bylo hromadné znásilňování svým měřítkem druhé nejhorší v historii, hned za znásilňováním bengálských žen pákistánskými vojáky během Indo-pákistánské války v roce 1971. Podle Iris Changové je srovnatelné se situací během občanské války v Jugoslávii.[21] Odhady počtu znásilněných žen se pohybují mezi 20 000 až 80 000.[21] Cílem útoků se staly ženy všech věkových skupin (včetně malých dětí) i povolání, buddhistické mnišky nevyjímaje.[22] Znásilnění mnohdy probíhala brutálním způsobem před zraky rodiny či za vynucené účasti jejích členů, přičemž znásilněné ženy a jejich příbuzní byli poté často zabiti.[23] Ženy byly též odvlékány do zajetí a zavírány do armádních nevěstinců. [editovat] Nankingská bezpečnostní zóna „ Muži a ženy, staří i mladí se císařské armádě na uvítanou ukláněli a poklekali, vyjadřujíce jí tak svou úctu... Pod vlajkami s vycházejícím sluncem a s rudým křížem se shromáždily davy lidí a projevovaly svou vděčnost provoláváním „banzai“... Čínské děti a vojáci jsou rádi spolu a užívají si na skluzavkách. Právě Nanking teď stojí všem státům za podívanou, neboť člověk zde vdechuje atmosféru pokojného života a radostné péče. “ — „V Nankingu panuje harmonické ovzduší“, šanghajské pro-japonské noviny Sin Suo Pao, 8. ledna 1938[24] V Nankingu žilo před jeho pádem mnoho cizinců. Po pádu města jich zde zůstalo 22 a krátce též několik žurnalistů, kteří odešli za několik dní po pádu města, aby podali první zprávy o masakrech. Když se Japonci v polovině listopadu blížili k Nankingu, skupina znepokojených cizinců vytvořila Mezinárodní výbor pro nankingskou bezpečnost, aby stanovil bezpečnostní zónu, která by chránila uprchlíky. Předsedou výboru a šéfem bezpečnostní zóny byl zvolen John Rabe, německý obchodník a vedoucí nankingské pobočky NSDAP (páska se svastikou na paži a příslušnost k Třetí říši, japonskému spojenci, mu pomáhaly při intervencích ve jménu uprchlíků[25]).[26] Mezi další členy výboru patřili inženýr Christian Kroger, zástupce YMCA George Ashmore Fitch, lékař Robert O. Wilson, lékař Richard Brady, unitářský misionář James McCallum, děkanka ginlingské univerzity Wilhelmina Vautrinová, profesor sociologie na ginlingské univerzitě Lewis S.C. Smythe či presbytariánský misionář W. Plumer Mills. Členové výboru mimo ochrany uprchlíků rovněž vedli podrobné záznamy o průběhu masakru, které přispěly k získání mezinárodní publicity, a po válce svědčili před mezinárodním tribunálem. Generál Tchang Šeng-č, řídil neúspěšnou obranu NankinguVznik zóny inspiroval francouzský kněz Jacquinot de Bessage, který zřídil podobné neutrální pásmo pro 450 000 uprchlíků v průběhu bitvy o Šanghaj.[27] Zóna měla rozlohu 2,5 čtvereční míle (6,47 km2) a nacházela se západně od centra města. Zahrnovala nankingskou univerzitu, nemocnici Nankingské univerzity, Ginlingskou univerzitní školu pro ženy, americký diplomatický úřad a řadu čínských vládních budov. Po pádu města se v zóně ukryly statisíce lidí. Japonci přitom odmítli akceptovat samotný vznik zóny a později se ji několikrát pokusili zrušit.[27] Po pádu města sice byli v zóně mnohem zdrženlivější, ale i zde často pátrali po mladých mužích, kterých tisíce popravili, či ženách, které odvlékali do nevěstinců. Uprchlíky tak ohrožovali neustále.[28] Cizinci museli uprchlíky týdny střežit a jen jejich přítomnost či osobní intervence mnohdy zabránila nejhoršímu. Mezi další problémy zóny patřilo přelidnění, nedostatek jídla, léků a katastrofální hygienické podmínky. Přes velice obtížné podmínky však zóna svůj účel splnila. Po pádu města se do zóny postupně stáhlo na 300 000 uprchlíků, tedy až polovina obyvatel města. V zóně většina z nich úspěšně přečkala trvání masakru. Jak uvádí Changová: „Jestliže na vrcholu masakru uprchla do bezpečnostní zóny polovina nankingského obyvatelstva, pak druhá polovina – téměř všichni, kterým se nepodařilo do zóny dostat – zahynula v rukou Japonců“.[29] [editovat] Počet obětí Před vypuknutím války měl Nanking okolo jednoho miliónu obyvatel. V době jeho pádu již téměř polovina stálých obyvatel město opustila, bylo v něm však mnoho uprchlíků a vojáků.[30] Ve městě mohlo být přibližně 600 000-700 000 osob.[31] Přesný počet obětí masakru není znám. Například Mezinárodní vojenský tribunál pro Dálný východ (IMTFE) jejich počet odhadl na 260 000 civilistů, jiné odhady ale hovoří až o 430 000 (historik Liu Fang-ču).[5] Naopak někteří japonští autoři udávají 3000, což však jednoznačně vyvracejí dobové prameny.[31] Japonská vláda k dnešnímu dni tvrdí, že tyto počty jsou přehnané. Někteří politikové dokonce prohlašovali, že celý masakr je výmysl. Masakr je především cílem kritiky japonských nacionalistů a revizionistů. [editovat] Mezinárodní ohlas
  • Svatopluk Beran  | 24.08.2012 17:40  | Reagovat
    Pane Jiří děkuji vám jménem sebe i ostatních čtenářů za vstup do historie válečných zločinů spáchaných japonskou armádou a tím potažmo i japonskou vládou před druhou světovou válkou, které následně pokračovaly i během celé druhé světové války. Výstižně a konkrétně o těchto zvěrstvech konkrétních občanů Japonska vypovídá například kniha vydaná pod názvem Rytíři Bušidoo. Doporučuji v rámci studia historie si též přečíst. I tak nejsem však přesvědčen že by jedny válečné zločiny neměly být trestány jinými válečnými zločiny, tentokrát však z iniciativy konkrétních zástupců americké vlády, nesoucí název demokratická. Mohu vás jen upozornit že Hirošima i Nagasaki nebyly těmi největšími jednorázovými masovými válečnými zločiny ze strany armády Spojených Států za druhé světové války, provedených cíleně na civilní obyvatelstvu, bez přímých destrukcí vojenských objektů. Protože 9 a 10. března 1945 – bylo vybombardováno – vlastně upáleno v dřevěných domcích - pomocí třista třiceti tří strategických bombardérů B-29 a 1 665 tun napalmu přes 100 000 obyvatel Tokia. www.cs.wikipedia.org/wiki/Tokio Podobně dopadla další japonská města Kóbe, Ósaka, Jokohama. O tomto masovém válečném zločinu Spojených Států ví dodnes málokdo. Proto mi připadá váš názor o tom, že upálení a následné vypaření několika desítek tisíc civilistů v Nagasaki a Hirošimě během pár minut, jako záruka budoucího světovému míru, jako naprosto zcestné. Jsem přesvědčen že podobný názor může mít ten nejradikálnější světový terorista. V případě Nagasaki a Hirošimi šlo jen a jen o ukázku vojenské moci nového nastupujícího světového a hospodářského hegemona. Zárukou toho že doposud nevznikl žádný celosvětový válečný konflikt je strategie strachu z toho že pokud já začnu válku, nemám ani já žádnou jistotu že neskončím stejně jako protivník. www.en.wikipedia.org.cs.mk.gd/wiki/Mutual_assured_destruction Proto od konce druhé světové války vedou převážně Spojené Státy, pouze takzvané OMEZENÉ VÁLKY. O vzniku těchto válek rozhodují opět jenom samy velmoci, které mají potenciál na celosvětovou konfrontaci. Podle dostupné literatury jsou dnešní omezené války politickou racionalizací válčení v podmínkách možného vzájemného zničení a hrozby sebedestrukce. Dohody o nebudování strategických obran, jako byla například smlouva ABM www.cs.wikipedia.org/wiki/Smlouva_ABM pak zaštiťovaly tuto skutečnost, ze které po 11 září Spojené Státy jednostraně odstoupily a vrhli se na pokus o dobudování své nezranitelnosti pomocí SDI www.cs.wikipedia.org/wiki/Strategick%C3%A1_obrann%C3%A1_iniciativa což je podle mne pouhé tahání peněz z kapes daňových poplatníků, protože druhá strana vždy vymyslí dokonalejší zbraň proti momentálně nejnovějšímu štítu.
  • Svatopluk Beran  | 24.08.2012 17:43  | Reagovat
    Oprava - na konci této části věty - nejsem však přesvědčen že by jedny válečné zločiny NEMĚLY - samozřejmě patří slůvko - MĚLY
  • Jiří  | 26.08.2012 08:29  | Reagovat
    Berane, invaze do Japonska by podle vojenských plánovačů stála život více jak milion amerických vojáků a další miliony japonských obyvatel a to díky jejich fanatismu. Takže politovánihodných cca 100-150.000 obětí atomových bomb v Hirošimě a Nagasaki je smutný obraz války vyvolané Japonském, ale na druhou stranu tento fakt zachránil miliony dalších obětí a to nejen v této válce ale stal se i odstrašujícím případem do budocnosti. Hodnotit válečné činy a rozhodnutí s odstupem 62 let z gauče ( a to na obou valčicích stranách ) je strašně jednoduché.
  • Svatopluk Beran  | 31.08.2012 17:06  | Reagovat
    Pane Jiří naprosto s vámi souhlasím s touto vaší připomínkou - Hodnotit válečné činy a rozhodnutí s odstupem 62 let z gauče ( a to na obou valčicích stranách ) je strašně jednoduché. Ale jsem přesvědčen že máte ohledně masových válečných zločinů nepřesné informace. Protože třemi nálety v závěru 2 SV bylo upáleno, vypařeno nebo usmrceno ze strany nastupujícího světového hegemona na pouhých třech místech planety více CIVILNÍHO OBYVATELSTVA, nežli padlo celkově VOJÁKŮ ekonomického vítěze 2SV. Mohl bych prosím od vás obdržet přesné odkazy webových stránek, ze kterých je zřejmé že vojenští plánovači naplánovali obsazením Japonska 3x tolik padlých vojáků Spojených Států než jich padlo během celé 2SV.
  • Jiří  | 31.08.2012 18:28  | Reagovat
    Pane Berane, doufá, že vy fanatický blogista a čtenář všeho možného i nemožného si ofociální zdroje najdete.
  • Jiří  | 31.08.2012 18:34  | Reagovat
    Pro Berana - více nebudu hledat, těch zdrojů lze nalézt více. Ještě doplnění - " a že Vás ten světový hegemon umožnil se několik let živit ve svém lůně" :-) Na jaře roku 1945 se americký prezident Truman právem obával, že plánovaná invaze do Japonska bude krveprolitím. Ospravedlnilo to použití atomové zbraně v Hirošimě a Nagasaki? Kanadský dokumentární cyklus Už více než půl století se vedou diskuse o tom, zda bylo použití atomových bomb proti Japonsku v srpnu 1945 nutné či nikoli. Jisté je, že Japonci, ač neměli naději na vítězství, byli by bojovali dál. Výzvy ke kapitulaci s opovržením odmítali. Po zkušenostech z ostrovů Iwo-jima a Okinawa bylo jasné, že invaze na Japonsko by přinesla obrovské ztráty na životech. Američané by museli počítat až s milionem padlých. Potřeba rychlého ukončení války však byla diktována nejen snahou o záchranu amerických životů ale i Trumanou obavou z postupu Sovětů v Mandžusku. A tak hrůzy Hirošimy a Nagasaki vyvolaly nakonec sympatie k jejich obětem a Japonsko se mohlo prohlašovat za oběť války, přestože během ní zmasakrovalo miliony a zpustošilo každou zemi, kterou dobylo
  • Libor Furbacher  | 01.09.2012 02:53  | Reagovat
    Pane Berane tady je uryvek z projevu jednoho ''planovace'' k anglickemu parlamentu.Jeden na vysost kvalifikovany.!!!Milion americanu a ctvrt milionu britu. “ There were those who considered that the atomic bomb should never have been used at all. I cannot associate myself with such ideas… I am surprised that very worthy people—but people who in most cases had no intention of proceeding to the Japanese front themselves—should adopt a position that rather than throw this bomb we should have sacrificed a million American and a quarter of a million British lives… Winston Churchill, leader of the Opposition, in a speech to the British House of Commons, August 1945[7]
  • Jiří  | 01.09.2012 18:34  | Reagovat
    Co to je proti Beranovým .......... Beran je neskutečný demagog.
  • Svatopluk Beran  | 03.09.2012 22:14  | Reagovat
    Je to již hloupé, ale mohl bych požádat o odkaz na válečné plánovače kteří určili počet obětí na straně spojenců při případném obsazení Japonska na 1 milion. Možná jste si jen oba dva špatně vyhodnotily údaj o tom že k dobytí Japonska které, měla začít 1 listopadu, bylo naplánováno něco víc než jeden milion invazních vojáků. V knize Maurice Matloffa - Dějiny americké armády, která byla vydaná v Praze 1999 v nakladatelství Baronet a přeložena z anglického originálu pod názvem American Military History a jenž byla vydána v roce 1996 nakladatelstvím Combined Books, se na straně 539 v kapitole - Kapitulace Japonska uvádí - Po kapitulaci Německa v květnu 1945 vyvinulo americké týlové zabezpečení obrovskou snahu dopravit z Evropy, Spojených Států a jiných bojišť do Tichomoří více než milion vojáků. Do konce války se přímo z Evropy přesunulo do Tichomoří asi 150 tisíc mužů. Větší přesun ze Spojených Států přes Tichý oceán však teprve začal. MacArthur a Nimitz tak dokončovali plán na invazi do Japonska. MacArthur převzal velení nad silami armády a Nimitz nad jednotkami námořnictva. V polovině léta 1945 bylo japonským představitelům jasné, že konec války je blízko. V červnu již někteří otevřeně hovořili o uzavření míru prostřednictvím Sovětského Svazu, se kterým mělo Japonsko uzavřenou smlouvu o neútočení a zahájili jednání. Přes změnu ovzduší v zemi Japonci nepřijali okamžitě podmínky postupimské konference. Někdy v té době se president Truman rozhodl použít atomové bomby. Domníváte se tedy oba dva dle vlastního rozumu, že vojenští plánovači naplánovali počet invazních vojáků tak aby byli všichni padli? Nenechte se vysmát či oblbnout slovy vítěze, který podle Césara - má vždy pravdu a může si dovolit říkat co se mu zlíbí. Uvažujte aspoň občas racionálně. V té době již totiž nemělo Japonsko žádné otevřené námořní cesty k surovinám. Jako před začátkem války, kdy například Spojené Státy byly vlastně jediným dodavatelem ropy a kovového šrotu umožňující a podporující vznik militarizace Japonska. Připomínám. První atomový výbuch byl zkušebně ověřen pouhých 21 dnů před prvním atomovým použitím na civilním obyvatelstvu . Pokud chtěli skutečně Spojené Státy urychlit konec druhé světové války a zabránit možným ztrátám na vlastních vojácích a civilním japonském obyvatelstvu, proč neshodili jednu bombu v nejméně obydlených místech Japonska? Proč použily dvě atomové bomby s rozlišným typem štěpení? Na Hirošimu uran 235, na Nagasaki pak plutonium. Proč nebyla tato dvě města a jejich případné vojenské objekty během i koncem války bombardovány konvenčním způsobem, ale byly ponechány nedotčené? Proč asi? Domnívám se že odpověď je nasnadě. Bylo potřebné znát skutečné následky těchto dvou zcela nových zbraní hromadného ničení, s případnou možností porovnání výsledného devastujícího rozdílu. Přitom též ukázat kdo je nyní tím, jenž hodlá po ukončení imperiální vlády Velké Britanii nad světem kde slunce nikdy nezapadá, ovládnout hospodářsky svět a ostatním ukázat aby se drželi raději zpátky. I války však mají svá pravidla daná mezinárodními konvencemi, která jakékoliv a to ať již jednotlivě či masově organizované vybíjení a decimování civilního obyvatelstva vládami států, považují za válečný zločin. Spojeným Státům se podařilo na konci 2SV pouhými třemi nálety přímo zabít nebo na následky těchto tří náletů zavinit během následných pěti let smrt, téměř půl milionu civilních občanů. Ať něco takového provádí jedna nebo druhá strana, pokaždé je to válečný zločin. Od diktátorů tušený, od vítězných demokratických zemí těžko ospravedlnitelný. Jakými zdůvodněními se potom vítěz za pomoci - public relations - ospravedlní je již na jeho mediálních kvalitách, pochopitelné poválečné nenávisti občanů k agresorům i vlastních schopnostech naivně uvěřit všemu.
  • Libor Furbacher  | 04.09.2012 04:09  | Reagovat
    Pane Beran ,vase ''proc ''atomovym bombam jste si vysvetlil uz sam a ani o tom nevite.Protoze ty dve atomove bomby nebyli nejnicivejsi nalety na japonsko.Ale meli nejvetsi psychologicky ucinek.Zminujete se o TRECH naletech na japonsko ,ktere stali skoro pul milionu zivotu na konci valky.Ty dva ''mensi'' byly ty atomove bomby o kterych se uci kazde male dite.Ale znate ten nejvetsi nalet ktery byl udelan na Tokio v breznu 1945 a mel ukoncit valku uz tehdy svoji mohutnosti a obrovskymi stratami pro Japonce?Operation ''Meetinghouce'',100 000 mrtvych 125 000 ranenych a milion lidi displaced,ctvrtina Tokia uplne znicena.No a co na to japonci?Jen se otrepali a bojovali dal.Protoze na to amerikani potrebovali skoro 300 obrovskej letadel a to se da ve valce ocekavat,ale neda se to udelat kazdy den. Ale nahle,kdyz prilitlo jenom jedno letadlo a souplo jim ''malyho hocha''na Hirosimu,kterej jim udelal skoro takovou paseku jako tech tri sta letadel v Tokiu, tak to uz upoutalo jejich pozornost.No a po ''tlustochovi''na Nagasaky to uz to meli vymysleny a nebylo co resit. Je docela mozne ze kdyby Little boy byl hozenej v breznu na Tokyo misto toho obrovskeho naletu,tak by nemusela byt Hiroshima ani Nagasaki .
  • Jiří  | 04.09.2012 15:47  | Reagovat
    Beran píše : "I války však mají svá pravidla daná mezinárodními konvencemi, která jakékoliv a to ať již jednotlivě či masově organizované vybíjení a decimování civilního obyvatelstva vládami států, považují za válečný zločin". V té větě je mnoho pravdivého, je zde to "ale". Největších zvěrstev se dopustili Japonci jak na civilistech ( popisovaný Nanking kde jedinou vojenskou "akcí" zahynulo stovky tisíc civilistu a to po neskutčných zvěrstvech vraždících Japonců) tak na svých vojenských zajatcích. Zde situace došla tak daleko, že emeričtí vojáci radši fanatické japonské vojáky zatřelili než aby se nechali jimi zabít, neboť jejich vynalézavost jak "zahynout spolu s Američenem" neznala mezí. Proto přišla Hirošima a Nagasaki. Ale to beran nepochopí a bude zde psát obecné "bláboly".
  • Čuzek  | 04.09.2012 20:58  | Reagovat
    To je úžasný..."války mají svá pravidla daná mezinárodními konvencemi"... Jasně, navzájem se vraždit, proč ne, ale pěkně s rozumem, po lidsku !!! Podle mě nemá cenu se v tom vůbec vrtat, zaplaťpámbu že je to pryč. Stejně to byl klasický scénář - Amíci pomohli Japončíky vyzbrojit a pak se to obrátilo proti nim. Jako s Kaddáfím. Jako se Saddámem. Jako s Talibanem. Prasata jsou v každém národě a v každé době.
  • Jiří  | 05.09.2012 14:55  | Reagovat
    Pro Berana : Jednotka 731 (731部隊 Nana-san-iči butai) byl krycí název pro Jednotku biologického a chemického výzkumu Japonské císařské armády během 2. čínsko-japonské války (1937 – 1945) a 2. světové války. Předmětem pokusů této jednotky bylo na území Mandžuska (pod japonskou nadvládou) až 10 000 osob. 95% obětí byly Korejci a Číňané nejen z řad vojáků, ale i civilistů, 5% tvořili obyvatelé kolonií Japonského impéria (Jihovýchodní Asie a Tichomořské ostrovy) a malý počet válečných zajatců z řad Spojenců (většinou Rusové). Ve speciálných projektech na území Číny s označením "Maruti" byli osoby vybrány tak, aby skupina zahrnovala co nejširší spektrum populace (včetně dětí a těhotných žen). Následně byli nakaženy různými chorobami a podrobené vivisekci z důvodu obav vědců možných změn na orgánech po smrti osob. Některým byly zmraženy končetiny a následně rozmrazeny, aby vědci mohli studovat proces neléčené sněti a hnití, jiným amputované končetiny byly transplantovány na opačný konec těla. Lidé byli přivázaní ke kolům a použití jako cíle pro testovaní biologických, chemických a výbušných bomb. Odhaduje se, že blechy nakažené morem, kontaminované oblečení a biologické bomby byly příčinou smrti asi 400 tisíc čínských civilistů
  • Čuzek  | 05.09.2012 22:31  | Reagovat
    JAk říkal poručík Hamáček... Lidí je jako sraček.
  • Jiří  | 08.09.2012 19:25  | Reagovat
    Berane - argumenty proti ?
  • Svatopluk Beran  | 11.09.2012 22:15  | Reagovat
    Pane Jiří nelze reagovat jinak, než že je nutné aby každý znal skutečnou historii lidstva. A proto je dobře že přinášíte tyto málo známé informace. Jedině tak si může každý z nás udělat svůj vlastní úsudek o tom jak by si měl utvářet svůj vlastní život podle svých vlastních představ. Je dobře že přinášíte informace pro většinu zdejších čtenářů skryté. Já jsem však na rozdíl od vás přesvědčen o tom, že oko za oko a zub za zub, je pouze standardní reakcí mafie, fundamentalistů, teroristů a jednodušších osob vůbec. U vlád demokratických se mi to zdá tak trochu nepřirozené a v rozporu z jejich morálkou. Co jsme to již všechno slyšeli například o ruských vojácích a jejich zločinech na civilním německém obyvatelstvu, které páchali při dobývání fašistického Německa. Oni neměli miliony civilních občanů upálených, zabitých a znásilněných? Američané měli skoro čtyři sta tisíc zabitých vojáků po celém světě ve druhé světové válce. A za to upálili čtyři sta tisíc japonských civilistů. To měli rusové tedy vyvraždit pět milionů německých civilistů aby se coby totalitní stát aspoň částečně dostal na úroveň nejdemokratičtější země světa, pokud použiji vaši logiku. Tímhle jsem vlastně ani odpovědět nechtěl. Má původní odpověď, když už je zde hovor o Číně a masakrech páchaných na jejich obyvatelích, směřuje do našich transatlantických řad. Až do roku 1820 měla Čína nejsilnější hospodářství a i nejvyšší HDP na světě. A z největším počtem obyvatelstva také potenciálně největším spotřebitelem. Ovšem o naše transatlantické zboží, především tehdejší koloniální Velké Britanie, však nejevila vůbec žádný zájem. Proto se tehdejší velmoci dohodli že si udělají z Číny a potažmo celé Indočíny své hospodářské otroky. Prosím nastudujte si něco o opiových válkách a boxerském povstání v Číně, pak teprve uvidíte že Japonci byli se svými válečnými zločiny v Číně nám Evropanům, Američanům, Australanům či Rusům tak akorát vyrovnaní sekundanti. Něco málo je na těchto dvou stránkách wikipedie. http://cs.wikipedia.org/wiki/Opiov%C3%A9_v%C3%A1lky www.cs.wikipedia.org/wiki/Boxersk%C3%A9_povst%C3%A1n%C3%AD Tyto stránky však hovoří velice stroze o skutečných hospodářských i lidských masakrech západního transatlantického valu v jiné části světa, tehdy nejsilnější ekonomice světa. Jsem docela zvědavý jak to bude vypadat za čas s námi, pokud v budoucnu bude Čína používat vaší a vůbec transatlantickou logiku mocenského ovládání světa. Zub za zub, oko za oko. No doufám že už tady nebudu a vy si to snad užijete dle svých představ.
  • Svatopluk Beran  | 11.09.2012 22:21  | Reagovat
    Pane Jiří nelze reagovat jinak, než že je nutné aby každý znal skutečnou historii lidstva. A proto je dobře že přinášíte tyto málo známé informace. Jedině tak si může každý z nás udělat svůj vlastní úsudek o tom jak by si měl utvářet svůj vlastní život podle svých vlastních představ. Je dobře že přinášíte informace pro většinu zdejších čtenářů skryté. Já jsem však na rozdíl od vás přesvědčen o tom, že oko za oko a zub za zub, je pouze standardní reakcí mafie, fundamentalistů, teroristů a jednodušších osob vůbec. U vlád demokratických se mi to zdá tak trochu nepřirozené a v rozporu z jejich morálkou. Co jsme to již všechno slyšeli například o ruských vojácích a jejich zločinech na civilním německém obyvatelstvu, které páchali při dobývání fašistického Německa. Oni neměli miliony civilních občanů upálených, zabitých a znásilněných? Američané měli skoro čtyři sta tisíc zabitých vojáků po celém světě ve druhé světové válce. A za to upálili čtyři sta tisíc japonských civilistů. To měli rusové tedy vyvraždit pět milionů německých civilistů aby se coby totalitní stát aspoň částečně dostal na úroveň nejdemokratičtější země světa, pokud použiji vaši logiku. Tímhle jsem vlastně ani odpovědět nechtěl. Má původní odpověď, když už je zde hovor o Číně a masakrech páchaných na jejich obyvatelích, směřuje do našich transatlantických řad. Až do roku 1820 měla Čína nejsilnější hospodářství a i nejvyšší HDP na světě. A z největším počtem obyvatelstva také potenciálně největším spotřebitelem. Ovšem o naše transatlantické zboží, především tehdejší koloniální Velké Britanie, však nejevila vůbec žádný zájem. Proto se tehdejší velmoci dohodli že si udělají z Číny a potažmo celé Indočíny své hospodářské otroky. Prosím nastudujte si něco o opiových válkách a boxerském povstání v Číně, pak teprve uvidíte že Japonci byli se svými válečnými zločiny v Číně nám Evropanům, Američanům, Australanům či Rusům tak akorát vyrovnaní sekundanti. Něco málo je na těchto dvou stránkách wikipedie. www.cs.wikipedia.org/wiki/Opiov%C3%A9_v%C3%A1lky www.cs.wikipedia.org/wiki/Boxersk%C3%A9_povst%C3%A1n%C3%AD Tyto stránky však hovoří velice stroze o skutečných hospodářských i lidských masakrech západního transatlantického valu v jiné části světa, tehdy nejsilnější ekonomice světa. Jsem docela zvědavý jak to bude vypadat za čas s námi, pokud v budoucnu bude Čína používat vaší a vůbec transatlantickou logiku mocenského ovládání světa. Zub za zub, oko za oko. No doufám že už tady nebudu a vy si to snad užijete dle svých představ.
  • Jiří  | 12.09.2012 18:03  | Reagovat
    Pane Berane. Vaše "počty" mrtvých mají jednu chybu v tom, že porovnáváte oběti američanů v této válce a počet "upálených" v Japonsku. Co připočítat oběti Japonského militarismu v celé oblasti jejich expanze ? Ten poměr by se určitě hodně změnil ve prospěch japonců. Ale to chce nezávislý pohled na realitu té doby, což vy v zaslepenosti a nechuti chápat realitu vývoje světa pochopit.
  • Svatopluk Beran  | 12.09.2012 18:35  | Reagovat
    Vůbec se mi do těch vašich přihlouplých srovnání nechce ale když jinak nedáte. Co takhle porovnat hospodářskou expanzi našeho transatlantického valu a počet jejich obtětí v Číně v porovnání s militaristickým režimem Japonska a jejich obětech v Číně, který mohl vyrúst jen na hospodářské toleranci a zisku amerických koncernů? Co takhle nezávislý pohled na realitu životaschopného kapitalistického tržního prostředí vedle válečného neoliberálního kapitalismu, z něhož ve finále vznikly obě světové války na podkladě nesouměřitelnosti bohatství a chudoby? To ale vy ve své zaslepenosti a nechuti chápat realitu potřeb většinové části obyvatelstva na této planetě nikdy nepochopíte a neodhalíte.
  • Jiří  | 13.09.2012 14:21  | Reagovat
    Berane, na to nemám odpověď, jelikož ta vaše demagogie už dovršila nejvyššího stádia. Jednou jste psal že to máte na PLJ ošéfované. Tak to tam zkuste a možná vám bude dobře. Jinak jsem rád že vy máte ve všem jasno. Šťastný to člověk ( ale takových je na PLJ dost ).
  • Svatopluk Beran  | 13.09.2012 18:03  | Reagovat
    Docela by mne pane Jiří zajímalo, jak jste pouze na podkladě studia speciální pedagogiky, mohl tak erudovaně určit mou diagnozu? Na to že již dlouhou dobu čtete moje příspěvky a znáte jejich historický šestiletý obsah a dosud jste se do diskuze nezapojil, mi připadáte se svým názorem na mne, povědomý? Skrývá se snad za NIKEM - Jiří - bývalý městský zastupitel pan Vovsík? Nebo jde skutečně o starého ale do této doby příspěvky nezúčastnělého čtenáře blogů Jihlavských Listů, který se až po šesti letech rozhodl dělat to co já. Přesným kopírováním pravdivých skutečností, přispívat do blogů Jihlavských Listů z pohledu pravicově smýšlejících čtenářů?
  • Jiří  | 14.09.2012 14:27  | Reagovat
    Pane Berane, mojim cílem není vůbec plagiátorství či kopírování faktů, ale vás přesvědčit o nesmyslnosti vašich myšlenek je těžké, takže radši překopíruji fakta.
  • ziki  | 14.09.2012 16:53  | Reagovat
    Berana nemůžete nikdy umlčet, on má ty správné myšlenky a stránky, na kterých je pravda! My všichni krom něho a jeho věrného druha Jana, jsme poslušné a hloupé ovečky!
  • Svatopluk Beran  | 14.09.2012 21:08  | Reagovat
    Troufám si tvrdit pane Jiří že tato naše vzájemná výměna je již dostatečná k tomu, aby si každý kdo čte tyto řádky udělal podle své inteligence a celospolečenského rozhledu názor na daný problém. O nic jiného mi nejde. Děkuji za váš přínos do této diskuze.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru